Ik voelde me niet aangesproken, ik reageerde op de opmerking: nee, niets laat maar.....;)
Natuurlijk heeft elke speler een bepaald plafond, absoluut waar. Van Hiljemark kun je geen Khedira maken. Maar Kromkamp, Barry van Galen en Barry Opdam waren de categorie Hiljemark en Locadia om het maar simpel houden. Zij bereikten echter het Nederlandse elftal toen zij onder Adriaanse speelden. Toen Co daar weg was, waren deze spelers onherkenbaar. Hetzelfde geldt voor een Schone of Blind of Anita: zij stegen onder de Boer allemaal boven zichzelf uit, zij werden echt veel betere spelers. Ook Vertonghen gaf aan dat ie onder de Boer een veel betere speler was geworden dan onder welke trainer van hem ook, al heeft Vertonghen natuurlijk veel talent en heeft gebruik gemaakt van de ervaring van de Boer als topverdediger. Hiddink in zijn beste jaren idem. met spelers van Zuid-Korea en Australie. Het kan ook zijn dat de bovengenoemde trainers of een van Gaal, echt kunnen doordringen tot de individuele spelers en hen zo ver kunnen krijgen dat zij met ontzettend veel zelfvertrouwen hun taken uitvoeren.

Onder de Boer steeg Blind boven zichzelf uit, onder van Gaal echter... :unsure:

Een mogelijkheid die open blijft is natuurlijk dat een trainer ook een invloed kan hebben op de samenstelling van de selectie. Zie het verhaal van Gaal bij AZ. Toen daar de rotte appels weg waren (o.a Waterman...) werd het AZ van rechterrijtje-ploeg de kampioen.
 
Onder de Boer steeg Blind boven zichzelf uit, onder van Gaal echter... :unsure:

Een mogelijkheid die open blijft is natuurlijk dat een trainer ook een invloed kan hebben op de samenstelling van de selectie. Zie het verhaal van Gaal bij AZ. Toen daar de rotte appels weg waren (o.a Waterman...) werd het AZ van rechterrijtje-ploeg de kampioen.

Ah, de deolikker.
 
Maar goed, ik snap het punt van IPF wel. Rijkaard heeft in zijn carrière laten zien met toppers (Oranje, Barcelona) goed te kunnen presteren. Met minder getalenteerde selecties (Sparta, Galatasaray) is het slecht gegaan. Denk jij niet dat elke minkukel kans maakt op goede resultaten met dergelijke sterke selecties?

Nee. Natuurlijk, met Barcelona ga je niet degraderen, daarvoor zit er teveel kwaliteit in de ploeg. Net zoals je met Sparta niet voor de titel gaat, al zet je Mourinho voor de ploeg met Guardiola als assistent.
Maar om met een kampioenswaardige ploeg toch die prijs te pakken, dat toont een stukje kwaliteit. Rijkaard liet dat zien. Adriaanse ook. Immers, de concurrentie zit ook niet stil en heeft ook een goede ploeg met een bijbehorende trainer. Dat Rijkaard met Sparta is gedegradeerd zegt dan ook niets in mijn ogen.
 
Nee. Natuurlijk, met Barcelona ga je niet degraderen, daarvoor zit er teveel kwaliteit in de ploeg. Net zoals je met Sparta niet voor de titel gaat, al zet je Mourinho voor de ploeg met Guardiola als assistent.
Maar om met een kampioenswaardige ploeg toch die prijs te pakken, dat toont een stukje kwaliteit. Rijkaard liet dat zien. Adriaanse ook. Immers, de concurrentie zit ook niet stil en heeft ook een goede ploeg met een bijbehorende trainer. Dat Rijkaard met Sparta is gedegradeerd zegt dan ook niets in mijn ogen.

Dat is ook, waarom zou het gelijk aan de trainer liggen wanneer een club degradeert. Je kan nog wel zo'n goede trainer zijn, maar als je een flut selectie hebt heb je nog weinig aan je kwaliteiten. Ik vind het gewoon scheef dat mensen bij succes wel kijken naar de selectie en bij falen gaan kijken naar de trainer, dat vind ik gewoon een scheve beredenering.
 
Wellicht is hij gewoon een trainer die met goed materiaal over weg kan, maar niet met 'slecht' materiaal? Dus goed materiaal kan hij echt goed laten spelen en slecht materiaal niet boven zichzelf uit laten stijgen...?

Tacticus/strateeg dus, maar niet opleider, hij maakt spelers niet beter.
Wat doet hij tegenwoordig eigenlijk?
 
Zo werkt het niet helemaal in de oncologie.

Artsen kunnen best een goed beeld geven van wat je te wachten staat. Van "u heeft nog maar een aantal weken" tot "het is wel een tumor, maar....". Goedaardig en geen uitzaaiing is natuurlijk heel iets anders als een alvleesklier die onder zit. Volgens mij heeft dat goedaardige gezwel geen effect op de levensduur van Cocu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan