Cocu houdt niet van bluf, maar van zekerheid, al heb je die natuurlijk nooit voor 100%. Hij is rustig en lijkt niet veel te zeggen , maar als alles wat je zegt hout snijdt heb je daar meer aan als dat achteraf ook effectief blijkt te zijn . Hij heeft het elftal toch al op een paar essentiele punten verandert en er zit duidelijk een visie in. Manolev op de bank en meer zekerheid en rust met Hutchinson en Wjnaldum en Labyad van positie gewisseld wat ook meer rust meebrengt. Creative mensen meer voorin, degelijkheid achterin. Nu is Labyad niet de gewenste zekerheid die je van een middenvelder wilt hebben ( daar zou van Bommel meer in passen), maar hij roeit met de riemen die hij heeft en dat doet hij vrij aardig. Hij is kritisch maar vooral op zichzelf want hij vind zich nog niet goed genoeg voor het eerste. Zijn laatste wissel die van Lens voor Matavz lijkt ook goed uite pakken. Niet dat Matavz niet van waarde kan zijn maar gezien de mensen die we hebben op de vleugels is Lens een logischere keuze. Cocu heeft dat goed gezien en gaat een grote trainer worden. Minpunt was de wedtrijd tegen ajax,waar psv verlamd leek om te voetballen, maar nu weten we niet of iedereen zijn taken wel goed ingevulfd heeft. Ik zou hem ook volgend jaar graag zien bij het eerste maar helaas zit dat er niet in.Cocu gaat zelfs niet door als hij kampioen wordt. Cocu is absoluut geen opportunist en de mensen die zeggen dat hij niet de grote trainer gaat worden als de voetballer Cocu kunnen zich weleens vergissen. Ik hoop Cocu iig over 2 jaar terug te zien als hoofdtrainer bij deze club.
 
De eerder zo definitief gedraaide keutel wordt toch een beetje teruggetrokken:

Brands houdt slag om de arm omtrent Cocu

10 april 2012

Tegenover Nusport hield Marcel Brands wat de toekomst van Phillip Cocu betreft toch een slag om de arm. "In het voetbal weet je het nooit, misschien staan we aan het einde van dit seizoen voor een dilemma", zegt Brands in het magazine van NUsport.

"Cocu gaf bij zijn aantreden al aan dat hij het uitgestippelde pad wil voortzetten. Daar is in de tussentijd niets aan veranderd. We zijn daarom nog steeds op zoek naar een trainer voor volgend seizoen, Cocu is nauw bij die zoektocht betrokken."
 
Cocu gewoon lekker de A1 laten trainen volgend seizoen en die beker heeft hij mooi meegepakt tegen een armoedig Heracles (dachten zeker dat ze weer in de Arena speelden?)
De uitwedstrijd tegen Ajax, dát was een grote tactische blunder van Cocu en maakt dat hij nog niet voor dit niveau geschikt is en daarmee schoof de titel uit beeld.
Lekker eerst de jonkies maar eens doen en een echte ervaren coach voor de groep om kampioen te worden. Ik ben nog steeds voor Van Gaal.

Goed van Cocu: Manolev, Isaksson en Matavz passeren! :clap:
 
speelt Brands het spel Labyad mee?

Ik denk niet dat dit iets met Labyad te maken heeft.

Het is gewoon aannemelijk, gezien de schaarste aan fatsoenlijke kandidaten, dat Cocu in beeld komt als Advocaat niks zou worden. Daarom vond ik het ook erg raar dat Brands dit eerder vrijwel uitsloot.
 
Cocu gewoon lekker de A1 laten trainen volgend seizoen en die beker heeft hij mooi meegepakt tegen een armoedig Heracles (dachten zeker dat ze weer in de Arena speelden?)
De uitwedstrijd tegen Ajax, dát was een grote tactische blunder van Cocu en maakt dat hij nog niet voor dit niveau geschikt is en daarmee schoof de titel uit beeld.
Lekker eerst de jonkies maar eens doen en een echte ervaren coach voor de groep om kampioen te worden. Ik ben nog steeds voor Van Gaal.

Goed van Cocu: Manolev, Isaksson en Matavz passeren! :clap:

De Boer heeft een hele lijst aan (ook tactische) blunders begaan, wat overigens volledig normaal is voor een beginnende coach. Maar die prijs jij alleen maar, terwijl Cocu lekker terug moet naar de beloften.
 
Ik denk niet dat dit iets met Labyad te maken heeft.

.

Zou wel lachen zijn. Cocu beloven , Labyad laten tekenen en later toch zeggen dat cocu er zelf voor gekozen heeft om liever eerst de A1 te doen. Met gelijke munt terugbetalen , daar ben ik wel voor.
 
Laatst bewerkt:
De Boer heeft een hele lijst aan (ook tactische) blunders begaan, wat overigens volledig normaal is voor een beginnende coach. Maar die prijs jij alleen maar, terwijl Cocu lekker terug moet naar de beloften.

Cocu hoeft niet terug naar de beloften. De beloften betreft de groep spelers van jong-PSV. Die heeft hij nooit getraind net zo min als de A1 (en daar hebben we het hier over) dus van "teruggaan" is hier geen sprake.

De Boer heeft inderdaad vele tactische missers mogen maken en men is in Amsterdam glashard achter hem blijven staan. Hij was ook wel na een half seizoen meteen kampioen en nu staat hij weer bovenaan. Dat was wellicht zijn redding. Maar wil jij dan dat PSV dezelfde fout gaat maken als Ajax met een onervaren coach? De Boer hád tenminste al de A1 getraind en wie zegt me dat Cocu straks net zoveel geluk zal hebben als De Boer heeft gehad?
Neen, een veel te groot risico, tenzij je de 7 magere jaren gewoon vol wil maken en nog 3 jaar langer op een titel wil wachten.
 
Cocu hoeft niet terug naar de beloften. De beloften betreft de groep spelers van jong-PSV. Die heeft hij nooit getraind net zo min als de A1 (en daar hebben we het hier over) dus van "teruggaan" is hier geen sprake.

De Boer heeft inderdaad vele tactische missers mogen maken en men is in Amsterdam glashard achter hem blijven staan. Hij was ook wel na een half seizoen meteen kampioen en nu staat hij weer bovenaan. Dat was wellicht zijn redding. Maar wil jij dan dat PSV dezelfde fout gaat maken als Ajax met een onervaren coach? De Boer hád tenminste al de A1 getraind en wie zegt me dat Cocu straks net zoveel geluk zal hebben als De Boer heeft gehad?
Neen, een veel te groot risico, tenzij je de 7 magere jaren gewoon vol wil maken en nog 3 jaar langer op een titel wil wachten.

Ik ben het wel redelijk met je eens. Maar een andere (ervaren?) trainer aanstellen biedt helaas ook geen zekerheid op het niet volmaken van de 7 magere jaren.
 
Cocu hoeft niet terug naar de beloften. De beloften betreft de groep spelers van jong-PSV. Die heeft hij nooit getraind net zo min als de A1 (en daar hebben we het hier over) dus van "teruggaan" is hier geen sprake.

De Boer heeft inderdaad vele tactische missers mogen maken en men is in Amsterdam glashard achter hem blijven staan. Hij was ook wel na een half seizoen meteen kampioen en nu staat hij weer bovenaan. Dat was wellicht zijn redding. Maar wil jij dan dat PSV dezelfde fout gaat maken als Ajax met een onervaren coach? De Boer hád tenminste al de A1 getraind en wie zegt me dat Cocu straks net zoveel geluk zal hebben als De Boer heeft gehad?
Neen, een veel te groot risico, tenzij je de 7 magere jaren gewoon vol wil maken en nog 3 jaar langer op een titel wil wachten.

Het is absoluut een risico. En Cocu zal, net als de Boer, fouten maken. Ik zie echter na Advocaat geen fatsoenlijke andere optie. Als we dan met Maaskant of weet ik wie verder moeten, kies ik liever voor het clubicoon Cocu, die los van zijn onervarenheid, in mijn ogen belofte toont als coach.
 
Het is absoluut een risico. En Cocu zal, net als de Boer, fouten maken. Ik zie echter na Advocaat geen fatsoenlijke andere optie. Als we dan met Maaskant of weet ik wie verder moeten, kies ik liever voor het clubicoon Cocu, die los van zijn onervarenheid, in mijn ogen belofte toont als coach.
Helemaal mee eens. Voor volgend seizoen zou een zeer ervare assistend wel welkom zijn. Ik vind het jammer dat Wouters bij heeft getekend bij Utrecht. Dat zou een mooie aanvulling zijn.
 
PSV verliest cruciaal uitduel bij RKC........Kan iemand mij vertellen wat voor psychologische spelletjes er de afgelopen 2 jaar gespeeld zijn dat het spelersmateriaal wat PSV heeft zo dramatisch keer op keer door de mand zakt. Het lijkt erop dat afgelopen zondag toch meer te maken had met een tegenstander die nog slechter met de druk om kon gaan dan wat we gehoopt hadden. Beseffen de spelers wel dat dit verlies waarschijnlijk betekend weer geen CL (voorronde). Kan het iemand nog wat schelen? Heeft PSV overigens iemand speciaal voor het mentale vlak? Zo nee wordt het hoog tijd dat ze daar een paar extra mensen voor aannemen. Wat een kapitaalvernietiging. Hoeveel miljoen geinvesteerd dit jaar? Hoeveel spelers zijn er beter geworden dit jaar ? Zijn er clubs die spelers van PSV graag aan hun selectie willen toevoegen?
 
PSV verliest cruciaal uitduel bij RKC........Kan iemand mij vertellen wat voor psychologische spelletjes er de afgelopen 2 jaar gespeeld zijn dat het spelersmateriaal wat PSV heeft zo dramatisch keer op keer door de mand zakt. Het lijkt erop dat afgelopen zondag toch meer te maken had met een tegenstander die nog slechter met de druk om kon gaan dan wat we gehoopt hadden. Beseffen de spelers wel dat dit verlies waarschijnlijk betekend weer geen CL (voorronde). Kan het iemand nog wat schelen? Heeft PSV overigens iemand speciaal voor het mentale vlak? Zo nee wordt het hoog tijd dat ze daar een paar extra mensen voor aannemen. Wat een kapitaalvernietiging. Hoeveel miljoen geinvesteerd dit jaar? Hoeveel spelers zijn er beter geworden dit jaar ? Zijn er clubs die spelers van PSV graag aan hun selectie willen toevoegen?

Beste Philip, misschien heb je hier wat aan....

http://www.youtube.com/watch?v=G1GWBB7qrBA
 
De Boer heeft een hele lijst aan (ook tactische) blunders begaan, wat overigens volledig normaal is voor een beginnende coach. Maar die prijs jij alleen maar, terwijl Cocu lekker terug moet naar de beloften.

Dat klopt. De Boer schat ik taktisch gezien ook niet echt hoog in. Maar ik vind dat hij wel een motivator is, iemand die op de juiste momenten kan pieken en dat kennelijk erg goed kan overbrengen op zijn spelers. Dat bewees hij vorig jaar toen hij in januari, net als Cocu nu, de puinhoop van Jol moest overnemen en dat bewijst hij nu weer. Dat moet je de Boer gewoon nageven.
Phillip maakte een blunder door in de wedstrijd tegen ajax de in vorm verkerende Lens op de bank te zetten, terwijl zelfs ik het kan weten dat je in een uitwedstrijd veel meer hebt aan het opprtunisme van Lens dan aan Matavz die bediend moet worden, iets waar je uit tegen ajax wellicht niet vaak aan toekomt. Had je gelijk gespeeld tegen ajax, dan was je de morele winaar en stond je er nu misschien beter voor.
Je kunt niet steeds roepen dat deze groep niet in balans is etc.. dan vraag ik die mensen of ajax met zoveel geblesseerden wel zo in balans was de afgelopen maanden. Daar waar bij ons Lens op de bank zat had de Boer spelers als Ebecilio of Lukaki tot zijn beschikking, moest het doen met Daly Blind, Ozbiliz, van Rhijn, Lodeiro en Bulykin.
Kortom: ik begrijp de lofzang richting de Boer wel;)
 
'Niet in balans' lijkt mij geen geldig argument waarom PSV van - met alle respect - RKC verliest... De individuele kwaliteiten moeten al meer dan voldoende zijn. Dit is een mentale kwestie. Totaal gebrek aan zelfvertrouwen.
 
'Niet in balans' lijkt mij geen geldig argument waarom PSV van - met alle respect - RKC verliest... De individuele kwaliteiten moeten al meer dan voldoende zijn. Dit is een mentale kwestie. Totaal gebrek aan zelfvertrouwen.

Individuele kwaliteiten hadden ook van ajaks moeten winnen. Da's ook niet helemaal gelukt hè?
 
Weer een seizoen naar de kloten , met de miljoeneninvestering van PSV heeft dit geen meerwaarde in de eindstand dan vorig jaar, je moet maar hopen op een 2e plaats ,ook hier heb ik geen vertrouwen meer in. PSV is nog steeds "ziek" en het spel is onder Cocu niet beter dan onder Rutten :oops:
 
Terug
Bovenaan Onderaan