Borussia Dortmund - PSV | Woensdag 13 maart | Eindstand 2-0 (Uitgeschakeld)

Eigenlijk is het dus gewoon een kutseizoen als ik het zo allemaal lees. Tot na de volgende overwinning natuurlijk.
 
Het was eigenlijk ook gewoon kut. Over twee wedstrijden heb je genoeg kansen gehad om door te gaan. Thuis had je ze binnen een kwartier al een klap kunnen geven en gisteren vergeet je een goede tweede helft ook weer te belonen omdat je voor de 1000ste keer kansen blijft missen. Dat is gewoon een Nederlandse club kwaaltje aan het worden. Janssen gaf gisteren al aan dat een Dortmund meerdere keren per seizoen wedstrijden speelt waarin dat ene doelpunt cruciaal is. In Nederland kun je 5 kansen missen, wetende dat je alsnog met 3-0 kunt winnen van een Almere City of PEC Zwolle. Dat maakt het niveauverschil tussen Eredivisie en CL ook zo groot. Dan kun je nog zo leuk voetballen, zolang je niet scoort sta je met lege handen.

Ik was er liever met 6-0 over twee wedstrijden afgegaan dan het gevoel hebben dat je het hebt laten liggen. Kwartfinale CL, was prachtig geweest voor de club. Waarschijnlijk ging je er dan kansloos uit, maar dat boeit niet. Nu zit er toch een smetje aan het CL seizoen.

We hebben in ieder geval aan iets kunnen bouwen. Veel geld binnen geharkt, ervaring opgedaan, eindelijk weer een groepsfase van de CL overleeft en onszelf al veilig gespeeld voor de groepsfase volgend jaar. We hebben stappen gezet in de afgelopen jaren en ik hoop dat we hier ook eens verder op gaan bouwen.
 
Sorry hoor, maar wat Van Basten als analist en als trainer allemaal uitkraamt/uitkraamt, daar zou ik me als PSV supporter niets van aantrekken. Sterker nog, er niet eens naar kijken/luisteren.
Doe ik ook niet. Maar Ik kijk wel. Voor de meme. Al denk ik dat ik hem deze week oversla.
 
Sorry hoor, maar wat Van Basten als analist en als trainer allemaal uitkraamt/uitkraamt, daar zou ik me als PSV supporter niets van aantrekken. Sterker nog, er niet eens naar kijken/luisteren.
Een bondscoach die van Bommel en van Nistelrooy niet selecteert en wel wat omhoog geschreven Ajax jongetjes kun je inderdaad niet serieus nemen.
Vooral als hij daarna niet bijleert en onzin blijft uitkramen. Hij is overigens niet de enige vet betaalde "analist" van dat niveau hoor. ;)

Maar nu nog even over gisteren;

Het is een topprestatie in de huidige voetbalwereld waar geld de dienst uitmaakt, bij de laatste 16 in de CL te komen. Prima gedaan dus, PSV.
Het duel zelf was frustrerend omdat je ziet aankomen dat het weer op z'n PSV's misgaat door gebrek aan efficiency op de paar momenten dat het moet.

Wat een verademing , deze Italiaanse scheidsrechter die CONSEQUENT voor BEIDE partijen de spelregels op DEZELFDE manier toepaste.
Zouden ze in Zeist hebben meegekeken hoe fatsoenlijke arbitrage er uit ziet?

Ook positief de "schuldbekentenis" van Peter Bosz op de persconferentie na afloop. Hopelijk slaagt zijn tactiek zondag wel.

Dan nog iets over te groot optimisme bij hen die zich rijk rekenen omdat ze naar geld en niet naar de realiteit kijken.
Een ploeg opbouwen die mee kan op dit niveau kan niet meer. De tijd van Kees Rijvers en zelfs van Romario is voorbij.

Zolang wij geen sjeik of oliemagnaat in de arm nemen - hopelijk NOOIT - komen wij niet bij de jaarlijks dezelfde CL top.
Wij hadden gisteren dik gewonnen als bij ons Sangaré, Xavi Simons, Gakpo, Depay en nog wat verkochte ex-spelers mee hadden kunnen doen.

In plaats daarvan gaan we volgend jaar wellicht Dest, Schouten , Veerman enzovoorts kwijtraken.
Want zo zijn de wetten van de door geld en hebzucht verziekte (voetbal)wereld in 2024.

Nu maar gauw kampioen worden en zien wat er volgend seizoen Europees nog wel of niet kan.
Eerst op naar de 25e titel en deze jongens allemaal toejuichen op de platte kar.
Forza PSV.
 
Het

Het eerste deel van je verhaal klopt helemaal en gaat uit van het realisme. Het tweede deel is eigenlijk niet meer relevant om het steeds naar voren te halen als een soort excuus. Ik denk dat we die mentaliteit vaarwel moeten zeggen, althans ik hoop dat onze leiding er niet zo in staat om maar oh zo blij te wezen dat we nu een goed seizoen hebben. We verwijten Ajax dat ze te veel in het verleden blijven hangen maar doen we zo nodig zelf net zo. In tijden dat je tegen Maccabi speelde, had je geen Schouten, Dest, Lozano, Tilman, Saibari, Lang, Benitez, een goede Bakka, een goede Veerman of een bank met Pepi etc. Dus daar naar verwijzen en jezelf daarmee troosten is jezelf voor de gek houden.
Feit is dat we het eigenlijk niet zo geweldig doen in de top wedstrijden: Ajax thuis win je wel maar je begon dramatisch, Ajax uit speel je gelijk, Feyenoord thuis idem, tegen Feyenoord in de beker wordt je uitgeschakeld en in de CL tegen Arsenal uit was je gewoon enorm dramatisch al was dat op zichzelf geen schande. Ik denk dat de leiding dit aspect heel erg in de gaten moet houden. Je hebt achterin 2 toppers nodig en het is armoedig om steeds je middenvelder daar te moeten neerzetten in die wedstrijden. Mauro Junior op die plek op het middenveld kan gewoon niet al doet Mauro zijn best. Voor Bosz is dit extra vervelend omdat hij ook bij Ajax de stempel had dat ie weinig top duels won.
Ik vind Ajax thuis en uit om eerlijk te zijn geen topwedstrijd dit jaar. Misschien in de beleving maar niet in niveau en op de ranglijst.
 
Ik vind Ajax thuis en uit om eerlijk te zijn geen topwedstrijd dit jaar. Misschien in de beleving maar niet in niveau en op de ranglijst.
Des te erger dat we thuis drie kwartier achter hen aanliepen en uit na 90 minuten niets eens gewonnen bleken te hebben. :unsure:
 
Het was eigenlijk ook gewoon kut. Over twee wedstrijden heb je genoeg kansen gehad om door te gaan. Thuis had je ze binnen een kwartier al een klap kunnen geven en gisteren vergeet je een goede tweede helft ook weer te belonen omdat je voor de 1000ste keer kansen blijft missen. Dat is gewoon een Nederlandse club kwaaltje aan het worden. Janssen gaf gisteren al aan dat een Dortmund meerdere keren per seizoen wedstrijden speelt waarin dat ene doelpunt cruciaal is. In Nederland kun je 5 kansen missen, wetende dat je alsnog met 3-0 kunt winnen van een Almere City of PEC Zwolle. Dat maakt het niveauverschil tussen Eredivisie en CL ook zo groot. Dan kun je nog zo leuk voetballen, zolang je niet scoort sta je met lege handen.

Ik was er liever met 6-0 over twee wedstrijden afgegaan dan het gevoel hebben dat je het hebt laten liggen. Kwartfinale CL, was prachtig geweest voor de club. Waarschijnlijk ging je er dan kansloos uit, maar dat boeit niet. Nu zit er toch een smetje aan het CL seizoen.

We hebben in ieder geval aan iets kunnen bouwen. Veel geld binnen geharkt, ervaring opgedaan, eindelijk weer een groepsfase van de CL overleeft en onszelf al veilig gespeeld voor de groepsfase volgend jaar. We hebben stappen gezet in de afgelopen jaren en ik hoop dat we hier ook eens verder op gaan bouwen.
Een complete selectie (ook na de winter -Vertessen verkopen zonder vervanger-
) zou al schelen
 
Ja heel leuk ja. Daarom komt de top dus niet voor Peter Bosz. Verder spelers als Bakayoko die niks kan en een Luuk waar je niks aan hebt in dit soort wedstrijden. Plus een Mauro die net aan niveau Heracles aantikt en een Til waar je alleen in balbezit wat mee kan en de uitschakeling is een feit. Deze ploeg moet echt doorgeselecteerd worden want ook in de competitie gaat het allemaal niet meer vanzelf. Leuk maar 3 gelijke spelen maar die zijn wel behaald in 3 van de laatste 8 wedstrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan