PDA

View Full Version : Sfeer in het Philips Stadion

phoolie-040
15 december 2009, 00:54
Vele van ons zal het al opgevallen zijn, maar er is een hevige discussie ontstaan rondom de sfeer op oost. Hier gaat het niet om wat er allemaal goed gaat, maar juist wat er allemaal mis gaat.

Om wat duidelijker te zijn zal ik hier een voorbeeld geven van afgelopen zaterdag:

In alle vroegte is een groep supporters druk bezig geweest met het klaarmaken van de sfeeractie die gepland stond voor de wedstrijd PSV-AZ.
Na bijna 4 uur was alles klaar en lag alles op zijn plaats. een perfecte voorbereiding om voor een geslaagde sfeeractie te zorgen. Bij opkomst werd er vollop gezwaait met vlaggen en banners, het doek hing prachtig en het effect van de snippers was super. Na het eerste fluitje van de scheids verdwijnt een groot deel van de vlaggenzee op oost om vervolgens in het midden nog een groep fanatieke vlaggers over te houden. Een groep die iedere wedstrijd weer vollop sfeer staan te maken. Prachtig om te zien en natuurlijk de perfecte plaats want het is tenslotte een sfeer(!) tribune.

Helaas begrijpen sommige mensen dit niet, want naarmate de wedstrijd vorderde werd er door verschillende supporters commentaar geleverd op het vlaggen. discussies ontstonden en de irritatie onderling werd als maar groter.

Na afloop blijkt het weer dat verschillende artikelen waren vernield of waren meegenomen. Dit is niet iets incidenteels maar gebeurt al vaker.

En dit is mijn aanleiding om dit topic te openen. Het moet eens een keer afgelopen zijn!
Mensen die sfeer willen maken moet daarvoor de gelegenheid krijgen, en er moet eens wat meer waardering komen voor het feit dat mensen uren bezig zijn om deze artikelen te maken. Als ik bij iemand thuis kom ga ik toch niet van alles slopen?

Op west waren afgelopen zaterdag weer wat nieuwe banners en vlaggen te zien. op de ingangen van de westtribune heb ik blaadjes opgehangen met de vraag of men de spullen na afloop gewoon wil laten liggen.

Jammer dat wij dit als supporters moeten vragen en PSV in dit geval niets van zich laat horen.

Bacchus
15 december 2009, 08:45
Je dient andermans spullen met rust te laten. Dat vooropgesteld.

Maar ik kan me ook voorstellen dat het niet prettig is als er -zeker bij een spannende wedstrijd zoals afgelopen weekend, waarbij het spel zich de tweede helft voornamelijk bij West afspeelde- constant een gezelligheidsdier met zo'n stuk huisvlijt in je zichtsveld staat te muiten.
Sfeer kun je ook maken door te zingen en het is niet per se sfeerverhogend om 90 minuten lang te vlaggen, anderen het zicht daarmee ontnemend.

Vlaggen bij opkomst van de teams en bij doelpunten, daar zal niemand wat van kunnen zeggen. Maar je zit uiteindelijk wel in het stadion om voetbal te zien.

PSV033
15 december 2009, 08:54
Voor wat het waard is: Ik zag het vlagvertoon op Oost voor de wedstrijd tegen AZ en was erg onder de indruk. :cool:

Het vervulde mij van trots op mijn club. (die zin lijkt grammaticaal niet helemaal juist, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel)

Kortom, weet alsjeblieft dat het gewaardeerd wordt.

Bacchus
15 december 2009, 08:56
Voor wat het waard is: Ik zag het vlagvertoon op Oost voor de wedstrijd tegen AZ en was erg onder de indruk. :cool:

Het vervulde mij van trots op mijn club. (die zin lijkt grammaticaal niet helemaal juist, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel)

Kortom, weet alsjeblieft dat het gewaardeerd wordt.
Zonder meer!
Voor...:cool:

Proud of PSV
15 december 2009, 14:29
Waarom ga je op de oosttribune staan als je niet tegen die dingen kunt?
Dus opsodemieteren als je daar niet tegen kunt, dan kan ik eindelijk eens op oost seizoenskaarten krijgen:D

Bacchus
15 december 2009, 14:45
Waarom ga je op de oosttribune staan als je niet tegen die dingen kunt?
Dus opsodemieteren als je daar niet tegen kunt, dan kan ik eindelijk eens op oost seizoenskaarten krijgen:D
En dan geen reet van de wedstrijd zien...Leuk man.:rolleyes:
Dan ben ik toch dik tevreden met m'n E.L. abonnementje.

SuperSub
17 december 2009, 14:20
Sfeer oke, spullen heel houden oke, spullen laten liggen na afloop oke, maar ik kan me voorstellen dat het erg storend is als er continu voor je met vlaggen wordt gezwaait. Je kan hebt nu eenmaal rekening te houden met andere supporters!

Zilte1983
18 december 2009, 12:45
Zoiets als een vlaggenzee is leuk maar buiten dat zit ik er ook niet op te wachten de hele wedstrijd me arm lam te vlaggen en of die vlaggen te ontwijken...

Wat ik wel heel kwalijk vind is dat het onderling een zooitje wordt. Hou het gewoon netjes tegen elkaar en ook tegenover andermans spullen.

Respect voor de supporters die hier zoveel tijd in steken! (sfeeracties, artikelen)

KoningAlexIV
19 december 2009, 20:52
Voor de wedstrijd en de laatste 5 min van de wedstrijd ofzo is toch ook genoeg? Als je een seizoenskaart hebt op Oost, kan ik best begrijpen dat sommige mensen ook gewoon voetbal willen kijken en niet 90 minuten lang een papiertje ofzo in de lucht willen houden.

Brabantse Koning
19 februari 2010, 13:04
Als onze stadionspeaker nog 1 keer zegt "onze nummer 14" als Pieters het veld betreed, net zoals tegen Feyenoord, dan ben ik bereid om naar boven te lopen en de stekker eruit te trekken van zijn microfoon. Wat een calimero gedrag weer! Waarom "onze nummer 14"? Ik ken geen andere nummer 14.

Bacchus
19 februari 2010, 13:07
Als onze stadionspeaker nog 1 keer zegt "onze nummer 14" als Pieters het veld betreed, net zoals tegen Feyenoord, dan ben ik bereid om naar boven te lopen en de stekker eruit te trekken van zijn microfoon. Wat een calimero gedrag weer! Waarom "onze nummer 14"? Ik ken geen andere nummer 14.
Zo ist!

??21sterren??
19 februari 2010, 20:15
Idd waarom moeten wij ons steeds spiegelen omdat een club in het verleden prijzen heeft gewonnen. De afgelopen decenia zijn wij de best presterende club van nederland. Misschien kunnen ze in 020 zich inmiddels wel aan ons spiegelen. En dan ook nog volgens mij zijn wij een club met een geheel eigen identiteit, en moeten wij helemaal niet willen om bv de beurs op te gaan of 25x per jaar een grasmat vervangen daarentegen moeten wij wel willen om een stadion te krijgen van om en nabij de 45.000 plaatsen maar dan wel een stadion waar SFEER in zit.

Brabantse Koning
22 februari 2010, 13:47
Dat doen ze bij iedere speler hoor. Dat wordt gedaan in het kader van "ONSPSV". De nadruk op "ONS" wordt gelegd op alles wat betrekking heeft met PSV(-spelers). Ook een soort van promotie, zeg maar.

Nou niet echt. Hij zei het alleen toen tegen Feyenoord bij Pieters. Heb al jaren een seizoenskaart en heb het nog nooit horen zeggen. (Ook niet sinds de introductie van ONSPSV). En hoor ook van meerdere mensen om mij heen dat het belachelijk was. Dus ik ben niet de enige die het is opgevallen.

El Barco III
22 februari 2010, 14:00
Wilde Oost gisteren een statement maken of zo? Ik heb ze de hele wedstrijd niet gehoord. Een stil protest? En nee, ik zit ergens anders in het stadion en ik zing ook niet, maar daar zijn sfeervakken voor.

Brabantse Koning
22 februari 2010, 14:10
Wilde Oost gisteren een statement maken of zo? Ik heb ze de hele wedstrijd niet gehoord. Een stil protest? En nee, ik zit ergens anders in het stadion en ik zing ook niet, maar daar zijn sfeervakken voor.

Ik vond het ook angstvallig stil, niet alleen gisteren, maar wel vaker. Probeer al een paar jaar mijn kaart van AA te ruilen voor 1 op oost. Want op mijn lawaai kunnen ze wel rekenen.

PSV033
22 februari 2010, 14:38
Ik vond het ook angstvallig stil, niet alleen gisteren, maar wel vaker. Probeer al een paar jaar mijn kaart van AA te ruilen voor 1 op oost. Want op mijn lawaai kunnen ze wel rekenen.

Het was gisteren echt doodstil, althans zo klonk het op tv. Iedere keer als iemand de pisbak doortrok kon je het horen.

The Joker
22 februari 2010, 14:47

Ze zongen zo af en toe 'Go go PSV, go PSV!'
Wat hadden ze anders moeten zingen? 'Wij zijn de beste?!'.

Ze zijn vast nog wat moe van carnaval ofso. ;)

BART96
22 februari 2010, 15:26
Ze zongen zo af en toe 'Go go PSV, go PSV!'
Wat hadden ze anders moeten zingen? 'Wij zijn de beste?!'.

Ze zijn vast nog wat moe van carnaval ofso. ;)

wel shit trouwens dat net toen jij ging van dat k*tspel werd gespeeld (i de 2e helft)

The Joker
22 februari 2010, 15:53
wel shit trouwens dat net toen jij ging van dat k*tspel werd gespeeld (i de 2e helft)

Jep. De keer ervoor (op wedstrijd Cocu na) was NEC thuis. 1-1, laatste minuut door Janssen. Frustrerend.

McGuigan
22 februari 2010, 16:57
Het was gisteren echt doodstil, althans zo klonk het op tv. Iedere keer als iemand de pisbak doortrok kon je het horen.

T hele stadion leek lam; zelfs bij overtredingen werd maar heel kort geluid gemaakt alsof iedereen dacht; "Ach, laat ook maar.."

Zal wel door t spel zijn gekomen :p

The Joker
22 februari 2010, 18:02
T hele stadion leek lam; zelfs bij overtredingen werd maar heel kort geluid gemaakt alsof iedereen dacht; "Ach, laat ook maar.."

Zal wel door t spel zijn gekomen :p

Ze waren lui, waarschijnlijk een slechte invloed van mij. :D

IbisiBa
22 februari 2010, 20:46

Ik denk dat hun ook sfeer maken als PSV hun kansen afmaakt en 3-0 voor staan, en de 2de helft, slecht voetbal is nou niet meteen leuk om te gaan zingen. Maar ik vind ook wel dat er af en toe meer sfeer mag zijn,in Hamburg was die goed !

Bacchus
22 februari 2010, 20:50
Bij de 1-0 in de 14e minuut was er niets te klagen op zich. Toch kreeg ik toen al bericht van Oost dat de sfeer ruk was. Veel van hen waren nog verrot van de trip naar Hamburg ,geloof ik.

kezmanreturns
22 februari 2010, 21:21
Ik denk dat hun ook sfeer maken als PSV hun kansen afmaakt en 3-0 voor staan, en de 2de helft, slecht voetbal is nou niet meteen leuk om te gaan zingen. Maar ik vind ook wel dat er af en toe meer sfeer mag zijn,in Hamburg was die goed !

Misschien dat PSV clubleiding een kaarten-ruil kan organiseren? Jongens die naar uitwedstrijden gaan, zitten verspreid in Philips Stadion.

Perzian
23 februari 2010, 17:35
Het publiek is de laatste jaren al een dooie boel. Ik hoor ze alleen in de wedstrijden tegen Ajax. Ook in de CL-league konden ze nog wel eens achter de ploeg staan.

Maar hoe het in de laatste wedstrijden in de Eredivisie er aan toe gaat is echt een schande. Ze mogen een voorbeeld aan Feyenoord nemen, die schreeuwen bij elke stuiptrekking op het veld van Feyenoord hun longen uit het lijf. En dat terwijl het op dat moment in eigen huis 1-1 staat tegen ADO. Ons publiek kan alleen een beetje meezingen als het voorstaat en meestal kakt het dan ook al weer snel in. Ajax heeft geen bioscooppubliek meer, die zijn naar ons toe gekomen.

Hoogeveen
23 februari 2010, 20:16
Sfeer vind ik laatste tijden toch erg tegenvallen. Kijk elke wedstrijd sowieso live. Alleen op Oost wordt er gezongen, maar vaak is het ook lang stil en dan hoor je wat gemor door het stadion heen.

Zo'n warme club als PSV verdient gewoon meer sfeer. Maarja ik kan het soms begrijpen als 50% van het stadion volzit met 40+ers en kinderen, die zingen helaas toch niet.

Donderdag ga ik weer eens heen gelukkig en dan zit ik op TT, verwacht er dus niet teveel van. Maar ik verwacht wel meer sfeer en lawaai door het stadion (voornamelijk Oost) dan afgelopen tijden =)

kezmanreturns
23 februari 2010, 20:24
Het publiek is de laatste jaren al een dooie boel. Ik hoor ze alleen in de wedstrijden tegen Ajax. Ook in de CL-league konden ze nog wel eens achter de ploeg staan.

Maar hoe het in de laatste wedstrijden in de Eredivisie er aan toe gaat is echt een schande. Ze mogen een voorbeeld aan Feyenoord nemen, die schreeuwen bij elke stuiptrekking op het veld van Feyenoord hun longen uit het lijf. En dat terwijl het op dat moment in eigen huis 1-1 staat tegen ADO. Ons publiek kan alleen een beetje meezingen als het voorstaat en meestal kakt het dan ook al weer snel in. Ajax heeft geen bioscooppubliek meer, die zijn naar ons toe gekomen.

Inderdaad, het is niet leuk, maar, ik moet eerlijk toegeven dat Feyenoord nog steeds de beste publiek heeft. Stel maar dat PSV al 15 jaar geen kampioen is geweest, het zou niet meer dan 10000 mensen op tribunes zitten, brrr.

Hoogeveen
23 februari 2010, 20:41
Ja jammer, wat wat doen we eraan? Ik kom er incidenteel (2-4x) per jaar, dus ik kan er niet creatief mee zijn of iets dergelijks.

Weet je, als ik al die stiltes tijdens de wedstrijden zo hoor, dan raakt het me echt zeker wel. Het is zo achteruitgegaan.

Komt er donderdag toevallig een sfeeractie?

Hoogeveen
23 februari 2010, 20:44
Perzian, ga je ook weleens naar PSV dan? Ik zie dat je in Grunn woont, nog verder dan Hoogeveen :D

senna
23 februari 2010, 20:58
Wat mij hier opvalt is dat de klagers veel TV publiek is...( al snap ik dat de afstand soms ver is )
Ik zit op NN en daar is het ook niet best maar vanaf achter de goal kijken vind ik niks

Hoogeveen
23 februari 2010, 21:05
Ik ben idd voornamelijk tv/internet (live) publiek, maar als ik heenga dan merk ik het ook zo op hoor

Hoogeveen
23 februari 2010, 21:06
Wat mij hier opvalt is dat de klagers veel TV publiek is...( al snap ik dat de afstand soms ver is )
Ik zit op NN en daar is het ook niet best maar vanaf achter de goal kijken vind ik niks

Maar wat is de link tussen tv-publiek en achter de goal?

Qua voetbal kijken kun je idd beter aan de zijkant zitten, maar achter de goal is het ook voldoende te zien en daar is het meeste sfeer ;)

kezmanreturns
23 februari 2010, 21:17

Ik heb Seizoen Card en ik zit aan de goeie kant achter de doel, maar hoog. Dus, ik kan wel klagen. Je zit op NN? Dan hoor je meer uitsupporters als die vak vol zit.:D

Perzian
23 februari 2010, 21:47
Perzian, ga je ook weleens naar PSV dan? Ik zie dat je in Grunn woont, nog verder dan Hoogeveen :D

Nee, jammer genoeg niet zoveel als ik zou willen. Europese wedstrijden bezoek ik incidenteel, Eredivisie nooit.

Brabantse Koning
24 februari 2010, 15:24
Als diegene die op oost zitten en hun mond niet open doen nou is een andere plaats zoeken in het stadion, dan kan ik eindelijk is op oost zitten. Ik wil wel ruilen. AA voor Oost.

Bacchus
24 februari 2010, 17:43
Als diegene die op oost zitten en hun mond niet open doen nou is een andere plaats zoeken in het stadion, dan kan ik eindelijk is op oost zitten. Ik wil wel ruilen. AA voor Oost.
Er zitten er zat op Oost die niet alles meezingen...

The Joker
24 februari 2010, 18:40
Er zitten er zat op Oost die niet alles meezingen...

Gelukkig staan de meeste. :p :D

(is dit domme opmerking van de dag nummer 3 van mij? :p)

Bacchus
24 februari 2010, 20:39
Gelukkig staan de meeste. :p :D

(is dit domme opmerking van de dag nummer 3 van mij? :p)
Ik krijg er een blind spot voor.

DeBlauweDraeck
25 februari 2010, 10:19
Ik ben erbij vanavond, op de Oost, voor het eerst in m'n leven. Ben erg benieuwd!
Ik ben wel van 't springen dansen en zingen. Ga ook lekker zuipen vantevoren in 't lempke (meer mensen?) dus dat gaat helemaol goed kômuh!

PSV033
1 maart 2010, 12:17
Ik ben erbij vanavond, op de Oost, voor het eerst in m'n leven. Ben erg benieuwd!
Ik ben wel van 't springen dansen en zingen. Ga ook lekker zuipen vantevoren in 't lempke (meer mensen?) dus dat gaat helemaol goed kômuh!

Het is nu maandag en ik ben nog steeds schor van donderdagavond. Dat was nog eens een goede sfeer, met als hoogtepunt de reactie van het publiek toen er voor de rust gefloten werd.

Na Sparta had ik het ff helemaal gehad met PSV, na HSV ben ik weer opnieuw verliefd geworden.

last man standing
1 maart 2010, 18:09
Het is nu maandag en ik ben nog steeds schor van donderdagavond. Dat was nog eens een goede sfeer, met als hoogtepunt de reactie van het publiek toen er voor de rust gefloten werd.

Na Sparta had ik het ff helemaal gehad met PSV, na HSV ben ik weer opnieuw verliefd geworden.

hoezo oppertunitisch?

Bacchus
2 maart 2010, 08:49
hoezo oppertunitisch?
Opportunisme (let op de o ;)) hoort bij voetbal.
Neemt niet weg dat het lethargische spel van PSV, de supporter soms flink op de proef stelt. Wedstrijden met vuur en passie, zoals die van donderdagavond, kunnen dan een goede herbevestiging van de clubliefde zijn.
Niks mis mee.

Vedette
5 maart 2010, 18:46
Ik heb de bewuste donderdagavond intenser beleefd dan welke wedstrijd van Oranje of PSV dan ook in de laatste jaren. De wedstrijd had alles wat een wedstrijd nodig heeft en ondanks de uitschakeling was ik in staat van de daken te schreeuwen dat ik voor PSV was. Ik heb alleen gekeken, maar maakte het kabaal van twintig man.

Ik had die wedstrijd ook nodig. ;)

The Joker
5 maart 2010, 19:04
Ik heb de bewuste donderdagavond intenser beleefd dan welke wedstrijd van Oranje of PSV in de laatste jaren. De wedstrijd had alles wat een wedstrijd nodig heeft en ondanks de uitschakeling was ik in staat van de daken te schreeuwen dat ik voor PSV was. Ik heb alleen gekeken, maar maakte het kabaal van twintig man.

Die tegen HSV?
Je wilt niet weten hoe hard ik had geschreeuwd na die 1, en al helemaal de 2-0. Denk niet dat mijn buurt het erg op prijs stelde haha. :D De laatste keer dat ik zo deed was Ajax thuis (4-3).

Bacchus
7 november 2010, 09:33
Dum fuk.

robpsv11
7 november 2010, 22:05
Ik heb de bewuste donderdagavond intenser beleefd dan welke wedstrijd van Oranje of PSV dan ook in de laatste jaren. De wedstrijd had alles wat een wedstrijd nodig heeft en ondanks de uitschakeling was ik in staat van de daken te schreeuwen dat ik voor PSV was. Ik heb alleen gekeken, maar maakte het kabaal van twintig man.

Ook na de wedstrijd tegen AC in 2005 was ik trots om een PSV fan te zijn

Ralf Edström
16 november 2010, 20:08
Ook na de wedstrijd tegen AC in 2005 was ik trots om een PSV fan te zijn

En nu?

aalst4psv
16 november 2010, 20:53
En nu?

ben ik nog steeds trots op mijn cluppie!
En ik ben van mening dat elke echte PSV'er dat is!
Wij staan weer bovenaan!

Bas
16 november 2010, 21:55
ben ik nog steeds trots op mijn cluppie!
En ik ben van mening dat elke echte PSV'er dat is!
Wij staan weer bovenaan!

En het voetbal is niet eens zo heel erg slecht. :)

robpsv11
17 november 2010, 21:14
En nu?

nog steeds wat denk jij dan :p

maar ik gebruikte was omdat het 5 jaar geleden gebeurt is.

otje_1980
8 december 2010, 20:39
Is dit een idee voor in t stadion??

http://www.dumpert.nl/mediabase/1240461/7ab5f49a/gezellig_met_z_n_allen.html

is toch altijd wel zeer vet

superven
9 december 2010, 08:52

Ziet er zeker gruwelijk vet uit, het probleem is alleen, waar het al zo vaak over is gegaan, dat PSV het publiek hier niet voor heeft. De mensen die dit eventueel wel willen zitten verspreid. Ik hoop serieus dat ze met de plannen die laatst gepost zijn, erg druk bezig zijn.

Bacchus
9 december 2010, 08:57
Gaaf gezicht jah.
Degelijk stadion ook...

zmwouter
9 december 2010, 10:35

Is wel erg gaaf! Maar denk dat niet dat bij PSV heel het stadion mee doet:( Zijn altijd een paar die rustig en op het gemakje hun wedstrijdje bekijken:(

robpsv11
9 december 2010, 20:00
Jammer genoeg zal dit never nooit gebeuren, het zou natuurlijk prachtig zijn als dit ooit een keer zou gebeuren.

Bacchus
9 december 2010, 20:30
Ik ben er tegen Metalist ook weer bij. Ik zal de aanzet geven. :D

??21sterren??
10 december 2010, 00:59

Ik zal kijken hoe je uitgelachen ( jammer maar helaas ) wordt door die "ouwe" mannetjes die rustig voetbal komen kieken :D

Bacchus
10 december 2010, 08:09
Ik zal kijken hoe je uitgelachen ( jammer maar helaas ) wordt door die "ouwe" mannetjes die rustig voetbal komen kieken :D
Flinke kans op inderdaad, want we zitten deze keer niet op Oost, maar op Noord. Toch weet ik zeker dat er binnen (arm)bereik niet gefloten wordt...Want dáár reageer ík dan weer op. ;)

BART96
10 december 2010, 17:00

Ik help!

robpsv11
10 december 2010, 21:46

ja en, moeten ze maar niet in ut stadion gaan zitten :p

??21sterren??
13 december 2010, 23:21
Flinke kans op inderdaad, want we zitten deze keer niet op Oost, maar op Noord. Toch weet ik zeker dat er binnen (arm)bereik niet gefloten wordt...Want dáár reageer ík dan weer op. ;)

Damn dat is vervelend. Ik zal vanuit de CP dan weer opdracht krijgen om te kijken wat er op Noord aan de hand is. Met andere woorden dan moet ik DAAR weer op reageren :D En ik hoopte nog wel een rustige avond te hebben en de wedstrijd te kunnen volgen ;) :p

Bacchus
14 december 2010, 07:34
Damn dat is vervelend. Ik zal vanuit de CP dan weer opdracht krijgen om te kijken wat er op Noord aan de hand is. Met andere woorden dan moet ik DAAR weer op reageren :D En ik hoopte nog wel een rustige avond te hebben en de wedstrijd te kunnen volgen ;) :p

Kom je er toch lekker bij zitten? :D

Mocro
22 december 2010, 23:53
Het zou mooi zijn om in de eerste thuiswedstrijd na de winterstop een grootse sfeeractie te houden voor het hele elftal. Dus eerst VVV - PSV en daarna in de wedstrijd PSV - WillemII even een positief gevoel aan de spelers geven. Een frisse start.

Vedette
23 december 2010, 07:56
Het zou mooi zijn om in de eerste thuiswedstrijd na de winterstop een grootse sfeeractie te houden voor het hele elftal. Dus eerst VVV - PSV en daarna in de wedstrijd PSV - WillemII even een positief gevoel aan de spelers geven. Een frisse start.

Nou! Doe je ding.. :cool:
Aan wie zou je dat door kunnen geven? Hm, zou er geluisterd worden? :chinrub:

Ik ben het met je eens hoor, ik weet alleen niet of jij en ik samen het kunnen laten gebeuren. :D

Mocro
23 december 2010, 09:56
Nou! Doe je ding.. :cool:
Aan wie zou je dat door kunnen geven? Hm, zou er geluisterd worden? :chinrub:

Ik ben het met je eens hoor, ik weet alleen niet of jij en ik samen het kunnen laten gebeuren. :D

Volgens mij onderschat jij ons. :p

Jackal06
29 december 2010, 11:45

zie het wel voor me xD vol stadion tegen Willem2 :puh:

BART96
30 december 2010, 12:32
zie het wel voor me xD vol stadion tegen Willem2 :puh:

Willem II.

En het PSV stadion is bijna altijd uitverkocht.;)

Jackal06
31 december 2010, 12:51
toch mis ik die you'll never walk alone spirit zoals liverpool die 4 jaar geleden had :D

last man standing
31 december 2010, 13:00
toch mis ik die you'll never walk alone spirit zoals liverpool die 4 jaar geleden had :D

PSV publiek is bijzonder verwend geraakt - het is ook niet snel meer goed genoeg. Als we achterstaan wordt er gefloten i.p.v. toegezongen - tot een deel van het publiek daar met aanmoedigingen weer overheenkomt (en die zitten vaak bij ons op Oost)!

Jackal06
31 december 2010, 13:04
PSV publiek is bijzonder verwend geraakt - het is ook niet snel meer goed genoeg. Als we achterstaan wordt er gefloten i.p.v. toegezongen - tot een deel van het publiek daar met aanmoedigingen weer overheenkomt (en die zitten vaak bij ons op Oost)!

ja beetje jammer :(

kezmanreturns
3 januari 2011, 09:27
Ik denk dat een sfeeractie voor Balasz Dzsudzsak komt. Zijn inzet en prestaties zijn geweldig, en hij heeft onze steun nodigom psv naar de kampioenschap te leiden.
Ik hoor ook dat veel supporters een actie voor Engelaar willen, en dat Manolev met vd Gijp ook een kans zou hebben. Is er iemand die dichtbij de sfeergroepen is, om wat meer te vertelen?

last man standing
3 januari 2011, 20:15
Ik denk dat een sfeeractie voor Balasz Dzsudzsak komt. Zijn inzet en prestaties zijn geweldig, en hij heeft onze steun nodigom psv naar de kampioenschap te leiden.
Ik hoor ook dat veel supporters een actie voor Engelaar willen, en dat Manolev met vd Gijp ook een kans zou hebben. Is er iemand die dichtbij de sfeergroepen is, om wat meer te vertelen?

Sfeeractie voor Engelaar lijkt me onwaarschijnlijk. Manolev lijkt me grappig. Duszak ligt erg voor de hand.
Ik kies voor: Koevermans!

McGuigan
3 januari 2011, 20:18
Sfeeractie voor Engelaar lijkt me onwaarschijnlijk. Manolev lijkt me grappig. Duszak ligt erg voor de hand.
Ik kies voor: Koevermans!

Omdat de kans dat hij nu kan invallen is toegenomen? :puh:

last man standing
3 januari 2011, 20:21
Omdat de kans dat hij nu kan invallen is toegenomen? :puh:

Nee, omdat hij onze eerste spits Berg op de training scherp moet houden!

Jackal06
4 januari 2011, 22:19
Nee, omdat hij onze eerste spits Berg op de training scherp moet houden!

sfeer actie voor koef in het zweeds? xD

last man standing
5 januari 2011, 16:07
sfeer actie voor koef in het zweeds? xD

Yes, met mooi blonde zweedse dames op het veld

MDP
14 januari 2011, 21:11
Ben recentelijk, sinds jaren, weer in het stadion geweest, maar vond het een goede sfeer. Veel mensen die, ondanks dat ik ze niet kon, een leuk praatje wilde maken. Alleen de 'aftermath' was saai. Ondanks de fraaie overwinning op Roda en het afscheid van Ibrahim was er weinig samenhorigheid. In het verleden was dit anders, als PSV won, was er sfeer! Dankzij PSV (en ook een beetje 'ons mam', die uit Brabant komt) was ik verliefd op Brabant. Dat als rasechte Limburger. Desalnietemin vond ik het fraai weer eens te kunnen genieten van PSV, een team welke ik jaren supporter.

Bacchus
14 januari 2011, 21:15
Ben recentelijk, sinds jaren, weer in het stadion geweest, maar vond het een goede sfeer. Veel mensen die, ondanks dat ik ze niet kon, een leuk praatje wilde maken. Alleen de 'aftermath' was saai. Ondanks de fraaie overwinning op Roda en het afscheid van Ibrahim was er weinig samenhorigheid. In het verleden was dit anders, als PSV won, was er sfeer! Dankzij PSV (en ook een beetje 'ons mam', die uit Brabant komt) was ik verliefd op Brabant. Dat als rasechte Limburger. Desalnietemin vond ik het fraai weer eens te kunnen genieten van PSV, een team welke ik jaren supporter.
Vooral fan blijven. Elke club heeft z'n dipjes.
Als we straks weer op 't Stadhuisplein met bier overgoten worden, lullen we nergens meer over. :D

MDP
14 januari 2011, 21:21
Dat komt goed. Ik ben fan van PSV toen speelde, Romario, Kieft, Koeman (R), van Breukelen, Gerets, Valckxs, Vanenburg nog. Al wat jaartjes geleden. Hoewel mijn liefde voor het voetbal wat afzwakte bleef ik PSV trouw volgen. Sinds kort ben ik weer te vinden in het Philips stadion in Eindhoven.:D

Bacchus
14 januari 2011, 21:28
Dat komt goed. Ik ben fan van PSV toen speelde, Romario, Kieft, Koeman (R), van Breukelen, Gerets, Valckxs, Vanenburg nog. Al wat jaartjes geleden. Hoewel mijn liefde voor het voetbal wat afzwakte bleef ik PSV trouw volgen. Sinds kort ben ik weer te vinden in het Philips stadion in Eindhoven.:D
Ik ben van dezelfde tijd. Ik heb 'de finale' in pyama zitten kijken op de bank! :D

Jordy040
16 januari 2011, 13:00
ik vindt van wel
zo iets ;) :P

Kronos
16 januari 2011, 13:04
ik vindt van wel

Ik vindt... :bye:

Jordy040
16 januari 2011, 13:29
Deze zag ik op ander psv forum
http://www.youtube.com/watch?v=fotmpIa0-EQ
bij 1.00 plaats van 1 . 2 . 3 Besiktas Besiktas
p.s.v! PSV EINDHOVEN

robpsv11
16 januari 2011, 20:55
Deze zag ik op ander psv forum
http://www.youtube.com/watch?v=fotmpIa0-EQ
bij 1.00 plaats van 1 . 2 . 3 Besiktas Besiktas
p.s.v! PSV EINDHOVEN

heb ik al un keer gepost maar dat gebeurd niet in Nederland, dan moet heel het stadion meedoen.

aalst4psv
18 januari 2011, 09:55
heb ik al un keer gepost maar dat gebeurd niet in Nederland, dan moet heel het stadion meedoen.

keigoed plan! Nu de uitvoering nog!

robpsv11
18 januari 2011, 21:17
keigoed plan! Nu de uitvoering nog!

dat lukt niet. Ik zal op wat ik nu ga zeggen misschien commetaar krijgen maar er zitten nog altijd de serieuze (weet er geen ander woord voor) mensen in het stadion die niet van zingen houden :p

Bacchus
18 januari 2011, 23:40
dat lukt niet. Ik zal op wat ik nu ga zeggen misschien commetaar krijgen maar er zitten nog altijd de serieuze (weet er geen ander woord voor) mensen in het stadion die niet van zingen houden :p

Serieuze, saaie, dooie, lethargische, muffe, uitgebluste, schijndode, gemummificeerde, zeurende....
Andere woorden zat.:p

zmwouter
19 januari 2011, 12:40

als de Oost tribune dat doet met zn alle klinkt dat ook best leuk or!

robpsv11
19 januari 2011, 15:25
als de Oost tribune dat doet met zn alle klinkt dat ook best leuk or!

das te weinig, en volgens mij mogen wij geen supporter het veld op sturen of wel?

The Joker
19 januari 2011, 16:55
Natuurlijk wil niet heel het stadion zingen, dat vind ik echt een raar idee. Dat is heel normaal, dat mensen ook gewoon een wedstrijd willen kijken en niet elke zondagmiddag carnaval willen vieren. :p

robpsv11
19 januari 2011, 17:36
Filmpje goed bekeken? :p het gaat om de opkomst van PSV ;)

Bas
19 januari 2011, 21:20
Natuurlijk wil niet heel het stadion zingen, dat vind ik echt een raar idee. Dat is heel normaal, dat mensen ook gewoon een wedstrijd willen kijken en niet elke zondagmiddag carnaval willen vieren. :p

Hoe moeilijk kan het zijn, met z'n allen een, twee, drie roepen. :p

zmwouter
20 januari 2011, 13:44

Eredivie Live kijke dan maar:p

Kevin Strootman
23 januari 2011, 15:38
Vandaag de dag van de vooroordelen
Ik moet zeggen, de supporters van PSV waren goed te horen tot nu toe in de wedstrijd tegen VVV.
Het hele team is best wel gefocused op een overwinning in plaats van een zondagse dooddoener.
Manolev gaf ook weer veel druk en weer een paar prima voorzetten. Pieters, sterk. En Engelaar, die kon toch niet koppen ? Ik heb het vaker gezegd, die man is bijna 2 meter, als die bal zijn kant op komt hoeft hij bijna niet eens te kunnen koppen. Ik zag het weer dat zijn lengte is belangrijk en hij kan het dus wel. En ook het vertrouwde kaatswerk was er weer. Oude Bouma met een karateklapper..

Verder zag ik nog wat positieve dingen naast de vooroordelen
Hutchinson is ook een schat aan ervaring voor PSV. Prima scherpe goal van een lenige voetballer die het spelletje goed bekijken kan.

Jackal06
27 januari 2011, 00:32
nu het weer beter gaat met hem zie ik het ook wel zitten om een sfeer actie voor manolev te doen?? nog een extra steuntje in de rug en laat ook weer de waardering zien voor zijn harde werk?? (ja dat doet hij!):D

Biermans
3 februari 2011, 09:06
Sfeeractie voor Balasz

Jackal06
3 februari 2011, 12:20
Sfeeractie voor Balasz

(Y)

Dylinho
28 maart 2011, 15:49
http://www.youtube.com/watch?v=CWd-hVEClYg&feature=related

When I see you Celtic, I go outta my head
And I just can't get enough, I just can't get enough
All the things you do to me and all the things you said
And I just can't get enough, I just can't get enough
We slip and slide as we fall in love
And I just can't seem to get enough of
tekst liedje van Celtic.

Dit is toch een goed liedje voor ons maar dan wat dingen veranderen, dan word het stadion mee wat meer sfeer.(A)

robpsv11
29 maart 2011, 21:12
jongens ik heb een nieuw liedje:

ooh fritsje philps, lucky nilis, romariooo
coen dillen, willy, cocu en AFELLAY
van Raay, guusje hiddink PSV wat ben je mooi

ook al rijmt het niet, van nistelrooy mag dur van mij uit

kezmanreturns
30 maart 2011, 07:36
jongens ik heb een nieuw liedje:

ooh fritsje philps, lucky nilis, romariooo
coen dillen, willy, cocu en AFELLAY
van Raay, guusje hiddink PSV wat ben je mooi

ook al rijmt het niet, van nistelrooy mag dur van mij uit

Het rijmt niet idd. Dan maar:

ooh fritsje philips, lucky nilis, romariooo,
coen dillen, willy, kezman en cocu,
van raaij, ibbi, hiddink,
psv wat ben je cool!:clap:

Bacchus
30 maart 2011, 09:18

Rijmt een stuk beter.

robpsv11
2 april 2011, 19:28

ook goed :D

McGuigan
2 april 2011, 19:40
Rijmt een stuk beter.

Het loopt ritmisch net zo goed als dat t rijmt :chinrub:

Biermans
3 april 2011, 10:25
Sfeeractie voor Fred the Snake!

StiffMeister
8 april 2011, 22:22
Ik ben dit seizoen vooral echt vaak naar wedstrijden gekomen. Niet alleen om naar het gepruts (lees: voetbal) te komen kijken maar ook om lekker mee te zingen en klappen. Dat valt toch behoorlijk tegen. Ik heb dan enkelt een clubkaart en zit vaak op vak P of R. Maar daar is het ook niet echt aan sfeer te vinden. Ik probeer het bijna iedere wedstrijd weer door te staan en te zingen maar iedereen blijft maar als een zoutzak zitten en een beetje: eeeuuhh te roepen als er wat gebeurt. SCHANDE! het hele stadion zou moeten zingen of iig het meerendeel van het publiek. Zondag probeer ik t dan maar weer tegen Heerenveen. Hopelijk gebeurt het dan eindelijk een keer.
Komen er nog sfeeracties zondag en donderdag tegen benfica? Ik hoop vooral op een massale sfeeractie voor beide wedstrijden en in t bijzonder tegen Benfica omdat we een iets wat ruime achterstand moeten zien te overwinnen.

Bartjens
9 april 2011, 00:45

Waarom ibbi wel, hij zou dit verdienen als hij zijn contract met een jaar had verlengt. (Suarez heeft dit voor Ajax wel gedaan).

En Van Nistelrooy, nog steeds mijn held. Jammer dat hij niet terug komt. Maar weet je die wedstrijd tegen ajax nog?
Daarnaast heeft hij ook in het buitenlans PSV en Brabant goed uitgedragen.

Bas
9 april 2011, 13:18
Waarom ibbi wel, hij zou dit verdienen als hij zijn contract met een jaar had verlengt. (Suarez heeft dit voor Ajax wel gedaan).

Misschien omdat Ibi al een paar keer zijn contract 'voor PSV' had verlengt? Als hij dat niet had gedaan was hij twee jaar geleden al weggeweest.

Bartjens
9 april 2011, 14:53
Misschien omdat Ibi al een paar keer zijn contract 'voor PSV' had verlengt? Als hij dat niet had gedaan was hij twee jaar geleden al weggeweest.

Dat waren nog momenten dat hij in ontwikkeling was binnen PSV, conractverlenging + salarisverhoging (eigenlijk positieverbetering).
Suarez was al het mannetje en verlengde toen toch, Afellay heeft dit op een vergelijkbaar moment inzijn cariere toch niet gedaan.
Hey hulde voor Afellay en ook wel logisch, maar om in dat rijtje thuis te horen is het wat mij betreft (nog) niet genoeg.

robpsv11
9 april 2011, 17:20
Dat waren nog momenten dat hij in ontwikkeling was binnen PSV, conractverlenging + salarisverhoging (eigenlijk positieverbetering).
Suarez was al het mannetje en verlengde toen toch, Afellay heeft dit op een vergelijkbaar moment inzijn cariere toch niet gedaan.
Hey hulde voor Afellay en ook wel logisch, maar om in dat rijtje thuis te horen is het wat mij betreft (nog) niet genoeg.

Weet niet of je het weet hoor vriend, maar Barca heeft zich nooit gemeld voor Suarez. Hij ging alleen weg als Barca kwam, want hij vond zichzelf te goed voor Manchester City of Villareal (EIKEL!)

Voor Afellay kwam Barca wel en dan sla je zoiets niet af.

Bartjens
9 april 2011, 23:11
Weet niet of je het weet hoor vriend, maar Barca heeft zich nooit gemeld voor Suarez. Hij ging alleen weg als Barca kwam, want hij vond zichzelf te goed voor Manchester City of Villareal (EIKEL!)

Voor Afellay kwam Barca wel en dan sla je zoiets niet af.

Klopt maar Suarez had ook kunnen wachten net als Afellay. Dan komen de aasgieren/koopjesjagers vanzelf (zie Afellay).

Ik snap Afellay ook best, had het zelf misschien ook wel zo gedaan. Maar ik vind dat hij daardoor (nog) niet in het rijtje Cocu, Romario.... thuis hoort zoals werd gesuggereerd.

BART96
10 april 2011, 13:45
Klopt maar Suarez had ook kunnen wachten net als Afellay. Dan komen de aasgieren/koopjesjagers vanzelf (zie Afellay).

Ik snap Afellay ook best, had het zelf misschien ook wel zo gedaan. Maar ik vind dat hij daardoor (nog) niet in het rijtje Cocu, Romario.... thuis hoort zoals werd gesuggereerd.

In het rijtje van Cocu niet, ben ik mee eens.
Ik vind echter dat je Ibi meer een clubicoon kan noemen dan Romario, al heb ik die niet meegemaakt.

Bartjens
10 april 2011, 14:42
In het rijtje van Cocu niet, ben ik mee eens.
Ik vind echter dat je Ibi meer een clubicoon kan noemen dan Romario, al heb ik die niet meegemaakt.

Oh ja het mooie van Ibi is ook dat hij uit de eigen opleiding komt dat spreekt in zijn voordeel.

Oke Romario is misschien minder icoon dan ibi of Berry van Aerle. Maar Romario = Romario punt. (Wat ben ik blij dat ik die hier heb mogen meemaken, die heeft hier ook nog gewoon zeker 5 jaar gespeeld.)

ferry78
12 april 2011, 15:03

Het probleem was dat suarez ook een golddigger was. Door zijn contract te verlengen kreeg hij ook weer wat meer geld. En er was nog niet echt een team gekomen voor haar. Voor Afellay waren ook al wat teams die belangstelling hadden.

Mark van Bommel
12 april 2011, 15:13
Het probleem was dat suarez ook een golddigger was. Door zijn contract te verlengen kreeg hij ook weer wat meer geld. En er was nog niet echt een team gekomen voor haar. Voor Afellay waren ook al wat teams die belangstelling hadden.
Afellay speelde hier nou ook niet bepaald voor een grijpstuiver. Volgens mij had die zelfs nog een hoger salaris dan Suarez, maar dat weet ik niet zeker.

StiffMeister
21 april 2011, 22:48
Ik heb hier nog een mooie vlag liggen van Supportersvereniging PSV, De Twaalfde Man, alleen wil ik ff weten wat het handigst is om als "stok" te gebruiken. Ik zat te denken aan simpelweg een bamboe stok of een PVC buis maar ja dat is volgens mij niet echt ideaal, heeft iemand een oplossing? Ik neem aan dat er wel voor sfeer gezorgt word volgende week zondag tegen Vites want als Twente dit weekend punten verspeeld en wij winnen, dan worden we dus gewoon tegen Vites kampioen.

ferry78
22 april 2011, 17:05
Hoe groot is de vlag?

robpsv11
23 april 2011, 18:41
meestal gebruiken ze toch een PVC-buis?

BART96
23 april 2011, 18:53
meestal gebruiken ze toch een PVC-buis?

Dat is inderdaad het handigst ja,
gebruikte ik vroeger ook altijd, totdat ik het gesjouw te veel werk vond worden.

kezmanreturns
23 april 2011, 20:46
Ik heb hier nog een mooie vlag liggen van Supportersvereniging PSV, De Twaalfde Man, alleen wil ik ff weten wat het handigst is om als "stok" te gebruiken. Ik zat te denken aan simpelweg een bamboe stok of een PVC buis maar ja dat is volgens mij niet echt ideaal, heeft iemand een oplossing? Ik neem aan dat er wel voor sfeer gezorgt word volgende week zondag tegen Vites want als Twente dit weekend punten verspeeld en wij winnen, dan worden we dus gewoon tegen Vites kampioen.

Vishengel natuurlijk, telescopisch, dus makkelijk (Y)

Biermans
24 april 2011, 21:31
Sfeeractie doen voor onze Fred ''the snake'' Rutten! :cool:

aalst4psv
24 april 2011, 23:35
eerder zoiets: http://juvenation.org/cfs-file.ashx/__key/CommunityServer.Components.UserFiles/00.00.00.39.33/scared-mouse.jpg

Biermans
25 april 2011, 08:51
hahaha nee man, gewoon een slissende slang voor onze fred!!!

StiffMeister
25 april 2011, 10:16
Die vlag is 150 cm in de breedte en 105 cm in de lengte. Ik zat idd ook te denken aan een PVC buis maar zat sjouwwerk zit ik ook wel tegen aan te kijken... maar je moet wat over hebben voor je club he :P.

Ik zou zeggen doe lekker een flinke sfeeractie voor Balazs? Ookal is hij de laatste weken uit vorm ik vind dat we best wel een sfeeractie voor hem mogen doen. Hij werkt tenminste nog een beetje. De rest staat met zn handen in zn zakken.

boekhout
25 april 2011, 11:27
hahaha nee man, gewoon een slissende slang voor onze fred!!!

idd, zoals echte supporters doen: je eigen ploeg afkraken als ze nog alles op alles moeten zetten voor voorronde CL en MISSCHIEN wel meer. :rolleyes:

kezmanreturns
25 april 2011, 13:15
idd, zoals echte supporters doen: je eigen ploeg afkraken als ze nog alles op alles moeten zetten voor voorronde CL en MISSCHIEN wel meer. :rolleyes:

Tegen Vitesse zijn veel geschorste spelers, dus Fred moet nou jong psv-ers opstelen!

Het is dan ook logisch dat wij die jongens helpen en naar de overwinning brengen. Geen negatieve sfeer dus!
waarschijnlijk is Fred gedwongen om met de volgende elftal te beginnen:
Isaksson - Marzo/Ospitallieri, Marcelo, Bouma, Tamata - Hutchinson, Nijland, Toivonen, Labyad, Zeefuik, Dzsudzsak.
Alle andere opstellingen brengen iemand zonder inzet in het team, en dat willen wij niet!

Ciao trage Koef, dikke Bakkal, meske Berg, voorzichtige Engelaar en co.
Jong PSV moet het doen!

last man standing
25 april 2011, 18:31
Het PSV publiek kan nu laten zien wat het waard is om steeds maar te zingen: "en komen er tijden van veel tegenslag." Een stadion met supporters die achter de ploeg gaan staan i.p.v. witte zakdoekjes als uitzwaaimoment van het seizoen. Vitesse moet vanaf de warming-up al het gevoel krijgen dat er bij ons niets te halen is i.p.v. glimlachend toekijken hoe PSV supporters de eigen ploeg en trainer onderuit halen. De punten kunnen nog eens heel belangrijk blijken te zijn.

robpsv11
25 april 2011, 20:16
Het PSV publiek kan nu laten zien wat het waard is om steeds maar te zingen: "en komen er tijden van veel tegenslag." Een stadion met supporters die achter de ploeg gaan staan i.p.v. witte zakdoekjes als uitzwaaimoment van het seizoen. Vitesse moet vanaf de warming-up al het gevoel krijgen dat er bij ons niets te halen is i.p.v. glimlachend toekijken hoe PSV supporters de eigen ploeg en trainer onderuit halen. De punten kunnen nog eens heel belangrijk blijken te zijn.

+1

psvboy-93
25 april 2011, 21:24

+ ontelbaar

Als iedereen nou even met deze mentaliteit de wedstrijd bezoekt kan het alle kanten op. Wanneer je met zakdoekjes wil zwaaien doe je dat maar thuis en kom dan aub niet naar het stadion!

psvboy-93
25 april 2011, 21:25
Die vlag is 150 cm in de breedte en 105 cm in de lengte. Ik zat idd ook te denken aan een PVC buis maar zat sjouwwerk zit ik ook wel tegen aan te kijken... maar je moet wat over hebben voor je club he :P.

Ik zou zeggen doe lekker een flinke sfeeractie voor Balazs? Ookal is hij de laatste weken uit vorm ik vind dat we best wel een sfeeractie voor hem mogen doen. Hij werkt tenminste nog een beetje. De rest staat met zn handen in zn zakken.

Dont forgett Zakaria, wat betreft het harde werken!;)

boekhout
25 april 2011, 22:03

De punten kunnen HEEL belangrijk worden inderdaad!

tirzah
25 april 2011, 22:56
+ ontelbaar

Als iedereen nou even met deze mentaliteit de wedstrijd bezoekt kan het alle kanten op. Wanneer je met zakdoekjes wil zwaaien doe je dat maar thuis en kom dan aub niet naar het stadion!

Wat zou het fijn zijn als die zakdoekjes wapperaars en eigen-mensen-uitfluiters voortaan thuis bleven en er dus geen sfeervervuiling meer optreedt in onze ooit onneembare veste. Toen er nog echte supporters zaten in plaats van nu veel lieden die zich strontverwend,dom en negatief gedragen.

Biermans
26 april 2011, 09:45
Laat die nepsupporters aub thuisblijven die alleen maar negatief lopen te doen in het stadion. Je schaamt je toch kapot dat tegenstanders constateren dat er wat te halen valt, omdat het eigen volk niet achter de club staat... (zei Ten rouwelaar toch ook van NAC??)

Gewoon 90 min achter je club staan, zingen, schreeuwen, toejuichen! Niets meer niets minder!

StiffMeister
27 april 2011, 19:06
Juistem, nu maar hopen dat iedereen met deze instelling zondag komt. Ik zit helaas zondag in vak MM maar ik ga iig met de vlag en zingen hopen om de rest mee te krijgen. Vooral omdat we naast het uitvak zitten. Die klapjosti's uit Arnhem moeten niet het idee krijgen dat ze lekker kunnen zingen voor hun ploeg in het Philips Stadion.

StiffMeister
27 april 2011, 19:08
Vind ik ook een goeie, maar ja Zakaria is nog jong he. Hij buffelt wel als een van de weinigen maar ik denk als we een sfeer actie voor Balazs doen dat hij er iig nog goed over na kan denken om hier volgend seizoen ook nog te spelen omdat hij zo fucking goed ligt bij het publiek die hem op en top steunen.

williwaw
27 april 2011, 19:19
Als het ons wel eens lukt een kaartje te bemachtigen (ik zit niet graag in de bovenste ring en heb zeker twee plekken naast elkaar nodig), dan is het in vak D. En daar mag mijn zoontje zijn vlag niet meenemen, want we krijgen constant commentaar van de supporters om ons heen. Hij staat in de weg, de vlag kriebelt in iemands nek, ze kunnen niets zien. We zingen vrolijk mee wat we kunnen, maar dat gaat gauw over want niemand zingt of klapt. Come on PSV wordt een enkele keer meegezongen, maar niet voor lang. Ik pleit voor een scoutingscommissie voor de PSVsupporter, zodat de kaartjes verloot worden onder de mensen die rugnummer 12 mogen dragen.

En iedere sfeeractie komend weekeind is welkom, bij voorkeur voor heel de ploeg en staf en niet voor een individu. Eendracht maakt macht.

Iraanse psv-fan
28 augustus 2011, 21:11
Telkens als psv thuis speelt vind ik de sfeer niet echt top: het psv-publiek lijkt een beetje op het AZ-publiek; af en toe zingen, klappen en springen maar voor de rest niet echt een sfeer zoals bij ajax en Feyenoord. PSV op dit moment lijkt op het ajax van een aantal jaren geleden: mopperen als het niet goed gaat en stil zijn en af en toe klappen als die jongens het goed doen. Dat is wel eens anders geweest.

Bacchus
28 augustus 2011, 21:16
Telkens als psv thuis speelt vind ik de sfeer niet echt top: het psv-publiek lijkt een beetje op het AZ-publiek; af en toe zingen, klappen en springen maar voor de rest niet echt een sfeer zoals bij ajax en Feyenoord. PSV op dit moment lijkt op het ajax van een aantal jaren geleden: mopperen als het niet goed gaat en stil zijn en af en toe klappen als die jongens het goed doen. Dat is wel eens anders geweest.
Vandaag was het gewoon prima en afgelopen donderdag ook.

Iraanse psv-fan
28 augustus 2011, 21:24
Vandaag was het gewoon prima en afgelopen donderdag ook.

Prima ja dat is een goede beschrijving,maar fantastisch? :chinrub:

Bacchus
28 augustus 2011, 21:27
Prima ja dat is een goede beschrijving,maar fantastisch? :chinrub:
Een paar weken geleden was het nog volkomen kut.
Je kunt ook blij zijn met de kentering, toch?

kezmanreturns
28 augustus 2011, 21:30

Je weet echt niet wat de sfeer is. Als je NAC Breda ipv ajakes had genoemd, dan ok, maar ajacieden waren ook tegen Vitesse vlak voor rust uitgefloten.

aalst4psv
28 augustus 2011, 22:58
De sfeervakken waren goed op dreef en trokken het hele stadion mee!

LeicesterPhoolies
28 augustus 2011, 23:39

Je moet eens een keer in de betonnen kolos van barcelona gaan zitten. Daar wordt, in de regel, 1x gezongen - namelijk als het 'volkslied van Catalunya' wordt gespeeld. Daarbuiten is het grotendeels erg stil, op wat geklap en het rumoer van bijna 100.000 mensen na. Kudt-sfeer jongen, in dat stadion.

Als je vindt dat het bij PSV niet goed is, moet je er iets aan doen. Koop eens wat vaker een kaartje. Geen excuses maken, gewoon doen. Niet zeuren dat het te ver is of te duur is. Want wie zeurt of excuses maakt, moet verder ook niet klagen.

Iraanse psv-fan
29 augustus 2011, 12:03
Je moet eens een keer in de betonnen kolos van barcelona gaan zitten. Daar wordt, in de regel, 1x gezongen - namelijk als het 'volkslied van Catalunya' wordt gespeeld. Daarbuiten is het grotendeels erg stil, op wat geklap en het rumoer van bijna 100.000 mensen na. Kudt-sfeer jongen, in dat stadion.

Als je vindt dat het bij PSV niet goed is, moet je er iets aan doen. Koop eens wat vaker een kaartje. Geen excuses maken, gewoon doen. Niet zeuren dat het te ver is of te duur is. Want wie zeurt of excuses maakt, moet verder ook niet klagen.

Ten eerste heb ik het hier over de Eredivisie en ik vergelijk psv met ajax en Feyenoord. Barca er bij halen door jou, zie ik als een irrelevante faktor en ga ik daarom niet eens op in.

McGuigan
29 augustus 2011, 12:13
Ten eerste heb ik het hier over de Eredivisie en ik vergelijk psv met ajax en Feyenoord. Barca er bij halen door jou, zie ik als een irrelevante faktor en ga ik daarom niet eens op in.

Ten tweede doe je er goed aan om jouw preken te behouden voor zondags als je weer in de kerk te vinden bent o.i.d.:cool:

En dan durf jij het gister nog om mijn post naar beneden te halen omdat ik de discussie zou ontwijken door je (terecht) te wijzen op het gebruiken van een irrelevant voorbeeld bij je kritiek om nu keihatd hetzelfde te doen en dan ook nog eens zelf aangeven dat je dan de discussie niet aangaat. Verschrikkelijke hypocriet! :D

kezmanreturns
29 augustus 2011, 13:22

Ten tweede doe je er goed aan om jouw preken te behouden voor zondags als je weer in de kerk te vinden bent o.i.d.:cool:

Sorry, maar je kon wel reageren op mijn post dan. Sfeer bij Ajakes? Dat is helaas wel eredivisie, ondanks mijn wensdat ze maximaal in de jupiler L. spelen. Ik heb 5x in die kud ufo betoonbak, in de psv uitvak gezeten. 'sfeer' komt uit vak 410, hoog in het stadion. Misschien komt het door de manier van bouwen, maar wij horen zebijna niet aan 'onze' kant. Geluid verdween ergens. Op tv hoor je ze via zichtbaar geplaatste microfoons, ergens thv cornervlag. Nadeel is dat de fluitconcerten ook te horen zijn. Als je de wedstrijd van alles of niets tegen Twente, als voorbeeld ziet, dan maak je grote fout.

Als psv ergens door fanatieke publiek verliest, dat is dan, hoe pijnlijk voor een Tilburger dat is, bij NAC in die andere kud stad, Breda!

Ik zou echt willen weten, hoe vaak ga je naar de stadions in nl? Ben je minimaal 1x per jaar in Philips stadion te bewonderen?

zmwouter
29 augustus 2011, 17:08
Ik ben blij dat de supporters weer wat positiever zijn in het stadion, bij rust was er ook geen fluitconcert. Dit tot tevredenheid van mij maar ook van PSV, de spelers, Rutten.. Dit helpt PSV. !

Ik ga de Iraanse psv-fan wel een klein beetje steunen, want ik vind de sfeer bij PSV nu ook niet zo goed. Alleen op Oost word echt gezongen en een paar die springen. Maar daar is ook alles mee gezegt. Bij PSV zit er nu eenmaal gewoon veel publiek dat gewoon rustig voetbal kijkt...

wijnaldum
30 augustus 2011, 20:25
Afgelopen zondag had ik een discussie met `supporters`die bij mij in het vak zaten. We hadden het over Isaksson en ik zei, dat hij ons punten had gekost tegen AZ. Tot mijn verbazing zei deze beste meneer, dat hij de wedstrijd tegen AZ niet gezien had, omdat hij op vakantie was(ik dacht die kijk je dan toch later als supporter). Nadien hoorde ik achter mij een discussie tussen fans over het briljante doelpunt van Lens tegen Ried. Een supporter zei doodleuk, dat hij het doelpunt nog niet had gezien.
Wat ik met beide voorbeelden wil aangeven, is dat ik het idee heb, dat er veel PSV supporters zijn, die totaal niet of heel weinig meeleven met PSV.
Misschien ben ik dan extreem, maar ik volg PSV dagelijks, alles op internet-PSV TV-ben niet te `harden`als PSV punten verliest, ben erg zenuwachtig voor wedstrijden, ga al tientallen jaren naar alle wedstrijden etc.
Mijn thuissituatie wordt veelal afgestemd op PSV(ik weet niet beter).

LeicesterPhoolies
30 augustus 2011, 21:36
Afgelopen zondag had ik een discussie met `supporters`die bij mij in het vak zaten. We hadden het over Isaksson en ik zei, dat hij ons punten had gekost tegen AZ. Tot mijn verbazing zei deze beste meneer, dat hij de wedstrijd tegen AZ niet gezien had, omdat hij op vakantie was(ik dacht die kijk je dan toch later als supporter). Nadien hoorde ik achter mij een discussie tussen fans over het briljante doelpunt van Lens tegen Ried. Een supporter zei doodleuk, dat hij het doelpunt nog niet had gezien.
Wat ik met beide voorbeelden wil aangeven, is dat ik het idee heb, dat er veel PSV supporters zijn, die totaal niet of heel weinig meeleven met PSV.
Misschien ben ik dan extreem, maar ik volg PSV dagelijks, alles op internet-PSV TV-ben niet te `harden`als PSV punten verliest, ben erg zenuwachtig voor wedstrijden, ga al tientallen jaren naar alle wedstrijden etc.

Vraagje, welk vak zit jij? (Oost zal het niet zijn, want daar staan we)

wijnaldum
30 augustus 2011, 22:17
Vraagje, welk vak zit jij? (Oost zal het niet zijn, want daar staan we)

PP, vroeger zat ik op oost. Wat gelukkig nu wel het geval is, is dat er een aantal nieuwe jongere supporters dit seizoen bij gekomen zijn in ons vak, die ook met oost meezingen.
Het voorbeeld wat ik aangaf ging er mij puur om, dat ik vind dat deze mensen zo weinig meeleven met PSV. Ik begrijp dat niet iedereen zo kan zijn, maar dit vond echt heel erg vreemd.

LeicesterPhoolies
31 augustus 2011, 09:10
PP, vroeger zat ik op oost. Wat gelukkig nu wel het geval is, is dat er een aantal nieuwe jongere supporters dit seizoen bij gekomen zijn in ons vak, die ook met oost meezingen.
Het voorbeeld wat ik aangaf ging er mij puur om, dat ik vind dat deze mensen zo weinig meeleven met PSV. Ik begrijp dat niet iedereen zo kan zijn, maar dit vond echt heel erg vreemd.

Ik heb een seizoenkaart sinds 1974 en het is altijd zo geweest. Veel mensen komen natuurlijk gewoon om voetballen te kijken en niet om sfeer te maken. Daar is Oost beneden speciaal voor in het leven geroepen (met toestemming van de UEFA dat we daar mogen staan). Ik kom ook wel eens bij Leicester City en daar is het precies hetzelfde. Sfeer wordt, voornamelijk, op 1 vak gemaakt en de rest komt voor het voetballen. Maar ik denk dat bijvoorbeeld bij een club als Liverpool, door velen toch geroemd voor de sfeer het precies dezelfde situatie zal zijn.

Iraanse psv-fan
31 augustus 2011, 12:10
En dan durf jij het gister nog om mijn post naar beneden te halen omdat ik de discussie zou ontwijken door je (terecht) te wijzen op het gebruiken van een irrelevant voorbeeld bij je kritiek om nu keihatd hetzelfde te doen en dan ook nog eens zelf aangeven dat je dan de discussie niet aangaat. Verschrikkelijke hypocriet! :D

Heb nooit beweerd dat het bij mij altijd zuivere koffie te vinden is:p:D

Iraanse psv-fan
31 augustus 2011, 12:14
Sorry, maar je kon wel reageren op mijn post dan. Sfeer bij Ajakes? Dat is helaas wel eredivisie, ondanks mijn wensdat ze maximaal in de jupiler L. spelen. Ik heb 5x in die kud ufo betoonbak, in de psv uitvak gezeten. 'sfeer' komt uit vak 410, hoog in het stadion. Misschien komt het door de manier van bouwen, maar wij horen zebijna niet aan 'onze' kant. Geluid verdween ergens. Op tv hoor je ze via zichtbaar geplaatste microfoons, ergens thv cornervlag. Nadeel is dat de fluitconcerten ook te horen zijn. Als je de wedstrijd van alles of niets tegen Twente, als voorbeeld ziet, dan maak je grote fout.

Als psv ergens door fanatieke publiek verliest, dat is dan, hoe pijnlijk voor een Tilburger dat is, bij NAC in die andere kud stad, Breda!

Ik zou echt willen weten, hoe vaak ga je naar de stadions in nl? Ben je minimaal 1x per jaar in Philips stadion te bewonderen?

Ik zeg ook ajax van de afgelopen pakweg 3 jaar he?Ik vind dat het daar behoorlijk veranderd is. De spelers van Twente kunnen het jou vertellen;)
Ik ben wel eens te vinden in het Philips Satdion, ja. Maar ik ben niet doof en blind tegelijk, he? Op t.v. zie je en hoor je alles. Of zenden ze bij Eredivisie Live en de NOS ook al wat dat betreft alles wat in het voordeel is van ajax?:rolleyes:

boekhout
31 augustus 2011, 15:18

Als het ff kan kijk ik op vakantie ook de wedstrijden, maar als die mogelijkheid er niet is, kan het toch zijn dat je als supporter een keer een wedstrijd mist?

zmwouter
31 augustus 2011, 21:25
Als het ff kan kijk ik op vakantie ook de wedstrijden, maar als die mogelijkheid er niet is, kan het toch zijn dat je als supporter een keer een wedstrijd mist?

Tuurlijk kan dat... Maar ik ben ook zo iemand die als tie terug is van vakantie meteen de samenvattingen ga kijken enzo.. Maar ieder is op zijn eigen manier met PSV en voetbal bezig. Ik ben daar heel fanatiek in, helemaal als het om PSV gaat.. ik kijk alle filmpjes op PSV.TV, lees alle interviews altijd en overal.. Maar nogmaals, ieder mag zijn manier van supporter zijn aanhouden natuurlijk..;)

psvboy-93
16 september 2011, 23:25
Weet iemand of er een March of Madness is voor de wedstrijd van aanstaande zondag?

wijnaldum
17 september 2011, 09:26
Belangrijkste voor zondag is dat PSV alles geeft en het publiek laat zien dat ze vol voor de winst gaan.
Enige wat jammer is dat Marcelo speelt i.p.v. Derijck. Derijck zal uiteindelijk Marcelo uit het team spelen, alleen is het wachten op een fout van Marcelo. Hopelijk komt deze fout niet morgen.

last man standing
17 september 2011, 18:43
Tuurlijk kan dat... Maar ik ben ook zo iemand die als tie terug is van vakantie meteen de samenvattingen ga kijken enzo.. Maar ieder is op zijn eigen manier met PSV en voetbal bezig. Ik ben daar heel fanatiek in, helemaal als het om PSV gaat.. ik kijk alle filmpjes op PSV.TV, lees alle interviews altijd en overal.. Maar nogmaals, ieder mag zijn manier van supporter zijn aanhouden natuurlijk..;)

Volgens mij zit het zijn van supporter niet in het kijken van filmpjes en lezen van interviews. Supporteren wil zeggen dat je het team aanmoedigt - dat kan alleen maar in het stadion of tijdens de training.

Kevin Strootman
17 september 2011, 19:21
Volgens mij zit het zijn van supporter niet in het kijken van filmpjes en lezen van interviews. Supporteren wil zeggen dat je het team aanmoedigt - dat kan alleen maar in het stadion of tijdens de training.

Nee hoor, dat vind ik niet. In het grotere denken, support je PSV ook in je dagelijkse omgang met mensen en veel meer dingen zoals het kopen van een petje, een sjaaltje een shirt of een sleutelhanger of een dingetje van PSV.

kezmanreturns
17 september 2011, 19:39
Weet iemand of er een March of Madness is voor de wedstrijd van aanstaande zondag?

Nee. 12.30 wedstrijd is klote. Na zaterdag uitgaan, laat naar bed enz. veel supporters met kater bij de Aftrap komen. Er is wel een oproep om sjaals mee te nemen en zo vroeg mogelijk op je plaats zijn! 10min voor de wedstrijd is afscheid van Dzsudzsak, en dan met z'n allen een sjaalszee vormen en onze clublied zingen. Wij moeten die 020 uit de stadion blazen.

JCS
18 september 2011, 00:42

Dus PSV heeft op zijn hoogst 50.000-100.000 (ofzo) supporters? Kun je geen fan zijn van een band die je nog nooit live hebt gezien? Beetje simpel, lijkt me.

last man standing
18 september 2011, 10:09
Dus PSV heeft op zijn hoogst 50.000-100.000 (ofzo) supporters? Kun je geen fan zijn van een band die je nog nooit live hebt gezien? Beetje simpel, lijkt me.

Het is ook simpel:
Fan zijn en supporteren zijn twee verchillende dingen. Fan zijn betekent dat je iets/iemand heel leuk vindt, er van alles over wilt weten en hebben.

Supporteren betekent dat je iemand/een club aanmoedigt. Aanmoedigen vanuit je huiskamer kun je wel doen - degene die je aanmoedigt heeft daar alleen bar weinig aan.

Supporteren kan een onderdeel zijn van het "Fan-zijn."

Als je fan zijn en supporteren als synnoniem gebuikt ben je simpeler dan ik. Een zelfstandig naamwoord en een werkwoord zijn nooit synnoniem van elkaar.
Dat supporteren een werkwoord is zegt alles - je moet er iets voor doen. Fan zijn is een zelfstandig gegeven waarvan iedere uidraging een werkwoord is.

JCS
18 september 2011, 12:01
Het is ook simpel:
Fan zijn en supporteren zijn twee verchillende dingen. Fan zijn betekent dat je iets/iemand heel leuk vindt, er van alles over wilt weten en hebben.

Supporteren betekent dat je iemand/een club aanmoedigt. Aanmoedigen vanuit je huiskamer kun je wel doen - degene die je aanmoedigt heeft daar alleen bar weinig aan.

Supporteren kan een onderdeel zijn van het "Fan-zijn."

Als je fan zijn en supporteren als synnoniem gebuikt ben je simpeler dan ik. Een zelfstandig naamwoord en een werkwoord zijn nooit synnoniem van elkaar.
Dat supporteren een werkwoord is zegt alles - je moet er iets voor doen. Fan zijn is een zelfstandig gegeven waarvan iedere uidraging een werkwoord is.

Ik refereerde aan je redenering, niet aan jou. Wel zo netjes om het dan naar mij toe ook niet persoonlijk te maken. Natuurlijk is fan geen synoniem van supporteren. Fan is een synoniem van supporter.

Natuurlijk heb je het volste recht om een duidelijk onderscheid tussen supporter en fan zijn te maken, je hebt er ook nog een goede motivatie bij. Echter, je maakt het daarmee, gezien de beperkte capaciteit van het stadion, voor 99,9%+ van de mensheid onmogelijk PSV-supporter te zijn.

Volgens mij support, of ondersteun, je de club ook als je merchandise koopt, op straat paradeert met een shawl of shirtje of zelfs als je lid wordt van een forum (er wordt in discussies ook wel eens aan dat soort statistieken gerefereerd als maat van succes van een club).

last man standing
18 september 2011, 13:45
Ik refereerde aan je redenering, niet aan jou. Wel zo netjes om het dan naar mij toe ook niet persoonlijk te maken. Natuurlijk is fan geen synoniem van supporteren. Fan is een synoniem van supporter.

Natuurlijk heb je het volste recht om een duidelijk onderscheid tussen supporter en fan zijn te maken, je hebt er ook nog een goede motivatie bij. Echter, je maakt het daarmee, gezien de beperkte capaciteit van het stadion, voor 99,9%+ van de mensheid onmogelijk PSV-supporter te zijn.

Volgens mij support, of ondersteun, je de club ook als je merchandise koopt, op straat paradeert met een shawl of shirtje of zelfs als je lid wordt van een forum (er wordt in discussies ook wel eens aan dat soort statistieken gerefereerd als maat van succes van een club).

Ik ben altijd persoonlijk - sta graag dicht bij de mensen.
Hoe dan ook; dit wordt een discussie op betekenis van woorden. Laten we het er maar op houden dat er heel veel PSV fans zijn.

eenzamespits
26 september 2011, 09:28
Dames en Heren,

voor het eerst in jaren is het dit seizoen weer eens ouderwets gezellig in het stadion...
De laatste 2 wedstrijden vond ik het weer zoals in de jaren 80 en 90 echt gezellig.
Hier ga je voor naar ene stadion, een leuek wedstrijd, leuk voetbal ene elftal dat door blijft voetballen tot de laatste minuut ongeacht voorsprong of achterstand.

Supporters die weer zingen en juichen...

Kortom ik vind het weer genieten bij PSV

Kruspe
26 september 2011, 13:04
Dames en Heren,

voor het eerst in jaren is het dit seizoen weer eens ouderwets gezellig in het stadion...
De laatste 2 wedstrijden vond ik het weer zoals in de jaren 80 en 90 echt gezellig.
Hier ga je voor naar ene stadion, een leuek wedstrijd, leuk voetbal ene elftal dat door blijft voetballen tot de laatste minuut ongeacht voorsprong of achterstand.

Supporters die weer zingen en juichen...

Kortom ik vind het weer genieten bij PSV

Hoogtepunt wat dat betreft was natuurlijk de tegengoal. Het publiek zong voor Kevin Strootman, die goal valt, het liedje gaat gewoon net zo hard verder! Prachtig toch? Het leek haast wel een bandje.

Bacchus
26 september 2011, 13:11
Hoogtepunt wat dat betreft was natuurlijk de tegengoal. Het publiek zong voor Kevin Strootman, die goal valt, het liedje gaat gewoon net zo hard verder! Prachtig toch? Het leek haast wel een bandje.
Vond ik ook tekenend. Er was natuurlijk ook geen vuiltje aan de lucht en PSV speelde gewoon degelijk. Iedereen wist dat we er nog wel een paar bij zouden prikken.

Kruspe
26 september 2011, 13:12
Vond ik ook tekenend. Er was natuurlijk ook geen vuiltje aan de lucht en PSV speelde gewoon degelijk. Iedereen wist dat we er nog wel een paar bij zouden prikken.

Klopt, maar de laatste jaren had je er mensen tussen zitten die het weer nodig vonden om in zo een goede wedstrijd bij een foutje te gaan zitten fluiten. Nu ging alles gewoon even gezellig door, en men ziet het resultaat. Heel mooi vond ik dat. :)

Iraanse psv-fan
26 september 2011, 15:54
Het moet echt heerlijk geweest zijn voor Strootman om minuten lang toegezongen te worden, non-stop: Ke vin Strootman la la la la.....:)

Vedette
26 september 2011, 17:32
Het moet echt heerlijk geweest zijn voor Strootman om minuten lang toegezongen te worden, non-stop: Ke vin Strootman la la la la.....:)

In de Televaag stond een reactie van hem dat ie het niet leuk voor de rest van het team vond. :rolleyes:

Dries Mertens
26 september 2011, 19:59
In de Televaag stond een reactie van hem dat ie het niet leuk voor de rest van het team vond. :rolleyes:

Haha, teambelang!

Strootman doet het geweldig die verdiend deze aanmoediging.
Je kunt nouwelijks 11 man tegelijkertijd toezingen.
En PSV in het geheel werd al 90+2 min toegezongen.

Iraanse psv-fan
26 september 2011, 22:35

Rare reactie idd. Afgezien van zijn spel wat ik fantastisch vind, heb ik niet het gevoel dat ie heel communicatief en intelligent is, maar dat is meer gebaseerd op gevoel dan op feiten;)

Bartjens
27 september 2011, 09:30
Klopt, maar de laatste jaren had je er mensen tussen zitten die het weer nodig vonden om in zo een goede wedstrijd bij een foutje te gaan zitten fluiten. Nu ging alles gewoon even gezellig door, en men ziet het resultaat. Heel mooi vond ik dat. :)

Dit is makkelijk, eens kijken wat er gebeurd als het ff tegen zit. Dan kun je je als publiek onderscheiden. Nietemin was het een mooie avond, mede danzij de sfeer in het stadion.

Penalty
27 september 2011, 23:53

Het meeste wat in de Telegraaf staat moet je met een kilo zout nemen;)

Vedette
27 september 2011, 23:55
Het meeste wat in de Telegraaf staat moet je met een kilo zout nemen;)

Ik had het idee dat ie dit gewoon gezegd heeft, hoor. ;)

Het ging erom dat het om het hele team ging en niet alleen om hem. Standaard voetballerpraatje. Alleen een beetje jammer dat het een tikkie ondankbaar overkomt om gelijk een kanttekening te plaatsen als de supporters je naam scanderen.

Penalty
28 september 2011, 00:03
Wat me opvalt is dat bij iedere wedstrijd toeschouwers zijn die minuten voor het eindsignaal het stadion al verlaten. Ik noem ze toeschouwers, want fans blijven tot het laatste fluitsignaal.
Wat ik me dan afvraag is: Waarom verlaat je voor het eindsignaal het stadion?
Vaak gebeurt in de laatste minuten van de wedstrijd nog vanalles.
Ik roep iedereen op om in het stadion te blijven tot het eindsignaal.
Steun je ploeg. Ook in de laatste minuten.

Vedette
28 september 2011, 00:03
Wat me opvalt is dat bij iedere wedstrijd toeschouwers zijn die minuten voor het eindsignaal het stadion al verlaten. Ik noem ze toeschouwers, want fans blijven tot het laatste fluitsignaal.
Wat ik me dan afvraag is: Waarom verlaat je voor het eindsignaal het stadion?
Vaak gebeurt in de laatste minuten van de wedstrijd nog vanalles.
Ik roep iedereen op om in het stadion te blijven tot het eindsignaal.
Steun je ploeg. Ook in de laatste minuten.

Ik gok dat die mensen de files voor willen zijn.. ;)

Penalty
28 september 2011, 00:14
Ik gok dat die mensen de files voor willen zijn.. ;)

Als je het eerste vertrekt sta je vooraan in de file.:D

1psv1
28 september 2011, 08:01
dat zijn meestal toch de oudere mensen of vaders/moeders met kleine kinderen die de drukte voor willen zijn toen ik vroeger met mijn opa ging waren we ook altijd 2 min voor tijd weg

Mikasa
28 september 2011, 08:02
Baalden jullie dan niet als je een doelpunt gemist had?

1psv1
28 september 2011, 08:18
Baalden jullie dan niet als je een doelpunt gemist had?
natuurlijk maar mijn opa durfde het niet aan om met zon kleine dwars door de drukte :p

zmwouter
30 september 2011, 16:36
natuurlijk maar mijn opa durfde het niet aan om met zon kleine dwars door de drukte :p

Ik doe altijd precies het tegenover gestelde, ik blijf zitten tot iedereen weg is haha! Ik doe altijd rustig aan, loop pas het stadion uit als alle spelers van het veld zijn en bijna alle supporters het stadion uit, dan op t gemakje naar de auto en dan sta ik eventjes vast, kwartiertje ofzo, dan rijdt ik Eindhoven uit en bij Tilburg is het dan wel over, en bij avond wedstrijden is er niemand meer op de weg op den duur, dus ben ik zo terug in het zeeuwse..

last man standing
2 oktober 2011, 13:17
een beetje supporter moet het stadion uitgeveegd worden.....

williwaw
14 oktober 2011, 14:44
Vraagje..... Fotograaf gezocht!

Mijn dochter mag morgenavond bij de wedstrijd tegen FC Utrecht meelopen in de Vlaggenparade. Omdat ik noch de capaciteiten, noch de uitrusting, noch een kaartje voor vak C of D voor deze wedstrijd heb, ben ik op zoek naar iemand die een mooie foto van haar kan maken. Toch uniek, zomaar op het veld voorafgaand aan een wedstrijd. Zelf zit ik dit keer op de Jongerenrang (ben benieuwd hoe ons dat bevalt), en met mijn cameraatje ben ik al blij als ik de vlaggen zelf erop krijg. Ik heb PicsUnited benaderd, maar zij kunnen me helaas niet helpen. Iemand enig idee?

Mark van Bommel
14 oktober 2011, 18:20
Vraagje..... Fotograaf gezocht!

Mijn dochter mag morgenavond bij de wedstrijd tegen FC Utrecht meelopen in de Vlaggenparade. Omdat ik noch de capaciteiten, noch de uitrusting, noch een kaartje voor vak C of D voor deze wedstrijd heb, ben ik op zoek naar iemand die een mooie foto van haar kan maken. Toch uniek, zomaar op het veld voorafgaand aan een wedstrijd. Zelf zit ik dit keer op de Jongerenrang (ben benieuwd hoe ons dat bevalt), en met mijn cameraatje ben ik al blij als ik de vlaggen zelf erop krijg. Ik heb PicsUnited benaderd, maar zij kunnen me helaas niet helpen. Iemand enig idee?

Ik zou Timberland, die hier (http://forum.psv.nl/showthread.php?t=3406) een eigen topic heeft even een PB'tje sturen. Die kan het misschien wel. En als je via zijn site hem kan contacteren gaat het wellicht nog sneller dan via PB.

williwaw
15 oktober 2011, 15:12
Thx, krijg 'm maar niet te pakken, maar blijf het proberen!

Gusmao
16 oktober 2011, 09:52
Beste mede psv-supporters!

Gisteren tijdens psv-utrecht genoten van het afjagen van onze jongens. Ik vond het ook geen moeizame overwinning, Utrecht is geen moment in zijn spel gekomen door het spel van Psv! De sfeer in het stadion is ook eindelijk weer terug, MAAR: we moeten ophouden met Orlando uit te fluiten! Ik (Rotterdammer) ben laatst naar de training geweest van psv en als je Orlando daar bezig ziet, daar heb ik respect voor. Ook zijn instelling in en buiten het veld vind ik bewonderenswaardig! Niet zeuren als je Ola de laatste acht minuten moet vervangen (misschien zat Ola er wel doorheen?) maar er gewoon staan!
Waarom houden we gewoon niet op met het domme fenomeen onze eigen spelers uit te fluiten? Waarschijnlijk is het slechts een klein groepje dat zich schuldig daaraan maakt. Maar we moeten het als supporters gewoon niet toestaan. Daarom: om de volgende keer het in plaats van 99% een mooie voetbalavond een 100% mooie voetbalavond te maken, als dat kleine deel weer begint met fluiten, laten we die nepsupporters overstemmen met applaus en gezang! Niet alleen voor Orlando, maar ook voor het team is het lekker om te weten dat de supporters achter het hele team staat! Zie bijv. de reactie van Kevin. Dat moeten we met zijn allen niet willen, toch?

was10
16 oktober 2011, 23:59
Beste mede psv-supporters!

Gisteren tijdens psv-utrecht genoten van het afjagen van onze jongens. Ik vond het ook geen moeizame overwinning, Utrecht is geen moment in zijn spel gekomen door het spel van Psv! De sfeer in het stadion is ook eindelijk weer terug, MAAR: we moeten ophouden met Orlando uit te fluiten! Ik (Rotterdammer) ben laatst naar de training geweest van psv en als je Orlando daar bezig ziet, daar heb ik respect voor. Ook zijn instelling in en buiten het veld vind ik bewonderenswaardig! Niet zeuren als je Ola de laatste acht minuten moet vervangen (misschien zat Ola er wel doorheen?) maar er gewoon staan!
Waarom houden we gewoon niet op met het domme fenomeen onze eigen spelers uit te fluiten? Waarschijnlijk is het slechts een klein groepje dat zich schuldig daaraan maakt. Maar we moeten het als supporters gewoon niet toestaan. Daarom: om de volgende keer het in plaats van 99% een mooie voetbalavond een 100% mooie voetbalavond te maken, als dat kleine deel weer begint met fluiten, laten we die nepsupporters overstemmen met applaus en gezang! Niet alleen voor Orlando, maar ook voor het team is het lekker om te weten dat de supporters achter het hele team staat! Zie bijv. de reactie van Kevin. Dat moeten we met zijn allen niet willen, toch?

Ik zeg AMEN, die irritante gasten die beginnen te fluiten moeten gewoon hun Smoel houden of thuis blijven.
Je steunt je club ...punt..
btw ik vond engelaar gewoon degelijk invallen,
Ik zit in GG en in onze hoek boven het restaurant zit er een die telkens begint, ik kan hem niet precies lokaliseren maar ik neem aan zn buurman wel??!!!
ALs mijn buurman zoiets doet spreek ik hem er op aan ik neem aan dat iedereen dat doet??!!

Wat mij dan helemaal stoort is dat er een groot deel hersenloze amoebes met een iq van rond het vriespunt mee gaan fluiten.
Nogmaals blijf thuis, komen er seizoenskaarten vrij voor echte supporters.

Zitten er ook genoeg in het stadion die psv niet volgen, ik heb mn achterbuurman werkelijk moeten uitleggen waarom zeefuik er niet in kwam tegen utrecht.
ben nu een dag verder en nog steeds pissig op die figuren die aan het fluiten waren toen engelaar erin kwam.

last man standing
18 oktober 2011, 18:23
Het statement van de selectie zegt alles; steun de club!

Wat mij betreft geven ze degenen die nu nog steeds menen te moeten fluiten een stadionverbod van 5 jaar. Het zal ze niets kunnen schelen want ze vinden het toch allemaal niks. Flikker m'n stadion uit en laat me genieten van deze frisse ploeg die vanaf het begin voor de winst gaat! Mensen die nu nog fluiten zijn geen supporters, begrijpen niet wat voetbal is en hebben dus niks bij m'n cluppie te zoeken. Sodemieter toch gewoon op en ga lekker bij Ajax staan zeiken............

Bartjens
18 oktober 2011, 23:03
Het statement van de selectie zegt alles; steun de club!

Wat mij betreft geven ze degenen die nu nog steeds menen te moeten fluiten een stadionverbod van 5 jaar. Het zal ze niets kunnen schelen want ze vinden het toch allemaal niks. Flikker m'n stadion uit en laat me genieten van deze frisse ploeg die vanaf het begin voor de winst gaat! Mensen die nu nog fluiten zijn geen supporters, begrijpen niet wat voetbal is en hebben dus niks bij m'n cluppie te zoeken. Sodemieter toch gewoon op en ga lekker bij Ajax staan zeiken............

Gewoon filmen en dan de volgende wedstrijd de foto's op de schermen in het stadion laten zien.

Elio
19 oktober 2011, 14:23
Waarom zo'n "gecoördineerde actie" om het fluiten tegen te gaan? Kunnen we nu alvast noteren dat als we dit seizoen weer geen kampioen worden, dat dit veroorzaakt is doordat iedere thuiswedstrijd "een mannetje of 10" onze tere en kwetsbare (maar goed betaalde) selectiespelers uitfloten?

Wat een onzin zeg! Ze zullen zondag (weliswaar door een paar duizend rijnzeikers) in het Gelredome zelfs op een compleet 'concert' getrakteerd worden en dat zal niet klinken als Symphonica in Rosso. :D

williwaw
19 oktober 2011, 14:51
Wat een onzin zeg! Ze zullen zondag (weliswaar door een paar duizend rijnzeikers) in het Gelredome zelfs op een compleet 'concert' getrakteerd worden en dat zal niet klinken als Symphonica in Rosso. :D

Maar dat is heel wat anders! Uitgejouwd worden door supporters van de tegenpartij zou juist het beste in de spelers boven moeten brengen. Zo van, we zullen het ze eens lekker laten zien. Uitgefloten worden door je eigen publiek, al is het maar een klein groepje, is gewoon belachelijk. Blijf dan in godsnaam weg.

Elio
19 oktober 2011, 16:38
Maar dat is heel wat anders! Uitgejouwd worden door supporters van de tegenpartij zou juist het beste in de spelers boven moeten brengen. Zo van, we zullen het ze eens lekker laten zien. Uitgefloten worden door je eigen publiek, al is het maar een klein groepje, is gewoon belachelijk. Blijf dan in godsnaam weg.

Tuurlijk is dat wat anders maar je bepaalt zèlf hoe je ermee omgaat. Je kan kíezen wat je denkt en wat je voelt (er is voldoende wetenschappelijk onderzoek dat deze stelling aantoont).

Dus kan je ook kiezen dat je je er juist door laat motiveren (net als in een uitwedstrijd) om er nog een tandje bij te zetten i.p.v de schoudertjes te laten hangen....

last man standing
19 oktober 2011, 17:31
Tuurlijk is dat wat anders maar je bepaalt zèlf hoe je ermee omgaat. Je kan kíezen wat je denkt en wat je voelt (er is voldoende wetenschappelijk onderzoek dat deze stelling aantoont).

Dus kan je ook kiezen dat je je er juist door laat motiveren (net als in een uitwedstrijd) om er nog een tandje bij te zetten i.p.v de schoudertjes te laten hangen....

Zeg je nu werkelijk dat de eigen spelers beter moeten gaan spelen van dat gefluit - wat een flauwekul statement. Alsof je van voortdurend gezeik beter gaat voetballen...............

Elio
19 oktober 2011, 19:46
Zeg je nu werkelijk dat de eigen spelers beter moeten gaan spelen van dat gefluit - wat een flauwekul statement. Alsof je van voortdurend gezeik beter gaat voetballen...............

Neen, maar het wordt me te veel gedramatiseerd! Ik zeg gewoon wat ik zeg: niet zielig en verongelijkt zijn omdat zogenaamd onrecht wordt aangedaan maar gewoon vóetballen!
Als PSV goed en aantrekkelijk speelt en als dat ook gekoppeld kan worden aan resultaten, is de sfeer goed in het stadion en wordt er nooit gefloten.

Bartjens
20 oktober 2011, 12:46
Neen, maar het wordt me te veel gedramatiseerd! Ik zeg gewoon wat ik zeg: niet zielig en verongelijkt zijn omdat zogenaamd onrecht wordt aangedaan maar gewoon vóetballen!
Als PSV goed en aantrekkelijk speelt en als dat ook gekoppeld kan worden aan resultaten, is de sfeer goed in het stadion en wordt er nooit gefloten.

Wie doen er zielig en verongelijkt? Engelaar?

Juist degene die lopen te fluiten, dit stilzwijgend goedkeuren of zelfs dat gedrag lopen te verdedigen noem ik zielig en verongelijkt. Wat moet er in je jeugd mis zijn gegaan om op je vingers te gaan fluiten bij het zien van iets dat je niet bevalt?

Elio
20 oktober 2011, 13:12
Wie doen er zielig en verongelijkt? Engelaar?

Juist degene die lopen te fluiten, dit stilzwijgend goedkeuren of zelfs dat gedrag lopen te verdedigen noem ik zielig en verongelijkt. Wat moet er in je jeugd mis zijn gegaan om op je vingers te gaan fluiten bij het zien van iets dat je niet bevalt?

Geen idee, joh. Ik kan niet eens op mijn vingers fluiten, ik keur het niet goed en ik probeer het niet te verdedigen. Goed lézen dus: ik heb het alleen over hoe de jongens ermee om kúnnen gaan. :)

De Bondscoach
20 oktober 2011, 13:18

Geef mij eens de bronnen van die onderzoeken? Volgens mij tonen hedendaagse hersenwetenschappers als Dick Swaab juist aan dat je helemaal niet zelf bepaalt hoe je omgaat met beledigingen (of andere omgevingsprikkels). Mensen lijden enorm onder omgevingsdruk (pesten, roddels, etc.) en voor voetballers geldt het niet anders.

Elio
20 oktober 2011, 15:39
Geef mij eens de bronnen van die onderzoeken? Volgens mij tonen hedendaagse hersenwetenschappers als Dick Swaab juist aan dat je helemaal niet zelf bepaalt hoe je omgaat met beledigingen (of andere omgevingsprikkels). Mensen lijden enorm onder omgevingsdruk (pesten, roddels, etc.) en voor voetballers geldt het niet anders.

@ Bondscoach

1976: Ik kan denken/voelen wat ik wil ISBN 9026502389 - de eerste 5 hoofdstukken van de 1e druk zijn overgenomen uit Rationeel Denken (1975); een Nederlandse bewerking van A rational counseling primer (1974) van Diekstra. 29e dr. in 2006.

Inhoud:
Iedereen herkent ze. Gevoelens van verdriet, angst, schaamte, jaloezie, depressie en agressie. Naast alle positieve gevoelens herkennen we de negatieve gevoelens helaas maar al te goed. Het boek "Ik kan denken/voelen wat ik wil" helpt je om met deze gevoelens om te gaan als zij vaker en heviger voorkomen dan jij wilt.
Het boek is gebaseerd op een simpele, maar uiterst effectieve gedachte: Wat je voelt, is gebaseerd op wat je denkt.
Aan de hand van de 4 G's van Gedrag laat René Diekstra zien hoe irrationele gedachten je ongelukkig, verdrietig of depressief maken. Het is vaak niet de Gebeurtenis zelf, maar je eigen Gedachten erover die bepalen welk Gevoel en welk Gedrag je aan die gebeurtenis verbindt.
Door dit boek leer je hoe je je minder verdrietig, boos, wanhopig of overstuur kan voelen.
Vanaf de vijfentwintigste druk van Ik kan denken/voelen wat ik wil heeft René Diekstra zijn succesvolle boek grondig herzien. Het boek is al bijna dertig jaar een enorme steun en inspiratiebron voor iedereen die zijn of haar stemmingen wil beïnvloeden. Ik kan denken/voelen wat ik wil is gebaseerd op Rationa! Counseling Primer van Howard S. Young.

*** De gebeurtenis is het hier bv.: het uitfluiten. Het gevoel zou kunnen zijn: ze vinden me slecht en de Gedachte: ze keuren me af. Het Gedrag: nog slechter spelen?
Deze cirkel kan je dus doorbreken omdat je kunt leren denken en voelen wat je zelf wil. Klinkt natuurlijk simpeler dan het is.

Voorzover ik weet, is deze theorie nog niet herroepen of ingehaald door nieuwe wetenschap.
Zelf heb ik me ooit voorgenomen (buiten dit forum om natuurlijk :D) dat ik niet gekwetst kan worden door iemand waar ik niet van houd of waar ik niets om geef. Scheelt heel veel ergernis en het werkt best wel. Dan haal je sneller je schouders ergens over op of je haalt er juist motivatie uit. (Y)

PS: De discussie hoort zo langzamerhand wellicht niet meer in dit topic thuis, sorry. (A)

kreukelzone
20 oktober 2011, 20:10
al die theorien zijn boeiend (alhoewel het boek van Swaab wel zware kost was), maar algemeen mag je toch wel stellen dat spelers beter gaan voetballen als ze worden aangemoedigd dan wanneer ze worden uitgefloten.

tirzah
20 oktober 2011, 22:08
Waarom zo'n "gecoördineerde actie" om het fluiten tegen te gaan? Kunnen we nu alvast noteren dat als we dit seizoen weer geen kampioen worden, dat dit veroorzaakt is doordat iedere thuiswedstrijd "een mannetje of 10" onze tere en kwetsbare (maar goed betaalde) selectiespelers uitfloten?

Inderdaad kan dat gefluit van een paar duizend "fans" net als vorig jaar weer een belangrijke rol spelen in het missen van een titel.
Je hebt helaas niet begrepen wat Cocu,Strootman en Harry van Raay te zeggen hebben over de desastreuze uitwerking op eigen spelers die nu eenmaal mensen en geen machines zijn. Je hebt ook niet begrepen wat NAC en RKC spelers te melden hadden over hoe sterker ze werden daardoor in ons stadion. Wie na zoveel uitleg en terechtwijzingen dan nog reageert zoals zaterdag om een voorbeeldige, al vaak vernederde prof uit te fluiten bij opkomst op het veld ,is als een idioot bezig. En het goedpraten van dergelijk idioot gedrag komt op mij ook niet erg intelligent over. Wat voor concert er ook in het Gelredome over onze jongens wordt uitgestort heeft helemaal niets te maken met het schandalige wangedrag van genoemde idioten -voor de zoveelste keer- in ons stadion.

Vedette
20 oktober 2011, 22:35
@ Bondscoach

1976: Ik kan denken/voelen wat ik wil ISBN 9026502389 - de eerste 5 hoofdstukken van de 1e druk zijn overgenomen uit Rationeel Denken (1975); een Nederlandse bewerking van A rational counseling primer (1974) van Diekstra. 29e dr. in 2006.

Inhoud:
Iedereen herkent ze. Gevoelens van verdriet, angst, schaamte, jaloezie, depressie en agressie. Naast alle positieve gevoelens herkennen we de negatieve gevoelens helaas maar al te goed. Het boek "Ik kan denken/voelen wat ik wil" helpt je om met deze gevoelens om te gaan als zij vaker en heviger voorkomen dan jij wilt.
Het boek is gebaseerd op een simpele, maar uiterst effectieve gedachte: Wat je voelt, is gebaseerd op wat je denkt.
Aan de hand van de 4 G's van Gedrag laat René Diekstra zien hoe irrationele gedachten je ongelukkig, verdrietig of depressief maken. Het is vaak niet de Gebeurtenis zelf, maar je eigen Gedachten erover die bepalen welk Gevoel en welk Gedrag je aan die gebeurtenis verbindt.
Door dit boek leer je hoe je je minder verdrietig, boos, wanhopig of overstuur kan voelen.
Vanaf de vijfentwintigste druk van Ik kan denken/voelen wat ik wil heeft René Diekstra zijn succesvolle boek grondig herzien. Het boek is al bijna dertig jaar een enorme steun en inspiratiebron voor iedereen die zijn of haar stemmingen wil beïnvloeden. Ik kan denken/voelen wat ik wil is gebaseerd op Rationa! Counseling Primer van Howard S. Young.

*** De gebeurtenis is het hier bv.: het uitfluiten. Het gevoel zou kunnen zijn: ze vinden me slecht en de Gedachte: ze keuren me af. Het Gedrag: nog slechter spelen?
Deze cirkel kan je dus doorbreken omdat je kunt leren denken en voelen wat je zelf wil. Klinkt natuurlijk simpeler dan het is.

Voorzover ik weet, is deze theorie nog niet herroepen of ingehaald door nieuwe wetenschap.
Zelf heb ik me ooit voorgenomen (buiten dit forum om natuurlijk :D) dat ik niet gekwetst kan worden door iemand waar ik niet van houd of waar ik niets om geef. Scheelt heel veel ergernis en het werkt best wel. Dan haal je sneller je schouders ergens over op of je haalt er juist motivatie uit. (Y)

PS: De discussie hoort zo langzamerhand wellicht niet meer in dit topic thuis, sorry. (A)

Niet iedereen - lees: heel veel mensen niet - zijn rationeel.

Elio
20 oktober 2011, 23:43
Je hebt helaas niet begrepen wat Cocu,Strootman en Harry van Raay te zeggen hebben over de desastreuze uitwerking op eigen spelers die nu eenmaal mensen en geen machines zijn. Je hebt ook niet begrepen wat NAC en RKC spelers te melden hadden over hoe sterker ze werden daardoor in ons stadion.

Ik kan en wil niet fluiten. Geen behoefte aan en ik verdedig geenszins de fluiters. Ik ga alleen in op de psychologie van de spelers en hoe zij (stellen te) reageren op uitfluiten.

Ik heb heel goed begrepen wat er bedoeld wordt. Ik heb alleen een andere mening. Omdat iemand het niet met je eens is, tirzah, wil dat niet zeggen dat iemand iets niet begrijpt. Lees mijn andere bijdragen ook eens. Ik roep niet zómaar wat en begrijp wat er speelt en hoe voetballers e.e.a. als negatief en desastreus kunnen ervaren.

Ik benader het deze keer eens op een (andere) positieve wijze en geef aan (zie bijdrage over boek van Diekstra) dat dit een eigen keuze van die voetballers is om het zo op te vatten en dat je meerdere keuzes hebt dan te kiezen voor de "desastreuze uitwerking", juist omdát het inderdaad mensen zijn en geen machines, zoals je terecht opmerkt! (Y)

Mikasa
21 oktober 2011, 08:28
Staat die Diekstra niet vooral bekend om zijn plagiaat? Dan is waarschijnlijk een andere bronvermelding terecht.;)

Bacchus
21 oktober 2011, 09:47
Ik wil toch even een lans breken voor de kritische supporters.
Ondanks de zaadpot, was de sfeer in het Philips Stadion gisteren niet slecht te noemen. Ik heb niet één fluitje gehoord!

Harmeulius
21 oktober 2011, 12:25
Ondanks de zaadpot, was de sfeer in het Philips Stadion gisteren niet slecht te noemen. Ik heb niet één fluitje gehoord!

PSV speelde in Tel Aviv en niet in het Philips Stadion

JCS
21 oktober 2011, 12:36

PSV speelde in Tel Aviv en niet in het Philips Stadion:)

Smileys, Bacchus, smileys. :)

Kronos
21 oktober 2011, 12:50

Smileys maken dat soort opmerkingen in mijn ogen minder leuk. :)

Elio
21 oktober 2011, 13:03
Smileys maken dat soort opmerkingen in mijn ogen minder leuk. :)

Ja, goede lezers kunnen de onzichtbare smileys tussen de regels door ontdekken...

We hebben nu tenminste wel eindelijk weer eens een keer gewonnen van "de neuzen"!

Bacchus
21 oktober 2011, 13:33
Zoals Kronos terecht aangeeft, het is minder leuk mét smileys. Maar deze was wel héél duidelijk toch?:bye:
En dat 'ie dan zelf ook nog de vriendelijk glimlachende smiley weghaalt in een edit, is toch een teken dat hij er zelf ook niet zo van houdt? (Hier zou ik in principe weer een smiley moeten plakken, maar ik heb de hoop nog niet opgegeven)

JCS
21 oktober 2011, 13:49
Zoals Kronos terecht aangeeft, het is minder leuk mét smileys. Maar deze was wel héél duidelijk toch?:bye:
En dat 'ie dan zelf ook nog de vriendelijk glimlachende smiley weghaalt in een edit, is toch een teken dat hij er zelf ook niet zo van houdt? (Hier zou ik in principe weer een smiley moeten plakken, maar ik heb de hoop nog niet opgegeven)

Ja, ben ik het mee eens. Dat impliceerde ik ook in mijn post. Ik had er zelfs een smiley bijgezet om dat te verduidelijken. Forummen is ook zo verrekte ingewikkeld...

Elio
21 oktober 2011, 14:12
Forummen is ook zo verrekte ingewikkeld...

Hmm, neen hoor. Gewoon een tegengestelde mening verkondigen dan de meest gangbare, "forumt" verrassend eenvoudig.

Bacchus
21 oktober 2011, 14:12
Ja, ben ik het mee eens. Dat impliceerde ik ook in mijn post. Ik had er zelfs een smiley bijgezet om dat te verduidelijken. Forummen is ook zo verrekte ingewikkeld...

Misschien moeten we een soort forumbewijs invoeren? :shifty:

Bacchus
21 oktober 2011, 14:13
Hmm, neen hoor. Gewoon een tegengestelde mening verkondigen dan de meest gangbare, "forumt" verrassend eenvoudig.
Ja, we daar hebben we de frustraties van gezien. (Y)

JCS
21 oktober 2011, 14:17
Misschien moeten we een soort forumbewijs invoeren? :shifty:

(Y)

Opdracht 1: interpreteer de 10 posts die hierboven staan.

Elio
21 oktober 2011, 15:16
Ja, we daar hebben we de frustraties van gezien. (Y)

Tja, maar die discussie vond buiten het openbare forum plaats en zou daar moeten blijven, dus beter niet om hier daaraan te refereren vanuit jouw positie, Bacchus. ;)

Overigens, voor forumleden op leeftijd dan ook maar een jaarlijkse controle in de zomerse transferperiode voordat het forumbewijs weer verlengd wordt?

LeicesterPhoolies
21 oktober 2011, 20:32
Tja, maar die discussie vond buiten het openbare forum plaats en zou daar moeten blijven, dus beter niet om hier daaraan te refereren vanuit jouw positie, Bacchus. ;)

Overigens, voor forumleden op leeftijd dan ook maar een jaarlijkse controle in de zomerse transferperiode voordat het forumbewijs weer verlengd wordt?

Ben je daar dan al aan toe? Ik had je toch jonger geschat dan 60.

Bacchus
22 oktober 2011, 14:41
Tja, maar die discussie vond buiten het openbare forum plaats en zou daar moeten blijven, dus beter niet om hier daaraan te refereren vanuit jouw positie, Bacchus. ;)[...]
Ik heb het over het publiekelijke debat over de ignore-functie.
Wat was er dan precies buiten het forum om? Je maakt me nieuwsgierig, Elio.;)