PDA

View Full Version : RKC Waalwijk

Timmy Simons
30 oktober 2008, 22:27
Bespreek hier de Brabanders uit Waalwijk, RKC.

http://www.soccerside.nl/wp-content/uploads/rkc_waalwijk.jpg

Brandaris
12 november 2008, 08:54
Achilles '29 stunt bij ongeslagen RKC Waalwijk
woensdag 12 november 2008 | 07:27 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 12 november 2008 | 07:37

VOETBAL - Uitgerekend de enige nog ongeslagen ploeg in het betaalde voetbal vloog gisteren uit het bekertoernooi door toedoen van een amateurclub.

Achilles '29 was op bezoek bij RKC Waalwijk in de derde ronde verantwoordelijk voor een heuse bekerstunt: 1-2.

Man van de wedstrijd bij de door Eric Meijers getrainde amateurs uit Groesbeek was Thijs Hendriks. Nadat Anton Jongsma voor rust de score had geopend, waren twee treffers van Hendriks, één uit een strafschop, voldoende voor een plaats bij de laatste zestien. RKC speelde vanaf de 68e minuut met tien man na het wegzenden van doelman Theo Zwarthoed. Diens overtreding had de strafschop tot gevolg. Invaller-doelman Kevin de Kok kon de treffer niet verhinderen.

------------------------------------------

Altijd lastig die Achilleshiel:D

stas2
19 november 2008, 02:44
Dit vind ik nou toch zo'n rare club.... Net zoiets als Volendam, maar dan anders. Hebben ze nog steeds "Mandemakers Keukens" op hun shirt? Dat is bijna net zo mooi als 'Klaas Puul Garnalen" bij de wijdbroeken.

Maastrichtenaar
2 december 2008, 23:49
Dit vind ik nou toch zo'n rare club.... Net zoiets als Volendam, maar dan anders. Hebben ze nog steeds "Mandemakers Keukens" op hun shirt? Dat is bijna net zo mooi als 'Klaas Puul Garnalen" bij de wijdbroeken.

Ik vind het ook wel een beetje vreemd ja...
Op de een of andere manier vind ik RKC niet echt een 'mooi kloep' om met de woorden van hun ex-trainer te spreken. Bovendien hebben de wedstrijden MVV-RKC ná vorig seizoen ineens een extra tintje gekregen (10x rood in 5 duels :p)

robpsv11
6 maart 2009, 20:34
Nou de laatste weken kun je de uitslag al wel voorspellen echt elke wedstrijd is het wel gelijk. En daar win je niks mee dus ze moeten meer gaan winnen want dan komen ze eindelijk weer eens terug in de eredivisie.

KoningAlexIV
6 maart 2009, 23:26
Ik vind RKC wel een leuke club, ik heb ze liever dan Volendam in de competitie. Heeft toch best wat gepresteerd in de Eredivisie. Ze verzorgen ook best mooie shirtjes, op die te grote sponsor na dan.

robpsv11
18 maart 2009, 20:31
Het is wel fijn dat wij bij de gemeente waalwijk horen want dan mogen we af en toe met de voetbalclub naar RKC maar dan is het altijd tegen de mindere teams. Want ik zal je een ding zeggen de gemeente van Waalwijk denkt alleen aan hun eigen stad, want onze club die krijgt helemaal niets van ze en clubs uit waalwijk krijgen al het geld wat voor de sportclubs is. En dan zijn er wel nog meer dingen.

robpsv11
19 mei 2009, 18:17
Vanavond tegen Excelsior hoop dat ze winnen kan ik weer naar
RKC - PSV en dat kost niet veel:D

Tyton
31 mei 2009, 15:55
Voor diegene die toch nog even snel willen kijken naar De Graafschap - RKC, stuur me een PM voor een stream

robpsv11
31 mei 2009, 17:42
Voor diegene die toch nog even snel willen kijken naar De Graafschap - RKC, stuur me een PM voor een stream

Bij ons bestaat er ook Omroep Brabant en daar was het live op te zien:D

Tyton
31 mei 2009, 18:32
Laatst gewijzigd door Mark van Bommel (http://forum.psv.nl/posthistory.php?p=121182); Vandaag om 16:11 Reden: Géén streams op het forum, sorry!

Ik was in de veronderstelling dat legale publieke streams wel mochten? Dit was de steam van omroep Gelderland die gewoon publiek is. Ik wil alleen daarop wijzen aangezien Omroep Gelderland alleen bij digitale ontvanger en via satelliet voor de Eindhovenaar te zien was. Ik wist overigens niet dat de wedstrijd ook op Omroep Brabant te zien was.

http://forum.psv.nl/images/psv/misc/progress.gif

Mark van Bommel
31 mei 2009, 18:35
Laatst gewijzigd door Mark van Bommel (http://forum.psv.nl/posthistory.php?p=121182); Vandaag om 16:11 Reden: Géén streams op het forum, sorry!

Ik was in de veronderstelling dat legale publieke streams wel mochten? Dit was de steam van omroep Gelderland die gewoon publiek is.

http://forum.psv.nl/images/psv/misc/progress.gif

Ik snap wat je bedoelt, ik twijfelde ook. Ik wilde even "op safe spelen" door hem even aan te passen.;)

2-1 is toch positief voor RKC, ik denk dat ze gaan promoveren..

Tyton
31 mei 2009, 18:40
Ik snap wat je bedoelt, ik twijfelde ook. Ik wilde even "op safe spelen" door hem even aan te passen.;)

2-1 is toch positief voor RKC, ik denk dat ze gaan promoveren..

:) Inderdaad en aangezien RKC toch meer voetbal is dan de Graafschap is het ze zeker gegund.

Chris de Jong
3 juni 2009, 23:36
RKC gepromoveerd. Een mooi moment om eventueel Benschop te halen en hem bij RKC eredivisie ervaring op te doen. Heb nog wel te weinig van hem gezien om echt goed te kunnen beoordelen of hij in de toekomst een versterking zou kunnen zijn.

Wat denken jullie er van ?

Bacchus
4 juni 2009, 08:25
De 'Wollukkers' terug in de eredivisie. Leuk! :)

robpsv11
4 juni 2009, 17:13
Haha hier heb ik weer 2 seizoenen op moeten wachten:D en nu is het zover:D

Alleen jammer van Cambuur (Heb nog NOOIT zo'n slechte strafschoppenserrie gezien:eek:)

Johan Derksen
12 juli 2009, 16:09
Dit wordt gewoon de nr.18 van dit seizoen, met een slechtere achterban dan Volendam nog wel. Oftewel, geen reet te beleven tijdens hun thuiswedstrijden. Alleen Benschop wil ik wel eens zien in de Eredivisie.

Gini
12 juli 2009, 16:12
Ik denk dat RKC zich handhaaft(is ook wat ik hoop)!

Mark van Bommel
12 juli 2009, 17:20
Dit wordt gewoon de nr.18 van dit seizoen, met een slechtere achterban dan Volendam nog wel. Oftewel, geen reet te beleven tijdens hun thuiswedstrijden. Alleen Benschop wil ik wel eens zien in de Eredivisie.
Als die jongen niet al te duur is, mag PSV hem van mij contracteren en meteen meer verhuren aan RKC of een andere Eredivisieclub.

The Joker
22 juli 2009, 09:53
Als die jongen niet al te duur is, mag PSV hem van mij contracteren en meteen meer verhuren aan RKC of een andere Eredivisieclub.

Ik zie het al helemaal voor me dat PSV Benschop contracteerd, hem later voor 100.000 aan FC Eindhoven verkoopt omdat ie nie goed genoeg is, en dat hij daarna voor 25 miljoen door Ajax wordt doorverkocht aan Real...:mad:

Proud of PSV
6 oktober 2009, 23:23
RKC Waalwijk stevent in hoog tempo af op faillissement
06/10/2009 19:19

RKC Waalwijk is bijna failliet. Als er bij de hekkensluiter van de Eredivisie niets verandert, kunnen de salarissen nog ongeveer twee maanden worden doorbetaald.

Ben Mandemakers, hoofdsponsor van RKC, presenteerde dinsdag een plan van aanpak voor de zorgwekkende financiële situatie. Eind vorige maand werd bekend dat dat de herziene begroting een veel groter tekort kent dan de eerder door het opgestapte bestuur gepresenteerde begroting.

In plaats van een tekort van 360.000 euro zou het negatieve resultaat over dit seizoen ruim twee miljoen euro bedragen. Mandemakers wil het tekort voor zijn rekening nemen als aan een aantal voorwaarden wordt voldaan, zo zou de gemeente een deel van de huurschuld moeten kwijtschelden en de stadionhuur voor komend seizoen moeten terugbrengen naar 300.000 euro.

De gemeente Waalwijk gaf dinsdag echter aan dat het kwijtschelden van de huurachterstand van zes ton geen optie is. Ook wil de gemeente de jaarlijkse huursom niet verlagen.

Zonde zonde zonde:(

The Joker
7 oktober 2009, 07:51
Komt allemaal wel weer goed ;)

Chris de Jong
7 oktober 2009, 10:19
Anders kunnen ze altijd nog naar Spanje voor een kleine lening van ettelijke miljoenen.

Mercure
8 oktober 2009, 00:06
Wat iedereen uit de voetbalwereld lijkt te vergeten is dat Real Madrid honderden miljoenen aan vermogen tegenover haar schuld heeft staan, terwijl dat met RKC een moeilijker verhaal wordt. Daarom vind ik die discussie over financial fair play ook niet zo interessant. Zolang je een clubnaam, spelers en een stadion tegenover je schulden hebt staan is er niks aan de hand. Maar er wordt wel een punt van gemaakt.

The Joker
8 oktober 2009, 08:40
Wat iedereen uit de voetbalwereld lijkt te vergeten is dat Real Madrid honderden miljoenen aan vermogen tegenover haar schuld heeft staan, terwijl dat met RKC een moeilijker verhaal wordt. Daarom vind ik die discussie over financial fair play ook niet zo interessant. Zolang je een clubnaam, spelers en een stadion tegenover je schulden hebt staan is er niks aan de hand. Maar er wordt wel een punt van gemaakt.

Real Madrid kan niet failliet gaan aangezien ze veel gebouwen, hotels enz. hebben dat als ze in financieel gevaar komen ze die nog kunnen verkopen. ;)

The Joker
8 oktober 2009, 08:41
Als ik RKC was zou ik snel Zhou kopen, er miljoenen shirtjes; poppetjes; plaatjes van maken en doorsturen naar China. Daar verdien je geld mee :D

Gepke groet PSV
8 oktober 2009, 13:49
Als ik RKC was zou ik snel Zhou kopen, er miljoenen shirtjes; poppetjes; plaatjes van maken en doorsturen naar China. Daar verdien je geld mee :D

Niet eens een slecht idee om die kerel bij RKC te laten ballen... Alleen jammer dat ze nul centjes hebben. Was hun redding geweest... :p

LeicesterPhoolies
8 oktober 2009, 14:56
Niet eens een slecht idee om die kerel bij RKC te laten ballen... Alleen jammer dat ze nul centjes hebben. Was hun redding geweest... :p

Hij mag toch transfervrij vertrekken?

Mark van Bommel
8 oktober 2009, 18:22
Hij mag toch transfervrij vertrekken?

Ja, maar die jongen heeft een flink salaris. Hij is een niet-EU'er, en zal dus een minimaal salaris ontvangen wat vrij hoog ligt.

Gepke groet PSV
9 oktober 2009, 12:40
Ja, maar die jongen heeft een flink salaris. Hij is een niet-EU'er, en zal dus een minimaal salaris ontvangen wat vrij hoog ligt.

Daar doelde ik ook op jah. Geld verdienen bij RKC is lastig nu. Vraag me af hoelang het duurt voordat de eerste berichten in de media komen waarin wordt vermeld dat ze hun spelers niet kunnen betalen.

Zou jij als voetballer willen tekenen bij een club waarvan je weet dat ze nagenoeg failliet zijn?

Hoetierick
9 oktober 2009, 13:31
Daar doelde ik ook op jah. Geld verdienen bij RKC is lastig nu. Vraag me af hoelang het duurt voordat de eerste berichten in de media komen waarin wordt vermeld dat ze hun spelers niet kunnen betalen.

Zou jij als voetballer willen tekenen bij een club waarvan je weet dat ze nagenoeg failliet zijn?

In die gedachte zou er geen voetballer meer naar Feyenoord of Roda gaan. Om over 80% van de jupiler league nog maar te zwijgen. Meestal staat een welwillende geldschieter garant voor het salaris. Maar goed, aan de ene kant is het wel triest, aan de andere kant is dit een mooi stukje marktwerking.

Smekkie
21 oktober 2009, 13:20
Zoals hier boven al vermeld is RKC Waalwijk in financiële problemen!

Als RKC-supporter, kom ik hier jullie om een gunst vragen!
www.steunrkc.nl
Wil je helpen? Een handtekening is een kleine moeite.

The Joker
25 oktober 2009, 10:22
Als dit de laatste wedstrijd was van RKC, wie neemt hun plek dan over? Of blijven het gewoon 17 clubs?

Dirk Kuyt
25 oktober 2009, 11:06
Als dit de laatste wedstrijd was van RKC, wie neemt hun plek dan over? Of blijven het gewoon 17 clubs?

Zal dan denk ik wel reglementair worden, dat RKC alle wedstrijden met 3-0 verliest. Evenals in Turkije is gedaan met Ankaraspor.
Zie hier (http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/116485/Turkse_bond_zet_Ankaraspor_definitief_uit_liga.html)

The Joker
25 oktober 2009, 11:15
Zal dan denk ik wel reglementair worden, dat RKC alle wedstrijden met 3-0 verliest. Evenals in Turkije is gedaan met Ankaraspor.
Zie hier (http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/116485/Turkse_bond_zet_Ankaraspor_definitief_uit_liga.html)

Ja, dat zal dan wel. Blijft jammer....

Chris de Jong
27 oktober 2009, 09:48
Er komen steeds meer lijken/clubs uit de kast. Schalke heeft ook dikke problemen. En er zullen nog wel meer volgen. Voor de competitie is het goed als RKC in de eredivisie zal blijven. Laat ze maar financieel bestuurd worden door de gemeente en laat in de winterstop maar wat mensen vertrekken om de financiele lasten wat te verlichten. Met 17 clubs heb je altijd een club vrij.
Laat ze maar met 11 punten degraderen.

Mocro
27 oktober 2009, 17:39
PSV koploper bij faillissement van RKC Waalwijk
Mocht RKC uit de Eredivisie geschreven worden, heeft dat niet alleen invloed op Waalwijk. Alle gespeelde wedstrijden tegen RKC worden als niet gespeeld beschouwd, en dus ook alle treffers in die wedstrijden weggeschreven. Dat heeft ook gevolgen voor Suarez.

Hierdoor worden ook de treffers van de Urugyaanse spits van Ajax niet meer meegeteld, waardoor zijn productie van vijftien naar twaalf treffers daalt. Daarnaast wordt PSV de nieuwe koploper, omdat FC Twente drie punten verliest en PSV daarmee één punt boven de Tukkers komt.

robpsv11
27 oktober 2009, 18:02
ook al is het mooi voor PSV ik heb liever niet dat mijn gemeenteclub failliet gaat :(

Bacchus
27 oktober 2009, 18:07
PSV koploper bij faillissement van RKC Waalwijk
Mocht RKC uit de Eredivisie geschreven worden, heeft dat niet alleen invloed op Waalwijk. Alle gespeelde wedstrijden tegen RKC worden als niet gespeeld beschouwd, en dus ook alle treffers in die wedstrijden weggeschreven. Dat heeft ook gevolgen voor Suarez.

Hierdoor worden ook de treffers van de Urugyaanse spits van Ajax niet meer meegeteld, waardoor zijn productie van vijftien naar twaalf treffers daalt. Daarnaast wordt PSV de nieuwe koploper, omdat FC Twente drie punten verliest en PSV daarmee één punt boven de Tukkers komt.
Ik postte, in reactie op hetzelfde nieuws, in het andere topic:
Dus dan zou Twente in theorie het kampioenschap kunnen verspelen aan PSV, terwijl ze een wedstrijd méér gewonnen hebben? Dat zou opmerkelijk (en onverdiend en onterecht) zijn.

robpsv11
27 oktober 2009, 18:15
dit betekent ook dat de nummer 17 degradeert, dus moet heerenveen nog oppassen :p

CNG MrKrateos
27 oktober 2009, 20:55
dit betekent ook dat de nummer 17 degradeert, dus moet heerenveen nog oppassen :p

En dus 2 clubs uit de jupiler die promoveren. Het niveau van de Eredivisie zal dan gemiddeld zakken.

SeymoreButtsPart13
27 oktober 2009, 20:59
Wat er ook met RKC gaat gebeuren, de competitie heeft er de nadelen al van, na de winterstop zullen de toppertjes van RKC hun heil elders gaan zoeken natuurlijk en zal er een veredeld amateurelftal over blijven vrees ik. Als ze failliet gaan vervallen al hun uitslagen (en dus ook drie goals van Suarez).
Het is mij om het even, ik ga regelmatig bij RKC kijken en sponsor ze zelfs een beetje maar wanbeleid zal toch ooit wel een keer afgestraft worden in dit gekke land waar wanbeleid te vaak niet wordt afgestraft.
Ik gun RKC het beste, maar op deze manier aan een competitie meedoen lijkt ook nergens op.

PSV033
28 oktober 2009, 10:16
Ik postte, in reactie op hetzelfde nieuws, in het andere topic:
Dus dan zou Twente in theorie het kampioenschap kunnen verspelen aan PSV, terwijl ze een wedstrijd méér gewonnen hebben? Dat zou opmerkelijk (en onverdiend en onterecht) zijn.

De enige die hier last van heeft is Suarez, die heeft dan slechts 32 wedstrijden de tijd om Coen Dillen's record te verbeteren.

Bacchus
28 oktober 2009, 10:22
De enige die hier last van heeft is Suarez, die heeft dan slechts 32 wedstrijden de tijd om Coen Dillen's record te verbeteren.
Och, ik heb al zo lang last van Suarez, dat ik 'm dat wel gun...die last.

Kronos
28 oktober 2009, 10:41
Even iets heel anders met betrekking tot het failliet gaan van RKC:

Roda en VVV twijfelen over degradatieregeling

De door de KNVB onthulde degradatieregeling bij een faillissement van RKC stuit op verzet bij overige clubs uit de Eredivisie. Roda JC en VVV twijfelen aan de juridische geldigheid van het besluit.

Bij een faillissement van RKC zal de nummer zeventien van de Eredivisie rechtstreeks naar de Jupiler League degraderen. De nummers vijftien en zestien zijn dan veroordeeld tot het spelen van nacompetitie. Een duel tussen de verliezers van de laatste play-offs moet de derde eredivisionist opleveren.

"Laat ik vooropstellen dat ik hoop dat RKC wordt gered", zegt Roda-directeur Martin van Geel in De Limburger. "Mocht dat niet lukken, dan wil ik wel eens zien of de KNVB tijdens het lopende seizoen kan beslissen dat er, om welke reden dan ook, twee clubs rechtstreeks moeten degraderen. We zullen dit zeker juridisch laten toetsen. Ik kan me voorstellen dat ook andere clubs die gedachte hebben."

Mario Captein, technisch directeur van VVV, is iets terughoudender. Hij wil eerst afwachten wat er daadwerkelijk met RKC gaat gebeuren. "Maar zou RKC echt failliet gaan, hebben we genoeg vragen over dit besluit van de KNVB. Het is een uniek geval, dus we zullen er altijd naar kijken of dit wel kan."

Hekkensluiter RKC Waalwijk is voor het voortbestaan van de club afhankelijk van de gemeente. Roda JC staat momenteel op een zestiende plaats, met twee punten voorsprong op nummer zeventien sc Heerenveen. VVV staat met hetzelfde puntenaantal veertiende.

Ik vind dat ze een prima punt hebben. We kunnen er volgend jaar zomaar een extra eerstedivisieclub bij krijgen.

PSV033
28 oktober 2009, 11:38
Och, ik heb al zo lang last van Suarez, dat ik 'm dat wel gun...die last.

Ik weet het, ik weet het, ik vind het ook vreselijk voor hem :p

Eens even denken, wie gun ik die topscorerstitel meer: Suarez of Coen Dillen :rolleyes: ?

PSV033
28 oktober 2009, 11:43
Even iets heel anders met betrekking tot het failliet gaan van RKC:

Ik vind dat ze een prima punt hebben. We kunnen er volgend jaar zomaar een extra eerstedivisieclub bij krijgen.

Vind het ook vreemd. Als RKC verdwijnt, lijkt het mij logisch dat de nrs 16 en 17 playoffs gaan spelen en er niemand rechtstreeks verdwijnt.

Twee jaar geleden had onze locale amateurclub ook een tegenstander die opeens uit de competitie verdween. Daarmee verviel ook gelijk de mogelijkheid van rechtstreekse degradatie voor alle andere clubs in die klasse.

Mocro
28 oktober 2009, 17:55
Selectie RKC schikt zich naar eisen reddingsplan
28/10/2009 17:31

De spelers van RKC Waalwijk zien af van hun wedstrijdpremies. Daarmee voldoen ze aan de eis die onderdeel uitmaakt van het reddingsplan.

In het reddingsplan van de noodlijdende club wordt ook een bijdrage gevraagd van de spelers. Die dienden af te zien van de wedstrijdpremies, zodat een deel van het tekort op de begroting kan worden afgedekt. De selectie heeft ingestemd.

'Door akkoord te gaan met slechts een premie voor handhaving, willen wij als spelersgroep laten zien dat wij de club RKC Waalwijk voor haar sponsors en supporters willen behouden', aldus aanvoerder Wouter Gudde. 'Daarnaast staat er werkgelegenheid op het spel. Doen we dit niet, dan zou het zomaar eens einde verhaal kunnen zijn.'

Met de bijdrage van de selectie is RKC Waalwijk allerminst gered. De Brabantse club moet afwachten of de gemeente instemt met een verlaging van de huur van het stadion, zoals voorgesteld in het reddingsplan. 'We hopen nu dat ook de gemeente voldoet aan de wensen van de gemeenschap en ons voorbeeld volgt', aldus Gudde.

'Met deze schikking geeft de spelersgroep een prachtig signaal af naar club, gemeente, supporters en sponsoren', zei manager technische zaken Mohammed Allach. 'Uiteindelijk zal ieder zijn aandeel moeten leveren in het welslagen van het reddingsplan dat is opgesteld en daarmee in het voortbestaan van RKC Waalwijk. Dit gebaar getuigt van grote klasse.'

-----------

Wat is dit nou weer voor een signaal? Lachwekkend. Hoeveel winstpremies verwachten ze uit te keren? Ze hebben in 11 duels 1x gewonnen en 10x verloren...Ik zou het bedrag waar het eventueel op vast zal lopen tussen gemeente en sponsor evenredig verdelen onder de spelers in een voorstel om het van hun salaris af te halen. Willen ze dat niet, dan staan ze op straat en krijgen ze helemaal niks uitgekeerd. :rolleyes:

Kronos
28 oktober 2009, 18:13
[...]

Wat is dit nou weer voor een signaal? Lachwekkend. Hoeveel winstpremies verwachten ze uit te keren? Ze hebben in 11 duels 1x gewonnen en 10x verloren...Ik zou het bedrag waar het eventueel op vast zal lopen tussen gemeente en sponsor evenredig verdelen onder de spelers in een voorstel om het van hun salaris af te halen. Willen ze dat niet, dan staan ze op straat en krijgen ze helemaal niks uitgekeerd. :rolleyes:

Ik denk dat het gaat om wedstrijdpremies, en niet winstpremies. ;)

Lijkt me dat ze zeker bij clubs als RKC vaker met zulke prestatiecontracten werken. Een laag basissalaris, dat aangevuld kan worden met premies per gespeelde wedstrijd.

Elio
28 oktober 2009, 18:13
Selectie RKC schikt zich naar eisen reddingsplan
28/10/2009 17:31

De spelers van RKC Waalwijk zien af van hun wedstrijdpremies. Daarmee voldoen ze aan de eis die onderdeel uitmaakt van het reddingsplan.

In het reddingsplan van de noodlijdende club wordt ook een bijdrage gevraagd van de spelers. Die dienden af te zien van de wedstrijdpremies, zodat een deel van het tekort op de begroting kan worden afgedekt. De selectie heeft ingestemd.

'Door akkoord te gaan met slechts een premie voor handhaving, willen wij als spelersgroep laten zien dat wij de club RKC Waalwijk voor haar sponsors en supporters willen behouden', aldus aanvoerder Wouter Gudde. 'Daarnaast staat er werkgelegenheid op het spel. Doen we dit niet, dan zou het zomaar eens einde verhaal kunnen zijn.'

Met de bijdrage van de selectie is RKC Waalwijk allerminst gered. De Brabantse club moet afwachten of de gemeente instemt met een verlaging van de huur van het stadion, zoals voorgesteld in het reddingsplan. 'We hopen nu dat ook de gemeente voldoet aan de wensen van de gemeenschap en ons voorbeeld volgt', aldus Gudde.

'Met deze schikking geeft de spelersgroep een prachtig signaal af naar club, gemeente, supporters en sponsoren', zei manager technische zaken Mohammed Allach. 'Uiteindelijk zal ieder zijn aandeel moeten leveren in het welslagen van het reddingsplan dat is opgesteld en daarmee in het voortbestaan van RKC Waalwijk. Dit gebaar getuigt van grote klasse.'

-----------

Even goed lezen, Mocro. Er staan niet winstpremies, maar wedstrijdpremies. En wellicht even een cursus 'contractbesprekingen voeren' nodig, Mocro? :p

Veel contractspelers (zoals enkelen hier wel weten, zelfs in mijn eigen familie) ontvangen ook premies bij verlies. Weliswaar minder dan bij een gelijkspel en nog minder dan bij winst, maar voor iedere wedstrijd dat men bij de selectie zit (spelen of op de bank maakt ook niet uit) ontvangt men de wedstrijdpremie. Kwestie van goed onderhandelen, zelf of via je zaakwaarnemer.

Zouden de spelers van RKC dan ook niet een dergelijk premiestelsel kunnen hebben afgesproken? Dan is het toch juist een prima gebaar om nu afstand te doen van je wedstrijdpremies?

P.S. Kronos, je was me voor. Inderdaad e.e.a. gekoppeld aan basissalarissen.

Mocro
28 oktober 2009, 18:16
Bedankt voor het corrigeren kerels, hierbij bied ik mijn excuses aan alle RKC spelers die wedstrijdpremies inleveren. :D Bizar dat ik als perfect mens een leesfout heb gemaakt. :eek: :p :D

Kronos
28 oktober 2009, 18:20
Bedankt voor het corrigeren kerels, hierbij bied ik mijn excuses aan alle RKC spelers die wedstrijdpremies inleveren. :D Bizar dat ik als perfect mens een leesfout heb gemaakt. :eek: :p :D

Waaruit we misschien wel mogen concluderen dat je... níet perfect bent..!! :eek::D

Mocro
28 oktober 2009, 18:25
Waaruit we misschien wel mogen concluderen dat je... níet perfect bent..!! :eek::D

Nee, nog niet. Nou snap ik de verwarring. Ik had het eerst op nu.nl gelezen, maar het vervolgens van VI gequote. Dit staat er op nu.nl:

Spelersgroep RKC laat winstpremies links liggen
Uitgegeven: 28 oktober 2009 17:43
Laatst gewijzigd: 28 oktober 2009 17:51

AMSTERDAM - De spelers van RKC Waalwijk zien af van de winstpremies voor het lopende voetbalseizoen. Daarmee willen ze een signaal afgeven richting de gemeente Waalwijk, meldt de club op de eigen site.

© ANP"Door akkoord te gaan met slechts een premie voor handhaving, willen wij als spelersgroep laten zien dat wij de club willen behouden", legt aanvoerder Wouter Gudde uit in de verklaring.

"Daarnaast staat er werkgelegenheid op het spel. We hopen nu dat ook de gemeente voldoet aan de wensen van de gemeenschap en ons voorbeeld volgt."

Technische staf
Ook de technische staf heeft aangegeven de winstpremies niet op te strijken. "Als wij kunnen bijdragen aan het voortbestaan van onze club, dan moeten we dit niet nalaten. De technische staf is er zich van bewust dat ook zij daar waar mogelijk in moet meedenken", verklaarde coach Ruud Brood.

De hekkensluiter van de eredivisie kampt met een huurschuld van 600.000 euro bij de gemeente. Ben Mandemakers, hoofdsponsor van RKC, is alleen bereid garant te staan voor het begrotingstekort (2,4 miljoen) als de gemeente de hoogte van de huur bijstelt.

--------------

Gelukkig maar, ik ben blijkbaar toch perfect. :D Ik trek hierbij ook gelijk mijn excuses richting de RKC spelers in. :p

Kronos
28 oktober 2009, 18:41
[...]Ik trek hierbij ook gelijk mijn excuses richting de RKC spelers in. :p

Dat ze die inderdaad maar bij de redactie van NU.nl gaan halen. :D

Mocro
28 oktober 2009, 18:46
Dat ze die inderdaad maar bij de redactie van NU.nl gaan halen. :D

De fout zit blijkbaar bij VI.nl...dit staat er op RKCwaalwijk.nl:

Nieuwsarchief seizoen 2009/2010

Spelersgroep RKC WAALWIJK ziet af van winstpremies
28-10-2009

De spelersraad van RKC WAALWIJK heeft uit monde van aanvoerder Wouter Gudde aan de clubleiding laten weten af te zien van de aanzienlijke winstpremies voor het lopende seizoen. Hiermee schikken zij zich met de eis uit het reddingsplan dat eerder door RKC WAALWIJK, in samenwerking met de heren Mandemakers en Berkhof, is opgesteld. Deze eis luidt dat de spelersgroep af zal moeten zien van de winstpremies in het seizoen 2009/2010.
“Met deze schikking geeft de spelersgroep een prachtig signaal af naar club, gemeente, supporters en sponsoren. Uiteindelijk zal ieder zijn aandeel moeten leveren in het welslagen van het reddingsplan dat is opgesteld en daarmee in het voortbestaan van RKC WAALWIJK. Dit gebaar getuigt van grote klasse”, luidt de eerste reactie van manager technische zaken Mohammed Allach en past in de lijn van het voortbestaan van RKC WAALWIJK.

Aanvoerder Wouter Gudde: “Door akkoord te gaan met slechts een premie voor handhaving, willen wij als spelersgroep laten zien dat wij de club RKC WAALWIJK voor haar sponsors en supporters willen behouden. Daarnaast staat er werkgelegenheid op het spel. Doen we dit niet, dan zou het zomaar eens einde verhaal kunnen zijn. We hopen nu dat ook de gemeente voldoet aan de wensen van de gemeenschap en ons voorbeeld volgt.”

----------

Mijn kritiek blijft dus gewoon staan. Als je bijna niks wint, dan vind ik dit geen groot gebaar. ;)

Elio
28 oktober 2009, 18:50
De fout zit blijkbaar bij VI.nl...dit staat er op RKCwaalwijk.nl:

Nieuwsarchief seizoen 2009/2010

Spelersgroep RKC WAALWIJK ziet af van winstpremies
28-10-2009

De spelersraad van RKC WAALWIJK heeft uit monde van aanvoerder Wouter Gudde aan de clubleiding laten weten af te zien van de aanzienlijke winstpremies voor het lopende seizoen. Hiermee schikken zij zich met de eis uit het reddingsplan dat eerder door RKC WAALWIJK, in samenwerking met de heren Mandemakers en Berkhof, is opgesteld. Deze eis luidt dat de spelersgroep af zal moeten zien van de winstpremies in het seizoen 2009/2010.
“Met deze schikking geeft de spelersgroep een prachtig signaal af naar club, gemeente, supporters en sponsoren. Uiteindelijk zal ieder zijn aandeel moeten leveren in het welslagen van het reddingsplan dat is opgesteld en daarmee in het voortbestaan van RKC WAALWIJK. Dit gebaar getuigt van grote klasse”, luidt de eerste reactie van manager technische zaken Mohammed Allach en past in de lijn van het voortbestaan van RKC WAALWIJK.

Aanvoerder Wouter Gudde: “Door akkoord te gaan met slechts een premie voor handhaving, willen wij als spelersgroep laten zien dat wij de club RKC WAALWIJK voor haar sponsors en supporters willen behouden. Daarnaast staat er werkgelegenheid op het spel. Doen we dit niet, dan zou het zomaar eens einde verhaal kunnen zijn. We hopen nu dat ook de gemeente voldoet aan de wensen van de gemeenschap en ons voorbeeld volgt.”

----------

Mijn kritiek blijft dus gewoon staan. Als je bijna niks wint, dan vind ik dit geen groot gebaar. ;)

Ik waardeer jou zeker en vind je bijna perfect, Mocro ;), maar ik denk toch dat men (zelfs in eigen kring van RKC) die termen gewoon door elkaar heen haalt en dat het feitelijk om aanzienlijke wedstrijdpremies gaat. Zo hoor ik het namelijk in mijn eigen omgeving en dán komt de geste tenminste over als een gebaar.

Soms is het toch wel eens goed als iemand de teksten nog eens goed doorleest voordat ze gepubliceerd worden...... Speelt me opeens de naam Rutten door het hoofd. :D

Mocro
28 oktober 2009, 18:55
Ze hebben het overal over winstpremies, behalve op VI. Er is toch een wezenlijk verschil tussen beide woorden. Zou wat dom zijn om ze door elkaar te gebruiken, maar goed...

Elio
28 oktober 2009, 19:19
Ze hebben het overal over winstpremies, behalve op VI. Er is toch een wezenlijk verschil tussen beide woorden. Zou wat dom zijn om ze door elkaar te gebruiken, maar goed...

Tja, beetje dom en niet handig. Wellicht noemt men het in de volksmond gewoon winstpremies, mede omdat vroeger alleen een premie bij resultaat (winst of gelijkspel) werd uitgekeerd.
Net zoals zo velen "een" navigatiesysteem standaard vaak een TomTom noemen.

Mocro
28 oktober 2009, 19:44
Tja, beetje dom en niet handig. Wellicht noemt men het in de volksmond gewoon winstpremies, mede omdat vroeger alleen een premie bij resultaat (winst of gelijkspel) werd uitgekeerd.
Net zoals zo velen "een" navigatiesysteem standaard vaak een TomTom noemen.

In het artikel staat ook dat ze geen afstand doen van een premie op handhaving, wat ook een vorm van winstpremie is en ik daardoor denk dat ze het toch echt niet over wedstrijdpremies hebben. Misschien dat daar een keer bij studio voetbal of VI meer duidelijkheid over zal komen.

Elio
29 oktober 2009, 12:26
Het voortbestaan van RKC Waalwijk is voorlopig gegarandeerd. Tijdens een speciaal belegde persconferentie maakte burgemeester Nol Kleingeld wereldkundig dat er na een lang en intensief beraad is besloten de club tegemoet te komen. Daarvoor dient de Eredivisieclub echter wel het nodig terug te doen. “RKC Waalwijk is gered in de zin van dat we nu door kunnen”, aldus de burgervader.
Later meer...

**** Zijn we ook weer van onze discussie van het (onterecht) koploperschap verlost.

Kronos
29 oktober 2009, 12:43
Wat ontzettend zwak van de gemeente Waalwijk.

Bacchus
29 oktober 2009, 12:59
Wat ontzettend zwak van de gemeente Waalwijk.
Ik vind het schandalig dat gemeenschapsgeld gestoken wordt in een voetbalclub, terwijl de vaste lasten voor iedereen omhoog gaan ivm bezuinigingen.

Pavlos
29 oktober 2009, 13:26
Tjonge, inderdaad een laffe zooi daar. Heb weer eens met open mond zitten kijken naar zo'n persconferentie. De burgers moeten het weer doen, of ze nu willen of niet. Schandalig ja!

The Joker
29 oktober 2009, 14:00
En dus 2 clubs uit de jupiler die promoveren. Het niveau van de Eredivisie zal dan gemiddeld zakken.

Mwoah... RKC Is niet echt denderend hé :D

Pavlos
29 oktober 2009, 14:27
Mwoah... RKC was niet echt denderend hé :D

Maak er maar is van. ;)

The Joker
29 oktober 2009, 14:31
Maak er maar is van. ;)

Ja voorlopig wel jah :cool:

Kronos
13 januari 2010, 15:29
Financiële gevolgen degradatie voor RKC zelf
13 januari 2010

RKC Waalwijk draait zelf op voor eventuele tekorten die ontstaan als het eerste elftal degradeert naar de Jupiler League. De gemeente Waalwijk schrijft dat in een aangepast raadsvoorstel over redding van de noodlijdende club. Het gepromoveerde RKC staat momenteel op de laatste plaats in de Eredivisie.

RKC heeft volgens het raadsvoorstel sluitende begrotingen ingediend voor dit en komend seizoen. De club heeft zich in beide gevallen gebaseerd op handhaving.

Waalwijk moest het raadsvoorstel over het reddingsplan aanpassen na kritiek uit de gemeenteraad. Op 21 januari is er een extra raadsvergadering over de stadionhuurverlaging en de bijhorende voorwaarden. Volgens directeur Justin Goetzee werkt RKC met twee scenario's. De begroting voor RKC in de eredivisie is sluitend. De begroting die nodig is als RKC degradeert, is dat niet. De inkomsten uit tv-geld, sponsoring en kaartverkoop valt in dat geval tonnen lager uit.

Uit het raadsvoorstel blijkt dat Waalwijk nog steeds afwil van het stadion dat in 2000 werd gekocht om RKC te redden. Een bod van 3,2 miljoen euro van hoofdsponsor Ben Mandemakers werd als ontoereikend beoordeeld. Het stadion staat op dit moment voor negen miljoen euro in de boeken van de gemeente.

Gered met belastinggeld, en dan hoor je dan dit... :rolleyes:

Pranjic
4 mei 2010, 14:24
Deze topic kan naar de topic over de Jupiler league

Vedette
4 mei 2010, 17:23

Ah, en toen hebben ze per ongeluk Ajax verplaatst.. Duidelijk.

Pranjic
4 mei 2010, 17:51
Ah, en toen hebben ze per ongeluk Ajax verplaatst.. Duidelijk.

:D

Mark van Bommel
4 mei 2010, 19:48

Wordt geruild met De Graafschap.

robpsv11
18 januari 2011, 21:27
godsakker, RKC met 1-0 achter tegen Achilles...

Bats1903
26 januari 2011, 09:10
RKC in de halve finale. Heel netjes.

Lijkt me een leuke tegenstander voor PSV, Utrecht -Ajax als andere halve finale, maar dat zal wel weer niet lukken.

robpsv11
26 januari 2011, 16:04
Wat denk je van:

Halve Finale:

RKC - FC Utrecht
PSV - NAC

Finale:

PSV - RKC

Dat zou echt mooi zijn :D

Mark van Bommel
26 januari 2011, 16:12
En dan RKC Europa in?:clap:

robpsv11
26 januari 2011, 16:20
ja wat denk jij dan :D

Jackal06
26 januari 2011, 19:26
Rkc die van Utrecht wint.. :p
denk niet dat dat hem word en verders hadden ze gewoon geluk met de loting xD

robpsv11
27 januari 2011, 17:24
Rkc die van Utrecht wint.. :p
denk niet dat dat hem word en verders hadden ze gewoon geluk met de loting xD

een beker is anders dan de competitie. Kijk naar Engeland waar Ipwisch ook thuis wint van Arsenal. De kans is klein dat RKC dan wint maar alles is mogelijk.

Levyashin3
4 februari 2011, 10:06
dit vind ik dus gewoon echt helemaal top bedacht:

http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/156818/RKC_maakt_van_juichen_een_sport.html

check ook ff het filmpje...:yeah:

robpsv11
4 februari 2011, 22:52
dit vind ik dus gewoon echt helemaal top bedacht:

http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/156818/RKC_maakt_van_juichen_een_sport.html

check ook ff het filmpje...:yeah:

ik zag het net toevallig bij de samenvatting, ik dacht wtf doen die nou weer :p.

Hij juichen duurde erdoor wel lang

Sjoerd93
22 april 2011, 21:36
De Jupiler League lijkt weer superspannend te worden. RKC staat met 0-2 voor bij Zwolle, Drost is er afgestuurd bij Zwolle. Duurt nog maar een kwartiertje.

rvh1996
22 april 2011, 23:04
Weet iemand de resterende wedstrijden van FC Zwolle en RKC?

Penalty
23 april 2011, 10:36
Weet iemand de resterende wedstrijden van FC Zwolle en RKC?

29-4
FC Zwolle- FC den Bosch
RKC - RBC

6-5
Fortuna Sittard - RKC
Cambuur - Zwolle

Mogelijk wordt het kampioenschap beslist door het punt in mindering dat Zwolle heeft gekregen voor aanvang van de competitie.
Mogelijk dat ook de degradatie door de punten in mindering beslist gaat worden. In de huidige stand staan Fortuna Sittard en Almere City onder RBC. Als er geen punten in mindering waren zou RBC op de laatste plaats staan.
Nu moet zowel Zwolle als RKC tegen een degradatiekandidaat en moeten Almere City en Fortuna nog tegen elkaar(op 29-4).

Het wordt nog een spannend slot van de Jupiler League.

Sjoerd93
23 april 2011, 15:01
Ik verwacht nu toch wel dat RKC kampioen wordt. Die zijn echt in de winning mood en hun programma is een makkie.

robpsv11
23 april 2011, 17:53
toen ik gisteren op een verjaardag zat te kijken zeiden een paar RKC fans dat Fortuna uit best lastig is, ook strijden ze nog tegen degradatie. Maar ik verwacht wel een feest in Waalwijk :D

The Joker
23 april 2011, 19:47
Ik zie véél liever FC Zwolle dan RKC. Zwolle speelt lekker aanvallend, heeft ook mooie shirts en een mooier stadion dan RKC, meer uitstraling, en het is weer wat nieuws.

kezmanreturns
23 april 2011, 21:02
Ik zie véél liever FC Zwolle dan RKC. Zwolle speelt lekker aanvallend, heeft ook mooie shirts en een mooier stadion dan RKC, meer uitstraling, en het is weer wat nieuws.

Wat?:eek:
Waar woon je dan?
Naar RKC is 15min rijden, geen buscombi verplichting, gezellige Brabantse kroeg daar. Plus, ze hebben door 2-2 tegen ajaks in 2007, onze kampioenschap mogelijk gemaakt. Wij waren (stiekem) erbij om rkc supporters te helpen.

Bovendien, Aap Stom:braak: zit daar in Zwolle, http://www.ad.nl/ad/nl/1047/Eerste-divisie/article/detail/566262/2011/02/02/FC-Zwolle-door-met-Stam-en-Konterman.dhtml

robpsv11
24 april 2011, 13:10

Dat shirt van RKC is 10x mooier dan dat van Zwolle
En dat stadion van Zwolle vind ik helemaal verschrikkelijk, met die tribune op 3 meter hoogte.

En RKC speelde Zwolle helemaal kwijt in de 2e helft

Bas
24 april 2011, 19:37
Ach, doe maar de zwakste van de twee. Hebben we weer wat makkelijker zes punten erbij volgend seizoen. :)

Mikasa
27 april 2011, 12:06
Dat geldt dan toch ook voor Ajax en Twente? Daar schieten we niets mee op. Voor mij heeft RKC toch wel een playmobil uitstraling. Doe mij ook maar Zwolle in de eredivisie.

Die andere
1 mei 2011, 17:46
RKC heeft na de winterstop karakter getoond. Petje af voor deze ploeg. Let op...ze stonden 13 punten achter op Zwolle!!!

Lessie001
18 mei 2011, 21:15
RKC heeft na de winterstop karakter getoond. Petje af voor deze ploeg. Let op...ze stonden 13 punten achter op Zwolle!!!

Ben benieuwd of ze erin kunnen blijven.

wilmer16
18 mei 2011, 22:51
RKC heeft naar mijn idee niet veel te zoeken in de eredivisie. De spelers die al wat kunnen toevoegen aan de eredivisie (Boerrigter, Benson en misschien nog de Braber) gaan allemaal weg bij RKC, waardoor er niet veel overblijft. Alleen als er nog een Jupiler League club kan promoveren via nacompetitie heeft RKC kans, maar anders zie ik ze volgend seizoen direct weer degraderen.

Jackal06
19 augustus 2011, 22:01
RKC speelt boven verwachting? of is Roda dit seizoen slecht?

Die andere
19 augustus 2011, 22:30
En RKC is beter dan menigeen denkt. Hebben echt wel een aardig elftal hoor (wel smalle basis)

Tyton
19 augustus 2011, 22:49
Roda is bagger

Inderdaad, dat is alweer een aantal jaren geleden dat ze zo slecht waren.
Ben benieuwd of Harm hier weer een team van kan maken, maar ik vind ze op basis van de eerste drie wedstrijden toch wel een degradatie kandidaat.

boertjekoe
19 augustus 2011, 22:50
Vukovic weer in de basis? 5 doelpunten tegen in 2 wedstrijden :p
Zoet de nul gehouden.
Plaatst de 3-0 thuisoverwinning van Feyenoord op Roda wel weer in perspectief :p

psverinamsterdam
19 augustus 2011, 23:14
Vukovic weer in de basis? 5 doelpunten tegen in 2 wedstrijden :p
Zoet de nul gehouden.
Plaatst de 3-0 thuisoverwinning van Feyenoord op Roda wel weer in perspectief :p

Of de wedstrijd van PSV tegen RKC :D

Kruspe
19 augustus 2011, 23:25
Of de wedstrijd van PSV tegen RKC :D

Ik wil net zeggen. Als RKC straks a la Ado met 0-1 in de Arena wint, mogen we best trots zijn. :D

PSVladi
20 augustus 2011, 20:29
Ja gelukkig is RKC dit jaar beter begonnen.

robpsv11
21 augustus 2011, 16:27
Mooi dat RKC laat zien dat die 'voetbalkenners' gewoon stil moeten zijn met hun 'die gaan gelijk degraderen'

Gewoon PSV
8 januari 2012, 19:59
RKC Waalwijk heeft zondag tijdens haar trainingskamp in Portugal een uitstekende maar vooral verrassende overwinning geboekt. De nummer dertien van de Eredivisie was in een oefenduel met de nummer zes van de Bundesliga, Bayer Leverkusen, de sterkste: 3-1.

In de eerste helft kwam de achtste finalist in het toernooi om de Champions League op voorsprong. Cuco Martina maakte een overtreding op Andre Schürrle en Stefan Kiessling schoot vanaf elf meter de 0-1 binnen. Na rust trok RKC het duel naar zich toe, vooral dankzij de omschakeling naar een systeem met twee buitenspelers.
Aaron Meijers zorgde voor de gelijkmaker en in de laatste vijf minuten maakte RKC het karwei af. Karim Fachtali rondde een prachtige actie af met een schot in de korte hoek en in de laatste minuut zorgde Geoffrey Castillion voor de 3-1.Hele knappe prestatie hoor, en gezien de namen echt geen B-elftal. Petje af.

robpsv11
8 januari 2012, 20:14
Hele knappe prestatie hoor, en gezien de namen echt geen B-elftal. Petje af.

Erg knappe prestatie, dat zie ik andere clubs in Nederland niet zomaar doen (Y)

cresendo
9 januari 2012, 13:17
Toppie altijd leuk, moet eerlijk zeggen dat ik Brood als trainer best hoog heb zitten wat hij nu wederom bewijst.

Vedette
9 januari 2012, 17:23
Hele knappe prestatie hoor, en gezien de namen echt geen B-elftal. Petje af.

Ach, waren ze bij Bayer Leverkusen gemotiveerd? Wij verloren ook wel eens een oefenduel tegen een laagvlieger tijdens de winterstop.

Gewoon PSV
9 januari 2012, 18:03
Ach, waren ze bij Bayer Leverkusen gemotiveerd? Wij verloren ook wel eens een oefenduel tegen een laagvlieger tijdens de winterstop.Is toch leuk voor zo'n ploeg.

CNG MrKrateos
9 januari 2012, 18:07
Ach, waren ze bij Bayer Leverkusen gemotiveerd? Wij verloren ook wel eens een oefenduel tegen een laagvlieger tijdens de winterstop.

Wij zijn dan ook altijd bout na de winterstop ;)

Vedette
9 januari 2012, 19:16
Wij zijn dan ook altijd bout na de winterstop ;)

Toen werden we juist kampioen, als het bij oefenduels misging. ;)

CNG MrKrateos
9 januari 2012, 19:22
Toen werden we juist kampioen, als het bij oefenduels misging. ;)

Niet alleen geloof ik =/ :p

Levyashin3
31 januari 2012, 11:14
HET bestaat:

"FC Utrecht kan fluiten naar Evander Sno. De middenvelder heeft na wijs beraad de knoop doorgehakt en besloten in Waalwijk te blijven. Dat meldt trainer Ruud Brood op de site van het Brabants Dagblad. De oud-Ajacied kon in de Galgenwaard voor 2,5 jaar tekenen. 'Wij zijn heel blij met zijn beslissing', zegt Brood. 'Hij zegt dat voor dit seizoen maar weinig mensen in hem geloofden. RKC deed dat wel. Daarom wil hij ons niet in de steek laten"

Bats1903
31 januari 2012, 12:31
Wat een held!

Bacchus
31 januari 2012, 14:05
HET bestaat:

"FC Utrecht kan fluiten naar Evander Sno. De middenvelder heeft na wijs beraad de knoop doorgehakt en besloten in Waalwijk te blijven. Dat meldt trainer Ruud Brood op de site van het Brabants Dagblad. De oud-Ajacied kon in de Galgenwaard voor 2,5 jaar tekenen. 'Wij zijn heel blij met zijn beslissing', zegt Brood. 'Hij zegt dat voor dit seizoen maar weinig mensen in hem geloofden. RKC deed dat wel. Daarom wil hij ons niet in de steek laten"
Kudo's voor Sno.

Iraanse psv-fan
31 januari 2012, 17:06
Booy heeft respect voor 'unieke' SnoFC Utrecht had goede hoop om Evander Sno over te kunnen nemen van RKC Waalwijk. Waar de transfer vrijwel rond was, koos de middenvelder er toch voor het seizoen af te maken bij zijn huidige club.

Technisch directeur Foeke Booy heeft respect voor de beslissing van Sno, zo vertelt hij op de website van FC Utrecht. "Natuurlijk betreuren we het feit dat hij niet naar FC Utrecht komt. Wij hebben echter enorm veel respect voor de wijze waarop Evander Sno zijn beslissing heeft genomen."

"We waren er uit met de speler. Hoewel Evander volledig zei te geloven in de toekomstplannen van FC Utrecht, heeft hij een groot gevoel van verantwoordelijkheid getoond naar RKC Waalwijk. Uit dank voor het vertrouwen wat hij van hen kreeg, heeft hij uiteindelijk zijn geweten laten spreken."

Booy sluit niet uit dat Sno alsnog naar Utrecht zal komen. "Dit maken we niet vaak mee en daarmee is Sno wat ons betreft uniek. Uit respect voor zijn morele overwegingen hebben we niet verder aangedrongen en hebben we elkaar de hand geschud en gezegd dat we elkaar niet uit het oog zullen verliezen."