Denzel Dumfries (V)

Ik blijf erbij dat veel verdedigers een jaar of 24 moeten zijn voordat ze beginnen te presteren, jongens als De Ligt zijn een uitzondering daarin. Arias speelde zijn eerste seizoenen ook heel wisselvallig. Van Dijk was een simpele stopper bij Groningen, waarvan de meesten van ons niet dachten dat hij PSV-waardig was, laat staan meekon in de absolute top. Bruma: 1,5 jaar aan moeten klooien. En het kan oko andersom lopen: Marcellis en Willems zouden wereldtoppers worden.
Dumfries (en zelfs Luckassen): het kan zomaar wat worden.
 
Ben ik blij dat mijn vrouw ook een die-hard PSV fan is [helaas geen metalfan] overigens net als haar dochter en kleinkind. Mijn vrouws ex passed away maar liep altijd met een PSV shirt rond.Heel onze familie bestaat uit PSV-ers...
 
Unnerstall kan moeilijk de CL ingaan als hij volgend seizoen aan VVV wordt verhuurt :rolleyes:

Ja dat was ik even vergeten inderdaad. :)
Geen slechte keeper hoor, zeker niet.
Maar of die in het 1e van PSV hoort te staan? Mja misschien nog een goed jaar bij VVV en dan zien we wel.

Maar ik bedoel, kom op, we gaan toch niet weer de hoofdprijs betalen voor een jongen uit de eredivisie (Dumfries).

We hebben serieus wat goede spelers nodig voor komend seizoen.
 
Hahaha, hier ook. Zelfs mijn vrouw, die vooral voor Heerenveen en Ajax was, is gaan meeleven met PSV. De oudste geeft niet om voetbal en zegt dat hij voor Ajax is (dwarse puber). Maar de jongste is volgens de natuur (of is het indoctrinatie) ook voor PSV.

De kinderen waren eerder ingeschreven in de Phoxyclub dan bij de Gemeente. :grin:
Ze zijn niet uitermate geïnteresseerd in het voetbal. Maar de oudste was wel extreem blij met het paninikaartje van Arias. En alle kampioenshirts doen ze ook probleemloos aan.

Kinderen die voor ajaks zijn; ik zou ze een Guantanamo-behandeling geven.
 
Hier in huis is slechts ruimte voor één club. Ik heb het geluk dat mijn dochters beiden net zoveel om voetbal geven als mijn vrouw (nul, niks, noppes, nada), dus het is nooit echt een discussie geworden.
Toen mijn jongste een keer vroeg of ik ook voor ajaks was, heb ik haar uitgelegd dat ik voor PSV ben en dat dat betekent dat mijn kinderen daarom ook alleen voor PSV kunnen zijn. Dat is de natuur, daar kunnen we niks aan doen.

Ze geven nog steeds geen ruk om voetbal, maar áls de vraag gesteld wordt is het antwoord sindsdien zoals het hoort: "Ik ben voor PSV!". (Y)
Vroeger waren mijn broers in Iran allemaal voor Ajax, zij zijn ouder dan ik en ze waren Cruijff-idolaten. Zij hebben geprobeerd mij op die manier ook sterk te beïnvloeden maar ik heb altijd mijn eigen weg gekozen, ook kwa voetbal-smaak. De natuur werkte bij mij dus niet zo en het zou raar zijn als ik zelf hetzelfde zou toepassen als waar ik altijd een hekel aan heb gehad. Bovendien hebben wij jaren lang in Amsterdam gewoond toen we net hier kwamen wonen. Op school en op straat en overal was het dus ajax. Die natuur was dus erg sterk aanwezig;)
Maar hier in huis komen ze niet veder dan "vroeger....":maniac:
 
Ik zie de komst van Dumfries wel als iets posistiefs. Ontzettend sterke en veel drive naar voren, echte en moderne vleugelverdediger. We hebben in de jeugd geen vleugelverdedigers, wel hebben we zat aanvallend talent. Daarom hoop ik dat PSV investeert in 2 backs, bijvoorbeeld Dumfries en Angelino. Dan heb je dubbele bezetting links (Angelino / Viergever) & rechts (Dumfries / Brenet).
 
Domme jongen, domme kop. We hebben ook spelers nodig, en zeker in de verdediging, die ook kunnen nadenken. Met Willems hadden we al zo een domme jongen, die gelukkig nog een beetje kon voetballen, als hij zin had tenminste. Brenet en Isimat zijn ook 2 lompe jongens. Nee, laat deze jongen a.u.b. links liggen.
 
Zelf ben ik niet heel enthousiast na het lezen van de interesse, denk dat hij in potentie best van waarde kan zijn, maar nu vind ik hem nog niet goed genoeg. Ik wil het liefst een echte topper als vervanger, we hebben al teveel middelmaat in de verdediging. Bovendien is Dumfries vrij wild en dat hebben Brenet, Isimat en Luckassen ook al. Ik heb liever een degelijker iemand (waarmee ik niet bedoel dat het geen aanvallend type mag zijn, maar wel iemand die over voetbalintelligentie beschikt en niet te wild is).
Zaakwaarnemers van deze kerel waren vandaag op De Herdgang.
Zelf gezien? :)
 
Zelf ben ik niet heel enthousiast na het lezen van de interesse, denk dat hij in potentie best van waarde kan zijn, maar nu vind ik hem nog niet goed genoeg. Ik wil het liefst een echte topper als vervanger, we hebben al teveel middelmaat in de verdediging. Bovendien is Dumfries vrij wild en dat hebben Brenet, Isimat en Luckassen ook al. Ik heb liever een degelijker iemand (waarmee ik niet bedoel dat het geen aanvallend type mag zijn, maar wel iemand die over voetbalintelligentie beschikt en niet te wild is).

Zelf gezien? :)

Nee, Rik Elfrink meldde dat.
 
Ik zie de komst van Dumfries wel als iets posistiefs. Ontzettend sterke en veel drive naar voren, echte en moderne vleugelverdediger. We hebben in de jeugd geen vleugelverdedigers, wel hebben we zat aanvallend talent. Daarom hoop ik dat PSV investeert in 2 backs, bijvoorbeeld Dumfries en Angelino. Dan heb je dubbele bezetting links (Angelino / Viergever) & rechts (Dumfries / Brenet).

Ik ben het met je eens, Dumfries kan denk ik nog verder groeien en Angelino zelfde verhaal.
Je hebt voor eredividie begrippen met Schwaab, Isimat, Dumfries, Angelino, Viergever en Brenet toch een goede verdediging staan.
de illusie dat een Nederlandse club mee kan in de CL heb ik al lang laten varen.

Middenveld proberen te behouden, degelijke keeper en een aanval met Bergwijn, Lozano en Romero en we worden volgend jaar gewoon weer kampioen.
 
Het lijkt alsof we bijna vergeten hoe slecht Willems het tijden lang heeft gedaan en hoe beroerd Erik -handjes op de rug- Pieters heeft gespeeld én waar we het afgelopen jaar met Brenet naar hebben zitten kijken. Brenet liep zich uit de naad en doet echt zijn best, maar is gewoon niet beter. Willems kon beter, maar liep vaker voorin dan achterin. Sterker nog, Depay was negen van de tien keer eerder terug om achterin te helpen dan onze links back. En Pieters? Pieters was drukker met z'n nieuwe schoentjes, bioscoopbezoekjes en andere puberale randzaken.
Lang verhaal kort; wanneer Dumfries de mentaliteit van Brenet heeft, hoeft hij nog maar half zo goed te zijn als Willems en we hebben een prima verdediger.
Ik wacht zijn eerste wedstrijden maar eens af en beoordeel 'm dan over een paar maandjes wel.
 
Ik ben het met je eens, Dumfries kan denk ik nog verder groeien en Angelino zelfde verhaal.
Je hebt voor eredividie begrippen met Schwaab, Isimat, Dumfries, Angelino, Viergever en Brenet toch een goede verdediging staan.
de illusie dat een Nederlandse club mee kan in de CL heb ik al lang laten varen.

Middenveld proberen te behouden, degelijke keeper en een aanval met Bergwijn, Lozano en Romero en we worden volgend jaar gewoon weer kampioen.
Ik zou graag nog wel een CV erbij willen hebben, bijvoorbeeld BMI....Ervaren, international en in ieder geval beter dan Isimat en Schwaab.
 
Ik zou graag nog wel een CV erbij willen hebben, bijvoorbeeld BMI....Ervaren, international en in ieder geval beter dan Isimat en Schwaab.
Ik weet niet of BMI beter is dan Isimat: ik vind ze een gelijkwaardig niveau hebben. BMI is overal mislukt en is behoorlijk overschat doordat hij destijds meeging naar het WK. Niet doen.
 
Dit is zo'n type jongen waarin ik hetzelfde proces als met Ramselaar zou willen zien en verwacht: het eerste jaar trainen en gewend raken aan het team (met nu en dan speelminuten als wisselspeler) en het jaar daarna een solide basiskracht zijn.

Heb niet het gevoel dat deze jongen klaar is direct in de basis te staan bij een topclub, omdat er zoveel meer eisen worden gesteld. Het verleden leert ons dat meerdere spelers van subtoppers nou niet echt weten te schitteren bij de top van Nederland.

Volgend jaar moet er weer volle bak gegeven worden en hopen we natuurlijk te overwinteren in de Champions League. Het zal ook volgend jaar een kwestie van mentaliteit en teamgeest worden om de titel weer binnen te halen. Dan zie ik Viergever, Schwaab, Brenet en nog een Zuid-Amerikaan in de verdediging, dan Dumfries, Angelino, Schwaab en Viergever.

Voor mij is dus 4 miljoen al veel, zeker als je hem voor de breedte gaat kopen. Bovendien heb ik zelf het gevoel dat je minder plezier beleeft aan jongens die gekomen zijn voor een hoge prijs, omdat je je al gauw druk maakt of je de speler nog kunt verkopen boven de prijs waarvoor hij is ingekocht, in plaats van je druk te maken of de speler überhaupt nog zijn niveau haalt (omdat je meer waaarde hecht aan de prestaties van de speler in plaats van de waarde in geld).l
 
Terug
Bovenaan Onderaan