Standaardvragen, vrijwel niets over jeugdspelers als Malen,Gakpo,status Gudmonddson etc. Geen vragen omtrent Arzani en dat Engels supertalent.
Nee viel als verwacht weer zwaar tegen wat de journaille vroeg. Mark beantwoordde alleen vragen maar wijdde ook niet over de jeugdspelers uit. Het ging een beetje over de taktiek en dat was het dan weer.
Hij is er net een dag mee bezig. Ik vond het prima. En zeker niet nietszeggend.
 
https://www.psvinside.nl/daniel-schwaab-over-van-bommel-de-verschillen-zijn-direct-merkbaar/

"Zijn aanpak is zeker anders te noemen dan voorganger Cocu. De verschillen met Phillip Cocu zijn direct merkbaar, zo geeft Daniel Schwaab aan in gesprek met het Algemeen Dagblad.
Zo zou Van Bommel extremer vanuit balbezit willen domineren ten opzichte van Cocu. “En dat begint dus achterin, met een laatste linie die ook extremer vooruitverdedigt,” aldus Schwaab."


Alvast wat spoilers voor volgend seizoen. Ik kijk er al naar uit :D
 
https://www.psvinside.nl/daniel-schwaab-over-van-bommel-de-verschillen-zijn-direct-merkbaar/

"Zijn aanpak is zeker anders te noemen dan voorganger Cocu. De verschillen met Phillip Cocu zijn direct merkbaar, zo geeft Daniel Schwaab aan in gesprek met het Algemeen Dagblad.
Zo zou Van Bommel extremer vanuit balbezit willen domineren ten opzichte van Cocu. “En dat begint dus achterin, met een laatste linie die ook extremer vooruitverdedigt,” aldus Schwaab."


Alvast wat spoilers voor volgend seizoen. Ik kijk er al naar uit :D
Ik vind het leuke berichten over Marks voetbalvisie en ik ben benieuwd of we de verschillen zien. Hopelijk krijgt Cocu geen gelijk dat er met deze groep niets anders te bereiken is dan het voetbal dat we afgelopen seizoen gezien hebben.
 
https://www.psvinside.nl/daniel-schwaab-over-van-bommel-de-verschillen-zijn-direct-merkbaar/

"Zijn aanpak is zeker anders te noemen dan voorganger Cocu. De verschillen met Phillip Cocu zijn direct merkbaar, zo geeft Daniel Schwaab aan in gesprek met het Algemeen Dagblad.
Zo zou Van Bommel extremer vanuit balbezit willen domineren ten opzichte van Cocu. “En dat begint dus achterin, met een laatste linie die ook extremer vooruitverdedigt,” aldus Schwaab."


Alvast wat spoilers voor volgend seizoen. Ik kijk er al naar uit :D
Benieuwd of Van Bommel ze dat aangeleerd krijgt, want lijkt me best een risicootje: Schwaab is best traag om ver van de goal te staan (moet Isimat aanvaller terughalen) en Luckassen is tot nu toe opgevallen door structureel uit positie te staan en ongelukkig in te stappen.

O.b.v. afgelopen seizoenen zou ik dan al snel meer heil zien in een centrum met Isimat en Obispo.
 
Benieuwd of Van Bommel ze dat aangeleerd krijgt, want lijkt me best een risicootje: Schwaab is best traag om ver van de goal te staan (moet Isimat aanvaller terughalen) en Luckassen is tot nu toe opgevallen door structureel uit positie te staan en ongelukkig in te stappen.

O.b.v. afgelopen seizoenen zou ik dan al snel meer heil zien in een centrum met Isimat en Obispo.

Als je iedere wedstrijd met 6-4 wint wordt je kampioen. ;)
 
Ik vind het leuke berichten over Marks voetbalvisie en ik ben benieuwd of we de verschillen zien. Hopelijk krijgt Cocu geen gelijk dat er met deze groep niets anders te bereiken is dan het voetbal dat we afgelopen seizoen gezien hebben.

Ik hoop inderdaad op een nieuw tijdperk, eentje met dominant voetbal en prijzen. Maar ik ben ook benieuwd naar andere dingen: Kan Mark spelers in een nieuw systeem laten spelen? Worden de kwaliteiten van bepaalde spelers (nog) beter benut? Blijft de rol van het collectief even belangrijk als het jaar daarvoor? Gaan bepaalde spelers nog groeien?

Op naar het seizoen 2018/2019 zal ik maar zeggen! :PSV:
 
Nou ik houd m'n hard vast als we met deze laatste linie hoog gaan spelen, zelfs op de manier hoe we vorig seizoen speelde zag het er vorig jaar niet vaak heel best uit.
 
Waarop baseer jij dan dat er onder Cocu niet hard getraind werd?

Aan het interview van Jetro Willems in januari, aan wat Pereiro te melden heeft (kan ik helaas niet terugvinden) en aan dit artikeltje.

http://www.soccernews.nl/news/46690...et-werk-we-hebben-behoorlijk-wat-inhoud-nodig

Waarbij ik wel wil aangeven dat ‘hard trainen’ meer is dan conditie opbouwen. Zo te lezen doen ze ook tactisch meer dan vorig jaar. Je kunt ook geestelijk hard trainen.

Maar dat kan sowieso gauw. Ik weet nog dat ik de slappe lach kreeg toen Willems zei dat hij van Cocu de opdracht kreeg om om te schakelen, maar in Frankfurt pas voor het eerst uitgelegd kreeg hoe en waar je dat moet doen.
 
Laatst bewerkt:
Aan het interview van Jetro Willems in januari en aan dit artikeltje.

http://www.soccernews.nl/news/46690...et-werk-we-hebben-behoorlijk-wat-inhoud-nodig

Schwaab rept er ook al over:

Daarnaast herkent Schwaab een klein beetje Duitse invloeden bij de trainer. "Dat zijn trainingen in de voorbereiding direct zeer intensief zijn, dat misschien. In Duitsland was ik nooit anders gewend. En ik denk hij ook niet in zijn tijd bij Bayern München."

Harder trainen. Het kan dus wel. Hopelijk kan van Bommel ook het slapjanussen- en angsthazenvirus eruit trainen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan