Ik lees nu net iets op het Twitter kanaal en daar kijk ik toch wel met verbazing naar. PSV speelde vanavond tegen Pachuca (had iemand dat hier door uberhaupt door :D), nu tweet PSV het volgende:

'90 - Na bestudering van videobeelden stuurt scheidsrechter Higler Esquivel van het veld. De verdediger stond op de voet van Konings'

Dus we kunnen wel gebruik maken van die videobeelden in een nietszeggend oefenpotje, maar gebruiken in de Eredivisie is nog te moeilijk voor ze?
 
Ik lees nu net iets op het Twitter kanaal en daar kijk ik toch wel met verbazing naar. PSV speelde vanavond tegen Pachuca (had iemand dat hier door uberhaupt door :D), nu tweet PSV het volgende:

'90 - Na bestudering van videobeelden stuurt scheidsrechter Higler Esquivel van het veld. De verdediger stond op de voet van Konings'

Dus we kunnen wel gebruik maken van die videobeelden in een nietszeggend oefenpotje, maar gebruiken in de Eredivisie is nog te moeilijk voor ze?

Ja, heb de eerste 20 minuten gekeken via Facebook. Zat meer drive in dan de meeste wedstrijden met het echte 1e elftal. Maher en Mauro leuke dingen zien doen. Afronden helaas niet scherp
 
Man man man, wat een ongelooflijk geknoei toch daar bij de KNVB. Natuurlijk, dat weten we allemaal al heel lang, maar toch, als je onderstaande quotes leest, dan irriteert het alsnog enorm. En dan vraagt men zich af waarom het zo slecht gaat. Ten Hag in een interview met VI:

"Er gebeuren intussen de meest vreemde dingen. Nu heeft de KNVB weer bedacht geen gebruik meer te maken van scheidsrechters bij de jongste jeugd. Maar hoe werkt dat dan opvoedkundig? Talenten moeten toch leren gezag te accepteren en om te gaan met de beslissingen van zo'n man? Wat ik hoor, is dat er ook geen standen meer worden bijgehouden, want jongetjes zouden weleens gedemotiveerd kunnen raken als ze onderaan staan."

:FP::hang:

"Tel wat ik zeg allemaal bij elkaar op: het competitiemodel met de olympische gedachte, geen scheidsrechter, geen standen meer bij de jeugd... Hoe ga je dan ooit een winnaarsmentaliteit krijgen? Wie bedenkt zoiets?", vraagt Ten Hag zich hardop af. "We zijn doorgeslagen in het sociale aspect en de gedachte dat alles maar leuk en gezellig moet blijven. Een probleem: zo kweek je geen karakters."

Fred Rutten beaamt dit, en vindt dat zich in Nederland 'een zesjescultuur' (spijker op de kop, Fred) heeft ontwikkeld:

"We hanteren hier een bepaalde norm, maar als we daar niet in de buurt komen, verlagen we die norm gewoon. Dan komen we wel in de buurt. Bij de jeugd willen we nu zelfs wedstrijden spelen zonder een uitslag te noteren, we willen ook geen ranglijst meer bijhouden. Ongelooflijk wat mij betreft. Jochies moeten willen winnen, spelen om te winnen. Dat is cruciaal. Het plan heet Winnaars van Morgen, (<--:lol: ja, dat menen ze echt) maar in eerste instantie zijn we blijkbaar totaal niet geïnteresseerd in winnen."

De opleiding in Nederland schiet tekort, stelt de oud-trainer van onder meer FC Twente, Schalke 04 en Feyenoord. "Toptalenten zou je met 16 jaar al in de beloften moeten laten spelen. Hier modderen we met die elftallen maar wat aan, soms spelen ze vijf weken niet. Talenten blijven ook maar veilig in de competitie voor spelers onder 19 jaar spelen. Leeftijdsgrenzen moet je juist verleggen, ook dat heeft de spitsen uit het verleden sneller naar de top gebracht."

Serieus, welke klootviool komt met zulke debiele plannen op de proppen zeg?

Hebben ze niet in de gaten dat het hele idee van competitie is om het kaf van het koren te scheiden? Hoe wil je ooit "winnaars van morgen" gaan produceren als je ze allemaal kunstmatig als gelijkwaardig blijft houden door geen standen bij te houden, zodat ook Jantje of Pietje die nog geen bal recht vooruit kan schoppen in ieder geval het gevoel houdt dat hij niet onderdoet voor een speler met echt talent? Zodat zijn gevoelens maar niet gekrenkt worden, want oh jee, dat mag echt niet hoor. Schei toch uit zeg.

Het team waar ik vroeger bij voetbalde was ook pure middenmoot, en het werd gewoon geaccepteerd dat spelers van bijvoorbeeld de PSV jeugd veel en veel beter waren. Je begreep dat daar dan de beste spelers uit de omgeving speelden. Wilde je dat niveau ook bereiken? Nou goed je best doen dan, en haalde je het niet, dan was het beroep profvoetballer niet voor je weggelegd. Simpel. De lat moet echt omhoog.


En dan hebben we nog onze zeverzak Langeler. Als er iemand nog twijfelt waarom we echt HEEL blij moeten zijn dat deze praatjesmaker hier is opgetiefd, moet ie onderstaande eens even lezen:

Na de eerste interland op vrijdag krijgen de spelers steevast vrijaf, waardoor er geen uitgebreide uitlooptraining of verzorging is de volgende dag. Een deel van de selectie zou de vrije dagen hebben gebruikt om te gaan stappen. Na het eerste WK-kwalificatieduel met Jong Engeland (1-1), werd een aantal bij de McDonald's gesignaleerd. Daarnaast stond Langeler toe dat na de blamage in Schotland een FIFA-toernooi tussen de spelers live op Facebook werd uitgezonden en dat er na de wedstrijd tegen Jong Letland pizza's in de kleedkamer werden bezorgd. Langeler toont zich sneller tevreden en spreekt uit dat dit is ingegeven door de huidige situatie in het Nederlands voetbal.

Dit is toch ook allemaal echt weer iets van deze tijd. Je mag niks meer zeggen tegen die kinderen, mag niet meer hard zijn, ze moeten allemaal als tere eitjes behandeld worden. "Ga je fietsen jongen? Nou doe maar wel even een helmpje, elleboog- en kniebeschermers op hoor, want stel dat je valt!"
 
Laatst bewerkt:
Fred Rutten die het over een zesjescultuur heeft. Hopelijk had de journalist een regenpak aan... Maar inderdaad een zorgwekkende en absurde ontwikkeling.

Dit vond ik overigens ook uiterst merkwaardig:

https://www.bndestem.nl/dossier-ama...tzaak-belachelijk-totaal-geen-opzet~ab551594/

Omdat Dennis Kas het blijkbaar onnodig vond om de voorgeschiedenis te vermelden heb ik die zelf maar opgezocht:

https://www.bndestem.nl/amateurvoet...-te-raken-vier-wedstrijden-ongeldig~a9ced4a6/

De sanctie van de KNVB voor het schrijven van een y i.p.v. een ij:

Een boete van 500 euro, vier wedstrijden overspelen en acht (!) wedstrijden schorsing.

Als je al geen hekel aan de bond zou hebben...
 
Omdat Dennis Kas het blijkbaar onnodig vond om de voorgeschiedenis te vermelden heb ik die zelf maar opgezocht:

https://www.bndestem.nl/amateurvoet...-te-raken-vier-wedstrijden-ongeldig~a9ced4a6/

De sanctie van de KNVB voor het schrijven van een y i.p.v. een ij:

Een boete van 500 euro, vier wedstrijden overspelen en acht (!) wedstrijden schorsing.

Als je al geen hekel aan de bond zou hebben...

We moeten op gaan passen, dadelijk gaan ze ons ook naaien met hun mierengeneuk regeltjes.
 
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/verheijen-is-ramp-voor-nederlandse-voetbal~a0d42df4/

Kortom, het gaat al fout in de basis, als trainers volgens de KNVB alleen maar op 1 manier goed kunnen trainen weet je dat je vastgeroest zit...

als de leidsmannen niet meer het juiste oordeel vellen over een schop van achteren als de bal weg is en de spelers buiten de lijnen, als ze een elleboog niet meer willen zien, als ze theater toestaan om de ander een kaart aan te naaien, dan weet je dat je sport failliet is...

KNVB: :puke:
 
https://www.ad.nl/nederlands-voetba...behoorlijk-gedrag-assistent-wouters~a5e8a029/

Jongens, de KNVB is vandaag druk bezig met een onderzoek naar wat Wouters allemaal wel niet heeft geroepen. Veel belangrijker dan wat Veltvrouwtje heeft geflikt.

Wilde ik ook al posten.

Oei oei oei, lelijk gedaan tegen onze lieve heer en zijn apostelen, dat kan natuurlijk niet.
Iemand vol van achter neerhalen, ellenboog uitdelen en in de 16 neerkegelen daarentegen vindt de KNVB niet erg.
 
Wilde ik ook al posten.

Oei oei oei, lelijk gedaan tegen onze lieve heer en zijn apostelen, dat kan natuurlijk niet.
Iemand vol van achter neerhalen, ellenboog uitdelen en in de 16 neerkegelen daarentegen vindt de KNVB niet erg.

Veltman krijgt tegen Excelsior geel en is geschorst voor de wedstrijd tegen AZ. :shifty:
 
Terug
Bovenaan Onderaan