PDA

View Full Version : Marcus Berg

Pagina's : [1] 2 3 4

Kevin Strootman
17 juli 2010, 14:25
Volledige naam. Marcus Berg
Bijnaam: Svarte-Marcus, Maxi
Geboortedatum: 17 augustus 1986
Lengte:1 meter 83

Marcus Berg speelt dit seizoen op huurbasis voor PSV. De spits van Hamburger SV verhuist op huurbasis voor één seizoen terug naar Nederland. Dat meldt Voetbal International.

Berg verkaste vorig jaar zomer van FC Groningen naar de Bundesliga en kwam tot dertig wedstrijden. Komend seizoen zouden de kansen op veel speeltijd echter zijn afgenomen voor de Zweedse aanvaller.

Berg werd in zijn debuutseizoen 2007/2008 clubtopscorer van FC Groningen met vijftien doelpunten. In 2008/2009 verbeterde hij zijn voorgaande prestatie met zeventien treffers in 34 eredivisie-wedstrijden, plus vijf in de play-offs.

In juli 2009 vertrok Berg naar Hamburger SV, voor naar verluidt zo'n 10 miljoen euro . Zijn debuut voor deze club maakte hij op 15 augustus tegen Borussia Dortmund. Hij mocht tijdens deze wedstrijd invallen en maakte ook meteen zijn eerste goal [4]. Een paar dagen later scoorde hij ook tegen En Avant Guingamp voor de Europa League.

Kenmerkend voor Bergs spel Bergs sterke punten zijn zijn kopkracht, balaanname en tweebenigheid. Zijn broer Jonatan Berg speelt ook betaald voetbal. Ze speelden in 2005 samen bij Göteborg.

Nationale teams
Berg maakte op 6 februari 2008 zijn debuut voor het Zweedse elftal in een oefenwedstrijd tegen Turkije. Bij afwezigheid van Zlatan Ibrahimović begon hij 19 november 2008 in de basis van het Zweedse nationale elftal in de oefenwedstrijd tegen Nederland. Eerder kwam hij twaalf keer uit voor de nationale ploeg onder 21. In deze twaalf wedstrijden scoorde hij éénmaal.

Na het reguliere seizoen 2008/09 kwam Berg met een Zweedse selectie uit op het Europees kampioenschap voetbal <21 van 2009. Hij scoorde in vier wedstrijden zeven doelpunten en werd daarmee topscorer van het toernooi. PSV'er en landgenoot Ola Toivonen en Italiaan Robert Acquafresca volgden op de gedeelde tweede plaats, met ieder drie treffers

De carrière van Marcus Berg
Seizoen Club[7] Competitie Wedstrijden Doelpunten
2005 IFK Göteborg Allsvenskan 14 3
2006 IFK Göteborg Allsvenskan 22 4
2007 IFK Göteborg Allsvenskan 16 14
2007/08 FC Groningen Eredivisie 25 15
2008/09 FC Groningen Eredivisie 31 17
2009/10 Hamburger SV Bundesliga 30 4
2010/11 PSV (Gehuurd) Eredivisie 0 0
Totaal 138 57

huez
17 juli 2010, 14:30
Volledige naam Marcus Berg
Bijnaam Svarte-Marcus, Maxi
Geboortedatum 17 augustus 1986

De carrière van Marcus Berg
Seizoen Club[7] Competitie Wedstrijden Doelpunten
2005 IFK Göteborg Allsvenskan 14 3
2006 IFK Göteborg Allsvenskan 22 4
2007 IFK Göteborg Allsvenskan 16 14
2007/08 FC Groningen Eredivisie 25 15
2008/09 FC Groningen Eredivisie 31 17
2009/10 Hamburger SV Bundesliga 30 4
2010/11 PSV (Gehuurd) Eredivisie 0 0
Totaal 138 57

Hij heeft toch geen 30 wedstrijden voor HSV gespeeld?

markjantjuh
17 juli 2010, 14:32
mss invalbeurtjes van een paar minuten?

Kevin Strootman
17 juli 2010, 18:09
Ik denk het, géén idee waarom dat zo op wikipedia staat.

Mark van Bommel
17 juli 2010, 18:29
Het is nog niet rond; slot.

Kevin Strootman
23 juli 2010, 21:50
Marcus, speel je mee tegen Nurnberg ?

Kronos
24 juli 2010, 09:43
Marcus, speel je mee tegen Nurnberg ?

Ik verwacht van wel. Misschien niet de hele wedstrijd, maar ik denk wel dat 'ie in actie zal komen.

Bacchus
30 augustus 2010, 16:30
Zoals verwacht;

Vooronderzoek naar PSV-spits Berg (http://www.omroepbrabant.nl/?news/141633692/Vooronderzoek+naar+PSV-spits+Berg.aspx)

ZEIST - De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft een vooronderzoek ingesteld naar PSV-aanvaller Marcus Berg. De Zweed zou zondag in de competitiewedstrijd tegen ADO Den Haag een achterwaardse klap hebben uitgedeeld aan een tegenstander.

Berg moet zich schriftelijk verantwoorden voor dit incident.

Naar aanleiding van de uitleg van Berg bepaalt de KNVB of hij geschorst wordt en zo ja hoe lang hij aan de kant moet blijven.

Bron (http://www.omroepbrabant.nl/?news/141633692/Vooronderzoek+naar+PSV-spits+Berg.aspx)

Kronos
30 augustus 2010, 16:45
Heb ik het dan verkeerd gezien dat de scheids het al beoordeelde? :confused:

Mercure
30 augustus 2010, 16:55

De scheids beoordeelde een overtreding gemaakt op Berg. Als hij niks in zijn rapport over de beweging van Berg heeft gezet, kan hij volgens mij nog geschorst worden.

Bacchus
30 augustus 2010, 16:56
Als die scheids een andere reden voor het fluitsignaal geeft, dan kan er alsnog een onderzoek gestart worden. Da's al vaker gebeurd, vandaar mijn slag om de arm in eerdere posts.

Kronos
30 augustus 2010, 17:00
De scheids beoordeelde een overtreding gemaakt op Berg. Als hij niks in zijn rapport over de beweging van Berg heeft gezet, kan hij volgens mij nog geschorst worden.

Als die scheids een andere reden voor het fluitsignaal geeft, dan kan er alsnog een onderzoek gestart worden. Da's al vaker gebeurd, vandaar mijn slag om de arm in eerdere posts.

Duidelijk. Ik had begrepen dat er voor de overtreding van Berg werd gefloten, niet andersom. Dan verwacht ik dat we hem wel een aantal wedstrijden kwijt zullen zijn, terecht natuurlijk.

Bacchus
30 augustus 2010, 17:06
Duidelijk. Ik had begrepen dat er voor de overtreding van Berg werd gefloten, niet andersom. Dan verwacht ik dat we hem wel een aantal wedstrijden kwijt zullen zijn, terecht natuurlijk.
Laat ze dan ook meteen die pingel bekijken en de scheids 3 wedstrijden geven. :)

last man standing
30 augustus 2010, 17:25
Wat een sukkel om zich zo te laten gaan! Dit gaat ten koste van PSV.

Elio
30 augustus 2010, 17:27
Naar mijn beleving werd er ook gefloten voor een overtreding op Berg zelf, dus is zijn "elleboog" kennelijk niet gezien en dus niet beoordeeld door de scheidsrechter. Maar wellicht is zijn eventuele schorsing dé kans voor onze vriend Reis in de spits en kan Berg na zijn schorsing gewoon op de bank plaatsnemen.

Berg heeft bij Groningen mij alleen kunnen overtuigen in de play-offs toen de competitie al voorbij was (in de competitie vond ik hem niet denderend en weinig scoren) en bij HSV heeft hij het helemaal niet laten zien. Leuk om hem erbij te hebben voor de breedte maar niet de doelpuntenmachine die PSV de titel en successen in europa gaat brengen, ondanks dat hij nu een paar keer gescoord heeft.

Ralf Edström
30 augustus 2010, 19:02

Alleen overtredingen van Ajacieden zijn achteraf altijd allemaal beoordeeld als zijnde niks aan de hand. Berg kan je 3 wedstrijden vergeten. Wel terecht en uiteraard zal niet reis maar die dikke Koef weer calorieen mogen wegrennen.

Hoetierick
30 augustus 2010, 20:33
Hij wordt wel geholpen door het slachtoffer:

Volgens Derijck was het contact niet intentioneel. "Er kwam een lange bal via hun keeper en Berg en ik hingen een beetje aan elkaar", vertelt Derijck maandag tegen Haaglanden Voetbal. "Toen kreeg ik een elleboog vol op mijn keel. Maar goed dat kan gebeuren in een duel en het blijft tenslotte voetbal."

Wel netjes dat Derijck geen huilverhaal ophangt, want dan was Berg bij voorbaat al de klos.

PSV033
31 augustus 2010, 08:02
hoe kan DeRijck nou beoordelen of Berg het expres deed?:confused:

Ik kan ook niet in Berg's hoofd kijken, maar de tv-beelden gaven nou niet echt de indruk dat het een ongelukje was. En anders was het ook wel heel toevallig dat diezelfde DeRijck 30 seconden eerder flink hard ingekomen was op Isaksson.

Ik blijf het jammer vinden dat PSV zelf geen maatregelen genomen heeft, Rutten was tijdens de wedstrijd immers wel bijdehand genoeg om Berg er gelijk uit te halen.

lichttoren
1 september 2010, 12:03
Die elleboogstoot in de keelstreek kost hem wel een paar wedstrijden. Misschien niet eens heel erg na een paar interlands (als hij speelt tenminste), zodat hij met rust de rest van het seizoen in kan.

The Joker
1 september 2010, 17:15
Die elleboogstoot in de keelstreek kost hem wel een paar wedstrijden. Misschien niet eens heel erg na een paar interlands (als hij speelt tenminste), zodat hij met rust de rest van het seizoen in kan.

Always look on the bright side of life. :p

Elio
1 september 2010, 22:02
Always look on the bright side of life. :p

Hahaha, misschien kan Rutten dan tegen NEC gewoon de A1 opstellen zodat de héle selectie rust heeft en daarna uitgerust de rest van het seizoen in kan? Dat zou dan een win-win-situatie voor mij betekenen. ;)

De Bouterbaas
2 september 2010, 13:24
Hahaha, misschien kan Rutten dan tegen NEC gewoon de A1 opstellen zodat de héle selectie rust heeft en daarna uitgerust de rest van het seizoen in kan? Dat zou dan een win-win-situatie voor mij betekenen. ;)
:D

psvbhs
3 september 2010, 11:46
Artikel op onze website:
4 duels schorsing? KNVB, doe ff normaal! (03-09-2010)

Vandaag is bekend geworden dat de KNVB Marcus Berg n.a.v. zijn overtreding tegen Ado Den Haag 4 duels wil schorsen. Een overtreding waar een schorsing voor terecht is maar 4 duels... KNVB, DOE FF NORMAAL!!!

PSV in beroep:
Gelukkig gaat PSV in beroep, de uitspraak hiervan zal volgende week donderdag volgen. Ook weer typisch dat dit net 2 dagen is voor de thuiswedstrijd tegen NEC. We mogen hopen dat de heren tuchtcommissie verstandiger zijn dan die sukkels die deze eerste uitspraak hebben gedaan!

Schorsing, jawel!
Iedereen heeft kunnen zien dat het een overtreding was van Marcus Berg. Aangezien de scheidsrechter de overtreding heeft beoordeeld in de wedstrijd met een vrije-trap voor Ado en Berg daarop GEEN kaart heeft gegeven zetten wij onze vraagtekens of 4 duels nodig is!

Onderzoekje van ons...
Tevens hebben wij even een onderzoekje gedaan met youtube filmpjes en onderzoek op internet van Luis Suwalbez van die club uit AMSTERDAM. Een gastje die met zn domme schwalbes het voetbal verziekt en ook regelmatig grove overtredingen maakt zonder daar ook maar een vergelijkbare schorsing voor te krijgen.

Hieronder hebben wij dus een overzichtje met een aantal filmpjes, en eventuele schorsingen:

PSV - Ajax
http://www.youtube.com/watch?v=ZnLVlucpjFI
(Er volgde geen schorsing!)

Ajax - NEC
http://www.youtube.com/watch?v=vlvmf9GG83I
(Uiteraard, GEEN schorsing... voor schwalbes niet nodig!)

Feyenoord - Ajax
http://www.youtube.com/watch?v=q01QVoNZcRI
(Schorsing 1 duel voorwaardelijk... WIJ ZOUDEN EEN STADIONVERBOD KRIJGEN!!!)

Ajax - FC Twente
http://www.youtube.com/watch?v=8UPz61xJKho
(2 duels schorsing, hij had zn been kunnen breken)

Studio voetbal:
Beste Jack, waar wij niet meer van schrikken is dat jij de overtredingen van Suarez leuk vindt en die van PSV ten zwaarste benadeeld... werdt er dan ook dit weekend niet gezegt, 4 duels schorsing voor Berg? Jammer genoeg zijn ze in Zeist ook zo dom om dit klakkeloos over te nemen!

Onze conclusie:
Dit is geen "Calimero" gedrag meer, dit zijn feiten de feiten die op beeld materiaal vast liggen... AGAINST MODERN FOOTBALL

PSVBHS '06

Bacchus
3 september 2010, 11:54
*Aangepast ivm te snel reageren van mijn kant. Er staat deze keer geen linkje naar de website van psvbhs*
Excuses.

LeicesterPhoolies
3 september 2010, 12:44
In reactie op psvbhsqsturdalkiewopdvnd (of zoiets):

Ik heb zojuist aan onze IT-beheerder verzocht of hij jullie website kon blokkeren, onder het mom van klinklare onzin. Dan loop ik ook niet het risico om per ongeluk daar terecht te komen.

Waarvan akte.

Bas
3 september 2010, 14:18
Natuurlijk blijft het schandalig dat als je bijna iemand doormidden schopt je slechts 3 (?) duels krijgt en als je iemand, al dan niet, per ongeluk een elleboog geeft (speler in kwestie Derijck gaf toe dat het wat hem betrof geen opzet in het spel was) wat mij een stuk minder ernstig lijkt wel 4.

Mark van Bommel
26 september 2010, 16:41
Als ik hier zo op zijn site (http://www.marcusberg.com/index.html) rond zit te kijken, heb ik toch het idee dat we een homoseksuele voetballer in ons midden hebben?:p

Vedette
26 september 2010, 16:47
Als ik hier zo op zijn site (http://www.marcusberg.com/index.html) rond zit te kijken, heb ik toch het idee dat we een homoseksuele voetballer in ons midden hebben?:p

We hebben wel meer homoseksuele voetballers in ons midden die zich nog steeds genoodzaakt voelen hun geaardheid te verbergen, maar terugkomend op Berg: ik zou het inderdaad niet vreemd vinden als hij uit de kast zou komen. De kans is echter aanwezig dat hij een onwijze fashionista is, dus ik laat me er niet over uit. Niet iedere man die het leuk vindt om zich modieus aan te kleden is homoseksueel. ;)

Mark van Bommel
26 september 2010, 16:59
We hebben wel meer homoseksuele voetballers in ons midden die zich nog steeds genoodzaakt voelen hun geaardheid te verbergen, maar terugkomend op Berg: ik zou het inderdaad niet vreemd vinden als hij uit de kast zou komen. De kans is echter aanwezig dat hij een onwijze fashionista is, dus ik laat me er niet over uit. Niet iedere man die het leuk vindt om zich modieus aan te kleden is homoseksueel. ;)

Dat weet ik wel, vandaar ook de :p op het eind.;)

Publicly Displayed Name
26 september 2010, 20:24
Ik had zo'n foto's eigenlijk eerder op de site van Ola Toivonen verwacht. Maar nadat ik gisteren Marcus met zijn mutsje op de tribune zag zitten begon ik al te twijfelen:p.

Kevin Strootman
26 september 2010, 21:03
:eek:That really beats the shit out of me.

Bas
26 september 2010, 21:14
Vooral die foto met die achterlijke bril...:p

Je moet er maar van houden.

Mocro
26 september 2010, 21:47
Ik had zo'n foto's eigenlijk eerder op de site van Ola Toivonen verwacht. Maar nadat ik gisteren Marcus met zijn mutsje op de tribune zag zitten begon ik al te twijfelen:p.

haha ja hij leek wel een smurf.

Verder interesseert het me geen reet als hij geen sterretje meer heeft...we willen doelpunten zien!!

Kevin Strootman
30 september 2010, 18:03
Nu we het er toch over hebben.. Welke bekende voetballers waren er eigenlijk homo-seksueel:p ? kan er niet zo snel één bedenken.
Voor de volledigheid; Ik ben géén homo.

Vedette
30 september 2010, 18:59
Nu we het er toch over hebben.. Welke bekende voetballers waren er eigenlijk homo-seksueel:p ? kan er niet zo snel één bedenken.
Voor de volledigheid; Ik ben géén homo.

Ik kan er geen noemen, en ik vind je toevoeging erg homofobisch overkomen. "Zolang ze maar niet denken dat ik er eentje ben".. ;)

Mocro
30 september 2010, 19:52
Ik kan er geen noemen, en ik vind je toevoeging erg homofobisch overkomen. "Zolang ze maar niet denken dat ik er eentje ben".. ;)

Idd, heeft een negatieve inslag. Ik durf er wel vooruit te komen dat ik hetero ben. Kijk dat klinkt al anders. :D

Pavlos
30 september 2010, 21:01
Verder interesseert het me geen reet als hij geen sterretje meer heeft...we willen doelpunten zien!!

Wat een heerlijke opmerking. Bloemen voor die man! :D

Berg stond vanavond erg vaak rechtsbuiten. Zou Rutten Lens als diepe spits willen hebben uitproberen?

Edit: Mijn god, die foto's zijn wel echt verschrikkelijk. En die muziek... als jongeman openbaar maken dat je Rihanna en Lady Gaga luistert. Tja. :D

Kevin Strootman
30 september 2010, 21:07
Idd, heeft een negatieve inslag. Ik durf er wel vooruit te komen dat ik hetero ben. Kijk dat klinkt al anders. :D

Omdat sommigen nieuwsgierigheid naar dit soort dingen misschien zouden beschouwen als niet hetero-seksueel, zeg ik dat ik géén homo ben. Dat mag je toch zeggen :p?

Kevin Strootman
30 september 2010, 21:09
haha ja hij leek wel een smurf.

HAHA xD

EDIT: je hebt er wel gelijk in doelpunten, dat we willen zien.

Bacchus
1 oktober 2010, 12:38
Precies! Uit de kast ermee!
Ook ik durf er voor uit te komen dat ik op vrouwen val! :D

Mocro
2 oktober 2010, 16:18
Omdat sommigen nieuwsgierigheid naar dit soort dingen misschien zouden beschouwen als niet hetero-seksueel, zeg ik dat ik géén homo ben. Dat mag je toch zeggen :p?

Jij mag alles zeggen. :p

Mercure
7 oktober 2010, 23:19
Hij heeft een vriendin volgens Toivonen ;)

Bacchus
8 oktober 2010, 08:13
Hij heeft een vriendin volgens Toivonen ;)
Ik heb ook een vriend. Wel meer dan 1 ook. Maar daar komt geen sexuele handeling bij kijken! :rolleyes:

Superne5k
14 november 2010, 21:49
Wat een irritante gozer!
Lijkt geen enkele feeling te hebben in het veld.
Vernachelde ook aardig wat 100% kansen...

BoydJS
14 november 2010, 22:36
Wat een irritante gozer!
Lijkt geen enkele feeling te hebben in het veld.
Vernachelde ook aardig wat 100% kansen...

dat die een geweldige assist gaf op bouma, of kansen maakte voor andere maakt natuurlijk niks uit.

Superne5k
15 november 2010, 10:54
reply aan hierboven: Berg hield de bal goed binnen, maar de assist kwam van Lens... Hij kopte door naar Bouma!

Pavlos
15 november 2010, 11:19
Ik vond Berg echt prima spelen. Veel beter dan dat hij eerder dit seizoen deed. Hij was veel aanspeelbaar, werkte voor het team, niet te egoistisch. Hij had alleen pech dat hij 2x de lat raakte.

Het enige wat ik irritant vond, was dat hij constant zn haar goed zat te doen, maar ach, volgens mij zit ik ook een aantal keer per dag aan mn haar.

Iraanse psv-fan
15 november 2010, 11:22
Ik vond Berg echt prima spelen. Veel beter dan dat hij eerder dit seizoen deed. Hij was veel aanspeelbaar, werkte voor het team, niet te egoistisch. Hij had alleen pech dat hij 2x de lat raakte.

Het enige wat ik irritant vond, was dat hij constant zn haar goed zat te doen, maar ach, volgens mij zit ik ook een aantal keer per dag aan mn haar.

Dat doet Toivonen ook steeds. Zal wel iets Zweeds zijn:D

Mocro
15 november 2010, 11:57
Ik erger me kapot aan Berg. Is niet zijn schuld, het komt door Reis. :D

PSV033
15 november 2010, 12:02
Afgelopen zaterdag deed hij tenminste mee aan het spel. De meeste dingen gingen weliswaar fout, maar hij was tenminste betrokken bij acties. Zet hem maar eens op de plek van Afellay.:D

Ruud
15 november 2010, 12:06
Als ibi vertrekt denk ik dat berg misschien ook beter gaat spelen omdat toivonen dan waarschijnlijk ook een andere rol gaat spelen.En Ola kan dan misschien beter samenspelen met berg

*doet heel hard hopen*

Mocro
15 november 2010, 12:10
Als ibi vertrekt denk ik dat berg misschien ook beter gaat spelen omdat toivonen dan waarschijnlijk ook een andere rol gaat spelen.En Ola kan dan misschien beter samenspelen met berg

*doet heel hard hopen*

Ja en als Afellay vertekt, dan gaat het ook beter met de economie en komt er vrede in het Midden-Oosten. :D Straks gaan mensen nog roepen dat Koevermans eigenlijk een wereldspits is, maar dat hij door het spel van Afellay zich niet volledig kon ontplooien. :p

Berg is gewoon niet scherp. Hij had minstens 2 doelpunten moeten maken. Dat je 1x een bal 1 meter voor de goal tegen een lat schiet is al bijzonder knap, maar 2x in 5 minuten? Nee, dan heb je het gewoon niet.

Bacchus
15 november 2010, 18:16
Marcus Berg, de aanvaller die PSV heeft gehuurd van HSV, heeft laten weten na dit seizoen terug te keren bij HSV. Berg was zeer ongelukkig afgelopen zaterdag, de aanvaller kreeg veel kansen maar zoals Rutten na afloop zei: "De geluksfactor van Berg is nul".
http://www.voetbalinfo.nl/images/nieuws/250x163/20100902057939c9c64f162672e72b9ccd898f6b25971289829213.jpg (http://www.voetbalinfo.nl/images/nieuws/600x350/20100902057939c9c64f162672e72b9ccd898f6b25971289829213.jpg)
Berg die momenteel nog maar op twee goals staat, laat weten dat het aan zichzelf vreet. "Een spits hoor te scoren, dat doe ik tot nu toe nog niet. Afgelopen zaterdag kreeg ik genoeg kansen. Als ik honderd van zulke kansen krijg, dan scoor ik er negenennegentig. Als de eerste er maar eenmaal inzet, dan volgt de rest vanzelf. Dit is niet leuk, maar zo is voetbal nou eenmaal."
Berg, die startte als vervanger van de geschorste Reis, liet weten dat hij goed speelde: "Dat zei de trainer ook, ik speel goed voor het team maar een spits moet nou eenmaal scoren!"
HSV heeft dit seizoen nog niets van zich laten horen in Eindhoven. Volgens Berg is dat niet gek. "Volgend jaar ga ik terug naar HSV, maar nu ligt mijn focus helemaal hier in Eindhoven."

Bas
15 november 2010, 18:38
Nou, mooi toch. Al had ik al niet het gevoel dat PSV langer met hem door zou willen gaan.

Mark van Bommel
15 november 2010, 19:13
Honderd kansen en er 99 benutten? Denk 't niet, zaterdag miste 'ie er al 2.:D

Bacchus
15 november 2010, 19:22
Honderd kansen en er 99 benutten? Denk 't niet, zaterdag miste 'ie er al 2.:D

Ik dacht precies hetzelfde. Normaal maak je 'm 99 van 100 keer. Dus de eerstkomende 200 kansen kunnen we alvast bijschrijven als doelpunt... Mooi man.

Sjoerd93
15 november 2010, 19:26
Ik dacht precies hetzelfde. Normaal maak je 'm 99 van 100 keer. Dus de eerstkomende 200 kansen kunnen we alvast bijschrijven als doelpunt... Mooi man.

connexie
16 december 2010, 19:56
Verschillende media berichten:

Marcus Berg is teleurgesteld over zijn bijrol bij PSV. De aanvaller, die dit seizoen wordt gehuurd van Hamburger SV, moet genoegen nemen met een reserverol en af en toe een invalbeurt. Dit seizoen verloor hij zijn basisplaats aan Jonathan Reis.

"Jonathan heeft tijdens mijn schorsing zijn kans gegrepen en daarom moet ik nu al een poosje vooral toekijken", zegt de Zweedse aanvaller in gesprek met Voetbal International. "Natuurlijk is dit frustrerend. Ik vind dat ik goed train en in de basis hoor te staan." De aanvaller hoopt dit seizoen nog wel aan spelen toe te komen. "Ik ben niet naar PSV gekomen om op te bank te zitten. Zover ik weet blijf ik gewoon een jaar hier. Ik blijf knokken voor mijn plaats en hoop dat ik snel een kans krijg om me opnieuw te bewijzen'"
Hard trainen en scoren tijdens invalbeurten, dat moet ik doen," aldus Berg. "Een doelpunt maken als je maar een kwartiertje op het veld staat is niet makkelijk, maar onmogelijk is het niet. Tegen Heracles had ik aan twaalf minuten genoeg, maar afgelopen weekeinde had ik pech en lukte het niet," aldus Berg. Zaterdag kreeg hij een paar minuten voor tijd een goede kopkans tegen De Graafschap, maar hij miste.

En hij miste, en hij miste en miste en miste....

Ow en laatst kreeg hij me toch weer eens een kans.. en hij miste
(of is het nou mistte en mistte en mistte, na al dat gemis, raak ik in de war)

Ik vind dat ik goed train en in de basis hoor te staan

ja..... dat zou goed mis zijn

eenzamespits
17 december 2010, 09:39
Ik ben bang dat Berg niet terug mag naar HSV..
Hij laat niets zien bij PSV en is nu zelfs reserve.
Bij HSV gaat het al niet lekker.
Berg had moeten blijven en leren van Ruud

Kevin Strootman
17 december 2010, 11:12
Ik ben bang dat Berg niet terug mag naar HSV..
Hij laat niets zien bij PSV en is nu zelfs reserve.
Bij HSV gaat het al niet lekker.
Berg had moeten blijven en leren van Ruud

Sterker nog, Berg moet terug.

connexie
17 december 2010, 17:43
Sterker nog, Berg moet terug.

zelfs Groningen zal niet meer geinteresseerd zijn :)

Kevin Strootman
17 december 2010, 21:42
zelfs Groningen zal niet meer geinteresseerd zijn :)
Al zou Groningen nog geintresseerd zijn, het gaat erom dat Berg maar voor 1 seizoen gehuurd is, hij mag hier gewoon niet langer voetballen.

huez
18 december 2010, 04:22
Al zou Groningen nog geintresseerd zijn, het gaat erom dat Berg maar voor 1 seizoen gehuurd is, hij mag hier gewoon niet langer voetballen.

Gelukkig.

Iraanse psv-fan
20 december 2010, 09:38
Berg heeft weer eens een intikkertje gehad en nu moeten de supporters stil zijn.... wat een naar mannetje, wat mij betreft snel weg en die 2 miljoen per jaar investeer je in de eigen jeugd:mad:

Kronos
20 december 2010, 10:37
Berg heeft weer eens een intikkertje gehad en nu moeten de supporters stil zijn.... wat een naar mannetje, wat mij betreft snel weg en die 2 miljoen per jaar investeer je in de eigen jeugd:mad:

De supporters moesten in het algemeen stil zijn, met hun gefluit. En daar had 'ie helemaal gelijk mee, ondanks dat hij als persoon een beetje ongelukkig was om die boodschap over te brengen.

Ik heb alle vertrouwen in Marcus. Wat het team betreft maak ik me helemaal geen zorgen na de blessure van Reis. Met Berg hebben we een uitstekende spits staan, die gaat er genoeg inschoppen. (Y)

psv-er040
20 december 2010, 11:45
De supporters moesten in het algemeen stil zijn, met hun gefluit. En daar had 'ie helemaal gelijk mee, ondanks dat hij als persoon een beetje ongelukkig was om die boodschap over te brengen.

Ik heb alle vertrouwen in Marcus. Wat het team betreft maak ik me helemaal geen zorgen na de blessure van Reis. Met Berg hebben we een uitstekende spits staan, die gaat er genoeg inschoppen. (Y)

mee eens(Y)

gpsv2
20 december 2010, 11:48

Mee eens. We mogen blij zijn dat we zo'n spits nog kunnen opstellen na het uitvallen van Reis.

Kevin Strootman
20 december 2010, 12:12
Maar toch moet ook Berg ernstig verbeteren. Het lijkt wel alsof zijn ego soms in de weg staat. Natuurlijk kan het een enorm wapen zijn, het terugzakken na buitenspelval, om weer positie te kiezen, maar Berg overdrijft hier enorm in. Hij loopt in andere situaties alsof iedereen het moet zien, maar daar ligt de ernst van het probleem, het is allemaal wat te gemaakt en te opzichtig. Een spits hoort een roofdier te zijn die de verdediger het gevoel moet durven geven dat er géén gevaar op de loer ligt. Als de verdediger dat onderschat dan kan de spits explosief onopvallend in de schaduw gretig te werk kan gaan. Het is allemaal wat te gemakzuchtig, en dat zie ik ook terug bij Toivonen en de nonchalantheid van Dzsudzsák.
Maar dat zijn wat verbeterpunten, om dat ik het nu even niet noemenswaardig vindt om die fantastischecombinaties van gisteren hier verder uit te lichten (Y)

psv helmond sport fan
20 december 2010, 16:14
we moeten berg vertrouwen geven en dan komt het wel van zelfs die goals en gist deed hij het goed alleen jammer dat tie kansen mist(is puur dat tie geen vertrouwen krijgt) maar de rest van de wedstrijd deed hij het goed en als we hem gaan ruilen met van nistelrooij kunnen we gedag zeggen met het kampioensschap ruudje is erg gevoelig voor blessure en berg niet en nog jonger en kunnen we nijland naar voren schuiven

Levyashin3
20 december 2010, 16:19
Mee eens. We mogen blij zijn dat we zo'n spits nog kunnen opstellen na het uitvallen van Reis.

dat zeker.

kezmanreturns
20 december 2010, 17:28

Oneens, liever Koef en Nijland dan deze drol.

psv helmond sport fan
20 december 2010, 18:26
Oneens, liever Koef en Nijland dan deze drol.

berg wordt nog belangrijk voor ons let maar op me worden

Kruspe
20 december 2010, 19:12

Ik sluit me hier helemaal bij aan, Iraanse vriend.

Gini
20 december 2010, 19:38
Ik ben het niet met je eens Iraanse vriend.
Ik zag in de vorige thuiswedstrijd al een Berg die meer gedreven aan het werk was en ook gisteren vond ik hem hard werken.

Een beetje meer zelfvertrouwen en we gaan inderdaad nog veel plezier aan hem beleven.
Met Koef gaan we die schaal niet binnen halen, wel zal hij nu vaker als invaller aan de bak moeten.

Trevor Ford
20 december 2010, 19:41
Het wordt nu waarschijnlijk geen stuivertje wisselen meer. Berg staat in de basis en dat veranderd veel. Hij zal veel aan spelen toekomen, samen met Toivonen. Ik blijf er vertrouwen in hebben en zie hem nog vele goals maken.

Jan-Willem Hofkes
20 december 2010, 19:54
+ 1

Noordholland-BRABO
20 december 2010, 20:02
misschien wil Berg zelf niet dat er gejuicht wordt voor dat spaarzame doelpunt.... Hopen dat wij allen inzien dat Marcus nu heel belangrijk is en zal moeten zijn nu onze Jonathan er dit seizoen er niet meer bij is. Ik hoop met alles wat ik heb dat ie als nooit te voren terug zal komen. We zullen gaan meemaken wat voor een doorzetter we in huis hebben. maar voorlopig heerst bij mij dit gevoel: :(:(:(

Bacchus
20 december 2010, 20:05
misschien wil Berg zelf niet dat er gejuicht wordt voor dat spaarzame doelpunt.... Hopen dat wij allen inzien dat Marcus nu heel belangrijk is en zal moeten zijn nu onze Jonathan er dit seizoen er niet meer bij is. Ik hoop met alles wat ik heb dat ie als nooit te voren terug zal komen. We zullen gaan meemaken wat voor een doorzetter we in huis hebben. maar voorlopig heerst bij mij dit gevoel: :(:(:(
Eerst genezen, dan weer op topsportniveau komen en dan nog in vorm zien te geraken. Reis heeft nog een lange weg te gaan inderdaad.

Voor Berg misschien goed, omdat er minder druk is.
Of misschien juist niet, omdat er 'geen' concurrentie is.

Kruspe
20 december 2010, 21:12
Eerst genezen, dan weer op topsportniveau komen en dan nog in vorm zien te geraken. Reis heeft nog een lange weg te gaan inderdaad.

Voor Berg misschien goed, omdat er minder druk is.
Of misschien juist niet, omdat er 'geen' concurrentie is.

Jawel, Koef!

Of is dat geen concurrentie?

Bacchus
20 december 2010, 21:17
Jawel, Koef!

Of is dat geen concurrentie?

Ik heb het niet voor niets tussen aanhalingstekentjes gezet. :cool:

Davitamonnetje
20 december 2010, 21:50
Na het drama van gisteren/ vandaag kan Berg zijn kans grijpen en laten zien waarom hij zo goed betaald wordt door PSV.. Hij heeft zijn basisplek nu te pakken neem ik aan.

harlingen
21 december 2010, 09:04
Na het drama van gisteren/ vandaag kan Berg zijn kans grijpen en laten zien waarom hij zo goed betaald wordt door PSV.. Hij heeft zijn basisplek nu te pakken neem ik aan.

en...het moment van zelfkritiek/bezinning lijkt aangebroken:

http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/152446/Berg_Iedereen_voelt_zich_ongelukkig.html

De Bouterbaas
21 december 2010, 09:09
Het wordt nu waarschijnlijk geen stuivertje wisselen meer. Berg staat in de basis en dat veranderd veel. Hij zal veel aan spelen toekomen, samen met Toivonen. Ik blijf er vertrouwen in hebben en zie hem nog vele goals maken.
Eens. Hij heeft nu meer dan ooit onze steun nodig! Toezingen die man. Iedereen heeft er baat bij dat hij goed gaat spelen.

Bacchus
21 december 2010, 09:10
en...het moment van zelfkritiek/bezinning lijkt aangebroken:

http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/152446/Berg_Iedereen_voelt_zich_ongelukkig.html
Zo hoort dat, Marcus...

Vooral de laatste zin bevestigt mijn hoop en vermoeden voor de tweede seizoenshelft. Er moet een werkersmentaliteit in de ploeg gaan groeien. Dat brengt uiteindelijk zelfvertrouwen en onverzettelijkheid met zich mee. En dán maken we nog kans op de titel.
Een goede kans...

De Bouterbaas
21 december 2010, 09:14
Zo hoort dat, Marcus...

Vooral de laatste zin bevestigt mijn hoop en vermoeden voor de tweede seizoenshelft. Er moet een werkersmentaliteit in de ploeg gaan groeien. Dat brengt uiteindelijk zelfvertrouwen en onverzettelijkheid met zich mee. En dán maken we nog kans op de titel.
Een goede kans...
Ik heb vertrouwen in de 2e seizoenshelft. 2 weken winterstop (of lang het ook is. I am al so long weg out Nederland, geen idee hoelang het duurt :D) en dan knallen. De tegenstanders gaan ons onderschatten "ha, Ibi en Reis zijn er niet, dat wordt een makkie". Ik zeg u, zij die ons onderschatten, komen van een koude kermis thuis.(Y)

Bacchus
21 december 2010, 09:17
Ik heb vertrouwen in de 2e seizoenshelft. 2 weken winterstop (of lang het ook is. I am al so long weg out Nederland, geen idee hoelang het duurt :D) en dan knallen. De tegenstanders gaan ons onderschatten "ha, Ibi en Reis zijn er niet, dat wordt een makkie". Ik zeg u, zij die ons onderschatten, komen van een koude kermis thuis.(Y)
Ik help het u hopen, want vooralsnog koste structurele zelfoverschatting ons een flink aantal punten.

De Bouterbaas
21 december 2010, 09:25
Ik help het u hopen, want vooralsnog koste structurele zelfoverschatting ons een flink aantal punten.
Mijn glas is halfvol

Hoetierick
21 december 2010, 09:59
Berg zal nu in ieder geval een aantal wedstrijden in de basis staan. Hopelijk goed voor zijn zelfvertrouwen. Er staat dadelijk hetzelfde team als in het begin van de competitie, en dat speelde toch niet verkeerd.

Mocro
21 december 2010, 10:02
Berg zal nu in ieder geval een aantal wedstrijden in de basis staan. Hopelijk goed voor zijn zelfvertrouwen. Er staat dadelijk hetzelfde team als in het begin van de competitie, en dat speelde toch niet verkeerd.

Dat is waar. Als 3 of 4 spelers wat extra's geven en de rest niet verzaakt, dan komt PSV al heel ver om de het verlies van Reis en Afellay op te vangen.

Iraanse psv-fan
21 december 2010, 13:51
Ik ben het niet met je eens Iraanse vriend.
Ik zag in de vorige thuiswedstrijd al een Berg die meer gedreven aan het werk was en ook gisteren vond ik hem hard werken.

Een beetje meer zelfvertrouwen en we gaan inderdaad nog veel plezier aan hem beleven.
Met Koef gaan we die schaal niet binnen halen, wel zal hij nu vaker als invaller aan de bak moeten.

Beste vriend, je mag het zeker met me oneens zijn;)
Maar die hele Berg is gewoon een naar mannetje, heeft een arrogante houding en riep al eerder dingen over de psv-supporters. En als je niet presteert maar wel een grote mond hebt dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.
Berg moet misschien bij zichzelf te raden gaan waarom hij vorig jaar werd uitgeroepen tot de grootste miskoop van de Bundesliga. En waarom hij het niet waar kunnen maken aldaar, terwijl zij echt een goede spits nodig hadden en zij de " oude" Ruud hadden binnen gehaald.
En ook hier in Eindhoven laat ie het niet zien: vergeet niet dat hij er in komt als Jonathan een gebroken been heeft o.i.d. Dat zegt dan genoeg. En als hij niet met de ontevredenheid van de supporters kan omgaan dan moet ie maar een andere baan zoeken. 2 miljoen per jaar verdienen en niet tegen uitfluiten kunnen, oh gossie....
Niet dat ik het uitfluiten goedkeur, maar een grote meneer laat zijn voeten spreken en heeft dit soort gebaren niet nodig. Maar ja een grote meneer.....:cool:

TiezZ
21 december 2010, 18:52
ik geef er niets om dat hij zijn gedacht liet zien met dat gebaar. Vrije meningsuiting... :cool:

De gevolgen zijn wel voor hem want degene die de ploeg uitfloten zijn meestal degene die het gemiddelde IQ op de tribunes naar beneden halen, en die hebben weinig boodschap aan zulk gebaar.

Gini
21 december 2010, 20:03
Hey Iraanse vriend wat dat betreft ben ik het wel met je eens.
Vorig jaar gaf Berg al af op de Psv supporters en wat mij betreft had hij nooit een voet in Eindhoven gezet!

Nu dat wel zo is moedig ik hem aan en alles wat ik constateer is dat hij de laatste wedstrijden harder werkt.
Ik hoop dat hij de vorm te pakken krijgt en veel goals maakt, misschien kan hij dan straks het Psv publiek respecteren en wij hem!

Kruspe
21 december 2010, 20:20
Hey Iraanse vriend wat dat betreft ben ik het wel met je eens.
Vorig jaar gaf Berg al af op de Psv supporters en wat mij betreft had hij nooit een voet in Eindhoven gezet!

Nu dat wel zo is moedig ik hem aan en alles wat ik constateer is dat hij de laatste wedstrijden harder werkt.
Ik hoop dat hij de vorm te pakken krijgt en veel goals maakt, misschien kan hij dan straks het Psv publiek respecteren en wij hem!

Dat begon dan al lekker eergisteren met z'n arrogante wijsvinger voor zn mond...

zmwouter
22 december 2010, 10:14
Dat begon dan al lekker eergisteren met z'n arrogante wijsvinger voor zn mond...

Waar maken we ons druk om? :chinrub:

Bacchus
22 december 2010, 10:22
Waar maken we ons druk om? :chinrub:
On de wijsvinger van Berg. Je weet niet waar dat ding allemaal in gezeten heeft.:chinrub:

PSV033
22 december 2010, 10:22
Ik ben geen Berg liefhebber, maar vond hem tegen Roda wel meevallen.

Hij deed voor het eerst (in mijn ogen althans) oprecht moeite om te scoren en bewoog zijn luie reet ook eens voordat hij de bal kreeg. Misschien is er iets aan zijn instelling veranderd. (hoewel die elleboog tegen Bouma op de plee anders doet vermoeden;))

Medespelers moesten er duidelijk aan wennen en betrokken hem weinig in combinaties.

zmwouter
22 december 2010, 10:30
On de wijsvinger van Berg. Je weet niet waar dat ding allemaal in gezeten heeft.:chinrub:

Hopen dat tie zn handschoen maar gewassen had dan?

Maar we moeten hem het voordeel van de twijfel geven, ik denk dat als de supporters hem gaan steunen dat hij er nog veel gaat scoren.

Bacchus
22 december 2010, 10:34
Hopen dat tie zn handschoen maar gewassen had dan?

Maar we moeten hem het voordeel van de twijfel geven, ik denk dat als de supporters hem gaan steunen dat hij er nog veel gaat scoren.
We moeten niet vergeten dat de supporters hem in de beginperiode erg goed hebben gesteund. Bijna elke bal werd er als het ware in gewenst door het publiek en áls hij dan scoorde dan was dat ook voor de supporters een bevrijding. Ze wilden zo graag dat hij 't allemaal waar zou gaan maken.
Toen het scoren niet wilde lukken en hij er moedeloos van werd, straalde hij dat ook uit en het publiek kreeg dat gevoel ook. Toen ontstond er een vervelende situatie.
Maar, in het begin werd Brg ontzettend goed gesteund...hij miste zelf de meest ongelofelijke kansen.

De Bouterbaas
22 december 2010, 10:38
hij miste zelf de meest ongelofelijke kansen.

We moeten niet onderschatten hoe moeilijk dat is. Petje af voor Berg dat hij, ondanks die enorme kansen, toch het net niet wist te vinden.

Bacchus
22 december 2010, 10:39
We moeten niet onderschatten hoe moeilijk dat is. Petje af voor Berg dat hij, ondanks die enorme kansen, toch het net niet wist te vinden.
Applaus!:clap:

Levyashin3
22 december 2010, 10:49
We moeten niet vergeten dat de supporters hem in de beginperiode erg goed hebben gesteund. Bijna elke bal werd er als het ware in gewenst door het publiek en áls hij dan scoorde dan was dat ook voor de supporters een bevrijding. Ze wilden zo graag dat hij 't allemaal waar zou gaan maken.
Toen het scoren niet wilde lukken en hij er moedeloos van werd, straalde hij dat ook uit en het publiek kreeg dat gevoel ook. Toen ontstond er een vervelende situatie.
Maar, in het begin werd Brg ontzettend goed gesteund...hij miste zelf de meest ongelofelijke kansen.

Hij heeft zeker in het begin 100% vertrouwen gehad. De 6 competitiewedstrijden voorafgaand aan zijn schorsing heeft hij 90 minuten bijelkaar gemist; gemiddels een kwartiertje per wedstrijd. ik noem dat vertrouwen krijgen. Dat zijn vervanger er tijdens zijn schorsing de één na de ander inlegd....tja......

Nu zijn we weer op hem aangewezen en moet hij er staan; simpel als dat. Je bent nu eenmaal prof of niet.....

zmwouter
22 december 2010, 11:54
Applaus!:clap:

We verwachtten dus dat hij er gelijk een paar zou maken?
De meeste spelers moeten tog "tijd" krijgen om in een nieuw elftal te gaan spelen.
Dat we hadden verwacht dat hij veel zou scoren is niet gek, want hij heeft altijd veel gescoord. Dus het lijkt mij niet dat hij het opeens niet meer zou kunnen ?

afonso henriques
22 december 2010, 11:58
Misschien dat bij Berg nu de druk weg is door het wegvallen van Reis.
Hopenlijk gaat hij ons blij verrassen vanaf nu

Bacchus
22 december 2010, 12:41
We verwachtten dus dat hij er gelijk een paar zou maken? [...]
We verwachtten -dat doe ik trouwens nog steeds- dat hij opgelegde kansen af zou maken. Als een spits van zijn kaliber alleen voor de keeper verschijnt, dan moet die van er 9 van de 10 keer in. Vooralsnog is het nul van de veel keer.

Kronos
22 december 2010, 12:45
We verwachtten -dat doe ik trouwens nog steeds- dat hij opgelegde kansen af zou maken. Als een spits van zijn kaliber alleen voor de keeper verschijnt, dan moet die van er 9 van de 10 keer in. Vooralsnog is het nul van de veel keer.

We moeten de situatie waar die jongen uitkomt niet vergeten. Hij had een heel slecht jaar bij HSV gehad, waar hij geen enkel vertrouwen kreeg, en vrijwel niet scoorde. Dan kan je toch, ondanks alle goede bedoelingen, niet lekker beginnen bij je nieuwe club. Ik vond dat 'ie het met dat in het achterhoofd best goed deed, begin dit seizoen.

Nu zal hij weer even tijd nodig hebben, denk ik. Maar ik heb er nog altijd alle geloof in. Die jongen heeft nu het vertrouwen als eerste spits, en zal snel gaan scoren.

zmwouter
22 december 2010, 13:27

Naja dan is je verwachtingspatroon wat te hoog, en waarom komt dat? omdat hij kan scoren? Dus geef m vertrouwen...

Heb tog wat gemist? Die nul vind ik nergens terug?

Bacchus
22 december 2010, 13:59
Naja dan is je verwachtingspatroon wat te hoog, en waarom komt dat? omdat hij kan scoren? Dus geef m vertrouwen...

Heb tog wat gemist? Die nul vind ik nergens terug?
Gemiste kansen worden niet geregistreerd, dus die heb je dan inderdaad gemist als je de wedstrijden niet gezien hebt.

Nogmaals: Het vertrouwen heeft hij aan het begin ook gekregen en ook toen hielp het geen reet.

Ik klap m'n handen stuk voor Marcus, als ik in het stadion zit. Maar overtuigd ben ik al een tijdje niet meer.

usPSVkuh
22 december 2010, 14:47
En toch denk ik dat Berg heel belangrijk gaat worden en veel doelpunten gaat maken voor PSV .
Toivonen gaat nu beter spelen zonder IBI en Berg gaat daar van profiteren.
:)

zmwouter
22 december 2010, 15:02
Gemiste kansen worden niet geregistreerd, dus die heb je dan inderdaad gemist als je de wedstrijden niet gezien hebt.

Nogmaals: Het vertrouwen heeft hij aan het begin ook gekregen en ook toen hielp het geen reet.

Ik klap m'n handen stuk voor Marcus, als ik in het stadion zit. Maar overtuigd ben ik al een tijdje niet meer.

Als elke kans die hij krijgt een doelpunt zou zijn was hij de beste spits van de wereld geweest... maar daar gaat het hier niet om, tuurlijk mist hij kansen, en scoort tie nog niet veel. Maar geef hem die tijd, nu heeft hij kunnen wennen, laten we hopen dat het er uit komt, straks is tie misschien in vorm en scoort tie wel. Ik denk terug aan Lazovic, werd ook helemaal uitgekotst door het publiek, nu zou iedereen willen dat tie nooit was weggegaan... Alles kan veranderen... en berg heeft zeker de kwaliteiten om uit te groeien tot topscorer van PSV.

psv-er040
22 december 2010, 15:22
mee eens(A)

Jan-Willem Hofkes
22 december 2010, 16:18
Ik word een beetje moe van het gezeik over Berg.

Natuurlijk kan iedereen in 5 minuten zien dat Reis een veel betere,completere en technisch vaardiger spits is. Maar dit zijn de cijfers:

Dit seizoen:

Reis 15 wedstrijden 8 doelpunten
(Waarvan 3 tegen 10 man van Feyenoord, 1 tegen Willem II en 1 tegen VVV)

Berg 18 wedstrijden 6 doelpunten
(Waarvan 1 tegen Roda , 1 tegen Kharkiv, 1 tegen Sibir en 2 tegen AZ)

Laatse 10 duels:

Reis 3 goals
Berg 2 goals

Reis zijn we helaas dit seizoen kwijt, Berg heeft zijn beste spel nog niet laten zien.

Wanneer hij (Berg) vorm en vertrouwen krijgt weet ik zeker dat hij nog heel belangrijk kan worden voor dit PSV (ook na dit seizoen)

last man standing
22 december 2010, 16:19
Bergs vingertje vond ik wel mooi - een speler mag van mij best reageren op kritiek als hij dat wil. Van Loen liet destijds een hele andere vinger zien nadat het hele stadion hem voor rode hond had uitgescholden en hij in de slotfase het winnende doelpunt voor de tegenstander maakte...............niet volwassen; wel heel begrijpelijk....

Iraanse psv-fan
22 december 2010, 16:25
Bergs vingertje vond ik wel mooi - een speler mag van mij best reageren op kritiek als hij dat wil. Van Loen liet destijds een hele andere vinger zien nadat het hele stadion hem voor rode hond had uitgescholden en hij in de slotfase het winnende doelpunt voor de tegenstander maakte...............niet volwassen; wel heel begrijpelijk....

Niet volwassen kan nooit HEEL begrijpelijk zijn;)
Van Loen werd persoonlijk uitgescholden. Berg heeft 10 kansen nodig om 1 keer te scoren en werd nooit persoonlijk aangevallen door de supporters ondanks zijn dikke salaris van 2 miljoen per jaar. Het publiek heeft kritiek op het spel van psv en dat vind ik nog begrijpelijker dan het vingertje van meneer Berg.

last man standing
22 december 2010, 16:40
Niet volwassen kan nooit HEEL begrijpelijk zijn;)
Van Loen werd persoonlijk uitgescholden. Berg heeft 10 kansen nodig om 1 keer te scoren en werd nooit persoonlijk aangevallen door de supporters ondanks zijn dikke salaris van 2 miljoen per jaar. Het publiek heeft kritiek op het spel van psv en dat vind ik nog begrijpelijker dan het vingertje van meneer Berg.

Ik vind het wel heel begrijpelijk omdat op de training duidelijk zijn inzet te zien is. In het stadion komt het er niet helemaal uit waardoor een gelukkig klein deel van het publiek besluit hem openlijk af te vallen. Berg hoeft daar wat mij betreft niet boven te staan; hij mag zich ook laten gelden. Beginnen over iemands salaris is wel een erg trieste manier om je gelijk te halen. Daar moet je overigens niet voor bij de speler zijn - de clubleiding besluit dat een speler zoveel mag verdienen - dan moet je die aanpakken. Wellicht dat je betere spelers weet die voor minder geld er meer inschieten? Halen zou ik zeggen!

Iraanse psv-fan
22 december 2010, 17:36
Ik vind het wel heel begrijpelijk omdat op de training duidelijk zijn inzet te zien is. In het stadion komt het er niet helemaal uit waardoor een gelukkig klein deel van het publiek besluit hem openlijk af te vallen. Berg hoeft daar wat mij betreft niet boven te staan; hij mag zich ook laten gelden. Beginnen over iemands salaris is wel een erg trieste manier om je gelijk te halen. Daar moet je overigens niet voor bij de speler zijn - de clubleiding besluit dat een speler zoveel mag verdienen - dan moet je die aanpakken. Wellicht dat je betere spelers weet die voor minder geld er meer inschieten? Halen zou ik zeggen!

Je best doen op de training is niet genoeeg om bij psv te slagen, dat weet je zelf ook. wat de reden ook is dat hij het tijdens de wedstrijden niet laat zien, is niet mijn zaak: hij MOET het hier laten zien. Sterker nog: na 1 mislukt jaar bij HSV kan hij niet nog een jaar als mislukkeling gezien worden.
Het publiek keerde zich niet tegen hem in het bijzonder maar tegen heel psv: ben je vergeten hoe Engelaar werd uitgefloten? En heb je Engelaar iets zien doen richting het publiek? Nee. Maar een invaller die het zwaar heeft met zichzelf omdat ie nergens slaagt moet de oorzaak maar eerst bij zichzelf zoeken. Hij is mentaal geen sterke speler: toen ajax interesse in hem toonde, kon hij daarna een half jaar niet voetballen bij Groningen....
Ik vind het niet triest om over het salaris van deze meneer te beginnen: niets presteren, zoveel verdienen en dan ook niet eens tegen het gefluit kunnen en je vingertje laten zien? Goh, wat heb je dan zwaar zeg:rolleyes:

En wat ik al eerder zei: hij hoefde van mij helemaal niet te komen hier: toen hsv tegen psv moest spelen, heeft hij nare dingen geroepen over het psv-publiek. Ik vind het nog netjes van ons publiek dat ie vanaf het begin niet uitgefloten werd......

En een alternatief? een jeugdspeler kost misschien 4 ton per jaar en zou op zijn minst hetzelfde presteren als Berg. En uiteindelijk heb je er meer aan dan een dure gehuurde speler.

last man standing
22 december 2010, 20:19
Je best doen op de training is niet genoeeg om bij psv te slagen, dat weet je zelf ook. wat de reden ook is dat hij het tijdens de wedstrijden niet laat zien, is niet mijn zaak: hij MOET het hier laten zien. Sterker nog: na 1 mislukt jaar bij HSV kan hij niet nog een jaar als mislukkeling gezien worden.
Het publiek keerde zich niet tegen hem in het bijzonder maar tegen heel psv: ben je vergeten hoe Engelaar werd uitgefloten? En heb je Engelaar iets zien doen richting het publiek? Nee. Maar een invaller die het zwaar heeft met zichzelf omdat ie nergens slaagt moet de oorzaak maar eerst bij zichzelf zoeken. Hij is mentaal geen sterke speler: toen ajax interesse in hem toonde, kon hij daarna een half jaar niet voetballen bij Groningen....
Ik vind het niet triest om over het salaris van deze meneer te beginnen: niets presteren, zoveel verdienen en dan ook niet eens tegen het gefluit kunnen en je vingertje laten zien? Goh, wat heb je dan zwaar zeg:rolleyes:

En wat ik al eerder zei: hij hoefde van mij helemaal niet te komen hier: toen hsv tegen psv moest spelen, heeft hij nare dingen geroepen over het psv-publiek. Ik vind het nog netjes van ons publiek dat ie vanaf het begin niet uitgefloten werd......

En een alternatief? een jeugdspeler kost misschien 4 ton per jaar en zou op zijn minst hetzelfde presteren als Berg. En uiteindelijk heb je er meer aan dan een dure gehuurde speler.

wij worden het duidelijk niet eens. Mijn kijk op voetbal gaat verder dan het salaris. Berg krijgt nu de kans; voor ons allen hoop ik dat hij die kans aangrijpt.

zmwouter
23 december 2010, 09:42
wij worden het duidelijk niet eens. Mijn kijk op voetbal gaat verder dan het salaris. Berg krijgt nu de kans; voor ons allen hoop ik dat hij die kans aangrijpt.

Mee eens! Gister scoorde die tog 'weer' .. weer de 2-1.. belangrijk doelpunt! Hopen dat hij deze lijn door trekt in het nieuwe jaar!

kreukelzone
23 december 2010, 11:00
Ik vond Berg gisteren een prima partij spelen, hij was de hele wedstrijd scherp, en die goal die hij maakte was geen makkelijke, ook de samenwerking met Lens en Toivonen was prima.
Van mij mag ie blijven staan(Y)

Bartjens
23 december 2010, 12:20
Ik vond Berg gisteren een prima partij spelen, hij was de hele wedstrijd scherp, en die goal die hij maakte was geen makkelijke, ook de samenwerking met Lens en Toivonen was prima.
Van mij mag ie blijven staan(Y)

Berg is een stuk minder dan Reis, maar de cominatie Berg-Toivonen is niet veel minder dan de Combinatie Reis-Toivonen.

psv helmond sport fan
23 december 2010, 12:30
berg deed gist goed
in 2011 heb ik vertrouwen in berg

Iraanse psv-fan
23 december 2010, 13:10

Eerst wil je niets zeggen en daarna deel je toch een sneertje uit? Jouw kijk op voetbal... daar zit ik niet op te wachten. waarom? omdat je daarin wellicht net zo kortzichtige analyses maakt als dat je mijn teksten interpreteert.
Heb ik nou alleen over zijn salaris gehad of dat alleen in verband gebracht met andere zaken? Nee dat zie je dan even voor het gemak niet.
Zoek het dan even uit met jezelf Last man.....:braak:

last man standing
23 december 2010, 21:02
Eerst wil je niets zeggen en daarna deel je toch een sneertje uit? Jouw kijk op voetbal... daar zit ik niet op te wachten. waarom? omdat je daarin wellicht net zo kortzichtige analyses maakt als dat je mijn teksten interpreteert.
Heb ik nou alleen over zijn salaris gehad of dat alleen in verband gebracht met andere zaken? Nee dat zie je dan even voor het gemak niet.

Zal ik doen..................

last man standing
23 december 2010, 21:12
Berg is een stuk minder dan Reis, maar de cominatie Berg-Toivonen is niet veel minder dan de Combinatie Reis-Toivonen.

Eens, deze samenwerking verdient inderdaad zeker de kans op meer speeltijd. Berg moet de tijd krijgen om in zijn ritme te komen. De technische staf doet er goed aan hem de nodige aandacht en vertrouwen te geven; Berg zou dan best eens een aardige PSV spits kunnen worden. Zolang PSV niet het geld heeft voor een beter alternatief moet Berg zo optimaal mogelijk geholpen te worden om te renderen. Op dit moment is hij de spits die het voor PSV zal moeten doen. Alleen maar nadruk leggen op zijn missers helpt PSV echt niet aan treffers - als Berg faalt zullen we het met Koevermans als eerste spits moeten doen.....op zich zou dat nog kunnen, maar de spoeling wordt dan wel dun....

Hoetierick
23 december 2010, 21:26
Eens, deze samenwerking verdient inderdaad zeker de kans op meer speeltijd. Berg moet de tijd krijgen om in zijn ritme te komen. De technische staf doet er goed aan hem de nodige aandacht en vertrouwen te geven; Berg zou dan best eens een aardige PSV spits kunnen worden. Zolang PSV niet het geld heeft voor een beter alternatief moet Berg zo optimaal mogelijk geholpen te worden om te renderen. Op dit moment is hij de spits die het voor PSV zal moeten doen. Alleen maar nadruk leggen op zijn missers helpt PSV echt niet aan treffers - als Berg faalt zullen we het met Koevermans als eerste spits moeten doen.....op zich zou dat nog kunnen, maar de spoeling wordt dan wel dun....

Een combinatie Toivonen/Nijland is dan ook nog een optie.

last man standing
23 december 2010, 22:24
Een combinatie Toivonen/Nijland is dan ook nog een optie.

Lijkt me een prima reserve optie; maar als we Nijland echt willen testen moet hij er minstens 5 wedstrijden vanaf het begin in staan - ik denk dat Rutten zijn kaarten daar nu nog niet op zet.

Hoetierick
23 december 2010, 22:32
Lijkt me een prima reserve optie; maar als we Nijland echt willen testen moet hij er minstens 5 wedstrijden vanaf het begin in staan - ik denk dat Rutten zijn kaarten daar nu nog niet op zet.

Eens. Gezien het aantal speelminuten lijkt Nijland helemaal geen optie, maar dit terzijde. Laten we hopen dat Berg veel doelpunten mag maken, maar aan de andere kant is dit niet de man voor de toekomst.

The Joker
23 december 2010, 22:52
Eens. Gezien het aantal speelminuten lijkt Nijland helemaal geen optie, maar dit terzijde. Laten we hopen dat Berg veel doelpunten mag maken, maar aan de andere kant is dit niet de man voor de toekomst.

Het gaat even niet om de toekomst, maar om dit jaar kampioen worden. Niet volgend jaar, maar nu.

huez
24 december 2010, 03:13

Ik zou 5 wedstrijden 5 minuten al heel wat vinden.

last man standing
24 december 2010, 09:31

De vraag daarbij is; waarom? We hebben en elftal dat met moeite de bovenste positie weet te handhaven. Waarom dan risico lopen door mindere spelers in te brengen? Ik ben er erg voor dit te doen wanneer PSV flink voorstaat, maar op dit moment kunnen er zomaar ineens 2 doelpunten vallen in de slotfase. Ons sterkste team heeft nog moeite met zichzelf en kan dus maar moeilijk een jonge speler bijstaan. Zolang er zoveel moeite gedaan moet worden om de wedstrijden te winnen is het inbrengen van jonge spelers nog niet zo strak plan.

Hustler
24 december 2010, 11:08

Berg heeft in elk geval voorlopig geen echte concurentie, hierdoor zal hij misschien wat vrijer gaan spelen, en dus niet overmatig zijn best gaan doen om aan te tonen dat hij in de basis hoort. Spelers spelen beter zonder dat er druk op staat. In elk geval voelen hij en Toivonen elkaar wel goed aan, laten we hopen dat de laatste wedstrijden van voor de winter een vervolg gaan krijgen in 2011.

huez
24 december 2010, 12:35
De vraag daarbij is; waarom?

Omdat ik vind dat je talenten ook kansen en vertrouwen moet geven en als je 5 of 10 minuten voor tijd met 2 doelpunten voor staat zou ik het een geoorloofd risico vinden om jeugd een kans te geven. Het is dan natuurlijk niet zo dat je, door 1 of 2 wissels, gelijk een b of een c elftal hebt staan. Die jongens die er inkomen zitten tegen het eerste elftal aan of hebben een vele betere voor zich.

last man standing
24 december 2010, 13:42
De vraag daarbij is; waarom?

Omdat ik vind dat je talenten ook kansen en vertrouwen moet geven en als je 5 of 10 minuten voor tijd met 2 doelpunten voor staat zou ik het een geoorloofd risico vinden om jeugd een kans te geven. Het is dan natuurlijk niet zo dat je, door 1 of 2 wissels, gelijk een b of een c elftal hebt staan. Die jongens die er inkomen zitten tegen het eerste elftal aan of hebben een vele betere voor zich.

Normaal zou ik het helemaal eens zijn met je punt - ik vind ook dat jonge spelers de kans moeten krijgen. Dit PSV is echter nog sta instabiel bij tijden dat ook 5 minuten voor tijd met een 2 - 0 achterstand gewoon de sterkste ploeg moet spelen.
Ik herrinner met een wedstrijd tegen Twente van jaren geleden; in de laatste 5 minuten verspeelde PSV een 2 - 0 voorsprong. We staan niet genoeg punten voor, en verspelen in uitwedstrijden teveel punten, om risico's te gaan lopen.

last man standing
24 december 2010, 15:51

Als ik jouw posts zo teruglees leg je inderdaad veel nadruk op het salaris en minder op het voetbal. Ik ben het met je eens, spelers verdienen inderdaad belachelijk veel geld. De verhouding werk en salaris is compleet zoek. Dat kunnen ze blijkbaar nog steeds afdwingen. Als we het daar niet mee eens zijn vind ik dat we een punt moeten maken en het topsalaris drastisch moeten verlagen; er moet dan een salarisverhouding komen in relatie tot het werk en in relatie tot de prestaties. Dan is salaris namelijk geen issue meer. Er zit maar één nadeel aan; goede spelers komen niet meer naar PSV - maar topklassevoetbal is ook mooi.

last man standing
24 december 2010, 15:52
Normaal zou ik het helemaal eens zijn met je punt - ik vind ook dat jonge spelers de kans moeten krijgen. Dit PSV is echter nog sta instabiel bij tijden dat ook 5 minuten voor tijd met een 2 - 0 achterstand gewoon de sterkste ploeg moet spelen.
Ik herrinner met een wedstrijd tegen Twente van jaren geleden; in de laatste 5 minuten verspeelde PSV een 2 - 0 voorsprong. We staan niet genoeg punten voor, en verspelen in uitwedstrijden teveel punten, om risico's te gaan lopen.

Probleem met deze stelling is dat je bank niet meer sterker wordt. Ik zou zeggen - voor de leeuwen ermee en gewoon een risico lopen!!!

TiezZ
24 december 2010, 19:35

dan liever (bijvoorbeeld) 2 wedstrijden 15 minuten

veldmannetje
24 december 2010, 20:59
Berg heeft in elk geval voorlopig geen echte concurentie, hierdoor zal hij misschien wat vrijer gaan spelen, en dus niet overmatig zijn best gaan doen om aan te tonen dat hij in de basis hoort. Spelers spelen beter zonder dat er druk op staat. In elk geval voelen hij en Toivonen elkaar wel goed aan, laten we hopen dat de laatste wedstrijden van voor de winter een vervolg gaan krijgen in 2011.

Koevermans en Nijland zijn de concurrenten voor Berg nu. Maar niet elke speler speelt beter zonder druk, sommige worden te gemakzuchtig en spelen plichtmatig omdat niet vervangen zullen worden. Dus heeft de ene een schop onder zijn kont nodig (in de vorm van hevige kritiek van binnen en buitenaf) en de andere heeft juist de concurrentiestrijd nodig om het beste uitzichzelf te halen.

Toivonen en Berg voelen elkaar goed, dat is bewezen op jeugd ek, maar Nijland en Berg voelen elkaar ook goed aan is bewezen tijdens de voorbereiding en bij Groningen. Waar Nijland ook wel eens inviel voor Berg, als ze niet samen speelden.

De vraag daarbij is; waarom? We hebben en elftal dat met moeite de bovenste positie weet te handhaven. Waarom dan risico lopen door mindere spelers in te brengen? Ik ben er erg voor dit te doen wanneer PSV flink voorstaat, maar op dit moment kunnen er zomaar ineens 2 doelpunten vallen in de slotfase. Ons sterkste team heeft nog moeite met zichzelf en kan dus maar moeilijk een jonge speler bijstaan. Zolang er zoveel moeite gedaan moet worden om de wedstrijden te winnen is het inbrengen van jonge spelers nog niet zo strak plan.

Je kan ook concluderen dat huidige basis elf niet in balans is of gewoon kwaliteit te kort komt of misschien zelfs allebei.
Dan moet je dat aanvullen of in balans brengen, voor transfers hebben nauwelijks geld. Dus zal je in de eigen keuken moeten kijken. Iets wat Frank de Boer prima lijkt te lukken in tegen stelling tot zijn voorganger die maar bleef zeuren om nieuwe spelers terwijl al 31 selectiespelers bezat, zonder ook maar 1 echte buitenspeler.

Ik vind het risico om niet te wisselen als situatie het toelaat, neem nu Nijland als voorbeeld.
De afgelopen 2 jaar is hij niet voor PSV in de competitie ingebracht en nu je hem nodig zal hebben, door de blessure van Reis en omdat Stef Amrabat (die mogelijk (tijdelijk)vertrekt) in de pikorde is voorbijgestreefd, heeft ie nauwelijks ervaring in de huidige ploeg. Er zijn mogelijkheden zat geweest voor Rutten om hem te gebruiken, maar dat heeft Fred nagelaten.
Terwijl hij zoveel vertrouwen heeft in Reis. Dus Rutten kan en durft het wel.

plus nu hebben we een behoorlijk ontevreden bank. Maza, Wuytens, Amrabat, Nijland en Berg hebben zich dit seizoen zich daar al over uitgelaten. Zo ontstaat er mogelijk een 2-deling in de huidige selectie groep, en dat kan je het kampioenschap gaan kosten.

Bovendien als we zo doorgaan zal het lijstje van eigen talenten die elders schitteren Huntelaar, Beerens en je kunt eventueel (in de toekomst) Marcelis en Aissati toevoegen, alleen maar langer worden.
We hebben heus wel talenten, anders zou Jong PSV niet stijf bovenaan staan in hun competitie.

last man standing
24 december 2010, 22:36
Koevermans en Nijland zijn de concurrenten voor Berg nu. Maar niet elke speler speelt beter zonder druk, sommige worden te gemakzuchtig en spelen plichtmatig omdat niet vervangen zullen worden. Dus heeft de ene een schop onder zijn kont nodig (in de vorm van hevige kritiek van binnen en buitenaf) en de andere heeft juist de concurrentiestrijd nodig om het beste uitzichzelf te halen.

Toivonen en Berg voelen elkaar goed, dat is bewezen op jeugd ek, maar Nijland en Berg voelen elkaar ook goed aan is bewezen tijdens de voorbereiding en bij Groningen. Waar Nijland ook wel eens inviel voor Berg, als ze niet samen speelden.

Je kan ook concluderen dat huidige basis elf niet in balans is of gewoon kwaliteit te kort komt of misschien zelfs allebei.
Dan moet je dat aanvullen of in balans brengen, voor transfers hebben nauwelijks geld. Dus zal je in de eigen keuken moeten kijken. Iets wat Frank de Boer prima lijkt te lukken in tegen stelling tot zijn voorganger die maar bleef zeuren om nieuwe spelers terwijl al 31 selectiespelers bezat, zonder ook maar 1 echte buitenspeler.

Ik vind het risico om niet te wisselen als situatie het toelaat, neem nu Nijland als voorbeeld.
De afgelopen 2 jaar is hij niet voor PSV in de competitie ingebracht en nu je hem nodig zal hebben, door de blessure van Reis en omdat Stef Amrabat (die mogelijk (tijdelijk)vertrekt) in de pikorde is voorbijgestreefd, heeft ie nauwelijks ervaring in de huidige ploeg. Er zijn mogelijkheden zat geweest voor Rutten om hem te gebruiken, maar dat heeft Fred nagelaten.
Terwijl hij zoveel vertrouwen heeft in Reis. Dus Rutten kan en durft het wel.

plus nu hebben we een behoorlijk ontevreden bank. Maza, Wuytens, Amrabat, Nijland en Berg hebben zich dit seizoen zich daar al over uitgelaten. Zo ontstaat er mogelijk een 2-deling in de huidige selectie groep, en dat kan je het kampioenschap gaan kosten.

Bovendien als we zo doorgaan zal het lijstje van eigen talenten die elders schitteren Huntelaar, Beerens en je kunt eventueel (in de toekomst) Marcelis en Aissati toevoegen, alleen maar langer worden.
We hebben heus wel talenten, anders zou Jong PSV niet stijf bovenaan staan in hun competitie.

Ik ben het geheel met je eens dat we een bult talenten hebben. Graag inbrengen als de wedstrijd heel zeker in de pocket is - maar die zekerheid ligt anders dan pakweg 5 jaar geleden. PSV is instabieler en dient dus voorzichtiger met een voorsprong om te gaan.

Dat de bank ontevreden is maakt me niets uit. Op de training moeten ze het ongelijk van de trainer aantonen - niet door te gaan mokken in de media. Bij hun aantrekken hebben ze vast geen speelgarantie gekregen. Speeltijd moet je afdwingen op de training - niet door te gaan simpen.......

CNG MrKrateos
24 december 2010, 22:42
Het gaat even niet om de toekomst, maar om dit jaar kampioen worden. Niet volgend jaar, maar nu.

Eens, aan toekomst alleen denken helpt geen fluit. Kan aan het eind van het seizoen als er niks meer verandert.

boertjekoe
24 december 2010, 22:52
Als ik jouw posts zo teruglees leg je inderdaad veel nadruk op het salaris en minder op het voetbal. Ik ben het met je eens, spelers verdienen inderdaad belachelijk veel geld. De verhouding werk en salaris is compleet zoek. Dat kunnen ze blijkbaar nog steeds afdwingen. Als we het daar niet mee eens zijn vind ik dat we een punt moeten maken en het topsalaris drastisch moeten verlagen; er moet dan een salarisverhouding komen in relatie tot het werk en in relatie tot de prestaties. Dan is salaris namelijk geen issue meer. Er zit maar één nadeel aan; goede spelers komen niet meer naar PSV - maar topklassevoetbal is ook mooi.

Tja, dat is dan ook ieen regeling die niet door één enkele club moet worden ingesteld, maar door de FIFA. In Amerika is dit ook bij volgens mij 1 van de drie grote sportbonden ingesteld, de MLB, NFL of de NBA. Uiteraard ging dit gepaard met herrie en oproer van de kant van de spelers, maar uiteindelijk is het toch doorgegaan en nu zijn de spelerssalarissen daar, hoewel nog steeds belachelijk hoog, toch al een stuk minder astronomisch.

last man standing
24 december 2010, 23:45
Tja, dat is dan ook ieen regeling die niet door één enkele club moet worden ingesteld, maar door de FIFA. In Amerika is dit ook bij volgens mij 1 van de drie grote sportbonden ingesteld, de MLB, NFL of de NBA. Uiteraard ging dit gepaard met herrie en oproer van de kant van de spelers, maar uiteindelijk is het toch doorgegaan en nu zijn de spelerssalarissen daar, hoewel nog steeds belachelijk hoog, toch al een stuk minder astronomisch.

Ik zeg: doen!

Iraanse psv-fan
25 december 2010, 13:31

Ja in elke quote noem ik ook zijn salaris, maar in elke quote noem ik ook 3 andere dingen in verband daarmee.;)
De hele discussie is niet begonnen over zijn salaris maar over het gedrag van Berg t.o.v. de supporters en daarnaast heb ik dan ook zijn salaris genoemd, in die zin dat: 1. een jeugdspeler veel minder zou kosten en 2. niet presteren, 2 miljoen verdienen en je vingertje naar de supporters? Dat vond ik te arrogant en niet passend bij de prestaties van hem. Niets meer en niets minder dan dat. En als dat dan vervolgens als een hoofthema wordt behandeld en men zegt dat dat mijn kijk op voetbal is, dan reageer ik, zoals ik vind dat dat gepast is.

Bacchus
25 december 2010, 13:39
Ja in elke quote noem ik ook zijn salaris, maar in elke quote noem ik ook 3 andere dingen in verband daarmee.;)
De hele discussie is niet begonnen over zijn salaris maar over het gedrag van Berg t.o.v. de supporters en daarnaast heb ik dan ook zijn salaris genoemd, in die zin dat: 1. een jeugdspeler veel minder zou kosten en 2. niet presteren, 2 miljoen verdienen en je vingertje naar de supporters? Dat vond ik te arrogant en niet passend bij de prestaties van hem. Niets meer en niets minder dan dat. En als dat dan vervolgens als een hoofthema wordt behandeld en men zegt dat dat mijn kijk op voetbal is, dan reageer ik, zoals ik vind dat dat gepast is.
Zeg het ze Payam!(Y)

Iraanse psv-fan
25 december 2010, 13:41
Zeg het ze Payam!(Y)

zonder jouw steun ben ik op dit forum nergens Reem:clap:

Bacchus
25 december 2010, 13:43
zonder jouw steun ben ik op dit forum nergens Reem:clap:
Ik zou mezelf ook verliezen zonder mij. Eerlijk is eerlijk.:clap:

Iraanse psv-fan
25 december 2010, 13:50
Ik zou mezelf ook verliezen zonder mij. Eerlijk is eerlijk.:clap:

Kevin Strootman
25 december 2010, 13:57

Dat vingertje vind ik alles behalve netjes:(. Volgens mij is het ook een-best emotionele jongen, ik bedoel als je zijn website al ziet..
De url van die site is: www.marcusberg.com (http://www.marcusberg.com) voor de volledigheid.
Marcus Berg vraagt om aandacht met zijn opgemaakte voorkomen, de fotos en de hele show eromheen en het vingertje.

Op sportief en financieel vlak, denk ik dat we Berg altijd hadden moeten halen afgelopen zomer.

Op voorhand wisten we niet eens of Reis wel zou terugkeren in de basis van PSV, of zelfs ook maar zou terugkeren in het betaald voetbal. Misschien klinkt dat wat overdreven, maar het punt is;

We konden voor onze begrippen een PSV-topspits huren, en dat terwijl we lang genoeg kunnen zien hebben dat Koevermans niet als ideale spits binnen ons systeem heeft kunnen fungeren (eerder is Koef de ideale 12e man of een stormram).
Nu was Reis volgens velen wel de ideale spits maar die is geblesseerd, nu blijkt Berg inmiddels wel degelijk van meerwaarde te zijn voor de selectie.
We hebben er met Toivonen tevens een extra optie op het middenveld bij gekregen. Ook Toivonen komt beter tot recht op het middenveld, naar horen zeggen speelt hij zelfs ook beter wanneer zijn maatje Berg een linie voor Olá speelt.

Nijland is te onervaren om eerste spits van PSV te zijn, als hij daadwerkelijk zo goed zou zijn (op dit moment, want hij kan altijd nog goed worden dat sluit ik niet uit), dan zou hij wel meer speeltijd hebben gekregen of net als Reis meteen de kans gegrepen hebben als basisspeler.

Rutten maakt keuzes, en zo.. zo is het gewoon gelopen. Met Berg kochten we dus gewoon weer een beetje zekerheid. De waarde van Berg is daarbij nog altijd hoger dan die van Nijland of Koevermans jammergenoeg.. Of de 2 moeten een stormachtige ontwikkeling doormaken, maar dat leert de afgelopen periode ons niet echt.

Iraanse psv-fan
25 december 2010, 14:02
Dat vingertje vind ik alles behalve netjes:(. Volgens mij is het ook een-best emotionele jongen, ik bedoel als je zijn website al ziet..
De url van die site is: www.marcusberg.com (http://www.marcusberg.com) voor de volledigheid.
Marcus Berg vraagt om aandacht met zijn opgemaakte voorkomen, de fotos en de hele show eromheen en het vingertje.

Op sportief en financieel vlak, denk ik dat we Berg altijd hadden moeten halen afgelopen zomer.

Op voorhand wisten we niet eens of Reis wel zou terugkeren in de basis van PSV, of zelfs ook maar zou terugkeren in het betaald voetbal. Misschien klinkt dat wat overdreven, maar het punt is;

We konden voor onze begrippen een PSV-topspits huren, en dat terwijl we lang genoeg kunnen zien hebben dat Koevermans niet als ideale spits binnen ons systeem heeft kunnen fungeren (eerder is Koef de ideale 12e man of een stormram).
Nu was Reis volgens velen wel de ideale spits maar die is geblesseerd, nu blijkt Berg inmiddels wel degelijk van meerwaarde te zijn voor de selectie.
We hebben er met Toivonen tevens een extra optie op het middenveld bij gekregen. Ook Toivonen komt beter tot recht op het middenveld, naar horen zeggen speelt hij zelfs ook beter wanneer zijn maatje Berg een linie voor Olá speelt.

Nijland is te onervaren om eerste spits van PSV te zijn, als hij daadwerkelijk zo goed zou zijn (op dit moment, want hij kan altijd nog goed worden dat sluit ik niet uit), dan zou hij wel meer speeltijd hebben gekregen of net als Reis meteen de kans gegrepen hebben als basisspeler.

Rutten maakt keuzes, en zo.. zo is het gewoon gelopen. Met Berg kochten we dus gewoon weer een beetje zekerheid. De waarde van Berg is daarbij nog altijd hoger dan die van Nijland of Koevermans jammergenoeg.. Of de 2 moeten een stormachtige ontwikkeling doormaken, maar dat leert de afgelopen periode ons niet echt.

Volgens mij is die ook heel emotioneel en ook mentaal niet sterk: heb al eerder gezegd dat hij zo onderste boven was van de interesse van ajax en dat het niet doorging, dat hij tot een half jaar daarna geen pepernoot meer raakte bij Groningen. En al eerder heeft hij nare dingen over de psv-supporters geroepen. Toen al had ie het bij afgedaan en hoefde die niet te komen hier, en zeker niet met z'n SALARIS:puh::D

Mocro
25 december 2010, 14:27
Volgens mij is die ook heel emotioneel en ook mentaal niet sterk: heb al eerder gezegd dat hij zo onderste boven was van de interesse van ajax en dat het niet doorging, dat hij tot een half jaar daarna geen pepernoot meer raakte bij Groningen. En al eerder heeft hij nare dingen over de psv-supporters geroepen. Toen al had ie het bij afgedaan en hoefde die niet te komen hier, en zeker niet met z'n SALARIS:puh::D

Zijn uitspraak nam ik hem destijds kwalijk, maar hij heeft wel gelijk gekregen. Wat een k*tpubliek.

last man standing
25 december 2010, 14:45

Als supporter kun je dit ook in perspectief zien. PSV koos er destijds ook voor om Ajax te pesten met poster over Johan Vogel in Amsterdam met een knipoog naar hun Johan......zo erg is het allemaal niet. Nare dingen worden pas naar al je het je aantrekt...............gewoon boven gaan staan dus en relativeren.

Je hebt overigens het salaris zelf je hoofdthema gemaakt door er iedere keer weer op terug te komen. Je noemt inderdaad ook andere zaken maar dit is een argument wat je er steeds weer bij haalt. Het salaris van een speler zit mij totaal niet dwars. De salarissen bij PSV vind ik ook enorm meevallen voor het werk dat ze moeten leveren. Het beperkt zich namelijk niet tot wat trainen en af en toe een wedstrijd. Reizen, zeer beperkt zijn in je eten, gedwongen rusten, de media op je dak, supporters die van alles over je roepen enz. enz. De verhouding salaris - werk klopt daarmee bij PSV wat mij betreft. Spelers krijgen goed betaald en moeten daar voldoende voor doen en zich laten welgevallen. Een mooie verhouding dus. Voetbal kunnen spelen op dat niveau behoort tot de uitzonderlijke talenten die een mens kan hebben. Voor dat talent worden deze bedragen blijkbaar betaald. Ik ben het daarmee eens.

Noordholland-BRABO
25 december 2010, 16:41

het zit je wel hoog over de hoogte van iemand anders salaris en diens kwaliteiten. Rutten stelt hem op en ziet dus meer van zijn kwaliteiten dan jij en ik en PSV huurt hem voor dit seizoen en heeft daar zijn gegronde redenen voor. verder heeft ons ge-:bla: weinig zin over of je hem nu wel of niet moest huren/opstellen

Nistelaria
25 december 2010, 18:23
Ben blij dat we Berg hebben. Over zijn gedrag en salaris kun je discussieren, feit is dat we op dit moment blij moeten zijn met Berg omdat we anders Koevermans in de basis moesten zetten.

Hustler
26 december 2010, 09:23

Ik sluit me hier volledig bij aan,toen PSV afgelopen zomer op de valreep Marcus Berg wist te strikken was ik best tevreden want het zag er echt naar uit dat we moesten gaan doen met Koevermans en eventueel Toivonen en Lens als alternatief, met Berg kwam er een echte centrumspits bij. Reis was op dat moment nog een heel groot vraagteken.
Berg viel helaas de eerste maanden vooral op door niet meer de goalgetter te zijn die hij bij Groningen was en gelukkig kwam Reis toen het nodig was er in. Maar nu Reis er niet is ben ik toch blij dat we iemand als Berg achter de hand hebben, weliswaar mist hij nog steeds 100% kansen maar zijn optredens tegen Roda hebben ook aangetoond dat hij wel degelijk meerwaarde heeft. We moeten blij zijn in elk geval dat we niet van Koevermans afhankelijk zijn na de winterstop. Het vette salaris zal me worst zijn, voetballers verdienen allemaal veel te veel dus daar maak ik me niet meer dik over. Laten we dus na de winterstop eens met z'n allen achter de ploeg gaan staan zodat Berg ook het vertrouwen gaat genieten en dus niet meer met zijn vinger voor zijn mond hoeft te gaan lopen.

veldmannetje
26 december 2010, 10:39
Ik ben het geheel met je eens dat we een bult talenten hebben. Graag inbrengen als de wedstrijd heel zeker in de pocket is - maar die zekerheid ligt anders dan pakweg 5 jaar geleden. PSV is instabieler en dient dus voorzichtiger met een voorsprong om te gaan.

Dat de bank ontevreden is maakt me niets uit. Op de training moeten ze het ongelijk van de trainer aantonen - niet door te gaan mokken in de media. Bij hun aantrekken hebben ze vast geen speelgarantie gekregen. Speeltijd moet je afdwingen op de training - niet door te gaan simpen.......

De vraag is waarom is PSV zo instabiel?
Mogelijk ligt het aan het feit dat aantal spelers oververmoeid is.

Neem als voorbeeld Bouma hij heeft in zijn laatste 2 jaar bijna Villa weinig gespeeld, omdat hij geblesseerd was. Hij zegt tot 2x toe het Nederlands XI-tal af omdat zijn lichaam nog te veel tijd heeft om te herstellen na een westrijd.
Maar Rutten laat hem gewoon 3x 90 minuten opdraven in 6 dagen, ook als je bijvoorbeeld midweeks tegen Vitesse moet, volgens mij moet je dan wat zuiniger op Fredje wezen en stel je dan een keertje Maza op i.p.v Bouma tegen de op 'papier' zwakste tegenstander. Tenminste als je 3 wedstrijden in zes dagen moet spelen, dit behoort ook te vak managen.

Ook een goed voorbeeld is Pieters in zes dagen moesten tegen Feyenoord (Thuis) 10-0 , midweeks tegen Vitesse (Uit) en toen Twente (Thuis).
Pieters speelde alle drie in de basis en na 2x90 en 1x80 minuten zat hij er helemaal door heen. Wordt gewisseld door de 'onervaren' Vukovic en die pakt gelijk Rood.
Is het dan niet beter om tegen Vitesse Pieters te sparen en om dan Vukovic of Wuytens als linksback op te stellen?
Hadden we fitte Pieters gehad tegen Twente.

Voor elke topploeg in Europa is rouleren normaal, ze spelen zoveel wedstrijden dat je het soms wel moet doen. Geld dat ook niet voor PSV?
we hebben behoorlijk wat internationals plus de competitie en beker in eigen land en in de Europa League speel je (waarschijnlijk) meer wedstrijden dan in de CL.

Dat bank ontevreden is hoort ook bijn een topploeg, maar ze moeten wel uitzicht hebben op speeltijd. En dat hebben de meeste gewoon weg niet.
Rutten roemt altijd de kracht van de kleedkamer, maar maakt er weinig tot geen gebruik van. Daar worden jongens als Amrabat, Nijland, Wuytens, Maza, Koevermans en voorheen Berg aardig moedeloos van.
Er bestaat het gevaar dat die zogenaamde kracht van de kleedkamer helemaal instort en krijgen we dan hetzelfde als vorig seizoen toen op het einde van de rit moesten afhaken.

Bovendien door de bank wat vaker te gebruiken, mits het toelaat, krijgen die jongens ook meer spelritme en meer ervaring, handig als je straks echt moet gaan gebruiken door eventuele schorsingen en blessures

*Amrabat komt na zijn kritiek tegen Spakenburg bijna niet eens meer in de selectie voor (toevallig :confused:). Mocht spelen de laatste Europa League duel die weinig belang had voor beide ploegen

*Nijland is al 2 jaar tijd niet meer in de competitie voor PSV in actie gekomen. En ik ben ervan overtuigd (en ik denk wel meer op dit Forum) dat hij bij elke andere ploeg in Nederland veel meer aan spelen zou toekomen. Ook bij Ajax en Twente, daar mischien niet als basispeler, maar bij de rest van de Nederlandse ploegen echt wel.

Hij mocht Beginnen tegen Spakenburg en 10 min invallen tegen Sparta (Beide in de Beker), maar waarom niet invallen tegen Feyenoord i.p.v. Koevermans we stonden toen al 6 a 7 nul voor?

*Maza mag wel eens wat vaker opdraven, al is het alleen maar om Bouma wat te ontlasten en zo hebben we dan ook een top fitte Fredje

* Ojo mocht in het begin van het seizoen nog wel eens wat minutjes maken, maar zijn te late terugkeer werd uit de selectie verwijderd, en zit er tegenwoordig nauwelijks meer bij. Iets wat speler die laat terugkeert van uit Zuid-amerika niet zal gebeuren:confused:
Kijk dat je speler bestraft is terecht, maar je moet niet met twee maten gaan meten.

* Tsja Berg. Ik ben nooit echt een voorstander geweest om hem te huren, vond het wel ok als dan tenminste Koevermans werd verkocht (Komt door onze huidige finaciele situatie + het feit dat Berg de ontwikkeling van eigen talenten in de weg staat) Sommige hier noemen hem een zekerheidje, maar als zowel Lazovic, Koevermans en Toivonen toont Berg ook dat hij veels te veel kansen nodig om tot scoren te komen en dus zekerheidje zal ik hem niet noemen, ik hoop dat straks beter gaat.

Maar ik snap nog steeds niet waarom we Berg wel kunnen huren,terwijl we al de beschikking hadden over Nijland, Koevermans, Lens, Amrabat, Toivonen, Zeefuik en Reis die allemaal in de punt van de aanval kunnen spelen, zij het wet wisselende successen, terwijl Bouma zolang aan het lijntje 'moesten' houden terwijl we niet dik in de verdedigers zaten en nog steeds zitten. :confused:

De bank behoort ook tot de selectie en daar dien je ook goed mee om te gaan,het seizoen is lang en je zal vele spelers nodig hebben.
Maar tot nu toe heeft Rutten bewezen goed met de 1e 11 om te kunnen gaan, maar bank en de eigen jeugd blijft voor mij een vraagteken zeker omdat ik niet achter de schermen kan kijken

Iraanse psv-fan
26 december 2010, 10:43
het zit je wel hoog over de hoogte van iemand anders salaris en diens kwaliteiten. Rutten stelt hem op en ziet dus meer van zijn kwaliteiten dan jij en ik en PSV huurt hem voor dit seizoen en heeft daar zijn gegronde redenen voor. verder heeft ons ge-:bla: weinig zin over of je hem nu wel of niet moest huren/opstellen

Het is niet aan jou om mij er op te wijzen of ik nu wel of niet moet stoppen. Ik zeg wanneer ik dat wil zeggen en jou zie ik daarin niet als een bepalende factor. Je mag de grens van bla bla enz.. aan jezelf stellen.
En als je nog meer van die opendeurtjes en dooddoeners hebt, een advies: je hoeft zij niet naar mij te posten. Je wil aan alles een einde maken met jouw stomme smileys en dooddoeners. Zo kun je geen discussie voeren met elkaar en daarom krijg je ook zo een antwoord van mij.

last man standing
26 december 2010, 11:07
Het is niet aan jou om mij er op te wijzen of ik nu wel of niet moet stoppen. Ik zeg wanneer ik dat wil zeggen en jou zie ik daarin niet als een bepalende factor. Je mag de grens van bla bla enz.. aan jezelf stellen.
En als je nog meer van die opendeurtjes en dooddoeners hebt, een advies: je hoeft zij niet naar mij te posten. Je wil aan alles een einde maken met jouw stomme smileys en dooddoeners. Zo kun je geen discussie voeren met elkaar en daarom krijg je ook zo een antwoord van mij.

Ik meen me toch ook wat smileys van jou te herinneren - braaksmileys omdat een ander het niet met je eens is. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Een discussie met jou voeren blijkt voor menigeen hier vrij moeilijk. Zodra ze het niet met je eens zijn of je ergens op aanspreken schiet je in een soort overdriveverdediging. Prima als je je daar lekker bij voelt - maar kom dan niet klagen als je hetzelfde weer terugkrijgt..........

last man standing
26 december 2010, 11:11
De vraag is waarom is PSV zo instabiel?
Mogelijk ligt het aan het feit dat aantal spelers oververmoeid is.

Oververmoeidheid geloof ik niet zo in. De spelers die we nu hebben zijn gewoon van mindere kwaliteit. De bankzitters al helemaal. Geen van de bankzitters heeft in de minuten dat ze speelden een echte meerwaarde bewezen. PSV heeft eenvoudigweg de middelen niet meer om echte toppers te halen - ik begrijp daarom de keuzes van Rutten goed - de besten spelen. De mindere goden moeten zich op de training doen gelden i.p.v. in het eerste.

Iraanse psv-fan
26 december 2010, 11:23
Ik meen me toch ook wat smileys van jou te herinneren - braaksmileys omdat een ander het niet met je eens is. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Een discussie met jou voeren blijkt voor menigeen hier vrij moeilijk. Zodra ze het niet met je eens zijn of je ergens op aanspreken schiet je in een soort overdriveverdediging. Prima als je je daar lekker bij voelt - maar kom dan niet klagen als je hetzelfde weer terugkrijgt..........

Na zoveel uit te leggen ga ik dan ook een smiley plaatsen, mag ik? Of ben je zo snel beledigd? Mij uitmaken voor iemand met een oppervlakkige kijk op voetbal en bij 100 keer uitleg nog steeds reageren als de eerste post? dan verdien je zo een smiley.
Bovendien bemoei je met je eigen zaken en probeer geen steunbetuigingen te zoeken voor jouw opvattingen door te reageren op een discussie tussen mij en een ander. Een zwaktebod van je, om zo jouw gelijk te halen.
En ik zit hier al jaren op dit forum. Wij zijn hier gewend om her en der fel op elkaar te reageren, andere keer weer eens te zijn etc... Je moet er blijkbaar nog aan wennen. Het geeft niets, maar ga niet voor anderen praten en zeggen dat menige geen discussie met mij kan voeren. En als je nog meer persoonlijk zaken kwijt wil dan stuur je mij een pm.

Mocro
26 december 2010, 11:27
Heerlijk dat kerstgevoel!

http://www.cool-smileys.com/images/203.gif

last man standing
26 december 2010, 13:20
Na zoveel uit te leggen ga ik dan ook een smiley plaatsen, mag ik? Of ben je zo snel beledigd? Mij uitmaken voor iemand met een oppervlakkige kijk op voetbal en bij 100 keer uitleg nog steeds reageren als de eerste post? dan verdien je zo een smiley.
Bovendien bemoei je met je eigen zaken en probeer geen steunbetuigingen te zoeken voor jouw opvattingen door te reageren op een discussie tussen mij en een ander. Een zwaktebod van je, om zo jouw gelijk te halen.
En ik zit hier al jaren op dit forum. Wij zijn hier gewend om her en der fel op elkaar te reageren, andere keer weer eens te zijn etc... Je moet er blijkbaar nog aan wennen. Het geeft niets, maar ga niet voor anderen praten en zeggen dat menige geen discussie met mij kan voeren. En als je nog meer persoonlijk zaken kwijt wil dan stuur je mij een pm.

Ik weet nu in ieder geval hoe ik zo'n smiley verdienen kan - lijkt wel op plaatjes verzamelen op de basisschool - heerlijk!

Wat ik inderdaad niet in de gaten had was dat je al jaren op dit forum zit - dan heb je natuurlijk meer rechten dan een ander - ik zal me gepast trachten op te stellen en mensen met meer forumberichten een streepje voorgeven. Hulde aan een ieder die meer berichten heeft dan ik!

Geheel in de Kerstgedachte zal ik mezelf in deze vergeven voor mijn reactie op zo'n enorm ervaren rot op het forum en me richten op mensen die minder moeite hebben met een reactie; zelfs wanneer ze het geduld op moeten brengen om een nieuweling als ik wel 100 keer hetzelfde te moeten zeggen alvorens deze nieuweling het allemaal snapt - ik ben de slimste nu eenmaal niet.

Nogmaals mijn welgemeende excuses voor mijn onervarenheid......

p.s. in Slochteren staan er nog een hoop die je steeds gelijk zullen geven....

Bacchus
26 december 2010, 13:31
Heren, mag ik u vragen dit gesprek -indien noodzakelijk, danwel gewenst- middels p.b. voort te zetten, zodat we hier on-topic kunnen blijven?:)

last man standing
26 december 2010, 13:51
Heren, mag ik u vragen dit gesprek -indien noodzakelijk, danwel gewenst- middels p.b. voort te zetten, zodat we hier on-topic kunnen blijven?:)

Je hebt volkomen gelijk; excuses voor het afwijken van de topic - ik doe mijn best me voortaan meer in te houden.......!

Terug naar Berg. PSV zal het voorlopig zonder Reis moeten doen en Berg als eerste spits opstellen. Ik ben er erg voor om Berg trachten over te nemen van HSV en de concurrentie met Reis volgend jaar aan te laten gaan. Er is lang geen zekerheid over het moment van terugkomen van Reis en over de mogelijkheden die hij dan nog heeft. Deze blessure kan zijn techniek en snelheid in de toekomst nog flink dwarszitten - daarnaast blijft de waarschijnlijk een zwak punt. De transferkosten van Berg weet ik niet, maar indien mogelijk dan zie ik hem graag blijven. Voor PSV mogelijkheden lijkt het me op dit moment het hoogs haalbare. Ik verwacht dat hij minder het gevoel zal hebben zich in 1 jaar te moeten bewijzen en juist daardoor nog meer zal renderen.

Iraanse psv-fan
26 december 2010, 13:51
Ik weet nu in ieder geval hoe ik zo'n smiley verdienen kan - lijkt wel op plaatjes verzamelen op de basisschool - heerlijk!

Wat ik inderdaad niet in de gaten had was dat je al jaren op dit forum zit - dan heb je natuurlijk meer rechten dan een ander - ik zal me gepast trachten op te stellen en mensen met meer forumberichten een streepje voorgeven. Hulde aan een ieder die meer berichten heeft dan ik!

Geheel in de Kerstgedachte zal ik mezelf in deze vergeven voor mijn reactie op zo'n enorm ervaren rot op het forum en me richten op mensen die minder moeite hebben met een reactie; zelfs wanneer ze het geduld op moeten brengen om een nieuweling als ik wel 100 keer hetzelfde te moeten zeggen alvorens deze nieuweling het allemaal snapt - ik ben de slimste nu eenmaal niet.

Nogmaals mijn welgemeende excuses voor mijn onervarenheid......

p.s. in Slochteren staan er nog een hoop die je steeds gelijk zullen geven....

no comment!
graag een pm, als je privézaken wil bespreken, heb dat al eerder aangegeven.

last man standing
26 december 2010, 14:01
no comment!
graag een pm, als je privézaken wil bespreken, heb dat al eerder aangegeven.

Gewoon terug naar Berg lijkt me het verstandigste; dit heb ik hierboven al gedaan..........

Iraanse psv-fan
26 december 2010, 14:05
Gewoon terug naar Berg lijkt me het verstandigste; dit heb ik hierboven al gedaan..........

ook goed last man, even goede vrienden hoor;)

last man standing
26 december 2010, 14:47
Je hebt volkomen gelijk; excuses voor het afwijken van de topic - ik doe mijn best me voortaan meer in te houden.......!

Terug naar Berg. PSV zal het voorlopig zonder Reis moeten doen en Berg als eerste spits opstellen. Ik ben er erg voor om Berg trachten over te nemen van HSV en de concurrentie met Reis volgend jaar aan te laten gaan. Er is lang geen zekerheid over het moment van terugkomen van Reis en over de mogelijkheden die hij dan nog heeft. Deze blessure kan zijn techniek en snelheid in de toekomst nog flink dwarszitten - daarnaast blijft de waarschijnlijk een zwak punt. De transferkosten van Berg weet ik niet, maar indien mogelijk dan zie ik hem graag blijven. Voor PSV mogelijkheden lijkt het me op dit moment het hoogs haalbare. Ik verwacht dat hij minder het gevoel zal hebben zich in 1 jaar te moeten bewijzen en juist daardoor nog meer zal renderen.

Ik zie dat jullie weer vriendjes zijn - da's mooi!

On topic:
Ik kan me wel in vinden in je post over het aantrekken van Berg. We hebben de komende tijd nog mooi de kans om Berg uit te proberen. Als PSV er op tijd bij is, en HSV werkt mee, dan zie ik wel potentie in deze speler. Ook zie ik Reis inderdaad niet snel terugkomen en zeker niet meteen in blakende gezondheid en in fantatische vorm. Daar nu al op anticiperen is teken van goed beleid!:clap:

Kevin Strootman
26 december 2010, 15:04
On topic:
Ik kan me wel in vinden in je post over het aantrekken van Berg. We hebben de komende tijd nog mooi de kans om Berg uit te proberen. Als PSV er op tijd bij is, en HSV werkt mee, dan zie ik wel potentie in deze speler. Ook zie ik Reis inderdaad niet snel terugkomen en zeker niet meteen in blakende gezondheid en in fantatische vorm. Daar nu al op anticiperen is teken van goed beleid!:clap:

Good one
Offtopic: Ik vind dat helemaal onzin .
Je kijkt toch naar wat iemand zegt, niet wie dat zegt. Were not in the mid-evil times

MeGAmeul
26 december 2010, 15:07
[Bacchus]
En dan gaan we nu weer écht on-topic...allemaal.

Kronos
26 december 2010, 15:15
[Bacchus]
En dan gaan we nu weer écht on-topic...allemaal.

Als aanvulling; off-topic-posts zullen zonder uitzondering verwijderd worden vanaf hier.

last man standing
26 december 2010, 15:19
Als aanvulling; off-topic-posts zullen zonder uitzondering verwijderd worden vanaf hier.

Ik kan me wel in vinden in je post over het aantrekken van Berg. We hebben de komende tijd nog mooi de kans om Berg uit te proberen. Als PSV er op tijd bij is, en HSV werkt mee, dan zie ik wel potentie in deze speler. Ook zie ik Reis inderdaad niet snel terugkomen en zeker niet meteen in blakende gezondheid en in fantatische vorm. Daar nu al op anticiperen is teken van goed beleid!

last man standing
26 december 2010, 20:37
Ik kan me wel in vinden in je post over het aantrekken van Berg. We hebben de komende tijd nog mooi de kans om Berg uit te proberen. Als PSV er op tijd bij is, en HSV werkt mee, dan zie ik wel potentie in deze speler. Ook zie ik Reis inderdaad niet snel terugkomen en zeker niet meteen in blakende gezondheid en in fantatische vorm. Daar nu al op anticiperen is teken van goed beleid!

Precies - het lijkt me slim om hem nog een maand of drie goed te bekijken, hij zal nu veel spelen, en dan eventueel een bod te doen. Ik ben benieuwd wat HSV voor hem zou willen vangen.......

huez
27 december 2010, 02:28
Precies - het lijkt me slim om hem nog een maand of drie goed te bekijken, hij zal nu veel spelen, en dan eventueel een bod te doen. Ik ben benieuwd wat HSV voor hem zou willen vangen.......

Ik denk, als ze hem een beetje gevolgd hebben, niet zoveel, ik denk dat ze al heel blij zijn met de huursom die PSV dit jaar over maakt.

Hustler
27 december 2010, 07:49
Ik denk, als ze hem een beetje gevolgd hebben, niet zoveel, ik denk dat ze al heel blij zijn met de huursom die PSV dit jaar over maakt.

Maar stel je voor dat Berg na de winterstop ineens los gaat komen, zullen ze dan in Hamburg nog steeds genoegen nemen met de huursom?
Beetje dubbel dus, enerzijds mag hij niet presteren om de vraagprijs te drukken, anderzijds wil je doelpunten zien.:chinrub:

Iraanse psv-fan
27 december 2010, 12:59

Ik vind Berg waardeloos en zijn geld niet waard. En als die ook nog eens een grote bek heeft dan doe je het snel bij mij niet goed. Een grote mond heeft iemand die wekelijks hier zijn waarde laat blijken. Berg speelt vooralsnog omdat Reis een gebroken been of kapotte knie heeft. Dat zegt wel genoeg over hem. Hij was een reservespeler geworden en als je 2 miljoen per jaar voor hem betaalt, dan heb je geen goed beleid gevoerd, want zoveel geld heeft psv niet om een reservespeler aan te trekken. Zijn kwaliteiten zijn dus verkeerd ingeschat, getuige het feit dat ie lang naast Koef plaats moest nemen.

last man standing
27 december 2010, 13:30
Maar stel je voor dat Berg na de winterstop ineens los gaat komen, zullen ze dan in Hamburg nog steeds genoegen nemen met de huursom?
Beetje dubbel dus, enerzijds mag hij niet presteren om de vraagprijs te drukken, anderzijds wil je doelpunten zien.:chinrub:

Laat hem maar gaan scoren - da's goed voor PSV. Een eventuele overgang naar PSV is dan een volgende stap. Ik denk dat Berg op dit moment wel uit de categorie van financieel haalbare spitsen komt. Topspitsen kunnen we gewoonweg niet betalen - helaas.

Iraanse psv-fan
27 december 2010, 13:34

Akkoord Remy en Thibault. Goed gedaan;)

Zilte1983
27 december 2010, 14:56
Als berg zijn groningen niveau haalt en net zo speelt als afgelopen wedstrijd tegen Roda. Dan zie ik het opzich nog wel positief in, maar voor het geld dat we hem huren nog steeds ondermaats presteren. Hopelijk krijgt hij een boost 2e seizoenshelft.

last man standing
27 december 2010, 17:11
Ik vind Berg waardeloos en zijn geld niet waard. En als die ook nog eens een grote bek heeft dan doe je het snel bij mij niet goed. Een grote mond heeft iemand die wekelijks hier zijn waarde laat blijken. Berg speelt vooralsnog omdat Reis een gebroken been of kapotte knie heeft. Dat zegt wel genoeg over hem. Hij was een reservespeler geworden en als je 2 miljoen per jaar voor hem betaalt, dan heb je geen goed beleid gevoerd, want zoveel geld heeft psv niet om een reservespeler aan te trekken. Zijn kwaliteiten zijn dus verkeerd ingeschat, getuige het feit dat ie lang naast Koef plaats moest nemen.

Het is duidelijk dat Berg het voor jou snel niet goed zal doen. De term waardeloos acht ik wat sterk gesteld. Hij vertegenwoordigt natuurlijk wel een bepaald waarde - wellicht minder dan jij er, wanneer je iets te zeggen zou hebben bij PSV, er voor zou geven - maar toch. Je hebt gelijk als je zegt dat hij nu de kans krijgt omdat Reis geblesseerd is geraakt. De één zijn dood is de ander zijn brood. Reis zijn ster was terecht rijzende en daarmee kwam Berg op de bank terecht. Reis heeft zich in het verleden echter buitengewoon labiel getoond. Hij verviel steeds weer terug in oude slechte gewoonten. De kans dat zoiets weer zou gebeuren lag voortdurend op de loer. Berg daarentegen mag dan arrogant overkomen of wat verkeerds geroepen hebben in het verleden - zo mentaal zwak als Reis is hij nooit geweest. Berg werd de tweede spits van PSV waarmee gezegd kan worden dat hij niet naast Koef op de bank plaats nam maar figuurlijk gesproken voor Koef op de bank plaatsnam. Het verkeerd inschatten van zijn kwaliteiten door de bepalers bij PSV kan ik de komende periode pas goed inschatten. Berg zal zich een PSV waardige spits moeten tonen. Daarin ben ik positiever gesteld dan jij - maar ook afwachtender dan Last man standing - ik let daarbij op ook op haalbaarheid voor PSV. Ik denk dat we beiden van ganzer harte hopen dat je ongelijk krijgt in je afserveren van Berg als PSV spits - voor PSV zou dat op korte termijn en wellicht op de lange termijn heel mooi zijn.

Kevin Strootman
27 december 2010, 18:06
Als Berg totaal géén meerwaarde had gehad, dan hadden we nu ook niet eerst gestaan. Die doelpunten die hij tot nu toe al heeft gescoord, weg van alle missers, staan al bij het puntensaldo ingedeelt. Dat Berg nog helemaal géén waarde heeft gehad is objectief gezien niet juiste redenering.

last man standing
27 december 2010, 18:17
Als Berg totaal géén meerwaarde had gehad, dan hadden we nu ook niet eerst gestaan. Die doelpunten die hij tot nu toe al heeft gescoord, weg van alle missers, staan al bij het puntensaldo ingedeelt. Dat Berg nog helemaal géén waarde heeft gehad is objectief gezien niet juiste redenering.

Daarmee is de term waardeloos in geval van Berg onterecht. Berg zie ik als meest haalbare optie voor de spits voor komend jaar - gezien de situatie met Reis.

Iraanse psv-fan
29 december 2010, 10:32
Het is duidelijk dat Berg het voor jou snel niet goed zal doen. De term waardeloos acht ik wat sterk gesteld. Hij vertegenwoordigt natuurlijk wel een bepaald waarde - wellicht minder dan jij er, wanneer je iets te zeggen zou hebben bij PSV, er voor zou geven - maar toch. Je hebt gelijk als je zegt dat hij nu de kans krijgt omdat Reis geblesseerd is geraakt. De één zijn dood is de ander zijn brood. Reis zijn ster was terecht rijzende en daarmee kwam Berg op de bank terecht. Reis heeft zich in het verleden echter buitengewoon labiel getoond. Hij verviel steeds weer terug in oude slechte gewoonten. De kans dat zoiets weer zou gebeuren lag voortdurend op de loer. Berg daarentegen mag dan arrogant overkomen of wat verkeerds geroepen hebben in het verleden - zo mentaal zwak als Reis is hij nooit geweest. Berg werd de tweede spits van PSV waarmee gezegd kan worden dat hij niet naast Koef op de bank plaats nam maar figuurlijk gesproken voor Koef op de bank plaatsnam. Het verkeerd inschatten van zijn kwaliteiten door de bepalers bij PSV kan ik de komende periode pas goed inschatten. Berg zal zich een PSV waardige spits moeten tonen. Daarin ben ik positiever gesteld dan jij - maar ook afwachtender dan Last man standing - ik let daarbij op ook op haalbaarheid voor PSV. Ik denk dat we beiden van ganzer harte hopen dat je ongelijk krijgt in je afserveren van Berg als PSV spits - voor PSV zou dat op korte termijn en wellicht op de lange termijn heel mooi zijn.

Ik serveer niemand af: de spelers laten het op het veld zien of niet. Berg heeft kennelijk de trainer ook niet kunnen overtuigen, anders had ie vanaf minuut 1 gespeeld en nooit gepasseerd, want dat doe je niet tegen een speler die je juist zelf hebt gehaald en die zoveel verdient, wat bij psv alleen een Afellay verdiende.
En je hebt gelijk: als hij daarbij ook in het verleden maar ook nu slecht gedrag vertoont, dan ben ik snel afgeknapt op zo een passant die denkt dat ie maradona is. Ik beoordeel de spelers ook altijd op hun gedrag, niet hoofdzakelijk maar dat telt bij mij zeker mee. Arrogante spelers die daarbij ook niet eens goed presteren, hoef ik niet in het psv-shirt te zien. En ik ben niet de type die na 2 goals van hem gelijk gaat juichen. Voor mij wordt hij dan niet opeens een toppertje, de grootste miskoop van de Bundesliga.

last man standing
29 december 2010, 11:28
Ik serveer niemand af: de spelers laten het op het veld zien of niet. Berg heeft kennelijk de trainer ook niet kunnen overtuigen, anders had ie vanaf minuut 1 gespeeld en nooit gepasseerd, want dat doe je niet tegen een speler die je juist zelf hebt gehaald en die zoveel verdient, wat bij psv alleen een Afellay verdiende.
En je hebt gelijk: als hij daarbij ook in het verleden maar ook nu slecht gedrag vertoont, dan ben ik snel afgeknapt op zo een passant die denkt dat ie maradona is. Ik beoordeel de spelers ook altijd op hun gedrag, niet hoofdzakelijk maar dat telt bij mij zeker mee. Arrogante spelers die daarbij ook niet eens goed presteren, hoef ik niet in het psv-shirt te zien. En ik ben niet de type die na 2 goals van hem gelijk gaat juichen. Voor mij wordt hij dan niet opeens een toppertje, de grootste miskoop van de Bundesliga.

Romario vertoonde ook bijzonder slecht gedrag - zowel op het veld als ernaast. Dat werd hem vergeven door eenieder omdat hij zo belachelijk goed kon voetballen en er zoveel inschopte. Hij lag slecht bij de meeste van zijn ploeggenoten en zijn trainer kon hem soms wel schieten. Toch werd hij vereerd in het stadion - het heeft dus minder met gedrag dan met prestatie te maken. Berg heeft een keer een negatieve uitspraak gedaan over een deel van het PSV publiek en een vingertje voor zijn mond gehouden - da's toch allemaal niet zo'n ramp. Laat hem zich nu maar bewijzen - nu heeft hij de kans. Goal heeft gelijk als hij zegt dat het voor PSV geweldig zou zijn als jij ongelijk krijgt in je negatieve opmerkingen over deze PSV spits. Als jij op dit moment het zo niet ziet zitten in Berg - met welke PSV spits zou jij dan nu voor het kampioenschap gaan?

Kevin Strootman
29 december 2010, 11:48
Dat vingertje en een uitlating dat hij meer wil spelen is niets vergeleken bij de echte devils zoals Suaréz en El Hamda hoor.
Opruierij alsjet mij vraagt. In zijn laatste wedstrijd intervieuw ontdekte ik toch ook menselijkheid. Het valt allemaal best mee

Mirror
29 december 2010, 14:15
Aan het eind van het seizoen zullen we maar wat blij zijn met Berg.

Nu de concurrentie weg of geblesseerd is krijgt hij een basisplaats, de meeste spitsen zijn behoorlijk labiel. Maar een basisplaats geeft vertrouwen en dus gaat Berg scoren.

Gelukkig heeft/had PSV een brede selectie, zelfs na het wegvallen van 2 belangrijke spelers is er nog genoeg kwaliteit over om serieus mee te doen om de landstitel.

Hopelijk zat in het Kerstpakket voor de spelers wel een flinke peper om in hun r**t te steken zodat ze er wat harder voor werken en heeft Rutten een kennismakingspakket van Holland Casino gekregen om te ervaren dat gokken leuk kan zijn voor zowel zichzelf als het publiek.

last man standing
29 december 2010, 14:48
Aan het eind van het seizoen zullen we maar wat blij zijn met Berg.

Nu de concurrentie weg of geblesseerd is krijgt hij een basisplaats, de meeste spitsen zijn behoorlijk labiel. Maar een basisplaats geeft vertrouwen en dus gaat Berg scoren.

Gelukkig heeft/had PSV een brede selectie, zelfs na het wegvallen van 2 belangrijke spelers is er nog genoeg kwaliteit over om serieus mee te doen om de landstitel.

Hopelijk zat in het Kerstpakket voor de spelers wel een flinke peper om in hun r**t te steken zodat ze er wat harder voor werken en heeft Rutten een kennismakingspakket van Holland Casino gekregen om te ervaren dat gokken leuk kan zijn voor zowel zichzelf als het publiek.

Precies - Berg komt er wel!
Versterkingen in de winterstop zijn wat mij betreft ook niet nodig - liever vertrouwen schenken aan de spelers die er nu staan.......

Tenzij er een buitenkansje is natuurlijk.............maar buitenkansjes komen al snel op de bank bij een topclub in het buitenland........

Kronos
29 december 2010, 16:03

Grootste miskoop van de Bundesliga, kom nou toch zeg... :rolleyes:

Dat je geen liefhebber van Berg bent, oké. Kan ik prima inkomen. Maar hem zo afkraken als dat jij doet, da's volledig onterecht en overdreven. Zit je nog altijd met zijn uitspraken over het PSV-publiek ofzo? Of vind je dat vingertje echt zo erg? Kan ik me moeilijk voorstellen eigenlijk...

last man standing
30 december 2010, 12:49

Dat je geen liefhebber van Berg bent, oké. Kan ik prima inkomen. Maar hem zo afkraken als dat jij doet, da's volledig onterecht en overdreven. Zit je nog altijd met zijn uitspraken over het PSV-publiek ofzo? Of vind je dat vingertje echt zo erg? Kan ik me moeilijk voorstellen eigenlijk...

Ik geloof er ook niet in dat Berg een miskoop is. Het is gewoon een prima speler - niet de absolute top - maar goed bruikbaar.

Vedette
30 december 2010, 18:56
Deze post is off-topic.

Bacchus
30 december 2010, 19:50
Deze post is off-topic.
Ja, nu je het zo zegt...:chinrub:

Vedette
30 december 2010, 19:51
En toch wordt er niks mee gedaan! :chinrub: Valse beloftes.

Bacchus
30 december 2010, 20:27
En toch wordt er niks mee gedaan! :chinrub: Valse beloftes.
Ja, die moderators van tegenwoordig....:lalala:

boertjekoe
30 december 2010, 20:40
Ik geloof er ook niet in dat Berg een miskoop is. Het is gewoon een prima speler - niet de absolute top - maar goed bruikbaar.

Hij is sowieso geen miskoop, aangezien we hem hebben gehuurd, niet gekocht.

Hoetierick
30 december 2010, 22:42
Hij is sowieso geen miskoop, aangezien we hem hebben gehuurd, niet gekocht.

Touché

Iraanse psv-fan
31 december 2010, 12:22

dat heb ik niet verzonnen beste Thibault, dat stond weken lang in Duitse kranten en terecht ook;)
Als je je dingen moeilijk kan voorstellen, betekent niet dat een ander ook zo makkelijk aan alles voorbij moet gaan. Ik maak een opsomming van alles: uitspraken, vingertje en niet presteren, geen basisplaats kunnen afdwingen tenzij Reis een hele seizoen niet meer in actie kan komen. 1+1+1= dan 3.
Ik ga nu niet zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat je dat niet doorhebt:puh:
Vreemd is het overigens wel dat je en vele anderen iemand die 18 jaar hier gewerkt heeft(Huub) keer op keer kwalijk namen om zijn uitspraken over psv nadat diegene zoveel ellende hier had meegemaakt maar het wel opnemen voor een passant!

Kevin Strootman
31 december 2010, 12:29
dat heb ik niet verzonnen beste Thibault, dat stond weken lang in Duitse kranten en terecht ook;)
Als je je dingen moeilijk kan voorstellen, betekent niet dat een ander ook zo makkelijk aan alles voorbij moet gaan. Ik maak een opsomming van alles: uitspraken, vingertje en niet presteren, geen basisplaats kunnen afdwingen tenzij Reis een hele seizoen niet meer in actie kan komen. 1+1+1= dan 3.
Ik ga nu niet zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat je dat niet doorhebt:puh:
Vreemd is het overigens wel dat je en vele anderen iemand die 18 jaar hier gewerkt heeft(Huub) keer op keer kwalijk namen om zijn uitspraken over psv nadat diegene zoveel ellende hier had meegemaakt maar het wel opnemen voor een passant!

Huub Stevens heeft al genoeg geroepen, (en gemaakt) de laatste jaren. Maar daarom vergeten we hem niet, jij doet dit wel met Berg en de optelsom.

Het zegt overigens meer iets over de kwalitieiten van Reis, dan die Berg.

Iraanse psv-fan
31 december 2010, 12:32
Huub Stevens heeft al genoeg geroepen, (en gemaakt) de laatste jaren. Maar daarom vergeten we hem niet, jij doet dit wel met Berg en de optelsom.

Het zegt overigens meer iets over de kwalitieiten van Reis, dan die Berg.

Dat kan natuurlijk ook, het feit dat Reis zoveel beter is.

Kronos
31 december 2010, 12:33

Sinds wanneer moeten we de Duitse tabloids serieus nemen Payam? En er moet ook gekeken worden naar zijn omstandigheden. Hij kwam in een erg slecht draaiend team terecht, zonder balans, er stond gewoon geen goede groep. Trainer werd eruit gegooid, enzovoorts enzovoorts. Ze waren niks meer dan een middenmotor in de Bundesliga. Wat wil jij dan verwachten van een nieuw aangekochte spits? Dat hij 1 op 1 loopt?

Niet presteren bij PSV? Ik ben de eerste om toe te geven dat hij niet geweldig speelde, maar het was absoluut niet slecht. Hij was geregeld wat ongelukkig, wat niet gek is bij een speler zonder al te veel vertrouwen.

En ik vind het prima dat je Stevens aanhaalt. Ik had hier zelf nog aan gedacht, maar heb dit nagelaten, omdat ik weet hoe gevoelig dat bij je ligt. Berg zei één keer wat over het publiek (wat nu volledig terecht blijkt, pijnlijk genoeg) en liet één keer blijken dat het publiek zich eens stil moest houden. Óók terecht, de fluitconcerten zijn onterecht en schandalig. Stevens daarentegen, haalde meerdere keren naar de hele club uit. Niet alleen naar de fluitende en morrende fans, wat Berg doet. Stevens kotst de hele club uit. En die man verdedig jij constant, en Berg, die een paar keer zijn (terechte) onvrede over het publiek liet blijken, wordt door jou hier volledig afgebrand, keer op keer? Da's te scheef voor woorden Payam.

Je enige argument dat dan nog overblijft is dat 'ie geen basisplaats kan afdwingen nu Reis geblesseerd is. Die mag je best nog wel eens toelichten. Hij is nu namelijk onbetwiste eerste spits, heeft elke keer na de blessure van Jonathan in de basis gestaan. En ik ben ervan overtuigd dat hij nog meer dan genoeg gaat scoren.

Iraanse psv-fan
31 december 2010, 12:42
Sinds wanneer moeten we de Duitse tabloids serieus nemen Payam? En er moet ook gekeken worden naar zijn omstandigheden. Hij kwam in een erg slecht draaiend team terecht, zonder balans, er stond gewoon geen goede groep. Trainer werd eruit gegooid, enzovoorts enzovoorts. Ze waren niks meer dan een middenmotor in de Bundesliga. Wat wil jij dan verwachten van een nieuw aangekochte spits? Dat hij 1 op 1 loopt?

Niet presteren bij PSV? Ik ben de eerste om toe te geven dat hij niet geweldig speelde, maar het was absoluut niet slecht. Hij was geregeld wat ongelukkig, wat niet gek is bij een speler zonder al te veel vertrouwen.

En ik vind het prima dat je Stevens aanhaalt. Ik had hier zelf nog aan gedacht, maar heb dit nagelaten, omdat ik weet hoe gevoelig dat bij je ligt. Berg zei één keer wat over het publiek (wat nu volledig terecht blijkt, pijnlijk genoeg) en liet één keer blijken dat het publiek zich eens stil moest houden. Óók terecht, de fluitconcerten zijn onterecht en schandalig. Stevens daarentegen, haalde meerdere keren naar de hele club uit. Niet alleen naar de fluitende en morrende fans, wat Berg doet. Stevens kotst de hele club uit. En die man verdedig jij constant, en Berg, die een paar keer zijn (terechte) onvrede over het publiek liet blijken, wordt door jou hier volledig afgebrand, keer op keer? Da's te scheef voor woorden Payam.

Je enige argument dat dan nog overblijft is dat 'ie geen basisplaats kan afdwingen nu Reis geblesseerd is. Die mag je best nog wel eens toelichten. Hij is nu namelijk onbetwiste eerste spits, heeft elke keer na de blessure van Jonathan in de basis gestaan. En ik ben ervan overtuigd dat hij nog meer dan genoeg gaat scoren.

Als je het Berg zo makkelijk vergeeft, dan is het raar dat je iemand die 2 keer, na zo een grote teleurstelling dingen heeft geroepen, het wel kwalijk neemt. Wellicht dat het meer pijn doet als Huub het doet dan een passant als Berg. In dat geval kan je wel begrijpen. Want Berg riep al dingen voordat ie überhaupt hier ooit iets had gepresteerd. En toen hij een keer 1 intikkertje had wees hij naar het publiek dat zij hun bek moeten houden.
Hij is nu inderdaad onbetwist en je weet waarom. Want Koef kan je inderdaad makkelijk vervangen of je nu Berg heet of een jeugdspeler die veel minder per jaar kost. Maar Rutten heeft het niet zo met de jeugd en laat Nijland en Labyad ook op de tribune plaatsnemen, laat staan dat ie een jeugdspeler de kans geeft in de spits. Wij hebben Tamata die het zelfs op rechts uitstekend doet, maar Rutten laat regelmatig Vukovic invallen als Pieters een blessure heeft.

last man standing
31 december 2010, 12:53
Als je het Berg zo makkelijk vergeeft, dan is het raar dat je iemand die 2 keer, na zo een grote teleurstelling dingen heeft geroepen, het wel kwalijk neemt. Wellicht dat het meer pijn doet als Huub het doet dan een passant als Berg. In dat geval kan je wel begrijpen. Want Berg riep al dingen voordat ie überhaupt hier ooit iets had gepresteerd. En toen hij een keer 1 intikkertje had wees hij naar het publiek dat zij hun bek moeten houden.
Hij is nu inderdaad onbetwist en je weet waarom. Want Koef kan je inderdaad makkelijk vervangen of je nu Berg heet of een jeugdspeler die veel minder per jaar kost. Maar Rutten heeft het niet zo met de jeugd en laat Nijland en Labyad ook op de tribune plaatsnemen, laat staan dat ie een jeugdspeler de kans geeft in de spits. Wij hebben Tamata die het zelfs op rechts uitstekend doet, maar Rutten laat regelmatig Vukovic invallen als Pieters een blessure heeft.

Het zit je echt hoog he - die Berg! Zou jij als je Rutten was nu toch voor hem kiezen of toch maar Berg de wei insturen? Ik wel - mij kan het totaal niet boeien wat hij geroepen heeft. Maar misschien ben ik wat minder lichtgeraakt of kan er wat beter bovenstaan - hoe belangrijk is zo'n spelertje nu eigenlijk?

Overigens heb ik Huub al lang vergeven - hij schopte vroeger op het veld ook graag om zich heen - nu doet hij dat met woorden............is niet zo'n probleem.

Kronos
31 december 2010, 13:00

Stevens was een grootheid bij de club. Een legende. Je hebt gelijk dat dit véél meer pijn doet, als zo'n man de club uitkotst. Maar het is ook zo dat hetgeen Stevens heeft geroepen veel minder erg is dan hetgeen Berg heeft gedaan. Zoals ik zei, Berg richtte zich op het publiek. Nu blijkt dat dat gewoon terecht was. Misschien niet netjes, maar wel terecht. Stevens richtte zich op de hele club. Hij moet er niks meer van hebben, van de poetsvrouw tot de voorzitter en tot de fans. Helemaal niks meer. Dat is absoluut niet te vergelijken, in mijn boekje.

En Berg is gewoon beter dan onze jeugdspelers. Dát is de reden dat hij in de basis staat. Op dit moment is hij onze beste spits, zo simpel is het gewoon.

last man standing
31 december 2010, 13:13
En Berg is gewoon beter dan onze jeugdspelers. Dát is de reden dat hij in de basis staat. Op dit moment is hij onze beste spits, zo simpel is het gewoon.

Precies. Berg is een stuk beter en meer ervaren dan de andere spitsen die we hebben. Het Bergbashen wordt een beetje triest - zeker als je ziet waarom het draait (vingertje, uitspraken uit de oude doos en het salaris waarop hij gewoon recht heeft). Rutten is denk ik gewoon erg blij dat hij Berg nu in kan zetten. Reis zie ook ik liever voetballen dan Berg - maar van Reis kun je totaal niet op aan - en dat is niet geheel zijn eigen schuld - aan de andere kant gedeeltelijk natuurlijk wel (er wordt binne PSV voortdurend rekening gehouden met een drugs- of alcoholterugval).

Laat Berg maar zien wat hij waard is en de mensen op de banken krijgen. Ieder doelpunt wat hij maakt zal door meer mensen gevierd worden dan dat er mensen zijn die op hem blijven mopperen vanwege een uitspraakje waarvan de supporters een keer het onderwerp waren. Let's get over it and move on!

Kevin Strootman
1 januari 2011, 13:26
We zullen ook wel moeten Berg is nu onze spits en ik zal iedereen in een PSV shirt aanmoedigen. Lijkt me meteen een goed voornemen voor de bashers

Iraanse psv-fan
1 januari 2011, 14:07
We zullen ook wel moeten Berg is nu onze spits en ik zal iedereen in een PSV shirt aanmoedigen. Lijkt me meteen een goed voornemen voor de bashers

maak goede voornemens voor jezelf vriend, niet voor diegene die kritiek hebben op Berg of het niet eens zijn of in min geval nooit eens geweest, met zijn komst hier. Het is ook te kortzichtig om mensen die het in iemand niet zien zitten gelijk als basher te bestempelen. Dat zijn dooddoeners en overbodige veroordelingen die geen enkele bijdrage leveren aan de discussie.
Berg is nu onze spits nummer 1 en ik zou hem nooit uitfluiten en heb dat ook nooit gedaan. Maar ik zal zijn gedrag daarom blijven afkeuren, of je mij dan een basher noemt of niet.

Iraanse psv-fan
1 januari 2011, 14:10
Stevens was een grootheid bij de club. Een legende. Je hebt gelijk dat dit véél meer pijn doet, als zo'n man de club uitkotst. Maar het is ook zo dat hetgeen Stevens heeft geroepen veel minder erg is dan hetgeen Berg heeft gedaan. Zoals ik zei, Berg richtte zich op het publiek. Nu blijkt dat dat gewoon terecht was. Misschien niet netjes, maar wel terecht. Stevens richtte zich op de hele club. Hij moet er niks meer van hebben, van de poetsvrouw tot de voorzitter en tot de fans. Helemaal niks meer. Dat is absoluut niet te vergelijken, in mijn boekje.

Eens met wat je hier boven zegt, althans wat jouw bevindingen zijn, dat respecteer ik namelijk.
Maar je zegt heel stellig dat hij beter is dan onze jeugdspelers. Dat weet ik zo net nog niet. Tamata is een goed voorbeeld van de eigen jeugd die in mijn ogen niets onder doet voor een Vucovic maar hij nooit door Rutten wordt ingezet. Ik heb niet de neiging om te geloven dat wat van ver komt altijd beter is.

Kevin Strootman
1 januari 2011, 15:03
maak goede voornemens voor jezelf vriend, niet voor diegene die kritiek hebben op Berg of het niet eens zijn of in min geval nooit eens geweest, met zijn komst hier. Het is ook te kortzichtig om mensen die het in iemand niet zien zitten gelijk als basher te bestempelen. Dat zijn dooddoeners en overbodige veroordelingen die geen enkele bijdrage leveren aan de discussie.
Berg is nu onze spits nummer 1 en ik zou hem nooit uitfluiten en heb dat ook nooit gedaan. Maar ik zal zijn gedrag daarom blijven afkeuren, of je mij dan een basher noemt of niet.
Je voelt jezelf aangesproken ?
Jij bent nu een dooddoener door zo op de man te spelen zonder dat ik je sta te dekken. Het is toch een goed voornemen om iedereen aan te moedigen bij PSV ofniet soms ?
Ze hebben het over bashen, en ik dus dan ook. Wie zegt dat ik het over jou had ?

Iraanse psv-fan
1 januari 2011, 15:23
Je voelt jezelf aangesproken ?
Jij bent nu een dooddoener door zo op de man te spelen zonder dat ik je sta te dekken. Het is toch een goed voornemen om iedereen aan te moedigen bij PSV ofniet soms ?
Ze hebben het over bashen, en ik dus dan ook. Wie zegt dat ik het over jou had ?

Je weet dat ik bijna de enige ben met kritiek op Berg en kennelijk mag dat tegenwoordig op dit forum niet meer, het feit dat je het niet ziet zitten in een bepaalde speler. Als je dan mij een goed voornemen door de strot wil duwen dan accepteer ik dat niet. Ga niet allerlei andere dingen er bij halen. Wij zijn het niet met elkaar eens over een bepaalde speler. Ik snap werkelijk het probleem niet..... Het is hier ten slotte een forum en geen kerk waar je moet gaan preken. Een forum is er om te discussiëren met elkaar en niet om het altijd met elkaar eens te zijn, hoe onzinnig je ook mijn argumenten zou vinden....

Kevin Strootman
1 januari 2011, 15:33
Je weet dat ik bijna de enige ben met kritiek op Berg en kennelijk mag dat tegenwoordig op dit forum niet meer, het feit dat je het niet ziet zitten in een bepaalde speler. Als je dan mij een goed voornemen door de strot wil duwen dan accepteer ik dat niet. Ga niet allerlei andere dingen er bij halen. Wij zijn het niet met elkaar eens over een bepaalde speler. Ik snap werkelijk het probleem niet.....
Dit is waar het om ging hé ?
onderstaand:
----------------
En dan typ jij dit soort dingen:

maak goede voornemens voor jezelf vriend, niet voor diegene die kritiek hebben op Berg of het niet eens zijn of in min geval nooit eens geweest, met zijn komst hier. Het is ook te kortzichtig om mensen die het in iemand niet zien zitten gelijk als basher te bestempelen. .

En je bent niet de enige, blader maar eens terug er is zoveel kritiek geweest op Berg, zelfs ik had mijn bedenkingen.

Ze hadden het over ''Bashen'' trouwens dus dan heb ik het over ''Bashers'' (volledig terecht) En dan probeer ik positief uit de hoek te komen en dan ga je nog eens beweren dat ik mensen dingen door de strot duwen, en dan probeer je jezelf in te dekken door te zeggen dat je het probleem niet snapt:chinrub:.
Ik zal je één ding door de strot proberen te duwen (zoals jij dat zegt)
Lever gerust kritiek op Berg, maar trek het je vooral niet meer zo aan. En ik wilde overgaan op de orde van de discussie, daarom dat goede voornemen. Om gewoon weer objectieve kritiek te kunnen krijgen op Berg i.p.v subjectieve destructieve kritiek dus laten we hetnu vooral over Berg hebben

Iraanse psv-fan
1 januari 2011, 15:45
Dit is waar het om ging hé ?
onderstaand:
----------------
En dan typ jij dit soort dingen:

En je bent niet de enige, blader maar eens terug er is zoveel kritiek geweest op Berg, zelfs ik had mijn bedenkingen.

Ze hadden het over ''Bashen'' trouwens dus dan heb ik het over ''Bashers'' (volledig terecht) En dan probeer ik positief uit de hoek te komen en dan ga je nog eens beweren dat ik mensen dingen door de strot duwen, en dan probeer je jezelf in te dekken door te zeggen dat je het probleem niet snapt:chinrub:.
Ik zal je één ding door de strot proberen te duwen (zoals jij dat zegt)
Lever gerust kritiek op Berg, maar trek het je vooral niet meer zo aan.

Als je over indekken enz. begint dan houdt het wel snel op voor mij....
Basher of niet en wie het ook zegt: dat kan me werkelijk geen reet schelen, dat je het maar weet. Ik zit niet op dit forum om het maar eens te worden met iedereen. En dank voor je uitnodiging om kritiek te blijven leveren.

Berg? Te duur en speelt alleen omdat Reis een heel seizoen niet meer in actie kan komen. Voordien zat Berg namelijk lekker warm naast Koef. Dat zegt mij iig genoeg.

last man standing
1 januari 2011, 16:29

In mijn directe omgeving hoor ik dat Berg toch wel graag gezien wordt op het veld. De meesten zagen Reis wat liever - is toch een mooiere voetballer - maar men is maar wat blij dat er zo'n goeie spits als vervanger klaarstaat.

Kruspe
1 januari 2011, 18:47
In mijn directe omgeving hoor ik dat Berg toch wel graag gezien wordt op het veld. De meesten zagen Reis wat liever - is toch een mooiere voetballer - maar men is maar wat blij dat er zo'n goeie spits als vervanger klaarstaat.

Zo een goeie spits? Man, als je Zonneveld in de spits zet krijgt 'ie die gemiste kansen van Berg er nog in. Daar doen 2 goals (uit 7 open kansen) in 2 wedstrijden niks aan af. Ik mis Reis nu al...

Ralf Edström
1 januari 2011, 19:20
Zo een goeie spits? Man, als je Zonneveld in de spits zet krijgt 'ie die gemiste kansen van Berg er nog in. Daar doen 2 goals (uit 7 open kansen) in 2 wedstrijden niks aan af. Ik mis Reis nu al...

Ik kon Reis iig niet meer betrappen op 7 open kansen. Ik denk dat Berg na de winterstop gewoon gaat scoren voor ons.

Bas
1 januari 2011, 19:36
Ik kon Reis iig niet meer betrappen op 7 open kansen. Ik denk dat Berg na de winterstop gewoon gaat scoren voor ons.

Eens, de laatste wedstrijden deed Reis het ook niet meer zó goed. En ik ben ervan overtuigd dat Berg steeds meer in vorm aan het komen is.

Kruspe
1 januari 2011, 22:00
Eens, de laatste wedstrijden deed Reis het ook niet meer zó goed. En ik ben ervan overtuigd dat Berg steeds meer in vorm aan het komen is.

En waar baseer je dat op? Op de laatste o zo geweldige wedstrijden van Berg? Of is het meer hoop? Want Berg heeft namelijk 2 goals gemaakt in zn laatste wedstrijden, die ook Isaksson zou maken. Verder blonk hij uit in het missen van kansen die diezelfde Isaksson wel zou maken. En dan hebben we het nog niet eens over Reis. Oke, die was minder opvallend de laatste wedstrijden. Maar zulke kansen missen? Nee, absoluut niet.

BART96
1 januari 2011, 22:17
En waar baseer je dat op? Op de laatste o zo geweldige wedstrijden van Berg? Of is het meer hoop? Want Berg heeft namelijk 2 goals gemaakt in zn laatste wedstrijden, die ook Isaksson zou maken. Verder blonk hij uit in het missen van kansen die diezelfde Isaksson wel zou maken. En dan hebben we het nog niet eens over Reis. Oke, die was minder opvallend de laatste wedstrijden. Maar zulke kansen missen? Nee, absoluut niet.

Reis is een fenomeen, absoluut.
Hij kan alleen niet 1.5 op 1 lopen. Qua Reis ben ik het volledig met je eens.

Ik denk echter wel dat Berg zijn goals best gaat maken. Een topper is het niet, toch bewijst hij misschien zijn waarde.

last man standing
1 januari 2011, 22:20

Reis is absoluut beter. Heeft ook meer potentie. Het enige grote probleem aan Reis is Reis uiteindelijk zelf. De kans dat hij wederom een aantal keren zal terugvallen in zijn oude gedragingen is immens groot - je moet van heel erg goede huize komen als je geen terugval hebt wanneer je eenmaal verslaafd geweest bent. Begrijp me goed - ik hoop ontzettend dat hij zijn plekje in de basis weer gaat innemen; maar dat zal naast het herstel en weer in vorm raken voor hem een hele zware moeilijke weg worden waarbij hij bijzonder goed begeleid zal moeten worden. Dat Berg die intikkers gemaakt heeft betekent niets meer of minder dan dat hij gewoon op de goeie plek stond op het goeie moment. Berg heeft minder voetballende genialiteit dan Reis; maar zolang hij kan volstaan met intikkers vind ik het prima. Niet alle spitsen kunnen vanuit alle hoeken raak schieten - in ieder geval niet de spitsen die PSV kan betalen....

Bas
1 januari 2011, 22:45

Vooralsnog staat Berg wel waar de ballen komen, met al het respect voor Andreas maar ik denk niet dat hij op de juiste plek had gestaan. Verder maakt hij 'maar intikkers' ja mooi maar als Reis dat had gedaan was dat door jou, denk ik, aangehaald om te zeggen dat hij wél in vorm was. Dat hij ook kansen mist is natuurlijk waar maar als je ziet dat hij in de laatste 2 wedstrijden heeft gescoord denk ik toch dat er een stijgende lijn in zit. Buiten dat heb ik meer vertrouwen in het duo Berg/Toivonen, omdat zij ook een succesvol jeugd EK samen hebben gespeeld en gewoon goed lijken te matchen.

Ralf Edström
1 januari 2011, 23:37

Je kan pas kansen missen als je kansen krijgt, en die kreeg Reis lange tijd niet meer. Na Feyenoord scoorde hij nog een keer tegen NAC en dat was het dan. Reis heeft veel kwaliteit maar dat komt er niet echt uit vind ik. Verder lijkt het me ook een mooi weer voetballer waar je in deze kou zowiezo niks aan hebt. Ik baseer het op het feit dat Berg bij Groningen wel veel wist te scoren en hij nu wat beter in zijn vel lijkt te zitten. De jongen is los in zijn hoofd lijkt het, en uit dat vertrouwen moeten goals gaan vloeien. Uiteraard geeft dat geen garanties want echt veel scorende spitsen zijn voor PSV onhaalbaar dus is Berg een heel aardig alternatief waarin ik veel vertrouwen heb. Dat vertrouwen heb ik bij Reis na Feyenoord niet meer gehad.

Hoetierick
2 januari 2011, 10:44
Je kan pas kansen missen als je kansen krijgt, en die kreeg Reis lange tijd niet meer. Na Feyenoord scoorde hij nog een keer tegen NAC en dat was het dan. Reis heeft veel kwaliteit maar dat komt er niet echt uit vind ik. Verder lijkt het me ook een mooi weer voetballer waar je in deze kou zowiezo niks aan hebt. Ik baseer het op het feit dat Berg bij Groningen wel veel wist te scoren en hij nu wat beter in zijn vel lijkt te zitten. De jongen is los in zijn hoofd lijkt het, en uit dat vertrouwen moeten goals gaan vloeien. Uiteraard geeft dat geen garanties want echt veel scorende spitsen zijn voor PSV onhaalbaar dus is Berg een heel aardig alternatief waarin ik veel vertrouwen heb. Dat vertrouwen heb ik bij Reis na Feyenoord niet meer gehad.

Reis kreeg een basisplaats omdat Berg een aantal wedstrijden achter elkaar er weinig van bakte. Nu heeft Berg best kwaliteiten, en PSV zal ook best blij zijn dat ze een dergelijke spits achter de hand hebben (die het nu moet laten zien). Ik hoop eigenlijk dat PSV nu als team beter gaat draaien, zoals in de eerste wedstrijden, want individueel kan Berg niet aan Reis tippen.

Iraanse psv-fan
2 januari 2011, 10:46

Scoren bij een subtopper is nooit garantie dat je het in de top ook gaat doen, dat weet je ook wel Ralph. Zet Amoah straks bij psv in de basis en je zou denken dat ie een f-je is. Zo gaat het altijd. Huntelaar scoort altijd bij de subtoppers maar in de echte top bleef hij 2 jaar lang op de bank. Nu de druk om kampioen te moeten worden er van af is, scoort hij weer.
Berg heeft een zeer goed half jaar gehad bij Groningen. Toen kwam de belangstelling van ajax en dat ging niet door. Hierna had hij 4 maanden nodig om weer in vorm te komen omdat ie teleurgesteld was.
Het verhaal bij hsv is ons allemaal bekend: hij was zo slecht dat hsv de 33jarige Ruud voor veel geld per jaar, heeft gehaald.

Kevin Strootman
2 januari 2011, 10:48
Reis kreeg een basisplaats omdat Berg een aantal wedstrijden achter elkaar er weinig van bakte. Nu heeft Berg best kwaliteiten, en PSV zal ook best blij zijn dat ze een dergelijke spits achter de hand hebben (die het nu moet laten zien). Ik hoop eigenlijk dat PSV nu als team beter gaat draaien, zoals in de eerste wedstrijden, want individueel kan Berg niet aan Reis tippen.

En dan geld het recht van de sterkste ?
Ik vind van wel. Kun je beter niet de beste spits opstellen maar de best spelende spits. Of gewoon wat het beste is voor het team lijkt me
Ik zie het liefst echt Reis

Kevin Strootman
2 januari 2011, 10:50
Het verhaal bij hsv is ons allemaal bekend: hij was zo slecht dat hsv de 33jarige Ruud voor veel geld per jaar, heeft gehaald.

Ruud riep dat hij zelfs bij Madrid wilde blijven vechten voor zijn plekje, hij geloofde er in dat hij nog een keer kon slagen in Madrid. Dan vind ik het niet verwonderlijk dat hij Berg eruit speelt

Hustler
2 januari 2011, 11:34

Reis kreeg vooral een basisplaas omdat Berg 4 wedstrijden schorsing aan zijn broek kreeg. Toen pakte Reis direct zijn kans en begon doelpunten te maken, logisch dat Rutten na die 4 wedstrijden niet gelijk weer een beroep deed op Berg. Als ik de keuze had tussen Berg en Reis zou ik ook Reis opstellen maar voor zijn blessure had hij ook al een paar wedstrijden weinig tot niets laten zien. Nu heeft Rutten de keuze tussen Berg en Koef en zal dus vrijwel zeker Berg de nr. 1 spits zijn na de winterstop. Laten wij als supporter dan ook voor 100% achter Berg gaan staan en niet de eerste de beste kans die hij mist weer gelijk ons ongenoegen gaan uiten. Wij als fans moeten zowieso wat meer achter de ploeg gaan staan, dat geeft vertrouwen en vertrouwen wordt vaak beloond.

Kronos
2 januari 2011, 11:59
Ruud riep dat hij zelfs bij Madrid wilde blijven vechten voor zijn plekje, hij geloofde er in dat hij nog een keer kon slagen in Madrid. Dan vind ik het niet verwonderlijk dat hij Berg eruit speelt

Van Nistelrooy speelde Berg niet eruit. Hij was de nieuwe aankoop, die gewoon in de basis werd gezet. Hij speelde erg matig, Berg had minstens even 'goed' gepresteerd.

Kevin Strootman
2 januari 2011, 12:18
Van Nistelrooy speelde Berg niet eruit. Hij was de nieuwe aankoop, die gewoon in de basis werd gezet. Hij speelde erg matig, Berg had minstens even 'goed' gepresteerd.

Hij speelde over het algemeen best matig ja
Op het begin deed Ruud het nog best aardig hoor, mede door blessures ging het toch beduidend minder. Het gaat er meer om in de context van Iraanse-PSVer, hij zegt dat Berg zoo slecht was.

Kruspe
2 januari 2011, 15:49
Hij speelde over het algemeen best matig ja
Op het begin deed Ruud het nog best aardig hoor, mede door blessures ging het toch beduidend minder. Het gaat er meer om in de context van Iraanse-PSVer, hij zegt dat Berg zoo slecht was.

Is toch ook zo. HSV is geen club waar je U tegen zegt. Berg was daar ondertussen 4e spits, terwijl je een aankoop was in datzelfde seizoen. Dan doe je iets helemaal niet goed. Dat kan dan pech zijn, maar als je kijkt wat hij daarvoor heeft gepresteerd: een half jaar veel intikkers (oke, ik geef m zn credits daarvoor) gemaakt, en toen hij in de belangstelling kwam van Ajax kon hij plotseling niets meer. Hele matige spits, die overigens ook nergens in uitblinkt: hij is niet extreem snel, heeft een matige afwerking, kopt moeizaam. Wel kan hij leuk in het teambelang spelen door balletjes breed te leggen, maar dat kan Andre Ooijer ook. Hij heeft ons heel veel punten gekost (niet alleen tegen De Graafschap, maar wat te denken van zn kans tegen NAC etc). Allemaal geen probleem, dan nog verdien je mijn steun. Maar als je dan zo reageert naar het publiek, na je eerdere uitspraken, dan ben je een misselijkmakend ventje. En daarom hoef ik die hele Berg hier niet meer te zien.

Kronos
2 januari 2011, 15:56
[...] Allemaal geen probleem, dan nog verdien je mijn steun. Maar als je dan zo reageert naar het publiek, na je eerdere uitspraken, dan ben je een misselijkmakend ventje. En daarom hoef ik die hele Berg hier niet meer te zien.

Dan schuif je het feit dat zijn reactie richting het publiek terecht was wel heel erg makkelijk aan de kant. Die fluitende mannetjes zijn veel misselijkmakender dan Berg.

Kevin Strootman
2 januari 2011, 15:57
Is toch ook zo. HSV is geen club waar je U tegen zegt. Berg was daar ondertussen 4e spits, terwijl je een aankoop was in datzelfde seizoen. Dan doe je iets helemaal niet goed..

Ik was niet compleet genoeg, ik bedoelde in vergelijking met de andere spitsen, dan is het gewoon niet vreemd. Van Nistelrooij is altijd veel beter.
Wat betreft het vingertje, de commentator had het ook over een gebaar wat betekende dat betekende dat ze stil moeten zijn omdat het wel goed zou komen. Bovendien wat maakt dat ene vingertje nu uit ? Als je op basis daarvan iemand een misselijkmakend ventje noemt vind ik een beetje jammer

last man standing
2 januari 2011, 17:10
Is toch ook zo. HSV is geen club waar je U tegen zegt. Berg was daar ondertussen 4e spits, terwijl je een aankoop was in datzelfde seizoen. Dan doe je iets helemaal niet goed. Dat kan dan pech zijn, maar als je kijkt wat hij daarvoor heeft gepresteerd: een half jaar veel intikkers (oke, ik geef m zn credits daarvoor) gemaakt, en toen hij in de belangstelling kwam van Ajax kon hij plotseling niets meer. Hele matige spits, die overigens ook nergens in uitblinkt: hij is niet extreem snel, heeft een matige afwerking, kopt moeizaam. Wel kan hij leuk in het teambelang spelen door balletjes breed te leggen, maar dat kan Andre Ooijer ook. Hij heeft ons heel veel punten gekost (niet alleen tegen De Graafschap, maar wat te denken van zn kans tegen NAC etc). Allemaal geen probleem, dan nog verdien je mijn steun. Maar als je dan zo reageert naar het publiek, na je eerdere uitspraken, dan ben je een misselijkmakend ventje. En daarom hoef ik die hele Berg hier niet meer te zien.

Dit betoog lezende ligt de schuld bij PSV - niet direct bij Berg. PSV wist dat hij 4de spits was en veel intikkers op zijn naam had. Blijkbaar is dit dan het maximaal haalbare voor PSV. Ik zou Berg daarop niet afrekenen als ik het met je eens was geweest - ik zou het huurbeleid van PSV hekelen.
Maar ik ben het er niet mee eens; ik denk dat PSV het maximaal haalbare gedaan heeft..............

Kruspe
2 januari 2011, 17:54
Dan schuif je het feit dat zijn reactie richting het publiek terecht was wel heel erg makkelijk aan de kant. Die fluitende mannetjes zijn veel misselijkmakender dan Berg.

Die zijn ook misselijkmakend. Maar Berg is de laatste die daarop mag reageren. Sowieso vind ik niet dat je hoeft te reageren, maar als het zo nodig moet laat dan Dzsudzsak het doen ofzo. Dan hebben die hersenlozen het ook wel door. Nu geeft het ze alleen maar meer reden om op de man te spelen. Berg heeft nooit wat laten zien voor het publiek. Hij had een grote mond toen hij hier als tribuneklant van HSV op bezoek kwam, door ons publiek "zielig en arrogant" te noemen. Heel vervelend, maar dat kan een keer gebeuren. Als je dan voor de eerste keer iets belangrijks doet, een gelijkwaardige actie doet, dan verdien je geen respect. Respect geven is respect krijgen. Het publiek heeft het hem lang genoeg gegeven, door hem een half jaar te steunen. En dit is hun dank.

Ik was niet compleet genoeg, ik bedoelde in vergelijking met de andere spitsen, dan is het gewoon niet vreemd. Van Nistelrooij is altijd veel beter.
Wat betreft het vingertje, de commentator had het ook over een gebaar wat betekende dat betekende dat ze stil moeten zijn omdat het wel goed zou komen. Bovendien wat maakt dat ene vingertje nu uit ? Als je op basis daarvan iemand een misselijkmakend ventje noemt vind ik een beetje jammer

Er gaat veel meer aan vooraf. Even op een rijtje:

Het PSV-publiek zeer beledigt door allerlei verlagende termen te gebruiken.
Niet/dramatisch presteren.
Met een veel te grote smile op de bank zitten en blij doen als Reis bij Utrecht-uit met een 0-0 stand van het veld wordt verwijderd.
Na je eerste belangrijke goal (die toch wel zou vallen) zo een gebaar maken.

Er zal vast nog wel meer zijn wat ik nu vergeet. Nogmaals, per factor is het helemaal niet zo erg. Maar met deze opsomming ben je een misselijkmakend mannetje in mijn optiek.

Dit betoog lezende ligt de schuld bij PSV - niet direct bij Berg. PSV wist dat hij 4de spits was en veel intikkers op zijn naam had. Blijkbaar is dit dan het maximaal haalbare voor PSV. Ik zou Berg daarop niet afrekenen als ik het met je eens was geweest - ik zou het huurbeleid van PSV hekelen.

En ook dat doe ik. Ik ben sowieso geen voorstander van huur, maar als je iets huurt, huur dan een "zekerheidje" of een extreem talent van een topclub (bijvoorbeeld een Chicharito, of een Messi destijds). Op het moment dat een speler als Berg wordt gehuurd, snap ik daar niks van.

Kevin Strootman
2 januari 2011, 18:17
Er gaat veel meer aan vooraf. Even op een rijtje:

Het PSV-publiek zeer beledigt door allerlei verlagende termen te gebruiken.
Niet/dramatisch presteren.
Met een veel te grote smile op de bank zitten en blij doen als Reis bij Utrecht-uit met een 0-0 stand van het veld wordt verwijderd.
Na je eerste belangrijke goal (die toch wel zou vallen) zo een gebaar maken.

Er zal vast nog wel meer zijn wat ik nu vergeet. Nogmaals, per factor is het helemaal niet zo erg. Maar met deze opsomming ben je een misselijkmakend mannetje in mijn optiek.

Oeh dat zijn toch wel misselijkmakende punten
Anywayz misschien dat hij nog wat daarvan kan goedkomen naar ons toe.

Kronos
2 januari 2011, 18:24
Die zijn ook misselijkmakend. Maar Berg is de laatste die daarop mag reageren. Sowieso vind ik niet dat je hoeft te reageren, maar als het zo nodig moet laat dan Dzsudzsak het doen ofzo. Dan hebben die hersenlozen het ook wel door. Nu geeft het ze alleen maar meer reden om op de man te spelen. Berg heeft nooit wat laten zien voor het publiek. Hij had een grote mond toen hij hier als tribuneklant van HSV op bezoek kwam, door ons publiek "zielig en arrogant" te noemen. Heel vervelend, maar dat kan een keer gebeuren. Als je dan voor de eerste keer iets belangrijks doet, een gelijkwaardige actie doet, dan verdien je geen respect. Respect geven is respect krijgen. Het publiek heeft het hem lang genoeg gegeven, door hem een half jaar te steunen. En dit is hun dank.

Het publiek heeft het hele team niet gesteund, en dus Berg ook niet. Er werd gefloten, onterecht en veel te vaak.

En het probleem was dat Berg de enige was die in de positie kwam om zo'n signaal te geven. Hij scoorde, en dus keek elke toeschouwer naar hem, en waren alle camera's op hem gericht. Daarom kon hij dat signaal afgeven. Als Balasz met z'n vingertje voor z'n mond had gaan lopen, had niemand dat gezien. Nutteloos dus. Berg had de mogelijkheid om een signaal af te geven, om zijn afkeuring t.o.v. het gefluit van de toeschouwers te laten blijken. En dat deed 'ie. Daar verdient hij wat mij betreft absoluut geen kritiek voor.

Bacchus
2 januari 2011, 18:33
Het publiek heeft het hele team niet gesteund, en dus Berg ook niet. Er werd gefloten, onterecht en veel te vaak.

En het probleem was dat Berg de enige was die in de positie kwam om zo'n signaal te geven. Hij scoorde, en dus keek elke toeschouwer naar hem, en waren alle camera's op hem gericht. Daarom kon hij dat signaal afgeven. Als Balasz met z'n vingertje voor z'n mond had gaan lopen, had niemand dat gezien. Nutteloos dus. Berg had de mogelijkheid om een signaal af te geven, om zijn afkeuring t.o.v. het gefluit van de toeschouwers te laten blijken. En dat deed 'ie. Daar verdient hij wat mij betreft absoluut geen kritiek voor.
Jij verkeert in de veronderstelling dat het een algemeen gebaar was. Hij nam het op voor het hele elftal, door te zeggen: jullie moeten ons niet meer uitfluiten.
Ik deel die opvatting niet. Op mij kwam het over als: Jullie moeten mij niet meer uitfluiten.

Kronos
2 januari 2011, 18:39
Jij verkeert in de veronderstelling dat het een algemeen gebaar was. Hij nam het op voor het hele elftal, door te zeggen: jullie moeten ons niet meer uitfluiten.
Ik deel die opvatting niet. Op mij kwam het over als: Jullie moeten mij niet meer uitfluiten.

Feit is dat we niet weten wat hij precies bedoelde. Ik ga vooralsnog van het positieve uit in deze, in tegenstelling tot anderen. ;)

Kevin Strootman
2 januari 2011, 18:40
Ik weet niet wat ik er van moet denken, ik heb de commentator gehoord en ik ergerde me er zelf evetjes nden aan maar toen ging ik weer verder met de herhaling van het doelpunt.Jammer dat gebaar, maar er zijn ergere dingen dan dat gebaar

Bacchus
2 januari 2011, 18:46
Feit is dat we niet weten wat hij precies bedoelde. Ik ga vooralsnog van het positieve uit in deze, in tegenstelling tot anderen. ;)
Precies. We weten het niet. Dus persoonlijke interpretatie is leidend voor eenieder.
Jij vindt dat Berg geen kritiek verdiende voor het feit dat hij het opnam voor het hele team. Agreed. Als dat zo is, kan ik me er nog wel in vinden ook, want ik heb ook een teringhekel aan die fluiters.

Maar tot het moment dat we weten hoe hij het écht bedoelde is die kritiek op zijn vermeende egotripje wellicht nog niet zo onterecht.

The Joker
2 januari 2011, 19:48
Precies. We weten het niet. Dus persoonlijke interpretatie is leidend voor eenieder.
Jij vindt dat Berg geen kritiek verdiende voor het feit dat hij het opnam voor het hele team. Agreed. Als dat zo is, kan ik me er nog wel in vinden ook, want ik heb ook een teringhekel aan die fluiters.

Maar tot het moment dat we weten hoe hij het écht bedoelde is die kritiek op zijn vermeende egotripje wellicht nog niet zo onterecht.

Zeer waarschijnlik bedoelde hij het voor zichzelf. Zo'n ventje is het wel.

McGuigan
2 januari 2011, 19:51
Zeer waarschijnlik bedoelde hij het voor zichzelf. Zo'n ventje is het wel.

Zegt Thijs, de jongen die Berg al zijn hele leven kent? :puh:
Weer het zelfde geval, jouw persoonlijke mening van Berg is dat het een arrogant ventje is, en daarom ga je er vanuit dat het zo was en niet anders.

The Joker
2 januari 2011, 19:53
Zegt Thijs, de jongen die Berg al zijn hele leven kent? :puh:
Weer het zelfde geval, jouw persoonlijke mening van Berg is dat het een arrogant ventje is, en daarom ga je er vanuit dat het zo was en niet anders.

Inderdaad. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat Berg iemand is die voor z'n team opkomt - helemaal niet in een huurperiode. Zo'n type vind ik het niet.

tirzah
2 januari 2011, 23:16
Inderdaad. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat Berg iemand is die voor z'n team opkomt - helemaal niet in een huurperiode. Zo'n type vind ik het niet.

Wat is het toch makkelijk een oordeel te vellen over iemand die men niet eens kent.Marcus Berg is een goede spits van PSV die samen met Toivonen nog veel voor ons kan betekenen.Hij verdient alle krediet en steun van ons,supporters net als elke andere PSVer.De term "misselijkmakend" die op dit forum gebruikt is zou ik liever willen reserveren voor lui die negatieve onzin spuien en/of eigen spelers in ons stadion uitfluiten.

BART96
2 januari 2011, 23:48
Wat is het toch makkelijk een oordeel te vellen over iemand die men niet eens kent.Marcus Berg is een goede spits van PSV die samen met Toivonen nog veel voor ons kan betekenen.Hij verdient alle krediet en steun van ons,supporters net als elke andere PSVer.De term "misselijkmakend" die op dit forum gebruikt is zou ik liever willen reserveren voor lui die negatieve onzin spuien en/of eigen spelers in ons stadion uitfluiten.

Negatieve onzin ben ik nog niet tegen gekomen,
er zijn mensen die Berg een eikel vinden, maar geven dit aan mét argumenten.
Over de fluitertjes ben ik het wel eens, maar dat vindt iedereen op dit forum ook zo.

McGuigan
3 januari 2011, 10:44
Negatieve onzin ben ik nog niet tegen gekomen,
er zijn mensen die Berg een eikel vinden, maar geven dit aan mét argumenten.
Over de fluitertjes ben ik het wel eens, maar dat vindt iedereen op dit forum ook zo.

Nouja, argumenten. Bestaande uit eerste indrukken, zijn site en gebrek aan goals op dit moment. :rolleyes: :p

Bacchus
3 januari 2011, 11:12
Nouja, argumenten. Bestaande uit eerste indrukken, zijn site en gebrek aan goals op dit moment. :rolleyes: :p

Toegegeven: zijn site heeft wel een heel hoog 'omdat ik het waard ben-gehalte'.:puh:

The Joker
3 januari 2011, 11:48
Marcus Berg is een goede spits van PSV die samen met Toivonen nog veel voor ons kan betekenen.

Dat kan best, dat het een goede spits is. Dat heb ik ook niet ontkend. Alleen dat doet niets af dat ik het een nare jongen vind.

last man standing
3 januari 2011, 12:18
Dat kan best, dat het een goede spits is. Dat heb ik ook niet ontkend. Alleen dat doet niets af dat ik het een nare jongen vind.

Je mag het ook best een hele nare jongen vinden - ik heb je argumentatie gelezen - ik denk alleen niet dat hij daar wakker van ligt...............

Je argumenten gelezen hebbende, en ook de argumenten van anderen gelezen hebbende kan ik niet anders concluderen dat sommigen hier nogal snel op hun pikkie getrapt zijn. Zo erg is het allemaal niet wat er is gebeurd.

The Joker
3 januari 2011, 12:21
Je mag het ook best een hele nare jongen vinden - ik heb je argumentatie gelezen - ik denk alleen niet dat hij daar wakker van ligt...............

Je argumenten gelezen hebbende, en ook de argumenten van anderen gelezen hebbende kan ik niet anders concluderen dat sommigen hier nogal snel op hun pikkie getrapt zijn. Zo erg is het allemaal niet wat er is gebeurd.

Ik vind het een onbeschoft gebaar. Ik had het geaccepteerd van Afellay, maar niet van Marcus Berg die nog helemaal niets heeft laten zien.

last man standing
3 januari 2011, 12:25
Ik vind het een onbeschoft gebaar. Ik had het geaccepteerd van Afellay, maar niet van Marcus Berg die nog helemaal niets heeft laten zien.

Prima toch?
Je zegt nu dat spelers gerust onbeschoft tegen je mogen zijn als ze er maar genoeg ingeschopt hebben; dan hebben ze dat recht blijkbaar verdient - dan ben je ineens niet meer op je pikkie getrapt.........da's toch wel vreemd.

Kevin Strootman
3 januari 2011, 12:25

Uit je post kan ik conluderen(afgaande op alleen deze post) dat je niet helemaal rationeel aan het reageren bent in alleen deze situatie, in andere situaties ben je dat best hoor. Maar als de één wel iets onbeschofts mag doen omdat hij al wat laten zien heeft en de andere niet omdat hij nog niets laten zien heeft dan vind ik dat niet helemaal objectief.
Anywayz, ik zie dat Goal alweer gereageerd heeft, daar wordt bijna hetzelfde gezegd dus dan is deze post best overbodig eigenlijk :edit:

The Joker
3 januari 2011, 12:36
Prima toch?
Je zegt nu dat spelers gerust onbeschoft tegen je mogen zijn als ze er maar genoeg ingeschopt hebben; dan hebben ze dat recht blijkbaar verdient - dan ben je ineens niet meer op je pikkie getrapt.........da's toch wel vreemd.

Afellay heeft het recht om het te doen, niet omdat hij er zoveel heeft ingetrapt, maar omdat hij iets heeft betekend voor de club, een echte PSV-jongen is die hier al langer heeft gespeeld dan 3 weken, en heeft laten zien hoe het wel moet. Ik accepteer het gewoon niet van zo'n Zweed die even voorbij komt vliegen, die al vanaf seconde 1 het PSV publiek niet mocht (denk maar aan PSV-HSV) en denkt dat hij het betalende publiek eventjes mag vertellen dat ze op moeten houden met fluiten.

last man standing
3 januari 2011, 12:44
Afellay heeft het recht om het te doen, niet omdat hij er zoveel heeft ingetrapt, maar omdat hij iets heeft betekend voor de club, een echte PSV-jongen is die hier al langer heeft gespeeld dan 3 weken, en heeft laten zien hoe het wel moet. Ik accepteer het gewoon niet van zo'n Zweed die even voorbij komt vliegen, die al vanaf seconde 1 het PSV publiek niet mocht (denk maar aan PSV-HSV) en denkt dat hij het betalende publiek eventjes mag vertellen dat ze op moeten houden met fluiten.

Je hoeft het van mij ook niet te accepteren - mij maakt het niks uit - Berg maakt het denk ik ook niks uit.

Ik geef alleen maar aan dat je bereid bent je onbeschoft te laten behandelen door iemand die langer bij een club zit en beter presteert alleen vanwege het feit dat hij er langer zit en beter presteert. Als ik me onbeschoft behandeld zou voelen - en ik heb dat gelukkig minder snel dan jij - dan maakt het mij niet uit wie/wat en hoe - dan reageer ik altijd en in alle gevallen. Dat jij ervoor kiest om daarin verschil te maken en je door de één wel onbeschoft wil laten behandelen en door de ander niet vind ik je goed recht!

Neemt voor mij niet weg dat ik blij ben dat we Berg hebben nu Reis in de lappenmand zit!

The Joker
3 januari 2011, 12:48
Je hoeft het van mij ook niet te accepteren - mij maakt het niks uit - Berg maakt het denk ik ook niks uit.

Ik geef alleen maar aan dat je bereid bent je onbeschoft te laten behandelen door iemand die langer bij een club zit en beter presteert alleen vanwege het feit dat hij er langer zit en beter presteert. Als ik me onbeschoft behandeld zou voelen - en ik heb dat gelukkig minder snel dan jij - dan maakt het mij niet uit wie/wat en hoe - dan reageer ik altijd en in alle gevallen. Dat jij ervoor kiest om daarin verschil te maken en je door de één wel onbeschoft wil laten behandelen en door de ander niet vind ik je goed recht!

Neemt voor mij niet weg dat ik blij ben dat we Berg hebben nu Reis in de lappenmand zit!

Ik voel me niet onbeschoft behandeld, ik vind het een onbeschoft gebaar. Da's een groot verschil. En ja, ik vind inderdaad dat een icoon als Afellay zo'n gebaar mag maken ja.
En geloof me, ik voel me absoluut niet snel onbeschoft behandeld. ;)

Ik vind Berg best een goede voetballer ja. Ben ook blij dat we hem nog achter de hand hebben.

Iraanse psv-fan
3 januari 2011, 13:20
Ik voel me niet onbeschoft behandeld, ik vind het een onbeschoft gebaar. Da's een groot verschil. En ja, ik vind inderdaad dat een icoon als Afellay zo'n gebaar mag maken ja.
En geloof me, ik voel me absoluut niet snel onbeschoft behandeld. ;)

Ik vind Berg best een goede voetballer ja. Ben ook blij dat we hem nog achter de hand hebben.

Ik zou tegen je willen zeggen: trek je niets aan van wat men op persoonlijk vlak tegen je zegt. Als je het gedrag van een speler afkeurt, zijn er altijd mensen die denken voor diegene op te moeten nemen door tegen jou te zeggen dat je te snel op je piek bent getrapt, of je een Berg-Basher bent, te negatief bent of dat je uberhaupt niets moet zeggen, omdat je blij mag zijn dat Berg hier speelt.
Ik zou zeggen: Berg mag heel erg maar ook heel erg blij zijn dat ie het shirt van een grote club als psv mag dragen en voortaan moet ie maar eerst eens van de 7 openkansen er 5 inschieten, voordat ie maar met een halve vinger gaat wijzen naar dit publiek die er altijd is en pas dit jaar en na zoveel slechte wedstrijden achter elkaar, zijn ongenoegen heeft geuit.