Fortuna Sittard - PSV | Zondag 12 mei | Eindstand 1-1

Duidelijk voorbeeld van hoe belangrijk het ook in voetbal is wat er zich tussen de oren afspeelt.

Fortuna; gefocust en super gemotiveerd. Daardoor sterk in de duels.
PSV ; slappe hap, denkend op halve kracht te kunnen winnen.

Arbitrage; evenzeer slappe hap. Zelden zoveel shirtje trekken, geveinsde blessures en tijdrekken vanaf einde eerste helft gezien waar niets tegen gedaan werd.
Het was door dit alles dus ook tijdsverspilling om naar de circa 70 van de 97 minuten te kijken waarin de bal wel rolde.

Wat een gebrek aan killersinstinct om als duurbetaalde profs het niet voor elkaar te krijgen twee duels te winnen om de beste Eredivisie kampioen aller tijden te kunnen worden.
Dan hadden de sterren van 1988 met Lerby, Gerets en van Aerle toch echt meer mentaliteit dan deze PSV kampioenen.

Zeer teleurstellend dit onnodige puntverlies door gebrek aan winnaarsmentaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Dan hadden de sterren van 1988 met Lerby, Gerets en van Aerle toch echt meer mentaliteit dan deze PSV kampioenen.

Zeer teleurstellend dit onnodige puntverlies door gebrek aan winnaarsmentaliteit.
Die speelden 2-2 tegen Fortuna in Eindhoven, wedstrijd 30 1-1 in Kerkrade en verloren wedstrijd 31 met 2-0 in Groningen. Die kakten nog erger in dan het PSV van dit seizoen, en dan laat ik de 1-1 in Den Haag nog maar achterwege.
Ja die speelden nog 5 keer gelijk ik Europa in die maanden maar dan nog. De eredivisie was toen nog vol met semi profs bij die kleine clubs.
 
.
Zeer teleurstellend dit onnodige puntverlies door gebrek aan winnaarsmentaliteit.
In een wedstrijd die nergens meer om ging en bepaalde spelers even goed gefeest hebben. Kampioenschap binnen. Goed CL seizoen en de fruitschaal. Winnersmentaliteit genoeg. We zijn uitgespeeld. Klaar.
 
Die speelden 2-2 tegen Fortuna in Eindhoven, wedstrijd 30 1-1 in Kerkrade en verloren wedstrijd 31 met 2-0 in Groningen. Die kakten nog erger in dan het PSV van dit seizoen, en dan laat ik de 1-1 in Den Haag nog maar achterwege.
Ja die speelden nog 5 keer gelijk ik Europa in die maanden maar dan nog. De eredivisie was toen nog vol met semi profs bij die kleine clubs.
Die pakten echter wel alle drie de prijzen die ze konden pakken.
Maar okay, mijn verhaal is wellicht iets te zwart wit. ;)
Het blijft echter balen, dit record niet te grijpen door een slappe instelling.
 
Die speelden 2-2 tegen Fortuna in Eindhoven, wedstrijd 30 1-1 in Kerkrade en verloren wedstrijd 31 met 2-0 in Groningen. Die kakten nog erger in dan het PSV van dit seizoen, en dan laat ik de 1-1 in Den Haag nog maar achterwege.
Ja die speelden nog 5 keer gelijk ik Europa in die maanden maar dan nog. De eredivisie was toen nog vol met semi profs bij die kleine clubs.
Iets zegt mij dat Antenor in 1988 heeft gezegd dat 'het team van Coen Dillen in de jaren 50 toch echt meer mentaliteit had dan deze PSV-kampioenen'. ;P
 
Iets zegt mij dat Antenor in 1988 heeft gezegd dat 'het team van Coen Dillen in de jaren 50 toch echt meer mentaliteit had dan deze PSV-kampioenen'. ;P
Nee hoor, in dat jaar juichte ik alleen maar heel vaak.
Al kon Coen Dillen wel harder schieten dan zelfs Ronald Koeman.:)

Wat betreft mentaliteit nog wel even iets serieus;

Toen een man net zo oud als ik nu in 1954 zei dat het voetbal naar de bliksem zou gaan nu spelers betaald gingen worden, vond ik hem een ouwe zeur.
Nu weten we allemaal dat wie opgroeit in luxe en weelde minder fanatiek is in alles dan wie ook armoede kent of heeft gekend.
Dus ja, de mentaliteit van Coen met zijn paar tientjes per gewonnen wedstrijd was anders dan die van Messi met zijn record bedrag per minuut.

Wat het beste is voor de mensheid laat ik aan ieder ander hier over. Ik ga niet preken.;)
 
Die speelden 2-2 tegen Fortuna in Eindhoven, wedstrijd 30 1-1 in Kerkrade en verloren wedstrijd 31 met 2-0 in Groningen. Die kakten nog erger in dan het PSV van dit seizoen, en dan laat ik de 1-1 in Den Haag nog maar achterwege.
Ja die speelden nog 5 keer gelijk ik Europa in die maanden maar dan nog. De eredivisie was toen nog vol met semi profs bij die kleine clubs.
U bent de wandelende psv Wikipedia
 
Terug
Bovenaan Onderaan