Ola Toivonen

Ik vind tien miljoen toch wel het minimum, eigenlijk. Ik vind overigens ook dat er dan een CV en een RB van dat geld gehaald moeten worden.

+1 die Maher onzin geloof ik wel, haal nu maar iets waar we wel wat aan hebben
 
Dat zou erg leuk zijn ja. Maar ik kan me niet voorstellen dat AZ dat doet, zéker niet als Orlando vast houdt aan zijn idioot hoge salaris.

Eigenlijk, eigenlijk vind ik dat de transfermarkt dicht moet zijn zodra de competitie begint. En pas een jaar later weer open. Geen tussentijds geshop. Roeien met de riemen die je hebt en gewoon in de transferperiode
heel gericht aankopen, nadat je spelers in het jaar ervoor intensief gescout hebt.
 
Eigenlijk, eigenlijk vind ik dat de transfermarkt dicht moet zijn zodra de competitie begint. En pas een jaar later weer open. Geen tussentijds geshop. Roeien met de riemen die je hebt en gewoon in de transferperiode
heel gericht aankopen, nadat je spelers in het jaar ervoor intensief gescout hebt.

Gelukkig voor ons is dat niet zo :p
 
Eigenlijk, eigenlijk vind ik dat de transfermarkt dicht moet zijn zodra de competitie begint. En pas een jaar later weer open. Geen tussentijds geshop. Roeien met de riemen die je hebt en gewoon in de transferperiode
heel gericht aankopen, nadat je spelers in het jaar ervoor intensief gescout hebt.



Je hebt gelijk. Maar als we de komende weken achterin nog wat kunnen doen, hoor je mij niet klagen. Overigens zat het probleem tegen RKC in elke linie, heb ik begrepen (heb de wedstrijd noch samenvatting gezien) maar met meer zekerheid en opbouwende kwaliteit(!) achterin, haal je ook in zo'n wedstrijd minimaal een punt.
 
Ik vind tien miljoen toch wel het minimum, eigenlijk. Ik vind overigens ook dat er dan een CV en een RB van dat geld gehaald moeten worden.

Eens. Ik vind het op z'n zachtst gezegd curieus dat iedereen meteen weer om Maher begint te roepen zo gauw we weer geld in de kassa zit, en om passant in een andere topic Brands te gaan verwijten dat hij de verdediging niet versterkt, en dure aankopen doet op plekken waarvoor een topversterking niet broodnodig is. Wat we op het middenveld nodig hebben na een vertrek van Toivonen is aanvulling, een vierde man, iemand met het profiel van die Henriksen. Niet een Maher die voor een topbedrag gehaald wordt. Zoals jij zegt, de prioriteit ligt dan achterin. Snel Steinsson vastleggen, en op zoek naar een fatsoenlijke CV.
 
Je hebt gelijk. Maar als we de komende weken achterin nog wat kunnen doen, hoor je mij niet klagen. Overigens zat het probleem tegen RKC in elke linie, heb ik begrepen (heb de wedstrijd noch samenvatting gezien) maar met meer zekerheid en opbouwende kwaliteit(!) achterin, haal je ook in zo'n wedstrijd minimaal een punt.

Ik raad je ook vooral af de samenvatting te bekijken om een hoop frustratie te besparen.

Eens. Ik vind het op z'n zachtst gezegd curieus dat iedereen meteen weer om Maher begint te roepen zo gauw we weer geld in de kassa zit, en om passant in een andere topic Brands te gaan verwijten dat hij de verdediging niet versterkt, en dure aankopen doet op plekken waarvoor een topversterking niet broodnodig is. Wat we op het middenveld nodig hebben na een vertrek van Toivonen is aanvulling, een vierde man, iemand met het profiel van die Henriksen. Niet een Maher die voor een topbedrag gehaald wordt. Zoals jij zegt, de prioriteit ligt dan achterin. Snel Steinsson vastleggen, en op zoek naar een fatsoenlijke CV.

+1 Die Henriksen is dan een goedkope optie achter Wijnaldum(?) en dan kun je de rest van dat bedrag nuttig besteden aan fatsoenlijke versterkingen in de defensie.
 
Eens. Ik vind het op z'n zachtst gezegd curieus dat iedereen meteen weer om Maher begint te roepen zo gauw we weer geld in de kassa zit, en om passant in een andere topic Brands te gaan verwijten dat hij de verdediging niet versterkt, en dure aankopen doet op plekken waarvoor een topversterking niet broodnodig is. Wat we op het middenveld nodig hebben na een vertrek van Toivonen is aanvulling, een vierde man, iemand met het profiel van die Henriksen. Niet een Maher die voor een topbedrag gehaald wordt. Zoals jij zegt, de prioriteit ligt dan achterin. Snel Steinsson vastleggen, en op zoek naar een fatsoenlijke CV.

Ik weet het niet... je hebt het hier wel over de belangrijkste positie van het veld, het schakelbord. En je verliest een international, een van de beste spelers van de eredivisie, een lepe speler die er ook nog eens 15 a 20 inschopt. Daar moet je topkwaliteit voor terughalen. Welnu, bewezen topspelers zijn sowieso onhaalbaar, dan vind ik het geen gekke gedachte dat je gaat voor het grootste talent. Kijk, als AZ vasthoudt aan 10 miljoen, dan is het verhaal over - zo simpel is het. Maar als je Maher kunt combineren met een goede CV , zou ik dat doen.
 
Deels mee eens. Maar je weet niet hoe een Koch zich gaat ontwikkelen, als je hem niet opstelt. Je leert pas zwemmen in het diepe.

Maar als er geen badmeester naast staat, verzuip je nog. 1 goede verdediger met leidinggevende kwaliteiten, dat is nodig. Met Willems pas je al een jeugdspeler in, maar je zou we wellicht nog eentje bij kunnen zetten.
 
Maar als er geen badmeester naast staat, verzuip je nog. 1 goede verdediger met leidinggevende kwaliteiten, dat is nodig. Met Willems pas je al een jeugdspeler in, maar je zou we wellicht nog eentje bij kunnen zetten.

In Zanka zie ik een leider. Samen met Marcelo zag het er niet uit, maar met Derijck al een stuk beter.


Een paar opties:

Hutch - Zanka - Pieters - Willems

Hutch - Zanka - Nuytinck - Willems

Steinsson - Zanka - Pieters - Willems

Steinsson - Zanka - Nuytinck - Willems

Brenet - Zanka - Koch - Willems

Steinsson - Zanka - Koch - Willems


Derijck, Bouma en Manolev zijn spelers voor de breedte.
 
Steinsson was toch al transfervrij naar een andere club vertrokken? Althans, dat meen ik gelezen te hebben ergens. Weet niet meer waar, dus pin me er niet op vast.

On-topic: als Toivonen verkocht kan worden voor 9/10 miljoen en je daar een LCV van 4/5 miljoen kan kopen, dan heb je nog 4/5 miljoen over voor een vervanger voor Toivonen zelf. Dat zal dan helaas niet Maher zijn, ik ben een grote fan van hem en vind dat dan ook heel jammer, maar het is momenteel niet anders. Djuricic (schrijf ik dat zo goed?) lijkt me een goede 2e keus, maar heb geen idee hoe veel hij moet kosten.
 
Steinsson was toch al transfervrij naar een andere club vertrokken? Althans, dat meen ik gelezen te hebben ergens. Weet niet meer waar, dus pin me er niet op vast.

On-topic: als Toivonen verkocht kan worden voor 9/10 miljoen en je daar een LCV van 4/5 miljoen kan kopen, dan heb je nog 4/5 miljoen over voor een vervanger voor Toivonen zelf. Dat zal dan helaas niet Maher zijn, ik ben een grote fan van hem en vind dat dan ook heel jammer, maar het is momenteel niet anders. Djuricic (schrijf ik dat zo goed?) lijkt me een goede 2e keus, maar heb geen idee hoe veel hij moet kosten.

Zat Steinsson niet helemaal zonder club?
 
Steinsson was toch al transfervrij naar een andere club vertrokken? Althans, dat meen ik gelezen te hebben ergens. Weet niet meer waar, dus pin me er niet op vast.

On-topic: als Toivonen verkocht kan worden voor 9/10 miljoen en je daar een LCV van 4/5 miljoen kan kopen, dan heb je nog 4/5 miljoen over voor een vervanger voor Toivonen zelf. Dat zal dan helaas niet Maher zijn, ik ben een grote fan van hem en vind dat dan ook heel jammer, maar het is momenteel niet anders. Djuricic (schrijf ik dat zo goed?) lijkt me een goede 2e keus, maar heb geen idee hoe veel hij moet kosten.

Henriksen, goedkoop, talent en Scandinaviër :clap:
 
Henriksen, goedkoop, talent en Scandinaviër :clap:

Probleem van Henriksen is juist dat hij Scandinavier is, vind ik. Spreekt geen Nederlands, wat de communicatie niet ten goede zal gaan. Daarnaast is niveau verschil met Noorwegen behoorlijk groot, dus die zal veel tijd moeten hebben om zich aan te passen. Dan krijg je zelfde geval als met Zanka. Daarom zie ik liever een speler uit de Eredivisie die er meteen staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan