Nick Viergever (V)

Be The Ball

International
Viergever per ingang van komend seizoen PSV’er

datum: 02-05-2018 17:30
cid64255_carou1.jpg

Nick Viergever speelt vanaf komend seizoen voor PSV. De 28-jarige verdediger komt transfervrij over van Ajax. In het Philips Stadion tekende hij woensdagmiddag een contract dat loop tot de zomer van 2022. ‘Er sprak ontzettend veel vertrouwen uit de gesprekken met PSV.’

‘Blij om bij de kampioen te zijn’
Viergever, geboren op 3 augustus 1989 in Capelle aan den IJssel, speelde de afgelopen vier seizoenen in Amsterdam. Daarvoor speelde de drievoudig international van Oranje voor AZ, waar hij ook aanvoerder was, en Sparta Rotterdam, waar de verdediger werd opgeleid. Met ruim 200 eredivisiewedstrijden en tientallen Europese duels geldt Viergever als ervaren speler. “Het is een bijzondere overstap natuurlijk, maar ik ben blij om hier bij de kampioen van Nederland te zijn”, reageerde de verdediger voor de camera van PSV TV.

‘Vertrouwen’
Op Viergevers palmares prijkt vooralsnog één KNVB Beker, die hij in 2013 won en als aanvoerder van AZ als eerste omhoog mocht houden. Daarnaast reikte hij met Ajax in 2017 tot de finale van de UEFA Europa League. “Ik speel mijn hele carrière al in Nederland en ben de afgelopen tijd meer met een stap naar het buitenland bezig geweest. Maar toen Marcel (Brands, red.), me belde ben ik het gesprek aangegaan met PSV. Ik was vereerd door de interesse en uit het gesprek sprak ontzettend veel vertrouwen. Ik ben blij hier te zijn.”
33afcb65-5a1c-456e-8030-d7d3f46cd023__PZ45658%5B1%5D.jpg


Posities
“Ik ben in een fase van mijn carrière beland dat er andere dingen van me verwacht worden”, vervolgde hij daarbij doelend op zijn ervaring en leeftijd. “Mijn doel is om hier direct mee aan de slag te gaan. Daarom ga ik er alles aan doen om mezelf zo snel mogelijk hier thuis te voelen”, aldus Viergever die zich bij PSV richt op de linksachterpositie en een plaats in het hart van de defensie. “Dat zijn de twee voornaamste posities waarvoor ik in aanmerking kom.”
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Oh laat nog een (ex) Azer komen. Tot nu toe alleen maar succesverhalen met AZ.
 
Ik blijf erbij dat ik Viergever graag zie komen. Maar dan wel als goede twaalfde man en niet als basisspeler. Ik vrees echter dat Brands andere plannen heeft.
 
Stel je voor dat dit onze verdediging is volgend seizoen:

Brenet-Viergever-Schwaab-Luckassen

Nou dan hoop ik dat Messi komt want dan moeten we veel scoren om te winnen hoor.
 
Stel je voor dat dit onze verdediging is volgend seizoen:

Brenet-Viergever-Schwaab-Luckassen

Nou dan hoop ik dat Messi komt want dan moeten we veel scoren om te winnen hoor.

De kans dat Messi naar Eindhoven komt is dan heel klein, want voorronde CL overleef je hier niet mee ;)
 
Dit is de vijver waar we in moeten vissen. Je kan niet verwachten dat er steeds Mexicaanse spelers komen. Spelers als Moreno worden niet de standaard meer. Wen er maar aan, scheelt een hoop ergernis
 
Dit is de vijver waar we in moeten vissen. Je kan niet verwachten dat er steeds Mexicaanse spelers komen. Spelers als Moreno worden niet de standaard meer. Wen er maar aan, scheelt een hoop ergernis

Berg dan je hengel maar gewoon op en hou het vissen voor gezien zou ik zeggen. Wat een zwarte zaterdag zeg; eerst een historische afgang tegen een degradatiekandidaat, en vervolgens dit nog er bovenop...
 
Ja tuurlijk, haal ook ff Viergever, Ron Vlaar ook dan maar voor de ervaring?

Marcel Brands, wat ben je toch ook een ongelooflijke idioot.
 
Jullie zien het allemaal verkeerd. Brands heeft het onder controle en besteedt elk jaar het volledige budget dat hij heeft voor de verdediging.
 
Waarom hebben we eigenlijk een scouting.......Lukassen...Viergever....toppers hoor...zeker vergeten 5 minuten samenvatting van eredivisie te kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan