PDA

View Full Version : Zakaria Labyad (A/M)

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

Brandaris
19 augustus 2009, 08:30
http://www.psvjeugd.nl/fotos/spelers/pasfotos/0910/207_zakaria_labyad.jpg

Zakaria Labyad
Positie: Middenvelder
Nationaliteit: Nederlands / Marokkaans
Geboortedatum: 09-03-1993
Leeftijd: 16 jaar
Vorige club(s): Elinkwijk

Favoriete Speler(s): Diarra,Nesta,Gago

Snuffelstage voor PSV'er Zakaria Labyad
Gepubliceerd: gisteren 19:31

Als coach van PSV vindt Fred Rutten soms verrassende oplossingen. Achter zijn besluit om het talent Zakaria Labyad voor de wedstrijd bij Bnei Yehuda aan de selectie toe te voegen moet echter niets bijzonders worden gezocht.
,,Hij mag even snuffelen'', zei de nieuwe technische baas in Eindhoven, onderweg naar Tel Aviv voor de ontmoeting in de Europa League. Labyad is zestien, middenvelder en maakte niet eerder deel uit van de hoofdmacht.

Labyad is ook niet mee als vervanger van Orlando Engelaar, die nog steeds niet fit is. Op diens plaats speelt ongetwijfeld Otman Bakkal, zondag tegen Ajax nog goed voor twee doelpunten. Rutten geeft een signaal af binnen de club, niet meer en niet minder.

Iedereen hoort erbij, is wat Rutten lijkt te zeggen. ,,Dit is een teken dat wie het goed doet zomaar voor iets meer in aanmerking kan komen.'' Rutten zag Labyad twee keer, het afgelopen weekeinde op een jeugdtoernooi. ,,Hij deed opvallende dingen voor iemand van zijn leeftijd.''

Labyad komt van Elinkwijk, net als eerder Ibrahim Afellay en Ismail Aissati (nu Ajax). Over de mogelijkheden van de speler liet Rutten zich niet uit. Hij wil de verwachtingen niet te hoog opschroeven. Daar is nog geen aanleiding voor.

Labyad kwam op het laatste moment in beeld voor de trip naar Israël omdat de Chinees Zhou ziek is. Rutten vertrok dinsdag vanaf de Herdgang met twintig spelers. Twee van hen moeten donderdag op de tribune plaatsnemen. Ongetwijfeld is (derde) doelman Bas Roorda de ene.

Johan Derksen
19 augustus 2009, 09:03
De nieuwe Ibi! :D

Iraanse psv-fan
19 augustus 2009, 15:56
De nieuwe Ibi! :D

Laten we dat maar hopen:)

Mocro
19 augustus 2009, 16:40
Sommige noemde hem de nieuwe Aissati...maar dat kunnen ze toch niet meer als compliment bedoelen... :D

The Joker
19 augustus 2009, 19:15
Sommige noemde hem de nieuwe Aissati...maar dat kunnen ze toch niet meer als compliment bedoelen... :D

Volgend jaar zomer in de kranten:

'Labyad vertrekt per direct naar Ajax'
:D

CNG MrKrateos
20 augustus 2009, 10:01
Als we morgen met 0-6 voorstaan mag hij even meedraaien toch?

Merel
22 augustus 2009, 12:47
Is hij niet die jongen die pas geleden is toegevoegd aan de jeugd samen met een andere speler?
Ik herriner me nog wel een filmpje met twee jongens die een contract kregen.

Roons
23 augustus 2009, 10:39
Is hij niet die jongen die pas geleden is toegevoegd aan de jeugd samen met een andere speler?
Ik herriner me nog wel een filmpje met twee jongens die een contract kregen.

Jup, dat klopt. Hier is dat filmpje:

http://psv.tv/index.php?item=if&content=player&ProductID=6606

Ben benieuwd of het wat wordt met hem, hij is wel erg jong, 16. Dus een goede prestatie dat-ie mee mag voor een Europese wedstrijd met 'het grote PSV' ook al heeft hij niet gespeeld.

Mark van Bommel
23 augustus 2009, 11:24
Leuk voor die jongen, hier word je nooit slechter van. Op hoger niveau trainen, een beetje druk etc.
Hopen dat 't wat met hem wordt.

CNG MrKrateos
23 augustus 2009, 23:07
Leuk voor die jongen, hier word je nooit slechter van. Op hoger niveau trainen, een beetje druk etc.
Hopen dat 't wat met hem wordt.

en vooral hopen dat hij niet volgend jaar voor 100.000 naar volendam gaat.

Theodorus
26 augustus 2009, 13:29
Heeft gescoort tegen Ajax A1 in de openings wedstrijd dit seizoen. 4-0. begint dus lekker.

Mocro
26 augustus 2009, 18:02
Ik heb net de beelden gezien van de samenvatting. Er lopen wel leuke spelers rond bij de A1. Ik ben benieuwd wie we over een tijdje in het eerste zullen zien. Onder Rutten heb ik er wel vertrouwen in dat er een paar zullen doorbreken.

Theodorus
26 augustus 2009, 18:35
Ik heb net de beelden gezien van de samenvatting. Er lopen wel leuke spelers rond bij de A1. Ik ben benieuwd wie we over een tijdje in het eerste zullen zien. Onder Rutten heb ik er wel vertrouwen in dat er een paar zullen doorbreken.

Ik hoop het ook ja. Vond die jongen op links lekker ballen en die jonge belg met de openingstreffer deed dat ook leuk.

CNG MrKrateos
27 augustus 2009, 15:15
Ik hoop het ook ja. Vond die jongen op links lekker ballen en die jonge belg met de openingstreffer deed dat ook leuk.

Ja, gruwelijk mooi goal was dat.

Zilte1983
7 januari 2010, 14:49
PSV heeft 'contract met uitdagingen' klaarliggen voor Labyad
Donderdag, 7 januari 2010 om 09:39 | Wed � 50 euro gratis op wedstrijden
PSV is van plan om het contract van Zakaria Labyad open te breken en daarin ruimte te maken voor een sterke positieverbetering. De zestienjarige middenvelder, die nu in het bezit is van een jeugdcontract, krijgt de kans om met zijn prestaties in de toekomst een veel hoger inkomen te verwerven.

In de nieuwe verbintenis is een bepaling opgenomen dat hij meer gaat verdienen naarmate hij meer wedstrijden in het eerste elftal zal spelen. "Het is een contract met uitdagingen, waarvoor hij zelf zal moeten knokken", zo verwoordt algemeen directeur Reker de overeenkomst in het Eindhovens Dagblad.

Het nieuwe contract gaat met terugwerkende kracht in per 1 januari 2010 en loopt tot 2012. Overigens wil PSV met meerdere jeugdspelers een dergelijke verbintenis gaan sluiten. Het gaat volgens het dagblad hierbij om Freek Heerkens, Romario Sabajo, Lars Hutten en Yannick Rymenants.

www.voetbalzone.nl

HenkieVV
7 januari 2010, 15:03
Ik weet niet wat ik daar van moet vinden...

In het eerste doorbreken moet toch motivatie genoeg zijn om je allerhardste best te doen, zou ik zeggen. Aan de andere kant, als zoiets helpt, wie ben ik dan om te klagen?

Iraanse psv-fan
7 januari 2010, 15:15
Ik weet niet wat ik daar van moet vinden...

In het eerste doorbreken moet toch motivatie genoeg zijn om je allerhardste best te doen, zou ik zeggen. Aan de andere kant, als zoiets helpt, wie ben ik dan om te klagen?

Ik denk dat deze jongen zo taleentvol is dat zij bang zijn dat ie met een juegdcontract op zak, een te makkelijke prooi zou zijn voor de Europese clubs. Dan krijgt psv alleen maar een paar ton en dat wil men natuurlijk niet.

HenkieVV
7 januari 2010, 18:01
Ik denk dat deze jongen zo taleentvol is dat zij bang zijn dat ie met een juegdcontract op zak, een te makkelijke prooi zou zijn voor de Europese clubs. Dan krijgt psv alleen maar een paar ton en dat wil men natuurlijk niet.

Als het puur een kwestie is van die jongen aan Eindhoven vastbinden, dan moet dat kunnen, maar ze brengen het alsof hij er ook extra door gemotiveerd zou moeten zijn...

Mocro
7 januari 2010, 21:19
Als het puur een kwestie is van die jongen aan Eindhoven vastbinden, dan moet dat kunnen, maar ze brengen het alsof hij er ook extra door gemotiveerd zou moeten zijn...

De ambitie en motivatie van een speler zal er niet groter door worden, maar je voorkomt hier wel teleurstellingen mee. Jeugdspelers worden nu eerder beloond voor het goede werk dat ze verrichten. Dan haal je de frustratie weg bij iemand die hard werkt, het goed doet, maar er geen evenredige beloning voor krijgt. Afellay en Marcellis liepen ook lang met een jeugdcontract rond.

Mercure
21 januari 2010, 22:05
Ik verbaas me erover hoe bedeesd de Marokkanen van PSV zijn. Ik snap niet waar Wilders het altijd over heeft :confused:

trisie94
22 januari 2010, 08:24
Het kan toch geen kwaad hem zo'n contract te geven lijkt me, als die jongen het niet goed doet, verdient hij ook niet idioot veel, en doet hij het goed, dan krijgt hij wat hij verdiend te krijgen:D Je kan hem nu wel bijvoorbeeld een goed contract geven, maar blijkt dan dat hij toch niet zo goed is als iedereen denkt, dan verdient hij absurt veel voor iemand van Jong PSV. Geef je hem nu een heel goedkoop contract, en maakt hij binnenkort zijn debuut, loopt ie met een veredeld jeugdcontract rond.. moeten we niet hebben toch?

CNG MrKrateos
22 januari 2010, 10:23
Goeie zaak, lijkt me. Die Marokkaanse Utrechtse Nederlanders doen het bij ons toch altijd wel goed.

boekhout
22 januari 2010, 15:21
Ik ben reuze nieuwsgierig naar deze jongen... Ken m verder niet nl...

Maastrichtenaar
23 januari 2010, 13:21
Wat ik allemaal lees en hoor stemt mij positief. Ik ben ook erg benieuwd naar 'm. :)

Ruud
23 januari 2010, 14:06
vond wel jammer dat ie er gister niet inkwam had hem wel eens willen zien

TiezZ
23 januari 2010, 17:24
had hem ook wel willen zien maar wuytens verdient ook speelminuten, die hadden ze ook eerder mogen laten invallen imo

Pavlos
23 januari 2010, 17:43
Vond het opvallend dat Amrabat na zijn goal meteen naar Labyad rende. Zou hij Labyad hiermee een teken willen geven dat hij als volwaardig selectiespeler wordt gezien, terwijl hij nog niet officieel is overgeheveld? Of zijn ze gewoon goede vrienden?

Mocro
23 januari 2010, 19:39
Vond het opvallend dat Amrabat na zijn goal meteen naar Labyad rende. Zou hij Labyad hiermee een teken willen geven dat hij als volwaardig selectiespeler wordt gezien, terwijl hij nog niet officieel is overgeheveld? Of zijn ze gewoon goede vrienden?

Ik denk beide. Gewoon iedereen bij het feestje betrekken...ook spelers die (nog) geen bijdrage hebben geleverd. Ze zullen vast ook naast het veld met elkaar kunnen opschieten.

TiezZ
23 januari 2010, 19:43
toch mooi dat ie dat doet, tis niet omdat je niet volwaardig PSV1 speler bent dat je geen goede band kan hebben met iemand die het wel is...

Iraanse psv-fan
25 januari 2010, 13:03
toch mooi dat ie dat doet, tis niet omdat je niet volwaardig PSV1 speler bent dat je geen goede band kan hebben met iemand die het wel is...

Dat is de kracht van dit psv, iedereen doet mee. Verdienste van Fred:)

CNG MrKrateos
25 januari 2010, 19:01
Dat is de kracht van dit psv, iedereen doet mee. Verdienste van Fred:)

Van Fred ja, niet speciaal van PSV.

Mocro
9 februari 2010, 14:03
Wat een mooie actie in de 16 van Labyad bij de 3-0 tegen Twente. Is nu op PSV.tv te zien. Dit biedt perspectief voor de toekomst.

Pavlos
9 februari 2010, 14:16
Wat een mooie actie in de 16 van Labyad bij de 3-0 tegen Twente. Is nu op PSV.tv te zien. Dit biedt perspectief voor de toekomst.

Tjonge, inderdaad zeg. Prachtig!

Ook Mokhtar speelde een heel goede pot.

Iraanse psv-fan
9 februari 2010, 14:18

Kan dat helaas niet bekijken:(

Bacchus
9 februari 2010, 14:19
Ik heb 'm ook even bekeken en het is inderdaad een mooie actie!

CNG MrKrateos
9 februari 2010, 16:54
Prachtige actie van Labyad, en hij is ook een stuk sneller dan ik had gedacht! Als hij deze lijn mooi doorzet hebben we weer een goeie jongen binnen!

BoydJS
9 februari 2010, 22:10
toch maar even gekeken na al deze positieve reacties en ik moet zeggen, dat die die 5 man volledig te kijk zet is al geweldig maar dat die dan aflegt op Amrabat is ook mooi want vaak zie je acties en dan schieten ze vanuit een moeilijke positie zelf op doel

Mocro
10 februari 2010, 02:12
Kan dat helaas niet bekijken:(

En Youtube?

http://www.youtube.com/user/psveindhoven?blend=5&ob=4&rclk=cti#p/a/u/1/9NehJQR2OFo

De Lamme
10 februari 2010, 16:50
Groot talent , maar is er nog niet.

Zou hem wel een kans geven als afellay weggaat na dit seizoen en van bommel komt nog niet terug.

Inderdaad een mooie actie,maar dat had ik gisteren al gezien toen ze speelde op de herdgang.

Iraanse psv-fan
12 februari 2010, 13:04
En Youtube?

http://www.youtube.com/user/psveindhoven?blend=5&ob=4&rclk=cti#p/a/u/1/9NehJQR2OFo

Heel veel dank Mocro@:)
Zo, die twee(Mokhtar en Labyad) kunnen echt wel wat. En dan te bedenken dat Zakaria pas 16 jaar is, wooooww

De Bondscoach
12 februari 2010, 16:35
Die Mohktar kan ook aardig ballen, zeg...

BartR
13 februari 2010, 11:11
Labyad is echt verreweg het grootste talent wat PSV rond heeft lopen. Er zijn wel spelers die ongeveer net zo goed zijn maar die zijn dan 2 - 3 jaar ouder. Dan te bedenken dat Labyad eigenlijk nog een B-speler is maar met het niveau Jong PSV prima meekan! Ik hoop dat hij dit seizoen nog zijn debuut kan maken in het eerste elftal. Zou erg leuk zijn! Bij een wedstrijd waarbij je 3-0 voorstaat met nog 10 minuten te spelen kan je dat makkelijk doen.

Ik weet het niet, maar ik hoor van mensen dat Labyad nu beter is dan Afellay op die leeftijd was (toen Afellay 16/17 was was ik zelf pas een jaar of 11 dus dat weet ik niet zo goed)... Vind Labyad wel heel erg opvallen. Snel, technisch, overzicht, als hij zich kan blijven ontwikkelen denk ik dat hij net zo goed (en bepalend) als Afellay kan worden.

Dylinho
19 februari 2010, 18:38
Kan hij niet een keer invallen voor Afellay?? Labyad is bijna op het niveau van Ibi. Terwijl Ibi laatste weken echt matig speelt.

BartR
19 februari 2010, 20:05
Ik betwijfel dat Labyad al bijna op het niveau van Ibi zit. Bij Jong PSV (in de beloftencompetitie) speelt hij zoals Ibi bij PSV 1 speelt. Maar ik betwijfel of Labyad dit ook in de Eredivisie kan.

Mercure
19 februari 2010, 21:02
Tuurlijk niet. Laat die jongen lekker rijpen.

CNG MrKrateos
23 februari 2010, 19:11
Er is voorlopig geen haast. Misschien ergens dit seizoen een keer in laten vallen, meer zeker niet. Laat hem de held bij Jong PSV worden, is al goed zat op zijn leeftijd.

Iraanse psv-fan
24 februari 2010, 14:41
Ik vind dat je hem af en toe mag inbrengen. Als hij zo vaak bij het eerste zit, dan breng je hem ook een keertje voor een kwartier in. Hij zal heus niet opgegeten worden door de tegenstanders.

Mercure
24 februari 2010, 15:25
Moeten we een keer niet met 1-0 voorstaan he :D

Iraanse psv-fan
24 februari 2010, 16:07
Moeten we een keer niet met 1-0 voorstaan he :D

Of: niet telkens met 1-0 winnen:p:D

Mocro
24 februari 2010, 21:17
Ik vind dat je hem af en toe mag inbrengen. Als hij zo vaak bij het eerste zit, dan breng je hem ook een keertje voor een kwartier in. Hij zal heus niet opgegeten worden door de tegenstanders.

Idd, ik wil wel eens zien wat die jongen in een eredivisiewedstrijd kan.

BoydJS
25 februari 2010, 22:05
Idd, ik wil wel eens zien wat die jongen in een eredivisiewedstrijd kan.

Ik denk dat die toch redelijk meekan.

vandaag debuut tegen HSV, en hij leed welliswaar een paar keer Balverlies maar ik heb hem ook een paar keer wat spelers van HSV zien uitspelen en die zijn over het algemeen toch wat beter als die van de gemiddelde eredivisie club.
Laat hem rest van het seizoen maar regelmatig invallen bij zeker gewonnen wedstrijden :D

Groenrijck
25 februari 2010, 22:40
Ik snap echt totaal niet waarom Rutten deze jongen op zo'n moment laat invallen.. Een wedstrijd met agressieviteit, veel druk, veel spanning, hoog niveau, hoog tempo en veel fisieke duels. Laat die jongen lekker zondag tegen RKC voetballen zodat ie wat meer tijd krijgt en meer z'n ding kan doen. Op deze manier had ik het gevoel namelijk dat het een prutser was terwijl dat waarschijnlijk niet het geval is..

Mercure
25 februari 2010, 22:43
De beste kansen kwamen via de vleugels. Kan je ook Amrabat inbrengen maar die is gewoon te licht voor dit niveau. Met Labyad heb je de kans dat door de onbevangenheid een wedstrijd wordt opengebroken. Een beetje de Hiddinktruc die dat met Aissati deed. Rutten probeerde het tegen Utrecht uit ook al met Ojo.

BartR
25 februari 2010, 23:41
Ik snap echt totaal niet waarom Rutten deze jongen op zo'n moment laat invallen.. Een wedstrijd met agressieviteit, veel druk, veel spanning, hoog niveau, hoog tempo en veel fisieke duels. Laat die jongen lekker zondag tegen RKC voetballen zodat ie wat meer tijd krijgt en meer z'n ding kan doen. Op deze manier had ik het gevoel namelijk dat het een prutser was terwijl dat waarschijnlijk niet het geval is..

Tsja, opzich kan ik het wel begrijpen. Je weet nooit hoe het uitpakt, zoals Arnout zegt.

Ook vind ik dat je nu wel ziet wat zo'n jongen kan. Je kan hem wel de laatste 10 minuten, met een 3-0 voorsprong tegen bijv. RKC laten spelen maar dan is de kans groot dat zodra hij de bal krijgt niemand hem aanvalt, hij alle tijd krijgt van de tegenstanders die wachten op het laatste fluitsignaal om lekker te kunnen gaan douchen. Nee dan heb ik het toch liever in een wedstrijd waarbij hij gelijk op de proef wordt gesteld. Sterker nog, het lijkt me voor hem ook beter, dan weet hij wat het niveau is van de Europa League en weet hij waar hij staat.

Sammehhh
26 februari 2010, 09:42
Mja ik had gemengde gevoelens... Amrabat kan nog wel eens een goaltje meepikken en heeft toch wel meer ervaring. Natuurlijk ook wel goed voor Labyad dat hij Europees mocht invallen... maar of het een verstandige keuze was op dat moment van de wedstrijd, ik denk van niet..

Perzian
26 februari 2010, 12:54
Rutten toont die jongen, juist door hem op zo'n moment in te brengen, hoeveel vertrouwen hij in hem heeft. Dat moet zo'n jongen natuurlijk ook een ontzettende boost geven. Ik vond het een goede zet, te meer omdat je eigenlijk niemand anders van echte kwaliteit hebt op het middenveld. Op deze manier kan je meteen zien of hij dat moordende tempo al aan kan.

Kruspe
26 februari 2010, 13:54
Rutten toont die jongen, juist door hem op zo'n moment in te brengen, hoeveel vertrouwen hij in hem heeft. Dat moet zo'n jongen natuurlijk ook een ontzettende boost geven. Ik vond het een goede zet, te meer omdat je eigenlijk niemand anders van echte kwaliteit hebt op het middenveld. Op deze manier kan je meteen zien of hij dat moordende tempo al aan kan.

Ik kan niet anders dan het er mee eens zijn met deze post. Al denk ik wel dat de standaardwissel: Koef voor Bakkal, en Toivonen 10 meter naar achteren beter was geweest. Maar als je Toivonen dan toch in de spits wil houden, dan maar deze oplossing.

CNG MrKrateos
26 februari 2010, 14:45
Ik vond het erg leuk dat hij erin kwam, voor hem zelf heel goed, alleen voor PSV in de wedstrijd niet meteen echt handig, denk ik.

Mercure
26 februari 2010, 18:31
Het is wel een copycat van Afellay trouwens :D Qua teksten ook al.

CNG MrKrateos
26 februari 2010, 21:25

Mooi hè? :)

Bacchus
1 maart 2010, 17:02
Mooi hè? :)
Dat weet ik niet. Ik denk dat het goed is om dicht bij jezelf te blijven.

CNG MrKrateos
1 maart 2010, 17:31
Dat weet ik niet. Ik denk dat het goed is om dicht bij jezelf te blijven.

Zeker ja, maar als hij nog zo jong is, en Ibi zijn grote voorbeeld is, vind ik het wel grappig. Hoe verder hij komt, hoe dichter hij bij zichzelf moet blijven uiteraard. Nu heb ik daar nog niet zoveel problemen mee.

Basc
1 maart 2010, 23:06

Lijkt me niet echt relevant om na de wedstrijd PSV - HSV te gaan lopen roepen: "Helemaal NIETS in Amsterdam" :D

Mocro
1 maart 2010, 23:16
Zeker ja, maar als hij nog zo jong is, en Ibi zijn grote voorbeeld is, vind ik het wel grappig. Hoe verder hij komt, hoe dichter hij bij zichzelf moet blijven uiteraard. Nu heb ik daar nog niet zoveel problemen mee.

Dat hij overeenkomsten toont met Afellay wil niet zeggen dat hij zich anders voordoet dan hij daadwerkelijk is, daarvoor moeten we hem persoonlijk kennen. Bovendien klinken alle opkomende talenten min of meer hetzelfde. Zoveel geks kunnen ze toch niet roepen...'ik moet nog veel leren'...'het smaakt naar meer'...'met beide benen op de grond blijven'...etc.

CNG MrKrateos
2 maart 2010, 16:47
Dat hij overeenkomsten toont met Afellay wil niet zeggen dat hij zich anders voordoet dan hij daadwerkelijk is, daarvoor moeten we hem persoonlijk kennen. Bovendien klinken alle opkomende talenten min of meer hetzelfde. Zoveel geks kunnen ze toch niet roepen...'ik moet nog veel leren'...'het smaakt naar meer'...'met beide benen op de grond blijven'...etc.

Ja, als hij dicht bij zichzelf blijft, en hij lijkt nog steeds op Afellay, kunnen we dat hem natuurlijk niet kwalijk nemen.

Mercure
5 maart 2010, 17:01
Dit topic mag verplaatst worden naar PSV Selectie & Technische staf :cool:

DeBlauweDraeck
5 maart 2010, 17:13
ja inderdaad. ben toch wel erg benieuwd naar hem, samen met die Eriksson van Ajax wordt er op dit moment door de media over hem erg lyrisch gedaan. We gaan 't wel weer zien natuurlijk ;)

Mercure
5 maart 2010, 17:16
Hij zal niet voor de basis zijn, is pas 16 (al wordt hij in maart 17 hoorde ik). Maar goed, leuk dat er opnieuw wat doorstroomt uit de jeugd.

CNG MrKrateos
5 maart 2010, 18:07
Vooral rustig laten komen. Hem het niet naar de bol te laten stijgen, we willen geen 2e Aissati...

The Joker
5 maart 2010, 19:00
ja inderdaad. ben toch wel erg benieuwd naar hem, samen met die Eriksson van Ajax wordt er op dit moment door de media over hem erg lyrisch gedaan. We gaan 't wel weer zien natuurlijk ;)

Nee, over Erikssen wordt lyrisch gedaan. Over Labyad niet zo. ;)

Kronos
5 maart 2010, 20:10
Nee, over Erikssen wordt lyrisch gedaan. Over Labyad niet zo. ;)

Dat gaat bij Ajax-talenten altijd zo, zeker als ze op tien spelen. Lekker zo laten, de druk wordt dan alleen maar onnodig groot. In de luwte is het zeker voor zo'n jonge speler lekkerder voetballen.

BartR
6 maart 2010, 09:09
Dat komt ook omdat Erikssen gelijk in de basis gezet wordt. PSV brengt talenten rustig, bij Ajax lijken ze de talenten soms zowat te laten ontploffen...

CNG MrKrateos
6 maart 2010, 10:07
Dat komt ook omdat Erikssen gelijk in de basis gezet wordt. PSV brengt talenten rustig, bij Ajax lijken ze de talenten soms zowat te laten ontploffen...

Heeft vooral ook te maken met Rutten <-> Jol. Niet alleen PSV <-> Ajax. Jol zet überhaupt iedere wedstrijd een ander team neer, basisspelers komen en gaan.

BartR
6 maart 2010, 10:12
Heeft vooral ook te maken met Rutten <-> Jol. Niet alleen PSV <-> Ajax. Jol zet überhaupt iedere wedstrijd een ander team neer, basisspelers komen en gaan.

Dat is waar... Ik snap Jols beleid sowieso niet. Speelt Sulejmani die eerste wedstrijd redelijk goed tegen Juventus en scoort hij wat goed is voor zijn vertrouwen, wordt dat vertrouwen door Jol persoonlijk volledig weggewerkt door hem de volgende eredivisie wedstrijden soms niet eens in de selectie op te nemen... Maar dit heeft inderdaad meer met Rutten te maken dan het beleid van PSV.

Mark van Bommel
6 maart 2010, 19:21
Dit topic mag verplaatst worden naar PSV Selectie & Technische staf :cool:

Doen we even dan:cool:.

BART96
8 maart 2010, 21:36
morgen wordt ie 17:)

RomarioDeSouzaFaria
19 maart 2010, 02:23
Hup 'Zaka' !

Deze jongen gaat ons langs Twente schieten.

senna
19 maart 2010, 11:01
Hup 'Zaka' !

Deze jongen gaat ons langs Twente schieten.

Laten we het hopen '' Souzy ''...:)

Kronos
6 oktober 2010, 19:09
Het is meen ik alweer een tijdje geleden dat ik deze jongen heb zien spelen in het tweede. Klopt dit? Waren we vorig seizoen dan toch te snel om deze jongen de hemel in te prijzen?

Spitske
7 oktober 2010, 13:47
KNVB-coach Wim van Zwam heeft Zakaria Labyad uit de selectie van het Nederlands elftal voor spelers onder 19 jaar verwijderd.

Het vertegenwoordigende elftal verblijft momenteel in Slovenië voor een EK-kwalificatietoernooi, maar de speler van PSV is inmiddels terug in Nederland.

Labyad had een aanvraag lopen bij de FIFA voor een overschrijving naar de Marokkaanse bond. Volgens de KNVB zijn de regels dat een speler niet namens Nederland kan spelen op het moment dat een dergelijke aanvraag aan de orde is.

Van Zwam reageert vanuit Slovenië tegen Voetbal International op het voorval. 'De zaak is vrij simpel. Het lijkt me vrij logisch dat een speler bij behandeling van zo'n aanvraag niet in actie kan komen.'

De bondscoach wil desgevraagd nog niet uitgebreid en open reageren op zijn beslissing Labyad per direct uit de selectie te verwijderen. 'Maar als je 1 en 1 bij elkaar optelt kun je denk ik wel invullen hoe ik over deze zaak denk.'

De KNVB komt later deze donderdag met een persbericht om de zaak verder toe te lichten. (Tom Wildvank)

bron: VI (http://www.vi.nl/Nieuws-item/187889/Coach-Van-Zwam-zet-Labyad-per-direct-op-vliegtuig.htm)

Is het voor deze jongen slim om over te stappen naar Marokko?
Denk dat hij best een kans heeft ooit oranje international te worden.
Voor PSV is het zowiezo slecht met de Africa cup enzo.

LeicesterPhoolies
7 oktober 2010, 13:57
bron: VI (http://www.vi.nl/Nieuws-item/187889/Coach-Van-Zwam-zet-Labyad-per-direct-op-vliegtuig.htm)

Is het voor deze jongen slim om over te stappen naar Marokko?
Denk dat hij best een kans heeft ooit oranje international te worden.
Voor PSV is het zowiezo slecht met de Africa cup enzo.

Het gaat er niet om wat PSV ervan denkt maar meer of Labyad zich Marokkaan voelt of Nederlander.

Spitske
7 oktober 2010, 14:04
Het gaat er niet om wat PSV ervan denkt maar meer of Labyad zich Marokkaan voelt of Nederlander.

Ja dat is zeker het belangrijkste, maar de manier waarop dit dan naar buiten
moet komen is een beetje jammer.

Iraanse psv-fan
7 oktober 2010, 14:10
Hmmm. Afellay is dus helemaal zijn voorbeeld....:cool:
Vind het niet zo slim en veel te vroeg van hem om nu al deze keuze te maken.
Gevoelsmatig heb ik daar ook vaak moeite mee: je bent hier geboren en getogen en heb je alles(natuurlijk is dat wel je eigen talent) aan hier en de genoten opleiding te danken, maar kies je toch voor het land waar je 1 keer per jaar op vakantie komt. Ik wil de gevoelens van zo'n jongen wel snappen, maar ik merk dat het me moeilijk lukt. Bovendien is psv daar toch ook de "dupe" van.....

RomarioDeSouzaFaria
7 oktober 2010, 15:05
Ik heb zelf geen dubbele nationaliteit, dus zou dan ook totaal niet weten hoe zo'n jongen over deze kwestie denkt. Wat dat betreft heb ik het een stuk makkelijker. Ten eerste kan ik niet zo goed voetballen en ten tweede heb ik maar 1 nationaliteit.

Dan kan ik wel zeggen dat ik liever zie dat hij voor Nederland kiest omdat het een goede voetballer is en dat we bij PSV nadeel hebben van bijvoorbeeld deelname aan de Afrika Cup, maar daar kan ik dus totaal geen oordeel over geven. Ik ken zijn situatie niet.

Mocro
8 oktober 2010, 00:43
Hij kan nog altijd switchen naar het grote Oranje. Daarom vind ik het wel goed dat hij het nu probeert, dan weet hij wat er komt kijken bij zijn keuze voor Marokko. Ik denk ook dat Pim Verbeek veel invloed heeft gehad op de keuze van die jongens.

Bacchus
8 oktober 2010, 08:01
Hij kan nog altijd switchen naar het grote Oranje. Daarom vind ik het wel goed dat hij het nu probeert, dan weet hij wat er komt kijken bij zijn keuze voor Marokko. Ik denk ook dat Pim Verbeek veel invloed heeft gehad op de keuze van die jongens.
Hij heeft in augustus reeds voor Marokko gekozen en gaat tóch met Nederland op stap. Kolder.

LeicesterPhoolies
8 oktober 2010, 11:05

Schijnbaar mag je als speler met een dubbele nationaliteit slechts 1x veranderen van land. als Labyad dus nu naar Marokko switcht, zit'ie er voor de rest van zijn leven aan vast.

Iraanse psv-fan
8 oktober 2010, 12:37
Hij heeft in augustus reeds voor Marokko gekozen en gaat tóch met Nederland op stap. Kolder.

Dat gevoel had ik dus ook: je gaat niet naar Slovenie om later je ploeggenoten en de staf zo plotseling in de steek te laten.

Mocro@: veel spelers zeggen vaak dat zij het nog niet weten. Als je op deze leeftijd al zo'n duidelijk besluit neemt, dan hoef je wat mij betreft ook niet meer terug te komen als je "gevoel" achteraf niet blijkt te kloppen. Een Heintje Davids kan je in de voetballerij niet gebruiken.
En ik denk eigenlijk eerder aan psv dan aan Oranje, omdat psv hem straks vaker midden in de competitie kwijt kan zijn.

Mocro
8 oktober 2010, 15:37

Hoezo? Ik kan me voorstellen dat hij denkt dat zolang je een bepaalde voetbalnationaliteit hebt je gewoon voor dat land mag uitkomen. PSV en/of zijn zaakwaarnemer hadden beter moeten weten.

Mocro
8 oktober 2010, 15:41
Dat gevoel had ik dus ook: je gaat niet naar Slovenie om later je ploeggenoten en de staf zo plotseling in de steek te laten.

Mocro@: veel spelers zeggen vaak dat zij het nog niet weten. Als je op deze leeftijd al zo'n duidelijk besluit neemt, dan hoef je wat mij betreft ook niet meer terug te komen als je "gevoel" achteraf niet blijkt te kloppen. Een Heintje Davids kan je in de voetballerij niet gebruiken.
En ik denk eigenlijk eerder aan psv dan aan Oranje, omdat psv hem straks vaker midden in de competitie kwijt kan zijn.

Als de regels het toelaten, dan doet het er weinig aan toe wat wij er van vinden. Dan is het voor PSV juist een extra aandachtspunt om zich in de breedte te versterken. Wat een speler ook kiest, er is altijd kritiek. Kies je voor Marokko, dan is dat dom en niet goed voor je carrière etc. Kies je voor Oranje dan twijfelen mensen aan je beweegredenen, omdat ze denken dat de keuze puur uit eigenbelang is genomen.

Mocro
8 oktober 2010, 15:42
Schijnbaar mag je als speler met een dubbele nationaliteit slechts 1x veranderen van land. als Labyad dus nu naar Marokko switcht, zit'ie er voor de rest van zijn leven aan vast.

Als dat waar is, dan houdt de discussie op. Ik heb altijd begrepen dat je niet meer kan switchen na een bepaalde leeftijd of na het spelen van het eerste A-interland.

LeicesterPhoolies
8 oktober 2010, 15:43
Als de regels het toelaten, dan doet het er weinig aan toe wat wij er van vinden. Dan is het voor PSV juist een extra aandachtspunt om zich in de breedte te versterken. Wat een speler ook kiest, er is altijd kritiek. Kies je voor Marokko, dan is dat dom en niet goed voor je carrière etc. Kies je voor Oranje dan twijfelen mensen aan je beweegredenen, omdat ze denken dat de keuze puur uit eigenbelang is genomen.

In een commentaar op dit bericht kwam ik ergens tegen dat vanwege Wilders meer van dit soort voetballers voor Marokko zou kiezen in plaats van Nederland. Denk jij dat daar een kern van waarheid in zit of is dat gewoon onzin?

Iraanse psv-fan
8 oktober 2010, 15:51

Ik heb ook hierboven aangegeven dat ik daar gevoelsmatig moeite mee heb;)
Dat laatste wat je zegt is absoluut waar.

Mocro
9 oktober 2010, 01:01
In een commentaar op dit bericht kwam ik ergens tegen dat vanwege Wilders meer van dit soort voetballers voor Marokko zou kiezen in plaats van Nederland. Denk jij dat daar een kern van waarheid in zit of is dat gewoon onzin?

Het zou een rol kunnen spelen, maar dat zou je individueel aan de spelers moeten vragen. Ik denk dat bijv. voor Amrabat de concurrentie op zijn positie doorslaggevend is.

Bacchus
9 oktober 2010, 09:00
Hoezo? Ik kan me voorstellen dat hij denkt dat zolang je een bepaalde voetbalnationaliteit hebt je gewoon voor dat land mag uitkomen. PSV en/of zijn zaakwaarnemer hadden beter moeten weten.

Een glazen bol vertelt je wat hij wellicht zou kunnen denken en als dat geen uitkomst biedt, ligt het aan de zaakwaarnemer. Ik heb je wel eens betere argumenten aan zien dragen.

Het is gewoon stom om met de nationale selectie op stap te gaan, van een land waarvan je hebt aangegeven er niet voor uit te willen komen.

Mercure
9 oktober 2010, 12:01
Niet alleen dat, hij heeft het ook niet verteld. Als alles besproken was, was er niks aan de hand. Maar hij gaat gewoon vrolijk op stap alsof er niks aan de hand is terwijl hij weet dat hij er de volgende wedstrijd niet meer bij is.

Mocro
9 oktober 2010, 16:42
Een glazen bol vertelt je wat hij wellicht zou kunnen denken en als dat geen uitkomst biedt, ligt het aan de zaakwaarnemer. Ik heb je wel eens betere argumenten aan zien dragen.

Het is gewoon stom om met de nationale selectie op stap te gaan, van een land waarvan je hebt aangegeven er niet voor uit te willen komen.

Glazen bol? Waar heb jij het over? Van de FIFA mag hij officieel gewoon nog voor Nederland uitkomen. De KNVB houdt er andere regels op na. Is het realistisch om van een 17-jarige te verwachten dat hij de regels van de KNVB kent? Als hem was verteld dat hij niet mocht spelen, dan was hij toch niet gegaan. Daar heeft hij toch mensen binnen en buiten de club voor? Zoals Derksen gisteren ook aangaf hadden ze ook binnen de KNVB, waar ze op de hoogte zijn van de situatie, moeten ingrijpen.

Mocro
9 oktober 2010, 16:43
Niet alleen dat, hij heeft het ook niet verteld. Als alles besproken was, was er niks aan de hand. Maar hij gaat gewoon vrolijk op stap alsof er niks aan de hand is terwijl hij weet dat hij er de volgende wedstrijd niet meer bij is.

Als de KNVB het weet, dan zou de bondscoach het ook moeten weten. Het is niet aan een jeugdspeler om met de bondscoach te praten over dit soort zaken. Het gaat via officiële kanalen.

Bacchus
9 oktober 2010, 16:52
Glazen bol? Waar heb jij het over? Van de FIFA mag hij officieel gewoon nog voor Nederland uitkomen. De KNVB houdt er andere regels op na. Is het realistisch om van een 17-jarige te verwachten dat hij de regels van de KNVB kent? Als hem was verteld dat hij niet mocht spelen, dan was hij toch niet gegaan. Daar heeft hij toch mensen binnen en buiten de club voor? Zoals Derksen gisteren ook aangaf hadden ze ook binnen de KNVB, waar ze op de hoogte zijn van de situatie, moeten ingrijpen.
De glazen bol sloeg op wat jij je voor zou kunnen denken dat een ander denkt. ;)

Maar effe serieus;
Daar heeft hij zijn mensen voor... Hij weet toch zelf wel wat hij besloten heeft? Wat is dat nou voor iets raars? Gaat je verstand op nul zodra je getekend hebt bij een voetbalclub? Kom op, man.
Hij is toch niet ineens veranderd in een alzheimerpatiënt?

En dat Derksen iets zegt, maakt niet dat het ook zwaarder weegt. Ik meen me te kunnen herinneren dat jij zijn mening eerder als vermaak ziet, dan als leidend.

Mocro
9 oktober 2010, 17:18
De glazen bol sloeg op wat jij je voor zou kunnen denken dat een ander denkt. ;)

Maar effe serieus;
Daar heeft hij zijn mensen voor... Hij weet toch zelf wel wat hij besloten heeft? Wat is dat nou voor iets raars? Gaat je verstand op nul zodra je getekend hebt bij een voetbalclub? Kom op, man.
Hij is toch niet ineens veranderd in een alzheimerpatiënt?

En dat Derksen iets zegt, maakt niet dat het ook zwaarder weegt. Ik meen me te kunnen herinneren dat jij zijn mening eerder als vermaak ziet, dan als leidend.

Nogmaals officieel volgens de FIFA mag hij gewoon de wedstrijd spelen. Zolang de overgang niet rond is, zal dat volgens hun regels geen probleem zijn. Ik vind het dus aannemelijk dat hij met die insteek het vliegtuig in is gestapt. Je doet nu net alsof zijn zaakwaarnemer en mensen binnen PSV tegen hem hebben gezegd dat hij volgens de KNVB niet meer mee mag en hij toch gewoon heeft besloten om mee te reizen. Dat zou stom zijn ja.

Als Derksen chargerend spelers, trainers of clubs afserveert, op een manier zoals alleen hij dat kan, zie ik dat als vermaak. Als hij inhoudelijk over zaken praat, dan steek ik daar wel wat van op. Hij loopt al 40 jaar mee in het vak en weet heus wel hoe het er bij de KNVB aan toe gaat. Het is een controlerende organisatie en die zouden bij het zien van de selectie vraagtekens bij de naam Labyad moeten zetten. Ze waren daar allemaal gewoon op de hoogte van zijn aanvraag. Des te vreemder dat de bondscoach er niets van af wist, aangezien hij onderdeel van de KNVB is. Maar het zal wel de schuld van Labyad zijn dat ze bij de KNVB intern zo goed communiceren. :p

Bacchus
9 oktober 2010, 17:36
Nogmaals officieel volgens de FIFA mag hij gewoon de wedstrijd spelen. Zolang de overgang niet rond is, zal dat volgens hun regels geen probleem zijn. Ik vind het dus aannemelijk dat hij met die insteek het vliegtuig in is gestapt. Je doet nu net alsof zijn zaakwaarnemer en mensen binnen PSV tegen hem hebben gezegd dat hij volgens de KNVB niet meer mee mag en hij toch gewoon heeft besloten om mee te reizen. Dat zou stom zijn ja.

Als Derksen chargerend spelers, trainers of clubs afserveert, op een manier zoals alleen hij dat kan, zie ik dat als vermaak. Als hij inhoudelijk over zaken praat, dan steek ik daar wel wat van op. Hij loopt al 40 jaar mee in het vak en weet heus wel hoe het er bij de KNVB aan toe gaat. Het is een controlerende organisatie en die zouden bij het zien van de selectie vraagtekens bij de naam Labyad moeten zetten. Ze waren daar allemaal gewoon op de hoogte van zijn aanvraag. Des te vreemder dat de bondscoach er niets van af wist, aangezien hij onderdeel van de KNVB is. Maar het zal wel de schuld van Labyad zijn dat ze bij de KNVB intern zo goed communiceren. :p

Je doet nou net alsof het voor hem een verrassing is dat hij een keuze heeft gemaakt eerder dit jaar. Daar was hij zelf bij. Dan ga je toch niet met een ander land in een vliegtuig zitten?

Je laatste zin scharen we maar onder de chargerende 'Derksen' opmerkinkjes. ;)

Mocro
9 oktober 2010, 17:49
Je doet nou net alsof het voor hem een verrassing is dat hij een keuze heeft gemaakt eerder dit jaar. Daar was hij zelf bij. Dan ga je toch niet met een ander land in een vliegtuig zitten?

Je laatste zin scharen we maar onder de chargerende 'Derksen' opmerkinkjes. ;)

Waarom niet? Als je voor Marokko kiest, dan wil dat niet automatisch zeggen dat je tegen Oranje bent. Zie het als een lidmaatschap. Pas als die officieel is beëindigd maak je een overstap naar een andere team.

Ik vind het verder wel logisch dat de KNVB het moment van het niet uit mogen komen op een eerder moment laat ingaan, daar waar de FIFA het tot het laatste moment mogelijk maakt. De vraag is alleen bij wie de fout ligt dat het zover is gekomen dat een speler voor niets een verre reis aflegt. Jij zoekt het bij de speler...ik eerder bij de KNVB, zijn begeleiding en PSV. In die volgorde.

Mercure
9 oktober 2010, 17:50
Als de KNVB het weet, dan zou de bondscoach het ook moeten weten. Het is niet aan een jeugdspeler om met de bondscoach te praten over dit soort zaken. Het gaat via officiële kanalen.

Misschien. Maar de bondscoach had aan Labyad gevraagd om hem op de hoogte te houden omdat hij van het dilemma wist. Als je dan een keuze gemaakt hebt en je vervolgens bij het team dat niet je keuze is aankomt, is het aardig om dat te vertellen. Dan kan het allemaal bij de KNVB foutgegaan zijn, prima, maar dat is geen excuus.

Mocro
9 oktober 2010, 17:52
Misschien. Maar de bondscoach had aan Labyad gevraagd om hem op de hoogte te houden omdat hij van het dilemma wist. Als je dan een keuze gemaakt hebt en je vervolgens bij het team dat niet je keuze is aankomt, is het aardig om dat te vertellen. Dan kan het allemaal bij de KNVB foutgegaan zijn, prima, maar dat is geen excuus.

Waar heb jij dat gelezen? Ik ben namelijk niet op de hoogte van wat jij hier aangeeft. Als dat zo is, dan heeft Labyad het niet goed aangepakt.

Mercure
9 oktober 2010, 18:55
'Zakaria heeft het vertrouwen bij Onder 19 beschaamd'
Vrijdag, 8 oktober 2010 om 10:26

Bondscoach Wim van Zwam van het Nederlands elftal voor spelers onder de negentien jaar is bijzonder teleurgesteld in Zakaria Labyad. De middenvelder van PSV ging gewoon mee met de nationale ploeg naar Slovenië, waar Oranje een EK-kwalificatietoernooi speelt, maar liet aldaar weten dat hij voor Marokko wilde uitkomen. Labyad is direct op het vliegtuig naar huis gezet en Ajacied Davy Klaasen is opgetrommeld als vervanger.

"Ik heb Zakaria met de situatie geconfronteerd en hij gaf toe dat hij voor Marokko had gekozen", zegt Van Zwam in gesprek met OnsOranje. "Ik respecteer zijn keuze, heb hem succes gewenst, de hand geschud en hem uit de selectie gehaald. De manier waarop hij het heeft aangepakt, verdient absoluut niet de schoonheidsprijs."

Een maand geleden waren er ook al geruchten over de keuze van de PSV'er. "Toen verzekerde Zakaria mij dat hij nog geen keuze had gemaakt. Vervolgens hebben we afgesproken dat hij mij zou informeren bij nieuwe ontwikkelingen. Dat is niet gebeurd. Het had dus zomaar kunnen zijn dat we de EK-kwalificatie met een niet-speelgerechtigde speler hadden afgewerkt, met alle gevolgen van dien. We werken bij Onder 19 op basis van vertrouwen en dat vertrouwen heeft Zakaria beschaamd."

Van Zwam belde ook met technisch directeur van de Marokkaanse bond Pim Verbeek: “Hij heeft mij uitgelegd dat Zakaria van alle consequenties op de hoogte was, als hij voor Marokko zou kiezen. Kijk, die jongen heeft onmiskenbaar specifieke kwaliteiten, laat dat duidelijk zijn. Maar het gaat erom dat hij die kwaliteiten ondergeschikt maakt aan het teambelang. Als Zakaria open kaart had gespeeld, dan hadden we op een andere manier afscheid van elkaar genomen. Ik hoop daarom dat hij hier van leert."

Mocro
9 oktober 2010, 19:02
Ok, ik had dit berichtje niet gelezen, dan kan Labyad bij het rijtje hoofdschuldige wat ik eerder heb opgesomd. Niet goed aangepakt.

Bacchus
9 oktober 2010, 21:25
Waarom niet? Als je voor Marokko kiest, dan wil dat niet automatisch zeggen dat je tegen Oranje bent. Zie het als een lidmaatschap. Pas als die officieel is beëindigd maak je een overstap naar een andere team.

Ik vind het verder wel logisch dat de KNVB het moment van het niet uit mogen komen op een eerder moment laat ingaan, daar waar de FIFA het tot het laatste moment mogelijk maakt. De vraag is alleen bij wie de fout ligt dat het zover is gekomen dat een speler voor niets een verre reis aflegt. Jij zoekt het bij de speler...ik eerder bij de KNVB, zijn begeleiding en PSV. In die volgorde.
Ja, precies. Overal, behalve...:rolleyes:

Edit: Rechtgezet zie ik.

De Bouterbaas
11 oktober 2010, 13:10
Het zou een rol kunnen spelen, maar dat zou je individueel aan de spelers moeten vragen. Ik denk dat bijv. voor Amrabat de concurrentie op zijn positie doorslaggevend is.
Ik denk dat het in het geval Amrabat geen kwestie is van concurrentie. Hij komt simpelweg zwaar tekort om ooit uitgekozen te worden voor het NL elftal. (hoewel, dan is er feitelijk ook sprake van concurrentie, maar laat ik het zo zeggen: er moeten tenminste 20 spelers op zijn positie zwaar geblesseerd zijn wil Bertje 'm selecteren).

Mocro
11 oktober 2010, 17:11
Ik denk dat het in het geval Amrabat geen kwestie is van concurrentie. Hij komt simpelweg zwaar tekort om ooit uitgekozen te worden voor het NL elftal. (hoewel, dan is er feitelijk ook sprake van concurrentie, maar laat ik het zo zeggen: er moeten tenminste 20 spelers op zijn positie zwaar geblesseerd zijn wil Bertje 'm selecteren).

Noem ze eens alle 20. Ik ben benieuwd. :p Want zo erg is het volgens mij nou ook weer niet. Er zijn niet zoveel buitenspelers in NL, maar zijn concurrentie is jong en gaat nog jaren mee. Ik durf te stellen dat Amrabat het aan de rechterkant bij Oranje beter zou doen dan Kuyt. Die gast komt niemand voorbij en geeft ook geen voorzet af....maar hij werkt wel hard. :rolleyes:

Bacchus
11 oktober 2010, 20:05
Noem ze eens alle 20. Ik ben benieuwd. :p Want zo erg is het volgens mij nou ook weer niet. Er zijn niet zoveel buitenspelers in NL, maar zijn concurrentie is jong en gaat nog jaren mee. Ik durf te stellen dat Amrabat het aan de rechterkant bij Oranje beter zou doen dan Kuyt. Die gast komt niemand voorbij en geeft ook geen voorzet af....maar hij werkt wel hard. :rolleyes:
Amrabat loopt minstens 1 iemand voorbij als hij een actie maakt...zichzelf. :D
Zodra Nordin minder druistig wordt, zie ik 'm nog wel belangrijk worden. Tot die tijd is het middenmoot.

KoningAlexIV
11 oktober 2010, 21:38
Vergeet niet dat Labyad pas 17 is he.. spelers als Sneijder, van der Vaart etc. zijn toch wel al ongeveer 27 ofzo? Tegen de tijd dat Labyad 24/25 is, zijn de meeste van deze spelers al bijna gestopt met hun carriere. En hij is nu al één van de betere voor zijn leeftijd, als hij zich gewoon zo door blijft ontwikkelen zou hij Oranje nog best eens kunnen halen.

Mocro
11 oktober 2010, 22:04
Amrabat loopt minstens 1 iemand voorbij als hij een actie maakt...zichzelf. :D
Zodra Nordin minder druistig wordt, zie ik 'm nog wel belangrijk worden. Tot die tijd is het middenmoot.

Tuurlijk, maar qua dreiging is Amrabat 10x waardevoller dan Kuyt. Dat zegt meer over Kuyt dan over Amrabat. Ik zie het gewoon niet in hem. Bij Feyenoord was hij een geweldige spits die wekelijks het net vond, nu is er toch weinig over gebleven van wat eens een gevaarlijke aanvaller was.

Bacchus
11 oktober 2010, 22:47
Tuurlijk, maar qua dreiging is Amrabat 10x waardevoller dan Kuyt. Dat zegt meer over Kuyt dan over Amrabat. Ik zie het gewoon niet in hem. Bij Feyenoord was hij een geweldige spits die wekelijks het net vond, nu is er toch weinig over gebleven van wat eens een gevaarlijke aanvaller was.

Kuyt is inderdaad een dravertje geworden.

Mocro
13 oktober 2010, 02:33
Ja, precies. Overal, behalve...:rolleyes:

Edit: Rechtgezet zie ik.

Zal ik het weer krom zetten?

Heb je het filmpje van de VI-watcher gezien? Daarin zegt hij dat de KNVB Labyad bewust had uitgenodigd voor een interland om hem nog over te halen toch voor Oranje te blijven spelen. Toen hij zijn poot stijf hield hebben ze hem naar huis gestuurd. Ze waren volgens hem dus allemaal op de hoogte van zijn overschrijving. Dat zet het voor mij toch weer in een iets ander daglicht.

Kronos
13 oktober 2010, 10:31
Ik vind het ook vreemde beslissingen van die jongens. Spelen voor een jeugdelftal van je land vind ik absoluut niet te vergelijken met spelen voor het échte nationale team. Ik zou dus totdat ik voor de 'eerste elftallen' in aanmerking kom gewoon lekker voor de makkelijkste optie kiezen, en dat is Oranje. Dan hoef je veel minder ver te reizen, da's gewoon beter voor jezelf. Als de tijd dan komt dat de bondscoach van Marokko of Nederland je wil oproepen, dan maak je een echte keuze. Maar dit vind ik een beetje onzin, eerlijk gezegd. Vraag me dan ook af hoe die Verbeek het klaar heeft gekregen om ál die jongens over te halen.

Pavlos
13 oktober 2010, 12:17
Ik vind het ook vreemde beslissingen van die jongens. Spelen voor een jeugdelftal van je land vind ik absoluut niet te vergelijken met spelen voor het échte nationale team. Ik zou dus totdat ik voor de 'eerste elftallen' in aanmerking kom gewoon lekker voor de makkelijkste optie kiezen, en dat is Oranje. Dan hoef je veel minder ver te reizen, da's gewoon beter voor jezelf. Als de tijd dan komt dat de bondscoach van Marokko of Nederland je wil oproepen, dan maak je een echte keuze. Maar dit vind ik een beetje onzin, eerlijk gezegd. Vraag me dan ook af hoe die Verbeek het klaar heeft gekregen om ál die jongens over te halen.

Als er 1 schaap over de dam is. Het is ook gemakkelijk om je vrienden te volgen.

Bacchus
13 oktober 2010, 12:21
Zal ik het weer krom zetten?

Heb je het filmpje van de VI-watcher gezien? Daarin zegt hij dat de KNVB Labyad bewust had uitgenodigd voor een interland om hem nog over te halen toch voor Oranje te blijven spelen. Toen hij zijn poot stijf hield hebben ze hem naar huis gestuurd. Ze waren volgens hem dus allemaal op de hoogte van zijn overschrijving. Dat zet het voor mij toch weer in een iets ander daglicht.
Zondermeer! Ik vind dit gewoon ronduit onbeschoft. Zeker gezien de trap die ze hem in de media na gaven.

Sjoerd93
7 december 2010, 16:47
Toch opvallend dat Labyad dit jaar nog zo weinig minuten krijgt.
Oke, hij is nog erg jong, maar zijn doorbraak vorig jaar was spectaculair met 2 goals (waarvan een hele mooie) tegen Groningen. Het is het grootste talent uit de opleiding, maar zit de laatste tijd vaak ook niet meer bij de wedstrijdselectie.
Als ik het goed heb heeft hij dit jaar alleen een paar minuutjes meegedaan tegen Spakenburg.

BoydJS
8 december 2010, 15:14
Toch opvallend dat Labyad dit jaar nog zo weinig minuten krijgt.
Oke, hij is nog erg jong, maar zijn doorbraak vorig jaar was spectaculair met 2 goals (waarvan een hele mooie) tegen Groningen. Het is het grootste talent uit de opleiding, maar zit de laatste tijd vaak ook niet meer bij de wedstrijdselectie.
Als ik het goed heb heeft hij dit jaar alleen een paar minuutjes meegedaan tegen Spakenburg.

zal (hopelijk) nog wel komen, we zitten nu op de helft van het seizoen.
alleen ben ik het er wel mee eens dat er gewoon bepaalde wedstrijden zijn waar die jonge jongens gewoon eens een invalbeurt verdienen:)

Kentering
21 december 2010, 15:51
Hij was dan de vervanger van Afellay tegen Roda JC. In de traditie van de voetballerij, wordt een speler waar afscheid van genomen wordt, gewisseld door diens opvolger, mits die al in de gelederen is. Dus... afwachten.

Pavlos
21 december 2010, 16:04
Hij was dan de vervanger van Afellay tegen Roda JC. In de traditie van de voetballerij, wordt een speler waar afscheid van genomen wordt, gewisseld door diens opvolger, mits die al in de gelederen is. Dus... afwachten.

Labyad is meer aanvaller dan controleur. Hij kan nooit de taak van Ibi oppakken, daarnaast staat er met Toivonen al een man op 10. Ik denk dat het middenveld volledig overlopen gaat worden als Labyad echt de opvolger wordt.

Afellay heeft ook een belachelijk goede tackle in huis voor een speler als hij.

BartR
21 december 2010, 16:49
Twitter Thijs Slegers op de dag van de wedstrijd:

#labyad nu wel bij de 18. Zal ws invallen voor #afellay. Troonopvolger, dat verhaal. #Nijland naar de tribune, #amrabat ook
12:25 PM Dec 19th via Gravity

Maar persoonlijk denk ik niet dat hij de "opvolger" op de positie van Afellay is (zoals Pavlos zei, niet echt een controleur). Maar meer als "het grote talent uit eigen jeugd wat zich ontwikkeld tot een smaakmaker en sterkhouder", wat Afellay dus ook had.

huez
21 december 2010, 17:24
Twitter Thijs Slegers op de dag van de wedstrijd:

Maar persoonlijk denk ik niet dat hij de "opvolger" op de positie van Afellay is (zoals Pavlos zei, niet echt een controleur). Maar meer als "het grote talent uit eigen jeugd wat zich ontwikkeld tot een smaakmaker en sterkhouder", wat Afellay dus ook had.

Ik vind het wel weer jammer dat Nijland op de tribune zit.

Kentering
27 december 2010, 10:59
Ik denk niet dat labyad de kwaliteit van afellay heeft. hij is wel talent maar met minder kwaliteit.

En door veel te spelen wordt hij alleen maar beter. je moet niet verwachten, dat hij meteen alle wedstrijden zal spelen.

Mocro
27 december 2010, 11:17
Ik denk niet dat labyad de kwaliteit van afellay heeft. hij is wel talent maar met minder kwaliteit.

Labyad lijkt een betere trap te hebben. Is veel doelgerichter en haalt dus eerder de trekker over vergeleken met Afellay. Het is moeilijk in te schatten waar zijn top zal liggen, maar wat hij tot dusver bij (jong) PSV laat zien is echt niet minder als wat Afellay op zijn leeftijd liet zien.

BartR
27 december 2010, 12:00
Labyad lijkt een betere trap te hebben. Is veel doelgerichter en haalt dus eerder de trekker over vergeleken met Afellay. Het is moeilijk in te schatten waar zijn top zal liggen, maar wat hij tot dusver bij (jong) PSV laat zien is echt niet minder als wat Afellay op zijn leeftijd liet zien.

Precies, hij is pas 17, dan kan je erg moeilijk vergelijken, maar het feit dat hij vorig jaar al een aantal wedstrijden heeft gespeeld en daarin een prima indruk heeft gemaakt is alleen maar goed. Ik hoop echt dat hij net zo'n ontwikkeling als Afellay doormaakt en de potentiele opvolger van Toivonen kan worden (mocht Toivonen bijv. komende zomer vertrekken).

En wat jij zegt over zijn traptechniek, kan me nog wel (een van de) laatste wedstrijd van vorig seizoen herinneren waarbij hij van zijn medespelers een aantal kansen kreeg om van afstand op goal te schieten (waren er echt wel een stuk of 5, en dat waren dan vrije trappen die werden breedgelegd of corners die laag richting hem (randje 16) werd gespeeld). Elk schot wat hij toen lostte was levensgevaarlijk, ging vaak echt maar net over of naast, maar onhoudbaar voor de keeper.

En natuurlijk z'n goal aan het einde van het seizoen. Zie hem nog helemaal voor me, vanaf links, randje 16, krulletje in de verre hoek, keeper kansloos :D

Bacchus
27 december 2010, 14:29
toen ik hem vorig seizoen zag ,dacht wow dat is een tweede afellay. jammer genoeg was hij terug gevallen. Ik hoop dat hij tweede afellay wordt.
Dat hoop ik ook. In potentie is het in elk geval een goeie voetballer.
De tijd zal het leren.

Hustler
27 december 2010, 18:23
Dat hoop ik ook. In potentie is het in elk geval een goeie voetballer.
De tijd zal het leren.

De potentie is er idd, maar ik heb ooit al zoveel jonge spelers gezien waarbij we ik het idee had dat we weer een parel in huis hadden maar helaas de Fageners, Vonlanthens en Leandro's vallen vaak tegen als het er echt op aan gaat komen. Labyad heeft al een paar aardige invalbeurten gehad maar wat gebeurt er dus als hij met druk op zijn schouders moet gaan spelen.

Kevin Strootman
27 december 2010, 18:32
De potentie is er idd, maar ik heb ooit al zoveel jonge spelers gezien waarbij we ik het idee had dat we weer een parel in huis hadden maar helaas de Fageners, Vonlanthens en Leandro's vallen vaak tegen als het er echt op aan gaat komen. Labyad heeft al een paar aardige invalbeurten gehad maar wat gebeurt er dus als hij met druk op zijn schouders moet gaan spelen.
Dat klopt, wat doen mensen met talent, en hoe weten ze dat te ontwikkelen tot succes of juist niet of een beetje ? We weten het niet, wel weten we dat de acties van Zakaria een glimp van potentie geven om de acties later in een vaste actie of een vaste waarde te doen groeien en misschien wel verder. Nogmaals we weten het niet

Kronos
11 maart 2011, 10:01
thijsslegers
marcobinnekamp @ @thijsslegers Hoe zit het met het contract van Labyad? -->als hij voor juni 2012 niet een bep aant duels speelt mag hij voor een klein bedrag weg. Dat aant heeft ie nog lang niet

:(

Mocro
11 maart 2011, 10:39
Verlengen en verhuren, want dit heeft totaal geen zin op deze manier. Bakkal wil weg en Rutten was ontevreden over zijn houding, Toivonen geschorst en dan nog geen Labyad of Nijland in de basis. Zo jaag je de talenten die we hebben gewoon weg. Aangezien we al geen financiële mogelijkheden hebben om de transfermarkt op te kunnen is dit echt dodelijk gewoon.

Mercure
11 maart 2011, 17:29
Hij is gewoon nog niet goed genoeg. In alle wedstrijden behalve Groningen thuis heeft hij werkelijk niks toegevoegd. Ook in jong PSV valt hij maar matig op.

Hustler
11 maart 2011, 20:33
Verlengen en verhuren, want dit heeft totaal geen zin op deze manier. Bakkal wil weg en Rutten was ontevreden over zijn houding, Toivonen geschorst en dan nog geen Labyad of Nijland in de basis. Zo jaag je de talenten die we hebben gewoon weg. Aangezien we al geen financiële mogelijkheden hebben om de transfermarkt op te kunnen is dit echt dodelijk gewoon.

De oplossing is vandaag in huis gehaald want PSV heeft die jonge nigeriaan binnen gehaald. Labyad moet net als Nijland meer aan spelen toekomen, maar Rutten werkt met zo'n klein groepje spelers dat talenten nooit een kans krijgen.

Koja33
27 maart 2011, 18:21
Omdat ik voor werk in marokko zit, zag ik gisteren live de wedstrijd van het olympisch marokko. Labyad speelde prima wn scoorde uit een vrije trap. Pim verbeek gaf hem nr. 10: dat zal vertrouwen geven. Overigens was de keeper van mozambique hilarisch slecht; zou een mooi onderwerp voor vd goj zijn!

psvkiller
2 april 2011, 08:23
klopt iedereen mag elkaar in de selectie.
niemand heeft ooit ruzie.
dat vind ik wel goed.
want bij AJAX hebben ze vaak ruzie , met de trainer enzo.

Banaan
10 april 2011, 20:13
Speelde een lekkere wedstrijd tegen Heerenveen, een van de weinige waarbij ik denk van, ja die gaat nu iets goeds doen met de bal.. Datzelfde heb ik ook al een tijd bij Hutchinson (prima aanwinst).

Sjoerd93
11 april 2011, 19:24
Speelde een lekkere wedstrijd tegen Heerenveen, een van de weinige waarbij ik denk van, ja die gaat nu iets goeds doen met de bal.. Datzelfde heb ik ook al een tijd bij Hutchinson (prima aanwinst).

Labyad op rechts was wel verfrissend idd. Van Lens in de spits ben ik niet zo'n fan, maar aangezien Berg al helemaal een groot drama is mag Rutten het van mij wel laten staan zo.

senna
11 april 2011, 19:53

In ieder geval een speler met overtuiging, een van de weinigen op dit moment, als hij speelt als gisteren is het een verademing om hem aan het werk te zien. als je in een stroef draaiend elftal zo kan spelen moet het wel goed komen ( maar dat dacht ik met Aissati ook :( )

Pranjic
11 april 2011, 19:59
Labyad op rechts was wel verfrissend idd. Van Lens in de spits ben ik niet zo'n fan, maar aangezien Berg al helemaal een groot drama is mag Rutten het van mij wel laten staan zo.

Mee eens, Labyad en Zeefuik en misscchien ook wel Nijland hadden eerder/vaker speel minuten moeten krijgen.

Ik wil nog steeds Zoet eens in het doel zien bij PSV 1, ben benieuwd hoe hij daar zou keepen, bij de beloften doet hij het goed.

Mocro
16 april 2011, 15:47
Rutten: Labyad was er niet klaar voor

PSV-coach Fred Rutten heeft al veel langer met het idee gelopen om kansenmisser Marcus Berg in de spits te vervangen door Jeremain Lens. Alleen is hij er pas kort van overtuigd dat Zakaria Labyad een serieuze optie is voor de rechterflank.

Een jonge voetballer moet gas geven op de training, om te laten zien dat hij er bij hoort. Ook door persoonlijke teleurstelling gebeurde dat te weinig
Fred Rutten

Het talent uit de eigen opleiding was er nog niet klaar voor, vertelt Rutten tegenover het AD. 'Een jonge voetballer moet gas geven op de training, om te laten zien dat hij er bij hoort. Ook door persoonlijke teleurstelling gebeurde dat te weinig. Zakaria heeft de knop om gezet. PSV is geen Heerenveen of FC Utrecht, waar een talent vijf slechte wedstrijden mag spelen. Hier moet je gelijk presteren.'

Jeremain Lens maakt tot dusverre indruk als centrumspits. Hij was zondag betrokken bij beide doelpunten tegen Heerenveen en was donderdag tegen Benfica ook goed voor een treffer en een assist.

'Jeremain is conditioneel sterker geworden en neemt veel verantwoordelijkheid. Hij zit in een proces waarin ontwikkelen en presteren samen moet gaan. Dat gaat vrij snel, al zal het voor hem zelf nooit snel genoeg gaan.'

PSV staat voor vier finales, te beginnen met de uitwedstrijd tegen Heracles van morgenmiddag. ,,We moeten ze allemaal winnen,'' stelt Rutten. ,,Gelukkig zie ik in het team nog voldoende frisheid om voor de titel te gaan.''

Libaboy
16 april 2011, 16:27
Labyad is een heerlijke speler om te zien. Hij is niet bang om te schieten op goal of om de confrontatie op te zoeken, dat zagen we al tegen Coentrao. Verdedigend zat hij er ook een aantal keren heerlijk tussen.

Sjoerd93
16 april 2011, 19:13
Mark Looms is morgen geschorst en Heracles speelt waarschijnlijk met middenvelder Fledderus als linksback: Kansen voor Labyad.

McGuigan
17 april 2011, 15:13
Rutten overwoog dus al langer om Lens in de spits te zetten, maar deed dit niet omdat hij de optie voor de rechtervleugel, Labyad dus, nog niet zeker genoeg vond. Ik realiseer me dus net dat als Amrabat er nog geweest was er een zekerdere optie zou zijn geweest voor de rechtervleugel en Lens dus eerder in de spits en Berg op de bank gezet zou zijn. Gezien het gebrek aan goals van Berg en het nu al beter scorende PSV sinds Lens in de spits staat zou je dus weer kunnen zeggen dat de verkoop van een aanvallende speler in de winterstop PSV mogelijk het kampioenschap kost. :chinrub:

Tinnekes
17 april 2011, 21:20
Rutten overwoog dus al langer om Lens in de spits te zetten, maar deed dit niet omdat hij de optie voor de rechtervleugel, Labyad dus, nog niet zeker genoeg vond. Ik realiseer me dus net dat als Amrabat er nog geweest was er een zekerdere optie zou zijn geweest voor de rechtervleugel en Lens dus eerder in de spits en Berg op de bank gezet zou zijn. Gezien het gebrek aan goals van Berg en het nu al beter scorende PSV sinds Lens in de spits staat zou je dus weer kunnen zeggen dat de verkoop van een aanvallende speler in de winterstop PSV mogelijk het kampioenschap kost. :chinrub:

Dit is zo makkelijk....
Je kan namelijk ook dit zeggen: Door de verkoop van de overbodige Amrabat, krijgt eindelijk de (eigen) jeugd een kans in de vorm van Labyad!
Recht of krom lullend; ik zie liever Labyad dan Amrabat...

Jackal06
17 april 2011, 22:03
Dit is zo makkelijk....
Je kan namelijk ook dit zeggen: Door de verkoop van de overbodige Amrabat, krijgt eindelijk de (eigen) jeugd een kans in de vorm van Labyad!

idem

Davitamonnetje
17 april 2011, 23:31
Vond Labyad vandaag degelijk spelen. Deed geen gekke dingen, weinig balverlies, iig geen dom balverlies. Paar keer gevaarlijk aanwezig. Pass op Lens bij de 0-1 was van hem meende ik..?

Net als Tamata trouwens die ook degelijk speelde.

Kruspe
18 april 2011, 00:30
Mmm, Tamata had het nog erg moeilijk hoor. Maar deed het alleraardigst.

Labyad vind ik leuk. Zo een jonge jongen, en zo volwassen spelen. Ik wil hem niet ophemelen, maar zag hem alleraardigste dingen doen: slimme overtredingen (waar gek genoeg een keer zomaar geel om werd gegeven), drang naar voren, balbezit koesteren door achteruit naar de vrije man te spelen, goede acties, het slim vallen bij de rode kaart van Fledderus, en een hele aardige pass bij de 1-0.

Allemaal leuke dingen voor zo een jonge speler.

McGuigan
18 april 2011, 09:51
Dit is zo makkelijk....

Ik zeg absoluut niet dat ik er tegen ben dat Labyad een kans heeft gekregen, integendeel zelfs ik vind het prachtig. Maar ik schat de kans dat Amrabat eerder ingezet zou zijn dus wel groter in. En daarmee dus dat Berg eerder uit de basis zou zijn gehaald.

veldmannetje
18 april 2011, 13:06
Dit is zo makkelijk....

Als ik Amrabat recht ga lullen:
Hij wou eigenlijk alleen verhuurd worden omdat hij meer aan spelen wou toekomen, maar PSV wou hem verkopen om het geld dan te gebruiken om een andere spits der bij te halen.(De Sutter ), maar uiteindelijk was er finaciel niks mogelijk, wat weer aangeeft dat het finacieel bar slecht gaat met PSV en dat we zonder CL onze betere spelers moeten verkopen omdat weer sluitend te krijgen.
Heb zelfs gelezen dat het zelfs met CL een moeilijk verhaal gaat worden.
(Het voordeel van het nadeel is dan dat de eigen kweek meer kans krijgt, wat ik overigens zeer toejuich)
Bovendien geld Nordin nu zelfs als de beste aankoop van dit seizoen in de gehele turkse competitie.

ps. Ook frapant dat hij na de kritiek die hij gaf (Spakenburg voor de beker), steeds buiten de selectie werd gehouden door Rutten.
(op 1x na, in de laatse EL wedtrijd waar we al gekwalificeerd waren)

Als ik Amrabat ga krom lullen:
Tsja hij speelde vaker slecht dan goed voor PSV (wel frapant dat Arveladze hem wel aan 't voetballen krijgt), dus van veel van waarde was hij niet echt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel erg blij dat Laybad het nu eindelijk eens mag proberen. Bovendien brengt hij meer voetbal, snelheid en durf in het spel van PSV, dan voorheen het geval was met Berg.
En natuurlijk moet hij nog veel leren, maar hij heef veel potentie.

En wat Rutten zegt dat hij er nog niet klaar voor was tsja is moeilijk te bewijzen, ik bedoel hij heeft toen ook niet de kans gekregen.
Zeker toen Balasz zwaar aan het egotrippen was tegen de Rangers en Twente uit en tegen Utrecht thuis. (Hij negeerde Berg constant)
Had Rutten zeker Laybad eens in kunnen laten vallen, om het concept
Laybad--Lens--Balasz al eens uit te proberen.

Dus laat Laybad de laatste drie wedstrijden, maar mooi rechtsbuiten staan.

McGuigan
18 april 2011, 17:08
En wat Rutten zegt dat hij er nog niet klaar voor was tsja is moeilijk te bewijzen, ik bedoel hij heeft toen ook niet de kans gekregen.
Zeker toen Balasz zwaar aan het egotrippen was tegen de Rangers en Twente uit en tegen Utrecht thuis. (Hij negeerde Berg constant)
Had Rutten zeker Laybad eens in kunnen laten vallen, om het concept
Laybad--Lens--Balasz al eens uit te proberen.

Dus laat Laybad de laatste drie wedstrijden, maar mooi rechtsbuiten staan.

Ik denk dat Rutten met straatlengtes de meest geschikte persoon is om te bepalen of een jeugdspeler van PSV er klaar voor is om een basisplaats te krijgen tijdens een titelstrijd. Daar bedoel ik dus mee dat wij als fans van afstand daar absoluut niks over kunnen zeggen. Alleen een voorkeur aangeven die volledig afhankelijk is van sentiment en beelden van Jong PSV ;)
Ik ga er dus vanuit dat het dus niet zeker was dat Labyad er klaar voor was, en daarvanuitgaande concludeer ik dus dat Berg daarom langer is blijven staan, wat ons mogelijk goals heeft gekost. Dus trok ik de vergelijking met vorig seizoen waar het vertrek van Lazovic ons volgens sommigen het kampioenschap heeft gekost, of er iig een aandeel in heeft gehad. Dus stelde ik dat je zou kunnen zeggen dat de verkoop van Amrabat mogelijk hetzelfde gevolg zal hebben. Maar daar gaat nou dus niemand op in :chinrub: :p

veldmannetje
22 april 2011, 12:14
In principe is Rutten daar de meest geschikte persoon voor, maar heb ik wel zo mijn twijfels.

Maar die zekerheid had Rutten ook niet toen hij eindelijk Laybad op rechts ging neer zetten, trainingen is toch anders dan de wedstrijd. Maar hij door een invalbeurt van Laybad in eerdere wedstrijden, had hij het al eens kunnen proberen in de laatste kwartier ofzo. En dat is ook niet gebeurd.
Zijn basisplek tegen Heerenveen is 1x sinds de beker wedstrijd tegen Twente dat Laybad bij het 1e tussen de lijnen stond.

En het kampioenschap is nog niet verloren, maar je kunt stellen dat verlies van Afellay en Reis zwaardere weegt dan Amrabat. Waarvan ik vind dat hij heel goed kan voetballen, alleen dat het er bij PSV eigenlijk nooit uitkwam.
Toch jammer, en misschien had Rutten dan inderdaad Lens eerder naar het centrum geschoven als Nordin was gebleven, jammer genoeg zullen we dat nooit te weten komen

Bartjens
22 april 2011, 13:14
Ik denk dat Rutten met straatlengtes de meest geschikte persoon is om te bepalen of een jeugdspeler van PSV er klaar voor is om een basisplaats te krijgen tijdens een titelstrijd. Daar bedoel ik dus mee dat wij als fans van afstand daar absoluut niks over kunnen zeggen. Alleen een voorkeur aangeven die volledig afhankelijk is van sentiment en beelden van Jong PSV ;)
Ik ga er dus vanuit dat het dus niet zeker was dat Labyad er klaar voor was, en daarvanuitgaande concludeer ik dus dat Berg daarom langer is blijven staan, wat ons mogelijk goals heeft gekost. Dus trok ik de vergelijking met vorig seizoen waar het vertrek van Lazovic ons volgens sommigen het kampioenschap heeft gekost, of er iig een aandeel in heeft gehad. Dus stelde ik dat je zou kunnen zeggen dat de verkoop van Amrabat mogelijk hetzelfde gevolg zal hebben. Maar daar gaat nou dus niemand op in :chinrub: :p

Precies Rutten moet het vertrouwen in een speler hebben, wij mogen daar natuurlijk wel iets van vinden. Wij beschikken alleen idd over maar weinig informatie, en weten ook de argumenten van de trainer niet. Labyad is 17 jaar misschien last van een groeispurt of weet ik veel wat waardoor zijn prestaties minder werden.

Vertrek van Amrabat is voornamelijk financiele kwestie geweest denk ik. Gezien de liquiditeitspositie van PSV zou me dat niets verbazen.

Jackal06
22 april 2011, 13:23
toch zie ik het zitten in de jongen :D
ook al hebben we minder informatie dan fredje

CNG MrKrateos
22 april 2011, 13:30
Zakaaa! :) Lievelingetje in wording :)

PSVfan86
4 mei 2011, 11:34
Ik denk dat Zakaria Labyad het grootste talent is wat er momenteel in Eindhoven rond loopt. Ik hoop dat hij de nieuwe Afellay gaat worden. Hopen dat daar nu wel geld aan verdient gaat worden.

Bartjens
4 mei 2011, 15:12
EN ja hoor, we verwijten Fred dat hij niet snel genoeg jeugdspelers brengt.

Nu snap ik waarom.

Labyad speelde niet al te best tegen Vitesse, maar toen deze "kopspecialist" in de tweede helft een bal niet goed verwerkte met het hoofd, werd hij zowaar door zijn eigen supporters uitgefloten.

Fred neemt die gasten gewoon in bescherming tegen het eigen publiek.

Ons grootste talent en wij beginnen hem al weg te pesten als hij een bal verkeerd kopt!

Mocro
4 mei 2011, 15:35
EN ja hoor, we verwijten Fred dat hij niet snel genoeg jeugdspelers brengt.

Nu snap ik waarom.

Labyad speelde niet al te best tegen Vitesse, maar toen deze "kopspecialist" in de tweede helft een bal niet goed verwerkte met het hoofd, werd hij zowaar door zijn eigen supporters uitgefloten.

Fred neemt die gasten gewoon in bescherming tegen het eigen publiek.

Ons grootste talent en wij beginnen hem al weg te pesten als hij een bal verkeerd kopt!

Ja, zelfs bij een mislukte actie van Dzsudzsák hoorde ik een kort fluitmoment van een paar randdebielen. Ze zijn de weg kwijt.

Rutten zal natuurlijk het publiek niet zijn wisselbeleid laten bepalen. Anders had hij na de winterstop Engelaar en Berg vrij gegeven.

McGuigan
4 mei 2011, 15:45
Ja, zelfs bij een mislukte actie van Dzsudzsák hoorde ik een kort fluitmoment van een paar randdebielen. Ze zijn de weg kwijt.

Rutten zal natuurlijk het publiek niet zijn wisselbeleid laten bepalen. Anders had hij na de winterstop Engelaar en Berg vrij gegeven.

Wacht eens even, bij een mislukte actie zien wij geen passie, strijd of inzet. Fluiten is dan gewoon de enige gerechtvaardigde optie!

Kronos
4 mei 2011, 15:51
Wacht eens even, bij een mislukte actie zien wij geen passie, strijd of inzet. Fluiten is dan gewoon de enige gerechtvaardigde optie!

:bye:

McGuigan
4 mei 2011, 16:07
:bye:

:D

Zilte1983
4 mei 2011, 17:02

Passie, strijd of inzet zie ik liever de hele wedstrijd, niet na een mislukte actie.;)

McGuigan
4 mei 2011, 17:04
Ik had er dus toch n smiley bij moeten zetten.. :rolleyes: :p

The Joker
4 mei 2011, 17:19

Eens.

Kronos
4 mei 2011, 17:26
Ik had er dus toch n smiley bij moeten zetten.. :rolleyes: :p

Ik dacht dat ik de enige met dat probleem was. :o:p

McGuigan
4 mei 2011, 17:27
Eens.

Dit gaat een hele verkeerde kant op. Ik had er echt die smiley bij moeten zetten. :D

Libaboy
4 mei 2011, 21:32
Zakaria Labyad zegt dat hij veel geleerd heeft in zijn tweede jaar bij de A-selectie van PSV. De achttienjarige middenvelder speelde als rechtsbuiten zes competitiewedstrijden, drie duels in de KNVB-beker en twee in de Europa League. Tegen Benfica pikte hij bovendien zijn doelpunt mee. Het lot van negentiende of twintigste man viel Labyad in het verleden zwaar, zegt hij tegen Voetbal International. “Ik heb mentaal veel geleerd, want ik ben best vaak teleurgesteld geweest.”

“Daar sprak ik dan over met Youness Mokhtar, mijn vader en Ibrahim Afellay”, vervolgt Labyad. De geboren Utrechter zegt dat die spelers hem er telkens op wezen dat hij rustig moest blijven; zijn kans zou komen en dan moest hij er klaar voor zijn die te pakken. “De trainer heeft dat ook vaak tegen me gezegd. Natuurlijk dacht ik dan soms: Ja, jij hebt lekker praten, ik voetballen in het eerste elftal, maar er was ook altijd het gevoel dat ik moest blijven werken en knokken. Er zijn heel wat gesprekken met de trainer voor nodig geweest.”
“We hebben heel veel gesproken over hoe ik het best mijn ding kon doen”, vervolgt Labyad. “Op dit moment is de trainer van mening dat ik het goed doe, daarom sta ik in de basis.” Labyads goede vriend Luc Castaignos gaat in de zomer naar het grote Internazionale; de PSV'er blijft echter waar hij is. “Arsenal, Chelsea, Real Madrid, Valencia en Olympique Lyon hebben interesse getoond. Sowieso allemaal bij mij, enkele ook bij PSV. Ik heb er veel met Ibrahim over gesproken. Hij raadde me af al zo vroeg naar het buitenland te gaan. Vooral mijn moeder was erg blij, want anders was mijn vader met me meegegaan.”

Vz.nl

Jackal06
4 mei 2011, 22:09
wellicht goed voor de verkoop later.. ze volgen hem i.i.g.

robpsv11
4 mei 2011, 22:11
wellicht goed voor de verkoop later.. ze volgen hem i.i.g.

hij is in ieder geval niet zo dom als Castaignos

Jackal06
4 mei 2011, 22:15
hij is in ieder geval niet zo dom als Castaignos

geen idee wat verdient Castaignos daar :p
Labyad kan in iedergeval wel lekker voetballen hiero

robpsv11
4 mei 2011, 22:18
geen idee wat verdient Castaignos daar :p
Labyad kan in iedergeval wel lekker voetballen hiero

je bent 19 jaar en je hebt nog een hele mooi carriere voor je, bij Blackburn of Aston Villa verdien je ook goed, nu verpest hij gewoon zijn carriere

Jackal06
4 mei 2011, 22:34
je bent 19 jaar en je hebt nog een hele mooi carriere voor je, bij Blackburn of Aston Villa verdien je ook goed, nu verpest hij gewoon zijn carriere

zeker ook als je kijkt wat de kans is dat hij er snel wegkomt? jaaaa ik speel bij Inter mag altijd in de jeugd meedoen zit niet bij de selectie maar ik speel wel bij Inter

Mocro
24 juni 2011, 14:57
Labyad eerder dan verwacht op trainingsveld
Zakaria Labyad heeft vrijdag zijn eerste training van het nieuwe seizoen afgewerkt. Het achttienjarige talent van PSV had toestemming om tot komende donderdag vakantie te vieren, maar koos er zelf voor om eerder te starten.
Ook Cássio Ramos maakte vrijdagmorgen zijn rentree op het trainingsveld. De 24-jarige sluitpost, stand-in achter de Zweed Andreas Isaksson, stond afgelopen jaar tijdens twee duels onder de lat. Labyad kwam tot zeven optredens.

De meeste PSV-spelers waren donderdag al aan de voorbereiding begonnen. Vrijdag werkten zij opnieuw een rustige oefensessie af, meldt het Eindhovens Dagblad. Coach Fred Rutten koos ervoor om de nadruk te leggen op looptrainingen.

Thats the spirit! :clap:

Tkosse
24 juni 2011, 14:58
Zakaria Labyad heeft vrijdag zijn eerste training van het nieuwe seizoen afgewerkt. Het achttienjarige talent van PSV had toestemming om tot komende donderdag vakantie te vieren, maar koos er zelf voor om eerder te starten.
Ook Cássio Ramos maakte vrijdagmorgen zijn rentree op het trainingsveld. De 24-jarige sluitpost, stand-in achter de Zweed Andreas Isaksson, stond afgelopen jaar tijdens twee duels onder de lat. Labyad kwam tot zeven optredens.

De meeste PSV-spelers waren donderdag al aan de voorbereiding begonnen. Vrijdag werkten zij opnieuw een rustige oefensessie af, meldt het Eindhovens Dagblad. Coach Fred Rutten koos ervoor om de nadruk te leggen op looptrainingen.

Labyad wordt nog een grote. Ik hoop dat hij veel speelminuten krijgt dit seizoen.

niels
24 juni 2011, 15:01

Hij voelt z'n doorbraak al aankomen denk ik.

Sjoerd93
24 juni 2011, 22:26
Dát is de mentaliteit die we nodig hebben. Ik hoop echt dat hij volgend seizoen een basisplaats op het middenveld krijgt:)

boertjekoe
24 juni 2011, 23:32
Dát is de mentaliteit die we nodig hebben. Ik hoop echt dat hij volgend seizoen een basisplaats op het middenveld krijgt:)

Precies! Sowieso was Labyad toen hij de laatste competitierondes een basisplek toebedeelt kreeg de enige speler die met een winnaarsmentaliteit op het veld stond. Hij ging er als enige vol voor, en liet zijn overbetaalde teammaatjes zien hoe het eigenlijk hoorde. Wat een contrast was dat zeg, met zijn collega's. Dat hij fouten maakte was hem vergeven. Als de andere spelers net zo'n inzet hadden getoond als Labyad waren we afgelopen seizoen wél kampioen geweest, en al veel eerder dan op de laatste dag.

Bowden
25 juni 2011, 19:49
Labyad wordt nog een grote. Ik hoop dat hij veel speelminuten krijgt dit seizoen.

Hopelijk wordt ie ook -letterlijk- wat groter...

Gijs
25 juni 2011, 20:22
Hopelijk wordt ie ook -letterlijk- wat groter...

Dat is nergens voor nodig op zijn posities Messi en Sneijder zijn er ook gewoon gekomen. Ook Mertens, waarvan in zijn jeugd altijd werd gezegd dat hij te klein was, heeft ook een goed niveau gehaald (en zit wellicht nog niet aan zijn top).

Ik vind dat te klein zijn voor aanvallende middelvelders overrated (tenzij ze als schaduspits fungeren.) De enige posities waar lengte nut bij heeft zijn: Keeper (Logisch..), Verdedigers (Koprecht en intimideren, vooral CV's dan, bij opkomende backs hoeft het niet eens), Verdedigende middenvelders (Stevig blok..), en de diepe spits (Kopkracht, fysiek tegen verdedigers in kunnen gaan..)

Mocro
25 juni 2011, 20:25
Klopt, zolang hij maar fysiek sterker wordt. Lengte is ondergeschikt aan zijn voetbalkwaliteiten.

Bowden
25 juni 2011, 20:25
Dat is nergens voor nodig op zijn posities Messi en Sneijder zijn er ook gewoon gekomen. Ook Mertens, waarvan in zijn jeugd altijd werd gezegd dat hij te klein was, heeft ook een goed niveau gehaald (en zit wellicht nog niet aan zijn top).

Ik vind dat te klein zijn voor aanvallende middelvelders overrated (tenzij ze als schaduspits fungeren.) De enige posities waar lengte nut bij heeft zijn: Keeper (Logisch..), Verdedigers (Koprecht en intimideren, vooral CV's dan, bij opkomende backs hoeft het niet eens), Verdedigende middenvelders (Stevig blok..), en de diepe spits (Kopkracht, fysiek tegen verdedigers in kunnen gaan..)

Los daarvan (de noodzaak die ik terdege onderken) is het gewoon een stuk intimiderender als je tegen 11 × 2,00 meter lang + breed speelt dan tegen 11 × 1,50 meter lang speelt.

Mocro
25 juni 2011, 20:26
Los daarvan (de noodzaak die ik terdege onderken) is het gewoon een stuk intimiderender als je tegen 11 × 2,00 meter lang + breed speelt dan tegen 11 × 1,50 meter lang speelt.

Barcelona en Engelaar...meer zeg ik niet. :p

Bowden
25 juni 2011, 20:28
Barcelona en Engelaar...meer zeg ik niet. :p

Wat hebben die er mee te maken? Ik heb het hier over een psychologisch effect en Barcelona speelt vals/wordt niet juist bestraft.

Lezen IS lastig. Dank voor bewijs.

psverinamsterdam
25 juni 2011, 20:33
Wat hebben die er mee te maken? Ik heb het hier over een psychologisch effect en Barcelona speelt vals/wordt niet juist bestraft.

Het zit je wel hoog he, dat je het er elke keer met de haren bij sleept.

Mocro
25 juni 2011, 20:33

Engelaar is 3 meter en volgens mij raakt niemand van dat soort type spelers in de war. Barcelona boezemt, ondanks hun lengte, alle ploegen angst in. en vals spelen? Tsja, als jij je wil bezighouden met complottheoriën...:rolleyes:

Gijs
25 juni 2011, 20:38

Dat wel, maar een aanvallende middenvelder moet niet intimiderend zijn. Die moet gewoon klein en snel zijn dat je de trage intimiderende verdedigers gewoon te snel voorbij bent.

Je moet intimideren tijdens het verdedigen. Geloof me, je vind echt geen aanvallers die verdedigers kunnen intimideren kwa groot en breed zijn. Je vind alleen aanvallers die verdedigers kunnen intimideren met techniek, snelheid en doelgerichtheid.

Daarnaast gaat groot (1.85+) en technisch zeer bekwaam bijna niet samen. Je merkt gewoon dat grote mensen over het algemeen hun lichaam minder onder controle hebben dan kleine mensen. En om als buitenspeler te spelen is je lichaam onder controle hebben ook echt wel belangrijk.

Goede aanvallende middenvilders zijn over het algemeen gewoon niet heel groot. (Messi 1.69, Ribery 1.70, Robben 1.83, Ozil 1.80, Sneijder 1.70, van der Vaart 1.70, Nasri 1.78, Wilshere 1.70, Arshavin 1.72) Ik heb nu even random wat namen gegoogled van goede aanvallende middenvelders. Daar past Labyad prima tussen met zijn 1.74..

1psv1
25 juni 2011, 21:27
Dat wel, maar een aanvallende middenvelder moet niet intimiderend zijn. Die moet gewoon klein en snel zijn dat je de trage intimiderende verdedigers gewoon te snel voorbij bent.

Je moet intimideren tijdens het verdedigen. Geloof me, je vind echt geen aanvallers die verdedigers kunnen intimideren kwa groot en breed zijn. Je vind alleen aanvallers die verdedigers kunnen intimideren met techniek, snelheid en doelgerichtheid.

Daarnaast gaat groot (1.85+) en technisch zeer bekwaam bijna niet samen. Je merkt gewoon dat grote mensen over het algemeen hun lichaam minder onder controle hebben dan kleine mensen. En om als buitenspeler te spelen is je lichaam onder controle hebben ook echt wel belangrijk.

Goede aanvallende middenvilders zijn over het algemeen gewoon niet heel groot. (Messi 1.69, Ribery 1.70, Robben 1.83, Ozil 1.80, Sneijder 1.70, van der Vaart 1.70, Nasri 1.78, Wilshere 1.70, Arshavin 1.72) Ik heb nu even random wat namen gegoogled van goede aanvallende middenvelders. Daar past Labyad prima tussen met zijn 1.74..

messi links buiten ribbery links buiten robben rechtsbuiten van der vaart cm effe wat uit mijn hoofd verbeterd maar langs zijn als cam is zeker wel handig kijk toivonen zonder zijn lengte had hij maar de helft van zijn goals gehad (kop goals) maar het ligt eraan hoe je speelt als je met echte buitenspelers speelt is handig dat er iemand is om hem in te koppen (doedelzak waar toivonen (cam) hem er in kopt maar met buiten spelers als robben hoef je niet lang te zijn omdat de meeste ballen over de grond komen omdat robben naar binnen komt

Gijs
25 juni 2011, 21:31
messi links buiten ribbery links buiten robben rechtsbuiten van der vaart cm effe wat uit mijn hoofd verbeterd maar langs zijn als cam is zeker wel handig kijk toivonen zonder zijn lengte had hij maar de helft van zijn goals gehad (kop goals) maar het ligt eraan hoe je speelt als je met echte buitenspelers speelt is handig dat er iemand is om hem in te koppen (doedelzak waar toivonen (cam) hem er in kopt maar met buiten spelers als robben hoef je niet lang te zijn omdat de meeste ballen over de grond komen omdat robben naar binnen komt

Ik heb het over aanvallende middenvelders. Daar bedoel ik ook rechtsbuiten en linksbuiten mee, aangezien Labyad echt niet alleen op cam kan spelen maar net zo goed rechtsbuiten als linksbuiten. Daarnaast is van der Vaart echt wel meer een CAM dan een CM, net als Afellay (Die bij ons ook een tijdje als CM speelde). Dat van der Vaart regelmatig als CM wordt opgesteld is gewoon om meer aanvallende impulsen van centraal in het middenveld te geven.

Daarnaast is diegene die hoort te kopppen de spits in het systeem wat PSV speelt, de CAM moet uit de tweede lijn kunnen schieten of het balletje doorgeven aan de spits. Een voorbeeld Nederland speelt ongeveer hetzelfde systeem, en wie staat daar op CAM, juist Sneijder, ook 0,0 kopkracht.

boertjekoe
25 juni 2011, 21:47
Engelaar is 3 meter en volgens mij raakt niemand van dat soort type spelers in de war. Barcelona boezemt, ondanks hun lengte, alle ploegen angst in. en vals spelen? Tsja, als jij je wil bezighouden met complottheoriën...:rolleyes:

Precies, Barca met een leger aan dwergjes speelt elk reuzenelftal helemaal zoek. Lengte is niet intimiderend, het is slungeling en sloom. Bewijs hiervan vind je in ons eigen elftal.

Bartjens
25 juni 2011, 22:47
Precies, Barca met een leger aan dwergjes speelt elk reuzenelftal helemaal zoek. Lengte is niet intimiderend, het is slungeling en sloom. Bewijs hiervan vind je in ons eigen elftal.

Toch heeft Bowden wel een punt.
Bij Liverpool is niet voor niets de deurpost van de eigen kleedkamer lager.

Barca is de uitzondering op de regel.

Gijs
25 juni 2011, 23:04
Toch heeft Bowden wel een punt.
Bij Liverpool is niet voor niets de deurpost van de eigen kleedkamer lager.

Barca is de uitzondering op de regel.

Lengte maakt uit, maar niet voor de positie waar Labyad speelt. Geef eens een voorbeeld van een aanvallende middenvelder die wereldtop is en echt groot. Vast dat er wel een paar rondlopen, maar ik kom vooral op kleine spelers uit..

Bartjens
25 juni 2011, 23:18
Lengte maakt uit, maar niet voor de positie waar Labyad speelt. Geef eens een voorbeeld van een aanvallende middenvelder die wereldtop is en echt groot. Vast dat er wel een paar rondlopen, maar ik kom vooral op kleine spelers uit..

Da's waar, specifiek Labyad maakt niet uit. Maar als je er een stuk of 8 bij hebt lopen die moeten bukken omdat ze anders hun hoofd stoten tegen de deurpost!
Oke Barca lacht daarom, de rest zal ff slikken.

Gijs
25 juni 2011, 23:44
Da's waar, specifiek Labyad maakt niet uit. Maar als je er een stuk of 8 bij hebt lopen die moeten bukken omdat ze anders hun hoofd stoten tegen de deurpost!
Oke Barca lacht daarom, de rest zal ff slikken.

Klopt zeker centraal in de verdediging zie ik niets liever dan een paar stevige beren. Denk aan Alex, Stam, Terry, Ferdinand, Pique, Vidic.

Barcelona is inderdaad wat dat betreft een uitzondering. Die hebben zelfs de beste wat kleinere verdediger ter wereld in huis, Puyol. Maar dat is ondanks zijn kleine gestalte nog steeds een beer :D

pelemario
26 juni 2011, 11:26

. Je merkt gewoon dat grote mensen over het algemeen hun lichaam minder onder controle hebben dan kleine mensen. En om als buitenspeler te spelen is je lichaam onder controle hebben ook echt wel belangrijk.

Daarnaast gaat groot (1.85+) en technisch zeer bekwaam bijna niet samen En toen dacht ik aan Lange Jan, Kieft en zelfs Eijckelkamp, we hebben zelfs zo'n lange zweed of deen voorin gehad. Idd Op lengte moeilijk te kloppen maar over de grond soms wat houterig maar wel geschikt als aanspeelpunt en doortikker. Dit soort speler mis ik nu wel bij PSV, in 4-4-2 met Toivonen misschien mogelijk.....!!!!!!

Ken-nem Nie
26 juni 2011, 18:08
Daarnaast gaat groot (1.85+) en technisch zeer bekwaam bijna niet samen En toen dacht ik aan Lange Jan, Kieft en zelfs Eijckelkamp, we hebben zelfs zo'n lange zweed of deen voorin gehad. Idd Op lengte moeilijk te kloppen maar over de grond soms wat houterig maar wel geschikt als aanspeelpunt en doortikker. Dit soort speler mis ik nu wel bij PSV, in 4-4-2 met Toivonen misschien mogelijk.....!!!!!!

Die Rene Eijkelkamp was toch veel technischer dan je dacht.
De steekbal, balaanname en wegdraaien deed hij vaak foutloos.
Zulk kwaliteit zie je niet meer rondlopen hier in NL.

Iraanse psv-fan
26 juni 2011, 22:34

ha ha ha Barcelona speelt vals: ja ja, want zij hebben eigenlijk hele slechte voetballers maar zij winnen toch alles met vals spel, ha ha ha....:lol:
Als je nog meer grappen hebt dan kun je die droppen in het moppen-topic:clap:

Kruspe
26 juni 2011, 22:36
Heren, het gaat hier over Labyad. ;)

Off topic berichten worden vanaf nu verwijderd.

kezmanreturns
29 juni 2011, 15:09
PSV zou niet meer een koopende club zijn, maar meer op eigen jeugd gericht! (Marcel Brands).
Nou, niet waar dus. Ik denk dat Labyad zeer ontevreden is met de komst van Mertens en Wijnaldum!
Ik hoop dat Rutten hem niet als reserve gaat gebruiken. Desnoods, Manolev verkoopen, Hutch als RB en Strootman, Labyad en Toivonen op middenveld, Wijnaldum, Lens en Mertens in de aanval. Een nieuwe spits erbij betekent Labyad op de bank en Wijnaldum op het middenveld.
Seizoen is nog niet van start en al een ontevreden speeler. Of gaat Ola toch weg?

boekhout
29 juni 2011, 15:29
PSV zou niet meer een koopende club zijn, maar meer op eigen jeugd gericht! (Marcel Brands).
Nou, niet waar dus. Ik denk dat Labyad zeer ontevreden is met de komst van Mertens en Wijnaldum!
Ik hoop dat Rutten hem niet als reserve gaat gebruiken. Desnoods, Manolev verkoopen, Hutch als RB en Strootman, Labyad en Toivonen op middenveld, Wijnaldum, Lens en Mertens in de aanval. Een nieuwe spits erbij betekent Labyad op de bank en Wijnaldum op het middenveld.
Seizoen is nog niet van start en al een ontevreden speeler. Of gaat Ola toch weg?

Ik vind het leuk om te lezen, hoe jij eerst schrijft TE DENKEN dat Labyad ontevreden is en afsluit met een ontevreden speler als feit.....

Daarnaast ga ik er inderdaad vanuit dat Toivonen ook nog weg gaat. Vraag me niet waarom, maar dat gevoel heb ik, gezien de spelers die erbij zijn gekomen. Met dat geld zou je ook weer kunnen investeren op posities die in mijn ogen prioriteit hebben (spits,verdediger en als t ff kan nieuwe doelman)

Mocro
29 juni 2011, 15:44
Zal wel aan mij liggen, maar waarom deden ze niet zijn contract openbreken en verlengen vóór het halen van al die spelers. Maak gebruik van het positieve gevoel waarmee hij het afgelopen seizoen was geëindigd. Hij gaf een week op van zijn vakantie om te trainen. Ziet het helemaal zitten voor het komend seizoen, doe daar als club dan iets mee en leg hem voor de komende 4 jaar vast. Ik kan me voorstellen dat Labyad het nu wel even wil aanzien hoe het gaat lopen. Hij heeft van dichtbij meegemaakt wat er met Nijland is gebeurd.

kezmanreturns
29 juni 2011, 15:48
Ik vind het leuk om te lezen, hoe jij eerst schrijft TE DENKEN dat Labyad ontevreden is en afsluit met een ontevreden speler als feit.....

Daarnaast ga ik er inderdaad vanuit dat Toivonen ook nog weg gaat. Vraag me niet waarom, maar dat gevoel heb ik, gezien de spelers die erbij zijn gekomen. Met dat geld zou je ook weer kunnen investeren op posities die in mijn ogen prioriteit hebben (spits,verdediger en als t ff kan nieuwe doelman)

Een vraagteken was beter geweest maar je was sneler, dan heb ik maar zo gelaten zonder edit.

Iraanse psv-fan
29 juni 2011, 16:09
Zal wel aan mij liggen, maar waarom deden ze niet zijn contract openbreken en verlengen vóór het halen van al die spelers. Maak gebruik van het positieve gevoel waarmee hij het afgelopen seizoen was geëindigd. Hij gaf een week op van zijn vakantie om te trainen. Ziet het helemaal zitten voor het komend seizoen, doe daar als club dan iets mee en leg hem voor de komende 4 jaar vast. Ik kan me voorstellen dat Labyad het nu wel even wil aanzien hoe het gaat lopen. Hij heeft van dichtbij meegemaakt wat er met Nijland is gebeurd.

idd. En hij ziet dat een sabajo werkloos rondloopt, een Josemar Makiaval naar Eindhoven gaat en dat psv niet Mokhtar een kans geeft maar men de dure spelers als Mertens en Wijnaldum haalt, terwijl Labyad volgens Rutten als voorbeeld diende voor de rest van de groep, ondanks zijn leeftijd.
Ik zeg niet dat Sabajo wat kon worden, maar mij gaat het er om dat psv steeds een ander een eerlijkere kans geeft dan de eigen jeugd. Die anderen mogen falen, een dik salaris verdienen en geen ontwikkeling boeken, maar bleven er in staan, terwijl Labyad heel hard moest werken om te bewijzen dat ie er ook wat van kon, of terwijl Nijland en Bakkal wel werden afgerekend op de sporadische kansen die ze kregen.

Bartjens
29 juni 2011, 17:32
Labyad gaat de plek van Afellay innemen. Let maar op.
Hutch is geblesseerd, uitgelezen kans voor Labyad om zich te bewijzen. Komt hij ook beter uit de verf als op de flank.

Harmeulius
29 juni 2011, 19:12
Labyad gaat de plek van Afellay innemen. Let maar op.
Hutch is geblesseerd, uitgelezen kans voor Labyad om zich te bewijzen. Komt hij ook beter uit de verf als op de flank.

Totdat Hutch terug is dan ziet ie weer op de bank. Labyad is een groot talent maar voorlopig nog lang niet van het niveau van Hutch.

Ik verwacht zelf dat Toivonen vertrekt en dat Rutten kiest voor Lens centraal met Labyad en Mertens op de flanken.

Mocro
29 juni 2011, 19:29
Totdat Hutch terug is dan ziet ie weer op de bank. Labyad is een groot talent maar voorlopig nog lang niet van het niveau van Hutch.

Ik verwacht zelf dat Toivonen vertrekt en dat Rutten kiest voor Lens centraal met Labyad en Mertens op de flanken.

Labyad kun je niet met Hutchinson vergelijken. Zijn compleet andere type voetballers. Ik vraag me wel af wat jij bedoelt met niveau. Want Hutchinson vind ik in aanvallend opzicht niet iets bijzonders hebben. Alleen de goal uit bij Excelsior was mooi om te zien. Labyad zal verdedigend wel minder zijn, maar ik denk dat hij op die positie meer voetbal zal brengen en daar zou ik altijd voor kiezen. Ook al gun ik Hutchinson ook gewoon een basisplek. Hij geeft altijd alles.

Harmeulius
29 juni 2011, 19:44
Labyad kun je niet met Hutchinson vergelijken. Zijn compleet andere type voetballers. Ik vraag me wel af wat jij bedoelt met niveau. Want Hutchinson vind ik in aanvallend opzicht niet iets bijzonders hebben. Alleen de goal uit bij Excelsior was mooi om te zien. Labyad zal verdedigend wel minder zijn, maar ik denk dat hij op die positie meer voetbal zal brengen en daar zou ik altijd voor kiezen. Ook al gun ik Hutchinson ook gewoon een basisplek. Hij geeft altijd alles.

Met niveau bedoel ik dat ik denk (ik durf geen garantie te geven ik kan het fout hebben.) dat Hutchinson gewoon een betere voetballer is en dat dat zich uit in:

beter passen
beter weten waar je moet staan waar je moet lopen wat je moet doen etc.

Kortom dat komt ook heel veel door ervaring.

Ik denk daarintegen wel dat Labyad de potentie heeft beter te worden als Hutchinson.

Ik ben het idd met je eens dat Hutchinson en Labyad totaal andere voetballers zijn, maar ik denk dat puur op de kwaliteiten voor een centrale middenvelder (want daar ging het mij even om) Hutchinson een betere keus is als Labyad, daarmee wil ik er op doelen dat Labyad een onderlinge concurentiestrijd niet zal winnen(het ging er namelijk even over dat wanneer Labyad Hutchinson vervangt nu hij geblesseerd is, hij zodra Hutchinson weer terug is hij zijn plek kwijt is.)

Over het aanvallen: ik heb met Hutchinson niet echt het idee dat hij niet goed is in aanvallen, maar ik denk dat hij eens wat meer vertrouwen mag hebben, ik zie hem zelden een actie maken of eens uithalen, iets wat Labyad wel durft. Van mij mag een speler best wel eens een actie maken of uithalen dat zie je idd bij Hutch helaas erg weinig, toch ben ik blij met Hutchinson wat mij betreft de beste aankoop van afgelopen seizoen.

Bartjens
29 juni 2011, 20:48

Precies en Labyad heeft tegen Benfica laten zien verdedigend wel degelijk zijn mannetje te kunnen staan.
En in lastige uitduels kun je ook altijd Hutch. nog brengen ipv Labyad, of een flankspeler.

Bartjens
29 juni 2011, 20:51
Met niveau bedoel ik dat ik denk (ik durf geen garantie te geven ik kan het fout hebben.) dat Hutchinson gewoon een betere voetballer is en dat dat zich uit in:

beter passen
beter weten waar je moet staan waar je moet lopen wat je moet doen etc.

Kortom dat komt ook heel veel door ervaring.

Ik denk daarintegen wel dat Labyad de potentie heeft beter te worden als Hutchinson.

Ik ben het idd met je eens dat Hutchinson en Labyad totaal andere voetballers zijn, maar ik denk dat puur op de kwaliteiten voor een centrale middenvelder (want daar ging het mij even om) Hutchinson een betere keus is als Labyad, daarmee wil ik er op doelen dat Labyad een onderlinge concurentiestrijd niet zal winnen(het ging er namelijk even over dat wanneer Labyad Hutchinson vervangt nu hij geblesseerd is, hij zodra Hutchinson weer terug is hij zijn plek kwijt is.)

Over het aanvallen: ik heb met Hutchinson niet echt het idee dat hij niet goed is in aanvallen, maar ik denk dat hij eens wat meer vertrouwen mag hebben, ik zie hem zelden een actie maken of eens uithalen, iets wat Labyad wel durft. Van mij mag een speler best wel eens een actie maken of uithalen dat zie je idd bij Hutch helaas erg weinig, toch ben ik blij met Hutchinson wat mij betreft de beste aankoop van afgelopen seizoen.

Niet helemaal mee eens, er zijn maar weinig spelers die zo goed kunnen afjagen als Hutch. Maar voetballend (aanvallend), passing en creativiteit is Labyad een stuk beter.

Heb Hutch. vaak in een goede aanvallende positie gezien voor en steekbal of iets derelijks en dat hij dan een balletje terug geeft.

Harmeulius
29 juni 2011, 22:03
Niet helemaal mee eens, er zijn maar weinig spelers die zo goed kunnen afjagen als Hutch. Maar voetballend (aanvallend), passing en creativiteit is Labyad een stuk beter.

Heb Hutch. vaak in een goede aanvallende positie gezien voor en steekbal of iets derelijks en dat hij dan een balletje terug geeft.

Vandaar dat ik zei dat Hutch wat meer lef mag tonen, hij mag best eens een steekpass geven, van afstand schieten of een man uitspelen. Dat mag best een keer mis gaan.

Verder zijn we het idd niet helemaal met elkaar eens, maar daar is een forum/discussie ook voor.

Bartjens
29 juni 2011, 22:11
Vandaar dat ik zei dat Hutch wat meer lef mag tonen, hij mag best eens een steekpass geven, van afstand schieten of een man uitspelen. Dat mag best een keer mis gaan.

Verder zijn we het idd niet helemaal met elkaar eens, maar daar is een forum/discussie ook voor.

Zeker discussie maakt het leuk.
Ik denk dat het bij Hutch. alleen niks te maken heeft met lef, maar niet zien.
Zeker in de kleine ruimte, in uitwedstrijden tegen sterke tegenstanders zou ik altijd Hutch. opstellen.

Kronos
30 juni 2011, 12:09
Ik denk ook wel dat Zakaria een 'controlerende' rol aan zou kunnen. Misschien ligt hem dat nog wel natuurlijker als Afellay. Labyad is dan misschien wel kleiner, maar heeft wel een gedrongen bouw waardoor hij van nature krachtiger is dan Ibi. Alleen zou Labyad wel iemand naast hem moeten hebben staan met een fatsoenlijke tackle. Als Strootman zich goed doorontwikkeld, zou hij best een duo met Zakaria kunnen vormen.

Iraanse psv-fan
30 juni 2011, 13:26

Wat een onzin, hij heeft 3x meer talent dan twee Hutchts bij elkaar. En goed genoeg is oud genoeg. Van Hutchinson gaat er geen enkele dreiging uit, hij neutraliseert slechts. Hoevaak heeft hij gescoord als opkomende middenvelder met al zijn "ervaring"? Daarom mag hij ook wat mij betreft de plek van die hersenloze Manloev gaan innemen i.p.v. het spel stilleggen en steeds om zich heen kijken. Voor mij is hij een type Culina en meer niet.

Bartjens
30 juni 2011, 21:21
Wat een onzin, hij heeft 3x meer talent dan twee Hutchts bij elkaar. En goed genoeg is oud genoeg. Van Hutchinson gaat er geen enkele dreiging uit, hij neutraliseert slechts. Hoevaak heeft hij gescoord als opkomende middenvelder met al zijn "ervaring"? Daarom mag hij ook wat mij betreft de plek van die hersenloze Manloev gaan innemen i.p.v. het spel stilleggen en steeds om zich heen kijken. Voor mij is hij een type Culina en meer niet.

Nou er is niemand die zo goed kan afjagen als Hutch. Als die je op de hielen zit kan je het vergeten.
Als recht-back vind ik hem echter een stuk minder dan Manolev.

PSVwatbenjemooi
30 juni 2011, 22:04
Barcelona is inderdaad wat dat betreft een uitzondering. Die hebben zelfs de beste wat kleinere verdediger ter wereld in huis, Puyol. Maar dat is ondanks zijn kleine gestalte nog steeds een beer :D

Dani Alves :P

RomarioDeSouzaFaria
30 juni 2011, 23:44
Labyad kan toch nog vaak genoeg invallen? Hij kan invallen voor Lens, Mertens, Wijnaldum en Hutchinson (als die naast Strootman komt te spelen). Als hij elke wedstrijd minimaal een half uur speelt, dan maakt hij ook grote stappen. Wanneer hij dat goed doet, dan komt hij vanzelf in de basis.

Iraanse psv-fan
30 juni 2011, 23:52
Nou er is niemand die zo goed kan afjagen als Hutch. Als die je op de hielen zit kan je het vergeten.
Als recht-back vind ik hem echter een stuk minder dan Manolev.

Sorry maar ik heb niet zo veel met type spelers als Hutchinson of Culina. Voor mij zijn het besluiteloze spelers die wel nuttig werk doen maar meer dan dat hebben ze dan ook niet. Een type Labyad is een straatschoffie, speelt met flair, wil altijd de bal hebben en schiet als die een kleine kans ziet. Dit soort middenvelders zie je niet vaak. Hij doet mij denken aan Sneijder toen die net bij ajax begon, al was Sneijder natuurlijk een supertalent, tweebenig en met veel goals.

Kronos
1 juli 2011, 00:02
Sorry maar ik heb niet zo veel met type spelers als Hutchinson of Culina. Voor mij zijn het besluiteloze spelers die wel nuttig werk doen maar meer dan dat hebben ze dan ook niet. Een type Labyad is een straatschoffie, speelt met flair, wil altijd de bal hebben en schiet als die een kleine kans ziet. Dit soort middenvelders zie je niet vaak. Hij doet mij denken aan Sneijder toen die net bij ajax begon, al was Sneijder natuurlijk een supertalent, tweebenig en met veel goals.

Of je er veel mee hebt of niet, ze zijn nodig.

Iraanse psv-fan
1 juli 2011, 00:10

Dat begrijp ik ook maar als ik MOET kiezen dan kies ik voor een speler met durf en flair. Ik had ook nooit wat met Simons of Culina. Voor mij zijn ze slechts nodig als ze ook enorm goed kunnen voetballen, een type Busquets, al is hij een naar mannetje maar daar hebben we het nu even niet over.

TiezZ
1 juli 2011, 00:25

ik vind het zelfs een genot om naar te kijken als hij een goede partij speelt. Zeer verdienstelijk, doet ook weinig domme dingen. Beetje n speler zoals Vogel (maar dan iets minder domme acties tot nu toe). Niet zo vaak gevaarlijk maar zeer nuttig.

Mocro
1 juli 2011, 00:26

Niet in alle wedstrijden. Het is eigenlijk een zinloze discussie, we weten allemaal wat Rutten gaat kiezen. :p

Iraanse psv-fan
1 juli 2011, 09:45
Niet in alle wedstrijden. Het is eigenlijk een zinloze discussie, we weten allemaal wat Rutten gaat kiezen. :p

Ja Rutten gaat natruulijk de wedstrijden neutraliseren, met nuttige spelers, types als Hutch, Wuytens(als die weer beter is) en Engelaar:p

huez
1 juli 2011, 10:43
Ja Rutten gaat natruulijk de wedstrijden neutraliseren, met nuttige spelers, types als Hutch, Wuytens(als die weer beter is) en Engelaar:p

Het kan natuurlijk zo zijn, de kans is klein ik weet het, dat Rutten ook een ietsiepietsie heeft geleerd van vorig seizoen.

Bowden
1 juli 2011, 15:40
Het kan natuurlijk zo zijn, de kans is klein ik weet het, dat Rutten ook een ietsiepietsie heeft geleerd van vorig seizoen.

Denk je?

Anders heeft Engelaar zich ook schier onmogelijk gemaakt, mi. Die zal het wel merken, en anders in de shirtverkoop.

Bartjens
1 juli 2011, 15:55

Daarom Rutten heeft een voorkeur voor voetballende spelers op het middenveld. Ik denk dat Labyad daar een kans krijgt.

Mocro
1 juli 2011, 16:02
Daarom Rutten heeft een voorkeur voor voetballende spelers op het middenveld. Ik denk dat Labyad daar een kans krijgt.

Ik betwijfel het. Hij gaat het straks zo beredeneren dat er voorin al een surplus aan creatief talent staat en dat hij een steviger blok nodig heeft om het te compenseren. Ik was een grote voorstander van Rutten. Vond hem geweldig bij Twente en hij begon ook heerlijk bij PSV, mooie wedstrijden...maar het werd met de week krampachtiger en voorzichter. Ook het feit dat we 2 seizoenen achter elkaar hetzelfde zagen gebeuren getuigt niet bepaald van een ontwikkeling in de kwaliteiten van Rutten. Het wanhopig vasthouden aan spelers die echt een onvoldoende scoorden is eigenlijk iets wat niet des Ruttens is. Ik gun het hem echt van harte, maar heb nog steeds twijfels. Helemaal na de interviews die hij na zijn vakantie heeft gegeven. :o

Sjoerd93
1 juli 2011, 16:04
Labyad hoort gewoon in de basis. De laatste wedstrijden dit seizoen draaide hij al vrij gemakkelijk mee, terwijl hij nog geen 15 wedstrijden in PSV 1 heeft gespeeld en nog maar 18 is. Wat voor Mertens, Strootman en Wijnaldum geldt, geldt ook voor hem: Hij heeft echt de potentie om voor heel veel geld verkocht te worden.

Ik zie het duo Strootman-Labyad op het middenveld eigenlijk ook wel zitten. Dat klinkt heel aanvallend, maar het is verdedigend niet minder dan Engelaar-Afellay, waar Rutten de afgelopen eerste seizoenshelft mee speelde. En dat liep lekker. In de tweede seizoenshelft kwam Hutchinson erbij en die werd echt onmisbaar. Maar dat kwam ook doordat het voorin totaal niet liep. Dzsudzsák was lang uit vorm, over Berg hoef ik het niet te hebben, Toivonen heeft veel wedstrijden gemist en diens vervanger Bakkal speelde ook erg slecht. Aanvallend viel PSV gewoon ver terug t.o.v. de eerste seizoenshelft, voorin konden er geen ballen worden vastgehouden en daardoor had je een type als Hutchinson ook wel nodig op het middenveld.

Maar als PSV gaat spelen met Wijnaldum, Mertens, Toivonen en Lens heb ik er wel vertrouwen in dat het voorin weer gaat lopen. Zeker in de Eredivisie zal PSV gewoon heel veel balbezit hebben en dan is het best mogelijk om Labyad en Strootman als 'controleurs' op te stellen vind ik. Bovendien is het PSV publiek het voetbal van het afgelopen seizoen wel zat.

Mooi bijkomend voordeel vind ik dan dat je Hutchinson rechtsback kunt zetten. Met Manolev heb ik het wel een beetje gehad. Het is zeker een speler die inzet toont, maar er zijn ook andere dingen belangrijk. Bij tennis werkt men met onnodige fouten. Als je daar bij PSV een lijstje van maken, staat onze Bulgaar zeker bovenaan. Het rendement van Manolev is gewoon te laag. En dan doel ik niet op goals/assists maar gewoon op het percentage passes dat aankomt, nuttige acties en dergelijke.

4-3-3 variant:------------------------4-4-2:
Mertens-------Toivonen-------Lens-----------Toivonen----Lens------
--------------Wijnaldum--------------Mertens----------------Wijnaldum
--------Strootman---Labyad----------------Strootman---Labyad-------
Pieters------------------Hutchinson---Pieters---------------Hutchinson
----------Bouma---Marcelo--------------------Bouma---Marcelo-------
---------------Isaksson---------------------------Isaksson------------

TiezZ
1 juli 2011, 18:59
als labyad de verwachtingen helemaal inlost met de tijd, dan hoort ie op '10' te spelen of mss op de flank. Maar zeker niet zoals Ibi werd gebruikt.

Mss niet minder dan de Engelaar-Ibi combo maar zo geweldig ging dat nu ook weer niet... (lag vermoedelijk wel vooral aan engelaar :p )

Mocro
1 juli 2011, 19:44
Ik sluit me aan bij Sjoerd93. Geen speld tussen te krijgen. (Y)

Bartjens
1 juli 2011, 20:51

Behalve Hutch. als rechts-back. Als noodoplossing oke. Maar structureel niet. Manolev is op die plek zowel aanvallend als verdedigend beter. Voor de rest kan ik me helemaal vinden in het verhaal van Sjoerd.

Basc
1 juli 2011, 21:04

Afellay was de afgelopen anderhalf jaar fysiek ook wel gegroeid he, wat maakte dat hij op die controlerender positie uiteindelijk gemakkelijker uit de voeten kon. Ik weet niet of Labyad die ontwikkeling al heeft gemaakt.

Ik hoop dat hij het aan kan, want hoewel ik dan met pijn in het hart afscheid zou nemen van Hutchinson: ik zou PSV graag zien spelen met Labyad op het middenveld (liefst op 10 trouwens, maar dat zit er structureel niet in met alle nieuwe aankopen). Ik ben het wel met Bartjens eens dat Hutchinson geen permanente oplossing voor de rechtsback positie is.

Elders heb ik sowieso al eens gezegd dat Manolev nog een kans moet krijgen. Maar heeft hij voor de winterstop nog steeds zo'n enorme plaat voor zijn kop; dan zal die waarschijnlijk nooit meer verdwijnen, en moet je 'm dus maar verkopen. Dan zou Hutchinson op rechtsback kunnen. Maar liever zie ik daar dan Tamata, die met invalbeurten in de eerste seizoenshelft dan inmiddels heeft laten zien klaar te zijn voor het eerste.

Enniewee: Labyad moet erin!

Mocro
1 juli 2011, 21:30
Afellay was de afgelopen anderhalf jaar fysiek ook wel gegroeid he, wat maakte dat hij op die controlerender positie uiteindelijk gemakkelijker uit de voeten kon. Ik weet niet of Labyad die ontwikkeling al heeft gemaakt.

Ik hoop dat hij het aan kan, want hoewel ik dan met pijn in het hart afscheid zou nemen van Hutchinson: ik zou PSV graag zien spelen met Labyad op het middenveld (liefst op 10 trouwens, maar dat zit er structureel niet in met alle nieuwe aankopen). Ik ben het wel met Bartjens eens dat Hutchinson geen permanente oplossing voor de rechtsback positie is.

Elders heb ik sowieso al eens gezegd dat Manolev nog een kans moet krijgen. Maar heeft hij voor de winterstop nog steeds zo'n enorme plaat voor zijn kop; dan zal die waarschijnlijk nooit meer verdwijnen, en moet je 'm dus maar verkopen. Dan zou Hutchinson op rechtsback kunnen. Maar liever zie ik daar dan Tamata, die met invalbeurten in de eerste seizoenshelft dan inmiddels heeft laten zien klaar te zijn voor het eerste.

Is ook moeilijk. Het belangrijkste is in ieder geval dat ze kansen krijgen om zich te bewijzen. Je moet het uiteindelijk ook verdienen en dan vind ik hiërarchie niet zo belangrijk. Als een 18-jarige beter is dan een 30-jarige aanvoerder, dan moet je voor de jonge speler kiezen.

Hoetierick
1 juli 2011, 21:50

Het zijn nuttige spelers, als er voldoende anderen omheen staan die wel genoeg dreiging en voetballend vermogen hebben. Dan is het wel fijn als er iemand is die al het vuile werk opknapt. Maar je hebt helemaal gelijk, je zult Hutchinson nooit een hard schot op doel zien afvuren, of een splijtende pass zien geven. Inzet genoeg, prima mentaliteit, maar dan stopt het ook.

Maar Labyad maakte een uitstekende indruk, van mij mag ie in de basis.

Bartjens
1 juli 2011, 22:15

Hutch. hoeft niet meteen weg toch. In lastige uitwedstrijden kun je hem opstellen ipv Labyad of iemand anders.

Ken-nem Nie
2 juli 2011, 08:46
door het geweldig aankoopbeleid komt labyad alleen aan de bak als het elftal bestaat uit 1 groot middenveld.

psverinamsterdam
5 juli 2011, 13:23
Voetbalzone.nl

Labyad stapt met nog onbekende blessure van trainingsveld PSV
Dinsdag, 5 juli 2011 om 13:20

PSV is kortgeleden met de voorbereiding op het nieuwe seizoen begonnen, maar moet Zakaria Labyad misschien wel enige tijd missen. Het Eindhovens Dagblad meldt dat de jonge aanvaller met een nog onbekende blessure van het trainingsveld stapte, dinsdagmorgen.
De ernst van de kwetsuur is nog niet bekend. Wel heeft trainer Fred Rutten aan het medium bevestigd dat Labyad dinsdagavond niet aanwezig zal zijn bij de oefenwedstrijd van PSV tegen Halsteren. Het is nog niet zeker of in dat duel ook nieuwkomers Georginio Wijnaldum, Kevin Strootman en Dries Mertens aan bod zullen komen.
Labyad (18) heeft er net twee seizoenen bij de A-selectie van PSV opzitten. De aanvaller zag concurrenten als Nordin Amrabat en Balázs Dzsudzsák de afgelopen maanden al weggaan uit Eindhoven. Rutten gaf hem vorig seizoen vijf keer de kans in de basis en liet hem twee keer invallen. In de Europa League tegen Benfica maakte hij zijn enige doelpunt.

De Bouterbaas
5 juli 2011, 13:25

Yeah right en daarom domineren ze al jarenlang in Europa en in Spanje. Ze zullen vast een steuntje in de rug hebben gekregen, mar zelfs de meest objectieve kijker zal toch zien dat ze met afstand beter voetballen dan vrijwel iedere andere club.

TiezZ
5 juli 2011, 15:11
jammer van die blessure, hopelijk niet al te erg.

door het geweldig aankoopbeleid komt labyad alleen aan de bak als het elftal bestaat uit 1 groot middenveld.

des te meer reden om extra zijn best te doen, als Mertens zijn top weet te behalen bij PSV en Labyad gaat zo door met zijn ontwikkeling dan zie ik Lens nog wel eens op de bank belanden.

Yeah right en daarom domineren ze al jarenlang in Europa en in Spanje. Ze zullen vast een steuntje in de rug hebben gekregen, mar zelfs de meest objectieve kijker zal toch zien dat ze met afstand beter voetballen dan vrijwel iedere andere club.

mss speelden ze stiekem met 12...

Tkosse
5 juli 2011, 15:52
thijsslegers thijsslegers
#labyad kreeg schop op knie. Morgen naar ziekenhuis voor mri-scan. Speelt vanavond zeker niet #halpsv

.

Mocro
5 juli 2011, 16:12
Labyad durft.............

Gisteravond nog even op en neer gekard naar Oisterwijk, waar PSV deze week het eerste trainingskamp van het seizoen afwerkt. Na afloop even amicaal naar nieuweling Derick Chuka Ogbu, de Nigeriaan die als testspeler probeert om bij PSV een contract af te dwingen. "How are you?", vroeg ik hem zonder blocnote. "Yes, I'm oke." Of hij verwacht te blijven bij PSV? "Don't know yet. But it's nice here."

Op dat moment springt de kleine Zakaria Labyad ertussen. "He, je mag hem zonder woordvoerder niets vragen, hij is testspeler. Moet je eerst met de woordvoerder afstemmen."

Prachtig. Koud 18 jaar en dan al in staat om een meer dan twee keer zo oude verslaggever met toch wel volstrekt ander postuur (scheelt een centimeterje of dertig) even op zijn plicht te wijzen. Die komt er wel, die Labyad. Neemt zijn verantwoordelijkheid en daar heb ik respect voor. Nu al gehard door de hijgende voetbalverslaggevers, die voor hen soms uit lijken op een quote die uitgelicht kan worden.

Nadat ik Labyad gerustgesteld had (Natuurlijk doe ik niks geks rond Ogbu), gingen we goed uit elkaar. "Lekker getraind?" "Ja hoor, beetje warm wel."

Welkom in de voetballerij, meneer Elfrink.

:lol:

Wat een baasje.

Sjoerd93
5 juli 2011, 16:23
Mooi inderdaad:D

Kronos
5 juli 2011, 18:08
Da's inderdaad mooi! :D

Wat zijn blessure betreft; hopen dat het meevalt. Nu een paar weken eruit zijn is een verschrikkelijke timing.

Tkosse
5 juli 2011, 21:32
Zijn blessure is niet heel ernstig. Uit testen is gebleken dat de banden niet gescheurd zijn. Aldus Thijs Slegers. Mooi!

dvine88
13 juli 2011, 02:17
PSV bindt ook Marcelo, Manolev en Labyad

PSV zal de contracten van een viertal spelers op korte termijn verlengen. Het gaat om Marcelo, Stanislav Manolev, Zakaria Labyad en Ola Toivonen.

Dat PSV de optie in de verbintenis van Toivonen zou lichten was al even bekend, maar ook het trio Marcelo, Manolev en Labyad zal langer in Eindhoven blijven. In hun geval gaat het ook om eenzijdige tweejarige opties aan de kant van PSV, schrijft het Brabants Dagblad.

Daarmee geeft PSV zijn selectie voor de komende jaren steeds meer vorm. Eerder deze zomer verzekerde de nummer drie van het afgelopen seizoen zich al voor meerdere seizoenen van Dries Mertens, Kevin Strootman en Georginio Wijnaldum.

Overigens is PSV nog niet klaar op de transfermarkt. De club hoopt de komende weken nog een spits en een verdediger aan te trekken.

Sjoerd93
13 juli 2011, 12:31
PSV bindt ook Marcelo, Manolev en Labyad
[...]

Wat is het nut ervan om dat vier keer te posten?

Hustler
13 juli 2011, 12:52
Wat is het nut ervan om dat vier keer te posten?

dvine88 is nieuw op het forum en dan kun je beginnersfouten maken.

Goed overigens dat Labyad blij is dat PSV vertrouwen in hem heeft en dat wil belonen met een nieuw contract. Wel vraag ik me af of hij de komst van Wijnaldum niet ziet als gebrek aan vertrouwen.

Sjoerd93
13 juli 2011, 13:06
dvine88 is nieuw op het forum en dan kun je beginnersfouten maken.

Goed overigens dat Labyad blij is dat PSV vertrouwen in hem heeft en dat wil belonen met een nieuw contract. Wel vraag ik me af of hij de komst van Wijnaldum niet ziet als gebrek aan vertrouwen.

De selectie zoals hij er nu staat is vrij smal. Als PSV gaat spelen met Strootman als controleur en Wijnaldum en Toivonen daarvoor, is het goed mogelijk dat Labyad de eerste back-up is voor zowel Wijnaldum als Toivonen als Lens. Dan gaat hij echt wel z'n minuten pakken.

Hustler
13 juli 2011, 15:03
De selectie zoals hij er nu staat is vrij smal. Als PSV gaat spelen met Strootman als controleur en Wijnaldum en Toivonen daarvoor, is het goed mogelijk dat Labyad de eerste back-up is voor zowel Wijnaldum als Toivonen als Lens. Dan gaat hij echt wel z'n minuten pakken.

Vergeet niet we ook Ibrahim er dit jaar bij hebben en in de oefenpot tegen Halsteren maakte die op mij een geweldige indruk. Voor Labyad te hopen dat hij geduld heeft, zijn tijd komt ongetwijfeld nog wel.

jwsluiter
14 juli 2011, 13:42
Labyad is een held! hij is pas 18, laat hem maar rustig komen. Hij hikt er tegen aan en hij gaat het halen

Kronos
14 juli 2011, 13:45
Labyad viel vandaag tijdens de training op z'n hand, en vertrok even daarna naar (denk ik) het ziekenhuis. Had flink wat pijn, ik gok op een gebroken botje in z'n hand.

psverinamsterdam
14 juli 2011, 13:51
Labyad viel vandaag tijdens de training op z'n hand, en vertrok even daarna naar (denk ik) het ziekenhuis. Had flink wat pijn, ik gok op een gebroken botje in z'n hand.

@ElfrinkRik
Rik Elfrink
Handblessure Labyad lijkt mee te vallen. Kneusde vinger tijdens training #PSV

Kronos
14 juli 2011, 13:52
@ElfrinkRik
Rik Elfrink
Handblessure Labyad lijkt mee te vallen. Kneusde vinger tijdens training #PSV

Dat valt dan weer mee. :)