Voorbereiding Seizoen 2017/2018

Status
Je kunt niet meer reageren.
Te hard aangepakt? Het zijn geen watjes. Als je in de top meewil moet je tegen een stootje kunnen. En `het is geen speeltuin` ben ik het roerend mee eens. Jong PSV is de speeltuin. Niet het eerste.

Als hij nou eens ook de ballen had om mensen die zoveel verdienen maar 1 jaar lang ongemotiveerd over het veld sjokken ook aan te pakken met jouw uitleg als rechtvaardigingsgrond, dan hoor je mij niet.
En PSV is geen speeltuin voor jongelingen maar wel een speeltuin voor verzadigde voetballers die na 2 kampioenschappen al klaar waren met het tonen van inzet. Ja Cocu is een lefgozertje..
 
Laatst bewerkt:
Als hij nou eens ook de ballen had om mensen die zoveel verdienen maar 1 jaar lang ongemotiveerd over het veld sjokken ook aan te pakken met jouw uitleg als rechtvaardigingsgrond, dan hoor je mij niet.
En PSV is geen speeltuin voor jongelingen maar wel een speeltuin voor verzadigde voetballers die na 2 kampioenschappen al klaar waren met het tonen van inzet. Ja Cocu is een lefgozertje..

Dat is wat anders. Ben het ermee eens dat PSV 1 geen speeltuin moet zijn voor onervaren jeugdspelers. Gewoon in de voorbereiding meedraaien of tijdens invalbeurten je ding laten zien.

Gudmonsson viel me tijdens de voorbereiding bijvoorbeeld behoorlijk tegen. Die moest vorig seizoen zo`n beetje in de basis volgens sommigen. Heeft het nog niet laten zien in ieder geval.
 
Ach, de waarheid ligt in het midden - denk ik.

Als je als trainer gevraagd wordt naar het presteren van je debuterende keeper, dan mag je prima aangeven dat dit nog niet bepaald was wat er verwacht wordt om tot het eerste te behoren. Duidelijk en eerlijk en ik denk dat Koopmans best tegen die kritiek kan (bovendien hoop ik dat hij dit zelf ook vond en de eerlijke mening van zijn trainer niet als een verrassing komt). Zo niet, dan is het iets dat ie moet leren wil hij ooit PSV1 gaan halen. Dus vindt dat niet zo'n probleem. Aanmoedigende kritiek en duidelijkheid. Storm in een glas water wat mij betreft.

Dat ook sterkhouders moeten worden aangesproken op verzaakte taken en matige prestaties - daar ben ik het geheel mee eens. Ik vermoed dat Cocu echter erg afhankelijk was van deze spelers en daarom ze niet vaak in de media te kijk wilde zetten, Ik mag hopen dat er binnenskamers wel kritiek op elkaar geuit werd in de rust van een matige pot. Dat Moreno in de kleedkamer Willems op zijn flikker gaf voor het niet mee terugkomen bijvoorbeeld. Of dat Guardado duidelijk kenbaar maakte dat Gaston zich meer moet aanbieden en niet een beetje aan de zijkant moet staan lanterfanten.. Wellicht dat Cocu deze spelers daar teveel voor nodig had en daardoor veel te mild bleef in de openbaarheid als deze mannen fouten maakten?

Ik maak me zorgen dat met het vetrek van Moreno, Siem, Guardado en (hopeljk zijn de geruchten waar) Luuk, Cocu het veel moeilijker gaat krijgen om balans te bewaren. Ik vrees vooral dat het achterin weer een schiettent wordt omdat middenvelders hun man laten lopen en er niemand de regie neemt (achter)in in het veld. We hebben teveel lieve goedzakken (de coach wellicht als grootste voorbeeld hiervan). Hopelijk kunnen Locadia, Brenet en Lozano wel vuur en passie overbrengen, maar ook die hebben bepaald geen zeeën van ervaring..




Ps; Voor wat het waard is, dit is slechts een persoonlijke indruk. Ik sta te ver van de club af (zie nooit Cocu een training geven bijvoorbeeld) en kan er best flink naastzitten.
 
Het lijkt erop dat Cocu in de media wel onervaren jeugdspelers (Gudmundsson, Koopmans) wil aanpakken, maar niet kritisch is op De Jong of Guardado. De opmerking afgelopen week dat het presteren van Koopmans geen PSV niveau was, hoorden we niet in een wedstrijd waarin De Jong 8 opgelegde kansen miste of Guardado met stom balverlies het verlies bij Twente inluidde.

Guardado gaan we nog wel missen..............
 
Guardado gaan we nog wel missen..............

O, zeker. Maar als je Koopmans op een fout afrekent, moet je dat ook bij Guardado doen.

Hartstikke jammer dat Guardado vertrokken is en dan zeker naar zo'n schijtclub. Met de MLS had ik beter kunnen leven.
 
Inderdaad jammer dat me amigo is vertrokken maar misschien ook wel weer goed, Jorrit moet echt aan spelen toekomen nu.
Met van Ginkel,Propper,Ramselaar en Hendrix heb je een prima middenveld al vind ik Rosario,Lundqvist en Rigo als bank nog wel wat ligt.

Ik maak me meer zorgen om onze verdediging, Isi is een aardige vent maar komt in mijn ogen tekort, Lukassen is nog maar afwachten, dan heb je centraal alleen nog de Wijs en Schwaab die ik ook tekort vind komen.Willems is weg, Arias zal nog wel gaan en misschien ook Zoet nog, dan heb je op de back alleen nog Brenet.Met een beetje pech moet je nu nog op zoek naar 2 nieuwe backs en een keeper, ook een sterke centrale man achterin met ervaring ter vervanging van Moreno zou niet misstaan.

Al met al nog behoorlijk wat werk aan de winkel!
 
Inderdaad jammer dat me amigo is vertrokken maar misschien ook wel weer goed, Jorrit moet echt aan spelen toekomen nu.
Met van Ginkel,Propper,Ramselaar en Hendrix heb je een prima middenveld al vind ik Rosario,Lundqvist en Rigo als bank nog wel wat ligt.

Ik maak me meer zorgen om onze verdediging, Isi is een aardige vent maar komt in mijn ogen tekort, Lukassen is nog maar afwachten, dan heb je centraal alleen nog de Wijs en Schwaab die ik ook tekort vind komen.Willems is weg, Arias zal nog wel gaan en misschien ook Zoet nog, dan heb je op de back alleen nog Brenet.Met een beetje pech moet je nu nog op zoek naar 2 nieuwe backs en een keeper, ook een sterke centrale man achterin met ervaring ter vervanging van Moreno zou niet misstaan.

Al met al nog behoorlijk wat werk aan de winkel!

Denk dat ze echt wel back-up plannen hebben mocht Arias, Zoet of wie dan ook alsnog vertrekken.
Maar dat gaan ze natuurlijk niet aan de grote klok hangen....
 
Lammers scoort 2x, de Jong 0x :unsure:

Nogmaals: alles wat ik heb gezien in de voorbereiding, pleit vóór Locadia en Lammers boven De Jong in de spits. Betere aanspeelpunten, meer creativiteit, meer druk op de verdediging, meer tempo, en in het algemeen meer speelvreugde. De Jong heeft werkelijk níets laten zien in de voorbereiding en voegt ook niets toe aan de moraal, eerder omgekeerd: heeft een negatieve uitstraling op de beleving.
 
Inderdaad, Lammers laat keer op keer zien dat hij ondanks het geringe aantal speelminuten toch zijn kansen benut, terwijl Luuk uit een dozijn kansen niet 1 keer weet te scoren. Als Cocu donderdag Locadia of Lammers niet in de spits zet, maar wederom met Luuk in de basis start, dan is hij een nog grotere uilskuiken dan ik vermoedde en roept hij het noodlot direct over zichzelf af: als PSV de volgende ronde EL niet haalt, dan is het een kwestie van hooguit een paar dagen dat hij ontslagen wordt.
 
Cocu gaat echt niet ontslagen worden, al halen we EL niet.
Hij heeft totaal geen kritiek gehad van de PSV leiding, dan kan en mag je het niet maken om zomaar iemand meteen te ontslaan.

Cocu is zelf blind, maar de mensen boven hem ook, zo dekt de blinde de blinde af en is er vast niet nagedacht over een andere trainer. Excuusverhaal zal toch wel weer zijn van de opbouwteam bullshit en een incident blabla. Sinds Philips weg is is de P vervangen door pruts, heel makkelijk te voorspellen allemaal.
 
Als we geen goed resultaat behalen tegen de Kroatische brandweermannen en dorpsslagers, is Augsburg op 6 augustus onze laatste Europese tegenstander van dit seizoen. Nota bene een oefenwedstrijd. Klasse!
:piet:
 
Als we geen goed resultaat behalen tegen de Kroatische brandweermannen en dorpsslagers, is Augsburg op 6 augustus onze laatste Europese tegenstander van dit seizoen. Nota bene een oefenwedstrijd. Klasse!
:piet:

:unsure:Alle eredivisieclubs komen uit Europa. :re: Dat zijn al 17 Europese tegenstanders. :D ;)
 
[h=1]PSV tegen Augsburg zonder De Jong en Pröpper[/h] http://www.ed.nl/psv/psv-tegen-augsburg-zonder-de-jong-en-propper~ad9e46e4/

PSV oefent zondagmiddag tegen FC Augsburg, zonder Luuk de Jong, Davy Pröpper en reservedoelman Luuk Koopmans. Zij zijn in Eindhoven achtergebleven.

:unsure:Luuk de Jong, Davy Pröpper zijn zo goed in vorm die hoeven niet meer te oefenen. :re: En Koopmans kan zo de taken van Zoet overnemen als die verkocht wordt. :shifty: ;)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan