PDA

View Full Version : Arnold Bruggink

Kronos
7 april 2010, 12:21
Aanvoerder Bruggink vertrekt uit Duitsland

Arnold Bruggink is bezig aan zijn laatste weken bij Hannover 96, zo verwacht hij zelf. De aanvallende middenvelder is in het bezit van een aflopend contract en denkt geen nieuwe verbintenis te krijgen.

Het contract van Bruggink zou automatisch met een jaar verlengd worden als hij minimaal 25 duels meer dan een helft zou spelen. De teller staat nu op negentien duels met minimaal 45 minuten speeltijd, dus dat gaat niet meer lukken. "Dat klopt", zegt Bruggink tegenover Bild. "Ik verwacht dat mijn contract afloopt en mijn tijd hier voorbij is."

De tweevoudig international, bezig aan zijn vierde seizoen in dienst van Hannover 96, verwacht niet dat hij nog veel in actie zal komen voor zijn ploeg. "De laatste weken heb ik bijna niet gespeeld, dat zal in de komende weken niet veel anders zijn, denk ik."

De Duitse krant meldt dat Bruggink, die in het verleden actief was voor FC Twente, PSV, Real Mallorca en sc Heerenveen, met vrouw en kinderen in Enschede gaat wonen. Zijn actieve loopbaan wil hij echter nog niet beëindigen. "Ik zou nog graag een of twee jaar voetbal spelen", aldus de 32-jarige aanvoerder.
.

Basc
7 april 2010, 12:42
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij aan PSV gelinkt wordt...

Vedette
7 april 2010, 12:47
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij aan PSV gelinkt wordt...

Hopelijk nooit, met alle respect voor Arnold. Sympathieke gast. :)

Kronos
7 april 2010, 12:47
Herinner me nog het jaar waarin hij 19 goals maakte als vaste reserve van Nilis en van Nistelrooy. Hoop voor hem dat 'ie een mooie club in Nederland krijgt.

Vedette
7 april 2010, 12:49
Herinner me nog het jaar waarin hij 19 goals maakte als vaste reserve van Nilis en van Nistelrooy. Hoop voor hem dat 'ie een mooie club in Nederland krijgt.

Arnold was onze Supersub! :cool:
Die hebben we nu alleen niet nodig.

Pavlos
7 april 2010, 12:50
Arnold Bruggink, een van mijn all-time favorites.

Zou een geweldige versteking zijn voor Heracles of De Graafschap, als je het hebt over die regio.

Basc
7 april 2010, 12:56
Hopelijk nooit, met alle respect voor Arnold. Sympathieke gast. :)

Mee eens. Ik gun hem het allerbeste. Maar PSV ook...

Kronos
7 april 2010, 12:59
Arnold Bruggink, een van mijn all-time favorites.

Zou een geweldige versteking zijn voor Heracles of De Graafschap, als je het hebt over die regio.

Inderdaad, ik zou hem graag bij de Graafschap op tien zien ballen. :)

Vedette
7 april 2010, 14:53
Inderdaad, ik zou hem graag bij de Graafschap op tien zien ballen. :)

Lekker bij Heracles, is toch een mooie aankoop voor zo'n club. :cool:

Pavlos
7 april 2010, 14:56
Lekker bij Heracles, is toch een mooie aankoop voor zo'n club. :cool:

Ik vind Heracles nog altijd de uitstraling hebben van een Eerste Divisie club, beetje geval RKC.

Vedette
7 april 2010, 14:59
Ik vind Heracles nog altijd de uitstraling hebben van een Eerste Divisie club, beetje geval RKC.

Mwah, ik vind Heracles een sympathieke club! Geen idee waarom. Heb je zo eens.

Kronos
7 april 2010, 15:02

Daarbij heeft Heracles ook een goede nr 10 lopen.

TiezZ
7 april 2010, 15:03
hoe oud is hij ondertussen eigenlijk??

iemand die het weet? geen zin om te googlen :p

Vedette
7 april 2010, 15:03
Daarbij heeft Heracles ook een goede nr 10 lopen.

Beter dan Arnold Bruggink? Kom nou! :cool:

Vedette
7 april 2010, 15:04
hoe oud is hij ondertussen eigenlijk??

iemand die het weet? geen zin om te googlen :p

Staat in het artikel, lampie. :D

Zijn actieve loopbaan wil hij echter nog niet beëindigen. "Ik zou nog graag een of twee jaar voetbal spelen", aldus de 32-jarige aanvoerder.

Kronos
7 april 2010, 15:04
Beter dan Arnold Bruggink? Kom nou! :cool:

Gezien de financiële tijd waarin we leven denk ik niet dat ze als ze al een prima speler voor die positie hebben lopen Bruggink gaan binnenhalen. Daarom lijkt me de Graafschap een betere club voor hem.

TiezZ
7 april 2010, 15:10
Staat in het artikel, lampie. :D

pff ook nog moeten lezen...

Nee grapje, thx!!

32... dan is het nu of nooit :D

Kronos
28 juli 2010, 18:48
Dacht er vandaag aan dat Bruggink nog altijd geen nieuwe club heeft. Toch opvallend, hij was een belangrijke speler en aanvoerder bij Hannover. Hoop dat 'ie zo snel mogelijk nog ergens onderdak gaat vinden.

Pavlos
28 juli 2010, 19:41
Dacht er vandaag aan dat Bruggink nog altijd geen nieuwe club heeft. Toch opvallend, hij was een belangrijke speler en aanvoerder bij Hannover. Hoop dat 'ie zo snel mogelijk nog ergens onderdak gaat vinden.

Ik vind hem serieus wel iets voor Feyenoord. Natuurlijk, Bruggink heeft de laatste jaren altijd als middenvelder gespeeld, maar vroeger was hij toch echt veel meer spits. Ze kunnen hem ook nog als opvolger van De Guzman halen op 10, of is die Smolov een 10?

Davitamonnetje
28 juli 2010, 23:22
Smolov is een 10 ja.
Idd wel apart dat hij nog geen cluppie heeft, jammer ook. Leuke voetballer.

The Joker
1 augustus 2010, 20:23
Smolov is een 10 ja.
Idd wel apart dat hij nog geen cluppie heeft, jammer ook. Leuke voetballer.

Fedir Smolov kan ook in de spits, daar heeft Feyenoord 'm voor gehaald.

pimmet
1 augustus 2010, 20:38
Liever niet naar Feijneoord.

Singing Arnold brugging, Arnold Bruggink is it. He is the king of phillips en scoring everywhere.:p
:(

Bacchus
1 augustus 2010, 20:51
Liever niet naar Feijneoord.

Singing Arnold brugging, Arnold Bruggink is it. He is the king of phillips en scoring everywhere.:p
:(
He is a game of Philipis werd er ook ooit gezongen. tenminste, dat beweerde men. Die heb ik nooit begrepen. :cool:

Feijenoord is trouwens wel een mooie klup voor Nol, vind ik.

pimmet
1 augustus 2010, 21:27
He is a game of Philipis werd er ook ooit gezongen. tenminste, dat beweerde men. Die heb ik nooit begrepen. :cool:

Feijenoord is trouwens wel een mooie klup voor Nol, vind ik.

Nee, hij was the king of Philips.

Helaas geen plek voor hem bij PSV. Altijd veel bewondering gehad voor die gast. Nooit zeuren maar als hij er moest staan dan stond hij er. BV tegen utrecht. Geweldig!!!

Bacchus
1 augustus 2010, 21:32
Nee, hij was the king of Philips.

Helaas geen plek voor hem bij PSV. Altijd veel bewondering gehad voor die gast. Nooit zeuren maar als hij er moest staan dan stond hij er. BV tegen utrecht. Geweldig!!!
Ik vond 'm eigenlijk altijd 'net niet'. Toch had ik altijd veel sympathie voor hem als voetballer. Hij werkte zich de pleuris en hij klaagde idd nooit.
Toen hij wegging vond ik dat -los van het 'persoonlijke' deel- dan ook niet zo'n probleem.

pimmet
1 augustus 2010, 21:35
Ik vond 'm eigenlijk altijd 'net niet'. Toch had ik altijd veel sympathie voor hem als voetballer. Hij werkte zich de pleuris en hij klaagde idd nooit.
Toen hij wegging vond ik dat -los van het 'persoonlijke' deel- dan ook niet zo'n probleem.

Hij was het inderdaad net niet voor de basis, toch een zeer goede invaller.
En het was inderdaad een zeer nuchtere gast die niet klaagde en die kunnen we ook gebruiken. En dat was wat ik zeer in Arnold waardeerde!

Bacchus
1 augustus 2010, 21:37
Hij was het inderdaad net niet voor de basis, toch een zeer goede invaller.
En het was inderdaad een zeer nuchtere gast die niet klaagde en die kunnen we ook gebruiken. En dat was wat ik zeer in Arnold waardeerde!
Dan zijn we het in beginsel gewoon eens. :cool:

Davitamonnetje
2 augustus 2010, 01:09
Fedir Smolov kan ook in de spits, daar heeft Feyenoord 'm voor gehaald.

Nee hoor, Fnoord heeft hm als nr 10 gehaald, ze willen niet voor niets nog een echte centrumspits hebben ;)

The Joker
3 augustus 2010, 17:20
Nee hoor, Fnoord heeft hm als nr 10 gehaald, ze willen niet voor niets nog een echte centrumspits hebben ;)

Nee, Feyenoord haalde 'm als spits, want het ziet er niet naar uit dat er een spits gehaald gaat worden, ivm financiële problemen. Als er een nieuwe spits komt zal Smolov naar 10 gaan, anders in de spits. Ze willen Castaignos namelijk niet voor de leeuwen gooien.

Nistelaria
3 augustus 2010, 18:43
Kan me van Bruggink nog wel een geniaal momentje herrineren. AZ thuis een aantal jaar terug, hij kwam erin en schiet meteen een vrije trap erin en ietsje later nog een goal waardoor het gelijk werd volgens mij!
Vond het altijd wel een leuke voetballer maar absoluut te licht voor PSV, toen en nu ook.

Pavlos
6 augustus 2010, 18:51
Arnold Bruggink en Jan Vennegoor of Hesselink zullen vanaf maandag mee gaan trainen bij Jong PSV. Dat meldt de zaakwaarnemer van het tweetal tegenover Nusport. "Je hoeft er niks achter te zoeken. Het is enkel en alleen om conditie op te doen." Beide spelers zijn op zoek naar een nieuwe club.

Tjonge, op dit moment ook niet echt versterkingen, dus zal echt puur en alleen meetrainen zijn.

Bacchus
6 augustus 2010, 19:56
Tjonge, op dit moment ook niet echt versterkingen, dus zal echt puur en alleen meetrainen zijn.
Och, nog een keeper en ze kunnen samen met Bouma inschrijven voor 4 tegen 4. :D

Kronos
30 augustus 2010, 11:41
'Clubloze Bruggink denkt aan einde carrière'

De carrière van Arnold Bruggink komt mogelijk voortijdig tot een einde. De clubloze middenvelder geeft zichzelf nog twee weken om een club te vinden, meldt De Telegraaf.

De 33-jarige Bruggink houdt na zijn vertrek bij Hannover 96 zijn conditie op peil bij PSV. Een nieuwe club vond de oud-international nog niet. Wel was er interesse vanuit de Duitse 2. Bundesliga en de Griekse competitie.

Bruggink geeft zichzelf nu nog twee weken om een nieuwe werkgever te vinden. Mocht zich geen nieuwe club aandienen dan besluit de oud-speler van onder meer PSV, Real Mallorca en sc Heerenveen een punt achter zijn loopbaan te zetten.
Dit zou jammer zijn.

Ralf Edström
31 augustus 2010, 18:55
Dit zou jammer zijn.

Hij ken ook voor 2 ton gaan voetballen bij feyenoord. Je bent liefhebber of broodvoetballer. Indien het laatste dan stopt ie maar lekker.

Hoetierick
31 augustus 2010, 19:58
Hij ken ook voor 2 ton gaan voetballen bij feyenoord. Je bent liefhebber of broodvoetballer. Indien het laatste dan stopt ie maar lekker.

Liefhebbers zoals De Cler? Je kunt je afvragen of Feyenoord daarmee geholpen is. Hij moet de kar trekken, een voorbeeld zijn voor de groep, en ook nog eens een doelpuntje of 15 maken. Volgens mij wordt dat voor beide partijen een deceptie.

Bacchus
31 augustus 2010, 20:03
Liefhebbers zoals De Cler? Je kunt je afvragen of Feyenoord daarmee geholpen is. Hij moet de kar trekken, een voorbeeld zijn voor de groep, en ook nog eens een doelpuntje of 15 maken. Volgens mij wordt dat voor beide partijen een deceptie.
De Cler doet 't niet voor twee ton hoor.:D

Hoetierick
31 augustus 2010, 20:10
De Cler doet 't niet voor twee ton hoor.:D

Joh! Altijd gedacht dat hij een liefhebber was. Net zoals Landzaat, Tomasson, Hofland en Bahia.

Bacchus
31 augustus 2010, 20:16
Joh! Altijd gedacht dat hij een liefhebber was. Net zoals Landzaat, Tomasson, Hofland en Bahia.
In die context is hij wel een liefhebber jah...van centjes. :)

CNG MrKrateos
31 augustus 2010, 20:24
Dit zou jammer zijn.

Óf juist niet, stopt mooi op tijd. Dan wordt zijn naam niet vervuild, zoals bij Ooijer gebeurde.

Kronos
1 september 2010, 11:54
Óf juist niet, stopt mooi op tijd. Dan wordt zijn naam niet vervuild, zoals bij Ooijer gebeurde.

Ik vind het jammer als hij z'n carrière zou moeten beeindigen omdat 'ie geen nieuw club vond. Dan is het niet je eigen beslissing.

Mercure
1 september 2010, 12:19
Ik vind het altijd ook zo'n onzin dat journalisten dan ook voor gaan schrijven dat dit het beste is. Voetballen doe je uiteindelijk voor jezelf, en zolang je nog plezier hebt moet je doorgaan.

Kronos
28 september 2010, 16:34
Bruggink in gesprek met Nederlandse club

Arnold Bruggink onderhandelt momenteel met een club uit de Eredivisie. De clubloze aanvaller hoopt na komend weekend duidelijkheid te kunnen verschaffen over zijn toekomst, weet Novum Nieuws.

Het is niet bekend met welke club Bruggink, die zijn conditie op peil houdt bij zijn oude club PSV, in gesprek is. Duidelijk is wel dat het om een club uit de Eredivisie gaat. Afgelopen zomer toonden VVV-Venlo en Vitesse al eens belangstelling voor de 33-jarige aanvaller, die voor het laatst onder contract stond bij Hannover 96.

Mochten de gesprekken tussen Bruggink en de niet nader genoemde club op niets uitlopen, dan overweegt de technicus serieus een punt achter zijn actieve carrière te zetten. De oud-international kwam in het verleden uit voor onder meer PSV, sc Heerenveen, FC Twente en Real Mallorca.

"Het wordt deze club of ik stop ermee. Na het interlandweekend verwacht ik daar begin oktober duidelijkheid over te kunnen geven. Ik ben nu in de positie dat ik niet zomaar ergens ja op zeg. Het moet klikken met de club. Het analyseren voor Eredivisie Live vind ik namelijk ook erg leuk", vertelt Bruggink.

In het verleden mocht Bruggink zich al eens in de belangstelling van clubs uit Australië en Griekenland weten. "Dat waren geen clubs waarop ik zat te wachten. Hoewel ik Australië nu toch wel een mooi avontuur had gevonden. Maar op dat moment hoopte ik nog op iets anders. Dat is de voetballerij. Je maakt een keuze en die pakt niet altijd uit, zoals je verwacht."

VVV-Venlo was wel een serieuze optie voor de middenvelder. "Ik was erg gestreeld door de interesse. Jan van Dijk wilde me graag hebben en was bereid ver te gaan. Maar het goede gevoel ontbrak. Dat is voor mij essentieel bij een nieuwe club."

Ben benieuwd welke club dat dan is. :)

Is Arnold trouwens een goede analyticus, voor degenen die Eredivisie Live hebben?

Mocro
28 september 2010, 16:48

Is Arnold trouwens een goede analyticus, voor degenen die Eredivisie Live hebben?

Niet super en ook niet echt verkeerd. Van der Doelen is wel leuker om naar te kijken, omdat hij echt vanuit zijn emotie als supporter praat.

Jan-Willem Hofkes
28 september 2010, 16:58

Vitesse ? of toch Feyenoord

Iraanse psv-fan
28 september 2010, 17:23

Nou ik walgde van zijn enthousiasme voor Suarez en dat ie hem zo de hemel inprees: "hij moet alleen naar een absolute topclub in Europa", "ik zit echt te genieten van die jongen" etc... Als ex- psvér en ex-Twente die nota bene op het gras van Twente staat te analyseren tijdens een wedstrijd ajax-Twente, hoef je, hoe eerlijk dat ook misschien overkomt, niet zo te gaan kwijlen voor de acties van die viezerik....
Jan van Halst zit ook nooit een speler van psv zo de hemel in te prijzen, omdat ie zelf bij ajax en Twente heeft gespeeld.

Kruspe
28 september 2010, 18:40
Nou ik walgde van zijn enthousiasme voor Suarez en dat ie hem zo de hemel inprees: "hij moet alleen naar een absolute topclub in Europa", "ik zit echt te genieten van die jongen" etc... Als ex- psvér en ex-Twente die nota bene op het gras van Twente staat te analyseren tijdens een wedstrijd ajax-Twente, hoef je, hoe eerlijk dat ook misschien overkomt, niet zo te gaan kwijlen voor de acties van die viezerik....
Jan van Halst zit ook nooit een speler van psv zo de hemel in te prijzen, omdat ie zelf bij ajax en Twente heeft gespeeld.

Hier sluit ik me bij aan. Maar eerlijk is eerlijk, ik luister graag naar Bruggink. Eigenlijk naar alle PSV-ers.

Mercure
28 september 2010, 19:03
Van der Doelen, dat is echt de koning. De rest van die figuren kan ik niet wakker van liggen, ik kan ook wel bedenken dat een tempo te laag is en dat een bal erin moest.

Vooral bij de NOS is dat erg, met Ronald Koeman: "Ja, dat had een kool moeten zijn."

huez
29 september 2010, 02:43

Misschien dat hij zijn baan wel serieus neemt. Lijkt mij dat hij het over de beste aanvaller van de eredivisie heeft. Ik had ook liever gehad dat dat een PSVèr was geweest maar dat is op dit moment niet zo. Ik vind het niet leuk om te horen maar zeg maar op welk punt hij ongelijk heeft.

Kronos
29 september 2010, 10:07

'Bruggink in gesprek met FC Twente'
29 september 2010

AD Sportwereld denkt te weten welke Nederlandse club hengelt naar de diensten van Arnold Bruggink. Volgens de krant gaat het om landskampioen FC Twente. De Tukker zou daar de opvolger moeten worden van de gestopte Kenneth Perez.

Dinsdag liet Bruggink al weten in gesprek te zijn met een club uit de Eredivisie. Welke club dat was, wilde hij niet zeggen. Wel zei hij dat hij vermoedelijk zijn schoenen aan de wilgen hangt, als hij met de betreffende club toch niet tot een akkoord komt.

De 33-jarige Bruggink is geboren in Almelo en debuteerde in het seizoen 1993/ 1994 bij FC Twente in het betaald voetbal. Hij werd in 1997 door PSV weggeplukt uit Enschede en speelde daarna ook voor SC Heerenveen, Mallorca en Hannover.

Dat zou ik toch een beetje jammer vinden, Bruggink bij een concurrent. Maar goed, wel leuk voor hem natuurlijk, als 'ie aan spelen gaat toekomen.

Iraanse psv-fan
29 september 2010, 10:17
Misschien dat hij zijn baan wel serieus neemt. Lijkt mij dat hij het over de beste aanvaller van de eredivisie heeft. Ik had ook liever gehad dat dat een PSVèr was geweest maar dat is op dit moment niet zo. Ik vind het niet leuk om te horen maar zeg maar op welk punt hij ongelijk heeft.

Iemand die zijn baan sereius neemt hoeft niet zo te kwijlen en opgewonden verslag te doen..... Bovendien is hij geen journalist maar wordt gevraagd om her en der iets te zeggen als ex-speler van een bepaalde club: hij verschijnt namelijk alleen bij de wedstrijden van Twente en psv. Daarmee wordt er dus gezegd dat hij een binding met deze twee clubs heeft. Dan hoeft hij dus ook niet zo geil te gaan doen over een speler van ajax. Genoeg andere partijdige journalisten en ex-spelers als van Halst en Stam die dat wekelijks doen.

Basc
10 oktober 2010, 23:02
Dat zou ik toch een beetje jammer vinden, Bruggink bij een concurrent. Maar goed, wel leuk voor hem natuurlijk, als 'ie aan spelen gaat toekomen.

Hij krijgt in ieder geval een serieuze kans, getuige dit bericht op vi.nl:

FC Twente verwelkomt Bruggink op trainingsveld

10/10/2010 17:35

Arnold Bruggink gaat vanaf maandag meetrainen met FC Twente. De aanvaller krijgt de kans een contract te verdienen bij de club waar hij zijn professionele voetballoopbaan begon.

Sinds afgelopen zomer is Bruggink clubloos, nadat hij had besloten zijn contract met Hannover 96 niet te verlengen. Hij hield zijn conditie op peil bij PSV, maar lijkt nu zijn carrière te vervolgen in Enschede. De regerend landskampioen gaat Bruggink, die 34 keer scoorde in 99 competitiewedstrijden namens Twente in de periode 1994-97, de komende week van dichtbij bekijken.

FC Twente legde eerder dit seizoen op die manier ook al Anouar Diba en Denny Landzaat transfervrij vast, terwijl Dwight Tiendalli vorige jaargang een contract in de wacht wist te slepen.

Leuk voor Bruggink, al hoop ik natuurlijk niet dat hij het al té goed gaat doen.

robpsv11
25 oktober 2010, 22:59
Bruggink terug bij FC Twente

Arnold Bruggink mag zich weer officieel speler van FC Twente noemen. De landskampioen heeft de komst van de middenvelder maandag afgerond.

De 33-jarige Bruggink zat na zijn vertrek bij Hannover 96 zonder club. FC Twente rook kansen en benaderde hem voor een proefperiode. Bruggink hapte toe en maakte de afgelopen weken voldoende indruk, waarna de Tukkers hem een éénjarige verbintenis voorschotelden. Maandag plaatste hij daar zijn handtekening onder

hopen dat hij zijn carriere mooi af kan sluiten bij Twente

Mark van Bommel
26 oktober 2010, 21:09
Door PSV een kampioenschap te schenken met een eigen doelpunt of iets dergelijks?

robpsv11
26 oktober 2010, 21:11
ja zoiets :p

The Joker
26 oktober 2010, 21:15
Onrust creeëren. Bij een wissel boos weglopen, een bidon omtrappen en vervolgens in media roepen dat Bryan Ruiz een verwende bever is en dat Preud'homme is moet stoppen met drinken en hem maar gewoom vaker moet laten spelen. Dan gaan vechten op de training met Douglas en Theo Janssen's rijbewijs verstoppen.
Go Arnold!

Ruud
1 november 2010, 09:00
Onrust creeëren. Bij een wissel boos weglopen, een bidon omtrappen en vervolgens in media roepen dat Bryan Ruiz een verwende bever is en dat Preud'homme is moet stoppen met drinken en hem maar gewoom vaker moet laten spelen. Dan gaan vechten op de training met Douglas en Theo Janssen's rijbewijs verstoppen.
Go Arnold!:D:D

Kronos
16 mei 2011, 13:06
Bruggink stopt: "Het is leuk geweest"

Arnold Bruggink zet aan het einde van dit seizoen een punt achter zijn loopbaan. Dat maakte de 33-jarige Tukker zondag bekend na de nederlaag op bezoek bij Ajax (3-1).

"Het is leuk geweest, ik zet er een punt achter", zegt Bruggink in gesprek met NUsport. Bruggink keerde dit seizoen terug bij FC Twente, maar kwam slechts sporadisch aan spelen toe.

Volgens de oud-speler van onder meer PSV en sc Heerenveen stond zijn besluit al een poosje vast. "Zo'n seizoen als het afgelopen seizoen wil ik niet meer spelen, zin om een andere uitdaging bij een andere club te zoeken, heb ik niet meer."

Mogelijk zet Bruggink zijn verblijf bij FC Twente in een andere rol voort. "De club heeft ook wel gezien dat ik me altijd positief ben blijven opstellen en mogelijk kan ik in de toekomst nog het één en ander voor de club betekenen. Dat gaan we de komende tijd eens rustig bekijken."

Bruggink kwam in zijn carrière uit voor FC Twente, PSV, Real Mallorca, SC Heerenveen en Hannover 96. In 447 competitieduels scoorde hij in totaal 127 keer.

Ontzettend jammer dat zijn carrière zo geëindigd is.

robpsv11
16 mei 2011, 22:37
indd jammer, heb Bruggink altijd een leuke speler gevonden en heb hem vaak gevolgd bij Hannover. Ik wens hem veel plezier met misschien iets in het trainerschap.

Kronos
27 mei 2011, 17:18
Bruggink krijgt kans als commentator

Arnold Bruggink krijgt een kans van Sport1 om als voetbalcommentator aan de slag te gaan. De 33-jarige middenvelder liet onlangs weten dat hij stopt met betaald voetbal. Hij kwam dit seizoen tot slechts zes competitieduels voor FC Twente.

In het verleden was hij al eens analyticus en dat ging hem goed af. Sport1 wil graag oud-voetballers als co-commentator bij duels inzetten. Bruggink zou tijdens wedstrijden een beroep moeten doen op zijn en achtergrondinformatie, net als Wim Kieft en Willem van Hanegem ook doen.

"Ik ambieer dat, ik vind het erg leuk", zegt Bruggink tegen Voetbal International. FC Twente wil hem ook graag behouden. Bij de Enschedese ploeg kan hij een functie gaan bekleden in de jeugdopleiding.

"Ik ga een trainerscursus volgen en verder zie ik het wel. Het was een goede beslissing te stoppen met voetballen. Bij alle clubs waar ik heb gespeeld, heb ik mooie dingen meegemaakt", aldus Bruggink.Leuk. :)

Kruspe
27 mei 2011, 17:45
Foute grap, nevermind.

kezmanreturns
30 oktober 2011, 20:44
Arnold Bruggink is als analyticus net zo goed als Van Halst, misschien nog beter. Mooi, hoe hij gisteren duidelijk over Blom was. Hij is een Tukker, heeft bij Twente en bij PSV gespeeld en toch geen "diplomatieke", maar heldere analyse! Chapeau!(Y)

Mocro
30 oktober 2011, 21:42
Zo goed vind ik hem eerlijk gezegd niet. Hij trapt constant open deuren in.

Geeman
30 oktober 2011, 21:45

Mee eens. Vind hem eerder lijken op Marc van Hintum. Praat veel, zegt weinig..

Mercure
30 oktober 2011, 21:54

Misselijkmakend inderdaad. Hij heeft de kunst om te doen alsof hij iets heel interessants gaat zeggen, maar uiteindelijk wordt het dan één groot cliché. Waterreus heeft daar ook last van bij Studio Voetbal.

Pavlos
30 oktober 2011, 21:55
Ik kan prima naar Arnold luisteren, maar das meer omdat ik het simpelweg een goeie gast vind hehe.