Amerika

Beschermende maatregelen kunnen tot op zekere hoogte absoluut bevorderlijk zijn. Zo zijn er opkomende landen die op deze manier hun industrieën in rustig vaarwater laten groeien en kunnen landen met behulp van deze strategie productie en inkomen herverdelen. Echter leidt het voor gevestigde landen bijna altijd tot een deadweight loss die de voordelen overtreft. De theorieën en modellen die behandeld zijn bij mijn studie International Economics and Business betogen ook unaniem dat vrije handel normaliter voor alle partijen het beste is. De artikelen die ik gelezen heb over het specifieke geval van Amerika en Trump zeggen ook niet veel anders.

OK, dan zijn we het dus eens: op korte termijn zal het resultaat opleveren, maar op lange termijn niet.
 
Ja. Zwaar gelovige christenen (en dat is niet zoals in NL een klein gedeelte) in de VS liepen niet te juichen bij Trump. Hij moest wel iets doen om deze voor hem invloedrijke groep erbij te trekken.

En een paar prostituees over je heen laten pissen is daar een perfect middel voor.
 
Ik ben reuzebenieuwd naar de inaugurele toespraak van Donald Trump .....zonder auto cue ....!! :lol:
 
Gisteren kwam er op mijn Facebookpagina een bericht voorbij over een retweet van Trump op een Ivanka, een Ivanka die niet zijn eigen dochter bleek te zijn. Heb ik verder niet gelezen, maar de reacties van Nederlandse mensen op dat bericht wel. Ik ben daar vreselijk van geschrokken. Hoeveel mensen hier blijkbaar sympathie hebben voor Trump, nu al de loftrompet steken over hem steken. Hij wordt blijkbaar door velen hier ook als een verlosser gezien. Er is een beweging op gang die maar moeilijk te stuiten lijkt te zijn.
 
Gisteren kwam er op mijn Facebookpagina een bericht voorbij over een retweet van Trump op een Ivanka, een Ivanka die niet zijn eigen dochter bleek te zijn. Heb ik verder niet gelezen, maar de reacties van Nederlandse mensen op dat bericht wel. Ik ben daar vreselijk van geschrokken. Hoeveel mensen hier blijkbaar sympathie hebben voor Trump, nu al de loftrompet steken over hem steken. Hij wordt blijkbaar door velen hier ook als een verlosser gezien. Er is een beweging op gang die maar moeilijk te stuiten lijkt te zijn.

Hij is een beschermer van de rijke mensen. Deze groep zal blij zijn met deze beweging, minder belasting meer vrijheid voor bedrijven en dus meer macht voor de oude families en de geldverstrekkers naar de banken toe. De rest die hem hoog heeft zitten is te dom om te begrijpen wat hij aan het doen is.
 
Gisteren kwam er op mijn Facebookpagina een bericht voorbij over een retweet van Trump op een Ivanka, een Ivanka die niet zijn eigen dochter bleek te zijn. Heb ik verder niet gelezen, maar de reacties van Nederlandse mensen op dat bericht wel. Ik ben daar vreselijk van geschrokken. Hoeveel mensen hier blijkbaar sympathie hebben voor Trump, nu al de loftrompet steken over hem steken. Hij wordt blijkbaar door velen hier ook als een verlosser gezien. Er is een beweging op gang die maar moeilijk te stuiten lijkt te zijn.

Dat klopt. Men is de `oude`politiek beu, met name de linkervleugel van deze (nu is er in de VS geen linkervleugel, dit terzijde), en schijnbaar is er behoefte aan een "sterke" man die ongenuanceerd vertelt dat het alle problemen de schuld zijn van de anderen en dat we weer terug gaan naar "de goede oude tijd" zodra hij aan de macht komt.

Dat die oude tijd helemaal niet zo goed was, is iedereen vergeten. Dat de schuld van veel zaken niet alleen door "de ander" komt, is een inzicht wat veel mensen liever niet hebben. Dat zo'n sterke man nogal wat trekjes heeft die we bij anderen in het buitenland verfoeien, dat wordt goed gepraat. Als over 4 jaar geen ene fuck veranderd is, dan zal de meute die nu voor hem stemt, weer voor een ander stemmen, die de schade mag opruimen. Maar schade maken gaat sneller dan herstellen, dus de opvolger zal niet te benijden zijn.
 
Hij is een beschermer van de rijke mensen. Deze groep zal blij zijn met deze beweging, minder belasting meer vrijheid voor bedrijven en dus meer macht voor de oude families en de geldverstrekkers naar de banken toe. De rest die hem hoog heeft zitten is te dom om te begrijpen wat hij aan het doen is.

1% van de bevolking zal écht met hem in zijn nopjes zijn. De andere 99% valt dus in categorie 2.
 
1% van de bevolking zal écht met hem in zijn nopjes zijn. De andere 99% valt dus in categorie 2.

De grondslag van het probleem (ook bij ons in NL en in Europa) is dat mensen
1) snel een mening vormen, ook over dingen die ze niet begrijpen. Belangrijkste maatstaf is vaak dat ze meer zekerheidjes/voordelen op korte termijn willen.
2) denken dat politici die zeggen die mening te begrijpen en supporten krijgen punten/stemmen.

Ik wil helemaal niet stemmen op iemand die mijn onderbuik gevoelens verwoord, ik wil op iemand stemmen die op een onderbouwde manier kan aangeven waarom sommige onderbuik gevoelens terecht of onterecht zijn. Iemand die niet focussed op het uitspreken van problemen en wijzen naar de schuldigen, maar die me uitlegt hoe we gezamelijk als politiek, maatschappij en bedrijfsleven verantwoordelijkheden hebben en moeten proberen iets beter te maken. Ik wil iemand die slimmer en beter onderlegd is dan ikzelf, en die goed standpunten objectief en genuanceerd kan bekijken. Die doorheeft dat oplossingen nooit zwart en wit zijn maar veelal een afweging zijn waar nooit iedereen 100% tevreden mee kan zijn. En vooral iemand die niet alleen naar de komende 4 jaar kijkt maar die graag zorgt voor lange termijn zekerheid en duurzaam verbeteren van het systeem.

Als voorbeeld
Ik ben het bijvoorbeeld best eens dat het ergerlijk is dat de oudere generatie niet meer de pensioenzekerheid heeft die ze dachten te krijgen. Dat het oude systeem echter niet langer (financieel) draagbaar was voor de samenleving die verouderd begrijp ik ook. De oplossing van pensioenleeftijd terug naar 65, zorgverzekering goedkoper en miljarden erbij voor ouderenzorg moet echter ook betaald worden (e.g SP programma, 50+, PVV). Dit doen door de generaties erna met een (nog) grotere schuld te beladen (de 3% norm loslaten) lijkt me echter meer kwaad dan goed doen op de langere termijn. Zowieso zijn er naar mijn smaak veel te veel partijen die niet langer vooruit willen kijken dan de komende regeerperiode. Zo voordelig mogelijk zijn voor de komende tijd maakt populair en geeft macht. Dat er daarmee nieuwe problemen bijkomen mag een volgende groep dan vervolgens oplossen. Bah.







 
1% van de bevolking zal écht met hem in zijn nopjes zijn. De andere 99% valt dus in categorie 2.

Ja maar aangezien minder dan 50 procent van de Amerikanen op hem heeft gestemd, valt het relatief gezien nog mee met domme Amerikanen.
Helaas zijn er ook heeeel veel domme Nederlanders, die ook met veel plezier op de Nederlandse Trump gaan stemmen.
 
Ja maar aangezien minder dan 50 procent van de Amerikanen op hem heeft gestemd, valt het relatief gezien nog mee met domme Amerikanen.
Helaas zijn er ook heeeel veel domme Nederlanders, die ook met veel plezier op de Nederlandse Trump gaan stemmen.

Trump heeft nog iets bereikt in zijn leven. Wilders niet, alleen een importbruid.
 
Het kan ook zijn dat Trump uit de NAVO stapt en alleen met eigen land bezig is, en dat daardoor Poetin even wat Baltische staten kan annexeren. Is misschien wel heel negatief maar toch.
 
Weet je wat smullen wordt : als de Russen echt overtuigend materiaal bezitten waarmee ze Trump kunnen chanteren. Bijvoorbeeld een sextape van Melania uit haar jonge jaren in de Oostblok of Donald tijdens een orgie met een handvol hoeren......een heuse Trumpgate , het ene schandaal na het andere en dan uitmondend in zijn.aftreden als president van de VS.....:dt:
 
Weet je wat smullen wordt : als de Russen echt overtuigend materiaal bezitten waarmee ze Trump kunnen chanteren. Bijvoorbeeld een sextape van Melania uit haar jonge jaren in de Oostblok of Donald tijdens een orgie met een handvol hoeren......een heuse Trumpgate , het ene schandaal na het andere en dan uitmondend in zijn.aftreden als president van de VS.....:dt:

In de VS zal dat wel mee vallen, kijk naar de uitspraken van trump die hij al gedaan heeft over vrouwen, daar kan een sekstape wel bij.


Clinton die oval office vijftig tinten wit heeft gegeven kon ook gewoon doorgaan als president.

Nee een tape met Trump en wat hoeren is niet voldoende.
 
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Patch-onepercenter.png/220px-Patch-onepercenter.png[/img]
1% van de bevolking zal écht met hem in zijn nopjes zijn. De andere 99% valt dus in categorie 2.

220px-Patch-onepercenter.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan