EINDHOVEN - Trainer Fred Rutten trok maandagmorgen na PSV-FC Twente het boetekleed aan bij PSV. De verpletterende nederlaag (6-2) was keihard aangekomen. "Ik ben eindverantwoordelijk", aldus de coach.

en heb niet goed geslapen, daar ben ik heel eerlijk in. Toch heb ik er nog alle vertrouwen in en energie genoeg. Er zijn nog tien wedstrijden te gaan in de competitie, we doen nog op alle fronten mee. Dit moeten we heel snel wegstoppen."

We doen inderdaad nog op alle fronten mee en we kunnen gaten in sokken wegstoppen en we kunnen ook blind verder gaan en tegen een muur aanlopen.:(
 
Ik ben een beetje bang dat Brands meegaat met de woorden van Rutten en met een verklaring komt dat PSV niks opschiet met emotioneel beleid. Maar dat is het niet. Gisteren was geen incident, alleen viel de nederlaag extreem zwaar uit. Maar in drie jaar Rutten verliezen we dit soort wedstrijden veel te vaak. Er is geen perspectief, er is geen reden om te denken dat het nu ineens beter wordt. Rutten is geen trainer die volgende week het elftal op vier posities wijzigt. Maar er moet iets veranderen, anders grijp je echt overal naast. Ik hoop dat Brands dat beseft.

Zo is dat. De score is extreem hoog uitgevallen, maar de oorzaken erachter zijn structureel. PSV moet keihard breken met het verleden. En zelfs als Rutten dit in theorie op de rails zou kunnen krijgen, in de praktijk zal het nooit meer lukken omdat niemand hem meer serieus kan nemen.
 
PSV zou geen afkoopsom hoeven te betalen. Je betaalt 'm gewoon door tot het einde van het seizoen. Die kosten zijn al begroot. Cocu geef je een jaarabonnement op de Efteling en een prestatiebonus.
Je maakt me wel aan het lachen, geweldige grap in deze moeilijke tijd.
Kan de RvC geen aktie ondernemen, door de druk bij Sanders en Brandts neer te leggen??
Dit PSV nl glijdt steeds verder af. De flater bij Groningen , het geluk van Feyenoord, en als kers op de taart de ultieme vernedering in eigen huis door Twente zou de heren toch tot eens wat aktie moeten manen, want Fred zal dat niet doen.....Kan het geschonden blazoen van PSV dan misschien toch wat opgepoetst worden in de rest van het seizoen.
Het is duidelijk een gebrek aan overbrengingskracht van visie en strategie door de technische staf. Dat je ze dan ook nog niet motiveren kunt, is wel helemaal een kwalijke zaak voor wat eens een topclub was. Moeten we als supporter gewoon niet meer accepteren. Nu lang genoeg aangemodderd, lijkt me. Aktie graag.....!!
 
Garanties heb je natuurlijk nooit maar Rutten is al 3 jaar niets. Wanneer moet psv wel een signaal afgeven? Hij heeft hier mogen kopen wat zijn hartje begeert, menige trainer in de Eredivisie is jaloers geweest op hem. En dan telkens weer geen topwedstrijden winnen met als dieptepunt de catastrofe van gisteren?
Ik denk dat de spelers voor de komende wedstrijden een andere aanpak nodig hebben die Rutten ze niet kan geven. Hij is namelijk ook erg koppig en gaat gewoon door, zoals toen met Berg en Engelaar. Dan ben je voor jezelf bezig en niet voor de club. Hij heeft niet laten zien van zijn fouten te leren en flexibel te kunnen zijn. Dus kan de komende wedstrijden ook niets anders verwachten dan wat je tot nu toe hebt gezien, namelijk al 3 jaar wisselvalligheid met en zonder de ervaren spelers.
Hij kan psv niet verwijten dat ze emotioneel reageren indien hij wordt ontslagen. Want geen enkele topclub in Nederland of in het buitenland laat een trainer die nooit een belangrijke wedstrijd voor je wint(met verschillende elftallen) en al 3 jaar geen enkele prijs heeft gepakt 3 jaar nog zitten waar die zit. Hij had al begin van dit seizoen ontslagen moeten worden. Dat heb ik keer op keer gezegd maar toen kregen we juist een fanclub voor hem op dit forum.

Je hebt volkomen gelijk. Ik heb het ook al vanaf begin seisoen meerdere keren aangegeven, maar dan wordt je min of meer uitgelachen en niet zo fijn bejegend op dit forum, laat ik maar zeggen. Zo'n club laat zich toch niet nog verder belachelijk maken de rest van het seizoen......???
 
Je hebt volkomen gelijk. Ik heb het ook al vanaf begin seisoen meerdere keren aangegeven, maar dan wordt je min of meer uitgelachen en niet zo fijn bejegend op dit forum, laat ik maar zeggen. Zo'n club laat zich toch niet nog verder belachelijk maken de rest van het seizoen......???

Volgens mij heerst hier al heel lang de mening dat Rutten als coach tekortschiet, op een enkeling na. Waar minder fijn op wordt gereageerd, zijn types die lopen janken als PSV verliest en verder niet thuis geven.
 
Zo is dat. De score is extreem hoog uitgevallen, maar de oorzaken erachter zijn structureel. PSV moet keihard breken met het verleden. En zelfs als Rutten dit in theorie op de rails zou kunnen krijgen, in de praktijk zal het nooit meer lukken omdat niemand hem meer serieus kan nemen.

Ik kan me vaagjes nog een thuiswedstrijd tegen ajaks herinneren, die PSV met 1-5 verloor, volgens mij was dat ook een wedstrijd of 10 voor het einde.
 
EINDHOVEN - Trainer Fred Rutten trok maandagmorgen na PSV-FC Twente het boetekleed aan bij PSV. De verpletterende nederlaag (6-2) was keihard aangekomen. "Ik ben eindverantwoordelijk", aldus de coach.

en heb niet goed geslapen, daar ben ik heel eerlijk in. Toch heb ik er nog alle vertrouwen in en energie genoeg. Er zijn nog tien wedstrijden te gaan in de competitie, we doen nog op alle fronten mee. Dit moeten we heel snel wegstoppen."

We doen inderdaad nog op alle fronten mee en we kunnen gaten in sokken wegstoppen en we kunnen ook blind verder gaan en tegen een muur aanlopen.:(

Ja en na de nederlaag bij Groningen moesten ze het ook heel snel wegstoppen...er is geen totaal geen progressie! Voor de winterstop leek het er echt op, maar dat was blijkbaar slechts een opleving. Sindsdien hebben ze uit 7 duels 3 overwinningen, 2 maal een gelijkspel en 2 nederlagen te pakken, dat zijn gewoon 10(!) verliespunten na de winterstop. Hoe kun je als trainer dan nog vertrouwen op een goede afloop? Waar baseert hij het dan op? Op het feit dat hij er met zijn ploeg niet in is geslaagd om vaker dan 3 wedstrijden op rij te winnen. Dit is echt PSV-onwaardig.
 
Laatst bewerkt:
Goed is de vijand van geweldig!(Jim collins) Tot gister was het een redelijk seizoen. Alleen lijkt iedereen te settlen met goed terwijl geweldig er in zit. We hebben een trainer nodig die niet genoegen neemt met goed
 
Ja en na de nederlaag bij Groningen moesten ze het ook heel snel wegstoppen...er is geen totaal geen progressie! Voor de winterstop leek het er echt op, maar dat was blijkbaar slechts een opleving. Sindsdien hebben ze uit 7 duels 3 overwinningen, 2 maal een gelijkspel en 2 nederlagen te pakken, dat zijn gewoon 10(!) verliespunten na de winterstop. Hoe kun je als trainer dan nog vertrouwen op een goede afloop? Waar baseert hij het dan op? Op het feit dat hij er met zijn ploeg niet in is geslaagd om vaker dan 3 wedstrijden op rij te winnen. Dit is echt PSV-onwaardig.

Op het Feit dat de concurrentie het zelfde doet .... Dus dan blijf je meedoen.
 
Ja en na de nederlaag bij Groningen moesten ze het ook heel snel wegstoppen...er is geen totaal geen progressie! Voor de winterstop leek het er echt op, maar dat was blijkbaar slechts een opleving. Sindsdien hebben ze uit 7 duels 3 overwinningen, 2 maal een gelijkspel en 2 nederlagen te pakken, dat zijn gewoon 10(!) verliespunten na de winterstop. Hoe kun je als trainer dan nog vertrouwen op een goede afloop? Waar baseert hij het dan op? Op het feit dat hij er met zijn ploeg niet in is geslaagd om vaker dan 3 wedstrijden op rij te winnen. Dit is echt PSV-onwaardig.

Het wordt steeds triester. VVV heeft na de winterstop betere resultaten dan PSV.
5 x gewonnen en 2 x verloren. Dat wordt nog wat als we VVV thuis kriigen. In de uitwedstrijd was het 3-3. Ik denk dat een trainingskampje in effectief verdedigen voor deze wedstrijd geen kwaad kan. :(
 
Ik kan me vaagjes nog een thuiswedstrijd tegen ajaks herinneren, die PSV met 1-5 verloor, volgens mij was dat ook een wedstrijd of 10 voor het einde.

Ja dat was in het seizoen: "Het is niet te geloven. PSV is landskampioen geworden." Dat was inderdaad niet te geloven en dit zal toch niet 2 x kunnen gebeuren op deze wijze.
 
Die nederlaag was dan ook geen optelsom van problemen, maar daadwerkelijk een incident. Dat kan nu niemand meer beweren...

Was toch in een fase waarin PSV onder Koeman aan het prutsen was en een voorsprong weggaf. Dat was ook geen incident. Wel qua uitslag, maar de nederlaag an sich niet.
 
Ik ben een beetje bang dat Brands meegaat met de woorden van Rutten en met een verklaring komt dat PSV niks opschiet met emotioneel beleid. Maar dat is het niet. Gisteren was geen incident, alleen viel de nederlaag extreem zwaar uit. Maar in drie jaar Rutten verliezen we dit soort wedstrijden veel te vaak. Er is geen perspectief, er is geen reden om te denken dat het nu ineens beter wordt. Rutten is geen trainer die volgende week het elftal op vier posities wijzigt. Maar er moet iets veranderen, anders grijp je echt overal naast. Ik hoop dat Brands dat beseft.

Altijd maar de toffe peer werkgever willen blijven uithangen is pas "based on emotions". Onze directie had al lang zakelijk moeten optreden. Door Fred tot het einde van het seizoen door te laten modderen snijden we onszelf diep in de vingers. En bloeden we nog als Fred straks zelf allang weg is. Dat hij het technisch/tactisch niet voor elkaar krijgt dat we telkens achterin zoek worden gespeeld is één ding. Maar als je dan als een geslagen hond in je dugout blijft zitten terwijl je ziet dat het helemaal mis aan het lopen is!? Dan vraag ik me af voor welke gaven de man dan wél zijn salaris overgemaakt krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan