UEFA Coefficient (Country Coefficient)

Derde kwalificatieronde (week 32)
In de derde kwalificatieronde spelen Feyenoord (EL), Vitesse (EL) en Ajax (CL). Gezamenlijk kunnen zij 6 punten halen. Dit bedraagt een totaal van 1.200 punten. Ajax moet tegen een Belgische ploeg.

In week 32 zijn 0.100/0.600 punten gehaald.

Punten per Eredivisieclub
Ajax: 2.5
Vitesse: 1.5
AZ: 1.0
Feyenoord: 0.0
PSV: 0.0

Country Coefficient
Eerste cijfer benoemd het aantal punten gehaald deze week, tweede cijfer het coefficient dit seizoen, derde cijfer coefficient totaal.
(9) Belgie: 0.500 - 1.700 - 33.800
(10) Turkijke: 0.200 - 1.400 - 30.500
(11) Oostenrijk: 0.200 - 0.600 - 25.650
(12) Denemarken: 0.750 - 2.750 - 24.900
(13) Nederland: 0.100 - 1.000 - 24.833

Uitslagen
(CL) Standaard Luik (BEL) - Ajax (NED) (2-2)
(CL) Benfica - Fenerbançe (TUR) (1-0)
(CL) Red Bull Salzburg (OOS) - Shkëndija (3-0)
(EL) Genk (BEL) - Lech Poznań (2-0)
(EL) Jaggiellonia Białystok - Gent (BEL) (0-1)
(EL) Beşiktaş (TUR) - LASK Linz (OOS) (1-0)
(EL) Sturm Graz (OOS) - AEK Larnaca (0-2)
(EL) Slovan Bratislava - Rapid Wien (OOS) (2-1)

(EL) Vitesse (NED) - FC Basel (0-1)
(EL) Trenčín - Feyenoord (NED) (4-0)
(EL) CSKA Sofia - Copenhagen (DEN) (1-2)
(EL) Spartak Subotica - Brøndly (DEN) (0-2)
(EL) The New Saints - Midtjylland (DEN) (0-2)

(EL) Nordsjælland (DEN) - Partizan (1-2)

Note: Groen is live; Vetgedrukte en groene namen zijn door naar de volgende ronde. Live scores zijn nog niet verwerkt in de coefficientenlijst.

Conclusie
Nieuw Europees rampjaar lijkt onvermijdelijk

Op dinsdag werd een belangrijk duel gespeeld: Het Nederlandse team Ajax gaat op bezoek bij het Belgische team Standaard Luik. Na 45 minuten spelen leek Nederland toch 0.200 punten in te gaan lopen op de Belgen, maar in blesuretijd werden de punten alsnog verdeeld. In de overige wedstrijden van de nummer 9 en 10 van de coefficientenlijst gebeurde niks spectaculairs: Genk en Gent wonnen, Beşiktaş won en Fenerbahçe verloor van Benfica. Ook bij Oostenrijk gebeurde vrij weinig: Kampioen Red Bull Salzburg won met 2-0, LASK Linz, Sturm Graz en Rapid Wien hebben verloren. Denemarken daarentegen stunt: FC Kopenhagen, Midtjylland en Brøndly wonnen, echter verloor Nordsjælland nipt met 1-2. Een groot compliment voor dit kleine, onderschatte land. Vitesse verliest in de slotfase met 0-1 van de Zwitserse kampioen en Feyenoord verliest van de nummer 5 uit Slowakije met 4-0 (!) waardoor Denemarken de nieuwe nummer 12 op de UEFA coefficientenlijst is, ten koste van Nederland. Tot zover week 32!
 
Laatst bewerkt:
PSV maakt dit nog wel goed.. maar Feyenoord draagt bij aan de vernietiging van het Nederlands voetbal..
 
AZ ligt er al uit, Feyenoord zo goed als zeker en Vitesse zal er ook wel uitvliegen. Blijven alleen PSV en Ajax over.
We kunnen het wel vergeten als Nederland in Europa. We zijn een B land en zullen dit voorlopig wel blijven. We kunnen wel de punten bij gaan houden, maar ik denk niet dat dat veel zin heeft. We glijden steeds verder af. :sad:
 
AZ ligt er al uit, Feyenoord zo goed als zeker en Vitesse zal er ook wel uitvliegen. Blijven alleen PSV en Ajax over.
We kunnen het wel vergeten als Nederland in Europa. We zijn een B land en zullen dit voorlopig wel blijven. We kunnen wel de punten bij gaan houden, maar ik denk niet dat dat veel zin heeft. We glijden steeds verder af. :sad:

Als je 13e staat ben je een C land in wording.
 
Je krijgt waar je recht op hebt. In plaats van de plaatsing van Europees voetbal tot prioriteit te maken lijken clubs als Feijenoord, AZ en PSV de europesese competitie als hinderlijke drempels voor de competitie begint te zien. Het is toch idioot dat Feijenoord meer brengt voor een niets zeggende fruitschaal dan hun europese uitwedstrijd?! En nee, dat komt niet slechts omdat ik zuur ben dan de Rotterdammers daar wonnen. AZ wacht ondanks de mega transferwinsten geduldig met het opvullen van de gaten. Spelers die worden aangetrokken blijken te laat te komen om speelgerechtigd te zijn (deze data zijn toch bekend?!) en ook wijzelf lijken meer waarde te hechten aan de beste prijs voor een nieuwe middenvelder dan aan het gegeven dat we hem dringend nodig hebben, o.a. voor CL plaatsing!
 
Je krijgt waar je recht op hebt. In plaats van de plaatsing van Europees voetbal tot prioriteit te maken lijken clubs als Feijenoord, AZ en PSV de europesese competitie als hinderlijke drempels voor de competitie begint te zien. Het is toch idioot dat Feijenoord meer brengt voor een niets zeggende fruitschaal dan hun europese uitwedstrijd?! En nee, dat komt niet slechts omdat ik zuur ben dan de Rotterdammers daar wonnen. AZ wacht ondanks de mega transferwinsten geduldig met het opvullen van de gaten. Spelers die worden aangetrokken blijken te laat te komen om speelgerechtigd te zijn (deze data zijn toch bekend?!) en ook wijzelf lijken meer waarde te hechten aan de beste prijs voor een nieuwe middenvelder dan aan het gegeven dat we hem dringend nodig hebben, o.a. voor CL plaatsing!


Eens. En meestal roepen wij dan dat we nog vroeg in het seizoen zitten en nog niet klaar zijn. Dat excuus geldt natuurlijk voor alle competities die in augustus beginnen.
 
De Nederlandse voetbal mentaliteit is gewoon geen topsport mentaliteit meer. We denken hier nog steeds dat het een jurysport is en tegenstanders uit een soort eerbied voor de briljante Hollandse school, de poort wel even open zetten.

Teams en spelers halen mij het bloed onder de nagels vandaan met een chronisch gebrek aan inzet (daarom heb ik zo'n moeite met Pereiro) en fantasie (statisch en dus makkelijk te verdedigen spel). Dat geldt voor Feyenoord gisteren, maar toch ook voor PSV vorig seizoen en afgelopen fruitschaal. "Maar we hebben de kwaliteit niet" is geen argument, want Trencin en Standard Luik hebben niet meer kwaliteit, maar zijn wel een stuk creatiever om met hun beperkingen om te gaan.

Ga @#$#@$! rennen met dat kadaver!!
 
Je krijgt waar je recht op hebt. In plaats van de plaatsing van Europees voetbal tot prioriteit te maken lijken clubs als Feijenoord, AZ en PSV de europesese competitie als hinderlijke drempels voor de competitie begint te zien. Het is toch idioot dat Feijenoord meer brengt voor een niets zeggende fruitschaal dan hun europese uitwedstrijd?! En nee, dat komt niet slechts omdat ik zuur ben dan de Rotterdammers daar wonnen. AZ wacht ondanks de mega transferwinsten geduldig met het opvullen van de gaten. Spelers die worden aangetrokken blijken te laat te komen om speelgerechtigd te zijn (deze data zijn toch bekend?!) en ook wijzelf lijken meer waarde te hechten aan de beste prijs voor een nieuwe middenvelder dan aan het gegeven dat we hem dringend nodig hebben, o.a. voor CL plaatsing!
En wij komen aanzetten met Sainsbury , Thomas enz. En achterin een afdankertje van Ajax, een speler van NAC, met alle respect voor zijn “Man City verleden”.
 
Je krijgt waar je recht op hebt. In plaats van de plaatsing van Europees voetbal tot prioriteit te maken lijken clubs als Feijenoord, AZ en PSV de europesese competitie als hinderlijke drempels voor de competitie begint te zien. Het is toch idioot dat Feijenoord meer brengt voor een niets zeggende fruitschaal dan hun europese uitwedstrijd?! En nee, dat komt niet slechts omdat ik zuur ben dan de Rotterdammers daar wonnen. AZ wacht ondanks de mega transferwinsten geduldig met het opvullen van de gaten. Spelers die worden aangetrokken blijken te laat te komen om speelgerechtigd te zijn (deze data zijn toch bekend?!) en ook wijzelf lijken meer waarde te hechten aan de beste prijs voor een nieuwe middenvelder dan aan het gegeven dat we hem dringend nodig hebben, o.a. voor CL plaatsing!

Klopt. Je moet je selectie op orde hebben lang voor het seizoen begint en de juiste prioriteiten stellen.
De belangrijkste wedstrijden zijn zo ongeveer de kwalificatie voor de Europacups en vrijwel geen enkele club is er helemaal klaar voor.
En wat zijn de clubs toch blij dat ze "Europees" voetbal halen als de competitie ten einde is. en vervolgens vliegen ze er de eerste ronde die ze aan moeten treden uit.
 
De Nederlandse voetbal mentaliteit is gewoon geen topsport mentaliteit meer. We denken hier nog steeds dat het een jurysport is en tegenstanders uit een soort eerbied voor de briljante Hollandse school, de poort wel even open zetten.

Teams en spelers halen mij het bloed onder de nagels vandaan met een chronisch gebrek aan inzet (daarom heb ik zo'n moeite met Pereiro) en fantasie (statisch en dus makkelijk te verdedigen spel). Dat geldt voor Feyenoord gisteren, maar toch ook voor PSV vorig seizoen en afgelopen fruitschaal. "Maar we hebben de kwaliteit niet" is geen argument, want Trencin en Standard Luik hebben niet meer kwaliteit, maar zijn wel een stuk creatiever om met hun beperkingen om te gaan.

Ga @#$#@$! rennen met dat kadaver!!

Spijker en kop. Een begroting van 40 miljoen tegenover een van 2 miljoen, dat mag je niet op kwaliteit gooien.
 
De Nederlandse voetbal mentaliteit is gewoon geen topsport mentaliteit meer. We denken hier nog steeds dat het een jurysport is en tegenstanders uit een soort eerbied voor de briljante Hollandse school, de poort wel even open zetten.


Welke Hollandse school? Vrijwel alle teams leveren voetbal dat niet om aan te gluren is, dus zelfs als het een jurysport was, zouden de juryleden alleen maar 3-en en 4-en laten zien.
 
Welke Hollandse school? Vrijwel alle teams leveren voetbal dat niet om aan te gluren is, dus zelfs als het een jurysport was, zouden de juryleden alleen maar 3-en en 4-en laten zien.

Inderdaad dat geouwehoer over de "Hollandse school", "het Ajax systeem" :sick: :braak: :maniac:
Voetbal is een heel simpel spel waarbij je meer goals moet maken dan de tegenstander om te winnen. Ze maken het allemaal veel te ingewikkeld. ;)
 
Ik vind het ook enorm treurig dit alles. Vorig jaar toen ik Utrecht in de voorrondes zag spelen werd ik enthausiast... Eindelijk een club die voor Europees voetbal knokte. Jammer dat Ajax en PSV dan weer als een stel zoutzakken aantreden en Feyenoord kampioen werd. Ik had hoop op een mooi seizoen waarin clubs met dezelfde instelling als Utrecht aantreden, maar tevergeefs. Spelers van AZ zijn opgehemeld door de Nederlandse media. De vedettes van Ajax denken een 2-0 over de streep te trekken zonder enige inzet. Feyenoord zet een stel ongeïnteresseerde tokkies op het veld. PSV moet maar laten zien dat ze het kunnen. Alleen Vitesse, zoals ik wel verwachtte, voldoet nog enigzins aan de verwachtingen.

Om het ultra-positief af te sluiten: Het maakt nu niet meer uit hoe slecht we presteren: Ieder nieuw jaar kan weer het begin zijn van de wedergeboorte. Met deze enorme kutreeks kun je de komende vijf jaar sowieso nergens meer komen. Moeten alleen vrezen dat plaats 20 dan wel reëel wordt.
 
Als zowel Ajax als PSV de CL halen heeft Nederland minimaal 2.600 punten voordat het toernooi begint. Daarbij is de winst van PSV in de play offs, Ajax in de 3e ronde en Play offs en mogelijke overwinning/gelijkspel van Feyenoord en Vitesse niet bijgerekend...

Heb het net berekend... In het geval dat Feyenoord toch nog 1 puntje pakt door een overwinning, Ajax ook wint van Standaard en daarna dat zowel PSV en Ajax beide wedstrijden in de Play Offs winnen heeft Nederland 4.700 punten te pakken. Voor de duidelijkheid:

Momenteel 5 punten
- Feyenoord winst: +1 punt
- Ajax winst: +2 punten
- Ajax winst in twee wedstrijden Play Offs: +2 +2 = 4
- PSV winst in twee wedstrijden Play Offs: +2 +2 = 4

Nu weet ik niet zeker of zowel PSV als Ajax beiden 4 bonuspunten krijgen als ze met de CL meedoen maar ik heb ze meegeteld... dus:
- PSV deelname CL: +4
- Ajax deelname CL: +4

Totaal punten: 24 punten/5 = 4.700
5+1+2+4+4+4+4= 24 punten

Nu is dit zeer onwaarschijnlijk... Maar zelfs na 3 uitschakelingen kan Nederland in het beste geval 4.700 punten hebben voor dat de wedstrijden beginnen. En als er daarna nog door beide teams EL wordt behaald dan heeft Nederland het voor dit jaar op het nippertje gered...

Als ik iets verkeerd heb gedaan met berekeningen dan zou ik dat graag willen horen...
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels zou ik het helemaal niet erg vinden als PSV in de EL komt met wat leuke West-Europese ploegen (s.v.p. geen steppes 4.000-6.000 km verderop), een leuke Belg, een Scandinavische ploeg en een ploeg uit het VK. In de CL hebben we niets te zoeken, of er moet wel héél gelukkig geloot worden.
 
Inmiddels zou ik het helemaal niet erg vinden als PSV in de EL komt met wat leuke West-Europese ploegen (s.v.p. geen steppes 4.000-6.000 km verderop), een leuke Belg, een Scandinavische ploeg en een ploeg uit het VK. In de CL hebben we niets te zoeken, of er moet wel héél gelukkig geloot worden.
een slechte loting in de EL kan lastiger zijn dan een gunstige loting in de CL.
Overigens zou ik de EL ook leuker vinden, de donderdag komt mij vele malen beter uit om het stadion te bezoeken.
 
een slechte loting in de EL kan lastiger zijn dan een gunstige loting in de CL.
Overigens zou ik de EL ook leuker vinden, de donderdag komt mij vele malen beter uit om het stadion te bezoeken.
Tuurlijk, dat is zo. Maar 'normater' zou het gelijkwaardiger moeten zijn en daarmee als snel leuker. Enige grote risico, maar dat heb je in CL tegenwoordig ook al, is dat je tegen obscure olieclubjes moet aantreden in verweggistan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan