View Full Version : Eric Addo
Bacchus
11 september 2009, 12:26
Eric Addo krijgt een eerbetoon van PSV
11 september 2009 11:30
Eric Addo staat zaterdagavond in de schijnwerpers. Na afloop van de wedstrijd krijgt hij op het veld een officieel afscheidsmoment van PSV. De Ghanees, nu in dienst van tegenstander Roda JC, stond tien jaar onder contract in Eindhoven en groeide ondanks zijn geringde speeltijd onder supporters uit tot een van de meest populaire spelers.
http://www.psv.nl/upload/1778ff79-b6fc-4ce6-b3e4-0d6dbe217d44_0_ADDO.jpg Eric Addo krijgt zaterdagavond een afscheid van PSV en de supporters.
http://www.psv.nl/upload/13fe90e2-e498-49a8-b978-529208da6c89_104502_296_1150271405779-PSVlogo-15x15.gif Tien seizoenen PSV
Addo, die zich vorige week met Ghana wist te plaatsen voor het WK in Zuid-Afrika, stond van 1999 tot 2009 onder contract bij PSV. Daarin werd hij onder meer zes keer landskampioen. Na afloop van de wedstrijd PSV-Roda JC (aanvang 18.45 uur) wordt hij door PSV op het veld officieel uitgeluid en krijgen de supporters gelegenheid om de verdediger te bedanken en uit te zwaaien. PSV vraagt via deze weg aan alle fans in het Philips Stadion om dus na afloop van de wedstrijd even te blijven zitten om deze bijzondere PSV’er uit te zwaaien.
The Joker
11 september 2009, 15:37
Eric Addo krijgt een eerbetoon van PSV
11 september 2009 11:30
Eric Addo staat zaterdagavond in de schijnwerpers. Na afloop van de wedstrijd krijgt hij op het veld een officieel afscheidsmoment van PSV. De Ghanees, nu in dienst van tegenstander Roda JC, stond tien jaar onder contract in Eindhoven en groeide ondanks zijn geringde speeltijd onder supporters uit tot een van de meest populaire spelers.
http://www.psv.nl/upload/1778ff79-b6fc-4ce6-b3e4-0d6dbe217d44_0_ADDO.jpg Eric Addo krijgt zaterdagavond een afscheid van PSV en de supporters.
http://www.psv.nl/upload/13fe90e2-e498-49a8-b978-529208da6c89_104502_296_1150271405779-PSVlogo-15x15.gif Tien seizoenen PSV
Addo, die zich vorige week met Ghana wist te plaatsen voor het WK in Zuid-Afrika, stond van 1999 tot 2009 onder contract bij PSV. Daarin werd hij onder meer zes keer landskampioen. Na afloop van de wedstrijd PSV-Roda JC (aanvang 18.45 uur) wordt hij door PSV op het veld officieel uitgeluid en krijgen de supporters gelegenheid om de verdediger te bedanken en uit te zwaaien. PSV vraagt via deze weg aan alle fans in het Philips Stadion om dus na afloop van de wedstrijd even te blijven zitten om deze bijzondere PSV’er uit te zwaaien.
Eindelijk. Hebben Gomes en Alex hun afscheid eigenlijk gekregen? :confused:
The Joker
16 september 2009, 08:02
En waarom staat Addo hier en niet in Iconen en Helden?
Bacchus
16 september 2009, 09:26
En waarom staat Addo hier en niet in Iconen en Helden?
Addo is een ex-PSV'er, die door de jaren heen devoot en professioneel is gebleken. Maar, daarmee ben je -in mijn boekje- niet automatisch icoon of held.
Ik ben altijd gecharmeerd geweest van zijn instelling, maar het predikaat 'icoon' of 'held' moet zijn waarde behouden en dat gebeurt niet, als iedereen die niet zeurt tijdens zijn verblijf bij PSV, in dat rijtje gezet wordt.
The Joker
16 september 2009, 10:02
Addo is een ex-PSV'er, die door de jaren heen devoot en professioneel is gebleken. Maar, daarmee ben je -in mijn boekje- niet automatisch icoon of held.
Ik ben altijd gecharmeerd geweest van zijn instelling, maar het predikaat 'icoon' of 'held' moet zijn waarde behouden en dat gebeurt niet, als iedereen die niet zeurt tijdens zijn verblijf bij PSV, in dat rijtje gezet wordt.
Maar als je 8 jaar ofzo voor PSV hebt gevoetbald ben je voor mij een "Icoon". Enne, waarom staat Stevens dan wel bij Iconen en Helden?
Bacchus
16 september 2009, 12:26
Maar als je 8 jaar ofzo voor PSV hebt gevoetbald ben je voor mij een "Icoon". Enne, waarom staat Stevens dan wel bij Iconen en Helden?
Als jij vindt dat Addo verkeerd staat, stuur dan een berichtje naar een moderator.
Huub Stevens? Moet ik nou ook al alle topics gaan verantwoorden die ik zelf niet geopend heb? Stort effe lekker in mekaar...:D
LeicesterPhoolies
16 september 2009, 13:34
Huubke de speler heeft in zijn (heel wat kortere tijd) bij PSV aanzienlijk meer gepresteerd...
De Bouterbaas
19 september 2009, 13:34
Het is donker en zweeft er op los? Eric Paddo :D
The Joker
22 september 2009, 11:44
Foto’s van het afscheid van Eric Addo op www.footballpictures.eu !
Nu weten we het wel :D
CNG MrKrateos
23 september 2009, 09:46
Nu weten we het wel :D
Ja inderdaad. (dat blauwe broekje + het psv-shirtje is trouwens wel erg lelijk :D)
Gepke groet PSV
8 oktober 2009, 11:04
Als ik zie wat deze kerel achterin bij Roda presteert ben ik blij dat we de bank met een andere stand-in kunnen vullen. Ik heb respect voor zijn instelling in al die 8 jaren, maar een topper is het nooit of te nimmer geweest. Wordt bij Roda eens te meer pijnlijk duidelijk.
Leo123
19 juni 2010, 08:06
Als ik zie wat deze kerel achterin bij Roda presteert ben ik blij dat we de bank met een andere stand-in kunnen vullen. Ik heb respect voor zijn instelling in al die 8 jaren, maar een topper is het nooit of te nimmer geweest. Wordt bij Roda eens te meer pijnlijk duidelijk.
Ik ben het wel met je eens;-)
Kronos
19 juni 2010, 10:47
Toch vreemd dat het zo is gelopen met deze jongen. Zou hij dan toch altijd last blijven zijn houden van al die blessures die 'ie opgelopen heeft? Dat idee heb ik bijvoorbeeld ook bij Kevin Hofland, dat was een grote belofte, en hij deed het eerst ook prima bij PSV. Na zijn blessures was daar niks meer van over. Addo werd beste buitenlandse speler in België, en kwam als grote belofte naar PSV, moest een vast duo gaan vormen met Faber. Maar het is er hier nooit uitgekomen.
KoningAlexIV
21 juni 2010, 23:25
Toch vreemd dat het zo is gelopen met deze jongen. Zou hij dan toch altijd last blijven zijn houden van al die blessures die 'ie opgelopen heeft? Dat idee heb ik bijvoorbeeld ook bij Kevin Hofland, dat was een grote belofte, en hij deed het eerst ook prima bij PSV. Na zijn blessures was daar niks meer van over. Addo werd beste buitenlandse speler in België, en kwam als grote belofte naar PSV, moest een vast duo gaan vormen met Faber. Maar het is er hier nooit uitgekomen.
Tsja zo loopt dat in de voetballerij, genoeg talentjes in de jeugdopleiding die daar als 'groot talent' worden bestempeld en die staan nu frietjes te bakken bij de Mac Donalds bijvoorbeeld. ;)
Brandaris
4 juli 2011, 13:27
PSV laat oude bekende en werkzoekende Addo meetrainen
Maandag, 4 juli 2011 om 13:14
PSV is nog op zoek naar een nieuwe verdediger, maar hoeft mogelijk helemaal niet de transfermarkt op. Eric Addo speelde in de afgelopen seizoenen voor Roda JC Kerkrade, maar zag zijn aflopende contract niet verlengd worden. Het Eindhovens Dagblad meldt dat Addo zich bij PSV heeft gemeld en meetraint met de selectie van Fred Rutten.
Op de vraag of hij nog voor PSV in actie zou kunnen komen, gaf hij aan daar nog niet over gesproken te hebben met Rutten. Een terugkeer lijkt op dit moment niet aan de orde, hoewel PSV nog wel een verdediger zoekt. De 32-jarige Addo zou een goedkope oplossing kunnen zijn, maar de verdediger geeft aan dat hij momenteel wel al contact heeft met enkele buitenlandse clubs.
Addo begon zijn loopbaan bij Club Brugge en kwam in 1999 bij PSV terecht. Na 2,5 jaar vertrok hij op huurbasis naar Roda JC, om vervolgens terug te keren in Eindhoven. Addo speelde in totaal 82 competitiewedstrijden voor de Brabanders, voordat hij halverwege het seizoen 2008/09 opnieuw naar Roda vertrok. Ook daar werd Addo echter geen basisspeler.
vz.nl
Weet Marjolein dit al :clap:
Leo123
4 juli 2011, 13:32
ERIC ADDO! ERIC ADDO!
rvh1996
13 juli 2011, 01:53
Zou Eric Addo echt terugkomen bij PSV?
Zou Eric Addo echt terugkomen bij PSV?
Nee.
rvh1996
15 juli 2011, 14:00
Eric Addo gaat mee naar Oostenrijk op trainingskamp, misschien wil PSV hem toch terughalen, anders neem je zo'n jongen toch niet mee.
Bacchus
15 juli 2011, 14:02
Eric Addo gaat mee naar Oostenrijk op trainingskamp, misschien wil PSV hem toch terughalen, anders neem je zo'n jongen toch niet mee.
Ik zou het te bizar voor woorden vinden als we Addo weer opnemen in de selectie. Niets ten nadele van zijn inzet, maar hij komt gewoon écht veel tekort.
rvh1996
15 juli 2011, 14:04
Ik zou het te bizar voor woorden vinden als we Addo weer opnemen in de selectie. Niets ten nadele van zijn inzet, maar hij komt gewoon écht veel tekort.
Ja dit wordt dan weer zo'n Steve Olfers gevalletje
Kronos
15 juli 2011, 14:11
Zelfs met Addo erbij moet Engelaar gedwongen centraal achterin spelen op de training omdat we verdedigers tekort komen. 't Is opvulling voor op de training, niks meer en niks minder.
Bacchus
16 juli 2011, 10:22
Brands: Addo geen optie
16 juli 2011
Eric Addo mocht met de selectie van PSV mee naar het trainingskamp in Oostenrijk. De verdediger houdt bij PSV zijn conditie op peil. in het Algemeen Dagblad laat technisch directeur Marcel Brands weten dat Addo hoe dan ook 'geen optie' is in de zoektocht naar verdedigende versterking.
rvh1996
16 juli 2011, 12:34
16 juli 2011
Eric Addo mocht met de selectie van PSV mee naar het trainingskamp in Oostenrijk. De verdediger houdt bij PSV zijn conditie op peil. in het Algemeen Dagblad laat technisch directeur Marcel Brands weten dat Addo hoe dan ook 'geen optie' is in de zoektocht naar verdedigende versterking.
gelukkig.
16 juli 2011
Zie je wel dat Brands een topper is. (Y)
last man standing
17 juli 2011, 13:50
Zie je wel dat Brands een topper is. (Y)
Rutten gaf aan dat hij "het wel lekker deed"....................
Geef die vent toch een baantje in de fanshop of zo............Linskens was er destijds ook erg blij mee........
rvh1996
18 juli 2011, 15:28
Als PSV nou Mathias 'Zanka' Jorgensen of Tim Ream koopt, heb je 'maar' 3 echte centrale verdedigers. Dat vind ik te weinig voor een club als PSV. Aangezien er in de jeugd nu (nog) niet echt een goede centrale verdediger zit, is het dan niet verstandig om Eric Addo als vierde centrale verdediger te halen? Geef hem een contract voor één jaar, met een eenzijdige optie voor nog een jaar, en geef hem €200.000 salaris, zo voorkom je dat je halverwege het seizoen met te weinig centrale verdedigers komt te zitten, want wie zegt bijvoorbeeld dat Wilfred Bouma het hele seizoen fit blijft(hij is al over z'n top heen). In plaats van Addo had PSV ook Dries Wuytens kunnen houden, die had je nu goed kunnen gebruiken voor de breedte. Als Rutten heeft gezegd dat hij het wel goed deed, waarom niet?
benjamin15
20 juli 2011, 22:45
Eric Addo: 'Prachtig dat ik deze kans krijg bij PSV'
20/07/2011 17:13
De meest opvallende verschijning tijdens het trainingskamp van PSV in het Oostenrijkse Hermagor was Eric Addo. De 32-jarige verdediger traint al enkele weken mee met zijn oude Eindhovense werkgever, en maakte afgelopen zaterdag in het oefenduel met Bursaspor zelfs nog speelminuten.
Addo, die aanvankelijk alleen mee zou trainen met de selectie van Jong PSV, rekent desondanks niet op een contract. 'Nee, dat niet. Het gaat mij erom fit te blijven en voldoende conditie op te doen. Dat ik juist bij zo'n mooie club als PSV, die nog altijd heel veel voor me betekent, die kans krijg is prachtig, maar ik moet ook realistisch zijn.'
Dat hij tegen Bursaspor meespeelde, ziet Addo als een signaal van de trainer. 'Hij weet wat ik kan, en in principe maak ik deze dagen volledig deel uit van de ploeg.' Addo, die het liefst in de Eredivisie blijft, kwam eerder in tien seizoenen voor PSV uit. Een basisspeler werd hij echter nooit. Afgelopen seizoen speelde hij voor Roda JC, waar hij transfervrij mocht vertrekken.
---------
ik vindhet toch echt super hoe PSV met zen oud-spelers omgaat, ik ben altijd zeer tevreden en mijn hart voor mijn club wordt steeds groter als ik dit soort dingen lees.
ge-wel-dig!!!!
Mikasa
21 juli 2011, 12:23
Zolang dat contract er echt niet komt..... is het mij best.
Nistelaria
5 januari 2012, 14:30
Onze held, op Manolev na een van de grootste culthelden uit de laatste jaren bij PSV, traint en speelt mee bij Eindhoven.
Leuk voor die jongen! Hopelijk kan hij daar een contract afdwingen.
Ruud
5 januari 2012, 14:55
leuk voor addo laten we voor hem hopen dat hij een contract krijgt
zmwouter
5 januari 2012, 14:57
Onze held, op Manolev na een van de grootste culthelden uit de laatste jaren bij PSV, traint en speelt mee bij Eindhoven.
Inderdaad leuk voor hem! Daar kan hij misschien toch wat betekenen voor hun, daarnaast komt hij dan weer in zijn favoriete stad te wonen:D
Ralf Edström
5 januari 2012, 15:52
Niet de mijne hoor. Was altijd weer zeer tevreden als hij niet mee mocht doen. Heeft werkelijk waar geen enkele meerwaarde gehad in mijn ogen.
Nistelaria
5 januari 2012, 16:19
Heeft inderdaad voetballend erg weinig gebracht. Maar vanwege z'n uiterlijk was hij voor veel spelers toch een soort cultheld. Hij werd ook altijd hartstochtelijk toegezongen vanaf de tribunes :D
last man standing
15 januari 2012, 09:29
Niet de mijne hoor. Was altijd weer zeer tevreden als hij niet mee mocht doen. Heeft werkelijk waar geen enkele meerwaarde gehad in mijn ogen.
Klopt - maar juist doordat hij dan nog een tomeloze inzet liet zien en zich zeer proffesioneel opstelde groeide hij uit tot een geliefde speler. Koppel het talent van een k.tmanneke als Reis aan de inzet en proffesionaliteit (en goeie knie) van Addo en je hebt een superspeler.