Eloy Room (DM)

Bakkalinho

International
PSV contracteert Eloy Room

ARTIKEL datum: 16-08-2017 16:00

cid61235_I1.jpg

Eloy Room staat de komende twee seizoenen onder contract bij PSV. De 28-jarige Nijmegenaar komt per direct over van Vitesse, waar voormalig doelman Remko Pasveer van PSV deze zomer naar toe verkaste.

Vitesse
Eloy Room is afkomstig uit de jeugdopleiding van Vitesse, waar hij de afgelopen seizoenen een betrouwbare eerste doelman bleek. Hij debuteerde in 2009 namens Vitesse en speelde tot en met afgelopen seizoen ruim 150 wedstrijden voor de Arnhemse eredivisionist. Kortstondig werd Room uitgeleend aan Go Ahead Eagles, daar keepte hij 22 duels.

International
Room speelde in het verleden interlands voor diverse jeugdelftallen van de KNVB, waaronder Jong Oranje. Tot een debuut in het Nederlands elftal kwam het niet. Wel is Room international van Curaçao Op 6 juni 2015 debuteerde Room in het Curaçaos voetbalelftal in de met 1-0 gewonnen vriendschappelijke wedstrijd tegen Trinidad en Tobago. Afgelopen zomer won Room de Caribbean Cup door Jamaica in de finale met 2-1 te verslaan. Hij speelde vooralsnog 17 interlands voor het eiland.

1cfdfd8a-e2c8-4076-909c-40446fda4f31_I2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Yay.:nocheer:
Bij Vitesse uit de basis gespeeld door Pasveer, maar perfecte keus voor PSV?
 
Was bij Vitesse uit de eerste 11 gehaald tijdens de Johan Cruijjf schaal omdat hij niet wou bijtekenen. Daarna heeft atoom zich ziek gemeld omdat hij het daar niet mee eens was.

ik vind Room en Pasveer erg gelijkwaardig qua kwaliteit en Room is weer een stukje jonger. Prima als 2e keeper nu Koopmans weg is imo.
 
Was bij Vitesse uit de eerste 11 gehaald tijdens de Johan Cruijjf schaal omdat hij niet wou bijtekenen. Daarna heeft atoom zich ziek gemeld omdat hij het daar niet mee eens was.

ik vind Room en Pasveer erg gelijkwaardig qua kwaliteit en Room is weer een stukje jonger. Prima als 2e keeper nu Koopmans weg is imo.

Als ze gemojkwaardig zijn dan hoeft je Room niet te halen daar je Meneer Heracles Almelou hebt weggedaan, nota bene aan Vitesse.
 
Zoet, Room en Koopmans gingen naar de... Klinkt als het begin van een slechte mop. Maar humor en PSV gaan goed samen aldus :brenet:.
 
Was bij Vitesse uit de eerste 11 gehaald tijdens de Johan Cruijjf schaal omdat hij niet wou bijtekenen. Daarna heeft atoom zich ziek gemeld omdat hij het daar niet mee eens was.

ik vind Room en Pasveer erg gelijkwaardig qua kwaliteit en Room is weer een stukje jonger. Prima als 2e keeper nu Koopmans weg is imo.

Room is 28, dus zou toch op zijn top mogen zijn.
Maar 2e keeper, dus dat is toch minder boeiend.
 
Room of Castro. Dan hoop ik op Castro en dan wordt het toch Room. Weer nét niet degene op wie ik hoop. Als ik niet beter zou weten, dan zou ik denken dat ze me willen pesten.

Maar goed, niet spannender maken dan het is, het is gaat om de tweede keeper.
 
Ach hoe vaak speelt zo'n tweede keeper nou? Room is een degelijke doelman en zeker meer dan goed genoeg als 2e keeper. Pasveer wilde zelf weg prima, nu komt daar Room voor in de plaats, prima.
 
Eens met bovenstaande. Pasveer stond er in de wedstrijden die hij over moest nemen, deed het gewoon goed. Meer hoeft zo'n tweede keeper ook niet te doen, dat verwacht ik dus ook gewoon van een Room.
 
Terug
Bovenaan Onderaan