PDA

View Full Version : Theo Lucius

Bacchus
15 augustus 2009, 11:11
Onderstaand bericht kwam ik tegen. Waar beter te posten dan in een Lucius-topic.

"Lucius hoopte op PSV"
Lucius, wiens contract bij Feyenoord afliep, speelde in een eerder stadium al geruime tijd voor de Eindhovenaren. In totaal was hij zeven seizoenen actief in Eindhoven.

Momenteel heeft de verdediger geen club en houdt hij zijn conditie op peil bij FC Den Bosch, eveneens een voormalige werkgever van Lucius, die verder nog bij FC Utrecht speelde.

"Ik hoopte op PSV, maar het is niet vreemd dat mijn oude club me niet meer wilde", vertelde Lucius in het praatprogramma Voetbal International. "PSV wil weer terug naar de top en dan hebben ze topspelers nodig. En dat ben ik niet."

Hoe eerlijk Lucius ook is, hij koopt er niks voor. FC Den Bosch hoopt wel op de routinier. "Alleen is er op dit moment geen geld voor. Wie weet komt er iets los nu hij gaat meetrainen hier", aldus technisch manager Fred van der Hoorn een paar weken terug.

The Joker
15 augustus 2009, 12:43
Wat een topman. 'PSV wil topspelers en dat ben ik niet.' Zó hoort het.

Gijs
15 augustus 2009, 17:25
Inderdaad, ik hoor op allerlei fora verkeerde reacties zoals: tja hij is gewoon te zwak, kan niet voetballen, heeft bij Feyenoord ook veel te veel geld geint zonder iets gepresteerd te hebben. Dat soort reacties horen niet bij deze man. Er zijn er maar weinigen die dingen als 'PSV wil topspelers en dat ben ik niet.' durven te zeggen over zichzelf. Ook een goede mentaliteit heeft die kerel. In die verkeerde reacties zit ook wel een kern van waarheid, maar op een dergelijk interview hoeven die reacties niet komen vind ik. Het tekent Lucius!

KoningAlexIV
15 augustus 2009, 17:54
Goed van hem dat hij het eerlijk toegeefd, maar ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk zou zijn dat PSV geen interesse in hem zou hebben. PSV moet nu investeren voor spelers die een directe versterking zijn, geen breedte aankopen of talenten die pas over 10 jaar klaar zijn voor de stap.

Mark van Bommel
15 augustus 2009, 19:25
Boem boem Theo!:cool:
Wat een figuur was/is dat zeg..:D Heeft denk ik toch wel het maximale uit zijn carrière gehaald, ook qua financiën.

Iraanse psv-fan
21 augustus 2009, 13:31
Boem boem Theo!:cool:
Wat een figuur was/is dat zeg..:D Heeft denk ik toch wel het maximale uit zijn carrière gehaald, ook qua financiën.

Kwa financien misschien niet, want anders had hij niet gehandeld in illegale vuurwerk uit Belgie, samen met broertjelief:o
Eigenlijk had hij het vanaf dat moment voor mij afgedaan als speler van psv. Als je jezelf als goedbedeelde profvoetballer zo verlaagd........

Mark van Bommel
21 augustus 2009, 13:49
Kwa financien misschien niet, want anders had hij niet gehandeld in illegale vuurwerk uit Belgie, samen met broertjelief:o
Eigenlijk had hij het vanaf dat moment voor mij afgedaan als speler van psv. Als je jezelf als goedbedeelde profvoetballer zo verlaagd........

Dat is wel waar, ja. Maar toch, bij PSV en Feyenoord heeft die man denk ik niet slecht betaald gekregen.
Die vriendin van hem trouwens, goeiendag..:D:p

Jan-Willem Hofkes
21 augustus 2009, 19:55
Dat is wel waar, ja. Maar toch, bij PSV en Feyenoord heeft die man denk ik niet slecht betaald gekregen.
Die vriendin van hem trouwens, goeiendag..:D:p

Blijkbaar zorgt hij in bed ook voor vuurwerk...:D:D:D

Bacchus
21 augustus 2009, 19:59
Blijkbaar zorgt hij in bed ook voor vuurwerk...:D:D:D
Of zij heeft meer kijk op zijn bankrekening dan wij. ;)

Mark van Bommel
22 augustus 2009, 18:56
Of zij heeft meer kijk op zijn bankrekening dan wij. ;)

Ik weet 't niet zeker, maar ik dacht dat het ook al zijn jeugdvriendin was..;)

Koja33
25 augustus 2009, 08:43
oud geld dan ;)

maar was een fijne 12e man, deze Lucius. Dat hij als aanvoerder van feyenoord de kar mocht gaan trekken vond ik wel heel raar...

Bacchus
25 augustus 2009, 08:53
Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken, kijkend naar Theo, dat er meer speelt dan 'alleen' de goeie looks van Theo.:cool:

Dirk Kuyt
25 augustus 2009, 22:27
oud geld dan ;)

maar was een fijne 12e man, deze Lucius. Dat hij als aanvoerder van feyenoord de kar mocht gaan trekken vond ik wel heel raar...

Ik ook! Sloeg nergens op. Theo was een prima gast, maar géén topspeler (zoals ie zelf ook moedig toegeeft). Hij zou prima passen bij pakweg "een NEC".. uiteraard niet (meer) bij PSV, en nee, ook niet goed genoeg voor ons! ;)

De Bondscoach
28 augustus 2009, 15:40
Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken, kijkend naar Theo, dat er meer speelt dan 'alleen' de goeie looks van Theo.:cool:

Wat heet... ik en mijn psv-maten spraken altijd over 'lilleken' Theo...

TiezZ
2 september 2009, 15:53
Mja Theo ipv kromkamp op de bank zou toch nog een kleine verbetering zijn :P

LeicesterPhoolies
4 september 2009, 13:25
Wat heet... ik en mijn psv-maten spraken altijd over 'lilleken' Theo...

Ach Theo had zo ongelofelijk veel bijnamen...

Theo had in zijn jeugd nogal wat probleempjes, kon niet zo goed met geld omgaan, vond gokken wel leuk enzo.... Maar het mooiste verhaal over Theo is en blijft nog altijd het volgende....

Ik zat nogal wat op yahoo chatrooms en een kennis van me uit Zweden vroeg of er met het verkopen van een verhaal geld te verdienen viel in Nederland. Een (toen nog niet nader genoemde) voetballer had een vriendin van haar bezwangerd, terwijl hij een relatie had... Is daar iets mee te doen... Tja, zei ik, dat ligt aan de speler... Bleek dus Theo te zijn... Antwoord: Nee, daar verdien je geen cent mee, Theo is geen held...

Voetballer24
4 september 2009, 17:51
Den Bosch is ondertussen bezig om Lucius te contracteren.

Bacchus
15 januari 2010, 14:37
807 Teletekst vr 15 jan

Theo Lucius komt tot aan het eind van
het seizoen uit voor FC Groningen.De
33-jarige routinier heeft tijdens het
trainingskamp van de club in Portugal
een goede indruk achtergelaten.

Lucius zat sinds zijn verbintenis met
Feyenoord vorig seizoen afliep zonder
club.De verdediger,die eerder uitkwam
voor FC Utrecht en PSV,hield sinds de
zomer zijn conditie op peil bij de club
waar hij ooit begon,FC Den Bosch.

Dekker
15 januari 2010, 14:42
Leuk voor Groningen en Lucius, ik verwacht zeker niet dat hij daar zou misstaan, anders hadden ze hem ook geen contract gegeven hebben lijkt me want echt goedkoop zal hij qua salaris niet zijn.

Bacchus
15 januari 2010, 14:56
Leuk voor Groningen en Lucius, ik verwacht zeker niet dat hij daar zou misstaan, anders hadden ze hem ook geen contract gegeven hebben lijkt me want echt goedkoop zal hij qua salaris niet zijn.
Theo zal, vermoed ik, echt wel wat water bij de wijn gedaan hebben. Hij verdient, indien nodig, nog wel wat bij met z'n zwarte handeltje. ;)

Dekker
15 januari 2010, 15:18
Theo zal, vermoed ik, echt wel wat water bij de wijn gedaan hebben. Hij verdient, indien nodig, nog wel wat bij met z'n zwarte handeltje. ;)

Dan nog verwacht ik niet dat hij goedkoper is qua salaris dan zeg een De Roover of Holla. Wat eigenlijk ook wel belangrijke spelers zijn voor Groningen.

Neemt niet weg dat hij uiteraard water bij de wijn heeft moeten doen natuurlijk :)

Kronos
15 januari 2010, 15:20
Dan nog verwacht ik niet dat hij goedkoper is qua salaris dan zeg een De Roover of Holla. Wat eigenlijk ook wel belangrijke spelers zijn voor Groningen.

Is de Roover eigenlijk geblesseerd, aangezien Lucius back speelde?

Dekker
15 januari 2010, 15:38
Zou het niet weten staat niets op VI.

Dit is iig de laatste wedstrijd van Groningen met De Roover in de basis

klik (http://www.vi.nl/Wedstrijden/Wedstrijd.htm?dbid=195417&typeofpage=84140)

EDIT: Toch wel!

De Roover: 'Mijn gevoel liet me helaas niet in de steek'

30/11/2009 18:50

Opnieuw verliest FC Groningen een speler met een zware knieblessure. Na Petter Andersson en Ondrej Svejdik wacht Sepp De Roover een lange revalidatie.

De Roover raakte zondag vroeg in de wedstrijd tegen NEC geblesseerd aan zijn linkerknie. De Belgische verdediger besefte direct dat de schade aanzienlijk was. 'De uitkomst van de onderzoeken bevestigen slechts wat ik al vreesde', aldus De Roover op de website van FC Groningen. 'Mijn gevoel heeft me helaas niet in de steek gelaten.'

De voorste kruisband van de knie is afgescheurd, zo kreeg De Roover in het Martini Ziekenhuis in Groningen te horen. De Belgische verdediger wacht een revalidatie van enkele maanden.

'Ik heb bij PSV op negentienjarige leeftijd een zelfde blessure gehad, maar dan aan de rechterknie', herinnerde De Roover zich. 'Het liefst zou ik mij weer willen laten opereren door dr. Van Thiel uit Winterswijk. Hij heeft de eerste keer ook de operatie uitgevoerd in de kliniek Klein Rosendael bij Arnhem. Toen stond ik binnen vijf maanden al weer op het veld, maar dat is extreem snel.'

'Zorgvuldigheid en geduld zullen het belangrijkste zijn. Dit is natuurlijk een zware teleurstelling, te meer daar ik ook net bij de selectie van het Belgisch elftal was gekomen', aldus De Roover. 'Maar mentaal ben ik sterk genoeg. Gisteren was ik nog down, maar ik kijk nu al weer vooruit. Ik ga het oppakken.'

Voor De Roover komt de knieblessure op een extra vervelend moment. De 25-jarige rechtsback was van plan na dit seizoen te vertrekken uit Euroborg, waar zijn contract loopt tot komende zomer.

TiezZ
15 januari 2010, 16:06
ja de Roover ligt er vrij lang uit, jammer maar ik gun het Theo wel, altijd een respectabele kracht gevonden, niet zeiken maar werken!

Mark van Bommel
15 januari 2010, 19:00
Theo bij een stadion wat in de fik stond? De Groene Hel? Ach, hij heeft vast ook nog wel wat groen vuurwerk...:p

Mooi voor 'm.

HenkieVV
21 januari 2010, 16:42
Ik vond Theo altijd wel een mooie voetballer. Niet bijzonder goed, maar hij kon puur op karakter zo nu en dan nog best nuttige dingen doen.

boekhout
21 januari 2010, 17:23
Ik vond Theo altijd wel een mooie voetballer. Niet bijzonder goed, maar hij kon puur op karakter zo nu en dan nog best nuttige dingen doen.

In het seizoen 2004/2005 was hij echt heel goed hoor! Steeg n beetje boven zichzelf uit toen denk ik, dat wel....

Bacchus
22 januari 2010, 17:36
In het seizoen 2004/2005 was hij echt heel goed hoor! Steeg n beetje boven zichzelf uit toen denk ik, dat wel....
Dat is juist knap van zowel Theo als de technische staf. :)

Pavlos
22 januari 2010, 17:54
Theo 'altijd een voldoende' Lucius. Zo staat hij bij mij bekend in zijn PSV-tijd.

The Joker
22 januari 2010, 19:35
Theo 'altijd een voldoende' Lucius. Zo staat hij bij mij bekend in zijn PSV-tijd.

Bij mij is het, Theo 'heeft het nooit echt gemaakt en scoorde bijna nooit' Lucius. :D

McGuigan
22 januari 2010, 19:38
Bij mij is het, Theo 'heeft het nooit echt gemaakt en scoorde bijna nooit' Lucius. :D

Want ja, hij was dan ook echt gehaald voor zijn goals :rolleyes: :p

Pavlos
23 januari 2010, 00:48

Scoorde bijna nooit. Hehe. Vroeger toen ik nog de wedstrijden via teletekst volgde, was er een Ajax-PSV met Lucius in de basis: '7 0-1 Kezman, '13 Lucius 0-2. Dat beeld op teletekst, toen ik na een kwartier spelen keek, staat in m'n geheugen gegrift.

Het werd uiteindelijk nog 1-3, met een Rommedahl die voor ons scoorde.

Edit: even opgezocht: Dat was in 2002. Tijd vliegt.

Vedette
23 januari 2010, 10:26
Theo heeft nooit geklaagd, altijd zijn taak op het veld redelijk tot goed gedaan.. in het successeizoen steeg hij inderdaad boven zichzelf uit. Naderhand ook altijd met respect over PSV gepraat en heeft het ze nooit kwalijk genomen dat ze hem nooit terug hebben gehaald.

Niks dan lof voor Boem-Boem Theo. Ik heb nog een sjaal met zijn naam erop. :p

Geen ballerina op 't veld, maar kende zijn kwaliteiten en deed altijd z'n stinkende best.

The Joker
24 januari 2010, 12:27
Want ja, hij was dan ook echt gehaald voor zijn goals :rolleyes: :p

Dat zijn details... :rolleyes:

@ Pavlos: Raakte hij de paal niet en daaruit scoorde Vennegoor ofzo?

Pavlos
24 januari 2010, 13:28
@ Pavlos: Raakte hij de paal niet en daaruit scoorde Vennegoor ofzo?

Dat moet een andere pot geweest zijn. VoH scoord niet in de pot waar ik het over heb.
Kan me nog wel een Ajax - PSV herinneren met een goede VoH. :cool:

Basc
24 januari 2010, 15:06
Theo niet in de basis vandaag btw...

Pavlos
24 januari 2010, 15:52
Theo niet in de basis vandaag btw...

Blessure voor hem, vandaar.

LeicesterPhoolies
26 november 2010, 10:37
Het café van Theo in Heeswijk is afgelopen nacht uitgebrand.

Café van profvoetballer Theo Lucius volledig uitgebrand

HEESWIJK-DINTHER - De kroeg van profvoetballer Theo Lucius in Heeswijk-Dinther is gisteravond volledig uitgebrand. Het vuur sloeg zo snel om zich heen dat café In d'n Ollie niet meer te redden was.

Volgens de krant zou de brand in de woning boven het café zijn uitgebroken. De bewoner, die de brandweer aanvankelijk assisteerde bij de bluswerkzaamheden, werd vanwege ademhalingsmoeilijkheden later met een ambulance naar een ziekenhuis vervoerd.

Theo Lucius kocht het café eerder dit jaar, samen met Bas van Engelen. Na een carrière bij FC Den Bosch, PSV, Feyenoord en FC Groningen is de verdedigende middenvelder dit seizoen aan het afbouwen bij zijn eerste profclub Den Bosch. Lucius was niet aanwezig tijdens de brand. Tegen een verslaggever van Omroep Brabant zei hij zwaar aangeslagen te zijn.

http://www.ad.nl/ad/nl/1047/Eerste-divisie/article/detail/545109/2010/11/25/Cafe-van-profvoetballer-Theo-Lucius-volledig-uitgebrand.dhtml

Bacchus
26 november 2010, 11:07

http://www.ad.nl/ad/nl/1047/Eerste-divisie/article/detail/545109/2010/11/25/Cafe-van-profvoetballer-Theo-Lucius-volledig-uitgebrand.dhtml
Gelukkig kan hij terugvallen op z'n bijbaantje in deze periode. :p

En dan serieus: Het lijkt mij verschrikkelijk om zoiets mee te maken. Ik heb ooit, bij een bevriende boer, de brandweer geholpen met blussen toen zijn konijnenschuren uitbrandden.
Zijn verdriet heeft destijds veel indruk op me gemaakt. Naast de lucht van 15000 brandende konijnen...Dat vergeet je ook niet. :cool:

Ik hoop dat Theo goed verzekerd is en dat hij er weer bovenop komt.

afonso henriques
26 november 2010, 11:31
Gelukkig kan hij terugvallen op z'n bijbaantje in deze periode. :p

En dan serieus: Het lijkt mij verschrikkelijk om zoiets mee te maken. Ik heb ooit, bij een bevriende boer, de brandweer geholpen met blussen toen zijn konijnenschuren uitbrandden.
Zijn verdriet heeft destijds veel indruk op me gemaakt. Naast de lucht van 15000 brandende konijnen...Dat vergeet je ook niet. :cool:

Ik hoop dat Theo goed verzekerd is en dat hij er weer bovenop komt.

15000 dode dieren is toch wel effe wat anders dan een uitgefikt café wat je er voor de hobby een beetje bij hebt.
stenen kunnen weer opgebouwd worden. Misschien moet Theo de volgende keer zijn vuurpijlen ergens anders bewaren.

De Bouterbaas
26 november 2010, 12:19
15000 dode dieren is toch wel effe wat anders dan een uitgefikt café wat je er voor de hobby een beetje bij hebt.
stenen kunnen weer opgebouwd worden. Misschien moet Theo de volgende keer zijn vuurpijlen ergens anders bewaren.
Normaal vind ik een konijntje wel lekker, maar 15000 stuks tegelijkertijd op de BBQ is wat teveel van het goede (sorry, kon het niet laten)

Bacchus
26 november 2010, 12:39
Normaal vind ik een konijntje wel lekker, maar 15000 stuks tegelijkertijd op de BBQ is wat teveel van het goede (sorry, kon het niet laten)
En dan niet geschoren hè?:p

Kruspe
26 november 2010, 15:23
En dan niet geschoren hè?:p

Ongeschoren, altijd lekker.

afonso henriques
26 november 2010, 15:26
Ongeschoren, altijd lekker.

Ik heb mijn kont ook nog niet geschoren:D

Bacchus
26 november 2010, 16:15
Wahaha! Kop in da ding!

Kruspe
26 november 2010, 18:03
Wahaha! Kop in da ding!

Haha hij was wel erg makkelijk idd:p

De Bouterbaas
29 november 2010, 14:16

Ik hoorde dat Theo er op gebrand is z'n kroeg zo snel mogelijk weer te openen. Weet niet of het waar is, maar waar rook is is vuur.

Kronos
29 november 2010, 14:17
Ik hoorde dat Theo er op gebrand is z'n kroeg zo snel mogelijk weer te openen. Weet niet of het waar is, maar waar rook is is vuur.

:D

Bacchus
29 november 2010, 14:19
Oooooh!! Slechte hond!!! :eek:

:D ;)

Ralf Edström
29 november 2010, 23:17
Hij zei wel dat hij geen brandbier meer gaat verkopen de volgende keer. :D Of weet jij er meer van Brand aris?

zmwouter
25 mei 2011, 15:44
Lucius verlaat Den Bosch per direct
FC Den Bosch-speler Theo Lucius vertrekt per direct bij de Brabantse club. Speler en club werden het niet eens over de toekomstige functie van Lucius.

In een gesprek met de clubleiding kwamen de twee partijen niet tot een oplossing om een andere rol voor Lucius binnen de organisatie te vinden. Om wat voor rol het hier zou gaan is nog onduidelijk. Lucius besloot vervolgens om per direct op te stappen bij de club waar hij zijn loopbaan begon.

Of Lucius zijn actieve loopbaan elders voortzet is ook nog niet duidelijk. Verwacht wordt dat de Brabander zijn loopbaan beëindigt, omdat hij met FC Den Bosch al in gesprek was om een andere functie in te nemen. Lucius speelt sinds 1996 profvoetbal.

Lucius werd vooral bekend door zijn periode bij PSV. Tussen 1998 en 2006 speelde Lucius bij de Eindhovenaren en kwam hij onder meer uit in de Champions League. Vervolgens volgde een minder succesvolle periode bij Feyenoord en kwam hij ook uit voor FC Groningen. In 2010 keerde hij terug bij jeugdliefde FC Den Bosch.