Ibrahim Afellay (M)

Ik heb dit wel vaker gezegd en dat is geen oordeel maar puur mijn analyse van wat ik al jaren lang zie: de Marokkaans-Nederlandse voetballers zijn gauw tevreden en zijn de korte termijn denkers. Ruiken ze ergens een paar miljoen, dan daalt hun sportieve ambitie. In stappen denken zodat je tot je pakweg 33e nog in de (sub) top kan blijven voetballen is er niet bij. Vergelijk hen met jongens als Bommel, Cocu, Sneijder, Gio, Rijkaard, Gullit, Robben, van Persie, Kuyt.... en je ziet gelijk het verschil. En omdat ze steeds geen goede voorbeelden hebben, dan gaat die houding nog door: Labyad, Aissati...


Ibi heeft gewoon pech gehad. Ging naar Barcelona, wie wil dat nou niet. Dat kun je moeilijk omschrijven als het naar beneden bijstellen van sportieve ambities. Heeft teveel zware blessures gehad in zijn carriere, kon niet doorgroeien. Jammer.
 
Niet breed hebben en hopen dat je morgen te eten hebt zijn hierin wel 2 verschillende dingen. Tevens is je omgeving zeker van invloed ja.

Het is denk ik vooral je omgeving. Tegenwoordig zijn er velen die alles willen verklaren aan de hand van hun (over, over-)grootouders. Mijn opa en oma hadden in de jaren zeventig twee schuren met konijnen en hun tuin was voor de aardappelen, prei, rabarber, appels en peren. En de kelder stond vol met weckflessen. En gestookt werd er alleen in de woonkamer. Voor de jeugd onder ons: die konijnen waren dus niet om te aaien.

Maar ik ben er nog niet over uit of mij dat nu lui of juist actief maakt. ;)
 
Ibi heeft gewoon pech gehad. Ging naar Barcelona, wie wil dat nou niet. Dat kun je moeilijk omschrijven als het naar beneden bijstellen van sportieve ambities. Heeft teveel zware blessures gehad in zijn carriere, kon niet doorgroeien. Jammer.

Is daar naar mijn mening wel te lang blijven hangen. Hij had beter de route van Bommel kunnen volgen. Maar met al die blessures zou het altijd lastig zijn geweest.
 
Is daar naar mijn mening wel te lang blijven hangen. Hij had beter de route van Bommel kunnen volgen. Maar met al die blessures zou het altijd lastig zijn geweest.

Die blessures hebben er juist voor gezorgd dat hij niet bij Barcelona echt aan de bak kwam, en na afloop contract door Stoke werd opgepikt en niet door een grootmacht. Om vervolgens ook bij Stoke een zware blessure op te lopen....
 
Die blessures hebben er juist voor gezorgd dat hij niet bij Barcelona echt aan de bak kwam, en na afloop contract door Stoke werd opgepikt en niet door een grootmacht. Om vervolgens ook bij Stoke een zware blessure op te lopen....

Maar direct na die blessure had hij niet jarenlang daar op de bank moeten hangen /uitgeleend moeten worden. Dat was echt stilstand, enig enig ritme bouw je zo ook niet op.
 
Maar direct na die blessure had hij niet jarenlang daar op de bank moeten hangen /uitgeleend moeten worden. Dat was echt stilstand, enig enig ritme bouw je zo ook niet op.

In Duitsland raakte hij ook weer geblesseerd. Zijn eerste jaar in Engeland, toen heeft ie veel gespeeld. Voor de rest is zijn lichaam schijnbaar niet gemaakt voor topsport.
 
Toch zonde. In 2015/16 nog een belangrijke speler voor Stoke. Hoe zit het nu met zijn fitheid. Al tijd om bij FC Utrecht te gaan spelen of te stoppen?
 
Ibi heeft gewoon pech gehad. Ging naar Barcelona, wie wil dat nou niet. Dat kun je moeilijk omschrijven als het naar beneden bijstellen van sportieve ambities. Heeft teveel zware blessures gehad in zijn carriere, kon niet doorgroeien. Jammer.
Hij heeft voordat ie blessures kreeg de kans gehad om niet op de bank te blijven bij Barca en maar geld opstrijken en blij zijn dag ie met Messi traint maar zich te laten verhuren of helemaal weg gaan. Barca wilde graag meewerken maar Ibi bleef daar gewoon. Na zijn blessure moest hij bijna weg van Barca omdat ie niet eens meer bij de selectie zat. Ging naar Schalke maar daar maakte hij zich ook onmogelijk en presteerde na de 4e week niet meer. Mensen waren zijn houding zat en zijn huurperiode werd dan ook niet verlengd. Ondertussen kreeg hij een nieuwe blessure en operaties inderdaad. Tot nu. Maar ook bij Stock is zijn houding onderwerp van gesprek.
Dus voor die pech met blessures had hij al genoeg kansen om zich verder te ontwikkelen maar bleef hij zichzelf overschatten. Er zijn spelers die veel vaker geblesseerd zijn geweest maar ze nu nog steeds actief zijn als voetballer.
 
Hij heeft voordat ie blessures kreeg de kans gehad om niet op de bank te blijven bij Barca en maar geld opstrijken en blij zijn dag ie met Messi traint maar zich te laten verhuren of helemaal weg gaan. Barca wilde graag meewerken maar Ibi bleef daar gewoon. Na zijn blessure moest hij bijna weg van Barca omdat ie niet eens meer bij de selectie zat. Ging naar Schalke maar daar maakte hij zich ook onmogelijk en presteerde na de 4e week niet meer. Mensen waren zijn houding zat en zijn huurperiode werd dan ook niet verlengd. Ondertussen kreeg hij een nieuwe blessure en operaties inderdaad. Tot nu. Maar ook bij Stock is zijn houding onderwerp van gesprek.
Dus voor die pech met blessures had hij al genoeg kansen om zich verder te ontwikkelen maar bleef hij zichzelf overschatten. Er zijn spelers die veel vaker geblesseerd zijn geweest maar ze nu nog steeds actief zijn als voetballer.
Ik denk niet dat hij zichzelf overschatte toen hij naar Barca ging. Veel vonden dat hij bij Barca goed mee kon met het snelle positiespel van Iniesta en zo. Ik vond hem goed spelen en Guardiola was lyrisch en sprak over Barca DNA bij hem. Toen hij hersteld was en weer kwam trainen voor het eerst, werd hij met groots applaus onthaald.
In die periode zie ik geen onderschatting.

Daarna bergafwaarts, behalve zijn 1e seizoen in Engeland. En veel slecht in het nieuws ja.

Maar ook die gestopt zijn voor minder. Ik denk echt dat zijn blessures behoorlijk waren hoor. Wat hij verder allemaal is gaan doen is me een raadsel
 
Ik denk niet dat hij zichzelf overschatte toen hij naar Barca ging. Veel vonden dat hij bij Barca goed mee kon met het snelle positiespel van Iniesta en zo. Ik vond hem goed spelen en Guardiola was lyrisch en sprak over Barca DNA bij hem. Toen hij hersteld was en weer kwam trainen voor het eerst, werd hij met groots applaus onthaald.
In die periode zie ik geen onderschatting.

Daarna bergafwaarts, behalve zijn 1e seizoen in Engeland. En veel slecht in het nieuws ja.

Maar ook die gestopt zijn voor minder. Ik denk echt dat zijn blessures behoorlijk waren hoor. Wat hij verder allemaal is gaan doen is me een raadsel
Guardiola was lyrisch maar liet hem steeds 2 minuten meespelen.... Als je een beetje hersenen hebt en goede adviseurs om je heen, dan prik je door die mooie praatjes en applausjes heen en ga je na 1 jaar daar weg. Iedereen kon wel zien dat hij daar totaal geen perspectief had maar ja zeg nee tegen 3,5 miljoen per jaar. Dat was zijn goed recht maar je moet niet beweren dat enkel de blessures hem parten hebben gespeeld.
 
Guardiola was lyrisch maar liet hem steeds 2 minuten meespelen.... Als je een beetje hersenen hebt en goede adviseurs om je heen, dan prik je door die mooie praatjes en applausjes heen en ga je na 1 jaar daar weg. Iedereen kon wel zien dat hij daar totaal geen perspectief had maar ja zeg nee tegen 3,5 miljoen per jaar. Dat was zijn goed recht maar je moet niet beweren dat enkel de blessures hem parten hebben gespeeld.
Ik beweer toch ook niet dat enkel de blessures hem parten hebben gespeeld? Daarom zeg ik ook "wat hij verder allemaal is gaan doen.." en "veel slecht in het nieuws"

In zijn eerste seizoen was hij een gewardeerde kracht. Concurrentie was moordend met Xavi, Iniesta, Mascherano.
Guardiola liet hem voor zijn blessure echt meer mee doen dan 2 minuutjes en zag het in hem zitten.
Speelde ook in de beker, zorgde voor de assist op Messi in de halve finale champions league die ze wonnen.
Raakte toen voor lange tijd geblesseerd. Misschien was dat een goed moment om te vertrekken.
Maar zat zijn blessure uit en dook slecht in het nieuws op bij Schalke, Olympiakos.
 
De vraag is natuurlijk: is het nog wat voor PSV? Voor Pieters klinkt dezelfde vraag.

Zoals gezegd Pieters wellicht wel.
Affelay zou ik niet doen. Komt ongetwijfeld niet voor een laag salaris, en de vraag is of hij uberhaupt in staat zal zijn om te spelen (door blessures).
 
Zoals gezegd Pieters wellicht wel.
Affelay zou ik niet doen. Komt ongetwijfeld niet voor een laag salaris, en de vraag is of hij uberhaupt in staat zal zijn om te spelen (door blessures).
Eigenlijk gek ook. Hij heeft 3 stempels in zijn paspoort erbij en neemt dus geen genoegen meer met een miljoen per jaar. Hij heeft verder nergens iets laten zien, maar dat maakt niets uit. Hij heeft in het buitenland onder contract gestaan, dus moet meer verdienen.
Mooi in het buitenland blijven. (Y)
 
Zoals gezegd Pieters wellicht wel.
Affelay zou ik niet doen. Komt ongetwijfeld niet voor een laag salaris, en de vraag is of hij uberhaupt in staat zal zijn om te spelen (door blessures).
+ kan hij zich motiveren? Teveel vraagtekens bij Afellau.

Van Pieters was ik niet zo kapot bij PSV. Speelde toen ook in een blunder verdediging.
Maar bij Stoke had hij tot dit seizoen jaren een vaste basisplaats. Met een laag salaris zou ik de gok wagen. Moet hij dat zelf ook willen.
 
+ kan hij zich motiveren? Teveel vraagtekens bij Afellau.

Van Pieters was ik niet zo kapot bij PSV. Speelde toen ook in een blunder verdediging.
Maar bij Stoke had hij tot dit seizoen jaren een vaste basisplaats. Met een laag salaris zou ik de gok wagen. Moet hij dat zelf ook willen.
43 wedstrijden in 3 jaar. Dat is niet echt een vaste waarde zou ik zeggen. In het eerste seizoen speelde hij 31 wedstrijden (meer dan in welk seizoen ook), daarna weer geblesseerd waardoor hij er in 2016-2017 maar 12 speelde en dit jaar speelde hij nog niets. Oftewel, één seizoen basis gespeeld.
 
43 wedstrijden in 3 jaar. Dat is niet echt een vaste waarde zou ik zeggen. In het eerste seizoen speelde hij 31 wedstrijden (meer dan in welk seizoen ook), daarna weer geblesseerd waardoor hij er in 2016-2017 maar 12 speelde en dit jaar speelde hij nog niets. Oftewel, één seizoen basis gespeeld.
Gaat over Pieters he, die speelde tot dit seizoen altijd 30+ wedstrijden voor Stoke.
 
Neen.

Pieters mss wel. Minder kan het niet worden, achterin.
Eens, maar toch krijg ik gelijk weer koude rillingen. Dat taaltje, onze dagelijkse bioscoop updates, het dansje en de overige pure domheid... Brrrrr.

En zou dat nou worden gecompenseerd door goede voetbalkwaliteiten, oké, maar dat kunnen we van Erik ook niet bepaald zeggen. Zeker zijn laatste seizoen was echt een nachtmerrie en ik weet ook nog dat ik toen één van zijn dansjes heb gedaan. Uit blijheid welteverstaan, toen er een club zo gek was om geld neer te leggen voor een speler van dat niveau. (Dat was nog in de jaren dat Ramselaar en Luckassen niemand nog een cent gekost hadden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan