View Full Version : Género Zeefuik (A) - Verhuurd (NEC)
Brabantse Koning
21 maart 2009, 13:59
Genero Zeefuik wil graag terug naar PSV. Wat mij betreft is hij welkom en denk ik dat hij hier kan uitgroeien tot een vaste waarde. Jullie mening?
Bron: http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/103186/Zeefuik_hoopt_cht_op_terugkeer_bij_PSV.html
Swazi
21 maart 2009, 16:36
Genero Zeefuik wil graag terug naar PSV. Wat mij betreft is hij welkom en denk ik dat hij hier kan uitgroeien tot een vaste waarde. Jullie mening?
Bron: http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/103186/Zeefuik_hoopt_cht_op_terugkeer_bij_PSV.html
hij scoorde gister de enige 2 doelpunten.
Merel
21 maart 2009, 19:07
Lijkt me prima :)
Een extra spits op de bank is zeker niet verkeerd.
Hij heeft al 7 keer gescoord en dat is aardig voor een achtien jarige.
zeefuik was onder koeman ook niet slecht.
ik vond hem een spits die echt gericht is op goals maken, een soort cvitanich spits.
Proud of PSV
22 maart 2009, 13:09
Geen vergelijkingen met die man aub:) Dat is geen enkele PSVer waard:p
Johan Derksen
22 maart 2009, 15:39
Hmm... constant is hij nog niet. Nog even afwachten dus.
CNG MrKrateos
22 maart 2009, 17:29
Zeefuik of Jonathan? Wat zijn de duidelijke verschillen?
Brabantse Koning
24 maart 2009, 00:36
Zeefuik of Jonathan? Wat zijn de duidelijke verschillen?
Zeefuik en Jonathan, in de toekomst het koningskoppel van PSV.
The Joker
25 maart 2009, 07:37
Zeefuik kan wat worden, maar eerst nóg een half jaar/heel jaar verhuren aan een club als Vitesse, NEC enz.
Want je kan niet het niveau van FC Omniworld vergelijken met dat van PSV.
Chris de Jong
25 maart 2009, 09:49
Zeefuik kan wat worden, maar eerst nóg een half jaar/heel jaar verhuren aan een club als Vitesse, NEC enz.
Want je kan niet het niveau van FC Omniworld vergelijken met dat van PSV.
Zeefuik moet nog wel 1 seizoen verhuurd worden en daarna langzaam gebracht worden d.m.v wat invalbeurten.
Bacchus
25 maart 2009, 11:29
Zeefuik moet nog wel 1 seizoen verhuurd worden en daarna langzaam gebracht worden d.m.v wat invalbeurten.
Ik ben het met je eens.
Maar....Ik ben bang dat hij dan -net als Huntelaar, Aissati en Beerens- begint te piepen over basisplaatsen enzo.
Dat scenario kennen we nu ook wel zo onderhand.
Ik ben het met je eens.
Maar....Ik ben bang dat hij dan -net als Huntelaar, Aissati en Beerens- begint te piepen over basisplaatsen enzo.
Inderdaad. Ik denk dat het beter is dat Zeefuik onder Rutten meer speeltijd krijgt. Dat zag je bijvoorbeeld ook met Elia. Bij ADO speelde hij nog als een talentje maar zeker geen topbuitenspeler. Rutten maakte hem wat hij nu is. Vraag het hem zelf maar na;)
Als Zeefuik gewoon 15 à 20 wedstrijden speelt waarvan zeker 3 kwart als invaller (beker, laatste 15 minuten etc) dan zie ik hem wel een goede balvaste spits worden met een neusje voor de goal.
Ik ben het met je eens.
Tot wanneer loopt zijn contract? Weet U dat?
Balasz 22
26 maart 2009, 17:32
http://www.youtube.com/watch?v=AEWc4AO3cBU&eurl=http%3A%2F%2Fpsv.blog.nl%2Ffilmpje%2F2009%2F03%2F26%2Fzeefuik-doet-het-weer&feature=player_embedded
Wedstrijd tegen Eindhoven leuk talent ;)
KoningAlexIV
26 maart 2009, 21:25
Ik ben het met je eens.
Ik denk dat ze Zeefuik dan de plannen moeten duidelijk maken. Want een speler uit eigen jeugd gratis laten gaan en vervolgens weer voor 10 miljoen ofzo terug kopen heeft ook niet zoveel zin.
Brabantse Koning
27 maart 2009, 11:12
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/103573/Zeefuik_zet_zinnen_op_spitspositie_PSV.html
Hij lijkt het zelf ook te snappen. Eerst nog een jaartje verhuren aan een eredivisieclub en dan kan hij naar PSV terug komen. Ik verwacht veel van hem in de toekomst.
Maastrichtenaar
28 maart 2009, 00:03
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/103573/Zeefuik_zet_zinnen_op_spitspositie_PSV.html
Hij lijkt het zelf ook te snappen. Eerst nog een jaartje verhuren aan een eredivisieclub en dan kan hij naar PSV terug komen. Ik verwacht veel van hem in de toekomst.
Ik ben ook benieuwd hoe hij het bij een Nederlandse club zal doen. Ik zou zeggen, verhuur die jongen aan een club uit de onderste regionen, dan zullen we zien of hij het eredivisie niveau aan kan.
Deston
29 maart 2009, 08:04
Een middenmotor uit de eredivisie, dat spreekt wel van ambitie. Of hij het geduld heeft om te wachten tot zijn 22e voordat hij eerste spits is bij PSV is een ander verhaal. Laten we hopen dat hij al eerder kan doorbreken en we aan hem de topspits hebben die we al zo lang missen, maar ook in 2010-2011 is het niet geheel waarschijnlijk dat hij 1e spits zal zijn, dus het ligt dan meer aan zijn invalbeurten en dus de nieuwe trainer.
BartR
29 maart 2009, 21:56
Hopelijk verhuurd PSV hem een jaar, maar dan wel bij een club waar hij ook echt speelminuten krijgt (misschien iets voor FC Utrecht die nog altijd geen échte spits heeft?)... Kan denk ik wel uitgroeien tot een topspits van PSV, hopelijk vormt hij over 2/3 jaar een koningsduo met Jonathan Reis :)
Deston
30 maart 2009, 02:00
Kent iemand deze jongen eigenlijk?
Ik vraag me af of hij nog een beetje gegroeid is. Hij is niet de grootste spits die rondloopt op de nederlandse velden. Ik zie spitsen toch graag iets groter dan Sneijder. :p
Zilte1983
30 maart 2009, 16:15
http://www.youtube.com/watch?v=AEWc4AO3cBU&eurl=http%3A%2F%2Fpsv.blog.nl%2Ffilmpje%2F2009%2F03%2F26%2Fzeefuik-doet-het-weer&feature=player_embedded
Wedstrijd tegen Eindhoven leuk talent ;)
Ziet er veelbelovend uit. Nu nog hopen dat ie het op wat niveaus hoger aankan.
Kronos
1 april 2009, 12:02
PSV onder de indruk van ontwikkeling Zeefuik
01/04/2009 11:30
EXCLUSIEF - PSV is zeer te spreken over de ontwikkeling van Genéro Zeefuik (18). De spits, die op zestienjarige leeftijd debuteerde in de Eindhovense hoofdmacht, speelt dit seizoen op huurbasis voor FC Omniworld. Voor de club uit Almere was hij tot nu toe zeven keer trefzeker in 29 duels.
Verschillende clubs uit de top van de Jupiler League, waaronder VVV-Venlo, hebben hun belangstelling voor het talent inmiddels kenbaar gemaakt bij PSV. De club uit de lichtstad wil Zeefuik komend seizoen eventueel nogmaals verhuren.
'Over verkoop praten we niet', reageert Adrie van Kraay, manager transfers en scouting van PSV tegenover Voetbal International. 'Genéro doet het hartstikke lekker dit seizoen. Zijn talent is overduidelijk, hij gaat een mooie toekomst tegemoet.'
'Maar onze precieze plannen met hem zijn ook afhankelijk van de nieuwe trainer. We moeten er in ieder geval voor waken dat we een talent te vroeg laten vertrekken. Die fout hebben we zelf in het verleden gemaakt met bijvoorbeeld Klaas Jan Huntelaar en Roy Beerens.'
Lijkt me een goed plan om hem nog een jaar te verhuren, en dan aan een eredivisieclub. Als VVV promoveert zou dat een prima optie zijn. De stap van AGOVV naar PSV lijkt me te groot om in een keer te maken.
Merel
1 april 2009, 15:52
Oh my god! Ze hebben het door! Yes yes!
Ei-de-lijk weten ze dat ze talent te vroeg laten vertrekken.
Heus, ik neem er mijn pet voor af. :cool:
Nu ff serieus.. Mooi dat het de bedoeling is dat we hem gaan verhuren. Op de bank zitten als 18-jarige is niks.
BartR
2 april 2009, 13:18
Misschien dat Zeefuik zich volgens seizoen kan doorontwikkeling bij een verhuur aan een 'laagvlieger' uit de Eredivisie. Van den Bergh vertrekt bij Heracles, misschien dat PSV eens contact op kan nemen voor een verhuur van Zeefuik aan Heracles?
Bats1903
3 april 2009, 07:55
Misschien dat Zeefuik zich volgens seizoen kan doorontwikkeling bij een verhuur aan een 'laagvlieger' uit de Eredivisie. Van den Bergh vertrekt bij Heracles, misschien dat PSV eens contact op kan nemen voor een verhuur van Zeefuik aan Heracles?
Dit zijn totaal verschillende spelers op verschillende posities.
ElRei
3 april 2009, 22:00
Verhuur 'm nog een jaartje aan een club in de Eredivisie, om alvast aan het Eredivisie niveau te wennen (zoals Manco).
psv c`borg
4 april 2009, 13:34
Denk dat het voor hem wel beter is als hij nog 1 jaartje verhuurd word. VVV lijkt mij wel een goede club voor Genero. En het zou helemaal top zijn als vvv dan in de eredivisie speelt.
Goed om te horen dat het met een jonge psv``er goed gaat !!
VVV of De Graafschap zouden prima clubs zijn voor Zeefuik.
Mijn voorkeur gaat uit naar VVV. Het is dichtbij Eindhoven en ze spelen toch redelijk aanvallend voetbal.
Bavariaan
5 april 2009, 12:59
Goede aanvulling op de bank denk ik
Pranjic
5 april 2009, 19:31
Citaat:
PSV onder de indruk van ontwikkeling Zeefuik
01/04/2009 11:30
EXCLUSIEF - PSV is zeer te spreken over de ontwikkeling van Genéro Zeefuik (18). De spits, die op zestienjarige leeftijd debuteerde in de Eindhovense hoofdmacht, speelt dit seizoen op huurbasis voor FC Omniworld. Voor de club uit Almere was hij tot nu toe zeven keer trefzeker in 29 duels.
Verschillende clubs uit de top van de Jupiler League, waaronder VVV-Venlo, hebben hun belangstelling voor het talent inmiddels kenbaar gemaakt bij PSV. De club uit de lichtstad wil Zeefuik komend seizoen eventueel nogmaals verhuren.
'Over verkoop praten we niet', reageert Adrie van Kraay, manager transfers en scouting van PSV tegenover Voetbal International. 'Genéro doet het hartstikke lekker dit seizoen. Zijn talent is overduidelijk, hij gaat een mooie toekomst tegemoet.'
'Maar onze precieze plannen met hem zijn ook afhankelijk van de nieuwe trainer. We moeten er in ieder geval voor waken dat we een talent te vroeg laten vertrekken. Die fout hebben we zelf in het verleden gemaakt met bijvoorbeeld Klaas Jan Huntelaar en Roy Beerens.'
Héhé, er gaat eens een lampje branden in Eindhoven.
KoningAlexIV
5 april 2009, 21:34
Lichtstad zonder licht :p
Mja, zou ook nog niet eens moeten dat Zeefuik de deur uitloopt en een groot talent word. Als Beerens en Huntelaar door PSV werd verkocht dan had dat samen best een dikke 30 tot 40 miljoen kunnen opleveren.
Kruspe
7 april 2009, 12:17
Haha als als als he...;)
Hij scoorde weer, ondanks het 2-1 verlies van Omniworld. Hij heeft nu al 8 doelpunten gemaakt.
Kruspe
18 april 2009, 19:16
Mwaa 8 goals in de Jupiler League. Jack Tuyp maakte er ook +/- 30, zit ook niemand op te wachten:p
connexie
21 april 2009, 22:59
Nu een interview op PSV T.V.
Hij komt nu al aardig professioneel over. Heel leuk filmpje ook.
Misschien zit er wel toekomstmuziek in.
Mooi nog een tijd langer aan de club binden en mooie eredivisie ploeg voor em vinden Jan.
Volendam of zo.. Als die erin blijven.
Mocro
21 april 2009, 23:34
Mwaa 8 goals in de Jupiler League. Jack Tuyp maakte er ook +/- 30, zit ook niemand op te wachten:p
Jack Tuyp zat bij een PSV van de Jupiler League, terwijl Zeefuik bij een de Graafschap van de Jupiler League zat. :p Komt sympathiek en zelfverzekerd over. Leuk interview. Hopen dat hij het een keer waar zal maken.
Chris de Jong
22 april 2009, 12:29
ALs ze tevreden zijn, dan moeten ze hem de kans geven in het seizoen 2010/2011. Hoeft heus geen basisspeler te zijn. Maar ik heb geen zin dat komend seizoen verhuurd wordt en daarna naar Utrecht gaat ofzo.
Geef hem de kans en als hij dan te licht is prima dan.
Johan Derksen
22 april 2009, 16:53
ALs ze tevreden zijn, dan moeten ze hem de kans geven in het seizoen 2010/2011. Hoeft heus geen basisspeler te zijn. Maar ik heb geen zin dat komend seizoen verhuurd wordt en daarna naar Utrecht gaat ofzo.
Geef hem de kans en als hij dan te licht is prima dan.
Precies, als El Hamdaoui een jaartje Volendam doet zie ik hem ook geen 20 doelpunten maken. Zeefuik moet een middenmotor in de Eredivisie vinden, waar hij genoeg kansen krijgt en meer kans maakt op een basisplek dan bij een subtopper/topper. Ook kan hij dan een seizoen lang wennen aan het niveau.
Dit is precies de reden waarom Van Eijden er soms ook niet uitzag. Ik zeg niet dat hij een Marcellis is, maar zijn ploeggenoten mogen zijn veters nog niet strikken... :D
precies, als el hamdaoui een jaartje volendam doet zie ik hem ook geen 20 doelpunten maken. Zeefuik moet een middenmotor in de eredivisie vinden, waar hij genoeg kansen krijgt en meer kans maakt op een basisplek dan bij een subtopper/topper. Ook kan hij dan een seizoen lang wennen aan het niveau.
Dit is precies de reden waarom van eijden er soms ook niet uitzag. Ik zeg niet dat hij een marcellis is, maar zijn ploeggenoten mogen zijn veters nog niet strikken... :d
nec!!!
Mocro
24 april 2009, 15:59
nec!!!
Utrecht lijkt me beter. Bij NEC hebben ze een tijdje boven hun stand geleefd, daardoor is het geen makkelijke club meer. Supporters zijn snel ontevreden en de kans dat Lodeweges het beter gaat doen dan Been is m.i. erg klein. Bij Utrecht hebben ze voorin een probleem met spitsen, lijkt me ideaal voor een jong talent om je te onderscheiden. Via Wouters kunnen de contacten ook prima verlopen over de ontwikkeling van Zeefuik op trainingen.
Pranjic
24 april 2009, 20:33
Utrecht lijkt me beter. Bij NEC hebben ze een tijdje boven hun stand geleefd, daardoor is het geen makkelijke club meer. Supporters zijn snel ontevreden en de kans dat Lodeweges het beter gaat doen dan Been is m.i. erg klein. Bij Utrecht hebben ze voorin een probleem met spitsen, lijkt me ideaal voor een jong talent om je te onderscheiden. Via Wouters kunnen de contacten ook prima verlopen over de ontwikkeling van Zeefuik op trainingen.
Zeker, als van der Gun nu ook nog (zo goed als) vertrekt bij Fc Utrecht, dan is er zeker m.i. plaats voor Zeefuik aldaar.
M@ximus
11 mei 2009, 20:45
Ook Zeefuik moet verhuurd worden aan een ploeg in de Eredivisie, hij moet elke week speelminuten maken op het hoogste niveau. Verhuur aan VVV?
Ook Zeefuik moet verhuurd worden aan een ploeg in de Eredivisie, hij moet elke week speelminuten maken op het hoogste niveau. Verhuur aan VVV?
Ja, of misschien De Graafschap nu Sahar daar weer vertrekt, of Heracles waar v/d Bergh weggaat? Iig een laagvlieger, zodat je zeker weet dat hij speelminuten krijgt...
Ben het met Mocro eens: Utrecht is een goede optie. Of evt. Vitesse, als van Wolfswinkel daar naar Utrecht vertrekt. Maar Utrecht is beter...
VVV en de Graafschap bieden denk ik een wat onrustiger omgeving, omdat die waarschijnlijk verder onderin opereren dan Vitesse en Utrecht.
Kevin Strootman
12 mei 2009, 11:24
Hoorde dat het hem best goed afging bij die club uit de eerste divisie..
Nu is de volgende stap hem verhuren aan een club uit de eredivisie zou ik zeggen
Sjoerd93
12 mei 2009, 21:05
Hoorde dat het hem best goed afging bij die club uit de eerste divisie..
Nu is de volgende stap hem verhuren aan een club uit de eredivisie zou ik zeggen
Of hem kansen geven in de voorbereiding. Als Lazovic/Koevermans inderdaad vertrekken, heeft PSV voorin nog maar weinig achter de hand als Toivonen uitvalt.
Skywarp
13 mei 2009, 01:19
Of hem kansen geven in de voorbereiding. Als Lazovic/Koevermans inderdaad vertrekken, heeft PSV voorin nog maar weinig achter de hand als Toivonen uitvalt.
Dat is ook een optie, al denk ik dat ervaring opdoen voor hem bij een club als Nec ofzo ook geen kwaad kan voor hem. Ik denk dat het nog te vroeg is om te concurreren om de spitspositie bij PSV
And the winner is ... FC Dordt! Jammergenoeg is er geen Eredivisie club die geinteresseerd is in Genero, maar hier komt hij tenminste wel aan spelen toe.
CNG MrKrateos
30 juni 2009, 17:35
And the winner is ... FC Dordt! Jammergenoeg is er geen Eredivisie club die geinteresseerd is in Genero, maar hier komt hij tenminste wel aan spelen toe.
Als hij na 1 jaar jupiler nog steeds geen eredivisie aan kan, dan betwijfel ik het heeeeel erg of hij ooit in PSV kan spelen.
Johan Derksen
1 juli 2009, 09:17
Bij Omniworld kwam hij niet echt aan scoren toe, omdat z'n ploeg zo weinig balbezit had. Bij Dordt komt hij meer tot z'n recht. :D
CNG MrKrateos
2 juli 2009, 15:59
Bij Omniworld kwam hij niet echt aan scoren toe, omdat z'n ploeg zo weinig balbezit had. Bij Dordt komt hij meer tot z'n recht. :D
Dat mag ik hopen, Als je als PSV-talent in de Jupiler niet echt aan scoren toekomt, wordt het erg moeilijk
Kevin Strootman
9 juli 2009, 11:02
Dat mag ik hopen, Als je als PSV-talent in de Jupiler niet echt aan scoren toekomt, wordt het erg moeilijk
Hij speelde er anders goed en scoorde er best aardig wat hoor:confused:
CNG MrKrateos
9 juli 2009, 11:53
Hij speelde er anders goed en scoorde er best aardig wat hoor:confused:
Daarom heb ik er ook nog wel aaridg vertrouwen in ja. ;)
Kevin Strootman
9 juli 2009, 12:39
Daarom heb ik er ook nog wel aaridg vertrouwen in ja. ;)
jaa precies ik hoop het ook, maar het zal niet makelijk worden
riquelme
14 juli 2009, 11:03
ik kom zelf uit dordt en als ik tijd en zin heb bezoek ik welleens wedstrijden van de plaatselijke FC. Dit jaar ga ik Zeefuik goed in de gaten houden, mocht er interesse in zijn zal ik op dit Forum mijn ongezouten mening geven....
ik kom zelf uit dordt en als ik tijd en zin heb bezoek ik welleens wedstrijden van de plaatselijke FC. Dit jaar ga ik Zeefuik goed in de gaten houden, mocht er interesse in zijn zal ik op dit Forum mijn ongezouten mening geven....
Oke, dat zal fijn zijn. Dan weten we tenminste hoe hij zich ontwikkeld.
Bacchus
14 juli 2009, 20:58
Oke, dat zal fijn zijn. Dan weten we tenminste hoe hij zich ontwikkeld.
In de ogen van Riquelme dan...;)
Desalniettemin, ben ik wel benieuwd naar zijn mening.
Kevin Strootman
18 juli 2009, 10:42
Doe dat ja :D
gunner1001
18 augustus 2009, 21:10
nouw , ik ben dus vorige week vrijdag weer naar de thuiswedstrijd van fc dordrecht geweest , daar speelde zeefuik de laatste helft voor de helft mee .
wat mij opvalt is dat er wel iemand staat die wat kan , dat zie je aan hem , maar het komt er nog niet uit .
maar dit was maar 1 wedstrijd , komende vrijdag speelt fc dordrecht weer thuis , dus dan ga ik weer extra op hem letten .
Johan Derksen
19 augustus 2009, 09:08
nouw , ik ben dus vorige week vrijdag weer naar de thuiswedstrijd van fc dordrecht geweest , daar speelde zeefuik de laatste helft voor de helft mee .
wat mij opvalt is dat er wel iemand staat die wat kan , dat zie je aan hem , maar het komt er nog niet uit .
maar dit was maar 1 wedstrijd , komende vrijdag speelt fc dordrecht weer thuis , dus dan ga ik weer extra op hem letten .
Hou ons op de hoogte. :)
Ben echt benieuwd naar z'n kunnen bij een ploeg uit het linkerrijtje.
psvboymarco
22 augustus 2009, 18:38
Lijkt me prima :)
Een extra spits op de bank is zeker niet verkeerd.
Nou ik vind dat er extra spits op het veld moet staan om dat die weer meer aanval in het kan in brengen ik zou graag jullie mening hier over willen horen
el berber
25 augustus 2009, 11:31
Hij speelde gisteren tegen Zwolle goed. Maatke de aansluitingstreffer en zorgde met zijn gesleur en slimmigheid dat FC Zwolle met een man meer gedwongen werd om 4 man achterin te houden. Uiteindelijk verloor Zwolle, na 3-1 met de rust voor gestaan te hebben en met een man meer, de wedstrijd met 5-3 van de Dordtenaren.
Bacchus
25 augustus 2009, 11:42
22 minuten is natuurlijk ook niet zo lang.
Bacchus
25 augustus 2009, 11:46
Hij speelde gisteren tegen Zwolle goed. Maatke de aansluitingstreffer en zorgde met zijn gesleur en slimmigheid dat FC Zwolle met een man meer gedwongen werd om 4 man achterin te houden. Uiteindelijk verloor Zwolle, na 3-1 met de rust voor gestaan te hebben en met een man meer, de wedstrijd met 5-3 van de Dordtenaren.
Dat zal een gezellig busreisje terug geweest zijn...:D
el berber
25 augustus 2009, 14:23
Inderdaad..
Van der Gijp
26 augustus 2009, 13:03
Was het ook, want Dordt speelde een uitwedstrijd. ;)
In Zwolle was het een tijdje onrustig. :eek:
Spelers moesten enige tijd geduld betrachten alvorens zij thuis konden uithuilen. :p
el berber
26 augustus 2009, 14:35
Was het ook, want Dordt speelde een uitwedstrijd. ;)
In Zwolle was het een tijdje onrustig. :eek:
Spelers moesten enige tijd geduld betrachten alvorens zij thuis konden uithuilen. :p
Hahaha
Provo
29 augustus 2009, 10:50
Helmond Sport - FC Dordrecht 1-1
Zeefuik scoort de 0-1:
http://www.jupilerleague.nl/video/8284.php
Banaan
5 september 2009, 00:05
Vandaag een assist erbij. Hij doet het momenteel goed. Volgend jaar verhuren aan een Eredivisieclub zou heel mooi zijn. Ik heb namelijk nog steeds een voorkeur aan Reis als het gaat om de spitspositie maar dat Zeefuik er ook aan zit te komen is duidelijk.
Provo
11 september 2009, 21:15
... en hop, weer een goal van Zeefuik: na 13 minuten de 0-1 in en tegen Eindhoven. Het ziet er naar uit dat Genero z'n draai gevonden heeft bij Dordt!
Libaboy
11 september 2009, 23:02
... en hop, weer een goal van Zeefuik: na 3 minuten de 0-1 in en tegen Eindhoven. Het ziet er naar uit dat Genero z'n draai gevonden heeft bij Dordt!
En Fred Rutten zat op de tribune :D
Wel mooie overwinning van Dordt, 8-0 en 7 verschillende doelpuntenmakers
Levyashin3
15 september 2009, 13:59
3 uit 7 is niet slecht. Het zou idd mooi zijn als hij volgend jaar naar een eredivisieclub zou kunnen. Hij is dan op zijn 21e weer terug bij psv; een mooie leeftijd om definitief door te breken.
Banaan
18 september 2009, 02:15
Volgend jaar inderdaad een Eredivisieclub en dan het spitsenkoppel met Reis vormen bij PSV.
riquelme
18 september 2009, 11:07
vanavond spannende pot tegen de nummer 3, bij een overwinning blijft Dordt meedoen voor een periodetitel, en dat is hier elk jaar minimaal de doelstelling. De slectie(begroting) van dordt is m.i. niet toereikend om het hele jaar in de top mee te draaien, maar het team draait erg goed en daar heeft Zeefuik een groot aandeel in.
Naast het feit dat hij regelmatig scoort en/of een assist geeft vind ik het nog veel belangrijker dat het aanval spel van Dordt niet bij hem spaak loopt! hij heeft inzicht waardoor hij met een steekpass of een cross ball, zijn medespeler in de gelegenheid stelt om de uiteindelijke assist te geven. dat vindt ik en kwaliteit, ow ja en hij werkt hard.
Vanavond zal ik hem weer ff in de gaten houden en vervolgens jullie hier updaten
Groet
Provo
20 september 2009, 12:30
En Riquelme? Het verlies tegen Cambuur al te boven gekomen? Ik hoorde dat de wedstrijd 10 minuten stil lag omdat de lijnrechter belaagd werd met aanstekers uit het thuisvak... hoe dichter bij Dordt, hoe heter het wordt!
Anyway, hoe speelde Zeefuik?
GoeieHerder
22 september 2009, 14:54
Zeefuik: 'Als PSV niet lukt, is Ajax een optie' :D
The Joker
22 september 2009, 15:32
Zeefuik: 'Als PSV niet lukt, is Ajax een optie' :D
Ik las het. Wil hij nu verhuurd worden aan Ajax?
Wat een lolbroek, in negatieve zin.
Vedette
25 september 2009, 20:18
En Riquelme? Het verlies tegen Cambuur al te boven gekomen? Ik hoorde dat de wedstrijd 10 minuten stil lag omdat de lijnrechter belaagd werd met aanstekers uit het thuisvak... hoe dichter bij Dordt, hoe heter het wordt!
Anyway, hoe speelde Zeefuik?
Hoe heter..?
Ik heb toch echt een andere uitdrukking geleerd mbt dichter bij Dordt komen.... :D
Provo
25 september 2009, 20:40
Tja, als ze rotte vis van de tribunes hadden gegooid had ik 't bij het origineel kunnen houden, maar in combinatie met aanstekers leek me ' heter' wel gepast.
Anyway, het gaat hier over Zeefuik. FC Dordrecht heeft in de volgende ronde van de KNVB-beker tegen Ajax geloot. Benieuwd of Genero zich staande weet te houden tegen z'n oude ploeg...
riquelme
27 september 2009, 16:05
Had al eerder een reactie willen geven maar ik had het erg druk met m'n werk deze week! Zeefuik speelde tegen cambuur een redelijke hij bereide de 1-0 voor en was de hele wedstrijd zeer balvast. Jammer dat hij Dordt niet dat ene extra zetje kon geven, waardoor de wedstijd verloren gaan.
Wat beterft de ongeregelheden de radddraaiers die er in het dordt stadion een puinhoop maken zitten doorgaans op zondag in de Kuip dus dan weet je wel wat er ongeveer rondloopt.
Dordt heeft 020 geloot in de beker, ik denk dat dit voor Zeefuik een mooie testcase is. Ik hoop dat we het rustig kunnen houden in het stadion echter heb ik er een hard hoofd in.
Provo
17 oktober 2009, 15:12
Net als vorige week scoorde Zeefuik 2 keer, dit maal uit tegen Fortuna. In het "diepte" interview na afloop in elk geval 1 plezierige mededeling: Genero doet er alles aan om terug te kunnen keren bij PSV!
http://www.jupilerleague.nl/video/1000571.php
CNG MrKrateos
24 oktober 2009, 20:18
Inderdaad, gaat zo Mr. Aissati achterna.
CNG MrKrateos
26 oktober 2009, 17:20
Nou, hopelijk schiet hij donderdag Ajax uit de beker :D
Iraanse psv-fan
28 oktober 2009, 15:20
Van mij mag hij dan ook gelijk verdwijnen, talent of geen talent.... zulke mentaliteit hoef ik hier niet.
CNG MrKrateos
29 oktober 2009, 22:14
Zeefuik wist niet te overtuigen tegen Ajax, 1 grote kans redelijk ingeschoten, maar Stekeltjesbrug hield hem.
afonso henriques
30 oktober 2009, 11:49
Zeefuik is sub-top en blijft sub-top.
Niet goed genoeg voor PSV
The Joker
30 oktober 2009, 15:21
Hij is wel sterk en balvast. Ik zie wel wat in hem, als 'hangende' spits.
Proud of PSV
31 oktober 2009, 11:39
Hij is wel sterk en balvast. Ik zie wel wat in hem, als 'hangende' spits.
Ik zie meer in de nummer 7 van Dordrecht;)
Trevor Ford
2 november 2009, 14:10
Zeefuik is sub-top en blijft sub-top.
Niet goed genoeg voor PSV
Hij heeft al heel lang de tijd gehad om te bewijzen dat hij PSV-waardig is. Vanaf een invalbeurt onder Hiddink, tot nu toe, heb ik niets spectaculairs van hem vernomen. Ik vraag mij af of hij eredivisie waardig is.
Zilte1983
6 november 2009, 16:48
Hij heeft al heel lang de tijd gehad om te bewijzen dat hij PSV-waardig is. Vanaf een invalbeurt onder Hiddink, tot nu toe, heb ik niets spectaculairs van hem vernomen. Ik vraag mij af of hij eredivisie waardig is.
Ik vraag het me ook af. Ik hoorde trouwens van een vriend van mij dat hij Zeefuik op ze werk aan de telefoon had. Hij wilde een lening afsluiten of zoiets... hij vertelde dat er intresse was van een Engelse club. Geen idee welke.. maar dat zal ik vreemd vinden...
Ik mag hopen dat het nog wat met hem wordt...
Brabantse Koning
26 november 2009, 21:32
Toch denk ik wel dat deze jongen talent heeft. Vergeet niet dat hij pas 19 jaar is. Bovendien heb ik liever Zeefuik dan Nijland. Het zou mij niet verbazen als hij over een jaar of 2 de aanval vormt bij PSV samen met Jonathan.
CNG MrKrateos
2 december 2009, 22:50
Toch denk ik wel dat deze jongen talent heeft. Vergeet niet dat hij pas 19 jaar is. Bovendien heb ik liever Zeefuik dan Nijland. Het zou mij niet verbazen als hij over een jaar of 2 de aanval vormt bij PSV samen met Jonathan.
Ik hoop het, maar ik betwijfel het zeer. Zo'n goede indruk maakt hij niet op mij tot nu toe.
hidungu
8 december 2009, 11:45
En Fred Rutten zat op de tribune :D
Wel mooie overwinning van Dordt, 8-0 en 7 verschillende doelpuntenmakers
Naar nu blijkt dankzij de "belchinezen"...
trisie94
13 december 2009, 12:36
Zou mooi zijn natuurlijk, maar denk het niet. zoveel hoor je nou ook niet van die jonge, al volg ik hem ook niet echt op het moment. Ook van reis vraag ik me af of hij ooit DE spits van PSV word..
Vedette
20 december 2009, 12:00
Zou mooi zijn natuurlijk, maar denk het niet. zoveel hoor je nou ook niet van die jonge, al volg ik hem ook niet echt op het moment. Ook van reis vraag ik me af of hij ooit DE spits van PSV word..
Als Reis zo doorgaat als nu, vast wel.
Kentering
24 december 2009, 16:14
hij is gedebuteerd onder Koeman....
Kevin Strootman
24 december 2009, 16:25
Dan kun je net zo goed alle talenten wel weg gooien :rolleyes:
Mark van Bommel
24 december 2009, 16:27
hij is gedebuteerd onder Koeman....
Ja, uit tegen NAC toen. 1-1 werd dat. Da Costa probeerde toen Slot even te dollen, ik weet het nog precies.
D.C
26 december 2009, 12:50
Hij is erg balvast en heeft een goed schot maar ik denk dat ie een typetje Bakkal is. Een echte laatbloeier die de tijd nodig heeft.
Davitamonnetje
27 december 2009, 01:17
Hij is erg balvast en heeft een goed schot maar ik denk dat ie een typetje Bakkal is. Een echte laatbloeier die de tijd nodig heeft.
Het leek mij altijd een speler met veel potentie, maar vind het wel erg stilletjes worden. Hij wou verhuurd worden en dé nieuwe spits van PSV worden in 2010-11, jammer voor hem dat Reis aan het doorbreken is.. Misschien nog een jaartje eredivisie bij een andere club en wanneer Reis voor 50milj :D (jaja grenzeloos vertrouwen in Reis :p)is verkocht in 2011 kan hij aan de bak
Kentering
28 december 2009, 13:43
Je kunt ze niet met elkaar vergelijken. Het enige waar je ze met elkaar kan vergelijken, is dat ze allebei niet heel veel spelen, maar wel regelmatig. Reis op Eredivisie-niveau en Zeefuik een niveau daaronder. Dat hoeft niet per se negatief te zijn.
Mark van Bommel
28 december 2009, 13:54
Je kunt ze niet met elkaar vergelijken. Het enige waar je ze met elkaar kan vergelijken, is dat ze allebei niet heel veel spelen, maar wel regelmatig. Reis op Eredivisie-niveau en Zeefuik een niveau daaronder. Dat hoeft niet per se negatief te zijn.
Zeefuik heeft dit seizoen 21 van de 21 wedstrijden van Dordt meegedaan, hij speelt dus gewoon alles (misschien niet alle minuten, maar wel alles wedstrijden).
Kevin Strootman
11 januari 2010, 18:57
Zeefuik zal ook meegroeien met het niveau van PSV(ikhoop)
Speel je op hoger niveau tegen betere tegenstanders, zul je automatisch zelf meestal ook beter spelen.
BartR
14 februari 2010, 13:30
Ik zag trouwens zojuist ergens staan dat Zeefuik toch al 8 doelpunten en 5 assists heeft... Toch aardige statistieken voor Dordrecht dat niet heel lekker loopt.
bobjeman
8 april 2010, 20:17
Ik zag trouwens zojuist ergens staan dat Zeefuik toch al 8 doelpunten en 5 assists heeft... Toch aardige statistieken voor Dordrecht dat niet heel lekker loopt.
best goed ja maar is er nog wel plaats voor hem bij psv ??
dadelijk heb je manco nijland koevermans toivonen amrabat veel jonge jongens dus...
Davitamonnetje
15 april 2010, 15:22
Zeefuik hoopt volgend seizoen kans te krijgen bij PSV
Donderdag, 15 april 2010 om 15:10 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden
Género Zeefuik hoopt volgend jaar een nieuwe kans te krijgen bij PSV. De aanvaller speelt dit seizoen op huurbasis voor FC Dordrecht, maar zal in de zomer terugkeren naar Eindhoven. “Na dit seizoen gaan we verder praten", zei Zeefuik tegen RTV Rijnmond.
De Eindhovenaren verloren onlangs Danko Lazovic en Jonathan Reis en missen volgens Fred Rutten nu de nodige slagkracht in de voorste linie. Zeefuik hoopt dat hij in beeld komt om dit probleem op te lossen. “Ik denk er wel aan", vertelde hij. "Ik wil nu gaan voor mijn kans in de voorbereiding en daar ga ik hard aan werken."
De twintigjarige Zeefuik debuteerde in het seizoen 2006/07 in het vlaggenschip van PSV, maar zijn doorbraak bleef vooralsnog uit. Vorig jaar speelde hij op huurbasis voor FC Omniworld en dit jaar huurt FC Dordrecht hem. Voor deze club speelde Zeefuik tot dusver 34 competitieduels, waarin hij tien keer scoorde..
Ik hoop ook dat hij een kans gaat krijgen, als we geen geld hebben kunnen we het best de eigen jeugd kansen geven.
Ik hoop ook dat hij een kans gaat krijgen, als we geen geld hebben kunnen we het best de eigen jeugd kansen geven.
en als die jeugd ver onder niveau is?
Davitamonnetje
16 april 2010, 23:06
ik heb ook zo mijn twijfels.
Ben wel altijd onder de indruk van zijn fysieke kwaliteiten. een kans geven kan altijd, zeker gezien de beperkte voorhoedespelers die er zijn.
en als die jeugd ver onder niveau is?
Kan je niet anders want we hebben geen geld. :D
Kronos
21 juli 2010, 09:07
Is weer terug bij Jong PSV, en wenste niet verhuurd te worden aan weer een eerste divisieclubje. Hoort dus niet meer bij verhuurde spelers.
Van der Gijp
21 juli 2010, 19:15
Is weer terug bij Jong PSV, en wenste niet verhuurd te worden aan weer een eerste divisieclubje. Hoort dus niet meer bij verhuurde spelers.
Heb hem vorig seizoen bij de lokale Fc zien spelen.
Ik was niet bijster onder de indruk van zijn kwaliteiten... :(
Ralf Edström
24 juli 2010, 11:25
Gewoon regelen dat die jongen voor de start van de competitie bij de ex psv spelers hoort.
Leo123
24 juli 2010, 23:14
Gewoon regelen dat die jongen voor de start van de competitie bij de ex psv spelers hoort.
Hoezo hij heeft talent:mad:
Jij was toch degene die meer Nederlandse spelers wilde? Nu wil je ze weer niet. :o
BART96
25 juli 2010, 22:31
Jij was toch degene die meer Nederlandse spelers wilde? Nu wil je ze weer niet. :o
We gaan toch ook André Slot niet halen omdat 'ie Nederlands is.
Volgens mij wil Ralf gewoon dat Nederlanders de voorkeur krijgen boven buitenlandse spelers (als ze even goed zijn).
Hoezo hij heeft talent:mad:
Ik vermoed dat hij nummer 6 in de pikorde is, aan hem om te laten zien dat hij hoger hoort te staan.
Kevin Strootman
3 november 2010, 10:59
Zeefuik scoorde nog maandag als invaller
Nistelaria
3 november 2010, 11:26
Gisteren tegen BMG onder 23 zelfs 2x, maar als ik zie hoe hij bij die eerste goal wegdraaid is dat meer geluk dan wijsheid. Ik zie in hem echt geen toekomstige spits van PSV.
Brabantse Koning
4 november 2010, 01:03
Zeefuik scoorde nog maandag als invaller
Ja joh? Serieus? Minde da nou werkelijk woar?
Kevin Strootman
4 november 2010, 17:43
Ja dat meen ik echt. In de avond van maandag 2 november 2010 maakte Genero Zeefuik een doelpunt. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
En dankzei je bijdrage kon ik hetweer herhalen:p.
Vedette
4 november 2010, 22:51
Hoe doede ge da? Hoe doede ge da?
BART96
5 november 2010, 18:45
Hoe doede ge da? Hoe doede ge da?
Hoe hedde ge da gedoan?
Owenrivera
6 november 2010, 11:33
Hoe hedde ge da gedoan?
praten jullie brabants of limburgs want het lijkt op elkaar.
allebei voor geen meter te verstaan:P
Kronos
6 november 2010, 18:29
praten jullie brabants of limburgs want het lijkt op elkaar.
allebei voor geen meter te verstaan:P
Brabants en Limburgs lijkt niet op elkaar.
CNG MrKrateos
6 november 2010, 19:04
Brabants en Limburgs lijkt niet op elkaar.
Voor een buitenstaander wellicht wel ;)
huez
7 november 2010, 02:55
Heeft iemand hier nog het gevoel dat hij PSV 1 gaat halen?
rvh1996
7 november 2010, 20:27
Nee ik denk het niet, wel jammer had meer van hem verwacht. Dacht na zijn debuut op 16-jarige leeftijd tegen NAC Breda dat dit een echte topspits zou worden.
Brandaris
8 december 2010, 14:13
'Zeefuik op proef bij KV Mechelen'
- door Niels (DerMeister) op 08-12-2010 @ 08:17
Género Zeefuik gaat zijn geluk beproeven in de Belgische Jupiler Pro League. De spits van Jong PSV is volgens het Gazet van Antwerpen op proef bij KV Mechelen. Hij trainde dinsdag voor het eerst mee met de ploeg van coach Marc Brys.
Brys kan een extra aanvaller goed gebruiken, aangezien Tom Soetaers wegens een blessure een tijd niet beschikbaar is voor de trainer. In het verleden kwam Zeefuik op huurbasis uit voor FC Omniworld en FC Dordrecht. Dit jaar kwam hij in Eindhoven niet verder dan speelminuten in Jong PSV.
Kevin Strootman
8 december 2010, 15:34
Die heeft dus voor niks zoveel mee mogen doen de laatste tijd ?
rvh1996
19 januari 2011, 14:52
Zeefuik voorlopig bij eerste selectie PSV
Género Zeefuik blijft de komende periode met de A-selectie van PSV meetrainen. Dat meldt het Eindhovens Dagblad woensdag.
De jonge aanvaller reisde afgelopen week met de eerste selectie af naar het trainingskamp van PSV in La Manga. De twintigjarige Zeefuik liet in Spanje een goede indruk achter op trainer Fred Rutten. Hij besloot Zeefuik, in navolging van Abel Tamata, bij de eerste selectie te houden.
Zeefuik debuteerde al in het seizoen 2006/2007 in de hoofdmacht van PSV. De afgelopen twee jaargangen werd de aanvaller door de Eindhovenaren verhuurd. Hij kwam uit voor FC Omniworld en FC Dordrecht.
Bron: voetbalprimeur.nl
Vind het goed dat Rutten hem laat meetrainen, wordt die alleen maar beter van.
Sjoerd93
21 januari 2011, 13:33
#zeefuik tot einde seizoen volwaardig lid a-selectie dus geen stagiair #PSV Logisch, ik denk dat hij nu de derde spits is in de hiërarchie.
TiezZ
21 januari 2011, 14:17
Heeft iemand hier nog het gevoel dat hij PSV 1 gaat halen?
ja ikke (A)
;)
debeervanleerdam
26 januari 2011, 08:57
ja ikke (A)
;)
Ik ook, lijkt stiekem beetje op het verhaal van reis, die was eigenlijk ook afgeschreven, maar kreeg ook een 2e kans bij rutten (ookal zag iedereen bij reis dat die enorm getalenteerd was). Daarnaast heeft zeefuik bijvoorbeeld de laatste 6 wedstrijden bij jong psv gescoord. niet verkeerd:)
Levyashin3
26 januari 2011, 09:39
Ik ook, lijkt stiekem beetje op het verhaal van reis, die was eigenlijk ook afgeschreven, maar kreeg ook een 2e kans bij rutten (ookal zag iedereen bij reis dat die enorm getalenteerd was). Daarnaast heeft zeefuik bijvoorbeeld de laatste 6 wedstrijden bij jong psv gescoord. niet verkeerd:)
hij doet het idd goed bij jong psv. ik zie daarom niet in wat hij minder is dan bijvoorbeeld koef. Berg krijgt vanwege zijn status (puur financieel) nog het voordeel van de twijfel van mij maar ik zie niet in waarom Zeefuik geen (pak 'm beet) half uurtje per wedstrijd zou mee mogen ballen.
Nobody
26 januari 2011, 13:42
hij doet het idd goed bij jong psv. ik zie daarom niet in wat hij minder is dan bijvoorbeeld koef. Berg krijgt vanwege zijn status (puur financieel) nog het voordeel van de twijfel van mij maar ik zie niet in waarom Zeefuik geen (pak 'm beet) half uurtje per wedstrijd zou mee mogen ballen.
Zeefuik is in mijn ogen niet beter dan Amrabat, die volgens mij ook wel aardig speelde in het tweede. Allebij niet goed genoeg voor het eerste, maar bij gebrek aan beter (en financiën) mag hij invallen wanneer dat nodig is.
veldmannetje
28 januari 2011, 12:48
Ondertussen is Zeefuik wel topscorer bij Jong PSV in de competitie met 10 doelpunten in ongeveer evenveel wedstrijden, 1 op 1 niet slecht.
Hij heeft in de laatste zes duel (inclusief oefenduels) met Jong PSV in elke wedstrijd gescoord (8 in totaal), man in vorm daar dus.
Rutten wou graag een extra spits bij selectie halen, eentje van buitenaf, maar daar was geen geld voor, zelfs niet voor goedkope alternatieven krijg hij groen licht (krijg je spelers van het niveau V/d Meyde of Van Beukering, nee daar worden beter van...hele diepe zucht...), dus heeft hij Zeefuik toegevoegd aan het eerste.
En aangezien Berg en zowel Koevermans voornamelijk uitblinken in het missen van kansen, lijkt het mij geen onaardig idee om Zeefuik , de man in vorm vergeet dat niet, aankomende zaterdag in het thuisduel tegen de nummer laatst Willem II met hem in basis te beginnen i.p.v de hevig teleurstellende Berg en in mindere mate Koevermans
Ook al is het 'wishfull thinking' van mijn kant het is de wel de 'enige echte 'manier om te zien of Zeefuik nu of in de nabije toekomst kan uitgroeien tot waardevolle lid van onze selectie
oxygencrew
28 januari 2011, 21:43
Ondertussen is Zeefuik wel topscorer bij Jong PSV in de competitie met 10 doelpunten in ongeveer evenveel wedstrijden, 1 op 1 niet slecht.
Hij heeft in de laatste zes duel (inclusief oefenduels) met Jong PSV in elke wedstrijd gescoord (8 in totaal), man in vorm daar dus.
Rutten wou graag een extra spits bij selectie halen, eentje van buitenaf, maar daar was geen geld voor, zelfs niet voor goedkope alternatieven krijg hij groen licht (krijg je spelers van het niveau V/d Meyde of Van Beukering, nee daar worden beter van...hele diepe zucht...), dus heeft hij Zeefuik toegevoegd aan het eerste.
En aangezien Berg en zowel Koevermans voornamelijk uitblinken in het missen van kansen, lijkt het mij geen onaardig idee om Zeefuik , de man in vorm vergeet dat niet, aankomende zaterdag in het thuisduel tegen de nummer laatst Willem II met hem in basis te beginnen i.p.v de hevig teleurstellende Berg en in mindere mate Koevermans
Ook al is het 'wishfull thinking' van mijn kant het is de wel de 'enige echte 'manier om te zien of Zeefuik nu of in de nabije toekomst kan uitgroeien tot waardevolle lid van onze selectie
ik zie eerlijk gezegd wel een toekomstig talent in genero, laat 'm maar een paar keer invallen, beetje ervaring opdoen, en tussen lens en balazs zal 'ie waarschijnlijk nog groeien (A)
laten we het hopen
Mercure
29 januari 2011, 22:45
ZEEEEEEEEEEEEEEEEEFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK :D
Veel beter dan Berg. Hield in ieder geval anderhalf verdediger bezig met zijn geduw en getrek.
Iraanse psv-fan
29 januari 2011, 23:36
Zeefuik laat zien dat niet alles wat van ver komt beter is....
Hopelijk krijgen Nijland, Tamata en Labyad ook meer kansen.
BART96
29 januari 2011, 23:46
Zeefuik laat zien dat niet alles wat van ver komt beter is....
Hopelijk krijgen Nijland, Tamata en Labyad ook meer kansen.
Van Tamata verwacht ik het nog niet,
die is wel erg jong. Voor de rest heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Pavlos
29 januari 2011, 23:51
Van Tamata verwacht ik het nog niet,
die is wel erg jong. Voor de rest heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Dat valt best mee hoor, Tamata is toch al 20. Labyad is nog maar 17.
Bas
29 januari 2011, 23:59
'PSV in gesprek met Zeefuik over nieuw contract' http://netwerk.to/p/24253 #psv
Dat mag ook wel, hebben we tenminste nog 1 spits volgend seizoen. :puh:
Mercure
30 januari 2011, 00:00
Reis komt terug :)
Hoop ik.
Kruspe
30 januari 2011, 00:17
SUPER!!!!
veldmannetje
30 januari 2011, 11:31
Dat mag ook wel, hebben we tenminste nog 1 spits volgend seizoen.
En we hebben Nijland ook nog.
Koevermans vertrekt aan het einde seizoen en Berg gaat terug naar HSV of zij proberen hem te verkopen, misschien aan PSV maar hij koste HSV 15 miljoen euro dus willen ze wel wat terug zien. Kunnen wij (en moeten en willen wij) niet gaan betalen.
Dus ik hoop dat Rutten Zeefuik en zowel Nijland meer kansen gaat geven zodat ze er volgend seizoen klaar voor zijn.
En of Reis nog terugkomt, de eerste berichten zijn toch een beetje somber minimaal een half jaar en er word zelfs gevreesd voor zijn carriere, maar ik denk dat Reis door al zijn problemen in het verleden wel overlevingsmentaliteit heeft gekregen, dus daar zal het niet aan liggen.
CNG MrKrateos
30 januari 2011, 12:03
Reis komt terug :)
Hoop ik.
Tuurlijk, maar Zeefuik is leuk :)
Kronos
30 januari 2011, 12:07
Als die jongen slim is doet hij het nog even goed, rekt hij die besprekingen uit en tekent hij een contract bij een leuke eredivisieclub, waar hij een basisplek zou krijgen.
Maar goed, daar zal ik als PSV'er maar niet op hopen.
Kronos
30 januari 2011, 12:39
Ik had het al gelezen, maar nu zie ik hem ook zelf in de samenvatting. Jezus, die jongen is echt idioot breed. Da's nog een tikkie erger dan Farfan indertijd. :eehh:
Davy-040
30 januari 2011, 13:04
Ik had het al gelezen, maar nu zie ik hem ook zelf in de samenvatting. Jezus, die jongen is echt idioot breed. Da's nog een tikkie erger dan Farfan indertijd. :eehh:
Gespierd breed of vet breed?
Kronos
30 januari 2011, 13:06
Gespierd breed of vet breed?
Gespierd. Vet komt er niet bij in de breedte op schouderhoogte, normaal gesproken. ;)
BART96
30 januari 2011, 13:24
Dat valt best mee hoor, Tamata is toch al 20. Labyad is nog maar 17.
is hij alweer zo oud?
pardon, my bad.
Davitamonnetje
30 januari 2011, 23:49
wat me gisteren toch wel opviel is dat Zeefuik in die wedstrijd meer indruk heeft gemaakt (niet alleen vanwege de goal..) dan Berg het hele seizoen tot nu toe.. Basisplaatsje???
PSVgeldropPSV
31 januari 2011, 00:27
wat me gisteren toch wel opviel is dat Zeefuik in die wedstrijd meer indruk heeft gemaakt (niet alleen vanwege de goal..) dan Berg het hele seizoen tot nu toe.. Basisplaatsje???
opportunistisch??? :p
maar als hij het laat zien zal Rutten hem vanzelf nog een kans geven.
Davitamonnetje
31 januari 2011, 01:25
opportunistisch??? :p
maar als hij het laat zien zal Rutten hem vanzelf nog een kans geven.
Zekers :puh:
Was ook enigszins opportunistisch bedoeld ;)
Levyashin3
31 januari 2011, 09:11
Zeefuik is nu niet ineens de toppsits waar we op zaten te wachten. Echter ik zie niet in waarom hij niet steevast bij de selectie zou horen. Minder dan Koef is ie niet naar mijn idee. 20 min tot een half uurtje per wedstrijd; waarom niet?
Kevin Strootman
31 januari 2011, 10:52
Zeefuik is nu niet ineens de toppsits waar we op zaten te wachten. Echter ik zie niet in waarom hij niet steevast bij de selectie zou horen. Minder dan Koef is ie niet naar mijn idee. 20 min tot een half uurtje per wedstrijd; waarom niet?
Zeefuik heeft weer een andere kwaliteit dan Koef, Snelheid
veldmannetje
31 januari 2011, 15:10
Zeefuik heeft weer een andere kwaliteit dan Koef, Snelheid
Kortom als Koevermans komende zomer transfervrij vertrekt naar Feyenoord (naar alle waarschijnlijkheid) hebben we zijn opvolger in de selectie al in huis, hoeven we daar geen geld aan uit te geven.
Behalve het feit dat Genero's contract komende zomer afloopt.
En qua kwaliteiten ligt Zeefuik denk ik dichter tegen Farfan aan, dan Koevermans.
Zelfs in Jong PSV speelde Zeefuik eerst rechtsbuiten naast Nijland en toen Nijland vaker op de bank zat bij het 1e omdat Amrabat steeds vaker buiten de selectie bleef, ging Genero meer centraal spelen.
Een kleine gespierde spits met snelheid, een (redelijke) indivudele actiee, kan koppen en heeft een goed en hard schot in de benen die zowel die zowel rechtsbuiten als centraal kan spelen.
Bovendien schijnt het dat Danny en Genero het goed met elkaar kunnen vinden, wat blijkt uit het volgende artikel op voetbalzone
'Als we straks met de schaal staan, zullen we hier nog aan terugdenken'
Maandag, 31 januari 2011 om 08:10
Door een doelpunt in extremis van Genero Zeefuik won PSV zaterdagavond met 2-1 van hekkensluiter Willem II. De toekomst van de twintigjarige aanvaller leek in eerste instantie niet in Eindhoven te liggen, maar door het blessureleed van Jonathan Reis en het vertrek van Nordin Amrabat krijgt hij een nieuwe kans. Danny Koevermans had zich het lot van Zeefuik al eerder aangetrokken.
"Danny kwam regelmatig kijken, als ik met FC Omniworld of FC Dordrecht in de buurt speelde", vertelt Zeefuik maandag in De Telegraaf. Koevermans vormde in de slotfase van het duel een koppel met de jongeling. "Hij is een balvaste spits, heeft snelheid en kan een doelpunt maken. Ik denk dat hij er in de afgelopen twee jaar wel iets te weinig heeft gemaakt, maar hij kan ook voor aardig wat assists zorgen."
Zeefuik maakte een in de titelrace mogelijk cruciaal doelpunt. "Het belang kan wel eens heel groot zijn, ja", bevestig coach Fred Rutten. Koevermans, die door de aanhoudende ’droogte’ bij concurrent Marcus Berg zelf ook weer mag hopen op meer dan een bijrol: "Als we hier over een paar maanden met de kampioensschaal staan, zullen we nog wel eens terugdenken aan deze avond."
Genero heeft potentie, anders debuteer je niet op je zestiende in het 1e van PSV (was onder Koeman destijds) en nu is het aan hem en Rutten omdat er uit te halen
Kronos
6 februari 2011, 00:05
Genero Zeefuik
RT @vanhommel: @genero09 je had er eerder in moeten komen.. » Tja volgens mij durfde hij niet!!
Dom, dom, dom...
Pavlos
6 februari 2011, 00:11
Dom, dom, dom...
Wie zegt dat het over Rutten gaat? Misschien gaat het wel over zijn vriendje. :D:p
Niet slim inderdaad.
Ralf Edström
6 februari 2011, 00:18
Wie zegt dat het over Rutten gaat? Misschien gaat het wel over zijn vriendje. :D:p
Niet slim inderdaad.
PSV moet zich schamen dat het afhankelijk is van dit soort kinderen. Die gozer speelde vorig jaar bij Dordrecht en stelde geen fuck voor en dat doet ie nu nog steeds niet.
Nistelaria
6 februari 2011, 00:20
Als het over hem gaat zal Rutten er niet vrolijk van worden, maar als ik de rest van de Twitterpagina van Genero kijk dan kan ik het helaas al niet meer serieus nemen. Wat een typfouten zeg..:(
In plaats van zich bezig te houden met dat getwitter kan 'ie beter naar Nederlandse les gaan...
@Ralf, het gebeurt niet vaak maar dit keer ben ik het totaal met je eens, PSV moet niet afhankelijk zijn van dit soort gozertjes.
Kronos
6 februari 2011, 13:28
PSV moet zich schamen dat het afhankelijk is van dit soort kinderen. Die gozer speelde vorig jaar bij Dordrecht en stelde geen fuck voor en dat doet ie nu nog steeds niet.
Afhankelijk? Ajax is afhankelijk van een aantal jeugdige vleugelspitsen waarvan ik de naam niet eens weet. Da's toch niks om je voor te schamen joh.
Ralf Edström
6 februari 2011, 13:38
Afhankelijk? Ajax is afhankelijk van een aantal jeugdige vleugelspitsen waarvan ik de naam niet eens weet. Da's toch niks om je voor te schamen joh.
Het gaat mij ook om het gedrag van die kinderen. Zeefuik, Ojo, wat gaat er mis bij PSV?
Kieft - Romario - Ronaldo - Kezman - van Nistelrooij - Koevermans - Zeefuik.
PSV heeft de boot gemist.
Mercure
6 februari 2011, 13:43
Onze jeugdopleiding faalt in de begeleiding, dat is wel duidelijk. Maar ja, vorig jaar waren we afhankelijk van een coke snuivende spits van 20. Dat is de consequentie van de huidige voetbalmaatschappij. Doe je niks aan.
veldmannetje
8 februari 2011, 12:25
Nee, PSV moet zich schamen hoe ze met hun talenten omgaan.
Kronos
8 februari 2011, 12:36
Nee, PSV moet zich schamen hoe ze met hun talenten omgaan.
Die mag je wel eens uitleggen... :confused:
veldmannetje
9 februari 2011, 12:50
Ok dan Kronos, gaan we dan.
Zeefuik debuteerde onder Koeman op zijn zestiende al in hoofdmacht seizoen '06-'07 . En werd gelijk begeerd door Liverpool.
Toen al kon je zien dat hij veel weg had van Farfan, zowel fysiek als technisch en qua speelwijze.
Ronald Koeman, ongeacht wat je van hem vind, had tenminste het lef om de eigen kweek voor de leeuwen te gooien in tegen stelling tot Rutten. Die liever spelers haalt zoals V/d Meyde:braak: haalt i.p.v. dan eigen kweek door te schuiven.
(gezien hij ook aanvaller en rechtsback erbij wou hebben i.p.v. Tamata en Zeefuik door te schuiven)
In het seizoen '07-'08 wou VVV graag Zeefuik, Marcellis en Nyugen huren van PSV. PSV liet geen 1 gaan, Marcellis had zijn broer verloren dus begrijpelijk.
Maar Nyugen en Zeefuik hadden gerust die kant op kunnen gaan. Nyugen is later dat seizoen transfervrij (of heel klein bedrag) naar Randers in denenmarken vertrokken en vertoeft tegenwoordig in Vietnam, voor de diegenen die het interreseert .
Toen Koeman de trein naar Valencia mocht pakken (een v.d. grootste blunders onder Reker en ook van Koeman), mocht Vergoossen het in de winterstop overnemen van Wouters.
Vergoossen had maar 1 doel kampioen worden en keek daarom niet om naar de jeugdspelers. Dus kwam Zeefuik niet meer voor in het hele verhaal.
Zeefuik werd de volgende 2 seizoenen verhuurd aan eerst Omniworld en daarna Dordrecht. Bij de laatste was ie overigens gedeelde topscorer v.d club, dus hij stelde daar wel degelijk een fuck voor.
Maar goed in het begin van Seizoen, was het gewoon onduidelijk wat PSV nou eigenlijk van plan was met Zeefuik. Vehuur, Verkoop of blijft hij:confused:
Hell, In de voorbereiding kwam hij niet aan bod bij Rutten en toen de selecties bekend werden op www.psv.nl was niet ingedeeld bij 1e of bij Jong PSV, was toen geinterreseerd in zijn lot, maar het leek wel of hij van aardbodem was verdwenen er was zelfs geen nieuwsberichtje over hem.
Schaam je PSV:o
Later kwam hij op de bank te zitten bij Jong PSV en toen Reis weer van waarde werd bij het 1e, kreeg Zeefuik een basisplaats als rechtsbuiten.
Toen Nijland Amrabat verdrong uit selectie van het 1e (of omdat Rutten Amrabat wou weg werken, vanwege de kritiek. Zeg 't maar:chinrub:)
Kwam Zeefuik centraal in de spits bij Jong PSV te staan. Maar hij mocht nog steeds vertrekken, gezien hij in de herfst nog stage liep bij KV Mechelen.
Maar goed, ondertussen is Amrabat naar Turkije verhuisd en kon Rutten geen nieuwe speler halen. Zoals De sutter, die geen basisklant is bij Anderlecht. Dus werd Rutten (nood)gedwongen om te kijken in de eigen keuken. Hij nam een aantal jeugspelers mee naar Turkije, waaronder Zeefuik, Tamata en zestien-jarige Dempey. Uiteindelijk liet Zeefuik een goeie indruk achter op Rutten en werd hij toegevoegd aan het 1e, misschien mede omdat hij nu Topscorer is geworden in Jong PSV met 10 goals in ongeveer evenveel wedstrijden.
Maar nu het geduld met Berg zowel bij Rutten als de fans een absoluut laagte punt heeft bereikt, worden de kansen voor speeltijd van Zeefuik in het 1e steeds groter. Hij had een sterke invalbeurt tegen Willem II (kopbal op goal, mooi hakje op Engelaar vijf minuten voor tijd plus de winnende vlak voor tijd:clap:) Tegen Ado mocht hij ook weer vijf minuten meedoen (veels te kort vind ik dat, minstens een kwartiertje ofzo)
Hoop hem meer aan het werk te zien. Met Berg en zowel Koevermans heb ik het wel gehad en beide zien we volgend seizoen niet meer terug.
Kortom: er was totaal geen duidelijk plan met deze jongen en de begeleiding zal net als bij Reis destijds minimaal zijn geweest.
Eigenlijk wou ze hem lozen, maar noodgedwongen geeft Rutten hem nog een kans.
Maar het verhaal van het talent Zeefuik is geen uitzondering bij PSV, nog steeds heerst er bij PSV het idee van 'Dat spelers van buiten beter zijn dan wij ze kunnen opleiden'
kortom met aantrekken van spelers zoals V/d Meyde:braak: geeft Rutten gewoon aan dat de jeugdopleiding van PSV bijna niks voorstelt.
Zelfs Beerens en Huntelaar ook twee goeie jeugdspelers die te licht werden bevonden en uiteindelijk voor een appel en ei verkocht zijn.:confused:
Dus ja PSV moet zich gewoon schamen hoe ze met hun eigen jeugd omgaat.
Kronos
13 februari 2011, 13:59
Zeefuik gisteren op de tribune. Was te verwachten, na de stil gebleven twitter-gate.
Kevin Strootman
13 februari 2011, 14:00
Zeefuik gisteren op de tribune. Was te verwachten, na de stil gebleven twitter-gate.
Hadden we hem géén boete kunnen geven ?
Kronos
13 februari 2011, 14:06
Hadden we hem géén boete kunnen geven ?
Wie zegt dat hij die niet gekregen heeft?
Kevin Strootman
13 februari 2011, 14:09
Wie zegt dat hij die niet gekregen heeft?
Laat ik het anders formuleren..
Hadden we hem géén relatief hoge boete kunnen geven met een plekje op de bank ?
Ralf Edström
@ Veldmannetje, Leuk stukje maar ik denk dat het zo met alle jeugdspelers gaat die niet per direct overtuigen. De ene keer mis je dan de boot (Huntelaar) de andere keer neem je de juiste beslissing (Nguyen)
Pavlos
Heel toevallig wilde ik 5 minuten geleden kijken op de twitter van Zeefuik, die blijkt niet meer te bestaan.
Ralf Edström
13 februari 2011, 14:10
Heel toevallig wilde ik 5 minuten geleden kijken op de twitter van Zeefuik, die blijkt niet meer te bestaan.
Hij schijnt nu onder de naam Zeurutten te twitteren.
Kronos
13 februari 2011, 14:18
Zoals je hier boven kan lezen twitterde hij nou niet zo'n slim berichtje over Rutten. Daar heb ik het via twitter nog met hem over gehad, ook toen ik dat maandagmorgen in de krant las. Ik denk dat PSV het toen ook vernomen heeft, want maandagmiddag was zijn account meteen weg. Dat zal niet zijn eigen idee geweest zijn.
Kevin Strootman
13 februari 2011, 14:20
Ja ik weet het ook niet, moet je zo iemand dan op de tribune zetten of niet ?
Kronos
13 februari 2011, 14:21
Ja ik weet het ook niet, moet je zo iemand dan op de tribune zetten of niet ?
Ik vind dat een logische straf hoor.
Pavlos
13 februari 2011, 14:51
Zoals je hier boven kan lezen twitterde hij nou niet zo'n slim berichtje over Rutten. Daar heb ik het via twitter nog met hem over gehad, ook toen ik dat maandagmorgen in de krant las. Ik denk dat PSV het toen ook vernomen heeft, want maandagmiddag was zijn account meteen weg. Dat zal niet zijn eigen idee geweest zijn.
:D:D
Kevin Strootman
13 februari 2011, 15:01
Ik vind dat een logische straf hoor.
Ok dan, ik weet het nog niet zo goed.
Aan de ene kant erg dom van Zeefuik, dit mag PSV niet tolereren
Aan de andere kant mis je misschien wel iemand die in de slotfase het verschil had kunnen maken zoals tegen Willem 2.
veldmannetje
16 februari 2011, 18:21
@ Veldmannetje, Leuk stukje maar ik denk dat het zo met alle jeugdspelers gaat die niet per direct overtuigen. De ene keer mis je dan de boot (Huntelaar) de andere keer neem je de juiste beslissing (Nguyen)
Met citaat reageren
Maar juist nu met de onze finaciele toestaat moet PSV ervoor zorgen dat we de boot niet missen, er wordt vaak heel angstig over gedaan met inbrengen van jeugdtalenten, je hoort vaak ze zijn nog niet ver genoeg in hun ontwikkeling bijvoorbeeld, maar als je ze geen speeltijd geeft kunnen ze zich alleen ontwikkelinen op de trainigen, spelen hoort daar ook bij.
En dat is niet alleen bij PSV het geval.
Neem nu eens Heerenveen vorig seizoen, 3 keepers (Steppe, V/d Busche en Lesjal) alle drie op gegeven moment geblesseerd, brengen ze de 4e keeper in Bangma die mocht 1 keer optreden, ze stonden redelijk dik boven de degradatiezone en uitzicht op europees hadden ze al niet meer, maar i.p.v. die jongen te laten staan, toveren ze in 1 keer Henk Timmer uit de hoge hoed. Dit kost handen vol geld en is het dus ook niet zo verwonderlijk dat zelfs het voorheen finciele 'slimme' Heerenveen vorig seizoen in 1 keer een verlies had van zo'n 14 a 15 miljoen euro (niet alleen door Timmer, maar door veel en hoge salarissen plus het feit dat daar nog minder jongens uit de eigen jeugd doorbreken dan bij PSV en dat terwijl de lat hoger ligt bij ons en dat moet ook zo blijven) en iedereen maar klagen dat er geen keeperstalent in Nederland is.
tsja ook niet zo moeilijk te verklaren met al die buitenlandse keepers in dienst bij nederlandse clubs (Isaksson, Cassio, Babos, Tyton, Stuhr-Ellengars, Romero, Tyton etc) en dan nog veel ervaren rotten op de bank.
Het kan ook anders, neem nu Cillessen bij NEC. Die club heeft finacieel moeilijk en goeie vervanger voor Babos was finaciel niet haalbaar dus gaven de jongen uit de eigen kweek een plek als 2e keeperer en toen raakte Babos na een paar wedstrijden geblesseerd, en ze geven de jonge Cillessen een kans.
En die heeft hij gepakt, ondertussen is Babos weer fit geworden, maar nu zit Gabor nu als 2e keus op de bank.
Dat zijn maar voorbeelden en dat weet ik en niet elke jeugdspeler zal zijn kans grijpen als die aandoet. Sommigen zullen falen, maar sommigen kunnen ook slagen en mogelijk ons versteld doen staan.
Maar ik krijg bij PSV toch het idee, dat het behoorlijk amateuritisch omgaan met talenten. En dat hoort niet in Nederland dat bekent als een goed tot zeer goed opleidingsland voor jonge voetballers en al zeker niet bij PSV.
Ik mis hierin wat beleid, zoals jongen talenten wat minuten laten maken als we goed voorstaan (zie feyenoord toen kwamen Maza, Bakkal en Koevermans erin) gericht verhuren, wie weet wat Nyugen bij VVV had kunnen laten zien en zag zijn carriere er nu misshien anders uit en bijvoorbeeld een satelliet club, waarvoor EVV Eindhoven de ideale kandidaat is voor jongens als Sabejo, Van Nuveld en Tomassen etc. die aardig op leeftijd zijn, maar geen uitzicht hebben op het eerste. Bovendien hebben ze daar nu een Trainer, Ernst Faber, die weet wat er in jeugd van PSV rond loopt.
Op dit moment heeft EVV Eindhoven zelfs geen A1, B1 en Jong Eindhoven meer (allemaal weg bezuingigd), Eindhoven wil graag samenwerken met PSV, maar om een of andere reden ziet PSV hier geen heil in.:confused:
DOM,DOM, DOM
straks lopen een aantal contracten af van die jeugdspelers en lopen ze weer transfervrij de deur uit. afgelopen zomer Heerkens (basisspeler bij G.A.E), Cairo (basisspeler bij Dordrecht), Hutten (wissel bij Willem II), Horsten (wissel bij RODA)
Als ze bij Eindhoven spelen komen ze beter in de picture en kun je de talenten die tekort komen, misschien ook nog voor een aardig bedragje verkopen. En voor sommigen is het zelfs nuttig (Bakkal, Bouma zijn ook eerst verhuurd geweest aan 1e divisie clubs, daarna aan ere-divisie voordat ze van waarde werden voor het 1e van PSV)
En wie weet promoveert Eindhoven wel aan de hand van Faber en PSV talenten, dat mooi zijn (Excelsior kan het, waarom niet Eindhoven) en dan hebben een satellietclub op ere-divisie niveau.
Het is eigenlijk een zonde, per jaar stopt PSV 5 miljoen euro in de jeugdopleiding.(alleen Ajax in NL stopt er nog meer in) Das 50 miljoen euro over 10 jaar en wat heeft opgeleverd?
*Afellay (3,5 miljoen + belangrijke speler geweest voor PSV)
*Aissati (3 miljoen + nooit echt doorgebroken bij PSV)
*Marcelis (2 miljoen+ 2 jaar basisspeler en 1 jaar bankzitter)
*Huntelaar (750.000 + 1 miljoen bij doorverkoop+geen waarde voor het 1e)
*Beerens (?,+nauwlijks van waarde geweest voor het 1e)
*Van Eijden (325.000 + 1 invalbeurt uit bij Liverpool toen Marcelis rood kreeg)
*Achenteh (5.000:eehh:)
*Bakkal (de 'echte' doorbraak blijft dit seizoen, jammer genoeg mede door blessures nog steeds uit)
er zijn meer jeugdspelers vertrokken maar finaciel levert het duidelijk verlies op.
Kortom de opbrengst uit de jeugdopleinding is vrij mager te noemen gezien de investeringen en door onze jeugspelers weinig kansen te geven, wordt dat denk ik ook niet beter. Neem daarbij mee dat het voormalig 'handelhuis' in de afgelopen 10 jaar in totaal zo'n 52 miljoen euro verlies heeft geleden op alleen het transferbeleid over die periode (cijfers komen uit de VI, ik neem ze beetje met korreltje zout maar ze zullen er niet ver vandaan zitten).
Kom ik tot conclusie dat PSV nu eens een duidelijk en goed beleid moet gaan hanteren qua zeker jeugdspelers en transfers.
Anders komen in dezelfde situatie terecht als Feyenoord en worden we noodgedwongen om alleen jeugdspelers te brengen als vervangers als er iemand vertrekt.
Als dat gebeurt is PSV net als Feyenoord zelfs in nedeland alleen nog maar een topclub in naam, zover is het gelukkig nog niet. Maar er al verbetering moeten komen uit alle gelderen van PSV anders is hiet ondenkbaar en dat baart mij toch zorgen
Kronos
16 februari 2011, 18:26
Zonder kwade bedoelingen, veldmannetje, maar is het niet mogelijk om te proberen wat beknopter te zijn? Mij vergaat eerlijk gezegd de zin om je post te lezen als ik zo'n gigantische lap tekst zie. En ik vrees dat ik niet de enige ben. ;)
Jackal06
16 februari 2011, 20:00
Zonder kwade bedoelingen, veldmannetje, maar is het niet mogelijk om te proberen wat beknopter te zijn? Mij vergaat eerlijk gezegd de zin om je post te lezen als ik zo'n gigantische lap tekst zie. En ik vrees dat ik niet de enige ben. ;)
+1
veldmannetje
16 februari 2011, 21:12
sorry, maar ik als :chinrub: vliegen door mijn hoofd veel gedachten en voorbeelden en begin ik gewoon te schrijven. En als ik het terug lees maken het gebruik van voorbeelden mijn verhaaltjes behoorlijk lang.
Maar laat ik duidelijk zijn:
1. Ik vind PSV en dus ook Rutten ronduit slecht met talenten omgaan, ook Zeefuik dus(on-topic)
2. Hier maak ik me met het vizier op lange termijn zorgen om
3. Ik denk dat als PSV met het huidige beleid doorgaat. Dat een situatie zoals waar feyenoord zich nu bevind niet ondenkbaar voor ons is.
hoop dat beknopt genoeg is voor jullie
huez
17 februari 2011, 03:49
sorry, maar ik als :chinrub: vliegen door mijn hoofd veel gedachten en voorbeelden en begin ik gewoon te schrijven. En als ik het terug lees maken het gebruik van voorbeelden mijn verhaaltjes behoorlijk lang.
Maar laat ik duidelijk zijn:
1. Ik vind PSV en dus ook Rutten ronduit slecht met talenten omgaan, ook Zeefuik dus(on-topic)
2. Hier maak ik me met het vizier op lange termijn zorgen om
3. Ik denk dat als PSV met het huidige beleid doorgaat. Dat een situatie zoals waar feyenoord zich nu bevind niet ondenkbaar voor ons is.
hoop dat beknopt genoeg is voor jullie
Ja klasse. (Y)
zmwouter
17 februari 2011, 10:18
Ja klasse. (Y)
Klasse dat je op zo een tijd nog reageert:p
veldmannetje
18 februari 2011, 13:02
Bedankt jongens. Meer even over Zeefuik las vanmorgen het volgende op vi.nl
Instelling van Danny Koevermans laat te wensen over
18/02/2011 08:31
Danny Koevermans vond zichzelf bij de Europa League-wedstrijd tegen Lille terug op de tribune. PSV-trainer Fred Rutten wijt dat aan de spits zelf.
Koevermans moet dit seizoen genoegen nemen met een rol op het tweede plan. Maar de aanvaller staat inmiddels lager in de pikorde. Género Zeefuik is hem gepasseerd.
Volgens Rutten ligt de oorzaak daarvan bij Koevermans zelf. 'Ik ben in zijn algemeenheid ontevreden over Danny', zei de PSV-trainer na het 2-2 gelijkspel in Lille. 'Na de wedstrijd tegen ADO was ik al niet tevreden over hem. Het gaat over de laatste weken.'
Koevermans is bezig aan zijn laatste maanden bij de Eindhovense club. Zijn aflopende contract wordt niet verlengd.
Dus Zeefuik is nu al Koevermans voorbij in pikorde, niet slecht voor jongen dien ze eigenlijk wel kwijt wouden en pas door Rutten in de winterstop aan de selectie van het 1e is toegevoegd. Al is misschien Koevermans hiervoor de hoofdverantwoordelijke.
ferry78
27 februari 2011, 23:48
Ik denk dat deze jongen echt een keer verdient om vanaf het begin te spelen. Probeer het een met wat kleinere wedstrijden zoals tegen excelsior.
HansAnders
1 maart 2011, 10:38
Ik denk dat deze jongen echt een keer verdient om vanaf het begin te spelen. Probeer het een met wat kleinere wedstrijden zoals tegen excelsior.
Hier ben ik het ook mee eens. Je zag afgelopen zondag dat hij veel doelgerichter is als Berg. Laat die jongen eens een keer in de basis beginnen, of in ieder geval al meer dan 10 minuten speeltijd. Op basis van wat ik van hem heb gezien heeft hij dat wel verdiend.
Iraanse psv-fan
1 maart 2011, 10:44
Niet meteen in de basis, maar wel wat langer speeltijd geven aan die jongen. Laat hem een hele helft spelen en laten zien wat ie dan kan. In die 10 minuten die hij op het veld is verricht hij meer gevaar dan de 90 minuten van Berg of Koef. Rutten moet de jeugd van psv echt een kans geven: Zeefuik, Tamata, Nijland, Labyad enz.. zijn allemaal jongens die indien ze meer speeltijd krijgen echt van toegevoegde waarde kunnen zijn. Vergeleken met ajax zijn we te voorzichtig met het inbrengen van de eigen jeugd. Ik heb dat a eerder gezegd: als wij met 7 of 8 eigen jeugdspelers 2e of 3e worden, dan ga ik echt niet klagen. Echt knap van ajax die dat wel kunnen.
Kruspe
1 maart 2011, 10:52
Niet meteen in de basis, maar wel wat langer speeltijd geven aan die jongen. Laat hem een hele helft spelen en laten zien wat ie dan kan. In die 10 minuten die hij op het veld is verricht hij meer gevaar dan de 90 minuten van Berg of Koef. Rutten moet de jeugd van psv echt een kans geven: Zeefuik, Tamata, Nijland, Labyad enz.. zijn allemaal jongens die indien ze meer speeltijd krijgen echt van toegevoegde waarde kunnen zijn. Vergeleken met ajax zijn we te voorzichtig met het inbrengen van de eigen jeugd. Ik heb dat a eerder gezegd: als wij met 7 of 8 eigen jeugdspelers 2e of 3e worden, dan ga ik echt niet klagen. Echt knap van ajax die dat wel kunnen.
Nou weetje wat het is: spelers verdienen het pas om in de basis te staan op het moment dat ze wat in hun invalbeurten laten zien. Nijland heeft nog nooit wat laten zien op Groningen-uit in 2008-2009 na, Labyad valt heel wisselvallig in (maar is ook pas 17 jaar), Tamata speelt op een positie waar we al voldoende en veel betere spelers hebben staan zal dus moeten wachten op een blessure. Zeefuik heeft in drie invalbeurten al wel een sterke indruk achtergelaten, en is dan ook in de pikorde voorbij Danny Koevermans. Nou pleit ik niet per sé voor een basisplaats voor Genero, maar geef hem idd wat meer speelminuten (zeg iedere keer het laatste half uur).
Kronos
1 maart 2011, 11:38
[...]Nijland heeft nog nooit wat laten zien op Groningen-uit in 2008-2009 na[...]
Als je geen kansen krijgt kan je ook niks laten zien.
zmwouter
1 maart 2011, 12:28
Als je geen kansen krijgt kan je ook niks laten zien.
Waarom krijgt hij die kansen niet dan??
Kronos
1 maart 2011, 13:06
Waarom krijgt hij die kansen niet dan??
Goede vraag. Moet je eens aan Rutten vragen.. ;)
veldmannetje
1 maart 2011, 13:54
Met de aanstaande schorsing voor Toiovonen, worden de kansen voor Nijland weer wat groter, hopelijk laat dan eindelijk eens wat zijn van zijn kwaliteiten die hij wel degelijk heeft.
En Zeefuik liet in de wedstrijd tegen Ajax in 10 minuten meer indruk op mij achter dan 80 minuten Berg. Van mij mag Zeefuik wel eens starten in de basis
TiezZ
1 maart 2011, 14:39
Goede vraag. Moet je eens aan Rutten vragen.. ;)
je moet op training imo ook wel genoeg laten zien om het af te dwingen. Bakkal zat bijvoorbeeld niet voor niets op de tribune...
ferry78
2 maart 2011, 02:24
Uiteraard moet je dingen op de training laten zien maar vooral bij de grotere teams lijkt men wel bang om wat anders uit te proberen tegen kleinere teams.
JOR=JE
11 maart 2011, 13:07
Zeefuik, onze hoop in bange dagen...
Stel die jongen nou gewoon op Rutten,
en loop eens niet zo te k*tten....
...met de oude Koef en zeer slechte Berg,
want dan gaat het van kwaad tot heel erg!
Jeugd heeft de toekomst en de 2 miljoen aan huur voor Berg, was beter besteed geweest aan een contractverlenging van het talent Zeefuik!
Met de aanstaande schorsing voor Toiovonen, worden de kansen voor Nijland weer wat groter, hopelijk laat dan eindelijk eens wat zijn van zijn kwaliteiten die hij wel degelijk heeft.
En Zeefuik liet in de wedstrijd tegen Ajax in 10 minuten meer indruk op mij achter dan 80 minuten Berg. Van mij mag Zeefuik wel eens starten in de basis
Mee eens ! Zeefuik verdiend een fatsoenlijk kans. Berg speelt als een dweil
Laat Nijland en Zeefuik maar in de spits beginnen met een inval beurt voor Inbrahim. Berg kan eind van de seizoen terug naar HSV. Wat een drama die vent.
Jackal06
12 maart 2011, 13:13
Mee eens ! Zeefuik verdiend een fatsoenlijk kans. Berg speelt als een dweil
Laat Nijland en Zeefuik maar in de spits beginnen met een inval beurt voor Inbrahim. Berg kan eind van de seizoen terug naar HSV. Wat een drama die vent.
zet ze inderdaad maar eens in de basis dan zullen we wel eens zien we er het liefst staat beetje onderlinge competitie is beter
bovendien had ik (zeker van zeefuik) een hele goede indruk in die paar korte inval beurten...
loewus
12 maart 2011, 18:05
zeefuik hoort gewoon in de basis want berg speelt als een natte krant ,
en van zeefuik gaat veel meer dreiging uit omdat hij ook veel sneller is
last man standing
12 maart 2011, 18:09
zeefuik hoort gewoon in de basis want berg speelt als een natte krant ,
en van zeefuik gaat veel meer dreiging uit omdat hij ook veel sneller is
Zeefuik zakte al door het ijs bij AGOVV................
Hij heeft een belangrijk doelpunt gescoord - dat maakt hem nog geen basisspeler.
Ja, Berg scoort niet en is uit vorm - maar toch is hij dan nog een betere meevoetballer dan Zeefuik waardoor anderen scoren.
Zeefuik is leuk voor de laatste 10 minuten.
PSV moet echt op zoek naar een nieuwe spits!
Kevin Strootman
12 maart 2011, 18:22
!
Voetballers worden beter. Die miljoenenaankoop van Lyon zakte ook ooit door het ijs bij Excelsior
Sjoerd93
12 maart 2011, 18:25
Daar heeft hij nooit gespeeld.
Hij heeft een belangrijk doelpunt gescoord - dat maakt hem nog geen basisspeler.
Ja, Berg scoort niet en is uit vorm - maar toch is hij dan nog een betere meevoetballer dan Zeefuik waardoor anderen scoren.
Zeefuik is leuk voor de laatste 10 minuten.
PSV moet echt op zoek naar een nieuwe spits!
Is El Hamdaoui geen optie. Hij staat toch op een zijspoor bij 020.
Kronos
13 maart 2011, 11:33
:bye:
De Bondscoach
13 maart 2011, 11:38
Nee.
boekhout
13 maart 2011, 14:51
ALSTUBLIEFT NIET!
Tinnekes
13 maart 2011, 15:33
hij speelt vandaag in de basis twittert TS. ben wel heel benieuwd!
Gijpie68
13 maart 2011, 15:40
Al was het de laatste spits op aarde :braak:
boekhout
13 maart 2011, 15:49
hij speelt vandaag in de basis twittert TS. ben wel heel benieuwd!
Ik ook! Gaan het zo meteen zien!
De Bondscoach
13 maart 2011, 18:28
Speelde zwakke pot. Niet echt verrassend. Om de een of andere reden roepen vele mensen hier dat-ie in de basis moet, maar deze speler is typisch een eerste divisie-spits. Tactisch onbenul.
Die andere
13 maart 2011, 19:28
Een 20 jarige afbranden na een niet al te best debuut in de basis is veel te gemakkelijk. Feit is dat er echt niets beter binnen de selectie aanwezig is...dat is de staf en directie aan te rekenen, niet een speler die begin van het seizoen zelfs weg mocht.
JOR=JE
13 maart 2011, 19:38
Buiten het feit dat hij niet heel erg goed speelde, haalt hij wel een bal van de lijn en geeft hij een paar mooie ballen op Lens.
Ik zou hem graag eens met Lens in de spits zien, in een 4-4-2 opstelling.
Vooral nu Toivonen geschorst is, kun je het eens proberen om Hutch rechts te zetten Dzsudzak links op het middenveld en Wuytens naast Engelaar controlerend.
Nee, het feit dat hij vandaag niet heel goed speelde (al haalde hij met gemak het niveau van Berg de laatste maanden), was niet alleen zijn schuld.
Behalve Lens en Hutch speelde heel PSV slecht.
Met namen Bakkal pakt niet echt zijn kans en ook Dzsudzak viel weer tegen.
Daarbij heeft Manolev ons weer punten gekost.
In de 85 min. was hij weer te veel voorin te vinden en in de laatste minuut verdedigde hij die hoge bal voor geen meter, al was het een overtreding.
Dus zou ik zeggen veroordeel Zeefuik niet op één wedstrijd, waarin hij nog eens niet zo slecht was als menig ploeggenoot en geef hem nog eens een kans. (bv. aankomde week in Glasgow)
Kronos
13 maart 2011, 19:40
Een 20 jarige afbranden na een niet al te best debuut in de basis is veel te gemakkelijk. Feit is dat er echt niets beter binnen de selectie aanwezig is...dat is de staf en directie aan te rekenen, niet een speler die begin van het seizoen zelfs weg mocht.
Niemand brandt Zeefuik af.
Ik zou wel Rutten eens willen afbranden om de keuze om Genero in de basis te zetten. Ik zei van tevoren al dat dat een foute beslissing was.
Die andere
13 maart 2011, 19:53
Feit is dat er echt niets beter binnen de selectie aanwezig is en dan doel ik vooral op het scorend vermogen. Sinds het vertrek van Kezman is het janken met de pet voor wat dit betreft. Met Reis groeide bij mij de hoop die door een drieste actie de grond in is geboord!! We moeten in ieder geval beseffen dat een scorende spits voor PSV niet aan te trekken is en dus alleen zelf opgeleid dient te worden. Daarbij komt dat spelers alleen maar beter worden door te spelen onder druk.
De Bondscoach
13 maart 2011, 19:56
Het gaat mij niet om het slechte debuut; het gaat om een meer fundamentele kwestie dat Zeefuik voor de top veel te kort komt. En in de top zijn de keuzes hard - je hebt het of je hebt het niet. Zeefuik heeft het niet. Dat weet Rutten natuurlijk ook wel, maar hij kon weinig anders dan Zeefuik bij de selectie halen. Met hem in de basis starten - ben ik met Kronos eens - is een fout. Berg speelt als een krant, en komt ook te kort, maar hij is meevoetballend sterker.
Maargoed... Het trieste is natuurlijk dat met Zeefuik, Berg of Koef als opties je sowieso niet al te veel kunt verwachten. Nee, de tijden van Romario, Ronaldo, Nilis, Van Nistelrooy liggen ver achter ons - hell, zelfs de tijden van Kezman, Vennegoor of Kieft liggen ver achter ons.
Ralf Edström
13 maart 2011, 20:53
Het gaat mij niet om het slechte debuut; het gaat om een meer fundamentele kwestie dat Zeefuik voor de top veel te kort komt. En in de top zijn de keuzes hard - je hebt het of je hebt het niet. Zeefuik heeft het niet. Dat weet Rutten natuurlijk ook wel, maar hij kon weinig anders dan Zeefuik bij de selectie halen. Met hem in de basis starten - ben ik met Kronos eens - is een fout. Berg speelt als een krant, en komt ook te kort, maar hij is meevoetballend sterker.
Maargoed... Het trieste is natuurlijk dat met Zeefuik, Berg of Koef als opties je sowieso niet al te veel kunt verwachten. Nee, de tijden van Romario, Ronaldo, Nilis, Van Nistelrooy liggen ver achter ons - hell, zelfs de tijden van Kezman, Vennegoor of Kieft liggen ver achter ons.
Gelukkig heb ik de videobanden nog.
Kruspe
13 maart 2011, 20:53
Niemand brandt Zeefuik af.
Ik zou wel Rutten eens willen afbranden om de keuze om Genero in de basis te zetten. Ik zei van tevoren al dat dat een foute beslissing was.
Ik zal wel weer de enige zijn die hem meer dan prima vond spelen.
Ralf Edström
13 maart 2011, 20:58
Meneer van Rijn is met u.
Kronos
13 maart 2011, 21:01
Meneer van Rijn is met u.
:D
De Bondscoach
13 maart 2011, 21:08
Het ziet er snel leuk uit, omdat hij acties maakt. Maar je moet kijken naar het rendement van de acties, en dat is toch erg laag. Daarom is voor mij Zeefuik typisch een eerste-divisiespits. Daar zie je ook wel vaker van die spitsen die best vaardig zijn met een bal, maar zich altijd vastlopen - trouwens, zoek maar een gemiddeld trapveldje op, waar dan ook, en je ziet altijd wel van die technische mannetjes die zich constant vastlopen. Ik vrees dat Zomer vannacht niet badend in het zweet wakker wordt, 'Zeefuik' schreeuwend.
Vond ik sowieso wel sterk spelen, die Zomer..
De Bondscoach
13 maart 2011, 21:09
Gelukkig heb ik de videobanden nog.
:D V2000?
Ralf Edström
13 maart 2011, 21:24
:D V2000?
Haha ja.
Kruspe
13 maart 2011, 21:31
Het ziet er snel leuk uit, omdat hij acties maakt. Maar je moet kijken naar het rendement van de acties, en dat is toch erg laag. Daarom is voor mij Zeefuik typisch een eerste-divisiespits. Daar zie je ook wel vaker van die spitsen die best vaardig zijn met een bal, maar zich altijd vastlopen - trouwens, zoek maar een gemiddeld trapveldje op, waar dan ook, en je ziet altijd wel van die technische mannetjes die zich constant vastlopen. Ik vrees dat Zomer vannacht niet badend in het zweet wakker wordt, 'Zeefuik' schreeuwend.
Vond ik sowieso wel sterk spelen, die Zomer..
Hij gaf toch ook meerdere passes waar goede kansen uit voortkwamen. Hij stond aan de basis van 3 grote kansen. Als Lens ze had afgemaakt, had hij 2 assists achter z'n naam staan. Dat vind ik, naast de leuke acties, meer dan prima voor zo een jonge speler z'n eerste basisplek.
De Bondscoach
13 maart 2011, 21:53
Hij gaf toch ook meerdere passes waar goede kansen uit voortkwamen. Hij stond aan de basis van 3 grote kansen. Als Lens ze had afgemaakt, had hij 2 assists achter z'n naam staan. Dat vind ik, naast de leuke acties, meer dan prima voor zo een jonge speler z'n eerste basisplek.
Hm... dan moet ik de samenvatting nog maar even bekijken. Kan me maar één aardige pass herinneren. Hij begon wel meer gedreven; vooral in de tweede helft zakte hij heel ver terug.
Kruspe
13 maart 2011, 21:57
Hm... dan moet ik de samenvatting nog maar even bekijken. Kan me maar één aardige pass herinneren. Hij begon wel meer gedreven; vooral in de tweede helft zakte hij heel ver terug.
Ben ik met je eens. Tweede helft was veel minder. Maar geef hem de tijd, en dan kan hij binnenkort 75 minuten lang goed spelen, en daarna 90 :)
ferry78
13 maart 2011, 22:30
Ik vind ook niet dat je hem af moet kraken. Als Berg er 2 of 3 in had gelegd had je kunnen zeggen dat zeefuik het niet goed had gedaan maar ook Berg scoorde niet.
veldmannetje
14 maart 2011, 14:04
Maargoed... Het trieste is natuurlijk dat met Zeefuik, Berg of Koef als opties je sowieso niet al te veel kunt verwachten. Nee, de tijden van Romario, Ronaldo, Nilis, Van Nistelrooy liggen ver achter ons - hell, zelfs de tijden van Kezman, Vennegoor of Kieft liggen ver achter ons.]
Berg meevoetballend sterker:confused:
sorry hoor, maar ik weet niet naar welke wedstrijd jij hebt zitten kijken. Zeefuik was in de 1e helft goed aanspeelbaar, zuiver in zijn passing, Balvast, had oog voor zijn medespelers en heeft een aantal keer zijn man uitgespeeld. Ja hij is niet gevaarlijk geweest dat klopt, en 2e helft was het minder zoals bijna de rest van PSV. Maar ja wie gaat er nou de lange bal hanteren op spits van 1.73 meter? juist ja PSV in de 2e helft
Maar misschien heb je gelijk en komt Zeefuik inderdaad te kort voor PSV, ik denk overigens van niet anders debuteer je niet op je zestiende, maar ik denk dat Berg nog meer te kort komt. Goed bij Groningen, maar ja we hebben wel vaker goeie subtoppers gezien die het niet redden in de top. Dit was overigens Zeefuik 1e basisplek in de top, hoeveel heeft Berg er gehad bij zowel HSV en PSV en hoe vaak hoeft hij daarin gefaald?
Als ik Zeefuik en Berg met elkaar ga vergelijken, kom tot conclusie dat Genero fysiek sterker, balvaster, een betere passing, een betere balaaname en betere individuele actie in huis heeft. Het enigste wat Berg op hem voor heeft is zijn diepgang (daar loert hij op)en lengte. qua snelheid ontlopen ze elkaar niet echt.
Scorend vermogen misschien? Berg heeft 't de afegelopen twee seizoenen niet echt laten zien integendeel zelfs, en Genero was vorig jaar gedeelde topscorer bij dordrecht en loopt 1 op 1 in jong PSV (maar ja dat is niet nog het 1e van PSV).
En nog even over Zeefuik, feit is Berg en Koef spelen volgend seizoen niet meer voor PSV en Reis (in potentie de beste spits) zit nog wel ff in de lappenmand en het is nog maar de vraag of en hoe hij terukomt.
Bovendien loopt het contract van Genero af, en hoewel PSV wil verlengen terwijl ze hem eerst wel kwijt wouden, wil Genero eerst weten hoeveel kans mij maakt op speeltijd volgend seizoen, verstandig van die jongen.
Kortom zoals het nu staat hebben geen spits voor volgend seizoen.
(Nijland & Toivonen acht Rutten beter op 10 en lens als Rechtsbuiten)
Als je hem nou geen speeltijd geeft, wat overigens terecht is omdat de andere twee opties niet voldoen en hij het goed doet bij Jong PSV en op de training blijkbaar, loopt hij transfervrij de deur uit en kunnen wij ondertussen zien of het wat kan worden. Ik hou liever Zeefuik over(die ook als rechtsbuiten uit de voeten kan) en het beetje geld wat we hopelijk nog hebben voor 1 goeie spits, dan dat bedrag te verdelen voor 2 spitsen.
Kortom zowel op korte termijn, omdat ik dat Berg en koef gewoon minder vind, als lange termijn heeft PSV er wel degelijk wat aan om Zeefuik nu in de basis te zetten en te houden.
]
Berg meevoetballend sterker:confused:
sorry hoor, maar ik weet niet naar welke wedstrijd jij hebt zitten kijken. Zeefuik was in de 1e helft goed aanspeelbaar, zuiver in zijn passing, Balvast, had oog voor zijn medespelers en heeft een aantal keer zijn man uitgespeeld. Ja hij is niet gevaarlijk geweest dat klopt, en 2e helft was het minder zoals bijna de rest van PSV. Maar ja wie gaat er nou de lange bal hanteren op spits van 1.73 meter? juist ja PSV in de 2e helft
Maar misschien heb je gelijk en komt Zeefuik inderdaad te kort voor PSV, ik denk overigens van niet anders debuteer je niet op je zestiende, maar ik denk dat Berg nog meer te kort komt. Goed bij Groningen, maar ja we hebben wel vaker goeie subtoppers gezien die het niet redden in de top. Dit was overigens Zeefuik 1e basisplek in de top, hoeveel heeft Berg er gehad bij zowel HSV en PSV en hoe vaak hoeft hij daarin gefaald?
Als ik Zeefuik en Berg met elkaar ga vergelijken, kom tot conclusie dat Genero fysiek sterker, balvaster, een betere passing, een betere balaaname en betere individuele actie in huis heeft. Het enigste wat Berg op hem voor heeft is zijn diepgang (daar loert hij op)en lengte. qua snelheid ontlopen ze elkaar niet echt.
Scorend vermogen misschien? Berg heeft 't de afegelopen twee seizoenen niet echt laten zien integendeel zelfs, en Genero was vorig jaar gedeelde topscorer bij dordrecht en loopt 1 op 1 in jong PSV (maar ja dat is niet nog het 1e van PSV).
En nog even over Zeefuik, feit is Berg en Koef spelen volgend seizoen niet meer voor PSV en Reis (in potentie de beste spits) zit nog wel ff in de lappenmand en het is nog maar de vraag of en hoe hij terukomt.
Bovendien loopt het contract van Genero af, en hoewel PSV wil verlengen terwijl ze hem eerst wel kwijt wouden, wil Genero eerst weten hoeveel kans mij maakt op speeltijd volgend seizoen, verstandig van die jongen.
Kortom zoals het nu staat hebben geen spits voor volgend seizoen.
(Nijland & Toivonen acht Rutten beter op 10 en lens als Rechtsbuiten)
Als je hem nou geen speeltijd geeft, wat overigens terecht is omdat de andere twee opties niet voldoen en hij het goed doet bij Jong PSV en op de training blijkbaar, loopt hij transfervrij de deur uit en kunnen wij ondertussen zien of het wat kan worden. Ik hou liever Zeefuik over(die ook als rechtsbuiten uit de voeten kan) en het beetje geld wat we hopelijk nog hebben voor 1 goeie spits, dan dat bedrag te verdelen voor 2 spitsen.
Kortom zowel op korte termijn, omdat ik dat Berg en koef gewoon minder vind, als lange termijn heeft PSV er wel degelijk wat aan om Zeefuik nu in de basis te zetten en te houden.
Tering wat een tekst weer. :eehh:
Jackal06
15 maart 2011, 07:04
ik blijf erbij.. teveel conclusies op 1 kwa speeltijd redelijke wedstrijd voor die jongen...
verder vond ik het hem zeker de eerste helft niet onaardig doen en dat de 2e helft minder word tja...
eredivisie is toch wat anders dan bij de jeugd laat hem maar wat meer ervaring op doen en geef het wat tijd want je kan zeggen wat je wilt maar op dit moment is hij gewoon genoeg voor de PSV spit omdat we niks hebben..
Sammehhh
15 maart 2011, 08:28
Zeefuik kan een actie maken, is sterk en balvast, kan koppen, heeft explosiviteit.. Berg heeft dit allemaal niet.
Kronos
15 maart 2011, 10:44
Zeefuik denkt aan langer verblijf bij PSV
PSV liet na zijn winnende treffer tegen Willem II al weten langer door te willen gaan met Género Zeefuik. De spits wilde echter eerst weten of hij perspectief heeft in Eindhoven. Inmiddels heeft hij duidelijkheid en wil ook Zeefuik in Eindhoven blijven
Zeefuik begon het seizoen als reserve van Jong PSV, bij het eerste had hij onder meer Marcus Berg, Jonathan Reis en Danny Koevermans voor zich. Inmiddels is hij geklommen in de spitsenhiërarchie en ziet Zeefuik voldoende perspectief voor een langer verblijf.
"Het ziet er goed uit. Género maakt zijn minuten en van beide kanten is er vertrouwen", zegt zaakwaarnemer Kees Ploegsma jr. in gesprek met De Telegraaf. Zeefuik maakte tegen Willem II als invaller de winnende treffer in blessuretijd, daarna kreeg hij speeltijd tegen ADO Den Haag, NAC Breda en Ajax. Afgelopen weekend had trainer Fred Rutten een basisplaats voor de jongeling tegen NEC.
De oefenmeester van PSV is tevreden over de twintigjarige Amsterdammer. "Género klopt op de deur. Hij is enorm balvast en heeft het goed gedaan." Ploegsma Jr. verwacht dat onderhandelingen over een nieuw contract snel beginnen.
Bacchus
15 maart 2011, 10:54
Mooi voor Género!
veldmannetje
15 maart 2011, 13:32
Tering wat een tekst weer.
Sorry hoor, maar ik hou ervan om mijn mening goed te onderbouwen, nou ja naar mijn inziens dan.
CNG MrKrateos
15 maart 2011, 18:58
Goeie zaak, ik zie het wel in hem zetten.
Sammehhh
16 maart 2011, 10:30
Zeefuik: "Ik kan dé spits van PSV worden"
Género Zeefuik werd in december afgetest door KV Mechelen, nu heeft de aanvaller echter hoop om dé spits van PSV te worden. De aanvaller ziet dat zelf wel zitten, hoewel hij weet dat hij nog veel moet leren.
"Ik had afgelopen zomer weer naar een club uit de Jupiler League kunnen gaan", zegt Zeefuik in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Maar ik wilde voor mijn kans gaan bij PSV. Nu blijkt dat het een goede keuze is geweest. Was ik weer een jaar verhuurd, dan was ik daarna waarschijnlijk definitief vertrokken bij PSV."
Afgelopen weekend debuteerde Zeefuik in de basis bij PSV, donderdag rekent hij tegen Glasgow Rangers echter niet op een plaats bij de eerste elf. "Ik denk dat de trainer voor ervaring kiest. Maar ook als ik moet invallen, zal ik scherp zijn."
Tegen Willem II maakte Zeefuik eerder dit seizoen de winnende treffer, tegen Ajax dacht de Amsterdammer dat opnieuw te doen. "Ik kreeg een kans en raakte de bal zo goed, dat ik dacht dat het een mooi doelpunt zou opleveren. Maarten Stekelenburg had echter een geweldige redding", aldus Zeefuik, die een duidelijke missie heeft in Eindhoven. "Ik moet nog veel leren. Maar ik kan dé spits van PSV worden."
BRON: voetbalprimeur.nl
Ik hou wel van dit soort uitspraken... laat hem zichzelf maar lekker voltanken met zelfvertrouwen... (benzine is tegenwoordig veelste duur:funny:)
boekhout
16 maart 2011, 12:18
Hij moet inderdaad nog een hoop leren...
Ideaal zou zijn als Ruud terug komt.
Dan hebben we 2 spitsen totdat Reis er weer bij komt.
Reis en Zeefuik dan samen voor het seizoen er na...
Misschien hopen tegen beter weten in, op verschillende facetten, maar goed, hoop doet leven.
Mocro
16 maart 2011, 14:57
Berg kan nog wat leren van de mentaliteit van Zeefuik.
Berg kan nog wat leren van de mentaliteit van Zeefuik.
zou niets willen zeggen over de mentaliteit van berg, ik denk dat die echt wel zijn stinkende best doet. Denk dat dit namelijk wel een van zijn laatste kansen is om zich te bewijzen. Bij berg ligt er een iets andere druk op dan bij zeefuik. Zou leuk zijn als zeefuik zich verder ontwikkeld, hopelijk volgend jaar naast ruud van nistelrooij denk dat het wel iets kan worden.
Mocro
16 maart 2011, 15:12
zou niets willen zeggen over de mentaliteit van berg, ik denk dat die echt wel zijn stinkende best doet. Denk dat dit namelijk wel een van zijn laatste kansen is om zich te bewijzen. Bij berg ligt er een iets andere druk op dan bij zeefuik. Zou leuk zijn als zeefuik zich verder ontwikkeld, hopelijk volgend jaar naast ruud van nistelrooij denk dat het wel iets kan worden.
Een spits leeft op goals en dus druk als er niet gescoord wordt. Dan moet je juist hard zijn en niet meteen verstoppen of gelijk jouw hoofd laten hangen. Ik zie geen verbetenheid bij Berg. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar je moet als spits toch wat meer uitstralen. Hetzelfde voor keepers. Je moet echt geloven dat je de beste bent.
Een spits leeft op goals en dus druk als er niet gescoord wordt. Dan moet je juist hard zijn en niet meteen verstoppen of gelijk jouw hoofd laten hangen. Ik zie geen verbetenheid bij Berg. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar je moet als spits toch wat meer uitstralen. Hetzelfde voor keepers. Je moet echt geloven dat je de beste bent.
dat is 1 aspect van het vak spits zijn, maar het publiek heeft iets andere verwachtingen van berg dan van zeefuik. Berg moet scoren want hij is heel anders binnen gehaald dan zeefuik. het is leuk als zeefuik scoort. Als berg iets niet goed doet zal er eerder gefloten worden dan bij zeefuik. Zeefuik en berg worden langs twee totaal verschillende meetlatten gemeten.
Zeefuik mag nu ineens minuten maken, dan vind ik het niet vreemd dat hij meer zelfvertrouwen uitstraalt dan berg.
Mocro
16 maart 2011, 15:41
dat is 1 aspect van het vak spits zijn, maar het publiek heeft iets andere verwachtingen van berg dan van zeefuik. Berg moet scoren want hij is heel anders binnen gehaald dan zeefuik. het is leuk als zeefuik scoort. Als berg iets niet goed doet zal er eerder gefloten worden dan bij zeefuik. Zeefuik en berg worden langs twee totaal verschillende meetlatten gemeten.
Zeefuik mag nu ineens minuten maken, dan vind ik het niet vreemd dat hij meer zelfvertrouwen uitstraalt dan berg.
Zeefuik mocht vertrekken, maar heeft zich terug gevochten. Bij Berg heb ik dat nog niet gezien.
boekhout
16 maart 2011, 16:06
Zeefuik mocht vertrekken, maar heeft zich terug gevochten. Bij Berg heb ik dat nog niet gezien.
Klopt, maar blijft natuurlijk wel verschillend qua situatie.
Mocro
16 maart 2011, 16:31
Klopt, maar blijft natuurlijk wel verschillend qua situatie.
Dat is ook zo, maar ook dat kun je op verschillende manieren zien. Berg is financieel gezien binnen en heeft een doorlopend miljoenencontract bij HSV van wat was het? 2 miljoen netto? Dat is niet verkeerd voor iemand die weinig laat zien. Dat krijgt de CEO van Philips niet eens. Zeefuik heeft dus meer om voor te spelen.
boekhout
16 maart 2011, 16:35
Dat is ook zo, maar ook dat kun je op verschillende manieren zien. Berg is financieel gezien binnen en heeft een doorlopend miljoenencontract bij HSV van wat was het? 2 miljoen netto? Dat is niet verkeerd voor iemand die weinig laat zien. Dat krijgt de CEO van Philips niet eens. Zeefuik heeft dus meer om voor te spelen.
klopt ook helemaal! ;)
Jackal06
16 maart 2011, 19:25
toch blijft ook Berg niet bij HSV denk ik
maarja hij KRIJGT wel teveel ja en ik weet niet wat zeefuik krijgt maar die zal zich nog omhoog moeten werken op de loonlijst..
toch blijft ook Berg niet bij HSV denk ik
maarja hij KRIJGT wel teveel ja en ik weet niet wat zeefuik krijgt maar die zal zich nog omhoog moeten werken op de loonlijst..
Maar ik denk niet dat hij naar PSV komt, prijs t.o.v. kwaliteit klopt niet.
veldmannetje
18 maart 2011, 18:23
Alleen als we geld toekrijgen, valt er over na te denken.