Duits voetbal

Hij is Duitser zegt hij. Dan ga je niet op de foto met Erdogan. Einde discussie. Lozano die in zijn vrije tijd in een Ajax shirt gaat lopen zullen we ook niet accepteren.

Je zou in theorie best op de foto kunnen met een president van je "tweede" land. Maar dan hangt het wel af van de manier en vooral hoe omstreden die is. Een Nederlands-Russische sporter die poseert met Poetin zouden we ook niet accepteren.
 
Hij is Duitser zegt hij. Dan ga je niet op de foto met Erdogan. Einde discussie. Lozano die in zijn vrije tijd in een Ajax shirt gaat lopen zullen we ook niet accepteren.
Wat een onzin vergelijking Ralf. Er wonen 4 miljoen Turkse Duitsers in Duitsland, hoezo is je te identificeren met je roots te vergelijken met Ajax-PSV? Hij is zowel een Duitser als een Turk en zo voelt het ook voor hem. En zolang mensen willen dat je altijd kiest voor een van die landen en dat andere gevoel uitschakelt, dan wordt het niets met deze wereld. Toen hij het goed deed was het een Duitser maar nu ze uitgeschakeld zijn is hij een geitenneuker. Ja zo wordt de wereld wel mooier...
 
Hypocriete wereld. Met allerlei schurkenstaten die de handen van de gevangenen afhakken, mensen ophangen bij overspel en vrouwen zonder begeleiding niet naar buiten laten gaan, handjes schudden en trainers en voetballers die daar werken maar oh wee een foto met Erdogan.. Blijkbaar wegen de economische belangen met Turkije nog niet erg zwaar.
 
Wat een onzin vergelijking Ralf. Er wonen 4 miljoen Turkse Duitsers in Duitsland, hoezo is je te identificeren met je roots te vergelijken met Ajax-PSV? Hij is zowel een Duitser als een Turk en zo voelt het ook voor hem. En zolang mensen willen dat je altijd kiest voor een van die landen en dat andere gevoel uitschakelt, dan wordt het niets met deze wereld. Toen hij het goed deed was het een Duitser maar nu ze uitgeschakeld zijn is hij een geitenneuker. Ja zo wordt de wereld wel mooier...
We gaan het niet eens worden ? Als Nilis voor het NL elftal zal spelen zal het me niks uitmaken als hij ook een trotse Belg is, maar met die dictator uit Turkije? Dan zal ik hem als Duitser ook uitspugen.
 
We gaan het niet eens worden ? Als Nilis voor het NL elftal zal spelen zal het me niks uitmaken als hij ook een trotse Belg is, maar met die dictator uit Turkije? Dan zal ik hem als Duitser ook uitspugen.
Lees boven mijn post over de hypocrisie rondom Erdogan... Volgens mij ging onze koning ook bij Poetin langs en dronk hij een biertje met hem. Mensen vonden het “onhandig” van hem. Maar Özil die geen enkele verantwoordelijkheid draagt moet hangen...
 
Hypocriete wereld. Met allerlei schurkenstaten die de handen van de gevangenen afhakken, mensen ophangen bij overspel en vrouwen zonder begeleiding niet naar buiten laten gaan, handjes schudden en trainers en voetballers die daar werken maar oh wee een foto met Erdogan.. Blijkbaar wegen de economische belangen met Turkije nog niet erg zwaar.
Lees boven mijn post over de hypocrisie rondom Erdogan... Volgens mij ging onze koning ook bij Poetin langs en dronk hij een biertje met hem. Mensen vonden het “onhandig” van hem. Maar Özil die geen enkele verantwoordelijkheid draagt moet hangen...
Ik snap.je punt, maar het was gewoon onhandig van hem. Dat ze hem toejuichen als hij scoort en nu bij een uitschakeling hem uitspugen zijn zijn woorden. Ik denk dat ze hem ook hadden veroordeeld als hij wereldkampioen was geworden nu. De foto, en zeker het moment waarop was vrij ongelukkig gekozen. Verder ken je mijn mening over multiculturele, enz... Ik denk gewoon dat dat heel zelden werkt, tenzij de persoon die emigreert zijn politieke ideeën voor zichzelf houdt.
 
Ik snap.je punt, maar het was gewoon onhandig van hem. Dat ze hem toejuichen als hij scoort en nu bij een uitschakeling hem uitspugen zijn zijn woorden. Ik denk dat ze hem ook hadden veroordeeld als hij wereldkampioen was geworden nu. De foto, en zeker het moment waarop was vrij ongelukkig gekozen. Verder ken je mijn mening over multiculturele, enz... Ik denk gewoon dat dat heel zelden werkt, tenzij de persoon die emigreert zijn politieke ideeën voor zichzelf houdt.
Jouw mening respecteer ik, je zou daar je redenen voor hebben. En het is maar goed ook dat we niet allemaal hetzelfde denken over dit onderwerp.
Dat het ongelukkig is ben ik met je eens. Maar ik denk niet dat dat zoveel nasleep en racisme met zich had meegebracht als Özil de winnende had gemaakt in de finale of de enige assist had geven. Dan hadden mensen gezegd: “ oh die foto, een beetje dom van hem...”. Daarmee creëren we een sfeer waarin een belaade groep of een 10 moet halen of anders is het een 1. Ruimte voor fouten en ongelukken is er niet. Zo creer je vijanden en groepen.
 
Jouw mening respecteer ik, je zou daar je redenen voor hebben. En het is maar goed ook dat we niet allemaal hetzelfde denken over dit onderwerp.
Dat het ongelukkig is ben ik met je eens. Maar ik denk niet dat dat zoveel nasleep en racisme met zich had meegebracht als Özil de winnende had gemaakt in de finale of de enige assist had geven. Dan hadden mensen gezegd: “ oh die foto, een beetje dom van hem...”. Daarmee creëren we een sfeer waarin een belaade groep of een 10 moet halen of anders is het een 1. Ruimte voor fouten en ongelukken is er niet. Zo creer je vijanden en groepen.
Ook eens, maar dan gaan we er vanuit dat Özil hier de waarheid spreekt. Hij kan ook zomaar in de slachtofferrol gekropen zijn.
Slaap lekker ?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Jouw mening respecteer ik, je zou daar je redenen voor hebben. En het is maar goed ook dat we niet allemaal hetzelfde denken over dit onderwerp.
Dat het ongelukkig is ben ik met je eens. Maar ik denk niet dat dat zoveel nasleep en racisme met zich had meegebracht als Özil de winnende had gemaakt in de finale of de enige assist had geven. Dan hadden mensen gezegd: “ oh die foto, een beetje dom van hem...”. Daarmee creëren we een sfeer waarin een belaade groep of een 10 moet halen of anders is het een 1. Ruimte voor fouten en ongelukken is er niet. Zo creer je vijanden en groepen.

Zo zie je maar het is allemaal Özil's schuld. Ten eerste gaat hij zo op de foto, en ten tweede maakt hij niet de winnende, en ten derde creëert hij zo vijanden en groepen. Niet meer doen, Özil! ;)
 
Özil speelt niet meer voor die Mannschaft. In een verklaring zegt hij de laatste weken zoveel racisme en discriminatie heeft meegemaakt (zowel de fans als de voorzitter van de bond als de politieke partijen die hem een geitenneuker noemden), dat het voor hem klaar is. Alleen Löw en Bierhoff hebben het voor hem opgenomen. De politiek, sommige (ex) voetballers en de media legden de schuld van de uitschakeling op het WK bij Özil en Gundegan. Hij zegt: “ in 2014 was ik een Duitser (onze Mesut werd hij steeds genoemd), maar nu een Turk”. Hij zegt voor altijd zowel een Duitser als Turk te blijven en beiden landen te respecteren, wie ook de president is. “Ik ben een sporter en geen politicus en ga ook met de president van het land van mijn ouders op de foto. Volgende keer zal ik precies hetzelfde doen”,
Ik vind het te makkelijk. Prima dat hij een binding voelt met Turkije, maar in de eerste plaats is hij een Duitser. Zodra hij op de foto gaat met een politicus, doe je aan politiek. Dan moet je daarna niet over de gevolgen klagen. Al mogen die gevolgen wel wat fatsoenlijker geuit worden.
 
Ik vind het te makkelijk. Prima dat hij een binding voelt met Turkije, maar in de eerste plaats is hij een Duitser. Zodra hij op de foto gaat met een politicus, doe je aan politiek. Dan moet je daarna niet over de gevolgen klagen. Al mogen die gevolgen wel wat fatsoenlijker geuit worden.
Inderdaad...en zeker met de tekst op die shirt : " voor onze president". Nou, dat zouden wij ook niet pikken als destijds Afellay een shirt met de tekst "voor mijn/ onze koning" zou aanbieden aan de koning van Marokko...dat heet loyaliteit aan je land en als je de keuze gemaakt hebt om uit te komen voor Duitsland, Frankrijk of Nederland, dan moet je dat besluit voor 100% uitdragen en zeker niet in het openbaar een contra standpunt innemen, dat is ongeloofwaardig en hypocriet. Daarmee zeg ik niet dat je het land en/of cultuur van herkomst ( jezelf of je ouders) moet afwijzen of verloochenen, maar loyaliteit aan het land waarvoor je gekozen hebt, moet altijd op de eerste plaats staan.
 
Hypocriete wereld. Met allerlei schurkenstaten die de handen van de gevangenen afhakken, mensen ophangen bij overspel en vrouwen zonder begeleiding niet naar buiten laten gaan, handjes schudden en trainers en voetballers die daar werken maar oh wee een foto met Erdogan.. Blijkbaar wegen de economische belangen met Turkije nog niet erg zwaar.
Waar men op dat moment schande van spreekt is volledig afhankelijk van wie er een punt van maakt en wie het oppikt. Wat vandaag een schande is, is morgen niet belangrijk genoeg als niemand er een punt van maakt. Als iedereen consequent moet zijn vallen velen door de mand.

Politiek is hypocrisie.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vind het te makkelijk. Prima dat hij een binding voelt met Turkije, maar in de eerste plaats is hij een Duitser. Zodra hij op de foto gaat met een politicus, doe je aan politiek. Dan moet je daarna niet over de gevolgen klagen. Al mogen die gevolgen wel wat fatsoenlijker geuit worden.
Wat zeiden we ook alweer over onze koning toen hij op foto ging met Poetin? Juist, heel onhandig... Dat roepen we dan over iemand met verantwoordelijkheden, het boegbeeld van een land maar Özil moet boeten en niet klagen over racisme en haat die hij tegen kwam..
Hypocriet allemaal. Bert van Marwijk staat op de foto met allerlei Saoedische Princen die vrouwen geen auto laten rijden en allerlei walgelijke regels hanteren, Erdogan is vergeleken met hen een heilige! En wat zeggen we over Bert en onze Mark? Niets, ach “voor geld doe je dat soort dingen”, “een voetbalcoach is toch geen politicus” etc.
Nee hoor ik veroordeel deze hypocriete hetze alleen omdat hij nu toevallig een foto van zichzelf laat nemen met iemand die WIJ niet zo aardig vinden. Over een tijdje zit Merkl weer met Erdogan te lunchen en vindt iedereen het best...
 
Ho ho IPF, van mij mag hij op de foto met Erdogan, Poetin of Kim, maar niet met de tekst: " voor onze president". Daarmee geef je wel een politiek statement af, waarbij je Turkije hoger acht dan Duitsland. Stel, dat hij uitkomt voor Duitsland en een officieel en beslissende wedstrijd moet spelen tegen Turkije, zou je als coach een speler met deze uitlatingen dan opstellen? Ik dus niet, want Ozil en Gundogan geven duidelijk aan dat hun loyaliteit in dat geval bij Turkije ligt en niet bij Duitsland....dus, ik vind de kritiek op Ozil en Gundogan zeer terecht !
 
Wat zeiden we ook alweer over onze koning toen hij op foto ging met Poetin? Juist, heel onhandig... Dat roepen we dan over iemand met verantwoordelijkheden, het boegbeeld van een land maar Özil moet boeten en niet klagen over racisme en haat die hij tegen kwam..
Hypocriet allemaal. Bert van Marwijk staat op de foto met allerlei Saoedische Princen die vrouwen geen auto laten rijden en allerlei walgelijke regels hanteren, Erdogan is vergeleken met hen een heilige! En wat zeggen we over Bert en onze Mark? Niets, ach “voor geld doe je dat soort dingen”, “een voetbalcoach is toch geen politicus” etc.
Nee hoor ik veroordeel deze hypocriete hetze alleen omdat hij nu toevallig een foto van zichzelf laat nemen met iemand die WIJ niet zo aardig vinden. Over een tijdje zit Merkl weer met Erdogan te lunchen en vindt iedereen het best...

Ik verdedig niet graag de koning, maar het was Poetin die het HHH binnenkwam met met hem op de foto ging. Willem en Maxima konden moeilijk wegrennen. Wat je wel kon zeggen is dat Willem zich in een risicovolle omgeving begaf. Dat is toch iets anders dan dat Willem naast Poetin poseert met een shirtje "mijn president Poetin"
 
Ik verdedig niet graag de koning, maar het was Poetin die het HHH binnenkwam met met hem op de foto ging. Willem en Maxima konden moeilijk wegrennen. Wat je wel kon zeggen is dat Willem zich in een risicovolle omgeving begaf. Dat is toch iets anders dan dat Willem naast Poetin poseert met een shirtje "mijn president Poetin"
Willem dronk zelfs een biertje met Poetin... En later kwam er ook geen enkele verklaring van de RVD die iig de lezing die je aangeeft, door te communiceren naar het volk. Maar Özil moet duidelijk een verklaring afleggen hoe de situatie nou was... En de koning gaat ook heel erg graag op de foto met de nare Wahabisten en ds financiers van Al Quaida en IS....
Ik blijf het herhalen: hypocrisie ten top.
 
We weten nu ook dat de fraudeur Hoeness ook normen en waarden heeft. Dat is hem waarschijnlijk toch bijgebracht in de gevangenis.
 
Wat zeiden we ook alweer over onze koning toen hij op foto ging met Poetin? Juist, heel onhandig... Dat roepen we dan over iemand met verantwoordelijkheden, het boegbeeld van een land maar Özil moet boeten en niet klagen over racisme en haat die hij tegen kwam..
Hypocriet allemaal. Bert van Marwijk staat op de foto met allerlei Saoedische Princen die vrouwen geen auto laten rijden en allerlei walgelijke regels hanteren, Erdogan is vergeleken met hen een heilige! En wat zeggen we over Bert en onze Mark? Niets, ach “voor geld doe je dat soort dingen”, “een voetbalcoach is toch geen politicus” etc.
Nee hoor ik veroordeel deze hypocriete hetze alleen omdat hij nu toevallig een foto van zichzelf laat nemen met iemand die WIJ niet zo aardig vinden. Over een tijdje zit Merkl weer met Erdogan te lunchen en vindt iedereen het best...
Je vergelijking met de koning en Merkel is onzinnig. Die horen bij politiek. Je vergelijking met Bert en Mark is wel heel goed. Daar kan ik eigenlijk niks tegenin brengen. Al blijf ik me afvragen waarom de heren met Erdogan op de foto gingen, als je niet aan politiek wilt doen. In West-Europa lijkt me dat zeker een statement. Ik neem niet aan dat de Duitse en Engelse kranten vol complimenten aan Erdogan staan. Nee, hij had beter moeten weten en gewoon op de blaren moeten zitten. De commentaren van zijn criticasters hadden ook wel anders gekund. Dat wil ik er toch bij zeggen.
Laten we voorop stellen dat In dit complexe en tragische verhaal, met volgens mij alleen maar verliezers, de reactie van Hoeness echt rampzalig populistisch en opportunistisch is. Een president van een grote voetbalclub volstrekt onwaardig. Bah! https://www.msn.com/nl-nl/sport/voe...-betreurt-afscheid/ar-BBKYnaw?ocid=spartanntp
Lees ik dan niet goed? Hoeness wil het niet over Erdogan hebben en geeft aan dat Özil niet goed speelt. Al moet ik zeggen dat ik mij afvraag waarom hij reageert. Gerbrands hoeft ook niet te reageren, als Promes niet meer in Oranje wil spelen.
 
Willem dronk zelfs een biertje met Poetin... En later kwam er ook geen enkele verklaring van de RVD die iig de lezing die je aangeeft, door te communiceren naar het volk. Maar Özil moet duidelijk een verklaring afleggen hoe de situatie nou was... En de koning gaat ook heel erg graag op de foto met de nare Wahabisten en ds financiers van Al Quaida en IS....
Ik blijf het herhalen: hypocrisie ten top.

Je maakt het je wel enigszins gemakkelijk door alles hypocriet te noemen. In elk geval zou de situatie gelijkwaardig moeten zijn. Bijvoorbeeld dat iemand die nu kritiek levert het in een soortgelijke situatie niet heeft gedaan.
Je kunt niet alles hypocriet noemen omdat er ergens wel eens iets ergers gebeurt waar die persoon die kritiek levert dan (nog) geen kritiek op heeft geleverd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan