Schijnt een verkeerde vertaling te zijn geweest, hè. Het is niet 'God loves all', maar 'God loves (to destroy) all'.This quote is hidden because you are ignoring this member. Show Quote
Schijnt een verkeerde vertaling te zijn geweest, hè. Het is niet 'God loves all', maar 'God loves (to destroy) all'.This quote is hidden because you are ignoring this member. Show Quote
You don't get what you want.
You get what you work for.
De God van het Oude Testament is eerder een God der Wrake... Als fan van Quentin Tarantino kan ik daar wel wat mee. Een God van vrede vind ik persoonlijk kitsch. God moet altijd een beetje wreed zijn, anders is er niks aan.This quote is hidden because you are ignoring this member. Show Quote
Maar ik reageerde op Koja, die het uitroeien van religie een eerste stap naar de wereldvrede noemde. Dat lijkt mij een fictie. Niet alleen omdat je buitensporig veel geweld zou moeten toepassen om religie te verbieden (hoe wil je iemand verbieden ergens in te geloven?), maar ook omdat de neiging tot extremisme gewoon in de mens zit. We vinden altijd wel een symbool om te aanbidden - of dat nu een god is, of een politiek leider, een vlag, een ras - en anderen te haten. Niet religie is het probleem, maar de neiging tot zelfverheerlijking, die vervolgens óók een religieuze uitingsvorm kan krijgen. Sterker nog: ik denk dat je in de meeste religies waarschuwingen vindt tegen een dergelijke zelfverheerlijking.
Laatst gewijzigd door De Bondscoach; 2 mei 2013 om 12:17
Maoist van lichte zeden
Hadden ze toen ook al van die internetjournalisten?This quote is hidden because you are ignoring this member. Show Quote
Jazeker, noem maar op: www.jezuszone.is, www.bijbelprimeur.jz, www.crucifixinternational.hvn, met illustere onderdelen als 'In de Testamenten' (een geruchtenhoekje), 'Het ongelovige Wereldje' (grappen over zondaars, razend populair), en ga zo maar door.This quote is hidden because you are ignoring this member. Show Quote
Ene Kronos, een apostel van het Vliegend Spaghettimonster, had hier overigens regelmatig commentaar op.
You don't get what you want.
You get what you work for.
Zeker ook een of andere joviale pastoor op televisie, die continu grappen zat te maken over een misdienaar, die telkens de wijn naast de beker schonk?This quote is hidden because you are ignoring this member. Show Quote
Even een liedje.De text is spot-on.
The crown slips from heads unworthy, as we take control.
Meespelen met het beste online manager spel?: www.Soccerproject.com
duh, lees t nieuwe testament eens, opkomen voor de verschoppelingen e.d. zo links als t maar kan
Haha. Hij ging even een pakje sigaretten halen en is niet meer teruggekomen.This quote is hidden because you are ignoring this member. Show Quote
Heeft iemand gisteren om Nederand 3 die documentaire gezien over die bizarre Christelijke sekte de Phelps familie (blijkbaar niet van die zwemmer)?
Niet gezien, maar de Westboro Baptist Church is een bekend groepje idioten. Ik geloof dat hun nieuwste plannetje is om te protesteren bij de begrafenis van Jeff Hanneman, de gitarist van Slayer. Apart volk. Ze hebben er het recht toe, en dat recht ondersteun ik ook van harte, maar de manier waarop ze gebruik maken van dat recht is triest.This quote is hidden because you are ignoring this member. Show Quote
Zat atheïstische zoon-van-Fred Nate Phelps ook in de documentaire? Ik heb wel eens een interview gehoord met hem. Het moet toch bizar zijn om in zo'n omgeving op te groeien. Of dat regenbooghuis dat onlangs aan de overkant van de straat van de WBC is neergezet? Dat zijn dan weer mooie dingen. http://www.washingtonpost.com/blogs/...ist-with-love/
Blijkbaar hebben onlangs ook twee kleindochters van Fred Phelps de WBC verlaten: http://www.patheos.com/blogs/friendl...aptist-church/This quote is hidden because you are ignoring this member. Show Quote
Dit topic wordt op dit moment gelezen door 1 forummers. (0 leden en 1 gasten)