Ik denk niet dat Cocu erg gecharmeerd is van hem. En hij wil bovendien ook niet meteen een risico geval meenemen. Heeft gezien dat het ook maanden lang bagger kan zijn met Luuk in de spits. Die tijd krijg je niet bij Fener.
En bij Fener krijg je een budget die niveau Luuk makkelijk overstijgt.
 
Luuk de Jong is van grote toegevoegde waarde voor PSV zeker het huidige PSV.
We hebben om precies te zijn nog 1 spits die het niveau van Luuk mogelijk overstijgt en dan nog ook een diepe spits is en zichzelf nog moet bewijzen.
Dus als Luuk bij PSV wil blijven mogen wij en PSV allemaal erg blij zijn.

Luuk heeft is in het verleden leidend geweest bij de grootste prestatie van PSV in decennia.. lijkt men alweer te zijn vergeten.
Luuk is een leider en een rolmodel voor veel jonge spelers en is een op en top professional.

Als een speler van dit caliber bij PSV wil blijven ook na mindere jaren en misschien terwijl een buitenlands avontuur lonkt dan mag je in je handen klappen.
Deze spelers zijn niet makkelijk meer te vinden.

En dat wil niet zeggen dat hij altijd in de basis moet staan maar Luuk willen we er graag bij hebben.
 
Luuk de Jong is van grote toegevoegde waarde voor PSV zeker het huidige PSV.
We hebben om precies te zijn nog 1 spits die het niveau van Luuk mogelijk overstijgt en dan nog ook een diepe spits is en zichzelf nog moet bewijzen.
Dus als Luuk bij PSV wil blijven mogen wij en PSV allemaal erg blij zijn.

Luuk heeft is in het verleden leidend geweest bij de grootste prestatie van PSV in decennia.. lijkt men alweer te zijn vergeten.
Luuk is een leider en een rolmodel voor veel jonge spelers en is een op en top professional.

Als een speler van dit caliber bij PSV wil blijven ook na mindere jaren en misschien terwijl een buitenlands avontuur lonkt dan mag je in je handen klappen.
Deze spelers zijn niet makkelijk meer te vinden.

En dat wil niet zeggen dat hij altijd in de basis moet staan maar Luuk willen we er graag bij hebben.

Ik zie echt zijn bijdrage wel en dan vooral de eerste 2 seizoenen toen de ploeg op hem afgestemd was. De laatste 2 seizoenen (met uitzondering dan van de laatste 2-3 maanden misschien) was het kommer en kwel met Luuk in de basis. Luuk creëert zelden zijn eigen mogelijkheden, is traag, struikelt vaak over zijn eigen benen, maar werkt wel hard. Dat is te waarderen, maar als liefhebber kijk ik toch liever naar een technische spits die ook uit het niets doelpunten kan maken juist vanwege zijn goede techniek of snelheid. Luuk verrast nooit wat dat betreft en is geen killer voor de goal of in de 16 en daarom vind ik hem niet bij PSV passen. Jammer, want het is in de groep echt een topgozer denk ik. Dat mag echter geen criterium zijn om hem te laten bijtekenen en al zeker niet voor 1,7 miljoen per jaar.
 
Ik zie echt zijn bijdrage wel en dan vooral de eerste 2 seizoenen toen de ploeg op hem afgestemd was. De laatste 2 seizoenen (met uitzondering dan van de laatste 2-3 maanden misschien) was het kommer en kwel met Luuk in de basis. Luuk creëert zelden zijn eigen mogelijkheden, is traag, struikelt vaak over zijn eigen benen, maar werkt wel hard. Dat is te waarderen, maar als liefhebber kijk ik toch liever naar een technische spits die ook uit het niets doelpunten kan maken juist vanwege zijn goede techniek of snelheid. Luuk verrast nooit wat dat betreft en is geen killer voor de goal of in de 16 en daarom vind ik hem niet bij PSV passen. Jammer, want het is in de groep echt een topgozer denk ik. Dat mag echter geen criterium zijn om hem te laten bijtekenen en al zeker niet voor 1,7 miljoen per jaar.

Salaris zou ik me niet zo druk om maken (had PSV trouwens geen salariscap van 1 miljoen euro?), maar ben het wel eens met wat je verder zegt. Toch is het denk ik wel een goeie om bij de groep te houden. In de basis hoeft niet per sé, maar naast Romero, waarvan we trouwens nog maar moeten zien of die blessurevrij blijft, heb je eigenlijk geen spits, nu dat Lammers verhuurt is. Dan is het wel zo prettig om hem nog achter de hand te hebben. Natuurlijk zou je ook met twee valse spitsen kunnen spelen, beetje zoals Lyon doet, en ik denk dat Lozano, Bergwijn en Malen dat wel zou liggen. Maar alleen al voor de juiste mix van ervaring en jeugd in de groep zou ik De Jong al erbij houden. Je weet wat je in huis hebt en hij is thuis bij de club, en dat is met de aankoop van een ervaren spits van buitenaf toch maar weer afwachten.
 
Ik zie echt zijn bijdrage wel en dan vooral de eerste 2 seizoenen toen de ploeg op hem afgestemd was. De laatste 2 seizoenen (met uitzondering dan van de laatste 2-3 maanden misschien) was het kommer en kwel met Luuk in de basis. Luuk creëert zelden zijn eigen mogelijkheden, is traag, struikelt vaak over zijn eigen benen, maar werkt wel hard. Dat is te waarderen, maar als liefhebber kijk ik toch liever naar een technische spits die ook uit het niets doelpunten kan maken juist vanwege zijn goede techniek of snelheid. Luuk verrast nooit wat dat betreft en is geen killer voor de goal of in de 16 en daarom vind ik hem niet bij PSV passen. Jammer, want het is in de groep echt een topgozer denk ik. Dat mag echter geen criterium zijn om hem te laten bijtekenen en al zeker niet voor 1,7 miljoen per jaar.

Ja, maar is die technische spits ook haalbaar? Er schijnt ergens in de catacomben een duurbetaalde Argentijnse spits rond te lopen, maar die mag niet naar buiten omdat-ie bij een spatje regen alweer geblesseerd kan raken. We moeten ook kijken naar wat mogelijk is. Luuk is een technisch beperkte spits, maar een intelligente en gedreven speler, die in goede doen veel creëert en toch ook cruciale doelpunten maakt. Zijn aandeel in de drie titels lijkt me onbetwistbaar. Overigens blijft hij wel een fenomenale kopper. Ik weet niet of de nieuwe backs een goede voorzet in huis hebben?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ja, maar is die technische spits ook haalbaar? Er schijnt ergens in de catacomben een duurbetaalde Argentijnse spits rond te lopen, maar die mag niet naar buiten omdat-ie bij een spatje regen alweer geblesseerd kan raken. We moeten ook kijken naar wat mogelijk is. Luuk is een technisch beperkte spits, maar een intelligente en gedreven speler, die in goede doen veel creëert en toch ook cruciale doelpunten maakt. Zijn aandeel in de drie titels lijkt me onbetwistbaar. Overigens blijft hij wel een fenomenale kopper. Ik weet niet of de nieuwe backs een goede voorzet in huis hebben?

Angelino staat bekend om zijn goede voorzetten. Hopelijk wordt het dus een vervolg op de Willems-Luuk tandem. Dumfries heeft geloof ik 8 assists gemaakt vorig seizoen.

Daarnaast is Luuk ook een voorbeeld in het strijden, werken en sleuren tot de laatste minuut. Hij en Hendrix kunnen het team op sleeptouw nemen, zonder per se de voetballende beslissing te maken. Ook is hij in de media "de kop" van PSV en heeft hij nooit echt een moeilijke relatie gehad met het thuispubliek. Tuurlijk, mensen wilden hem niet meer zien tijdens zijn vormdip, maar hij heeft nooit met vingertjes gewezen, de media negatief gebruikt of wat dan ook. Toen hij bleef werken en zijn doelpunten ging maken, was hij ook zo weer binnen bij het publiek.

Met alle veranderingen die er aan zitten te komen, heb ik steeds liever dat Luuk blijft. Brands, Cocu en wss v Ginkel en wellicht Zoet weg, des te meer waarde kan Luuk hebben.
 
Ik zie echt zijn bijdrage wel en dan vooral de eerste 2 seizoenen toen de ploeg op hem afgestemd was. De laatste 2 seizoenen (met uitzondering dan van de laatste 2-3 maanden misschien) was het kommer en kwel met Luuk in de basis. Luuk creëert zelden zijn eigen mogelijkheden, is traag, struikelt vaak over zijn eigen benen, maar werkt wel hard. Dat is te waarderen, maar als liefhebber kijk ik toch liever naar een technische spits die ook uit het niets doelpunten kan maken juist vanwege zijn goede techniek of snelheid. Luuk verrast nooit wat dat betreft en is geen killer voor de goal of in de 16 en daarom vind ik hem niet bij PSV passen. Jammer, want het is in de groep echt een topgozer denk ik. Dat mag echter geen criterium zijn om hem te laten bijtekenen en al zeker niet voor 1,7 miljoen per jaar.


Ik ben het niet met je oneens behalve dan dat ik vind dat hij op basis daarvan wel mag bijtekenen en ook voor 1,7 miljoen per jaar.
 
Ik zie echt zijn bijdrage wel en dan vooral de eerste 2 seizoenen toen de ploeg op hem afgestemd was. De laatste 2 seizoenen (met uitzondering dan van de laatste 2-3 maanden misschien) was het kommer en kwel met Luuk in de basis. Luuk creëert zelden zijn eigen mogelijkheden, is traag, struikelt vaak over zijn eigen benen, maar werkt wel hard. Dat is te waarderen, maar als liefhebber kijk ik toch liever naar een technische spits die ook uit het niets doelpunten kan maken juist vanwege zijn goede techniek of snelheid. Luuk verrast nooit wat dat betreft en is geen killer voor de goal of in de 16 en daarom vind ik hem niet bij PSV passen. Jammer, want het is in de groep echt een topgozer denk ik. Dat mag echter geen criterium zijn om hem te laten bijtekenen en al zeker niet voor 1,7 miljoen per jaar.
 
Ik zie echt zijn bijdrage wel en dan vooral de eerste 2 seizoenen toen de ploeg op hem afgestemd was. De laatste 2 seizoenen (met uitzondering dan van de laatste 2-3 maanden misschien) was het kommer en kwel met Luuk in de basis. Luuk creëert zelden zijn eigen mogelijkheden, is traag, struikelt vaak over zijn eigen benen, maar werkt wel hard. Dat is te waarderen, maar als liefhebber kijk ik toch liever naar een technische spits die ook uit het niets doelpunten kan maken juist vanwege zijn goede techniek of snelheid. Luuk verrast nooit wat dat betreft en is geen killer voor de goal of in de 16 en daarom vind ik hem niet bij PSV passen. Jammer, want het is in de groep echt een topgozer denk ik. Dat mag echter geen criterium zijn om hem te laten bijtekenen en al zeker niet voor 1,7 miljoen per jaar.

Sorry, was net niet aan het opletten. Luuk verrast nooit. Dan zou ik toch even de wedstrijd PSV-Wolfsburg terughalen en naar de goal van Luuk kijken. Als je zegt dat hij geen killer is in de 16 meter dan weet ik niet waar jij naar zit te kijken, maar dan kan ik dat even zo goed zeggen van elke spits van Duitsland die ik vandaag zag. Daar nevens zag ik hem toch wel scoren in de wedstrijd tegen AJAX en als hij scoort dan doet hij dat meestal vanuit de 16 meter. Luuk de Jong is juist onmisbaar vanwege zijn vermogen om de bal vast te houden tot andere spelers zoals Lozano kunnen aansluiten. Je zult altijd een type Luuk de Jong nodig hebben naast een Lozano, die de techniek en snelheid heeft. Ga je met 2 Lozano's spelen dan wordt het helemaal niets.
 
Luuk zie ik wel blijven. Ik bedoel, waar moet die anders heen? Clubs uit Duitsland, Italie, Engeland, en Spanje willen hem echt niet hebben. Die weten ook dondersgoed dat die in het buitenland mislukt is. Mexico ziet die blijkbaar niet zitten. Of Cocu moet hem meenemen naar dat Fenerbahce.

Blijf maar lekker. Kan die er weer 20+ inschieten met Angelino en Dumfries als backs.
 
Luuk is ondanks zijn dramatische periodes toch wel een van mijn favoriete spelers van de afgelopen jaren. Een persoon die nooit mauwt en iedere wedstrijd de grote stofzuiger uithangt voorin en blijft gaan. Als hij dit jaar de aanvoer krijgt van de backs zoals in de tijd met Willems dan knalt hij er zo weer 15 in, daar ben ik wel van overtuigd. Daarnaast is De Jong een belangrijke speler wanneer gasten als Arias, Zoet en Van Ginkel vertrekken. Een beetje ervaring behouden mag wel.
 
Luuk is ondanks zijn dramatische periodes toch wel een van mijn favoriete spelers van de afgelopen jaren. Een persoon die nooit mauwt en iedere wedstrijd de grote stofzuiger uithangt voorin en blijft gaan. Als hij dit jaar de aanvoer krijgt van de backs zoals in de tijd met Willems dan knalt hij er zo weer 15 in, daar ben ik wel van overtuigd. Daarnaast is De Jong een belangrijke speler wanneer gasten als Arias, Zoet en Van Ginkel vertrekken. Een beetje ervaring behouden mag wel.
What he said! :up:
 
Luuk is ondanks zijn dramatische periodes toch wel een van mijn favoriete spelers van de afgelopen jaren. Een persoon die nooit mauwt en iedere wedstrijd de grote stofzuiger uithangt voorin en blijft gaan. Als hij dit jaar de aanvoer krijgt van de backs zoals in de tijd met Willems dan knalt hij er zo weer 15 in, daar ben ik wel van overtuigd. Daarnaast is De Jong een belangrijke speler wanneer gasten als Arias, Zoet en Van Ginkel vertrekken. Een beetje ervaring behouden mag wel.

Jij snapt het!
 
Terug
Bovenaan Onderaan