Aankondiging

Dichtvouwen
Nog geen aankondiging

Luuk de Jong (A)

Dichtvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
Nieuwe posts

• Oorspronkelijk gepost door RAZINHO Bekijk bericht

Correct....je zou Luuk bijna in z'n eentje de schuld geven voor het verkwanselen van het kampioenschap van PSV....stel je voor als hij een dozijn van die grote kansen er wel in had gekregen.....
    Dan was PSV kampioen.

Geef reactie

• Oorspronkelijk gepost door Quagmire Bekijk bericht
      Men moet is voor de grap de docu 'Seizoen van PSV' op Fox kijken. Heel veel was ruk en kut, maar na deze docu heb je gegarandeerd een zware allergie voor de Jong. Zijn falen en gepruts eist de hoofdrol in alles gelukkig, dat die nog zijn hoofd in Eindhoven durft te laten zien verbaast me nog het meest :/

Mijn vrije ochtend begon half kotsend na het zien er van.
      Ik heb geen allergie in De Jong hoor. Ik vind alleen dat hij op dit moment totaal niet in de basis thuis hoort en zich opnieuw moet bewijzen. Want zou dat niet kunnen?

Hoe komt het dat een speler domineerde met een seizoen van 20 goals en 10 assists, daarna met een seizoen van 26 goals en 9 assists (en in beide seizoenen nauwelijks uit penals scoorde), een jaar later bijna even veel scoort als een Moreno of de helft zoveel als Dollberg?

De statistieken wezen uit dat hij met links, rechts en met het hoofd scherp was in die seizoenen, nu een jaar later lachen we om grappen (als een boer met kiespijn) dat hij zijn linker en rechter been moet uitlijnen.

Zou hij na 1 seizoen al bejaard zijn geworden? er voor altijd geen zin meer in hebben? Blessures? Faalangst? Hoe komt het dat een spits na 2 top seizoenen in zo een korte tijd zo slecht is gaan spelen dat hij volgens jou zijn hoofd niet meer in Eindhoven mag laten zien?

Ik zou het zelf echt niet weten. Maar persoonlijk denk ik dat De Jong een rol te geven als wisselspeler om mee te beginnen en zijn salaris nog een jaar lang voor lief nemen, beter is dan hem voor 2,5 miljoen te verkopen.
      Wat iemand zegt, niet wie het zegt..

Geef reactie

• Oorspronkelijk gepost door RAZINHO Bekijk bericht

Correct....je zou Luuk bijna in z'n eentje de schuld geven voor het verkwanselen van het kampioenschap van PSV....stel je voor als hij een dozijn van die grote kansen er wel in had gekregen.....
        Middenvelders en verdedigers mogen een zwakke dag/periode hebben, met foutjes of falen komen zij wel mee weg of het word opgevangen door andere. Een spits en keeper heeft die geluk niet, die 2 kunnen een team behoorlijk verneuken en dat is wat Luuk gedaan heeft. Mindere periode is prima, maar waar hij een heel seizoen last van had is gewoon te schandalig.

Dus het is heel makkelijk om te roepen dat de rest ook slecht was, maar als prutser de Jong zijn kansjes wel had benut dan was de schade en schande stukke minder geweest. Werden de foutjes achter ook gelijk gecamoufleerd door goals, maar die prutser miste alles van moeilijke tot makkelijke kansen. Als je niet beter zou weten zou je haast spreken van matchfixing of aangeboren preutsheid.

̅ρ̅я̅σ̅ƒ̅є̅ѕ̅ѕ̅ι̅σ̅η̅є̅ℓ̅є̅ ̅ ̅ ̅ρ̅є̅ѕ̅ѕ̅ι̅м̅ι̅ѕ̅т

Geef reactie

• Oorspronkelijk gepost door Retro Willems Bekijk bericht
          Klopt er zitten ook wel wat haken en ogen aan. Als je spitsen op goals afrekent dan worden ze weer egoïstischer. Misschien een onafhankelijke jury instellen onder leiding van Berry van Aerle?
          Wordt tijd dat ze dat eens gaan doen wat mij betreft. Een spits moet egoïstisch zijn, moet die drive hebben om zelf te willen scoren. Daarom bevalt de huidige houding van Locadia me ook niet echt; die stelt zich wel heel erg onderdanig op t.o.v. De Jong.

Zou bijv. liever zien dat hij zegt van, "Laat mij de volgende penalty maar nemen, ik ros hem er wel in" i.p.v., "Zou De Jong de volgende penalty ook laten nemen."

PSV: Waar je gedrevenheid en passie zou moeten zien, zie je nu gezapigheid en gelatenheid.

Geef reactie

• Cocu wijst vaste PSV-aanvoerder aan: "Ik ga hem niet de band ontnemen"

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/751267/cocu-staat-vierkant-achter-psv-aanvoerder-ik-ga-hem-niet-de-band-ontnemen-.html

Luuk de Jong is ook komend seizoen de aanvoerder van PSV. Ondanks dat de spits van de Eindhovenaren een slecht jaar achter de rug heeft, houdt trainer Phillip Cocu vertrouwen. Dat zegt Cocu maandag tijdens het persmoment in het Zwitserse Verbier.

Cocu hoopt op een beter jaar voor zijn spits. "Ik ga hem niet de aanvoerdersband ontnemen, omdat hij weer een lastig jaar zou kunnen hebben. Hij heeft jarenlang laten zien dat hij een hele belangrijke schakel is binnen ons team. Niemand ontkent dat het afgelopen jaar ondermaats was, dan is het aan hem om een reactie te geven. Als dat niet gebeurt, dan gaan we daarnaar handelen."

Nou dat wordt dus scoren of verzuipen Luuk.

Geef reactie

• Oorspronkelijk gepost door Penalty Bekijk bericht
              Cocu wijst vaste PSV-aanvoerder aan: "Ik ga hem niet de band ontnemen"

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/751267/cocu-staat-vierkant-achter-psv-aanvoerder-ik-ga-hem-niet-de-band-ontnemen-.html

Luuk de Jong is ook komend seizoen de aanvoerder van PSV. Ondanks dat de spits van de Eindhovenaren een slecht jaar achter de rug heeft, houdt trainer Phillip Cocu vertrouwen. Dat zegt Cocu maandag tijdens het persmoment in het Zwitserse Verbier.

Cocu hoopt op een beter jaar voor zijn spits. "Ik ga hem niet de aanvoerdersband ontnemen, omdat hij weer een lastig jaar zou kunnen hebben. Hij heeft jarenlang laten zien dat hij een hele belangrijke schakel is binnen ons team. Niemand ontkent dat het afgelopen jaar ondermaats was, dan is het aan hem om een reactie te geven. Als dat niet gebeurt, dan gaan we daarnaar handelen."

Nou dat wordt dus scoren of verzuipen Luuk.
              Als die man samen met Cocu ons maar niet weer de titel kost.
              Ik geloof in een memorabel seizoen!!!

Geef reactie

• Ach, het kan altijd erg snel gaan, 8 doelpunten europees (met de kwalificatiepotjes EL erbij) en een stuk of 12 in de eerste seizoenshelft en we vinden Luuk weer minimaal 20 miljoen waard en zien een winterse transfer voor 12 miljoen naar en BL midenmotor weer als een aanfluiting.

Volgens mij heeft Luuk wel laten zien dat hij belangrijk kan zijn en een gevaarlijke spits is, en eerlijk is eerlijk, hoewel het rendament flut was afgelopen jaar en bijna niks lukte was hij wel aanspeelbaar en aanwezig in het veld. Volgens mij was hij vaak genoeg kwaad op zichzelf en was het niet zozeer een gebrek aan interesse waardoor hij niet zo goed was. Een betere dynamiek met Lozano en Locadia naast hem en dan komt het dit jaar wel weer goed, blijf ik mezelf maar voorhouden.

Ik snap de keuze van Cocu om Luuk zo aan de drempel van het nieuwe seizoen weer als aanvoerder aan te wijzen dan ook wel enigsinds. Toch valt het ook mij moeilijk om hem weer volledig te vertrouwen als 1e spits en zijn grote aantal gemiste kansen van vorig seizoen zo aan de start van het nieuwe te vergeten en vergeven. Kortom, mixed feelings maar de hoop wint het voorlopig nog even van de vrees voor mij persoonlijk.

Geef reactie

• Ik snap de keuze totaal niet: je hoeft Luuk niet de laan uit te sturen maar als je hem aanvoerder maakt en laat blijven, dan kun je hem net als vorig seizoen moeilijk passeren. We hebben gezien wat het met zich meebrengt... Dat hij kwaad was op zichzelf helpt niet en heeft niet geholpen want hij speelde steeds slechter. Luuk is een prima jongen en een voorbeeldige prof maar dat betekent niet dat een topclub het eeuwige geduld moet hebben met hem. Als PSV hem een jaar links laat liggen en niet opstelt dan wil hij toch ook weg? Dan zegt ie toch ook niet: nou ik heb zoveel mooie momenten met deze club gehad dus laat ik het nog een seizoen proberen hier?
                  Dat hij na 20 doelpunten veel waard zou zijn lijkt me niet meer dan normaal. Dat is gewoon topsport wat wil zeggen dat je laatste prestaties tellen. Bovendien liet hij in de twee wedstrijden in de voorbereiding zien dat ie zich misschien niet kwaad genoeg heeft gemaakt en dat geldt ook voor Pröpper.....
                  Sommigen voelen de regen, anderen worden slechts nat.

Geef reactie

• Oorspronkelijk gepost door Relix Bekijk bericht
                    Ach, het kan altijd erg snel gaan, 8 doelpunten europees (met de kwalificatiepotjes EL erbij) en een stuk of 12 in de eerste seizoenshelft en we vinden Luuk weer minimaal 20 miljoen waard en zien een winterse transfer voor 12 miljoen naar en BL midenmotor weer als een aanfluiting.

Volgens mij heeft Luuk wel laten zien dat hij belangrijk kan zijn en een gevaarlijke spits is, en eerlijk is eerlijk, hoewel het rendament flut was afgelopen jaar en bijna niks lukte was hij wel aanspeelbaar en aanwezig in het veld. Volgens mij was hij vaak genoeg kwaad op zichzelf en was het niet zozeer een gebrek aan interesse waardoor hij niet zo goed was. Een betere dynamiek met Lozano en Locadia naast hem en dan komt het dit jaar wel weer goed, blijf ik mezelf maar voorhouden.

Ik snap de keuze van Cocu om Luuk zo aan de drempel van het nieuwe seizoen weer als aanvoerder aan te wijzen dan ook wel enigsinds. Toch valt het ook mij moeilijk om hem weer volledig te vertrouwen als 1e spits en zijn grote aantal gemiste kansen van vorig seizoen zo aan de start van het nieuwe te vergeten en vergeven. Kortom, mixed feelings maar de hoop wint het voorlopig nog even van de vrees voor mij persoonlijk.
                    Nee, want hij heeft al in de BL en PL gespeeld, en flopte daar, dus gaan we hier echt niet ineens verwachten dat hij 20 miljoen waard gaat worden.

Als we op de beeldvorming van de oefenwedstrijden afgaan, en het bovenstaande bericht van Cocu, verandert er qua instelling en beleving geen ene reet. Hopelijk steekt de selectie niet ook de enthousiaste Lozano aan met dit verlammende virus voordat Cocu eindelijk de laan uit is samen met De Jong; dat zou zonde zijn.

PSV: Waar je gedrevenheid en passie zou moeten zien, zie je nu gezapigheid en gelatenheid.

Geef reactie

• Slappe keuze van Cocu. We gaan verder waar we vorig jaar gebleven zijn. Luuk is heilig en mag falen tot PSV een ons weegt.

Geef reactie

• Oorspronkelijk gepost door IPF Bekijk bericht
                        Ik snap de keuze totaal niet: je hoeft Luuk niet de laan uit te sturen maar als je hem aanvoerder maakt en laat blijven, dan kun je hem net als vorig seizoen moeilijk passeren. We hebben gezien wat het met zich meebrengt... Dat hij kwaad was op zichzelf helpt niet en heeft niet geholpen want hij speelde steeds slechter. Luuk is een prima jongen en een voorbeeldige prof maar dat betekent niet dat een topclub het eeuwige geduld moet hebben met hem. Als PSV hem een jaar links laat liggen en niet opstelt dan wil hij toch ook weg? Dan zegt ie toch ook niet: nou ik heb zoveel mooie momenten met deze club gehad dus laat ik het nog een seizoen proberen hier?
                        Dat hij na 20 doelpunten veel waard zou zijn lijkt me niet meer dan normaal. Dat is gewoon topsport wat wil zeggen dat je laatste prestaties tellen. Bovendien liet hij in de twee wedstrijden in de voorbereiding zien dat ie zich misschien niet kwaad genoeg heeft gemaakt en dat geldt ook voor Pröpper.....
                        Correct....zeker tegen Monaco had hij zijn visitekaartje af moeten geven, maar in 90 minuten heb ik Luuk niet kunnen betrappen op een mooie actie, een grote kans of iets dergelijks...ik vrees dat het tot aan de winterstop een herhaling van vorig seizoen wordt....wie weet gaat Brands dan in de winterstop ingrijpen, maar dan is het kampioenschap reeds verkeken....

Geef reactie

• Oorspronkelijk gepost door IPF Bekijk bericht
                          Ik snap de keuze totaal niet: je hoeft Luuk niet de laan uit te sturen maar als je hem aanvoerder maakt en laat blijven, dan kun je hem net als vorig seizoen moeilijk passeren. We hebben gezien wat het met zich meebrengt... Dat hij kwaad was op zichzelf helpt niet en heeft niet geholpen want hij speelde steeds slechter. Luuk is een prima jongen en een voorbeeldige prof maar dat betekent niet dat een topclub het eeuwige geduld moet hebben met hem. Als PSV hem een jaar links laat liggen en niet opstelt dan wil hij toch ook weg? Dan zegt ie toch ook niet: nou ik heb zoveel mooie momenten met deze club gehad dus laat ik het nog een seizoen proberen hier?
                          Het is duidelijk zichtbaar dat iedere minuut op het veld waarin Luuk de Jong niet scoort de loden last die hij op zijn schouders meedraagt als gevolg van zijn falen alleen maar doet toenemen; het is dan ook gewoon onbegrijpelijk dat je daar als coach nog de extra last van aanvoerdersschap bovenop legt. De ketchupfles van De Jong is gewoon leeg, maar bij PSV verwachten ze nog steeds dat daar ineens weer een hoop uit gaat komen.

Geef reactie

• Oorspronkelijk gepost door Ongezouten Bekijk bericht

Nee, want hij heeft al in de BL en PL gespeeld, en flopte daar, dus gaan we hier echt niet ineens verwachten dat hij 20 miljoen waard gaat worden.

Als we op de beeldvorming van de oefenwedstrijden afgaan, en het bovenstaande bericht van Cocu, verandert er qua instelling en beleving geen ene reet. Hopelijk steekt de selectie niet ook de enthousiaste Lozano aan met dit verlammende virus voordat Cocu eindelijk de laan uit is samen met De Jong; dat zou zonde zijn.
                            Er waren wat redenen waardoor het niet slagen van De Jong in de Pl league en Duitsland wat logsicher maakt. Ik weet ze niet direct meer maar hij was toen ook jonger. En dat je eens gefaald hebt in die competities wil niet zeggen dat je er altijd faalt. In vele paginas van wiki of vz zie je wisselende resultaten en clubs in een voetbalcarriere waarin dingen voorspellen soms net als het voorspellen van het weer is.
                            Dan zie je ook de schommelingen in marktwaardes en transfersommen.

​​​We stonden ook eerder op een soortgelijk punt 3 jaar terug toen De Jong niet voor iedereen de beoogde aankoop was. Vervolgens was hij 2 seizoenen aan een stuk gevaarlijk met telkens 9+assists en 20 doelpunten.

Tja oefenwedstrijdjes. Alex en PSV waren ook een keer waardeloos in de voorbereiding maar grandioos in het seizoen dat daaropvolgde. Ik heb alleen de pot tegen PSG gezien en Luuk viel toen niet op maar dat doen veel (bijnasubtopclub)spitsen niet tegen dit soort clubs.

Je hebt een punt maar ik geef IPF gelijk. Mijn punt is eigenlijk ook dat je Luuks band moet doorgeven aan een ander, Propper of zo.
                            Met het afpakken van de band zorg je er toch niet voor dat zijn vertrouwen met een drastische klap naar beneden zou gaan, dit zou hij na een heel voetbaljaar van kritiek wel kunnen zien aan komen.

Luuk mag verder blijven (zonder band voorlopig)maar zal net als iedereen moeten knokken voor het team en voor zijn eigen plekje.
                            Lozano heeft denk ik wel het lef en de motivatie om in zichzelf te investeren. Als hij gaat verlammen dan verwacht ik niet om de redenen die jij noemt, maar ik ken deze speler alleen van verhalen en enkele beelden.
                            ​​​

Wat iemand zegt, niet wie het zegt..

Geef reactie

• Het lijkt mij voor de verhoudingen in de kleedkamer niet goed om De Jong aanvoerder te maken. Hij heeft het afgelopen seizoen te opzichtig gefaald waardoor zelfs jonkies zich denken te veroorloven om een grote bek op te zetten tegen de aanvoerder. Ik zie liever dat de beste speler de band krijgt in plaats van degene met de mooiste praatjes.

Maar goed, op zich ben ik niet ongelukkig als hij aanblijft. Hij heeft het twee seizoen gewoon heel goed gedaan en wie weet gaat hij zij oude vorm evenaren. Wie weet raakt Locadia wel hopeloos uit vorm Voorafgaand aan het seizoen is daar moeilijk iets over te zeggen. Net als voorafgaand aan twee seizoenen geleden vond iedereen dat we teveel middenvelders hadden, maar achteraf hebben we ze wel nodig gehad. Een seizoen is lang en spelers lopen regelmatig blessures en schorsingen op, of raken uit vorm. Het geeft me daarom wel een beter gevoel dat we minimaal drie opties hebben en met Pereiro zelfs 4.

Geef reactie

• Oorspronkelijk gepost door Retro Willems Bekijk bericht
                                Het lijkt mij voor de verhoudingen in de kleedkamer niet goed om De Jong aanvoerder te maken. Hij heeft het afgelopen seizoen te opzichtig gefaald waardoor zelfs jonkies zich denken te veroorloven om een grote bek op te zetten tegen de aanvoerder. Ik zie liever dat de beste speler de band krijgt in plaats van degene met de mooiste praatjes.
                                Ach, het ging al mis toen besloten werd om niet Guardado, maar De Jong de aanvoerdersband te geven. Een misser van jewelste. Niet eens omdat Guardado zoveel beter was (wat wel zo was, maar De Jong legde er netjes 20 in het mandje het seizoen daarvoor), maar puur omdat iedereen tegen Guardado opkeek en hij een absolute leider was. Binnen en buiten het veld. Uiteindelijk hebben ze dat met het grootste lulverhaal opgelost wat je maar kon bedenken: "We hebben twee aanvoerders. Guardado is een echte leider, maar spreekt geen Nederlands. Dat was niet handig, dus maakten we de andere leider aanvoerder."

Dat hij nu nog steeds aanvoerder is zegt genoeg. Cocu heeft lievelingetjes en een (te) grote voorkeur voor De Jong.
                                Учёных много — умных мало

Geef reactie

We zijn er maar druk mee...
                                X