PSV Hoofd Jeugdopleiding & Jeugdtrainers

Dat hij en ajaks gebrouilleerd waren geraakt was mij uiteraard bekend. Maar ik meen me te herinneren dat zijn aanpak juist goed was voor de jeugd en dat hij geslachtofferd is door een falend 'Technisch hart'.

Die geweldige jeugd waar we nog steeds op wachten (of juist niet :D)

Maar zoals al die Cruijff-adapten zeggen: die revolutie was van 2011, dan moet je eerst het systeem omzetten, dat duurt zeg maar zo'n jaar of drie, vier, en dan moeten die jongens dat vanaf de F-jes leren. Dus in het jaar 2025 kunnen we het verwachten...of niet, omdat alles kapotgemaakt is door de opvolgers van Jonk.
 
Dat hij en ajaks gebrouilleerd waren geraakt was mij uiteraard bekend. Maar ik meen me te herinneren dat zijn aanpak juist goed was voor de jeugd en dat hij geslachtofferd is door een falend 'Technisch hart'.

Is ook mijn idee ja. Hij was het slachtoffer waar Ajaks al 'n tijdje naar op zoek was. Met zijn kennis is het denk ik een aanwinst voor PSV die kan voortborduren op hetgeen dat Langeler begonnen is.
 
Die geweldige jeugd waar we nog steeds op wachten (of juist niet :D)

Maar zoals al die Cruijff-adapten zeggen: die revolutie was van 2011, dan moet je eerst het systeem omzetten, dat duurt zeg maar zo'n jaar of drie, vier, en dan moeten die jongens dat vanaf de F-jes leren. Dus in het jaar 2025 kunnen we het verwachten...of niet, omdat alles kapotgemaakt is door de opvolgers van Jonk.


Ze hebben met Dolberg toch al de nieuwe Messi in huis... Rechtstreeks uit de eigen jeugd, dankzij Wimpie Jonk.
 
http://www.psv.nl/psv/nieuws/artikel/langeler-bondscoach-jong-oranje.htm

ok-doei.jpg
 
En Pascal Jansen vertrekt weer als hoofd jeugdopleidingen, zegt AD. Ik kan me voorstellen dat het hem is tegen gevallen. Voor PSV jammer dat er zo weinig continuïteit in deze functie zit.

Link
 
En Pascal Jansen vertrekt weer als hoofd jeugdopleidingen, zegt AD. Ik kan me voorstellen dat het hem is tegen gevallen. Voor PSV jammer dat er zo weinig continuïteit in deze functie zit.
Het zou goed zijn als we iemand konden aanstellen voor die positie die er voor langere periode zou willen zitten. Van de personen die ik kan bedenken, zou ik Wim Jonk een goede vinden.


Ja, hij is een Ajacied, maar dit is waarom:
- Hij heeft ook een PSV verleden
- PSV volgt een eigen versie van de Cruyff filosofie: veel oud spelers als jeugdtrainers. Iets waar Jonk ook in geloofd
- Hij heeft ervaring met jeugd
- Met de Jong (PSV verleden) en waarschijnlijk van Bommel als nieuwe hoofdcoach vind ik het wel goed als we iemand van "buiten" aantrekken. Iets andere manier van kijken en een stuk gezonder voor PSV.
 
Aan Wim Jonk zat ik ook te denken als Hoofd Jeugdopleiding ; op een plateau boven ons fornuis staat nog een PSV poppetje van hem...:DANCE:
 
En dan moet PSV zeker ook meteen allemaal cursussen van de Cruyff Football gaan aanschaffen en al die discipelen een baan geven. Nee, bedankt.
Kijk voor de grap maar een naar het team van de Cruyff Football en hoezeer ze betrokken waren bij ajaks na de "fluwelen" revolutie. Die uiteindelijk vooral goed was voor Cruyff z'n business:

http://cruyfffootball.com/#team
 
Het zou goed zijn als we iemand konden aanstellen voor die positie die er voor langere periode zou willen zitten. Van de personen die ik kan bedenken, zou ik Wim Jonk een goede vinden.


Ja, hij is een Ajacied, maar dit is waarom:
- Hij heeft ook een PSV verleden
- PSV volgt een eigen versie van de Cruyff filosofie: veel oud spelers als jeugdtrainers. Iets waar Jonk ook in geloofd
- Hij heeft ervaring met jeugd
- Met de Jong (PSV verleden) en waarschijnlijk van Bommel als nieuwe hoofdcoach vind ik het wel goed als we iemand van "buiten" aantrekken. Iets andere manier van kijken en een stuk gezonder voor PSV.
Geen slechte suggestie...hij heeft immers ervaring met de jeugd, heeft ook een PSV-verleden en misschien dat met zijn komst getalenteerde voetballers eerder kiezen voor PSV, dan voor Ajax .
 
Geen slechte suggestie...hij heeft immers ervaring met de jeugd, heeft ook een PSV-verleden en misschien dat met zijn komst getalenteerde voetballers eerder kiezen voor PSV, dan voor Ajax .
Denk ook dat de ruwe kantjes van zijn voorliefde voor de Cruyff filosofie er af gehaald zullen worden door de mensen om hem heen. Er zitten wel degelijke goede kanten aan de Cruyff filosofie (bijvoorbeeld oud spelers als trainers in de jeugdopleiding), maar de jeugdopleiding van PSV wijkt er ook van af. Ben dus niet bang dat Jonk Cruyff Football teveel zal pushen binnen PSV.
 
Terug
Bovenaan Onderaan