Denzel Dumfries (V)

Rubato

Invaller
PSV heeft zich versterkt met Denzel Dumfries. De 22-jarige vleugelverdediger komt per direct over van sc Heerenveen en tekende eerder vandaag in het Philips Stadion een contract dat hem tot de zomer van 2023 aan PSV verbindt. “Ik voel me fantastisch.”
Talent van het jaar
Denzel Dumfries (Rotterdam, 18 april 1996) begint komend seizoen aan zijn derde jaar in de Eredivisie. De Jong Oranje-international werd opgeleid door Sparta Rotterdam, waarvoor hij op 20 februari 2015 in het betaald voetbal ook debuteerde. Uitgegroeid tot basisspeler vierde hij een jaar later het kampioenschap van de Jupiler League met de Rotterdammers. In datzelfde seizoen werd Dumfries uitgeroepen tot talent van het jaar. “Toen ik bij Sparta speelde was er al enigszins contact”, vertelde Dumfries tijdens zijn presentatie.
fea38eab-7c2e-40a5-a774-03bf46e025bd__PZ22441.jpg

Belangrijk in Friesland
Na een uitstekend debuutseizoen in de Eredivisie met Sparta nam sc Heerenveen de back vorige zomer over. In Friese dienst kwam hij tot 37 officiële duels, waarin hij vier keer scoorde en achtmaal een assist gaf. “Ik heb een fantastisch jaar gekend bij Heerenveen, maar het plaatje dat PSV schetste klopte”, reageert Dumfries, die eerder vandaag zijn keuring met succes afrondde.
'Vlammen'
Aansluitend daarop vertelde Dumfries over zijn transfer naar het Philips Stadion. “Ik voel me fantastisch. PSV is een geweldige club met een prachtig stadion, waar in het verleden vele toppers speelden. Dat vond ik al toen ik vroeger naar de club op tv keek. Ik heb hard gewerkt om hier te kunnen staan en ga er alles aan doen om te slagen. Wat er van mij verwacht mag worden? Duels van mijn directe tegenstander winnen, dat vind ik gewoon mooi. Die winnaarsmentaliteit wil ik aan de supporters laten zien. Ik wil gaan vlammen.”
78b0be1b-bb07-4bc5-8b27-7e16ca0b39d0_Familiefries.jpg
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Hij was mij ook al positief opgevallen. Moderne back,sterk,snel lijkt mij een prima aanwinst.
Nieuwe LB—-Viergever—-Schwaab—Dumfries ben ik tevreden over de verdediging voor aankomend seizoen.
 
Hij was mij ook al positief opgevallen. Moderne back,sterk,snel lijkt mij een prima aanwinst.
Nieuwe LB—-Viergever—-Schwaab—Dumfries ben ik tevreden over de verdediging voor aankomend seizoen.

Eens over Dumfries. Een goede opvolger van Arias, met veel potentie. Hoewel we Arias beslist gaan missen... Maar een centraal duo Schwaab/Viergever, daar word ik vooralsnog niet heel vrolijk van.
 
Dumfries.. hij is mij niet direct opgevallen. Maar een back up rechtsback lijkt me een prima plan en Heerenveen levert vaker kwaliteitsspelers af. Zal ook wel niet te duur zijn. Prima.
 
Dumfries.. hij is mij niet direct opgevallen. Maar een back up rechtsback lijkt me een prima plan en Heerenveen levert vaker kwaliteitsspelers af. Zal ook wel niet te duur zijn. Prima.

Contract tot 2021. Reken er maar op dat Heerenveen meer dan 6 miljoen gaat vragen, helemaal als PSV zich gaat melden.
 
Dumfries.. hij is mij niet direct opgevallen. Maar een back up rechtsback lijkt me een prima plan en Heerenveen levert vaker kwaliteitsspelers af. Zal ook wel niet te duur zijn. Prima.
Back up? Voor Wie? En de Heerenveen spelers zijn vaker een flop gebleken dan dat ze elders geslaagd zijn. En heeft een contract tot 2021, dus hij zal zeker niet goedkoop zijn. Kortom zo bezien helemaal niet prima:maniac:
 
Back up? Voor Wie? En de Heerenveen spelers zijn vaker een flop gebleken dan dat ze elders geslaagd zijn. En heeft een contract tot 2021, dus hij zal zeker niet goedkoop zijn. Kortom zo bezien helemaal niet prima:maniac:

Mijn gevoel. En in dat ergerlijke shirt van die vervelende club kan ik er niet enthousiast van worden. Misschien dat dat beter wordt als hij een fraai PSV-shirt aanheeft, dat maakt bij Viergever ook al een hoopt uit. ;)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Interessante back, vooral toen hij vorig jaar voor een appel en ei te halen was vanaf Sparta. Ben benieuwd wat hij nu mag kosten.
 
Dumfries heeft veel potentie. Kan aanvallen én verdedigen. Dat is bij PSV nogal eens een probleem geweest de afgelopen jaren. Behalve bij Arias dan.

Ik zou op dit moment niet veel betere opties kunnen bedenken. Hij begon echt geweldig, alleen even nare Veltman achtige trekjes afleren (aanstelleritis), maar dat heb ik hem de 2e helft van het seizoen niet meer zien doen. Enige dat ik vrees, niet zozeer verwacht, is dat ik er wederom naast zit: ook van Luckassen had ik hoge verwachtingen.
Beiden hebben ideale fysiek voor moderne verdediger.

Wat mij betreft wel een misser van PSV. PSV had vorig jaar al kunnen anticiperen, toen was Dumfries voor < 1 mln op te halen. Nu ga je al snel 6 mln moeten neertellen, maar dat is op de huidige voetbalmarkt een heel normaal bedrag.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Heeft iemand iets van Dumfries zelf gehoord hierover? Heb een beetje het idee dat de interesse vanuit de media is bedacht.
Dunfries is een van de betere RB's in de eredivisie, PSV heeft een RB nodig als Arias vertrekt, 1+1=2.
 
Heeft iemand iets van Dumfries zelf gehoord hierover? Heb een beetje het idee dat de interesse vanuit de media is bedacht.
Dunfries is een van de betere RB's in de eredivisie, PSV heeft een RB nodig als Arias vertrekt, 1+1=2.

Ik vraag het me ook af. Zeker vanwege deze zin: „Wanneer PSV zich daadwerkelijk meldt in het Abe Lenstra Stadion, (...).”
Uit: Voetbalprimeur.
 
Tsja. Hij moet dan wel vrolijker gaan kijken.
En ik mag hopen dat ze er niet de hoofdprijs voor betalen. Kunnen we hem niet ruilen voor Luckassen?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan