Ola Toivonen

Wat ik wel fascinerend vind: Toivonen mist vlak voor tijd een niet te missen kans voor open doel. Was dat Wijnaldum overkomen, dan was het wel duidelijk wat je zou schrijven. Nu: geen woord.

Dan volg je mijn posts niet goed.
Ik heb elders Ola geprezen dat hij prima anticipeerde op de voorzet van Jozefzoon, terwijl de rest van het team dat woord niet schijnt te kennen.

Een niet te missen kans vind ik niet goed beschreven. Door het effect en de snelheid van die bal heb je als voetballer geen invloed wat er gaat gebeuren op het moment van raken. Door pure pech heeft Toivonen de kans gemist. Had hij de bal per ongeluk op z'n scheenbeen gekregen was het wellicht wel een doelpunt geweest.

Jij hebt tenminste verstand van voetbal.;)
Dit soort ballen, met effect, kunnen inderdaad alle kanten uitvliegen, zoals iedereen hoort te weten die zelf ooit voetbalde.
Het is dus ook een veel minder grote kans dan b.v. die van Maher, die op de 16 de bal nog klaar kan leggen en dan een slap rollertje naast het doel produceert.

Aangezien je dit een beetje vreemd vindt, kun je mij vast ook (vriendelijke) uitleggen wat het een met het ander te maken heeft?

Net als de Bondscoach mis jij kennelijk ook veel posts.
Toivonen was de 10 minuten die hij kreeg, gretig en dreigend en had daarom alleen al verdiend matchwinnaar te worden van een ploeg die op slot zat.
Wat Ola vaak gedaan heeft.:)
De meerderheid van de rest van het team was zaterdag 94 minuten brandhout.

Als we de twitter van een van de PSV watchers moeten geloven, gaat dat nog wel gebeuren.
Ik zou het jammer vinden. Ben nogsteeds van mening dat Ola niet zo heel veel te verwijten valt.

We kunnen, zo bleek zaterdag(en woensdag en het weekend daarvoor) Toivonen (en Labyad) goed gebruiken.
Hopelijk gebruikt de PSV leiding hun verstand en neemt beiden-op de juiste voorwaarden- weer volledig op in onze matige(voetbal gaat immers om doelpunten maken) en smalle selectie.(a)
 
Laatst bewerkt:
Dan volg je mijn posts niet goed.
Ik heb elders Ola geprezen dat hij prima anticipeerde op de voorzet van Jozefzoon, terwijl de rest van het team dat woord niet schijnt te kennen.



Jij hebt tenminste verstand van voetbal.;)
Dit soort ballen, met effect, kunnen inderdaad alle kanten uitvliegen, zoals iedereen hoort te weten die zelf ooit voetbalde.
Het is dus ook een veel minder grote kans dan b.v. die van Maher, die op de 16 de bal nog klaar kan leggen en dan een slap rollertje naast het doel produceert.



Net als de Bondscoach mis jij kennelijk ook veel posts.
Toivonen was de 10 minuten die hij kreeg, gretig en dreigend en had daarom alleen al verdiend matchwinnaar te worden van een ploeg die op slot zat.
Wat Ola vaak gedaan heeft.:)
De meerderheid van de rest van het team was zaterdag 94 minuten brandhout.



We kunnen, zo bleek zaterdag(en woensdag en het weekend daarvoor) Toivonen (en Labyad) goed gebruiken.
Hopelijk gebruikt de PSV leiding hun verstand en neemt beiden-op de juiste voorwaarden- weer volledig op in onze matige(voetbal gaat immers om doelpunten maken) en smalle selectie.(a)



Percepties verschillen... Ik zag een voetballer die als een dwaallicht over het veld bewoog, totaal niet in de discipline van het team speelde, alleen maar uit was op eigen succes, en ook nog eens een kans om zeep hielp die écht veel groter was dan bijvoorbeeld die van Wijnaldum uit tegen Milan. Dat was in de korte hoek, en er hing ook nog een (uitstekende) keeper voor. Effect en snelheid is een excuus - als je daar op dit niveau niet op kunt anticiperen, ga dan maar naar huis.

Sluit overigens niet uit dat Toivonen voor dit team van waarde zou kunnen zijn - ik heb zijn kwaliteiten altijd erkend - maar hij is daar momenteel héél ver van verwijderd. En ik denk dat als dit team speelt zoals het kán spelen (beetje flauw dat je spreekt over een matige selectie, we hebben allemaal gezien hoe goed het team kan spelen), het gewoon een maatje te snel gaat voor Ola.
 
Laatst bewerkt:
Vers van de pers:

Rik Elfrink‏@RikElfrink2m
Binnen #PSV wordt overigens nog overwogen om Toivonen, als hij niet weggaat of bijtekent, toch bij #PSV-1 te houden. Later zeker meer.
 
Vers van de pers:

Rik Elfrink‏@RikElfrink2m
Binnen #PSV wordt overigens nog overwogen om Toivonen, als hij niet weggaat of bijtekent, toch bij #PSV-1 te houden. Later zeker meer.
Het zal ook eens niet. Slappe mietjes... Niemand die je in de toekomst nog serieus neemt.
Prutsers!
 
Vers van de pers:

Rik Elfrink‏@RikElfrink2m
Binnen #PSV wordt overigens nog overwogen om Toivonen, als hij niet weggaat of bijtekent, toch bij #PSV-1 te houden. Later zeker meer.

Tja..als ze geen middenvelder aan gaan trekken en Toivonen verdwijnt naar de Jong-PSV, heb je gewoon te weinig middenvelders. Op zich snap ik dit bericht wel.. maar ja... geloofwaardig maak je jezelf er niet mee.
 
Percepties verschillen... Ik zag een voetballer die als een dwaallicht over het veld bewoog, totaal niet in de discipline van het team speelde, alleen maar uit was op eigen succes, en ook nog eens een kans om zeep hielp die écht veel groter was dan bijvoorbeeld die van Wijnaldum uit tegen Milan. Dat was in de korte hoek, en er hing ook nog een (uitstekende) keeper voor. Effect en snelheid is een excuus - als je daar op dit niveau niet op kunt anticiperen, ga dan maar naar huis.

Sluit overigens niet uit dat Toivonen voor dit team van waarde zou kunnen zijn - ik heb zijn kwaliteiten altijd erkend - maar hij is daar momenteel héél ver van verwijderd. En ik denk dat als dit team speelt zoals het kán spelen (beetje flauw dat je spreekt over een matige selectie, we hebben allemaal gezien hoe goed het team kan spelen), het gewoon een maatje te snel gaat voor Ola.

Percepties verschillen inderdaad.
Dat Ola niet in topvorm verkeert lijkt me logisch.
Overigens wil ik niet flauw doen met mijn "matige selectie".
Zoals ik elders aangeef, vind ik het niveau in Nederland inmiddels heel bedenkelijk en, in tegenstelling tot een Guus Hiddink, die diplomatiek sprak van "saai, niet best", hoef ik geen blad voor de mond te nemen.
Ook ik was aangenaam verrast door de onbevangen start en werd een beetje optimistisch.
Maar al tegen Zulte bleek dat er heel veel essentieels ontbreekt.
12 kansen, 2 doelpunten is vragen om problemen.
Zoals de daarom verguisde Mark van Bommel onlangs zei; het gaat niet om leuk spel, het gaat om de punten.
Al kort na de geweldige wedstrijd tegen Zulte, blijkt tegen Milan, Heracles en Cambuur, wat er allemaal mis is.
Sorry, ik zie het ook heel graag heel anders.

Ik zou zeggen, zet de deur dan ook maar open voor Labyad. Nu geen principes, nooit geen principes.

Sinds ik heb gezien wat de vakbondsman Wim Kok, latere vader des vaderlands ,met zijn principes deed, en sinds Rutte met Samsom in zee ging, heb ik wat minder met principes.
Als het ons de 22e schaal oplevert, zie ik graag Toivonen en Labyad in ons PSV.
 
Sinds ik heb gezien wat de vakbondsman Wim Kok, latere vader des vaderlands ,met zijn principes deed, en sinds Rutte met Samsom in zee ging, heb ik wat minder met principes.
Als het ons de 22e schaal oplevert, zie ik graag Toivonen en Labyad in ons PSV.
Je bedoelt eerder andersom denk ik: Samsom die met Rutte in zee ging. Want Rutte ging al met iedereen in zee van de racisten tot de christelijke broeders tot de PVDA.....;)
 
Percepties verschillen inderdaad.
Dat Ola niet in topvorm verkeert lijkt me logisch.
Overigens wil ik niet flauw doen met mijn "matige selectie".
Zoals ik elders aangeef, vind ik het niveau in Nederland inmiddels heel bedenkelijk en, in tegenstelling tot een Guus Hiddink, die diplomatiek sprak van "saai, niet best", hoef ik geen blad voor de mond te nemen.
Ook ik was aangenaam verrast door de onbevangen start en werd een beetje optimistisch.
Maar al tegen Zulte bleek dat er heel veel essentieels ontbreekt.
12 kansen, 2 doelpunten is vragen om problemen.
Zoals de daarom verguisde Mark van Bommel onlangs zei; het gaat niet om leuk spel, het gaat om de punten.
Al kort na de geweldige wedstrijd tegen Zulte, blijkt tegen Milan, Heracles en Cambuur, wat er allemaal mis is.
Sorry, ik zie het ook heel graag heel anders.



Sinds ik heb gezien wat de vakbondsman Wim Kok, latere vader des vaderlands ,met zijn principes deed, en sinds Rutte met Samsom in zee ging, heb ik wat minder met principes.
Als het ons de 22e schaal oplevert, zie ik graag Toivonen en Labyad in ons PSV.

Als het de 22e schaal oplevert, mag van mij ook Paris Hilton mee komen ballen.

Ik denk dat jij een standaard hanteert die niet meer realistisch is. Je haalt vaak voorbeelden aan van voetballers of elftallen uit het verleden, maar hoe fair is dat? De tijd is voorbij dat psv klasbakken heel lang aan de club kon binden, of toptalent uit het buitenland kon halen. Je kunt een Depay niet vergelijken met een Nilis, die al op zijn top zat toen hij hier kwam. PSV moest breken met de negatieve sfeer van de afgelopen jaren, die de club bovendien geen succes heeft gebracht. De verjonging was, binnen de mogelijkheden van de club, een logische stap en heeft in korte tijd veel broodnodig enthousiasme gebracht, maar we wisten allemaal het gevaar van een jonge ploeg: wisselvalligheid. Ik vind het dan merkwaardig dat na twee gelijke spelen - rond nb een loodzware Europese dubbel- meteen het negativisme de overhand krijgt. Geef het nou eens de tijd!
 
[...]Ik vind het dan merkwaardig dat na twee gelijke spelen - rond nb een loodzware Europese dubbel- meteen het negativisme de overhand krijgt. Geef het nou eens de tijd!
Een Europese dubbel, in een toernooi waar je op voorhand kansloos bent.
Dáár zit voor mij het negativisme. Natuurlijk kunnen onze jongens dat nog helemaal niet aan. Maar om de competitie te verkloten, voor een volkomen zinloos kudttoernooi, dat vind ik mateloos irritant.
 
Een Europese dubbel, in een toernooi waar je op voorhand kansloos bent.
Dáár zit voor mij het negativisme. Natuurlijk kunnen onze jongens dat nog helemaal niet aan. Maar om de competitie te verkloten, voor een volkomen zinloos kudttoernooi, dat vind ik mateloos irritant.

Moeten we dan het hele Europese voetbal maar links laten liggen? Want in de EL komen we de laatste jaren ook niet verder dan een kwart- of achtste finale, zodra we een club uit een sterker land (lees: met meer geld) tegenkomen vliegen we eruit. Het draait toch allemaal om tegen sterkere tegenstanders uit te komen en daarvan te leren, zodat je na een paar jaar op z'n minst meer kans hebt om verder te komen?
 
Moeten we dan het hele Europese voetbal maar links laten liggen? Want in de EL komen we de laatste jaren ook niet verder dan een kwart- of achtste finale, zodra we een club uit een sterker land (lees: met meer geld) tegenkomen vliegen we eruit. Het draait toch allemaal om tegen sterkere tegenstanders uit te komen en daarvan te leren, zodat je na een paar jaar op z'n minst meer kans hebt om verder te komen?
Draait het daar om? Oh? En wanneer gaan we daar dan de vruchten van plukken, had je gedacht?

Natuurlijk moet je die malafide bende links laten liggen! Jij denkt dat wij met een sluitende begroting van enkele tientallen miljoenen, kans maken tegen clubs die gewoon 100 miljoen lenen om één speler te kopen? Tegen Engelse clubs die alleen aan tv-gelden al een veelvoud binnenhengelen?
Dat mag je denken hoor. Maar, ik vind het kinderlijk naieve gedachten.
Tegen de tijd dat onze spelers ervaring op hebben gedaan, worden ze weggekocht en hebben ze hier nog nooit wat gewonnen omdat ze de competitie vergooid hebben, voor een toernooi wat zo nooit konden winnen. En dan hebben ze die ervaring opgedaan, zodat die grote -onverslaanbare- clubs, elders uit Europa, de vruchten ervan kunnen plukken.
 
Mino Raiola (zaakwaarnemer van #Toivonen en #Manolev): 'Ik reken nergens meer op. Beiden blijven bij #PSV.'

Toivonen had z'n vorige manager toch ontslagen en die Raiola toch gehuurd om weg te komen? Schiet lekker op zo he toi?
 
Mino Raiola (zaakwaarnemer van #Toivonen en #Manolev): 'Ik reken nergens meer op. Beiden blijven bij #PSV.'

Toivonen had z'n vorige manager toch ontslagen en die Raiola toch gehuurd om weg te komen? Schiet lekker op zo he toi?

Raiola krijgt zelfs Manolev ondergebracht bij een club. Kun je nagaan hoe slecht Ola op dit moment in de markt zit. Hoogmoed komt voor de val, maar het ziet er naar uit dat PSV hem gaat helpen op te staan met een plekje in de eerste selectie. Gini lacht zich nu al rot. Heeft nog maar een contract voor 2 jaar, maar no way dat hij volgend seizoen een handtekening zet onder een nieuw contract. Die gaat wel spelen bij 'Jong' PSV.
 
Terug
Bovenaan Onderaan