PDA

View Full Version : Degradatie/Topklasse

Tummers
26 februari 2010, 11:23
Met de wedstrijd Top Oss - Fortuna op het programma, de absolute kelderkraker uit het Nederlandse betaald voetbal, zal duidelijker gaan worden welke club gaat degraderen naar de Topklasse en daarmee roemloos uit het betaald voetbal zal verdwijnen.

Welke eerste divisie club zou jij het liefste zien verdwijnen, of niet missen?

p.s. Welke club durft zichzelf TOP te noemen terwijl de de rode lantaarn dragen?

afonso henriques
26 februari 2010, 12:24
Waarschijnlijk gaat Veendam nog failliet, dus dan degradeert er niemand

Mark van Bommel
26 februari 2010, 15:12
TOP Oss bestaat al niet meer joh, het is FC Oss.;)

Tummers
1 maart 2010, 14:59
Wat een draak van een wedstrijd; welke het wordt, geen idee, maar ik heb de degradant ana het werk gezien!

Elio
10 februari 2011, 19:11
Verklaar dan eens dat Tops Oss nummer laatst eerste divisie, nu tweede staat in de Top klasse. Klopt dus niet helemaal.

Simpel:
Omdat De Treffers uit Groesbeek één punt meer heeft maar ook 2 wedstrijden meer heeft gespeeld. Dit is overigens ook een team dat zich makkelijk in de middenmoot van de Jupiler League zou kunnen handhaven. Ik zie ze wekelijks spelen. A.s. zondag weer thuis tegen het FC Lienden van Hans Kraaij jr. :)

Joël
10 februari 2011, 19:15
Simpel:
Omdat De Treffers uit Groesbeek één punt meer heeft maar ook 2 wedstrijden meer heeft gespeeld. Dit is overigens ook een team dat zich makkelijk in de middenmoot van de Jupiler League zou kunnen handhaven. Ik zie ze wekelijks spelen. A.s. zondag weer thuis tegen het FC Lienden van Hans Kraaij jr. :)

Is dat de club waar ook Pothuizen speelt? Zo ja, dan hebben zij inderdaad een heel behoorlijk team.

Elio
10 februari 2011, 19:16
Ik heb wel het idee dat de zaterdag topklasse (met IJsselmeervogels, Spakenburg, Rijnsburgse Boys) sterker is dan de zondag topklasse waarin Top Oss speelt.

Afgelopen zaterdag speelde Spakenburg (lijstaanvoerder Topklasse zaterdag thuis een oefenwedstrijd tegen de lijstaanvoerder van de Topklasse zondag. Eindstand 3-3, na een 1-3 voorsprong voor De Treffers. Dat klasseverschil valt dus alleszins mee.

Daar zit bij een derby als IJsselmeervogels tegen Spakenburg gewoon 8.000 man in het stadion! :eek:
Zij bestellen van heinde en ver hun kaartjes via internet, gewoon om een leuke pot voetbal te zien. Bij De Treffers te Groesbeek zit ik regelmatig tussen heel veel supporters en zelfs met Duitsers die (net als ik )een seizoenskaart hebben i.v.m. de goede sfeer, het behoorlijke hoge niveau in de Topklasse en de leuke wedstrijden.

Elio
10 februari 2011, 19:18
Is dat de club waar ook Pothuizen speelt? Zo ja, dan hebben zij inderdaad een heel behoorlijk team.

Ja, precies. Alleen zit hij a.s. zondag tegen FC Lienden zijn 3e wedstrijd schorsing uit na een rode kaart vlak na de winterstop. Met het verzamelen van kaarten is Potje gewoon doorgegaan na zijn afscheid bij NEC.:D

Bartjens
10 februari 2011, 20:32
Simpel:

Die snap ik niet, Top Oss heeft dus 5 verliespunten meer.
Dat betekend dat die Topklassers juist helemaal niet mee kunnen in de eerste divisie, aangezien Top Oss er vorig jaar uit donderde en nu makkelijk bovenaan staat.

Daarnaast zullen de topklassers bij promotie naar de eerste divisie ook nog alle spelers wit moeten uitbetalen.

Nee het lult wel aardig dat die topklassers zo mee kunnen, maar dat valt nog te bezien.

BartR
10 februari 2011, 21:26
Die snap ik niet, Top Oss heeft dus 5 verliespunten meer.
Dat betekend dat die Topklassers juist helemaal niet mee kunnen in de eerste divisie, aangezien Top Oss er vorig jaar uit donderde en nu makkelijk bovenaan staat.

Daarnaast zullen de topklassers bij promotie naar de eerste divisie ook nog alle spelers wit moeten uitbetalen.

Nee het lult wel aardig dat die topklassers zo mee kunnen, maar dat valt nog te bezien.

Zoals al eerder aangegeven is het niveau van de zaterdag topklasse hoger dan de zondag topklasse ;)

En "zo meekunnen" heeft niemand gezegd, maar ik denk best dat het teams als RBB, IJsselmeervogels kan lukken om boven de degradatiestreep te eindigen... Die clubs hebben trouwens gewoon genoeg geld om de spelers te betalen (IJsselmeervogels is volgens mij al jaren de rijkste amateurclub van NL) en hebben echt wel een budget om in de Jupiler League te kunnen komen (als dat niet zo was geweest had de KNVB het ook niet toegelaten om die promotie/degradatie regel op te stellen, je weet hoe graag de KNVB de financiën van clubs in de gaten houdt).

Wat me gewoon opvalt is dat Jupiler League echt vaak "Comedy Capers" is (zoals het laatst genoemd werd). Daar worden vaak fouten gemaakt die ik bij samenvattingen van de Topklasse niet vaak tegenkom...

Bartjens
10 februari 2011, 21:46
Zoals al eerder aangegeven is het niveau van de zaterdag topklasse hoger dan de zondag topklasse ;)

En "zo meekunnen" heeft niemand gezegd, maar ik denk best dat het teams als RBB, IJsselmeervogels kan lukken om boven de degradatiestreep te eindigen... Die clubs hebben trouwens gewoon genoeg geld om de spelers te betalen (IJsselmeervogels is volgens mij al jaren de rijkste amateurclub van NL) en hebben echt wel een budget om in de Jupiler League te kunnen komen (als dat niet zo was geweest had de KNVB het ook niet toegelaten om die promotie/degradatie regel op te stellen, je weet hoe graag de KNVB de financiën van clubs in de gaten houdt).

Wat me gewoon opvalt is dat Jupiler League echt vaak "Comedy Capers" is (zoals het laatst genoemd werd). Daar worden vaak fouten gemaakt die ik bij samenvattingen van de Topklasse niet vaak tegenkom...

"Zo meekunnen" ik kom toch regelmatig uitspraken van gelijke strekking tegen.

En ik denk dat dat toch wel eens tegen zou kunnen vallen. Handhaven? misschien.

Elio
10 februari 2011, 22:19

Als basisspeler bij een club die bovenin de Topklasse meedraait, verdien je (met premies meegerekend) vaak meer of minimaal gelijkwaardig als spelers bij clubs als bv. NEC in de eredivisie op dit moment. T'is maar dat je het weet.

Bartjens
10 februari 2011, 22:31
Als basisspeler bij een club die bovenin de Topklasse meedraait, verdien je (met premies meegerekend) vaak meer of minimaal gelijkwaardig als spelers bij clubs als bv. NEC in de eredivisie op dit moment. T'is maar dat je het weet.

Maar niet op papier, schat ik zo in.

Hustler
11 februari 2011, 07:36

Het is algemeen bekend dat spelers in de topklasse vaak meer verdienen dan spelers in de Jupiler league maar dat ze ook meer zouden verdienen dan spelers uit de eredivisie lijkt me hoogstonwaarschijnlijk. Als clubs uit de eredivisie het al moeilijk hebben met de salarissen ondanks dikke sponsoren en tv gelden hoe moeten die clubs uit de topklasse dan lonen van meer dan 2 ton bij elkaar zien te krijgen?

Levyashin3
11 februari 2011, 09:50
Het is algemeen bekend dat spelers in de topklasse vaak meer verdienen dan spelers in de Jupiler league maar dat ze ook meer zouden verdienen dan spelers uit de eredivisie lijkt me hoogstonwaarschijnlijk. Als clubs uit de eredivisie het al moeilijk hebben met de salarissen ondanks dikke sponsoren en tv gelden hoe moeten die clubs uit de topklasse dan lonen van meer dan 2 ton bij elkaar zien te krijgen?

Lijkt mij ook anders zou ik toch echt topklasse gaan ballen; scheelt weer een paar keer trainen en de kans is groter dat het dichter bij huis is....!:puh:

LeicesterPhoolies
11 februari 2011, 18:35
Van de zaterdagclubs zal er niet 1 willen promoveren. Die komen (op misschien een enkele uitzondering na) allemaal uit de Bible Belt van Nederland en zullen nooit op zondag willen spelen. En dat risico loop je toch als je naar het profvoetbal gaat.

Bas
11 februari 2011, 18:56
Van de zaterdagclubs zal er niet 1 willen promoveren. Die komen (op misschien een enkele uitzondering na) allemaal uit de Bible Belt van Nederland en zullen nooit op zondag willen spelen. En dat risico loop je toch als je naar het profvoetbal gaat.

In de Jupiler wordt bijna alleen maar op vrijdag en soms op maandag gespeeld. Zie 't probleem niet echt.

Mark van Bommel
11 februari 2011, 19:03

Slechts 3 clubs hebben doorgegeven te willen promoveren. FC Oss uit de zondagcompetitie en Rijnsburgse Boys en Spakenburg uit de zaterdagtopklasse.

LeicesterPhoolies
12 februari 2011, 17:51
In de Jupiler wordt bijna alleen maar op vrijdag en soms op maandag gespeeld. Zie 't probleem niet echt.

Slechts 3 clubs hebben doorgegeven te willen promoveren. FC Oss uit de zondagcompetitie en Rijnsburgse Boys en Spakenburg uit de zaterdagtopklasse.

Een club kan zelf bepalen of, in geval van risico (of andere omstandigheden), er niet op vrijdag gespeeld wordt. Zwolle speelt, weliswaar niet vaak, maar nogal eens op zondagmiddag, wat doet Rijnsburgse Boys in dat geval? Voor FC Oss geen probleem, maar voor RBB en Spakenburg?

Jackal06
12 februari 2011, 23:30
ze moeten gewoon niet janken en met de tijd meegaan:D
of dachten ze nou serieus dat die spelers zo heilig zijn..

LeicesterPhoolies
13 februari 2011, 11:47
ze moeten gewoon niet janken en met de tijd meegaan:D
of dachten ze nou serieus dat die spelers zo heilig zijn..

Neuh, de spelers niet. Maar de sponsoren wel en het publiek. Denk je nou echt dat er 8.000 man op diezelfde derby afkomt als dat op zondag is? En die sponsoren trekken hun geld terug als er op zondag wordt gespeeld.

PerfectPSV
16 februari 2011, 10:19
Neuh, de spelers niet. Maar de sponsoren wel en het publiek. Denk je nou echt dat er 8.000 man op diezelfde derby afkomt als dat op zondag is? En die sponsoren trekken hun geld terug als er op zondag wordt gespeeld.

SV Spakenburg zal net als IJsselmeervogels nooit op zondag spelen. Precies idd om de redenen die je opnoemt. Zelfs een aantal spelers die uit 't dorp komen zullen niet voetballen op zondag.

Het is nog maar de vraag of er uberhaupt iemand promoveert dit jaar! Dan moet Spakenburg kampioen worden, of RBB. Terwijl de competitie daar nog helemaal openligt.
Mocht IJsselmeervogels kampioen worden, en die spelen dan tegen FC Oss voor de afgehele amateurtitel. Stel: IJsselmeervogels wint, maar die willen niet promoveren

Wat dan?

PSV033
16 februari 2011, 13:32
SV Spakenburg zal net als IJsselmeervogels nooit op zondag spelen. Precies idd om de redenen die je opnoemt. Zelfs een aantal spelers die uit 't dorp komen zullen niet voetballen op zondag.

Het is nog maar de vraag of er uberhaupt iemand promoveert dit jaar! Dan moet Spakenburg kampioen worden, of RBB. Terwijl de competitie daar nog helemaal openligt.
Mocht IJsselmeervogels kampioen worden, en die spelen dan tegen FC Oss voor de afgehele amateurtitel. Stel: IJsselmeervogels wint, maar die willen niet promoveren

Wat dan?

Die reli-rakkers gaan inderdaad nooit promoveren, dat is zeker. Denk trouwens wel dat Spakenburg kampioen wordt, de Vogels dit jaar niet.

Alleen zondag-amateurs komen in aanmerking voor promotie naar Jupiler, een zaterdagvereniging zou hiermee zijn eigen doodvonnis tekenen. Dus FC Oss zit op rozen.

Bats1903
16 februari 2011, 13:44

Wat dan?

Volgens mij promoveert de algeheel amateur kampioen. Als deze niet wil promoveren dan promoveert de verliezen finalist om de algehele amateur titel. Wil deze ook niet dan promoveert en dus ook degradeert er niemand.

PSV033
16 februari 2011, 13:56
Volgens mij promoveert de algeheel amateur kampioen. Als deze niet wil promoveren dan promoveert de verliezen finalist om de algehele amateur titel. Wil deze ook niet dan promoveert en dus ook degradeert er niemand.

Bats, ben je een rooie of een blauwe ?

Mark van Bommel
16 februari 2011, 14:09

Klopt. Al weet ik het niet zeker van die verliezend finalist. Het kan ook zijn dat als de algeheel kampioen niet wil promoveren, er helemaal niemand promoveert (en dus ook geen degradeert).

Bats1903
16 februari 2011, 16:06
Bats, ben je een rooie of een blauwe ?

Moa, geen van beide eigenlijk. Ik ben vooral een voetbal liehebber. Als ik toch moet kiezen heb ik een lichte voorkeur voor rood, maar vooral omdat ik daar zelf gespeeld heb.

Weet je wat, ik ben gewoon voor groen!

PSV033
17 februari 2011, 09:23
Moa, geen van beide eigenlijk. Ik ben vooral een voetbal liehebber. Als ik toch moet kiezen heb ik een lichte voorkeur voor rood, maar vooral omdat ik daar zelf gespeeld heb.

Weet je wat, ik ben gewoon voor groen!

Dus je bent voor VV Eemdijk ?:D

Ik heb nog nooit een Spakenburger ontmoet die geen voorkeur heeft voor rood of blauw.

Bats1903
17 februari 2011, 11:01
Dus je bent voor VV Eemdijk ?:D

Ik heb nog nooit een Spakenburger ontmoet die geen voorkeur heeft voor rood of blauw.

Ik was benieuwd of je hem snapte.

Ik ben geen "echte" Spakenburger. Ik woon er alleen sinds mijn geboorte met veel plezier. Alleen de laatste twee jaar woonde ik elders, maar toevallig moet ik vanmiddag mijn koopcontract voor mijn nieuwe huis in Spakenburg tekenen. Maar zoals ik al schreef, ik heb een lichte voorkeur voor rood maar zeker niet fanatiek.

PSV033
17 februari 2011, 13:22
Ik was benieuwd of je hem snapte.

Ik ben geen "echte" Spakenburger. Ik woon er alleen sinds mijn geboorte met veel plezier. Alleen de laatste twee jaar woonde ik elders, maar toevallig moet ik vanmiddag mijn koopcontract voor mijn nieuwe huis in Spakenburg tekenen. Maar zoals ik al schreef, ik heb een lichte voorkeur voor rood maar zeker niet fanatiek.

Mijn zoontje heeft ze allemaal al als tegenstander gehad, Spakenburg, Vogels, Eemdijk.

Ik heb geen echte voorkeur, al is het nergens in Nederland zo koud op een zaterdagmorgen als op veld 14B van de IJsselmeervogels.

Basrabat
17 februari 2011, 20:48
Klopt wel wat hier wordt gezegd. Ik kom zelf uit Spakenburg en heb altijd bij IJsselmeervogels gevoetbald. Ze willen inderdaad niet promoveren, omdat ze simpelweg op zaterdag willen blijven voetballen. Ik ken echter de rivaliteit met Spakenburg en denk, nu Spakenburg aan heeft gegevn wel te willen promoveren, dat VVIJV wel volgt.

PSV033
18 februari 2011, 08:45
Klopt wel wat hier wordt gezegd. Ik kom zelf uit Spakenburg en heb altijd bij IJsselmeervogels gevoetbald. Ze willen inderdaad niet promoveren, omdat ze simpelweg op zaterdag willen blijven voetballen. Ik ken echter de rivaliteit met Spakenburg en denk, nu Spakenburg aan heeft gegevn wel te willen promoveren, dat VVIJV wel volgt.

Denk je echt dat Spakenburg ooit op zondag zal gaan voetballen ? :eehh:

Zelfs al is het een uitwedstrijd, daar kom je volgens mij in dat dorp gewoon niet mee weg.

Bats1903
18 februari 2011, 09:03
Denk je echt dat Spakenburg ooit op zondag zal gaan voetballen ? :eehh:

Zelfs al is het een uitwedstrijd, daar kom je volgens mij in dat dorp gewoon niet mee weg.

Ze hebben aangegeven te willen promoveren, dus ja ik denk het wel. Ijsselmeervogels zie ik het minder snel doen, zij zijn toch iets strenger Christelijk.

PSV033
18 februari 2011, 09:15
Ze hebben aangegeven te willen promoveren, dus ja ik denk het wel. Ijsselmeervogels zie ik het minder snel doen, zij zijn toch iets strenger Christelijk.

Nou, ik heb nooit enig verschil gemerkt, maar ja, dat Spakenburgs is ook nauwelijks te verstaan.;)

Bats1903
18 februari 2011, 16:25
Nou, ik heb nooit enig verschil gemerkt, maar ja, dat Spakenburgs is ook nauwelijks te verstaan.;)

Inderdaad, kost mij ook moeite soms.

LeicesterPhoolies
19 februari 2011, 00:02
Inderdaad, kost mij ook moeite soms.

Ik weet van dit soort plaatsen niet eens waar ze liggen in Nederland, laat staan dat het accent me verstaanbaar voorkomt.

Spakenburg zou ik vlakbij Volendam plaatsen. (kilometer of 4 maximaal)

Bats1903
19 februari 2011, 13:55
Ik weet van dit soort plaatsen niet eens waar ze liggen in Nederland, laat staan dat het accent me verstaanbaar voorkomt.

Spakenburg zou ik vlakbij Volendam plaatsen. (kilometer of 4 maximaal)

Spakenburg is inderdaad een oud Zuiderzee dorp, net als Volendam, Urk, ed.

Spakenburg ligt recht boven Amersfoort aan het randmeer.