View Full Version : Nederlands Elftal
Ralf Edström
3 september 2010, 20:30
Finland, onze poulegenoot verloor vandaag met 2-0 van Moldavie en zag S. Hyypiä met rood vertrekken waardoor hij er woensdag niet bij is tegen nederland. Guus won met Turkije met 3-0 van kazachstan. lekker begin voor Guus.
Bas
3 september 2010, 20:35
2-0 verliezen van Moldavie. :') :')
Mercure
3 september 2010, 20:36
Ik hoop dat we verliezen vanavond. Zijn we meteen van Bert af hopelijk. Laten we met De Jong en Van Bommel op het middenveld spelen, we moeten wel met 6 verdedigers spelen want de counter is levensgevaarlijk van San Marino.
CNG MrKrateos
3 september 2010, 20:51
Toch wel leuk dat Pieters in de basis staat. Goed voor 'm.
Pavlos
3 september 2010, 20:54
Pieters staat wel lekkere ballen te geven. Ze komen allemaal net niet aan. :D
Mercure
3 september 2010, 20:56
Nog geen kans geweest begrijp ik?
CNG MrKrateos
3 september 2010, 20:56
Nog geen kans geweest begrijp ik?
Nee. :o
Mercure
3 september 2010, 20:57
Mooi. Ga maar eens een stream opzoeken, even lekker ergeren.
Pavlos
3 september 2010, 21:00
Nou, gewoon vlammen van afstand, die keeper zal toch niet al te veel klem pakken, krijg je kansen genoeg.
Mercure
3 september 2010, 21:01
Nou, gewoon vlammen van afstand, die keeper zal toch niet al te veel klem pakken, krijg je kansen genoeg.
Ik zou wel eens een fatsoenlijke combinatie willen zien in het NLs elftal. Tegen San Marino is dat toch niet teveel gevraagd? :rolleyes:
CNG MrKrateos
3 september 2010, 21:02
Hoezee!
Pavlos
3 september 2010, 21:06
Vakman, die verzorger. Bakkie doen ondertussen?
CNG MrKrateos
3 september 2010, 21:07
Vakman, die verzorger. Bakkie doen ondertussen?
Kan wel een krantenwijkje erbij nemen :P
Ralf Edström
3 september 2010, 21:13
Estland-Italie 41. 1-0 haha. dat Italiaanse voetbal is helemaal naar de klote dankzij alle buitenlanders in hun competitie. Vanavond ook Balasz tegen Andreas en Ola en marcus. De Zweden leiden.
CNG MrKrateos
3 september 2010, 21:14
WAt een bal van die nummer 10 :O
Bacchus
3 september 2010, 22:13
Ik kom even een ongenuanceerd 'kud!' dumpen.
Wat een draak van een wedstrijd. Gelukkig hebben we Top Gear.
Mercure
3 september 2010, 22:16
Ik kom even een ongenuanceerd 'kud!' dumpen.
Wat een draak van een wedstrijd. Gelukkig hebben we Top Gear.
Top Gear, waar, nieuwe aflevering? :eek:
Publicly Displayed Name
3 september 2010, 22:38
Ruud!!!!!!:d:d:d:d:d
Bowden
3 september 2010, 22:41
Heuj, Pieters erin. @ de Van Marwijkhater: weg jij! Wereldkampioenen!!!! :D (o wacht, een kale Brit heeft het verpest).
Pavlos
3 september 2010, 22:47
Nou, dan maar in de thuiswedstrijd de dubbele cijfers.
Davy-040
3 september 2010, 22:52
Afellay is denk ik de enigste speler met zo veel doelpogingen en nog geen goal voor Oranje.
Publicly Displayed Name
3 september 2010, 22:54
Afellay is denk ik de enigste speler met zo veel doelpogingen en nog geen goal voor Oranje.
Ja, ik zat er ook aan te denken. Het wordt toch eens dringend tijd dat hij zijn eerste voor Oranje maakt!
LeicesterPhoolies
3 september 2010, 23:44
Nogmaals
Manolev onthutsend slecht met Bulgarije.
Kevin Strootman
4 september 2010, 07:56
Hoe speelden de PSVers gisteren ?
Ik heb alleen een stuk van de eerste helft van oranje gezien.
Bacchus
4 september 2010, 10:38
Top Gear, waar, nieuwe aflevering? :eek:
Op Veronica. elke vrijdag om 21:20 een dubbele aflevering.
Nieuw is het allemaal niet, volgens mij. Ja, nieuw voor de Nederlandse t.v.. We lopen 1 seizoen achter op de BBC, dacht ik.
On topic: Slechte pot.
Kronos
4 september 2010, 11:41
Ik vraag me wel af waarom Pieters linksback stond. Anita was voor het WK nog zijn keuze. Wat zou er dan nu anders kunnen zijn? We hebben allemaal gezien dat Erik een zeer matige seizoensstart doormaakte. Dat kan het dus absoluut niet zijn. Eerder het tegenovergestelde. En toch kiest Bert hem opeens boven Anita.
Ik vrees dat het een laatste kans voor hem was. Dat hij gezien het voetballende gedeelte (hij speelt graag met opkomende backs) Pieters tegen een zeer zwakke tegenstander nog één keer de kans geeft om te laten zien dat hij wel goed in balbezit en als opkomende back kan spelen. Ik verwacht dus eerlijk gezegd dat Anita komende dinsdag zijn plek weer zal overnemen, aangezien ik hoor dat Erik nou geen geweldige wedstrijd speelde.
Ralf Edström
4 september 2010, 11:45
Ik vraag me wel af waarom Pieters linksback stond. Anita was voor het WK nog zijn keuze. Wat zou er dan nu anders kunnen zijn? We hebben allemaal gezien dat Erik een zeer matige seizoensstart doormaakte. Dat kan het dus absoluut niet zijn. Eerder het tegenovergestelde. En toch kiest Bert hem opeens boven Anita.
Ik vrees dat het een laatste kans voor hem was. Dat hij gezien het voetballende gedeelte (hij speelt graag met opkomende backs) Pieters tegen een zeer zwakke tegenstander nog één keer de kans geeft om te laten zien dat hij wel goed in balbezit en als opkomende back kan spelen. Ik verwacht dus eerlijk gezegd dat Anita komende dinsdag zijn plek weer zal overnemen, aangezien ik hoor dat Erik nou geen geweldige wedstrijd speelde.
Valt me nog mee dat ik hier geen reacties over lees dat de KNVB de Ajacieden spaart en de PSVers moe wil maken. :D Pieters is zowiezo van het niveau WillemII dus zal Bouma wel weer de linksback zijn in de volgende interlands na dinsdag.
Kruspe
4 september 2010, 12:25
Nou, in mijn optiek word het belachelijk overdreven. Pieters speelde gewoon een prima pot (logisch tegen de lokale bakker en houthakker). Heeft geen fout gemaakt, alleen werd hij in balbezit hopeloos overgeslagen door Elia. Met een sterk spelende Afellay kwam daar verandering in.
Daarnaast gaf Van Marwijk voor de wedstrijd aan om op Pieters te willen bouwen, want hij wil een linkspoot op de linksback. Hij zal er dus gewoon in staan tegen de Finnen als ik Bert mag geloven.
Kronos
4 september 2010, 12:34
Nou, in mijn optiek word het belachelijk overdreven. Pieters speelde gewoon een prima pot (logisch tegen de lokale bakker en houthakker). Heeft geen fout gemaakt, alleen werd hij in balbezit hopeloos overgeslagen door Elia. Met een sterk spelende Afellay kwam daar verandering in.
Daarnaast gaf Van Marwijk voor de wedstrijd aan om op Pieters te willen bouwen, want hij wil een linkspoot op de linksback. Hij zal er dus gewoon in staan tegen de Finnen als ik Bert mag geloven.
Ah, dat laatste wist ik dus niet. Dan kunnen we er inderdaad vanuit gaan dat hij gewoon de man op links blijft.
Kevin Strootman
4 september 2010, 18:18
Lekker weer zon joowd extra in de basis:p. Nee ik zie liever Pieters, nu verkies naar behoren verdedigen en wat meer lengte toch boven matig opkomen (Anitatje:p)
Je moet er toch niet aan denken dat zon beest als Drogba op Anita af komt stormen
Publicly Displayed Name
4 september 2010, 18:35
Hij speelde in de eerste helft toch zeker de helft van zijn passes slecht in (achter de man, over de zijlijn....). Maar de tweede helft speelde Pieters wel goed, en kwam hij ook een paar keer goed mee op.
Bowden
4 september 2010, 19:10
Waarom Pieters beter is (op linksback) dan Anita:
1. Verdediger
2. Linksbenig
3. Sterker
4. Groter
5. Koppen
6. Dekken
7. Tackelen
Met Pieters kies je voor defensie, Anita is gewoon een verkapte linkshalf die wat naar achteren staat.
Kevin Strootman
4 september 2010, 19:16
Waarom Pieters beter is (op linksback) dan Anita:
1. Verdediger
2. Linksbenig
3. Sterker
4. Groter
5. Koppen
6. Dekken
7. Tackelen
Met Pieters kies je voor defensie, Anita is gewoon een verkapte linkshalf die wat naar achteren staat.
+8 :p
+1 (voor de motivatie en de kwaliteit van de post en je laatste stukje over de verkapte linkshalf) + 7 (voor de 7 punten die je gaf) = 8
Bowden
5 september 2010, 21:45
Kan iemand zich nog herinneren hoeveel extra tijd er in de tweede helft was?
Bvd
Davy-040
6 september 2010, 18:04
Van Der Vaart in VI:
'Mijn medespelers bij het Nederlands elftal die al in Engeland speelden, zeiden vaak tegen me: je moet ook naar Engeland komen', vervolgt de aanvallende middenvelder. 'Dat is nu gebeurd en ik kijk ernaar uit om tegen Dirk Kuijt, Nigel de Jong en John Heitinga te spelen.'
Dus je kijkt er niet naar uit om tegen Van Persie & Babel te spelen?
Leuke collega, drop dan geen namen!
CNG MrKrateos
6 september 2010, 18:09
Van Der Vaart in VI:
'Mijn medespelers bij het Nederlands elftal die al in Engeland speelden, zeiden vaak tegen me: je moet ook naar Engeland komen', vervolgt de aanvallende middenvelder. 'Dat is nu gebeurd en ik kijk ernaar uit om tegen Dirk Kuijt, Nigel de Jong en John Heitinga te spelen.'
Dus je kijkt er niet naar uit om tegen Van Persie & Babel te spelen?
Leuke collega, drop dan geen namen!
Nou ja, Babel speelt nooit, dus is hij er maar 1 vergeten :p:D
Davy-040
6 september 2010, 18:14
Nou ja, Babel speelt nooit, dus is hij er maar 1 vergeten :p:D
Hij vergeet dan wel meteen de beste en ook nog eens de enigste Oranje collega die in dezelfde stad speelt en woont!
Probeert hij populair te doen bij de Spurs fans omdat Van Persie voor Arsenal uitkomt?
CNG MrKrateos
6 september 2010, 18:19
Hij vergeet dan wel meteen de beste en ook nog eens de enigste Oranje collega die in dezelfde stad speelt en woont!
Probeert hij populair te doen bij de Spurs fans omdat Van Persie voor Arsenal uitkomt?
Of hij noemde zomaar wat namen.
Davy-040
6 september 2010, 18:43
Of hij noemde zomaar wat namen.
We zijn toch Nederlanders of niet? ;)
The Joker
6 september 2010, 19:39
Of van Persie is ernstig geblesseerd.
Kronos
6 september 2010, 20:57
Of van Persie is ernstig geblesseerd.
Van Persie heeft maar een lichte blessure, die is binnen korte tijd weer fit.
CNG MrKrateos
6 september 2010, 21:19
We zijn toch Nederlanders of niet? ;)
Ja, maar ik bedoel dat hij gewoon lukraak wat namen noemde...
'Jaa, tuurlijk, is leuk! Lekker spelen tegen Nigel, Johnny, Dirk... Ik heb er zin in.'
Kan toch makkelijk? Zonder dat je meteen een diep liggende reden erachter zoekt of hij misschien expres bepaalde namen weglaat om bij eigen publiek in de smaakt te vallen.
Bacchus
7 september 2010, 08:46
België tegen Turkije vanavond. Ben bang dat ik toch iets harder hoop dat de Turken winnen.:o
Kruspe
7 september 2010, 11:50
België tegen Turkije vanavond. Ben bang dat ik toch iets harder hoop dat de Turken winnen.:o
Haha, ik ook!
Iraanse psv-fan
7 september 2010, 13:28
Een prima pot? Naar welke wedstrijd heb je zitten kijken Omar?
Pieters faalde hopeloos en dat inderdaad, tegen stelletje lokale bakkers.
Ik heb nooit geloofd in Pieters als linksback en geef hem vooralsnog slechts het voordeel van de twijfel voor centraal achterin. Belachelijk dat hij de nieuwe linksback van Oranje moet zijn, wat een armoe... Geen inzicht, geen goede passes, niet genoeg snelheid voor de top en geen mooie actie in huis. Als hij nou in verdedigend opzicht al die te kortkomingen zou compenseren, dan neem je dat op de koop toe, maar ook dat is helaas niet het geval. Hij maakt steeds verkeerde keuzes. Ik zie ook geen groei in zijn spel, ondanks dat hij al sinds 2 jaar bij psv zit. Hij is al ingehaald door een rechtsbenige middenvelder op de linksback-positie: Vurnon Anita. Dat zegt al genoeg over Pieters zijn potentie.
Kronos
7 september 2010, 15:05
[...]Hij is al ingehaald door een rechtsbenige middenvelder op de linksback-positie: Vurnon Anita. Dat zegt al genoeg over Pieters zijn potentie.
Ingehaald? Pieters is de eerste back van Oranje, niet Anita.. ;)
Ralf Edström
7 september 2010, 18:36
Omdat Guus er zit? In dat geval ga ik niet met je mee omdat ik niet voor ieder land ga zijn waar Guus op dat moment zijn zakken vult.
Om de Ajacieden een loer te draaien ga ik wel met je mee. :D
Hoop dat vertonghen gewoon speelt en nog net iets geblesseerder raakt.
Ralf Edström
7 september 2010, 18:38
Omdat Bert niet spoort. Die zal straks echt wel voor Bouma kiezen.
Bacchus
7 september 2010, 18:38
Omdat Guus er zit? In dat geval ga ik niet met je mee omdat ik niet voor ieder land ga zijn waar Guus op dat moment zijn zakken vult.
Om de Ajacieden een loer te draaien ga ik wel met je mee. :D
Hoop dat vertonghen gewoon speelt en nog net iets geblesseerder raakt.
Nee, omdat ik in Turkije geweest ben en daar bijzonder aardige mensen heb ontmoet. Met Belgen heb ik helaas wat minder positieve ervaringen.:cool:
Ralf Edström
7 september 2010, 18:40
Nee, omdat ik in Turkije geweest ben en daar bijzonder aardige mensen heb ontmoet. Met Belgen heb ik helaas wat minder positieve ervaringen.:cool:
De aardige houden ze meestal daar ja :D Ok duidelijk.
Mark van Bommel
7 september 2010, 18:59
De aardige houden ze meestal daar ja :D
:p
Mark van Bommel
7 september 2010, 19:38
Opstelling:
http://www.vi.nl/upload/c35b4ef4-9b27-4567-ae5c-1f5d049006a5_opstellingNL-finland.gif
Eindelijk een mooie kans voor Ibi.
Mercure
7 september 2010, 19:42
Die 0 mag wel eens weg vanavond.
Sjoerd93
7 september 2010, 20:03
Wel jammer dat hij toch weer voor Anita kiest.
Kronos
7 september 2010, 20:17
Wel jammer dat hij toch weer voor Anita kiest.
Ach, het is niet schokkend. Ik had alleen verwacht dat hij Pieters wat meer vertrouwen zou geven, en hem niet na een wedstrijd alweer eruit zou gooien.
Kronos
7 september 2010, 20:29
Had ik dan toch gelijk? :o
Bacchus
7 september 2010, 21:15
Had ik dan toch gelijk? :o
Nee, natuurlijk niet.:cool:
vvchaam
7 september 2010, 22:26
berg scoort ook nog vanavond voor zweden las ik
Mocro
7 september 2010, 23:49
Een prima pot? Naar welke wedstrijd heb je zitten kijken Omar?
Pieters faalde hopeloos en dat inderdaad, tegen stelletje lokale bakkers.
Ik heb nooit geloofd in Pieters als linksback en geef hem vooralsnog slechts het voordeel van de twijfel voor centraal achterin. Belachelijk dat hij de nieuwe linksback van Oranje moet zijn, wat een armoe... Geen inzicht, geen goede passes, niet genoeg snelheid voor de top en geen mooie actie in huis. Als hij nou in verdedigend opzicht al die te kortkomingen zou compenseren, dan neem je dat op de koop toe, maar ook dat is helaas niet het geval. Hij maakt steeds verkeerde keuzes. Ik zie ook geen groei in zijn spel, ondanks dat hij al sinds 2 jaar bij psv zit. Hij is al ingehaald door een rechtsbenige middenvelder op de linksback-positie: Vurnon Anita. Dat zegt al genoeg over Pieters zijn potentie.
Idd, ik ben niet kapot van Anita en geloof nog steeds in Pieters...maar het was niet best tegen San Marino en ook bij PSV moet hij nog flink bijschakelen om een versterking te zijn.
Ik vond Afellay vandaag weer prima spelen. De beste speler in aanvallend opzicht.
Bowden
7 september 2010, 23:58
Wáárom stond Pieters er niet in? Ik geloof dat ik net inschakelde toen Van Marwijk zijn uitleg afsloot met "...daarom hebben we voor hem gekozen."
Mocro
8 september 2010, 00:01
Wáárom stond Pieters er niet in? Ik geloof dat ik net inschakelde toen Van Marwijk zijn uitleg afsloot met "...daarom hebben we voor hem gekozen."
Hij liet volgens Van Marwijk geen goede indruk achter. Ik vond het iets té, omdat hij normaal gesproken spelers lang het vertrouwen geeft. Nu was hij toch vrij duidelijk en nu is het maar afwachten hoe Pieters het gaat oppakken. Hij moet ook beter...niet zozeer voor Oranje, maar vooral voor PSV.
Bowden
8 september 2010, 00:24
Hij liet volgens Van Marwijk geen goede indruk achter. Ik vond het iets té, omdat hij normaal gesproken spelers lang het vertrouwen geeft. Nu was hij toch vrij duidelijk en nu is het maar afwachten hoe Pieters het gaat oppakken. Hij moet ook beter...niet zozeer voor Oranje, maar vooral voor PSV.
Unbelievable. Wat een afknapper.
Met Anita gaan we de oorlog sowieso NIET winnen. Dwerg dat het is. Man man man, dat valt tegen.
Mocro
8 september 2010, 00:27
Unbelievable. Wat een afknapper.
Met Anita gaan we de oorlog sowieso NIET winnen. Dwerg dat het is. Man man man, dat valt tegen.
Die kleine Anita laat wel meer drive zien dan Pieters. Is veel feller. Ik heb Pieters meerdere malen verdedigd, maar wat hij de afgelopen wedstrijden bij PSV liet zien kan eigenlijk niet. Tegen die amateurs van San Marino was het ook niet op een manier waarmee hij zijn plekje kan veiligstellen...en maar roepen dat hij de opvolger van Van Bronckhorst wil worden. Ja, daar moet je toch wel iets meer voor laten zien... :rolleyes:
Elio
8 september 2010, 11:04
Die kleine Anita laat wel meer drive zien dan Pieters. Is veel feller. Ik heb Pieters meerdere malen verdedigd, maar wat hij de afgelopen wedstrijden bij PSV liet zien kan eigenlijk niet. Tegen die amateurs van San Marino was het ook niet op een manier waarmee hij zijn plekje kan veiligstellen...en maar roepen dat hij de opvolger van Van Bronckhorst wil worden. Ja, daar moet je toch wel iets meer voor laten zien... :rolleyes:
Van die drive ben ik op zich wel met je eens, maar hij leed ook veel te veel balverlies. Ik vind dat we een probleem hebben op de linksbackpositie. Aan de rechterkant hebben we een wereldback (Van der Wiel) en links..........niets. Zowel Pieters als Anita vind ik te licht vergeleken met de andere spelers bij oranje. Raar dat we kennelijk gewoon geen goede linksback hebben in Nederland die ook op het niveau van oranje kan meekomen.:confused:
LeicesterPhoolies
8 september 2010, 11:06
Van die drive ben ik op zich wel met je eens, maar hij leed ook veel te veel balverlies. Ik vind dat we een probleem hebben op de linksbackpositie. Aan de rechterkant hebben we een wereldback (Van der Wiel) en links..........niets. Zowel Pieters als Anita vind ik te licht vergeleken met de andere spelers bij oranje. Raar dat we kennelijk gewoon geen goede linksback hebben in Nederland die ook op het niveau van oranje kan meekomen.:confused:
Zo raar is dat niet, probeer maar eens de laatste goede Nederlandse linksback van PSV voor de geest te halen. (Met de nadruk op goede, Pieters uitgezonderd).
Ralf Edström
8 september 2010, 11:16
Zo raar is dat niet, probeer maar eens de laatste goede Nederlandse linksback van PSV voor de geest te halen. (Met de nadruk op goede, Pieters uitgezonderd).
Bouma, en die gaat er straks weer staan bij Oranje.
Pavlos
8 september 2010, 11:31
Er zat een toptalent in de jeugd: Van Aanholt.
LeicesterPhoolies
8 september 2010, 11:33
Er zat een toptalent in de jeugd: Van Aanholt.
Ik kan me niet herinneren dat Van Aanholt ooit in het eerste van PSV heeft gespeeld, dus die komt niet in aanmerking.
Elio
8 september 2010, 11:36
Bouma, en die gaat er straks weer staan bij Oranje.
Ja, dat zou een oplossing kunnen zijn maar eerst zien hoe hij het bij PSV gaat doen. ;)
Kunnen Maduro of Bruma straks ook niet i.p.v. in het centrum op de linksbackpositie staan? Dat zijn sowierso 2 betere voetballers met verdedigende en ook opbouwende potentie!
Iraanse psv-fan
8 september 2010, 11:59
Van Marwijk was het dus kennlijk niet met je eens: Anita startte in de basis. Pieters en Anita zijn vooralsnog concurrenten en derhalve is Erik geen eerste keus op die positie;)
En Anita was tegen een sterkere tegenstander dan San marino, beter dan Pieters. Ik denk dat Pieters voorlopig het nakijken heeft.
Koolhof-Thoresen
8 september 2010, 13:55
Van Marwijk was het dus kennlijk niet met je eens: Anita startte in de basis. Pieters en Anita zijn vooralsnog concurrenten en derhalve is Erik geen eerste keus op die positie;)
En Anita was tegen een sterkere tegenstander dan San marino, beter dan Pieters. Ik denk dat Pieters voorlopig het nakijken heeft.
Van Marwijk heeft nog gelijk ook, al ben ik ook geen Anita fan ;) Het is precies wat je ook bij PSV ziet, Pieters doet aanvallend zelden mee.
Het is een voetballer, die ook vind dat je tegen 10 man De Graafschap lekker achterin moet blijven. Geen initiatief en laf eigenlijk, maar degelijk. Niet meer dan dat.
Maar van Marwijk vind ik ook een draak van een coach en ik beleef nog weinig plezier aan Oranje.
Kronos
8 september 2010, 16:52
Ik fundeerde* die uitspraak natuurlijk op het feit dat van Marwijk gezegd had dat hij voor Pieters had gekozen, en omdat hij spelers lang en veel het vertrouwen geeft. Ik ging er derhalve ook niet vanuit dat Erik er zo snel uitgegooid zou worden, ondanks zijn matige prestatie. Ik denk dat mijn allereerste vermoeden toch wel klopt wat dit betreft.
Mocro
8 september 2010, 17:17
Ik fungeerde die uitspraak natuurlijk op het feit dat van Marwijk gezegd had dat hij voor Pieters had gekozen, en omdat hij spelers lang en veel het vertrouwen geeft. Ik ging er derhalve ook niet vanuit dat Erik er zo snel uitgegooid zou worden, ondanks zijn matige prestatie. Ik denk dat mijn allereerste vermoeden toch wel klopt wat dit betreft.
Het was idd opvallend dat hij Pieters meteen hard liet vallen. Zal nog een lange strijd worden over wie de nieuwe linksback gaat worden. Anita was niet veel beter in aanvallend opzicht.
Koolhof-Thoresen
8 september 2010, 18:33
Het was idd opvallend dat hij Pieters meteen hard liet vallen. Zal nog een lange strijd worden over wie de nieuwe linksback gaat worden. Anita was niet veel beter in aanvallend opzicht.
Maar die doet tenminste mee en zet druk, Pieters gaat grassprietjes tellen. ;)
Ik zie het liefst 11 PSV'ers in Oranje, maar als het zo overduidelijk is...
Kronos
8 september 2010, 18:38
Maar die doet tenminste mee en zet druk, Pieters gaat grassprietjes tellen. ;)
Ik zie het liefst 11 PSV'ers in Oranje, maar als het zo overduidelijk is...
Misschien kunnen we Salcido naturaliseren? :rolleyes:
Koolhof-Thoresen
8 september 2010, 18:47
Misschien kunnen we Salcido naturaliseren? :rolleyes:
Goed idee, hoe kom je er zo op ? :D
Davy-040
8 september 2010, 20:50
Guusje als bondscoach (Herfst 2012-Herfst 2014) = Onze laatste kans op een WK titel tot zeker 2022.
Kruspe
10 september 2010, 00:25
Oke Davy
Bacchus
10 september 2010, 10:11
Guusje als bondscoach (Herfst 2012-Herfst 2014) = Onze laatste kans op een WK titel tot zeker 2022.
Waar baseer je dat jaartal op?
Davy-040
10 september 2010, 14:39
Waar baseer je dat jaartal op?
WK's:
2014
2018
2022
Omdat ik denk dat we in 2018 heel blij mogen zijn als we de kwartfinale halen.
Van Persie, Sneijder, Van Der Vaart, Huntelaar zijn dan allemaal al 34-36.
Robben, Kuyt, Janssen, Engelaar, Mathijsen, Boulahrouz en Ooijer zullen (waarschijnlijk) dan al gestopt zijn.
Denk niet dat we gelijkwaardige spelers in de jeugd hebben zitten op dit moment anders hadden we daar wel iets over gehoord.
Ja dan hebben we nog Elia, Babel, Lens en al die andere snelle buitenspelers maar die zijn dan ook niet meer zo snel (1 van hun sterkste punten) en conditie zal ook niet meer top zijn.
Nistelaria
10 september 2010, 14:58
En dan heb je niet het idee dat er ondertussen weer nieuwe talenten op zijn gestaan? Je kijkt wel 6 jaar vooruit?
En spelers die dan al gestopt zijn zijn nou niet echte top hoor, Ooijer Engelaar Bouhlarouz, Janssen en Mathijssen.......
Er zijn tegen die tijd vast wel nieuwe spelers, Bruma voor Mathijssen, Wolfswinkel die dan bij Man utd. de ballen erin schiet en Europees topscorer is geworden.
Wie had er 6 jaar geleden nou verwacht dat van Persie zo'n topspeler zou worden nadat 'ie wegging bij Feyenoord?
Flauwekul allemaal, Davy.
Davy-040
10 september 2010, 17:27
En dan heb je niet het idee dat er ondertussen weer nieuwe talenten op zijn gestaan? Je kijkt wel 6 jaar vooruit?
En spelers die dan al gestopt zijn zijn nou niet echte top hoor, Ooijer Engelaar Bouhlarouz, Janssen en Mathijssen.......
Er zijn tegen die tijd vast wel nieuwe spelers, Bruma voor Mathijssen, Wolfswinkel die dan bij Man utd. de ballen erin schiet en Europees topscorer is geworden.
Wie had er 6 jaar geleden nou verwacht dat van Persie zo'n topspeler zou worden nadat 'ie wegging bij Feyenoord?
Flauwekul allemaal, Davy.
Robben is wel echte top!
Ik zeg niet dat we laatse in de groep worden in 2018 of dat we ons eigen helemaal niet kwalificeren maar we gaan zeker niet verder komen dan de kwart finale.
Engeland, Italie, Frankrijk, Argentinie, Brazilie, Spanje en Duitsland hebben allemaal nog genoeg jonge gasten lopen die zo in kunnen stromen.
Kunnen jullie 10 Nederlandse spelers noemen U-24 die het talent hebben om in 2018 op het WK te spelen?
Ik heb van horen zeggen dat we na het succes in de jaren 70 we de 6 jaar erna totaal niets hebben gepresteerd.
Denk dat we na 2014 ook zo'n tijd gaan krijgen.
Bas
10 september 2010, 17:46
Robben is wel echte top!
Ik zeg niet dat we laatse in de groep worden in 2018 of dat we ons eigen helemaal niet kwalificeren maar we gaan zeker niet verder komen dan de kwart finale.
Engeland, Italie, Frankrijk, Argentinie, Brazilie, Spanje en Duitsland hebben allemaal nog genoeg jonge gasten lopen die zo in kunnen stromen.
Kunnen jullie 10 Nederlandse spelers noemen U-24 die het talent hebben om in 2018 op het WK te spelen?
Ik heb van horen zeggen dat we na het succes in de jaren 70 we de 6 jaar erna totaal niets hebben gepresteerd.
Patrick van Aanholt, Jeffrey Bruma, Tim Krul, Siem de Jong, Gregory van der Wiel, Ricky van Wolfswinkel, Leroy Fer, Lorenzo Ebicillio, (ken ik niet maar is dit seizoen naar Arsenal gegaan dus hij zal wel goed zijn) Luuk de Jong, Luc Castaignos, Zakaria Labyad, iedere andere Feyenoorder of Ajaksied want die schieten toch als paddenstoelen uit de grond, etc. Daarbij verliest onze B-garnituur talenten maar met 2-1 van de beste Spaanse dus echt veel zorgen maak ik me niet.
En dan vergeet ik natuurlijk onze 16, 15, 14, 13 en misschien wel 12 jarige talentjes die nog niemand kent.
Davy-040
10 september 2010, 18:28
Patrick van Aanholt, Jeffrey Bruma, Tim Krul, Siem de Jong, Gregory van der Wiel, Ricky van Wolfswinkel, Leroy Fer, Lorenzo Ebicillio, (ken ik niet maar is dit seizoen naar Arsenal gegaan dus hij zal wel goed zijn) Luuk de Jong, Luc Castaignos, Zakaria Labyad, iedere andere Feyenoorder of Ajaksied want die schieten toch als paddenstoelen uit de grond, etc. Daarbij verliest onze B-garnituur talenten maar met 2-1 van de beste Spaanse dus echt veel zorgen maak ik me niet.
En dan vergeet ik natuurlijk onze 16, 15, 14, 13 en misschien wel 12 jarige talentjes die nog niemand kent.
Hoe kan je zeggen dat Ebicillio het talent heeft om in 2018 het wk te spelen als je hem nog nooit hebt zien spelen?
Behalve Van Der Wiel zijn het toch allemaal maar net niet voetballers, Leuk voor de mickey mouse league maar kansloos voor de top.
De andere helft van de spelers die je noemt hebben we ook net een paar wedstrijdjes kunnen zien spelen.
Publicly Displayed Name
10 september 2010, 20:01
Robben is wel echte top!
Davy, heb je de kwalificatiereeks van Jong Oranje niet gezien?:rolleyes:
In die reeks hebben ze één wedstrijd verloren, tegen Spanje (maar die speelden ze met een B-team, omdat ze al geplaatst waren). De andere wedstrijden werden gewonnen.
Verder heeft Bas iets terug al een hele reeks geweldige talenten genoemd, dus ik snap (wederom) jouw punt niet.
Davy-040
10 september 2010, 20:11
Davy, heb je de kwalificatiereeks van Jong Oranje niet gezien?:rolleyes:
In die reeks hebben ze één wedstrijd verloren, tegen Spanje (maar die speelden ze met een B-team, omdat ze al geplaatst waren). De andere wedstrijden werden gewonnen.
Verder heeft Bas iets terug al een hele reeks geweldige talenten genoemd, dus ik snap (wederom) jouw punt niet.
Ja allemaal geweldige talenten voor de mickey mouse league!
Misschien een paar voor de Europese SUBtop.
Maar daar ga je het echt niet mee redden op een WK.
Bas
10 september 2010, 20:37
Misschien moet je jouw glazen bol even oppoetsen. En jij oordeelt ook over iets wat je niet kan zien, potentieel. Dus dan mag ik ook oordelen over spelers die ik nooit heb gezien. :cool:
Neem maar aan dat er echt wel weer grote talenten gaan doorbreken, net zoals spelers waarvan je dat nooit gedacht had.
Publicly Displayed Name
10 september 2010, 20:41
Als die jongens op die leeftijd op die jonge leeftijd al uitblinken in onze Mickey Mouse league, dan is het duidelijk dat deze spelers zich kunnen ontwikkelen tot spelers die bij grote clubs aan de bak kunnen.
Verder heb ik geen zin meer om met jou over dit onderwerp in discussie te gaan, omdat we het toch nooit eens zullen worden. Ik wens je veel plezier in jouw donkere kamertje;)
Davy-040
10 september 2010, 21:05
Jullie onderschatten mijn gave maar goed...
2018 max. haalbare = WK kwartfinale
Mark my words!
Kronos
10 september 2010, 21:30
Je gave...
Ga toch fietsen man.
Davy-040
10 september 2010, 21:47
Je gave...
Ga toch fietsen man.
Wij praten in 2018 wel verder.
Kronos
10 september 2010, 22:10
Wij praten in 2018 wel verder.
Ik heb zelf al vaker aangegeven dat ik vrees dat het na deze generatie voorbij is met onze topvoetballers. Daar heb ik het dan ook niet over.
Als jij over 'je gave' begint, tsja... :rolleyes:
Mercure
10 september 2010, 22:11
Ik heb zelf al vaker aangegeven dat ik vrees dat het na deze generatie voorbij is met onze topvoetballers. Daar heb ik het dan ook niet over.
Wat ik ook onzin vind. Hoe kan je dat nu voorspellen?
Ralf Edström
10 september 2010, 22:17
Ik denk het ook, maar dat dacht ik ook toen van Breukelen stopte, en om het bij Oranje te houden, Koeman, van Basten, Gullit, en Rijkaard. Er staat altijd weer iemand op tenzij............, er geen halt wordt toegeroepen aan al het exportspul uit Bulgarije, Hongarije, enz. Het is wel dankzij Ajax dat we dit jaar de finale haalden, want met de opgeleide spelertjes van PSV kom je niet ver. Het talent was er vroeger, nu, en zal er over 10 jaar nog steeds zijn. de vraag is alleen of ze de kans gaan krijgen bij een club. PSV heeft nu lens gehaald gelukkig. Vorig jaar zou het een onbekende slowaak zijn geweest. Stoch heeft zich goed ontwikkeld bij Twente en daar gaat Slowakije van profiteren. De jongen uit het 2e daar had ook een jaar ervaring op kunnen doen. Zo kan ik uren door blijven typen, maar mijn verhaal is wel duidelijk denk ik.
Mercure
10 september 2010, 22:28
Ik denk het ook, maar dat dacht ik ook toen van Breukelen stopte, en om het bij Oranje te houden, Koeman, van Basten, Gullit, en Rijkaard. Er staat altijd weer iemand op tenzij............, er geen halt wordt toegeroepen aan al het exportspul uit Bulgarije, Hongarije, enz. Het is wel dankzij Ajax dat we dit jaar de finale haalden, want met de opgeleide spelertjes van PSV kom je niet ver. Het talent was er vroeger, nu, en zal er over 10 jaar nog steeds zijn. de vraag is alleen of ze de kans gaan krijgen bij een club. PSV heeft nu lens gehaald gelukkig. Vorig jaar zou het een onbekende slowaak zijn geweest. Stoch heeft zich goed ontwikkeld bij Twente en daar gaat Slowakije van profiteren. De jongen uit het 2e daar had ook een jaar ervaring op kunnen doen. Zo kan ik uren door blijven typen, maar mijn verhaal is wel duidelijk denk ik.
Punt is alleen dat het nationale elftal me totaal niet boeit.
Bas
10 september 2010, 22:28
Gelukkig is PSV hofleverancier bij de -17 van Oranje, dus er zit zeker wat aan te komen. :)
Kevin Strootman
11 september 2010, 17:59
Gelukkig is PSV hofleverancier bij de -17 van Oranje, dus er zit zeker wat aan te komen. :)
Oh kijk, dat is weer een leuk bericht. Zelf ben ik niet zo op de hoogte van '' echt ''de jongens onder de 17. Maar dit geeft aan dat ze heus niet stil zitten.
Pavlos
22 september 2010, 16:25
Bouma vervangt Vlaar in voorselectie van Oranje
Bert van Marwijk heeft de voorlopige selectie van het Nederlands elftal bekendgemaakt, voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Moldavië (8 oktober) en Zweden (12 oktober). De meest opvallende naam in de voorlopige lijst is die van Wilfred Bouma.
:)
Ook Ibi, Lens en Pieters zitten er weer bij.
Kronos
22 september 2010, 16:33
Als Bert verstandig is zet 'ie Wilfred meteen linksback. Probleem opgelost.
Pavlos
22 september 2010, 17:20
Als Bert verstandig is zet 'ie Wilfred meteen linksback. Probleem opgelost.
Ik verwacht ook dat dat al in zijn planning ligt.
Kruspe
22 september 2010, 18:48
Mooi.. Vier PSV-ers in Oranje! :cool:
En heel leuk voor Ons Fredje!
Kronos
1 oktober 2010, 13:45
Van Marwijk haalt Wisgerhof bij Oranje
01 oktober 2010
Voor het eerst in zijn carrière maakt Peter Wisgerhof deel uit van de Oranje-selectie. De verdediger van FC Twente behoort tot de spelersgroep voor de komende interlands tegen Moldavië en Zweden. Wilfred Bouma is, op eigen verzoek, afgevallen. Hij voelt zich, na twee jaar blessureleed, niet klaar voor interlandvoetbal.
Bouma behoorde wel tot de voorlopige selectie, maar liet toen al aan Van Marwijk weten dat hij twijfels had. "Wilfred is natuurlijk lang geblesseerd geweest. Hij voelt zich nu nog niet klaar voor een terugkeer bij Oranje en daar kan ik me iets bij voorstellen. We hebben hier anderhalve week geleden contact over gehad, ik heb Wilfred toen gevraagd om er eens goed over na te denken. Dat heeft hij gedaan en het resultaat is dat ik hem voor de komende interlands niet oproep", aldus de coach.
Naast Bouma is, uit de 24-koppige voorselectie, ook Hedwiges Maduro afgevallen. Hij heeft aan de Champions League-wedstrijd tegen Manchester United een blessure aan zijn hamstring overgehouden. Zijn vervanger is Peter Wisgerhof.
Ruud van Nistelrooy behoort wél weer tot de groep voor de komende interlands, evenals Vurnon Anita. Of de linksback van Ajax ook daadwerkelijk in actie kan komen tegen Moldavië en Zweden, is echter onzeker. "Hij liep tegen AC Milan een blessure op. De eerste berichten daar over waren redelijk positief, maar de situatie lijkt iets te zijn verslechterd. De kans is dus aanwezig dat hij later alsnog afvalt. Daarover neem ik vermoedelijk komend weekend een beslissing", aldus Van Marwijk.
Nederland speelt vrijdag 8 oktober tegen Moldavië, vier dagen later is Zweden de tegenstander. De wedstrijd tegen Zweden vindt plaats in de ArenA.
Selectie Nederland
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Piet Velthuizen (Hercules Alicante), Michel Vorm (FC Utrecht)
Verdediging: Vurnon Anita (Ajax), Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (HSV), Erik Pieters (PSV), Gregory van der Wiel (Ajax), Peter Wisgerhof (FC Twente)
Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Mark van Bommel (Bayern München), Theo Janssen (FC Twente), Nigel de Jong (Manchester City), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Internazionale), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), en Demy de Zeeuw (Ajax)
Aanval: Eljero Elia (HSV), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuyt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Ruud van Nistelrooy (HSV)
Wisgerhof lijkt me een logische vervanger van Maduro. Verder nam Bouma een prima besluit. Meteen terug in Oranje zou wel erg snel zijn. Laat hem eerst maar eens een paar maanden lekker week in week uit voetballen bij PSV.
Ben wel benieuwd wat de staf gaat doen als Anita afvalt. Dan is namelijk alleen Pieters aanwezig als linksback. Bouma wil zelf nog niet, moet dan toch weer Braafheid opgeroepen worden? Of moet er dan, hoe treurig het ook is, naar iemand als Kuiper gekeken worden?
Pavlos
1 oktober 2010, 15:12
Wisgerhof lijkt me een logische vervanger van Maduro. Verder nam Bouma een prima besluit. Meteen terug in Oranje zou wel erg snel zijn. Laat hem eerst maar eens een paar maanden lekker week in week uit voetballen bij PSV.
Ben wel benieuwd wat de staf gaat doen als Anita afvalt. Dan is namelijk alleen Pieters aanwezig als linksback. Bouma wil zelf nog niet, moet dan toch weer Braafheid opgeroepen worden? Of moet er dan, hoe treurig het ook is, naar iemand als Kuiper gekeken worden?
Ik vind die Kuipers best een speler die interessant kan zijn voor die positie. Sterke jongen, heeft redelijke snelheid, speelde vorig jaar sterke wedstrijden bij Twente. Ja, ik zie wel wat in hem.
Kronos
1 oktober 2010, 15:16
Ik vind die Kuipers best een speler die interessant kan zijn voor die positie. Sterke jongen, heeft redelijke snelheid, speelde vorig jaar sterke wedstrijden bij Twente. Ja, ik zie wel wat in hem.
Hij is er echter nog niet in geslaagd om een vaste basisplek bij Twente te veroveren. Zeker een talent, maar wil je in Oranje komen, dan hoor je op z'n minst in de basis te staan.
Maar het feit dat we na één blessure al bij deze jongen uitkomen, geeft aan dat het echt armoe troef is op de linksbackpositie wat betreft Nederlanders. We moeten ons er dan maar aan vasthouden dat hij een prima wedstrijd tegen de Spurs speelde. Mij viel 'ie in ieder geval niet echt op, wat bij verdedigers meestal een goed teken is.
Bowden
3 oktober 2010, 23:22
Pieters is sterk de laatste weken. Kan makkelijk in Oranje staan.
Mercure
4 oktober 2010, 13:01
De Jong uit selectie gezet :eek: Had ik niet verwacht van Van Marwijk.
Kruspe
4 oktober 2010, 13:08
Ik heb dat nog niet gelezen, maar als dat echt zo is vind ik het persoonlijk (zal wel de enige zijn) belachelijk.
Natuurlijk, hij heeft in het verleden overtredingen gemaakt. Maar ik vond dit (net zoals de scheids) helemaal geen overtreding. Heel zwak dat Bert zich door figuren als die idioten van SV laat beïnvloeden. :rolleyes:
Bacchus
4 oktober 2010, 14:20
Ik heb dat nog niet gelezen, maar als dat echt zo is vind ik het persoonlijk (zal wel de enige zijn) belachelijk.
Natuurlijk, hij heeft in het verleden overtredingen gemaakt. Maar ik vond dit (net zoals de scheids) helemaal geen overtreding. Heel zwak dat Bert zich door figuren als die idioten van SV laat beïnvloeden. :rolleyes:
Bert werkt bi jde KNVB en de KNVB laat zich nou eenmaal makkelijk geïnvloeden door Studio Shag.
Elio
4 oktober 2010, 14:47
De Jong uit selectie gezet :eek: Had ik niet verwacht van Van Marwijk.
Hmm, ik vind een periode van bezinning (2 duels schorsing) niet zo'n slecht plan. Er is geen sprake van een definitieve verbanning en ik vind wel dat je als bond een signaal moet afgeven naar buiten toe. Vaak vinden wij hier ook dat een club eens een speler disciplinair zou moeten schorsen en dat er niet steeds gewacht hoeft te worden op de aanklager.
Ik ga er wel vanuit dat De Jong niet met voorbedachte rade iemand de wedstrijd uit wil schoppen, maar kennelijk is hij toch gewoon te onbesuisd. Dit kan niet zo doorgaan.
LeicesterPhoolies
4 oktober 2010, 16:09
Hmm, ik vind een periode van bezinning (2 duels schorsing) niet zo'n slecht plan. Er is geen sprake van een definitieve verbanning en ik vind wel dat je als bond een signaal moet afgeven naar buiten toe. Vaak vinden wij hier ook dat een club eens een speler disciplinair zou moeten schorsen en dat er niet steeds gewacht hoeft te worden op de aanklager.
Ik ga er wel vanuit dat De Jong niet met voorbedachte rade iemand de wedstrijd uit wil schoppen, maar kennelijk is hij toch gewoon te onbesuisd. Dit kan niet zo doorgaan.
Newcastle midfielder Hatem Ben Arfa suffered a broken tibia and fibula in Sunday's 2-1 defeat at Manchester City, the Tyneside club have confirmed.
Ben Arfa, 23, went down under a strong Nigel De Jong challenge after four minutes of the match, before being stretchered off and taken to hospital.
Newcastle boss Chris Hughton suspected the news, claiming it was "a challenge that didn't need to be made."
A Newcastle club statement said: "He will undergo surgery [Monday] morning."
"Everyone connected with the club sends Hatem their best wishes for a speedy recovery.
"At this stage no time limit has been put on his expected return date."
Ben Arfa, on loan from Marseille, was playing in only his third Magpies game.
He scored a spectacular long-range winner on his debut against Everton but is now set for a lengthy absence.
"It's a solemn changing room in there," added Hughton, who also lost centre-back Fabricio Coloccini to a groin injury nine minutes before half-time.
"We've had a couple of real downers, but we've a spirited dressing room and these things make everybody a bit closer."
Nogmaals de reactie van Hughton, die manager is van Newcastle. De bewoording 'a challenge that didn't need to be made' is het sterkste wat ik hier nu gehoord heb, maar ik krijg nog steeds niet het idee dat hij daarmee De Jong veroordeeld. Er wordt ook verder niet over gezeken hier in Engeland.
Kruspe
4 oktober 2010, 17:33
Dezelfde speelronde.. Vergelijk deze tackle met die van De Jong
http://www.sport1.nl/video/356-overtreding-karl-henry.html
Mark van Bommel
4 oktober 2010, 18:11
Pff, flinke tackle zeg. Al is 'ie niet echt gevaarlijk volgens mij.
Kruspe
4 oktober 2010, 18:44
Ik vond 'm wel sierlijk :D
Maar oke, als we dat veroordelen van De Jong, kan ik het me voorstellen. Maar een tackle op de bal.. En het ergste is nog die Jan Mulder.. pfff
Kronos
4 oktober 2010, 19:06
Goed vergelijkingsmateriaal. Deze overtreding is rood, die van de Jong vind ik geel. Hij heeft gewoon ontzettende pech dat 'ie bij die tackle het onderbeen van Ben Arfa breekt. Gewoon domme pech, het probleem is alleen dat het wéér de Jong is.
Maar goed, het is natuurlijk van de gekke dat 'ie uit de Oranje-selectie wordt gelaten, dat slaat helemaal nergens op. Zou van Marwijk zich dan echt laten beïnvloeden door Studio Voetbal? Dat zou ik echt héél erg slecht vinden...
Mercure
4 oktober 2010, 19:15
Goed vergelijkingsmateriaal. Deze overtreding is rood, die van de Jong vind ik geel. Hij heeft gewoon ontzettende pech dat 'ie bij die tackle het onderbeen van Ben Arfa breekt. Gewoon domme pech, het probleem is alleen dat het wéér de Jong is.
Maar goed, het is natuurlijk van de gekke dat 'ie uit de Oranje-selectie wordt gelaten, dat slaat helemaal nergens op. Zou van Marwijk zich dan echt laten beïnvloeden door Studio Voetbal? Dat zou ik echt héél erg slecht vinden...
Wel door de publieke opinie denk ik ja, hij zal het gezaag zat zijn.
Ben sowieso niet zo onder de indruk van Van Marwijk, maar dat was denk ik al bekend ;)
Kronos
4 oktober 2010, 19:19
Wel door de publieke opinie denk ik ja, hij zal het gezaag zat zijn.
Ben sowieso niet zo onder de indruk van Van Marwijk, maar dat was denk ik al bekend ;)
Hoe meer men zou zagen, hoe minder snel ik zou doen waar men om roept. Maar goed, dat kan dan weer aan mij liggen. ;)
Bacchus
4 oktober 2010, 19:50
Pff, flinke tackle zeg. Al is 'ie niet echt gevaarlijk volgens mij.
Als het slachtoffer met de noppen in het gras staat, breek je alles af.
Maar hij is los van de grond, dus wordt het een sierlijke aangelegenheid wat mij betreft. :cool:
The Joker
4 oktober 2010, 19:57
Van Marwijk had hem dan ook in de WK-finale moeten wisselen. Dit slaat een beetje helemaal nergens op.
BART96
4 oktober 2010, 21:16
Sorry jongens,
wat een heerlijke tackle!:D
boertjekoe
4 oktober 2010, 21:21
Ongelooflijk ook die Bertje. Heb je eindelijk een speler in de gelederen die weer eens ouderwets de tegenstander wat angst in kan boezemen, zet je hem buiten de selectie.
Ik heb de tackle gezien, en vond hem eigenlijk totaal niet bijzonder, en al helemaal niet zo hard dat het een dubbele beenbreuk zou opleveren. Misschien dat die Ben Arfa aan een milde vorm van 'brittle bone disease' lijdt of dat ie niet genoeg melk heeft gedronken, maar het zag er echt niet spannend uit.
Het is gewoon typisch iets wat de media als een stelletje aasgieren probeert uit te buiten; werd er vroeger ook zo enorm gezeurd over Wouters, v.Tiggelen of de Wolf? Nu gaan we de Jong missen tegen Zweden, nou, ben benieuwd wie er in zijn plaats gaat spelen? De Zeeuw? :o
Kronos
4 oktober 2010, 21:25
Het is nu vooral jammer dat Janssen er niet meer bij is, vind ik.
TiezZ
4 oktober 2010, 21:47
Als het slachtoffer met de noppen in het gras staat, breek je alles af.
Maar hij is los van de grond, dus wordt het een sierlijke aangelegenheid wat mij betreft. :cool:
De overtreding van Henry van Wolves dit weekend bijvoorbeeld.
Bas
4 oktober 2010, 21:59
Ongelooflijk ook die Bertje. Heb je eindelijk een speler in de gelederen die weer eens ouderwets de tegenstander wat angst in kan boezemen, zet je hem buiten de selectie.
Ik heb de tackle gezien, en vond hem eigenlijk totaal niet bijzonder, en al helemaal niet zo hard dat het een dubbele beenbreuk zou opleveren. Misschien dat die Ben Arfa aan een milde vorm van 'brittle bone disease' lijdt of dat ie niet genoeg melk heeft gedronken, maar het zag er echt niet spannend uit.
Het is gewoon typisch iets wat de media als een stelletje aasgieren probeert uit te buiten; werd er vroeger ook zo enorm gezeurd over Wouters, v.Tiggelen of de Wolf? Nu gaan we de Jong missen tegen Zweden, nou, ben benieuwd wie er in zijn plaats gaat spelen? De Zeeuw? :o
Mwa, het is wel de zesde in 2 jaar tijd. Deze was misschien niet zo heel achterlijk maar als je ziet wat voor botbreuken hij de laatste 2 jaar heeft veroorzaakt is het misschien wel eens goed dat hij door dit soort achterlijke overtredingen (achterlijk in de zin van niet nodig) zichzelf en het team kan benadelen.
En alsjeblieft geen De Zeeuw, die kwal. :mad:
Kruspe
4 oktober 2010, 22:18
Lekker Ibi of Van der Vaart daar neerzetten.
Bowden
5 oktober 2010, 01:00
Ik zeg: Van der Vaart!
Bacchus
5 oktober 2010, 17:25
Ola Toivonen noemt Nederlands elftal 'stel varkens'
Dinsdag 5 Oktober 2010 16:27 |
Ola Toivonen vindt het terecht dat Nigel de Jong uit de selectie van het Nederlands elftal gezet is. De Jong kwam eerder negatief in het nieuws door zijn overtreding op Ben Arfa.
http://www.voetbalinfo.nl/images/nieuws/250x163/20101005b6b7abb8b159ef113b228d63f0fb355574601286288559.jpg (http://www.voetbalinfo.nl/images/nieuws/600x350/20101005b6b7abb8b159ef113b228d63f0fb355574601286288559.jpg)Volgens de lange Zweed speelde Oranje als een stel varkens op het wereldkampioenschap voetbal. “Ze hebben betere varkens dan alleen Robben. Op het middenveld lopen er twee die je op willen vreten”, waren de woorden van Toivonen.
De PSV-aanvaller is duidelijk over de wedstrijden van volgende week. Volgens de speler van de Brabantse club zal Oranje enorm gedisciplineerd gaan voetballen tegen Zweden. “Het is een sleutelduel in de poule en ze zullen ons niets cadeau geven.”
Wahaha! :D
LeicesterPhoolies
5 oktober 2010, 17:34
Ola Toivonen noemt Nederlands elftal 'stel varkens'
Dinsdag 5 Oktober 2010 16:27 |
Ola Toivonen vindt het terecht dat Nigel de Jong uit de selectie van het Nederlands elftal gezet is. De Jong kwam eerder negatief in het nieuws door zijn overtreding op Ben Arfa.
http://www.voetbalinfo.nl/images/nieuws/250x163/20101005b6b7abb8b159ef113b228d63f0fb355574601286288559.jpg (http://www.voetbalinfo.nl/images/nieuws/600x350/20101005b6b7abb8b159ef113b228d63f0fb355574601286288559.jpg)Volgens de lange Zweed speelde Oranje als een stel varkens op het wereldkampioenschap voetbal. “Ze hebben betere varkens dan alleen Robben. Op het middenveld lopen er twee die je op willen vreten”, waren de woorden van Toivonen.
De PSV-aanvaller is duidelijk over de wedstrijden van volgende week. Volgens de speler van de Brabantse club zal Oranje enorm gedisciplineerd gaan voetballen tegen Zweden. “Het is een sleutelduel in de poule en ze zullen ons niets cadeau geven.”
Wahaha! :D
Toivonen was misschien bang voor zijn benen en is daarom blij dat De Jong niet meedoet?
CNG MrKrateos
5 oktober 2010, 18:34
Ola Toivonen verbaasd over uitspraken
05 oktober 2010 18:00
Ola Toivonen.
Met verbazing heeft Ola Toivonen kennisgenomen van de wijze waarop hij in de Nederlandse pers geciteerd is over het Nederlands elftal. De PSV’er wordt in een vrije vertaling het woord ‘varkens’ in de mond gelegd. “De uitdrukking is vanuit het Zweeds helemaal verkeerd geïnterpreteerd”, laat Toivonen weten.
Verkeerde interpretatie ‘griseri’
De betreffende verslaggeefster van de Zweedse krant Aftonbladet, Petra Thoren, bevestigt dat de gebruikte uitdrukking van Toivonen in de Nederlandse pers op een onjuiste manier is overgenomen en in het Nederlands uit zijn verband is getrokken. “Ola vertelde in het gesprek dat het Nederlands elftal tijdens het WK in Zuid-Afrika spijkerhard heeft gevoetbald en dat het team op het middenveld een paar bikkelharde spelers heeft rondlopen. Hij heeft geen namen genoemd overigens. Hij gebruikte de uitdrukking griseri, wat je op z’n Engels als ‘piggery’ kunt vertalen. Dat betekent in Zweden heel hard en fysiek voetbal, maar je mag dat niet letterlijk interpreteren als ‘varkens’. Dat is onjuist”, aldus Thoren. Oranje speelt volgende week dinsdag de EK-kwalificatieinterland tegen Zweden. Toivonen, Marcus Berg en Andreas Isaksson komen in Amsterdam hun drie PSV-collega’s Ibrahim Afellay, Erik Pieters en Jeremain Lens tegen.
Haha, :D
Kronos
5 oktober 2010, 19:58
Lekker Ibi of Van der Vaart daar neerzetten.
Wat mij betreft Ibi. Die laat al meer dan een jaar zien dat hij prima als verdedigende middenvelder kan spelen.
BART96
5 oktober 2010, 20:57
Wat mij betreft Ibi. Die laat al meer dan een jaar zien dat hij prima als verdedigende middenvelder kan spelen.
Ook al is hij als aanvallende beter.
PSV033
7 oktober 2010, 09:40
Toivonen was misschien bang voor zijn benen en is daarom blij dat De Jong niet meedoet?
Ik ben ook reuze blij dat de Jong niet in de gelegenheid komt om Toivonen een jaartje de ziektewet in te schoppen.
Kevin Strootman
7 oktober 2010, 16:11
Nu gaan we de Jong missen tegen Zweden, nou, ben benieuwd wie er in zijn plaats gaat spelen? De Zeeuw? :o
Die raakt al sinds Januari géén knikker.
Ik vind het mooi om te zien, echtwaar. 2 motoren op het middenveld als Von Bommel en Nigel the Young. Tijd voor een Ibrahim Afellay ? (nu weer nummer 2 in de huidige VI speler van het jaar ranglijst, zodat we de voetballende, kant een keertje aan het werk te zien op de controlerende rol ?
Edit; Eljerio Elia geblesseerd. Afellay meer kans op speeltijd
Mercure
7 oktober 2010, 22:31
Van Marwijk wil vier wissels in wedstrijden in plaats van drie
Donderdag, 7 oktober 2010 om 20:52
Bert van Marwijk wil een decennia oude spelregel in het voetbal graag veranderd zien worden. De Oranje-bondscoach was onlangs aanwezig op een FIFA-congres in Madrid en stelde daar volgens De Telegraaf voor om het aantal wissels in wedstrijden te verhogen van drie naar vier. Het idee zou bijval hebben gekregen van collega-bondscoaches.
De WK-bondscoaches analyseerden recentelijk het wereldkampioenschap in Zuid-Afrika en spraken daar over allerlei zaken. Van Marwijk kwam met de suggestie om de mogelijkheid te creëren tot het wisselen van vier spelers. In officiële kwalificatie- en toernooiwedstrijden mag de bondscoach maximaal drie nieuwe spelers het veld inbrengen; in oefeninterlands zoveel als hij wil.
Het liefst zou Van Marwijk echter standaard meer dan drie wissels toepassen. “Ik kwam ermee naar aanleiding van de vele blessures en het drukke programma voor de spelers. We moeten de spelers meer in bescherming nemen. Vier in plaats van drie wissels zou al een vooruitgang zijn, evenals het gelijktrekken van de start van alle competities in Europa”, aldus Van Marwijk. Hij kreeg naar eigen zeggen veel bijval van collega's.
:rolleyes: :rolleyes:
Waar zou hij dat voor nodig hebben? Kan hij 3 in plaats van 2 wissels doen in de laatste 5 minuten.
LeicesterPhoolies
8 oktober 2010, 09:23
Bert van Marwijk wil een decennia oude spelregel in het voetbal graag veranderd zien worden. De Oranje-bondscoach was onlangs aanwezig op een FIFA-congres in Madrid en stelde daar volgens De Telegraaf voor om het aantal wissels in wedstrijden te verhogen van drie naar vier. Het idee zou bijval hebben gekregen van collega-bondscoaches.
De WK-bondscoaches analyseerden recentelijk het wereldkampioenschap in Zuid-Afrika en spraken daar over allerlei zaken. Van Marwijk kwam met de suggestie om de mogelijkheid te creëren tot het wisselen van vier spelers. In officiële kwalificatie- en toernooiwedstrijden mag de bondscoach maximaal drie nieuwe spelers het veld inbrengen; in oefeninterlands zoveel als hij wil.
Het liefst zou Van Marwijk echter standaard meer dan drie wissels toepassen. “Ik kwam ermee naar aanleiding van de vele blessures en het drukke programma voor de spelers. We moeten de spelers meer in bescherming nemen. Vier in plaats van drie wissels zou al een vooruitgang zijn, evenals het gelijktrekken van de start van alle competities in Europa”, aldus Van Marwijk. Hij kreeg naar eigen zeggen veel bijval van collega's.
Waar zou hij dat voor nodig hebben? Kan hij 3 in plaats van 2 wissels doen in de laatste 5 minuten.
Nu 4, dan naar 5 en zo door naar 11. Als het slecht gaat kun je gewoon het hele elftal wisselen.
Bacchus
8 oktober 2010, 09:39
Nu 4, dan naar 5 en zo door naar 11. Als het slecht gaat kun je gewoon het hele elftal wisselen.
Of doorlopend, net als bij basketbal.:)
Iraanse psv-fan
8 oktober 2010, 16:16
Doe niet zo flauw, je weet heel goed wat hij bedoelt. De enorme belasting van je belangrijkste spelers is een reden om zo een voorstel te doen. Ik denk dat hij veel bijval zal krijgen van zijn collega's. Dat je niet van hem gecharmeerd bent mede omdat je onrealistische verwachtingen hebt t.o.v. dit Oranje, is geen reden om zo verontwaardigd te doen.
Mercure
8 oktober 2010, 19:43
Hoe gaat die ene speler helpen als Van Marwijk eigenlijk vrijwel nooit voor de 70e minuut wisselt in een officiele wedstrijd?
The Joker
8 oktober 2010, 19:59
Hoe gaat die ene speler helpen als Van Marwijk eigenlijk vrijwel nooit voor de 70e minuut wisselt in een officiele wedstrijd?
Omdat hij dan z'n wisselbeleid gaat aanpassen, natuurlijk. ;)
Mercure
8 oktober 2010, 20:10
Omdat hij dan z'n wisselbeleid gaat aanpassen, natuurlijk. ;)
Zou je denken ja? Basisspelers zijn heilig bij Bertje, muv Vaart en de spits die elke serieuze wedstrijd faalt door een dramatische tactiek. De laatste wissel vind vaak pas tegen blessuretijd plaats.
Let maar eens op ;)
Bas
8 oktober 2010, 20:43
Afellay en Pieters in de basis. :)
Mercure
8 oktober 2010, 22:12
Nou, jammer dat er geen vierde wissel mogelijk is, want Van Marwijk kan nu niks meer veranderen in de 80e minuut :)
:rolleyes:
Waarom zegt die malloot trouwens telkens Moldaven :D Ach, het is toch SBS6, daar maken die dingen niet uit.
Mercure
9 oktober 2010, 13:22
Van Marwijk was erg tevreden (Al is hij "erg kritisch"), maar ze hebben een perfecte wedstrijd gespeeld, de baas op het veld, 9 kansen gecreeërd (ik zie hem het al bijhouden op de bank voor het interview achteraf), keurig! Oh ja, de tegenstander was Moldavië.
Verder dan "heel het team moet meedoen" komt hij qua tactiek ook niet.
Ik ben die man zo zat he, vreselijk. Maar goed, dat was al wel duidelijk :p
Mocro
9 oktober 2010, 19:17
Van Marwijk was erg tevreden (Al is hij "erg kritisch"), maar ze hebben een perfecte wedstrijd gespeeld, de baas op het veld, 9 kansen gecreeërd (ik zie hem het al bijhouden op de bank voor het interview achteraf), keurig! Oh ja, de tegenstander was Moldavië.
Verder dan "heel het team moet meedoen" komt hij qua tactiek ook niet.
Ik ben die man zo zat he, vreselijk. Maar goed, dat was al wel duidelijk :p
Kun je vergelijken de wedstrijd van PSV tegen VVV minus Reis. Want het zijn gewoon lastige wedstrijden. Ze gooien veel fysiek in de strijd en staan goed (lees: in de eigen 16). Dat zijn geen makkelijke wedstrijden en dan tellen alleen de 3 punten.
Mercure
9 oktober 2010, 21:19
Kun je vergelijken de wedstrijd van PSV tegen VVV minus Reis. Want het zijn gewoon lastige wedstrijden. Ze gooien veel fysiek in de strijd en staan goed (lees: in de eigen 16). Dat zijn geen makkelijke wedstrijden en dan tellen alleen de 3 punten.
PSV tegen VVV heb ik niet gezien.
Maar met zo'n opstelling waar iedereen naar het midden trekt wordt het inderdaad lastig ja. Kijk, ik snap dat de tegenstander stug is, maar Van Marwijk doet er ook niks aan om dat te omzeilen.
Koja33
11 oktober 2010, 00:45
Ach, wat heeft Moldavie laten zien? Ze zouden zich natuurlijk moeten schamen om hun publiek op zo'n wanprestatie te trakteren.
Ik vind nog steeds dat je tegen dit soort ploegen rustig 3 kopsterke spitsen moet opstellen die oorlog in de 16 maken (bijv. Huntelaar, VOH en Dost naast elkaar) en dan steeds de bal gewoon 4 x per minuut in de 16 pompen. Grote kans dat hij meer dan 1x goedvalt.
Overigens is de kritiek van Hiddink op het spel wel lachwekkend; hij is kennelijk vergeten dat wij de laatste 3 seizoenen bij PSV van hem in slaap vielen met dat reactievoetbal.
Bacchus
11 oktober 2010, 10:10
Ach, wat heeft Moldavie laten zien? Ze zouden zich natuurlijk moeten schamen om hun publiek op zo'n wanprestatie te trakteren.
Ik vind nog steeds dat je tegen dit soort ploegen rustig 3 kopsterke spitsen moet opstellen die oorlog in de 16 maken (bijv. Huntelaar, VOH en Dost naast elkaar) en dan steeds de bal gewoon 4 x per minuut in de 16 pompen. Grote kans dat hij meer dan 1x goedvalt.
Overigens is de kritiek van Hiddink op het spel wel lachwekkend; hij is kennelijk vergeten dat wij de laatste 3 seizoenen bij PSV van hem in slaap vielen met dat reactievoetbal.
True. Maar het spel op 't WK destijds was -vond ik althans- wél te pruimen.
Ik merk aan mezelf dat het Nederlands elftal me sinds Van Basten niet meer zo interesseert als voorheen.
Kevin Strootman
11 oktober 2010, 17:24
Wat een gelul allemaal. Word je 2e op een wereldkampioensschap was het nog slecht. Het is de schoondheidswedstrijd niet, tis voetbal.
Ralf Edström
11 oktober 2010, 19:27
Wat een gelul allemaal. Word je 2e op een wereldkampioensschap was het nog slecht. Het is de schoondheidswedstrijd niet, tis voetbal.
Zeg dat dan meteen. :p
Kevin Strootman
11 oktober 2010, 20:00
Zeg dat dan meteen. :p
Reactie van mijn kant, had trouwens helemaal niets met de post van Bacchus of andere te maken hoor.
Ik gaf mijn mening aan de hand van wat utopische beginsels van de algehele voetballiefhebber en in het bijzonder de herhaaldelijke uitingen van de betweterige voetbalanalist op de nederlandse tv in de veronderstelling dat voetbal altijd maar mooi en aanvallend moet zijn.
Resultaat is het enigste wat ik belangrijk vindt. Ik vind beter verdedigen net zo goed een kunst als beter aanvallen.
Als je 2e wordt op een eindronde van een WK moet er iets beter zijn dan de andere 32 teams. Als de andere rivalen niet in vorm waren, was Nederland puur op statistiek met een gegeven van de 2e plaats dat namelijk wel.
Als als als. Daar hebben we niks aan. Aan de wereldtitel wel. Dat vind ik mooier dan de irrealistische verwachingen die ze hebben.
Mercure
11 oktober 2010, 20:38
Wat koop ik voor resultaat? Voor PSV is het nog aardig, omdat het CL betekent, maar ik heb niks aan WK worden.
Waarom kijk ik voetbal? Toch niet voor de intellectuele waarde, de meeste voetballers kunnen niet tot 10 tellen. Ik kijk het voor amusement, entertainment. En dat betekent aanvallend voetbal.
Mocro
11 oktober 2010, 22:13
Mensen kijken ook naar de kwaliteiten van een elftal. Je kan veel beter spelen, maar dan moet je wel beginnen met Kuyt eruit te halen. :p
Kevin Strootman
12 oktober 2010, 11:44
Ik kijk het voor amusement, entertainment. En dat betekent aanvallend voetbal.
Van PSV weten we allebei wel dat we echt voor resltaat gaan, vandaar dat ik dat stukje uit je bericht niet citeer.
Het gaat me meer erom, dat ik mooi verdedigen ook mooi voetbal vind en dan niet persee over intellectuele bedoelingen. Dat jij dan mooi aanvallend voetbal mooi vind, kan ik ook snappen, dat vind ik zelf ook mooi.
Voorbeeld; Stel dat Malagá een legio aan aanvallen weet af te weren van een fenomenaal spelend Real madrid, waarin Malagá die wedstrijd met een blok speelt dat zo massief en sterk is dat zelfs een fantastisch spelende C.Ronaldo géén gaatje kan vinden.. (voor zo ver ik weet is dit nooit gebeurd met Malagá, het was dan ook een voorbeeld). Dat is ook een schowspel. Ik bedoel PSV in 2004/2005 dat was toch ook kunst met Hiddink, ze hadden in de finale moeten staan. Een hele opgave, een prestatie van het hele team. De kunst lag bij het hele team. In die filosofie geniet ik ook van een verdediger als Alex of een keeper als Gomes. (wie niet?) Tegenstanders riepen in die tijd altijd met een soort vernedering dat PSV vaak maar wint door Gomés. Ik sprak dat snel tegen met, wij hebben zon keeper!.
Het is dus meer een soort vrije denkwijze, dan echt de bedoeling dat het een understatement moet zijn.
(om de post af te sluiten wil ik nog even zeggen, dat het aaabsoooluut niet mijn bedoeling was om PSV uit 2005 het PSV van nu te vergelijken.)
Kevin Strootman
12 oktober 2010, 11:47
Mensen kijken ook naar de kwaliteiten van een elftal. Je kan veel beter spelen, maar dan moet je wel beginnen met Kuyt eruit te halen. :p
Ah i see. Tja Mocro, hier kan ik niet direct wat van zeggen of ik vind dat Kuyt wel of niet moet spelen. Ging me er meer om dat sommige mensen soms wat overdrijven in hen kritiek.
Kronos
12 oktober 2010, 12:37
Bayern eist Van Bommel per direct terug
12 oktober 2010
Nederland moet het vanavond tegen Zweden mogelijk toch zonder aanvoerder Mark van Bommel stellen. Bayern München wil dat de middenvelder per direct terugkeert naar Duitsland, zodat clubarts Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt zijn geblesseerde knie kan onderzoeken. De KNVB heeft het verzoek in beraad.
Van Bommel kreeg in de wedstrijd tegen Moldavië last van zijn knie. Een oude blessure, liet hij weten. Hij trainde zondag niet mee, maar werkte maandag wel weer zonder problemen een oefensessie af en leek klaar voor de wedstrijd tegen Zweden. Bayern denkt daar echter anders over. Ongetwijfeld met de problemen rond Arjen Robben in het achterhoofd wil de Duitse ploeg dat de KNVB Van Bommel per direct voor onderzoek naar München stuurt. In dat geval kan hij vanavond niet spelen.
Mocht Van Bommel inderdaad uit het trainingskamp vertrekken, dan heeft coach Bert van Marwijk een serieus probleem. Omdat hij Nigel de Jong buiten de selectie liet, mist hij in dat geval zijn twee vaste pionnen op het middenveld. Omdat Hedwiges Maduro en Theo Janssen wegens blessures niet beschikbaar zijn, zou Oranje dan met Wout Brama of Demy de Zeeuw in de basis moeten aantreden tegen Zweden.
Wat is dit voor een onzin zeg.. :rolleyes:
Mocro
12 oktober 2010, 12:47
Ze hebben het niet zo op Oranje bij Bayern. Als ik KNVB-directeur was had ik een brief geschreven met daarin de opmerking dat ze toch al een verloren kutseizoen draaien. Een voortijdige terugkeer van een lichtgeblesseerde Van Bommel zal daar niets aan veranderen.
PSV zou zo een verzoek nooit indienen, het is voor alle partijen beter om gewoon terug te keren. :p
Iraanse psv-fan
12 oktober 2010, 13:00
Wat is dit voor een onzin zeg.. :rolleyes:
Inderdaad, ik erger me echt aan die Duitsers. Die arts van Bayern voelt zich sinds Robben-affaire gepasseerd door de KNVB en nu probeert hij op ale mogelijk manieren zijn naam naar voren te halen, omdat meneer in Duitsland als een instituut wordt beschouwd. Inderdaad in Duitsland, maar niet hier.
Het is gewoon belachelijk voor woorden. Robben speelt 3 wedstrijden achter elkaar waarvan een, 120 minuten en zij zeggen dat hij al tijdens het WK met een scheurtje in zijn hamstring aan het spelen was:rolleyes:
En Arjen zelf is als persoon net zo een mietje als dat ie met zijn lichaam is, om aan te geven dat hij wellicht tijdens de beachvolley opnieuw geblesseerd raakte. Je kan alles over Sneijder zeggen, maar hij had nu zelf het heft in handen genomen en hierop gereageerd.
LeicesterPhoolies
12 oktober 2010, 13:12
Ik denk dat Bayern alleen maar hard kan roepen maar gezien de FIFA (UEFA) regels weinig kan doen. Maar ik begrijp hun paniek wel. Niet nog zo'n verhaal als Robben.
Kronos
12 oktober 2010, 19:50
Hiddink gaat onderuit tegen fukcin' Azerbeidzjan.
Check de geweldige goal (http://www.youtube.com/watch?v=Sj1jO05mCRc&feature=player_embedded). :cool:
Ralf Edström
12 oktober 2010, 20:13
En weer verloren. Volgens mij bewijst Guus dat het allemaal wel meevalt hoe goed hij is. Hij wint niks met de Russen en de Turken bakken er ook niks van. Australie deed hij ook niks goeds. De 2e ronde halen doen wel meer matige landen. nee guus bewijst opnieuw dat hij zo goed is als zijn materiaal.
CNG MrKrateos
12 oktober 2010, 21:01
Lens erin voor geblesseerde Kuyt, Ibi en Pieters in de basis, net als Toivonen en Isaakszoon
BoydJS
12 oktober 2010, 21:08
Ibi!!!:D 2-0
na een misverstand bij het ingooien van de zweden.
Kronos
12 oktober 2010, 21:11
Hier hoop ik al tientallen interlands op. Eindelijk de goal die hij verdient. :cool:
CNG MrKrateos
12 oktober 2010, 21:13
Ergens hoop ik dat Toivonen er eentje inlegt... :o
Mocro
12 oktober 2010, 21:20
Ergens hoop ik dat Toivonen er eentje inlegt... :o
Ja en dat Isaksson niet opzichtig in de fout gaat. PSV boven alles!
Wat is die Van Bommel toch ook een varken. Die krullenbol moet met zn poten van Toivonen afblijven. :D
CNG MrKrateos
12 oktober 2010, 21:23
Ja en dat Isaksson niet opzichtig in de fout gaat. PSV boven alles!
Wat is die Van Bommel toch ook een varken. Die krullenbol moet met zn poten van Toivonen afblijven. :D
Én een invalbeurtje van Berg, en Lens die nog lekker gaat spelen. Echt hoor, boeie Oranje... :p
BART96
12 oktober 2010, 21:31
Hiddink gaat onderuit tegen fukcin' Azerbeidzjan.
Check de geweldige goal (http://www.youtube.com/watch?v=Sj1jO05mCRc&feature=player_embedded). :cool:
nette goal.
CNG MrKrateos
12 oktober 2010, 21:36
Lekker Ola, aanpakken die eikel.
BoydJS
12 oktober 2010, 21:45
OO... wat een assist:D
lekkere actie van afellay
Mark van Bommel
12 oktober 2010, 21:47
OO... wat een assist:D
lekkere actie van afellay
Godver, de vooractie gemist. of wat het speciale alleen die 2 scharen?
4-0 Ibi, wow!
CNG MrKrateos
12 oktober 2010, 21:48
Lekker Ibi!
Hoetierick
12 oktober 2010, 21:49
Ibi man of the match.
Mocro
12 oktober 2010, 21:49
Ik zei toch Kuyt eruit en dan gaat alles weer lopen. :D
Hoetierick
12 oktober 2010, 21:50
Godver, de vooractie gemist. of wat het speciale alleen die 2 scharen?
4-0 Ibi, wow!
Nee, hij draaide met een hele leuke actie.
Hoetierick
12 oktober 2010, 21:50
Ik zei toch Kuyt eruit en dan gaat alles weer lopen. :D
Behalve Kuyt zelf...die wordt afgevoerd met de ambulance.
boertjekoe
12 oktober 2010, 21:51
Prachtig voor Ibi, nu a.u.b. hetzelfde truukje, in hetzelfde stadion, herhalen in de competitie :)
Mocro
12 oktober 2010, 21:53
Behalve Kuyt zelf...die wordt afgevoerd met de ambulance.
Daar ben ik niet zo rouwig om. Klinkt niet aardig, maar dat ben ik ook niet. :D Nee, het is voor hem te hopen dat het meevalt, maar ik ben Kuytmoe...zeker na het WK.
Mocro
12 oktober 2010, 21:53
Prachtig voor Ibi, nu a.u.b. hetzelfde truukje, in hetzelfde stadion, herhalen in de competitie :)
:D Daar zat ook aan te denken. Ik vertaal alles terug naar PSV.
BART96
12 oktober 2010, 21:55
Wat een heerlijke wedstrijd is dit!:D
Mark van Bommel
12 oktober 2010, 21:55
Ergens vind ik het toch wel jammer dat Ibi dat afgelopen zomer niet heeft gedaan, zeker als hij z'n contract niet verlengd.
boertjekoe
12 oktober 2010, 21:58
:D Daar zat ook aan te denken. Ik vertaal alles terug naar PSV.
En met 'truukje' bedoel ik natuurlijk niet alleen de actie+pass, maar ook de 2 doelpunten :)
Laat hem maar lekker ff de feeling krijgen van het scoren in de Arena ;)
Mark van Bommel
12 oktober 2010, 21:59
Granqvist 4-1, toch een smetje. Slecht verdedigd (wiens man was dat?).
BART96
Mooie goal,
achja...
wel slecht gedekt.
Mocro
Ergens vind ik het toch wel jammer dat Ibi dat afgelopen zomer niet heeft gedaan, zeker als hij z'n contract niet verlengd.
Daar had hij toch ook relatief weinig kans voor gekregen. Tegen Japan had hij er één of zelfs 2 mogen maken, maar daarna kreeg hij amper speelminuten. Terwijl we steeds te horen kregen hoe fantastisch hij wel niet op de trainingen was. Zijn invalbeurten waren ook van een behoorlijk niveau. Toch kregen Van der Vaart en Elia na de groepsfase de voorkeur.
Mocro
12 oktober 2010, 22:00
Granqvist 4-1, toch een smetje. Slecht verdedigd (wiens man was dat?).
Niks smetje. Van mij mogen ze er nog 2 bijmaken, dan keren de Zweedse PSV'ers met een goed gevoel terug. ;)
Mark van Bommel
12 oktober 2010, 22:01
Daar had hij toch ook relatief weinig kans voor gekregen. Tegen Japan had hij er één of zelfs 2 mogen maken, maar daarna kreeg hij amper speelminuten. Terwijl we steeds te horen kregen hoe fantastisch hij wel niet op de trainingen was. Zijn invalbeurten waren ook van een behoorlijk niveau. Toch kregen Van der Vaart en Elia na de groepsfase de voorkeur.
Is ook zo, hij heeft m.i. (te) weinig kansen gehad. Zeker als ik zag hoe Kuyt en Elia speelden... Om over V/d Vaart nog maar te zwijgen.
Mark van Bommel
12 oktober 2010, 22:01
Niks smetje. Van mij mogen ze er nog 2 bijmaken, dan keren de Zweedse PSV'ers met een goed gevoel terug. ;)
:D
Kronos
12 oktober 2010, 22:04
Lekker voor de Zeeuw, die invalbeurt van Brama. :cool:
boertjekoe
12 oktober 2010, 22:06
't is wel gelijk prut na dat tegendoelpunt.
Mark van Bommel
12 oktober 2010, 22:09
Dit is dan wel weer erg triest:
Hevige rellen bij Italië - Servië, wedstrijd uitgesteld
Een aantal Servische fans heeft voor grote problemen gezorgd voor aanvang van het EK-kwalificatieduel tussen Italië en Servië.
Wellicht wordt het duel vanavond niet meer afgewerkt, aangezien beide landenteams kort voor het beginsignaal van het veld afmoesten. Zo'n 2000 Servische fans zorgen voor veel problemen in Genoa, waar het duel gespeeld wordt.
Zoals het er nu naar uitziet wordt de wedstrijd gestaakt en vanavond niet meer gespeeld. De UEFA heeft inmiddels een noodvergadering gevoerd met de Italiaanse voetbalbond. Momenteel proberen honderd politiemannen de boel onder controle te krijgen.
Naar verluidt is doelman Vladimir Stojkovic gewond geraakt door vuurwerk, gegooid door de Servische aanhang. De sluitpost kwam eerder uit voor Vitesse en is een vaste waarde onder de lat bij Servië.
BART96
12 oktober 2010, 22:12
Ach die Stojkovic gun ik het (die keeper van vitesse, die in onze kampioenswedstrijd zo zat te stoken),
wat trouwens een steen hoorde ik.
Mocro
12 oktober 2010, 22:13
Lekker voor de Zeeuw, die invalbeurt van Brama. :cool:
Heerlijk ja. Hij moet zijn plek kennen. :D Toch weer jammer dat Engelaar bedankt heeft...Anders had je gewoon een Oranje met 4 PSV'ers. :cool:
Mocro
12 oktober 2010, 22:26
8 schoten op goal 4 doelpunten....cijfers waar PSV jaloers op zal zijn. :D
Mark van Bommel
12 oktober 2010, 22:36
Zo zeg, die Belgen maken 't ook spannend zeg:eek:.
CNG MrKrateos
12 oktober 2010, 22:42
Heerlijk ja. Hij moet zijn plek kennen. :D Toch weer jammer dat Engelaar bedankt heeft...Anders had je gewoon een Oranje met 4 PSV'ers. :cool:
5, Als Bouma nog meegaat :)
Elio
12 oktober 2010, 23:10
Lekker voor die Toivonen! :p
60% winstkansen voor de Zweden :confused:, maar hij en Isaksson werden lekker overklast door oranje en hun eigen ploeggenoten Afellay, Pieters en Lens. Kan die Zlatan ook even opzouten? Meneer komt er niet aan te pas en dan maar iemand in de rug lopen....loser.
Je ziet hoe Afellay, Huntelaar en zelfs Pieters opbloeien als ze tussen zulke goede voetballers staan. Zal ze tegenvallen als ze weer terug bij hun eigen clubs zijn. En wat néém ik het Rutten met terugwerkende kracht kwalijk dat hij Afellay zo lang als verdedigende middenvelder gebruikt heeft. Nu zie je weer wat zijn echte kwaliteiten zijn! :mad:
Mocro
12 oktober 2010, 23:31
Lekker voor die Toivonen! :p
60% winstkansen voor de Zweden :confused:, maar hij en Isaksson werden lekker overklast door oranje en hun eigen ploeggenoten Afellay, Pieters en Lens. Kan die Zlatan ook even opzouten? Meneer komt er niet aan te pas en dan maar iemand in de rug lopen....loser.
Je ziet hoe Afellay, Huntelaar en zelfs Pieters opbloeien als ze tussen zulke goede voetballers staan. Zal ze tegenvallen als ze weer terug bij hun eigen clubs zijn. En wat néém ik het Rutten met terugwerkende kracht kwalijk dat hij Afellay zo lang als verdedigende middenvelder gebruikt heeft. Nu zie je weer wat zijn echte kwaliteiten zijn! :mad:
Hoezo Isaksson? Hij ging niet in de fout. De doelpunten vielen van dichtbij. Dat kunnen de verdedigers zich meer aanrekenen. Toivonen was bovendien de gevaarlijkste man aan de kant van Zweden.
Wat een onzinnige stelling dat het weer zal tegenvallen bij PSV. Dan zijn ze nog belangrijker en komen ze nog vaker in balbezit. Wat willen ze nog meer?
Als PSV spelers op het middenveld van het niveau Van Bommel, Sneijder of Van der Vaart had dan kon Rutten hem daar ook weghalen. Nu is hij hard nodig en voor de positie die hij vandaag had hebben wij Dzsudzsák. Lijkt me niet moeilijk kiezen tussen die twee voor die positie. Maar wij gaan hier niet uitkomen. Verschil in voetbalvisie. Ik neem het je niet kwalijk. :p
Mocro
12 oktober 2010, 23:32
5, Als Bouma nog meegaat :)
Ik had het over spelers op het veld. Als Bouma meegaat, dan zal hij waarschijnlijk een concurrent van Pieters zijn.
Elio
12 oktober 2010, 23:37
Hoezo Isaksson? Hij ging niet in de fout. De doelpunten vielen van dichtbij. Dat kunnen de verdedigers zich meer aanrekenen. Toivonen was bovendien de gevaarlijkste man aan de kant van Zweden.
Wat een onzinnige stelling dat het weer zal tegenvallen bij PSV. Dan zijn ze nog belangrijker en komen ze nog vaker in balbezit. Wat willen ze nog meer?
Als PSV spelers op het middenveld van het niveau Van Bommel, Sneijder of Van der Vaart had dan kon Rutten hem daar ook weghalen. Nu is hij hard nodig en voor de positie die hij vandaag had hebben wij Dzsudzsák. Lijkt me niet moeilijk kiezen tussen die twee voor die positie. Maar wij gaan hier niet uitkomen. Verschil in voetbalvisie. Ik neem het je niet kwalijk. :p
Nou, ik was voor het eerst blij dat Toivonen er niet in slaagde om Stekelenburg te passeren. ;)
Hij had gewoon zijn grote waffel voorafgaande aan de wedstrijd moeten houden. Dat maakt dat ik hem deze afstraffing wel gun.
En natuurlijk valt het tegen als je terug bent bij je club (PSV, Schalke '04) voor Afellay en Huntelaar. Daar hebben ze niet zulke voetballers om zich heen lopen en moeten ze veel meer vuil werk opknappen.
Geeft niet dat wij verschillen van mening inderdaad. Maar we respecteren elkaar wel. Jij kan er ook niets aan doen....;)
Mocro
12 oktober 2010, 23:41
Nou, ik was voor het eerst blij dat Toivonen er niet in slaagde om Stekelenburg te passeren. ;)
Hij had gewoon zijn grote waffel voorafgaande aan de wedstrijd moeten houden. Dat maakt dat ik hem deze afstraffing wel gun.
En natuurlijk valt het tegen als je terug bent bij je club (PSV, Schalke '04) voor Afellay en Huntelaar. Daar hebben ze niet zulke voetballers om zich heen lopen en moeten ze veel meer vuil werk opknappen.
Geeft niet dat wij verschillen van mening inderdaad. Maar we respecteren elkaar wel. Jij kan er ook niets aan doen....;)
Wat is er mis met zelfvertrouwen? Psychische oorlogsvoering? Een beetje bluf kan toch geen kwaad?
Huntelaar is daar afhankelijker van dan Afellay of Pieters. Zij zijn vanwege hun positie zoveel meer in balbezit, wat voor een voetballer over het algemeen prettiger is. Voor een spits is het wat anders.
Klopt, ik kan er ook niets aan doen dat ik gezegend ben met zoveel verstand van voetbal. :D
Hustler
13 oktober 2010, 07:45
Van mij had hij hem er juist wel in mogen lepelen, Oranje boven natuurlijk maar ik kan er altijd van genieten als PSV spelers het doel weten te vinden tijdens interlands.
Verder weer maar eens het bewijs gezien dat Afellay door Rutten feitelijk word verkracht als controlerende middenvelder, wanneer ziet Rutten nou eens in dat Ibi aanvallend moet spelen en dat hij snel een andere speler als controleur op moet stellen. We hebben nog steeds een parel in huis maar Rutten maakt er koper van.
Elio
13 oktober 2010, 08:11
Verder weer maar eens het bewijs gezien dat Afellay door Rutten feitelijk word verkracht als controlerende middenvelder, wanneer ziet Rutten nou eens in dat Ibi aanvallend moet spelen en dat hij snel een andere speler als controleur op moet stellen. We hebben nog steeds een parel in huis maar Rutten maakt er koper van.
Klopt, hij wordt gewoon misbruikt. Er moet toch wel een andere ordinaire balafpakker te vinden zijn i.p.v. je beste speler hiervoor op te offeren? :(
Elio
13 oktober 2010, 08:43
Wat is er mis met zelfvertrouwen? Psychische oorlogsvoering? Een beetje bluf kan toch geen kwaad?
Huntelaar is daar afhankelijker van dan Afellay of Pieters. Zij zijn vanwege hun positie zoveel meer in balbezit, wat voor een voetballer over het algemeen prettiger is. Voor een spits is het wat anders.
Klopt, ik kan er ook niets aan doen dat ik gezegend ben met zoveel verstand van voetbal. :D
Afellay: "Als ik goed in mijn vel zit, kan ik acties gaan maken. De rest van de spelers zorgt ervoor dat ik me op mijn gemak voel", aldus de middenvelder.
Mocro
13 oktober 2010, 09:35
Afellay: "Als ik goed in mijn vel zit, kan ik acties gaan maken. De rest van de spelers zorgt ervoor dat ik me op mijn gemak voel", aldus de middenvelder.
Met deze uitspraak zegt hij toch niks over PSV? Want dat is de conclusie die jij trekt.
Mocro
13 oktober 2010, 09:36
Klopt, hij wordt gewoon misbruikt. Er moet toch wel een andere ordinaire balafpakker te vinden zijn i.p.v. je beste speler hiervoor op te offeren? :(
Hij staat op die positie niet als balafpakker. :rolleyes:
Elio
13 oktober 2010, 09:51
Met deze uitspraak zegt hij toch niks over PSV? Want dat is de conclusie die jij trekt.
Neen, maar ik denk dat het zich op je gemak voelen en daardoor acties durven en kunnen maken, bij PSV heel wat lastiger is dan bij oranje.
Over PSV heb ik hem dit soort uitspraken de laatste anderhalf jaar nooit horen doen. Hij bevestigt hier min of meer mijn mening dat hij tussen deze goede spelers in oranje samen met een echte spits als Huntelaar echt kan floreren en bij PSV dus straks weer even zal moeten slikken. Rutten gebruikte hem toch min of meer als balafpakker (of als verdedigende middenvelder zoals jij wellicht prefereert). Tijd voor een grote club met topspelers voor onze vriend. :)
Mocro
13 oktober 2010, 10:08
Neen, maar ik denk dat het zich op je gemak voelen en daardoor acties durven en kunnen maken, bij PSV heel wat lastiger is dan bij oranje.
Over PSV heb ik hem dit soort uitspraken de laatste anderhalf jaar nooit horen doen. Hij bevestigt hier min of meer mijn mening dat hij tussen deze goede spelers in oranje samen met een echte spits als Huntelaar echt kan floreren en bij PSV dus straks weer even zal moeten slikken. Rutten gebruikte hem toch min of meer als balafpakker (of als verdedigende middenvelder zoals jij wellicht prefereert). Tijd voor een grote club met topspelers voor onze vriend. :)
Als ik me niet vergis was dat een antwoord op de vraag van Kraaij Jr. hoe het komt dat hij het goed doet op een positie niet van hem is. Hij is een middenvelder die altijd centraal heeft gespeeld. Bovendien is hij geen vaste basisspeler. Dan heb je het ook nodig dat andere je het vertrouwen geven. Bij PSV is hij aanvoerder, dan moet hij de kar trekken.
Bacchus
13 oktober 2010, 10:24
Ik heb gisteren gewoon zitten genieten...? Dat was effe wennen weer zeg! :rolleyes:
Maar, wél leuk!:)
Elio
13 oktober 2010, 10:32
Ik heb gisteren gewoon zitten genieten...? Dat was effe wennen weer zeg! :rolleyes:
Maar, wél leuk!:)
Nou, discusiies over Afellay of niet, laten we inderdaad niet vergeten dat ook ik sinds jaren(?) niet zo'n lekkere wedstrijd van Oranje heb gezien. Op deze manier wordt je weer gewoon fan! :D
Braadkippetje
13 oktober 2010, 10:33
Ja Toivonen was gisteren het enige "varken" op het veld met zijn grove overtreding op v Bommel.
Elio
13 oktober 2010, 10:34
Ja Toivonen was gisteren het enige "varken" op het veld met zijn grove overtreding op v Bommel.
Oh ja, Nederlandse voetballers met varkens vergelijken en 60% winstkansen voor Zweden. Dream on, Toivonen! :D
Braadkippetje
13 oktober 2010, 10:35
En je kunt trouwens zeggen over Affelay wat je wil maar hij is offensief zoals bij Oranje een stuk beter dan defensief bij PSV.
Mocro
13 oktober 2010, 10:37
Van Bommel had ook natrappende bewegingen. Hij zocht Toivonen duidelijk op. Toen Van Bommel hem had neergehaald geef hij even fijn met zijn noppen op de heup van Toivonen staan. Was ook niet echt nodig. :rolleyes:
Mocro
13 oktober 2010, 10:38
Nou, discusiies over Afellay of niet, laten we inderdaad niet vergeten dat ook ik sinds jaren(?) niet zo'n lekkere wedstrijd van Oranje heb gezien. Op deze manier wordt je weer gewoon fan! :D
En de wedstrijd tegen Moldavië dan? :D
Mercure
13 oktober 2010, 10:43
SBS weet overigens nog steeds niet hoe ze Afellay moeten spellen :o
Elio
13 oktober 2010, 10:47
En de wedstrijd tegen Moldavië dan? :D
Ja, maar zulke wedstrijden worden dan wel weer gewonnen door oranje. Zakelijk als het moet, mooi als het kan (eindelijk weer) en al 25 kwalificatiewedstrijden achtereen ongeslagen! :)
Dat kan Hiddink met zijn Turkije niet zeggen.....
Mark van Bommel
13 oktober 2010, 10:49
Ja, maar zulke wedstrijden worden dan wel weer gewonnen door oranje. Zakelijk als het moet, mooi als het kan (eindelijk weer) en al 25 kwalificatiewedstrijden achtereen ongeslagen! :)
Dat kan Hiddink met zijn Turkije niet zeggen.....
Nou breekt m'n klomp (figuurlijk:p). Als PSV zakelijk speelt, zoals in de competitie tegen bijv. een VVV, sta jij bijna vooraan om te zeggen dat ze mooi moeten spelen, en nu zeg je ineens dat "ze hem wel winnen en al lang ongeslagen zijn". PSV was vorig seizoen 37 wedstrijden ongeslagen, en zelfs toen had je kritiek?!:o
Koja33
13 oktober 2010, 10:52
Beetje kortzichtig mannen.
Als hij bij PSV Sneijder naast zich zou hebben (en VD Vaart), speelt hij ook op zijn huidige positie natuurlijk beter.
De schaartjes zijn natuurlijk leuk, de loopacties goed, maar goed beschouwd begint alles bij Oranje bij Sneijder. Die staat op dit moment met Messi op eenzame hoogte qua kwaliteit.
En je kunt trouwens zeggen over Affelay wat je wil maar hij is offensief zoals bij Oranje een stuk beter dan defensief bij PSV.
Mercure
13 oktober 2010, 11:00
Sneijder?
Van der Vaart vond ik belangrijker. Sneijder is goed voor die 3 passes in de wedstrijd. Van der Vaart is veel meer een spil die zich iedere minuut in het spel betrekt.
Kevin Strootman
13 oktober 2010, 11:01
Omdat Ibi Afellay en zijn positie nu het middelpunt van de discussie leek te worden.
Wilde ik graag wat meer on topic blijven en het verhaal van Klaas jan Huntelaar en Robin van Persie bespreken.
De interland wedstrijden waarin KJH wist te scoren:
No. Datum Wedstrijd Uitslag Wedstrijdverband Goals
1. 16-08-2006 Ierland - Nederland 0-4 Vriendschappelijk 2
2. 02-09-2006 Luxemburg - Nederland 0-1 EK-kwalificatie 0
3. 06-09-2006 Nederland - Wit-Rusland 3-0 EK-kwalificatie 0
4. 15-11-2006 Nederland - Engeland 1-1 Vriendschappelijk 0
5. 07-02-2007 Nederland - Rusland 4-1 Vriendschappelijk 0
6. 24-03-2007 Nederland - Roemenië 0-0 EK-kwalificatie 0
7. 02-06-2007 Zuid-Korea - Nederland 0-2 Vriendschappelijk 0
8. 06-06-2007 Thailand - Nederland 1-3 Vriendschappelijk 0
9. 17-10-2007 Nederland - Slovenië 2-0 EK-kwalificatie 1
10. 06-02-2008 Kroatië - Nederland 0-3 Vriendschappelijk 1
11. 26-03-2008 Oostenrijk - Nederland 3-4 Vriendschappelijk 2
12. 24-05-2008 Nederland - Oekraïne 3-0 Vriendschappelijk 1
13. 17-06-2008 Nederland - Roemenië 2-0 EK Eindronde 1
14. 20-08-2008 Rusland - Nederland 1-1 Vriendschappelijk 0
15. 06-09-2008 Nederland - Australië 1-2 Vriendschappelijk 1
16. 10-09-2008 Macedonië - Nederland 1-2 WK-kwalificatie 0
17. 11-10-2008 Nederland - IJsland 2-0 WK-kwalificatie 1
18. 15-10-2008 Noorwegen - Nederland 0-1 WK-kwalificatie 0
19. 11-02-2009 Tunesië - Nederland 1-1 Vriendschappelijk 1
20. 28-03-2009 Nederland - Schotland 3-0 WK-kwalificatie 1
21. 01-04-2009 Nederland - Macedonië 4-0 WK-kwalificatie 1
22. 06-06-2009 IJsland - Nederland 1-2 WK-kwalificatie 0
23. 10-06-2009 Nederland - Noorwegen 2-0 WK-kwalificatie 0
24. 12-08-2009 Nederland - Engeland 2-2 Vriendschappelijk 0
25. 05-09-2009 Nederland - Japan 3-0 Vriendschappelijk 1
26. 09-09-2009 Schotland - Nederland 0-1 WK-kwalificatie 0
27. 10-10-2009 Australië - Nederland 0-0 Vriendschappelijk 0
28. 14-11-2009 Italië - Nederland 0-0 Vriendschappelijk 0
29. 18-11-2009 Nederland - Paraguay 0-0 Vriendschappelijk 0
30. 03-03-2010 Nederland - Verenigde Staten 2-1 Vriendschappelijk 1
31. 26-05-2010 Nederland - Mexico 2-1 Vriendschappelijk 0
32. 05-06-2010 Nederland - Hongarije 6-1 Vriendschappelijk 0
33. 19-06-2010 Nederland - Japan 1-0 WK Eindronde 0
34. 24-06-2010 Kameroen - Nederland 1-2 WK Eindronde 1
35. 28-06-2010 Nederland - Slowakije 2-1 WK Eindronde 0
36. 02-07-2010 Nederland - Brazilië 2-1 WK Eindronde 0
37. 03-09-2010 San Marino - Nederland 0-5 EK-kwalificatie 3
38. 07-09-2010 Nederland - Finland 2-1 EK-kwalificatie 2
39. 08-10-2010 Moldavië - Nederland 0-1 EK-kwalificatie 1
40. 12-10-2010 Nederland - Zweden 4-1 EK-kwalificatie 2
De spits van Oranje verhuist dankzei zijn 2 doelpunten tegen Zweden naar de 9 plaats van de topscorers allertijden en staat nu gelijk naast Marco van Basten.
De ranglijst:
Plaats Naam Doelpunten Duels
1 Patrick Kluivert 40 79
2 Dennis Bergkamp 37 79
3 Faas Wilkes 35 38
4 Ruud van Nistelrooy 34 65
5 Abe Lenstra 33 47
Johan Cruijff 33 48
7 Bep Bakhuys 28 23
8 Kick Smit 26 28
9 Klaas-Jan Huntelaar 24 40
Marco van Basten 24 58
Dit waren Klaas Jan Huntelaars doelpunten omtrent statistiek namens Oranje.
, wat is Klaas Jan Huntelaar het toch een bijzondere voetballer met dit eigenaardig gemiddelde. Maar wat gaat er gebeuren in de pikorde als Van Persie terugkeert ?
Een gegeven is wel dat Robin niet alleen de de vaste spits bij Oranje
was maar ook bij zijn club Arsenal.
Huntelaar scoort nu aan de lopende band tijdens de afwezigheid van Van Persie. De positie van RVP zou daarom wel eens ter discussie kunnen staan.
Huntelaar heeft als international een beter doelpuntengemiddelde als Van Persie.
Klaas-Jan Huntelaar deed het in clubverband echter minder goed. Na verschillende kansen bij Real Madrid en Ac Milan in de spits, vertrok hij uiteindelijk naar Schalke 04 in Duistland.
In de Bundesliga lijkt het alsof Klaas Jan dan toch zijn draai gevonden heeft met een respectievele 4 doelpunten in 5 wedstrijden.
Maar begon hij niet ook goed bij Real Madrid ?
Het heeft nog tijd nodig voordat we echt kunnenzien hoe Klaas Jan over een langere periode heeft gepresteerd bij zijn huidige club Schalke.
Robin van Persie is in tegenstelling tot Huntelaar in clubverband over een langere periode gezien weer een stuk stabieler en succesvoller, simpelweg omdat hij bijna constant in de spits heeft gestaan en ook regelmatig zijn doelpuntje bij Arsenal heeft meegepikt.
Met Oranje doorliep Robin van Persie afgelopen zomer het WK in Zuid Afrika. En dat verliep toch wat moeizamer dan gedacht. Sommigen zeggen dat het met de fysieke gesteldheid te maken. Anderen hielden het liever bij voetbaltechnische redenen, zoals de opstelling van spelers die Van Marwijk gebruikte.
Nu heb ik deze spelers even snel in beeld proberen te brengen, omdat mijn toetsenbord met de nodige gebreken zit en ik zelf in tijdnood kom, sluit ik mijn tochwel onvolledige verhaaltje even af met de vraagstelling:
Wie moet de 1ste spits van Oranje op het EK worden ? ?
Mercure
13 oktober 2010, 11:06
Ligt totaal aan de speelwijze. Gisteravond was Van Persie briljant geweest. Maar Nederland speelt eigenlijk nooit met zoveel bijsluitende mensen, dus op het WK was KJH beter geweest. Uit pure armoede, omdat hij die ene toevalsbal koeler inschiet.
Maar als we voetballen zoals de nummer 2 van de wereld dat behoort te doen, is Van Persie absoluut de betere man.
Kronos
13 oktober 2010, 11:08
Sneijder?
Van der Vaart vond ik belangrijker. Sneijder is goed voor die 3 passes in de wedstrijd. Van der Vaart is veel meer een spil die zich iedere minuut in het spel betrekt.
Ik vind van der Vaart daarom ook een veel fijnere voetballer. Sneijder is inderdaad maar goed voor twee of drie geweldige passes per wedstrijd, voor de rest zie je hem niet. Hij is echt een momentenvoetballer geworden. Van der Vaart trekt het hele spel naar zich toe, kan echt als een ouderwetse spielmacher fungeren. Ik zou het heel eerlijk niet eens erg vinden als Sneijder vlak voor het EK geblesseerd zou raken. Denk namelijk dat dit team veel beter kan functioneren met van der Vaart op tien.
Kevin Strootman
13 oktober 2010, 11:08
Beetje kortzichtig mannen.
Als hij bij PSV Sneijder naast zich zou hebben (en VD Vaart), speelt hij ook op zijn huidige positie natuurlijk beter.
De schaartjes zijn natuurlijk leuk, de loopacties goed, maar goed beschouwd begint alles bij Oranje bij Sneijder. Die staat op dit moment met Messi op eenzame hoogte qua kwaliteit.
Om dan toch even nog te reageren hierop..
Ik denk eerder dat PSV de fysieke power van Van Bommel beter kan gebruiken dan de stylist Sneijder die op de mooiste positie van allemaal mag spelen zonder het spel ook maar echt defensief te hoeven lezen, of veel vuil werk op te hoeven knappen.
Als Sneijder bij PSV zou spelen, dan was Sneijder Cam en Afellay was als nog centraal de aanvallende middenvelder niet.
Ik denk dus daarom dat een tacticus als Van Bommel ook wel noemenswaardig in deze discussie was geweest. Maar is dit niet meer iets voor het Afellay topic :)?
Elio
13 oktober 2010, 11:25
Nou breekt m'n klomp (figuurlijk:p). Als PSV zakelijk speelt, zoals in de competitie tegen bijv. een VVV, sta jij bijna vooraan om te zeggen dat ze mooi moeten spelen, en nu zeg je ineens dat "ze hem wel winnen en al lang ongeslagen zijn". PSV was vorig seizoen 37 wedstrijden ongeslagen, en zelfs toen had je kritiek?!:o
Je zegt het zelf al: Tegen VVV...... en dan ook nog thuis! :p
En genoten zoals gisteravond heb ik de laatste 2 seizoenen al niet meer van PSV. :( Als dat af en toe wel het geval zou zijn geweest, kan ik ook weer een periode van minder voetbal verteren als er dan tenminste nog resultaat wordt behaald.
Ik vind een 4e respectievelijk 3e plaats in de eredivisie en achter Twente en Ajax eindigen op de ranglijst (na 68 wedstrijden in totaal) echter nou niet bepaald een resultaat om me in positieve zin over op te winden en tel daar dan nog eens het inspiratieloze spel bij op.
Maar we dwalen af van het topic......
Mercure
13 oktober 2010, 11:44
En genoten zoals gisteravond heb ik de laatste 2 seizoenen al niet meer van PSV. :( Als dat af en toe wel het geval zou zijn geweest, kan ik ook weer een periode van minder voetbal verteren als er dan tenminste nog resultaat wordt behaald.
Ik vind een 4e respectievelijk 3e plaats in de eredivisie en achter Twente en Ajax eindigen op de ranglijst (na 68 wedstrijden in totaal) echter nou niet bepaald een resultaat om me in positieve zin over op te winden en tel daar dan nog eens het inspiratieloze spel bij op.
Dan heb je toch veel wedstrijden gemist denk ik :)
Het was een goede wedstrijd, maar ook niet zo uitzonderlijk als je doet voorkomen.
Kronos
13 oktober 2010, 12:04
Bayern begint me nu toch echt te irriteren hoor. Wat een vervelende mannetjes daar. :rolleyes:
Kevin Strootman
13 oktober 2010, 12:05
Ligt totaal aan de speelwijze. Gisteravond was Van Persie briljant geweest. Maar Nederland speelt eigenlijk nooit met zoveel bijsluitende mensen, dus op het WK was KJH beter geweest. Uit pure armoede, omdat hij die ene toevalsbal koeler inschiet.
Maar als we voetballen zoals de nummer 2 van de wereld dat behoort te doen, is Van Persie absoluut de betere man.
Het valt me wel op dat in al zijn interland duels waarin Huntelaar heeft gescoord, Zweden, Finland en Kameroen, VS, Japan de zwaarste tegenstanders waren. Alles wat daar onder zit, is van het niveautje Macedonie, Moldavie en alles. Dat valt toch op moet ik zeggen. Bij Van Persie is dit overigens niet anders hoor maar.. werkt toch vertekenend die grote lijst van KJH.
Iraanse psv-fan
13 oktober 2010, 12:12
Dan heb je toch veel wedstrijden gemist denk ik :)
Het was een goede wedstrijd, maar ook niet zo uitzonderlijk als je doet voorkomen.
Als je ergens niet van gecharmeerd bent(van Marwijk en dit Oranje), is het heel moeilijk om de goede dingen te constateren of in dit geval de zeer mooie dingen;)
Spanje en Duitsland zijn de enige landen die dit voetbal, ook niet altijd en in elke wedstrijd, regelmatig laten zien(Duitsland pas sinds 1 jaar). Dus uitzonderlijk is dat wel in het hedendaagse voetbal.
Onder de andere bondscoaches(Advocaat, van Basten of zelfs in 1998) was het speel ook niet altijd leuk om aan te zien, zeker niet tegen de mindere landen. Dit terwijl Oranje onder Hiddink en Advocaat beschikte over de absolute toppers die allemaal bij de grote Europese topclubs speelden(Kluivert, de Boertjes, Stam, van de Sar, Davids, Bogarde, Bergkamp, Cocu....).
Als je nu in andere landen vraagt wie zij van dit Ned. elftal kennen, dan kom je niet verder dan Robben en Sneijder. Dat is wel een anders geweest. Van Marwijk heeft nog altijd te maken met spelers die of in de subtop van Europa spelen of in de Eredivisie(op Sneijder, Robben en van Bommel na). Een beetje realisme van jouw kant is op zijn plaats.
Elio
13 oktober 2010, 12:20
Bayern begint me nu toch echt te irriteren hoor. Wat een vervelende mannetjes daar. :rolleyes:
Ja, als je leest wat die Rummenigge nu allemaal weer in Bild beweert. Van Gaal is daar goed op zijn plaats en ik mag lijden dat ze komend weekeinde gewoon wéér verliezen! :mad:
Bacchus
13 oktober 2010, 12:24
Omdat Ibi Afellay en zijn positie nu het middelpunt van de discussie leek te worden.
Wilde ik graag wat meer on topic blijven en het verhaal van Klaas jan Huntelaar en Robin van Persie bespreken.
[knip]
:D Maar natuurlijk! :D
LeicesterPhoolies
13 oktober 2010, 12:37
No. Datum Wedstrijd Uitslag Wedstrijdverband Goals
2. 02-09-2006 Luxemburg - Nederland 0-1 EK-kwalificatie 0
3. 06-09-2006 Nederland - Wit-Rusland 3-0 EK-kwalificatie 0
4. 15-11-2006 Nederland - Engeland 1-1 Vriendschappelijk 0
5. 07-02-2007 Nederland - Rusland 4-1 Vriendschappelijk 0
7. 02-06-2007 Zuid-Korea - Nederland 0-2 Vriendschappelijk 0
8. 06-06-2007 Thailand - Nederland 1-3 Vriendschappelijk 0
14. 20-08-2008 Rusland - Nederland 1-1 Vriendschappelijk 0
16. 10-09-2008 Macedonië - Nederland 1-2 WK-kwalificatie 0
18. 15-10-2008 Noorwegen - Nederland 0-1 WK-kwalificatie 0
22. 06-06-2009 IJsland - Nederland 1-2 WK-kwalificatie 0
23. 10-06-2009 Nederland - Noorwegen 2-0 WK-kwalificatie 0
24. 12-08-2009 Nederland - Engeland 2-2 Vriendschappelijk 0
26. 09-09-2009 Schotland - Nederland 0-1 WK-kwalificatie 0
27. 10-10-2009 Australië - Nederland 0-0 Vriendschappelijk 0
28. 14-11-2009 Italië - Nederland 0-0 Vriendschappelijk 0
29. 18-11-2009 Nederland - Paraguay 0-0 Vriendschappelijk 0
31. 26-05-2010 Nederland - Mexico 2-1 Vriendschappelijk 0
32. 05-06-2010 Nederland - Hongarije 6-1 Vriendschappelijk 0
33. 19-06-2010 Nederland - Japan 1-0 WK Eindronde 0
35. 28-06-2010 Nederland - Slowakije 2-1 WK Eindronde 0
36. 02-07-2010 Nederland - Brazilië 2-1 WK Eindronde 0
Reem, je bent er een paar vergeten.
Bacchus
13 oktober 2010, 13:15
Reem, je bent er een paar vergeten.
't Was slechts ter illustratie. Ik vond een 0-0 eindstand wel en mooie om mijn punt te maken. Er stonden er inderdaad nog een paar bij. :)
Iraanse psv-fan
13 oktober 2010, 13:24
Ja, als je leest wat die Rummenigge nu allemaal weer in Bild beweert. Van Gaal is daar goed op zijn plaats en ik mag lijden dat ze komend weekeinde gewoon wéér verliezen! :mad:
Wat zegt hij dan over van Bommel?
Nog irritanter vind ik het dat van Gaal ook goed meedoet in dat spelltje van Bayern. Wat een arrogante mafiosi. Ik begrijp nu waarom veel Duitsers een hekel hebben aan Bayern.
Gelukkig heeft Mark meer persoonlijkheid dan die aardappel Robben die zich volledig afzijdig houdt van dit probleem, terwijl er duidelijke aanwijzingen zijn dat ie tijdens het WK "niets" mankeerde maar hij kennelijk tijdens zijn vakantie iets heeft gedaan waardoor iedereen nu met gebakken peren zit, en vooral de KNVB.
Kronos
13 oktober 2010, 13:34
Wat zegt hij dan over van Bommel?[...]
Klik. (http://www.nu.nl/sport/2354944/rummenigge-haalt-knvb.html) ;)
Iraanse psv-fan
13 oktober 2010, 14:07
Klik. (http://www.nu.nl/sport/2354944/rummenigge-haalt-knvb.html) ;)
Thanx:)
Kruspe
13 oktober 2010, 16:01
Ik heb genoten!
Een goede Pieters (of zijn jullie dat niet met me eens?), een redelijke Lens (zeker in de 2e helft), en een ma-gi-strale Afellay!
Om even terug te komen op de discussie Sneijder of VDV.. Van der Vaart is geweldig op die positie, omdat hij continu aan de bal komt en het spel in beweging houdt. Sneijder zie je niet super veel, maar heeft iedere keer een briljante pass of een schitterend schot uit het niets. De een is typisch een Engeland voetballer en een centrale middenvelder, en de andere is typisch een Italiaanse voetballer die je zonder verdedigende taken lekker aanvallend moet laten spelen.
Hoe erg graag ik De Jong ook mag, dit was geweldig. Zet Robben op de plek van Lens, en evt. Van Persie op de plek van Huntelaar, en dit team is ongetwijfeld het beste team van de wereld. En nee, Spanje met die walgelijke ventjes komt dan niet eens in de buurt, want die moeten eerst hun haarband goed doen. Ahhh nou komt die verschrikkelijke haat weer naar boven (het welbefaamde rijtje: Ajax, Spanje, Barca, AS Roma en Algerije!!), maar ook als ik objectief kijk.. Nederland en Duitsland (hoe gek ook) zijn de beste ploegen ter wereld.
Iraanse psv-fan
13 oktober 2010, 17:14
Ik heb genoten!
Een goede Pieters (of zijn jullie dat niet met me eens?), een redelijke Lens (zeker in de 2e helft), en een ma-gi-strale Afellay!
Om even terug te komen op de discussie Sneijder of VDV.. Van der Vaart is geweldig op die positie, omdat hij continu aan de bal komt en het spel in beweging houdt. Sneijder zie je niet super veel, maar heeft iedere keer een briljante pass of een schitterend schot uit het niets. De een is typisch een Engeland voetballer en een centrale middenvelder, en de andere is typisch een Italiaanse voetballer die je zonder verdedigende taken lekker aanvallend moet laten spelen.
Hoe erg graag ik De Jong ook mag, dit was geweldig. Zet Robben op de plek van Lens, en evt. Van Persie op de plek van Huntelaar, en dit team is ongetwijfeld het beste team van de wereld. En nee, Spanje met die walgelijke ventjes komt dan niet eens in de buurt, want die moeten eerst hun haarband goed doen. Ahhh nou komt die verschrikkelijke haat weer naar boven (het welbefaamde rijtje: Ajax, Spanje, Barca, AS Roma en Algerije!!), maar ook als ik objectief kijk.. Nederland en Duitsland (hoe gek ook) zijn de beste ploegen ter wereld.
Nou een goede Pieters gaat mij te ver, hij was opbouwend weer erg zwak en verdedigend deed hij het redelijk, mede omdat Zweden aan die kant helemaal niets deed. Pieters had dan ook niet veel te doen, logisch omdat Oranje aanvallend speelde en Zweden geen buitenspelers heeft. Vergelijk hem met de steeds opkomende van der Wiel en je ziet zelf de grote verschillen.
En Lens had wat mij betreft een zeer ongelukkig invalbeurt: hij komt (nog)gewoon te kort voor dit niveau. Liep steeds verkeerd of buitenspel, durfde eigenlijk geen gebruik te maken van zijn snelheid, leed te vaak balverlies en had twee 100% kansen die hij verpreutste.
Voor de rest ben ik het wel met je eens;)
Koja33
13 oktober 2010, 17:16
De vertragende pass van VDV bij de 1e goal was echt briljant. VDV is misschien meer voetballer, maar Sneijder is meer beslissend in zijn passing.
Ook nu was hij bij elke goal betrokken; de manier waarop hij de bal aannam en passde bij de 4e goal (en weer meegelopen was en geheel vrijliep op de 6 meter - Als Ibi die bal overknalt roept iedereen dat hij hem aan Sneijder had moeten passen)... dat kunnen er maar weinig. Sneijder kan een wilde peer naar voren binnen 2 seconden verwerken tot vlijmscherpe counter met een dodelijk preciese pass. Dat kan VDV niet/minder.
Mark van Bommel
13 oktober 2010, 17:20
Zoals Arnout al zei, heb je dan toch wat wedstrijden gemist. Wat dacht je van bijvoorbeeld Feyenoord-uit vorig jaar? Of (deze zal je je vast wel herinneren) NEC-PSV van vorig jaar (toch een mooie 0-4).
TiezZ
13 oktober 2010, 17:44
Zo zeg, die Belgen maken 't ook spannend zeg:eek:.
Om gek van te worden was het. Er staat nog altijd geen echt team op het veld. Op zich wel leuke match door de vele kansen. Het had net zo goed 8-6 kunnen worden voor ons.
Mercure
13 oktober 2010, 17:55
De vertragende pass van VDV bij de 1e goal was echt briljant. VDV is misschien meer voetballer, maar Sneijder is meer beslissend in zijn passing.
Ook nu was hij bij elke goal betrokken; de manier waarop hij de bal aannam en passde bij de 4e goal (en weer meegelopen was en geheel vrijliep op de 6 meter - Als Ibi die bal overknalt roept iedereen dat hij hem aan Sneijder had moeten passen)... dat kunnen er maar weinig. Sneijder kan een wilde peer naar voren binnen 2 seconden verwerken tot vlijmscherpe counter met een dodelijk preciese pass. Dat kan VDV niet/minder.
Klopt. Als je de goals eens terugbekijkt van Oranje op het WK zie je dat die vaak ingeleidt worden door een lange pass van Sneijder vanaf eigen helft. Op de helft van de tegenstander, in de kleine ruimte, is hij een stuk minder. Dan heeft hij erg snel de neiging om voor de makkelijke oplossing te kiezen: schieten van afstand. Want al dat gepraat over zijn tweebenigheid ten spijt, hij doet eigenlijk alles met zijn rechtervoet.
Ik zou Sneijder niet eens in de basis zetten als bondscoach.
Elio
13 oktober 2010, 19:25
Zoals Arnout al zei, heb je dan toch wat wedstrijden gemist. Wat dacht je van bijvoorbeeld Feyenoord-uit vorig jaar? Of (deze zal je je vast wel herinneren) NEC-PSV van vorig jaar (toch een mooie 0-4).
Die NEC-PSV had ik natuurlijk(!) al heel snel verdrongen en kwam helemaal alleen op het conto van een falend NEC. :p
Hustler
13 oktober 2010, 19:50
Kan wel zijn maar ze moeten het de komende twee weken dus wel doen zonder van Bommel en dat gaat ongetwijfeld nog een staartje krijgen. Ook van van Bommel zelf vind ik het eigenlijk ontzettend dom om toch te spelen als je met een blessure loopt.
Ik zou ook niet blij zijn als mijn werknemers als ze kleine mankementjes hebben toch op zondag gaan voetballen, ik ben tenslotte broodheer en een werknemer heeft ook naar zijn werkgever toe verantwoordelijkheid.
Kronos
13 oktober 2010, 19:54
Kan wel zijn maar ze moeten het de komende twee weken dus wel doen zonder van Bommel en dat gaat ongetwijfeld nog een staartje krijgen. Ook van van Bommel zelf vind ik het eigenlijk ontzettend dom om toch te spelen als je met een blessure loopt.
Ik zou ook niet blij zijn als mijn werknemers als ze kleine mankementjes hebben toch op zondag gaan voetballen, ik ben tenslotte broodheer en een werknemer heeft ook naar zijn werkgever toe verantwoordelijkheid.
Ik heb het ook al gezegd in de van Bommel-topic, maar dit doet Bayern gewoon expres. Hij kon wekenlang gewoon spelen met die blessure, toen hij nog bij Bayern was. En nu ze Oranje de zwarte piet kunnen toespelen, gaan ze hem opeens laten herstellen van het hele gedoe. Opvallende timing, niet? :rolleyes:
De mensen van de KNVB toonden aan dat er niks veranderd was aan de blessure van van Bommel. Hij kon bij Bayern gewoon spelen, dan kan dat bij Oranje evengoed. Hij keerde met dezelfde lichte blessure terug naar München waarmee hij vertrok. Misschien hadden ze hem bij Bayern gewoon meteen in het begin moeten laten herstellen. Maar dat zal je ze niet horen zeggen. Ze zijn dolblij dat ze nu alles op de KNVB kunnen schuiven. :rolleyes:
boertjekoe
13 oktober 2010, 20:04
Ik zou die actie van Afellay waaruit de tweede goal van KJH ontstond wel eens naast die actie van Reis willen zien, dat waren bijna identieke situaties/acties volgens mij.
Ook wou ik nog even zeggen dat ik naast Ibi ook vooral v.d.Vaart een fantastische wedstrijd vond spelen, ook op een plek die hem niet eigen is. Maar volgens de statistieken had hij meer dan 60 voorwaartse passes gegeven, en op zijn positie is dat toch een lekkere aanvallende impuls erbij, in tegenstelling tot een de Jong die daar normaal staat. En verdedigend deed hij het ook meer dan goed, pakte genoeg ballen af. Misschien is het zo wel de ideale opstelling:
------------------Steek------------------
v.d Wiel--- Heitinga--- Mathijsen--- Pieters/Bouma
--------v.d Vaart-----v.Bommel---------
Robben/v.Persie/Afellay------Sneijder------Afellay/Robben
--------------Huntelaar/v.Persie-------------
LeicesterPhoolies
14 oktober 2010, 09:44
Bayern gaat weer een stapje verder in de psychologische oorlogsvoering met de KNVB:
'Bayern München staat voorlopig geen spelers af aan Oranje'
AMSTERDAM - Bayern München overweegt om de Nederlandse spelers Arjen Robben en Mark van Bommel voorlopig niet meer beschikbaar te stellen voor het Nederlands elftal.
Dat zegt de president van de club Uli Hoeness naar aanleiding van de blessure die Van Bommel opliep in de EK-kwalificatiewedstrijd van Oranje tegen Zweden.
Een uitgebreide test uitgevoerd door de clubarts van Bayern wees woensdag uit dat de middenvelder minimaal twee wedstrijden aan de kant moet blijven in de Bundesliga.
"Zo kan het niet langer met de KNVB. Als ze bij de bond het woord 'oorlogsverklaring' in de mond nemen, dan kan men die krijgen ook. Wat er in Nederland gebeurt, is van een ongekende brutaliteit. Dat accepteren we niet meer”, aldus Hoeness in De Telegraaf.
Conflict
Bayern München lag al in conflict met de Nederlandse voetbalbond naar aanleiding van de ernstige blessure waarmee Robben terugkeerde van het WK in Zuid-Afrika. Daar komt nu de blessure van Mark van Bommel bij.
"Wij moeten nu met andere middelen gaan aanvallen. We staan een speler eenvoudigweg niet meer af. Dat heeft weliswaar de consequentie dat we hem in de week daarna ook bij de club niet kunnen opstellen, maar dat is dan jammer. Als een speler straks ook maar het kleinste pijntje heeft, blijft hij even thuis”, stelt de Bayern-preses.
Vertrouwen
Hoeness liet weten alle vertrouwen te hebben in een voor Bayern München goede afloop van de zaak Arjen Robben. "Met alle geweld zullen we ons recht halen. De KNVB heeft na onze laatste ontmoeting niets meer laten horen. Het wordt tijd dat er boter bij de vis wordt gedaan. Maar Bayern interesseert hen gewoon niks.".
Ze stellen dus gewoon dat zij bepalen en niet de KNVB. De regel schrijft dus voor als een club weigert om een speler af te staan, om welke reden dan ook, mag die speler ook niet voor de club spelen, maar dat neemt Bayern dus voor lief.
Overigens, wanneer is de volgende wedstrijd van Nederland? Als dat pas volgend jaar is, dan zal het wel meevallen en is het meer een spel van woorden. We shall see.
(Edit: bron - http://www.nu.nl/sport/2355724/bayern-munchen-staat-voorlopig-geen-spelers-af-oranje.html)
Bacchus
14 oktober 2010, 09:50
Ze moeten maar zien daar in Zuid Duitsland. Ik kan er niet wakker van liggen.
Elio
14 oktober 2010, 10:47
Ze moeten maar zien daar in Zuid Duitsland. Ik kan er niet wakker van liggen.
Ook een stomme klup, dat Bayern München? ;)
Bacchus
14 oktober 2010, 11:15
Ook een stomme klup, dat Bayern München? ;)
Vond ik voorheen eigenlijk helemaal niet.
Maar, ik merk dat ik me inmiddels als zwevende kiezer begin te gedragen als het om Bayern gaat. :p
Koja33
14 oktober 2010, 11:56
Met je eerste alinea ben ikhet helemaal eens, de tweede begrijp ik geen klote van. De op een na beste speler van de wereld, die elke wedstrijd beslist met zijn passing stel je niet op? :confused:
Het blijven breien op 30 meter van de goal schiet meestal ook niet op. Juist met snelle flankspelers als Elia en Robben heb je met Sneijder een niet te verdedigen wapen in handen.
Klopt. Als je de goals eens terugbekijkt van Oranje op het WK zie je dat die vaak ingeleidt worden door een lange pass van Sneijder vanaf eigen helft. Op de helft van de tegenstander, in de kleine ruimte, is hij een stuk minder. Dan heeft hij erg snel de neiging om voor de makkelijke oplossing te kiezen: schieten van afstand. Want al dat gepraat over zijn tweebenigheid ten spijt, hij doet eigenlijk alles met zijn rechtervoet.
Ik zou Sneijder niet eens in de basis zetten als bondscoach.
LeicesterPhoolies
15 oktober 2010, 09:34
Volgens de aanstichter van de rellen in Italië, de Serviër Ivan Bogdanov, hebben die rellen helemaal niets met Italië, het Italiaans voetbal of zelfs internationaal voetbal te maken. Volgens hem was het puur en alleen gericht tegen de keeper van het Servisch elftal die, op huurbasis, voor Partizan Belgrado speelt.
De keeper, Vladimir Stojkovic, is oorspronkelijk afkomstig van Rode Ster Belgrado en heeft die laatste club verraden (volgens Bogdanov).
Rare jongens daar in Servië...
http://www.ad.nl/ad/nl/1017/buitenlands-voetbal/article/detail/519533/2010/10/14/Ivan-de-Verschrikkelijke-Sorry-Italianen.dhtml