Aankondiging

Dichtvouwen
Nog geen aankondiging

Heelal & Buitenaards Leven

Dichtvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
Nieuwe posts

Oorspronkelijk gepost door Bacchus Bekijk bericht

Ze zoeken naar zuurstof / waterstof / koolstof, meen ik me te herinneren. (Dat zijn in elk geval wel de boewstoffen van het leven hier op aarde.)
    Volgens mij zijn dat stoffen die vrijkomen wanneer een ster sterft. De supernova (hypernova wanneer heel groot). Ik begrijp, denk ik wel, waarom ze zoeken naar die bouwstenen.
    Kijk bijvoorbeeld naar de extremofielen op onze planeet. Die overleven bij temperaturen ver onder nul en vér boven nul en in ontzettend onprettige omstandigheden, waar alle andere ons bekende organismen het loodje leggen. Ik denk dat men eerder naar dergelijke organismen zoekt, dan naar intelligent leven.

Wanneer een vrouw bevrucht raakt en de celdeling aanvangt, begint die massa na 16 dagen ineens synchroon te pulseren. Iets heeft het leven getriggerd...Als we dat 'iets' nou eens zouden kunnen duiden, dan verbreedt dat wellicht onze 'zoekterm'.
    Alsofze de stervende sterren al volledig begrijpen https://www.ad.nl/wetenschap/oneindi...pers~ac82eac2/

Geef reactie

Oorspronkelijk gepost door Der Jaufe Bekijk bericht

Alsofze de stervende sterren al volledig begrijpen https://www.ad.nl/wetenschap/oneindi...pers~ac82eac2/
      Wetenschap is ook geen religie. Men beweert niet dat iets 100% zeker en altijd waar is, noch dat alles verklaarbaar is. Men probeert eenvoudigweg meer te begrijpen. En soms betekent dat ook dat men ziet dat men het eerder niet correct heeft gezien. En dat wordt dan niet afgedaan met "je moet het niet letterlijk opvatten"
      'man erschießt nun einmal keinen Hund, wenn Bach gespielt wird.' - Dürrenmatt

Geef reactie

Oorspronkelijk gepost door -040- Bekijk bericht

Wetenschap is ook geen religie. Men beweert niet dat iets 100% zeker en altijd waar is, noch dat alles verklaarbaar is. Men probeert eenvoudigweg meer te begrijpen. En soms betekent dat ook dat men ziet dat men het eerder niet correct heeft gezien. En dat wordt dan niet afgedaan met "je moet het niet letterlijk opvatten"
        tja... alleen hoeven 'wij' niet opzoek naar het 'iets' dat het leven triggert .

T gaat mij hier ook niet om n wedstrijdje wetenschap vs. religie, ben alleen wel benieuwd tot welke nieuwe inzichten de wetenschap gaat komen, met het versnellen van de technologie zullen foute aannames uit het verleden vermoedelijk vaker gevonden worden.

Blijkt straks de aarde toch plat te zijn

Geef reactie

Dat heb je mij dan ook nooit horen beweren. Voortschrijdend inzicht is een prachtig iets. 'We weten het niet, dus we staan open voor wat we tegenkomen' vind ik een bijzonder intelligente zienswijze.

Geef reactie

tja... alleen hoeven 'wij' niet opzoek naar het 'iets' dat het leven triggert .

T gaat mij hier ook niet om n wedstrijdje wetenschap vs. religie, ben alleen wel benieuwd tot welke nieuwe inzichten de wetenschap gaat komen, met het versnellen van de technologie zullen foute aannames uit het verleden vermoedelijk vaker gevonden worden.

Blijkt straks de aarde toch plat te zijn
            Het hoeft niet perse fout te zijn. Als een keukenweegschaal 1000 gram aangeeft dan ga je ervan uit dat je een kilo hebt. Met een betere weegschaal kom je wellicht tot 1000,00345 gram. Dan was de uitspraak "ik heb een kilo suiker afgewogen" misschien niet zo exact als je aangaf, maar voldoende om een cake te bakken. En dan hebben we het nog niet eens over het verschil tussen massa en gewicht.

'man erschießt nun einmal keinen Hund, wenn Bach gespielt wird.' - Dürrenmatt

Geef reactie

Oorspronkelijk gepost door Bacchus Bekijk bericht

Dat heb je mij dan ook nooit horen beweren. Voortschrijdend inzicht is een prachtig iets. 'We weten het niet, dus we staan open voor wat we tegenkomen' vind ik een bijzonder intelligente zienswijze.
              Beetje agnostisch dit, hoor.
              Учёных много — умных мало

Geef reactie

We zijn er maar druk mee...
              X