PDA

View Full Version : MVV Maastricht

Maastrichtenaar
12 november 2008, 13:41
Een topic over een van de oudste clubs van Nederland: MVV.

http://www.voetbalplus.nl/online/iCMS/admin/inhoud/upload_afbeeldingen/MVV/Supporters_MVV.gif

bartjuh
16 november 2008, 19:00
wat moet dit voorstellen?

LeicesterPhoolies
16 november 2008, 19:05
Een topic over een van de oudste clubs van Nederland: MVV.

http://www.voetbalplus.nl/online/iCMS/admin/inhoud/upload_afbeeldingen/MVV/Supporters_MVV.gif

Gauuts op MVV?

Leg effe uit, mijn Mestreechs is een beetje roestig aan het worden.

bartjuh
16 november 2008, 19:11
ik snap het ook niet:)

Basrabat
17 november 2008, 21:37
Zal wel ''Trots op MVV'' betekenen.

stas2
18 november 2008, 02:23
Er staat niet 'GAuuts' , maar 'GRuuts' , en dat betekent inderdaad 'trots'.

LeicesterPhoolies
18 november 2008, 09:05
Er staat niet 'GAuuts' , maar 'GRuuts' , en dat betekent inderdaad 'trots'.

OK, dan is het te begrijpen, maar je kunt het niet oneens met me zijn dat die "R" wel erg veel op een "A" lijkt.

stas2
18 november 2008, 09:43
OK, dan is het te begrijpen, maar je kunt het niet oneens met me zijn dat die "R" wel erg veel op een "A" lijkt.

Moet je mij niet op aankijken... ik heb dat spandoek - of die foto - niet gemaakt:)

Maastrichtenaar
18 november 2008, 18:13
Er staat inderdaad "Gruuts op MVV" en dat betekent ook "Trots op MVV".

Basrabat
18 november 2008, 18:14
Waarom moet er dan in hemelsnaam Gruuts ipv Trots , dat heeft ons weer een dag werk gekost :cool:

Maastrichtenaar
19 november 2008, 00:07
Waarom moet er dan in hemelsnaam Gruuts ipv Trots , dat heeft ons weer een dag werk gekost :cool:

Dialect :p

stas2
19 november 2008, 02:23
Nu even wat anders over de Sterdragers. Ik heb ze dit seizoen nu drie keer thuis zien spelen, en ik vind dat MVV onderhand de perfecte ondersteuning vormt van de stelling dat een trainer wel degelijk wat uitmaakt. Vorig jaar was er Maaskant, dit jaar Fuat Capa, en de selectie is bijna exact hetzelfde. Onder Maaskant werd - wat iedereen voor onmogelijk had gehouden - de play-offs gehaald, maar onder Capa zie ik dat niet gebeuren. Waar ligt dat aan? Ik zou het niet precies kunnen zeggen, maar je ziet het verschil op het veld wel degelijk. Misschien dat Maaskant niet te lui was om zijn tegenstanders te bekijken of te laten bekijken: Maaskant wist precies welke speler van Dordrecht of AGOVV moest worden uitgeschakeld, en wat de zwakke plekken in de verdediging van Helmond Sport en Zwolle waren. Trainer zijn in de Eerste Divisie is gewoon hard, soms vies, en in elk geval niet erg glamourous werk. (Je moet bijvoorbeeld bereid zijn om op een vrijdagavond naar Velzen af te reizen om daar tussen 1200 mensen in de regen naar Telstar te gaan zitten kijken, of je moet je mensen zo gek zien te krijgen om dat te doen). Maaskant kon dat opbrengen, Capa kan dat blijkbaar niet.

Maastrichtenaar
19 november 2008, 18:53
Ik denk dat je inderdaad met zekerheid kunt zeggen dat het spel onder Fuat Çapa er niet beter op is geworden, vorig jaar was MVV een gevaarlijke ploeg waar veel ploegen voor terugdeinsden. Zelfs RKC had moeite met MVV in de play-offs. Dit jaar ontbreekt (mijns inziens) de vechtlust bij de spelers. Ik vorig jaar het idee dat Robert Maaskant de perfecte trainer was voor MVV, ik vind het dan ook jammer dat hij is vertrokken. Maar eerlijk is eerlijk, we moeten de nieuwe man ook een kans geven, en wat Robert Maaskant vorig jaar heeft neergezet is moeilijk te evenaren voor een opvolger.

stas2
20 november 2008, 03:29
Je hebt gelijk, natuurlijk. Een trainer als Maaskant vind je niet zo maar: die man is duidelijk Eredivisie-waardig, dat bewijst hij nu weer bij NAC. En misschien was Capa wel het maximum wat MVV kon uitgeven, en gezien de vele Belgen in de selectie was er ook anderszins iets voor hem te zeggen. Maar toch. Ik zie Us MVV-ke niet elke week, en dus kan ik het niet helemaal goed beoordelen, maar het verschil met vorig jaar lijkt me niet alleen vechtlust (al is dat zeker ook minder): het zit hem toch ook in de vastheid van de spelpatronen die er nu veel minder is. Vorig jaar kon je er zeker van zijn dat Thiebaut minstens een keer of vier per wedstrijd gelanceerd werd: iedereen wist precies hoe dat moest, maar dat zie ik dit jaar niet terugkeren, terwijl het toch vrijwel dezelfde spelers zijn.

Maar goed. Een wedstrijd in De Geusselt blijft ondanks alles altijd een feest. Wat een mooie club is dit toch. Nooit fuseren dus, dan blijven we maar in de Eerste Divisie.

LeicesterPhoolies
20 november 2008, 11:26
Nooit fuseren dus, dan blijven we maar in de Eerste Divisie.

MVV ligt wat dat betreft ook te ver van bijvoorbeeld RJC en Fortuintje Sjittard af om te gaan fuseren. Die 2 samen zou nog iets kunnen zijn.

Want ja, waar moet je dan een stadion bouwen met 3 clubs? In Valkenburg? Dan komt er echt geen hond kijken.

Maastrichtenaar
20 november 2008, 19:52
Want ja, waar moet je dan een stadion bouwen met 3 clubs? In Valkenburg? Dan komt er echt geen hond kijken.

Alleen al door die twist komt er nooit een fusie, Maastrichtenaren vinden natuurlijk dat het stadion in Maastricht moet komen (Grootste stad, hoofdstad) mensen uit Kerkrade vinden pleiten natuurlijk voor een stadion in Kerkrade, want Roda JC is immers de club die al jarenlang in de eredivisie speelt, en het grootste stadion heeft. Hoe dan ook, bij een fusieclub komt er waarschijnlijk geen hond kijken, tenminste van de 'supporters van nú'.

Maastrichtenaar
22 november 2008, 21:29
Voor de mensen die 't vrijdagavond gemist hebben:

Bekijk hier (http://www.rtl.nl/sport/rtlvoetbal/jupiler_league/home/Video_Jupiler_League.xml) de samenvattingen van de wedstrijden van vrijdagavond.

Uitslagen:

BV Veendam 1-1 FC Emmen
Excelsior 1-1 FC Dordrecht
FC Omniworld 3-3 FC Zwolle
Fortuna Sittard 2-4 AGOVV Apeldoorn
Helmond Sport 3-2 VVV Venlo
HFC Haarlem 0-3 MVV
RKC Waalwijk 2-2 FC Eindhoven
SC Cambuur Leeuwarden 2-3 Telstar
TOP Oss 0-3 RBC Roosendaal

De Ranglijst: (http://www.rtl.nl/sport/rtlvoetbal/jupiler_league/stand/)

*VVV-Venlo - 41
*Excelsior - 33
RKC Waalwijk - 31
Helmond Sport - 30
SC Cambuur-L. - 29
FC Den Bosch - 26
MVV - 26
FC Zwolle - 24
AGOVV Apeld. - 24
HFC Haarlem - 23
RBC Roosendaal - 22
BV Veendam - 21
Go Ahead Eagles - 20
Telstar - 20
FC Eindhoven - 18
TOP Oss - 16
FC Emmen - 16
Fortuna Sittard - 15
FC Dordrecht - 13
FC Omniworld - 12

Maastrichtenaar
26 november 2008, 00:19
Een nieuwsbericht uit het MVV kamp:

MVV legt Daemen drie seizoenen langer vast
25 november 2008

MVV en Tom Daemen hebben elkaar gevonden in een contractverlenging. De 23-jarige middenvelder tekent voor drie seizoenen bij, waardoor hij tot de zomer van 2012 vastligt.Daemen kwam tot op heden 68 wedstrijden voor MVV in actie. Daarvoor droeg hij het shirt van Fortuna Sittard.

stas2
29 november 2008, 01:16
En alweer een knappe overwinning van de roodwitten, die het geduchte RKC met 2-1 de eerste seizoensnederlaag toebrachten. Nao Veure!

Hoetierick
29 november 2008, 16:28
Hebben de supporters zich een beetje gedragen?

stas2
29 november 2008, 17:52
Geen idee, ik was er (helaas) niet bij. Er ligt wat oud zeer bij de wedstrijd MVV-RKC, maar ik geloof dat dat onderhand al wel weer gezakt is. Echte supportersrotzooi is er bij MVV niet of nauwelijks; althans de keren dat ik ga merk ik daar niets van. In het stadion zelf is het meestal een enorme herrie (dat hoort ook zo), maar ik heb me nog nooit onveilig gevoeld.

Maastrichtenaar
29 november 2008, 19:42
Hebben de supporters zich een beetje gedragen?

Gisteren stonden er een aantal ME bussen paraat, en ook een aantal politie-paarden. Volgens mij zijn er niet of nauwelijks rellen geweest, in het stadion niet althans. ;)

Maastrichtenaar
29 november 2008, 20:03
Voor de mensen die 't vrijdagavond gemist hebben:

Bekijk hier (http://www.rtl.nl/sport/rtlvoetbal/jupiler_league/home/Video_Jupiler_League.xml) de samenvattingen van de wedstrijden van vrijdagavond.

Uitslagen:

AGOVV Apeldoorn - SC Cambuur Leeuwarden | 0-2
FC Dordrecht - * Telstar | 1-1
FC Eindhoven - FC Omniworld | 1-1
FC Zwolle - Excelsior | 1-1
HFC Haarlem - BV Veendam | 1-0
MVV - RKC Waalwijk | 2-1
RBC - Helmond Sport | 1-1
TOP Oss - FC Den Bosch | 2-1
VVV-Venlo - Fortuna Sittard | 2-0

De Ranglijst:

*VVV-Venlo - 44
*Excelsior - 34
SC Cambuur-L. - 32
RKC Waalwijk - 31
Helmond Sport - 31
MVV - 29
FC Den Bosch - 27
HFC Haarlem - 26
FC Zwolle - 25
AGOVV Apel. - 24
RBC Roosden. - 23
GAE Deventer - 21
*Telstar - 21
BV Veendam - 21
FC Eindhoven - 19
TOP Oss - 19
FC Emmen - 16
Fortuna Sittard - 15
FC Dordrecht - 14
FC Omniworld - 13

Telstar pakt de 3e periode:

http://images.fcupdate.net/news/23896.jpg

Maastrichtenaar
4 december 2008, 17:46
Vanavond staat de de derby voor de boeg (VVV-MVV) voor de Limburgers onder ons: live te volgen op L1 :D Dat ga ik dan ook zeker doen!

Maastrichtenaar
6 december 2008, 10:32
Helaas, 2-2, volgens mij had MVV wel meer verdient. :(

stas2
8 december 2008, 17:54
Ja, jammer en onverdiend dat er in de laatste vijf minuten nog een 0-2 voorsprong wordt weggegeven. Maar laten we positief blijven: een gelijkspel in een uitwedstrijd tegen de koploper en huizenhoge titelfavoriet is op zichzelf ook niet echt verkeerd.

Maastrichtenaar
9 december 2008, 17:38
Ja, jammer en onverdiend dat er in de laatste vijf minuten nog een 0-2 voorsprong wordt weggegeven. Maar laten we positief blijven: een gelijkspel in een uitwedstrijd tegen de koploper en huizenhoge titelfavoriet is op zichzelf ook niet echt verkeerd.

Vooraf had ik daar voor getekend, achteraf echter...;):(

Bacchus
9 december 2008, 17:42
Vanavond staat de de derby voor de boeg (VVV-MVV) voor de Limburgers onder ons: live te volgen op L1 :D Dat ga ik dan ook zeker doen!

Het commentaar op L1 is geniaal! :D

"En de gelijkmaker wordt gemaakt door die blonde homo."

Goed man! :D

Hoetierick
9 december 2008, 18:51
Het commentaar op L1 is geniaal! :D

"En de gelijkmaker wordt gemaakt door die blonde homo."

Goed man! :D

Dat is nog eens wat anders als "komt dat schot"!

Bacchus
9 december 2008, 18:58
Dat is nog eens wat anders als "komt dat schot"!

Ik zeek in m'n broek van 't lachen toen ik dat hoorde. Echt geweldig! :D

Juul
9 december 2008, 20:38
Heeft die commentator er een straf voor gekregen? Het lijkt me wel:p

Maastrichtenaar
10 december 2008, 17:22
Heeft die commentator er een straf voor gekregen? Het lijkt me wel:p

Weet ik niet, L1 heeft in ieder geval de excuses al aangeboden aan VVV en Keisuke 'de geblondeerde homo' Honda. Het zat zo: de commentator zei in plaats van 'de laatste aanval van VVV', 'de laatste aanval van MVV'. Hierdoor was de voice over onbruikbaar geworden en ging hij dus niet serieus verder (en zei dus 'geblondeerde homo'). De voice over is wél opnieuw ingesproken maar door een technische fout is per ongeluk de oude eronder gezet :D

Men dacht overigens eerst dat de presentator Sander Kleikers was, die de voice over had ingesproken omdat zijn stem veel lijkt op die van de boosdoener :p

Maastrichtenaar
10 december 2008, 17:34
Programma Jupiler League - Vrijdag 12 December 2008

Telstar - Excelsior
TOP Oss - Haarlem
RBC Roosendaal - FC Omniworld
Go Ahead Eagles - VVV-Venlo
FC Eindhoven - FC Dordrecht
AGOVV - Helmond Sport
FC Emmen - Fortuna Sittard
Cambuur Leeuwarden - BV Veendam
MVV - FC Zwolle
RKC Waalwijk - FC Den Bosch

stas2
13 december 2008, 00:42
And the goals just keep on coming.... Alweer een afgetekende zege, deze keer met 4-1, tegen het toch lang niet kinderachtige FC Zwolle. Nog slechts drie punten scheiden de sterdragers van de tweede plaats!

Maastrichtenaar
13 december 2008, 01:29
And the goals just keep on coming.... Alweer een afgetekende zege, deze keer met 4-1, tegen het toch lang niet kinderachtige FC Zwolle. Nog slechts drie punten scheiden de sterdragers van de tweede plaats!

:D

Kon helaas niet gaan, maar als ik de kijkers en de samenvatting mag geloven...:D

stas2
20 december 2008, 01:09
Merkwaardige zaak. De wedstrijd MVV-Emmen is uitgesteld omdat de Drenten en bloc ziek zijn geworden van een bedorven fruithapje. Dit roept toch wel vragen op. Bijvoorbeeld:
- hebben ze in Drente geen behoorlijke groenteboeren?
- heeft FC Emmen geen tweede elftal of een jeugdopleiding?
- mag nu voortaan iedere club zich zonder enig gevolg ziek melden van de KNVB? Stel: je zit in een dip terwijl je tegenstander net als een speer gaat. Hop, koop wat over-de-datum blikken bij de Aldi en je krijgt een maand later misschien een betere kans.
- als een club tien geblesseerden in zijn eerste elftal heeft, moeten ze toch komen opdraven. Als er tien spelers diarree hebben hoeft dat blijkbaar niet. Wat is hier de logica?

Maar goed. US MVV-ke gaat de winterstop in als - op verliespunten gerekend - gedeeld derde. Wie had dat gedacht.

Maastrichtenaar
21 december 2008, 18:06
Merkwaardige zaak. De wedstrijd MVV-Emmen is uitgesteld omdat de Drenten en bloc ziek zijn geworden van een bedorven fruithapje. Dit roept toch wel vragen op. Bijvoorbeeld:
- hebben ze in Drente geen behoorlijke groenteboeren?
- heeft FC Emmen geen tweede elftal of een jeugdopleiding?
- mag nu voortaan iedere club zich zonder enig gevolg ziek melden van de KNVB? Stel: je zit in een dip terwijl je tegenstander net als een speer gaat. Hop, koop wat over-de-datum blikken bij de Aldi en je krijgt een maand later misschien een betere kans.
- als een club tien geblesseerden in zijn eerste elftal heeft, moeten ze toch komen opdraven. Als er tien spelers diarree hebben hoeft dat blijkbaar niet. Wat is hier de logica?

Maar goed. US MVV-ke gaat de winterstop in als - op verliespunten gerekend - gedeeld derde. Wie had dat gedacht.

Tsja inderdaad een merkwaardige zaak...:confused:
Maargoed, het is inderdaad lekker de winterstop in zo :D

Maastrichtenaar
31 december 2008, 01:00
Nieuws uit Maastricht, ben eens benieuwd wat het voor een spelers is :)

MVV contracteert Gideon Boateng

MVV en Gideon Boateng hebben overeenstemming bereikt over een contract voor 3,5 seizoen. Het contract zal één dezer dagen worden ondertekend door beide partijen. Eerder bereikten MVV en RSC Anderlecht al overeenstemming over de transfer van de aanvaller naar Maastricht.

http://img247.imageshack.us/img247/7267/gideonboatengjq8.jpg

De 17-jarige Belg van Ghanese afkomst speelde bij de beloften van RSC Anderlecht en maakte een aantal keer zijn opwachting in het eerste elftal. Eerder speelde hij in de jeugd van de Belgische clubs FC Antwerp en Lierse SK.

Boateng traint vanaf zaterdag 3 januari mee met de selectie van MVV en gaat mee op trainingskamp naar het Turkse Belek.

Bron: Klik (www.mvv.nl)

stas2
31 december 2008, 02:47
Heel jonge jongen dus. Is hij verkocht, of gehuurd? Ik ben in elk geval benieuwd.
Hoe zit het trouwens met Thiebaut? Is die al weer op de weg terug?

Maastrichtenaar
2 januari 2009, 00:04
Heel jonge jongen dus. Is hij verkocht, of gehuurd? Ik ben in elk geval benieuwd.
Hoe zit het trouwens met Thiebaut? Is die al weer op de weg terug?

Volgensmij hopen ze dat 'ie na de winterstop weer volledig inzetbaar is. Her wordt in ieder geval tijd dat ie we weer eens wat inlegd :D

LeicesterPhoolies
13 januari 2009, 17:21
MVV heeft vandaag in een oefenwedstrijd met 7-1 verloren bij PSV.

:D:D:D:D

Bacchus
13 januari 2009, 17:43
MVV heeft vandaag in een oefenwedstrijd met 7-1 verloren bij PSV.

:D:D:D:D

Ja... Terecht. Gekke Limbo's. :p

1....2.....:rolleyes:

Kronos
13 januari 2009, 18:16
1....2.....:rolleyes:

:mad:

Je hebt trouwens gelijk hoor. Kudt sjengen ook... :cool:

stas2
13 januari 2009, 23:28
Sjengen? Het zijn bijna allemaal Belgen!

Maastrichtenaar
14 januari 2009, 19:01
Gezellig hier, een beetje op het taalgebruik letten hè mensen :p;) Tsja, ach 7-1, ik hecht niet zoveel waarde aan dit soort wedstrijdjes, zowel voor PSV als MVV.

Kronos
14 januari 2009, 19:21
Sjengen? Het zijn bijna allemaal Belgen!

Ga maar eens richting Kerkrade, of Vaals. Dan zijn het eerder Duitsers. :p

stas2
15 januari 2009, 01:23
Gezellig hier, een beetje op het taalgebruik letten hè mensen :p;) Tsja, ach 7-1, ik hecht niet zoveel waarde aan dit soort wedstrijdjes, zowel voor PSV als MVV.

Ik heb niets van de wedstrijd gezien, maar ik las dat MVV met vier aanvallers heeft gespeeld. Dat moet dan op verzoek van Stevens zijn gebeurd, want Capa kijkt normaliter wel uit om dat te doen. Ach, als het het zelfvertrouwen van PSV ten goede komt, dan zijn wij, als echte Bourgondiërs, niet te beroerd om even mee te werken.... :p:p

Maastrichtenaar
15 januari 2009, 15:33
Ik heb niets van de wedstrijd gezien, maar ik las dat MVV met vier aanvallers heeft gespeeld. Dat moet dan op verzoek van Stevens zijn gebeurd, want Capa kijkt normaliter wel uit om dat te doen. Ach, als het het zelfvertrouwen van PSV ten goede komt, dan zijn wij, als echte Bourgondiërs, niet te beroerd om even mee te werken.... :p:p

Dat zeg ik...:p

Maastrichtenaar
24 januari 2009, 17:10

Uitslagen:

MVV - FC Dordrecht | 2-2

Doelpunten:
'36 - Brüls (1-0)
'47 - Lopes (1-1)
'64 - Putter (2-1)
'71 - Boateng (2-2)

Kaarten:
Geel: Haastrup (MVV)
Geel: Versluis (FC Dordrecht)

Arbiter:
Ketting

RKC Waalwijk - TOP Oss | 5-0

Doelpunten:
'12 - Benson (1-0)
'27 - Van Mosselveld (2-0)
'61 - Gudde (3-0)
'76 - De Ceulaer (4-0)
'85 - De Ceulaer (5-0)

Kaarten:
Geel: Benson, De Ceulaer (RKC Waalwijk)
Geel: Landers, De Groot (TOP Oss)

Arbiter:
Winter

RBC Roosendaal - Go Ahead Eagles | 0-1

Doelpunten:
'19 - Colak (0-1)

Kaarten:
Geel: Van Driel, De Leeuw (RBC Roosendaal)
Geel: Bus, Bakkati, Wissink, Zuidam, Vlug (Go Ahead Eagles)

Arbiter:
Sanders

FC Emmen - FC Eindhoven | 1-4

Doelpunten:
'2 - Koç (0-1)
'37 - Van Assouw (1-1, e.d.)
'61 - Van Boekel (1-2)
'66 - Valencia (1-3)
'86 - Nelemans (1-4, Penalty)

Kaarten:
Geel: Haemhouts, Stroeve (FC Emmen)
Rood: Ripson (FC Emmen)

Arbiter:
Makkelie

FC Den Bosch - FC Omniworld | 3-1

Doelpunten:
'3 - Barakat (1-0)
'32 - Tayeb (1-1)
'57 - Seedorf (2-1)
'85 - Matusiwa (3-1)

Kaarten:
Geel: Rossen (FC Den Bosch)
Geel: Kappenberg (FC Omniworld)

Arbiter:
Kamphuis

FC Zwolle - AGOVV Apeldoorn | 3-2

Doelpunten:
'4 - Bokila (0-1)
'21 - Guarino (1-1)
'37 - Bokila (1-2)
'66 - Van Der Haar (2-2, Penalty)
'74 - Guarino (3-2)

Kaarten:
Geel: Reijnen, Van Der Wal, Bargas (FC Zwolle)
Geel: Bruinier, Mertens, Tailor (AGOVV Apeldoorn)

Arbiter
Van Meenen

Helmond Sport - BV Veendam | 1-3

Doelpunten:
'64 - Wau (1-0)
'65 - Polak (1-1)
'71 - Özturk (1-2)
'85 - Özturk (1-3)

Kaarten:
/

Arbiter:
Bekebrede

Telstar - VVV Venlo | 2-1

Doelpunten:
'2 - Calabro (0-1)
'8 - Koning (1-1)
'50 - Plet (2-1)

Kaarten:
Geel: Toivo, Correia, Breeveld (Telstar)
Geel: Mampuya (VVV Venlo)

Arbiter:
Diks

Cambuur Leeuwarden - Fortuna Sittard | Afgelast

Excelsior - HFC Haarlem | Zaterdag: 20.00

Klik hier (http://www.jupilerleague.nl/) voor de ranglijst.

stas2
25 januari 2009, 09:36
Onze helden zitten een beetje in een dip: twee gelijke spelen en een nederlaag is niet iets om vrolijk van te worden. Maar goed: nieuwe periode, nieuwe kansen.

Maastrichtenaar
25 januari 2009, 12:01
Onze helden zitten een beetje in een dip: twee gelijke spelen en een nederlaag is niet iets om vrolijk van te worden. Maar goed: nieuwe periode, nieuwe kansen.

Klopt, 'Er zit zand in de motoren' aldus Dagblad de Limburger. Thiebaut, Gomes...belangrijke spelers zijn niet in vorm, of halen hun gebruikelijke niveau niet. Ik hoop toch dat het snel beter gaat. Wel leuk trouwens dat Boateng meteen zijn eerste goal scoorde (omhaal :D)

KoningAlexIV
12 februari 2009, 21:46
MVV probeert Jasar Takak naar De Geusselt te halen. De Maastrichtenaren zijn op zoek naar sponsors om dit te financieren.

Takak zit sinds de zomer zonder club, nadat hij en Vitesse er niet in slaagden om tot een nieuwe verbintenis te komen. Omdat hij clubloos is, heeft MVV de mogelijkheid hem na het verstrijken van de transferperiode binnen te halen.

MVV staat op een vijfde plaats en wil dit seizoen de play-offs halen. Takak lijkt daarvoor de gewenste versterking. De 26-jarige middenvelder werd opgeleid door PSV en speelde betaald voetbal bij FC Zwolle, RKC Waalwijk, NEC en Vitesse.

stas2
12 maart 2009, 19:26
Wat hoor ik toch voor angstaanjagende geruchten over us MVV'ke? In een klein stukje in De Volkskrant las ik dat de club door de KNVB naar 'categorie 1' is overgeplaatst, dat wil zeggen de categorie van clubs die zodanig in financiëel zwaar weer zitten dat de KNVB er verscherpt toezicht op wil houden. Hoe kan dat nou? En hoe erg is dit allemaal? Weet iemand hier meer over te melden?

KoningAlexIV
12 maart 2009, 21:05
Wat hoor ik toch voor angstaanjagende geruchten over us MVV'ke? In een klein stukje in De Volkskrant las ik dat de club door de KNVB naar 'categorie 1' is overgeplaatst, dat wil zeggen de categorie van clubs die zodanig in financiëel zwaar weer zitten dat de KNVB er verscherpt toezicht op wil houden. Hoe kan dat nou? En hoe erg is dit allemaal? Weet iemand hier meer over te melden?

Uhm.. ik hoorde dat Fortuna en Roda JC dus best zwaar in de schulden zitten en MVV ook wel, maar niet zo erg. Volgens mij is VVV de enige Limburgse club die gewoon gezond is.

Maastrichtenaar
14 maart 2009, 00:00
Het gaat bij MVV om een zogenaamd "negatief eigen vermogen" en door de strengere eisen is MVV nu gedegradeert naar 'categorie 1'.

Onlangs werd MVV door de KNVB teruggezet naar de zogeheten Categorie 1. Hierin zitten alle noodlijdende clubs die nauwlettend in de gaten worden gehouden. Vooral het negatieve eigen vermogen stuit op veel weestand vanuit Zeist. De gemeente Maastricht leende MVV een aantal jaar terug 1,3 miljoen euro om het hoofd boven water te houden. Lange tijd vond de voetbalbond dit geen probleem. Sinds de aangescherpte licentievoorwaarden eist de KNVB echter dat de situatie verandert.

"Het is niet zo ernstig als het lijkt. Door een gewijzigde waardering krijg je nu strafpunten voor een negatief eigen vermogen. We zijn daarom een categorie omhoog gegaan. Maar we zijn nu bezig de negatieve cijfers weg te werken. We denken dat dit voor het einde van dit boekjaar of voor eind december gaat lukken", aldus Goumans.

stas2
14 maart 2009, 01:18
Eens te meer blijkt dat de KNVB contra-productief bezig is. Dat hele gedoe met die licenties zou moeten worden afgeschaft. (Daar hangt namelijk niet alleen maar een financiëel plaatje aan; het gaat ook nog over de vraag of je wel een goede lichtinstallatie hebt, en of je tribunes wel in orde zijn, en wie weet ook nog of de bitterballen wel lekker genoeg zijn). Bij amateurclubs, die geen licentie hebben, wordt er nooit op deze manier gezanikt. Doe nou toch een keer als overal in Europa, en schrap eindelijk eens de scheiding tussen profs en amateurs. Laat het aan de clubs zelf over hoe ze hun huishoudboekje willen runnen, en wanneer ze al dan niet failliet gaan, in plaats van over hun schouder te gaan staan hijgen. (En zeg in een moeite door tegen die altijd maar dwarsliggende zaterdagamateurs: "OK jongens, begin je eigen zwartekousen-competitie en val ons verder niet meer lastig").

Overigens: heel goede overwinning vandaag van onze helden, tegen een directe concurrent. Nao Veure!

Maastrichtenaar
14 maart 2009, 17:04
Overigens: heel goede overwinning vandaag van onze helden, tegen een directe concurrent. Nao Veure!

Goede overwinning, maar de wedstrijd was niet om over naar huis te schrijven hoor. MVV had veel balbezit maar deed er niet heel veel mee, 3-0 is dan nog wel een aardige uitslag :D MVV staat nu 5e. :D

Maastrichtenaar
19 maart 2009, 18:04
Morgen staat de belangrijke wedstrijd tegen RKC Waalwijk op het programma. Uit ook nog, ik denk dat het heel erg moeilijk gaat worden...:(

Bacchus
19 maart 2009, 18:05
Morgen staat de belangrijke wedstrijd tegen RKC Waalwijk op het programma. Uit ook nog, ik denk dat het heel erg moeilijk gaat worden...:(
Da's een overwinning voor RKC

Maastrichtenaar
19 maart 2009, 18:09
Da's een overwinning voor RKC

Wie weet. Vorig jaar in de playoffs waren de wedstrijden tussen beide ploegen geweldig. MVV speelt dit jaar (naar mijn mening) wel een stuk minder dan toen, dus een overwinning voor RKC zou er wel eens in kunnen zitten.

Bacchus
19 maart 2009, 18:10
Wie weet. Vorig jaar in de playoffs waren de wedstrijden tussen beide ploegen geweldig. MVV speelt dit jaar (naar mijn mening) wel een stuk minder dan toen, dus een overwinning voor RKC zou er wel eens in kunnen zitten.
Ik ging inderdaad niet uit van de kracht van RKC, maar van de dip van MVV.

Maastrichtenaar
19 maart 2009, 20:13
Ik ging inderdaad niet uit van de kracht van RKC, maar van de dip van MVV.

Oké, we zullen 't morgen wel zien...:D
RKC heeft trouwens ook nog een behoorlijk thuisvoordeel. Volgende week volgt meteen MVV-VVV, het zijn lekkere weekjes wat dat betreft :D

robpsv11
19 maart 2009, 20:26
Ik schat gezien het spel van de laatste weken van RKC dat het een gelijkspel wordt of dat MVV wint.

Maastrichtenaar
19 maart 2009, 23:24
Ik schat gezien het spel van de laatste weken van RKC dat het een gelijkspel wordt of dat MVV wint.

Wie weet, ik heb 't spel van RKC de laatste weken niet zo gevolgd, ik weet alleen dat ze definitief hebben afgehaakt in de race om het kampioenschap :D
Maarja, dat wisten we eigenlijk al na 10 wedstrijden :p

Tummers
20 maart 2009, 13:17
RKC speelt toch alles gelijk?

robpsv11
20 maart 2009, 16:01
Ja daarom zei ik al het wordt toch weer gelijk of ze verliezen want als je zo voetbalt verdien je geen eredivisie plekje.

Maastrichtenaar
21 maart 2009, 10:41
Bacchus, volgensmij hebben we toch gelijk gekregen :p

robpsv11
21 maart 2009, 11:01
Dat is ook weer voor het eerst dat RKC is wint en niet heel de tijd gelijk speelt. Al was het een nogal harde wedstrijd. Met een prachtig doelpunt van Garcia.

Bacchus
21 maart 2009, 11:47
Bacchus, volgensmij hebben we toch gelijk gekregen :p
Ja, ach... :cool:

Maastrichtenaar
21 maart 2009, 11:57
Dat is ook weer voor het eerst dat RKC is wint en niet heel de tijd gelijk speelt. Al was het een nogal harde wedstrijd. Met een prachtig doelpunt van Garcia.

Ja zeg dat wel, de scheidsrechter was werkelijk dramatisch...
Maarja dat is Tom van Sichem altijd eigenlijk :p

robpsv11
23 maart 2009, 18:27
Vrijdag de limburgse derby tegen VVV wat denken jullie ervan??

stas2
24 maart 2009, 00:28
Gelijkspel, denk ik.

Maastrichtenaar
24 maart 2009, 15:26
Ik hoop op een overwinning :D

Bacchus
24 maart 2009, 16:26
Ik denk...Dat het me niet zoveel uitmaakt. :cool:

Maastrichtenaar
24 maart 2009, 16:55
Ik denk...Dat het me niet zoveel uitmaakt. :cool:

:D

Maastrichtenaar
27 maart 2009, 18:12
Ik ga me over anderhalf uur eens voor de TV nestelen voor een lekkere derby. Kan niet wachten :D

Bacchus
27 maart 2009, 18:46
Ik ga me over anderhalf uur eens voor de TV nestelen voor een lekkere derby. Kan niet wachten :D
Zal toch moeten! :D

Maastrichtenaar
27 maart 2009, 20:17
Zal toch moeten! :D

De eerste 10 minuten zijn in ieder geval veelbelovend! Een aanvallend MVV dat zijn eigen spel probeert te spelen. Het is overigens wel een hárde wedstrijd :o

Maastrichtenaar
27 maart 2009, 21:55
MVV 2-0 VVV

Hééérlijke wedstrijd. De aspirant-kampioen verslagen :D

Brabantiaan
28 maart 2009, 00:19
MVV 2-0 VVV

Hééérlijke wedstrijd. De aspirant-kampioen verslagen :D

Proficiat met de overwinning van jouw "us-MVVke" Jimmy! :)

robpsv11
28 maart 2009, 10:25
Bij RKC waren ze er ook blij mee nu hebben ze in Waalwijk weer een beetje hoop en dan volgende week winnen dan is de titelwedstrijd weer helemaal open. BEDANKT MVV

D.C
28 maart 2009, 12:21
Mooi. MVV maakt het weer spannend.:D

Maastrichtenaar
6 april 2009, 00:31
MVV wil ook geld van provincie Limburg
03 april 2009

MVV vindt dat het evenveel recht heeft op subsidie van de provincie Limburg als de nieuwe fusieclub Sporting Limburg. De voorzitter van de club in Maastricht, Joseph Goumans, heeft dit vrijdag in een brief aan de provincie laten weten. MVV beroept zich hierbij op het gelijkheidsbeginsel.

https://www.l1.nl/l1-staging/mmbase/images/7858812/mvvnet.jpg

Bij de officiële bekendmaking van de fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard werd donderdag aangegeven dat de provincie in de komende jaren zes tot acht miljoen euro beschikbaar stelt voor Sporting Limburg omdat de fusie wordt gezien als een maatschappelijk relevant project.

MVV is van mening dat het ook betrokken is bij allerlei projecten van maatschappelijke relevantie en vindt dat het eveneens aanspraak kan maken op financiële ondersteuning. Provinciegenoot VVV Venlo deelt deze mening.

Bron: FCUpdate

Bacchus
6 april 2009, 09:22
Bron: FCUpdate
Tsja... Dat was te verwachten en begrijpelijk.
Nog meer onvrijwillige contributie voor de belastingbetaler.

Maastrichtenaar
17 april 2009, 00:21
Goed nieuws, omtrent de enigzins hachelijke financiële situatie van MVV:

Turkse zakenman investeert fors in MVV
16 april 2009

Een Turkse zakenman steekt driekwart miljoen euro in MVV. De man, de 54-jarige M.C. Bilgiç, koopt de helft van een aandelenpakket, ter waarde van anderhalf miljoen euro, dat de Maastrichtse club in omloop brengt. De club verandert de juridische structuur hierdoor van een stichting, in een besloten vennootschap (B.V.).

http://images.fcupdate.net/news/27837.jpg

MVV hoopt dat het door de investeerder uit de financiële problemen kan blijven. Bovendien denkt de club te profiteren van de Europese zakenrelaties van Bilgiç, wiens familiebedrijf belangen heeft in onder andere het toerisme en de internationale handel. Zijn oude zakencontacten in Nederland en de uitstraling en bekendheid van Maastricht waren aanleiding voor de heer Bilgiç om een belang in MVV te verwerven, zo maakte de Limburgse club donderdag tijdens een persconferentie bekend.

Kronos
17 april 2009, 08:43
Goed nieuws, omtrent de enigzins hachelijke financiële situatie van MVV:

Inderdaad goed nieuws voor MVV. Hoe zit het eigenlijk met die beoogde samenwerking met een Turkse voetbalclub? Als ze dat ook nog rondkrijgen kunnen ze denk ik wel de weg omhoog gaan inzetten.

Maastrichtenaar
18 april 2009, 00:11
Inderdaad goed nieuws voor MVV. Hoe zit het eigenlijk met die beoogde samenwerking met een Turkse voetbalclub? Als ze dat ook nog rondkrijgen kunnen ze denk ik wel de weg omhoog gaan inzetten.

Die is al van kracht, MVV doet (mede dankzij Çapa) steeds meer contacten op in Turkije, zo ook deze zakenman dus. Het pakt dus, vooralsnog, prima uit, de contacten van een Turkse trainer.

KoningAlexIV
18 april 2009, 19:40
Die is al van kracht, MVV doet (mede dankzij Çapa) steeds meer contacten op in Turkije, zo ook deze zakenman dus. Het pakt dus, vooralsnog, prima uit, de contacten van een Turkse trainer.

Toch met Trabzanspor ofzoiets ofniet? Lijkt me voor MVV wel de juiste keus. Als ze gewoon doorgingen kwamen ze waarschijnlijk toch niet veel hoger, al doen ze het dit seizoen best goed volgens mij.

Maastrichtenaar
19 april 2009, 01:18
Toch met Trabzanspor ofzoiets ofniet? Lijkt me voor MVV wel de juiste keus. Als ze gewoon doorgingen kwamen ze waarschijnlijk toch niet veel hoger, al doen ze het dit seizoen best goed volgens mij.

Het gaat dit seizoen wel aardig, niet zó veel beter als vorig seizoen hoor ;)

Maastrichtenaar
29 april 2009, 13:57
Komende vrijdag is 't zover, Fortuna Sittard - MVV.
Ik ga er denk ik wel heen. Het is misschien wel de laatste ooit :o

robpsv11
29 april 2009, 16:00

Ja zo het er nu uitziet is er volgend seizoen geen fortuna meer.

robpsv11
3 mei 2009, 20:49
Fortuna heeft de laatste 2 weken goede zaken gedaan: Winnen van RKC en MVV.

Pavlos
9 mei 2009, 11:20
In de play-offs 1e ronde speelt MVV tegen Telstar. Kansloos dus! Forza Telstar! :cool:

Maastrichtenaar
9 mei 2009, 13:29
In de play-offs 1e ronde speelt MVV tegen Telstar. Kansloos dus! Forza Telstar! :cool:

Denk je? Ik weet 't niet hoor. Het is een heenwedstrijd met een return. :D

Pavlos
9 mei 2009, 14:11
Denk je? Ik weet 't niet hoor. Het is een heenwedstrijd met een return. :D

Ik geef Telstar hooguit 20 procent kans om door te gaan naar de volgende ronde. Maar wat zou het geweldig zijn. :cool::D

Maastrichtenaar
9 mei 2009, 14:25
Ik geef Telstar hooguit 20 procent kans om door te gaan naar de volgende ronde. Maar wat zou het geweldig zijn. :cool::D

Wie weet. Telstar-uit is niet zo makkelijk. Op het ijzige sportpark daar in Velzen, waar het doodstil is en de wind hard waait :rolleyes:

PSV{ertjuh}
9 mei 2009, 17:54
mooi dat mvv de play-offs hebben gehaalt,
denk alleen niet dat ze de eredivisie zullen bereiken.
1e ronde kunnen ze nog wel doorkomen maar daarna tegen De graafschap/Roda JC/FC Volendam/ ADO Den haag zullen ze het heel lastig krijgen.
Overigens hoop ik wel dat 't ze lukt.
MVV In de eredivisie lijkt me toch wel mooi

Harmeulius
9 mei 2009, 22:01

Ben je er nog heen geweest?:)
Ik wel prachtige wedstrijd:D
maar ik denk niet dat het Fortuna's laatste wedstrijd tegen MVV wordt.
Er zijn flink wat acties bezig om Fortuna te redden.
Ontopic over MVV:

Ik vind wel dat die investeerder ambitieus is:eek:
Volgend jaar eredivisie ik denk alleen dat het alleen ambitieus is en niet haalbaar

Maastrichtenaar
9 mei 2009, 22:25
mooi dat mvv de play-offs hebben gehaalt,
denk alleen niet dat ze de eredivisie zullen bereiken.
1e ronde kunnen ze nog wel doorkomen maar daarna tegen De graafschap/Roda JC/FC Volendam/ ADO Den haag zullen ze het heel lastig krijgen.
Overigens hoop ik wel dat 't ze lukt.
MVV In de eredivisie lijkt me toch wel mooi

Als ze winnen zullen ze tegen de nummer 17 van de Eredivisie spelen :D

Pavlos
12 mei 2009, 22:14
Wie weet. Telstar-uit is niet zo makkelijk. Op het ijzige sportpark daar in Velzen, waar het doodstil is en de wind hard waait :rolleyes:

0-0 geworden op Schoonenberg. Kan nog spannend worden als MVV niet oppast. :cool:

Maastrichtenaar
13 mei 2009, 00:19
0-0 geworden op Schoonenberg. Kan nog spannend worden als MVV niet oppast. :cool:

Wie weet. Ik ga kijken. Kan ik jou in 't uitvak verwachten? :D

Maastrichtenaar
15 mei 2009, 23:16
Phieuw Paul, het spande er nog om zeg. Máár MVV won met 1-0 van Telstar en zal komende dinsdag aantreden tegen De Graafschap. :D

CNG MrKrateos
16 mei 2009, 14:29
Phieuw Paul, het spande er nog om zeg. Máár MVV won met 1-0 van Telstar en zal komende dinsdag aantreden tegen De Graafschap. :D

Ik wens je veel plezier, een een goede wedstrijd toe. Al ben ik voor De Graafschap :D

Maastrichtenaar
16 mei 2009, 16:03
Ik wens je veel plezier, een een goede wedstrijd toe. Al ben ik voor De Graafschap :D

Dankjewel, ik ben benieuwd, het kan nog wel eens spannend worden. MVV heeft reeds bewezen beter te voetballen als de ploeg niet onder druk staat en zelf niet het spel hoef te maken. In een (nagenoeg) uitverkochte Geusselt, weet je het maar nooit. :D Bovendien is de Graafschap niet gewent om het spel te moeten maken. :o

Pavlos
16 mei 2009, 17:24

Helaas pindakaas. Zou ook te mooi zijn geweest om waar te zijn. :p

Mercure
16 mei 2009, 20:06
Maar ooit... als ze weer Stormvogels heten... :o

Maastrichtenaar
20 mei 2009, 00:02
Lakse Superboeren komen goed weg in Maastricht
19 mei 2009

MVV bewees dinsdag over veel veerkracht te beschikken, maar een bruikbaar resultaat leverde het de eerstedivisionist nog niet op. De Graafschap mag zich gelukkig prijzen dat het de eerste wedstrijd in de nacompetitie tegen de Limburgers won met 3-2.

MVV had in een drukke slotfase recht op een gelijkmaker. De club uit Maastricht, die in de eerste ronde Telstar uitschakelde, maakte bijna een 3-0 achterstand goed. Gideon Boateng gaf MVV voor rust nog hoop, waarna lange tijd een tweede treffer uitbleef. Gunter Thiebaut startte met een benutte penalty tien minuten voor tijd alsnog een slotoffensief, wat De Graafschap flink liet zweten.

De Superboeren speelden nonchalant en mochten van geluk spreken dat MVV niet nog een strafschop kreeg en een aantal kansen onbenut liet. Vooral Thiebaut, dit seizoen al goed voor twintig doelpunten, had pech in de afronding.

De drie doelpunten voor rust bleken genoeg voor De Graafschap. Ben Sahar en Oussama Aissaidi waren daar voornamelijk verantwoordelijk voor. De twee behendige aanvallers scoorden ieder een keer, Stijn Wuytens scoorde op aangeven van Aissaidi het andere doelpunt.

Vrijdag mag MVV het opnieuw proberen, al moet De Graafschap de klus in eigen huis gewoon klaren.

Jammer, en zonde. Het had niet zo hoeven lopen. MVV deed niet echt onder voor de Graafschap, alleen komt op het moment suprême de professionaliteit om de hoek kijken. MVV startte zeer nerveus en gespannen aan het duel. Bij de eerste goal nam Ben Sahar de bal met de hand mee, de MVV-verdedigers appelleerden naar de scheidsrechter maar die gaf daar geen gehoor aan (vanuit zijn positie was dat niet zichtbaar). Sahar moet je zo'n kans niet gunnen, 0-1. Aan de tweede goal zat een buitenspel luchtje, ook híer richtten de MVV-verdedigers zich tot de scheidsrechter, zonder succes, 0-2. Bij de 0-3 lag Bülent Akin geblesseerd op de grond, het spel ging verder terwijl de MVV-spelers daar potest tegen aantekenden. Oussama Assaidi kon zó doorlopen, Boffin dekte de korte hoek slecht af, 0-3.

Gideon Boateng kopte voor rust nog de 1-3 binnen, en bracht weer wat leven in de wedstrijd. MVV begon vanaf dat moment onbevangen te voetballen en creëerde voor de rust zowaar nog wat kansen. Na de de rust ging MVV verder met aanvallen, de verdediging van de Graafschap kraakte en rommelde maar bleef overeind. Scheidsrechter Bas Nijhuis mistte nog een penalty, toen een verdediger van de Graafschap hands maakte in de 16-meter. In de 79e minuut gaf hij er wél een, Thiebaut schoot binnen en maakte de wedstrijd weer spannend. Een à twee minuten later werd Gideon Boateng van achteren onderuitgehaald, maar Nijhuis gaf hier (weer) géén penalty.

MVV had het moeten afmaken door de mogelijkheden, die ruimschoots aanwezig waren, te benutten. Het is zeer makkelijk om nu met een beschuldigende vinger naar arbiter Bas Nijhuis te wijzen. Ik wil niet zeggen dat MVV door hém verloren heeft, maar aan de andere kant moet ik toegeven dat ik me weinig scheidsrechters kan herinneren die zó slecht floten. Met zijn beslissingen heeft hij zeker een stempel op de wedstrijd gedrukt, dat valt niet te ontkennen. Hij zou misschien een voorbeeld kunnen nemen aan Björn Kuipers, die twee weken geleden een puike partij floot in de Geusselt.

De Graafschap zal het vrijdag wel afmaken, al hoop ik op een klein wondertje. MVV speelt thans nergens meer voor, alles wat ze extra meenemen is mooi meegenomen.

Meadje
20 mei 2009, 12:19
Echt jammer! Zo hard gevochten! Der Gunter had de gelijkmaker nog op z'n schoen, maar helaas....

Maastrichtenaar
22 mei 2009, 11:12
Hese absent bij De Graafschap tegen MVV
21 mei 2009

Léon Hese moet de return in de tweede ronde van de nacompetitie tegen MVV aan zich voorbij laten gaan. De centrumverdediger van De Graafschap heeft nog steeds last van de enkelblessure die hij dinsdag opliep tijdens het eerste duel met de Limburgers (2-3). Stephan Keller is vermoedelijk zijn vervanger.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00208/rood_208231h.jpg

De Superboeren hebben vrijdag na de 2-3 overwinning in Maastricht voldoende aan een gelijkspel om door te gaan naar de laatste ronde. Bij winst van MVV moet een derde duel bepalen wie doorbekert. Trainer Darije Kalezic hoopt niet dat het tot een beslissingswedstrijd komt. "We willen het vrijdag afmaken en een derde wedstrijd voorkomen", aldus Kalezic tegen De Gelderlander. "Maar makkelijk wordt het niet, want ik heb veel respect voor MVV."

Maastrichtenaar
23 mei 2009, 01:11
Jammer, MVV was er nog dichtbij. Maar ach, het is niet anders, volgend jaar weer proberen. :o

Pavlos
23 mei 2009, 14:04
Maar ooit... als ze weer Stormvogels heten... :o

Dan is de kans op promotie een heel stuk groter, jij begrijpt het. :D

Jammer voor MVV, had het wel mooi gevonden als ze een ronde verder zouden komen.

Maastrichtenaar
23 mei 2009, 16:16
Dan is de kans op promotie een heel stuk groter, jij begrijpt het. :D

Jammer voor MVV, had het wel mooi gevonden als ze een ronde verder zouden komen.

Ja, ik denk dat de factor 'pech' toch ook een behoorlijke factor heeft gespeeld. Als 'we' nou kansloos uitgeschakeld waren had ik daar wel mee kunnen leven maar gisteravond was ik echt zwaar teleurgesteld na het laatste fluitsignaal van Luinge (die uitstekend floot, in tegenstelling tot Nijhuis).

Maastrichtenaar
2 februari 2010, 00:47
http://img52.imageshack.us/img52/5834/apa.jpg]
Bron (http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/138156/trainer-capa-houdt-het-voor-gezien-bij-mvv/)

Hoetierick
10 april 2010, 00:20
Zo, MVV staat ook aan de financiële afgrond. Ze hebben meteen 2 ton nodig om te kunnen voortbestaan.

Een paar jaar geleden lag er de kans voor de clubs in Zuid-Limburg om te fuseren. Toen was er nog geld, er waren mogelijkheden. Nee, elke club ging voor eigen glorie. ALs het zo doorgaat is er over een paar jaar helemaal geen club meer in de regio.

Vedette
10 april 2010, 09:47
Zo, MVV staat ook aan de financiële afgrond. Ze hebben meteen 2 ton nodig om te kunnen voortbestaan.

Een paar jaar geleden lag er de kans voor de clubs in Zuid-Limburg om te fuseren. Toen was er nog geld, er waren mogelijkheden. Nee, elke club ging voor eigen glorie. ALs het zo doorgaat is er over een paar jaar helemaal geen club meer in de regio.

Ik snap de supporters prima. Liever geen club, dan samen met de rivalen. Ik snap dat heel goed.

Kronos
10 april 2010, 10:09
Ik vind het vooral lullig voor Faber.

Vedette
10 april 2010, 12:39
Ik vind het vooral lullig voor Faber.

Komt ie toch lekker terug. :cool::D

Hoetierick
10 april 2010, 14:05
Ik snap de supporters prima. Liever geen club, dan samen met de rivalen. Ik snap dat heel goed.

Ik snap dat helemaal niet. Voetbal staat toch al bol van opportunisme. Spelers die nu worden uitgekafferd worden volgend seizoen weer toegejuicht, omdat ze een ander shirt aanhebben. Stadions worden verplaatst, gebeurt vaker. Er vindt ook een naamswijzing plaats, maar je kunt naar het voetbal kijken. Als dit zo doorgaat (de Haarlemroute) kunnen de supporters kiezen tussen A: een andere hobby, B: alsnog naar een andere club kijken, waar helemaal geen elementen van de oude club aanwezig zijn.

Vedette
10 april 2010, 14:06
Ik snap dat helemaal niet. Voetbal staat toch al bol van opportunisme. Spelers die nu worden uitgekafferd worden volgend seizoen weer toegejuicht, omdat ze een ander shirt aanhebben. Stadions worden verplaatst, gebeurt vaker. Er vindt ook een naamswijzing plaats, maar je kunt naar het voetbal kijken. Als dit zo doorgaat (de Haarlemroute) kunnen de supporters kiezen tussen A: een andere hobby, B: alsnog naar een andere club kijken, waar helemaal geen elementen van de oude club aanwezig zijn.

Maakt niet uit, je club is je club. Moet er niet aan denken. :cool:

Hoetierick
10 april 2010, 15:34
Maakt niet uit, je club is je club. Moet er niet aan denken. :cool:

En na het faillisement? Mijmeren over vroeger? Ga je korfbal kijken?

BART96
10 april 2010, 23:47

nee, want voetbal is z'n sport, denk ik

Hoetierick
11 april 2010, 18:40
nee, want voetbal is z'n sport, denk ik

Dat is mijn punt. En wat ga je dan doen nadat je club is opgedoekt?

Vedette
13 april 2010, 16:11

Je club herinneren. ;)

Kom nou toch.. moet er niet aan denken dat PSV ooit met een andere club fuseert. Stel je voor, het zou beter zijn voor het Nederlandse voetbal dat PSV en Ajax fuseren.

Nee, bedankt.

Bacchus
13 april 2010, 16:12
Je club herinneren. ;)

Kom nou toch.. moet er niet aan denken dat PSV ooit met een andere club fuseert. Stel je voor, het zou beter zijn voor het Nederlandse voetbal dat PSV en Ajax fuseren.

Nee, bedankt.
Dan houdt het op.

Vedette
13 april 2010, 17:12
Dan houdt het op.

Precies. Rust in vrede, PSV.
En de clubs in Limburg zijn nu eenmaal aartsrivalen (of misschien alleen sommigen daarvan), dat wordt snel vergeten.

Hoetierick
13 april 2010, 20:41
Precies. Rust in vrede, PSV.
En de clubs in Limburg zijn nu eenmaal aartsrivalen (of misschien alleen sommigen daarvan), dat wordt snel vergeten.

Dus geen voetbal meer kijken???

Vedette
17 april 2010, 11:44
Dus geen voetbal meer kijken???

Dus geen voetbal meer kijken.

Misschien Oranje zo nu en dan. ;)

McGuigan
17 april 2010, 14:40
Dus geen voetbal meer kijken.

Misschien Oranje zo nu en dan. ;)

Dan zou t heel rustig worden voor mij :p Waarschijnlijk zou ik op zoek gaan naar een buitenlandse club die ik dan ga supporteren.. Andere club in Nederland zou natuurlijk geen optie zijn.

Maastrichtenaar
24 april 2010, 02:31
Vandaag het belabberde seizoen afgesloten door FC Oss de Jupiler League uit te knikkeren. Met een 5-1 overwinning dan toch nog Fortuna in het zadel kunnen helpen, dat dan weer wel :).

Nu maar hopen dat er zich een oplossing aandient voor de financiële malaise, en hopen dat Ernest Faber volgend seizoen wat kan aanrichten.

Kronos
24 april 2010, 12:23
Ik heb eerlijk gezegd wel een beetje medelijden met Faber. Nadat 'ie werd aangesteld kwam die hele zooi pas naar buiten, al die financiële problemen wederom. Hoop dat het snel rustig wordt daar, anders begint hij aan een kansloze missie.

Maastrichtenaar
24 april 2010, 13:09
Ik heb eerlijk gezegd wel een beetje medelijden met Faber. Nadat 'ie werd aangesteld kwam die hele zooi pas naar buiten, al die financiële problemen wederom. Hoop dat het snel rustig wordt daar, anders begint hij aan een kansloze missie.

Schrale troost is gelukkig dat Faber goed met jeugdspelers kan werken. Ik denk dat MVV volgend jaar niet de financiële middelen heeft voor een selectie met veel 'gevestigde orde'.

Hoetierick
27 mei 2010, 21:29
Zo, de gemeente gooit er weer een paar miljoen tegenaan om de club in stand te houden. Kunnen ze er weer een jaar tegenaan.

El Barco III
28 mei 2010, 08:06
Zo, de gemeente gooit er weer een paar miljoen tegenaan om de club in stand te houden. Kunnen ze er weer een jaar tegenaan.

Het begint belachelijke vormen aan te nemen. Hoever moet je gaan als gemeente? Ik heb niets tegen subsidie (een schouwburg of de jaarmarkt krijgt die ook), maar er zijn grenzen.

Hoetierick
28 mei 2010, 20:59
Het begint belachelijke vormen aan te nemen. Hoever moet je gaan als gemeente? Ik heb niets tegen subsidie (een schouwburg of de jaarmarkt krijgt die ook), maar er zijn grenzen.

Ga ik helemaal in mee. De problemen zijn veroorzaakt door wanbeleid en veel te hoge spelerssalarissen, en nu mogen de inwoners betalen. Niet voor de eerste keer, en waarschijnlijk niet voor het laatst.

Maastrichtenaar
3 juni 2010, 01:17
Ga ik helemaal in mee. De problemen zijn veroorzaakt door wanbeleid en veel te hoge spelerssalarissen, en nu mogen de inwoners betalen. Niet voor de eerste keer, en waarschijnlijk niet voor het laatst.

Het ligt wel een tikkeltje genuanceerder. De gemeente kan haast niet anders in deze. Bovendien is financiële steun vanuit de overheid aan een voetbalclub bij wet verboden.
De gemeente heeft grote plannen met het zogenaamde 'Geusseltgebied', waarin ook het stadion ligt. Wanneer de gemeente het stadion niet zou opkopen, wat een faillissement voor MVV zou betekenen, zitten ze met een leeg (nutteloos) stadion in een gebied waar ze grote plannen voor hebben. Bovendien krijgt de gemeente Maastricht nog een behoorlijk bedrag (1,7 miljoen) van MVV, hetgeen nu -naast de koop van het stadion- kwijtgescholden wordt. In het reddingsplan wordt ook geëist dat alle andere schuldeisers afzien van hun eis (op de belastingdienst na). Of alle schuldeisers akkoord gaan wordt binnenkort duidelijk, er is nog een gat van ongeveer één ton. Een andere eis die in het reddingsplan gesteld is, is dat het huidige MVV-bestuur, dat er zo'n zooitje van heeft gemaakt (o.a. Joseph Goumans), plaats maakt voor een nieuw bestuur, met daarin een belangrijke rol voor 'de raad van 11', een groep van 11 prominente ondernemers/zakenmensen uit de regio.

Hoetierick
4 juni 2010, 12:51
Het ligt wel een tikkeltje genuanceerder. De gemeente kan haast niet anders in deze. Bovendien is financiële steun vanuit de overheid aan een voetbalclub bij wet verboden.
De gemeente heeft grote plannen met het zogenaamde 'Geusseltgebied', waarin ook het stadion ligt. Wanneer de gemeente het stadion niet zou opkopen, wat een faillissement voor MVV zou betekenen, zitten ze met een leeg (nutteloos) stadion in een gebied waar ze grote plannen voor hebben. Bovendien krijgt de gemeente Maastricht nog een behoorlijk bedrag (1,7 miljoen) van MVV, hetgeen nu -naast de koop van het stadion- kwijtgescholden wordt. In het reddingsplan wordt ook geëist dat alle andere schuldeisers afzien van hun eis (op de belastingdienst na). Of alle schuldeisers akkoord gaan wordt binnenkort duidelijk, er is nog een gat van ongeveer één ton. Een andere eis die in het reddingsplan gesteld is, is dat het huidige MVV-bestuur, dat er zo'n zooitje van heeft gemaakt (o.a. Joseph Goumans), plaats maakt voor een nieuw bestuur, met daarin een belangrijke rol voor 'de raad van 11', een groep van 11 prominente ondernemers/zakenmensen uit de regio.

Steun dus. Normaal gesproken wordt niet zomaar 1,7 miljoen kwijt gescholden. Bovendien kun je er ook voor kiezen om het huidige verlies te nemen i.p.v. er nog meer geld in te steken en dat over een jaar of wat ook nog eens kwijt te zijn. Dan maar dat stadion laten opkopen en er iets van maken. Hetzij platgooien en er winkels/kantoren plaatsen, hetzij hergebruiken voor andere evenementen.

Maastrichtenaar
4 juni 2010, 21:39
Steun dus. Normaal gesproken wordt niet zomaar 1,7 miljoen kwijt gescholden. Bovendien kun je er ook voor kiezen om het huidige verlies te nemen i.p.v. er nog meer geld in te steken en dat over een jaar of wat ook nog eens kwijt te zijn. Dan maar dat stadion laten opkopen en er iets van maken. Hetzij platgooien en er winkels/kantoren plaatsen, hetzij hergebruiken voor andere evenementen.

Als MVV failliet gaat is de Gemeente niet de eigenaar van het stadion. Dan zit er iemand met een stadion in een gebied waar jij plannen mee hebt. Nu hebben ze er zelf controle op. Zo komt er bijvoorbeeld kunstgras te liggen, zodat MVV in het stadion kan trainen en het trainingscomplex tegen de vlakte kan en er andere evenementen kunnen plaatshebben in het stadion.

Hoetierick
6 juni 2010, 22:31
Als MVV failliet gaat is de Gemeente niet de eigenaar van het stadion. Dan zit er iemand met een stadion in een gebied waar jij plannen mee hebt. Nu hebben ze er zelf controle op. Zo komt er bijvoorbeeld kunstgras te liggen, zodat MVV in het stadion kan trainen en het trainingscomplex tegen de vlakte kan en er andere evenementen kunnen plaatshebben in het stadion.

Blijft het punt dat de burgers van Maastricht mogen opdraaien voor de kosten. Nogmaals, op een gegeven moment moet je het lef hebben om ergens de stekker uit te trekken, i.p.v. geld in een bodemloze put te blijven gooien. Hoe vaak zijn de Zuid-Limburgse clubs al "gered" door de gemeente? En hebben ze ervan geleerd? Nee, een paar jaar later kloppen ze weer aan.

Kronos
7 juni 2010, 11:29
Faber wil toch niet aan de slag bij MVV

Ernest Faber tekende al een contract als hoofdtrainer van MVV, maar ziet nu toch af van een overgang naar Maastricht. De financiële problemen van de club hebben hem aan het denken gezet, zo meldt L1.

Faber heeft MVV dan ook gevraagd zijn contract te ontbinden. Dat bevestigt zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma. Faber wilde meer zekerheid over de koers van de eerstedivisionist, maar MVV kan hem dat niet geven.

Het verzoek van Faber komt de Limburgers overigens niet slecht uit, zo laat beoogd voorzitter Paul Rinkens weten. Met het geld dat nu overblijft, wil MVV salarissen en schulden betalen. Daarnaast worden maandag de onderhandelingen met de verschillende crediteuren hervat.

Kan hij mooi trainer van Jong PSV worden.

Maastrichtenaar
7 juni 2010, 15:22
Kan hij mooi trainer van Jong PSV worden.

Jep, begrijpelijk van beide kanten. Faber weet niet wat hem te wachten staat en MVV kan zich zo'n peperdure trainer eigenlijk niet permitteren. Faber werd door het huidige bestuur namelijk aangesteld voor een hoog salaris.

Jammer is het wel. Als er één man is die juist met jonge talenten (de toekomst van MVV) zou kunnen werken is het Faber wel.

LeicesterPhoolies
28 juli 2010, 15:32
MVV begint het komend seizoen op min 7 punten. Naast MVV zijn er nog meer clubs bestraft.

Puntenaftrek voor zeven betaaldvoetbalclubs
woensdag 28 juli 2010 | 14:40

Tekstgrootte
ZEIST (ANP) - Zeven clubs uit het betaalde voetbal zullen het seizoen 2010/2011 met een negatief puntenaantal beginnen. De licentiecommissie van de KNVB heeft zes eerstedivisieclubs en eredivisionist NAC bestraft voor uiteenlopende overtredingen.

NAC maakte maandag zelf al bekend dat de club één strafpunt kreeg opgelegd. MVV moet liefst zeven punten inleveren, AGOVV zes. Almere City FC en Veendam raken drie punten kwijt, Fortuna Sittard werden twee punten ontnomen, FC Dordrecht begint de competitie op -1.

van ed.nl

Kronos
28 juli 2010, 16:14
In de krant stond vanmorgen dat het oude bestuur bepaalde zaken niet had doorgegeven aan het nieuwe bestuur, waardoor ze niet op de hoogte hiervan waren. Vandaar dus die aftrek. Ik vind het een amateuristisch verhaal hoor. Ben blij voor Faber dat 'ie daar niet als hoofdcoach is begonnen..

Ralf Edström
30 juli 2010, 19:45
Gewoon competitievervalsing van de KNVB. waar zijn die 7 punten op gebaseerd? waarom geen 2 of 8 punten? Ze doen maar wat daar. Straks krijgt PSV ook 12 strafpunten zodat Ajax kampioen wordt. Straf zo een club dan op een andere manier. Geef ze een boete ofzo, maar blijf van het sportieve gedeelte af.

The Joker
30 juli 2010, 19:52
Gewoon competitievervalsing van de KNVB. waar zijn die 7 punten op gebaseerd? waarom geen 2 of 8 punten? Ze doen maar wat daar. Straks krijgt PSV ook 12 strafpunten zodat Ajax kampioen wordt. Straf zo een club dan op een andere manier. Geef ze een boete ofzo, maar blijf van het sportieve gedeelte af.

Precies. De spelers en trainers worden op deze manier gestraft, terwijl de mannetjes in pakken dat zouden moeten worden. Een boete is nogal klote en onzinnig als ze punten in mindering krijgen vanwege schulden, maar er is vast wel wat anders te bedenken.

Maastrichtenaar
8 augustus 2010, 01:30
Precies. De spelers en trainers worden op deze manier gestraft, terwijl de mannetjes in pakken dat zouden moeten worden. Een boete is nogal klote en onzinnig als ze punten in mindering krijgen vanwege schulden, maar er is vast wel wat anders te bedenken.

Het vervelende is, is dat het 'nieuwe' MVV, dat aan een schone lei wil beginnen, opgezadeld wordt met deze (zware) straf die opgelegd is door toedoen van het oude bestuur. Jammer, maar het is niet anders. Nu maar hopen dat handhaving mogelijk blijkt.

KoningAlexIV
10 augustus 2010, 17:02
Dat is wel hard man :o 7 punten! Moeten ze toch even 2 keer winnen en 1x gelijk spelen om weer op 0 te komen en dan heb je nog niets.. Erg hard en lomp gestraft als je het aan mij vraagt :p

Tummers
13 augustus 2010, 09:02
Je kunt het ook zo zeggen dat MVV door meer uit te geven dan ze hebben, een sterker elftal op de been kunnen brengen dan financieel mogelijk is. Dat is ook competitie vervalsing. Die wordt dus dan teniet gendaan door de KNVB.

Wat wel schrijnend is, is het feit dat feyenoord dan al jarenlang met -10 had moeten beginnen... Grote clubs mogen meer.

Over de steun van de gemeente. Sittard heeft nog geen cent gestoken in Fortuna, en ook daar was het reëel dat de club failliet ging. En dus dat het stadion leeg zou komen te staan. Oneigenlijke staatsteun dus? Of ook competitievervalsing?

Ik ben tegen steun van welke gemeente dan ook. Laat een club dan maar failliet gaan. Dan staat er later vast wel weer een club op die, desnoods als doorstart, de Geusselt of welk ander stadion dan ook zou betrekken. Goedkoop sentiment om een club niet failliet te laten gaan, elk ander bedrijf zou zijn eigen broek op moeten houden!