.
Voor en tegen elke trainer valt wel iets te verzinnen dus het is vooral koffiedik kijken. Maar speculeren blijft leuk dus daar doe ik dan maar gewoon aan mee.
Er zijn wat mij betreft verschillende categorieën trainers.

Oud PSV'ers:
Mark van Bommel: Ik hoop van harte dat hij ergens in de zijn carrière weer terug komt en met PSV successen boekt, nu echter nog veel te vroeg.
Philip Cocu: Bewezen succesvol bij PSV, maar geen sprankelend voetbal. Weet niet of hij op dit moment bij PSV de "kampioenshonger" weer kan creëren.

Ervaren trainers:
Een trainer met veel ervaring die ook bewezen resultaten heeft geboekt zijn natuurlijk niet haalbaar voor PSV, maar van de namen die in de ronde gaan vind ik het volgende:
Peter Bosz: Veel ervaring in binnen en buitenland en speelt leuk attractief voetbal. Echter nooit met resultaat een vaak ontslagen. Wat mij betreft geen voorkeur.
Ron Jans: Lijkt me geen topclub trainer, net als Fred Rutten te zacht voor de echte top.
Maurice Steijn: Misschien wel de potentie, iemand die het maximale resultaat uit een groep spelers kan halen. Tot nu toe wel altijd vanuit een underdog rol. Een gokje dus.

Opkomende trainers:
Jonge trainers met niet al te veel ervaring, maar wel opwaarts in hun carriere:
Wim Jonk: Speelt al jaren goed en verzorgd voetbal met Volendam, oud PSV speler en een rustig voorkomen. Ik zou het wel aandurven.
John Dahl Tomasson: Heeft in Zweden prima gepresteerd, ervaring met voorronde CL doorkomen en 2x kampioen. Kent de eredivisie ook als geen ander. Prestatie bij Blackburn nu lijken me normaal maar niet bijzonder.

Al met al een moeilijke keuze. Belangrijk voor PSV dat er snel duidelijkheid komt want de belangrijke voorrondes staan al weer vroeg op het programma.
Een veilige keuze wat mij betreft zou dus Cocu zijn, maar dat kan vooral ook tegenvallen. Wim Jonk lijkt me de beste "gok" op een trainer die toe is aan de volgende stap.
Mooie post. Alleen Cocu mag ook wel onder ervaren trainers. Vitesse volgens mij zn 4e club. Redelijk ervaren met ook nog 4 jaar psv erbij inclusief Europees. Toch wel ervaren m.i.
 
Voor en tegen elke trainer valt wel iets te verzinnen dus het is vooral koffiedik kijken. Maar speculeren blijft leuk dus daar doe ik dan maar gewoon aan mee.
Er zijn wat mij betreft verschillende categorieën trainers.
...
Al met al een moeilijke keuze. Belangrijk voor PSV dat er snel duidelijkheid komt want de belangrijke voorrondes staan al weer vroeg op het programma.
Een veilige keuze wat mij betreft zou dus Cocu zijn, maar dat kan vooral ook tegenvallen. Wim Jonk lijkt me de beste "gok" op een trainer die toe is aan de volgende stap.
Koffiedik kijken is op zich best leuk.
Maar wat het uiteindelijk wordt moeten we afwachten.
Wie de uiteindelijke, doorslaggevende beslissing neemt weet ik niet.

Ik hoop niet degenen die Gakpo en daarmee de titel verkocht hebben.
Maar zeker niet mensen die hier op dit forum alsmaar Mark, Roger en Ruud verguisd hebben met de meest stompzinnige opmerkingen.

Dan liever naar mij luisteren; Louis van Gaal, Guus Hiddink, Kees Rijvers en Phillip Cocu hebben mijn voorkeur.
Wie van hen ja zegt zou ik een contract voorleggen.;)
 
Phillipe Clement? Heeft het meer dan uitstekend gedaan in België en ook niet onverdienstelijk bij Monaco.
Die heb ik ook vaker voorbij zien komen. Ook interessant. Europees ook ervaren. Knap wat ie met Brugge heeft gedaan. Interessante optie ook.
 
Voor en tegen elke trainer valt wel iets te verzinnen dus het is vooral koffiedik kijken. Maar speculeren blijft leuk dus daar doe ik dan maar gewoon aan mee.
Er zijn wat mij betreft verschillende categorieën trainers.

Oud PSV'ers:
Mark van Bommel: Ik hoop van harte dat hij ergens in de zijn carrière weer terug komt en met PSV successen boekt, nu echter nog veel te vroeg.
Philip Cocu: Bewezen succesvol bij PSV, maar geen sprankelend voetbal. Weet niet of hij op dit moment bij PSV de "kampioenshonger" weer kan creëren.

Ervaren trainers:
Een trainer met veel ervaring die ook bewezen resultaten heeft geboekt zijn natuurlijk niet haalbaar voor PSV, maar van de namen die in de ronde gaan vind ik het volgende:
Peter Bosz: Veel ervaring in binnen en buitenland en speelt leuk attractief voetbal. Echter nooit met resultaat een vaak ontslagen. Wat mij betreft geen voorkeur.
Ron Jans: Lijkt me geen topclub trainer, net als Fred Rutten te zacht voor de echte top.
Maurice Steijn: Misschien wel de potentie, iemand die het maximale resultaat uit een groep spelers kan halen. Tot nu toe wel altijd vanuit een underdog rol. Een gokje dus.

Opkomende trainers:
Jonge trainers met niet al te veel ervaring, maar wel opwaarts in hun carriere:
Wim Jonk: Speelt al jaren goed en verzorgd voetbal met Volendam, oud PSV speler en een rustig voorkomen. Ik zou het wel aandurven.
John Dahl Tomasson: Heeft in Zweden prima gepresteerd, ervaring met voorronde CL doorkomen en 2x kampioen. Kent de eredivisie ook als geen ander. Prestatie bij Blackburn nu lijken me normaal maar niet bijzonder.

Al met al een moeilijke keuze. Belangrijk voor PSV dat er snel duidelijkheid komt want de belangrijke voorrondes staan al weer vroeg op het programma.
Een veilige keuze wat mij betreft zou dus Cocu zijn, maar dat kan vooral ook tegenvallen. Wim Jonk lijkt me de beste "gok" op een trainer die toe is aan de volgende stap.
Ook wat betreft een coach heeft PSV behoefte aan een coach die nog nooit met PSV of in de Eredivisie kampioen is geworden. Iemand met honger naar zo'n titel. Een Cocu valt voor mij dus af. Ook omdat zo'n dienstverband alleen maar tegen kan vallen. Cocu staat niet voor sprankelend voetbal, dus dan moet hij het van de resultaten hebben. Het speelveld in de Eredivisie is veranderd. Toen Cocu vertrok was Ajax niet (veel) rijker als PSV en was PSV nog duidelijk een stapje sterker als Feyenoord. Inmiddels heeft PSV minder financiele middelen als Ajax (Ajax kan een jaar geen CL wel overleven, pas als ze ook volgend seizoen geen CL halen gaan ze het echt voelen) en heeft Feyenoord een stabiele selectie + coach.

Ik zie het liefst een ervaren, buitenlandse coach komen die weer een frisse wind introduceert. Natuurlijk is het met Schmidt niet geweldig gelopen, hoewel dat project in mijn ogen ook net te vroeg stopte. In zijn tweede seizoen vond ik PSV al wel weer een wat meer robuuste uitstraling krijgen. Belangrijkste is dan misschien nog wel dat er een ervaren coach komt die echt een tijdje kan gaan bouwen en een staff meeneemt die respect heeft voor de coach. Dat laatste is bij Ruud gewoon misgelopen. Ik kan mij voorstellen dat Rutten op een gegeven moment wel dacht het als ervaren man beter te weten, en Ruud maar een koppig broekie vond. Dat moet je niet meer hebben.
 
Laten we gewoon on m even genoemd te hebben Dick Advocaat droppen hier. Nummer 53 op de lijst van kandidaten als alle opties weg zijn maar toch..
 
Voor en tegen elke trainer valt wel iets te verzinnen dus het is vooral koffiedik kijken. Maar speculeren blijft leuk dus daar doe ik dan maar gewoon aan mee.
Er zijn wat mij betreft verschillende categorieën trainers.

Oud PSV'ers:
Mark van Bommel: Ik hoop van harte dat hij ergens in de zijn carrière weer terug komt en met PSV successen boekt, nu echter nog veel te vroeg.
Philip Cocu: Bewezen succesvol bij PSV, maar geen sprankelend voetbal. Weet niet of hij op dit moment bij PSV de "kampioenshonger" weer kan creëren.

Ervaren trainers:
Een trainer met veel ervaring die ook bewezen resultaten heeft geboekt zijn natuurlijk niet haalbaar voor PSV, maar van de namen die in de ronde gaan vind ik het volgende:
Peter Bosz: Veel ervaring in binnen en buitenland en speelt leuk attractief voetbal. Echter nooit met resultaat een vaak ontslagen. Wat mij betreft geen voorkeur.
Ron Jans: Lijkt me geen topclub trainer, net als Fred Rutten te zacht voor de echte top.
Maurice Steijn: Misschien wel de potentie, iemand die het maximale resultaat uit een groep spelers kan halen. Tot nu toe wel altijd vanuit een underdog rol. Een gokje dus.

Opkomende trainers:
Jonge trainers met niet al te veel ervaring, maar wel opwaarts in hun carriere:
Wim Jonk: Speelt al jaren goed en verzorgd voetbal met Volendam, oud PSV speler en een rustig voorkomen. Ik zou het wel aandurven.
John Dahl Tomasson: Heeft in Zweden prima gepresteerd, ervaring met voorronde CL doorkomen en 2x kampioen. Kent de eredivisie ook als geen ander. Prestatie bij Blackburn nu lijken me normaal maar niet bijzonder.

Al met al een moeilijke keuze. Belangrijk voor PSV dat er snel duidelijkheid komt want de belangrijke voorrondes staan al weer vroeg op het programma.
Een veilige keuze wat mij betreft zou dus Cocu zijn, maar dat kan vooral ook tegenvallen. Wim Jonk lijkt me de beste "gok" op een trainer die toe is aan de volgende stap.
Wim Jonk is kwa karakter 2x zo moeilijk als van Bommel of van Nistelrooij. Hij is erg bot en eigenwijs. Bij Ajax zorgde hij voor veel problemen en ook bij Volendam is er altijd wel iets met hem. Iemand die niet flexibele/pragmatisch is en te principieel, gaat het heel moeilijk krijgen bij een topclub waar alleen het resultaat telt en niet zo zeer de principes.
 
Volgens de Telegraaf (ja vb0ss, je leest het goed.. 😉) is Bosz de voornaamste kandidaat.
Lijkt me ook de enige logische keuze nu. Ze willen na Schmidt geen buitenlander denk ik en ik zie geen andere nederlandse optie waarbij we meer zekerheid zouden hebben.

Cocu is echt geen optie; dat is teruggaan in de tijd. We moeten vooruit. Letterlijk en figuurlijk.
 
Als dat waar is dat ze vanwege Schmidt geen buitenlander willen, dan zijn ze echt nog dommer dan ik dacht. Niet alleen leg je jezelf onnodige restricties op, met die logica hoor je al helemaal geen Nederlandse trainer aan te nemen. De laatste 2 Nederlandse trainers hebben namelijk gefaald.

Wel als we zowel Europees alsook in de ed iets willen. Jans is een amicaal persoon maar weet dit seizoen bijvoorbeeld uit amper te winnen. Kijkende naar zijn moyenne weet ik niet of hij bij psv moet komen waar er iedere week resultaat moet worden gehaald.
Cocu heeft juist Europees vele wanprestaties afgelegd op dat ene jaar na. Europees uitgeschakeld in een groep met Rostov, Europees uitgeschakeld in een groep ten koste van Odessa en Ludogoretz, in de voorrondes van Europa League uitgeschakeld tegen Osijek..
 
Als dat waar is dat ze vanwege Schmidt geen buitenlander willen, dan zijn ze echt nog dommer dan ik dacht. Niet alleen leg je jezelf onnodige restricties op, met die logica hoor je al helemaal geen Nederlandse trainer aan te nemen. De laatste 2 Nederlandse trainers hebben namelijk gefaald.


Cocu heeft juist Europees vele wanprestaties afgelegd op dat ene jaar na. Europees uitgeschakeld in een groep met Rostov, Europees uitgeschakeld in een groep ten koste van Odessa en Ludogoretz, in de voorrondes van Europa League uitgeschakeld tegen Osijek..
De grootste schande inderdaad, waarmee de record-lange onafgebroken aanwezigheid van PSV bij een europese competitie tot een einde kwam.

Maar wat een armoe, als Bosz en Cocu de enige twee opties zijn waar aan gedacht wordt. Dat zijn twee namen die zo voor het oprapen liggen en getuigt niet echt van een grondige zoektocht.
 
De grootste schande inderdaad, waarmee de record-lange onafgebroken aanwezigheid van PSV bij een europese competitie tot een einde kwam.

Maar wat een armoe, als Bosz en Cocu de enige twee opties zijn waar aan gedacht wordt. Dat zijn twee namen die zo voor het oprapen liggen en getuigt niet echt van een grondige zoektocht.
Ach, dit is gewoon weer hetzelfde probleem als met Ruud. Ze willen de moeite er niet in steken en zsm. een trainer aantrekken die niet zo grondig geanalyseerd hoeft te worden. Ruud was ook een gemakzuchtige oplossing. Feit dat ze hem zo moesten overtuigen getuicht ook dat ze geen zin hadden om verder te kijken als hun neus.
 
Je kunt toch ook een assistent toevoegen die net wat pragmatischer denkt en dat openlijk met Bosz bespreken: ‘Peter, we zijn enorm gecharmeerd van jouw manier van werken en hoe jij jouw teams laat spelen. Bovendien passen je welbespraaktheid en je beschaafde omgang met de media bij een club als PSV. We zien echter ook dat mooi willen voetballen soms ook betekent dat je naast de prijzen grijpt. Hoe zie jij dat? En zou je open staan voor een assistent die wat meer op het resultaat gericht is?”
Je kunt altijd een balletje opgooien.
 
Je kunt toch ook een assistent toevoegen die net wat pragmatischer denkt en dat openlijk met Bosz bespreken: ‘Peter, we zijn enorm gecharmeerd van jouw manier van werken en hoe jij jouw teams laat spelen. Bovendien passen je welbespraaktheid en je beschaafde omgang met de media bij een club als PSV. We zien echter ook dat mooi willen voetballen soms ook betekent dat je naast de prijzen grijpt. Hoe zie jij dat? En zou je open staan voor een assistent die wat meer op het resultaat gericht is?”
Je kunt altijd een balletje opgooien.
Een psycholoog of een life coach?
 
Liever 2e met mooi voetbal van Bosz dan 2e worden met laf en saai voetbal van Cocu.
Liever kampioen worden. Daarbij is een selectie met goede spelers en een combinatie van werkers en technisch begaafde spelers belangrijker dan de trainer. Een trainer die een team kan smeden is welkom, maar dan moet PSV wel voor continuïteit gaan in de selectie en niet alleen maar uit paniek spelers huren.

We zullen wel zien wat er gebeurt. De dag dat bestuurders van PSV naar de fans en supporters luisteren moet nog komen.
Verdediging zal wel weer op het laatste plan komen. :cautious:
 
Terug
Bovenaan Onderaan