Binnenlandse Politiek

Ze kunnen op rechts enorm veel stemmen trekken.
Dus de uitspraak dat ze niks kunnen gaat niet op.

Het ging me hier enkel en alleen om die charlatan van een Caroline vd Plas, de marionet van de agro industrie.

Op rechts heb je ook een SGP, waar ik echt helemaal niks mee heb inhoudelijk gezien. Maar die zie ik dit soort gelieg, gekonkel en opzichtelijke feitenverdraaiing niet doen. Daar heb ik dan toch respect voor.
Joepie, stemmen trekken. Ik heb het over hetgeen wat daarna komt. Stemmen trekken is niet zo lastig. Roepen dat de grenzen dicht moeten en dat iedere Nederlander gratis zorg, meer toeslag en dat iedereen een groot huis moet kunnen betalen met een zwembad. Roep zoiets 20 jaar en je mag gaan regeren. Roepen kunnen we allemaal. Totdat er geleverd moet worden en je met een houtje touwtje vvd beleid komt aankakken gebaseerd op drijfzand en een financiële paragraaf waar ze bedrijfseconomie brugklas een onvoldoende voor geven.
 
Joepie, stemmen trekken. Ik heb het over hetgeen wat daarna komt. Stemmen trekken is niet zo lastig. Roepen dat de grenzen dicht moeten en dat iedere Nederlander gratis zorg, meer toeslag en dat iedereen een groot huis moet kunnen betalen met een zwembad. Roep zoiets 20 jaar en je mag gaan regeren. Roepen kunnen we allemaal. Totdat er geleverd moet worden en je met een houtje touwtje vvd beleid komt aankakken gebaseerd op drijfzand en een financiële paragraaf waar ze bedrijfseconomie brugklas een onvoldoende voor geven.

Je kan het ridiculiseren, klein maken of wegwuiven zoveel je wilt. Het begint hoe dan ook met stemmen trekken.
En dat doet rechts al een aantal verkiezingen op rij steeds meer, met afgelopen jaar tot 2x toe als absolute uitschieters.
Alleen al dat gegeven, dat ze goed stemmen kunnen trekken, vind ik wél zorgwekkend.

Dat zegt nl iets over onze maatschappij en hoezeer de grootste problemen van deze tijd niet als zodanig worden erkend door een heel groot deel vd bevolking.
 
Je kan het ridiculiseren, klein maken of wegwuiven zoveel je wilt. Het begint hoe dan ook met stemmen trekken.
En dat doet rechts al een aantal verkiezingen op rij steeds meer, met afgelopen jaar tot 2x toe als absolute uitschieters.
Alleen al dat gegeven, dat ze goed stemmen kunnen trekken, vind ik wél zorgwekkend.

Dat zegt nl iets over onze maatschappij en hoezeer de grootste problemen van deze tijd niet als zodanig worden erkend door een heel groot deel vd bevolking.
Beloven kunnen ze van alles. Dat is niet zo lastig. Het leveren van beloftes, daar ligt m de crux.
 
Die formatie is brandhout, een vonkje en heeeel die bende staat in de fik.
En dan haalt Wilders nog meer zetels. Zolang hij ongevraagd zijn ongenuanceerde berichten bij zijn achterban krijgt en de oppositie het netjes blijft spelen met gefundeerde argumenten. Je ziet dat het grootste deel van Nederland eenvoudig in de maling genomen kon worden door wat leugens, verzinsels en wensen te blijven roepen.
 
Het is treurige televisie. Fvd doet voor een nagenoeg lege tweede kamer een wetsvoorstellen voor een nexit referendum. Van Houwelingen doet het woord en de zogenaamde (duidelijk ingestuurde) interrupties worden gedaan door Baudet. Het is eigenlijk komisch om te zien..
Alleen jammer dat Hugo de Jonge plus voorzitter hier een avond aan moeten besteden..
 
Ach joh, dit kabinet haalt de Kerst toch niet.
Ik vrees dat dit kabinet wel eens de rit kan gaan uitzitten. De vier partijen houden elkaar zo krampachtig vast, ze hebben 'n bedrijfsleider die weet hoe de hazen lopen, die diplomatiek is naar buiten en hard naar binnen en dus z'n ministerploeg bij elkaar kan houden én er is geen partij die direct afgerekend kan worden op het al dan niet behalen van resultaten.

Daarnaast is er maar 1 partij die kan profiteren van nieuwe verkiezingen. Dus de BBB, NSC en VVD zullen alles in het werk stellen om eerst de peilingen om te buigen alvorens dit op te blazen.
 
Ik vrees dat dit kabinet wel eens de rit kan gaan uitzitten. De vier partijen houden elkaar zo krampachtig vast, ze hebben 'n bedrijfsleider die weet hoe de hazen lopen, die diplomatiek is naar buiten en hard naar binnen en dus z'n ministerploeg bij elkaar kan houden én er is geen partij die direct afgerekend kan worden op het al dan niet behalen van resultaten.

Daarnaast is er maar 1 partij die kan profiteren van nieuwe verkiezingen. Dus de BBB, NSC en VVD zullen alles in het werk stellen om eerst de peilingen om te buigen alvorens dit op te blazen.

Tja, wie weet. Ik denk dat ze, zoals jij beschrijft, op de inhoud een heel eind kunnen komen. Er zal vooral een risico liggen in bv een PVV minister van Justitie/Migratie die in de media of in Europa echt iets achterlijks roept. Er zal in de VVD en NSC een onderstroom blijven die de samenwerking met Wilders als heel problematisch ziet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan