Fortuna Sittard - PSV | Zaterdag 18 augustus | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
SmRvi15.png


Moge vrouwe Fortuna aan onze kant staan!
Maarreh...bestaat die club eigenlijk nog wel?


Onderlinge ontmoetingen
Fortuna Sittard en PSV spelen voor de 39e keer tegen elkaar in de Eredivisie. Van de voorgaande 38 wedstrijden won PSV er 28, won Fortuna Sittard 4 keer en eindigde het 6 keer gelijk.

Fortuna Sittard verloor in de Eredivisie van geen ploeg meer thuiswedstrijden dan van PSV (12, W4-G3-V12).

De laatste editie van deze wedstrijd in de Eredivisie eindigde op 2 februari 2002 in een 0-1 zege voor PSV (4' Jan Vennegoor of Hesselink). PSV-trainer Mark van Bommel en assistent-trainer van Fortuna Kevin Hofland waren toen teamgenoten bij PSV.

Tijdens de laatste Eredivisie-zege van Fortuna Sittard op PSV speelden Van Bommel en Hofland samen bij Fortuna Sittard. Onder andere door 4 doelpunten van Regilio Simons won Fortuna toen in eigen huis op 7 mei 1999 met 6-4.

Assistent-trainer Kevin Hofland en PSV-coach Mark van Bommel speelden samen bij PSV, Fortuna Sittard en het Nederlands elftal. Als speler stonden ze 3 keer tegenover elkaar, meest recentelijk op 24 februari 2007 toen het Bayern München van Van Bommel met 2-1 te sterk was voor het VfL Wolfsburg van Kevin Hofland in de Duitse Bundesliga.


Fortuna Sittard
Fortuna Sittard begon het seizoen met een 1-1 gelijkspel bij Excelsior en kan nu voor het eerst sinds februari-maart 2002 3 Eredivisie-duels op rij gelijkspelen.

Fortuna Sittard bleef in zijn vorige Eredivisie-seizoen (2001/2002) ongeslagen in de eerste 2 speelrondes (0-0 tegen Vitesse en 2-1 tegen De Graafschap).

Fortuna Sittard won in de Eredivisie maar 1 van zijn laatste 11 thuisduels (2-0 van FC Twente, W1-G3-V7).

Dit is het eerste thuisduel voor Fortuna sinds de 0-0 tegen Roda JC op 5 mei 2002.

De laatste Fortuna-speler met een Eredivisie-doelpunt in Sittard, was Ronald Hamming op 19 april 2002 tegen Feyenoord (1-2 nederlaag).

Ronald Hamming is daarnaast verantwoordelijk voor 5 van de laatste 8 thuisdoelpunten van Fortuna in de Eredivisie.

Kevin Hofland, de assistent-trainer van Fortuna Sittard, speelde 78 Eredivisie-duels voor PSV (4 doelpunten).


PSV
PSV won zijn 1e Eredivisie-wedstrijd van 2018/2019 met 4-0 van FC Utrecht.

PSV won in 4 van de voorgaande 5 seizoenen de eerste 2 Eredivisie-duels van het seizoen. Alleen in 2015/2016 lukte het niet (2-2 gelijkspel bij ADO in de eerste speelronde).

De laatste keer dat PSV de eerste 2 speelrondes door kwam zonder een tegendoelpunt te incasseren, was in het seizoen 2007/2008. Toen kwam het eerste tegendoelpunt pas in speelronde 6 (tegen NAC).

PSV won maar 1 van de laatste 4 uitduels in de Eredivisie (2-3 bij AZ, W1-G2-V1). In die 4 uitduels incasseerden de Eindhovenaren 12 doelpunten, evenveel als in de 9 uitduels voor die reeks.

PSV kan voor het eerst sinds april-mei 2017 in 3 uitduels op rij zonder overwinning blijven. Destijds werd er 3 keer op rij gelijk gespeeld.

PSV verloor als regerend kampioen maar 1 van de laatste 53 Eredivisie-duels met promovendi. In 1997/1998 was MVV met 2-1 te sterk (W47-G5-V1).

Mark van Bommel speelde 109 Eredivisie-duels voor Fortuna Sittard (6 doelpunten). Van Bommel (16 jaar en 23 dagen) werd de jongste Eredivisie-debutant voor Fortuna, toen hij op 15 mei 1993 20 minuten meespeelde tegen SC Cambuur.

Bart Ramselaar kan zijn 100e Eredivisie-duel spelen (12 doelpunten), en zijn 59e voor PSV.

Denzel Dumfries scoorde bij zijn debuut voor PSV en zou de eerste speler kunnen worden die in zijn eerste 2 Eredivisie-duels voor PSV scoort sinds Hirving Lozano vorig seizoen.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Ik herinner me nog een pak slaag van 4-1 ergens eind jaren '80 of begin '90. Dat dient nog stééds rechtgezet te worden met dubele cijfers!
11-0! Hoppa!:maniac:
 
Promovendus, kunstgras, paar dagen erna de CL-voorronde als ik het goed heb.

Zou v Bommel spelers sparen?? Nope, we klappen er voor rust op, lopen uit en geven de gehele voorhoede bij een 0-5 voorsprong bij rust een wissel. Om met de talenten nog rustig uit te lopen tot 0-7
 
Promovendus, kunstgras, paar dagen erna de CL-voorronde als ik het goed heb.

Zou v Bommel spelers sparen?? Nope, we klappen er voor rust op, lopen uit en geven de gehele voorhoede bij een 0-5 voorsprong bij rust een wissel. Om met de talenten nog rustig uit te lopen tot 0-7
Daar teken ik ook voor.


Voor het eerst sinds de voetballoze jaren onder Cocu kijk ik echt weer uit naar een wedstrijd van PSV. Ik hoop dat dat voorlopig zo blijft.
 
Op basis van de wedstrijd tegen Utrecht, voorspel ik een eindstand van 0-3. We spelen uit, dus ik verwacht niet meer dan 3 doelpunten. Uiteraard zullen we heersen op het veld met ruim 65% balbezit, maar lang niet alle acties zullen geslaagd zijn en niet alle kansen worden uitgedrukt in een doelpunt. Ik hoop wel dat Romero eindelijk eens een keer langer dan een half uur mag spelen, zeker wanneer Luuk weer grote kansen verprutst.
 
Promovendus, kunstgras, paar dagen erna de CL-voorronde als ik het goed heb.

Zou v Bommel spelers sparen?? Nope, we klappen er voor rust op, lopen uit en geven de gehele voorhoede bij een 0-5 voorsprong bij rust een wissel. Om met de talenten nog rustig uit te lopen tot 0-7

Roep het nou niet te hard, dadelijk begint Ten Hag dat ook te snappen.
 
Promovendus in hun eerste thuiswedstrijd tegen de landskampioen, die zijn tot het bot gemotiveert om resultaat te gaan boeken. Ik verwacht daarom ook een hele stugge ploeg en hou het maar op 1-2.
 
Op basis van de wedstrijd tegen Utrecht, voorspel ik een eindstand van 0-3. We spelen uit, dus ik verwacht niet meer dan 3 doelpunten. Uiteraard zullen we heersen op het veld met ruim 65% balbezit, maar lang niet alle acties zullen geslaagd zijn en niet alle kansen worden uitgedrukt in een doelpunt. Ik hoop wel dat Romero eindelijk eens een keer langer dan een half uur mag spelen, zeker wanneer Luuk weer grote kansen verprutst.

Op zich eens met je analyse, alleen zal het geval speeltijd en Romero zo zijn dat hij waarschijnlijk nog niet langer dan een half uur aankan.
 
0-4 Ik heb alle vertrouwen in de aanpak van van Bommel en met Pereiro op 10 gaan we gemakkelijk winnen.
 
0-2 met gemak. Den Haag,Pec,NAC,Willem2,Groningen,Fortuna,Excelsior moet stuk voor stuk 6 punten zijn en veel doelpunten opleveren voor het doelsaldo.
 
Dacht even dat Fortuna op kunstgras speelt, maar is gelukkig niet het geval.

Met Zoetje in de goal, ons degelijke centrum, onze gedreven opkomende backs, het sterke blok voor de verdediging en de 4 excellerende mannen daarvoor ( zoals van Hanegem al zei; we hebben een goed elftal) zullen we met een goaltje of 3 verschil winnen aankomende zaterdag.

Ik hou het op 1-4. :PSV:
2x Luuk
1x Pereiro
1x Lozano
 
Gewoon de eerste vijf wedstrijden 15 punten. En dan eens heel voorzichtig richting Amsterdam kijken hoe groot de achterstand al is.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan