Beste Eredivisie elftal

arne

Routinier
Ik wil graag een nieuw topic toevoegen aan dit forum: het beste Eredivisie elftal.

Het zou interessant zijn wat iedereen de beste speler op een bepaalde positie vind in de eredivisie. We vergelijken vaak spelers van PSV met die van andere clubs en roepen vaak dat bepaalde clubs de beste spelers zou hebben. Juist daarom is het interessant om dit te vergelijken want het zegt ook veel over degene die post. Ook kan het goed gebruikt worden om discussies uit te lokken doordat sommige op bepaalde posities interessante keuzes maken.

Hierbij wil ik de volgende spelregels hanteren:
- Welke opstelling gebruikt wordt is aan iedereen zelf
- Alleen spelers die nu actief zijn in de eredivisie
- Alleen een elftal spelers en op hun juiste positie (geen twee keepers bijvoorbeeld).
- Of de spelers goed samen kunnen spelen in het elftal met elkaar laten we buiten beschouwing
- Geen restricties over de club van de speler: kunt zoveel spelers van iedere club noemen als relevant zijn
- Raadzaam om lang geblesseerde spelers niet toe te gebruiken
- Optioneel: beste coach
- Indien mogelijk, onderbouwing

Ik zal later ook mijn eigen beste 11 plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Keeper:
Lars Unnerstall (VVV):
Als keeper van VVV-Venlo kan je natuurlijk veel schoten op je doel verwachten. Echter bleek Lars Unnerstall voor VVV een topaankoop. Met 45 tegendoelpunten heeft VVV de minste tegendoelpunten van alle clubs onder positie zeven, mede dankzij vele topprestaties van deze keeper. Staat voor een reden onder belangstelling van vele clubs in de Eredivisie.

Rechtsback:
Jonas Svensson (AZ):
Een echte top rechtsback in mijn ogen. Doet verdedigend goed zijn werk, en kan aanvallend, indien nodig, ook wat bij brengen. Laat achterin weinig gaten vallen. Kan zeker een goede opvolger zijn voor Arias, al vraag ik me af of AZ niet te veel voor hem vraagt.


Centrale verdediger:
Daniel Schwaab (PSV):
In de eerste helft van het seizoen was hij nog vrij matig, maar gedurende de tweede helft is ie flink verbeterd. Voetballend prima, doet verdedigend prima zijn taken uitvoeren, en heeft ook een topmentaliteit. Hopelijk zit zijn gebrek aan kracht niet al te veel in de weg wanneer hij volgend seizoen in de Champions League speelt.


Centrale verdediger:
Matthijs De Ligt (Ajax):
Vorig seizoen maakte hij nog vrij vaak fouten. Dit seizoen is De Ligt veel constanter geworden en blijkt hij één van de beste Europese talenten te zijn op de centrale verdedigende positie. Ajax zal komende transferperiode veel voor hem willen cashen, en begrijpelijk ook. Kan hopelijk een prima blok vormen in Oranje samen met VVD en De Vrij.


Linksback:
Angeliño (NAC):
Een prima back. Vrije trappen kan hij er prima inschieten, en voorzetten kan hij ook goed geven. Tien miljoen moet PSV natuurlijk niet overhebben voor een back die bij NAC Breda goed presteert, maar dit seizoen is hij toch veruit de beste linksback van de Eredivisie.


Balafpakker (Centrale middenvelder):
Jorrit Hendrix (PSV):
Meevoetballen is in mijn ogen in ieder geval niet echt zijn ding, maar qua intercepties heb je met Jorrit natuurlijk een prima speler. Ook tegen Ajax liet hij weer zien dat hij een sta in de weg is voor aanvallende spelers. Afstandsschoten moet hij niet vaak meer proberen. Gewoon een rol geven als balveroveraar. Daarmee kan hij het beste uit de voeten.


Spelmaker (Centrale middenvelder):
Abdenasser El Khayati (ADO)
In mijn ogen echt een fantastische speler om naar te kijken. Zeven doelpunten, tien assists. Strooit met goeie passes en is een belangrijke schakel voor ADO Den Haag dit seizoen. Echt een lust voor het oog om naar deze speler te kijken. ADO kan nog lang van deze speler genieten want zowel andere clubs als de speler zelf hebben geen interesse voor een overstap.


Nummer 10:
Hakim Ziyech (Ajax):
Balverlies hier, balverlies daar. Natuurlijk kun je van Hakim Ziyech zeggen dat ie vaak de bal kwijtraakt aan een speler, maar ook zondag konden wij PSV'ers weer zien hoe makkelijk hij sublieme passes geeft. Zet continu zijn medespelers panklaar voor het doel. Hoewel zijn mentaliteit hem nog zeker eens in de weg gaat staan, is hij natuurlijk een topspeler voor Eredivisie-begrippen. Jammer dat hij niet voor het Nederlands elftal heeft gekozen, maar is nu wel komende zomer gedurende het WK te zien.


Rechtsbuiten:
Alireza Jahanbakhsh (AZ):
Hij kon simpelweg niet uitblijven. Vijftien doelpunten, elf assists. Een buitengewone speler voor AZ. Hopelijk kan AZ ook volgend jaar nog van deze topper genieten. Eén van de hoofdredenen waarom AZ zo goed speelt dit seizoen.


Linksbuiten:
Hirving Lozano (PSV):
Hoewel hij zich vaak makkelijk uit de tent laat lokken, en dribbelend het niet bepaald een ster is, staat hij wel ''gewoon'' op vijftien doelpunten en acht assists dit seizoen. Vooral aan het begin van het seizoen speelde hij top. Heeft nog veel te verbeteren, wil hij door naar de Europese top, maar qua productiviteit is er dus niks mis met onze nieuwe Mexicaan.


Spits:
Fran Sol (Willem II):
Voor Willem II is hij dit seizoen natuurlijk een fantastische speler. Met zestien doelpunten de topscorer van de Eredivisie op het moment. Zou sowieso een overstap kunnen maken naar een club als Heerenveen of AZ. Had in oktober nog een tumor, maar dit bleek zijn vorm geen kwaad te doen. Want ook na de winterstop bleef de doelpuntenmachine van hem draaien. En dan nog te bedenken dat hij dit doet als speler van Willem II...
 
Gaat het dan om een elftal voor volgend seizoen of wie überhaupt de beste speler op die plek vindt?
Want bijv Alireza, de Ligt of Angelino zijn volgend seizoen misschien al weg.
 
Gaat het dan om een elftal voor volgend seizoen of wie überhaupt de beste speler op die plek vindt?
Want bijv Alireza, de Ligt of Angelino zijn volgend seizoen misschien al weg.

Het gaat denk ik om het beste eredivisie elftal van dit seizoen.
 
Dan begrijp ik de keuzes hierboven voor bijv de keeper en rechtsback niet helemaal.
Maar thanx!
 
De beste 11 spelers van de eredivisie in mijn ogen. Op meerdere posities kun je zeker een discussie hebben of dit werkelijk de beste spelers zijn. Zo staat Schwaab er omdat hij aan het eind van het seizoen erg stabiel was en ik andere erg vond tegen vallen. En Hendrix is geen grootheid in het voetbal, maar is een type speler dat je als club nodig hebt (en is daar goed in).



................. Neres .......................... Dolberg ....................... Lozano ..................

................................. Ziyech .............................. Van Ginkel ................................

.......................................................... Hendrix ...........................................................

.. Angeliño ..................... De ligt .................... Schwaab ..................... Arias ..

............................................................. Zoet ...............................................................
 
Laatst bewerkt:
Er zijn weer een hoop spelers vertrokken en bijgekomen. Tijd voor nieuwe opstellingen ;)
 
Het lijkt me leuker als je maar 1 speler per club mag opstellen.

Die is lastig.

Spelers die op dit moment bij hun club zitten:

Lozano - Sol - Berghuis
Ziyech
Schaars - Til
Buttner - Marcellis - Kanon - Klaiber
Padt

Spelers van: PSV, Willem II, Vitesse, Feyenooit, Ajax, Heerenveen, AZ, PEC, Utrecht, Groningen, De Graafschap.

Haha, holy shit, best lastig nog. Dit is denk ik de mijne. Let me know of jullie betere hebben dan dit.
 
1 speler per club:liever niet, daar heb je toch van die spelletjes voor op internet?

De beste speler is de beste speler, al lopen er 9 van de 11 bij Ajax en PSV :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan