View Full Version : Youness Mokhtar (A) - Verhuurd (FC Eindhoven)
Bas
5 januari 2010, 17:46
Positie: Middenvelder/aanvaller
Nationaliteit: Nederlands
Geboortedatum: 29-08-1991
Leeftijd: 18
Vorige club: Elinkwijk
Favoriete spelers: Ronaldinho, Zidane, Afellay, Aissati
Team: A1
http://www.psvjeugd.nl/fotos/spelers/pasfotos/0708/246_youness_mokhtar.jpg
PSV vertrekt dinsdagavond naar Valencia, waar tot en met maandag een trainingskamp is belegd. De clubsite meldt dat trainer Fred Rutten 25 spelers meeneemt naar Spanje, waaronder de achttienjarige Youness Mokhtar.
De jonge aanvallende middenvelder is al sinds het seizoen 2000/2001 actief in de jeugdopleiding van de Eindhovenaren. In november mocht hij al een keer invallen, toen PSV zonder de internationals een oefenwedstrijd speelde tegen Valenciennes (1-0).
Eerder maakte de club al bekend dat ook de jeugdspelers Yannick Rymenants en Zakaria Labyad de kans krijgen om zich te bewijzen tijdens het trainingskamp. Ola Toivonen kampt met een oorontsteking en blijft in elk geval voorlopig nog in Eindhoven. Jonathan Reis ontbreekt om privéredenen.
Voetbalprimeur.
Swazi
5 januari 2010, 17:51
positieve zaak.
geef jeugd minuten en kansen.
niet geschoten is nooit een goal.
BART96
5 januari 2010, 21:18
ik vind het ook positief natuurlijk, maar weer een marrokaans(/nederlands) talent uit Utrecht...
Kronos
5 januari 2010, 21:22
ik vind het ook positief natuurlijk, maar weer een marrokaans(/nederlands) talent uit Utrecht...
Liever een blonde blauwogige jongen uit Eindhoven?
Voetballer24
5 januari 2010, 21:27
Misschien houdt hij niet van positieve discriminatie.
Kronos
5 januari 2010, 21:29
Misschien houdt hij niet van positieve discriminatie.
Positieve discriminatie? Dus jongens met een Marokkaanse achtergrond hebben een streepje voor bij de scouts van PSV? Kom op man... :rolleyes:
Ik zou er eens bij nadenken dat veel van die jongens wel nog op straat voetballen terwijl de verwende blonde jongetjes achter de Playstation zitten.
Mercure
5 januari 2010, 21:45
Don't blame me, I've no talent :D
Maar goed, Elinkwijk :cool:
Iraanse psv-fan
6 januari 2010, 11:00
Altijd weer die MAAR he? Wat wil je dan?
Het is ook nooit goed he? Laat me raden: je staat gelijk op je achterste poot als een Marokkaan slecht in het nieuws komt.... Zeikerd:rolleyes:
Bats1903
6 januari 2010, 11:03
Ik zou er eens bij nadenken dat veel van die jongens wel nog op straat voetballen terwijl de verwende blonde jongetjes achter de Playstation zitten.
Hier heb je zo'n gelijk in.
Zilte1983
6 januari 2010, 16:59
Who cares.. als ze goed zijn, zijn ze goed.
Mooi man als PSV de enige is die dit dus weer opvalt. Utrecht heeft ze niet in de smiezen blijkt of het moet zo zijn dat Utrecht het aflegt tegen PSV dat kan natuurlijk ook.
CNG MrKrateos
6 januari 2010, 18:37
Beter, dan zijn al die jongens gemotiveerd om ook bij PSV te komen, immers ze hebben al zó veel mensen dicht bij huis gezien die ver komen!
McGuigan
6 januari 2010, 19:30
Ik sta er best positief tegenover om zijn plek in te vullen hoor :D
Tieky87
6 januari 2010, 20:22
Ik sta er best positief tegenover om zijn plek in te vullen hoor :D
jij wel.... :rolleyes:
:p
Vedette
6 januari 2010, 20:27
Goed, al het voorgaande ten spijt, heeft iemand deze jongen überhaupt eens zien spelen? Iemand bekend met hem?
Mark van Bommel
8 januari 2010, 15:55
Goed, al het voorgaande ten spijt, heeft iemand deze jongen überhaupt eens zien spelen? Iemand bekend met hem?
Ik heb hem weleens op een samenvatting bij PSV TV voorbij zien komen. Niet dat dat alles zegt, maar hij liet toen wel leuke dingen zien.
Iemand (volgens mij Remy Reynierse of Tonny Bruins Slot) gaf vorige week in de VI ook aan dat er op het moment een jongen in de jeugd rondloopt die hem veel doet denken aan Ibi Afellay. Ik denk dat het over deze jongen ging, of over Zakaria Labyad.
ElRei
26 januari 2010, 22:03
Deze jongen gaat zichzelf in de basis spelen als Lazovic/Dszudszak weg gaat.
Dekker
26 januari 2010, 22:29
Altijd weer die MAAR he? Wat wil je dan?
Het is ook nooit goed he? Laat me raden: je staat gelijk op je achterste poot als een Marokkaan slecht in het nieuws komt.... Zeikerd:rolleyes:
Net als dat jij op je achterste poot staat wanneer iemand iets over marrokanen zegt?
Ralf Edström
26 januari 2010, 22:42
Hij heeft wel een naam om te slagen. Klinkt wel die naam bij bijvoorbeeld Real ooit. Kaka, Ronaldo, Mohktar. Ja., die gaat het redden.
Davitamonnetje
27 januari 2010, 00:04
Hij heeft wel een naam om te slagen. Klinkt wel die naam bij bijvoorbeeld Real ooit. Kaka, Ronaldo, Mohktar. Ja., die gaat het redden.
Haha zo kun je t ook bekijken ja.
Zat net die samenvatting van jong PSV tegen fnoord te kijken. Die jongen kan wel ballen!
Pavlos
27 januari 2010, 14:59
PSV zit wel goed in de opleiding van middenvelders: Afellay, Aisatti, Wuytens, Ojo, Labyad, Mokhtar. Ook die jongen die gisteren mee mocht trainen, Bourdouxhe, is weer een (aanvallende) middenvelder.
CNG MrKrateos
27 januari 2010, 20:35
PSV zit wel goed in de opleiding van middenvelders: Afellay, Aisatti, Wuytens, Ojo, Labyad, Mokhtar. Ook die jongen die gisteren mee mocht trainen, Bourdouxhe, is weer een (aanvallende) middenvelder.
Ja, jammer dat ze dan elkaar weer in de weg zitten...
BartR
13 februari 2010, 11:14
Volgens mij hebben we de opvolger van Dzsudzsak (als hij niet al te snel weggaat) met Mokhtar al in huis.
Mocro
13 februari 2010, 20:19
Ja, jammer dat ze dan elkaar weer in de weg zitten...
Dat valt wel mee. Labyad is meer voor de nr.10 positie. Oja en Wuytens controlerend en Mokhtar is meer een buitenspeler.
Mercure
13 februari 2010, 21:44
Ik kreeg juist het idee dat Labyad iets meer controlerend was?
Mocro
14 februari 2010, 00:11
Ik kreeg juist het idee dat Labyad iets meer controlerend was?
Volgens mij speelt hij vaak achter de spitsen, maar misschien rouleren ze daarin om die jonge spelers zoveel mogelijk multifunctioneel voor te bereiden. Bij PSV waren voor zover ik me kan herinneren Ojo en Wuytens als controleurs ingevallen.
Dekker
14 februari 2010, 09:04
Ik dacht dat Mohktar op de positie van Afellay speelt en Labyad op de positie van Balasz. Dat is wat ik nog afleiden uit samenvattingen van Jong PSV iig
CNG MrKrateos
14 februari 2010, 10:38
Dat valt wel mee. Labyad is meer voor de nr.10 positie. Oja en Wuytens controlerend en Mokhtar is meer een buitenspeler.
Oh, dat valt dan mee. Dat is mooi. :)
Mocro
14 februari 2010, 19:40
Ik dacht dat Mohktar op de positie van Afellay speelt en Labyad op de positie van Balasz. Dat is wat ik nog afleiden uit samenvattingen van Jong PSV iig
Als de ploeg balbezit heeft dan duikt hij de gaten in...vandaar dat hij wel in de linksbuiten positie komt. Maar hij start op het middenveld.
BART96
29 juli 2010, 21:54
Zo... mooi!
'Mokthar tekent contract bij PSV' (http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/138537/Talentvolle_Mokhtar_tekent_contract_bij_PSV.html)
Sjoerd93
29 juli 2010, 22:09
Wel één van de grootste talenten van PSV deze jongen. Zou mooi zijn als hij het aankomende seizoen een paar keer mag invallen in het eerste.
Zilte1983
2 augustus 2010, 17:21
Nu dus ook daadwerkelijk een contract getekend! Goed bezig!
http://www.psv.nl/Nieuws/Nieuwspagina/Nieuw-contract-voor-Youness-Mokhtar.htm
Davitamonnetje
2 augustus 2010, 17:41
Naar het schijnt een van de drie jonge groeibriljanten die we hebben (van rond de 18 jaar) naast Ojo en Labyad. Heel goed dat er een lang contract is afgesloten van 4 jaar met een optie voor nog 2, dat geeft m.i. aan dat PSV het absoluut in hem ziet zitten.
Biermans
5 augustus 2010, 10:57
Ik bestel alvast een shirt met zijn naam erop ;-)
Owenrivera
6 november 2010, 11:37
Ik bestel alvast een shirt met zijn naam erop ;-)
en welk nummer krijgt hij denk je???????????????
Ruud
6 november 2010, 12:07
nummer kan je er altijd nog later op laten drukken, en een vraagteken is ook genoeg hoor ;)
Bas
9 november 2010, 12:48
#psv praat in december met #mokthar en tomassen van jong psv over verhuur aan bv #fceindhoven
Daar kunnen ze alleen maar beter van worden.
Ralf Edström
16 november 2010, 20:09
Daar kunnen ze alleen maar beter van worden.
Wie? PSV of de spelers?
Bas
16 november 2010, 21:35
Wie? PSV of de spelers?
De spelers en daardoor dus ook PSV. ;)
Kruspe
17 november 2010, 14:59
Mokhtar vind ik persoonlijk een groot talent. Een jaartje Eindhoven, jaartje VVV, en evt. nog Heerenveen ofzo. Ben je wel 3 jaar verder, maar heb je een rijpe speler.
zmwouter
15 maart 2011, 14:00
Net even Jong Ajax - Jong PSV gekeken, die Mokhtar was wel lekker bezig!
veldmannetje
15 maart 2011, 15:03
Yep, mag wel eens op de bank plaats nemen i.p.v. Berg of Koevermans.
Zeefuik in de spits, Mokthar op de bank en dan Berg of Koev ernaast.
2 centrumspitsen op de bank voor 1 positsie, dat vind ik tachtisch niet erg slim.
rvh1996
28 april 2011, 16:08
Volgend jaar bij het eerste zetten! Als je ziet hoe hij de laatste weken bezig is kan hij denk ik wel mee met het eerste! PSV moet sowieso wat vaker zo'n jongens wat vaker de kans geven in PSV1.
Jackal06
28 april 2011, 16:41
beetje jammer voor die jongen als je kijkt naar de concurrentie op die positie?
verder doet hij het wel erg goed zeker de laatste tijd :D mooi eens wat minuten laten pakken
Davitamonnetje
8 mei 2011, 13:59
Mokthar maakte trouwens een knappe goal tegen Willem 2 in de oefenwedstrijd.
Mark van Bommel
8 mei 2011, 14:04
Mokthar maakte trouwens een knappe goal tegen Willem 2 in de oefenwedstrijd.
Zeker! Heb hem dit seizoen al vaker leuke dingen zien doen. Denk alleen wel dat hij nog even aan z'n fysiek moet gaan werken, wil hij het gaan redden in het voetbal. Hij oogt echt heel tenger.
Zou deze jongen het minder doen dan Ebecilio en Özbiliz?
Mark van Bommel
8 mei 2011, 14:19
Dat zullen we niet weten zolang hij geen echte kans krijgt..
Davitamonnetje
8 mei 2011, 14:50
Denk dat hi jer niet voor onder doet. Is alleen wat jonger nog dacht ik.
Sjoerd93
8 mei 2011, 14:56
Denk dat hi jer niet voor onder doet. Is alleen wat jonger nog dacht ik.
Nee, dat valt wel mee. Mokthar & Ebecilio zijn 19, Özbiliz 20.
Ik hoop dat we hem volgend jaar ook in het eerste gaan zien.
Davitamonnetje
8 mei 2011, 15:05
Nee, dat valt wel mee. Mokthar & Ebecilio zijn 19, Özbiliz 20.
Ik hoop dat we hem volgend jaar ook in het eerste gaan zien.
je hebt gelijk.
Het is wel iig tijd dat Mokhtar meer kansen krijgt. Maja Rutten hč...
Is er iemand die de topic titel kan aanpassen? Zijn naam staat verkeerd geschreven.. beetje knullig..
Mark van Bommel
8 mei 2011, 18:00
Is er iemand die de topic titel kan aanpassen? Zijn naam staat verkeerd geschreven.. beetje knullig..
Hoe bedoel je?:D:edit:
Davitamonnetje
8 mei 2011, 22:03
Hoe bedoel je?:D:edit:
Dank u :clap:
veldmannetje
11 mei 2011, 17:57
Mocht invallen in het oefenduel met Willem II en scoorde ook nog.
Rutten noemde zelfs zijn ontwikkeling na een moeilijk eerst half jaar 'turbulent' ik hoop op plekje bij de selectie tegen Groningen heeft hij wel verdient met zijn prestaties de laatste tijd in Jong PSV en nu het oefenduel.
Zeker nu Balasz ook nog geschorst is.
Maar Rutten kennende zal hij eerder voor Bakkal of mogelijk zelfs Nijland:eek: kiezen, die daar liever niet spelen dan Mokthar
Aangezien Balasz ontbreekt zou ik het werkelijk idioot vinden als Mokthar niet bij de selectie zit. Die jongen is tenminste gewend om op de vleugel te spelen.
rvh1996
12 mei 2011, 21:49
Aangezien Balasz ontbreekt zou ik het werkelijk idioot vinden als Mokthar niet bij de selectie zit. Die jongen is tenminste gewend om op de vleugel te spelen.
Mokhtar zal wel minimaal bij de eerste 18 zitten, want je hebt eigenlijk maar 2 andere mogelijkheden:
1.)Lens op recht Berg in de spits en Labyad op links
2.)Labyad op recht Lens in de spits en Nijland op links(zal niet gebeuren!)
Dan is Mokhtar een serieuse optie! Ik zou het gewoon doen! Frisse jonge erin i.p.v. andere spelers die al op z'n tandvlees lopen en het wel best vinden, want ze hebben hun geld toch al binnen(Berg)!
CNG MrKrateos
12 mei 2011, 22:01
Hij zet Bakkal nog wel eens aan de zijkant.
rvh1996
12 mei 2011, 22:05
Ja dat zo ook nog kunnen, maar ik zou dan voor Mokhtar kiezen, want die heeft veel meer dreiging aan de zeikant!
Jackal06
12 mei 2011, 22:55
Mokhtar zal wel minimaal bij de eerste 18 zitten, want je hebt eigenlijk maar 2 andere mogelijkheden:
1.)Lens op recht Berg in de spits en Labyad op links
2.)Labyad op recht Lens in de spits en Nijland op links(zal niet gebeuren!)
Dan is Mokhtar een serieuse optie! Ik zou het gewoon doen! Frisse jonge erin i.p.v. andere spelers die al op z'n tandvlees lopen en het wel best vinden, want ze hebben hun geld toch al binnen(Berg)!
bovendien presteerde hij geweldig dit seizoen? en verdient die jongen het gewoon..
rvh1996
12 mei 2011, 22:56
bovendien presteerde hij geweldig dit seizoen? en verdient die jongen het gewoon..
Juist ja(Y)
McGuigan
12 mei 2011, 23:22
Hij heeft een groot deel van het seizoen op de bank gezeten. Alleen de laatste paar wedstrijden haalt hij een acceptabel niveau. Dus.
zmwouter
12 mei 2011, 23:37
Hij heeft een groot deel van het seizoen op de bank gezeten. Alleen de laatste paar wedstrijden haalt hij een acceptabel niveau. Dus.
Indd.. maar toch valt die jongen in die samenvattingen wel erg op moet ik zeggen.. ook tegen willem II was die laatst goed voor een doelpuntje ..
Ook dan hoort Mokhtar op de bank te zitten, op z'n minst.
veldmannetje
13 mei 2011, 14:20
dus wat?
Bij jong PSV heeft er behoorlijk wat voorin gelopen, Nijland (vaker voorin dan op 10), Reis, Amrabat, Zeefuik, Bourdouxhe is de concurrentie behoorlijk geweest daar. De laatste tijd zien we pas Makiavali en Locadia aan het werk daar. Terwijl Mokthar de laatste tijd behoorlijk op dreef is, daarom moet je hem juist nu met de schorsing van Balasz erbij halen.
Daarmee geef je goed signaal dat hij zich goed ontwikkeld
En daar draaid het om, of wil jij beweren dat Berg nog steeds zo goed als bij Groningen destijds?
In voetbal is de gouden regel" je bent zo goed als je laatste wedstrijd(en)" en zit bij Mokthar juist wel snor bij Jong PSV tijd om te zien of hij kan aanhaken bij het 1e.
McGuigan
13 mei 2011, 14:23
dus wat?
Bij jong PSV heeft er behoorlijk wat voorin gelopen, Nijland (vaker voorin dan op 10), Reis, Amrabat, Zeefuik, Bourdouxhe is de concurrentie behoorlijk geweest daar. De laatste tijd zien we pas Makiavali en Locadia aan het werk daar. Terwijl Mokthar de laatste tijd behoorlijk op dreef is, daarom moet je hem juist nu met de schorsing van Balasz erbij halen.
Daarmee geef je goed signaal dat hij zich goed ontwikkeld
En daar draaid het om, of wil jij beweren dat Berg nog steeds zo goed als bij Groningen destijds?
In voetbal is de gouden regel" je bent zo goed als je laatste wedstrijd(en)" en zit bij Mokthar juist wel snor bij Jong PSV tijd om te zien of hij kan aanhaken bij het 1e.
Ik ben het niet eens met je gouden regel, dus vind ik dat Mokhtar niet heeft laten zien dat hij een plek in de selectie meer verdient dan andere spelers (van Jong PSV). Iemand die niet een vaste waarde kan zijn in Jong PSV (en geen goede reden daarvoor heeft als bijvoorbeeld een blessure) lijkt mij nou niet bepaald een speler die het verschil kan gaan maken in een wedstrijd van PSV.
Ik ben het niet eens met je gouden regel, dus vind ik dat Mokhtar niet heeft laten zien dat hij een plek in de selectie meer verdient dan andere spelers (van Jong PSV). Iemand die niet een vaste waarde kan zijn in Jong PSV (en geen goede reden daarvoor heeft als bijvoorbeeld een blessure) lijkt mij nou niet bepaald een speler die het verschil kan gaan maken in een wedstrijd van PSV.
Hij is op dit moment een bepalende speler bij Jong PSV. Het gaat er bovendien ook om wat het eerste nodig heeft. In principe heeft PSV in het eerste alleen Dzsudzsák voor de linksbuitenpositie. Je kan er best andere spelers neerzetten, maar dat is niet hun positie. Kijk je naar de jeugd dan is Mokhtar de speler die daar het meest voor in aanmerking komt. Dat hij nu uitblinker is zou de kans moeten vergroten om hem bij de selectie toe te voegen.
McGuigan
13 mei 2011, 16:12
Hij is op dit moment een bepalende speler bij Jong PSV. Het gaat er bovendien ook om wat het eerste nodig heeft. In principe heeft PSV in het eerste alleen Dzsudzsák voor de linksbuitenpositie. Je kan er best andere spelers neerzetten, maar dat is niet hun positie. Kijk je naar de jeugd dan is Mokhtar de speler die daar het meest voor in aanmerking komt. Dat hij nu uitblinker is zou de kans moeten vergroten om hem bij de selectie toe te voegen.
Zijn kans vergroten ja, maar het wordt hier gebracht alsof het nu vereist is dat hij in de selectie moet komen, alleen omdat hij nu een paar wedstrijden op niveau speelt terwijl hij het niet bracht in het grootste gedeelte van het seizoen.
Zijn kans vergroten ja, maar het wordt hier gebracht alsof het nu vereist is dat hij in de selectie moet komen, alleen omdat hij nu een paar wedstrijden op niveau speelt terwijl hij het niet bracht in het grootste gedeelte van het seizoen.
Alleen al om het feit dat hij een vaste en talentvolle vleugelspeler van ons tweede is hoort hij nu bij de groep te zitten, gezien de schorsing van Balasz.
McGuigan
13 mei 2011, 16:23
Alleen al om het feit dat hij een vaste en talentvolle vleugelspeler van ons tweede is hoort hij nu bij de groep te zitten, gezien de schorsing van Balasz.
Mogelijk. Het is niet alsof hij de enige optie is die we hebben voor de linkerpositie.
Mogelijk. Het is niet alsof hij de enige optie is die we hebben voor de linkerpositie.
Wie dan nog?
Volgens mij wel, dat is het probleem dan ook. Je kan daar wel een middenvelder of spits neerzetten, maar dat is ook verre van ideaal. We hebben gewoon heel veel geluk gehad dat Balasz een sterke speler is die zelden geblesseerd raakt.
McGuigan
13 mei 2011, 18:00
Volgens mij wel, dat is het probleem dan ook. Je kan daar wel een middenvelder of spits neerzetten, maar dat is ook verre van ideaal. We hebben gewoon heel veel geluk gehad dat Balasz een sterke speler is die zelden geblesseerd raakt.
We hebben zeker geluk met Balasz en elke andere speler die daar staat zal minder geschikt zijn. Maar ik betwijfel of een speler die niet eens een constant niveau kan halen bij Jong PSV zoveel beter zou zijn dan bijvoorbeeld Labyad die ook goed vanaf de linkerkant kan komen.
We hebben zeker geluk met Balasz en elke andere speler die daar staat zal minder geschikt zijn. Maar ik betwijfel of een speler die niet eens een constant niveau kan halen bij Jong PSV zoveel beter zou zijn dan bijvoorbeeld Labyad die ook goed vanaf de linkerkant kan komen.
Labyad links, Lens rechts, Berg in de spits.
En dan heb je op de bank... niemand. Wat dus ons punt is, daar hoort Mokthar gewoon te zitten.
McGuigan
13 mei 2011, 18:06
Labyad links, Lens rechts, Berg in de spits.
En dan heb je op de bank... niemand. Wat dus ons punt is, daar hoort Mokthar gewoon te zitten.
Goed, ik zat meer in mijn hoofd met de basis, mijn fout. Voor de bank dan toch wel de beste optie.
veldmannetje
13 mei 2011, 18:19
Hij heeft de laatste half jaar wel een basisplek bij Jong PSV gehad en naarmate het seizoen verder vorderde steeds bepalender.
Zelfs Rutten beschreef zijn ontwikkelingen na moeilijk 1e seizoenshelft als 'turbulent' wat hij daar ook mee bedoeld weet ik niet, maar denk dat het positief is.
En ik verwacht tevens ook geen basisplek (mogelijk in de toekomst), maar voor de komende wedstrijd plekje op de bank en als het nodig of situatie het toe laat hopelijk een invalbeurt.
En je hoeft niet eens te zijn met die die gouden regel, maar geld wel vaak. En iets wat Rutten vaker had moegen toepassen richting Berg en Engelaar
veldmannetje
16 mei 2011, 12:00
Jammer geen Mokthar bij de selectie. Had zeker niet misstaan gezien Laybad gewisseld door Bakkal (die daar eigenlijk niet moet staan,wat je terug zag in zijn spel), al was ik blij dat Nijland derin kwam, maar dat is niet echt een speler voorop de flanken.
Gemiste kans voor Rutten en Mokthar
Hiermee toonde Rutten weer aan de jeugd geen kansen te geven. En dat is net wat we nu nodig hebben.
veldmannetje
16 mei 2011, 13:26
yep, al deden Tamata en Cassio het erg goed, wat heet waren zelfs de beste mannen aan de kant van PSV, zelfs Nijland deed weer aardig, niet zijn favo stekkie op links, maar bracht wel een stukje creativiteit en passing mee die anderen ontberen, zeker nu Balasz er niet bij was.
Nijland goed? Natuurlijk was het beter dan Bakkal, maar ik denk dat als je Kronos tegen Bakkal laat spelen, dat Bakkal het dan laat afweten.
Ik had echt het gevoel bij Nijland dat hij alles in Slow-motion deed, en zag dat dit ook bij andere forummers was opgevallen. Verschrikkelijk als we daar de oorlog mee moeten winnen.
Edit voor onze forum-Limbo: Ik bedoel hiermee dat zelfs jij het beter zou doen dan Bakkal. :D
Nijland goed? Natuurlijk was het beter dan Bakkal, maar ik denk dat als je Kronos tegen Bakkal laat spelen, dat Bakkal het dan laat afweten.
Ik had echt het gevoel bij Nijland dat hij alles in Slow-motion deed, en zag dat dit ook bij andere forummers was opgevallen. Verschrikkelijk als we daar de oorlog mee moeten winnen.
Edit voor onze forum-Limbo: Ik bedoel hiermee dat zelfs jij het beter zou doen dan Bakkal. :D
Ah, op die fiets. :p
veldmannetje
19 mei 2011, 14:44
Ik zeg niet dat hij goed, maar aardig dat betekent redelijk, voor het geval dat je nog niet wist zeg ik nog meer eens keer. REDELIJK:puh:
Nijland bracht wel een stukje creativiteit mee, een heeft goeie pass in huis.
Bovendien zijn zijn schoten gerichter en dan die van Toivonen, hij is niet snelste en ook niet in het handelen v.d. bal (al kan hij der meer mee dan de meeste PSV'ers), maar hij is vrij slim en heeft goeie timing en overzicht in huis.
Dus weet vrij goed wanneer hij de actie kan maken, wanneer hij (vrij) moet lopen, wanneer hij moet overspelen.
En zeg nu zelf. Laybad sneeuwde onder op links dat kan gebeuren is vrij jong, maar wat ik van Lens, Berg en Toivonen zag was minder dat wat ik een ruim kwartier van Nijland zag.
Kruspe
8 augustus 2011, 19:49
Thijs Sleegers meldt zojuist dat NEC Mokthar wil huren, en dat Mokhtar zelf graag wil.
Dit lijkt me een hele positieve ontwikkeling. Welliswaar weinig spelers, maar ik acht de kans dat Mokhtar minuten gaat maken zeer miniem. En dan nog lekker op eredivisieniveau ook, terwijl hij zelden met het eerste elftal meetraint (!) bij PSV. :)
Mocro
8 augustus 2011, 20:00
En als Mertens geblesseerd raakt, dan kan Rutten Engelaar daar proberen.
Kronos
8 augustus 2011, 20:10
(Y)
McGuigan
8 augustus 2011, 20:36
Dit seizoen wordt een grote ontdekkingsreis voor Engelaar, die man gaat, al dan niet gedwongen, kwaliteiten voor posities ontdekken waar hij nooit van heeft durven dromen :D
Pavlos
8 augustus 2011, 20:41
Dit seizoen wordt een grote ontdekkingsreis voor Engelaar, die man gaat, al dan niet gedwongen, kwaliteiten voor posities ontdekken waar hij nooit van heeft durven dromen :D
Engelaar heeft al een verleden op de plek links op het middenveld en als linkeraanvaller. Zelfs spits en 10 heeft hij weleens gespeeld. :p
McGuigan
8 augustus 2011, 20:46
Engelaar heeft al een verleden op de plek links op het middenveld en als linkeraanvaller. Zelfs spits en 10 heeft hij weleens gespeeld. :p
Cassio Ramos nog verkopen en dan hebben we meteen onze all-round derde keep in de gelederen. Die Orlando is gewoon zijn 1,zoveel miljoen per jaar dubbel en dwars waard :cool:
Bas
8 augustus 2011, 21:18
Depay, Labyad. :chinrub:
Mocro
8 augustus 2011, 21:34
Dat zijn geen echte linksbuitens. Depay is nr 10 en Labyad nr10 en 6.
Pavlos
8 augustus 2011, 21:36
Ik zou toch zweren dat Depay zijn wedstrijden vooral op linksbuiten speelt in de jeugd.
Bas
8 augustus 2011, 21:41
Depay speelt altijd als buitenspeler en Labyad speelde er vorig jaar ook prima. Mokhtar moet je gewoon lekker laten spelen.
Mocro
8 augustus 2011, 21:43
Depay speelt altijd als buitenspeler en Labyad speelde er vorig jaar ook prima. Mokhtar moet je gewoon lekker laten spelen.
Ja en dat zijn niet hun posities. Ik ben een voorstander van spelers te laten spelen op posities waar ze jarenlang op getraind en gespeeld hebben en niet van die noodoplossingen.
Bas
8 augustus 2011, 21:46
Ja en dat zijn niet hun posities. Ik ben een voorstander van spelers te laten spelen op posities waar ze jarenlang op getraind en gespeeld hebben en niet van die noodoplossingen.
Ok jouw mening, die deel ik duidelijk niet. Iemand die heeft laten zien ergens goed te kunnen spelen kan daar goed spelen, als ze ergens anders beter zijn krijgen ze die kans daar vast ook wel.
Mocro
8 augustus 2011, 22:01
Ok jouw mening, die deel ik duidelijk niet. Iemand die heeft laten zien ergens goed te kunnen spelen kan daar goed spelen, als ze ergens anders beter zijn krijgen ze die kans daar vast ook wel.
Ik zie Labyad toch 10x liever op het middenveld. Op de plek waar Ojo stond om precies te zijn. Depay kan op linksbuiten, maar zal het anders invullen als een echte linksbuiten. Ik hou gewoon niet van elftallen waarin de helft uit noodoplossingen bestaat. Ik hou van specialisten.
rvh1996
8 augustus 2011, 22:49
Mokhtar moet niet naar NEC gaan, daar heeft hij toch geen basisplek. Kom maar naar Hellemond!
veldmannetje
9 augustus 2011, 07:51
Weet ik zo zo gauw nog niet, Fejzullahu (een linksbuiten) schijnt van NEC mogelijk te vertrekken, plus met Nijland is eigenlijk ook geen linksbuiten Zaterdag was ie ook meer centraal te vinden (waar hij ook thuis hoort) dan op links. Dus denk ik dat Mokthar wel degelijk een goeie kans maakt op speeltijd bij NEC.
Aangezien dat Rutten niet al te veel vertrouwen in deze jongen heeft, had eigenlijk verwacht dat ie stand-in zou worden voor de linksbuiten voor dit seizoen. Dus is verhuur de beste optie voor hem. Zeker als Rutten eerder Bakkal laat spelen als buitenspeler, waar zijn kwaliteiten eigenlijk niet of nauwelijks tot zijn recht komen.
Ik zie Labyad toch 10x liever op het middenveld. Op de plek waar Ojo stond om precies te zijn. Depay kan op linksbuiten, maar zal het anders invullen als een echte linksbuiten. Ik hou gewoon niet van elftallen waarin de helft uit noodoplossingen bestaat. Ik hou van specialisten.
ik ben het met je eens Mocro, dat je eigenlijk de spelers daarvoor moet gebruiken voor de positsies waarvoor ze zijn opgeleid. Maar er zijn uitzonderingen Laybad is er eentje, die zowiezo in de basis thuis hoort zie ik liever ook op het middenveld zie dan als Rechtsbuiten, ondanks dat hij die positsie goed invuld en nu al beter meeverdedigd dan Lens.
En tevens moet ik zeggen dat Ojo mij zondag eigenlijk wel beviel, durft vooruit te verdedigen en laat zijn mannetjes niet zomaar lopen in tegenstelling tot Strootman, Mertens, Toivonen en Wijnaldum, schuwt het duel niet (met zijn kleine lichaam) en heeft een goeie pass in de benen, wat zelfs leide tot een assist op Mertens, alleen mocht Martens wel vrij inschieten. Maar goed denk dat het wel goed komt met Funso bij PSV.
Of wat te denken Van Nistelrooy opgeleid als nummer 10, maar door Foppe in de spits gezet. Hebben we ook geen spijt van gehad lijkt mij.
En zelfs Tamata ,voorheen buitenspeler en rechtspoot ,en Mokthar die ook een rechtspoot is stonden ook eerst op andere positsies.
Het gaat erom dat hun kwaliteiten op de juiste positsie terecht en tot uiting komen. En wat dat betreft lijkt Depay mij ook prima buitenspeler(tje) in wording
ErikPSV
9 augustus 2011, 12:07
Ik denk dat hij sarcasme deelde.
Bas
9 augustus 2011, 13:08
Ik denk dat hij sarcasme deelde.
O nee echt! :eek:
Jackal06
9 augustus 2011, 16:57
vandaag weer gescoord (Y) tegen Vfl Bochum weliswaar
De Bouterbaas
9 augustus 2011, 18:29
Zou me inmiddels niet meer verbazen als Engelaar Issakson vervangt als onze Zweedse vriend geblesseerd raakt.
Afijn back on topic
rvh1996
9 augustus 2011, 19:22
Als Rutten een keer ziek is, wordt Engelaar zelfs hoofdtrainer.
Kronos
9 augustus 2011, 19:23
Depay is toch gewoon een aanvaller? Speelt ook wel eens in de spits meen ik, en vooral op de vleugel.
Mocro
10 augustus 2011, 04:34
Depay is toch gewoon een aanvaller? Speelt ook wel eens in de spits meen ik, en vooral op de vleugel.
Bij Oranje en PSV speelt hij toch op 10. Ik wil niet beweren dat er geen spelers zijn die niet op 2 of 3 posities uitstekend uit de voeten kunnen, maar heb nooit een multifunctionele speler gezien die een linksbuitenpositie ook echt als linksbuiten uitvoert.
The Joker
10 augustus 2011, 08:52
Bij Oranje en PSV speelt hij toch op 10. Ik wil niet beweren dat er geen spelers zijn die niet op 2 of 3 posities uitstekend uit de voeten kunnen, maar heb nooit een multifunctionele speler gezien die een linksbuitenpositie ook echt als linksbuiten uitvoert.
Hmm, tijdens de Otten Cup leek hij af te wisselen tussen nummer 10 en linksbuiten. Ik vond hem - van wat ik gezien heb - vooral op links sterk ogen. Actie, versnelling, voorzet. Al was die assist, dat hij die bal uit de lucht nam, tegen volgens mij Sparta wel erg mooi.
veldmannetje
12 augustus 2011, 00:11
Overmars, Beerens, Assaidi, Zenden waren/zijn multifunctionele spelers die daar in mijn ogen toch behoorlijk aan voldoen, ook al is Mokthar ook geen echte linksbuiten, want het is rechtspoot.
Trouwens is het al rond met NEC??
TiezZ
12 augustus 2011, 14:12
lijkt me een goede club voor hem om minuten te pakken, zou wel jammer zijn als Nijland door zijn komst op de bank moet zitten bij NEC.
veldmannetje
12 augustus 2011, 14:59
Nee die komt beter tot zijn recht als Spits met de rug naar goal toe, met Schone op 10 die eigenlijk ook niet in de spits moet. Afgelopen zaterdag stond eigenlijk ook meer centraal dan op links, dus denk dat behoorlijk meevalt.
Bovendien kent Mokthar Nijland nog wel Jong PSV dus die kunnen elkaar gemakkelijk vinden;)
49euro
16 augustus 2011, 14:08
Ik vind eerlijk gezegd Mokhtar nog niet klaar voor een club als NEC. Heeft nog niet de juiste balans in zijn spel gevonden om in teamverband wedstrijden op niveau te spelen. Net als gisteravond tegen jong Vitesse/AGOVV wil hij zich te graag bewijzen waardoor hij totaal geen oog voor teamgenoten heeft en zich keer op keer vastloopt op de verdediger.
veldmannetje
16 augustus 2011, 17:18
Ik denk dat het meer komt, omdat hij dacht (net als mij overigens) dicht tegen het 1e aan te zitten en nu weer op de bank van Jong PSV moet plaats nemen, ja dan wil je het wel laten zien en maak je weleens verkeerde keuzes.
Maar NEC of een andere club waar ie aan spelen zou toekomen zou wel beter voor zijn ontwikkeling dan (bankzitten) bij Jong PSV.
Sjoerd93
23 augustus 2011, 11:03
thijsslegers thijsslegers
#Mokthar is overigens bijna speler van @cambuur. Het 'hangt' nog op de financiën #psv
veldmannetje
23 augustus 2011, 12:15
Weet niet of dat rond komt, PSV wil dat Cambuur de volledige salaris van Mokthar gaat betalen en dat wil Cambuur niet.
veldmannetje
23 augustus 2011, 12:29
Zou mooi wezen als dat zouden doen, persoonlijk vind ik Mokthar een zeer getalenteerde voetballer die op hoger nivo dan Jong PSV moet gaan spelen.
huez
23 augustus 2011, 12:56
thijsslegers thijsslegers
#Mokthar is overigens bijna speler van @cambuur. Het 'hangt' nog op de financiën #psv
Heeft Thijs wel gezegd dat het om verhuur gaat en niet om verkoop?
BoydJS
23 augustus 2011, 16:19
Heeft Thijs wel gezegd dat het om verhuur gaat en niet om verkoop?
las ergens anders dat het om verhuur ging, alleen cambuur wil niet zijn hele salaris betalen.
Daarmee zou hij namelijk een van de best betaalde spelers van de jupiler league worden
Kronos
23 augustus 2011, 18:09
Nou, dan ga je heel hard onderhandelen en betaal je uiteindelijk nog 25% van z'n salaris mee. Iedereen blij.
veldmannetje
29 augustus 2011, 14:52
vers v.d pers bron www.voetbalzone.nl
Op de twintigste verjaardag van Youness Mokhtar zijn PSV en FC Eindhoven tot overeenstemming gekomen over de verhuur van de speler aan die laatste club. Dat meldt het Eindhovens Dagblad maandag. Mokhtar stond al langer in de belangstelling van een aantal clubs. Onder meer SC Cambuur-Leeuwarden en Helmond Sport hadden interesse voor de jongeling, die geldt als een van de grootste talenten van PSV. FC Eindhoven heeft de strijd nu gewonnen, waarbij PSV zich 'financieel coulant' zou hebben opgesteld.
Goeie zaak, nog een reden om Eindhoven te volgen in de jupiler league
Kronos
29 augustus 2011, 15:03
Prachtig nieuws! Daar kan hij zich prima ontwikkelen. Ik heb een hoge dunk van Ernest Faber en Eindhoven presteert sinds vorig seizoen al heel erg leuk, eigenlijk zonder budget. Lekker in Eindhoven blijven, en wegens de band met die club heeft PSV zich ook coulant opgesteld lees ik. Allemaal positief wat mij betreft. :)
Jackal06
29 augustus 2011, 16:21
Mooi Mooi:clap:
Libaboy
21 oktober 2011, 22:46
Goede goal van Mokhtar tegen Veendam