PDA

View Full Version : Film

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

Goodfella
12 november 2008, 21:28
Het Film topic.

Kronos
13 november 2008, 10:22
Four Brothers, vermakelijke film, maar niet een voor in de top van de lijstjes.

Verder wil ik de Godfather toevoegen (1 is briljant, 2 een waar meesterwerk), en Fight Club natuurlijk.

Coen Dillen
13 november 2008, 13:09
The Shawshank Redemption, deze film is echt masterlijk :cool:

Maastrichtenaar
13 november 2008, 13:20
Ik heb laatst de film 'Edison' gezien...
http://www.4elements-entertainment.nl/2006/flyers/Edison.jpg
Met het ''regiedebuut'' van Justin Timberlake. Een van de slechtste films die ik ooit heb gezien, geen aanradertje, absoluut niet.

Verder laatst ook de nieuwe bond-film 'Quantum of Solace' gezien.
http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2008/04_03/QuantumSolaceMOS_468x312.jpg
Conclusie van deze film: Ik vond hem niet bijzonder. Een leuke bond film, leuk vermaak, maar absoluut geen film die blijft plakken. Verder vind ik het jammer dat er bepaalde typische ''bond-dingen'' uit zijn gelaten als: "My name is Bond, James Bond", er zit geen "bed-scène" in en ook "Q" is geschrapt uit de film. Daniel Craig is als James Bond meer een actie-figuur, geen hightech snufjes meer, geen superdeluxe auto's met alles erop en eraan. Je moet er van houden, maar ik vind ze er niet heel veel beter op geworden.

Verder nog films die ik kan aanraden? Absoluut, 'Hotel Rwanda' blijft naar mijn mening een geweldige film.
http://www.dorchesterfilmsociety.org.uk/code/img.php?id=112
Het laat prachtig zien hoe de mensheid ''zijn ogen heeft gesloten'' voor de drama's in Rwanda in de jaren '90.

Verder heb ik laatst nog 'de Enclave' gezien, een film van Nederlandse makelij, over het drama in Srebrenica .
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51pfH6bX6pL._SL500_AA240_.jpg
Ook een absolute aanrader, eigenlijk is 't een miniserie met 3 afleveringen waarin "het drama" van 3 kanten wordt belicht. Een mix van Fictie en Feiten, erg mooi.

Harmeulius
13 november 2008, 15:20
Ik blijf de film Braveheart een prachtige film blijven.
Ik hou sowieso van Historische films zoals ook Gladiator, Troy en 300
Resident Evil de film is ook wel leuk alleen het spel blijft leuker.
En als laastste ook een aanrader: Robin Hood Men in Tighs
Geweldig leuke film die laatste:D

Raymond
13 november 2008, 19:46
1.Band of Brothers
2.Napola
3.Jay and Silent Bob strike back
4.Scarface
5.The Shawshank Redemption

McGuigan
13 november 2008, 19:49

Historisch gezien kloppen ze allemaal niet :D Maar dat het leuke films zijn ben ik met je eens ;)

Davy-040
14 november 2008, 02:41
Mijn Top 5 Films:
1.The Godfather 1
2.The Godfather 2
3.Scarface
4.The Departed
5.The Silence of the Lambs

Mijn Top 5 Acteurs:
1.Al Pacino
2.Jack Nicholson
3.Robert De Niro
4.Leonardo DiCaprio
5.Anthony Hopkins

Mijn Top 3 Regiseurs:
1.Francis Ford Coppola
2.Martin Scorsese
3.Steven Spielberg

LeicesterPhoolies
14 november 2008, 10:48
Films:

1) Once upon a time in the West
2) The mighty Quinn
3) Do the right thing
4) Once upon a time in America
5) Mo better blues
6) Fried green tomatoes at the Whistle Stop café
7) Malcom X
8) He got game
9) The Good, the Bad & the Ugly
10) Sans toi, ni loi

Acteurs/trices:
1) Denzel Washington
2) Sandrine Bonnaire
3) Paul Newman
4) Henry Fonda
5) Claudia Cardinale

Regisseurs:
1) Spike Lee
2) Sergio Leone
3) Federico Fellini

Muziek:
1) Ennio Morricone

Stifler
15 november 2008, 17:05
Net nog een geweldige film gekeken.
is al weer van 2008 maar wel schitterend.

Requiem for a dream

de drie seizoenen van een junkie zeg maar.
geweldige film. aanradertje zal ik maar zeggen.

Vedette
15 november 2008, 17:12

Historische films, en dan noem je allerlei films die slechts losjes gebaseerd zijn op feiten. :D

amongthylacines
15 november 2008, 17:30
Een top tien is logischerwijs niet te maken maar van de films die ik de vorige maand nog maar eens heb gekeken vond ik met name:

12 Angry men, Once We're Warriors, the Last King of Scotland, The Long Riders, Remains of the Day, Barfly, The Snapper, Naked, The Lion in Winter, Plunket and Macleane, Stalingrad, In Name of the Father and The Englishmen who went up a Hill but came back a Mountain wel aardig.

De afgelopen twee weken heb ik twee wicked series gezien
Wire in the Blood and Messiah
(serie-moordenaars ahoi, waarom kunnen Engelsen wel goed acteren en leveren kaaskoppen na Soldaat van Oranje alleen maar broddelwerk af. Zou het aan onze BN'rs liggen. Vergelijk Messiah of wat dat betreft Silent Witness, Prime Suspect, the Commander of Waking the Dead met kaaskopseries van Linda de Mol en co. en laat het lauwe piswater maar rijkelijk vloeien)

Als kind waren mijn favorieten Mad Max 2, Alien 1, alle natuur series van David Attenborough en een of andere ijslandse film waar Vikingen Kelten afslachten en viceversa.
Maar da's logisch.

O ja gisteren nacht nog Henry VII opgesnoept met Ray Winstone. Prachtige 3 uur durend epos. En par blue je leert nog iets (zoals vroeger op de scholen voordat ze het 'nieuwe onderwijs' invoerde)

Op net 5 draait nu Tootsi.
Goeie film.

Vedette
15 november 2008, 17:34
Je nieuwe naam doet me denken aan Shaun Ellis, buidelvrind. En welcome back. ;)

Mijn collectie films is ook te uitgebreid om een top10 samen te stellen. Sowieso vind ik geen enkele film een flop. It's all about expectations.

Proud of PSV
15 november 2008, 17:43
Lekker chauvinistisch: Zwartboek...

Beste film ooit gemaakt:) en nu Oorlogswinter uit komt... genot genot:D

amongthylacines
15 november 2008, 18:16
Slainte var amigo

Shaun, is dat die jongen van Discovery die bij de wolven leeft ?
Supergozer.
Heeft hem kennelijk wel zijn huwelijk gekost maar soit, elk voordeel heb...

Maar je hebt gelijk.
Zo'n twee jaar geleden ontplofte mijn computer en ofschoon mijn habitat omsingeld is door boekenkasten en obnoxious friend szat ik me toch stierlijk te vervelen.
Ik pakte een pen op en begon titels neer te schrijven (van de eerste 500 wist je de titel nog wel 'Once We flew over..., Clockwork, Das Boot, Goodfellas etc"
Maar op een gegeven moment moet je het doen met korte pennestreken in de vorm van 'ja toen ik een jaar of 7 was in die sneeuw met geloof ik die ene die ook mee doet met the Good, the Bad en The Ugly en die ook meespeelde in die Pompoenen film die ik ooit heb gezien toen ik achter de rug van mijn vader lag etc...)

Sinds die tijd heb ik 2 jaar overgewerkt en alle centjes in de -toen nog niet bestaande- dvd collectie gejonast.
Heerlijk, nooit meer tv, nooit meer reclame (een uitzondering maak ik nog voor Voetbal international, KRO detectives, zo nu en dan een Natuur/geschiedenisserie en Law & Order)
Heb deze maand de complete series van Westwing, Deadwood (zo extreem goed, een vulgaire Shakespear in Cowboyland), Bleak House, The Tudors, Blake's Seven, X-Files, the League of Gentlemen, Waking the Dead en Rome binnen.
En ik maar klagen en snotteren over de krediet-crisis.
Ik moet wel toegeven ik koop de laatste tijd wel minder peperdure schoenen, LSD'tv's (zei ik LSD ?) en dure automobieltjes.
Ook bel ik traditioneel nooit (but they know)

Maar probeer maar eens Wire in the Blood
Gewoon griezelig goed.

Aanrader voor iedereen die houdt van een intelligente film die handelt over over schijnheiligheid en zelf-destructie (en even komisch als tragisch is) Naked.
Een ouwe film (jaren '90)
Maar zo goed.

Goodfella
15 november 2008, 18:40
Je nieuwe naam doet me denken aan Shaun Ellis, buidelvrind. En welcome back. ;)

Mijn collectie films is ook te uitgebreid om een top10 samen te stellen. Sowieso vind ik geen enkele film een flop. It's all about expectations.

Kan ik me goed voorstellen. Mijn collectie is ook te groot om een goede top-10 te geven, maar als je dan toch een topic opent kun je het maar meteen goed doen dacht ik. :D

Heb laatst Michel Clayton gekeken: Clooney speelt érg goed. :cool: Verder heeft ''No Country For Old Men'' laatst opgestaan, viel toch enigzins tegen. De spanning is zeker aanwezig, maar het rendement van deze Oscarwinnaar valt me toch een beetje tegen. Ook ''The Untouchables'' hebben opgestaan, blijft een heerlijke gangsterfilm die in hetzelfde rijtje als ''Serpico'' geplaatst mag worden. Wat blijft drugscriminelen vangen toch heerlijk! :D

Vedette
15 november 2008, 19:43
Slainte var amigo

Shaun, is dat die jongen van Discovery die bij de wolven leeft ?
Supergozer.
Heeft hem kennelijk wel zijn huwelijk gekost maar soit, elk voordeel heb...

Shaun Ellis. (http://www.youtube.com/watch?v=A5rN1m2nJzk)

Ik vond het een mooie documentaire. Ik sta er versteld van. Zelfs nadat hij de groep had verlaten, en terugkwam, accepteerden de wolven hem nog steeds. Niet meer als alpha-mannetje, maar nog steeds als broeder van de roedel.

En ik zal je suggesties in gedachten houden.

// Overigens klikken op de naam, het is een link (je zat ook goed).

Ralf Edström
15 november 2008, 19:47
Shawshank Redemption
The Green Mile

Vedette
15 november 2008, 21:35
In other news, POTC krijgt een vierde deel.. (check check, dubbel check?).

Als het zo is, wat een verrassing. :D

Hopelijk pakken ze deze dan beter aan. Van 'The curse of the Black Pearl' tot 'At world's end' ging de kwaliteit snel naar beneden (behalve dan misschien de soundtrack, Hans Zimmer = God). Niet dat At World's End superslecht is.. had alleen beter gekund.

Maastrichtenaar
15 november 2008, 22:18

Ik weet niet of je al eens:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/513EZ6QHR1L._SL500_AA240_.jpg

gezien hebt...maar...er bestaan wel dégelijk slechte films :D

amongthylacines
15 november 2008, 22:32
Ah ik zie dat mijn computer nog aan staat.

We zitten net beneden Apocalypto te kijken.
(ergens moet hier de Jack Daniels liggen)
Mel Gibson wicked

Wow en dan vragen ze zich nog af waarom de 'nobele wilden' van Rousseau (are you listening Neil Young ??) zich aansloten bij de Spanjolen om tegen de de Maya's te strijden.

Mega tip
Ik had 'm -volgens enkelen- al een keer gezien maar well no recollection.

Ongelofelijke vette film
Een soort van combinatie van the Great Escape, Braveheart en Bladerunner overgoten met een weldadige Amazone Saus.
Eigenlijk zou elke natie verplicht moeten worden minimaal 10 historische (geinsprireerde) films per jaar af te leveren.

High five

Vedette
15 november 2008, 22:33
Apocalypto is inderdaad een goede film, klopt. Voelt ook authentiek aan.

D.C
16 november 2008, 11:40
Apocalypto is inderdaad een goede film, klopt. Voelt ook authentiek aan.

Het commentaar was juist dat hij historisch niet klopte.:D

Vedette
16 november 2008, 14:52

Bij Apocalypto? Zou best kunnen, heb nooit over hun gelezen.

Ik bedoelde zelf de taal die ze spreken, dat maakte ik alleen niet duidelijk. My bad. ;)

Rijsbergen
19 november 2008, 15:17
1) Scary movie 1 & 3
2) Out for Justice (Steven Seagal)
3) Hot Shots
4) Airplane
5) Kickboxer 1

LeicesterPhoolies
19 november 2008, 15:43
De afgelopen twee weken heb ik twee wicked series gezien
Wire in the Blood and Messiah

Maak je borst maar nat, net uit Messiah 9. Negende serie...

amongthylacines
19 november 2008, 17:09

Wellicht maar het is ook nooit verklaard waarom de Spanjolen met 200 man, een paar ouwe donderbussen en een stel paardekoppen een miljoenen rijk konden neerhalen.
Zou het zo kunnen zijn
dat de slachtoffers van de Azteken, Maya's (in dit geval) en Inca's zich massaal bij de Spanjolen aansloten om wraak te nemen op hun wrede meesters ?

Sjaak28
19 november 2008, 17:16
Vanmorgen Seven weer gezien met Morgan Freeman, Brad Pitt en Kevin Spacey. Dat blijft een goede film. Zoals de meeste waarin of Freeman of Spacey speelt. Zo vind ik "The Negotiator" ook een goede film.

amongthylacines
19 november 2008, 17:23
Vanmorgen Seven weer gezien met Morgan Freeman, Brad Pitt en Kevin Spacey. Dat blijft een goede film. Zoals de meeste waarin of Freeman of Spacey speelt. Zo vind ik "The Negotiator" ook een goede film.

Als sport hansworst (overigens met alle respect) heb je geen enkele smaak
Als film connaisseur echter wel

Sjaak28
19 november 2008, 17:26
En als laastste ook een aanrader: Robin Hood Men in Tights

Is historisch niet correct, maar wel damn funny.;)

andrico15
19 november 2008, 18:43
mij top 10

1) Scarface
2) Godfather 1
3)'American History X
4) Blue' Diamond
5) American Gangster
6) Four Brothers
7) Man on Fire
8) The Departed
9) 300
10) Scary Movie 3

Goodfella
20 november 2008, 09:40
Gisteren heeft American Gangster weer opgestaan. :cool: Dat blijft echt z'n meesterlijke film! Denzel en Russel knallen echt van het scherm en het verhaal opzich is ook gewoon erg meeslepend. :cool:

Deston
20 november 2008, 20:48
In other news, POTC krijgt een vierde deel.. (check check, dubbel check?).

Als het zo is, wat een verrassing. :D

Hopelijk pakken ze deze dan beter aan. Van 'The curse of the Black Pearl' tot 'At world's end' ging de kwaliteit snel naar beneden (behalve dan misschien de soundtrack, Hans Zimmer = God). Niet dat At World's End superslecht is.. had alleen beter gekund.

At worlds end was echt triest, Gore Verbinski is hard op weg een nieuwe George Lucas te worden want serieus... Ik geloof dat nog geen zin uit die film origineel is. Volgens mij hebben ze nog niet eens storyboards gebruikt ook, want het was vast veel gemakkelijker om gewoonweg enkele bestaande werken direct te kopieren naar CGI en dan plak je alles bij elkaar voor je film. Hans Zimmer is ook al zo'n dief zonder veel creativiteit. Gewoon stukjes bij elkaar plakken van eerdere films, het deert nog minder dan een anti-Reker petitie op het PSV forum. Dat soort mensen ben je liever kwijt dan rijk, maar het is Hollywood. Daar zit je er aan vast en je ziet het aan bijna iedere film die er gemaakt wordt.

Er is niets mis met een 'homage', maar als je complete repertoire bestaat uit dergelijke 'homages' dan ben je een 'dief'. Oh ja, je kan ook een 'douchebag' zijn als je zoals Quentin Tarantino twee leuke films maakt en vervolgens alleen maar rechten koopt en ((erg) slechte) remakes maakt.

Wees blij als je kan genieten van troep, ik zie voornamelijk plagiaat. ;)

Rogue_1
5 december 2008, 01:24
Ik heb zoveel favo films maar mijn top 10 ziet er toch wel zo uit:

1 Lord of the rings( trilogie)
2 The green mile
3 Braveheart
4 Saving private ryan
5 The dark knight
6 The Patriot
7 The Prestige
8 Man of Honor
9 Band of brothers ( oke serie maar voelde als een film )
10 Gladiator.

Vedette
5 december 2008, 13:12
At worlds end was echt triest, Gore Verbinski is hard op weg een nieuwe George Lucas te worden want serieus... Ik geloof dat nog geen zin uit die film origineel is. Volgens mij hebben ze nog niet eens storyboards gebruikt ook, want het was vast veel gemakkelijker om gewoonweg enkele bestaande werken direct te kopieren naar CGI en dan plak je alles bij elkaar voor je film. Hans Zimmer is ook al zo'n dief zonder veel creativiteit. Gewoon stukjes bij elkaar plakken van eerdere films, het deert nog minder dan een anti-Reker petitie op het PSV forum. Dat soort mensen ben je liever kwijt dan rijk, maar het is Hollywood. Daar zit je er aan vast en je ziet het aan bijna iedere film die er gemaakt wordt.

Er is niets mis met een 'homage', maar als je complete repertoire bestaat uit dergelijke 'homages' dan ben je een 'dief'. Oh ja, je kan ook een 'douchebag' zijn als je zoals Quentin Tarantino twee leuke films maakt en vervolgens alleen maar rechten koopt en ((erg) slechte) remakes maakt.

Wees blij als je kan genieten van troep, ik zie voornamelijk plagiaat. ;)

Ik heb naast Hans Zimmer niks om het mee te vergelijken, dus.. ik geniet er met volle teugen van, die troep. ;)

Ik ben maar een simpele ziel, excuses! :D

DikkeDuitser
5 december 2008, 13:53
Pulp Fiction
Reservoir Dogs
Kill Bill 1&2
Boondock Saints
Snatch
Lock Stock
The Departed
300
Sin City
Things To Do In Denver When You're Dead
Green Mile
Shawnshank Redemption
Hotel Rwanda
Last King of Scotland
Forrest Gump
Saving Private Ryan
LotR trilogie
The Big Lebowski
Platoon
The Longest Day
Terminator 1&2
Zwartboek
Cidade de Deus
Nightwatch (Tip, kan niet wachten op Daywatch)
etc. etc.

Nog wat 'films':
Hoodwinked :D
Simpsons the Movie
De meeste Pixar-films
Wall-e (ik moest een paar keer heel hard lachen)

Maar het vetste wat ik ooit gezien heb is toch wel Band of Brothers.

Juul
6 december 2008, 22:16
www.watch-movies.net

Hier kan je echt alle films bekijken. Weliswaar in het Engels.

Goodfella
6 december 2008, 23:18
Pulp Fiction

Cidade de Deus

Dus jij kent Biefstuk-Friet en ''Zetje'' ook? :D :p
Dat vond ik nu echt een zeer indrukwekkende film. :cool:

DikkeDuitser
7 december 2008, 12:46
Dus jij kent Biefstuk-Friet en ''Zetje'' ook? :D :p
Dat vond ik nu echt een zeer indrukwekkende film. :cool:

:D :D
Vette bijnamen inderdaad. :)

Johan Derksen
7 december 2008, 13:35
Saving Private Ryan
The Blair Witch Project
Pulp Fiction
The Bourne Trilogy
Dawn of the Dead
Superbad
Reservoir Dogs
The Patriot
Snatch
Cloverfield
Cast Away
Dumb & Dumber
300
Sin City
Green Mile
There's Something About Mary
War of the Worlds
The Matrix
Pirates of the Caribbean Trilogy
Shawnshank Redemption
Forrest Gump
Face/Off
Groundhog Day
Truman Show
Hot Fuzz
Ocean's Eleven
Saving Private Ryan
Lord of the Rings Trilogy
Shaun of the Dead
Dark Knight
Schindler's List

D.C
7 december 2008, 13:59
The good, the bad and the ugly
Dodeskaden
Saving Private Ryan
Lord of the Rings
Blood Diamond
Freaks
Falling Down
The Godfather

Timmy Simons
7 december 2008, 14:39
Heb laatst 'Boondock Saints' gezien, ook wel een prima film. :cool:

Vedette
7 december 2008, 15:38
Net weer eens gekeken, één van mijn favorieten van de afgelopen vijf jaar.

Green Street Hooligans.

FORTUNE'S ALWAYS HIDING! I've looked everywhere! I'm forever blowin' bubbles, pretty bubbles in the air! UNITED!

Timmy Simons
11 december 2008, 00:40
Net The Matrix weer gezien, blijft een briljante film :cool:

DikkeDuitser
11 december 2008, 10:34
Voor het eerst The Dark Knight gezien. Zelfs als je niet echt een Batman-fan bent (check) is het een geweldige film. Heath Ledger speelt echt briljant gewoon. Vet duister verhaal, leuke twists, goed acteerwerk & stunts... :)

Maastrichtenaar
13 december 2008, 17:16
Ik heb gisteren een geweldig komische Franse film gezien: 'Bienvenue chez les Ch'tis'

http://clairelavergne.com/blog/wp-content/uploads/2008/04/bclc.jpg

De trailer: Klik... (http://nl.youtube.com/watch?v=SLRTtHByPn4)
Absoluut een aanrader. :D

Philippe Abrams is post-directeur in Salon-de Provence. Hij is getrouwd met Julie maar haar depressieve buien maken hem het leven haast onmogelijk. Om zijn vrouw een plezier te doen probeert hij zich te laten overplaatsen naar de Côte d’Azur. Maar zijn plannetje mislukt en als straf wordt hij tewerkgesteld in Bergues, een boerendorpje in het noorden. Abrams staat allerminst te popelen om naar deze in zijn ogen verschrikkelijke regio te verhuizen, maar al snel blijkt dat het beeld dat hij van het noorden heeft, niet helemaal strookt met de werkelijkheid…

Maastrichtenaar
13 december 2008, 20:49
Ik ga over enkele ogenblikken 'Gone Baby Gone' kijken. Ben benieuwd...:)

Goodfella
13 december 2008, 20:55
Ik ga over enkele ogenblikken 'Gone Baby Gone' kijken. Ben benieuwd...:)

Geregiseerd door Ben Affleck! :D Daar speelt dan zijn broertje in toch? Volgensmij is dit echt een goede film, wilde hem toevallig vandaag nog in de kar leggen, maar uiteindelijk maar even teruggelegd om te zien of ik deze niet ergens op internet kon krijgen voor een andere prijs... :p

Maastrichtenaar
14 december 2008, 01:28
Geregiseerd door Ben Affleck! :D Daar speelt dan zijn broertje in toch? Volgensmij is dit echt een goede film, wilde hem toevallig vandaag nog in de kar leggen, maar uiteindelijk maar even teruggelegd om te zien of ik deze niet ergens op internet kon krijgen voor een andere prijs... :p

Het begin was...tsja..niet erg denderend. Na het kijken was ik toch even stil. Een spannende film met een behoorlijke morele lading over wat wij "Goed" en wat "Kwaad" vinden. Zeker een aanrader. ;)

The Prophet
14 december 2008, 01:41
Net Transporter 3 gekeken.. beetje standaard actie film, maar daarom niet minder vermakelijk ;)

Davy-040
14 december 2008, 08:09
Net Transporter 3 gekeken.. beetje standaard actie film, maar daarom niet minder vermakelijk ;)

Waar kan ik hem downloaden?

Vedette
14 december 2008, 17:37
Het begin was...tsja..niet erg denderend. Na het kijken was ik toch even stil. Een spannende film met een behoorlijke morele lading over wat wij "Goed" en wat "Kwaad" vinden. Zeker een aanrader. ;)

Ik heb hem ook gezien afgelopen week, inderdaad wrang. Wel heel goed, vond ik zelf.

Paultje
15 december 2008, 20:34
Blijkbaar is body of lies ook een geweldig goede film, heb hem zelf nog niet gezien maar ben wel van plan om daar een bioscoop bon in te investeren:P

DikkeDuitser
16 december 2008, 10:33
Laatst ook Get Smart gezien. Ik heb me wel vermaakt. :)

Maastrichtenaar
16 december 2008, 16:01
Laatst ook Get Smart gezien. Ik heb me wel vermaakt. :)

Ik heb 'm toen in de bioscoop gezien, een aaneenschakeling van ontzettend flauwe humor, maar wel leuk inderdaad...

Vanavond komt de "legendarische" film 'The Principal' op TV. Die is zo slecht dat 'ie gewoon weer leuk is :D

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51VMSD55BVL._SL500_AA240_.jpg

Kronos
18 december 2008, 14:47
Vanavond om 22:40 op Veronica: Fight Club. :cool:

Goodfella
18 december 2008, 15:53
Vanavond om 22:40 op Veronica: Fight Club. :cool:

Four Brothers komt ook op TV. Op welke zender? Geen idee. :D

Stifler
21 december 2008, 14:09
Four Brothers komt ook op TV. Op welke zender? Geen idee. :D

Vette film was dat.
Heb hem nou een aantal keer bekeken maar hij blijft vet.

En nou voor de kerstdagen een kleine aanrader:

http://img354.imageshack.us/img354/8373/badsanta2003devq1.th.jpg (http://img354.imageshack.us/my.php?image=badsanta2003devq1.jpg)

Billy bob Thornton als zatte kerstman.
Geweldig!!!

Maastrichtenaar
22 december 2008, 00:58
Misschien is het wel een goed idee om wanneer je een film gezien hebt die énorm de moeite waard is, of juist ram-slecht, hier even een lijstje in te vullen :) ?

Lijst:

Titel:

Regisseur:

Acteurs/Actrices:

Taal:

Verhaal:

En verder:

Scenario: Geweldig - Goed - Niet bijzonder - Slecht

Acteerprestaties: Geweldig - Goed - Niet bijzonder - Slecht

Eindcijfer (0-10):

Zal ik gelijk het spits afbijten:

Titel:
'The Black Dahlia'

Regisseur:
Brian de Palma ('Scarface', 'the Untouchables')

Acteurs/Actrices:
Josh Hartnett, Scarlett Johansson, Aaron Eckhart en Hilary Swank.

Taal:
Engels

Verhaal:
The Black Dahlia gaat over de mysterieuze waargebeurde moord op Elizabeth Short in 1947. Haar leven wordt beschreven maar de film gaat vooral over de twee detectives die de waarheid proberen te ontrafelen.

En verder:

Scenario: Geweldig - Goed - Niet bijzonder - Slecht

Acteerprestaties: Geweldig - Goed - Niet bijzonder - Slecht

Eindcijfer (0-10):
6.5

http://www.brooklandsvideo.com/Black%20Dahlia.jpg

Kronos
22 december 2008, 10:27
Misschien is het wel een goed idee om wanneer je een film gezien hebt die énorm de moeite waard is, of juist ram-slecht, hier even een lijstje in te vullen :) ?

Of gewoon de film met een link naar imdb of moviemeter posten..?? :p

Maastrichtenaar
22 december 2008, 12:48
Of gewoon de film met een link naar imdb of moviemeter posten..?? :p

Tsja maar dat is de mening van anderen, ik ben juist benieuwd wat jullie van films vinden, of welke jullie me aanraden ;)

Heb trouwens laatst ook nog '88 minutes' met Al Pacino gezien, topfilm, echt een aanrader :)

http://www.slashfilm.com/wp/wp-content/images/88gun.thumbnail.jpg

Goodfella
28 december 2008, 21:11
In the Valley of Elah reeds aangeschaft. Iemand deze film al gezien?

Maastrichtenaar
29 december 2008, 01:04
In the Valley of Elah reeds aangeschaft. Iemand deze film al gezien?

Ja, met Tommy Lee Jones. Goede film, al is 't best een tijdje geleden dat ik 'm gezien heb, maar volgensmij is 'ie wel tof. ;)

Vedette
22 januari 2009, 09:48
Wicker Park.

Goodfella
22 januari 2009, 09:50
Recent bekeken:

1) Into the Wild
2) In the Valley of Elah
3) The Dark Knight

Allemaal van grote klasse. :cool:

Kezza1979
22 januari 2009, 09:55
Recent bekeken:

1) Into the Wild
2) In the Valley of Elah
3) The Dark Knight

Allemaal van grote klasse. :cool:

mijn toppertje is Free my willie :D

nee ik hou echt van die droge humor films
naked gun, hot shots, scary movie
kom ik echt nie meer bij
en thrillers vind ik ook mooi;)

De Bouterbaas
22 januari 2009, 10:58
Aanrader voor een luchtig avondje lachen: Knocked up

Ruud
23 januari 2009, 19:19
Aanrader voor een luchtig avondje lachen: Knocked up
weet je het zeker ik vond er niet veel aan

De Bouterbaas
24 januari 2009, 15:56
weet je het zeker ik vond er niet veel aan
Nou, om 3 uur 's nachts in het vliegtuig is alles grappig :)

Ruud
25 januari 2009, 12:08
Nou, om 3 uur 's nachts in het vliegtuig is alles grappig :)
denk dat ie zelfs om 4 uur 's nachts in het vliegtuig mij niet zal doen lachen. komt misschien ook door mijn verwachtingen. Iemand had mij deze film aangeraden: Dijenkletser komedie van het jaar enz enz enz. Toen ging ik hem kijken en vond hem nogal tegenvallen

Goodfella
25 januari 2009, 18:36
Aanrader voor iedereen: Taken Geniale film. :cool:

Gladsteen
25 januari 2009, 19:14
Slumdog Millionaire...ook een goeie

De Bouterbaas
26 januari 2009, 13:43
denk dat ie zelfs om 4 uur 's nachts in het vliegtuig mij niet zal doen lachen. komt misschien ook door mijn verwachtingen. Iemand had mij deze film aangeraden: Dijenkletser komedie van het jaar enz enz enz. Toen ging ik hem kijken en vond hem nogal tegenvallen
Dat had ik met American Pie. De 2e keer vond ik 'm al iets beter, maar absoluut niet wat ik ervan verwacht had.

Ruud
26 januari 2009, 14:03
american pie vond ik ook niet echt superleuk. Een film die ik grappig vind is dodgeball

Maastrichtenaar
26 januari 2009, 15:04
american pie vond ik ook niet echt superleuk. Een film die ik grappig vind is dodgeball

Die kan ik me wel herinneren, heb hem een aantal jaren geleden gezien, vond hem wel leuk, niet speciaal ofzo ;)

Goodfella
10 maart 2009, 20:40
Dit onderwerp gaat over Films,, Zoek je nog een mooie film maar je weet niet welke kan je onze mening krijgen,,

ik heb net de film GSE 2 gekeken (Green Street Hooligans 2)
Een mooie film, het zou over voetbal moeten gaan maar dat komt er nauwlijks invoor vergeleken met de eerste GSE.

Verwachting: Ik hoop dat Goall III er snel komt,, ik heb Begin the dream al gezien ( 1 & 2) en nu hoop ik dat Goall 3 snel komt,, om mijn verlanglijstje weer optevullen,,

hebben jullie suggeties? of iets anders,, kijken jullie graag Films ?

ik kijk graag films ,, naar oorlog/actie/ of voetbal,, misschien weet iemand nog een mooie film voor mij?

Dank u wel.

Goodfella
10 maart 2009, 20:44
Een 'paar' goede films:
300 ; American Gangster ; Taken ; Seraphim Falls ; Black Hawk Down ; Chronicles of Riddick ; Cinderella Man ; Constantine ; Fightclub ; Four Brothers ; The Bourne Identity ; The Bourne Supremacy ; The Bourne Ultimatum ; Tombstone ; From Hell ; Gladiator ; Gone Baby Gone ; Hannibal ; In The Valley Of Elah ; Into The Wild ; Man On Fire ; Micheal Clayton ; No Country for Old Men ; Ocean's Eleven ; Ocean's Twelve ; Ocean's Thirtheen ; Pirates Of The Caribbean ; Pulp Fiction ; Saving Private Ryan ; Scarface ; Snatch ; Tears Of The Sun ; Batman Begins ; The Dark Knight ; The Departed ; The Green Mile ; The Matrix ; The Godfather ; The Sixth Sense ; Saving Private Ryan ; The Shawshank Redemption ; There Will be Blood

benjamin15
10 maart 2009, 20:46
Heb jij al die films al bekeken? :eek: dat zijn wel vette films vooral Black Hake Down wel stoer :) er zitten er paar tussen die ik zeker moet gaan bekijken

Goodfella
10 maart 2009, 20:50
Heb jij al die films al bekeken? :eek: dat zijn wel vette films vooral Black Hake Down wel stoer :) er zitten er paar tussen die ik zeker moet gaan bekijken

Ik ben een groot filmliefhebber. Ben er zeker nog een twintigtal vergeten in bovenstaand lijstje. :D

Ik kan vooral deze films aanbevelen:
- Taken
- Into The Wild
- Cinderella Man
- Snatch
- Constantine

Eigenlijk kan ik het hele lijstje wel aanbevelen, maar er zullen ongetwijfeld films tussen zitten waar je niets aan vindt. :D

benjamin15
10 maart 2009, 20:53
Ja ik zal nu ff op Youtube kijken naar de Trailers,, nou ja doe ik morgen ik kijk nu Liverpool-Real madrid

maar Download jij Films? of huur je ze?

Goodfella
10 maart 2009, 22:48
Ja ik zal nu ff op Youtube kijken naar de Trailers,, nou ja doe ik morgen ik kijk nu Liverpool-Real madrid

maar Download jij Films? of huur je ze?

Kopen, downloaden en héél soms (gratis) huren.

Maastrichtenaar
10 maart 2009, 23:44
Ik ben een groot filmliefhebber. Ben er zeker nog een twintigtal vergeten in bovenstaand lijstje. :D

Ik kan vooral deze films aanbevelen:
- Taken
- Into The Wild
- Cinderella Man
- Snatch
- Constantine

Eigenlijk kan ik het hele lijstje wel aanbevelen, maar er zullen ongetwijfeld films tussen zitten waar je niets aan vindt. :D

Uit je posts kan ik concluderen dat we een beetje dezelfde smaak hebben wat films betreft :D Ik houd (ook) van spannende, wat diepgaandere, thrillers.

Snatch heb ik al een paar keer gezien, geweldige film! :D
Heerlijke Britse humor. :D

Mark van Bommel
11 maart 2009, 18:54
Uit je posts kan ik concluderen dat we een beetje dezelfde smaak hebben wat films betreft :D Ik houd (ook) van spannende, wat diepgaandere, thrillers.

Geen Saw dan?;)

Maastrichtenaar
11 maart 2009, 19:14
Geen Saw dan?;)

No thanks :p

Pavlos
11 maart 2009, 19:43
Vorige week Valkyrie gezien, vond em behoorlijk tegenvallen, erg voorspelbaar.
Dag daarna The curious case of Benjamin Button gezien, dat was een goede mooie film, alleen een beetje langdradig. Maar een aanrader!

benjamin15
11 maart 2009, 19:51
[QUOTE=Pavlos;88710]Vorige week Valkyrie gezien, vond em behoorlijk tegenvallen, erg voorspelbaar.
Dag daarna The curious case of Benjamin Button gezien, dat was een goede mooie film, alleen een beetje langdradig. Maar een aanrader![/QU

Kunt u ook in het kort vertellen,, gewoon 1 of 2 regels waar The curious of Benjamin butten gaat ?

Goodfella
11 maart 2009, 20:46
Kunt u ook in het kort vertellen,, gewoon 1 of 2 regels waar The curious of Benjamin butten gaat ?

http://www.moviemeter.nl/film/45404 ;)
Overigens is iedereen een 'jij' op dit forum hoor. ;) Onderling respect is prima, maar 'u' zeggen tegen een mede-forummer wordt iets té formeel. :D :D

Ja Snatch is een heerlijke film. :D

Pavlos
11 maart 2009, 20:59
Overigens is iedereen een 'jij' op dit forum hoor. ;) Onderling respect is prima, maar 'u' zeggen tegen een mede-forummer wordt iets té formeel. :D :D

Laat em toch. :cool::p

Benjamin Button gaat over een man die in een oud lichaam geboren wordt en steeds jonger zal worden.

Goodfella
11 maart 2009, 21:04
Laat em toch. :cool::p

Bedoel er voor de rest ook niets mee. :D Hij mag iedereen wel 'u' noemen hoor. Al hoef je dat niet te doen bij Fons en Frons. :D

Toestraks 1408 gezien... Niet al te goede Horror/Thriller. John Cusack speelde de hoofdrol, Samuel L. Jackson stond wel op de hoes maar kwam er nauwelijks in voor. Publiciteitsstunt dus.

Het gaat over een hotelkamer (nummer 1408, hoe toepasselijk :D ) die 'behekst' is. Daar zijn in het verleden allemaal mensen gestorven. Alle aspecten waren er om er een goede horrorfilm van te maken. Ze hebben dit helaas nagelaten. Weinig momenten waarbij je écht even omhoog schrikt, dit had beter gemoeten. Gemiste kans.

Maastrichtenaar
11 maart 2009, 23:09
Het gaat over een hotelkamer (nummer 1408, hoe toepasselijk :D ) die 'behekst' is.

Cliché! :rolleyes: :D

Goodfella
11 maart 2009, 23:13
Cliché! :rolleyes: :D

Ja achja, een dergelijk scenario biedt toch een hoop perspectief. Naar mijn mening hadden ze er veel meer uit kunnen halen. Nu is het niet meer waard dan een vijfje op een schaal van tien, als het aan mij zou liggen tenminste. :D

DikkeDuitser
12 maart 2009, 10:15
Gewoon een goed verhaal van Stephen King. Helaas zijn zijn boeken, zo blijkt, erg moeilijk te verfilmen. Hoewel je nou niet kan zeggen dat The Green Mile en Shawshank Redemption zo vervelend zijn om naar te kijken.

Swazi
12 maart 2009, 15:30
Gewoon een goed verhaal van Stephen King. Helaas zijn zijn boeken, zo blijkt, erg moeilijk te verfilmen. Hoewel je nou niet kan zeggen dat The Green Mile en Shawshank Redemption zo vervelend zijn om naar te kijken.

maargoed, als je de verfilmongen van The Dreamcatcher en It bekijkt, dan is het SF gehalte echt dik te hoog naar mijn smaak.

daarentegen is Rose Red zijn allerbeste verfilming.

DikkeDuitser
13 maart 2009, 10:40
maargoed, als je de verfilmongen van The Dreamcatcher en It bekijkt, dan is het SF gehalte echt dik te hoog naar mijn smaak.

daarentegen is Rose Red zijn allerbeste verfilming.

Die film heb ik niet gezien.

SF? Het heeft toch niet zoveel met Science van doen?

Dreamcatcher vond ik een enorme (@*-film. Het einde was zelfs compleet anders dan in het boek. Bovendien, die gehandicapte figuur was in het boek een geweldig karakter, in de film een drol.

It vind ik wel weer een vette film, maar het niveau van het boek kan 'ie bij lange na niet halen.

Nobody
13 maart 2009, 16:19
Heeft iemand Watchmen al gezien? Ik vond hem verrassend goed. Eerste keer dat ik het verhaal in een film gebaseerd op een comic goed vond. Verder is de actie goed en striphelden blijven leuk :cool:

DikkeDuitser
14 maart 2009, 13:54
Heeft iemand Watchmen al gezien? Ik vond hem verrassend goed. Eerste keer dat ik het verhaal in een film gebaseerd op een comic goed vond. Verder is de actie goed en striphelden blijven leuk :cool:

Sin City en 300 niet dan?

benjamin15
15 maart 2009, 12:03
Ik heb de afgelopen week Voetbal Hooligans films gezien,,
ik ben helemaal gek van die films, maar ik zou graag willen weten als er nog meer films zijn,, ik heb al gekeken: Green street hooligans 1&2,, Cass the movie,, The footbal Factory,, zijn er nog meer Hooligans film zo ja,, kunt u mij die dan even vertellen !?

Goodfella
15 maart 2009, 13:34
Gisteren/Vandaag naar Watchmen geweest in de bios, goede film. :cool: Overduidelijk Zack Snyder, lekker heftig dus, al was er wel een goede 20/30min met vrij weinig actie en veel verhaal. Dat verhaal is helemaal op de voet van de werkelijke strip, dus éigenlijk zou je die moeten kennen wil je het verhaal ook goed kunnen volgen. Het eind is namelijk best raar te noemen, maar naar het schijnt vrij logisch als je de strip kent.

Swazi
15 maart 2009, 18:16
Die film heb ik niet gezien.

SF? Het heeft toch niet zoveel met Science van doen?

Dreamcatcher vond ik een enorme (@*-film. Het einde was zelfs compleet anders dan in het boek. Bovendien, die gehandicapte figuur was in het boek een geweldig karakter, in de film een drol.

It vind ik wel weer een vette film, maar het niveau van het boek kan 'ie bij lange na niet halen.

ik doelde in die 2 films op het totaal onrealistische einde.
die spin bij it, is ZO'N anticlimax.
verneukt de hele film.
net zo bij dreamcatcher, maar dat is zowiezo een boutfilm.

rose red is echt een aanrader, als je van het stephen king genre houdt.

Swazi
15 maart 2009, 18:17
ik ben helemaal gek van die films, maar ik zou graag willen weten als er nog meer films zijn,, ik heb al gekeken: Green street hooligans 1&2,, Cass the movie,, The footbal Factory,, zijn er nog meer Hooligans film zo ja,, kunt u mij die dan even vertellen !?

een deel is gebaseerd op hooligans, the rise of the footsoldier.

Nobody
16 maart 2009, 10:30
Sin City en 300 niet dan?

Sin City heb ik eerlijk gezegt nooit gezien en 300 vond ik wel ok, maar niet zo goed als Watchmen.

Nobody
16 maart 2009, 10:31
Gisteren/Vandaag naar Watchmen geweest in de bios, goede film. :cool: Overduidelijk Zack Snyder, lekker heftig dus, al was er wel een goede 20/30min met vrij weinig actie en veel verhaal. Dat verhaal is helemaal op de voet van de werkelijke strip, dus éigenlijk zou je die moeten kennen wil je het verhaal ook goed kunnen volgen. Het eind is namelijk best raar te noemen, maar naar het schijnt vrij logisch als je de strip kent.

Ik heb de strip nooit gelezen, maar het einde van de film vond ik juist wel passend. Al schijnt het einde wel aangepast te zijn vor de film.

Goodfella
16 maart 2009, 11:32
Ik heb de strip nooit gelezen, maar het einde van de film vond ik juist wel passend. Al schijnt het einde wel aangepast te zijn vor de film.

Nee. Het eind is juist volledig afgeleid van de strip.

Ik vind '300' nog steeds de beste film van Zack Snyder, met Watchmen op een tweede plaats, gevolgd door Sin City.

DikkeDuitser
16 maart 2009, 12:04
I.D.
http://www.imdb.com/title/tt0113375/

verneukt de hele film.

Zal ik toch eens opzoeken.
En zoals ik al zei, het einde van Dreamcatcher is in het boek totaal anders. Het boek vond ik echt geweldig, de film alles behalve.

Sin City heb ik eerlijk gezegt nooit gezien en 300 vond ik wel ok, maar niet zo goed als Watchmen.
Da's natuurlijk wat anders dan 'niet goed'. ;)

Watchmen staat wel hoog aan mijn to-see-list.

De Bouterbaas
16 maart 2009, 12:06
Een 'paar' goede films:
300 ; American Gangster ; Taken ; Seraphim Falls ; Black Hawk Down ; Chronicles of Riddick ; Cinderella Man ; Constantine ; Fightclub ; Four Brothers ; The Bourne Identity ; The Bourne Supremacy ; The Bourne Ultimatum ; Tombstone ; From Hell ; Gladiator ; Gone Baby Gone ; Hannibal ; In The Valley Of Elah ; Into The Wild ; Man On Fire ; Micheal Clayton ; No Country for Old Men ; Ocean's Eleven ; Ocean's Twelve ; Ocean's Thirtheen ; Pirates Of The Caribbean ; Pulp Fiction ; Saving Private Ryan ; Scarface ; Snatch ; Tears Of The Sun ; Batman Begins ; The Dark Knight ; The Departed ; The Green Mile ; The Matrix ; The Godfather ; The Sixth Sense ; Saving Private Ryan ; The Shawshank Redemption ; There Will be Blood
Goeie lijst Joe!

Meadje
16 maart 2009, 14:52
Gister The Reader gezien, ook een hele mooie film.

Rogue_1
16 maart 2009, 23:35
Gisteren met een vriendin the green mile gezien, toch een van mijn favo films, de mooiste film na lord of the rings denk ik. Al vind ik Braveheart ook wel supermooi, ik hou echt van Mel Gibson en Tom hanks.
Laatst the pianist gekocht, maar nog niet gezien, weet iemand of hij echt zo mooi is?
Ook Laatst Atonement gezien met Keira knightly, was wel een mooie film maar had meer verwacht.
The dark knight blijft ook supergaaf. Heath Ledger rules! Christian bale ook trouwens ( zeker in the prestige! wat een mooie film )

D.C
17 maart 2009, 12:28
Gisteren met een vriendin the green mile gezien, toch een van mijn favo films, de mooiste film na lord of the rings denk ik. Al vind ik Braveheart ook wel supermooi, ik hou echt van Mel Gibson en Tom hanks.
Laatst the pianist gekocht, maar nog niet gezien, weet iemand of hij echt zo mooi is?
Ook Laatst Atonement gezien met Keira knightly, was wel een mooie film maar had meer verwacht.
The dark knight blijft ook supergaaf. Heath Ledger rules! Christian bale ook trouwens ( zeker in the prestige! wat een mooie film )

The pianist is een prachtige film die je echt gezien moet hebben. Mooi acteerwerk van Brody ook.

Johan Derksen
17 maart 2009, 16:05
Update
Saving Private Ryan, The Blair Witch Project, Pulp Fiction, The Bourne Trilogy, Dawn of the Dead, Superbad, 28 Weeks Later, Reservoir Dogs, The Patriot, Snatch, Cloverfield, Cast Away, Batman Begins, Dumb & Dumber, 300, Sin City, Green Mile, There's Something About Mary, War of the Worlds, The Matrix, Pirates of the Caribbean Trilogy, Shawnshank Redemption, Forrest Gump, Face/Off, Groundhog Day, Truman Show, Hot Fuzz, Ocean's Eleven, Saving Private Ryan, Lord of the Rings Trilogy, Shaun of the Dead, Dark Knight, The Usual Suspect, Schindler's List, Four Brothers, The Sixth Sense, Saw (vooral de eerste).

Er zullen vast nog meer films zijn, maar die ben ik gewoon ff vergeten. :p

Rogue_1
17 maart 2009, 16:21
Ik zie bij veel mensen four brothers staan, is die nou echt zo goed dan? moet ik toch maar eens gaan kijken dan denk ik. Kan iemand kort samenvatten waar hij over gaat?
net the happening gekeken met mark whalberg, wat een vage film. Vond hem best wel creepy. Mark zijn broer vind ik trouwens een betere acteur: donnie wahlberg, wat een goeie gast is dat.

Goodfella
17 maart 2009, 18:39
Ik zie bij veel mensen four brothers staan, is die nou echt zo goed dan? moet ik toch maar eens gaan kijken dan denk ik. Kan iemand kort samenvatten waar hij over gaat?
net the happening gekeken met mark whalberg, wat een vage film. Vond hem best wel creepy. Mark zijn broer vind ik trouwens een betere acteur: donnie wahlberg, wat een goeie gast is dat.

'Nadat hun adoptiemoeder bij een winkeloverval is vermoord, komen de vier - zeer verschillende - Mercer-broers bij elkaar om de zaak in eigen handen te nemen. Als ze de moordenaar op het spoor komen, realiseren ze zich al gauw dat hun oude manier van zakendoen nieuwe gevolgen heeft.'

http://www.moviemeter.nl/film/30494

Swazi
17 maart 2009, 20:14
The pianist is een prachtige film die je echt gezien moet hebben. Mooi acteerwerk van Brody ook.

net als the horse whisperer zeker.

mensen die in die film meegespeeld hebben moesten ze voorgoed van het witte doek verbannen.

E-jays
17 maart 2009, 20:21
the boondock saints, snatch, layer cake, lucky number slevin, crank, deathproof, planet terror, pulp fiction, lock stock and two smocking barrels, scarface, running scared, transporter, enzovoort

Vedette
17 maart 2009, 21:39
verneukt de hele film.

Wat het einde ook mocht zijn, ik heb door IT een trauma opgelopen voor clowns.

Als ik er eentje tegenkom op straat heb ik de neiging z'n gezicht in te slaan.

Rogue_1
17 maart 2009, 22:33
Dat heb ik dus ook, ik heb de It 30 minuten gekeken toen ik nog jong was en ik ben nog steeds panisch voor clowns. Vind ze echt vreselijk eng en als ik er een zien loop ik er graag met een giga boog omheen. Brrrr.

Johan Derksen
18 maart 2009, 13:55
Vooral die scene met dat boek waarin Pennywise een paar eeuwen terug met z'n 10-voudige salto naar de voorgrond komt. Dan ziet hij die kinderen en hoor je zo'n keiharde grom! Scary shit! Heb ik een trauma aan overgehouden... :p
Nu vind ik IT meer komisch dan horror. Vooral de SFX zijn hilarisch! ;)

Goodfella
18 maart 2009, 17:30
Nog maar wat willerkeurige, goede films:

- Rendititon
- The Prestige
- Charlie Wilson's War
- Gran Torino
- The Weatherman

Op de planning om te gaan bekijken in de bios:
- Dragonball
- Terminator: Salvation
- Harry Potter and the Half-blood Prince
- ....

Rogue_1
19 maart 2009, 10:50
The Prestige was een van de beste films die ik ooit gezien heb, zo lekker ingewikkeld, veel onverwachte wendingen, wat een geweldige cast en gewoon een super gave film. Toen ik die in de bios gezien had liep ik eindelijk eens met een voldaan gevoel de bios uit ( meeste films vallen tegenwoordig toch tegen vind ik ).
Harry Potter and the half blood prince schijnt erg tegen te vallen heb ik al van veel mensen gehoord, hoop dat ik hem alsnog wel goed ga vinden. Mijn verwachtingen liggen gelukkig niet zo heel hoog.

Goodfella
19 maart 2009, 14:24
The Prestige was een van de beste films die ik ooit gezien heb, zo lekker ingewikkeld, veel onverwachte wendingen, wat een geweldige cast en gewoon een super gave film. Toen ik die in de bios gezien had liep ik eindelijk eens met een voldaan gevoel de bios uit ( meeste films vallen tegenwoordig toch tegen vind ik ).
Harry Potter and the half blood prince schijnt erg tegen te vallen heb ik al van veel mensen gehoord, hoop dat ik hem alsnog wel goed ga vinden. Mijn verwachtingen liggen gelukkig niet zo heel hoog.

Harry Potter is nog niet eens uit in de bioscoop. :o

Mark van Bommel
19 maart 2009, 16:18
Nog maar wat willerkeurige, goede films:

- Rendititon

Deze bekijk ik op school ook. Tot nu toe idd een erg goede film. Zonder echt grote acteurs toch een erg goed script en er wordt goed geacteerd.

Vedette
19 maart 2009, 16:19

Sin City vond ik een ongelooflijke baggerfilm.

Tot het einde, en toen vond ik hem opeens briljant.

Da's alles wat ik kon herinneren.

Rogue_1
21 maart 2009, 09:53
@ Joe : nee hp is nog niet uit in de bios maar in Amerika wel en ik heb daar met veel mensen gesproken die hem al gezien hadden en die vonden het allemaal erg tegenvallen. Ook van mensen op fora gehoord dat hij erg tegenvalt, zou me ook niet verbazen, het was ook het minst goeie boek.

Goodfella
21 maart 2009, 19:46
@ Joe : nee hp is nog niet uit in de bios maar in Amerika wel en ik heb daar met veel mensen gesproken die hem al gezien hadden en die vonden het allemaal erg tegenvallen. Ook van mensen op fora gehoord dat hij erg tegenvalt, zou me ook niet verbazen, het was ook het minst goeie boek.

Ook in Amerika is de film nog niet uit. ;) De wereldpremiere is pas op 15 Juli, dus al wat jij hebt gelezen kun je afdoen als pure onzin.

Davy-040
22 maart 2009, 17:10
Binnekort The Fast and The Furious 4 met Vin Diesel & Paul Walker.
Ik vond deel 1 good, deel 2 beter en deel 3 was wat minder.

Maastrichtenaar
17 mei 2009, 02:16
Ik ben vandaag naar 'Angels and Demons' (Het Bernini mysterie) geweest. Goede film met gewéldige muziek! Voor de mensen die 'The Da Vinci Code' goed vonden is deze film (geen vervolg, wel weer Robert Langdon i.d. hoofdrol) zeker een aanrader, weer een mooi resultaat van Ron Howard :)

http://benamormoviehouse.files.wordpress.com/2009/01/angels-set02.jpg

Goodfella
17 mei 2009, 22:39
Ik ben vandaag naar 'Angels and Demons' (Het Bernini mysterie) geweest. Goede film met gewéldige muziek! Voor de mensen die 'The Da Vinci Code' goed vonden is deze film (geen vervolg, wel weer Robert Langdon i.d. hoofdrol) zeker een aanrader, weer een mooi resultaat van Ron Howard :)

Even een kleine verheldering: de film 'Angels & Demons' is géén directe vervolging van het boek 'Het Bernini Mysterie'. Er is zelfs al een apart boek uitgekomen, conform het script van de film die vorige week woensdag in premiere ging (ik was erbij :D).

Goede film, maar voor sommige momenten had de regisseur iets meer tijd mogen en moeten pakken. Het kwam filmtechnisch gezien op mij té chaotisch over, zelfs voor een 'race tegen de klok-scenario'. Verder speelde Tom Hanks een goede rol, maar de beste acteur was Ewan McGregor als de camerlengho van de Paus.

Maastrichtenaar
17 mei 2009, 23:09
Even een kleine verheldering: de film 'Angels & Demons' is géén directe vervolging van het boek 'Het Bernini Mysterie'. Er is zelfs al een apart boek uitgekomen, conform het script van de film die vorige week woensdag in premiere ging (ik was erbij :D).

Goede film, maar voor sommige momenten had de regisseur iets meer tijd mogen en moeten pakken. Het kwam filmtechnisch gezien op mij té chaotisch over, zelfs voor een 'race tegen de klok-scenario'. Verder speelde Tom Hanks een goede rol, maar de beste acteur was Ewan McGregor als de camerlengho van de Paus.

Inderdaad, Ewan McGregor speelde het inderdaad prima. :o Trouwens: er verschilt toch niet héél veel tussen het boek en de film, behalve het einde dan. ;)

Goodfella
18 mei 2009, 10:45
Inderdaad, Ewan McGregor speelde het inderdaad prima. :o Trouwens: er verschilt toch niet héél veel tussen het boek en de film, behalve het einde dan. ;)

Nog wel iets meer dan het einde alleen hoor. ;) Om even een voorbeeld te geven (ik zal het in witte letters doen zodat ik niks verraad voor degenen die de film nog willen zien, je zult de ogenschijnlijke leegte tussen de puntjes dus even moeten selecteren): ....in het boek is het zo dat Langdon pas zo op de helft naar het archief van het Vaticaan mag. Voordat hij daar naartoe mocht, had de Directeur van CERN ook nog e.e.a. te maken met het verhaal. In de film komt deze Directeur nog niet eens voor en mag Langdon al vrij snel het archief in (met de zegen van de Camerlengho). Daarnaast kwam in de film niet/nauwelijks naar voren dat de vermoorde man op het begin, de vader was van Vitoria Vetra. Om maar even wat voorbeelden te geven.......

Stifler
18 mei 2009, 13:49

om het je nog sterker te vertellen.
Het Bernini mysterie is eigenlijk de voorloper op de DaVince Code.
als je de boeken leest zul je merken dat Robert Langdon in het begin bij de DaVinci Code nog terugdenkt aan zijn geliefde uit het bernini mysterie en dat hij eigenlijk helemaal geen zin heeft in weer zo'n heksenjacht.
Maar ondanks dat ben ik toch benieuwd hoe de film geworden is.

De Bouterbaas
25 mei 2009, 15:14

De Da Vinci Code was een matige film, zeker in vergelijking met het boek. Laten we hopen dat A&D beter is.

Kruspe
26 mei 2009, 12:25
Afgelopen 3 dagen, 3 films gekeken (moet toch wat he in je examens:p)

_Gladiator: Wat een prachtige film blijft dit, met geweldige acteurs (Russel Crowe, en Ralf Moeller), met prachtige muziek van Lisa Gerrard
_The Insider: Nog een topfilm met Russel Crowe en muziek van Lisa Gerrard
_Pride and Glory: Begin was matig, maar het laatste uut maakt heel erg veel goed. Erg leuke film!

Bacchus
26 mei 2009, 12:35
Wat mij betreft de moeite waard:

Scarface
Temmink
I.D.
Hooligans (1&2)
Rise of the footsoldier
Seven
Million Dollar Baby
Stand By Me

En vele vele anderen... :D

Hoetierick
26 mei 2009, 14:29
Even een afrader: JCVD. Het verhaal klinkt leuk - Jean-Claude Van Damme spot met zichzelf- maar op een tweetal scenes na is deze film het bekijken nauwelijks waard. Spaar jezelf de tijd, ga anderhalf uur iets leuks doen, maar laat deze film links liggen.

Goodfella
26 mei 2009, 14:35
Afgelopen tijd véél films gezien, o.a.:

Watchmen, Dragonball: Evolution, Angels & Demons, American Beauty, '300', The Usual Suspects, X-Men Origins: Wolverine e.a.

Niet stilgezeten dus (figuurlijk dan :D)

Heb grootse plannen om de collectie binnenkort flink uit te breiden. Op dit moment bestaat deze 'nog maar' uit een stuk of 70 dvd's, daar moeten er nog minimaal 21 bijkomen. :D Bol.com zal overuren gaan draaien. :D

Dit zijn ze alle 21:
KLIK (http://www.moviemeter.nl/my_mm/my_films/#) en dan is het de tweede lijst.

Bacchus
26 mei 2009, 14:57
En natuurlijk in de serie maffiafilms:
Goodfellas
Reservoir Dogs
The Godfather (I, II & II)
The Untouchables
The Departed
A Bronx Tale

Goodfella
26 mei 2009, 15:39
En natuurlijk in de serie maffiafilms:
Goodfellas
Reservoir Dogs
The Godfather (I, II & II)
The Untouchables
The Departed
A Bronx Tale

Heb je 'Road to Perdition' al eens gezien Remy? Goede film met een meesterlijke rol van Tom Hanks. :cool:

Bacchus
26 mei 2009, 15:43
Heb je 'Road to Perdition' al eens gezien Remy? Goede film met een meesterlijke rol van Tom Hanks. :cool:
Ik heb 'm zelfs op m'n pc staan zie ik nu...:confused:

Maar nog niet gekeken (of wel gekeken, maar in een staat waarvan ik niets anders kan zeggen dan 'zorgelijk'). ;) Ik kom daar spoedig op terug. :p

Bacchus
26 mei 2009, 22:13
Alsnog even gekeken. Goeie film, lekker 'drukkend' sfeertje de hele film door. :cool:
Het begin gaf het einde eigenlijk al weg, dat was wel jammer vond ik. Desalniettemin een leuke film.

Goodfella
26 mei 2009, 22:21
Er komt weer een nieuwe Quentin Tarantino uit! :D 'Inglourious Basterds' zal die gaan heetten. Kijk er nu al naar uit. :cool:

Alsnog even gekeken. Goeie film, lekker 'drukkend' sfeertje de hele film door. :cool:
Het begin gaf het einde eigenlijk al weg, dat was wel jammer vond ik. Desalniettemin een leuke film.

Het is ook echt niet de beste film ooit gemaakt nee, maar ik vind de acteerprestatie van Tom Hanks wel één van zijn beste tot nu toe.

LeicesterPhoolies
27 mei 2009, 12:43
Er komt weer een nieuwe Quentin Tarantino uit! :D 'Inglourious Basterds' zal die gaan heetten. Kijk er nu al naar uit. :cool:

De filmcriticus van 'The Times' heeft die film in Cannes gezien. Hij begon zijn stukje over die film (even uit het hoofd):

Alhoewel ik een absolute QT-hater ben, was het een top-film...

Goodfella
27 mei 2009, 23:17
Yes! Nog een mooie Michael Mann voor de boeg :cool: Christian Bale én Johnny Depp in de cast, ben érg benieuwd naar dat duo. :cool: :

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/46/PEPOSTERsm.jpg

'Public Enemies'
Verenigde Staten
Misdaad / Drama
143 minuten

geregisseerd door Michael Mann
met Johnny Depp, Christian Bale en Marion Cotillard

John Dillinger (Johnny Depp) is een uiterst gevaarlijke crimineel, die door FBI-agent Melvin Purvis (Christian Bale) op de hielen wordt gezeten. Purvis ziet het als zijn levensdoel om de legendarische gangster op te pakken en door zijn grote vasthoudendheid sluit het net rond Dillinger zich steeds vaster.

De filmcriticus van 'The Times' heeft die film in Cannes gezien. Hij begon zijn stukje over die film (even uit het hoofd):

Alhoewel ik een absolute QT-hater ben, was het een top-film...

Ik hoop dat dát veel goeds betekent. :D (Dus dat Tarantino zijn 'manier van' niet gewijzigd heeft, maar eerder verbeterd. :p :D

Maastrichtenaar
28 mei 2009, 00:12
Ik hoop dat dát veel goeds betekent. :D (Dus dat Tarantino zijn 'manier van' niet gewijzigd heeft, maar eerder verbeterd. :p :D

De echte Tarantino-fans waren er naar verluid niet zo over te spreken...;)

Goodfella
28 mei 2009, 13:12
De echte Tarantino-fans waren er naar verluid niet zo over te spreken...;)

Daar kom ik liever zelf achter. ;) :D

Maastrichtenaar
29 mei 2009, 00:09
Daar kom ik liever zelf achter. ;) :D

Zo is 't maar net. Lijkt me wel een leuke film eerlijk gezegd. :o

Onlangs ook nog 'Body of lies' gezien met Leonardo Di Caprio en Russel Crowe. Hoewel ik vroeger geen hoge pet op had van Di Caprio, vind ik hem de laatste jaren een goede acteur, ik kijk graag naar hem.

http://www.iwatchstuff.com/2007/12/11/body-of-lies-leo.jpg

Davy-040
29 mei 2009, 03:16

Onlangs ook nog 'Body of lies' gezien met Leonardo Di Caprio en Russel Crowe. Hoewel ik vroeger geen hoge pet op had van Di Caprio, vind ik hem de laatste jaren een goede acteur, ik kijk graag naar hem.

http://www.iwatchstuff.com/2007/12/11/body-of-lies-leo.jpg

Zeker een top 5 acteur van de laatste 10 jaar !

D.C
29 mei 2009, 11:15
Voor liefhebbers van de Lord of the Rings:

http://www.youtube.com/watch?v=9H09xnhlCQU&feature=featured

Zeer goed gemaakt met een budget van minder dan 5000 dollar!

Goodfella
29 mei 2009, 12:44

Ik kijk er in ieder geval érg naar uit. :cool: Komende week ga ik naar Terminator: Salvation. Christian Bale als John Conner in de toekomst, klinkt goed! :D :cool: Vind Bale sowieso een geweldige acteur (geweldige rol gespeeld als Batman in BB en TDK; in Shaft, Equilibrium, The Prestige, 3:10 To Yuma etc. speelde hij ook érg goed). :cool:

Zeker een top 5 acteur van de laatste 10 jaar !

Week of 4 terug de film ook gezien, absoluut géén slechte. Vond ook Russel Crowe érg goed acteren, terwijl Di Caprio bij tijd en wijlen zijn niveau van 'The Departed etaleerde. Dat is al een prestatie opzich, daar die film toch wel één van de allerbeste films van de laatste paar jaar is. Matt Damon, Mark Wahlberg en Jack Nicholson spelen ook érg goed, maar Leo steelt daar echt de show. :cool:

Davy-040
29 mei 2009, 21:09
[/QUOTE] Week of 4 terug de film ook gezien, absoluut géén slechte. Vond ook Russel Crowe érg goed acteren, terwijl Di Caprio bij tijd en wijlen zijn niveau van 'The DepartedMatt Damon, Mark Wahlberg en Jack Nicholson spelen ook érg goed, maar Leo steelt daar echt de show. [/QUOTE]

Jack Nicholson Top 5 All-Time wat is hij briljant grapping en gevaarlijk op hetzelfde moment.

Goodfella
4 juni 2009, 13:02
Gisteren Terminator: Salvation gezien. :cool: Goede film, maar hopelijk komen er geen hypocriete filmkenners die deze film af gaan kraken op basis van de eerste drie films. Het is namelijk een film opzich, want een trilogie met een nieuwe hoofdrolspeler (en zeker zo rond Arnold Schwarzenegger) wordt dan natuurlijk meteen heel anders.

Christian Bale speelt in ieder geval erg goed, evenals Chris Worthington.

Hoetierick
4 juni 2009, 21:54
Gisteren Terminator: Salvation gezien. :cool: Goede film, maar hopelijk komen er geen hypocriete filmkenners die deze film af gaan kraken op basis van de eerste drie films. Het is namelijk een film opzich, want een trilogie met een nieuwe hoofdrolspeler (en zeker zo rond Arnold Schwarzenegger) wordt dan natuurlijk meteen heel anders.

Christian Bale speelt in ieder geval erg goed, evenals Chris Worthington.

Christian Bale begint een topper te worden! De 2 batman-films vond ik geweldig! Beter dan de eerste serie batman-verfilmingen. The prestige en rescue dawn waren ook absoluut de moeite waard.

Goodfella
4 juni 2009, 23:01
Christian Bale begint een topper te worden! De 2 batman-films vond ik geweldig! Beter dan de eerste serie batman-verfilmingen. The prestige en rescue dawn waren ook absoluut de moeite waard.

In Shaft speelde hij al een érg sterke rol naast Samuel L. Jackson. :cool:

Binnenkort Johnny Depp én Christian Bale in één film. :cool: Dat belooft wat. :cool:

Maastrichtenaar
7 juni 2009, 21:19
Ik heb gisteren maar eens een 'klassieker' bij de videotheek gehaald. Oliver Stones 'JFK', over de moord op, de naam zegt het al, John F. Kennedy, maar nog meer over het onderzoek van Jim Garrison (Kevin Costner) naar de moord. Jim Garrison is de officier van justitie van New Orleans en ontwikkelt een complottheorie over de moord. Ik moet zeggen dat ik het werkelijk een super-film vond. Ik was al gecharmeerd van Oliver Stone, maar ik had deze film (met name omdat hij van voor mijn tijd was) nog nooit gezien. Voor iedereen die hem tot nu toe nog niet gezien heeft, kijken!

http://www.dirjournal.com/entertainment-journal/wp-content/uploads/2009/03/jfk.jpg

The Joker
14 juni 2009, 15:03
Een paar aanraders:

Goal! Kick Off
http://www.mediadis.com/pictures/big/153089.jpg
Hier vertrekt de jonge Santiago Munez naar Newcastle via een Mexicaanse amateurclub.
Goal! 2 Living The Dream
http://www.dvd.nl/images/reviews/3113/whole_cover.jpg
Hier vertrekt hij naar Real Madrid.
Goal! 3
Komt uit in 2010, gaat over het WK.

Lord of The Rings
http://www.elvish.org/gwaith/graphics/rotk_cdcover.jpg
Kennen jullie ongetwijfeld al

http://www.fame.nl/images/uploaded/i%20am%20legend_1.jpg
ZEKER DE MOEITE WAARD.

Films die je niet moet kijken
* Yes Man
* James Bond Quantem Of Solace (Maar Casino Royale was wél erg goed)

*^*Marjolein*^*
15 juni 2009, 23:28
Een paar aanraders:

http://www.fame.nl/images/uploaded/i%20am%20legend_1.jpg
ZEKER DE MOEITE WAARD.

I am Legend, hilarische film. En dat was vast niet de bedoeling dus dat zegt genoeg, denk ik. ;)

Maastrichtenaar
20 juni 2009, 20:36
I am Legend, hilarische film. En dat was vast niet de bedoeling dus dat zegt genoeg, denk ik. ;)

Vond hem ook niet geweldig. Leuk voor een avondje plat vermaak, het enige verrassende aan de film vond ik (spoiler) *dat Will Smith doodgaat.*

Merel
21 juni 2009, 12:43
The Proposal is ook echt leuk. Gister naar toe geweest, heb echt moeten lachen.

''Windows, windows, walls, walls. Sweat on your balls and bitches who fall.'' :D

Perzian
21 juni 2009, 15:02
The Proposal is ook echt leuk. Gister naar toe geweest, heb echt moeten lachen.

''Windows, windows, walls, walls. Sweat on your balls and bitches who fall.'' :D

Ryan Reynolds is sowieso een held. :D Ik ga die ook kijken denk ik, vond de trailer erg grappig.

Merel
21 juni 2009, 15:36
Sandra Bullock is er ook echt goed in. Moet je op die oma letten, nou zeg. Ik kwam niet meer bij.

Maastrichtenaar
21 juni 2009, 23:03
Vandaag 'L'instinct de mort' (Public enemy number one) gezien, over de opkomst van een van Frankrijk haar grootste misdadigers ooit: Jacques Mesrine. Mijn mening: goede, maar ook harde film. Mijn bewondering gaat uit naar acteur Vincent Cassel, die de rol van een meedogenloze misdadiger niet op de huid geschreven lijkt te zijn, maar hem wel super vertolkt. Absolute aanrader. Komende vrijdag ligt 'Public enemy number one, parte deux' bij de videotheek, ik kan haast niet wachten.

http://static.guim.co.uk/Guardian/world/gallery/2008/oct/23/france/MESRINE-VISUEL-SEUL-1766.jpg

The Joker
6 juli 2009, 16:15
Net in de bios de Hangover gezien, was wel grappig:D
http://www.cyberhap.com/blog/media/1/20090611-the-hangover.jpg

Bedlampje
6 juli 2009, 17:04
Net in de bios de Hangover gezien, was wel grappig:D
http://www.cyberhap.com/blog/media/1/20090611-the-hangover.jpg

Heb ik wel eens wat over gehoord lijkt me erg grappige film, zowiezo hou ik heel erg van hilarische films zoals Yes Man en Ace Ventura Pet Detective. Ja toevallig allebei van Jim Carrey maar hij is gewoon heel geniaal :)

The Joker
6 juli 2009, 18:41
Heb ik wel eens wat over gehoord lijkt me erg grappige film, zowiezo hou ik heel erg van hilarische films zoals Yes Man en Ace Ventura Pet Detective. Ja toevallig allebei van Jim Carrey maar hij is gewoon heel geniaal :)

Yes Man viel mij tegen, Ace Ventura 2 vind ik slecht. Niettemin is Jim Carey inderdaad echt briljant:)

Bedlampje
6 juli 2009, 18:46
Yes Man viel mij tegen, Ace Ventura 2 vind ik slecht. Niettemin is Jim Carey inderdaad echt briljant:)

Ik hoorde laatst van iemand dat Jim Carrey een serieuze film had gemaakt :p
Waarom vond je Yes Man en Ace Ventura 2 slecht dan ik vind ze echt briljant:o

The Joker
6 juli 2009, 18:58
Ik hoorde laatst van iemand dat Jim Carrey een serieuze film had gemaakt :p
Waarom vond je Yes Man en Ace Ventura 2 slecht dan ik vind ze echt briljant:o

Die serieuze film zal wel Yes Man zijn geweest,daar kon ik geen grappig stukje in vinden:p Nee die serieuze film was the Number 23.

AV2 vond ik gewoon slap, hetzelfde geld voor Yes Man. Maar bij de films Liar Liar, Ace Ventura 1 en wel meer van hem heb ik tranen gelachen ;)

Mark van Bommel
6 juli 2009, 19:00
Jim Carrey is meester inderdaad, ook in de AV-films, heerlijk:cool:!

McGuigan
6 juli 2009, 21:35
Jim Carrey is meester inderdaad, ook in de AV-films, heerlijk:cool:!

Och en The Mask dan :cool: Daar heb ik me jaren terug om kapot gelachen. Geniaal vond ik t toen :p

Johan Derksen
7 juli 2009, 10:05
Z'n beste werk komt uit Dumb & Dumber. Althans, dat vind ik. Met z'n geniale oliedomme kop. :D

Bedlampje
7 juli 2009, 10:40
Maar AV is gewoon zo geniaal, telkens als ik het kijk, dan lig ik op dezelfde plekjes helemaal dubbel. Ik vond Yes Man echt wel goed, vooral aan het begin, met ze rotkop :p

Kevin Strootman
7 juli 2009, 18:49
The Shawshank Redemption, deze film is echt masterlijk :cool:

echtwel:cool:

Kevin Strootman
7 juli 2009, 19:15
[QUOTE=Joe Satriani;1713]Hier een vervolg op de versie van het oude forum.

Film top-10:

2) 300

Slechte film.. zoals alle biosfilms op dit moment..
Te weinig beleving in..
Als het maar nieuw is..
Zijn allemaal hetzelfde
Groots aangekondigd met dat stoere stemmetje altijd..
Steeds van dat tromgeroffel..dan is het ineens stil en dan valt er een beest aan ofzo :p ze doen er steeds een ander jasje omheen
Terwijl het eigenlijk steeds maar weer dezelfde zoveelste slappe vertoning is..
Ik hou wel van actie begrijp me niet verkeerd..maar er moet wel wat meer moeite voor gedaan worden om mij helemaal in de ban van een film te zien geraken..
Voor de jongens is het, kijk ! stoer die heldhaftige spartaan.. die een ruig kopje trekt..
Dat ideealbeeld blijven ze allemaal houden, zodat de rest van de film er eigenlijk niet meer toedoet
Net zoals die stomme actrices zoals angeline jolie die ook een keiharde nepkop trekt alsof ze een dikke bout moet laten
Er word misschien wel veel geld in gestoken, maar er word te weinig moeite voor gedaan
Bijv James Bond..
Iedere simpele volger/leek vind het een goede film..terwijl het simpelweg, gewoon maar een beetje geknal is in veronderstelling dat het nieuw en glitter en glamour is..
Ik weet wel beter..
Zo houden ze je gewoon een beetje voor de domme met die mediahype films..
Simpele voorspelbare films.. Waarvan je van tevoren wist dat het alleen maar geknal, mooie vrouwen & een kat en muis spelletje van vallen en opstaan is..
Mij amuseer je er niet mee.. ik kijk nog liever naar een wedstrijd van Ajax Amsterdam (& daar word ik al erg verveeld van, tenzij ze met 6-2 op der kloten krijgen van de beste club van nederland) dan naar zulke simpele zielen films..
Een peutertje vind alles ook geweldig als de shampoo maar van bob de bouwer is..
Het gaat alleen nog maar om filmsterren in filmblaadjes..
Ik vind het te saai allemaal, juist zo spectaculeer, of proberen zo'n illusie af te beelden..zogenaamd verveelt me een beetje:p
Er mag wel iets meer om heen gebouwd worden, om voor mij de illusie hoog te houden

Kevin Strootman
7 juli 2009, 19:21
Die serieuze film zal wel Yes Man zijn geweest,daar kon ik geen grappig stukje in vinden:p Nee die serieuze film was the Number 23.

AV2 vond ik gewoon slap, hetzelfde geld voor Yes Man. Maar bij de films Liar Liar, Ace Ventura 1 en wel meer van hem heb ik tranen gelachen ;)

Pas was the cable guy ook weer op tv..ook voor de wel zoveelste keer weer gekeken :p
puur om dat boeiende idiote acteergedrag van Jim Carrey weer te observeren:D

IT is één van mijn favorieten..vooral omdat men vrienden en hem altijd proberen na te doen..
De ironie achter Pennywise.. :D.. zijn accent en alles om die oneindige zomer heen:D
Is gewoon prachtig..:D
Hy ho silver :D this is battery ace You slime !

De laatste 3 films die ik zag waren Gangs of New york weer en eentje die ik nog nooit had gezien 'as good as it gets' met Jack Nicholson
En weetje wat trouwens helemaal een leipe film is.. : PP
Midnight cowboy (1969), Met een nog hele jonge jon Voight xD naja heel jong, zal ook wel meevallen :p
echt vaag wat daar allemaal gebeurt..

Goodfella
7 juli 2009, 23:23
Slechte film.. zoals alle biosfilms op dit moment..
Te weinig beleving in..
Als het maar nieuw is..
Zijn allemaal hetzelfde
Groots aangekondigd met dat stoere stemmetje altijd..
Steeds van dat tromgeroffel..dan is het ineens stil en dan valt er een beest aan ofzo :p ze doen er steeds een ander jasje omheen
Terwijl het eigenlijk steeds maar weer dezelfde zoveelste slappe vertoning is..
Ik hou wel van actie begrijp me niet verkeerd..maar er moet wel wat meer moeite voor gedaan worden om mij helemaal in de ban van een film te zien geraken..
Voor de jongens is het, kijk ! stoer die heldhaftige spartaan.. die een ruig kopje trekt..
(...)

Niet mee eens. Hedendaagse films waarin die bovenstaande criteria ontbreken zijn er, maar er zijn ook oudere films waarin die aspecten niet naar voren komen. Om maar een paar voorbeelden te noemen van hedendaagse films die absoluut wel goed zijn:

The Departed (Meesterwerkje van Scorsese, al is het niet origineel maar een Amerikaanse versie van..)

Batman Begins ; The Dark Knight: het hele Batman-epos komt perfect naar voren in deze twee films. Ik kijk dan ook erg uit naar het nieuwe deel.

Watchmen: briljante verfilming van een comic die in Nederland weliswaar weinig potten wist te breken, maar globaal wél erg bekend is geweest.

Cinderella Man / A Beatiful Mind / Gladiator etc. Om maar wat films te noemen waarin Russel Crowe schitterde door aanwezigheid.

Zo zijn er talloze voorbeelden te noemen van films die kunnen tippen aan het wat oudere werk. Naar mijn mening past 300 daar ook in. Het is gebasseerd op één van de meest meeslepende legendes uit de Griekse oudheid, gefilmd op een manier zoals nooit eerder is gedaan. De sfeer die er gecreeërd werd was perfect, dé mannenfilm bij uitstek als je het mij vraagt. :cool: Zakk Snyder heeft hiermee briljant werk afgeleverd en heeft met Watchmen bewezen ook af te kunnen wijken van hetgeen hij bekend om staat met films als 'Sin City' en 300 op zijn palmeiras.

Overigens een vriendelijk verzoek om de volgende keer dat je wat post hele regels te gebruiken voor jouw zinnen, op de manier zoals je het nu gedaan hebt leest het verschrikkelijk irritant en neemt het onnodig veel ruimte in beslag van dit topic. :)

Kevin Strootman
8 juli 2009, 11:19
Niet mee eens. Hedendaagse films waarin die bovenstaande criteria ontbreken zijn er, maar er zijn ook oudere films waarin die aspecten niet naar voren komen. Om maar een paar voorbeelden te noemen van hedendaagse films die absoluut wel goed zijn:

The Departed (Meesterwerkje van Scorsese, al is het niet origineel maar een Amerikaanse versie van..)

Batman Begins ; The Dark Knight: het hele Batman-epos komt perfect naar voren in deze twee films. Ik kijk dan ook erg uit naar het nieuwe deel.

Watchmen: briljante verfilming van een comic die in Nederland weliswaar weinig potten wist te breken, maar globaal wél erg bekend is geweest.

Cinderella Man / A Beatiful Mind / Gladiator etc. Om maar wat films te noemen waarin Russel Crowe schitterde door aanwezigheid.

Zo zijn er talloze voorbeelden te noemen van films die kunnen tippen aan het wat oudere werk. Naar mijn mening past 300 daar ook in. Het is gebasseerd op één van de meest meeslepende legendes uit de Griekse oudheid, gefilmd op een manier zoals nooit eerder is gedaan. De sfeer die er gecreeërd werd was perfect, dé mannenfilm bij uitstek als je het mij vraagt. :cool: Zakk Snyder heeft hiermee briljant werk afgeleverd en heeft met Watchmen bewezen ook af te kunnen wijken van hetgeen hij bekend om staat met films als 'Sin City' en 300 op zijn palmeiras.

Overigens een vriendelijk verzoek om de volgende keer dat je wat post hele regels te gebruiken voor jouw zinnen, op de manier zoals je het nu gedaan hebt leest het verschrikkelijk irritant en neemt het onnodig veel ruimte in beslag van dit topic. :)

The Departed is IDD wel een goed voorbeeld van een hedendaagse film die wel voldoet aan de criteria, Wat 300 betreft ik blijf er toch een andere mening aan overhouden, Al ben ik het wel metje eens dat het verhaal van de film, de sfeer in die film, vooral in het begin, De Griekse oudheid toch wel enigzins boeiend zijn. hele regels en meer --> I'll give it a try :D

The Joker
8 juli 2009, 12:26
Ik ben eergister naar The Hangover geweest en ga deze vakantie nog naar Angels en Demons - Het Bernini Mysterie, Harry Potter & The Halfblood Prince en Transformers 2 IMAX.
Ik zal jullie wel op de hoogte houden van de films.

The Hangover: Erg leuke film en zeker een aanrader! Hij is wel een beetje 'vies' dus neem geen hele kleine kinderen mee:p. Maar hij is zeker om te lachen!

Kevin Strootman
8 juli 2009, 12:43

Nou ik vond het doodleuke stille New York wel wat hebben..
Had misschien wel beter gekund maar..
Zo'n film zet je tenminste wel aan het denken :D
Waarom dit, wat als dat.. :p

The Joker
9 juli 2009, 10:56
Gisteren heb ik deze op dvd gezien:
http://www.celebritywonder.com/mp/2002_Signs/movieposter.jpg
Dit is echt een 100 procent aanrader!

Bacchus
9 juli 2009, 11:06
Jim Carrey heeft 't André van Duin-syndroom.
Ik ken die bekkies onderhand wel. Ik kan er nog maar moeilijk om lachen.:o

CNG MrKrateos
9 juli 2009, 12:13
Jim Carrey heeft 't André van Duin-syndroom.
Ik ken die bekkies onderhand wel. Ik kan er nog maar moeilijk om lachen.:o

Oh, ik heb nog niet genoeg Jim Carrey gezien, maar ik geloof je graag. Althans, bij André van Duin heb ik het wel ;)

Bacchus
9 juli 2009, 12:18
Oh, ik heb nog niet genoeg Jim Carrey gezien, maar ik geloof je graag. Althans, bij André van Duin heb ik het wel ;)
Bij The Mask piste ik onderhand in m'n broek van het lachen. The Truman Show ging ook nog prima, maar na Bruce Almighty was het ineens over.

Ik wil Yes Man nog wel een keertje kijken, maar ik ben bang dat bij mij de rek er wel uit is wat betreft Jim Carrey. ;)

The Joker
9 juli 2009, 12:39
Bij The Mask piste ik onderhand in m'n broek van het lachen. The Truman Show ging ook nog prima, maar na Bruce Almighty was het ineens over.

Ik wil Yes Man nog wel een keertje kijken, maar ik ben bang dat bij mij de rek er wel uit is wat betreft Jim Carrey. ;)

Yes Man is naar mijn mening een echte flop.

Bacchus
9 juli 2009, 12:40
Yes Man is naar mijn mening een echte flop.
Geen idee dus... Ik heb de download net aangegooid, hij zal er zo wel zijn.

Mark van Bommel
9 juli 2009, 12:44

Bruce Almighty vond ik sowieso niet zo'n goede film met Jim Carrey. AV daarentegen is great!:D

Bacchus
9 juli 2009, 15:51
Net even Yes Man gekeken. Die vond ik dan wel weer leuk. Gewoon feel good, zonder al te veel van zijn bekende gezichten.:)

The Joker
9 juli 2009, 17:45
Net terug van Transformers 2 in IMAX. Niet onaardig, maar ook niet wat ik ervan verwacht had.

Johan Derksen
10 juli 2009, 23:46
Net terug van Transformers 2 in IMAX. Niet onaardig, maar ook niet wat ik ervan verwacht had.

Da's meestal met sequels. Het verhaal is vaak minder origineel en de bedoeling van sequels is meer om nog zoveel mogelijk geld uit de bekendheid van de naam van de film te halen.

Goodfella
11 juli 2009, 00:20
Da's meestal met sequels. Het verhaal is vaak minder origineel en de bedoeling van sequels is meer om nog zoveel mogelijk geld uit de bekendheid van de naam van de film te halen.

Verhaal staat bij films als 'Transformers' ook op de tweede plaats. Special Effects, daar ging en gaat het om bij TF I en II. II Is opzich geen slechte film, maar als je liever een sterk gespeeld verhaal ziet, dan ga je naar de verkeerde. :cool:

Disselbak
11 juli 2009, 08:18
Net even Yes Man gekeken. Die vond ik dan wel weer leuk. Gewoon feel good, zonder al te veel van zijn bekende gezichten.:)

Ja klopt, had 'm al vrij snel in mn dvd-koffers zitten, vermakelijke film, echt iets uit de Jim Carey-stal.

Maastrichtenaar
13 juli 2009, 14:04

Inderdaad leuk, eindelijk weer eens een film met echte Jim Carey humor. Ik kan daar persoonlijk erg mee lachen :D

Maastrichtenaar
14 juli 2009, 00:53
Vandaag '05/06' gekeken, van Theo van Gogh. Ik moet zeggen dat ik het voor Nederlandse begrippen zeker een goeie film vond. :)

Basrabat
20 juli 2009, 00:17
Vandaag ''Slumdog Millionare'' gezien .. Wat een ongelooflijk goede film; de muziekkeuze is werkelijk fantastisch en dope (MIA-PaperPlanes)

Proud of PSV
20 juli 2009, 00:49
Weet je wat pas een leuke film is, Ice Age 3, wat heb ik gelachen zeg:D:D

The Joker
20 juli 2009, 20:02
Ik schaam me er een beetje voor maar we hebben alle Pixars thuis en elke vind ik ook geweldig:D (op een Luizenleven na dan, en Cars was ook niet echt denderend). Met als hoogtepunt Fiding Nemo, Toy Story 1, Ratatouille en The Incredibles.
Ik kan dan ook niet wachten op Toy Story 3, The Bear & The Bow, Up, Newt en Monsters en Co 2, die allemaal gaan komen.

never-surrender
20 juli 2009, 21:04
O Brother, Where Art Thou?

Geweldige film , alles wat een goede film nodig heeft.

Bacchus
20 juli 2009, 21:22
Vandaag ''Slumdog Millionare'' gezien .. Wat een ongelooflijk goede film; de muziekkeuze is werkelijk fantastisch en dope (MIA-PaperPlanes)
Na jouw post gelezen te hebben, heb ik 'm gedownload en meteen bekeken. Dat wil zeggen, 25 minuten. Toen heb ik 'm uitgezet. Ik vond er werkelijk helemaal niks aan.
Zo zie je maar hoe smaken verschillen... :)

The Joker
20 juli 2009, 22:07

Hij staat bij ons thuis in de kast, heb hem alleen nog niet gezien. Maar bij ons staan zo meer dan 1000 dvds:D

The Joker
20 juli 2009, 22:12
Hb trouwes ook veel zin in woensdag, dan ga ik naar de nieuwe Harry Potter. Ik ben een groot fan van de boeken, en de films vind ik ook wel goed. Bij de films vind ik de Orde van de Feniks niet goed, de Vuurbeker vind ik geweldig.
Bij de boeken vind ik alle boeken heerlijk, behalve de Halfbloed Prins en de laatste, de Relieken van de Dood, viel me ook licht tegen. Maar ik hb ghoord en glesen dat hij erg goed en grappig is, dus ik heb er zin in. Vn t parool krijgt ie 5 sterren, dus das wel goed... (ja me oduers zijn geabonneerd op een amsterdamse krant:eek:)

Mark van Bommel
21 juli 2009, 22:13
Na jouw post gelezen te hebben, heb ik 'm gedownload en meteen bekeken. Dat wil zeggen, 25 minuten. Toen heb ik 'm uitgezet. Ik vond er werkelijk helemaal niks aan.
Zo zie je maar hoe smaken verschillen... :)

Hij is anders ontzettend goed beoordeeld etc. met Oscars. Maar goed, je moet hem natuurlijk leuk vinden.

Afgelopen weekend de film "Shade" gekeken, met o.a. Sylvester Stallone en Jamie Foxx. Best aardige film, al zeg ik 't zelf. Beetje gangsterachtig met poker en geld als doelen. Zeker de moeite waard vind ik, al is het wel een redelijk lastige film, zeker op het eind..;)

Goodfella
21 juli 2009, 22:36
QT-week. :cool: Sin City is al voorbij gekomen, Reservoir Dogs staat nu op, Pulp Fiction zal ergens deze week nog komen en dan hebben we ook nog zijn nieuwste werk, Inglorious Basterds! :cool: :D

Kijk enorm uit naar die film, heb de theatrical trailer al enkele keren gezien, ziet er enorm veelbelovend uit. :cool:

Trailer Inglorious Basterds - KLIK (http://www.youtube.com/watch?v=5sQhTVz5IjQ)

The Joker
22 juli 2009, 10:39
Zometeen naar de nieuwe Hp:):)

Kevin Strootman
22 juli 2009, 18:20
O Brother, Where Art Thou?

Geweldige film , alles wat een goede film nodig heeft.

Jaa! die heb ik ook vrijdag weer voor de zoveelste keer gekeken :D
Leuke humor met die boertjes enzo :D

Kevin Strootman
22 juli 2009, 18:23
Ik vond dinges maar tegenvallen eigenlijk, had hem nog nooit gezien :eek:..
Met Johnny Dep en Al..
Hoe heetti nou :rolleyes:
Had er wel meer van verwacht:)

Bacchus
22 juli 2009, 20:02
Vandaag dan eindelijk 'The Curious Case Of Benjamin Button' gekeken. Een leuke film. Ik kijk 'm zeker nog eens in de toekomst.

Goodfella
22 juli 2009, 20:20
Filmtip voor vandaag:

20:45 Ketnet/Canvas: 25th Hour :cool:

*^*Marjolein*^*
23 juli 2009, 12:23
The Notebook. :)

Stifler
23 juli 2009, 12:49
Trailer Inglorious Basterds - KLIK (http://www.youtube.com/watch?v=5sQhTVz5IjQ)

echt ik zit te springen om die film.
zit de eerste dag al in de zaal. geweldige film lijkt me dat

Proud of PSV
23 juli 2009, 13:23
echt ik zit te springen om die film.
zit de eerste dag al in de zaal. geweldige film lijkt me dat

Heb net ff de trailer gekeken, ik weet niet wat ik er van moet denken. Van de film dan, de trailer ziet er geweldig uit, maar die verschilt nogal vaak van de film.:D

Stifler
23 juli 2009, 16:44
Heb net ff de trailer gekeken, ik weet niet wat ik er van moet denken. Van de film dan, de trailer ziet er geweldig uit, maar die verschilt nogal vaak van de film.:D

is ook.
maar als groot Quinten Tarantino liefhebber vind ik bijna alles wat ie maakt geweldig.
zelfs Hell Ride vond ik een vette film. en dat zullen er maar weinig zeggen.
daar tegenover staat dat ik ondanks de aanwezigheid van Uma de Kill Bill films zwaar zwaaaar tegen vond vallen.

Maastrichtenaar
24 juli 2009, 03:12
Filmtip voor vandaag:

20:45 Ketnet/Canvas: 25th Hour :cool:

Leuk idee van je om 'TV-Tips' te geven. :)
Heb 'The Hangover' gezien. Over 4 mannen die op vanwege een vrijgezellenfeest naar Las Vegas gaan, waar ze na een hevige nacht stappen de bruidegom kwijt zijn. Hilarisch! :D Klik hier (http://www.youtube.com/watch?v=OligCf4SyYE&feature=channel) voor de trailer!

The Joker
24 juli 2009, 09:26
Heb 'The Hangover' gezien. Over 4 mannen die op vanwege een vrijgezellenfeest naar Las Vegas gaan, waar ze na een hevige nacht stappen de bruidegom kwijt zijn. Hilarisch! :D Klik hier (http://www.youtube.com/watch?v=OligCf4SyYE&feature=channel) voor de trailer!
Ben ik ook heen g'weest, was inderdaad erg leuk:D vooral dat stuk met die baby, aan tafel;):D

Goodfella
24 juli 2009, 12:23

Heb ik toevallig gisteren nog gezien. :D Geniale comedy, vooral die Chinees speelt érg goed. :p :D :D

Maastrichtenaar
24 juli 2009, 13:44
Heb ik toevallig gisteren nog gezien. :D Geniale comedy, vooral die Chinees speelt érg goed. :p :D :D

:D:D

Ik heb me vooral kapot gelachen om Dougs schoonbroer. "Ceasar didn't really live here, did he?" :D En vooral zijn reactie op de "holocaust-ring" :D

The Joker
24 juli 2009, 13:54

Dat stuk vond ik nou juist het minst:o

Goodfella
24 juli 2009, 13:56
:D:D

Ik heb me vooral kapot gelachen om Dougs schoonbroer. "Ceasar didn't really live here, did he?" :D En vooral zijn reactie op de "holocaust-ring" :D

Ja inderdaad! :D :D ''Bloodbrothers!'' :p Die gast speelde écht goed... Dat stuk met die baby :D Alles wat 'ie daarmee uithaalt, lag echt in een deuk. :p

Goodfella
30 juli 2009, 11:06
Gran Torino pasgeleden aangeschaft... Wat een goede film. :cool: Het totale plaatje klopte precies en Clint Eastwood, lelijke ouwe rot in het vak, die speelt niet in de film, hij ís Walt Kowalski. :cool:

Stifler
30 juli 2009, 11:27
Momenteel een Kevin smith weekje.
gisteren begonnen met Clercks en Mallrats.
vandaag nog Chasing amy en Dogma kijken.
morgen Jay & Silent Bob strike back en Clercks 2.
Zack and Miri make a porno laatst nog gezien.

o lang leven Wikipedia ik wist niet dat jersy girl ook van hem was:eek:
nou dan weet ik nou dus waar ik nog achteraan moet :D

KayoFC
1 augustus 2009, 11:27
Momenteel een Kevin smith weekje.
gisteren begonnen met Clercks en Mallrats.
vandaag nog Chasing amy en Dogma kijken.
morgen Jay & Silent Bob strike back en Clercks 2.
Zack and Miri make a porno laatst nog gezien.

o lang leven Wikipedia ik wist niet dat jersy girl ook van hem was:eek:
nou dan weet ik nou dus waar ik nog achteraan moet :D

Ik heb laatst van 17:00 tot 04:15 American pie 1 t/m 6 weer is gekeken stiffmeister..:cool:

Stifler
2 augustus 2009, 10:47
Ik heb laatst van 17:00 tot 04:15 American pie 1 t/m 6 weer is gekeken stiffmeister..:cool:

Stiffmeister rules !!!!!!!!

Goodfella
2 augustus 2009, 12:37
Vannacht ''C'era una Volta il West'' weer eens gezien, blijft een steengoede film. :cool: De personages, de muziek, de dialogen... :cool:

Mark van Bommel
2 augustus 2009, 12:46
Vannacht ''C'era una Volta il West'' weer eens gezien, blijft een steengoede film. :cool: De personages, de muziek, de dialogen... :cool:

Bedoel je gewoon "Once upon a time in the West"?:p

Goodfella
2 augustus 2009, 12:50
Bedoel je gewoon "Once upon a time in the West"?:p

Officiële titel is zoals ik hem postte. ;) Is inderdaad dezelfde film als 'Once upon a Time in the West'.

The Joker
3 augustus 2009, 18:27
Vanmiddag naar Angels & Demons - The Bernini Mistery geweest. Echt een goede film, een aanrader!:cool:

joker09
6 augustus 2009, 12:26
Mijn nummer 1 film is ;

BLOOD IN BLOOD OUT

Kevin Strootman
18 augustus 2009, 13:30
Gisteren Devils Advocate gezien..meesterwerk, vooral het einde is geniaal.. Pacino met een ironisch lachje, paar goede quotes, Nummertje van de Stone's op het einde, Paint it black, en een mooi open einde.. wat wil je nog meer :D?

Een stukje ervan zien.. Youtube de hele film ;) wel moetje een beetje engels kunnen, hier het einde van de film :
http://www.youtube.com/watch?v=7wWuKYT8u_U&feature=related

Vanity, definitly my favourite sin xD

EEN DEEL 2 ! Dat Al Pacino.. een jaar of 10 bezig is geweest Keanu Reeves opnieuw om zijn vinger te binden, zou vet wezen:D

The Joker
21 augustus 2009, 19:26
Ik heb net Demolition Man met Sylvester Stallone en Wesley Snipes gezien. Wat een goede en leuke film, zeg! Een echte aanrader :cool:

Bacchus
21 augustus 2009, 20:01
Ik heb net Demolition Man met Sylvester Stallone en Wesley Snipes gezien. Wat een goede en leuke film, zeg! Een echte aanrader :cool:
Da's toch een film uit 1993? als je die bedoelt, heb ik 'm 16 jaar geleden al gezien. :cool: Destijds vond ik 'm geweldig.

CNG MrKrateos
21 augustus 2009, 22:35

Wesley Snipes; ik weet al wat voor soort film het is :p

Hoetierick
21 augustus 2009, 23:37
Wesley Snipes; ik weet al wat voor soort film het is :p

Die film is gemaakt in de tijd dat Snipes nog een echte ster was. Niet zoals nu met films die geeneens in de bioscoop komen. Demolition man is idd een leuke aktiefilm. Snipes, Stallone (een van de betere rollen) en een beginnende Sandra Bullock. Niks mis mee.

Heb zelf net nog eens "history of the world part 1" gekeken. Ouwe meuk, maar hij blijft enorm goed.

The Joker
22 augustus 2009, 10:35
Wesley Snipes speelde écht wel heel goed. Heb om hem ook erg moeten lachen :D

The Joker
22 augustus 2009, 10:35
Da's toch een film uit 1993? als je die bedoelt, heb ik 'm 16 jaar geleden al gezien. :cool: Destijds vond ik 'm geweldig.

Ja, uit '93 ja. ;)
Nu niet meer dan?

Davy-040
23 augustus 2009, 19:12
Wat zijn jullie favoriete films?

Mijn Favoriete:
The Godfather Trilogy
Hannibal Trilogy (Silence of the Lambs, Red Dragon, Hannibal)
Scarface
The Departed
Goodfellas
The Shawshank Redemption
HEAT

Ik hou vooral van Misdaad films en mijn favo acteurs zijn Al Pacino, Jack Nicholson, Robert De Niro en Anthony Hopkins.

Mijn Favoriete Films van 2009:
Knowing
The Hangover
2012 (Denk ik, Is nog niet klaar maar komt binnekort)
Transformers 2
Crank 2
Fast & Furious (Niet de beste uit de serie maar zeker niet slecht)

The Taking of Pelham 123, Public Enemies, Bruno, Funny People, District 9 en Die nieuwe Terminator film vind ik echt tegen vallen.

The Joker
24 augustus 2009, 15:35
Wat zijn jullie favoriete films?

Mijn Favoriete:
The Godfather Trilogy
Hannibal Trilogy (Silence of the Lambs, Red Dragon, Hannibal)
Scarface
The Departed
Goodfellas
The Shawshank Redemption
HEAT

Ik hou vooral van Misdaad films en mijn favo acteurs zijn Al Pacino, Jack Nicholson, Robert De Niro en Anthony Hopkins.

Mijn Favoriete Films van 2009:
Knowing
The Hangover
2012 (Denk ik, Is nog niet klaar maar komt binnekort)
Transformers 2
Crank 2
Fast & Furious (Niet de beste uit de serie maar zeker niet slecht)

The Taking of Pelham 123, Public Enemies, Bruno, Funny People, District 9 en Die nieuwe Terminator film vind ik echt tegen vallen.

Transformers 2 vond ik nou echt een dieptreurig slechte film:p Alleen in Imax gezien dat was wel vet.:cool:

Bacchus
24 augustus 2009, 15:44
Ja, uit '93 ja. ;)
Nu niet meer dan?
Ik heb 'm daarna niet meer gekeken. Vaak is het zo dat je zulke films 15 jaar later toch wat anders bekijkt. Vandaar de toevoeging 'destijds'.;)

The Joker
24 augustus 2009, 15:58
Wij hebben nu sinds een jaartje Blu-Ray en onze tv is de Embilight (met lichten op zij en achterkanten die verschillen qua omgeving) en dat is toch wel supermooi!

Favoriete films:
The Dark Knight
Lord Of The Rings
Harry Potter
Cloverfield
Poseidon

Ik kijk ook graag humorfilms. Mijn favoriete films in dat rijtje: The Hangover, South Park: Bigger, Longer & Uncut, Simpsons Movie, There's something more about Mary, Animal House...

De film Twilight vond ik ook wel aardig. Ben benieuwd naar deel 2.

Andere goede films: Rain Men, Demilition Man, Rambo, Alles is Liefde, Love Actually en eigenlijk veel meer...

Een film/documentaire die veel indruk op me maakte was 9/11 (met die brandweerlieden die dat hadden gefilmd) en Flight 93.

Favoriete acteurs:
Heath Ledger (helaas overleden op pas 28 jarige leeftijd. ik had hem alleen gezien in de film Dark Knight, maar ik vond hem daar zó goed dat ik het niet kon laten hem hier te zetten)
Sylvester Stallone
Alessandro Nivola (ook niet vaak gezien, maar wat ik heb gezien vond ik goed. Goal 1 en 2, Jurassic Park en ik heb een stukje van The Eye gezien van hem.)
Leonardo di Caprio
Alan Rickman
Bij Nederlandstalige films vind ik Carice van Houten en Thomas Acda goede acteurs.

Favoriete jonge acteurs (waarvan ik overtuigd ben dat die een goede toekomst in de filmwereld gaan krijgen)
Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson (Harry, Ron en Hermelien in Harry Potter)
Tom Felton (speelt Draco Malfidus in Harry Potter, en ik vond hem in de laatste film, de Halfbloed Prins, de beste acteur)
Martijn Lakemeier (Oorlogswinter)

*^*Marjolein*^*
27 augustus 2009, 12:53
Afgelopen zondag naar "My sister's keeper" geweest. Erg mooie film, wel erg ontroerend, maar ook Pieter vond hem mooi dus misschien is het niet alleen een film voor meiskes. http://www.mysisterskeepermovie.com/#home

En binnenkort naar "Inglorious Basterds". Lijkt me ook weer een leuke film. Jeej, heb er zin in!

The Joker
30 augustus 2009, 10:04
Heb gisteren op tv Me, myself & Irene gezien, met Jim Carrey en Renée Zellweger. Dat vond ik echt een leuke film! :D Ik heb vooral om die "kinderen van hem" gelachen. Zeker een aanrader :cool:

Mark van Bommel
30 augustus 2009, 12:04
Heb gisteren op tv Me, myself & Irene gezien, met Jim Carrey en Renée Zellweger. Dat vond ik echt een leuke film! :D Ik heb vooral om die "kinderen van hem" gelachen. Zeker een aanrader :cool:

Ik heb 'm ook deels gekeken. Blijft geweldig hoe hij die dubbelrol van Charlie/Hank speelt. Meesterlijk gewoon.:cool:

The Joker
30 augustus 2009, 13:57
Ik heb 'm ook deels gekeken. Blijft geweldig hoe hij die dubbelrol van Charlie/Hank speelt. Meesterlijk gewoon.:cool:

Ja inderdaad. Knap hoe hij tegen het einde met zichzelf gaat vechten. :cool:

Davy-040
30 augustus 2009, 14:16
Ja inderdaad. Knap hoe hij tegen het einde met zichzelf gaat vechten. :cool:

Vorige week was er een back-to-back Tarantino avond met Jackie Brown en Reservoir Dogs. Blijven toch geweldige films en goede jaren 70' en 80' muziek.

Goodfella
30 augustus 2009, 14:30
Vorige week was er een back-to-back Tarantino avond met Jackie Brown en Reservoir Dogs. Blijven toch geweldige films en goede jaren 70' en 80' muziek.

* dat was afgelopen week en ook Pulp Fiction kwam nog op TV. (donderdagavond als ik het me goed herinner)

Proud of PSV
30 augustus 2009, 23:52
Iemand Inglorious Bastards al zien?:D

http://www.watch-movies-links.net/movies/inglourious_basterds/

Swazi
31 augustus 2009, 08:07

kerel, die film is nog steeds goed.
net als Fortress.
ook zo'n film uit de oude doos.

Vedette
31 augustus 2009, 12:01
Niet gezien, maar vreemd genoeg kreeg hij bij de recensies van de NRC Next 1 ster omdat het een waardeloze, diepgangmissende flutfilm is, in de Telegraaf 5 sterren omdat het een meesterwerk is. :confused:

// Gaat trouwens over Inglorious Basterds. ;)

McGuigan
31 augustus 2009, 13:21
Niet gezien, maar vreemd genoeg kreeg hij bij de recensies van de NRC Next 1 ster omdat het een waardeloze, diepgangmissende flutfilm is, in de Telegraaf 5 sterren omdat het een meesterwerk is. :confused:

// Gaat trouwens over Inglorious Basterds. ;)

Andere soort doelgroep, andere beoordelingen? :p

Theodorus
1 september 2009, 10:45

Ben ik zondag heen geweest. 1 woord, geniaal. Ik heb zo hard gelachen in de zaal, iedereen eigenlijk. Een heel sterk optreden van vrijwel alle acteurs. Ik kende er maar weinig, vooral omdat er veel duitse en franse acteurs inzitten, maar ze warem stuk voor stuk briljant. Vooral Hans Landa, SS officier, deed het voortreffelijk. De dialogen in de film waren weer als vanouds zeer boeiend. 2,5 uur durende film en iedere seconde van de film was vermakelijk.

Ik ga niks van de film verklappen, maar de scenes met Hitler zijn hilarisch! :D

Bacchus
1 september 2009, 10:53

Rotte screeners...
Ik wacht wel op de DVD-rip. :)

Theodorus
1 september 2009, 11:18
Rotte screeners...
Ik wacht wel op de DVD-rip. :)

Doe ik ook altijd, maar op deze film wilde ik niet wachten en het was het geld zeker waard.

Bacchus
1 september 2009, 11:49
Doe ik ook altijd, maar op deze film wilde ik niet wachten en het was het geld zeker waard.
Het gaat me niet om de centen.
Ik kan nooit fatsoenlijk zitten in de bioscoop en er zitten altijd wel een paar vervelende jochies van een jaar of 16 / 17, die voor het eerst zonder papa en mama naar de film mogen en zich niet kunnen gedragen. Nee, ik kom nooit in de bioscoop.:cool:

Theodorus
1 september 2009, 11:54
Het gaat me niet om de centen.
Ik kan nooit fatsoenlijk zitten in de bioscoop en er zitten altijd wel een paar vervelende jochies van een jaar of 16 / 17, die voor het eerst zonder papa en mama naar de film mogen en zich niet kunnen gedragen. Nee, ik kom nooit in de bioscoop.:cool:

Daar kan ik me ook vreselijk aan ergeren ja, zeker hier in de randstad. Is ook de reden dat ik niet vaak ga, maar ik moet zeggen dat we zondag nergens last van hebben gehad.

We een keer bij een sneak preview rakelings een literbeker cola langs m'n oren gesuisd. De jongen die voor me zak kreeg hem in z'n nek en "shit hit the fan" hehe. Dat was ook de laatste keer dat ik naar de sneak ben geweest.

Bacchus
1 september 2009, 11:58
Daar kan ik me ook vreselijk aan ergeren ja, zeker hier in de randstad. Is ook de reden dat ik niet vaak ga, maar ik moet zeggen dat we zondag nergens last van hebben gehad.

We een keer bij een sneak preview rakelings een literbeker cola langs m'n oren gesuisd. De jongen die voor me zak kreeg hem in z'n nek en "shit hit the fan" hehe. Dat was ook de laatste keer dat ik naar de sneak ben geweest.
Precies en op het eind van de avond zit jij op het politiebureau met een aanklacht 'mishandeling zonder wapen, met lichamelijk letsel tot gevolg' op 't scorebord.:mad:

Vedette
1 september 2009, 12:36
Toen ik samen met een maat Angels en Demons ging kijken (in Bergen op Zoom), zaten we in een verder lege zaal.. :D

Heerlijk filmkijken, alleen jammer dat ik na de pauze, zo na een dikke twintig minuten staren naar een filmdoek, toch maar eens ging vragen of ze de film weer konden aanzetten.. oeps, foutje. :D