View Full Version : Philips Stadion
Goodfella
28 mei 2009, 17:28
Het topic met betrekking tot ons Philips Stadion!
Het WK 2018: Nederland en België hebben zich samen opgegeven om dit geweldige evenement binnen te halen. De FIFA besluit, als ik het me goed herinner, aan het eind van 2009. PSV heeft al meerdere keren naar buiten gebracht dat het 't stadion uit wil breiden. Hier een artikeltje:
Het Philips Stadion wordt zeer waarschijnlijk uitgebreid naar circa 45.000 plaatsen. Dit met het oog op het WK van 2018, wat Nederland en België willen organiseren. "Maar we moeten oppassen."
Het huidige stadion van PSV biedt plaats aan 35.000 toeschouwers. Niet meer genoeg, zo vindt de club. "We bekijken daarom de mogelijkheid om uit te breiden", aldus stadionmanager Frank Wijnveld tegenover ELF Voetbal. "Het onderzoek of het constructief haalbaar is, hebben we positief afgesloten. De bedoeling is de bestaande bouw aan drie zijden door te trekken. De Zuidtribune blijft intact."
Het gevaar is dat PSV de stoeltjes niet bezet krijgt. "Daarom wordt er nu grondig onderzoek verricht naar het achterland", aldus Wijnveld. "We moeten zien te voorkomen dat voor één evenement alles op z'n kop wordt gezet en we daarna het stadion niet meer vol krijgen. Wij willen geen Juventus worden, dat haar wedstrijden in een halfgevuld Delle Alpi speelde."
Wanneer wordt besloten hoeveel stoeltjes erbij komen? "We voelen een positieve druk, omdat Nederland en België voor het eind van het kalenderjaar helder willen hebben wat we doen. Tegen die tijd moeten wij een beslissing hebben genomen." Bouw van een nieuw stadion is uitgesloten. "Een onderzoek in samenwerking met de gemeente wees uit dat dát voor niemand voordelig is."
Bron: ELF Voetbal
The Joker
28 mei 2009, 18:06
Aangezien er nog geen topic is m.b.t. nieuwtjes aangaande ons prachtige stadion, hebben we die maar even in elkaar geflanst.
Het WK 2018: Nederland en België hebben zich samen opgegeven om dit geweldige evenement binnen te halen. De FIFA besluit, als ik het me goed herinner, aan het eind van 2009. PSV heeft al meerdere keren naar buiten gebracht dat het 't stadion uit wil breiden. Hier een artikeltje:
Bron: ELF Voetbal
Dit is een recent artikel, om precies te zijn van vandaag.
Zal mooi zijn, een groter stadion. Zelf hoop ik nog dat over 5-10 jaar er een nieuw voetbalstadion staat, eentje waar 60.000 mensen in kunnen. Ergens in de binnenstad, naast de Mac. ofzo:D.
We zullen een voorbeeld moeten gaan nemen aan Shakthar Donetsk. Kleine club, maar weliswaar veel geld. Ik zou het geweldig vinden als een of andere Chinese of Russische geldschieter bij ons neerkwam.
En aankomend seizoen de Europa League winnen!
Met fantastisch beleid en een goede Fred Rutten zie ik dit wel gebeuren, maar dan moet er wel verandering komen. PSV staat namelijk al 5 jaar stil.
Goodfella
28 mei 2009, 19:48
Zal mooi zijn, een groter stadion. Zelf hoop ik nog dat over 5-10 jaar er een nieuw voetbalstadion staat, eentje waar 60.000 mensen in kunnen. Ergens in de binnenstad, naast de Mac. ofzo:D.
We zullen een voorbeeld moeten gaan nemen aan Shakthar Donetsk. Kleine club, maar weliswaar veel geld. Ik zou het geweldig vinden als een of andere Chinese of Russische geldschieter bij ons neerkwam.
En aankomend seizoen de Europa League winnen!
Met fantastisch beleid en een goede Fred Rutten zie ik dit wel gebeuren, maar dan moet er wel verandering komen. PSV staat namelijk al 5 jaar stil.
60.000 stoeltjes is way too much. Als je goed leest dan zie je dat PSV allerminst zit te wachten op een Delle Alpi-effect: duizenden zitplaatsen die niet bezet zijn. Dat komt de sfeer ook niet ten goed. Ik denk dat je met 45.000 plaatsen genoeg hebt voor PSV. 50.000 Zou héél misschien nog lukken (afhankelijk van sportieve successen en een goede marketing), maar in theorie zou dat op dit moment waarschijnlijk al teveel van het goede zijn.
Zou mooi zijn als het wordt uitgebreid naar 45.000, verwacht dat PSV dat nog wel vol krijgt. Maar het moet wel op een mooie manier uitgebreid worden...
45.000 is precies genoeg. Met meer zit het niet vol en met minder heb je nog steeds mensen die geen seizoenskaart kunnen krijgen.
45.000 is inderdaad precies genoeg, meer krijgen we toch niet gevuld. Maar ik vind wél dat die uitbreiding er nu echt moet komen. Je hoort overal dat clubs gaan uitbreiden, door heel Nederland. Iedereen toont ambitie op dat vlak, en PSV absoluut niet. Die instelling ten opzichte van het stadion is iets waar ik me al tijden aan stoor.
De Bouterbaas
29 mei 2009, 21:35
Volgens mij had Bacchus ook ergens gelezen dat een kunstgrasmat dan een optie zou kunnen worden. Lijkt me ook een goede ontwikkeling, hoewel de geur van vers gras gemist zal gaan worden.
Goodfella
29 mei 2009, 22:17
Volgens mij had Bacchus ook ergens gelezen dat een kunstgrasmat dan een optie zou kunnen worden. Lijkt me ook een goede ontwikkeling, hoewel de geur van vers gras gemist zal gaan worden.
Dat heb ik pasgeleden ook ergens voorbij zien komen ja. Er is eigenlijk maar één reden waarom ik kunstgras zou willen: dan zijn we éindelijk van Kromkamp af, die weigert namelijk pertinent om op kunstgras te voetballen. Nee, laat die fantastische écht grasmat maar liggen in het Philips Stadion. :cool:
Klopt dat van de kunstgrasmat staat ook in ELF Voetbal, dat komt omdat echt gras luchtcirculatie nodig heeft (zoals je ziet in de Arena, daar is het gras zwaar k*t), doordat het Philips Stadion eerst open hoeken hadden die ze dicht wilden maken met tribune hadden ze bedacht om soort van lamellen te doen achter de tribunes in de hoeken, als ze speelden waren deze dicht, als het stadion leeg was zetten ze deze open zodat de lucht kon circuleren in het stadion wat goed was voor het gras... Doordat de lamellen 'ouder worden' en niet helemaal goed meer werken en veel onderhoud vragen zeggen ze dat door de huidige technieken kunstgras veel voordeliger is... Maarja, dit kan je natuurlijk best doen, in eerste instantie zullen er vast wel wat mensen tegen zijn maar eens komt de tijd dat elke club eraan moet geloven...
45.000 zitplaatsen is zoals eerder aangegeven precies genoeg. Er zijn inderdaad veel mensen die maar geen seizoenskaart kunnen bemachtigen. Dat zijn er een hoop, dat is duidelijk te merken, maar 10.000 zijn het denk ik nog niet, maar goed met 45.000 plaatsen en toch altijd een 42.000 man aanwezig zou ik nog meer dan tevreden zijn, wanneer er dan weer meer interesse komt heb je nog wat plaatsen overschot en moet je niet meteen weer gaan bijbouwen. Wel lijkt het me belangrijk om kampioen te worden. Je moet er aan denken dat er de voorgaande jaren ook successupporters in het stadion zaten, als we enkele jaren geen kampioen worden zou ik wel eens benieuwd zijn hoeveel plaatsen er gemiddeld per wedstrijd minder verkocht worden.
pelemario
30 mei 2009, 17:43
45.000 is mooi, kijk naar Twente, die hebben er dadelijk al 40.000.
Maar daar wil ik wel eens zien of ze dat vol krijgen, Eindhoven heeft veel support uit de omgeving maar er wonen hier ook meer mensen dus het zou mogelijk moeten zijn, echter de resultaten en toegangsprijs kunnen ook bepalen hoe vol het zit.
Alleztop
1 juni 2009, 12:26
Over dat artikel waarin Wijnveld wordt geciteerd: ik vind hem wel erg voorzichtig. 45000 is voor PSV toch niet over de top!? Kijk als je over 60 gaat beginnen dat zou hij gelijk hebben, dat krijg je niet vol. Maar 45 is toch mooi. Ik heb er natuurlijk geen onderzoek naar gedaan, maar voor mijn gevoel is dat precies mooi en zul je echt nog af en toe snel moeten zijn met een mooie cl wedstrijd ofzo. Dat is (was) nu toch ook vaak in 1 dag verkocht. Nou laat dat in de toekomst in 2 dagen zijn.... Niet zo voorzichtig PSV!!
Wat overigens ook een voordeel is, ze willen naar de 45.000 maar dat willen ze doen door slechts 3 kanten van het stadion te verhogen, dus als ze over bijv. 5 jaar willen uitbreiden dan hoeven ze enkel die laatste kant te verhogen en is verdere uitbreiding dus sowieso mogelijk, als je nu gelijk alle 4 de kanten gaat ophoge (waarmee je dus ook het dak moet aanpassen ed.) zou je dat bij een volgende uitbreiding weer moeten doen en is de kans er dat het teveel gaat kosten of misschien niet eens mogelijk is. Het plan wat er tot nu toe beschreven is lijkt me ideaal, op deze manier wordt het ook makkelijk als je in de toekomst misschien wel naar 50.000 wil uitbreiden..
Weerkampioen
1 juni 2009, 22:04
Een geheel nieuw stadion van 50000 toeschouwers aan de rand van de stad aan de Helmondse kant van Eindhoven, als het failliete rotterdam een nieuw stadion van bijna 600 miljoen euro plus 400 miljoen aan infrastructuur kan krijgen. WAAROM WIJ DAN NIE, zoals het nieuwere stadion van Gladbach (52000) met 10000 parkeerplaatsen er om heen, waar PSV 3 jaar geleden vriendschappelijk heeft gespeeld.
zie google afbeeldingen: borussia-park of op(Wikipedia)
Dit stadion kostte slechts 85 MILJOEN EURO
De verbouwing kost misschien wel net zoveel of meer
Goodfella
1 juni 2009, 22:55
Een geheel nieuw stadion van 50000 toeschouwers aan de rand van de stad aan de Helmondse kant van Eindhoven, als het failliete rotterdam een nieuw stadion van bijna 600 miljoen euro plus 400 miljoen aan infrastructuur kan krijgen. WAAROM WIJ DAN NIE, zoals het nieuwere stadion van Gladbach (52000) met 10000 parkeerplaatsen er om heen, waar PSV 3 jaar geleden vriendschappelijk heeft gespeeld.
zie google afbeeldingen: borussia-park of op(Wikipedia)
Dit stadion kostte slechts 85 MILJOEN EURO
De verbouwing kost misschien wel net zoveel of meer
Een nieuw stadion op de huidige locatie is niet mogelijk. De enigste reële optie is een uitbouw tot rond de 45.000 plaatsen, daar ik vind dat PSV niet uit de Mathildelaan moet vertrekken. Daar ligt de historie van PSV, dat is een stukje sentiment. Met een geheel nieuw stadion, buiten de stad, verkoopt PSV een stuk van haar ziel.
Weerkampioen
1 juni 2009, 23:13
In de binnenstad is duidelijk niet meer van deze tijd en met het oog op het WK2018 al helemaal niet meer, stil staan is achteruitgang.
De Binnenstad heeft niet de faciliteiten van een buitengebied.
Kijk naar Arsenaal, B.Munchen, maar ook Vitesse, Ajax, Nac, Roda,AZ Groningen.
Traditie daar moet je overheen kunnen stappen, wil je vooruit
Goodfella
2 juni 2009, 14:48
In de binnenstad is duidelijk niet meer van deze tijd en met het oog op het WK2018 al helemaal niet meer, stil staan is achteruitgang.
Onzin. Kijk naar Real Madrid, Barcelona, Liverpool etc. Daar komt bij dat ik clubs als AZ, Vitesse, Ajax, Nac en Roda JC géén clubs vindt die een graadmeter zijn voor het niveau waar PSV naar streeft. Ajax is al jaren niet meer het Ajax van wat het ooit was. Sinds het vertrek uit 'De Meer' zijn de resultaten bedroevend en de antiphatie jegens Ajax enkel gegroeid. Daar komt bij dat PSV aan een stadion met 45.000 plaatsen meer dan genoeg heeft om de komende 15jaar vooruit te kunnen. Waarom zou je dan een geheel nieuw stadion gaan bouwen, wat énorm veel geld zal gaan kosten voor PSV begrippen, wat dan meer zitplaatsen heeft en een verlaten indruk zal maken tijdens wedstrijden, omdat niet alle stoeltjes bezet zijn?
The Joker
2 juni 2009, 15:43
Jongens, voorlopig komt er géén nieuw stadion.
Jan Reker, de RvC en de rest van de comissie heeft in overleg met Gemeente Eindhoven besloten dat het voor beide partijen niets oplevert.
Er is wel een grote kans dat het stadion uitgebreid word.
Aan de ene kant jammer, want ik zou het wel leuk vinden een paar x in een seizoen in een monsterstadion zitten (tja, ik heb geen seizoenskaart:().
Maar aan de andere kant, ik hou van het Philips Stadion.:D
Weerkampioen
4 juni 2009, 12:24
Volgens mij kan je niet goed lezen, slechts 85 miljoen voor 54000 toeschouwers, het hoeft honderden miljoenen te kosten zoals de arena en de nieuwe kuip. 45000 ook goed wordt zelfs goedkoper als 85 miljoen, was maar een voorbeeld het Borussia-Park.(kijk eens op wikipedia)
Over vergelijken gesproken, je wilt PSV vergelijken met Wie: Barcelona, Real en Liverpool. (Philips betaald 10 tot 12 miljoen per jaar) Dream ON.
Sta eens met beide voeten op de grond, je mag blij zijn, dat we af en toe een uitschietertje hebben in Europa, maar eerst moeten we de nationaal weer gaan presteren.
Graadmeters daar gaat het niet om, facaliteiten om het stadion, waarom gaan veel clubs en er volgen er steeds meer naar het buitengebied, centrum minder mogelijkheden veel duurder, en niet om er slechter van te worden.
Het hoeft ook niet van vandaag op morgen, over 5 tot 10 jaar, eens houdt het op,op de Mathildelaan .
Goodfella
4 juni 2009, 15:30
Volgens mij kan je niet goed lezen, slechts 85 miljoen voor 54000 toeschouwers, het hoeft honderden miljoenen te kosten zoals de arena en de nieuwe kuip. 45000 ook goed wordt zelfs goedkoper als 85 miljoen, was maar een voorbeeld het Borussia-Park.(kijk eens op wikipedia)
Over vergelijken gesproken, je wilt PSV vergelijken met Wie: Barcelona, Real en Liverpool. (Philips betaald 10 tot 12 miljoen per jaar) Dream ON.
Ik denk allemaal dat jij degene bent die er geen snars van begrijpt... Als je het hebt over die drie clubs die ik noemde, had ik het over clubs die net als PSV een schitterend stadion in het centrum van hun stad hebben. Daarnaast begon jij met de vergelijking tussen PSV - Arsenal (niet Arsenaal trouwens ;) )en Bayern München.
Sta eens met beide voeten op de grond, je mag blij zijn, dat we af en toe een uitschietertje hebben in Europa, maar eerst moeten we de nationaal weer gaan presteren.
Hallo! Wakker worden, we hebben het over het Philips Stadion, niet over (inter)nationaal presteren.
Graadmeters daar gaat het niet om, facaliteiten om het stadion, waarom gaan veel clubs en er volgen er steeds meer naar het buitengebied, centrum minder mogelijkheden veel duurder, en niet om er slechter van te worden.
Het hoeft ook niet van vandaag op morgen, over 5 tot 10 jaar, eens houdt het op,op de Mathildelaan .
Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden in de binnenstad van Eindhoven, ook voor PSV. Als je alleen al kijkt naar het aantal faciliteiten die het Philips Stadion herbergt. Heb jij het DSB-Stadion al wel eens van dichtbij bekeken? Mooi stadion, maar kijkend naar de faciliteiten is het een stuk minder dan het Philips Stadion. Dat, terwijl het DSB-Stadion toch echt buiten de bebouwde kom ligt (om precies te zijn pal langs de snelweg, het is maar net wat je gezellig vind om te doen na een wedstrijd: de kroeg in het centrum induiken of je levensmoeheid te testen door te kijken hoe snel je de snelweg over kunt steken...).
Er zijn voorbeelden genoeg waaruit blijkt dat een compleet nieuw stadion, búiten de oorspronkelijke locatie niet goed bevallen is. Vaak wordt het zelfs gemeden. Kijk naar het nieuwe stadion van Liverpool: ze houden het express in dezelfde buurt als waar Anfield nu ligt. Het nieuwe stadion van Arsenal móest er simpelweg komen, omdat Highbury te oud was en de ambities van Arsenal niet meer kon volgen. Twee heel verschillende gevallen, maar het komt wel op hetzelfde neer: ze blijven het liefst zo lang mogelijk in de oude, vertrouwde omgeving. Ik hoop dan ook met heel mijn hart dat jij nooit Commercieel Directeur wordt van PSV, aangezien ik PSV het liefst nooit meer zie vertrekken uit de Mathildelaan.
PSVfanaat
11 juni 2009, 18:51
Over dat artikel waarin Wijnveld wordt geciteerd: ik vind hem wel erg voorzichtig. 45000 is voor PSV toch niet over de top!? Kijk als je over 60 gaat beginnen dat zou hij gelijk hebben, dat krijg je niet vol. Maar 45 is toch mooi. Ik heb er natuurlijk geen onderzoek naar gedaan, maar voor mijn gevoel is dat precies mooi en zul je echt nog af en toe snel moeten zijn met een mooie cl wedstrijd ofzo. Dat is (was) nu toch ook vaak in 1 dag verkocht. Nou laat dat in de toekomst in 2 dagen zijn.... Niet zo voorzichtig PSV!!
Waarom zouden we een stadion van 60.000 niet vol krijgen?
Ik denk dat een topclub als PSV best in staat is een stadion van 60.000 vol te krijgen.
En als PSV internationaal mee wil (blijven) tellen zullen we toch naar 60.000-65.000 moeten, dat is denk ik ook het maximaal haalbare op de huidige locatie.
LeicesterPhoolies
12 juni 2009, 11:44
Wat is het verschil tussen het WK2018 en het EK2000?
In het stadion werden toen (2000) drie wedstrijden gespeeld, de eerste zelfs met Engeland als een van de twee teams. Er waren dat weekend tussen de 15 en 25.000 Engelsen in de stad, zonder enige problemen. Ook de organisatie van de UEFA Cup finale (wederom met een Engels team) was geen enkel probleem in de stad.
Als je zo'n grote massa publiek wilt vermaken MOET je wel in de binnenstad blijven. Met uitgaansgebieden als Stratumseind en het Stationskwartier heb je genoeg ruimte om de supporters bezig te houden. Als je die gaat dumpen in een buitengebied, zonder enige vorm van voorziening, is het einde snel zoek.
En dan nog wat, traditie is de ziel van een club, daar moet je nooit aan gaan turnen. Er zijn voorbeelden te over van clubs die dat gedaan hebben, ajax is natuurlijk wel het beste voorbeeld. Een stadion in 'the middle of nowhere', zelfs het logo dat is verneukt... Nee, daar moet PSV niet aan meedoen.
Thijsisback
15 juni 2009, 10:27
Wat is het verschil tussen het WK2018 en het EK2000?
.
Corrigeer me als ik het fout heb. Volgens mij is het verschil dat voor een WK er andere eisen (lees capaciteit v/h aantal toeschouwers) liggen, dan voor een EK.
Elio
10 september 2009, 15:04
PSV-stadion niet tijdig hersteld voor Roda JC
Het herstelwerk na de brand in het stadion van PSV is nog in volle gang, zo laat stadionmanager Frank Wijnveld donderdag weten. Ongeveer tweehonderd seizoenkaarthouders kunnen zaterdag tegen Roda JC niet op hun eigen plek terecht.
De seizoenkaarthouders zijn geïnformeerd en krijgen een andere plaats in hetzelfde vak. Wijnveld legde uit dat door de brand stoeltjes, betonnen delen en brandwering vervangen moeten worden. De beschadigde stoelen zijn zaterdag nog niet vernieuwd.
Door levertijden is het werk voor het bekerduel tegen De Graafschap op 23 september ook nog zeker niet afgerond, kondigde Wijnveld aan. Het is nog niet bekend of het getroffen vak dan wel weer volledig in gebruik genomen kan worden.
Door laswerk brak vorige week dinsdag brand uit bovenin de hoek van het stadion tussen de eretribune en de westzijde van het stadion.
LeicesterPhoolies
10 september 2009, 15:25
Corrigeer me als ik het fout heb. Volgens mij is het verschil dat voor een WK er andere eisen (lees capaciteit v/h aantal toeschouwers) liggen, dan voor een EK.
Effe wachten vriend..
Ik had het niet over de capaciteit van het stadion, maar over de locatie. De poster boven mij had het erover dat de binnenstad als plaats voor een stadion niet meer van deze tijd is, vandaar dat ik refereerde aan het EK2000.
pelemario
11 september 2009, 20:01
Het probleem op dit moment is niet waar het stadion ligt maar de capaciteit die benodigd is voor een wk. Herenveen en Twente gaan PSV binnen enkele jaren voorbij, zei hebben grote verbouwingsplannen waarbij men aan een toeschouwers aantal moet denken dat rond de 40.000 ligt. Dat uiteindelijk deze stadions verder voor pakweg 2/3, 3/4 gevuld zullen zijn als de prestaties tegenvallen heeft men denk ik niet gedacht, althans men heeft er vertrouwen in dat dit niet gebeurt want er is op dit moment een grote vraag naar seizoenkaarten.:cool:
Groenrijck
14 september 2009, 08:44
Mensen!
Ik heb een kaartje gezien van 2 jaar terug waarin elke Nederlandse club bekeken wordt naar haar/zijn achterland. Per gemeente (geloof ik) wordt gekeken wat daar de nummer 1 club is en de gemeente wordt dan ingekleurd met een kleur die bij die club past. Zo is dus eenvoudig het achterland van een club te bepalen. Ook staat er bij hoeveel supporters de clubs in NL hebben. Ik heb dit plaatje zien hangen op mijn faculteit op de uni, en ik zal eens gaan zoeken of ik dit ook digitaal kan krijgen zodat we t er hier over kunnen hebben!!
PS: Zit weer es bij m'n ouders thuis; ben eigenlijk deBlauweDraeck, dit is m'n broertjes account.
harlingen
14 september 2009, 16:40
Opnieuw brandje in Philips Stadion
In het stadion van PSV is maandag opnieuw een brandje ontstaan. Daarbij ging het om een klein binnenbrandje bij fitnesscentrum Health City, één van de huurders van het Philips Stadion.
Het vuur is vermoedelijk ontstaan in een afvalbak, melden de Eindhovenaren op het eigen digitale thuis. Daarna is de sprinklerinstallatie direct in werking getreden en een melding uitgegaan naar de brandweer. Toen die arriveerde, was het brandje al gedoofd.
PSV onderzoekt nu hoeveel waterschade er in bepaalde ruimtes van het stadion is geleden. Twee weken gelden werd de thuishaven ook al getroffen door een brand, die ontstond tijdens laswerkzaamheden. Daardoor konden zaterdag tegen Roda JC ongeveer tweehonderd fans niet op hun vaste plaats zitten.
CNG MrKrateos
14 september 2009, 21:45
Opnieuw brandje in Philips Stadion
In het stadion van PSV is maandag opnieuw een brandje ontstaan. Daarbij ging het om een klein binnenbrandje bij fitnesscentrum Health City, één van de huurders van het Philips Stadion.
Het vuur is vermoedelijk ontstaan in een afvalbak, melden de Eindhovenaren op het eigen digitale thuis. Daarna is de sprinklerinstallatie direct in werking getreden en een melding uitgegaan naar de brandweer. Toen die arriveerde, was het brandje al gedoofd.
PSV onderzoekt nu hoeveel waterschade er in bepaalde ruimtes van het stadion is geleden. Twee weken gelden werd de thuishaven ook al getroffen door een brand, die ontstond tijdens laswerkzaamheden. Daardoor konden zaterdag tegen Roda JC ongeveer tweehonderd fans niet op hun vaste plaats zitten.
Goh, zou toch bijna zeggen dat het een stichter is....
Proud of PSV
14 september 2009, 23:24
Ik was het niet. :p
Maar dat er binnen korte tijd weer een brandje woedt in het Philips Stadion is puur toeval. Het belangrijkste is dat er niet opnieuw schade is aan de tribunes, hoogstens wat waterschade in de etage waar Health City zich bevindt. Dus niet al te veel reden om ons druk in te maken. :cool:
Gij komt toch nooit bij de fitnessruimte:o
De Koef
16 september 2009, 08:37
Da's waar... Veel te lam voor. :D
en nog belangrijker GIN BIER BREUR:D:D
De Koef
21 september 2009, 09:22
Da's nog erger. :eek: Maar bende gij het nie geweest met oew roken. :eek: :D
Ik woar het op zekers nie neeeejjj:D:D
Davy-040
21 september 2009, 20:59
Feyenoord gaat een stadion bouwen voor ongeveer 65.000 mensen.
Denken jullie dat dat bij PSV ook mogelijk is?
Het beste lijkt mij uitbreiden tot ruim 50.000 maar alleen als we mogen blijven zitten in de stad.
Bacchus
24 september 2009, 12:27
Toch verhuizen?
PSV wil onderzoek doen naar stadion op nieuwe locatie
Geschreven op donderdag, 24 september om 12:24 PSV wil de mogelijkheden gaan onderzoeken om binnen tien jaar te verhuizen naar een ander onderkomen. De Eindhovenaren zijn al langer van plan om de capaciteit van het huidige stadion verder uit te bouwen, maar mogelijk kiest de club er voor om op een nieuwe plek een geheel nieuwe thuishaven te realiseren. Dat meldt Omroep Brabant.
Met name met het oog op het WK van 2018 of 2022, waarvoor Nederland en België tezamen hun kandidatuur hebben gesteld, willen de Brabanders snel spijkers met koppen slaan. In eerste instantie geniet een uitbreiding van het Philips Stadion de voorkeur, maar onder het motto ‘niet geschoten is altijd mis’ willen de Brabanders zich wat breder oriënteren.
Precieze details over de uitbreidingsplannen maakt de regionale krant nog niet wereldkundig. Het huidige stadion van PSV biedt plaats aan 35.000 toeschouwers. Eerder kondigde de grootmacht al aan van plan te zijn dat aantal op te willen schroeven naar 42.000. Dat is de minimumcapaciteit voor een stadion op een WK-eindronde.
Bron (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=86735)
usPSVkuh
24 september 2009, 12:53
Hoorde het net ook op omroepbrabant
vanavond op tv te zien bij www.forzapsv.nl
Van mij mogen ze in ieder geval blijven zitten waar ze nu zitten.
Zie een verhuizing dus helemaal niet graag gebeuren.
Bacchus
24 september 2009, 12:54
Hoorde het net ook op omroepbrabant
vanavond op tv te zien bij www.forzapsv.nl (http://www.forzapsv.nl)
Van mij mogen ze in ieder geval blijven zitten waar ze nu zitten.
Zie een verhuizing dus helemaal niet graag gebeuren.
Dat ligt een beetje aan waar het stadion zou komen en hoe het stadion er uit zou komen te zien.
Ik sta niet per definitie negatief tegenover verhuizing. Eerst de plannen zien, dan een mening vormen.
usPSVkuh
24 september 2009, 13:20
Als (als) er een nieuw stadion komt zal die nooit in het centrum meer komen
maar denk eerder bij ekkersrijt (ikea), of in ieder geval aan de rand van eindhoven.
Niet meer zoals nu in het centrum.Wat natuurlijk heel makkelijk is met behalen van kampioen schappen ,
Ik bedoel ff wandelen en je bent op het stratumseind:D
Dus van mij mag het zo blijven zoals nu ,met misschien een uitbreiding (als dat bouwtechnisch gaat) naar 45000 plaatsen.
Sham
24 september 2009, 17:14
PSV zal mogelijk binnen tien jaar op een andere locatie spelen. De Eindhovenaren zullen binnenkort onderzoeken of een nieuw stadion haalbaar is, weet Omroep Brabant.
De eredivisionist was al langer van plan om de capaciteit van het huidige onderkomen te vergroten, maar mogelijk kiest de club voor een geheel nieuw stadion. PSV onderzoekt de haalbaarheid van een nieuwe thuishaven mede met het oog op het WK van 2018 en 2022, waar Nederland en België zich kandidaat voor hebben gesteld.
Een uitbreiding van het Philips Stadion heeft wel de voorkeur van de Eindhovenaren, maar PSV wil ook bekijken of andere opties mogelijk zijn. Momenteel heeft het stadion een capaciteit van 35.000 toeschouwers. De club liet eerder weten dat het van plan is om deze op te schroeven naar 42.000. Dat is ook de minimumcapaciteit voor een stadion tijdens een WK-eindronde.
Bron: Voetbalbalprimeur
Onzin, we hebben een stadion nodig met min. 60.000 toeschouwers. Dat past beter bij onze historie en dat moeten we ook uitstralen.
grabbelaar
24 september 2009, 20:32
60000 is te veel denk ik.
Ik denk dat 50000 meer dan genoeg is. Dan zit het nog redelijk vol i.p.v. vitesse taferelen.
SuperSub
25 september 2009, 12:05
Weg van de Mathildelaan dat zou wat zijn zeg. PSV moet verder in zijn ontwikkeling maar historie speelt een grote rol. Aan de ene kant ligt op de Mathildelaan het hart en ziel van PSV. Maar als blijkt dat daar niet kan worden uitgebreid wil je dan je ontwikkeling daarvoor tegenhouden. Moeilijk moeilijk moeilijk....
Mijn gevoel zegt dat er met de verbouwing van het parkeerterrein naast het Philips stadion een kans wordt gemist. Hadden we daar niet beter een nieuw stadion kunnen bouwen en dan het Philips stadion afbreken en daar de appartementen???
Cato
25 september 2009, 13:40
Als er een nieuw stadion wordt gebouwd, komt het naast de Herdgang, waar nu kazerne staat..
The Joker
25 september 2009, 16:02
Houden waar het nu staat.
Asjeblieft!
Dujardin
25 september 2009, 17:59
Als er een nieuw stadion wordt gebouwd, komt het naast de Herdgang, waar nu kazerne staat..
In die kazerne wordt de internationale school gehuisvest, dat kan dus niet.
Ikzelf denk aan Welschap, maar vind dat PSV thuishoort waar het nu zit. Chelsea zit in Londen ook middenin de wijk.
Bacchus
25 september 2009, 18:18
En hoe komt u aan die info?
Bacchus
29 september 2009, 13:20
Maar even in beide stadiontopics droppen:
'PSV denkt niet aan een stadion voor 60.000 fans'
Geschreven op dinsdag, 29 september om 12:09 PSV wil over enkele jaren een groter onderkomen hebben. Het bestuur van de Eindhovense club wil het liefst dat de hoofdmacht haar wedstrijden op de huidige locatie blijft afwerken, maar er wordt ook onderzocht of een stadion aan de rand van de stad gunstiger kan zijn. Dat zou dan moeten in combinatie met andere uitgaansgelegenheden en winkels, naar voorbeeld van de Amsterdam Arena.
http://81.173.100.43/images/uplimages/pu_psvdi_big.jpg
Op dit moment is er wel wel een nieuwe verbouwing van het Philips Stadion aan te komen. Het betekent dat de west-, oost- en noordtribune er een laag bij krijgen. "Uit emotioneel oogpunt willen we in de stad blijven", vertelt directeur Marcel van den Bunder aan het Algemeen Dagblad. "Met tien minuten lopen ben je in het centrum. Het zou het mooiste zijn om ons eeuwfeest in 2013 op deze plek te vieren."
"Maar als onderzoek uitwijst dat een stadion aan de rand van de stad economisch en commercieel voordelen biedt, dan moeten we er toch over nadenken.'' PSV heeft geen behoefte aan een immense thuishaven. "Je mag best een beetje risico nemen,'' zegt Van den Bunder. "En als we buiten de stad gaan bouwen, houden we rekening met uitbreidingen in de toekomst. Maar we denken niet aan een stadion voor 60.000 fans.''
"Voor de uitstraling en de beleving is het mooier om elke wedstrijd vol te zitten", benadrukt het bestuurslid in het dagblad. Hij verwacht dat er nog vijfduizend extra seizoenskaarten kunnen worden verkocht. "Alle thuiswedstrijden in de Eredivisie zijn uitverkocht. Een beetje schaarste is altijd goed. Maar je kunt nooit voorspellen wat er gebeurt als je een groter stadion krijgt. Er kunnen meer fans komen, maar ook minder.''
Van den Bunder volgt met interesse de plannen in Rotterdam, waar plannen liggen voor een stadion voor 80.000 fans. "Er zal in Rotterdam ongetwijfeld uitgebreid onderzoek zijn gedaan. Maar ik vind het een erg ambitieus plan. Al weet je nooit wat de toekomst het Nederlandse en het internationale voetbal brengt. Als twintig jaar geleden iemand had gezegd dat er in Eindhoven een stadion voor 45.000 fans zou komen, dan was hij voor gek verklaard.''
Bats1903
29 september 2009, 15:41
Ze hebben wel een oude foto bij het stukje gezocht.
BartR
29 september 2009, 20:26
Lijkt mij goed. In principe gaan ze dus uitbreiden naar 45.000 alleen als het economisch en commercieel heel veel voordelen biedt een nieuw stadion.
Oude stadion:
- 45.000
- Bijzondere locatie zowel omdat het dicht bij het centrum is, als dat PSV al sinds 1913 daar gevestigd zit
- Vrijwel altijd vol stadion
Nieuw stadion:
- Wordt dan denk ik max. 55.000 maar zal me niks verbazen als het 50.000 wordt
- Vrijwel nooit vol stadion (waarschijnlijk alleen bij topwedstrijden)
- Stadion waarschijnlijk aan de rand van de stad in een 'sfeerloos' gebied
- (nog) Geen warm gevoel van de supporters bij het stadion/locatie
Ik denk dat PSV gewoon lekker moet uitbreiden.
El Barco III
30 september 2009, 13:48
Als je voor een Europacupwedstrijd slechts 13.000 kaarten verkoopt, mag je niet eens nadenken over een groter stadion.
Bacchus
30 september 2009, 14:05
Als je voor een Europacupwedstrijd slechts 13.000 kaarten verkoopt, mag je niet eens nadenken over een groter stadion.
Jawel hoor. Dan mag je de kaartjes gewoon niet meer zo asociaal duur maken.
LeicesterPhoolies
30 september 2009, 15:23
Jawel hoor. Dan mag je de kaartjes gewoon niet meer zo asociaal duur maken.
Maar jij gelooft toch niet dat ze met een groter stadion die kaartjes goedkoper maken? Of wel?
Bacchus
30 september 2009, 15:27
Maar jij gelooft toch niet dat ze met een groter stadion die kaartjes goedkoper maken? Of wel?
Dat is ook niet de stelling die ik moet verdedigen?
BartR
10 november 2009, 11:00
Burgemeester wil uitbreiding PSV-stadion
Rob van Gijzel, burgemeester van de gemeente Eindhoven, zet zich in voor uitbreiding van het Philips Stadion van PSV. De huidige capaciteit bedraagt zo'n 35.000 plaatsen, maar dat is onvoldoende om als WK-speelstad te mogen fungeren.
Van Gijzel wil de capaciteit van het onderkomen daarom verhogen naar 44.000 plaatsen, zo vertelt hij in het Eindhovens Dagblad. Dat aantal moet een WK-stadion volgens de regels van de FIFA minstens hebben.
De burgemeester vindt de 'topsportbeleving midden in de stad' bovendien van groot belang voor de toekomst van Eindhoven. Het stadion heeft in zijn ogen een unieke ligging. "Er is in Nederland en België geen gemeente met meer dan 200.000 inwoners te vinden, waar een voetbalstadion zo'n wezenlijk onderdeel uitmaakt van de stadsdynamiek. Het Philips Stadion ligt daar gewoon fantastisch mooi", vertelt Van Gijzel.
Jan Reker, algemeen directeur van PSV, staat achter het plan van uitbreiding. "PSV wil heel graag naar een grotere stadioncapaciteit. Uit onderzoeken blijkt dat we daarmee voldoen aan een vraag vanuit de bevolking. We kunnen die groei alleen nooit zelfstandig realiseren. Met de uitbreiding van het Philips Stadion is een jaarlijkse kostenpost van vijf à zes miljoen euro gemoeid. Dat bedrag kunnen wij niet terugverdienen met die extra stoeltjes. We hebben de steun van de gemeente nodig."
En die steun kan de Eindhovense club verwachten. "De gemeente wil daarin zijn verantwoordelijkheid nemen", vertelt Van Gijzel, die dan wel een tegenprestatie van PSV verwacht. "Als Ibrahim Afellay zich verbindt aan projecten in achterstandswijken maakt dat meer indruk dan wanneer de burgemeester langskomt", zo geeft hij een voorbeeld. De totale kosten van de uitbreiding zijn beraamd op minstens vijftig miljoen euro.
---------------------------------
Mooi dat de gemeente de club wil steunen, ik vind overigens ook wel dat Philips een investering mag doen, aangezien het stadion toch die naam draagt en Philips gewoon erg goed met de club verbonden is. Ben het ook met de burgemeester eens, van die 'tegenprestatie', de club mag ook best helpen met projecten van de gemeente.
Hustler
10 november 2009, 18:22
Burgemeester wil uitbreiding PSV-stadion
Rob van Gijzel, burgemeester van de gemeente Eindhoven, zet zich in voor uitbreiding van het Philips Stadion van PSV. De huidige capaciteit bedraagt zo'n 35.000 plaatsen, maar dat is onvoldoende om als WK-speelstad te mogen fungeren.
Van Gijzel wil de capaciteit van het onderkomen daarom verhogen naar 44.000 plaatsen, zo vertelt hij in het Eindhovens Dagblad. Dat aantal moet een WK-stadion volgens de regels van de FIFA minstens hebben.
De burgemeester vindt de 'topsportbeleving midden in de stad' bovendien van groot belang voor de toekomst van Eindhoven. Het stadion heeft in zijn ogen een unieke ligging. "Er is in Nederland en België geen gemeente met meer dan 200.000 inwoners te vinden, waar een voetbalstadion zo'n wezenlijk onderdeel uitmaakt van de stadsdynamiek. Het Philips Stadion ligt daar gewoon fantastisch mooi", vertelt Van Gijzel.
Jan Reker, algemeen directeur van PSV, staat achter het plan van uitbreiding. "PSV wil heel graag naar een grotere stadioncapaciteit. Uit onderzoeken blijkt dat we daarmee voldoen aan een vraag vanuit de bevolking. We kunnen die groei alleen nooit zelfstandig realiseren. Met de uitbreiding van het Philips Stadion is een jaarlijkse kostenpost van vijf à zes miljoen euro gemoeid. Dat bedrag kunnen wij niet terugverdienen met die extra stoeltjes. We hebben de steun van de gemeente nodig."
En die steun kan de Eindhovense club verwachten. "De gemeente wil daarin zijn verantwoordelijkheid nemen", vertelt Van Gijzel, die dan wel een tegenprestatie van PSV verwacht. "Als Ibrahim Afellay zich verbindt aan projecten in achterstandswijken maakt dat meer indruk dan wanneer de burgemeester langskomt", zo geeft hij een voorbeeld. De totale kosten van de uitbreiding zijn beraamd op minstens vijftig miljoen euro.
---------------------------------
Mooi dat de gemeente de club wil steunen, ik vind overigens ook wel dat Philips een investering mag doen, aangezien het stadion toch die naam draagt en Philips gewoon erg goed met de club verbonden is. Ben het ook met de burgemeester eens, van die 'tegenprestatie', de club mag ook best helpen met projecten van de gemeente.
En als nou het WK eens niet aan Nederland wordt toegewezen? Vindt van Gijzel dan nog steeds dat Eindhoven moet bijspringen om het PSV stadion groter te maken? Tot op de dag van vandaag heeft de gemeente Eindhoven nog nooit een euro bijgedragen aan PSV, in principe iets om trots op te zijn maar ik denk dat PSV een hele grote bijdrage heeft aan de naamsbekendheid van de stad. Dus mag er nu wel eens een tegenprestatie komen. PSV heeft gelijk als ze zeggen niet zelf weer tot de nek toe in de schulden te willen gaan voor die uitbereiding. De beurt is nu aan de gemeente.
maantje
10 november 2009, 21:49
En als nou het WK eens niet aan Nederland wordt toegewezen? Vindt van Gijzel dan nog steeds dat Eindhoven moet bijspringen om het PSV stadion groter te maken? Tot op de dag van vandaag heeft de gemeente Eindhoven nog nooit een euro bijgedragen aan PSV, in principe iets om trots op te zijn maar ik denk dat PSV een hele grote bijdrage heeft aan de naamsbekendheid van de stad. Dus mag er nu wel eens een tegenprestatie komen. PSV heeft gelijk als ze zeggen niet zelf weer tot de nek toe in de schulden te willen gaan voor die uitbereiding. De beurt is nu aan de gemeente.
hey ik vind dat je gelijk heb de gemeente eindhoven mag ook weleens een handje daarbij helpen ze hebben na ik weet nog nooit iets uitgegeven :mad: als je een club als vitesse neemt daar heeft de gemeente al een aantal keren bijgesprongen!!!
Hustler
11 november 2009, 07:56
hey ik vind dat je gelijk heb de gemeente eindhoven mag ook weleens een handje daarbij helpen ze hebben na ik weet nog nooit iets uitgegeven :mad: als je een club als vitesse neemt daar heeft de gemeente al een aantal keren bijgesprongen!!!
Als ik goed ben ingelicht is PSV de enige BVO in Nederland die nog nooit een euro van de gemeente heeft ontvangen.
boekhout
11 november 2009, 11:20
Als ik goed ben ingelicht is PSV de enige BVO in Nederland die nog nooit een euro van de gemeente heeft ontvangen.
Dat mag weleens gebeuren dan niet?
Denk dat PSV een aardig uitgangbord van Eindhoven is....
Levyashin3
12 november 2009, 21:18
Tot nu toe loopt het scenario volgens mijn voorspelling die ik pakweg 2 jaar geleden al deed. psv doet helemaal niets totdat bekend is of NL een wk krijgt. verbouwing, verplaatsing komt dan voor een belangrijk deel uit de pot van de organisatie en / of gemeente. psv heeft dan een heel sterke onderhandelingspositie daar Eindhoven al als speelstad is benoemd. Als psv geen centen heeft (tussen ") dan moeten andere bijspringen.
Slim gedaan, heel slim gedaan. nu nog een wk :D
Kentering
13 november 2009, 09:08
Lijkt mij goed. In principe gaan ze dus uitbreiden naar 45.000 alleen als het economisch en commercieel heel veel voordelen biedt een nieuw stadion.
Oude stadion:
- 45.000
- Bijzondere locatie zowel omdat het dicht bij het centrum is, als dat PSV al sinds 1913 daar gevestigd zit
- Vrijwel altijd vol stadion
Nieuw stadion:
- Wordt dan denk ik max. 55.000 maar zal me niks verbazen als het 50.000 wordt
- Vrijwel nooit vol stadion (waarschijnlijk alleen bij topwedstrijden)
- Stadion waarschijnlijk aan de rand van de stad in een 'sfeerloos' gebied
- (nog) Geen warm gevoel van de supporters bij het stadion/locatie
Ik denk dat PSV gewoon lekker moet uitbreiden.
Weet je wat nou het punt is, ik ben maar een eenling, maar er zullen heel veel net zo zijn als ik. Ik wil heel graag een seizoenskaart hebben van PSV. Maar de wachtlijst is zo vol, dat ik niet eens zin heb om op die wachtlijst te komen te staan. PSV moet eens een marktonderzoek gaan doen over wat de mogelijkheden zijn van de supportersaantallen.
Tummers
17 november 2009, 13:32
Weet je wat nou het punt is, ik ben maar een eenling, maar er zullen heel veel net zo zijn als ik. Ik wil heel graag een seizoenskaart hebben van PSV. Maar de wachtlijst is zo vol, dat ik niet eens zin heb om op die wachtlijst te komen te staan. PSV moet eens een marktonderzoek gaan doen over wat de mogelijkheden zijn van de supportersaantallen.
De wachtlijst is vol? Is er dan een wachtlijst om op de wachtlijst te komen?
TiezZ
19 november 2009, 21:54
Er zijn toch ieder jaar meer aanvragen dan er plaatsen vrijkomen???
Zoja is er toch n wachtlijst als het ware (die elk jaar opnieuw wordt gevuld...)
TiezZ
20 november 2009, 19:06
of je kent iemand via via :D
Een maat van mij heeft zo met een paar vrienden een abo kunnen verkijgen, af en toe vervang ik daar iemand van als er iemand niet kan
maantje
30 januari 2010, 15:17
hallo mensen ik heb een vraagje het is al een lange tijd stil rondom het nieuws over de uitbreiding van het stadion? hoever zijn de plannen daarmee is er al meer nieuws dan dat er al te lezen hier valt gr maantje alvast bedankt
guidovanmalde
9 februari 2010, 11:40
60.000 toeschouwers zou wel haalbaar zijn. Maar denk eens aan het feit dat het psv stadion nog in het mooie oude systeem is opgebouwd. Lekker kort op het veld en stijl omhoog. Daar ligt ook meteen het nadeel als je gaat ophogen. Kijk maar naar het Ajakkes stadion, alleen al naar het geluid dat niet te houden is. Daarbij komend is, dat 60.000 toeschouwers geweldig zou zijn voor de begroting, maar op de huidige lokatie niet te doen is kwa parkeerplaatsen. Aan de andere kant, doe toch maar OOST ophogen hihi ik wil wel graag een seizoens krt plekje hebben daaro.
Kronos
20 maart 2010, 14:24
Gisteren werd op de supportersavond duidelijk dat het stadion alleen uitgebreid gaat worden met behulp van de overheid. Aangezien de gemeente Eindhoven nooit ook maar een cent aan PSV heeft gegeven, zal dat er niet komen als het WK ook niet naar ons komt.
pelemario
23 maart 2010, 20:26
Er is helemaal geen wachtlijst voor seizoenskaarten! Ieder seizoen zijn er plaatsen die vrijkomen van seizoenskaarthouders die hun kaart niet meer laten verlengen. Rond april of mei komt er een mededeling dat alle geïnteresseerde supporters voor een seizoenskaart voor het volgende seizoen een aanvraagformulier kunnen invullen. Hierbij geldt dat de supporters die hun formulier als eerste indienen, de meeste kans hebben om een seizoenskaart te bemachtigen. Alles hangt er natuurlijk ook van af van de facultatieve mogelijkheid om een voorkeursplaats aan te geven, veel mensen kiezen er namelijk voor om een plaats te pakken te krijgen op de sfeervolle Oost-tribune. Je kan er ook voor kiezen om helemaal geen voorkeur aan te geven, zodat men je ergens kan plaatsen waar er een plek vrij is. Eens je een plaats te pakken hebt, kan je de volgende seizoenen alsnog pogingen wagen om een plek op je favoriete tribune te pakken te krijgen. Maar iemand die hoe dan ook verzekerd wil zijn van een vaste plek volgend seizoen, raad ik aan om het formulier zo snel mogelijk ingevuld terug te sturen naar Kaartverkoop (zonder voorkeurstribune!). Dit formulier komt rond april/mei on-line, zodat je het kan afdrukken en kan terugsturen naar Kaartverkoop. Indien je niet over een printer beschikt, kan je het formulier altijd afhalen bij Kaartverkoop zelf, of je laat het per post naar je toesturen. Rond einde juni heeft men een prima overzicht van de 'vertrekkende' supporters op alle tribunes en de 'nieuwe' supporters. Je krijgt dan schriftelijk melding of men al dan niet aan je aanvraag kan voldoen. Indien wel, wordt je uiteraard gevraagd om de kosten van de seizoenskaart over te schrijven op de rekening van PSV! Als dat gebeurd is, ben je in het bezit van een seizoenskaart en heb je iedere wedstrijd de beschikking over een vaste plaats. PSV gaat ieder jaar uit van verlenging, en zal de kosten van de kaart voor het nieuwe seizoen in de loop van de zomerstop van je rekening afschrijving. Een annulering van je seizoen kan je uiteraard doorgeven, maar dit moet wel uiterlijk rond half mei gebeuren (tenzij anders aangegeven op PSV.nl). Telefonisch valt er natuurlijk altijd wat te regelen.
Dat van de wachtlijst is een fabeltje, dat op de één of andere manier de wereld in is gestuurd en iedereen heeft opgevangen. Echter wordt er alleen op de bovenstaande manier gewerkt!
Ik denk dat je dit seizoen wel een vaste tribune plaats kan gaan aanvragen, de mensen om me heen in het stadion hebben er nu wel z'n buik vol van en voelen zich lichtelijk opgelicht. Het getoonde voetbal wordt met de week minder, de vaste supporters staan gewoon voor lul bij aanschaf bekerkaartjes en uefakaartjes, ongeïntereseerde jeugd met begeleiders komt dan voor een knaak binnen en de echte supporter wordt voor het volle pond telkens kere opgelicht. Zeg niet dat we verwent zijn ondanks de kampioenschappen want toen was het spel ook vaak om misselijk van te worden. Uitbreiding op dit moment lijkt me zeker niet realistisch, de prestaties gaan achteruit en dat zal de komende jaren z'n invloed op het toeschouwersaantal gaan krijgen.
Zilte1983
26 april 2010, 17:12
Eindhoven wil spoorzijde Philips Stadion ophogen
PSV wil met het oog op een mogelijk WK in Nederland en België het stadion met tienduizend plaatsen uitbreiden. Het ophogen van de spoorzijde is de beste optie.
Aan de kant van het spoor ontbreekt tegenoverliggende bebouwing, iets dat bij de hoofdtribune wel het geval is. De oostzijde heeft bij het college van B en W niet de voorkeur en de westzijde van het Philips Stadion is niet onmogelijk, maar problematisch. Dat schrijft het Eindhovens Dagblad, dat zich daarbij beroept op een informatiebrief die het college stuurde aan de gemeenteraad, maandag.
Het Eindhovense stadion biedt momenteel plaats aan 35.000 toeschouwers. Voor een WK-wedstrijd moet het onderkomen minimaal veertigduizend voetbalfans kunnen herbergen. De kosten van de uitbreiding worden geraamd op tachtig miljoen euro, dertig miljoen meer dan het bedrag dat eerder circuleerde.
Nederland en België zijn samen in de race voor het WK voetbal van 2018 of 2022. Op 2 december valt de beslissing en weten de Lage Landen of het HollandBelgium Bid succes heeft gehad.
Bron: voetbalprimeur.nl
Rolfie
27 april 2010, 12:00
Beter deze stadion verkopen en een nieuwe stadion te plaatsen met misschien 50000+ toeschouwers. Anders krijg je zo'n lelijk geval met een zijde die groter is dan de rest. Gewoon nieuw stadion, kijk naar Twente die worden dadelijk nog groter met misschien maar 1 landstitel....zou erg slecht zijn.
Davitamonnetje
27 april 2010, 12:05
Gemeente draait bij en levert PSV bijdrage bij uitbreiding stadion
Dinsdag, 27 april 2010 om 11:47 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden
Het gemeentebestuur van Eindhoven is toch bereid mee te betalen aan de uitbreiding van het Philips Stadion met tienduizend plaatsen. Ook het rijk is bereid mee te betalen. Dat blijkt uit een raadsinformatiebrief van het college van B en W, zo meldt Omroep Brabant dinsdagmorgen.
De uitbreiding van het stadion kost tachtig miljoen euro. Eerder gaf de gemeente aan geen bijdrage te willen leveren. Omdat Eindhoven graag speelstad wil zijn wanneer Nederland en België het WK mogen organiseren, heeft het gemeentebestuur besloten dit standpunt te herzien.
Het Philips Stadion telt nu nog 35.000 plaatsen. Het vergroten van de capaciteit is nodig om in het Philips Stadion WK-wedstrijden af te mogen werken. Nederland en België zijn immers in de race om het WK in 2018 binnen te slepen. Op 2 december wordt bekend of dit daadwerkelijk gelukt is.
maar als we het WK niet krijgen..dan krijgen we geen steun?
Bats1903
27 april 2010, 12:19
Beter deze stadion verkopen en een nieuwe stadion te plaatsen met misschien 50000+ toeschouwers. Anders krijg je zo'n lelijk geval met een zijde die groter is dan de rest. Gewoon nieuw stadion, kijk naar Twente die worden dadelijk nog groter met misschien maar 1 landstitel....zou erg slecht zijn.
Stadion verkopen? Aan wie dan FC Eindhoven? Misschien heeft vv Acht interesse? Of misschien FC Oss want dan kunnen ze meedoen met de "Het mooiste stadion van de topklasse" verkiezing?
Een stadion is niks waard zonder de bespeler. Enkel de grond maar ik betwijfel of de waarde genoeg is om de lopende hypotheek op het huidige stadion af te lossen. Laat staan dat er dan wat overblijft om het nieuwe stadion te bekostigen. Kom op zeg denk een beetje na voor je zomaar zoiets post.
Rolfie
27 april 2010, 13:07
Stadion verkopen? Aan wie dan FC Eindhoven? Misschien heeft vv Acht interesse? Of misschien FC Oss want dan kunnen ze meedoen met de "Het mooiste stadion van de topklasse" verkiezing?
Een stadion is niks waard zonder de bespeler. Enkel de grond maar ik betwijfel of de waarde genoeg is om de lopende hypotheek op het huidige stadion af te lossen. Laat staan dat er dan wat overblijft om het nieuwe stadion te bekostigen. Kom op zeg denk een beetje na voor je zomaar zoiets post.
Ooit gehoord van verkopen aan de gemeente zodat er concerten gehouden worden en dat dan de gemeente ervan profiteerd ipv PSV..En dan niet alleen guus meeuwis concerten.
Kronos
27 april 2010, 13:59
maar als we het WK niet krijgen..dan krijgen we geen steun?
Dan krijgen we inderdaad niks, en komt er dus ook geen uitbreiding.
Bats1903
27 april 2010, 16:08
Ooit gehoord van verkopen aan de gemeente zodat er concerten gehouden worden en dat dan de gemeente ervan profiteerd ipv PSV..En dan niet alleen guus meeuwis concerten.
Jaja, goed plan. Heb je enig idee wat het stadion zou moeten kosten en wat een concert per concert oplevert?
GerardKr
27 april 2010, 16:31
Het Phillips Stadion zal met ongeveer 10.000 plekken worden uitgebreid. Het geld dat hiervoor nodig is wordt mede beschikbaar gesteld door de gemeente Eindhoven, dat PSV eerder nog nul op het rekest gaf. Dat laat een woordvoerder van de gemeente weten aan Novum.
Het bedrag dat voor de stadionuitbreiding nodig is wordt geschat op tachtig miljoen euro. De gemeenteraad heeft een werkgroep in het leven geroepen om te kijken hoe de uitbreiding kan worden gefinancierd. Ook het rijk zou de beurs trekken, maar dit is nog niet bevestigd.
Eindhoven wil zich beschikbaar kunnen stellen als speelstad voor het WK van 2018 of 2022, maar het Phillips Stadion telt op dit moment 35.000 stoeltjes. Dit is niet genoeg om in aanmerking te komen als speelplek voor het toernooi: hiervoor moet een stadion 44.000 plaatsen hebben. Op 2 december wordt duidelijk of Nederland een WK mag organiseren.
www.voetbalzone.nl
Kronos
27 april 2010, 16:35
Dan krijgen we inderdaad niks, en komt er dus ook geen uitbreiding.
Weet iemand nu precies hoe dit zit? In de nieuwe berichten lijkt het geld los van het WK te staan. Ik volg 'm niet meer..
Zilte1983
27 april 2010, 17:03
Weet iemand nu precies hoe dit zit? In de nieuwe berichten lijkt het geld los van het WK te staan. Ik volg 'm niet meer..
Heel simpel, geen wk geen geld. Wel een wk, wel geld.
De gemeente moet natuurlijk ook op een manier geld aanboren, daar is die werkgroep ook voor ingesteld. Plus het geld van de overheid (rijk) kom je een heel eind.
Dan tijdens het wk, zal de stad (gemeente) eindhoven een pak geld verdienen aan het evenement. Dit wordt zo geschat tussen de 200 a 300 miljoen heb ik ergens opgevangen. Kan iets meer of minder zijn, dat weet ik niet meer precies.
Davitamonnetje
27 april 2010, 17:04
ik ook niet meer. heel wazig opgesteld die berichten.
Paterfiets
27 april 2010, 23:17
Als de gemeente en het rijk willen betalen, prima !
Maar als Psv moet opdraaien voor het grootste gedeelte van de kosten zou ik toch nog eens goed overwegen of het wel rendabel is ?! Tachtig miljoen voor 10.000 zitjes is echt absurd veel geld !
Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met het stadion van Sunderland, wat een prachtig stadion is en waarin 49.000 mensen kunnen, en je ziet dat de totale bouwkosten van dat stadion 29ml pond waren (2000) dan is het het geld gewoon niet waard...
Kronos
28 april 2010, 11:23
Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met het stadion van Sunderland, wat een prachtig stadion is en waarin 49.000 mensen kunnen, en je ziet dat de totale bouwkosten van dat stadion 29ml pond waren (2000) dan is het het geld gewoon niet waard...
Weet je zeker dat dit maar 29 miljoen pond kostte? Lijkt me toch wel erg weinig..
PSVgeldropPSV
28 april 2010, 11:34
Om echt te concurreren met andere clubs denk ik dat er wel een nieuw stadion moet komen. Als zelf Twente straks een groter stadion heeft dan kunnen wij niet achterblijven. Maar zou aan de andere kant ook wel jammer zijn. Maar daar zal ook wel geen geld voor zijn, dus dan zal het oude stadion ook wel blijven staan.
Bats1903
28 april 2010, 13:12
Weet je zeker dat dit maar 29 miljoen pond kostte? Lijkt me toch wel erg weinig..
Volgens Wikipedia wel, maar het lijkt mij ook erg weinig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stadium_of_Light
Kronos
28 april 2010, 13:21
Volgens Wikipedia wel, maar het lijkt mij ook erg weinig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stadium_of_Light
Als dat zou kloppen kunnen we inderdaad beter een nieuw stadion bouwen...
The Joker
28 april 2010, 14:44
Wikipedia... daar kunnen mensen zelf wat opschrijven. Ik zou het nu kunnen veranderen in 3,99 euro. (zal ik het doen? :p)
Kronos
28 april 2010, 14:51
Heb het eens gegoogeld, en het lijkt toch echt te kloppen.
Voetballer24
28 april 2010, 22:06
Die hebben het overgenomen van Wikipedia. :p
Ik denk eerder dat 't stadion 290 miljoen pond heeft gekost.
OB: WK: gemeente Eindhoven helpt PSV met stadion
6 mei 2010 Verzorgd door Omroep Brabant - radio, televisie en internet
De gemeente Eindhoven overweegt financieel garant te staan als het Philips-stadion voor het WK van 2018 of 2022 moet worden uitgebreid. Dat zei wethouder Helms nadat hij Eindhoven officieel had aangemeld als kandidaat-speelstad.
Voor het WK moet het Philips-stadion met zo'n 12.000 plaatsen worden uitgebreid. Volgens Helms zal de gemeente Eindhoven PSV daarvoor niet subsidiëren, maar wil het wel ondersteuning bieden.
De wereldvoetbalbond FIFA besluit in december wie de WK's in 2018 en 2022 mag organiseren. Een van die twee edities wordt in Europa gehouden. De combinatie Nederland/België heeft concurrentie van Engeland, Rusland en de combinatie Spanje/Portugal voor dat WK in Europa.
Duidelijk dus, alleen als we een WK krijgen zal de gemeente bereid zijn om te helpen.
Timberland
12 mei 2010, 12:54
Interesting link!!
http://www.architectenweb.nl/aweb/projects/project.asp?PID=15956
12-5-2010
Opgave was om de stadioncapaciteit te vergroten naar 44.000 zitjes, dus circa 9000 extra. In ons ontwerp wordt de langstribune aan de spoorzijde en de beide koptribunes vergroot door extra rijen stoelen toe te voegen. De hoeken, die van recente datum zijn, blijven in tact.
Het architectonisch beeld is opgebouwd door gebruik te maken van bestaande elementen. Die elementen zijn de witte plint met strookramen en de afgeronde, met glanzend metaal beklede hoeken. De bedoeling is om het stadion, dat momenteel uit zelfstandige gebouwen bestaat meer tot een eenheid te vormen. Het doorzetten van de horizontale lijnen in de plint van het gebouw is daarvoor zeer belangrijk.
De nieuwe trubunes vormen forse volumes, waardoor de bestaande ronde hoeken meer als entreegebouw gaan werken en ze hun ietwat introverte karakter verliezen. De nieuwe tribunes worden voorzien van afgeronde metalen daken die zich om de tribune plooien. De kopwanden van deze tribunes (links en rechts van de ronde hoeken) zijn met twee vloeiende curves vorm gegeven. Eén curve bestaat uit een glazen vlak en geeft de verbinding van binnen naar buiten aan. De andere curve is die van het dak en geeft het gebouw als het ware een taille door naar binnen te buigen. Onder de nieuwe tribunes zijn foyerruimtes ontworpen met een glazen gevel. Daardoor opent het gebouw zich meer naar de stad, een spel van zien en gezien worden.
De nieuwe daken worden gedragen door twee grote spanten die over het stadion geplaatst worden. Dit spant kan ook dienen om later een schuifdak te dragen. De diagonale structuur van de spanten komt terug in de kolommen die de tribune ondersteunen.
Timberland
12 mei 2010, 13:48
Hierbij nog enkele foto's.
http://img38.imageshack.us/img38/7684/stadion1.jpg
http://img340.imageshack.us/img340/1779/stadion2d.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/3581/stadion3b.jpg
http://img687.imageshack.us/img687/9297/stadion4n.jpg
Bron: http://www.architectenweb.nl/aweb/projects/project.asp?PID=15956
LeicesterPhoolies
12 mei 2010, 13:51
Kijk dat is beter. Ik slaagde er niet in om die ene overzichtsfoto hier te plaatsen. Kan mooi mijn oude flatje zien.
The Joker
12 mei 2010, 14:45
Dat komt er best mooi uit te zien dan.
Ziet er mooi uit. Maar het enige wat ze er niet mee doen (wat wel de bedoeling was volgens het stuk) is eenheid creëren.
maantje
12 mei 2010, 19:45
goede avond allemaal dat ziet er wel erg mooi uit van de buitenkant hoperlijk word het ook zoiets!! en kruspe mischien is het van de binnenkant wel een eenheid gr uit vak v
McGuigan
12 mei 2010, 19:49
De zijde opzich ziet er uitstekend uit, maar als geheel ziet t er toch gewoon belachelijk uit? :confused:
Ik snap dat dit de enige optie is om uit te breiden, maar t blijft jammer.
Bacchus
13 mei 2010, 11:12
De zijde opzich ziet er uitstekend uit, maar als geheel ziet t er toch gewoon belachelijk uit? :confused:
Ik snap dat dit de enige optie is om uit te breiden, maar t blijft jammer.
De tweede ring begon ook ooit met 1 groot extra vak...
pelemario
15 mei 2010, 20:09
Ziet er mooi uit. Maar het enige wat ze er niet mee doen (wat wel de bedoeling was volgens het stuk) is eenheid creëren.
De stadions van Genk en Brugge mogen er ook zijn, steken wij ineens schriel bij af............:o
Disselbak
15 mei 2010, 22:26
Ziet er wel erg fraai uit zeg
El Barco III
17 mei 2010, 13:34
Ziet er mooi uit! En ook niet onbelangrijk: Het biedt ook nog mogelijkheden voor de toekomst, namelijk hoeken aansluiten of verschuifbaar dak.
De Bouterbaas
19 mei 2010, 14:33
Ziet er mooi uit! En ook niet onbelangrijk: Het biedt ook nog mogelijkheden voor de toekomst, namelijk hoeken aansluiten of verschuifbaar dak.
In geval van schuifdak nog ff 170 reservegrasmatten opkweken :D
Sjoerd93
19 mei 2010, 20:17
Ik vind 'em ook wel mooi. Modern, maar toch nog wel een voetbalstadion.
Bats1903
21 mei 2010, 09:49
In geval van schuifdak nog ff 170 reservegrasmatten opkweken :D
Dat hoet niet meer met de groeilampen.
boertjekoe
21 mei 2010, 23:08
Ziet er heel netjes uit, sluit mooi aan op die nieuwe hoeken zo. Ik snap alleen niet waarom ze niet hetzelfde doen bij de eretribune, plek zat toch?
Ziet er heel netjes uit, sluit mooi aan op die nieuwe hoeken zo. Ik snap alleen niet waarom ze niet hetzelfde doen bij de eretribune, plek zat toch?
nee, dat doen ze niet,
komt omdat de bewoners van de Frederiklaan dat niet willen wegens een slecht uitzicht:eek:.
oja en f btw,
wat hebben wij nu al een prachtig stadion!
boertjekoe
22 mei 2010, 21:31
nee, dat doen ze niet,
komt omdat de bewoners van de Frederiklaan dat niet willen wegens een slecht uitzicht:eek:.
oja en f btw,
wat hebben wij nu al een prachtig stadion!
Is dat een grapje? Alsof ze nu wel zo'n fantastisch utizicht hebben. Die 15 meter aan extra hoogte maakt dan toch ook niet meer uit?
Bacchus
22 mei 2010, 21:34
Is dat een grapje? Alsof ze nu wel zo'n fantastisch utizicht hebben. Die 15 meter aan extra hoogte maakt dan toch ook niet meer uit?
Het kan maar net het kleine beetje direct zonlicht zijn wat je in huis krijgt...:rolleyes:
Ik zou het niet erg vinden om zo dicht bij het stadion te zitten dat ik er tegenaan kan kijken! :D
De foto's stonden er al een tijdje op dit forum, maar nu heeft ook voetbalzone het filmpje:
Ontwerp voor uitbreiding Philips Stadion bij binnenhalen WK
Wanneer Nederland en België het WK van 2018 of 2022 mogen organiseren, wacht het Phillips Stadion een flinke uitbreiding. Hiervoor is al een concreet ontwerp gemaakt, zo meldt het Eindhovens Dagblad.
Verdeeld over de oost-, west- en noordtribune moeten 9000 extra zitplaatsen worden gecreëerd. Dat betekent dat de drie tribunes behoorlijk groter worden. Ze worden ook dieper en gaan daardoor meer naar buiten.
De drie tribunes krijgen glazen foyers, die gaan dienen als uitkijkplatforms voor de bezoekers van het Philips Stadion en van de voetbalarena tegelijkertijd een soort lichtbaken maken. In december horen Nederland en Belgie van de FIFA of zij een WK mogen organiseren.
Klik voor filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=I0Q5PeTtALk)
Vind het een erg mooi ontwerp, wat ik vooral mooi vind is dat als de verlichtingen aanstaan dat het dan echt een soort lichtbak lijkt met dat glas aan de zijkant, past mooi bij de lichtstad en geeft een (denk ik) een prachtige sfeer bij Europese wedstrijden. Helaas duurt het nog even, ook al halen we het WK niet binnen dan mag deze uitbreiding alsnog wel doorgezet worden!
lichttoren
28 juli 2010, 11:10
Oh wat kun je toch lekker eten in het PSV-stadion!
Avant-garde Van Groeningen bedankt voor een heerlijke en leuke avond.
Aanrader voor anderen: de oester met Bacardi-Raz en andere amuses, ossenhaas (met heerlijk combinerende aangeraden wijn, oh putlucht is een goed teken!) en de visgerechten niet te vergeten.
Dit is echt een unique selling point van dit stadion.
Zilte1983
29 juli 2010, 09:26
Oh wat kun je toch lekker eten in het PSV-stadion!
Avant-garde Van Groeningen bedankt voor een heerlijke en leuke avond.
Aanrader voor anderen: de oester met Bacardi-Raz en andere amuses, ossenhaas (met heerlijk combinerende aangeraden wijn, oh putlucht is een goed teken!) en de visgerechten niet te vergeten.
Dit is echt een unique selling point van dit stadion.
Ohh.. ik kijk liever naar een heerlijke wedstijd...:p
LeicesterPhoolies
29 juli 2010, 10:07
Ohh.. ik kijk liever naar een heerlijke wedstijd...:p
Ach. Als je genoeg geld hebt kun je beide doen. Eerst lekker eten bij Van Groeninge en dan naar het voetbal kijken.
Prijs per stoeltje: Tussen de 15,000 en 20,000 Euro (per seizoen)
Zilte1983
29 juli 2010, 10:45
Ach. Als je genoeg geld hebt kun je beide doen. Eerst lekker eten bij Van Groeninge en dan naar het voetbal kijken.
Prijs per stoeltje: Tussen de 15,000 en 20,000 Euro (per seizoen)
Ow zo goedkoop! :eek: Nou dan gaan we dat maar doen he.;)
lichttoren
2 augustus 2010, 20:22
Mmm die stoeltjes zijn toch wel heeel erg duur. Niet te doen als particulier (en ook niet nuttig). Oh ja, daarvoor kun je er een heleboel keer eten maar tijdens de wedstrijd vind ik op de tribune zitten met een kop koffie en/ of een biertje toch echt heel erg leuk.
superven
10 augustus 2010, 09:38
Mmm die stoeltjes zijn toch wel heeel erg duur. Niet te doen als particulier (en ook niet nuttig). Oh ja, daarvoor kun je er een heleboel keer eten maar tijdens de wedstrijd vind ik op de tribune zitten met een kop koffie en/ of een biertje toch echt heel erg leuk.
eens eens, al hoop ik dat we deze keer ''iets'' lekkers krijgen voorgeschoteld bij het biertje ( nee doel niet op een leuke vrouw, maar eindelijk weer eens leuke wedstrijden in het stadion). Lijkt soms dat ze daar ook op bezuinigen ;-)
Mocro
11 augustus 2010, 15:42
Als het WK hier georganiseerd wordt, dan wordt het Philipsstadion echt dik. Op PSV.tv hebben ze er een animatie van laten zien in het FIFA filmpje.
Hier een paar screenshots:
http://img833.imageshack.us/img833/9650/newpicturedc.png
http://img525.imageshack.us/img525/5952/newpicture1s.png
http://img836.imageshack.us/img836/1360/newpicture3m.png
http://img341.imageshack.us/img341/7751/newpicture2f.png
BartR
11 augustus 2010, 22:32
Klopt, ziet er erg vet uit. Ook dat idee met die glazen achterkant van de tribunes, dat het ook vanuit de zijkanten verlicht wordt. Denk dat het vanaf het veld ook een beetje St. James' Park achtig wordt, omdat de ene tribune hoger is dan de andere...
DeBlauweDraeck
12 augustus 2010, 12:16
Nederland is in de race voor het WK van 2018 en Eindhoven doet maar al te graag mee. Dat meldt het NOS Journaal in een mooi televisie-itempje. De gemeente is enthousiast, PSV ziet het helemaal zitten en de burgers vinden het tof.
Er is maar één probleempje. Het PSV-stadion moet dan wel uitgebreid worden, want 35.000 zitplaatsen is te weinig volgens de regels van de FIFA. Daar moeten zo’n tienduizend plaatsen bijkomen. En dat moet zo’n vijftig à tachtig miljoen gaan kosten. Wie dat betalen zal? Daarover moeten de enthousiaste partners nog overleggen.
Mijn advies: vergeet het. Doe dit niet. Gebruik je gezonde verstand. Hoogmoed komt voor de val en ijdelheid is zo mogelijk nog erger. Waarom al die moeite voor een paar wedstrijden? Er is op zichzelf niks mis met grote ambities, want het heeft de club zo’n twintig kampioenschappen en twee Europese bekers opgeleverd. En iedereen weet nu waar Eindhoven ligt.
Maar blinde ambitie is veel minder gezond. En het past ook niet in de traditie van het Philips Stadion. Het aardige van het Philips Stadion is nou juist dat het geleidelijk en met beleid is uitgegroeid tot wat het nu is. Vanaf de oprichting in 1913 heeft de Philips Sport Vereniging altijd op hetzelfde grasveldje gespeeld, zoals je dat van een amateurclub uit Mierlo zou verwachten.
Het is hetzelfde grasveldje waar op 31 augustus 1913 een sportdag werd georganiseerd ter gelegenheid van een oranjefeest. Het Philips Stadion is in dat opzicht juist geen Grolsch Veste of Amsterdam Arena of Euroborg, en dat maakt het gebouw een beetje bijzonder.
PSV heeft in de jaren zeventig grote successen gekend. Het werd voor het eerst kampioen in 1975 en veroverde de UEFA Cup in 1978. De middenmoter van weleer werd een topclub. Vanaf diezelfde tijd werd het stadion, stukje bij beetje, uitgebreid. Van 20.000 toeschouwers naar uiteindelijk 35.000. Die uitbreiding was een logisch en natuurlijk proces.
Maar er komt een keer een eind aan. Het lijkt erop dat die 35.000 zitplaatsen het maximum zijn voor PSV, tenzij ik me zeer zwaar vergis. PSV zal de Europa Cup voorlopig niet meer winnen, anders dan in 1988. Het zal ook niet altijd kampioen worden en Champions League spelen.
Guus Hiddink kon het zich veroorloven om te gokken op internationale successen en de kosten voor de baat te laten uitgaan. Tot ergernis en bezorgdheid van de boekhouders. Maar nu heeft PSV een miljoenenschuld, net als vrijwel alle clubs in het betaalde voetbal.
En hoe lang zal Philips de suikeroom van de club blijven? Hoe diep gaat de emotionele band met het inmiddels Amsterdamse bedrijf? Laten de clubbestuurders nu vooral hun gezonde verstand gebruiken en het stadion zo laten als het is.
Het is nu geen tijd voor wilde spelletjes. PSV kan het waarschijnlijk niet betalen en het zou immoreel zijn om de gemeenschap (gemeente of rijk) ervoor te laten opdraaien.
Dit vind ik een verhaal met heel veel aannames erin eigenlijk.. Het is de lezerscolumn op vi.nl
KoningAlexIV
12 augustus 2010, 23:32
Zou een mooi stadion worden! Btw vraagje tussendoor, op een van de hoge gebouwen in de buurt van het station. Zie je met lichten een mannetjes voetballen/hooghouden. Heeft dat met het binnen halen van het WK te maken? Of wat is dat precies? Ja woon niet in Eindhoven dus ben niet helemaal up-to-date :p
PSVgeldropPSV
14 augustus 2010, 14:24
Zou een mooi stadion worden! Btw vraagje tussendoor, op een van de hoge gebouwen in de buurt van het station. Zie je met lichten een mannetjes voetballen/hooghouden. Heeft dat met het binnen halen van het WK te maken? Of wat is dat precies? Ja woon niet in Eindhoven dus ben niet helemaal up-to-date :p
dat heb ik nog nooit gezien, daar moet ik eens op gaan letten :p
Nistelaria
14 augustus 2010, 15:10
Langs het PSV stadion, en tussen het stadion en het spoor, willen ze een toren neerzetten met helikopterplatform etc, op een groenstrook van 60 bij 200 meter.
Mocro
15 augustus 2010, 18:25
Dit vind ik een verhaal met heel veel aannames erin eigenlijk.. Het is de lezerscolumn op vi.nl
Onzinnig verhaal van die lezer. Die 80 miljoen tik je niet cash af en de inkomsten uit kaartverkoop zullen het vroeg of laat dekken. Bovendien moet PSV wel het stadion uitbreiden om meer inkomsten te genereren en ook om de status van topclub te behouden. Straks hebben subtoppers meer zitplaatsen in het stadion.
KoningAlexIV
15 augustus 2010, 23:08
dat heb ik nog nooit gezien, daar moet ik eens op gaan letten :p
Was wel 's avonds he, maar kan ook dat dat alleen die avond was. Want ben sindsdien al niet meer 's avonds in Eindhoven geweest. Maar was er wel benieuwd naar, of het had iets met het WK te maken of iemand verveelde zich heel erg.
PSVgeldropPSV
16 augustus 2010, 15:54
Onzinnig verhaal van die lezer. Die 80 miljoen tik je niet cash af en de inkomsten uit kaartverkoop zullen het vroeg of laat dekken. Bovendien moet PSV wel het stadion uitbreiden om meer inkomsten te genereren en ook om de status van topclub te behouden. Straks hebben subtoppers meer zitplaatsen in het stadion.
helemaal mee eens. gekeken naar de wachtlijst voor seizoenskaarten is het echt nodig om het stadion uit te breiden. Straks heeft elke club een groter stadion dan PSV.
Kronos
2 december 2010, 16:41
Het WK gaat naar Rusland, geen uitbreiding voor het Philips Stadion. Vind het toch een beetje jammer.
Kevin Strootman
2 december 2010, 17:22
helemaal mee eens. gekeken naar de wachtlijst voor seizoenskaarten is het echt nodig om het stadion uit te breiden. Straks heeft elke club een groter stadion dan PSV.
Maar géén van die clubs heeft midden in de stad zon stadion.
BART96
2 december 2010, 19:49
Reed er net weer ff langs,
blijf het geweldig vinden!
Nistelaria
2 december 2010, 23:53
Vind de kosten voor 10.000 extra plaatsen ook onevenredig hoor, 80 miljoen. Dan kun je beter je grond en je stadion verkopen en een nieuwe bouwen aan de rand van de stad, vlakbij Eindhoven Airport en de snelwegen rond Eindhoven. Of op Strijp, kunnen we misschien wat regelen met de gemeente/Philips (Van wie is die grond op Strijp nu eigenlijk, gemeente?)
Toch blijf ik het stadion geweldig vinden en al helemaal op z'n huidige plek. Uitbreiding is alleen onevenredig duur.
Mirror
3 december 2010, 10:48
Eigenllijk best wel jammer dat WK niet naar Nederland komt. Zo'n groots evenment geeft altijd een bijzondere sfeer.
Speciaal voor PSV is het ook jammer, met WK had PSV grotendeels op kosten van de belastingbetaler een groter stadion gekregen. Dat is eigenlijk wel nodig om mee te kunnen doen in de top van Nederland.
PSV zelf kan die uitbreiding nooit betalen. Mijn verwachting is dat er over 5 tot 10 jaar een groter nieuw stadion "ergens" in de velden rond Eindhoven wordt gebouwd. Nieuwbouw is goedkoper en je kunt precies bouwen wat je wilt zonder belemmeringen van het reeds bestaande.
psv-er040
4 december 2010, 18:20
Eigenllijk best wel jammer dat WK niet naar Nederland komt. Zo'n groots evenment geeft altijd een bijzondere sfeer.
Speciaal voor PSV is het ook jammer, met WK had PSV grotendeels op kosten van de belastingbetaler een groter stadion gekregen. Dat is eigenlijk wel nodig om mee te kunnen doen in de top van Nederland.
PSV zelf kan die uitbreiding nooit betalen. Mijn verwachting is dat er over 5 tot 10 jaar een groter nieuw stadion "ergens" in de velden rond Eindhoven wordt gebouwd. Nieuwbouw is goedkoper en je kunt precies bouwen wat je wilt zonder belemmeringen van het reeds bestaande.
maar wil jij de prachtige locatie daarvoor opgeven? het hart van de stad platgooien of nooit meer gebruiken. en ook naar t industrieterrein rijden/lopen of wat dan ook, ik heb liever die uitbreiding..
Kronos
4 december 2010, 19:09
Ik denk dat er nu op termijn sowieso een nieuw stadion moet komen. Dan denk ik wel aan de lange termijn, niet binnen 5 of misschien wel 10 jaar.
We hebben gezien dat uitbreiding eigenlijk veel te duur is, relatief gezien. Je krijgt er gewoon te weinig nieuwe plekken bij, en de rest van het stadion blijft toch even 'oud'. Dat kan nu nog wel even, maar op lange termijn moet er iets veranderen. Als we dan weten dat het stadion zo rond 2020 volledig van ons is, zonder hypotheek, en we de grond in het centrum van Eindhoven voor een héél erg leuke prijs kunnen verkopen, dan weet ik het wel. En dan ergens aan de rand van de stad een nieuw stadion bouwen, van zo'n 45.000 plekken.
LeicesterPhoolies
4 december 2010, 19:25
Nu er geen WK naar Nederland komt is het volslagen onzinnig om het stadion uit te breiden. 35.000 is in mijn ogen precies voldoende voor PSV en je zit op zo'n unieke plaats dat dat niet ten koste mag gaan van bijvoorbeeld een paar supporters meer.
Mark van Bommel
5 december 2010, 13:02
Nu er geen WK naar Nederland komt is het volslagen onzinnig om het stadion uit te breiden. 35.000 is in mijn ogen precies voldoende voor PSV en je zit op zo'n unieke plaats dat dat niet ten koste mag gaan van bijvoorbeeld een paar supporters meer.
Wil PSV mee blijven doen, zullen ze toch echt meer supporters in het stadion moeten kunnen krijgen. Twente gaat uitbreiden naar 40000 meen ik. Ajax zit al op 50000 en Feyenoord gaat naar 80000. Dan halen zij veel meer opbrengsten uit het stadion dan PSV. Juist op dat punt is er voor PSV m.i. winst te boeken.
Van der Gijp
5 december 2010, 13:39
Wil PSV mee blijven doen, zullen ze toch echt meer supporters in het stadion moeten kunnen krijgen. Twente gaat uitbreiden naar 40000 meen ik. Ajax zit al op 50000 en Feyenoord gaat naar 80000. Dan halen zij veel meer opbrengsten uit het stadion dan PSV. Juist op dat punt is er voor PSV m.i. winst te boeken.
PSV zoekt haar winst niet in de kaartverkoop. Wie wil er nu een prijsverdubbeling van de toegangskaartjes? :p
Geen WK naar België/Nederland betekent voorlopig geen uitbreiding van het huidig stadion; en al helemaal geen nieuwbouw.
Als het toeschouwersaantal moet groeien, is nieuwbouw aannemelijker dan uitbreiding. ;)
LeicesterPhoolies
5 december 2010, 19:31
Zou dat nieuwe stadion voor Feijenoord er nu ook komen? Nu er geen WK komt, bedoel ik.
Mark van Bommel
5 december 2010, 20:02
Zou dat nieuwe stadion voor Feijenoord er nu ook komen? Nu er geen WK komt, bedoel ik.
Ik meen dat Feyenoord heeft gezegd dat dat stadion er hoe dan ook gaat komen.
Van der Gijp
5 december 2010, 20:07
Ik meen dat Feyenoord heeft gezegd dat dat stadion er hoe dan ook gaat komen.
Rotterdam stelt discussie nieuwe Kuip uit
Artist impression van het Nieuwe Stadion Rotterdam, vrijgegeven door stadion Feijenoord NV. © anp
ROTTERDAM - Het college van burgemeester en wethouders in Rotterdam praat dit jaar niet meer over een lening van 150 miljoen euro voor de bouw van een nieuwe Kuip. Aanvankelijk zou het stadsbestuur daar 7 december knopen over doorhakken, maar dat is uitgesteld tot begin volgend jaar.
© anp Wethouder Antoinette Laan (sport, VVD) zei donderdag dat nu het WK niet naar Nederland komt, de druk van de ketel is. ,,De afgelopen drie jaar is er hard gewerkt aan de planvorming voor het stadionpark met het WK als stip aan de horizon. Ook zonder WK blijft het noodzakelijk om in Zuid te investeren.''
Laan denkt dat het zonder WK wel moeilijker is om alle neuzen in Rotterdam dezelfde kant op te krijgen. Voor het uit te lenen bedrag maakt het niet veel uit dat Nederland naast het voetbaltoernooi grijpt, meent ze.
Het is overigens uiteindelijk aan de gemeenteraad om te besluiten of ze Stadion Feijenoord NV het geld leent. De nieuwe voetbaltempel met 68.000 stoeltjes moet aan de voet van de Maas verrijzen, heeft een kostenplaatje van circa 450 miljoen euro en maakt onderdeel uit van een geheel nieuw stadionpark op Zuid.
Kronos
5 januari 2011, 00:57
Volgens de aanvoerders van de eredivisie-clubs hebben wij wederom de beste grasmat. :)
Bowden
7 juli 2011, 16:29
Beter betaalt Bavaria ook wat centen om ons stadion om te dopen tot:
"Philips-Bavaria Bastion"
:lol:
boertjekoe
10 september 2011, 01:44
'PSV denkt aan bouwen nieuw stadion'
PSV overweegt over enkele jaren het Philips Stadion te verlaten voor een gloednieuwe voetbaltempel. Volgens Voetbal International laat algemeen directeur Tiny Sanders de mogelijkheden voor een nieuw stadion onderzoeken.
PSV speelt al sinds de oprichting in het Philips Stadion, dat momenteel plaats biedt aan ongeveer 35.000 toeschouwers. De club wilde het liefst het reeds bestaande stadion uitbreiden, maar na onderzoek bleek dat dit te veel geld zou gaan kosten.
Volgens VI-redacteur Iwan van Duren denkt PSV nu aan het bouwen van een gloednieuw stadion. Directeur Sanders denkt dat een nieuw stadion nodig is voor de Eindhovense club om niet achterop te raken bij Ajax en FC Twente. Bovendien zou het meer geld genereren voor de club.
PSV treedt niet naar buiten over de plannen voor een nieuw stadion vanwege de recente deal die de club met de gemeente Eindhoven sloot. De gemeente kocht toen de grond onder het Philips Stadion, waardoor PSV in één klap uit de acute financiële problemen waarmee het kampte kwam.
bron (http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/178763/PSV_denkt_aan_bouwen_nieuw_stadion.html)
Ik vond het al zo jammer dat er in die gemeentedeal bedongen was dat het stadion niet uitgebreid zou worden; ik vond het design wat destijds voor het WK-bid werd gepresenteerd erg goed eigenlijk. Het zou de sfeer en historie van het stadion behouden en precies het goeie aantale supporters kunnen huizen. Maar blijkbaar mocht het dus niet alleen niet, maar was het ook gewoon te duur. Vreemd, lijkt mij toch dat een compleet nieuw stadion bouwen duurder is?
Hustler
10 september 2011, 07:39
bron (http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/178763/PSV_denkt_aan_bouwen_nieuw_stadion.html)
Ik vond het al zo jammer dat er in die gemeentedeal bedongen was dat het stadion niet uitgebreid zou worden; ik vond het design wat destijds voor het WK-bid werd gepresenteerd erg goed eigenlijk. Het zou de sfeer en historie van het stadion behouden en precies het goeie aantale supporters kunnen huizen. Maar blijkbaar mocht het dus niet alleen niet, maar was het ook gewoon te duur. Vreemd, lijkt mij toch dat een compleet nieuw stadion bouwen duurder is?
Dat lijkt mij ook maar ik denk dat er meer bij komt kijken dan alleen groter maken. Nu is het parkeren van je auto al regelmatig een probleem en na de wedstrijd de stad uitkomen is ook een drama. De infrastructuur en de parkeercapaciteit rondom het stadion past niet bij een nog groter stadion.
Ook pendelbussen kunnen dit probleem niet oplossen want die geraken ook vast in het verkeer voor en na wedstrijden.
De nostalgie zal verdwijnen maar om de strijd met de concurentie te kunnen blijven voeren zal ook PSV met de tijd mee moeten en dus een groter stadion net buiten de stad moeten bouwen.
Noordholland-BRABO
10 september 2011, 08:18
tja, maar dan komen we toch op de volgende vraag: waar gaat het geld vandaan komen. Links of rechtsom; dit gaat veel geld kosten.:confused::confused:
Basc
10 september 2011, 09:50
En als PSV vertrekt van de huidige locatie, moet het die dan de komende 40 jaar toch pachten?
Tkosse
10 september 2011, 09:58
Volgens Sanders is het onzin.
Nistelaria
10 september 2011, 10:04
En als PSV vertrekt van de huidige locatie, moet het die dan de komende 40 jaar toch pachten?
Ik denk dat als PSV vertrekt van de huidige locatie, het stadion verkocht word. Degene die het stadion koopt (Gemeente? Investeringfonds?) zal dan de pacht over moeten nemen, of het stadion voor zo'n groot bedrag overnemen dat de pacht voor al die jaren daarin verrekend is. Maar ik verwacht niet dat dit de eerst komende 15 jaar staat te gebeuren. Bovendien zou ik het jammer vinden mocht het stadion uit de stad verdwijnen.
boekhout
10 september 2011, 10:26
Ik denk dat als PSV vertrekt van de huidige locatie, het stadion verkocht word. Degene die het stadion koopt (Gemeente? Investeringfonds?) zal dan de pacht over moeten nemen, of het stadion voor zo'n groot bedrag overnemen dat de pacht voor al die jaren daarin verrekend is. Maar ik verwacht niet dat dit de eerst komende 15 jaar staat te gebeuren. Bovendien zou ik het jammer vinden mocht het stadion uit de stad verdwijnen.
Stadion slopen en huizen bouwen is ook een optie....
Historisch gezien zou het HEEL jammer zijn, echter als het nodig is zeg ik DOEN.
The Joker
10 september 2011, 10:37
Liever niet. Uitbreiden of niks, vind ik. Ik wil echt niet in zo'n Arena spelen. Ik vind stiekem dat Emirates ook al weinig. Het Philips Stadion heeft zo veel charme. Dan loop je door de stad, en dan sta je plots voor 't stadion. En als we eenmaal ergens anders zitten, kunnen we niet meer terug. Nee, ik zou het vreselijk vinden als PSV wegging.
boekhout
10 september 2011, 12:22
Liever niet. Uitbreiden of niks, vind ik. Ik wil echt niet in zo'n Arena spelen. Ik vind stiekem dat Emirates ook al weinig. Het Philips Stadion heeft zo veel charme. Dan loop je door de stad, en dan sta je plots voor 't stadion. En als we eenmaal ergens anders zitten, kunnen we niet meer terug. Nee, ik zou het vreselijk vinden als PSV wegging.
Mee eens, maar nogmaals: als ik moet kiezen tussen afglijden qua niveau of stadion op andere plek.... STEL DAT he, tsja, dan kies ik toch voor het laatste....
Basc
10 september 2011, 12:43
Wat twitter-reacties van Rik Elfrink:
Een nieuw Philips Stadion? Met de gemeente Eindhoven is afgesproken dat #PSV nog minstens 10 tot 15 jaar blijft zitten.
De erfpachtconstructie tussen de gemeente Eindhoven en #PSV loopt 40 jaar. We vragen wethouder Depla om een reactie.
Reactie van directeur Tiny Sanders van #PSV op verhaal over nieuw stadion op mijn sms is duidelijk: ONZIN
#PSV kan sowieso niet weg uit Philips Stadion zonder toestemming gemeente Eindhoven. Artikel 12.7 van het erfpachtcontract.
Kronos
10 september 2011, 13:08
Het leek mij ook al stug, in ieder geval op korte termijn. Maar als het klopt dat het uitbreiden van het Philips Stadion met 10.000 plaatsen 50 miljoen kost, dan is een nieuw stadion simpelweg de betere optie.
Dries Mertens
10 september 2011, 17:04
Ons Thuis!
Ik vind dat PSV dit echt niet moet doen, gewoon lekker blijven hier.
Evt. uitbreiden tot 42.000 toeschouwers en dan over 20 jaar nog verder kijken wnnr we de CL weer hebben gewonnen(:shifty:).
grabbelaar
10 september 2011, 18:50
Mogelijk onderzoeken ze de mogelijkheden om over 10 jaar een nieuw stadion te betrekken. Volgens mij verlopen dan de afspraken met de gemeente en zal ons huidige (mooie) stadion verouderd zijn.
Voor wat betreft de mogelijkheid dat we in een "arena" achtige betonnen bak komen te zitten... Hiervan verwacht ik dat de huidige leiding wel inziet dat een eventueel nieuw stadion de charme van het oude moet benaderen. Dus dicht op het veld, steile hoge tribunes.
boertjekoe
10 september 2011, 18:57
Het leek mij ook al stug, in ieder geval op korte termijn. Maar als het klopt dat het uitbreiden van het Philips Stadion met 10.000 plaatsen 50 miljoen kost, dan is een nieuw stadion simpelweg de betere optie.
80 miljoen zelfs :eek:, volgens het plan van het WK bid. Lijkt me niet dat je, als je dit als voor een kleine uitbreiding moet lappen, een compleet nieuw stadion voor minder geld neer kan zetten, en als dat wel het geval is vraag ik me echt af waarom een uitbreiding relatief gezien zo duur moet zijn.
Hoetierick
10 september 2011, 19:09
80 miljoen zelfs :eek:, volgens het plan van het WK bid. Lijkt me niet dat je, als je dit als voor een kleine uitbreiding moet lappen, een compleet nieuw stadion voor minder geld neer kan zetten, en als dat wel het geval is vraag ik me echt af waarom een uitbreiding relatief gezien zo duur moet zijn.
Je zit met aanpassingen in bestaande constructies, lastiger werken...Een aanbouw bij een woonhuis is relatief gezien ook een stuk duurder.
The Joker
10 september 2011, 19:10
Omdat volgens mij bij PSV de gehele zijkant verandert wordt, als ik zo kijk naar de plaatjes. Kan het helemaal mis hebben hoor, maar volgens mij is dit stadion niet in staat even 1-2-3 een uitbreiding te kunnen hebben wat bij bijv. Twente makkelijker is.
boertjekoe
10 september 2011, 20:49
Ja daar moet het hem dan inderdaad toch wel in zitten ja. Toch eeuwig zonde dat die uitbreiding niet door gaat, ik vond de voorgestelde uitbreiding erg mooi, en de capaciteit van 45.000 toeschouwers zou ook prima conform de toeschouwersschare van PSV zijn. En de prachtige locatie zou behouden blijven.
JCS
11 september 2011, 09:47
Ook als een nieuw stadion duurder is dan een uitbreiding kan het nog een 'goedkopere' optie zijn. Meer capaciteit in een stadion dat een levensduur heeft van nog (ik noem maar wat) 15 jaar voor 80 miljoen is uiteindelijk duurder dan een nieuw stadion dat (bijvoorbeeld) 40 jaar meekan voor 120 miljoen.
DriesMertens14
11 september 2011, 16:05
ff off-topic:
Dan zullen ze eerst moeten leren om te winnen van VVV-Venlo...
boertjekoe
11 september 2011, 22:00
ff off-topic:
Dan zullen ze eerst moeten leren om te winnen van VVV-Venlo...
Tja, misschien is een verkleining van het stadion meer aan de orde nu idd :o
Ik ben er nog steeds ziek van. Ik heb in al die jaren nog nooit zoiets meegemaakt bij PSV. 3 tegendoelpunten in 8 minuten, tegen een ploeg die zowat op de laatste plaats bivakeert en voor deze wedstrijd slechts 3 keer het net had gevonden. Onwaarschijnlijk gewoon.:bye:
boekhout
12 september 2011, 10:20
Ik ben er nog steeds ziek van. Ik heb in al die jaren nog nooit zoiets meegemaakt bij PSV. 3 tegendoelpunten in 8 minuten, tegen een ploeg die zowat op de laatste plaats bivakeert en voor deze wedstrijd slechts 3 keer het net had gevonden. Onwaarschijnlijk gewoon.:bye:
da was in 'de Koel' en niet in het Philipsstadion en derhalve off topic... :p
Dujardin
16 september 2011, 18:13
On-Topic.
In het huidige ontwerp van het stadion is blijkbaar nooit rekening gehouden met verdere uitbreiding van het geheel, waardoor grote(re) aanpassingen aan de huidige constructie noodzakelijk zijn.
Bij de ontwerpen (en de bouw) van respectievelijk de stadoins van Heerenveen, FC Twente en bv AZ is hier wel rekening meegehouden vandaar dat hier de uitbreidingskosten lager uit vallen dan bij ons Philipsstadion.
Het parkeerprobleem zou je (deels) op kunnen lossen door een transferium op Acht (Kapelbeemd) te bouwen en een gratis pendeltrein te laten rijden.
Leo123
4 oktober 2011, 14:34
http://arjenklijs.com/psvs.jpg
DriesMertens14
4 oktober 2011, 20:16
Misschien komt het er dan zo uit te zien:
http://www.psv.nl/upload/f0706276-1ac2-470f-8833-f03dc1bfc0fb_DeKoel-Venlo468.jpg
:lol:
DriesMertens14
5 oktober 2011, 08:43
http://arjenklijs.com/psvs.jpg
Drie ringen in het Philips stadion?
Nice...
rvh1996
12 oktober 2011, 21:05
Ziet er leuk uit! Maar wat ik zat te bedenken is: Is het niet wat om in het kader van het 100-jarig bestaan van PSV een nieuw stadion de bouwen, waar we dan in 2013 in kunnen? Eerste wedstrijd dan tegen FC Barcelona.
The Joker
12 oktober 2011, 21:14
Uhu. Wanneer alles rond is over een mogelijke bouw van een nieuw stadion zijn we al ver over de 100 heen... ;)
DriesMertens14
25 oktober 2011, 16:55
Uhu. Wanneer alles rond is over een mogelijke bouw van een nieuw stadion zijn we al ver over de 100 heen... ;)
(Y)