Ik heb altijd een zwak voor Van Wolfswinkel gehouden. Ook nog wel eens geopperd als interessante breedte aankoop voor PSV.
Vitesse wordt nog bijna sympathiek zo. Fraser goede trainer. Paar leuke talenten. Ik ben wel benieuwd naar Vitesse komend seizoen.
 

Meneer Makkelie floot vorige week een wedstrijd van Dortmund, zuivere strafschop aan de kant van Dortmund maar hij gaf hem niet. Zou hij het niet meer durven, of snapt hij er echt weinig van.

Overigens, in het veld denken ze ook altijd boven iedereen te staan en het mannetje dat alles kan te zijn (dat moet ook natuurlijk) dus ga hier dan ook boven staan. Beetje kinderlijke reactie.
 
Laatst bewerkt:
Meneer Makkelie floot vorige week een wedstrijd van Dortmund, zuivere strafschop aan de kant van Dortmund maar hij gaf hem niet. Zou hij het niet meer durven, of snapt hij er echt weinig van.

Overigens, in het veld denken ze ook altijd boven iedereen te staan en het mannetje dat alles kan te zijn (dat moet ook natuurlijk) dus ga hier dan ook boven staan. Beetje kinderlijke reactie.

Precies, wat maakt het uit. Wees een kerel!
 
Wat heel interessant is (voor mij) is de jeugdopleiding van Vitesse als toch relatief kleine club die zoveel goede Eredivisiewaardige spelers heeft opgeleid tot nu toe, en misschien meer dan dat.
Als je kijkt naar spelers als vd Meijden (later ajax maar toch), Theo Janssen, Stijn Schaars, van Ginkel, Propper, Buttner, Velthuijzen en ik vergeet er nog een paar, dan kun je niet anders concluderen dat ze daarin zelfs (relatief) beter geslaagd zijn dan bijv. PSV. De genoemde spelers waren/zijn allen iig geschikt voor de topclubs in Nederland.
Het is ook niet zo dat ze totaal geen concurrentie ondervinden in de regio of net daar buiten. Kennelijk hebben zij toch goede scouts die grote talenten uit eigen regio snel herkennen.
 
Wat heel interessant is (voor mij) is de jeugdopleiding van Vitesse als toch relatief kleine club die zoveel goede Eredivisiewaardige spelers heeft opgeleid tot nu toe, en misschien meer dan dat.
Als je kijkt naar spelers als vd Meijden (later ajax maar toch), Theo Janssen, Stijn Schaars, van Ginkel, Propper, Buttner, Velthuijzen en ik vergeet er nog een paar, dan kun je niet anders concluderen dat ze daarin zelfs (relatief) beter geslaagd zijn dan bijv. PSV. De genoemde spelers waren/zijn allen iig geschikt voor de topclubs in Nederland.
Het is ook niet zo dat ze totaal geen concurrentie ondervinden in de regio of net daar buiten. Kennelijk hebben zij toch goede scouts die grote talenten uit eigen regio snel herkennen.

Mwah, de spelers die je opnoemt zijn verdeeld over een redelijk groot tijdsbestek, en zelf zou ik niemand van dat lijstje behalve van Ginkel en Propper als ie zoals vorig seizoen speelt als 'geschikt voor topclubs' bestempelen.
 
Mwah, de spelers die je opnoemt zijn verdeeld over een redelijk groot tijdsbestek, en zelf zou ik niemand van dat lijstje behalve van Ginkel en Propper als ie zoals vorig seizoen speelt als 'geschikt voor topclubs' bestempelen.

Klopt voor wat betreft het tijdsbestek. Maar hebben wij als psv zijnde zoveel goede spelers opgeleid in vergelijkbaar tijdsbestek?
Ben het niet met je eens dat alleen die twee geschikt zouden zijn: vd Meijden in zijn beste tijd, Schaars in zijn beste tijd, Buttner idem en Theo ook, hadden makkelijk bij PSV of ajax kunnen spelen. Ik bedoel we hebben ook spelers als Engelaar of Culina enz. hier gehad....
 
Daar zit dan wel de vraag bij of een Propper of Janssen net zoveel ruimte en tijd hadden gekregen om zichzelf bij PSV te ontwikkelen zoals ze bij Vitesse konden doen. Bij PSV moet iemand wel een uitzonderlijk groot talent zijn wil hij zichzelf kunnen ontwikkelen, een Hendrix dus op dit moment. De vraag is of een Janssen, Propper en Schaars ook zover waren gekomen wanneer ze in de jeugd van een topclub hadden gevoetbald, waren ze dan ook opgevallen in die talentenvijver? Bij Vitesse krijg je als talent toch meer kansen dan bij PSV, de verwachtingen zijn iets lager en de kans om in het eerste te komen is een stuk groter lijkt me. Ik heb het idee dat talenten zich beter bij een subtopper of lager kunnen ontwikkelen dan bij een topclub omdat ze daar meer kansen krijgen.

Ondanks dat is het natuurlijk wel knap van Vitesse dat ze de pareltjes kunnen vinden en dat deze zich ook goed konden ontwikkelen binnen de club.
 
Klopt voor wat betreft het tijdsbestek. Maar hebben wij als psv zijnde zoveel goede spelers opgeleid in vergelijkbaar tijdsbestek?
Ben het niet met je eens dat alleen die twee geschikt zouden zijn: vd Meijden in zijn beste tijd, Schaars in zijn beste tijd, Buttner idem en Theo ook, hadden makkelijk bij PSV of ajax kunnen spelen. Ik bedoel we hebben ook spelers als Engelaar of Culina enz. hier gehad....

de beste tijd van v.d. Meijde was, 1 half seizoen? Buttner 1 heel seizoen? Boven zichzelf uitstijgen noem ik dat. Schaars is altijd een grijze muis geweest, type Vogel, meer niet. Theo was gewoon niet professioneel genoeg ingesteld om bij een topclub mee te draaien. Bij Twente mocht alles en moest niets, dat speelt toch wel wat anders, en bij Ajax bakte hij er vrij weinig van.

Kijk, dat we Engelaar en Culina hier hebben gehad wil natuurlijk niet zeggen dat zij daarom ook geschikt waren voor een topclub. Dat ligt gewoon aan de coach en PSV. We hebben ook een amateurspits zoals Koevermans gehad en een JL niveau linksback zoals Zonneveld en nog veel meer miskleunen. Dat soort spelers zijn natuurlijk niet de maatstaf waarop je gaat baseren dat andere, gelijkwaardige spelers daarom ook maar geschikt zijn voor een topclub. Al die spelers zijn niet geschikt voor een topclub, en dat is in hun carrières ook gebleken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan