PDA

View Full Version : Marcelo Antônio Guedes Filho (V)

KoningAlexIV
12 juli 2010, 23:24
Braziliaan Marcelo tekent voor drie jaar
08 juli 2010 11:45

De Braziliaanse verdediger Marcelo (23) heeft donderdag een driejarig contract getekend in het Philips Stadion. Hij komt over van Wisla Krakow uit Polen, waarmee hij in 2009 kampioen werd. PSV heeft een optie om het contract na drie jaar met nog twee jaar te verlengen. “Ik ben er trots op dat ik dit shirt mag dragen, PSV heeft een mooie historie”, aldus Marcelo.

Bron: PSV.nl

http://www.psv.nl/upload/f3728878-0030-49ee-9532-898dbaac870a_Marcelo080710-TV225.jpg

Naam: Marcelo Antônio Guedes Filho
Voetbalnaam: Marcelo
Geboortedatum: 20-05-1987
Geboorteplaats: São Vicente
Nationaliteit: Brazilië
Lengte: 190 cm
Been: Rechts
Positie: Centrale Verdediger
Prijs: ± €2.500.000,-
Contract tot: 2013 (optie tot 2015)
Jeugdteams: Santos
Interlands: [2007] Brazilië -21: 4 wedstrijden (0 goals)

http://img94.imageshack.us/img94/3880/marcelon.jpg

Marcelo: 'Ik wil kampioen worden met PSV.'
Marcelo werd donderdagochtend in het Philips Stadion gepresenteerd als nieuwe speler van PSV. “Ik wil hier kampioen worden”, zei hij vastberaden. De vriendelijke Braziliaan is blij, maar vooral trots dat de overgang naar PSV een feit werd. “Na de Braziliaanse sterren als Romário en Ronaldo ben ik ongelooflijk trots om hier te zijn. Ik wil mijn bijdrage leveren.”

Bas
12 juli 2010, 23:49
Alleen die naam maakt hem al een winnaar. :)

Kruspe
13 juli 2010, 01:56
Marcelo de HomoFilho?:D

Bowden
13 juli 2010, 05:22
Hij maakte vorig seizoen 1 goal per 4 wedstrijden... Aardig gemiddelde voor een verdediger, hoewel ook verdedigers makkelijk 1 op 1 kunnen lopen (als er teminste fatsoenlijke corners genomen worden).

Kevin Strootman
13 juli 2010, 19:49
De luchtmacht van PSV is inderdaad weer verbeterd.

Mercure
13 juli 2010, 19:54
Hij maakte vorig seizoen 1 goal per 4 wedstrijden... Aardig gemiddelde voor een verdediger, hoewel ook verdedigers makkelijk 1 op 1 kunnen lopen (als er teminste fatsoenlijke corners genomen worden).

:D :rolleyes:

Bas
14 juli 2010, 15:00
De nederlaag tegen Oranje heeft voor de Braziliaanse selectie grote gevolgen, zo denkt PSV-aanwinst Marcelo. De 23-jarige verdediger hoopt daarom via zijn nieuwe club op een uitnodiging voor het nationale team.

De persoonlijke doelstellingen van Marcelo Antonio Guedes Filho zijn groot, maar ook duidelijk. "Ik wil mezelf in de kijker spelen van het nationale team van Brazilië", zo zegt de verdediger in gesprek met Voetbal International. "Het WK in Zuid-Afrika is voor ons teleurstellend verlopen en daarom zal er een renovatie van de selectie in gang worden gezet. Ik hoop daar gebruik van te kunnen maken."

"Ook daarom heb ik voor PSV gekozen", vervolgt Marcelo zijn verhaal. "Ik weet zeker dat ik als speler van PSV eerder in beeld kom dan wanneer ik in Polen was blijven spelen. Tot nu toe heb ik een jeugdinternational gespeeld, voor Onder-20. Helaas viel ik enkele jaren geleden vlak voor het jeugd-WK af."

Hij is in ieder geval ambitieus. :)

Bowden
16 juli 2010, 05:14
:D :rolleyes:

Het is toch zo? :p
Kijk maar eens naar hoeveel corners verprutst worden, door ze bijvoorbeeld in te draaien of dat ze te laag/te hoog gaan. Als je daar nu eens een week op gaat trainen, zo in de voorbereiding, dan werpt dat misschien vruchten af.

Kronos
29 juli 2010, 23:06
Marcelo kan door zijn blessure niet mee naar Newcastle, hij blijft hier en volgt een apart trainingsprogramma.

Kevin Strootman
30 juli 2010, 18:28
Jammer dat onze nieuwe vriend voor geblesseerd is geraakt, maar tegen de tijd dat PSV al weer zijn 1ste competitiewedstrijd speelt is Marcelo er vast weer bij.

Ralf Edström
30 juli 2010, 20:20
Marcelo kan door zijn blessure niet mee naar Newcastle, hij blijft hier en volgt een apart trainingsprogramma.

En dan meldt voetbalzone als linkzin dat Koevermans niet meekan naar Engeland. Aklsof die koe(f) onze belangrijkste speler is.

CNG MrKrateos
30 juli 2010, 20:44
Ik word door elke keer blij als ik die enorme brede lach op zijn gezicht zie. :)

Ralf Edström
31 juli 2010, 16:27
Ik word door elke keer blij als ik die enorme brede lach op zijn gezicht zie. :)

Ik heb liever die stoicijnse kop van Alex.

BART96
31 juli 2010, 16:28
Ik heb liever die stoicijnse kop van Alex.

Ik heb sowieso al liever Alex.:cool:

PSVgeldropPSV
3 augustus 2010, 13:56
Jammer dat onze nieuwe vriend voor geblesseerd is geraakt, maar tegen de tijd dat PSV al weer zijn 1ste competitiewedstrijd speelt is Marcelo er vast weer bij.

volgens de laatste berichten haalt hij die eerste competitiewedstrijd vermoedelijk niet. Ze bekijken het van dag tot dag :rolleyes:

Bacchus
4 augustus 2010, 14:23
Ik heb sowieso al liever Alex.:cool:
Alex werd hier ook niet meteen met gejuich ontvangen en ook na de eerste wedstrijden was het geen hosanna.
Laten we deze jongen gewoon een eerlijke kans geven om zich te bewijzen en misschien verrast hij ons op een leuke manier. :)

Sjoerd93
24 november 2010, 16:22
Alex werd hier ook niet meteen met gejuich ontvangen en ook na de eerste wedstrijden was het geen hosanna.
Laten we deze jongen gewoon een eerlijke kans geven om zich te bewijzen en misschien verrast hij ons op een leuke manier. :)

Hij doet het steeds beter! Opbouwend is het nog altijd niet best, maar verdedigend is hij ijzersterk. Tegen Ajax vond ik hem de beste man aan onze kant.

superven
24 november 2010, 18:29
Hij doet het steeds beter! Opbouwend is het nog altijd niet best, maar verdedigend is hij ijzersterk. Tegen Ajax vond ik hem de beste man aan onze kant.

helemaal mee eens !!!
en een erg positieve jongen volgens mij !!

zmwouter
29 november 2010, 10:34
Ik ben niet echt onder de indruk van hem. Verdedigend gaat het wel, maar opbouwend, poeh wat een ramp. Maar ik ben het dn ook eens dat we hem de tijd moeten gunnen, Alex begon ook zo. Maar laten we hem aan de andere kant niet vergelijken met Alex, die was/is tog wel van een hoger niveau denk ik. Maar wie weet, ik hoop dat hij net zo goed word! Laat dat duidelijk zijn.

Banaan
29 november 2010, 14:19
Tsja verdedigend vind ik hem wel gewoon echt goed. Zeker ook niet belangrijk dat hij bijna al zijn kopduels wint. Maar opbouwend moet hij toch nog echt een hoop verbeteren.. Dit zie ik in de komende tijd nog wel verbeteren gezien het feit dat de Nederlandse competitie een voetballende is en niet zo fysieke dus hij het ook sneller onder de knie zal krijgen. Ik hoop dat hij nog wel wat meer naar de sportschool gaat zodat hij ook van spelers als Ibrahimovic en Drogba duels kan winnen (als we weer CL spelen).

Kronos
24 januari 2011, 17:04
thijsslegers
#marcelo paar weken eruit. Band is opgerekt, blijkt na onderzoek #PSV

Jammer, maar we hebben in Maza natuurlijk wel een meer dan uitstekende vervanger. Interessant om te zien hoe hij het doet, en of Marcelo na zijn terugkeer z'n basisplek weer terugkrijgt.

Kruspe
24 januari 2011, 17:05
Slecht nieuws. Ondanks een prima vervanger zie ik veel potentieel in Marcelo. Hij speelde de laatste 3 maanden toch erg sterk.

Pavlos
24 januari 2011, 17:51
Dit kan er ook nog wel bij. We houden geen selectie meer over.

Bacchus
24 januari 2011, 18:48
Dit kan er ook nog wel bij. We houden geen selectie meer over.
Dat zul je net zien idd...
Blij dat Maza nog niet verkocht is.

Jackal06
24 januari 2011, 19:48
Dat zul je net zien idd...
Blij dat Maza nog niet verkocht is.

hoezo we hebben jagos toch nog xD

Mercure
24 januari 2011, 21:58
Braziliaanse knieën :(

Zou dat wat genetisch zijn? Ronaldo had er ook al veel last van.

robpsv11
24 januari 2011, 23:08
Het gaat wel goed, hopen dat het niet langer dan een maand gaat duren want Marcelo is een speler die ik graag zie voetballen.

Kronos
10 februari 2011, 12:40
Rutten moet nog even wachten op Marcelo

PSV-trainer Fred Rutten kan komende zaterdag waarschijnlijk nog geen beroep doen op Marcelo. De Braziliaanse verdediger is herstellende van een knieblessure.

Volgens Voetbal International hoopte Rutten Marcelo weer in te kunnen zetten tegen AZ, maar de medische staf stak daar een stokje voor. De Braziliaan heeft nog iets meer tijd nodig om volledig te herstellen van zijn knieblessure.

"We zijn voorzichtig met hem, forceren heeft geen zin. We bekijken het van dag tot dag en zullen vrijdag of zaterdagochtend bepalen of hij mee naar Alkmaar gaat", houdt Rutten in gesprek met het magazine hoop op een terugkeer van Marcelo.

Jammer, zeker omdat Maza vandaag nog met Mexico speelt.

Kevin Strootman
12 februari 2011, 09:11
Jammer, zeker omdat Maza vandaag nog met Mexico speelt.

En ondertussen is het alweer de 12e, ik zou hopen dat de situatie rondom Marcelo dusdanig verbeterd is zodat hij de wedstrijd tegen AZ-uit, toch kan spelen.
Die kans acht ik echter zeer klein, vooral omdat de medische staf er eerdergisteren is bijgesprongen om te zeggen dat Marcelo meer tijd nodig heeft om te herstellen. Dan kun je wel zeggen dat ze het dag op dag bekijken, dat lijkt mij nietszeggend, als er vooraf al wordt geroepen dat de speler meer tijd nodig heeft..
Laten we hopen dat ik ernaast zit.

zmwouter
14 februari 2011, 15:56
En ondertussen is het alweer de 12e, ik zou hopen dat de situatie rondom Marcelo dusdanig verbeterd is zodat hij de wedstrijd tegen AZ-uit, toch kan spelen.
Die kans acht ik echter zeer klein, vooral omdat de medische staf er eerdergisteren is bijgesprongen om te zeggen dat Marcelo meer tijd nodig heeft om te herstellen. Dan kun je wel zeggen dat ze het dag op dag bekijken, dat lijkt mij nietszeggend, als er vooraf al wordt geroepen dat de speler meer tijd nodig heeft..
Laten we hopen dat ik ernaast zit.

Hij is gelukkig nog ingevallen.. Hopelijk fit voor NAC en al helemaal voor Ajaks!

Kruspe
25 februari 2011, 18:41
http://yfrog.com/ehh4tbj

Die Marcelo is echt een hele open jongen, heel vriendelijk etc. Ik heb speciaal zo een idiote twitter account aangemaakt zodat ik hem (en Thijs Sleegers) kon volgen, want hij is altijd heel begaan etc. Maar ik moest dus wel lachen om die foto die hij had gemaakt. Wel met Reis er nog op :(. Maar die Mart maakt mn dag weer goed: ik kan niet koken maar wel bellen/beffen :p

Goodfella
13 april 2011, 11:51
Volgens Thijs Slegers is bij PSV'er Marcelo de mediale band in zijn knie opgerekt, zo blijkt uit onderzoek.

Dat wordt gezellig. Ik denk dat Abel Tamata naast Maza het centrum van de verdediging gaat vormen. Dat wordt dus huilen met de pet op.

.

Kronos
13 april 2011, 11:53
Op twitter is hierover niks te vinden...

rico
13 april 2011, 12:52
Op twitter is hierover niks te vinden...

Inderdaad, komt niet bij Thijs Slegers vandaan, lijkt me dus onzin

Mocro
13 april 2011, 13:01
Is dat niet een berichtje van weken geleden?

Sammehhh
13 april 2011, 13:13
Zie ook niets hoor...

Geeman
11 juli 2011, 17:47
Valt me op dat Maza (terecht) hier flink ter discussie wordt gesteld, maar dat Marcelo vrijwel buiten schot wordt gelaten. Persoonlijk vind ik Marcelo nog slechter dan Maza. Ik begrijp er werkelijk niets van dat zo'n jongen 4 interlands op zijn naam heeft staan bij nota bene Brazilië! Of het moet zijn dat er toen een Braziliaanse Van Basten aan het roer stond ook iedere voetballer die de bal 2x hoog kon houden liet spelen.

De opmerking van Brands baart me zorgen dat de selectie compleet zou zijn nadat nog 1 spits is aangetrokken. Wat mij betreft moeten nog 2 centrale verdedigers worden gehaald en het liefst ook een rechtsback om een serieuze gooi te doen naar het kampioenschap en een rol van enige betekenis te kunnen spelen in EL.

Basc
11 juli 2011, 20:52
Marcelo heeft een moeilijk eerste halfjaar gekend. Meteen aan het begin ook geblesseerd geraakt.

Ik kan me voorstellen dat hij het dit seizoen meer dan aardig gaat doen. Is gewend, heeft gewoon fatsoenlijk de voorbereiding meegemaakt. Van de drie CVs momenteel denk ik dat hij de beste gaat zijn komend seizoen.

(dattie me nou niet teleurstelt!)

Gini
11 juli 2011, 20:56
Ik geloof ook nog wel in hem alleen moet hij wel minder zijn handen gaan gebruiken.

Mocro
11 juli 2011, 21:26
Ik geloof ook nog wel in hem alleen moet hij wel minder zijn handen gaan gebruiken.

En zijn knie...want dat sloeg tegen FC Eindhoven ook helemaal nergens op. Als ik de trainer was dan had ik hem eruit gehaald. Gek.

Bartjens
11 juli 2011, 21:30
En zijn knie...want dat sloeg tegen FC Eindhoven ook helemaal nergens op. Als ik de trainer was dan had ik hem eruit gehaald. Gek.

Misschien. Misschien was het een aktie om die gast van FC Eindhoven terug te pakken, en viel die iets te hard uit.
Heb Marcelo dit seizoen een redelijk faire speler gevonden, hard maar fair.

Jackal06
11 juli 2011, 21:32
Marcelo heeft een moeilijk eerste halfjaar gekend. Meteen aan het begin ook geblesseerd geraakt.

Ik kan me voorstellen dat hij het dit seizoen meer dan aardig gaat doen. Is gewend, heeft gewoon fatsoenlijk de voorbereiding meegemaakt. Van de drie CVs momenteel denk ik dat hij de beste gaat zijn komend seizoen.

(dattie me nou niet teleurstelt!)

mee eens zoutzak maza en bejaarde bouma komen dit seizoen tekort dus tenzij er een cv uit de jeugd op staat zal hij het moeten doen

Sjoerd93
11 juli 2011, 22:58
Valt me op dat Maza (terecht) hier flink ter discussie wordt gesteld, maar dat Marcelo vrijwel buiten schot wordt gelaten. Persoonlijk vind ik Marcelo nog slechter dan Maza. Ik begrijp er werkelijk niets van dat zo'n jongen 4 interlands op zijn naam heeft staan bij nota bene Brazilië! (...)
Brazilië -21 hè? ;)
Is wel even een ander verhaal. Als je ziet wat er allemaal in die Nederlandse jeugdteams heeft gespeeld...

Geeman
11 juli 2011, 23:44
Brazilië -21 hè? ;)
Is wel even een ander verhaal. Als je ziet wat er allemaal in die Nederlandse jeugdteams heeft gespeeld...

My bad, had het niet goed gelezen. Blijft staan dat zo te lezen veel van jullie nog volop vertrouwen hebben in Marcelo. Ik hoop dat hij het gaat waar maken. Hij werd met flink wat bombarie binnengehaald. Mag hij volgend seizoen mooi laten zien, anders mag Maaskant hem terug kopen.

Zilte1983
12 juli 2011, 07:45
Tot nu toe waren zijn youtube filmpjes mooier gebleken als wat hij laat zien... hopelijk was dit een jaartje om te acclimatiseren..

The Joker
12 juli 2011, 12:04
Brazilië -21 hè? ;)

Of in het Nederlands elftal onder van Basten. :D

boertjekoe
12 juli 2011, 21:03
My bad, had het niet goed gelezen. Blijft staan dat zo te lezen veel van jullie nog volop vertrouwen hebben in Marcelo. Ik hoop dat hij het gaat waar maken. Hij werd met flink wat bombarie binnengehaald. Mag hij volgend seizoen mooi laten zien, anders mag Maaskant hem terug kopen.

Je hebt gelijk. Ik heb hem welgeteld 1 goeie wedstrijd zien spelen. Dat zijn er 4 minder dan Manolev :o

dvine88
13 juli 2011, 02:14
PSV bindt ook Marcelo, Manolev en Labyad

PSV zal de contracten van een viertal spelers op korte termijn verlengen. Het gaat om Marcelo, Stanislav Manolev, Zakaria Labyad en Ola Toivonen.

Dat PSV de optie in de verbintenis van Toivonen zou lichten was al even bekend, maar ook het trio Marcelo, Manolev en Labyad zal langer in Eindhoven blijven. In hun geval gaat het ook om eenzijdige tweejarige opties aan de kant van PSV, schrijft het Brabants Dagblad.

Daarmee geeft PSV zijn selectie voor de komende jaren steeds meer vorm. Eerder deze zomer verzekerde de nummer drie van het afgelopen seizoen zich al voor meerdere seizoenen van Dries Mertens, Kevin Strootman en Georginio Wijnaldum.

Overigens is PSV nog niet klaar op de transfermarkt. De club hoopt de komende weken nog een spits en een verdediger aan te trekken.

Sjoerd93
15 juli 2011, 11:09
Als je kijkt naar de eerste pagina van dit topic, zie je dat deze jongen voor de winterstop gewoon goed gespeeld heeft. Marcelo heeft echt wel potentie. Maar hij kan niet opbouwen. Dus is het niet onlogisch dat hij z'n goede periode kende met Hutchinson en Bouma naast zich en Engelaar-Afellay en Toivonen voor zich. Tijdens z'n slechte periode had hij grotendeels Bouma en Manolev naast zich en Engelaar-Hutchinson en Bakkal voor zich.
Zet Marcelo gewoon naast een goede opbouwer, een back waarin hij de bal normaal kwijt kan en wat middenvelders voor hem die het spel wel goed kunnen verdelen, dan kan het echt wel een waardevolle verdediger zijn.

Levyashin3
15 juli 2011, 12:14
Als je kijkt naar de eerste pagina van dit topic, zie je dat deze jongen voor de winterstop gewoon goed gespeeld heeft. Marcelo heeft echt wel potentie. Maar hij kan niet opbouwen. Dus is het niet onlogisch dat hij z'n goede periode kende met Hutchinson en Bouma naast zich en Engelaar-Afellay en Toivonen voor zich. Tijdens z'n slechte periode had hij grotendeels Bouma en Manolev naast zich en Engelaar-Hutchinson en Bakkal voor zich.
Zet Marcelo gewoon naast een goede opbouwer, een back waarin hij de bal normaal kwijt kan en wat middenvelders voor hem die het spel wel goed kunnen verdelen, dan kan het echt wel een waardevolle verdediger zijn.

Goeie post; het zou idd zomaar kunnen dat Marcelo slechter presteerde omdat Ibi niet in zijn buurt was voor de opbouw. Dit kon je na de winterstop niet verwachten van Hutch en Engelaar

TiezZ
15 juli 2011, 14:18
Valt me op dat Maza (terecht) hier flink ter discussie wordt gesteld, maar dat Marcelo vrijwel buiten schot wordt gelaten. Persoonlijk vind ik Marcelo nog slechter dan Maza. Ik begrijp er werkelijk niets van dat zo'n jongen 4 interlands op zijn naam heeft staan bij nota bene Brazilië! Of het moet zijn dat er toen een Braziliaanse Van Basten aan het roer stond ook iedere voetballer die de bal 2x hoog kon houden liet spelen.

De opmerking van Brands baart me zorgen dat de selectie compleet zou zijn nadat nog 1 spits is aangetrokken. Wat mij betreft moeten nog 2 centrale verdedigers worden gehaald en het liefst ook een rechtsback om een serieuze gooi te doen naar het kampioenschap en een rol van enige betekenis te kunnen spelen in EL.

Ondanks zijn mindere wedstrijden geloof ik er nog wel in. Een absolute topverdediger zal hij waarschijnlijk niet worden maar hij is tov van Maza nog jong en dus nog redelijk wat progressiemarge.

Alsook dat je aan hem gewoon ziet dat hij wil en er vol voor gaat itt tot de heer Maza die er soms bijliep als een ongeinteresseerde zoutzak (krijg ineens een déja vu naar engelaar :rolleyes:).

(Y)

Iraanse psv-fan
15 juli 2011, 15:04
Goeie post; het zou idd zomaar kunnen dat Marcelo slechter presteerde omdat Ibi niet in zijn buurt was voor de opbouw. Dit kon je na de winterstop niet verwachten van Hutch en Engelaar

Dit is zoeken naar smoesjes voor de slechte prestaties:
wat een onzin dat het wegvallen van Ibbi het slecht presteren van Marcelo in de kaart heeft gespeeld....De opbouw verwacht ik niet eens van hem want hij kan niet eens een fatsoenlijke bal overspelen naar Manolev of diegene voor hem, maar ik verwacht dan wel dat ie geen domme fouten maakt in de verdediging hetgeen hij regelmatig deed.
Als je had gesteld dat het verdedigend werk van Ibbi de domheid en de slecht opbouwende kwaliteiten van Marcelo verbloemde dan had ik je nog wel gelooft. Jij en Soerd stellen echter dat hij wel een goede verdediger is en dat betwijfel ik ten zeerste, de slechte opbouw is heb ik hem allang vergeven;)

Bacchus
16 juli 2011, 11:34
Dit is zoeken naar smoesjes voor de slechte prestaties:[...]

Het zoeken naar oorzaken voor mindere prestaties moet je niet op dezelfde hoop gooien als smoesjes verzinnen.

Kruspe
16 juli 2011, 14:21
Kan iemand mij precies uitleggen (of is er een filmpje van) van wat Marcelo deed tegen Eindhoven? Een knietje geven? Waarom?

Geeman
16 juli 2011, 20:00
wat een onzin dat het wegvallen van Ibbi het slecht presteren van Marcelo in de kaart heeft gespeeld....De opbouw verwacht ik niet eens van hem want hij kan niet eens een fatsoenlijke bal overspelen naar Manolev of diegene voor hem, maar ik verwacht dan wel dat ie geen domme fouten maakt in de verdediging hetgeen hij regelmatig deed.
Als je had gesteld dat het verdedigend werk van Ibbi de domheid en de slecht opbouwende kwaliteiten van Marcelo verbloemde dan had ik je nog wel gelooft. Jij en Soerd stellen echter dat hij wel een goede verdediger is en dat betwijfel ik ten zeerste, de slechte opbouw is heb ik hem allang vergeven;)

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Ik houd nog een kleine slag om de arm. Misschien moet die jongen zich aanpassen aan het land en aan het voetbal hier. Gomes heb ik in zijn eerste seizoen af en toe ook de meest rare capriolen uit zien halen en de rest is geschiedenis. Op basis van vorig seizoen heeft hij mij alles behalve overtuigt.

Sjoerd93
16 juli 2011, 22:14
Het is toch gewoon logisch: Voor de winterstop waren er genoeg mogelijkheden voor hem om de bal bij in te leveren en kon hij zich richten op z'n sterke punt: verdedigen. Naar de winterstop was er veel minder 'voetbal' op het middenveld en moest hij regelmatig zelf het middenveld indribbelen en een oplossing zoeken, met balverlies als gevolg. Wat ook weer niet goed was voor z'n zelfvertrouwen, waardoor hij mogelijk verdedigend ook minder ging spelen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Marcelo zo'n slechte nog niet is, maar dan moet je wel zorgen dat hij niet met voetballende oplossingen hoeft te komen: laat dat aan anderen over.
Verdedigen kan hij wel, kijk maar eens op de eerste pagina van dit topic naar de enthousiaste reacties. Na de winterstop is dat ook minder gegaan, waar je allerlei oorzaken voor zou kunnen aanwijzen, maar dat hij dát kan twijfel ik niet aan.

Geeman
19 juli 2011, 20:50
Die slag om de arm die ik voor Marcelo hield laat ik bij deze los. Wat een waardeloze wedstrijd speelde hij zeg. Dan kun je wel zeggen dat het een oefenwedstrijd is, maar je in zo'n wedstrijd aan mijn spel ook kunnen zien dat ik tekort kom. Marcelo mist snelheid, techniek en trappen en passen vaardigheden. Laat die jongen een seizoen rijpen bij Eindhoven ofzo. Voor eredivisie komt hij echt tekort.

Omdat ik het meest bezorgd ben over de verdediging besloot ik om hier extra op te letten. Ik had al eerder voorgesteld om Engelaar in de verdediging uit te proberen als optie mochten we hem niet verkocht krijgen. Dat is ook geen succes gebleken. Hij werd ondanks zijn lengte keihard afgetroefd in de lucht. Bouma schiet voor mij ook gewoon tekort. Vond Manolev nog wel de uitblinker achterin, dat zegt wel genoeg.

Iedereen roept wel hoezee voor het volgende seizoen, maar als de verdediging niet een aanzienlijke kwaliteitsinjectie krijgt, dan zie ik het somber in voor PSV.

Jupiler_PSV
19 juli 2011, 21:14
Die slag om de arm die ik voor Marcelo hield laat ik bij deze los. Wat een waardeloze wedstrijd speelde hij zeg. Dan kun je wel zeggen dat het een oefenwedstrijd is, maar je in zo'n wedstrijd aan mijn spel ook kunnen zien dat ik tekort kom. Marcelo mist snelheid, techniek en trappen en passen vaardigheden. Laat die jongen een seizoen rijpen bij Eindhoven ofzo. Voor eredivisie komt hij echt tekort.

Omdat ik het meest bezorgd ben over de verdediging besloot ik om hier extra op te letten. Ik had al eerder voorgesteld om Engelaar in de verdediging uit te proberen als optie mochten we hem niet verkocht krijgen. Dat is ook geen succes gebleken. Hij werd ondanks zijn lengte keihard afgetroefd in de lucht. Bouma schiet voor mij ook gewoon tekort. Vond Manolev nog wel de uitblinker achterin, dat zegt wel genoeg.

Iedereen roept wel hoezee voor het volgende seizoen, maar als de verdediging niet een aanzienlijke kwaliteitsinjectie krijgt, dan zie ik het somber in voor PSV.

Dan heb jij een andere wedstrijd gezien dan ik. Vond Marcelo vandaag juist goed spelen. Natuurlijk, de inspeel-pass was niet erg geweldig, maar ik geloof dat Marcelo er staat om zijn verdedigende taken uit te voeren en dat deed hij mijn inziens heel erg goed tegen Valencia (een verdediger met een goede inspeel-pass zie je zelden). Bijna elk kopduel werd gewonnen en hij zat kort op z'n tegenstander. Verder vond ik dat hij t.o.v. de wedstrijd tegen Burasspor een puike wedstrijd speelde

De mening over Engelaar deel ik met je; deze kerel moet z.s.m. verdwijnen uit Eindhoven. Een prima kerel, maar voetballend komt 'ie tekort.

psverinamsterdam
19 juli 2011, 21:18
Dan heb jij een andere wedstrijd gezien dan ik. Vond Marcelo vandaag juist goed spelen. Natuurlijk, de inspeel-pass was niet erg geweldig, maar ik geloof dat Marcelo er staat om zijn verdedigende taken uit te voeren en dat deed hij mijn inziens heel erg goed tegen Valencia (een verdediger met een goede inspeel-pass zie je zelden). Bijna elk kopduel werd gewonnen en hij zat kort op z'n tegenstander. Verder vond ik dat hij t.o.v. de wedstrijd tegen Burasspor een puike wedstrijd speelde

De mening over Engelaar deel ik met je; deze kerel moet z.s.m. verdwijnen uit Eindhoven. Een prima kerel, maar voetballend komt 'ie tekort.

Welke wedstrijd heb jij gekeken? Beide goals waren directe dekkingsfouten van Marcello!

Bartjens
19 juli 2011, 21:22
Welke wedstrijd heb jij gekeken? Beide goals waren directe dekkingsfouten van Marcello!

Stond bij die eerste Isaksson niet gewoon te slapen?

Jozef Chovanec
19 juli 2011, 21:24

Marcelo verdedigde inderdaad goed het enige probleem met hem is dat hij dat iedere wedstrijd wel een paar keer vergeet:D
Een vandaag komen er gewoon 2 goals uit

Tkosse
19 juli 2011, 21:29

Sinouh bedoel je? :p

Geeman
19 juli 2011, 21:34

Het was een 1-op-1-situatie. Dan weet je dat de aanvaller de overhand heeft op de situatie, dus een beetje makkelijk om het op de keeper te schuiven. De fout begon bij Engelaar doordat hij zich liet aftroeven in de lucht (schandalig voor iemand met zijn lengte) en vervolgens lag Marcelo te slapen en toen hij wakker werd was hij te traag om de doorgebroken aanvaller in te halen...

Banaan
19 juli 2011, 22:04
Was het niet het mannetje dat Manolev moest dekken? Die liep namelijk ook nog op zo'n 2 meter achter em aan..

Bartjens
19 juli 2011, 23:07
Het was een 1-op-1-situatie. Dan weet je dat de aanvaller de overhand heeft op de situatie, dus een beetje makkelijk om het op de keeper te schuiven. De fout begon bij Engelaar doordat hij zich liet aftroeven in de lucht (schandalig voor iemand met zijn lengte) en vervolgens lag Marcelo te slapen en toen hij wakker werd was hij te traag om de doorgebroken aanvaller in te halen...

Tuurlijk gingen er fouten aan vooraf. Maar ik vroeg me af of de keeper op deze bal 'die er tussen viel' had kunnen anticiperen. Ik kon het niet goed beoordelen hoor.

Geeman
19 juli 2011, 23:32
Tuurlijk gingen er fouten aan vooraf. Maar ik vroeg me af of de keeper op deze bal 'die er tussen viel' had kunnen anticiperen. Ik kon het niet goed beoordelen hoor.

Dat is wat mij betreft spijkers op laag water zoeken. Vind dat Engelaar en Marcello er veel slechter uit zagen bij dat tegendoelpunt.

Bartjens
19 juli 2011, 23:41
Dat is wat mij betreft spijkers op laag water zoeken. Vind dat Engelaar en Marcello er veel slechter uit zagen bij dat tegendoelpunt.

Ach zo werkt het toch. Heracles thuis, Afellay had geen zin om met zijn man mee te lopen, Hutch. anticipeert hier niet goed op. Waardoor Engelaar in de probelemen komt en er niet goed uit ziet.

Engelaar de regionale pispaal.

Ik houd van keepers die verder kijken als hun 5 meter gebied. Van Isaksson hoef je dit niet te verwachten, van Sinouh blijkbaar ook niet (uitgaande van deze situatie).

jasperlhn
8 augustus 2011, 14:00
In mijn prille leven heb ik nog nooit zo'n slechte verdediger als Marcelo gezien. Het vervelende is dat hij me ook echt bezig houdt met zijn slechte spel. Normaal gesproken kan ik dat wel los laten, maar Marcelo kan in mijn ogen NIKS goed doen. Wat een clown is dát! Ik had de hoop dat het vorige seizoen gewoon even wennen was, maar heb de wedstrijden in de voorbereiding gezien, en nu ook AZ... wat een mislukking. Als ik hem zie spelen neem ik het mijn ouders heel erg kwalijk dat ik niet op voetbal mocht: zó slecht maar zó veel cashen. En voor wat? Af en toe om je heen kijken, af en toe btje lopen, btje rennen... Maar het meest irritante vind ik wanneer hij weer staat te slapen, een pirouette draait om zn man te zoeken, dan hem vindt, er naar toe rent, dan schrikt omdat dat helemaal zn man niet ís, omkijkt, zíjn man ziet scoren, en vervolgens boos om zich heen kijkt en naar iedereen schreeuwt, maar duidelijk niet boos is op zichzelf. Een volslagen nietsnut. Hij zou moeten gaan ringzwaaien, met zn lange armen.

Nistelaria
8 augustus 2011, 16:03
Ik zie het eigenlijk nog wel zitten in Marcelo. Heeft fysieke kracht, redelijk snel, een goede tackle en is een goede kopper.

1 tegen 1 zijn er maar weinig die hem voorbij komen, ook AZ lukte dat gisteren niet. Hij heeft echter nog wel wat 'droommomentjes' waarin hij niet helemaal bij de les lijkt. Hopelijk gaat dat er snel uit.

Publicly Displayed Name
8 augustus 2011, 16:05
Ik zie het eigenlijk nog wel zitten in Marcelo. Heeft fysieke kracht, redelijk snel, een goede tackle en is een goede kopper.

1 tegen 1 zijn er maar weinig die hem voorbij komen, ook AZ lukte dat gisteren niet. Hij heeft echter nog wel wat 'droommomentjes' waarin hij niet helemaal bij de les lijkt. Hopelijk gaat dat er snel uit.

Altidore?

Marcelo lijkt elke wedstrijd slechter te worden, wat een drama die man!

De Bondscoach
8 augustus 2011, 16:08
Altidore?

My thoughts exactly. Marcelo wordt niet beter, maar alleen maar slechter. In feite heeft PSV bij vertrek van Engelaar 2 nieuwe CV's nodig.

Nistelaria
8 augustus 2011, 16:47
Altidore?

Altidore liep heel slim weg, om daarna achter Marcelo positie te kiezen. Dat was zeker een fout van Marcelo, maar geen 1 tegen 1 duel. Een speler die hem voorbij probeert te spelen komt vaak bedrogen uit, dat bedoelde ik. Dat hij door een simpel stapje opzij van Altidore hem totaal uit het oog verliest kan natuurlijk niet.

Braadkippetje
9 augustus 2011, 11:00
Altidore?

Ja het feit dat je in Polen een Braziliaan gaat scouten zegt al genoeg, ze hebben bij de scouting veel zand in hun ogen gehad of gewoon iene miene mutten gedaan

Bartjens
16 augustus 2011, 23:35
Marcelo vond ik ook tegen RKC een goede pot spelen. Wint elk duel. Maar hij heeft altijd 2 of twee momentjes, tsja.

Laten we het positief bekijken: de meeste van ons zullen "het foutje van Frank de Boer" nog wel herinneren.
Hij heeft ook jaren last gehad van 1 of twee momenten in de westrijd, tsja. Bij de Boer is het er uit gegaan in de loop der jaren. Bij Marcelo ook?

psverinamsterdam
16 augustus 2011, 23:38
Marcelo vond ik ook tegen RKC een goede pot spelen. Wint elk duel. Maar hij heeft altijd 2 of twee momentjes, tsja.

Laten we het positief bekijken: de meeste van ons zullen "het foutje van Frank de Boer" nog wel herinneren.
Hij heeft ook jaren last gehad van 1 of twee momenten in de westrijd, tsja. Bij de Boer is het er uit gegaan in de loop der jaren. Bij Marcelo ook?

Bij Marcelo leiden die "foutjes" meestal tot een goal...

Ralf Edström
16 augustus 2011, 23:48
Bij Marcelo leiden die "foutjes" meestal tot een goal...

Daarom hebben we nu Tyton. Dat zal Marcelo rustiger maken, hoop ik.

Kruspe
16 augustus 2011, 23:52
Daarom hebben we nu Tyton. Dat zal Marcelo rustiger maken, hoop ik.

Daar geloof ik heilig in.

Tot Twente uit in de competitie speelde Marcelo namelijk sterk. Daarna is het matig geworden, en sinds de voorbereiding diep triest. Hij zal het niet verleerd zijn. Heeft met vorm en vertrouwen te maken. Aan dat laatste kan Tyton zeker bijdragen. Marcelo komt er wel.

psverinamsterdam
16 augustus 2011, 23:54

Tot Twente uit in de competitie speelde Marcelo namelijk sterk. Daarna is het matig geworden, en sinds de voorbereiding diep triest. Hij zal het niet verleerd zijn. Heeft met vorm en vertrouwen te maken. Aan dat laatste kan Tyton zeker bijdragen. Marcelo komt er wel.

Net als Manolev, toch? ;)

Geeman
17 augustus 2011, 00:05

Die komen er inderdaad wel. Waar precies weet ik niet; hoop snel buiten de grenzen van Eindhoven.

PSVladi
18 augustus 2011, 18:23
Marcelo vind ik een matige verdediger die zijn fouten vaak wil compenseren door vast pakken en andere overtredingen die vaak voor een kans voor de tegenstander zorgen. Hij dekt ook zeer slecht.

Ken-nem Nie
19 augustus 2011, 18:42
hij is 2 weken geblesseerd!
hoera

Kronos
19 augustus 2011, 18:44

Maar totdat hij dat vertrouwen terugkrijgt, is Derijck wellicht een betere optie.

hij is 2 weken geblesseerd!
hoera
Nogal een foute reactie..

Kevin Strootman
19 augustus 2011, 18:50
Volgens mij is er wel degelijk een correlatie tussen het PSV van 2009 tot 2011 van Fred Rutten (stille hint ) en de prestaties van de spelers in die jaargangen. Veel spelers gingen na verloop van tijd drastisch omlaag in wedstrijdbeoordeling ( Manolev, Marcelo, Bouma, enz...), en sommigen hielden er een transfer naar Barcelona of naar Zenit sint Petersburg aan over. Nu mogen jullie beslissen in hoeverre ik aan het verband til :lol:
.:D

Hoetierick
19 augustus 2011, 19:18

Hoera is fout, maar ik zou wel zeggen: voorzichtig aan met terugkeer op het veld. 1 a 2 wedstrijden overslaan op doktersadvies.

psverinamsterdam
19 augustus 2011, 19:21
Hoera is fout, maar ik zou wel zeggen: voorzichtig aan met terugkeer op het veld. 1 a 2 wedstrijden overslaan op doktersadvies.

:edit:

Hoera is fout, maar ik zou wel zeggen: voorzichtig aan met terugkeer op het veld. 12 wedstrijden overslaan op doktersadvies.

ErikPSV
19 augustus 2011, 19:53

Hoera is fout, maar ik zou wel zeggen: voorzichtig aan met terugkeer op het veld. 12 wedstrijden overslaan op doktersadvies.

Hoera is fout, maar ik zou wel zeggen: voorzichtig aan met terugkeer op het veld. 12 maanden aan wedstrijden overslaan op doktersadvies.

Kruspe
19 augustus 2011, 22:43
Maar totdat hij dat vertrouwen terugkrijgt, is Derijck wellicht een betere optie.

Ik kan me in beide uitspraken vinden. :)

Ken-nem Nie
19 augustus 2011, 23:39
o ik dacht eerst 2 maanden geblesseerd, nu blijkt maar 2 weken.
dus hoera!

boertjekoe
19 augustus 2011, 23:47

Zeker, is ook net zo'n "stayer" (volgens Rutten) :D

The Joker
20 augustus 2011, 01:55
Hoera is inderdaad een fout woord om in zo'n situatie te gebruiken.

Dat ik nu thuis de slingers en balonnen weer eens tevoorschijn haal moge duidelijk zijn. :D :p

Ach, 't is een kleine blessure, wat wat mij betreft goed uitkomt. Wat speelde hij dramatisch. Je gunt zoiets niemand natuurlijk, maar ik vrees dat Rutten Marcelo prefereert boven Derijck.

veldmannetje
20 augustus 2011, 13:23
Dat vrees ik ook Joker.
Maar als Rutten ziet dat Derijck het beter doet, zal hij wel laten staan, zo is hij dan ook wel weer.
Het probleem is echter dat Rutten moeite heeft om die 1e stap te zetten (de kans te geven) maar meestal door Nood komen ze dan beeld en kunnen derin blijven of er dicht bij blijven zoals Tamata en nu Ojo.

Dus opzich komt die blessure van Marcelo, misschien niet eens zo ongelegen.

Johan Claes
20 augustus 2011, 16:29
Wie weet speelt Engelaar wel in de plaats van Marcelo .:eek:
En dan zit misschien iedereen weer te roepen dat Marcelo maar vlug moet terug keren.(A)

PSVladi
20 augustus 2011, 18:31
Wie weet speelt Engelaar wel in de plaats van Marcelo .:eek:
En dan zit misschien iedereen weer te roepen dat Marcelo maar vlug moet terug keren.(A)
Misschien doet Engelaar t wel beter dan Marcelo.

Kevin Strootman
21 augustus 2011, 13:32
Vorige keer was Ollie beter dan Marcelo in de laatste wedstrijd, dusja! het zou zomaar kunnen. Maar hij blijft letterlijk en figuurlijk een groot vraagteken!
Eveneens datzelfde vind ik kloppend gelden voor Marcelo, de man die in Polen furore maakte, en in NL potten brak.

Munck
21 augustus 2011, 21:32
Ik zeg, laat deze man eruit, en laat Derijck erin staat.

Thierry
21 augustus 2011, 21:46
Ik zeg, laat deze man eruit, en laat Derijck erin staat.

+1!

De Bouterbaas
22 augustus 2011, 09:10
Vandaag als quote: Willem van Hanegem over Marcelo:

'Ik denk dat Marcelo destijds gescout is door iemand met een blinddoek voor'
Willem van Hanegem laat in zijn column in het AD weten niet bepaald onder de indruk te zijn van PSV-verdediger Marcelo

Bacchus
22 augustus 2011, 12:41
Kan marcelo ook als rechtsback ?
Te traag, sowieso.

Kevin Strootman
11 september 2011, 18:48
Om de discussie verder aan te wakkeren post ik hier reacties van Nistelaria en mij in de wedstrijdchat van VVV-PSV over Marcelo.

Komop Thijs, de slechtste vier van de eredivisie? Ik durf te zeggen dat hij in potentie (!) tot de beste vier behoort: Vertonghen, Alderweireld en Derijck hebben meer potentie, maar Marcelo heeft wel alle eigenschappen die een verdediger moet hebben. Kracht, snelheid en lengte. Hij is inderdaad erg onrustig aan de bal, maar alle punten die jij opnoemt hebben puur met vertrouwen te maken. Een speler zonder vertrouwen levert de bal het liefst zo snel mogelijk in bij een ander.
Marcelo heeft de potentie om een meer dan goede verdediger te worden. Het heeft met vertrouwen te maken, en ook met het gevoel in de groep. Met al die Nederlandse jongens is de voertaal in de kleedkamer Nederlands en die taal beheerst Marcelo niet naar mijn weten. Dat is misschien ook een punt van commentaar op hem, want als je je wil bewijzen bij je nieuwe ploeg ga je ook Nederlanders leren. Brechet kon bijvoorbeeld wel een klein woordje Nederlands spreken.

Je hebt je post wel uitstekend gemotiveerd hoor, respect daarvoor.
Maar een goede verdediger heeft ook nog concentratie en tactisch inzicht, dat mist Marcelo echt als het aan mij ligt.
Verder oogt Marcelo onzeker

Wat me vandaag positief opviel aan Marcelo is dat hij bij het verdedigen er meerdere keren meteen inklapte op het moment dat de man van de tegenpartij de pass gaf, dat is een hele goede eigenschap van een verdediger

Ik zal deze post naar Marcelos topic verplaatsen zodat de mogenlijkheid er is om daar verder te discussieren
----------------------------
Verder zie ik dat er mensen zijn die Marcelo snel vinden, en dat er mensen zijn die Marcelo te traag vinden. Lastige discussie..:o

Kevin Strootman
11 september 2011, 18:55
Miskoop niets meer en niets minder.

Voegt weinig tot niets toe aan dit topic. Argumentatie graag

TiezZ
11 september 2011, 19:25
KNIP
----------------------------
Verder zie ik dat er mensen zijn die Marcelo snel vinden, en dat er mensen zijn die Marcelo te traag vinden. Lastige discussie..:o

Ik vind hem niet snel maar ook zeker niet traag.

Matige snelheid volgens mij dus, wat niet erg is voor een centrale verdediger.

Ralf Edström
11 september 2011, 19:27

Vind je je open sollicitaties naar moderator nu onderhand niet een beetje lachwekkend worden?

Kevin Strootman
11 september 2011, 20:04
Vind je je open sollicitaties naar moderator nu onderhand niet een beetje lachwekkend worden?

Nee jouw wijze van kritiek vind ik lachwekkend, wat denk je te bereiken ?

Ik ben gewoon benieuwd naar de mening van Leons en verder niets!
Het enigste wat Leons bracht in ,mijn discussie was het woordje miskoop
Nee, dan wil ik wel eens weten waarom Marcelo een miskoop is.

Wat heeft dat in hemelsnaam te maken met het moderatorsschap ?

Robaljo
11 september 2011, 21:37
:lol:

Marcelo kan alleen goed koppen, op alle ander punten komt hij tekort.
Volstaat alleen bij een zondagvierdeklasser misschien.

piet
12 september 2011, 09:47
Als je goed kijkt zie je het zelf ook, hetzelfde geldt trouwens ook voor Bouma, was vroeger door z'n snelheid wel een degelijke speler maar diezelfde snelheid is hij helaas kwijt. Dit centrale duo is zelfs niet eredivisiewaardig in mijn opinie

bluffer
14 september 2011, 20:41
Als je goed kijkt zie je het zelf ook, hetzelfde geldt trouwens ook voor Bouma, was vroeger door z'n snelheid wel een degelijke speler maar diezelfde snelheid is hij helaas kwijt. Dit centrale duo is zelfs niet eredivisiewaardig in mijn opinie

Juist ja, iedere beetje zelfrespecterende voetbalkenner ziet dat Marcello een miskoop is. Als je daar nog argumenten voor wil hebben is het zeker ernstig gesteld met je voetbalkennis.

Kevin Strootman
16 september 2011, 14:25
Juist ja, iedere beetje zelfrespecterende voetbalkenner ziet dat Marcello een miskoop is. Als je daar nog argumenten voor wil hebben is het zeker ernstig gesteld met je voetbalkennis.

Als het allemaal zo vanzelfsprekend is, dan is de reactie van Leons dus totaal niet van meerwaarde hier in dit topic. :shifty:
Iets met het posten om het posten, en dan weet hij blijkbaar ook niet eens wat zijn argumentatie is, gezien er geen reactie volgt.
Goed, ik heb mijn zin en hoop gewoon dat Leons volgende keer wat meer discussievoer brengt, alvorens hij met loze kreten komt.

Bacchus
16 september 2011, 14:26
Als het allemaal zo vanzelfsprekend is, dan is de reactie van Leons dus totaal niet van meerwaarde hier in dit topic. :shifty:[...]

Een veelvoorkomend probleem.

De Bouterbaas
16 september 2011, 14:27
Een veelvoorkomend probleem.
:D

Vedrano
30 september 2011, 17:09
' Marcelo, die de nieuwe Alex zou worden '
"Ik wil mezelf in de kijker spelen van het nationale team van Braziliė"

Na een jaar kunnen we gerust concluderen dat de man op alle punten faalt en het beter bij dromen kan houden, als je hem gisteren zag spelen, het enige wat de man kan is ballen naar voren rammen. Kan een kind van 12 ook wel :/

En dat was dan 2.5 miljoen dacht ik, dan zijn we door de Polen genaaid voor 2 miljoen minimaal.

Tkosse
30 september 2011, 17:16

Na een jaar kunnen we gerust concluderen dat de man op alle punten faalt en het beter bij dromen kan houden, als je hem gisteren zag spelen, het enige wat de man kan is ballen naar voren rammen. Kan een kind van 12 ook wel :/

En dat was dan 2.5 miljoen dacht ik, dan zijn we door de Polen genaaid voor 2 miljoen minimaal.

Ik vond hem gisteren toevallig aardig spelen, maar die Polen hebben ons wel goed opgelicht inderdaad.

zmwouter
30 september 2011, 17:17

Ik heb gister alleen de 1e helft gezien, maar ik las dat hij het wel aardig deed!

Ik zat zelf vorige tegen Legia op de tribune en moet zeggen dat hij het toen ook niet onaardig deed, won toen al zijn duels, opbouwend is het indd niet echt goed, en brazilie kan hij ook wel vergeten.

Leo123
30 september 2011, 17:27
Ik heb gister alleen de 1e helft gezien, maar ik las dat hij het wel aardig deed!

Ik zat zelf vorige tegen Legia op de tribune en moet zeggen dat hij het toen ook niet onaardig deed, won toen al zijn duels, opbouwend is het indd niet echt goed, en brazilie kan hij ook wel vergeten.

Helemaal mee eens, het is moeilijk om toe te geven voor mensen die eerder heel veel kritiek hebben gehad, om nu wel te zeggen dat hij gister goed speelde. En won werkelijk alle kopduels;)

zmwouter
30 september 2011, 17:30
Helemaal mee eens, het is moeilijk om toe te geven voor mensen die eerder heel veel kritiek hebben gehad, om nu wel te zeggen dat hij gister goed speelde. En won werkelijk alle kopduels;)

Precies, ik zou denk ik voortaan kiezen voor het duo Marcelo en Derijck, Derijck kan wel opbouwen, en Marcelo kan dan de spits uitschakelen..

Kruspe
30 september 2011, 18:50

Mwaa, het lijkt alsof Marcelo wisselvallig is, maar dat valt best wel mee. Gisteren kwam het aan op fysiek spel: hij wint alles, was redelijk aan de bal, en was erg goed in de dekking. Hij heeft de snelheid en de kracht om dit te doen.

In de eredivisie speel je met heel veel ruimte in je rug, tegen vooral behendige spelers. En dan gaat onze vriend een beetje de mist in. Heel veel spelers die te boek staan als pure mandekker, hebben daar moeite mee. Maza, Marcelo, Vukovic etc. Je kan Marcelo de volgende eigenschappen toeschrijven:

Snelheid: goed
Kracht: goed
Dekking: goed
Tackle: matig
Opbouwend: matig
Voetballend: matig
Wendbaarheid: matig
Verdedigen met ruimte in de rug: slecht

In Nederland wil men vooral opbouwers zien. Kijk naar Verthongen en Alderweireld. Mensen schreeuwen dat dat de beste verdedigers zijn. In feite zijn ze heel kwetsbaar als de tegenstander aan de bal is, maar omdat ze allebei sterke koppers zijn, een verwoestend schot hebben, opbouwend sterk zijn en Verthongen zelfs een dribbel heeft lijkt het heel aardig. Maar let eens op hoe zij verdedigen. Bijzonder triest, niveautje Bouma. Wie zijn dan wel echte goede verdedigers volgens de zogenaamde kenners? Wisgerhof - Douglas. Maar daarbij moet gezegd worden dat de laatste linie van Twente zelden voor het eigen strafschopgebied staat. Marcelo zou in dat systeem ijzersterk renderen, dat weet ik zeker. Maar PSV wil net als Ajax met ruimte in de rug spelen. Daar komt Marcelo niet echt goed tot z'n recht. Maar in ieder geval beter dan Bouma. Ik durf te stellen dat Lucio en Samuel (in mijn optiek een van de beste verdedigingsduo's ter wereld, misschien wel het beste) in Nederland het niet beter zouden doen. Verdedigen is in de meeste landen ballen afpakken, duels winnen en weer verder dekken. In Nederland wil men opbouwen. Dat kan bij Barca misschien nog, maar er zijn weinig internationale teams die echt opbouwen van achteruit in het centrum.

Zuipwolde
8 november 2011, 18:37
Het Probleem is volgens mij vooral de speler die daarnaast word opgestelt. Aleen Weinig keuze.

Kruspe
8 november 2011, 18:42
Het Probleem is volgens mij vooral de speler die daarnaast word opgestelt. Aleen Weinig keuze.

Staat idd sinds die laatste post van mij week in week uit prima te verdedigen. Hopen dat hij dit jaar geen terugval krijgt na de winter, maar in deze vorm is het gewoon een PSV-waardige basisverdediger in vergelijking met de laatste 10 jaar, Alex uitgezonderd.

Zuipwolde
8 november 2011, 19:25
Staat idd sinds die laatste post van mij week in week uit prima te verdedigen. Hopen dat hij dit jaar geen terugval krijgt na de winter, maar in deze vorm is het gewoon een PSV-waardige basisverdediger in vergelijking met de laatste 10 jaar, Alex uitgezonderd.

Precies Absolute Uitblinker!

Ik Vond je vorige post mooi uitgelegt moet ik zeggen.:)

Kruspe
8 november 2011, 19:29
Precies Absolute Uitblinker!

Ik Vond je vorige post mooi uitgelegt moet ik zeggen.:)

Dank. :)

Geeman
11 november 2011, 00:40
Marcelo: "Ik zou nooit voor Oranje kiezen"

FC Twente-verdediger Douglas ontving onlangs zijn Nederlandse paspoort en hoopt in de toekomst uit te komen voor het Nederlands elftal. Zijn collega bij PSV, Marcelo, zou een dergelijke stap nooit overwegen.

Marcelo speelt net als Douglas in het centrum van de defensie en werd net als Douglas in Brazilië geboren. Toch weet de PSV'er nu al dat hij in de toekomst nooit uit zou willen komen voor het Nederlands elftal. "Douglas is een goede vriend van me. Zo gaat dat met Brazilianen, we zoeken elkaar op."

"Af en toe gaan we in Den Haag iets eten bij een Braziliaan. Verder bellen we veel. Ik snap Douglas wel. In Brazilië is zoveel concurrentie. Zelf zou ik het alleen nooit doen. Mijn droom is om ooit voor de Seleção te spelen. Dat gaat me lukken", zegt Marcelo, die bij PSV niet altijd onomstreden is, in gesprek met Voetbal International.

Aan zelfvertrouwen geen gebrek.

Kruspe
11 november 2011, 00:47

Aan zelfvertrouwen geen gebrek.

Nee, en terecht. Is aan een sterke reeks bezig en is tevens nog redelijk jong voor een CV. Is nog niet zo goed als die overhypte Douglas, maar heeft wel de potentie. Waarom mag zo een jongen daar niet over dromen?

Jackal06
11 november 2011, 00:55
Nee, en terecht. Is aan een sterke reeks bezig en is tevens nog redelijk jong voor een CV. Is nog niet zo goed als die overhypte Douglas, maar heeft wel de potentie. Waarom mag zo een jongen daar niet over dromen?

helemaal mee eens, die jongen heeft een prachtdoel en daar mag ie wat mij betreft van dromen (en al helemaal er naar toe werken:D)

Kruspe
11 november 2011, 01:02
helemaal mee eens, die jongen heeft een prachtdoel en daar mag ie wat mij betreft van dromen (en al helemaal er naar toe werken:D)

Precies.

Toegegeven, Marcelo heeft zes maanden ronduit kut gespeeld. En daarom was ik ook bang dat zijn sterke begin toeval was. Maar hopelijk was dit die dip die Dzsudzsak ook een jaar heeft gehad, en zet hij de lijn van de laatste 2 maanden voort.

Hij heeft alle eigenschappen (lang, snel, wendbaar, sterk en een mandekker) om een topverdediger te worden, maar hij moet wel die stap zetten. Ik gun hem persoonlijk de tijd om die stap hier te zetten.

huez
11 november 2011, 02:01
Precies.

Toegegeven, Marcelo heeft zes maanden ronduit kut gespeeld. En daarom was ik ook bang dat zijn sterke begin toeval was. Maar hopelijk was dit die dip die Dzsudzsak ook een jaar heeft gehad, en zet hij de lijn van de laatste 2 maanden voort.

Hij heeft alle eigenschappen (lang, snel, wendbaar, sterk en een mandekker) om een topverdediger te worden, maar hij moet wel die stap zetten. Ik gun hem persoonlijk de tijd om die stap hier te zetten.

Maar met alle respect, ik hoop dat hij het haalt dan is Brazilie ook geen concurrent meer. Hij doet het de laatste weken wat beter maar het is geen verdediger die Brazilie naar een finaleplaats op het WK gaat brengen.
Ik denk dat hij nooit opgeroepen wordt, ik hoop dat ik het fout heb, maar dan moet je toch wel een pass over 20 meter kunnen geven.

Kruspe
11 november 2011, 02:04
Maar met alle respect, ik hoop dat hij het haalt dan is Brazilie ook geen concurrent meer. Hij doet het de laatste weken wat beter maar het is geen verdediger die Brazilie naar een finaleplaats op het WK gaat brengen.
Ik denk dat hij nooit opgeroepen wordt, ik hoop dat ik het fout heb, maar dan moet je toch wel een pass over 20 meter kunnen geven.

Klopt hoor, maar hij heeft de verdedigende kwaliteiten. Toen Douglas net in Nederland was kon hij ook geen fatsoenlijke pass geven. Deze opbouwende kwaliteiten moet hij hier leren, in Polen hecht men daar namelijk niet zoveel waarde aan als in Nederland. Als een Marcelo een fatsoenlijke pass kan geven, dan had hij niet meer bij PSV gespeeld, alhoewel hij verdedigend nog steeds schoonheidsfoutjes heeft.

Die moeten eruit, en dan komt alles goed. Gun hem de tijd.

The Joker
11 november 2011, 08:00
Precies.

Die lijn van de laatste 2 maanden vind ik nog wel meevallen ook. Speelde prima tegen FC Twente en redelijk tegen FC Utrecht, maar in die wedstrijd tegen Hapoel zag ik weer de oude vertrouwde Marcelo terug, zoals we hem kennen van vorig jaar: een regelrecht drama.

Harmeulius
11 november 2011, 09:44
Die lijn van de laatste 2 maanden vind ik nog wel meevallen ook. Speelde prima tegen FC Twente en redelijk tegen FC Utrecht, maar in die wedstrijd tegen Hapoel zag ik weer de oude vertrouwde Marcelo terug, zoals we hem kennen van vorig jaar: een regelrecht drama.

Toen was de hele verdediging een drama. Marcelo was een drama maar haalde het bij lange na niet bij Derijck dat was een veel groter drama.

Tkosse
11 november 2011, 16:36
Toen was de hele verdediging een drama. Marcelo was een drama maar haalde het bij lange na niet bij Derijck dat was een veel groter drama.

Ik vond Marcelo helemaal niet zo slecht spelen tegen Hapoel, ook niet heel goed, maar gewoon normaal. Hij had bij de tweede tegengoal alleen harder in moeten grijpen. Marcelo heeft mij dit seizoen heel positief verbaasd. Ik had hem na een matig eerste seizoen en heel belabberde voorbereiding afgeschreven. Hij begint steeds beter op te bouwen en ook verdedigend maakt hij nauwelijks fouten meer. Ik ben benieuwd of hij deze lijn doorzet.

Jackal06
11 november 2011, 17:44
Ik vond Marcelo helemaal niet zo slecht spelen tegen Hapoel, ook niet heel goed, maar gewoon normaal. Hij had bij de tweede tegengoal alleen harder in moeten grijpen. Marcelo heeft mij dit seizoen heel positief verbaasd. Ik had hem na een matig eerste seizoen en heel belabberde voorbereiding afgeschreven. Hij begint steeds beter op te bouwen en ook verdedigend maakt hij nauwelijks fouten meer. Ik ben benieuwd of hij deze lijn doorzet.

en 1 op 1 is hij gewoon een held :D maar dat was al

Geeman
11 november 2011, 19:47

Over dromen mag altijd. Maar hij zegt dat hij denkt dat het hem gaat lukken en dat werkt op mijn lachspieren. Brazilië heeft overdreven veel verdedigers ter beschikking, alleen al als je naar B-competities kijkt als Oekraïne, Rusland etc. How the hell dacht Marcelo daar tussen te komen? Zelfs voor het Nederlands Elftal vind ik hem te slecht. Hij is een regelrechte ramp aan de bal.

Kronos
14 november 2011, 09:00
Over dromen mag altijd. Maar hij zegt dat hij denkt dat het hem gaat lukken en dat werkt op mijn lachspieren. Brazilië heeft overdreven veel verdedigers ter beschikking, alleen al als je naar B-competities kijkt als Oekraïne, Rusland etc. How the hell dacht Marcelo daar tussen te komen? Zelfs voor het Nederlands Elftal vind ik hem te slecht. Hij is een regelrechte ramp aan de bal.

Dromen mag toch? Hij zegt ook niet perse dat hij goed genoeg is voor de Gele Kanaries, maar dat hij niet voor Oranje wil uitkomen omdat hij ergens toch die droom heeft om voor zijn vaderland uit te komen. Hoe klein die kans ook is, hij wil niet voor Nederland spelen. Kan ik me best voorstellen, die redenatie.

The Joker
14 november 2011, 21:13
Dromen mag toch? Hij zegt ook niet perse dat hij goed genoeg is voor de Gele Kanaries, maar dat hij niet voor Oranje wil uitkomen omdat hij ergens toch die droom heeft om voor zijn vaderland uit te komen. Hoe klein die kans ook is, hij wil niet voor Nederland spelen. Kan ik me best voorstellen, die redenatie.
"Mijn droom is om ooit voor de Seleção te spelen. Dat gaat me lukken"

Da's zeggen dat een droom gaan uitkomen. Vind ik niet meer horen onder 'dromen', maar eerder onder het weten. En dat vind ik vrij hilarisch. Marcelo, kom op jongens. Kan een duel winnen van de spits van NEC, nou, poepoe. :)

zmwouter
14 november 2011, 21:27

Da's zeggen dat een droom gaan uitkomen. Vind ik niet meer horen onder 'dromen', maar eerder onder het weten. En dat vind ik vrij hilarisch. Marcelo, kom op jongens. Kan een duel winnen van de spits van NEC, nou, poepoe. :)

Alle andere verdedigers van Brarzilie winnen ook de duels van een NEC spits, je weet niet eens of marcelo van een topspits de duels wint?

CNG MrKrateos
14 november 2011, 21:30
Prima als hij dit ambieert, en wie weet haalt hij het ooit nog eens. Hij is natuurlijk ook nog niet oud.

Tkosse
14 november 2011, 21:33

Er wordt toch altijd gezegd dat je de lat hoog moet leggen? Het lijkt me een mooie doelstelling voor Marcelo.

Pranjic
14 november 2011, 21:38
Er wordt toch altijd gezegd dat je de lat hoog moet leggen? Het lijkt me een mooie doelstelling voor Marcelo.

Dan kan hij beter polstok hoog springer worden

Jay_again
15 november 2011, 08:39
Denk dat Kruspe hier de spreekwoordelijke spijker op zijn kop slaat. Heb het al vaker aangegeven, Marcelo is een prima mandekker. naast hem moet dan iemand met snelheid staan om vanuit de rug te komen zoals dat zo mooi heet. Wat ook zou kunnen en dit is denk ik de echte truc, er moet een middenvelder echt met de punt naar achteren spelen. Strootman speelt toch net iets te graag naar voren, viel me bij het Nederlands elftal ook op dat het verdedigend minder staat nu.

Sssupergrobert
24 november 2011, 19:48
Toen Marcelo in 2008 bij Wisla Krakow aan zijn Europese avontuur begon, fronsten veel Brazilianen hun wenkbrauwen. Nu hij basisspeler is bij PSV kan de verdediger op meer sympathie rekenen in zijn vaderland.
http://media.nu.nl/m/m1fz1bravdcf.jpg© ProShots

''PSV is in mijn land bekender dan Ajax'', zegt Marcelo in het NUsport-magazine van deze week.
''Ik ben blij dat ik hier mag spelen, het is een mooie club en de perfecte trampoline naar Italië, Spanje, Engeland of Duitsland, want dat is mijn einddoel.''

Voor de 24-jarige Marcelo is zijn bijna tien jaar oudere landgenoot Lucio zijn grote voorbeeld. ''Hij heeft zo veel duelkracht.''

Fysiek voetbal

Marcelo hoopt eens in de competitie te spelen waarin Lucio met Internazionale actief is.
''Het Spaanse voetbal is misschien mooier om te zien, maar ik speel liever in Italië. Fysiek voetbal, daar houd ik van. Duitsland zou me ook wel goed liggen.''
Marcelo heeft echter niet de ambitie PSV al snel te verlaten. ''Mijn contract loopt hier nog tot de zomer van 2013. De club kan dan een optie lichten waarmee mijn contract twee jaar wordt verlengd. Ik zie mezelf niet op korte termijn vertrekken uit Eindhoven, maar mijn eindbestemming is PSV niet.''

bron: nu.nl

Sham
17 december 2011, 10:58
Ben positief verrast over Marcelo. Na een valse start heeft deze speler uitstekend hetpakt. Straks met Zanka en Gouweleeuw (hopelijk) erbij hebben wij een top verdediging. Bouma en Manolev zijn uitgevoetbald bij PSV. Hopelijke vinden ze snel een nw club.

Mikasa
17 december 2011, 11:09
Ben positief verrast over Marcelo. Na een valse start heeft deze speler uitstekend hetpakt. Straks met Zanka en Gouweleeuw (hopelijk) erbij hebben wij een top verdediging. Bouma en Manolev zijn uitgevoetbald bij PSV. Hopelijke vinden ze snel een nw club.

Wie gaat er dan rechtsback spelen?

Van der Gijp
17 december 2011, 14:52
Wie gaat er dan rechtsback spelen?

Ik hoop dat PSV in de winterstop met een echte versterking komt en niet met oudgedienden als Verhaegh of Boulahrouz.
Bijvoorbeeld Uchida van Schalke '04 vind ik wel wat hebben. :eek: :cool:

Marcelo moet het nog een tijdje stellen met Bouma of Derijck. Pas aan het eind van het seizoen kan ie rekenen op een nieuw maatje in het centrum van de verdediging. ;)

Kevin Strootman
18 december 2011, 10:27
Inderdaad, Marcelo speelt goed de laatste tijd vind ik.
Bijzonder is ook, wint vrijwel alle kopduels

Bartjens
19 december 2011, 23:06
Als Marcelo dit niveau kan vasthouden is het gewoon een heel erg goede verdediger, wint bijna al zijn persoonlijke duels!
Valt me wel op dat hij meer steun heeft aan Dereick dan aan Bouma. Ik vind Dereick opbouwend een verademing, daarnaast maakt hij het voor Marcelo makkelijker. Bouma is opbouwend ook goed maar kan Marcelo hierbij niet voldoende ondersteunen, heeft zijn handen vol aan zichzelf.

Is het toeval juist Marcelo afwezig was bij en PSV verliest tegen Feyenoord!

Kruspe
11 januari 2012, 22:36
Z'n sterke lijn van de eerste seizoenshelft werd volgens Rik Elfrink tegen Murcia ook net zo hard doorgetrokken, leuk om te lezen.

Rik Elfrink
Rust bij #PSV tegen Murcia, #PSV 1-0 voor. Goal Wijnaldum, tevens uitblinker. #Marcelo onberispelijk en goed. #murpsv

Wat ook leuk is om te lezen, is het volgende:

'Marcelo helpt PSV aan nieuw talent'

PSV-verdediger Marcelo helpt de Eindhovense club mogelijk aan een jonge talentvolle Braziliaan. Dankzij diens landgenoot kan aanvaller Lucas Guedes de overstap maken.
Guedes, nu nog actief voor Wisla Kraków, was in oktober 2011 al op proef bij PSV. De Eindhovenaren zijn gecharmeerd van de jonge Zuid-Amerikaan en willen hem toevoegen aan de opleiding. Op zijn zestiende verjaardag, op 30 mei 2012, moet de transfer afgerond worden.

Marcelo is oud-speler van Wisla en speelde bij de Poolse topclub nog met de vader van Guedes. "Lucas is vorig jaar met toestemming van ons op proef geweest in Eindhoven", vertelt Wisla-directeur Stan Valckx aan Voetbal International. "Het is een speler met potentie en ik begrijp dat beide partijen hebben afgesproken dat een vervolg bespreekbaar is. Wij hebben daar geen probleem mee."

"Soms haal je zelf een jonge speler, soms halen ze er eentje bij je weg. Zo zit de voetballerij in elkaar", zegt de acceptatievolle Valckx tot slot.

Bas
11 januari 2012, 22:39
Z'n sterke lijn van de eerste seizoenshelft werd volgens Rik Elfrink tegen Murcia ook net zo hard doorgetrokken, leuk om te lezen.

Rik Elfrink
Rust bij #PSV tegen Murcia, #PSV 1-0 voor. Goal Wijnaldum, tevens uitblinker. #Marcelo onberispelijk en goed. #murpsv

Wat ook leuk is om te lezen, is het volgende:

Dubbelfunctie voor die gozer. :D

Bacchus
12 januari 2012, 09:19
Vond ik ook leuk om te lezen. Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als het dan ook een echt talent blijkt te zijn.