Het is in ieder geval goed dat hij durft te veranderen en blijkbaar een ontwikkeling doormaakt.

Vedrano, onze pessimist, overdrijft misschien een beetje, maar raakt best een kern van waarheid. Je hebt duidelijk het gevoel dat PSV het Ajax/De Boer succes wilde kopiëren met Cocu. Voorlopig betaalt dit niet uit en is De Boer op dit moment de betere coach,

Natuurlijk is dat effect gekopieerd, geen een topclub gaat een beginnende jostie aan het roer zetten in zware tijden. Ajakes was de eerste die toevallig de gok echt nam en PSV dacht het te kunnen kopiëren, ten slotte hadden ze zich ook ingedekt want PSV zit in 'opbouwfase' dus je hoeft niet op veel te rekenen.

Wij hebben de betere spelers en talenten, en zij een betere team, terwijl we beide even gaar en ruk zijn en van iedereen kunnen winnen en verliezen, en toch pakken zij alle prijzen en het geld en wij vissen in een leeg vijver. En wie is dan de persoon die je hier op moet aanspreken? idd de trainer, heeft betere kwaliteit voor zich en faalt terwijl de ander met minder een betere team maakt. Als die niet zo koppig was dan had die z'n contract zelf ingeleverd als die het zou lezen en de waarheid kon accepteren.
 
Noem je Cocu nou een Josti? Misschien kan je even een mailtje naar PSV sturen dat jij het veel beter kan?

Josti, daar doel ik mee iemand die weinig uitstraalt, gewoon softie. Aardige gozer in de normale maatschappij maar als trainer heb je er niet veel aan. Mijn mening, jullie mogen hem god of wie dan ook noemen, ik blijf het een te rustig en te koel persoon vinden die niet op z'n plaats zit. En daar kan je nog 4 jaar een discussie over voeren.

Ik oordeel puur over de trainer en z'n afgelopen 16 maanden hier aan het serieuze roer, beter weten heeft er ff niks mee te maken, ik zeg mijn mening waar het grootste probleem ligt, als dat word erkend en opgelost dan pas ga je over tot damage control en het beter weten/vervangen plan.

En maybe ben ik ook te hard voor hem, terwijl de spelers vaak genoeg faalden of motivatie hadden van niks, dat kan. Maar dan nog vond ik hem matig met maatregelen nemen en er op inspelen, of wat nieuws uit de hoed proberen.
 
Laatst bewerkt:
Yep. De ruimte voor de jeugd is er nog steeds, maar 11 kinderen op het veld bleek een beetje veel.
Alleen met een goede mix kom je verder, liet van Gaal ook zien bij Oranje. Maar dan moeten die ervaren spelers ook gewoon beter zijn dan de talenten en daarmee ontzag afdwingen. Als Depay en Wijnaldum straks je beste spelers zijn en de boel op sleeptouw moeten nemen, gaat het weer fout. Want jonge spelers krijgen hoe dan ook een terugval en je mag daarom nooit van hen verwachten dat zij de kar trekken.
 
Aardig artikel in de VI over de ommezwaai van Cocu: de discipline is echt flink aangetrokken. Worden heel wat kleine voorbeeldjes gegeven.

Verder bevestigt Cocu o.a. dat 'de punt naar achteren' op het middenveld dit seizoen weer het uitgangspunt is.
 
Aardig artikel in de VI over de ommezwaai van Cocu: de discipline is echt flink aangetrokken. Worden heel wat kleine voorbeeldjes gegeven.

Verder bevestigt Cocu o.a. dat 'de punt naar achteren' op het middenveld dit seizoen weer het uitgangspunt is.

Dat is in mijn optiek dus echt een mislukt systeem. Je bent dus heel veel in balbezit aan het breien, maar oh zo kwetsbaar op de counter. Bovendien is er aanvallend niks mogelijk omdat het te vol is met spelers, en er dus niemand de ruimte in gestuurd kan worden. Zoveel mogelijke systemen (4-3-3 punt naar voren, 4-4-2 met ruit, 4-4-2 met diepe vleugels, 3-5-2, 5-3-2 etc), maar wij kiezen weer voor zo een belabberd en achterhaald systeem.
 
We komen toch niet weer op de dooddoener dat je een 'fel' coachende trainer a la-De Boer moet zijn om überhaupt te kunnen slagen. Dat is echt de grootste kul mogelijk. Domme vergelijking met De Boer dus steeds op dat vlak. Je hebt allerlei soorten managers, je hebt allerlei soorten coaches, en een bepaald type is niet perse vereist om succesvol te kunnen zijn. Wie heeft Hiddink ooit op en neer zien springen en zien tieren tijdens een training...
Eens over het eerste deel van je post. Kopieeren van iemands werkwijze is het laatste wat een coach moet doen. Iedereen moet zichzelf blijven, wel verbeteren en blijven leren.
Je vergelijking met Hiddink gaat wel mank: die is wel iemand die de spelers raakt door zijn manier van coachen waardoor hij ook de grote jongens kan meekrijgen. Hij is itt Cocu geen vlak mens, nooit ook geweest. Hij was diegene die toen Robben niet luisterde naar zijn waarschuwingen om zich niet steeds te laten vallen, hem passeerde en op de bank zette en publliekelijk verklaarde waarom dat zo was. Hij kon dus ook, indien nodig hard zijn. Dat is dus een mooie combinatie voor een coach.
Cocu is nog te vlak en communicatief te zwak voor een topclub, zowel als coach voor de groep als naar de buitenwereld toe. Maar goed, ik heb begrepen dat hij nu de zaken anders aan het aanpakken is en dat is dan wel weer positief.
 
Dat is in mijn optiek dus echt een mislukt systeem. Je bent dus heel veel in balbezit aan het breien, maar oh zo kwetsbaar op de counter. Bovendien is er aanvallend niks mogelijk omdat het te vol is met spelers, en er dus niemand de ruimte in gestuurd kan worden. Zoveel mogelijke systemen (4-3-3 punt naar voren, 4-4-2 met ruit, 4-4-2 met diepe vleugels, 3-5-2, 5-3-2 etc), maar wij kiezen weer voor zo een belabberd en achterhaald systeem.

Ben niet per se tegen het systeem. Ajax laat zien dat het prima kan werken, die worden er al jaren kampioen mee.

De twee aanvallende middenvelders moeten wel flink wat loopvermogen hebben en beseffen dat ze de nodige verdedigende taken hebben. Wat dat betreft ben ik wel blij dat Wijnaldum op het WK heeft laten zien gedisciplineerd te kunnen spelen en ook bij Maher zijn de eerste voortekenen positief. Ritzmaier zou het ook moeten kunnen, denk ik.

Je moet alleen niet het systeem heilig gaan verklaren. Vorig jaar hebben we veel te lang met Toivonen en een slappe Maher gespeeld.
 
Aardig artikel in de VI over de ommezwaai van Cocu: de discipline is echt flink aangetrokken. Worden heel wat kleine voorbeeldjes gegeven.

Verder bevestigt Cocu o.a. dat 'de punt naar achteren' op het middenveld dit seizoen weer het uitgangspunt is.

Dit is ook hard nodig met een dergelijke selectie. Ik vraag me alleen af, waarom ze daar een jaar over doen om erachter te komen....
 
Wouters gaat aan de slag in Turkije, als hoofdopleiding van Kasimpasa. Jammer. Ik had gehoopt dat Jan terug zou keren naar PSV en hij de technische staf zou komen versterken. Want, dat zijn we alweer vergeten, maar dat is nog altijd broodnodig!
 
Wouters gaat aan de slag in Turkije, als hoofdopleiding van Kasimpasa. Jammer. Ik had gehoopt dat Jan terug zou keren naar PSV en hij de technische staf zou komen versterken. Want, dat zijn we alweer vergeten, maar dat is nog altijd broodnodig!

Vind ik ook nog steeds.
Toch, als je gaat kijken op de trainingen, gaat het er dit seizoen echt anders aan toe. Cocu heeft zichtbaar lering getrokken.
Maar wat ik het voornaamste verschil vind, is de rol die Mark van Bommel vervult. Die brengt op heel veel fronten wat, maar ook in die zin dat het niet meer the 3 scooges is, maar Bommel doorbreekt ook op dat vlak het gezapige.
 
Vind ik ook nog steeds.
Toch, als je gaat kijken op de trainingen, gaat het er dit seizoen echt anders aan toe. Cocu heeft zichtbaar lering getrokken.
Maar wat ik het voornaamste verschil vind, is de rol die Mark van Bommel vervult. Die brengt op heel veel fronten wat, maar ook in die zin dat het niet meer the 3 scooges is, maar Bommel doorbreekt ook op dat vlak het gezapige.

Dat laatste wil ik zeker geloven. van Bommel is direct en schuift zijn mening niet onder stoelen of banken. Ook goed voor de selectie dat zo een persoonlijkheid daar rondloopt.
 
Vind ik ook nog steeds.
Toch, als je gaat kijken op de trainingen, gaat het er dit seizoen echt anders aan toe. Cocu heeft zichtbaar lering getrokken.
Maar wat ik het voornaamste verschil vind, is de rol die Mark van Bommel vervult. Die brengt op heel veel fronten wat, maar ook in die zin dat het niet meer the 3 scooges is, maar Bommel doorbreekt ook op dat vlak het gezapige.

Maar voor Van Bommel is het feitelijk toch gewoon een stageplaats ivm zijn opleiding tot coach? Vorig seizoen liep Hiddink hier rond en nu bemoeit Van Bommel zich met de jongens. Ik vind dat allemaal prima en de selectie zal er vast baat bij hebben, maar er zal nu toch eens een echte structurele oplossing moeten komen in de technische staf. Dat vind ik net zo belangrijk als een kwaliteitsinjectie in de defensie! Waarom staan dit probleem in de staf en onze defensieve problemen zo laag op de prioriteitenlijst? Inderdaad jammer dat Wouters afvalt als kandidaat.
 
Maar voor Van Bommel is het feitelijk toch gewoon een stageplaats ivm zijn opleiding tot coach? Vorig seizoen liep Hiddink hier rond en nu bemoeit Van Bommel zich met de jongens. Ik vind dat allemaal prima en de selectie zal er vast baat bij hebben, maar er zal nu toch eens een echte structurele oplossing moeten komen in de technische staf. Dat vind ik net zo belangrijk als een kwaliteitsinjectie in de defensie! Waarom staan dit probleem in de staf en onze defensieve problemen zo laag op de prioriteitenlijst? Inderdaad jammer dat Wouters afvalt als kandidaat.

Volgens mij heeft PSV al naar buiten gebracht dat er (helaas) geen wijzigingen in de staf zullen zijn.
 
Maar voor Van Bommel is het feitelijk toch gewoon een stageplaats ivm zijn opleiding tot coach? Vorig seizoen liep Hiddink hier rond en nu bemoeit Van Bommel zich met de jongens. Ik vind dat allemaal prima en de selectie zal er vast baat bij hebben, maar er zal nu toch eens een echte structurele oplossing moeten komen in de technische staf. Dat vind ik net zo belangrijk als een kwaliteitsinjectie in de defensie! Waarom staan dit probleem in de staf en onze defensieve problemen zo laag op de prioriteitenlijst? Inderdaad jammer dat Wouters afvalt als kandidaat.
+1. Helemaal mee eens.


Cocu en de directie van PSV nemen hiermee een groot risico. Als het dit seizoen weer misgaat, dan wordt zijn positie in feite onhoudbaar.
 
Laatst bewerkt:
So it seems.

Want er was op basis van de resultaten van vorig seizoen ook eigenlijk helemaal geen reden om veranderingen door te voeren. :shifty:
http://www.v-bal.nl/nieuws/266254/cocu-brengt-geen-wijzigingen-aan-in-de-technische-staf.html

"De coach van PSV is tevreden over de resultaten van afgelopen seizoen en kijkt daardoor met een tevreden gevoel terug."

Dat zal toch zeker een nepbericht zijn? Gekopieerd uit De Speld ofzo? Dat Cocu de staf intact wil houden, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen (al wil dat niet zeggen dat ik denk dat dat de beste keuze is), maar om dat te baseren op de resultaten van afgelopen jaar, dat slaat toch helemaal nergens op.
 
"De coach van PSV is tevreden over de resultaten van afgelopen seizoen en kijkt daardoor met een tevreden gevoel terug."

Dat zal toch zeker een nepbericht zijn? Gekopieerd uit De Speld ofzo? Dat Cocu de staf intact wil houden, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen (al wil dat niet zeggen dat ik denk dat dat de beste keuze is), maar om dat te baseren op de resultaten van afgelopen jaar, dat slaat toch helemaal nergens op.
Ik begrijp dat ook helemaal niet. En dat doet mij echt vrezen voor wéér een billenknijpend, tenenkrommend kudtjaar. :(
 
Hier kan ik ook niet bij....uitspraak na de oefenwedstrijd tegen Hertha en vooruitkijkend naar de eerste officiële wedstrijd in de voorronde van de EL.

Cocu ziet progressie: "Dan kunnen we wellicht een goed resultaat boeken"

Wellicht? Wtf is dat nou weer? Hoor ik liever dat er nog werk aan de winkel is, maar dat PSV het aan zijn stand verplicht is om een 2de divisionist uit Oostenrijk opzij te zetten om de weg naar de EL te vervolgen.....

Topsportklimaat? Cocu zou beter moeten weten.

Van mij mag hij ook meer van zich afbijten richting de directie. Hopelijk doet hij dat intern ook. Zijn carrière als trainer staat ook op het spel met al dat gepruts.
 
Hier kan ik ook niet bij....uitspraak na de oefenwedstrijd tegen Hertha en vooruitkijkend naar de eerste officiële wedstrijd in de voorronde van de EL.

Cocu ziet progressie: "Dan kunnen we wellicht een goed resultaat boeken"

Wellicht? Wtf is dat nou weer? Hoor ik liever dat er nog werk aan de winkel is, maar dat PSV het aan zijn stand verplicht is om een 2de divisionist uit Oostenrijk opzij te zetten om de weg naar de EL te vervolgen.....

Topsportklimaat? Cocu zou beter moeten weten.

Van mij mag hij ook meer van zich afbijten richting de directie. Hopelijk doet hij dat intern ook. Zijn carrière als trainer staat ook op het spel met al dat gepruts.
Ik moet zeggen dat ik het woord carrière nog niet bepaald vind passen bij zijn bezigheden van de afgelopen 1½ jaar. Een geweldige carrière als voetballer. Vooralsnog is het daarbij gebleven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan