PDA

View Full Version : Veiligheid & Terrorisme

Brandaris
4 januari 2010, 09:43
In het topic van over Wilders werd dit onderwerp veelvuldig besproken. Wellicht is een niew topic hiervoor handig:

[QUOTE=Rijsbergen;192560]'Brit vliegt via Schiphol met gevulde injectiespuit'
Uitgegeven: 4 januari 2010 06:41
Laatst gewijzigd: 4 januari 2010 06:42

AMSTERDAM - Een Britse journalist is het op Schiphol gelukt ongehinderd met een gevulde injectiespuit aan boord te komen van een vliegtuig op de Amsterdamse luchthaven. Dat meldt De Telegraaf maandag.
Het toestel ging richting Londen. De krant Sunday Expres betitelt Schiphol als 'terror airport'.

Volgens de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) had de spuit moeten worden ontdekt, ''maar 100 procent veiligheidsgarantie is niet te geven''.

Ambassades dicht na terreurdreiging
maandag 04 januari 2010 | 09:02 | Laatst bijgewerkt op: maandag 04 januari 2010 | 09:05

Tekstgrootte
SANAA/WASHINGTON - De Verenigde Staten en Groot-Brittannië hebben gisteren hun ambassades in de jemenitische hoofdstad Sanaa gesloten in een reactie op bedreigingen van Al Qaeda.

Het terreurnetwerk heeft gedreigd Amerikaanse en Britse belangen in Jemen aan te vallen. Aanleiding vormt vermoedelijk de beslissing van Washington en Londen om de Jemenitische regering aanzienlijk meer steun te verlenen in haar strijd tegen Al Qaeda.

Ook de Nederlandse minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken maakt zich zorgen over de veiligheidssituatie in Jemen. "Op dit moment bestaat er echter nog geen reden om de ambassade te sluiten. Maar we houden de situatie goed in de gaten", aldus de bewindsman gisteren.

Dan blazen we de Thalys wel opDoor: Camil Driessen
Gepubliceerd: vandaag 01:09
Update: vandaag 06:55

Wat heeft het voor zin om Schiphol vol te zetten met bodyscanners als de beveiliging elders zo lek als een mandje is?

Metaaldetectoren, bagagescans, drugshonden, beveiligingspersoneel dat je fouilleert, flesjes vloeistof die in de kliko worden gegooid. Riemen af en, als je pech hebt, ook je schoenen uit. Het contrast tussen een vlieg- en treinreis Amsterdam-Parijs kan bijna niet groter. Moet je op Schiphol binnenkort door een bodyscanner, de internationale trein Thalys wandel je zonder enige vorm van controle binnen. Geen bagagescans, laat staan metaaldetectoren. Paspoortcontrole ho maar, op het station koop je volledig anoniem een kaartje. Past prima bij de Thalys-slogan Different right down the line. De Thalys is het nirvana voor mensen met snode plannen.

Het is zaterdagochtend en drommen toeristen stormen op Amsterdam Centraal op de Thalys af. Die rijdt via Rotterdam, Antwerpen en Brussel naar Parijs. Bijna net zo snel als vliegen: 3 uur en 18 minuten. De trein is overboekt dus ook de klapstoeltjes in de gang zitten vol. Het is struikelen over de trolleys omdat zelfs de speciale opbergrekken op de gang uitpuilen.

De passagiers zijn zeker niet alleen maar nette mensen. Ongure types genoeg. Zoals het Franse meisje dat doodleuk een zak wiet van zeker twintig euro in haar hand houdt en een joint draait.

Met een joint pleeg je geen aanslag, maar het is wel illustratief voor de beveiliging op de trein. Drugs meenemen kan. Bommen ook, of je nu in Parijs of Amsterdam instapt. Tassen worden niet gecontroleerd, je kunt ze zelfs achterlaten en uitstappen. Niemand die ziet dat er een is blijven staan. Op alle gangen zijn rekken voor bagage, heerlijk anoniem. De Thalys rijdt zo hard (300 km) dat je misselijk wordt van naar buiten kijken. Een explosie en het is wel duidelijk wat er met de 377 passagiers gebeurt. Daar kan de ontsporingsgeleiding weinig aan veranderen. Toch is conducteur Jeroen geen voorstander van strengere controles. ‘Ach, er is nog nooit iets gebeurd.’ Hij haalt zijn schouders op. ‘Van mij hoeft het niet.’

In Madrid en Londen bleek dat treinen een mooi doelwit zijn voor terroristen. Maar dat is geen reden om de HSL extra te beveiligen. ‘We gaan niet op voorhand allerlei maatregelen nemen’, zegt een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorisme Bestrijding (NTCB).

Hij legt uit dat er in Nederland een alerteringssysteem is. Dat geeft zowel de terrorismedreiging in zijn algemeenheid aan (beperkt) als per sector (basis op het spoor). Pas als uit informatie van bijvoorbeeld inlichtingendiensten blijkt dat er meer dreiging is, worden extra maatregelen genomen.

Vliegveldstijl

Hazik Hassan, een Maleisische moslim die in Londen studeert, snapt daar weinig van. ‘Ze zouden op zijn minst de tassen moeten controleren toch?’ Dat vinden meerdere passagiers. ‘Als je wilt, kun je zonder al te veel moeite driehonderd mensen opblazen. Dat kan misschien wel op meer plekken in het openbaar vervoer, maar het contrast met vliegen is op deze manier wel erg groot’, zegt de in Groot-Brittannië woonachtige Nieuw-Zeelander David Wright. Hij prijst de veiligheid op een andere internationale trein: de Eurostar die via de Kanaaltunnel naar Engeland rijdt. ‘De controles daar zijn in vliegveldstijl.’

Het contrast tussen de twee internationale treinen is groot, maar niemand kan echt uitleggen waarom. Thalys is vanwege de kerstvakantie niet bereikbaar voor commentaar. De Franse spoorwegpolitie tast ook in het duister. ‘Eurostar en Thalys zijn twee verschillende bedrijven. Bij Eurostar word je gecontroleerd en bij Thalys niet. Ik weet ook niet waarom’, zegt een agent op Gare du Nord. ‘Misschien is dat gevaarlijk, maar tot nu toe is er nog nooit iets gebeurd’.

Heelhuids

Passagier Wright denkt het wel te weten: de Britten zijn door de aanslagen in Londen extra scherp geworden, en zorgen dus voor controles op de Eurostar. In Frankrijk zijn de laatste jaren geen grote aanslagen gepleegd, en in Nederland nog nooit. ‘Je weet hoe het gaat bij dit soort dingen. Maatregelen worden pas ingevoerd als er iets is gebeurd.’

Met zijn twee kinderen loopt hij heelhuids de aankomsthal van Gare du Nord in. Daar klinkt het bericht: ‘Dames en heren, blijf in de buurt van uw bagage en meldt het als u een verlaten tas ziet staan.’ Dat had in de Thalys niet misstaan.

Brandaris
4 januari 2010, 09:51
Vooral het laatste artikel hierboven geeft wel aan dat een 100% veilige wereld een illusie is. Alleen kunnen relatief simpele ingrepen zoals die bodyscans best sneller worden gerealiseerd.

Ik heb toch nooit zo goed begrepen waarom zo'n organisatie als Al-Qaida niet simpelere doelwitten kiest. De aanslag van die Nigeriaan is zoingewikkeld in alle opzichten?

Terwijl een aanslag op een vol Damrak, een druk winkelcentrum oid veel simpeler lijkt uit te voeren terwijl de impact in de NEderlandse samenleving enorm zou zijn. Ik wil ze niet op ideeen brengen (:D) maar ik vind dat wel raar. Wat voor reden zou daar achter zitten:confused:

Bacchus
4 januari 2010, 10:38
Vooral het laatste artikel hierboven geeft wel aan dat een 100% veilige wereld een illusie is. Alleen kunnen relatief simpele ingrepen zoals die bodyscans best sneller worden gerealiseerd.

Ik heb toch nooit zo goed begrepen waarom zo'n organisatie als Al-Qaida niet simpelere doelwitten kiest. De aanslag van die Nigeriaan is zoingewikkeld in alle opzichten?

Terwijl een aanslag op een vol Damrak, een druk winkelcentrum oid veel simpeler lijkt uit te voeren terwijl de impact in de NEderlandse samenleving enorm zou zijn. Ik wil ze niet op ideeen brengen (:D) maar ik vind dat wel raar. Wat voor reden zou daar achter zitten:confused:
Laten zien dat ze het kunnen? Want het is ook knapper om die poortjes te omzeilen, dan om het niet te doen.:confused:

pimmet
4 januari 2010, 10:40

Noem dan meteen de Arena.:cool:

Bacchus
4 januari 2010, 10:47
Noem dan meteen de Arena.:cool:
Een nobel streven. En, qua beveiliging, een mooie middenoplossing.:D

Brandaris
4 januari 2010, 11:30
Laten zien dat ze het kunnen? Want het is ook knapper om die poortjes te omzeielen, dan om het niet te doen.:confused:

Dat zou kunnen....maar ik zou denken dat het ze vooral om slachtoffers ging?

Bacchus
4 januari 2010, 14:42
Dan lijkt Mekka mij prima.

De Bouterbaas
4 januari 2010, 16:52

Eens. Ik moet helaas onderkennen dat m'n mening t.a.v. dit soort moslims steeds minder genuanceerd wordt. Ik weet het, het is maar een klein groepje, maar toch. Snoeihard aanpakken dat tuig (net als overigens ieder ander die meent z'n geweldadige mening aan anderen te moeten opdringen (ik noem: oudejaarsgajus, voetbalholigans. etc.

CNG MrKrateos
4 januari 2010, 16:55

Vooral de impact, lijkt mij.

Bacchus
4 januari 2010, 20:58
Vooral de impact, lijkt mij.
En wanneer is de impact groter, denk jij?
Als ze een heel groot leeg gebouw opblazen, of een kleine school, met 50 mensen erin?

Teamspirit
12 januari 2010, 15:03
IDat kan misschien wel op meer plekken in het openbaar vervoer, maar het contrast met vliegen is op deze manier wel erg groot’, zegt de in Groot-Brittannië woonachtige Nieuw-Zeelander David Wright. Hij prijst de veiligheid op een andere internationale trein: de Eurostar die via de Kanaaltunnel naar Engeland rijdt. ‘De controles daar zijn in vliegveldstijl.’

Dan weet ik niet in welke trein ik naar Engeland heb gezeten, maar van vliegveldstijl was geen sprake. Mes op zak, riem om, een busje vol tassen bij ons. Maar toen we zeiden dat we niets verkeerds bij ons hadden was het goed. Alleen de achterdeur moest even open om te kijken of er geen illegaal persoon uit zou springen.

Daarbij verbaast het me inderdaad wel dat het verschil zo gigantisch is. Dat is wel een opvallend feit.

Brandaris
12 januari 2010, 15:16
Dan weet ik niet in welke trein ik naar Engeland heb gezeten, maar van vliegveldstijl was geen sprake. Mes op zak, riem om, een busje vol tassen bij ons. Maar toen we zeiden dat we niets verkeerds bij ons hadden was het goed. Alleen de achterdeur moest even open om te kijken of er geen illegaal persoon uit zou springen.

Daarbij verbaast het me inderdaad wel dat het verschil zo gigantisch is. Dat is wel een opvallend feit.

Betrouwbaar uiterlijk doet wonderen denk ik:D

Bacchus
12 januari 2010, 15:45
Betrouwbaar uiterlijk doet wonderen denk ik:D
Dat scheelt idd aanzienlijk, kan ik je uit ervaring vertellen.

Kronos
12 januari 2010, 15:48
Dat scheelt idd aanzienlijk, kan ik je uit ervaring vertellen.

Klopt, ik heb dat bij het PSV-stadion zelf meerdere malen uitgeprobeerd. Zonder pet en met bril mocht ik vier keer gewoon doorlopen. Met m'n PSV-pet op werd ik vijf van de vijf keer gecontroleerd.

Bacchus
12 januari 2010, 16:05
Klopt, ik heb dat bij het PSV-stadion zelf meerdere malen uitgeprobeerd. Zonder pet en met bril mocht ik vier keer gewoon doorlopen. Met m'n PSV-pet op werd ik vijf van de vijf keer gecontroleerd.
In het Philipsstadion mag ik altijd gewoon doorlopen. Bij de Engelse douane is dat net effe anders. :D

Kruspe
26 maart 2010, 00:54
Misschien ben ik gek, maar is dit echt Osama Bin Laden op deze foto?

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6370237/__Nieuwe_dreigtape_Osama_bin_Laden__.html?p=24,2

Kronos
26 maart 2010, 13:53
Misschien ben ik gek, maar is dit echt Osama Bin Laden op deze foto?

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6370237/__Nieuwe_dreigtape_Osama_bin_Laden__.html?p=24,2

Lijkt me dat het Khalid Sheikh Mohammed is op die foto.

Kruspe
26 maart 2010, 14:37
Lijkt me dat het Khalid Sheikh Mohammed is op die foto.

Ahhh vandaar. Ik had em niet herkend van die foto. Ik dacht dat het alleen de rechter was, en dat de linker gewoon een hele slechte poging van Bin Laden was:D. Ik ben dus gek:p

Bacchus
18 oktober 2010, 10:34
Over terroristen.
Geluid dat je niet vaak hoort uit Amerika.
Klik! (http://www.liveleak.com/view?i=250_1287356801)

De Bouterbaas
18 oktober 2010, 12:00
Over terroristen.
Ik kan lifeleak niet zien hier. Zal moeten wachten tot vanavond

LeicesterPhoolies
18 oktober 2010, 12:14
Ik kan lifeleak niet zien hier. Zal moeten wachten tot vanavond

Ik kan liveleak hier ook niet zien.

De Bouterbaas
18 oktober 2010, 12:17
Ik kan liveleak hier ook niet zien.
www.spamfilers-r-us.com :D

Mocro
18 oktober 2010, 13:45
Over terroristen.

Geen speld tussen te krijgen.

Koja33
18 oktober 2010, 14:55
Nou... als je kijkt en luistert naar mevrouw Tahir
LINK (http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/43797163/items/44062555/), zal je horen dat er ook anders over kan worden gedacht.

Ikzelf vond het een redelijk sluitende theorie, dat de islam bepaalde kernelementen in zich heeft waardoor integratie mislukt en er een spanningsveld blijft bestaan tussen de islamitische en westerse wereld.

De amerikaan zet in op Bolkesteins punt, alleen gedrag (daden) telt. Daar ben ik het wel mee eens, maar ook de motivatie van iemands gedrag is essentieel. Met Tahir vind ik dat je dus moet inzetten op een inhoudelijke en structurele ontmanteling van de islam (volgens de ontzuiling hier), om tot een evenwichtige samenleving te kunnen komen.

Geen speld tussen te krijgen.

Mocro
18 oktober 2010, 15:46
Nou... als je kijkt en luistert naar mevrouw Tahir
LINK (http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/43797163/items/44062555/), zal je horen dat er ook anders over kan worden gedacht.

Ikzelf vond het een redelijk sluitende theorie, dat de islam bepaalde kernelementen in zich heeft waardoor integratie mislukt en er een spanningsveld blijft bestaan tussen de islamitische en westerse wereld.

De amerikaan zet in op Bolkesteins punt, alleen gedrag (daden) telt. Daar ben ik het wel mee eens, maar ook de motivatie van iemands gedrag is essentieel. Met Tahir vind ik dat je dus moet inzetten op een inhoudelijke en structurele ontmanteling van de islam (volgens de ontzuiling hier), om tot een evenwichtige samenleving te kunnen komen.

Welke kernelementen? De 5 zuilen van de Islam (Geloofsgetuigenis, vasten, gebed, armenbelasting en bedevaart), die de basis van het geloof vormen, weerhouden moslims er toch niet van om te integreren. Alles wat daarna komt is voor interpretatie vatbaar en verschilt per stroming en zelfs per individu binnen de Islam. Er zijn genoeg Moslims die probleemloos in de maatschappij functioneren. Om het concreet te maken. Wat heeft de Islam ermee te maken als 3 Marokkanen op een scooter een juwelier overvallen? Welk kernelement van de Islam kun je daarvoor als oorzaak aanwijzen? Heeft toch te maken met slechte of nog erger helemaal geen opvoeding en sociaal-economische factoren. Antillianen zijn toch geen Moslims. Waarom heeft die gemeenschap te maken met dezelfde problematiek? Zijn deze problemen niet inherent aan ongeschoolde migranten die vanwege economische redenen elders een nieuw bestaan opbouwen? Waardoor je generaties nodig hebt om op de sociale ladder te klimmen. Er was ook veel criminaliteit onder Italianen en Ieren die naar de VS emigreerden. Lag de oorzaak daar ook bij de Islam? Mijn punt is dat het erg makkelijk is om alles onder de noemer Islam te schuiven, terwijl andere factoren meer invloed hebben op de problemen. Jij als anti-alles wat met religie te maken heeft zal het misschien anders zien.

Overigens is het integratievraagstuk een ander onderwerp, dan de problematiek waar die Amerikaan het over heeft.

Koja33
19 oktober 2010, 00:13
Zeg jij het maar, nu jij een betere inkijk hebt in de moslimwereld dan ik: heeft Tahir een punt? (over o.a. dat het volgen van de islam voor grote groepen betekent dat zij zich niet aan de overheidswetten behoeft te houden, westerlingen en vrouwen als minder beschouwen en uiteindelijk streven naar moslim-overheersing). Of is het echt alleen dat het tokkiegehalte van de immigranten dat voor problemen zorgt.

Overigens blijf ik het vreemd vinden dat alleen redelijk grote groepen hier geboren en getogen marokkanen maar niet van een spraakgebrek kunnen afkomen. Waar ligt dat in godsnaam aan? Een tweede generatie chinees, pakistani of irakees spreekt toch ook niet zo raar?

Welke kernelementen? De 5 zuilen van de Islam (Geloofsgetuigenis, vasten, gebed, armenbelasting en bedevaart), die de basis van het geloof vormen, weerhouden moslims er toch niet van om te integreren. Alles wat daarna komt is voor interpretatie vatbaar en verschilt per stroming en zelfs per individu binnen de Islam. Er zijn genoeg Moslims die probleemloos in de maatschappij functioneren. Om het concreet te maken. Wat heeft de Islam ermee te maken als 3 Marokkanen op een scooter een juwelier overvallen? Welk kernelement van de Islam kun je daarvoor als oorzaak aanwijzen? Heeft toch te maken met slechte of nog erger helemaal geen opvoeding en sociaal-economische factoren. Antillianen zijn toch geen Moslims. Waarom heeft die gemeenschap te maken met dezelfde problematiek? Zijn deze problemen niet inherent aan ongeschoolde migranten die vanwege economische redenen elders een nieuw bestaan opbouwen? Waardoor je generaties nodig hebt om op de sociale ladder te klimmen. Er was ook veel criminaliteit onder Italianen en Ieren die naar de VS emigreerden. Lag de oorzaak daar ook bij de Islam? Mijn punt is dat het erg makkelijk is om alles onder de noemer Islam te schuiven, terwijl andere factoren meer invloed hebben op de problemen. Jij als anti-alles wat met religie te maken heeft zal het misschien anders zien.

Overigens is het integratievraagstuk een ander onderwerp, dan de problematiek waar die Amerikaan het over heeft.

LeicesterPhoolies
19 oktober 2010, 07:48
Overigens blijf ik het vreemd vinden dat alleen redelijk grote groepen hier geboren en getogen marokkanen maar niet van een spraakgebrek kunnen afkomen. Waar ligt dat in godsnaam aan? Een tweede generatie chinees, pakistani of irakees spreekt toch ook niet zo raar?

Heb je Prins Bernhard (toen'ie nog leefde) ooit horen spreken?

Nederlands is gewoon niet zo makkelijk om te leren. Tweede, derde of vierde generatie van welk land dan ook, spreken nog steeds met een andere tongval. Voor de een minder dan voor de ander, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld het Engels (er zijn hier maar weinig mensen die door mijn Engels mij een buitenlander zien) gaat dat voor Nederlands niet op (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Bacchus
19 oktober 2010, 09:41
Ze spreken thuis en met hun vrienden vaak gewoon Marokkaans / Turks.
De jongens die dat niet doen, spreken veel beter Nederlands.
Het is ook vaak een soort eigen 'slang'.

Mercure
19 oktober 2010, 10:10

Nederlands is gewoon niet zo makkelijk om te leren. Tweede, derde of vierde generatie van welk land dan ook, spreken nog steeds met een andere tongval. Voor de een minder dan voor de ander, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld het Engels (er zijn hier maar weinig mensen die door mijn Engels mij een buitenlander zien) gaat dat voor Nederlands niet op (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Daarbij komt dat Engels voor Nederlanders nog vrij makkelijk te leren is, al heeft het een paar tongvallen die wij niet gebruiken.

Bacchus heeft ook wel een punt overigens, dat wel. Moet ook gezegd worden dat ook Nederlanders niet altijd goed Nederlanders praten. Blijkt wel uit Oh Oh Cherso.

De Bouterbaas
19 oktober 2010, 12:59

Ik denk dat een bepaalde tongval/dialect niet altijd te vermijden is. is Amerikaans-Engels beter dan Engels-Engels is beter dan Indiaas-Engels? Ik denk het niet. Het klinkt vooral anders.

Nistelaria
19 oktober 2010, 14:01
Daarbij komt dat Engels voor Nederlanders nog vrij makkelijk te leren is, al heeft het een paar tongvallen die wij niet gebruiken.

Bacchus heeft ook wel een punt overigens, dat wel. Moet ook gezegd worden dat ook Nederlanders niet altijd goed Nederlanders praten. Blijkt wel uit Oh Oh Cherso.

Nederland is volgens mij gewoon een zeer moeilijke taal voor buitenlanders, ook omdat er zoveel dialecten zijn. Fries, Limburgs, Amsterdams, Haags, Brabants, het is allemaal anders , ook qua uitspraak en tongval. Heb je al ooit een Marokkaan horen praten die opgegroeid is in Limburg :D

Bacchus
19 oktober 2010, 14:16
Nederland is volgens mij gewoon een zeer moeilijke taal voor buitenlanders, ook omdat er zoveel dialecten zijn. Fries, Limburgs, Amsterdams, Haags, Brabants, het is allemaal anders , ook qua uitspraak en tongval. Heb je al ooit een Marokkaan horen praten die opgegroeid is in Limburg :D
Ik heb er nou al meelij mee. :(

Mocro
19 oktober 2010, 14:24

Ja, genoeg. Mijn beste maat komt uit Venlo en ik heb ook familie in Maastricht wonen.

Heb jij ooit een Nederlander horen praten die opgegroeid is in Limburg? :D

Kronos
19 oktober 2010, 14:34
:(

Mocro
19 oktober 2010, 15:03
Zeg jij het maar, nu jij een betere inkijk hebt in de moslimwereld dan ik: heeft Tahir een punt? (over o.a. dat het volgen van de islam voor grote groepen betekent dat zij zich niet aan de overheidswetten behoeft te houden, westerlingen en vrouwen als minder beschouwen en uiteindelijk streven naar moslim-overheersing). Of is het echt alleen dat het tokkiegehalte van de immigranten dat voor problemen zorgt.

Ze heeft geen punt als je kijkt naar het oplossen van de problematiek. Ze benadert het vanuit een intellectueel invalshoek, terwijl 98% van de mensen niet diepgaand over religie denkt. Een gelovige is toch niet per definitie een theoloog, die dagelijks gaat filosoferen over diepere betekenissen van het geloof. Ze kan dus wel met andere intellectuelen gaan discussiëren en standpunten innemen, maar ik denk niet dat het wat zal uitmaken. Jij hebt het over grote groepen, maar dat waag ik te betwijfelen...aangezien ik niet denk dat de jongeren die overlast plegen en zich crimineel gedragen het op basis van de Islam doen. Haar theorie is in mijn optiek dus ook niet van toepassing op alle moslims, maar alleen op de groep waar de Amerikaan het eigenlijk ook over heeft. Namelijk de wahabisten en in mindere mate de salafisten. Het zijn ultra-orthodoxe groepen die letterlijk willen toepassen wat er in de geschriften staan en daarmee ook alle ontwikkelingen en interpretaties door de eeuwen heen van tafel vegen. Hadden we deze discussie ook gehad als die groep geen aanslagen had gepleegd op 9/11? Geen moord op van Gogh? Hoeveel draagvlak was er dan voor Wilders geweest? Of Hirsi Ali?

Het is op zich altijd goed om de discussie aan te gaan. Vroeger hadden intellectuelen, kunstenaars, dichters, etc. in de Islamitische wereld veel meer vrijheden vergeleken met nu. Toen was er ook sprake van superioriteit tov het Westen. Het is na die gouden eeuwen alsmaar conservatiever geworden. Moslim-fundamentalisme is ook een ontwikkeling van de 20ste eeuw. Volgens deskundigen vooral door invloeden van het Westen. Bin Laden heeft Al Qaida mede opgericht vanwege zijn aversie tegen invloeden van het Westen in het Midden-Oosten. Mensen wilden terug naar de basis uit angst om hun identiteit te verliezen. Hier zie je precies hetzelfde gebeuren. Door de angst voor verandering zie je politici en ook burgers radicaliseren. Wat nu normaal is om uit te spreken had je 20 jaar geleden nog een boete of een zwaardere straf kunnen opleveren. Ga maar op geenstijl kijken of op andere fora en zoek naar artikelen over Afellay of andere Marokkanen. Onderwerpen die totaal los staan van Wilders en de Islam discussie, maar waarbij vaak ongegeneerd racistische uitlatingen worden gedaan. Dat is normaal geworden in Nederland.

Mocro
19 oktober 2010, 15:06

Zo voel ik mij ook altijd als ik op het Internet naar reacties op onderwerpen over Marokkanen lees. Daarom vind ik Limburgers echt relaxed. Die weten tenminste hoe het is om op neergekeken en gediscrimineerd te worden. :p

Eigenlijk lieg ik...everybody hates us and we don't care! :D

Goodfella
19 oktober 2010, 15:40
Zo voel ik mij ook altijd als ik op het Internet naar reacties op onderwerpen over Marokkanen lees. Daarom vind ik Limburgers echt relaxed. Die weten tenminste hoe het is om op neergekeken en gediscrimineerd te worden. :p

Eigenlijk lieg ik...everybody hates us and we don't care! :D

Je moet ze gewoon africhten. Ik heb die twee Limbolanders die bij mij in de klas zitten al zover gekregen dat ze 'Houdoe' zeggen. :cool: :D

Koja33
20 oktober 2010, 10:53
Prins Bernhard is hier toch niet geboren?? :confused:

Ik heb het over de slissers. Als je perse zo wil praten (of plat Limburgs of Haags) is dat natuurlijk prima, maar kijk dan niet raar op als mensen direct denken dat je een beetje dommig bent. Dat geldt in andere landen ook hoor; hillbillies in de states worden ook gediscrimineerd.

Bacchus
20 oktober 2010, 11:07
Prins Bernhard is hier toch niet geboren?? :confused:

Ik heb het over de slissers. Als je perse zo wil praten (of plat Limburgs of Haags) is dat natuurlijk prima, maar kijk dan niet raar op als mensen direct denken dat je een beetje dommig bent. Dat geldt in andere landen ook hoor; hillbillies in de states worden ook gediscrimineerd.
Slissen is geen keuze. Vaak is de tongspier niet sterk genoeg of is dat dingetje onder de tong te kort.

De Bouterbaas
20 oktober 2010, 13:19
Slissen is geen keuze. Vaak is de tongspier niet sterk genoeg of is dat dingetje onder de tong te kort.
Tongspier is te trainen.

Bacchus
20 oktober 2010, 13:20
Tongspier is te trainen.
Klopt. Maar training geeft geen gegarandeerd succes.

Ralf Edström
20 oktober 2010, 18:31
Tongspier is te trainen.

Zijn vrouw vindt ook dat dat best trainbaar is, als meneer maar wilt. :D

Bacchus
20 oktober 2010, 18:40
Zijn vrouw vindt ook dat dat best trainbaar is, als meneer maar wilt. :D
'T' over?:cool:

Ralf Edström
20 oktober 2010, 19:01
'T' over?:cool:

Dan gok ik op de laatse T?

Hustler
20 oktober 2010, 19:07

Zoals bij Fred Rutten bedoel je.

Ralf Edström
20 oktober 2010, 19:12
Zoals bij Fred Rutten bedoel je.

Daar gaat het al 3 pagina's over. :D

Bacchus
15 december 2010, 08:00
Ik plak 'm toch maar hier, omdat ik dit -ondanks dat het van de PVV afkomt- beter vind passen in 'Veiligheid en Terrorisme' dan in het PVV-hoekje. Het gaat me even om de boodschap, niet om de boodschapper.
` De PVV wil dat de westerse landen
Iran aanvallen.Het zou een preventieve
oorlog moeten zijn,omdat de PVV bang is
dat Iran over niet al te lange tijd de
beschikking heeft over kernwapens.

'Via een aanval moeten we onze eigen
vernietiging voorkomen', zegt PVV'er
Kortenoeven.Hij vindt dat de rest van
de Tweede Kamer veel te luchtig doet
over de gevaren van de islam.

"Terroristen zijn geen eenlingen.Hun
denkbeelden zijn in de islam geen
uitzondering",zegt het PVV-Kamerlid.
Minister Rosenthal van Buitenlandse
Zaken heeft nog niet gereageerd op de
oproep voor een oorlog tegen Iran.

Wat vinden wij? Kiezen voor de aanval (is zeker wat voor te zeggen), of er vanaf zien (Om duidelijke redenen, zie Irak)?

LeicesterPhoolies
15 december 2010, 08:06
Als het CDA met die boodschap zou komen of de PvdA had ik er nog over na kunnen denken. Nu is het toch weer hetzelfde liedje, er wordt te luchtig gedaan over de gevaren van de islam. Nu wil de PVV Iran aanvallen, what's next? Egypte? Turkije? Libanon?

Mocro
15 december 2010, 08:52
Het gaat mij in deze wel degelijk om de boodschapper. Geert heeft een week geleden een ,,lang en goed gesprek'' gehad met Liebermann en vervolgens krijgen we dit soort voorstellen. Zijn we nu een deelstaat van Israel geworden? Moet Nederland hun politieke agenda uit gaan voeren?Pakistan is ook een Islamitisch land. Heeft de beschikking over 50 tot 100 atoomwapens. Er wordt tevens vernomen dat Bin Laden en Zawahiri zich in alle luxe in het noordwesten van Pakistan schuil houden. Dat zijn de kwade geniussen achter alle ellende. Val aan dan of heeft Pakistan zich nooit impliciet tegen Israel uitgesproken? Is dat het criterium? De PVV heeft een dubbele agenda als spreekpop van Zionisten. Ze moeten iets doen voor al het geld wat ze op hun rekening gestort krijgen. Nederland wordt in mijn optiek misbruikt voor belangen die totaal niks met ons te maken hebben. Het politieke wereldtoneel is smeriger dan we ons kunnen voorstellen. Ik had altijd de hoop gehad dat Nederland de lijn van België of anders Zwitserland zou volgen. Maar nee, hier hebben we op dit moment door bezuinigen de minste militaire middelen, maar nog altijd de grootste bek. Als Kortenoeven in oorlog wil met Iran, dan moet hij die 1,5 miljoen kiezers bewapenen en ten strijde trekken. Ik wens hem en zijn kompanen veel succes.

Bacchus
15 december 2010, 08:56
Als het CDA met die boodschap zou komen of de PvdA had ik er nog over na kunnen denken. [...]
Dus voor jou is de boodschap wel te pruimen, maar vanwege de boodschapper, zeg je nee?
Dat vind ik toch wel een beetje een kortzichtige reactie Edu.:o

Edit: Ik lees net de post van Mocro. Ik was niet op de hoogte van het feit dat Geert daar een gesprekje heeft gehad met de Joden.
Dat plaatst e.e.a. in een ander perspectief.

Mocro
15 december 2010, 08:57
Als het CDA met die boodschap zou komen of de PvdA had ik er nog over na kunnen denken. Nu is het toch weer hetzelfde liedje, er wordt te luchtig gedaan over de gevaren van de islam. Nu wil de PVV Iran aanvallen, what's next? Egypte? Turkije? Libanon?

Dit is mij te simpel. Het gaat natuurlijk niet alleen om de boodschapper.

Bacchus
15 december 2010, 09:06
Wat dan wel weer grappig is, is dat Geert -afgaande op de WikiLeak dokumenten- de Arabische landen een plezier doet, als zijn plan doorgang vindt. Die hebben immers aangegeven dat ze graag een inval van Amerika zouden willen zien, vanwege de dreiging die uitgaat van Iran.

Mocro
15 december 2010, 09:55
Dat geeft eens te meer aan dat in tegenstelling wat de PVV ons wil doen geloven de Islam geen doel, maar een middel is. Het draait uiteindelijk om macht.

kezmanreturns
15 december 2010, 10:33
Wikileak documenten? Stel nou dat de Russen gelijk hebben, en dat een deel van die 250000 bewust door USA is 'gelekt'. Of door Mossad? Ik weet niet meer wat de waarheid is en wat is de propaganda.
En PVV? Bij kieskompas had ik SP op 1 en PVV op 2. Vreemd. Ik denk dat PVV nog een keer winst kan pakken bij prov. verk. En dan net als LPF gaat verdwijnen. Gelukig was die zeden misdrijf niet door een Marokaan gedaan, PVV zwijgt nou ondanks zo veel kinderen als slachtovers.

Mercure
15 december 2010, 10:53

De zachte g he. Grappig is dat, ik heb het met een aantal buitenlanders getest en alleen Spaanssprekenden komen eruit. En ik maar dubbel liggen om hoedenmorgen :D

Sorry voor de late reactie :cool:

kezmanreturns
15 december 2010, 11:01
What the f...

De Bondscoach
15 december 2010, 11:57
Ik plak 'm toch maar hier, omdat ik dit -ondanks dat het van de PVV afkomt- beter vind passen in 'Veiligheid en Terrorisme' dan in het PVV-hoekje. Het gaat me even om de boodschap, niet om de boodschapper.
` De PVV wil dat de westerse landen
Iran aanvallen.Het zou een preventieve
oorlog moeten zijn,omdat de PVV bang is
dat Iran over niet al te lange tijd de
beschikking heeft over kernwapens.

'Via een aanval moeten we onze eigen
vernietiging voorkomen', zegt PVV'er
Kortenoeven.Hij vindt dat de rest van
de Tweede Kamer veel te luchtig doet
over de gevaren van de islam.

"Terroristen zijn geen eenlingen.Hun
denkbeelden zijn in de islam geen
uitzondering",zegt het PVV-Kamerlid.
Minister Rosenthal van Buitenlandse
Zaken heeft nog niet gereageerd op de
oproep voor een oorlog tegen Iran.

Wat vinden wij? Kiezen voor de aanval (is zeker wat voor te zeggen), of er vanaf zien (Om duidelijke redenen, zie Irak)?

Ik denk dat Mocro hier al wat belangrijke zaken over heeft gezegd. Nog een paar punten: wat ik verwerpelijk vind, is de dat PVV een aanval op Iran op eenzelfde lijn zet als het stoppen van de gevaarlijke islam. Ik zeg niet meteen dat een aanval op Iran per definitie en in alle gevallen een slecht idee is, maar die ideologische achtergrond die de PVV eraan geeft - een aanval van het vrije Westen op de ons bedreigende (fascistische ) Islam - vind ik ronduit schokkend en gevaarlijke retoriek, en werkt beslist escalatie in de hand. Waarom niet gewoon spreken van een aanval op een gevaarlijk regime, dat een gevaarlijk wapen in handen zou kunnen krijgen?

Ten tweede: nog los van de vraag die Mocro opwierp - waarom niet Pakistan? Vanwaar die willekeur? Wil ik toch nog even herinneren aan de zogeheten ' massavernietigingswapens' van Irak... in deze tijd is oorlog in de eerste plaats een informatie-oorlog geworden. En daarbij worden van alle kanten smerige manipulaties toegepast om het gelijk te halen.

Kruspe
15 december 2010, 12:17
Straks Pakistan (atoombommen), Noord Korea (atoombommen), Libanon (Hezbollah), Yemen (terroristennetwerk), Somalië (Terroristennetwerk) etc. Nou, gaat de goede kant op hoor..:rolleyes:

kezmanreturns
15 december 2010, 12:47
Ik denk dat Mocro hier al wat belangrijke zaken over heeft gezegd. Nog een paar punten: wat ik verwerpelijk vind, is de dat PVV een aanval op Iran op eenzelfde lijn zet als het stoppen van de gevaarlijke islam. Ik zeg niet meteen dat een aanval op Iran per definitie en in alle gevallen een slecht idee is, maar die ideologische achtergrond die de PVV eraan geeft - een aanval van het vrije Westen op de ons bedreigende (fascistische ) Islam - vind ik ronduit schokkend en gevaarlijke retoriek, en werkt beslist escalatie in de hand. Waarom niet gewoon spreken van een aanval op een gevaarlijk regime, dat een gevaarlijk wapen in handen zou kunnen krijgen?

Ten tweede: nog los van de vraag die Mocro opwierp - waarom niet Pakistan? Vanwaar die willekeur? Wil ik toch nog even herinneren aan de zogeheten ' massavernietigingswapens' van Irak... in deze tijd is oorlog in de eerste plaats een informatie-oorlog geworden. En daarbij worden van alle kanten smerige manipulaties toegepast om het gelijk te halen.

Ja, wie de (des)informatie oorlog wint, wint de oorlog. Zo is vanochtend premier van Kosovo beschuldigd voor moord op Servische burgers en de handel met verwijderde organen van vermoorde mensen. westerse landen wisten dat, maar hebben niets gedaan omdat de militaire interventie dan geen voldoende steun zou krijgen. Ik vraag me af, komt nog meer van WikiLeaksover al die oorlogen, Srebrenica, Irak enz.

Waarschijnlijk vertelt Iran dezelfde als PVV. Zo iets als: Israel heeft atoombom, dus, moeten wij ook eentje hebben bla bla...

De Bondscoach
15 december 2010, 14:54
Ja, wie de (des)informatie oorlog wint, wint de oorlog. Zo is vanochtend premier van Kosovo beschuldigd voor moord op Servische burgers en de handel met verwijderde organen van vermoorde mensen. westerse landen wisten dat, maar hebben niets gedaan omdat de militaire interventie dan geen voldoende steun zou krijgen. Ik vraag me af, komt nog meer van WikiLeaksover al die oorlogen, Srebrenica, Irak enz.

Waarschijnlijk vertelt Iran dezelfde als PVV. Zo iets als: Israel heeft atoombom, dus, moeten wij ook eentje hebben bla bla...

Ongetwijfeld. En het is dus heel gevaarlijk om in zo'n complexe materie, waarin zo veel factoren en machtsbelangen meespelen, het te versimpelen tot een ' wij het vrije Westen' tegen ' zij, de fascistische islam'.

Hoetierick
15 december 2010, 20:33

Daar is geen wikileaks voor nodig. De VS hebben voorheen Irak gesteund met wapens, kennis en geld om Iran te bestrijden. Daar zat namelijk iemand die hun vriend, de Sjah, had verjaagd. De VS hebben ook de Taliban gesteund met geld, wapens en kennis om de Russen te bestrijden. En de Taliban was toen niet gematigd, die hadden dezelfde denkbeelden.

Nu is een van de Israëls vijanden Iran, en die staan wellicht op het punt een kernwapen te ontwikkelen. Volgens de PVV een reden om Iran binnen te vallen. Moeten we dan ook Israël binnenvallen? Die hebben namelijk, met zeer grote waarschijnlijkheid, ook een kernwapen. En daarmee zal een oud-vijand als Egypte ook niet al te blij mee zijn. Maar die hoor ik niet roepen dat ze om die reden een invasie van Israël willen.

Maar het ergste is dat een oproep tot oorlog komt uit een klein landje, van een partij die beweert dat men eerst voor het eigen volk moet zorgen, en minder te maken wilt hebben met het boze buitenland. We worden niet aangevallen, onze bondgenoten worden niet aangevallen. Wat moeten we dan gaan doen in die zandbak?

kezmanreturns
16 december 2010, 07:25
Daar is geen wikileaks voor nodig. De VS hebben voorheen Irak gesteund met wapens, kennis en geld om Iran te bestrijden. Daar zat namelijk iemand die hun vriend, de Sjah, had verjaagd. De VS hebben ook de Taliban gesteund met geld, wapens en kennis om de Russen te bestrijden. En de Taliban was toen niet gematigd, die hadden dezelfde denkbeelden.

Nu is een van de Israëls vijanden Iran, en die staan wellicht op het punt een kernwapen te ontwikkelen. Volgens de PVV een reden om Iran binnen te vallen. Moeten we dan ook Israël binnenvallen? Die hebben namelijk, met zeer grote waarschijnlijkheid, ook een kernwapen. En daarmee zal een oud-vijand als Egypte ook niet al te blij mee zijn. Maar die hoor ik niet roepen dat ze om die reden een invasie van Israël willen.

Maar het ergste is dat een oproep tot oorlog komt uit een klein landje, van een partij die beweert dat men eerst voor het eigen volk moet zorgen, en minder te maken wilt hebben met het boze buitenland. We worden niet aangevallen, onze bondgenoten worden niet aangevallen. Wat moeten we dan gaan doen in die zandbak?

Juist! Zo denk ik ook.
Ik ben nou bang dat wij Zweedse scenario hier krijgen.

afonso henriques
16 december 2010, 11:32
Juist! Zo denk ik ook.

Zweden is juist een land dat zich heel erg afzijdig houdt van de oorlogen in het Midden Oosten en de Zweedse politiek is ook centrum links.

Des te schrijnender dat daar twee bomaanslagen zijn gepleegd want nu weet je dat je ook niet veilig bent in een land dat zich niet agressief opstelt tegen moslim extremisme

afonso henriques
16 december 2010, 11:35
Juist! Zo denk ik ook.

Zweden is juist een land dat zich heel erg afzijdig houdt van de oorlogen in het Midden Oosten en de Zweedse politiek is ook centrum links.

Des te schrijnender dat daar twee bomaanslagen zijn gepleegd want nu weet je dat je ook niet veilig bent in een land dat zich niet agressief opstelt tegen moslim extremisme

Verder vond ik het een domme opmerking van die PVV-er, en hoewel hij zijn woorden af heeft gezwakt blijft hangen dat hij oorlogstaal heeft geuit.
Dikke fout van Geert wat mij betreft

Hoetierick
16 december 2010, 12:33

Idioten kunnen overal ter wereld wonen. Of ze zwaaien met een zwaard, of ze blazen zichzelf op. Gelukkig heeft hij alleen zichzelf opgeblazen.

kezmanreturns
16 december 2010, 13:28

Verder vond ik het een domme opmerking van die PVV-er, en hoewel hij zijn woorden af heeft gezwakt blijft hangen dat hij oorlogstaal heeft geuit.
Dikke fout van Geert wat mij betreft

ivm Zweden, ik dacht aan die sluipschuter, zweedse cartoonist die Mohamed als een hond had getekend, trouwens, Zweden doet mee in Afganistan, en niet zoals wij als opbouw maar strijd missie.

afonso henriques
16 december 2010, 15:04
ivm Zweden, ik dacht aan die sluipschuter, zweedse cartoonist die Mohamed als een hond had getekend, trouwens, Zweden doet mee in Afganistan, en niet zoals wij als opbouw maar strijd missie.

Was toch een Deense cartoonist

kezmanreturns
16 december 2010, 19:48
Was toch een Deense cartoonist

En Deense en Zweedse. Een van hen heeft een bom in de turban getekend en de andere als hond. tja, wij zullen dat gedoe nooit begrijpen.

Vedette
23 december 2010, 10:02
Terrorist. :rolleyes:

- Zonder de context van een spammert die er boven staat, komt dit enigszins vijandig over op bovenstaande poster. Bedankt hoor, Kronos. ;):D

Vedette
23 december 2010, 15:00
In other news: Rome is opgeschrikt door een tweetal bomaanslagen; op de Chileense en Zwitserse ambassade.

Bommen ontploft in ambassades Rome

ROME - In de Zwitserse en in de Chileense ambassade in Rome hebben zich donderdag explosies voorgedaan. Dat meldden Italiaanse media.

Bij de ontploffing in de Zwitserse ambassade raakte een medewerker zwaargewond. Het pakket ontplofte in zijn handen
De explosie in de Chileense ambassade volgt op de ontploffing van het pakket enkele uren eerder.

De gewonde is verantwoordelijk voor de afhandeling van de post in de ambassade. Hij is inmiddels geopereerd. De ambassade van Zwitserland ligt in de chique wijk Parioli in het noorden van Rome, waar ook de Nederlandse ambassade is gevestigd.

Vooralsnog heeft niemand de verantwoordelijkheid opgeëist voor de explosie.

Donderdagmorgen kwam bij de politie in de Italiaanse hoofdstad ook een bomalarm binnen. Er zou een explosief zijn geplaatst bij een gebouw van de gemeente nabij het stadhuis. De politie stelde vast dat de melding vals was.

Dinsdag was Rome al opgeschrikt door een verdacht pakketje in de metro. Bomdeskundigen zeiden later dat het een nepbom was, zonder ontsteker.

Het is nog onduidelijk of er een verband bestaat tussen de explosie van het pakketje donderdag in Rome en de reeks bompakketten die begin november vanuit Griekenland werden verstuurd naar ambassades, buitenlandse instanties en regeringsleiders. Een organisatie van linkse extremisten eiste de verantwoordelijkheid op voor de verzending van de explosieve poststukken.

De pakketten leidden tot onrust en wereldwijde media-aandacht, maar hadden praktisch geen gewonden tot gevolg. Een persoon, een medewerker van een koeriersbedrijf, raakte lichtgewond door de explosie van een pakketje. Ook richtten de pakketten geen grote schade aan.

Ik vraag me af of er nog meer ambassades worden aangevallen.

Hoetierick
29 december 2010, 21:59
In de Zweedse hoofdstad Stockholm werd een 37-jarige man van Tunesische afkomst opgepakt. Bij huiszoekingen vonden de agenten onder meer een wapen met geluiddemper, munitie en plastic strips die kunnen worden gebruikt als handboeien.

PET-directeur Jakob Scharf omschreef de arrestanten als ''islamitische militanten met banden met internationale terreurnetwerken''. Volgens Scharf wilden ze vermoedelijk het hoofdkantoor van de krant Jyllands-Posten binnendringen en zo veel mogelijk mensen vermoorden.

Dat is toch weer heel andere koek dan de groep Somaliërs die in Nederland zijn opgepakt. Die zijn grotendeels alweer vrij omdat er geen bewijs is. Reageert men te nerveus op allerlei signalen, of alles onder het motto '"je kunt niet voorzichtig genoeg zijn"?

BART96
29 december 2010, 23:36
Dat is toch weer heel andere koek dan de groep Somaliërs die in Nederland zijn opgepakt. Die zijn grotendeels alweer vrij omdat er geen bewijs is. Reageert men te nerveus op allerlei signalen, of alles onder het motto '"je kunt niet voorzichtig genoeg zijn"?

De gevolgen van een aanslag zijn groter dan die van een onterechte arrestatie.
Hoe lullig dat ook is.

Hoetierick
30 december 2010, 08:55
De gevolgen van een aanslag zijn groter dan die van een onterechte arrestatie.
Hoe lullig dat ook is.

Ben ik met je eens. Maar deze mensen staan enkele dagen later al weer op straat, zonder een splintertje bewijs. In Zweden hebben ze nog wapens gevonden, hier helemaal niets. Dan mag je toch wel spreken van een zeer onbetrouwbare bron.

Bacchus
30 december 2010, 09:15
Ben ik met je eens. Maar deze mensen staan enkele dagen later al weer op straat, zonder een splintertje bewijs. In Zweden hebben ze nog wapens gevonden, hier helemaal niets. Dan mag je toch wel spreken van een zeer onbetrouwbare bron.
Of van arrestanten die hun wapens beter kunnen verstoppen.

Hoetierick
30 december 2010, 09:30
Of van arrestanten die hun wapens beter kunnen verstoppen.

Wel slim genoeg om een raketwerper te verstoppen, maar niet slim genoeg om hun plan geheim te houden? Of moesten ze nog inkopen doen in Zuid-Limburg?

De politie heeft in Kerkrade een grote wapenvondst gedaan. In een woning vonden agenten ongeveer tweehonderd wapens.

Er lagen onder meer een raket, een raketwerper, automatische wapens, pistolen en revolvers. Ook vond de politie vals geld en drugs. De Limburgse politie noemt het een ongekend grote vangst voor Nederland.

Anonieme tip
De politie was de woning binnengevallen na een anonieme tip. Het gezin dat er woont, is gearresteerd. De vader van 39 en de moeder van 38 zitten vast. Hun 14-jarige dochter is na verhoor vrijgelaten.

Dit is pas een terrorist!

Bacchus
30 december 2010, 09:40
Wel slim genoeg om een raketwerper te verstoppen, maar niet slim genoeg om hun plan geheim te houden? Of moesten ze nog inkopen doen in Zuid-Limburg?

Dit is pas een terrorist!
Da's toch nieuws van een week (of 2/3?) terug?

Moet bekennen dat ik altijd in de veronderstelling geleefd heb dat elke Limburger zo'n arsenaal in huis had.:chinrub:

Hoetierick
30 december 2010, 09:46
Da's toch nieuws van een week (of 2/3?) terug?

Moet bekennen dat ik altijd in de veronderstelling geleefd heb dat elke Limburger zo'n arsenaal in huis had.:chinrub:

Ja, idd 3 weken geleden. En ja, zodra de strijd begint voor een onafhankelijk Limburg gaat iedereen hier zijn kruipruimte in om de AK-47 op te halen. Zwaarder geschut staat in verlaten kolenmijnen.

BART96
30 december 2010, 10:07
Ja, idd 3 weken geleden. En ja, zodra de strijd begint voor een onafhankelijk Limburg gaat iedereen hier zijn kruipruimte in om de AK-47 op te halen. Zwaarder geschut staat in verlaten kolenmijnen.

Och,
die wapens zijn niet nodig. Desnoods betalen we jullie een vertrekpremie.:D

Bacchus
30 december 2010, 11:03
Och,
Hatsjee!!! :yeah:

Hoetierick
30 december 2010, 12:41
Och,

Mag hoor. Komt de hele provincie lekker in Brabant wonen.;)

Mercure
6 april 2011, 20:00
Duizenden gedwongen ontslagen Defensie

Door de bezuinigingen bij Defensie zullen duizenden gedwongen ontslagen vallen. Dat melden goed ingevoerde bronnen aan de NOS. In totaal moeten er 10.000 functies weg.

Alle tanks verdwijnen, net als vier van de tien mijnenjagers en de Cougar-helikopters. Naar verluidt zijn Uruzgan-achtige missies niet meer mogelijk. Minister Hillen wil verder onder meer fors snijden in ondersteunende diensten en in staven.
Ook generaals

In alle lagen van de organisatie verdwijnen banen, dus bijvoorbeeld ook onder generaals. Hillen had eerder al aangekondigd dat er voor zo'n miljard euro bij Defensie wordt bezuinigd.

Het kabinet neemt waarschijnlijk vrijdag een besluit over de plannen. Dan worden ze ook gepresenteerd.

NOS.nl

Duitsland kom er maar in.

Of eerder Chavez.

Goodfella
6 april 2011, 20:44
Duizenden gedwongen ontslagen Defensie

Door de bezuinigingen bij Defensie zullen duizenden gedwongen ontslagen vallen. Dat melden goed ingevoerde bronnen aan de NOS. In totaal moeten er 10.000 functies weg.

Alle tanks verdwijnen, net als vier van de tien mijnenjagers en de Cougar-helikopters. Naar verluidt zijn Uruzgan-achtige missies niet meer mogelijk. Minister Hillen wil verder onder meer fors snijden in ondersteunende diensten en in staven.
Ook generaals

In alle lagen van de organisatie verdwijnen banen, dus bijvoorbeeld ook onder generaals. Hillen had eerder al aangekondigd dat er voor zo'n miljard euro bij Defensie wordt bezuinigd.

Het kabinet neemt waarschijnlijk vrijdag een besluit over de plannen. Dan worden ze ook gepresenteerd.

NOS.nl

Duitsland kom er maar in.

Of eerder Chavez.

Die hebben beide vooralsnog geen schijn van kans tegen Nederland hoor. :D

Niettemin natuurlijk diep en diep triest dat er zo radicaal bezuinigd wordt op Defensie. :(

Kronos
6 april 2011, 20:45

Ralf Edström
6 april 2011, 21:01

Niettemin natuurlijk diep en diep triest dat er zo radicaal bezuinigd wordt op Defensie. :(

Uiteraard waar, maar wel in een tak die als de mensheid zich gewoon gedraagt, niet hoeft te bestaan.

Mercure
6 april 2011, 21:16
Uiteraard waar, maar wel in een tak die als de mensheid zich gewoon gedraagt, niet hoeft te bestaan.

Helemaal waar. Uit de geschiedenis blijkt dit een utopie te zijn. De huidige EU komt er nog het dichtst bij in de buurt, maar je ziet dat zodra het crisis is, het weer ieder voor zich is.

Wapens, een leger, zijn dan uiteindelijk de beste manier om oorlog te voorkomen.

Ralf Edström
6 april 2011, 21:40
Helemaal waar. Uit de geschiedenis blijkt dit een utopie te zijn. De huidige EU komt er nog het dichtst bij in de buurt, maar je ziet dat zodra het crisis is, het weer ieder voor zich is.

Wapens, een leger, zijn dan uiteindelijk de beste manier om oorlog te voorkomen.

Jup

HenkieVV
15 april 2011, 09:11
Uit de geschiedenis blijkt dit een utopie te zijn.

Dat durf ik te betwijfelen. Natuurlijk kunnen we uit het feit dat er ooit oorlog is geweest af proberen te leiden dat oorlog in de toekomst een noodzakelijkheid is, maar dat vind ik nogal zwakjes onderbouwt.

De realiteiten van oorlogsvoering zijn verandert. Het militair bezetten van een land kost zo ongeloofelijk veel moeite in de huidige context (kijk maar eens naar de pogingen in Irak en Afghanistan) dat om dit succesvol te doen, je een enorme militaire overmacht hebt. Daarmee is de koude logica dat we ons niet militair kunnen verdedigen tegen de landen die Nederland zouden kunnen bezetten, en niet hoeven te verdedigen tegen de landen die dit niet kunnen.

Jackal06
15 april 2011, 11:19

duitsland of chavez

dat is echt te ver gezocht en niet reeel..

op de een of andere manier vind ik het vreemd om dit onder terrorisme en veiligheid te posten :p

Swazi
15 april 2011, 11:27

watdan ?

waar wil je dan op bezuinigen ?

moeten we dan meer belasting gaan betalen ?
nog meer dan dat we al nu doen ?
moet de diesel/benzine prijs dan omhoog ?

ergens moet geld vandaag getrokken worden.

en mijn inziens kmoet dat niet gebeuren op onderwijs, zorg, of andere aspecten die direct verband houden met de bevolking.

defensie ( en dan vooral missies, groot wapentuig etc. ) houden INdirect verband, en vind ik dermate van mindere belangrijkbaarheid dan bijvoorbeeld zorg en onderweijs.

ik ben het er WEL mee eens dat VEEL mee bezuinigd moet worden op kunst en cultureel gebied.

dat is allemaal tertiair belang.
zonde van het geld.

Jackal06
15 april 2011, 11:33
watdan ?

en mijn inziens kmoet dat niet gebeuren op onderwijs, zorg, of andere aspecten die direct verband houden met de bevolking.

defensie ( en dan vooral missies, groot wapentuig etc. ) houden INdirect verband, en vind ik dermate van mindere belangrijkbaarheid dan bijvoorbeeld zorg en onderweijs.

ik ben het er WEL mee eens dat VEEL mee bezuinigd moet worden op kunst en cultureel gebied.

zonde van het geld.

:clap:
nationale garde dan vind ik het goed zat :p verders zou ik me toch al niet zo'n zorgen maken om die invasie onzin want dat gebeurt toch niet..
en anders entzoals in homefront door zo'n onzinnig land als noordkorea

Goodfella
15 april 2011, 17:39
watdan ?

zonde van het geld.

Caps Lock is nergens voor nodig hoor Swazimans. Ik weet prima uit de context te halen waar jij een accent op wil leggen, geen grote letters voor nodig dus. ;)

Als eerste even twee misverstanden wegwerken: belastingen behoeven niet te stijgen om de koopkracht te laten dalen. Even andersom: hogere belastingen en toch een hogere koopkracht is ook mogelijk. Het hangt samen met meer factoren dan de zwart-wit presentatie zoals jij het nu voor doet komen. :D Ten tweede jouw brandstof-dilemma: op dit moment stijgen de prijzen van brandstof vanwege de hogere olieprijzen. De accijns staan voor zover ik weet aardig vast en zijn nauwelijks variabel - al heeft Nederland wel één van de hoogste accijns op brandstof van de wereld. Als er een Amerikaan tankt in Nederland dan kunnen we het beste een flesje zuurstof halen voor de beste man, want die zal flauwvallen van de prijzen. ;)

Bezuinigen op Defensie is prima. Bezuinigen in het algemeen is een vanzelfsprekendheid als je overheid zijnde een tekort weg wilt werken. De andere kant van de munt is dat bezuinigen binnen het kader van het gewenste en het praktische moet blijven. Nu tientallen tanks voor twee eieren en een brood verkopen, over 10-15 jaar tientallen tanks voor de hoofdprijs kopen. Dat rijmt niet.

Elke zichzelf respecterende krijgsmacht heeft aan tank battaljon. Een tiental tanks verkopen om wat adem te krijgen is prima, een heel battaljon wegbezuinigen vind ik absurd. De bezuinigingen treffen de krijgsmacht nu frontaal op één punt terwijl ik liever zie dat deze korting over de hele krijgsmacht uitgesmeerd wordt.

Nederland schaart zich jaren onder de categorie 'elite'. Onze F-16 piloten worden opgeleid in de V.S., onze Commando's trainen samen met de SAS, onze Marine oefent met die van de V.S. (en even ter informatie: onze onderzeedienst verslaat de V.S. tijdens trainingen) en onze Mariniers trainen met de Britse Mariniers en andere Special Forces.

In het kader van efficiëncy & effectiviteit kun je beter krimpen op plekken wat je de afgelopen jaren al niet kon onderhouden: tientallen F-16's staan op de grond, wachtend op onderhoud wat er niet komt. Dan bevreemdt het mij om te zien dat we onevenredig veel tanks verkopen t.o.v. de straaljagers. Als je die vliegtuigen nu al niet kan onderhouden, waarom snijdt je daar dan niet wat dieper in? Het is toch een kwestie van tijd voordat de F-16 opgevolgd wordt door de JSF.

Snijden op personeel ervaar ik als kwalijk doch onvermijdelijk. Ik vind het een prima initiatief om het relatieve grootste deel weg te halen bij de burgers in dienst van Defensie.

Verdere bezuinigingen zouden opgevangen moeten worden door andere ministeries, maar helaas is onze Minister Hans Hillen van Defensie niet echt doortastend geweest in de onderhandelingen met collega De Jager als het gaat om het budget en de algemene begroting.

nationale garde dan vind ik het goed zat :p verders zou ik me toch al niet zo'n zorgen maken om die invasie onzin want dat gebeurt toch niet..
en anders entzoals in homefront door zo'n onzinnig land als noordkorea

Men heeft ooit de EU opgericht met slechts één doel: nooit meer een wereldoorlog in Europa. Dat we in onze regio leven in een tijd van relatieve rust biedt geen garantie voor de toekomst. De splitsing tussen Noord- en Zuid Europa is nu al duidelijk te zien in economisch perspectief. Dit is geen direct voorboden voor WOIII, maar ik mag toch aannemen dat mijn stelling duidelijk is. Het verdedigen van Nederland is een kerntaak voor Defensie en zolang dat wij mensen ménsen zijn - en geen robots - moet dat ook vooral uitvoerbaar blijven.

De taak van Defensie strekt zich ook buiten de grenzen, dat valt in het kader van internationale verantwoordelijkheid nemen. We hebben reeds een progressief belastingstelsel (akkoord, de BTW is proportioneel danwel regressief op een bepaalde manier) en iedereen in Nederland vind het ''gewoon'' dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. In hoeverre geldt dat dan voor de Westerse wereld in vergelijking met landen als Libië en Ivoorkust, waar de bevolking niet dermate welvarend is (in materiële zin) om te strijden voor vrijheid en democratie? Vinden we het dan ineens stom dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen? (Y)

Verder zou je eigenlijk eens wat meer 'out of the box' moeten denken, althans, jouw box dan. Want als jij van mening bent dat een nationale garde genoeg is, dan wil ik best zo eerlijk zijn om te zeggen dat dit enorm kortzichtig is. ;)

Misschien is een bezoekje aan google wel aan te raden. Even zoeken naar 'Kerntaken Defensie' of iets waar dezelfde context duidelijk wordt, wellicht opent het jouw ogen wel.

Jackal06
15 april 2011, 20:31
mjah ook wel naief van mij kant maar zoals jij alles toelicht kan ik het wel waarderen :p kan mezelf er nu ook wel invinden, maar je zult wel vaker tegen gaan komen dat ik overhaaste conclusies trek want dat is zo'n beetje mijn ding:D

Swazi
15 april 2011, 20:44
Caps Lock is nergens voor nodig hoor Swazimans. Ik weet prima uit de context te halen waar jij een accent op wil leggen, geen grote letters voor nodig dus. ;)

Als eerste even twee misverstanden wegwerken: belastingen behoeven niet te stijgen om de koopkracht te laten dalen. Even andersom: hogere belastingen en toch een hogere koopkracht is ook mogelijk. Het hangt samen met meer factoren dan de zwart-wit presentatie zoals jij het nu voor doet komen. :D Ten tweede jouw brandstof-dilemma: op dit moment stijgen de prijzen van brandstof vanwege de hogere olieprijzen. De accijns staan voor zover ik weet aardig vast en zijn nauwelijks variabel - al heeft Nederland wel één van de hoogste accijns op brandstof van de wereld. Als er een Amerikaan tankt in Nederland dan kunnen we het beste een flesje zuurstof halen voor de beste man, want die zal flauwvallen van de prijzen. ;)

Bezuinigen op Defensie is prima. Bezuinigen in het algemeen is een vanzelfsprekendheid als je overheid zijnde een tekort weg wilt werken. De andere kant van de munt is dat bezuinigen binnen het kader van het gewenste en het praktische moet blijven. Nu tientallen tanks voor twee eieren en een brood verkopen, over 10-15 jaar tientallen tanks voor de hoofdprijs kopen. Dat rijmt niet.

Elke zichzelf respecterende krijgsmacht heeft aan tank battaljon. Een tiental tanks verkopen om wat adem te krijgen is prima, een heel battaljon wegbezuinigen vind ik absurd. De bezuinigingen treffen de krijgsmacht nu frontaal op één punt terwijl ik liever zie dat deze korting over de hele krijgsmacht uitgesmeerd wordt.

Nederland schaart zich jaren onder de categorie 'elite'. Onze F-16 piloten worden opgeleid in de V.S., onze Commando's trainen samen met de SAS, onze Marine oefent met die van de V.S. (en even ter informatie: onze onderzeedienst verslaat de V.S. tijdens trainingen) en onze Mariniers trainen met de Britse Mariniers en andere Special Forces.

In het kader van efficiëncy & effectiviteit kun je beter krimpen op plekken wat je de afgelopen jaren al niet kon onderhouden: tientallen F-16's staan op de grond, wachtend op onderhoud wat er niet komt. Dan bevreemdt het mij om te zien dat we onevenredig veel tanks verkopen t.o.v. de straaljagers. Als je die vliegtuigen nu al niet kan onderhouden, waarom snijdt je daar dan niet wat dieper in? Het is toch een kwestie van tijd voordat de F-16 opgevolgd wordt door de JSF.

Snijden op personeel ervaar ik als kwalijk doch onvermijdelijk. Ik vind het een prima initiatief om het relatieve grootste deel weg te halen bij de burgers in dienst van Defensie.

Verdere bezuinigingen zouden opgevangen moeten worden door andere ministeries, maar helaas is onze Minister Hans Hillen van Defensie niet echt doortastend geweest in de onderhandelingen met collega De Jager als het gaat om het budget en de algemene begroting.

ik wilde eerst het hele bericht met CAPSLOCK doen, maar dan verliest het weer zijn waarde ;)

en heel eerlijk gezegd, wat je mij vertelt, geloof ik meteen.
ik zit niet zover in deze materie dat ik dit kan bevestigen, noch ontkrachten.

jij weet er meer vanaf dan ik.

maar ik wilde gewoon ff mijn kijk op de zaak geven, niet zozeer jouw zaak afkraken.

al spreekt 1 zin mij enigzins tegen
"Elke zichzelf respecterende krijgsmacht heeft aan tank battaljon"
je kan natuurlijk niet zeggen dat als een andere krijgsmacht iets heeft dat nederland dat ook maar aan moet schaffen, puur voor de heb.

ik heb ook zo'n buurman die vooroploopt met alles wat de rest heeft, dat hij dat ook moet hebben.

ik weet dat je het zo niet bedoelt, maar ik wilde het ff benadrukken ;)

Jackal06
15 april 2011, 21:22
ik wilde eerst het hele bericht met CAPSLOCK doen, maar dan verliest het weer zijn waarde ;)

en heel eerlijk gezegd, wat je mij vertelt, geloof ik meteen.
ik zit niet zover in deze materie dat ik dit kan bevestigen, noch ontkrachten.

jij weet er meer vanaf dan ik.

maar ik wilde gewoon ff mijn kijk op de zaak geven, niet zozeer jouw zaak afkraken.

al spreekt 1 zin mij enigzins tegen
"Elke zichzelf respecterende krijgsmacht heeft aan tank battaljon"
je kan natuurlijk niet zeggen dat als een andere krijgsmacht iets heeft dat nederland dat ook maar aan moet schaffen, puur voor de heb.

ik heb ook zo'n buurman die vooroploopt met alles wat de rest heeft, dat hij dat ook moet hebben.

ik weet dat je het zo niet bedoelt, maar ik wilde het ff benadrukken ;)

aan een kant is dat ook wel een punt aangezien mobiliteit zeer belangrijk is? oke we hebben nog vrachtwagens enzo maar zwaar "bepantserd spul" ik weet er niet veel van af?

ik vind het jammer dat dat spul zoveel kost, maar er is altijd behoefte geweest aan zwaar spul? vergelijking middeleeuwen zware cavelarie of hoe je dat schrijft :p WOII tankslagen? dat heb je nu niet meer maar toch handig als breekijzer lijkt me..

spreekt mijn voorgaande punt tegen maar dat is meer mijn visie op het extreem bezuinigen en dit meer op krijgsmachtachtige dingskes

Brandaris
2 mei 2011, 07:04
Knap staaltje werk.....(Y)

Osama bin Laden dood
Door Frank van Vliet
NEW YORK - Al Qaida-leider Osama bin Laden is in een vuurgevecht met Amerikaanse militairen gedood. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama zojuist bevestigd. Hij deed dit tijdens een plotseling ingelaste persconferentie.

Osama bin Laden Foto: AP De meest beruchte terroristenleider Osama bin Laden kwam om het leven bij een actie in de Pakistaanse stad Abbotabad. Dat gebeurde niet bij een aanval met drownes, maar tijdens een militaire actie die door Amerikaanse soldaten op de grond is uitgevoerd.

Het is opmerkelijk dat de meeste gezochte terrorist ter wereld zich daar in een gewoon huis bevond. Algemeen werd aangenomen dat Bin Laden zich ergens in een grot in het grensgebied tussen Pakistan en Afghanistan zou hebben schuilgehouden.

In augustus kwamen de Amerikanen Bin Laden op het spoor, maar het duurde nog maanden voordat de inlichtingendiensten zeker wisten waar de terroristenleider zich bevond. Afgelopen week werd duidelijk dat dit spoor betrouwbaar was, waarop president Obama het groene licht gaf voor een militaire operatie om Bin Laden te arresteren. Een klein team van special forces drong zondag het gebouw nabij Islamabad binnen waar Bin Laden zich bevond. Hij kwam om bij een vuurgevecht dat daarna volgde. De Amerikaanse militairen hebben het lichaam van Bin Laden meegenomen Bij de operatie zijn geen Amerikanen omgekomen. Obama stelde dat de VS zijn geholpen door Pakistan bij de zoektocht naar Bin Laden.

"Geen oorlog met Islam"

President Obama benadrukte in zijn speech dat de VS niet in oorlog zijn met de Islam. Hij benadrukte dat Bin Laden een terrorist was die ook duizenden Islamitische doden op zijn geweten had. Volgens de president moet iedereen ongeacht zijn afkomst of geloof blij zijn dat de wereld bevrijd is van Bin Laden. „Het recht heeft gezegevierd”, zo zei de president.

Obama zwaaide de lof over het Amerikaanse leger en het militaire team dat Bin Laden uiteindelijk te pakken kreeg. Hij sprak ook de hoop uit dat de dood van Bin laden enige troost biedt aan de slachtoffers van 9/11 en de andere slachtoffers van de aanslagen, georganiseerd door Al Qaida.

Gisternacht stroomden enthousiaste Amerikanen al naar het Witte Huis om daar voor de hekken spontaan het volkslied in te zetten. De bevestiging van Obama dat Bin Laden is gedood, werd tien jaar na 9/11 met luid gejuich ontvangen

Jackal06
2 mei 2011, 09:13
kan iedereen zeggen :D maar zou wel mooi zijn :D

osama die is dood :yeah: osama die is dood :yeah:

Pavlos
2 mei 2011, 09:14
Ben benieuwd of er reactie komt van Al Qaida of dat er een nieuwe idioot klaar zal staan de touwtjes daar in handen te nemen. Je zou toch zeggen dat dat zeker zal gebeuren?

Jackal06
2 mei 2011, 09:19
Ben benieuwd of er reactie komt van Al Qaida of dat er een nieuwe idioot klaar zal staan de touwtjes daar in handen te nemen. Je zou toch zeggen dat dat zeker zal gebeuren?

of ze knutselen een of andere video in elkaar met een andere osama?
reactie komt er toch wel

LeicesterPhoolies
2 mei 2011, 09:37

Misschien wel, maar het tactische brein zijn ze toch kwijt. Dat is het belangrijkste, op dit moment.

Tkosse
2 mei 2011, 09:50
WTF! Dit had ik dus echt niieeeet verwacht

Jackal06
2 mei 2011, 09:54
lol Amerikaanse Special weet ik veel trapt de deur in stormt zwaarbewapend naar binnen...

zit Osama daar op de bank met zn playstation 3 cola en hamburgers call of duty te spelen :puh:

Lessie001
2 mei 2011, 10:16
Bin Laden is/was de zondebok. Ik denk dat hij niets heeft te maken met die twin towers. We worden allemaal voor de gek gehouden. De Bin Ladens hebben connecties met de Bush clan. Ik raad aan eens wat meer te lezen over de rol van het midden oosten en de beweegreden voor de oorlog in Irak. Het kwam ze (de USA) wel heel goed uit dat ze Irak binnen mochten vallen na de zogenaamde aanslagen op de Twin Towers. Ik geloof er geen barst van.

Libaboy
2 mei 2011, 11:37
Bin Laden is/was de zondebok. Ik denk dat hij niets heeft te maken met die twin towers. We worden allemaal voor de gek gehouden. De Bin Ladens hebben connecties met de Bush clan. Ik raad aan eens wat meer te lezen over de rol van het midden oosten en de beweegreden voor de oorlog in Irak. Het kwam ze (de USA) wel heel goed uit dat ze Irak binnen mochten vallen na de zogenaamde aanslagen op de Twin Towers. Ik geloof er geen barst van.

Ik ben blij dat hij gepakt is, maar ik geloof ook niet dat ze hem nu opeens te pakken hebben. Noem me gek of raar, maar ik geloof ook wel een beetje in de verhaaltjes van de Illuminati en gister was toevallig de "verjaardag" van hen.

The Joker
2 mei 2011, 11:45
Ik vraag me af of het wel degelijk zo'n grote vooruitgang is (op de korte termijn), zoals wordt gesteld. Natuurlijk, het is meer dan terecht dat hij dood is en daar mogen we blij om zijn, maar ik neem aan dat hij al vele plannen heeft bedacht voor de toekomst. Hij zal alles wel al voorbereid hebben, en nu hij dood is verwacht ik dat Al Qaeda snel wraak gaat nemen...

Lessie001
2 mei 2011, 11:59
Ik ben blij dat hij gepakt is, maar ik geloof ook niet dat ze hem nu opeens te pakken hebben. Noem me gek of raar, maar ik geloof ook wel een beetje in de verhaaltjes van de Illuminati en gister was toevallig de "verjaardag" van hen.

Als je het kaf van het koren kan scheiden. Op internet zijn ook een hoop onzin sites te vinden die berichten over de Iluminati. Ik las jaren geleden het in Nederland verboden boek :Blufpoker. Dat ging over de situatie in Joegoslavie, en de smerige oorlog. Stap 1 van een oorlog : Het bang maken van het volk en een zondebok zoeken waar ze boos op kunnen worden. Angst is de meest primaire (en derhalve meest sterke) emotie. Gevolgd door : U raadt het al, boosheid.

Libaboy
2 mei 2011, 12:01
Als je het kaf van het koren kan scheiden. Op internet zijn ook een hoop onzin sites te vinden die berichten over de Iluminati. Ik las jaren geleden het in Nederland verboden boek :Blufpoker. Dat ging over de situatie in Joegoslavie, en de smerige oorlog. Stap 1 van een oorlog : Het bang maken van het volk en een zondebok zoeken waar ze boos op kunnen worden. Angst is de meest primaire (en derhalve meest sterke) emotie. Gevolgd door : U raadt het al, boosheid.

Toevallig was gister de oprichtingsdag van de Illuminati :chinrub::rolleyes:

Lessie001
2 mei 2011, 12:05

Ow, ok. Dat wist ik niet. Gisteren was ook de dag dat PSV officieel geen kampioen meer kan worden... Weet niet wat erger is :(

Mocro
2 mei 2011, 12:06
Zijn er ook beelden van?

Libaboy
2 mei 2011, 12:07
Zijn er ook beelden van?

Van die actie ? of toespraak van Obama? Check nos.nl
Het lichaam is overigens in de zee gedumpt dus, handig :rolleyes:

De Bouterbaas
2 mei 2011, 12:09
En het viel me ook op dat het gisteren zondag was. Kan geen toeval zijn.

Mocro
2 mei 2011, 12:11

Van de actie, de autopsie, het in de zee gooien, etc.

The Joker
2 mei 2011, 12:12

Als die er al zijn komen die wel boven water (haha boven water :o).

Libaboy
2 mei 2011, 12:20

Nee die zijn er natuurlijk niet :rolleyes: Er is wel een foto van Osama - > http://www.demorgen.be/dm/nl/10118/Buitenland/article/detail/1258088/2011/05/02/Osama-leefde-in-relatieve-luxe-Pakistaanse-tv-zender-toont-bebloed-gezicht.dhtml
Maar het is toch duidelijk dat die linkerfoto nep is.

Lessie001
2 mei 2011, 12:21

Hoe toevallig

Swazi
2 mei 2011, 12:50

complottheoriedoemdenkerpessimist :p

Hoetierick
2 mei 2011, 13:15
En het viel me ook op dat het gisteren zondag was. Kan geen toeval zijn.

En dag van de arbeid!! De kogel kwam van links, zullen we maar zeggen :D

De Bouterbaas
2 mei 2011, 13:17
En dag van de arbeid!! De kogel kwam van links, zullen we maar zeggen :D
:D Ik vermoed dat de pvda erachter zit.

Hoetierick
2 mei 2011, 13:30
:D Ik vermoed dat de pvda erachter zit.

Overdag een kleurloze partijleider, 's avonds een gewetenloze killer. Liet de kabinetsformatie voor wat het was, om tijd te krijgen voor zijn missie: Seek en destroy Osama. En op de dag van de Arbeid, maakt hij Osama een extra neusgat. De als signatuur achtergelaten rode roos wordt buiten beeld gehouden. De naam? Cohen, Job Cohen. Alias 020.

De Bouterbaas
2 mei 2011, 13:36
Overdag een kleurloze partijleider, 's avonds een gewetenloze killer. Liet de kabinetsformatie voor wat het was, om tijd te krijgen voor zijn missie: Seek en destroy Osama. En op de dag van de Arbeid, maakt hij Osama een extra neusgat. De als signatuur achtergelaten rode roos wordt buiten beeld gehouden. De naam? Cohen, Job Cohen. Alias 020.
Sterk Roger, vooral je openingszin :D. De ultime wraak van een communistische jood op een islamitische extremist (of extremistische islamiet, dat laat ik in het midden).

De Pakistaanse politie zet de legendarische inspecteur Frank Drebin in om de zaak verder te onderzoeken. Zie hieronder een foto uit onze archiefbeelden.

http://lifeisreallybeautiful.com/wp-content/uploads/2010/11/Leslie-Nielsens-character-Frank-Drebin-gets-close-to-Queen-Elizabeth-in-The-Naked-Gun..jpg

Jackal06
2 mei 2011, 13:46
:chinrub:

ben je een nette visser altijd netjes belasting enzo betalen hangt er ineens zo'n baard in je net.. schrikt jezelf kapot man:puh:

anyway ze filmen wel het lynchen van hussein maar niks van osama:confused: tuurlijk..

Bas
2 mei 2011, 13:56
:chinrub:

ben je een nette visser altijd netjes belasting enzo betalen hangt er ineens zo'n baard in je net.. schrikt jezelf kapot man:puh:

anyway ze filmen wel het lynchen van hussein maar niks van osama:confused: tuurlijk..

Dus jij gaat tijdens een vuurgevecht even aan Osama vragen of hij wil poseren voor de camera?

robpsv11
2 mei 2011, 13:58
Dus jij gaat tijdens een vuurgevecht even aan Osama vragen of hij wil poseren voor de camera?

'Ey Osama, say cheese'
'Cheese'
*BAM*

Jackal06
2 mei 2011, 14:01
zou niet de eerste pipo zijn die met zo'n camera op zn helm een inval doet :p foto's filmpjes van lijk dumpen weet ik veel iets :p

De Bouterbaas
2 mei 2011, 14:01
Bin dead, done that

Jackal06
2 mei 2011, 14:04
Bin dead, done that

Obama's To do list:

De Bondscoach
2 mei 2011, 14:17
Dit is wel een uitstekend interview, afgenomen met voormalig CIA-topman, niet lang voor de dood van Osama.
Komt erop eigenlijk op neer dat de VS de laatste tien jaar zo'n beetje alles fout hebben gedaan.

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/nieuws/wereld/voor-al-qaeda-is-het-beter-dat-osama-bin-laden-dood-is/article-1195000632435.htm

Kronos
2 mei 2011, 14:23
Ik vind de timing té opvallend. Denk dat de VS al tijden de crosshairs op Bin Laden hadden. Trekker overgehaald op het moment dat Obama wel heel erg een meevaller kon gebruiken. Te kort op de verkiezingen was echt twijfelachtig geweest, dus daarom nu, op een moment waarop hij het ook erg zwaar heeft.

Libaboy
2 mei 2011, 14:25
Ik vind de timing té opvallend. Denk dat de VS al tijden de crosshairs op Bin Laden hadden. Trekker overgehaald op het moment dat Obama wel heel erg een meevaller kon gebruiken. Te kort op de verkiezingen was echt twijfelachtig geweest, dus daarom nu, op een moment waarop hij het ook erg zwaar heeft.

+1

De Bouterbaas
2 mei 2011, 14:38
Dit is wel een uitstekend interview, afgenomen met voormalig CIA-topman, niet lang voor de dood van Osama.
Komt erop eigenlijk op neer dat de VS de laatste tien jaar zo'n beetje alles fout hebben gedaan.

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/nieuws/wereld/voor-al-qaeda-is-het-beter-dat-osama-bin-laden-dood-is/article-1195000632435.htm
Interessant artikel, dank je!

HenkieVV
2 mei 2011, 15:33

Omdat de kritiek op Obama los staat van terrorisme en buitenlands beleid, doet dit inhoudelijk niets voor hem. Het is een paar dagen euforie en dan is het weg. Die paar dagen euforie kan nuttig zijn in aanloop naar een verkiezing of als je van plan bent erg bekritiseerde wetgeving door te voeren. Omdat de verkiezingen nog ver weg zijn, de budgetdiscussie net geweest is, maar de conclusie van de budgetdiscussie nog ver weg is, en er verder eigenlijk niets op de agenda staat, is dit het meest onhandige moment voor Obama mogelijk: precies wanneer hij er niets mee kan.

Hoetierick
2 mei 2011, 20:22
Sterk Roger, vooral je openingszin :D. De ultime wraak van een communistische jood op een islamitische extremist (of extremistische islamiet, dat laat ik in het midden).

Ik draag nog even bewijsstuk 1 aan:

http://cdn-images.hollywood.com/cms/300x375/1704305.jpg

in het echt:

http://www.bkbacademie.nl/wp-content/uploads/2010/03/340_cohen.jpg

Hoetierick
2 mei 2011, 20:25
Omdat de kritiek op Obama los staat van terrorisme en buitenlands beleid, doet dit inhoudelijk niets voor hem. Het is een paar dagen euforie en dan is het weg. Die paar dagen euforie kan nuttig zijn in aanloop naar een verkiezing of als je van plan bent erg bekritiseerde wetgeving door te voeren. Omdat de verkiezingen nog ver weg zijn, de budgetdiscussie net geweest is, maar de conclusie van de budgetdiscussie nog ver weg is, en er verder eigenlijk niets op de agenda staat, is dit het meest onhandige moment voor Obama mogelijk: precies wanneer hij er niets mee kan.

Hij heeft toch in een paar jaar iets gepresteerd wat Bush niet is gelukt: Osama pakken. Dat blijft een enorm sterk wapen.

Hoetierick
2 mei 2011, 21:14
Ik begrijp trouwens wel dat ze hem niet levend in een cel willen hebben: je kunt dan wachten op de eerste gijzeling of kaping om hem vrij te krijgen.

Libaboy
2 mei 2011, 22:10
De Verenigde Staten kenden vermoedelijk al in 2008 de schuilplaats van Osama bin Laden in het Pakistaanse Abbottabad (foto). Dat meldt WikiLeaks, die een gelekt diplomatiek bericht uit de VS aanhaalt.
Het document in kwestie bevatte aantekeningen over het verhoor van de Libiër Abu al-Libi, die een tijd heeft vastgezeten in Guantanamo op Cuba.

Al-Libi zou gezegd hebben dat hij in 2003 tot boodschapper van bin Laden was benoemd, die in Abbottabad verbleef.

Hoetierick
2 mei 2011, 22:28
De Verenigde Staten kenden vermoedelijk al in 2008 de schuilplaats van Osama bin Laden in het Pakistaanse Abbottabad (foto). Dat meldt WikiLeaks, die een gelekt diplomatiek bericht uit de VS aanhaalt.
Het document in kwestie bevatte aantekeningen over het verhoor van de Libiër Abu al-Libi, die een tijd heeft vastgezeten in Guantanamo op Cuba.

Al-Libi zou gezegd hebben dat hij in 2003 tot boodschapper van bin Laden was benoemd, die in Abbottabad verbleef.

Ik gok er op dat Osama niet 3 jaar in hetzelfde hutje is blijven zitten. De mannen waren op het jusite tijdstip op de juiste plek.

HenkieVV
3 mei 2011, 13:35
Hij heeft toch in een paar jaar iets gepresteerd wat Bush niet is gelukt: Osama pakken. Dat blijft een enorm sterk wapen.

Maar hoeveel mensen zouden er nou daadwerkelijk hun politieke voorkeur voor veranderen? En nog belangrijker in de VS: voor hoeveel mensen zou dat nou daadwerkelijk genoeg motivatie zijn om te gaan stemmen?

Hoetierick
3 mei 2011, 13:41
Maar hoeveel mensen zouden er nou daadwerkelijk hun politieke voorkeur voor veranderen? En nog belangrijker in de VS: voor hoeveel mensen zou dat nou daadwerkelijk genoeg motivatie zijn om te gaan stemmen?

Hij heeft aan de twijfelaars laten zien daadkrachtig te kunnen optreden. Een van de redenen dat Bush werd herkozen was zijn oorlogstaal. Obama kan nu buigen op zijn eigen militair succes. Als je de euforie ziet voor het witte huis, kan dit best een belangrijk punt zijn. Degenen die de vorige keer niet naar de stembus zijn geweest, zullen nu ook niet gaan. Maar hij kan Republikeinse kritiek op defensiebeleid nu parreren: hij heeft immers succesvol de meest gezochte man ter wereld uitgeschakeld.

HenkieVV
3 mei 2011, 14:07
Hij heeft aan de twijfelaars laten zien daadkrachtig te kunnen optreden. Een van de redenen dat Bush werd herkozen was zijn oorlogstaal. Obama kan nu buigen op zijn eigen militair succes. Als je de euforie ziet voor het witte huis, kan dit best een belangrijk punt zijn. Degenen die de vorige keer niet naar de stembus zijn geweest, zullen nu ook niet gaan. Maar hij kan Republikeinse kritiek op defensiebeleid nu parreren: hij heeft immers succesvol de meest gezochte man ter wereld uitgeschakeld.

Er is praktisch geen kritiek op zijn defensiebeleid, op zijn anti-terrorisme beleid of zijn buitenlands beleid, omdat ze het daar eigenlijk wel met elkaar eens zijn. Daarmee is het allemaal ook gelijk geen campagne-zaak meer, en niet iets waarmee je veel van de stemmende twijfelaars over de streep trekt (die de VS amper kent, trouwens). Die verkiezingen over anderhalf jaar zullen over binnenlands beleid gaan: de economie, de begroting en de sociale zekerheid.

afonso henriques
3 mei 2011, 15:01
Waarom is de info gelekt dat Osama gepakt is door de info die men heeft gekregen vanuit Guantanamo Bay?
Dat zou voor de journalisten nu de hoofdvraag moeten zijn.
Ik denk dat dit komt omdat ook Obama het niet voor elkaar krijgt deze gevangenis te sluiten en omdat ook hij doorheeft dat daar mensen zitten die te gevaarlijk zijn om vrij te komen.

Mocro
3 mei 2011, 15:09
Waarom is de info gelekt dat Osama gepakt is door de info die men heeft gekregen vanuit Guantanamo Bay?
Ik denk dat dit komt omdat ook Obama het niet voor elkaar krijgt deze gevangenis te sluiten en omdat ook hij doorheeft dat daar mensen zitten die te gevaarlijk zijn om vrij te komen.

Wie heeft het over vrijkomen? Het gaat erom dat die gasten ook gewoon voor de rechter verschijnen en indien schuldig van misdaden naar een gevangenis gaan. Guantanamo Bay is en blijft een gedrocht voor een land wat een bakermat van vrijheid en democratie wil zijn.

Hoetierick
3 mei 2011, 15:43
Er is praktisch geen kritiek op zijn defensiebeleid, op zijn anti-terrorisme beleid of zijn buitenlands beleid, omdat ze het daar eigenlijk wel met elkaar eens zijn. Daarmee is het allemaal ook gelijk geen campagne-zaak meer, en niet iets waarmee je veel van de stemmende twijfelaars over de streep trekt (die de VS amper kent, trouwens). Die verkiezingen over anderhalf jaar zullen over binnenlands beleid gaan: de economie, de begroting en de sociale zekerheid.

Denk je? Want dan kan een republikein nooit winnen, aangezien die de sociale zekerheid tot 0 willen reduceren. De laatste verkiezingen gingen niet om inhoud, maar op quotes, uitstraling en stoere praat. "the president who killed Bin Laden" doet het dan uitermate goed.

Harmeulius
3 mei 2011, 17:05
Het moet toch niet gekker worden :rolleyes:

AMSTERDAM - Twee mannen uit Kaatsheuvel en Waalwijk hebben dinsdag in Tilburg geprobeerd aangifte te doen van de moord op Osama bin Laden en enkele van zijn medestanders.

© Novum NieuwsVolgens de Brabanders is de terroristenleider gedood in een vuurgevecht en gaat het dus om een liquidatie.

"Er is een dader van een moord, die op tv heeft bekend en die in het bewijs in handen heeft maar het in zee dumpt. En de wereld juicht erbij", aldus de mannen tegenover het Brabants Dagblad.

De aangifte is door de politie niet opgenomen. "Het is niet zo dat we de zaak niet serieus nemen, maar het is niet iets voor de Tilburgse politie", aldus een woordvoerder tegenover Omroep Brabant. "Daar gaan wij verder geen politiecapaciteit aan besteden."

Wel is er 'na enig aandringen' een interne melding van gemaakt. De Brabanders zijn doorverwezen naar het Internationaal Strafhof in Den Haag.

Mail

De mannen zeggen zich nog te beraden op een volgende stap. "Misschien toch maar een mail sturen naar het Internationaal Strafhof."

Bin Laden werd zondagnacht gedood door Amerikaanse troepen in een villa in Pakistan. Er kwamen nog drie mannen om, onder wie een van Bin Ladens zonen.

www.nu.nl

De Bouterbaas
3 mei 2011, 17:55
Ik draag nog even bewijsstuk 1 aan:

http://cdn-images.hollywood.com/cms/300x375/1704305.jpg

in het echt:

http://www.bkbacademie.nl/wp-content/uploads/2010/03/340_cohen.jpg

Kronos
3 mei 2011, 20:05
@HenkieVV: Obama is 10% gestegen in de peilingen...

McGuigan
3 mei 2011, 20:19

Dat kan je nou niet echt onverwacht noemen. Ik ben benieuwd of Obama hier goed gebruik van gaat maken.

Hoetierick
3 mei 2011, 20:30

Hoe weet jij of ze gevaarlijk zijn? Ze krijgen geen proces. De VS hebben ze opgepakt en achter prikkeldraad gezet. Ze mogen zo nu en dan naar adem happen met een natte handdoek voor het gezicht, that's it.

Kronos
3 mei 2011, 20:36
Dat kan je nou niet echt onverwacht noemen. Ik ben benieuwd of Obama hier goed gebruik van gaat maken.

Ik vind het zeker niet onverwachts. Maar HenkieVV schatte het effect als nihil in, en dat vond en vind ik vreemd.

Mocro
3 mei 2011, 20:40
Ik vind het zeker niet onverwachts. Maar HenkieVV schatte het effect als nihil in, en dat vond en vind ik vreemd.

Het zal ook zeker terugkomen tijdens de verkiezingen. De president die de meest gezochte man van de afgelopen 10 jaar heeft gepakt.

McGuigan
3 mei 2011, 20:43
Het zal ook zeker terugkomen tijdens de verkiezingen. De president die de meest gezochte man van de afgelopen 10 jaar heeft gepakt.

Niet alleen bij de verkiezingen, t lijkt mij dat het komende tijd heel goed uitgespeeld kan worden. Zijn beleid t.o.v de oorlog bijvoorbeeld is nu veel makkelijker te verdedigen.

Raffie is back
3 mei 2011, 22:29
Uitstekende zet!! Obama heeft ook een groot risico genomen, want het had net zo goed kunnen mislukken en dan had ie een bijzonder groot probleem gehad.
Ik ga er verder ook niets achter zoeken, dat laat ik aan de paranoiden onder ons over. Waarom altijd weer dat zoeken??
Kan mij het verrotten, het gaat erom dat die vent is gepakt.
En dat is ook echt gebeurd.
Klaar.

RomarioDeSouzaFaria
4 mei 2011, 01:49
Uitstekende zet!! Obama heeft ook een groot risico genomen, want het had net zo goed kunnen mislukken en dan had ie een bijzonder groot probleem gehad.
Ik ga er verder ook niets achter zoeken, dat laat ik aan de paranoiden onder ons over. Waarom altijd weer dat zoeken??
Klaar.

Stel dat je gelijk hebt en dat de heli-operatie had kunnen mislukken, dan had er toch wel een bom afgevuurd kunnen worden op die villa? Denk je echt dat de Amerikanen iets hadden gegeven om het leven van de omwonenden?

Ik blijf het vreemd vinden dat we na 2 dagen nog steeds niets van bewijs hebben gezien.

Ik geloof er niets van en zet mijn alu-hoedje maar alvast op.

Raffie is back
4 mei 2011, 08:20
Stel dat je gelijk hebt en dat de heli-operatie had kunnen mislukken, dan had er toch wel een bom afgevuurd kunnen worden op die villa? Denk je echt dat de Amerikanen iets hadden gegeven om het leven van de omwonenden?

Ik blijf het vreemd vinden dat we na 2 dagen nog steeds niets van bewijs hebben gezien.

Ze hebben geen bom gegooid omdat ze JUIST willen dat het bewezen kan worden dat hij gedood is. Als je een bom op dat huis gooit is alle bewijs verwoest.
Daarnaast hebben ze harde schijven en dvd's en verwante zaken gevonden die heel belangrijk kunnen zijn. Een bom helpt dan niet mee he.
De VS wil geen fouten maken en gaat zorgvuldig om met het bewijs.
Wacht nou maar af, straks kan de wereld zien hoe de vork in de steel zit.

Hoetierick
4 mei 2011, 11:33
Klaar.

Als de actie was mislukt hadden ze het nooit in het nieuws gebracht, en hadden we nooit hiervan gehoord. Ik kan niet geloven dat dit de eerste missie is om Osama te pakken. Dit is de eerste die succesvol was.

Kronos
4 mei 2011, 13:08
Klaar.
Als je verder kijkt dan dat je neus lang is ben je meteen paranoïde?

Als de actie was mislukt hadden ze het nooit in het nieuws gebracht, en hadden we nooit hiervan gehoord. Ik kan niet geloven dat dit de eerste missie is om Osama te pakken. Dit is de eerste die succesvol was.

Exact.

Goodfella
4 mei 2011, 13:26

Het is zeker niet de eerste actie geweest, maar andere acties zijn nooit verborgen gehouden. In het gebergte bij Tora-Bora zijn ook Nederlandse militairen betrokken geweest. Daar is hij toen ontsnapt.

Wat ik nóg erger vind - buiten alle andere complottheorieën - is dat die man dus ruim 6 jaar in Pakistan heeft gezeten, in een stedelijk gebied en dat de Pakistani dit nooit voorkomen hebben! Ze krijgen daar bakken met geld van de Amerikanen voor de strijd tegen terrorisme en vervolgens beweert de Pakistaanse geheime dienst glashard dat ze nooit enig idee hadden dat Bin Laden daar zat. Heel frappant.

Wat ik overigens niet geloof is dat men het lichaam van Bin Laden te water heeft gelaten. Áls hij het al was - en dit dus geen publiciteitsstunt is - dan is dit puur een rookgordijn om geen vervelende vragen te krijgen.

Overigens hebben de Amerikanen verschrikkelijk veel informatie vergaard met deze missie. Talloze computers en boekenwerken zijn meegenomen. Wat ik echter wel vreemd vond is dat er beweerd werd geen tegenstand te zijn voor de special-forces in de vorm van wapens of dergelijke, maar dat er dus wel een helicopter uit de lucht is geschoten. Deze is daarna dus in de hens gestoken door de SF's.

Ik vind het een verhaal met een heleboel open eindes, maar ik ga er niet vanuit dat we hier ooit de waarheid boven water krijgen. Met 9/11 wisten ze ook meer dan ze naar buiten hebben gebracht, dat kan niet anders. Niettemin vind ik de complottheorieën niet meer dan borrelpraat. Het is niet zo dat Nederland getroffen is door deze aanslag, het is puur de injectienaald die ons Westerlingen erbij betrekt. Enige nuance moet er ook zijn lijkt me.

HenkieVV
4 mei 2011, 14:03

Obama is 10% gestegen in welgeteld één peiling. In al die andere peilingen hebben we het over 1 tot 5 procent. Doet er trouwens linksom of rechtsom niet zo heel veel toe, want je koopt niets voor peilingen tot het verkiezingstijd is.

http://fivethirtyeight.blogs.nytimes.com/2011/05/03/overnight-polls-find-muted-improvement-in-obamas-approval-rating/#more-9445

Mocro
4 mei 2011, 15:40

'Dochter getuige van dood Bin Laden'
Uitgegeven: 4 mei 2011 15:29
Laatst gewijzigd: 4 mei 2011 15:29
ISLAMABAD - De 12-jarige dochter van Osama bin Laden was ooggetuige toen Amerikaanse militairen haar vader doodschoten. Dat zei een functionaris van de Pakistaanse inlichtingendienst ISI woensdag.

© ANP
De dochter werd maandag geboeid aangetroffen in het complex in de Pakistaanse stad Abbottabad waar Bin Laden zich schuilhield.
De elite-eenheid die de operatie tegen de leider van al-Qaeda uitvoerde in de nacht van zondag op maandag, liet in totaal zestien personen geboeid achter in het pand.

De Pakistaanse krant The News en de Arabische nieuwszender al-Arabiya meldden zelfs op gezag van een bron binnen de ISI dat de dochter zou hebben gezien hoe haar vader werd gevangen genomen en kort daarop voor de ogen van zijn familie zou zijn doodgeschoten. De VS hebben toegegeven dat Bin Laden ongewapend was toen hij werd gedood. Hij zou zich wel hebben verzet.

McGuigan
4 mei 2011, 16:09
Kleine voorspelling:

2021: America's most wanted terrorist goes by the name of Safia Bin Laden.

:p

De Bouterbaas
4 mei 2011, 17:46
© ANP
De dochter werd maandag geboeid aangetroffen in het complex in de Pakistaanse stad Abbottabad waar Bin Laden zich schuilhield.
De elite-eenheid die de operatie tegen de leider van al-Qaeda uitvoerde in de nacht van zondag op maandag, liet in totaal zestien personen geboeid achter in het pand.

Toch wel knap, in een 40 minuten durende operatie inbreken in een huis, een paar man doodschieten, 16 mensen boeien, op zoek gaan naar laptops etc en dan weer weg. Zelfs Jack Bauer zou daarvan onder de indruk zijn.

Goodfella
4 mei 2011, 17:50
Toch wel knap, in een 40 minuten durende operatie inbreken in een huis, een paar man doodschieten, 16 mensen boeien, op zoek gaan naar laptops etc en dan weer weg. Zelfs Jack Bauer zou daarvan onder de indruk zijn.

Jack Bauer is dan ook geen lid van de Navy Seals. ;) Nederland heeft een soortgelijke divisie binnen de Mariniers van de Marine. Vroeger bekend als de BBE, tegenwoordig werkend onder de afkorting UIM, Unit Interventie Mariniers. 40 minuten is meer dan genoeg tijd en het is wel duidelijk dat deze actie tot in de puntjes geoefend was.

McGuigan
4 mei 2011, 17:54
Jack Bauer is dan ook geen lid van de Navy Seals. ;) Nederland heeft een soortgelijke divisie binnen de Mariniers van de Marine. Vroeger bekend als de BBE, tegenwoordig werkend onder de afkorting UIM, Unit Interventie Mariniers. 40 minuten is meer dan genoeg tijd en het is wel duidelijk dat deze actie tot in de puntjes geoefend was.

Ik mag ook wel hopen dat die actie tot den treuren geoefend en besproken was ;)

Kronos
4 mei 2011, 17:56
Ik mag ook wel hopen dat die actie tot den treuren geoefend en besproken was ;)

Ze hadden het huis tot in detail nagebouwd, en een maand op de actie geoefend, als ik het goed heb.

Jackal06
4 mei 2011, 20:02

zelfs Chuck Norris zou daarvan onder de indruk zijn :D

Bas
4 mei 2011, 20:28
zelfs Chuck Norris zou daarvan onder de indruk zijn :D

Nah ken je die grap: 'Why did Hitler commit suicide? Because Chuck Norris called him and said he was going to find him.' :D

Jackal06
4 mei 2011, 20:44
Nah ken je die grap: 'Why did Hitler commit suicide? Because Chuck Norris called him and said he was going to find him.' :D

waarom deed hij dat (als ras Yank) dan niet bij osama :D of hij was bang voor osama of er is een complot :chinrub:

robpsv11
4 mei 2011, 21:04

AMSTERDAM - Twee mannen uit Kaatsheuvel en Waalwijk hebben dinsdag in Tilburg geprobeerd aangifte te doen van de moord op Osama bin Laden en enkele van zijn medestanders.

© Novum NieuwsVolgens de Brabanders is de terroristenleider gedood in een vuurgevecht en gaat het dus om een liquidatie.

"Er is een dader van een moord, die op tv heeft bekend en die in het bewijs in handen heeft maar het in zee dumpt. En de wereld juicht erbij", aldus de mannen tegenover het Brabants Dagblad.

De aangifte is door de politie niet opgenomen. "Het is niet zo dat we de zaak niet serieus nemen, maar het is niet iets voor de Tilburgse politie", aldus een woordvoerder tegenover Omroep Brabant. "Daar gaan wij verder geen politiecapaciteit aan besteden."

Wel is er 'na enig aandringen' een interne melding van gemaakt. De Brabanders zijn doorverwezen naar het Internationaal Strafhof in Den Haag.

Mail

De mannen zeggen zich nog te beraden op een volgende stap. "Misschien toch maar een mail sturen naar het Internationaal Strafhof."

Bin Laden werd zondagnacht gedood door Amerikaanse troepen in een villa in Pakistan. Er kwamen nog drie mannen om, onder wie een van Bin Ladens zonen.

www.nu.nl

Haha die had ik nog niet gehoord ook al woon ik naast de dorpen :p

Jackal06
4 mei 2011, 21:33

Mail

www.nu.nl

:lol: @ mensen zoek een leven of zo xD

Hoetierick
5 mei 2011, 10:30

Kom op zeg, bij een gemiddelde ripdeal hebben ze echt geen 40 minuten nodig. En dan nemen ze ook nog de 42 inch plasmatv mee!

Jackal06
5 mei 2011, 11:00
Kom op zeg, bij een gemiddelde ripdeal hebben ze echt geen 40 minuten nodig. En dan nemen ze ook nog de 42 inch plasmatv mee!

sssst dat is een verrassing voor obama's bingo avond :D

Hoetierick
5 mei 2011, 11:05
sssst dat is een verrassing voor obama's bingo avond :D

Mmm, Dus Obama vraagt zich binnenkort af waarom Pakistan 1, Pakistan 2, Net Kunduz en The Arab porn chanel zijn voorgeprogameerd op zijn nieuwe tv...

Jackal06
5 mei 2011, 21:35
Mmm, Dus Obama vraagt zich binnenkort af waarom Pakistan 1, Pakistan 2, Net Kunduz en The Arab porn chanel zijn voorgeprogameerd op zijn nieuwe tv...

ja :p en natuurlijk niet te vergeten nieuwszender Al Jahzera of hoe je dat ook schrijft:puh:

De Bondscoach
14 mei 2011, 10:39

Dat laatste hoefde niet - Obama had zijn eigen verzameling:
(van the Huffington Post)

Osama Bin Laden Porn Stash? Pornography Discovered At Compound: Report

A stash of pornography was found in the hideout of Osama bin Laden by the U.S. commandos who killed him, current and former U.S. officials said on Friday.

The pornography recovered in bin Laden's compound in Abbottabad, Pakistan, consists of modern, electronically recorded video and is fairly extensive, according to the officials, who discussed the discovery with Reuters on condition of anonymity.

The officials said they were not yet sure precisely where in the compound the pornography was discovered or who had been viewing it. Specifically, the officials said they did not know if bin Laden himself had acquired or viewed the materials.

Reports from Abbottabad have said that bin Laden's compound was cut off from the Internet or other hard-wired communications networks. It is unclear how compound residents would have acquired the pornography.

Kruspe
14 mei 2011, 13:16
Het zal allemaal wel, blij dat die gozer is doodgemaakt. Ik geloof het wel.

Maar dat natrappen: porno, in zn onderbroek, verschuilen achter zn vrouw etc. Laat lekker gaan joh, dit is zo primitief. Gewoon blij zijn dat die lul dood is.

Hoetierick
14 mei 2011, 14:50
Het zal allemaal wel, blij dat die gozer is doodgemaakt. Ik geloof het wel.

Maar dat natrappen: porno, in zn onderbroek, verschuilen achter zn vrouw etc. Laat lekker gaan joh, dit is zo primitief. Gewoon blij zijn dat die lul dood is.

Hoort er allemaal bij. Dit soort figuren worden van alles en nog wat beschuldigd om verheerlijking te voorkomen, en om het aura van heldendom of martelaarschap weg te nemen.

last man standing
14 mei 2011, 16:41
Hoort er allemaal bij. Dit soort figuren worden van alles en nog wat beschuldigd om verheerlijking te voorkomen, en om het aura van heldendom of martelaarschap weg te nemen.

Ik vraag me toch wel af of het allemaal waar is wat er nu beweerd wordt.
Zouden we dit allemaal aannemen als het andersom was en bv. Obama gedood was door Osama en dit allemaal beweerde. Zij zullen het uitleggen als valse retoriek, net als wij zouden doen.........

De Bondscoach
14 mei 2011, 19:01
Ik vraag me toch wel af of het allemaal waar is wat er nu beweerd wordt.
Zouden we dit allemaal aannemen als het andersom was en bv. Obama gedood was door Osama en dit allemaal beweerde. Zij zullen het uitleggen als valse retoriek, net als wij zouden doen.........

Nu je het daar toch over hebt: dit is wat Noam Chomsky, de grootste taalonderzoeker van de laatste eeuw (en politiek activist) daarover te zeggen heeft. Of je het er nu mee eens bent of niet, it does make you think...

Sterk vind ik Chomsky's commentaar op de naam van de missie: operatie Geronimo. Genoemd dus naar de indianenleider die weerstand bood tegen de genocide door het Amerikaanse leger op indianen. Het Amerikaanse leger heeft daar een handje van, wapens of missies noemen naar symbolen van volkeren die ze hebben uitgemoord, denk aan 'Apache' helicopter, of 'Tomahawk'-rakketten. Het is alsof de Luftwaffe heden ten dage een helicopter 'Jude' zou noemen...

My Reaction To Osama bin Laden’s Death
By Noam Chomsky

Guernica Magazine

We might ask ourselves how we would be reacting if Iraqi commandos landed at George W. Bush’s compound, assassinated him, and dumped his body in the Atlantic

It’s increasingly clear that the operation was a planned assassination, multiply violating elementary norms of international law. There appears to have been no attempt to apprehend the unarmed victim, as presumably could have been done by 80 commandos facing virtually no opposition—except, they claim, from his wife, who lunged towards them. In societies that profess some respect for law, suspects are apprehended and brought to fair trial. I stress “suspects.” In April 2002, the head of the FBI, Robert Mueller, informed the press that after the most intensive investigation in history, the FBI could say no more than that it “believed” that the plot was hatched in Afghanistan, though implemented in the UAE and Germany. What they only believed in April 2002, they obviously didn’t know 8 months earlier, when Washington dismissed tentative offers by the Taliban (how serious, we do not know, because they were instantly dismissed) to extradite bin Laden if they were presented with evidence—which, as we soon learned, Washington didn’t have. Thus Obama was simply lying when he said, in his White House statement, that “we quickly learned that the 9/11 attacks were carried out by al Qaeda.”

Nothing serious has been provided since. There is much talk of bin Laden’s “confession,” but that is rather like my confession that I won the Boston Marathon. He boasted of what he regarded as a great achievement.

There is also much media discussion of Washington’s anger that Pakistan didn’t turn over bin Laden, though surely elements of the military and security forces were aware of his presence in Abbottabad. Less is said about Pakistani anger that the U.S. invaded their territory to carry out a political assassination. Anti-American fervor is already very high in Pakistan, and these events are likely to exacerbate it. The decision to dump the body at sea is already, predictably, provoking both anger and skepticism in much of the Muslim world.

We might ask ourselves how we would be reacting if Iraqi commandos landed at George W. Bush’s compound, assassinated him, and dumped his body in the Atlantic. Uncontroversially, his crimes vastly exceed bin Laden’s, and he is not a “suspect” but uncontroversially the “decider” who gave the orders to commit the “supreme international crime differing only from other war crimes in that it contains within itself the accumulated evil of the whole” (quoting the Nuremberg Tribunal) for which Nazi criminals were hanged: the hundreds of thousands of deaths, millions of refugees, destruction of much of the country, the bitter sectarian conflict that has now spread to the rest of the region.

There’s more to say about [Cuban airline bomber Orlando] Bosch, who just died peacefully in Florida, including reference to the “Bush doctrine” that societies that harbor terrorists are as guilty as the terrorists themselves and should be treated accordingly. No one seemed to notice that Bush was calling for invasion and destruction of the U.S. and murder of its criminal president.

Same with the name, Operation Geronimo. The imperial mentality is so profound, throughout western society, that no one can perceive that they are glorifying bin Laden by identifying him with courageous resistance against genocidal invaders. It’s like naming our murder weapons after victims of our crimes: Apache, Tomahawk… It’s as if the Luftwaffe were to call its fighter planes “Jew” and “Gypsy.”

There is much more to say, but even the most obvious and elementary facts should provide us with a good deal to think about.

Noam Chomsky is Institute Professor (retired) at MIT. He is the author of many books and articles on international affairs and social-political issues, and a long-time participant in activist movements. His most recent books include: Failed States, What We Say Goes (with David Barsamian), Hegemony or Survival, and the Essential Chomsky.

© 2011 Noam Chomsky

LeicesterPhoolies
14 mei 2011, 19:20
Nu je het daar toch over hebt: dit is wat Noam Chomsky, de grootste taalonderzoeker van de laatste eeuw (en politiek activist) daarover te zeggen heeft. Of je het er nu mee eens bent of niet, it does make you think...

Sterk vind ik Chomsky's commentaar op de naam van de missie: operatie Geronimo. Genoemd dus naar de indianenleider die weerstand bood tegen de genocide door het Amerikaanse leger op indianen. Het Amerikaanse leger heeft daar een handje van, wapens of missies noemen naar symbolen van volkeren die ze hebben uitgemoord, denk aan 'Apache' helicopter, of 'Tomahawk'-rakketten. Het is alsof de Luftwaffe heden ten dage een helicopter 'Jude' zou noemen...

Zou het misschien een huidig eerbetoon zijn, om te proberen iets goed te maken voor de fouten uit het verleden? In WO2, maar volgens mij in Vietnam en Korea ook, werden diverse Indiaanse talen gebruikt als code-taal, omdat dat voor de vijand te moeilijk zou zijn.

Ik ken Chomsky niet, heb zelfs zijn naam nog nooit gehoord, maar het doet me Israëlisch aan (correct me if I'm wrong).

EDIT: het is dus een Amerikaan en wat ik lees op wiki (maar dat is nauwelijks een betrouwbare bron) is het voornamelijk een man die tegen dingen is. Hij is tegenstander van veel dingen, van veel landen en van veel politiek. Er wordt geen melding gemaakt hoe het dan wel zou moeten.

Wel een slimme man, wat ik zo zie.

McGuigan
14 mei 2011, 19:57
Chomsky is n heel interessante man. Erg tegendraads en controversieel, maar briljant. Was niet heel lang geleden nog in Nederland geloof ik, toen werd er best veel aandacht aan zijn komst geschonken.

Ik verbaasde me ookal over de codenaam, waarom de operatie waarbij je de meest gezochte terrorist ter wereld uitschakelt de naam van een opstandeling tegen genocide en landonteigening? Lijkt mij nou niet bepaald een logische connectie.

De Bondscoach
14 mei 2011, 19:58
Zou het misschien een huidig eerbetoon zijn, om te proberen iets goed te maken voor de fouten uit het verleden? In WO2, maar volgens mij in Vietnam en Korea ook, werden diverse Indiaanse talen gebruikt als code-taal, omdat dat voor de vijand te moeilijk zou zijn.

Ik ken Chomsky niet, heb zelfs zijn naam nog nooit gehoord, maar het doet me Israëlisch aan (correct me if I'm wrong).

EDIT: het is dus een Amerikaan en wat ik lees op wiki (maar dat is nauwelijks een betrouwbare bron) is het voornamelijk een man die tegen dingen is. Hij is tegenstander van veel dingen, van veel landen en van veel politiek. Er wordt geen melding gemaakt hoe het dan wel zou moeten.

Als het een eerbetoon is, dan wel een merkwaardige en beetje morbide... Te meer daar de binnenlandse politiek van de VS wat betreft de 'native Americans' nog steeds veel te wensen overlaat.

Noam Chomsky is inderdaad joods. Hij is al decennialang een tamelijk radicale politiek activist, criticus van vooral de VS en Israël. Ik denk niet dat hij overal 'tegen' is. Maar als je kritiek hebt op de alom aanwezige Amerikaanse imperiale politiek, dan kan dat al snel zo lijken. Als je in de Middeleeuwen een criticus was van de Kerk, in zoverre je dan nog lang zou leven, dan zou je ook vooral 'tegen' zijn - omdat die Kerk zo machtig en overal aanwezig was.

Daarnaast is Chomsky een briljant taalwetenschapper, vooraanstaand (inmiddels gepensioneerd) hoogleraar van het topinstituut MIT.

Hoetierick
14 mei 2011, 20:21

Indianentalen werden idd gebruikt als code, omdat deze talen niet te herleiden waren en er geen studies bestonden, aangezien ze allemaal mondeling werden overgeleverd. Iets goedmaken zal niet het idee zijn (Cussler wordt nog steeds als held gezien), misschien dat het een erkenning is voor de getoonde moed.

HenkieVV
18 mei 2011, 23:18

We hebben het hier over een van de meest prominente wetenschappers van de 20e eeuw. Het is niet zozeer dat hij overal tegen is, maar meer dat veel mensen hem niet kunnen volgen als hij het uitlegt.

Daar staat tegenover dat hij als politiek commentator zich laat kenmerken door een extreem principiele benadering van een vorm van Liberalisme of zelfs Anarchisme en daarbij is hij niet bang voor de nodige hyperbolen. Hier bijvoorbeeld, heeft hij strikt genomen gelijk dat de executie van Osama Bin Laden een hele serie aan rechtsprincipes schendt en dat als we wat meer sympathie voor het slachtoffer hadden gehad, we dit niet acceptabel hadden gevonden; maar tegelijkertijd heeft hij volstrekt geen aandacht voor de praktische bezwaren tegen een poging om Osama te berechten en hecht hij helemaal geen belang aan het gebrek van sympathie voor Osama.

aalst4psv
31 oktober 2011, 22:20
de grootste terroristen op dit moment komen uit Limburg (GW en GL)