PDA

View Full Version : Jaap Stam

De Bouterbaas
4 december 2008, 09:20
Tja, Jaap...het angstzweet liep bij de aanvallende tegenstanders over de rug. Een brok kracht en efficientie. Een smet is dat hij z'n carierre afsloot bij Ajax. We vermoeden dat hij daar inmiddels spijt van heeft ;)

Koja2
15 januari 2009, 18:06
Ja, Stam was geweldig. Liep in zijn eentje achterin en duwde met gemak de 2 wachtende spitsen van de bal...

Bacchus
15 januari 2009, 18:25
Wie? Jaap Stam? Zegt me niks.

Oh wacht. Da's die Ajaksied, volgens wie er in Nederland maar één club was...

Dattie nie hardstikke doodhagelt.:rolleyes:

De Bouterbaas
16 januari 2009, 09:43

Ja dat was een vuiligheidje van Stam. Eigenlijk een onvergefelijke bruinhemdenstreek, nu ik er wat langer over nadenk. Maar toc...een topper in het PSV shirt.

LeicesterPhoolies
16 januari 2009, 09:48
Ja dat was een vuiligheidje van Stam. Eigenlijk een onvergefelijke bruinhemdenstreek, nu ik er wat langer over nadenk. Maar toc...een topper in het PSV shirt.

Meer een voor het rijtje oud-spelers als voor het 'helden & iconen' topic.

Merel
16 januari 2009, 13:19
Precies. Voor mij is Stam echt geen PSV'er, PSV icoon of held. Dat ie maar mooi in dat rijtje gaat staan bij Ajax.

Iraanse psv-fan
16 januari 2009, 13:28

Helemaal mee eens! iemand die eerst roept alleen naar zijn oude club of naar Heerenveen te zullen gaan en hij vervolgens zich gedraagt als een geldwolf en dat ie ook nog eens in een ajaxshirt gaat spelen, is voor mij geen psv-held!
Hiddink bijv., is voor mij een grote held, maar mocht hij ooit naar ajax gaan dan heeft hij het meteen afgedaan voor mij.
Wat dat betreft ken ik geen enkele nuances.

De Bouterbaas
16 januari 2009, 14:24
We zullen een topic openen dat NSB-ers heet ;)

Bacchus
16 januari 2009, 14:35
We zullen een topic openen dat NSB-ers heet ;)
De Grote Verraders Topic! Ik vind het een plan. Peter Hoekstra is dan mijn eerste bijdrage. ;)

Teamspirit
16 januari 2009, 14:36

Er is ook maar een club voor hem, dat is Dos Kampen.;)

Bacchus
16 januari 2009, 14:38
Er is ook maar een club voor hem, dat is Dos Kampen.;)
Dan had ie dat moeten zeggen.... ;)

LeicesterPhoolies
16 januari 2009, 14:39
Dan had ie dat moeten zeggen.... ;)

En daarnaar toe moeten gaan in plaats van ajax

Bacchus
16 januari 2009, 14:42
Precies... En dan ook je afscheid bij Ajaks doen. Terwijl veel Ajakssupporters dat zelfs vreemd vonden. "Huh!? HiER?!?.. Waarom niet bij de cub waar hij groot geworden is..PSV?"

Rare vent.

Koja2
16 januari 2009, 15:26
Hij heeft PSV toch geholpen door zijn belabberde spel bij Ajax? ;)

En geef toe, in zijn PSV periode was hij een absolute grootheid, de rest is gelul.

Merel
16 januari 2009, 15:42
Was ja.

Teamspirit
16 januari 2009, 16:13

Hij traint er regelmatig mee. Dus hij zit daar ook.;)

Loki
16 januari 2009, 19:52
Jullie doen net of Ajax en PSV aartsrivalen zijn. Reiziger en Kluivert speelden toch ook vroeger voor Ajax.

Merel
16 januari 2009, 20:39
Zijn ze dat niet dan? :o

Ik zie in Stam echt geen PSV icoon hoor, no f*cking way. We kunnen wel elke speler die ooit in het verleden bij ons heeft gespeeld en dat toevallig goed deed in het lijstje zetten maar dat maakt hem nog geen held/icoon. Moet ie wat meer voor hebben gedaan en dat hij zijn carriere afsloot bij Ajax helpt ook niet om heel eerlijk te zijn. Maargoed, dat deed ie niet geweldig dus het is niet alsof wij wat miste :D

Swazi
16 januari 2009, 20:43
zo iemand noemen we een overloper !!!!!!!!

en die worden niet meer getolereerd.

Merel
16 januari 2009, 21:34
Misschien wat onbeschoft maar:

Stam in zijn reet.

Loki
16 januari 2009, 22:00
zo iemand noemen we een overloper !!!!!!!!

en die worden niet meer getolereerd.

Ik vind dat niet. Reiziger en Kluivert zijn ook geen overlopers. Een overloper is een belangrijke speler die vanuit je club naar de directe concurrent gaat. Dus bv als Afellay nu naar Ajax zou gaan.

Kronos
17 januari 2009, 11:24
Ik vind dat niet. Reiziger en Kluivert zijn ook geen overlopers. Een overloper is een belangrijke speler die vanuit je club naar de directe concurrent gaat. Dus bv als Afellay nu naar Ajax zou gaan.

Het ligt natuurlijk wel wat anders. Veel PSV'ers hadden de indruk dat Stam na z'n buitenlandse carriere bij PSV zou terugkeren. PSV was zoals duidelijk is ook in hem geinteresseerd. Vervolgens koos 'ie voor Ajax, de grote rivaal. Reiziger en Kluivert zijn gehaald terwijl Ajax ze niet eens wou hebben.

Bacchus
17 januari 2009, 11:26
Het ligt natuurlijk wel wat anders. Veel PSV'ers hadden de indruk dat Stam na z'n buitenlandse carriere bij PSV zou terugkeren. PSV was zoals duidelijk is ook in hem geinteresseerd. Vervolgens koos 'ie voor Ajax, de grote rivaal. Reiziger en Kluivert zijn gehaald terwijl Ajax ze niet eens wou hebben.
Komt bij dat ik nooit heb kunnen wennen aan Kluivert en Reiziger (en Wouters en Jonk) in een PSV-shirt. Dat vond ik met Lerby al moeilijk. Dus Kluivert en Reiziger (om even bij het voorbeeld te blijven) bleven ook gewoon Ajacieden. Stam wérd er 1, da's een verschil.

jatoch
17 januari 2009, 11:55
Dan hebben wij altyd de even-kale Alex!!
Ook een beer

Merel
28 maart 2009, 20:24
Heb ik toch mooi even geregeld met Waterrobben.
Staat nu dus in het rijtje van ex-PSV'ers. Beter toch, het is geen icoon van PSV. Heeft bij ons gespeeld maar verder geen emotionele binding tussen beide partijen.

KoningAlexIV
29 maart 2009, 00:37
Heb ik toch mooi even geregeld met Waterrobben.
Staat nu dus in het rijtje van ex-PSV'ers. Beter toch, het is geen icoon van PSV. Heeft bij ons gespeeld maar verder geen emotionele binding tussen beide partijen.

Hoe heb je hem overtuigd? Héél lief aangekeken? :p

Teamspirit
29 maart 2009, 12:31
Laten we Alex ook weghalen bij de iconen lijst. Ze hebben evenveel voor PSV betekent. Alex heeft ook echt geen binding meer met PSV. En ga nu niet lullen over Stam die naar ajax is gegaan, want dat is puur een gevoel.

Merel
29 maart 2009, 12:50
Dan mag je er wel meer weghalen.
Zeg nou zelf, een vent die bij Ajax zijn afscheid van het voetbal houdt, van Ajax houdt etc etc, hoort toch niet in het rijtje thuis met iconen waar o.a Romario, Ronaldo, Van Breukelen, Van Nistelrooij, Kezman, Cocu, Dillen en Nilis staan? Zoja, dan heb je er in mijn ogen nog geen kaas van gevreten.

Nee, dit is beter.

Teamspirit
29 maart 2009, 13:29
Zeg nou zelf, een vent die bij Ajax zijn afscheid van het voetbal houdt, van Ajax houdt etc etc, hoort toch niet in het rijtje thuis met iconen waar o.a Romario, Ronaldo, Van Breukelen, Van Nistelrooij, Kezman, Cocu, Dillen en Nilis staan? Zoja, dan heb je er in mijn ogen nog geen kaas van gevreten.

Nee, dit is beter.

Noem ik die spelers?:rolleyes:. Ik denk idd dat er nog wel meer spelers verplaatst mogen worden, maar goed dat blijft een punt van discussie.

Merel
29 maart 2009, 13:59
Nee, maar ik noem ze wel :rolleyes:

Bacchus
29 maart 2009, 14:02
Ik vind Jaap Stam Stom.:mad:

Teamspirit
29 maart 2009, 14:02
Nee, maar ik noem ze wel :rolleyes:

Dan noem ik, alex, kezman(icoon nee), Farfan, Robben en VoH. Voor mij allemaal geen iconen. Ben er zeker wel trots op dat ze bij PSV gespeeld hebben, maar niet zo bepalend of het gezicht van psv.

Merel
29 maart 2009, 14:06
Dan houden we weinig over als je het zo gaat bekijken natuurlijk. :)

Ralf Edström
29 maart 2009, 16:27

Nee, dit is beter.

Romario, Ronaldo, en kezman hebben idd heel veel binding met PSV. :rolleyes:

Merel
29 maart 2009, 17:04
Wij hebben binding met hun.
Oja, zo kan je het ook bekijken :rolleyes:

Want ja, we pronken nog maar al te graag met deze twee Brazilianen.

Ralf Edström
29 maart 2009, 17:07
Wij hebben binding met hun.
Oja, zo kan je het ook bekijken :rolleyes:

Want ja, we pronken nog maar al te graag met deze twee Brazilianen.

Zo verwoord je het idd perfect :p

Kevin Strootman
18 juni 2009, 15:16
Stam vond Ajax de mooiste club van nederland:rolleyes:
Jaap was een held maar nu vind ik het een bedrieger:o

Loki
19 juni 2009, 00:41
Ajax de mooiste club van nederland:rolleyes:

Lijkt me meer een feit dan een mening:D

afonso henriques
19 juni 2009, 11:06
Ik vind Jaap Stam Stom.:mad:

Sterker nog, ik noem hem al jaren Joop Stom:D

Iraanse psv-fan
19 juni 2009, 11:13
Ik zie Stam niet als een van de echte psvérs. Hij was gewoon een passant, een zakkenvuller die eerst alleen maar bij psv wilde voetballen bij terugkeer in Nederland en later toch naar ajax ging voor een half miljoen meer. Van mij hoeft hij ook nooit meer een functie krijgen binnen psv o.i.d.
Gelukkig bleek hij geen enkele toegevogede waarde te hebben voor ajax en werd dat zoals met Luque enz., een weggegooid geld.

Kevin Strootman
20 juni 2009, 12:54
Ik zie Stam niet als een van de echte psvérs. Hij was gewoon een passant, een zakkenvuller die eerst alleen maar bij psv wilde voetballen bij terugkeer in Nederland en later toch naar ajax ging voor een half miljoen meer. Van mij hoeft hij ook nooit meer een functie krijgen binnen psv o.i.d.
Gelukkig bleek hij geen enkele toegevogede waarde te hebben voor ajax en werd dat zoals met Luque enz., een weggegooid geld.

Dat is wat ik wilde horen:D