Nick Viergever (V)

Eerlijk gezegd vind ik op de CV-positie geen van allen echt overtuigen: Isimat, Schwaab, Viergever en Luckassen, alle vier zijn in meer of mindere mate niet opbouwend, kopsterk ( Isimat hierin nog wel het beste van de 4), luchtduels winnend, passing, snelheid, etc. Ik vind toch echt dat PSV, willen we ook na de winterstop nog volop meedoen in de Beker en de CL, na Gutierrez gehaald te hebben, toch echt op zoek moet gaan naar een ervaren CV die opbouwend is, luchtduels wint en kopsterk is en deze CV nog voor de komende transferdeadline moet vastleggen...
 
Eerlijk gezegd vind ik op de CV-positie geen van allen echt overtuigen: Isimat, Schwaab, Viergever en Luckassen, alle vier zijn in meer of mindere mate niet opbouwend, kopsterk ( Isimat hierin nog wel het beste van de 4), luchtduels winnend, passing, snelheid, etc. Ik vind toch echt dat PSV, willen we ook na de winterstop nog volop meedoen in de Beker en de CL, na Gutierrez gehaald te hebben, toch echt op zoek moet gaan naar een ervaren CV die opbouwend is, luchtduels wint en kopsterk is en deze CV nog voor de komende transferdeadline moet vastleggen...

Ongeacht dat versterkingen altijd prima zijn. Voor de beker is dit al meer dan prima, daar moet je iedere tegenstander mee kunnen hebben, met als twijfel Feyenoord vanwege de kuip, waar ze vast wel weer het grootste deel van de wedstrijden afwerken (misschien niet die tegen FC Appelscha) en ajaks uit is ook met een verdedigende topper geen garantie.
En de CL? Da's gewoon geld ophalen, hopen op een beetje gunstige loting, niet te hard af gaan en doorstarten in de EL. Daar kon je die verdedigende versterking nog wel voor gebruiken.
 
Isimat en Schwaab hebben n goede reeks gezet in de tweede seizoenshelft. Beide zijn beter dan n jaar geleden en op elkaar ingespeeld. Ik zie daarom niet direct waarom de hele linie op de kop moet en viergever + luckassen t nwe centrum zal moeten worden. Viergever als backup verdediging en luckassen backup cvm of naast hendrix lijkt me logischer.

Ik sta nog steeds achter dit standpunt. De cv positie is volgens mij op dit moment geen prioriteit. Kan t beter als je er n paar miljoen tegenaan kunt gooien? Natuurlijk. Maar t geld in kas is beperkt en in mijn optiek moet er geinvesteerd worden in n basiswaardige middenvelder op t moment dat Arias verkocht is.
 
Je weet dat het mis is als je Multi functionele back up in de basis komt (Viergever). Schöne is ook zo'n speler. Er waren tijden dat dergelijke spelers echt breedtespelers waren, maar tegenwoordig komen die in de basis elf. Inflatie van het Nederlands voetbal.
 
Ik sta nog steeds achter dit standpunt. De cv positie is volgens mij op dit moment geen prioriteit. Kan t beter als je er n paar miljoen tegenaan kunt gooien? Natuurlijk. Maar t geld in kas is beperkt en in mijn optiek moet er geinvesteerd worden in n basiswaardige middenvelder op t moment dat Arias verkocht is.

Ik vind ook dat hun gebrek aan kwaliteiten erg overdreven worden hier. Ik bedoel, als zo'n schlemiel als Marcelo uiteindelijk een gewaardeerde verdediger bij Lyon kan worden, dan kan Isimat wel een gewaardeerde verdediger worden bij PSG. Maar je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat er nu een andere speelstijl is, en de vraag is wat dat vereist van het centrale duo. Sowieso meer snelheid gok ik, maar ook zal er opbouwend wat meer geëist worden; vandaar dat Viergever de voorkeur krijgt denk ik zo.
 
Laatst bewerkt:
Je weet dat het mis is als je Multi functionele back up in de basis komt (Viergever). Schöne is ook zo'n speler. Er waren tijden dat dergelijke spelers echt breedtespelers waren, maar tegenwoordig komen die in de basis elf. Inflatie van het Nederlands voetbal.
Vind het meer devaluatie van het NLse voetbal.....
 
Eerlijk gezegd vind ik op de CV-positie geen van allen echt overtuigen: Isimat, Schwaab, Viergever en Luckassen, alle vier zijn in meer of mindere mate niet opbouwend, kopsterk ( Isimat hierin nog wel het beste van de 4), luchtduels winnend, passing, snelheid, etc. Ik vind toch echt dat PSV, willen we ook na de winterstop nog volop meedoen in de Beker en de CL, na Gutierrez gehaald te hebben, toch echt op zoek moet gaan naar een ervaren CV die opbouwend is, luchtduels wint en kopsterk is en deze CV nog voor de komende transferdeadline moet vastleggen...
Viergever is voetballend juist heel sterk voor een cv, Luckassen heel snel. Je overdrijft. Het zijn inderdaad alle vier geen toppers, maar je staat er niet mee voor lul in de Eredivisie. Het zou zonde zijn om met 6 centrale verdedigers het seizoen in te gaan.
 
Viergever is voetballend juist heel sterk voor een cv, Luckassen heel snel. Je overdrijft. Het zijn inderdaad alle vier geen toppers, maar je staat er niet mee voor lul in de Eredivisie. Het zou zonde zijn om met 6 centrale verdedigers het seizoen in te gaan.
Dat is het hem juist: ik maak me niet zo druk om de eredivisie, maar juist om het Europees voetbal...met deze verdedigers overwinteren we weer niet in de CL ( als we uberhaupt de CL halen in de voorrondes)..en zelfs in de EL schoppen we het niet ver...
 
Dat is het hem juist: ik maak me niet zo druk om de eredivisie, maar juist om het Europees voetbal...met deze verdedigers overwinteren we weer niet in de CL ( als we uberhaupt de CL halen in de voorrondes)..en zelfs in de EL schoppen we het niet ver...

Als je n reeele kans wilt om favoriet te zijn binnen de poule om in de CL te overwinteren heb je ofwel vele miljoenenen voor aankopen van niveau en hun salarissen nodig of n tijdmachine.

Als we uberhaubt plaatsen en 3e worden (t geluk moet qua loting meezitten) dan kun je hopelijk nog n stunt uithalen in de EL (zoals Ajax of Salzburg). Ook met deze defensie.

Los daarvan, de middelen die er zijn moeten de zwakste plekken versterken. Dat is zondermeer op dit moment het middenveld. Als je middenveld word overlopen dan houdt zelfs n verdediging met Moreno en Alex in hun gloriedagen het geen 90minuten zonder foutjes en tegendoelpunten uit.
 
Ik vind Viergever boven verwachting goed spelen al de hele voorbereiding (m.u.v. de wedstrijd tegen Valencia). Ook tegen Feyenoord was het goed van zijn kant. Fel verdedigend en opbouwend over het algemeen ook prima.

Is mijn inziens een prima aanwinst en een verbetering t.o.v. cultheld Isimat.
 
Ik vind Viergever boven verwachting goed spelen al de hele voorbereiding (m.u.v. de wedstrijd tegen Valencia). Ook tegen Feyenoord was het goed van zijn kant. Fel verdedigend en opbouwend over het algemeen ook prima.

Is mijn inziens een prima aanwinst en een verbetering t.o.v. cultheld Isimat.
Hij speelt zeker goed, met name opbouwend, maar vind hem verdedigend minder sterk. Hij zou eigenlijk iemand naast zich moeten hebben die een absolute zekerheid is defensief. Die hebben we helaas niet.
 
Hij speelt zeker goed, met name opbouwend, maar vind hem verdedigend minder sterk. Hij zou eigenlijk iemand naast zich moeten hebben die een absolute zekerheid is defensief. Die hebben we helaas niet.

Eerlijk gezegd vond ik dit tegen Feyenoord net omgekeerd. Zat er soms goed tussen, maar opbouwend (zeker in de eerste helft) was het soms een ramp. Leverde te veel ballen in. Speelt zeker niet slecht, maar heb het gevoel dat hij nog niet helemaal 100% is.
 
Eerlijk gezegd vond ik dit tegen Feyenoord net omgekeerd. Zat er soms goed tussen, maar opbouwend (zeker in de eerste helft) was het soms een ramp. Leverde te veel ballen in. Speelt zeker niet slecht, maar heb het gevoel dat hij nog niet helemaal 100% is.
Dat laatste ben ik zeker met je eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan