PDA

View Full Version : Scheidsrechters Eredivisie

Pagina's : [1] 2

stealthhero
17 februari 2009, 23:47
@ admins: Ja sorry ik weet niet waar dit topic thuis hoort ik denk dat het beste hier kan verplaats het maar als het nodig mag zijn in jullie visie;)

Wat vinden jullie van de scheidsrechters hier in nederlands ik een woord en nog behoorlijk zacht uitgedrukt: SLECHT!
Enige goeie scheidsrechter vind ik: Roelof Luinge kvind dat die man wel is gepreeze mag worden

Loki
17 februari 2009, 23:54
@ admins: Ja sorry ik weet niet waar dit topic thuis hoort ik denk dat het beste hier kan verplaats het maar als het nodig mag zijn in jullie visie;)

Wat vinden jullie van de scheidsrechters hier in nederlands ik een woord en nog behoorlijk zacht uitgedrukt: SLECHT!
Enige goeie scheidsrechter vind ik: Roelof Luinge kvind dat die man wel is gepreeze mag worden

Het niveau van de scheidsrechters heeft zich aangepast aan het niveau van de eredivisie.

Chris de Jong
18 februari 2009, 16:03
Het niveau van de scheidsrechters heeft zich aangepast aan het niveau van de eredivisie.

Klopt. Als Luinge al als goed wordt gezien, dan weet je al wel hoe het gesteld is met het scheidsrechtersniveau. Als een scheids goed is, dan valt dat ineens goed. Maar het is belachelijk dat er geen hulpmiddelen door de Fifa mogen worden gebruikt. Slaat echt nergens op.

Kruspe
18 februari 2009, 16:26
Ik ben idolaat van Nijhuis. Ik kan die man bijna niet op een fout betrappen.
Luinge vind ik een beetje als Bossen: Te blij met zn kaarten. Ze voelen het spel niet aan, maar volgen wel strikt de regels, dus dat gaat ook nog wel redelijk.
Weegereef, Vink, Braamhaar (en eigenlijk ook die 2 boven) vind ik echt een drama.
Wiedemeijer vind ik ook wel gaan. Liesveld ook. En Kuipers eehhhh:D

+:
Nijhuis
Wiedemeijer
Liesveld

-:
Vink
Weegereef
Braamhaar
Bossen

De rest zit er een beetje tussenin.

EDIT: En Berry Simons vind ik een goede grensrechter!

Koja2
19 februari 2009, 01:48
Luinge is een volslagen dorpsidioot die geen idee heeft wat voetbal is. Hij gaat volledig zijn eigen gekke gang. Toppunt vond ik toch dat hij een muurtje met zijn bierbuik opzijduwde, zodat Cocu een passje door de muur heen kon geven en PSV kon scoren.... :p

Voor ons leuk, maar als speler kan je dat manke veulen wel direct slachten. Ook Blind werd terecht woest op Luinge toen hij eerst 8 doelpogingen op het Ajax doel liet doorgaan in blessuretijd en de split second waarop Ajax met 3 man vrij op de goal afliepen, hij snel affloot. Pluspunt is wel dat hij louter om priveredenen clubs bevoordeeld en geen KNVB oekazes uitvoert.

Het is zeer slecht gesteld met de scheidsrechters. Ik ben het eens met Kruspe zijn lijstje!

Koja2
3 maart 2009, 14:06
jahoor: Derksen heeft zijn zin: zijn collega bordeelsluiper Luinge gaat nog een jaar door!!! :mad::mad::mad:

EEN ZWARTE DAG VOOR HET VOETBAL

O, my god, hij fluit ons dit weekend!!! :o:o:o :eek:

Nee joh, was niet gemeend hoor Roelofje: je bent de allerbeste!!

:p

Jan-Willem Hofkes
3 maart 2009, 20:32
Ik ben ook absoluut geen fan van Luinge. Hij heeft altijd al bevoorbaat de pik op sommige spelers ik hou voor zaterdag tegen Twente alweer mijn hart vast voor Lazovic, Dzsudszak en Toivonen. Hij is namelijk alleen consequent met het geven van kaarten als het hem uitkomt.

Chris de Jong
5 maart 2009, 11:31
Ik ben ook absoluut geen fan van Luinge. Hij heeft altijd al bevoorbaat de pik op sommige spelers ik hou voor zaterdag tegen Twente alweer mijn hart vast voor Lazovic, Dzsudszak en Toivonen. Hij is namelijk alleen consequent met het geven van kaarten als het hem uitkomt.

Luinge geeft graag kaarten als je iets zegt en geen kaarten als je een grove overtreding maakt. Ik vind Luinge af een toe een dwaas. Soms prima wedstrijden en soms drama wedstrijden. Maar dat is altijd afwachten bij hem. hij is in mijn ogen te rechtlijnig (= wat anders dan consequent)

satwan
9 maart 2009, 15:11
BINNENLANDS NIEUWS
Van der Ende: 'Welke pet had de KNVB-directeur nu weer op?'
Door Carlo Willemsen
Maandag, 09 maart 2009, 13:08

Mario van der Ende hekelt de harde speelwijze van de spelers van sc Heerenveen en FC Groningen, die afgelopen weekend in de Derby van het Noorden ‘de slag bij Heiligerlee’ leken na te bootsen. "Want laten we eerlijk zijn, dat wat de toeschouwers daar voorgeschoteld kregen, leek toch écht meer op de veldslag, die in 1568 de eerste overwinning van de opstandelingen van de Tachtigjarige Oorlog opleverde, dan op een moderne voetbalwedstrijd", zo schrijft Van der Ende in zijn wekelijkse column op de website van ELF Voetbal.

De voormalig toparbiter kan ook geen begrip opbrengen voor de nieuwe grasmat die FC Twente afgelopen weekend liet aanleggen. Daardoor moest het thuisduel met PSV van zaterdag naar zondag worden verzet. "De selectie van FC Twente kon zo'n etmaal na het drukke wedstrijdprogramma van de laatste weken goed gebruiken", meent Van der Ende. "Normaal geeft de trainer zijn spelers dan een dagje extra verlof, maar in Enschede hebben ze wel met een unieke reden om de selectie tot rust te laten komen. Daar leggen ze gewoon een nieuwe grasmat in het stadion aan en laten door de KNVB de wedstrijd een dag verschuiven, een noviteit."

"Zelfs de Enschedese KNVB–directeur (welke pet had hij deze keer weer op?) en de plaatselijke(!) scheidsrechter Nijhuis mochten even als gediplomeerd terreinmeester optreden. Zij hadden zelfs door dat de grasmat in slechte staat en eigenlijk wel aan vernieuwing toe was. Dus werd het sein op groen gezet. Vervangen die oude zoden!
Wat maakt zo’n dag extra nou uit?"

"Wij allen mogen van de voetbalbond verwachten dat zij haar eigen reglementen toepast en dat zij zorgt voor een competitie die ongestoord verloopt", aldus Van der Ende. "Nu mag de aanklager -- als mosterd na de maaltijd -- een pro forma onderzoekje gaan instellen. FC Twente zal een straf niet kunnen ontlopen... maar wie beoordeelt eigenlijk de handelswijze van de KNVB in deze zaak?"

Bron: http://www.voetbal24.nl/?action=n&id=72042&etitel=czo1OToiVmFuIGRlciBFbmRlOiAnV2Vsa2UgcGV0IGhhZCBkZSBLTlZCLWRpcmVjdGV1ciBudSB3ZWVyIG9wPyciOw==

Koja2
16 mei 2009, 23:15
Ben ik de enige die het opvalt dat Pietertje Vink nu 4 (!!!!!!! :eek:) wedstrijden op rij heeft beinvloedt met de meest rare beslissingen. Vanavond met Utrecht als slachtoffer.

Als je niet gelooft in een complot/stelselmatig pro commercieel fluiten, dan moet Vinkie toch eens gedegradeerd worden, want dit gaat nergens meer over.

Hustler
17 mei 2009, 08:24
Ben ik de enige die het opvalt dat Pietertje Vink nu 4 (!!!!!!! :eek:) wedstrijden op rij heeft beinvloedt met de meest rare beslissingen. Vanavond met Utrecht als slachtoffer.

Als je niet gelooft in een complot/stelselmatig pro commercieel fluiten, dan moet Vinkie toch eens gedegradeerd worden, want dit gaat nergens meer over.

Vink is idd een drama, en het meest irritante aan Vink is dat hij ook nog met een air over het veld rondloopt waar zelfs Louis van Gaal bij in het niets valt. Vink vindt zichzelf dé scheidsrechter van Nederland terwijl hij fout op fout stapelt.

Koja33
1 oktober 2009, 17:41
even een leuk nieuwsje uit Brazilie:
lekker wedstrijdje hoor, met 18x geel en 4x rood. :eek:

http://i36.tinypic.com/muv88g.jpg

The Joker
3 oktober 2009, 10:27
even een leuk nieuwsje uit Brazilie:
lekker wedstrijdje hoor, met 18x geel en 4x rood. :eek:

http://i36.tinypic.com/muv88g.jpg

Wahaha :D

Mocro
13 februari 2010, 10:34
Dit is voor forummers die de Pieter Vink discussie in de Ajax topic hebben gevolgd...

Korte toelichting: De scheidsrechters zijn op basis van de laatste 3 seizoenen gerangschikt door het gemiddeld aantal punten per duel uit te rekenen. Bij een gelijke stand is de indeling vervolgens op basis van het totaal aantal punten en daarna het aantal duels ingedeeld.

http://img502.imageshack.us/img502/7286/scheidsrechters.png

I rest my case...:rolleyes:

Vedette
13 februari 2010, 10:43
Punten voor wie?

Mocro
13 februari 2010, 10:51
Punten voor wie?

Voor RKC...PSV natuurlijk. Hoezo?

Vedette
13 februari 2010, 10:54
Voor RKC...PSV natuurlijk. Hoezo?

Omdat ik graag had geweten of Ajax juist veel punten verspeelt onder de leiding van Vink.
PSV wint niet alles onder leiding van Vink, maar een gemiddelde van twee punten is ook weer niet slecht te noemen.

// Excuses trouwens, Essam.. dat had je al uitgelegd in het andere topic.
Nederige buiging, moet voortaan beter lezen.

Mocro
13 februari 2010, 10:56
Omdat ik graag had geweten of Ajax juist veel punten verspeelt onder de leiding van Vink.
PSV wint niet alles onder leiding van Vink, maar een gemiddelde van twee punten is ook weer niet slecht te noemen.

Wel voor PSV begrippen en tov de andere scheidsrechters. Als ik tijd heb zal ik met gepaste tegenzin de resultaten onder de diverse scheidsrechters van Ajax erbij pakken. :mad: :p

Vedette
13 februari 2010, 10:57
Wel voor PSV begrippen en tov de andere scheidsrechters. Als ik tijd heb zal ik met gepaste tegenzin de resultaten onder de diverse scheidsrechters van Ajax erbij pakken. :mad: :p

Zie edit. Nogmaals, excuses. :p

Ralf Edström
13 februari 2010, 14:19
Mooi werk Mocro. Pieter Vink, doe jij ook wat, en zorg jij voor de cijfers wat Ajax betreft. Mocro heeft hier de moeite genomen, nu is het jouw beurt.

LeicesterPhoolies
14 februari 2010, 00:10
Mooi staatje, Mocro.

Kudos.

Loki
14 februari 2010, 12:39
Dit overzicht van Mocro rest geen case volgens mij.

De troll van het forum Pieter Vink had het niet erover dat PSV alles wint onder Vink, hij zei dat Ajax relatief veel punten verliest onder Vink tov PSV.

Je hoeft Ajax niet uit te zoeken trouwens, heb vernomen dat Ajax gemiddeld ruim onder de 1,5 punten scoort onder Vink de laatste 4/5 seizoenen. Het schijnt trouwens niet de slechtste scheids voor Ajax te zijn, dat zou Braamhaar zijn geweest.

CNG MrKrateos
14 februari 2010, 13:27
Dit overzicht van Mocro rest geen case volgens mij.

De troll van het forum Pieter Vink had het niet erover dat PSV alles wint onder Vink, hij zei dat Ajax relatief veel punten verliest onder Vink tov PSV.

Je hoeft Ajax niet uit te zoeken trouwens, heb vernomen dat Ajax gemiddeld ruim onder de 1,5 punten scoort onder Vink de laatste 4/5 seizoenen. Het schijnt trouwens niet de slechtste scheids voor Ajax te zijn, dat zou Braamhaar zijn geweest.

Die "troll" (leuke benaming trouwens :)) zegt ook dat Pieter Vink (de échte) PSV voortrekt, naast dat hij Ajax achter zou trekken. Maar door het mooie werk van Essam is dus bewezen dat hij lulkoek uitkraamt.

Maar ach, bij mij staat hij al op de negeer-lijst. :)

Maastrichtenaar
14 februari 2010, 17:36
Ik ben idolaat van Nijhuis. Ik kan die man bijna niet op een fout betrappen.
Luinge vind ik een beetje als Bossen: Te blij met zn kaarten. Ze voelen het spel niet aan, maar volgen wel strikt de regels, dus dat gaat ook nog wel redelijk.
Weegereef, Vink, Braamhaar (en eigenlijk ook die 2 boven) vind ik echt een drama.
Wiedemeijer vind ik ook wel gaan. Liesveld ook. En Kuipers eehhhh:D

+:
Nijhuis
Wiedemeijer
Liesveld

-:
Vink
Weegereef
Braamhaar
Bossen

De rest zit er een beetje tussenin.

EDIT: En Berry Simons vind ik een goede grensrechter!

Ik zie Nijhuis toch vaak wel wat foutjes maken. Vind het goed dat hij wel altijd resoluut is en (door zijn uitstekende conditie) er altijd kort bovenop zit. Naar mijn mening is Björn Kuipers de (onbetwiste) nummer 1 scheidsrechter van Nederland. Presteert Internationaal prima en is nog niet al te oud. Dit seizoen draait hij nationaal echter wat minder.

Verder zie ik veel heil in Blom en Makkelie.

Bacchus
15 februari 2010, 20:50
Mocro, dank voor de moeite en de veelzeggende (en ook weer nietszeggende-, omdat e.e.a. immers in de lijn der verwachting lag) statistieken.
Zelfs al zou Vink 1 één van die lijstje bovenaan hebben gestaan, dan nog mag je dat verwachten. Statistisch gezien zal er een keer een seizoen zijn, dat PSV het meest onder Vink wint. Statistisch, niet meer dan dat.

Nogmaals dank.

Pieter Vink
15 februari 2010, 22:00
Oeh, ik ben benieuwd. :)
ik ook. Gebruik je andere dan de officiele cijfers? :confused:

Vedette
16 februari 2010, 13:33
ik ook. Gebruik je andere dan de officiele cijfers? :confused:

Is dit alles wat je te zeggen hebt? Lijkt me dus duidelijk dat je het inderdaad nooit serieus bedoeld hebt.. :)

Pieter Vink
16 februari 2010, 15:10
Is dit alles wat je te zeggen hebt? Lijkt me dus duidelijk dat je het inderdaad nooit serieus bedoeld hebt.. :)

Jammer dat een aantal mensen mij graag uitschelden. Persoonlijk vind ik dat een teken van schaamteloosheid en domheid. Maar geef me een paar uurtjes en dan plaats ik het hieronder.

Mark van Bommel
16 februari 2010, 15:42
Jammer dat een aantal mensen mij graag uitschelden. Persoonlijk vind ik dat een teken van schaamteloosheid en domheid. Maar geef me een paar uurtjes en dan plaats ik het hieronder.

Maak je niet te druk.;) Ik wacht op je staatjes. Als je ze niet plaatst word je er niet geloofwaardiger op iig.

Vedette
16 februari 2010, 16:33

Ik wist niet dat ik scheldwoorden in die zin gebruikt heb.. :D
Gaat er mij om dat er van je geloofwaardigheid (dank, Nick) met de minuut steeds minder overblijft.

Bacchus
16 februari 2010, 16:46
Maak je niet te druk.;) Ik wacht op je staatjes. Als je ze niet plaatst word je er niet geloofwaardiger op iig.
Met bron, dat zou helemaal mooi zijn zeg! :eek:

Pieter Vink
16 februari 2010, 17:11

Zoals iedereen weet werden we in 2007 kampioen, terwijl we thuis door Ajax met 5-1 werden weggespeeld. Ik ben toen eens gaan kijken en kwam uit bij de wedstrijd AZ-Ajax 1-1. Na het geven van 2 gele kaarten aan Davids keurde Wegereef dit doelpunt goed.
http://www.youtube.com/watch?v=m7Ie0S9IyQ0
Destijds vond ik het onbegrijpelijk. Op dat moment dacht ik: zou Wegereef iets tegen Ajax hebben? Na een paar wedstrijden van Wegereef te hebben nagekeken werd al snel mijn aandacht getrokken door het optreden van Pieter Vink bij de wedstrijd Vitesse-Ajax 4-2. Wat floot hij daar een rare wedstrijd. Ajax komt soeverein op 0-2 en Huntelaar wordt gemangeld en neergehaald door 2 Vitesse-spelers, maar geen strafschop. Later in de wedstrijd geeft hij 2x geel aan Gabri voor 2 lichte overtredingen, terwijl Hersi een paar keer verschrikkelijk onbesuisd inkomt maar wordt weggewoven. Ik vond dat heel vreemd. uiteindelijk verliest Ajax die wedstrijd door oa het rare fluiten van Pieter Vink. Sinds die tijd ben ik gaan letten op Pieter Vink. En ja, deze man zorgt er voor dat in ieder geval Ajax sinds 2005 geen kampioen meer is geworden.

Hieronder alle wedstrijden gefloten door Pieter Vink:
Ajax
2005 -2006:
Ajax-AZ 1-0
PSV-Ajax 1-0, Schwalbe Farfan strafschop Simons
2006-2007:
Vitesse-Ajax 4-2, zie hierboven. rode kaart Gabri, geen strafschop Huntelaar
Ajax-Heerenveen 0-1. Handsbal Vanderbussche buiten 16 meter, geen overtreding
Ajax-Sparta 5-2 misverstand bij Ajax over een vrije trap, waaruit Sparta 3-2 maakt. Uiteindelijk komt Ajax 1 doelpunt tekort, dit doelpunt?
2007 - 2008:
Az-Ajax 2-3 rare strafschop AZ en overtreding op Emanuelson wordt niet gezien (1-1)
De Graafschap-Ajax 1-8
Heerenveen-Ajax 2-4
Ajax-Utrecht 2-0
2008-2009:
Ajax-Az 1-1 gevaarlijk spel Suarez op de keeper bestraft met geel, maar Ajax reeds kansloos voor de titel
Ajax-Feyenoord 2-0
Ado-Ajax 1-1
Heerenveen 5-2 Vink fluit alles in het nadeel van Ajax: Een onterecht afgekeurd doelpunt, een overtreding buiten de 16 meter wordt bestraft met een strafschop, sliding op de bal wordt bestraft met een tweede gele kaart en strafschop.
Willem II - Ajax 2-1, overtreding op vd Wiel in de 16 meter niet gezien. Sno krijgt een rode kaart die later wordt geseponeerd. En Swinkels heeft iedere aanvaller van Ajax meermalen van achter op de enkels getrapt zonder bestraft te worden.
2009-2010:
PSV-Ajax 4-3 duw in de rug van Wielaert wordt niet gezien en Bakkal scoort 4-3. Meerdere struikelpartijen van Manolev en Afellay wordt beloond met een vrije trap waaruit wordt gescoord. Bij de 3-3 wordt een overtreding op Afellay gemaakt, echter 70 meter van ons doel. Suarez wordt getackeld door Ooijer geen strafschop.
Twente-Ajax 1-0. De enige perfecte gefloten wedstrijd van Pieter Vink
Feyenoord-Ajax 1-1. Suarez wordt neergehaald door De Vrij, geen strafschop. Feyenoord maakt 8 overtredingen, Ajax 23 ?!

Al met al 17 wedstrijden, maar 7 overwinningen = 41 % en zeker niet de toppers

Ter vergelijk PSV
2005-2006:
PSV-Ajax 1-0, zie boven schwalbe Farfan
ADO-PSV 0-2,
Roda-PSV 0-3
2006-2007:
PSV-Feyenoord 2-1, afgekeurd doelpunt Feyenoord in de laatste minuut
Groningen-PSV 0-2
Roda-PSV 0-2
PSV-Vitesse 5-1 overtreding op Benson in de laatste minuut niet gezien. PSV met 1 doelpunt kampioen
2007-2008:
PSV-Groningen 3-0
Feyenoord - PSV 0-1, rare rode kaart Hofs
Heerenveen - PSV 2-1
2008-2009:
AZ-PSV 1-0
Sparta-PSV 0-2
Volendam - PSV 3-5 rare rode kaart Toivonen
PSV-Twente 0-0
PSV-Willem II 2-0
2009-2010:
PSV-Ajax 4-3, zie boven
PSV-Az 1-0

16 wedstrijden 13 overwinningen = 81 %, waarvan een enkele met doorslaggevend voordelige beslissingen.

8dion8
16 februari 2010, 17:44
Misschien ligt het niet aan Vink Maar aan Ajax?
Daar al aan gedacht?

Oja ben jer nog niet over heen dat ajax 1 goal tekort kwam

Loki
16 februari 2010, 18:02
Misschien ligt het niet aan Vink Maar aan Ajax?
Daar al aan gedacht?

Oja ben jer nog niet over heen dat ajax 1 goal tekort kwam

Dit verschil is te groot. Sowieso heb je de discussie niet gevolgd. Daarin werd nog gezegd dat zonder Vink Ajax en PSV de afgelopen seizoenen hetzelfde aantal punten had behaald.

Ik kende deze cijfers al, ze lijken inderdaad wel veel op cijfers van AN (precies hetzelfde alleen op AN stonden meerdere scheidsrechters en stond PSV niet vermeld).

Verder vind ik het irrelevant en zou ik willen dat deze discussie ophield. We hebben te maken met een realiteit en die is tot stand gekomen door veel meerdere factoren dan alleen deze. Maar vind natuurlijk wel dat als Ajax Vink krijgt als scheids, de club hierop moet reageren in de toekomst.

The Joker
16 februari 2010, 18:55
Steek hier asjeblieft geen tijd in. Sneu gedoe.

8dion8
16 februari 2010, 19:03
Dit verschil is te groot. Sowieso heb je de discussie niet gevolgd. Daarin werd nog gezegd dat zonder Vink Ajax en PSV de afgelopen seizoenen hetzelfde aantal punten had behaald.

Ik kende deze cijfers al, ze lijken inderdaad wel veel op cijfers van AN (precies hetzelfde alleen op AN stonden meerdere scheidsrechters en stond PSV niet vermeld).

Verder vind ik het irrelevant en zou ik willen dat deze discussie ophield. We hebben te maken met een realiteit en die is tot stand gekomen door veel meerdere factoren dan alleen deze. Maar vind natuurlijk wel dat als Ajax Vink krijgt als scheids, de club hierop moet reageren in de toekomst.

Dat ik daar niet post betekent och niet dat ik de discussie niet volg?

Dus als de wedstrijden waarbij jullie punten hebben verloren onder vink door een andere scheids waren gefloten hadden jullie ze gewonnen:cool:
Ga toch weg!:confused:

En nu pas luister ik naar je Thijs?:D

Vedette
16 februari 2010, 19:15
Ach.. het is wel opvallend te noemen.

8dion8
16 februari 2010, 19:18

Tja ....
Al vraag ik me af welke scheids de op 1 na vervelendste scheids voor ajax is.

Pieter Vink
16 februari 2010, 20:05

Wat vind je opvallend? Alle doorslaggevend foute beslissingen in het voordeel van PSV? Wie durft er nog spreken over "Lucky Ajax"? "Lucky PSV" is al jaren meer op zijn plaats.

Pieter Vink
16 februari 2010, 20:27

Denk je nou echt dat zij hierop kan reageren? Tuurlijk niet, de perceptie in Nederland en KNVB is nog steeds dat de scheidsrechters (en grensrechters) objectief zijn. Je hoeft maar naar het lijstje met foute beslissingen hierboven te kijken om te beseffen dat dat niet klopt.
Misschien rare vraag: maar wat is AN?

Hoetierick
16 februari 2010, 20:41
Even een lekker gat schieten in het betoog van ons forumlid Vink: in 2007/2008 haalde ajax een 100% score in de wedstrijden gefloten door scheidsrechter Vink. En wie werd kampioen?

Vedette
16 februari 2010, 20:51
Wat vind je opvallend? Alle doorslaggevend foute beslissingen in het voordeel van PSV? Wie durft er nog spreken over "Lucky Ajax"? "Lucky PSV" is al jaren meer op zijn plaats.

Als Ajax benadeeld wordt, hoe is het dan puur PSV dat profiteert? Dan profiteert toch iedere club?
Je doet alsof PSV kampioen is vanwege Vink, PSV is kampioen omdat PSV vaker wint.
Ajax verliest haar kampioenschap niet alleen dankzij Vink, maar omdat ze de rest ook niet weet te winnen.

Desondanks, is het toch opvallend. Hij zal Ajax niet mogen. Dat maakt het voor mij nog niet dat Vink de enige reden is dat PSV heeft gedomineerd in de vaderlandse competitie. ;)

Hoetierick
16 februari 2010, 21:08
Als Ajax benadeeld wordt, hoe is het dan puur PSV dat profiteert? Dan profiteert toch iedere club?
Je doet alsof PSV kampioen is vanwege Vink, PSV is kampioen omdat PSV vaker wint.
Ajax verliest haar kampioenschap niet alleen dankzij Vink, maar omdat ze de rest ook niet weet te winnen.

Desondanks, is het toch opvallend. Hij zal Ajax niet mogen. Dat maakt het voor mij nog niet dat Vink de enige reden is dat PSV heeft gedomineerd in de vaderlandse competitie. ;)

Forumlid Vink leest de statistieken zoals hij ze wil lezen. En trekt zijn unieke conclusie.

Pieter Vink
16 februari 2010, 21:13

De perceptie in Nederland is iedere club voordeel en nadeel heeft van scheidsrechterlijke dwalingen en dat dit over het hele seizoen zich uitmiddelt. Over het algemeen klopt dit. Echter wanneer je de fouten van Pieter Vink bekijkt vallen die in 1 richting uit (of juist niet) en dan middelt er dus niks! Je Word je met 1 doelpunt of een paar punten voorsprong kampioen dan waren deze fouten dus bepalend. Ook dit seizoen zullen we weer eind april weer kunnen feesten door Vinks fouten bij met name PSV-Ajax en Feyenoord-Ajax. Want let maar op, ik denk dat Ajax nog gevaarlijk dichtbij komt, zij hebben nog een relatief makkelijk programma en ik denk dat wij nog wel een paar keer extra gelijkspelen (AZ uit, Twente thuis en Feyenoord thuis).

Vedette
16 februari 2010, 21:16
De perceptie in Nederland is iedere club voordeel en nadeel heeft van scheidsrechterlijke dwalingen en dat dit over het hele seizoen zich uitmiddelt. Over het algemeen klopt dit. Echter wanneer je de fouten van Pieter Vink bekijkt vallen die in 1 richting uit (of juist niet) en dan middelt er dus niks! Je Word je met 1 doelpunt of een paar punten voorsprong kampioen dan waren deze fouten dus bepalend. Ook dit seizoen zullen we weer eind april weer kunnen feesten door Vinks fouten bij met name PSV-Ajax en Feyenoord-Ajax. Want let maar op, ik denk dat Ajax nog gevaarlijk dichtbij komt, zij hebben nog een relatief makkelijk programma en ik denk dat wij nog wel een paar keer extra gelijkspelen (AZ uit, Twente thuis en Feyenoord thuis).

Goed, dan kijken we overduidelijk anders tegen de materie aan. Dat mag. Laten we daarmee onze discussie afsluiten. Ik wens je veel plezier met de andere forummers. ;)

Koja33
17 februari 2010, 01:24
Ik ben het met je eens dat een kampioen veelal veel gunstige beslissingen krijgt gedurende het seizoen. Of dat oorzaak of gevolg is weet ik niet. Wel dat wedstrijden en competities bewust worden gestuurd.

Je aanval op Vink is evenwel niet goed onderbouwd; om te beginnen moet je dan komen met een staatje a la Mocro van alle scheidsrechters etc. In 2007/08 won Ajax alles onder Vink; ook al niet zo'n sterke aanwijzing. Ik vind de PSV stats juist opvallend omdat daar helemaal niets valt af te leiden over scheidsrechters die stelselmatig voor of tegen fluiten.
Incidenten opsommen is niet objectief; dan zouden bijna alle scheidsrechters juist pro Ajax fluiten, want alleen al de 20 vuistslagen en 400 schwalbes van Suarez die niet bestraft werden, kunnen zo worden geinterpreteerd.

En duw in de rug van Wielaert??? Laat me niet lachen. Blunder van Wielaert die Bakkal voor zich laat komen zal je bedoelen.

Je kunt verder niet menen dat Ajax door de scheidsrechters geen kampioen wordt voor de 24ste keer op rij. Alle topclubs krijgen meer mee dan tegen. Ajax ook, maar een slechte spelersgroep en een waardeloze coach (V. Basten) braken ze op.

Ik weet ook uit het grijze verleden dat Ajax stelselmatig schandalig werd bevoordeeld. Ik heb dan ook eerder de indruk dat door de professionalisering van de scheidsrechters dit voordeel is weggevallen voor Ajax en dat ze zonder die bevoordeling -en het dus soms mee en soms tegen zit qua beslissingen- geen kampioen meer kunnen worden.

Wees nu maar tevreden dat Ajax pas weer 2 onterechte strafschoppen kreeg na 2 schwalbes pur sang en je stilletjes onder het dekbed nog mag hopen op een stuntje van Ajax. Maar wordt gelijk maar wakker; de platte kar staat al klaar in Eindhoven!

Loki
17 februari 2010, 01:51
Ik vind dat de discussie te ver is doorgeslagen. Je zegt iets over een scheids en meteen wordt het een oorzaak van een verloren titel. Dat lijkt me de verkeerde discussie, aangezien Ajax veel meer aan zichzelf te wijten heeft dan aan de scheidsrechters.

Waar ik altijd heen kijk of een titel verdiend is zijn de Europese prestaties in het kampioensjaar. Dat vind ik een kleine graadmeter. En daar zie je duidelijk dat in de jaren dat PSV kampioen werd er Europees beter gepresteerd werd tov andere Nederlandse ploegen-->verdiende titels.

Europees zegt zo veel meer dan die kleine nietige eredivisie. Die platte kar waar je het over hebt interesseert me dan ook vrij weinig, ik heb liever prestaties in de europa league of voorheen CL. Dat zijn de echte wedstrijden, waarom speel je anders voor Europees voetbal in de eredivisie?

De realiteit is echter dat Nederlandse ploegen vernedert worden in de CL, en kansloos zijn geworden voor strijden tot het einde van de Europa League.

Mocro
17 februari 2010, 06:24
Dat zijn de echte wedstrijden, waarom speel je anders voor Europees voetbal in de eredivisie?

Geld.

Pieter Vink
17 februari 2010, 10:36
Even een lekker gat schieten in het betoog van ons forumlid Vink: in 2007/2008 haalde ajax een 100% score in de wedstrijden gefloten door scheidsrechter Vink. En wie werd kampioen?

Feyenoord-PSV met een belachelijk rode kaart voor Hofs vergeten zeker? Daar kwamen we goed weg.

Hoetierick
17 februari 2010, 10:53
Feyenoord-PSV met een belachelijk rode kaart voor Hofs vergeten zeker? Daar kwamen we goed weg.

Dat doet hij in jouw ogen vaker: Een rare rode kaart voor Toivonen. Maar wacht eens, die is toch van PSV? Dan kan dat toch niet? Maar je gaat niet in op mijn argument: De 4 wedstrijden die Vink voor ajax floot, zijn allemaal door ajax gewonnen. Dat past toch niet in het beeld dat jij wilt schetsen?

Pieter Vink
17 februari 2010, 13:59
Dat doet hij in jouw ogen vaker: Een rare rode kaart voor Toivonen. Maar wacht eens, die is toch van PSV? Dan kan dat toch niet? Maar je gaat niet in op mijn argument: De 4 wedstrijden die Vink voor ajax floot, zijn allemaal door ajax gewonnen. Dat past toch niet in het beeld dat jij wilt schetsen?

Blijf het raar vinden dat jullie mij denken dat ik geen PSV-supporter ben. Maar wellicht staren jullie teveel naar jullie eigen navel om objectief te kijken naar het verschil van 40 %. Ik vind het prima. Eind april hangt er in ieder geval een spandoek met de tekst "Pieter Schenkt Victorie". :D:D

Vedette
17 februari 2010, 14:05
Blijf het raar vinden dat jullie mij denken dat ik geen PSV-supporter ben. Maar wellicht staren jullie teveel naar jullie eigen navel om objectief te kijken naar het verschil van 40 %. Ik vind het prima. Eind april hangt er in ieder geval een spandoek met de tekst "Pieter Schenkt Victorie". :D:D

Grappig dat je dus wel z'n vraag negeert.. ;)

Hoetierick
17 februari 2010, 15:19
Grappig dat je dus wel z'n vraag negeert.. ;)

Ja leuk he. Ik ben benieuwd of ik nog een antwoord krijg.

8dion8
17 februari 2010, 16:17
Wat is hij toch vemakelijk :D

Alleen er is vast wel een andere scheids dan Vink waarbij het verschil 30/40% is?

Hoetierick
17 februari 2010, 18:57
Wat is hij toch vemakelijk :D

Alleen er is vast wel een andere scheids dan Vink waarbij het verschil 30/40% is?

Sparta en Ado hebben ook een heel laag winstpercentage. Ligt ook aan de scheids natuurlijk.

8dion8
17 februari 2010, 21:25
Sparta en Ado hebben ook een heel laag winstpercentage. Ligt ook aan de scheids natuurlijk.

Nu je het zegt
Is het niet verdacht dat we de minste tegendoelpunten hebben :0

Vink?

Maastrichtenaar
18 februari 2010, 01:36
Vandaag weer Tom Henning Øvrebø zien fluiten. Wat een clown, die man etaleert zijn eigen onkunde zodra hij fluit. :rolleyes:

Koja33
25 februari 2010, 23:43
Ach, dr. Dean solliciteerde ook al openlijk naar deelname aan het WK, zo erg probeerde hij de uitslag te beinvloeden. Deze jokers worden door de FIFA graag ingezet om de usual favorites en financieel meest interessante ploeg naar nog een titel te sturen.

Vandaag weer Tom Henning Øvrebø zien fluiten. Wat een clown, die man etaleert zijn eigen onkunde zodra hij fluit. :rolleyes:

Hoetierick
26 februari 2010, 13:22
Nu je het zegt
Is het niet verdacht dat we de minste tegendoelpunten hebben :0

Vink?

Vink reageert niet op dit soort argumenten.

Maastrichtenaar
27 februari 2010, 01:27
Ach, dr. Dean solliciteerde ook al openlijk naar deelname aan het WK, zo erg probeerde hij de uitslag te beinvloeden. Deze jokers worden door de FIFA graag ingezet om de usual favorites en financieel meest interessante ploeg naar nog een titel te sturen.

Hij zag er inderdaad niet best uit gisteravond. Zo had Engelaar rood moeten hebben en PSV een strafschop (hands Aogo). Bovendien was de rode kaart voor Dzsudzsák nogal overdreven maar wel volgens de regels. Al denk ik dat een personality als (bijvoorbeeld) Busacca deze niet had gegeven. Feit blijft natuurlijk dat Dzsudzsák met zijn driftige handjes van de scheidsrechter moet afblijven.

Koja33
27 februari 2010, 13:00
Dat volgens de regels, daar ben ik een beetje allergisch voor. Geen 1 scheidsrechter fluit volgens de regels. Keepers die de bal meer dan 6 seconden in de handen hebben, worden nooit afgefloten. Hands in de 16 is volgens de regels een strafschop. Uiteindelijk gaat het erom of een scheids de uitslag heeft beinvloedt, en dat deed Dean hier overduidelijk.

Hij zag er inderdaad niet best uit gisteravond. Zo had Engelaar rood moeten hebben en PSV een strafschop (hands Aogo). Bovendien was de rode kaart voor Dzsudzsák nogal overdreven maar wel volgens de regels. Al denk ik dat een personality als (bijvoorbeeld) Busacca deze niet had gegeven. Feit blijft natuurlijk dat Dzsudzsák met zijn driftige handjes van de scheidsrechter moet afblijven.

Kruspe
27 februari 2010, 13:01

Busacca had gewoon zn middelvinger opgestoken:D

Vind ik ook zo een verschrikkelijke scheidsrechter. Dean vind ik een walgelijke amateur die meer uit onkunde zo slecht fluit. Busacca verdenk ik écht van partijdigheid.

Koja33
6 april 2010, 10:13
Dit mag je toch niet hopen zeg. Laat die gast eindelijk eens vertrekken. Hij is zooo ongelovelijk slecht. Opzouten ouwe!!! :mad:

'Superfitte' Luinge wil graag nog een jaar door
Roelof Luinge kan er geen genoeg van krijgen. De inmiddels 54-jarige scheidsrechter voelt zich fit en hoopt daarom ook volgend seizoen nog op de velden te staan.

Luinge heeft donderdag een gesprek met manager competitiezaken van de KNVB, Gijs de Jong. Daarin zal hij kenbaar maken zijn contract te willen verlengen. "Ik wil graag nog een jaar door. Ik ben superfit en presteer nog goed", zegt de arbiter in De Telegraaf.

"In de zomer van 2011 lopen er heel veel contracten van scheidsrechters af. En als ik dan ook moet stoppen, heb ik daar vrede mee. Nu nog niet", zo besluit Luinge.

Luinge debuteerde al in 1983, maar staat nog altijd bekend als topscheidsrechter. In de afgelopen drie jaar werd hij twee keer uitgeroepen tot scheidsrechter van het jaar. De KNVB stelt hem bovendien nog altijd aan bij menig topwedstrijd.

Kronos
6 april 2010, 13:36
Ik vind Luinge net een van de betere scheidsrechters. Hij mag nog wel een jaar door, al kan hij waarschijnlijk goed gebruikt worden voor de leidinggevende functie.

Vedette
6 april 2010, 13:59
Een betere scheidsrechter, maar nog steeds niet top.

Kruspe
6 april 2010, 18:33
Ach ja, in het land der blinden is éénoog koning.

Doe mij maar Dean, dat vond ik nog eens een goeie.

Vedette
6 april 2010, 18:52

Doe mij maar Dean, dat vond ik nog eens een goeie.

Ja, een toppertje.. :rolleyes:

Kruspe
6 april 2010, 19:06
:D

Nee, maar even zonder gekheid:

er zijn echt weinig goede scheidsrechters. Niet alleen in Nederland, maar overal. Busacca of De Bleeckere vind ik ook echt dramatisch, maar toch staan ze er iedere topwedstrijd weer.

Vedette
6 april 2010, 19:08
:D

Nee, maar even zonder gekheid:

er zijn echt weinig goede scheidsrechters. Niet alleen in Nederland, maar overal. Busacca of De Bleeckere vind ik ook echt dramatisch, maar toch staan ze er iedere topwedstrijd weer.

Klopt, over de scheidsrechter valt altijd iets te zeiken.. Of die nu Nederlands, Frans, Duits of Russisch is.. Wat dat betreft stond de kale en inmiddels (volgens mij) gepensioneerde Italiaan op eenzame hoogte.

Kruspe
6 april 2010, 19:14
Inderdaad, wat een held was dat.

Er zijn wel goede scheidsrechters, maar zo weinig. Ik vind die Duitser (die pianist die weigert oortjes in te doen voor zn gehoor) erg goed. Ook Cadija uit Benin is goed, maar die fluit niet in Europa. Maar goed, dat zijn er 3.

Slechte kan ik wel eindeloos blijven opnoemen, Webb, Overbro, Rosetti etc etc etc. Best erg eigenlijk.

McGuigan
6 april 2010, 19:33

Er zijn wel goede scheidsrechters, maar zo weinig. Ik vind die Duitser (die pianist die weigert oortjes in te doen voor zn gehoor) erg goed. Ook Cadija uit Benin is goed, maar die fluit niet in Europa. Maar goed, dat zijn er 3.

Slechte kan ik wel eindeloos blijven opnoemen, Webb, Overbro, Rosetti etc etc etc. Best erg eigenlijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Herbert_Fandel
De Duitser is ook gestopt.

Cadjia daarentegen is nog actief :p

Kruspe
6 april 2010, 19:35
Ja maar wel geschorst:D

McGuigan
6 april 2010, 19:36
Ja maar wel geschorst:D

Geschorst? Hij was toch zo goed? :p

Vedette
6 april 2010, 19:36
Geschorst? Hij was toch zo goed? :p

Kruspe houdt van fellere scheidsrechters.. :D

Kruspe
6 april 2010, 19:42
Hij is geschorst omdat hij 3 keer rood trok in de wedstrijd Algerije - Egypte. Ieder blind paard zag dat dat nog mild was, maar goed. De CAF, onder leiding van een Algerijnse voorzitter, vond dat natuurlijk absurd, om rood te geven voor een vliegende tackle en een kopstoot aan de scheids.

Daarom, die man fluit zn eigen wedstrijd. Zelfs toen hij met de dood werd bedreigd, en tot 6 uur na de wedstrijd (tot half 4 snachts) onder begeleiding van het leger van Angola weg kon, deed hij gewoon zijn ding. En voor een Afrikaan floot hij echt heel erg goed, beter dan de meeste scheidsrechters hier. Daarom, die man is echt een held.

Vedette
6 april 2010, 19:44
Hij is geschorst omdat hij 3 keer rood trok in de wedstrijd Algerije - Egypte. Ieder blind paard zag dat dat nog mild was, maar goed. De CAF, onder leiding van een Algerijnse voorzitter, vond dat natuurlijk absurd, om rood te geven voor een vliegende tackle en een kopstoot aan de scheids.

Daarom, die man fluit zn eigen wedstrijd. Zelfs toen hij met de dood werd bedreigd, en tot 6 uur na de wedstrijd (tot half 4 snachts) onder begeleiding van het leger van Angola weg kon, deed hij gewoon zijn ding. En voor een Afrikaan floot hij echt heel erg goed, beter dan de meeste scheidsrechters hier. Daarom, die man is echt een held.

Hij schroomt kennelijk niet impopulaire maatregelen te treffen.. Dat siert hem.

McGuigan
6 april 2010, 19:46

Die man?! Belachelijk dat hij geschorst is. Die vond ik juist nog veel te mild in die wedstrijd.

Goodfella
6 april 2010, 19:55

Om maar een paar goede scheidsrechters te noemen:

Mark Clattenburg
Phil Dowd
Kevin Blom
Eduardo Iturralde González
Anders Frisk (zijn afscheid als scheidsrechter, vanwege bedreigingen aan zijn adres, was niet goed voor het voetbal, ik vond hem één van de beste scheidsrechters die er waren)

Vedette
6 april 2010, 19:55
Blom? .. Echt waar?

Goodfella
6 april 2010, 20:00
Blom? .. Echt waar?

Als je kijkt naar het niveau van de Nederlandse scheidsrechters, dan mag je toch in je handjes knijpen als er een rustig persoon als Blom tussen de spelers staat. Weliswaar geen topper, agreed, maar ik ben blij dat hij de leiding heeft gekregen voor de wedstrijd tegen Feyenoord (o.v.b. Bij negatieve beslissingen jegens PSV neem ik al m'n woorden terug en mag hij gelynched worden :cool: )

Vedette
6 april 2010, 20:01
Ach, misschien ben ik bevooroordeeld.. Ik vind 'm zo'n verwaande rotkop hebben.

McGuigan
6 april 2010, 20:04

Dat is ook altijd wat bij mij opkomt als ik hem zie :p

Goodfella
6 april 2010, 20:11

Njah, als dat het enigste is. Ik heb meer moeite met het waterhoofd van Wegereef, de spastische bewegingen van Vink en die watjes-uitstraling van Braamhaar. :o

The Joker
6 april 2010, 20:12
Njah, als dat het enigste is. Ik heb meer moeite met het waterhoofd van Wegereef, de spastische bewegingen van Vink en die watjes-uitstraling van Braamhaar. :o

Nijhuis vind ik een arrogant hoofd hebben.
En waterhoofden rules.

Bacchus
6 april 2010, 20:15

[...]
In het land de blinden is Enoh koning.

Mercure
7 april 2010, 16:07
Jol was een held.

Toch nog een goed familielid :cool:

Vedette
7 april 2010, 16:23
Jol was een held.

Toch nog een goed familielid :cool:

Daar ben ik het mee eens, Jol wist de spelers goed onder controle te houden.

Kruspe
7 april 2010, 17:25
Daar ben ik het mee eens, Jol wist de spelers goed onder controle te houden.

Klopt, maar hij had regelmatig wel hele rare acties.

Overigens vond ik Temmink ook altijd wel goed.

Mercure
7 april 2010, 20:00
Ach ja, een beetje gokken op wedstrijden, dat hoort er toch bij als scheids :cool:

Kronos
8 april 2010, 18:21
Jammer dat de KNVB besluit dat Luinge moet stoppen terwijl hij zelf nog door wilde gaan.

Bekerfinale laatste klus voor kleurrijke Luinge

Roelof Luinge hoopte zijn loopbaan als scheidsrechter nog met één jaar te kunnen verlengen, maar dat zit er niet meer in. Het contract van de arbiter wordt niet verlengd.

Luinge had donderdag een gesprek met manager competitiezaken van de KNVB, Gijs de Jong. Daarin gaf hij aan 'superfit' te zijn en graag nog een jaar door te willen. In het gesprek is echter toch besloten de verbintenis niet te verlengen. De bekerfinale tussen Ajax en Feyenoord op 25 april wordt voor Luinge zijn laatste wedstrijd.

"Ik heb al die jaren met veel plezier op het veld gestaan", zegt Luinge in een reactie. "Afscheid nemen valt me zwaar. De keuze ligt echter bij de KNVB en die respecteer ik. Een aanstelling bij de bekerfinale in de Kuip aan het einde van mijn carrière is natuurlijk fantastisch."

De KNVB sprak de wens uit dat Luinge in de toekomst nog een rol bij de bond gaat vervullen. Beide partijen gaan daarover in gesprek. "Luinge is een kleurrijk en ervaren man, die op zijn hoogtepunt stopt. Dat is te prijzen. Natuurlijk laten we zijn afscheid niet ongemerkt voorbij gaan. De bekerfinale is een prachtig affiche. Hij verdient die wedstrijd", aldus De Jong.

De 54-jarige Luinge debuteerde op 29 oktober 1983 in het betaalde voetbal. Destijds floot hij het duel tussen NAC Breda en VVV-Venlo (0-0). Tot dusver heeft hij de leiding gehad over 846 wedstrijden, waarvan 541 in de Eredivisie.

Koja33
8 april 2010, 18:53
:)YES!!!!

De vlag kan uit; het kreupele paard is geslacht!

Jammer dat de KNVB besluit dat Luinge moet stoppen terwijl hij zelf nog door wilde gaan.

Kronos
8 april 2010, 18:53
YES!!!!

De vlag kan uit; het kreupele paard is geslacht!

:confused:

Ik vind Luinge nog altijd een van de betere scheidsrechters.

Koja33
8 april 2010, 18:56
Hou toch op. Dit is de man die met zijn bierbuik het muurtje opende zodat Cocu een steekpass kon geven, net zo lang een aanval door liet gaan totdat de tegenpartij (Ajax) een vrije doortocht had naar de goal en toen affloot.

Misschien niet altijd tegen PSV gefloten, maar de man was een ware plaag met zijn vooringenomenheid. Floot hij tegen je, werd het steeds gekker. Ook zeer gevoelig voor publiek; als ze in de Kuip maar een Oh of Ah lieten vallen, trok Luinge als een pop een kaart uit de zak. Ik ben enorm blij dat we hiervan verlost zijn.

Jammer dat Derksen zo lovend over hem is omdat ze samen altijd zo lekker konden zuipen na de wedstrijd. Dat geeft wel erg veel papegaaiers. Nee, Roelof was al jaren de slechtste scheids op de velden.

:confused:

Ik vind Luinge nog altijd een van de betere scheidsrechters.

Mercure
8 april 2010, 19:36
"Luinge is een kleurrijk en ervaren man, die op zijn hoogtepunt stopt. Dat is te prijzen. Natuurlijk laten we zijn afscheid niet ongemerkt voorbij gaan. De bekerfinale is een prachtig affiche. Hij verdient die wedstrijd"

Wat een stelletje mafketels. Ze maken zichzelf volkomen belachelijk als ze dit vinden. In dat geval hadden ze natuurlijk gewoon moeten verlengen.

Maar goed, ik ben er ook niet echt rouwig om. Vreselijke doodfluiter, Luinge.

Bacchus
8 april 2010, 20:01
"Luinge is een kleurrijk en ervaren man, die op zijn hoogtepunt stopt. Dat is te prijzen. Natuurlijk laten we zijn afscheid niet ongemerkt voorbij gaan. De bekerfinale is een prachtig affiche. Hij verdient die wedstrijd"

Wat een stelletje mafketels. Ze maken zichzelf volkomen belachelijk als ze dit vinden. In dat geval hadden ze natuurlijk gewoon moeten verlengen.

Maar goed, ik ben er ook niet echt rouwig om. Vreselijke doodfluiter, Luinge.
Ah! dus daar komt dat spreekwoord vandaan. Iemand doodfluiten met een mus.:rolleyes:

Of nee...:confused:

:cool:

Kronos
9 april 2010, 14:56
Luinge fluit volgend seizoen in Topklasse

Arbiter Roelof Luinge is ook volgend seizoen nog te zien op de Nederlandse voetbalvelden. De scheidsrechter zet zijn loopbaan voort in de Topklasse, meldt Voetbal International.

Luinge kreeg deze week te horen dat de KNVB zijn contract niet verlengt. Daarmee komt er een abrupt einde aan de jarenlange loopbaan van Luinge op het hoogste niveau. De arbiter heeft echter een nieuwe uitdaging gevonden. Komend seizoen zal hij in de Topklasse fluiten.

"Ik ben nog topfit en ben er nog niet aan toe te stoppen. Ik vind het nog veel te leuk. Daarbij juichen amateurclubs het toe dat ik in de Topklasse ga fluiten. De KNVB is daar eveneens al mee akkoord", aldus de ervaren scheidsrechter.

Dan mogen we toch echt van een liefhebber spreken, zelfs op twee niveaus lager wil 'ie doorgaan.

Vedette
9 april 2010, 15:49
Ik vond de verontwaardiging van Luinge ook mooi, toch een beetje jennen. :cool:

Koja33
9 april 2010, 17:07
had niet anders verwacht; dat doet hij z'n hele carriere al; spelers jennen.

Ik vond de verontwaardiging van Luinge ook mooi, toch een beetje jennen. :cool:

Vedette
9 april 2010, 17:08
had niet anders verwacht; dat doet hij z'n hele carriere al; spelers jennen.

Zolang ie de KNVB jent, vind ik het prima. :D

Bacchus
9 april 2010, 17:52
Dan mogen we toch echt van een liefhebber spreken, zelfs op twee niveaus lager wil 'ie doorgaan.
Een oude, wat dikkige liefhebber.:)

Een soort poef met schoenen en een fluit.:D

Vedette
9 april 2010, 19:00
Een oude, wat dikkige liefhebber.:)

Een soort poef met schoenen en een fluit.:D

Je begint een beetje eng te worden, Remy! :o :D

Hoetierick
9 april 2010, 21:38
Je begint een beetje eng te worden, Remy! :o :D

Maar dan wel grappig! Eng, maar grappig.

BART96
10 april 2010, 23:26
morgen Blom, niet heel erg imo

Mercure
12 april 2010, 16:56
Waarom mag Van Hulten PSV nog fluiten? Opzouten met die kerel.

Kruspe
12 april 2010, 18:47
Ja, en wie moet er dan komen? Weegereef vergeet zn kaarten, Braamhaar juicht bij een tegengoal en ontneemt PSV de winst in Breda, Nijhuis en Kuipers hebben genoeg vreemde beslissingen (ik vind het belachelijk om een argument te geven als "ze zijn Twents"), Luinge doet aan de Luinge-show, Liesveld is een amateur eerste klas, Van Hulten heeft Afellay uitgescholden, Pol van Boekel is immens gevoelig voor verhaaltjes over hem in de media, Vink is een autoritaire rotzak, pfff.. Wie hebben we nog over? Het is een drama, de scheidsrechters.

Koja33
12 april 2010, 19:43
Mooie (en correcte) opsomming.

Ja, en wie moet er dan komen? Weegereef vergeet zn kaarten, Braamhaar juicht bij een tegengoal en ontneemt PSV de winst in Breda, Nijhuis en Kuipers hebben genoeg vreemde beslissingen (ik vind het belachelijk om een argument te geven als "ze zijn Twents"), Luinge doet aan de Luinge-show, Liesveld is een amateur eerste klas, Van Hulten heeft Afellay uitgescholden, Pol van Boekel is immens gevoelig voor verhaaltjes over hem in de media, Vink is een autoritaire rotzak, pfff.. Wie hebben we nog over? Het is een drama, de scheidsrechters.

Voetballer24
12 april 2010, 20:08

Ik zie Blom er niet tussen staan. :D

Bacchus
12 april 2010, 20:17
Dan hebben we een winnaar!:D

Kruspe
12 april 2010, 23:39
Dan hebben we een winnaar!:D

Blom... Ik vind hem idd de minst slechte. Maar het zegt genoeg als Blom de beste scheidsrechter van de competitie is:o

Koja33
14 april 2010, 09:51
Voor wie nog twijfelde...

Vink ziet handsbal over het hoofd

Stam: We zijn belazerd
Van onze Telesportredactie
De handbal van Poulsen ALKMAAR - De handsbal in de 57e minuut zorgde ook na afloop het duel tussen AZ en FC Twente nog voor harde opmerkingen bij de spelers van Twente. De koploper in de eredivisie claimde op felle wijze een strafschop nadat Poulsen een kopbal van Twente-aanvaller Blaise N'Kufo tegen zijn hand had gekregen. Arbiter Pieter Vink wuifde het voorval gedecideerd weg.

Twente-speler Ronnie Stam: „Wij zijn belazerd door deze scheidsrechter. Die handsbal was nog op de blindentribune zichtbaar. Er stonden 23 man op het veld en als 22 het dan hebben gezien en één niet, dan liegt hij gewoon. De KNVB moet die scheidsrechter eens goed bekijken, want ik heb mijn twijfels over hem.”

Bacchus
14 april 2010, 09:55
Vink? ajaks kampioen, door een bewuste fout van Vink?
:rolleyes:

Mercure
14 april 2010, 10:32
Zoals ik in de chat al zei: voor Twente maakt het niet uit of ze verliezen of gelijkspelen. Bij een volgend gelijkspel zijn ze tweede, ongeacht of ze deze wedstrijd verloren hadden of hadden gelijkgespeeld.

Verder is nu eindelijk de rekening vereffend (half) betreffende de onterechte overwinning tegen Roda uit waar Roda bij 2-1 achter in de laatste minuten een penalty had moeten krijgen en bij RKC uit waar RKC in de laatste minuten een penalty had moeten krijgen.

Koja33
14 april 2010, 13:21
Nou ja, hij was aardig aan het kloten, zie onderstaand bericht.
Lijkt mij dat hij van de internationale lijst af kan, als je in cruciale duels zoveel blunders maakt. Blijft hoe dan ook ergb verdacht, zoals Stam zei. Als je dit niet ziet, WIL je het gewoon niet zien. Maakt mij in dit geval niet uit, maar je kan niet volhouden dat Vink niet bewust de wedstrijd heeft beinvloedt.

Vink 'schenkt' El Hamdaoui achttiende goal
Scheidsrechter Pieter Vink heeft de treffer van AZ dinsdag in de wedstrijd tegen FC Twente toegekend aan Mounir El Hamdaoui. Op de tv-beelden was echter te zien dat Peter Wisgerhof zijn doelman Sander Boschker passeerde.

Vink heeft echter zijn handtekening gezet onder het wedstrijdformulier met El Hamdaoui van AZ als maker van de treffer. Volgens een woordvoerster van de voetbalbond KNVB kan dit niet meer worden aangepast, ook al wijzen beelden anders uit.

"Dit staat zo in de reglementen. Het wedstrijdformulier is hierbij leidend", luidt de reactie. El Hamdaoui heeft dus nog een doelpunt bij zijn seizoenstotaal gekregen. Hij heeft er nu achttien gemaakt.

Vink? ajaks kampioen, door een bewuste fout van Vink?
:rolleyes:

Bacchus
14 april 2010, 13:23
Stom dat die voetbalorganen zo halstarrig zijn, zelfs al wijzen beelden anders uit. Moet de verdediging in een moordzaak een proberen.:rolleyes:

Kruspe
14 april 2010, 17:30
Maar met de scheidsrechters is verder niks mis hoor:o

The Joker
14 april 2010, 17:41
Zoals ik in de chat al zei: voor Twente maakt het niet uit of ze verliezen of gelijkspelen. Bij een volgend gelijkspel zijn ze tweede, ongeacht of ze deze wedstrijd verloren hadden of hadden gelijkgespeeld.

Er zijn 2 penalty's onthouden. Twente had er 2 moeten krijgen.

Mercure
14 april 2010, 18:17
Ik heb er maar één gezien.

McGuigan
14 april 2010, 18:35

En Vink géén :D

The Joker
14 april 2010, 18:37

Hele wedstrijd gezien? Vlak na de openingsgoal.

Koja33
15 april 2010, 13:08
Nee, die vraagt zich alleen af hoeveel wedstrijden Ronnie Stam aan zijn korte broek krijgt nu die aan de almachtigheid van God der Geregtigheit doktor Vink heeft getwijfeld...

En Vink géén :D

Koja33
16 april 2010, 15:46
Leuk; ben benieuwd of hij weer zo opzichtig gaat juichen als hij Schwalbuarez een strafschop toekent.

Braamhaar fluit bekerfinale deel 1 Van onze Telesportredactie
Eric Braamhaar ZEIST - Eric Braamhaar is door de KNVB aangesteld voor het eerste duel in de KNVB-beker tussen Ajax en Feyenoord. De tukker fluit het duel tussen de twee ploegen in de Amsterdam ArenA op 25 april. De return in de Kuip staat onder leiding van Roelof Luinge en wordt op 6 mei gespeeld.

robpsv11
20 april 2010, 21:57
De scheidsrechters van tegenwoordig worden ook slechter nu bij Inter - Barca ook al. Weer zo'n vieze Italiaanse naai actie (om een kaart gaan vragen) en dan na 1 minuut toch maar die kaart geven omdat ze om die kaart blijven vragen en nu is Puyol geschorst, de scheidsrechters lijken wel bang dat ze iets overkomt als ze niet doen wat de tegenpartij zegt.

edit; ik heb die Italiaanse clubs nooit vertrouwd met al die gokschandelen maar dit slaat toch echt alles die scheids is wel heel erg voor Inter aan het fluiten: 2x maicon al met gevaarlijk inkomen en hij heeft nog niks gehad terwijl hij al zeker geel had moeten krijgen en daarstraks iets met Puyol waar hij in eerst instantie niks voor geeft maar door het vieze aannaai gedrag voor een kaart geeft hij hem toch en net dat goal waarbij milito zeker weten buitenspel stond

misschien dat sommige het niet me eens zijn maar ik zeg UEFA ga even een onderzoekje starten want dit is wel heel erg en die Italianen kun je nooit vertrouwen

Mark van Bommel
20 april 2010, 22:22
Ik ben het er inderdaad niet mee eens..;) Ik geef toe dat de scheidsrechter warrig fluit, maar of hij omgekocht is (wat je hier eigenlijk insinueert), durf ik ten zeerste te betwijfelen.

Kruspe
21 april 2010, 00:59
Ach, hij floot erg goed vond ik. Barca zette zich voor schut: wat een aanstellerij continu. Goed, het zag er wat lomp uit, maar die gele kaart voor Puyol was absoluut terecht. Het enige wat de arbitrage vandaag was te verwijten was het toestaan van buitenspel bij de goal, maar in de eerste helft fout gevlagt te hebben voor buitenspel bij een grote kans. Voor scheidsrechters tegenwoordig gewoon heel erg goed.

Pieter Vink
4 mei 2010, 13:47
Grappig om te zien dat mijn Pieter Vink wordt geschorst wanneer hij per ongeluk FC Twente geen strafschop toekent (overigens zonder gevolgen). Maar dat hij bewust Ajax iedere seizoen kan benadelen zonder sancties. :D:D:D

Ajax wordt al jaren geen kampioen meer door het Pieter Vink-effect, iedere keer een paar (doel)puntjes tekort (gestolen door mijn Pieter Vink:D)!

Volgend jaar wij weer aan de beurt.

Hoetierick
4 mei 2010, 16:14
Grappig om te zien dat mijn Pieter Vink wordt geschorst wanneer hij per ongeluk FC Twente geen strafschop toekent (overigens zonder gevolgen). Maar dat hij bewust Ajax iedere seizoen kan benadelen zonder sancties. :D:D:D

Ajax wordt al jaren geen kampioen meer door het Pieter Vink-effect, iedere keer een paar (doel)puntjes tekort (gestolen door mijn Pieter Vink:D)!

Ach, ben je er weer? Neem je nog de tijd om oude vragen te beantwoorden of druip je dan weer af?

Vedette
4 mei 2010, 17:21

Hoi trol! :)

Kruspe
4 mei 2010, 18:35

Ga jij Pieter's voorhuid even masseren, dan gaan wij weer verder met lachen om de geweldige prestaties van jouw Ajax dit seizoen!:cool:

Vedette
4 mei 2010, 19:14
Ga jij Pieter's voorhuid even masseren, dan gaan wij weer verder met lachen om de geweldige prestaties van jouw Ajax dit seizoen!:cool:

Nee joh, is niet zijn Ajax.. dit is een rechtgeaarde PSV-er.. Whahaha! :D

Voetballer24
4 mei 2010, 19:42
Nee joh, is niet zijn Ajax.. dit is een rechtgeaarde PSV-er.. Whahaha! :D

Pieter Schenkt Victorie was het toch?
Waarom wordt PSV dan geen kampioen.

Vedette
4 mei 2010, 19:57
Pieter Schenkt Victorie was het toch?
Waarom wordt PSV dan geen kampioen.

Dat is allemaal een onderdeel van zijn heilig plan. :cool:

Ralf Edström
4 mei 2010, 20:43
Dat is allemaal een onderdeel van zijn heilig plan. :cool:

3 minuten voor 8? Nog ff gauw wat typen voor de 2 minuten stilte?
Weinig respect voor de helden van toen.

Vedette
4 mei 2010, 20:48
3 minuten voor 8? Nog ff gauw wat typen voor de 2 minuten stilte?
Weinig respect voor de helden van toen.

Ik was gewoon stil hoor, vrind. Maak je niet druk. Ik was niet eens op 't forum tijdens de stilte. :rolleyes:

McGuigan
4 mei 2010, 20:48
Ik was gewoon stil hoor, vrind. Maak je niet druk. Ik was niet eens op 't forum tijdens de stilte. :rolleyes:

Toen t schreeuwen en t rennen begon was je er wel heel snel bij :p

Vedette
4 mei 2010, 20:50
Toen t schreeuwen en t rennen begon was je er wel heel snel bij :p

Dat klopt, ik hoopte dat iemand meer wist. Vond dat wel heel even spannend.

(Is trouwens ook niet vreemd gezien de afstand tussen de pc en de tv vijf passen bedraagt. ;))

Ralf Edström
4 mei 2010, 20:53

Zeg toch ook 3 voor 8. Maar ja moet ieder voor zich weten.

Vedette
4 mei 2010, 20:56
Zeg toch ook 3 voor 8. Maar ja moet ieder voor zich weten.

Dat klopt, daar heb je gelijk in. ;)

Sneeuwvlok2
7 mei 2010, 17:56
Ach, hij floot erg goed vond ik. Barca zette zich voor schut: wat een aanstellerij continu. Goed, het zag er wat lomp uit, maar die gele kaart voor Puyol was absoluut terecht. Het enige wat de arbitrage vandaag was te verwijten was het toestaan van buitenspel bij de goal, maar in de eerste helft fout gevlagt te hebben voor buitenspel bij een grote kans. Voor scheidsrechters tegenwoordig gewoon heel erg goed.

:eek:Whaaha floot goed?? jazeker een goede vriend van de coach van Inter....een portugeese scheids aanstellen riekt niet naar beinvloeding maar is het gewoon. De UEFA/FIFA KNVB maffia kg an straffeloos doorgaan met zijn praktijken en wij naief als we zijn geloven en blijven trouw aan deze instellingen.

Luinge is eindelijk klaar wat een drama was deze man!! en door zijn media vriend de snor nog verheerlijkt en op een voetstuk gezet....en vele schaapjes die volgde...........de vlag kan UIT!!

LeicesterPhoolies
7 mei 2010, 21:53
:eek:Whaaha floot goed?? jazeker een goede vriend van de coach van Inter....een portugeese scheids aanstellen riekt niet naar beinvloeding maar is het gewoon. De UEFA/FIFA KNVB maffia kg an straffeloos doorgaan met zijn praktijken en wij naief als we zijn geloven en blijven trouw aan deze instellingen.

Luinge is eindelijk klaar wat een drama was deze man!! en door zijn media vriend de snor nog verheerlijkt en op een voetstuk gezet....en vele schaapjes die volgde...........de vlag kan UIT!!

Ja joh, reageer gewoon op een bericht van 20 april, kan jou het schelen.

Overigens, ik zie jou nog niet als scheidsrechter rondrennen, dus tot die tijd mag je je muil wel weer dichtdoen.

Bacchus
7 mei 2010, 21:56
[...]de vlag kan UIT!!
Stond-ie aan dan? :confused:

Maastrichtenaar
8 mei 2010, 13:49
Het kan toch vreemd lopen. Een van de slechtste scheidsrechters in jaren krijgt een baan als 'coördinator scheidsrechterszaken' bij de KNVB...

Klik (http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/145697/van-egmond-coa-rdinator-scheidsrechterszaken/)

Bacchus
8 mei 2010, 18:51
Het kan toch vreemd lopen. Een van de slechtste scheidsrechters in jaren krijgt een baan als 'coördinator scheidsrechterszaken' bij de KNVB...

Klik (http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/145697/van-egmond-coa-rdinator-scheidsrechterszaken/)
Hoezo vreemd? Dit is toch eerder regel dan uitzondering?

Sjoerd93
12 mei 2010, 14:00
Typisch KNVB...

Overigens is volgens de VI beoordelingen Kevin Blom (gem. 6,37) de beste scheidsrechter van het afgelopen seizoen, gevolgd door Danny Makkelie (6,31) en Roelof Luinge (6,2). Tom van Sichem scoort het slechtst, met gemiddeld een 5,53..

Vedette
12 mei 2010, 22:27
Dat ze toch allemaal een voldoende hebben. Gek.

Sjoerd93
19 mei 2010, 19:44
Dat ze toch allemaal een voldoende hebben. Gek.

Ach ja, het zijn gemiddeldes hè?

satwan
1 november 2010, 01:03
Op gebied van consequent zijn blunderen:

Braamhaar, Vink, Blom,Wiedemeijer,Liesveld, van Boekel en van Sichem
vaak, waarvan Braamhaar en Vink zelfs de schijn van partijdigheid opwerpen.

Vult u gerust aan.

LeicesterPhoolies
1 november 2010, 08:09
Op gebied van consequent zijn blunderen:

Braamhaar, Vink, Blom,Wiedemeijer,Liesveld, van Boekel en van Sichem
vaak, waarvan Braamhaar en Vink zelfs de schijn van partijdigheid opwerpen.

Vult u gerust aan.

Vergeet Calimero niet, die kan er ook geen bal van.

satwan
1 november 2010, 16:22
Vergeet Calimero niet, die kan er ook geen bal van.

en Lapschwanz ook niet. :D

of bedoel je Makkelie om ontopic te blijven. ;)

Maastrichtenaar
2 november 2010, 01:39
en Lapschwanz ook niet. :D

of bedoel je Makkelie om ontopic te blijven. ;)

Ik vind Makkelie een goed talent. Heeft ook niet voor niets 'Europa overgenomen' van Pieter Vink.

satwan
2 november 2010, 10:49
Ik vind Makkelie een goed talent. Heeft ook niet voor niets 'Europa overgenomen' van Pieter Vink.

Maar bij AZ - Feyenoord zat hij er goed naast.

In zijn voordeel spreekt wel dat hij dit ruiterlijk heeft toegeven.

zie http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/114503_makkelie-geeft-fout-toe-goal-feyenoord-buitenspel

Maastrichtenaar
3 november 2010, 03:06
Maar bij AZ - Feyenoord zat hij er goed naast.

In zijn voordeel spreekt wel dat hij dit ruiterlijk heeft toegeven.

zie http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/114503_makkelie-geeft-fout-toe-goal-feyenoord-buitenspel

Klopt ook. Goed dat hij wel reageert in tegenstelling tot (bijvoorbeeld) Wegereef.

Vedette
4 november 2010, 20:01
Maar bij AZ - Feyenoord zat hij er goed naast.[/URL]

Vergissen is menselijk.. Daar zouden technische hulpmiddelen de uitkomst voor moeten bieden.

Koja33
4 november 2010, 23:38
de boel belazeren en bedonderen ook...

Vergissen is menselijk...

satwan
5 november 2010, 19:54
Vergissen is menselijk.. Daar zouden technische hulpmiddelen de uitkomst voor moeten bieden.

Waarom worden die dan nog steeds niet toegepast?
Misschien omdat de mogelijkheden, van het door Koja aangehaalde eveneens menselijke... de boel belazeren en bedonderen dan ook kleiner worden?

satwan
7 november 2010, 19:46
...Wegereef.......eigenlijk zijn er geen woorden voor....verbannen en alleen maar op Antarctica laten fluiten.

The Joker
7 november 2010, 19:49
...Wegereef.......eigenlijk zijn er geen woorden voor....verbannen en alleen maar op Antarctica laten fluiten.

... maar daar wordt helemaal niet gevoetbald... :eek:

McGuigan
7 november 2010, 19:52
... maar daar wordt helemaal niet gevoetbald... :eek:

Dan kan hij daar nog wel gaan fluiten. In zijn eentje, voor niemand, een beetje in het rond fluiten :D

satwan
7 november 2010, 20:34
Dan kan hij daar nog wel gaan fluiten. In zijn eentje, voor niemand, een beetje in het rond fluiten :D

Komt hij volledig tot zijn recht. :D

The Joker
7 november 2010, 20:39
Komt hij volledig tot zijn recht. :D

En dan zakt hij door 't ijs... :o

satwan
7 november 2010, 20:58
En dan zakt hij door 't ijs... :o

Dat zei ik toch, dat hij daar beter tot zijn recht komt (inkoppertje). :D

Maastrichtenaar
11 november 2010, 01:02
Waarom worden die dan nog steeds niet toegepast?
Misschien omdat de mogelijkheden, van het door Koja aangehaalde eveneens menselijke... de boel belazeren en bedonderen dan ook kleiner worden?

Omdat de FIFA en ook (bijna) alle (top)trainers daar tegen zijn.

satwan
13 november 2010, 17:41
Omdat de FIFA en ook (bijna) alle (top)trainers daar tegen zijn.

maar waarom?

Ruud
15 november 2010, 10:11
vond dit weekend weer eens dat er redelijk gefloten werd in de eredivisie. Dat was de weken hiervoor wel even anders.

Vedette
18 november 2010, 13:51
maar waarom?

Wedstrijden beïnvloeden wordt daardoor stukken lastiger, zo is 't ook weer. :cool:

satwan
20 november 2010, 14:25
Wedstrijden beïnvloeden wordt daardoor stukken lastiger, zo is 't ook weer. :cool:

Ik dacht al zo iets. ;)

BART96
22 november 2010, 16:56
Ik moet zeggen dat ik, op die bijt na dan, Kuipers erg goed vond fluiten.

LeicesterPhoolies
8 december 2010, 08:48
Dochtertje arbiter Vink kreeg dreigbriefje

HOOFDDORP (ANP) - Pieter Vink is een aantal keer persoonlijk bedreigd in zijn loopbaan als scheidsrechter in het betaalde voetbal. Dat liet hij dinsdag weten tijdens de presentatie van het magazine Helden. Daarin staat een uitgebreid interview met de 43-jarige arbiter, die half september het internationale podium voor gezien hield.

,,Het dieptepunt was het briefje dat ooit in de broodtrommel van mijn dochter zat", lichtte Vink toe op de website van NUsport. ,,We schieten je kankervader kapot, stond erop. Mijn dochter was zeven en had het niet goed door, maar mijn vrouw was erg van slag."

Dit aangrijpende incident vormde één van de redenen voor Vink om het als scheidsrechter rustiger aan te gaan doen. Ook het mislopen van het WK 2010 in Zuid-Afrika speelde daarbij een rol. ,,Dat was een enorme klap'', bekent hij in Helden.

Tja...

Bacchus
8 december 2010, 09:46
De persoon die dat gedaan heeft moet je een pistool op z'n hoofd zetten en 'm dan nog eens vragen of hij écht trigger happy is...:mad:
Mongool.

Kruspe
8 december 2010, 11:31
Ik had het gelezen ja. Ik ben geen fan van Pieter Vink, maar dit is absurd. Dit kan ook gewoon in Nederland, omdat de daders weten dat ze binnen de kortste keren toch weer op vrije voeten staan, als ze überhaupt al vast komen te zitten. Maar goed, dat is een andere discussie. Vervelend voor het gezin.

satwan
12 december 2010, 00:36
Na tukker Eric Braamhaar ons vorig seizoen naaide, naait tukker Bas Nijhuis ons dit seizoen.

Moet toch eens afgelopen zijn, tukkers die de wedstrijden van directe concurrenten fluiten, de KNVB geeft de schijn net zo corrupt te zijn dan de FIFA.

Ralf Edström
12 december 2010, 01:39
Na tukker Eric Braamhaar ons vorig seizoen naaide, naait tukker Bas Nijhuis ons dit seizoen.

Moet toch eens afgelopen zijn, tukkers die de wedstrijden van directe concurrenten fluiten, de KNVB geeft de schijn net zo corrupt te zijn dan de FIFA.

http://msn.vi.nl/Wedstrijden/Wedstrijd.htm?msn=true&dbid=210969&typeofpage=84140

Wie stuurt hij weg?????

satwan
12 december 2010, 02:01
http://msn.vi.nl/Wedstrijden/Wedstrijd.htm?msn=true&dbid=210969&typeofpage=84140

Wie stuurt hij weg?????

Twente supporter hoor gewoon niet de wedstrijd van een directe concurrent te fluiten, 1x genaaid worden kan je ook al de titel kosten, in acht genomen dat Twente gewoonlijk zwijnt met arbitrale dwalingen.

Hoetierick
12 december 2010, 09:45
Twente supporter hoor gewoon niet de wedstrijd van een directe concurrent te fluiten, 1x genaaid worden kan je ook al de titel kosten, in acht genomen dat Twente gewoonlijk zwijnt met arbitrale dwalingen.

En in internationaal voetbal moet gekeken worden of er geen landgenoten van de scheids bij een team zitten. Ook moet er een grondig familie-onderzoek komen om te kijken wat de voorkeur is van eventuele broers en zussen, want anders wordt hij tijdens het familiebezoek onder druk gezet om toch een bepaalde ploeg te bevoordelen. Als laatste moet er diepgaand onderzoek worden verricht naar zijn jeugd, kijken welke paniniplaatjes hij op zijn 12e had.

In jouw optiek moet de scheidsrechter iemand zijn die geen affiniteit heeft gehad met voetbal. Prima idee hoor. Zijn er zat van, geen voetballiefhebber maar toch eredivisiewedstrijden fluiten.

Kruspe
12 december 2010, 12:26
Ik vind Nijhuis een prima scheids, en ook gisteren deed hij weinig fout. De rode kaart voor Engelaar was terecht, die voor Rose misschien wat minder. Er zijn altijd wel wat discutabele momentjes.

ronaldinho van PSV
12 december 2010, 18:06
Ik vind Nijhuis een prima scheids, en ook gisteren deed hij weinig fout. De rode kaart voor Engelaar was terecht, die voor Rose misschien wat minder. Er zijn altijd wel wat discutabele momentjes.

Hoe weet jij dat die kaart terecht is?
Heb je de opmerking van Engelaar gehoord of ga je af op de uitleg van Nijhuis?

Nijhuis heeft de schijn tegen door dit te doen en het getuigd in ieder geval niet van persoonlijkheid als je alleen voor wat commentaar een 2e gele kaart geeft. Tenzij....................................................en dan val ik weer terug op het feit dat hij uit Twente komt.

Kruspe
12 december 2010, 19:05
Je moet gewoon niet altijd je muil open willen trekken. Engelaar gaat altijd naar de scheids, en hij kan gegeven worden. Zolang je de band niet draagt, en al geel op zak hebt, moet je nadenken als je voor de 264e keer naar de scheidsrechter toe rent.

ronaldinho van PSV
12 december 2010, 21:02
Onzin Kruspe,

Een scheids met ballen zorgt ervoor middels assertiviteit dat Engelaar zijn muil houdt en niet met dit soort goedkope kaarten.

Hoetierick
12 december 2010, 21:06
Onzin Kruspe,

Een scheids met ballen zorgt ervoor middels assertiviteit dat Engelaar zijn muil houdt en niet met dit soort goedkope kaarten.

Wie niet horen wil moet voelen. Oud spreekwoord, klopt als een zwerende vinger.

ronaldinho van PSV
12 december 2010, 22:02
Bij Jol of vd Ende was dit nooit gebeurt.

Er zit geen persoonlijkheid meer in het betaalde voetbal die het met assertiviteit oplost in plaats van kaarten.

Het getuigt van onkunde als je dit soort zaken alleen met een kaart kunt oplossen.

Hoetierick
12 december 2010, 22:12
Bij Jol of vd Ende was dit nooit gebeurt.

Er zit geen persoonlijkheid meer in het betaalde voetbal die het met assertiviteit oplost in plaats van kaarten.

Het getuigt van onkunde als je dit soort zaken alleen met een kaart kunt oplossen.

Jol? Werd die niet beschuldigd van gokken op zijn eigen wedstrijden?

ronaldinho van PSV
12 december 2010, 22:22
Ik begrijp hieruit dat de argumenten op zijn?

Hoetierick
12 december 2010, 22:34
Ik begrijp hieruit dat de argumenten op zijn?

Wil je er meer? Krijg je er nog een: als Nijhuis PSV wilde laten verliezen, dan had hij Engelaar wel rood gegeven bij de overtreding waar hij geel voor gaf. Had hij een penalty kunnen geven bij een van de duikelpartijen van De Graafschap. Had hij Rose geen 2e gele kaart gegeven. Jouw stelling dat Nijhuis PSV wilde benadelen teneinde zijn favoriete club te bevoordelen, is nogal, hoe zal ik het zeggen, van een laag niveau.

ronaldinho van PSV
12 december 2010, 22:49
Wil je er meer? Krijg je er nog een: als Nijhuis PSV wilde laten verliezen, dan had hij Engelaar wel rood gegeven bij de overtreding waar hij geel voor gaf. Had hij een penalty kunnen geven bij een van de duikelpartijen van De Graafschap. Had hij Rose geen 2e gele kaart gegeven. Jouw stelling dat Nijhuis PSV wilde benadelen teneinde zijn favoriete club te bevoordelen, is nogal, hoe zal ik het zeggen, van een laag niveau.

Dat zou natuurlijk te veel in de gaten hebben gelopen. De rode kaart had zijn uitwerking al moeten hebben.

En die kaart voor Rose kon hij niet laten lopen dan w\was iedereen de laatste 10 minuten vogelvrij geweest.

Leu die schaakstenen van je. Ik speel vaak schaak en win ook vaak.

Hoetierick
12 december 2010, 22:56
Dat zou natuurlijk te veel in de gaten hebben gelopen. De rode kaart had zijn uitwerking al moeten hebben.

En die kaart voor Rose kon hij niet laten lopen dan w\was iedereen de laatste 10 minuten vogelvrij geweest.

Leu die schaakstenen van je. Ik speel vaak schaak en win ook vaak.

Rose heeft Pieters nauwelijks geraakt. Had hij kunnen laten gaan. En Reis geel kunnen geven voor een schwalbe had ook gekund. Ik blijf bij het feit dat je stelling nergens op slaat.

Speel je liever online of tegen "echte" personen?

satwan
13 december 2010, 00:12
En in internationaal voetbal moet gekeken worden of er geen landgenoten van de scheids bij een team zitten. Ook moet er een grondig familie-onderzoek komen om te kijken wat de voorkeur is van eventuele broers en zussen, want anders wordt hij tijdens het familiebezoek onder druk gezet om toch een bepaalde ploeg te bevoordelen. Als laatste moet er diepgaand onderzoek worden verricht naar zijn jeugd, kijken welke paniniplaatjes hij op zijn 12e had.

In jouw optiek moet de scheidsrechter iemand zijn die geen affiniteit heeft gehad met voetbal. Prima idee hoor. Zijn er zat van, geen voetballiefhebber maar toch eredivisiewedstrijden fluiten.

Ja, joh, het getuigd er echt van een voetballiefhebber te zijn, om iemand die vraagt, "Scheids, wat doen je nou?" in emotie vraagt, daarvoor geel te geven.
Voetbal is toch emotie, of niet?

Verder verzoek ik je vriendelijk doch dwingend ermee te stoppen om te proberen me woorden in de mond te leggen, welke ik niet gezegd heb, maar die jij er alleen in jouw fantasie bij borduurt.

Graag een op een zuivere manier discussie voeren, jij mag je mening ventielen, maar doe dat dan op je eigen naam, OK? ;)

Hoetierick
13 december 2010, 12:22
Ja, joh, het getuigd er echt van een voetballiefhebber te zijn, om iemand die vraagt, "Scheids, wat doen je nou?" in emotie vraagt, daarvoor geel te geven.
Voetbal is toch emotie, of niet?

Verder verzoek ik je vriendelijk doch dwingend ermee te stoppen om te proberen me woorden in de mond te leggen, welke ik niet gezegd heb, maar die jij er alleen in jouw fantasie bij borduurt.

Graag een op een zuivere manier discussie voeren, jij mag je mening ventielen, maar doe dat dan op je eigen naam, OK? ;)

De beet van Suarez was ook emotie. Voetbal is niet alleen emotie. Als de scheids vertelt dat je stil moet zijn, moet je op dat moment je emotie aan de kant schuiven. Verstand gebruiken heet dat, en dat mag ik verwachten van een profvoetballer.

Ik leg geen woorden in jouw mond, jij gaat aan de essentie van jouw verhaal voorbij. Die is:

Volgens jouw stelling mag een scheids zijn favoriete club en diens concurrenten niet fluiten. Daar iedere voetballiefhebber ook een favoriete club heeft, zouden zij niet alles mogen fluiten, of zelfs helemaal niets. Die stelling vind ik ronduit ridicuul en maak ik dan ook belachelijk, op een heel zuivere manier. Niet leuk voor jou natuurlijk, maar dat is mijn mening in deze.

Ik ben het ook niet eens met die 2e gele kaart, maar in het idee dat Nijhuis dit deed om Twente te bevoordelen, dat vind ik te gek voor woorden.

Kronos
13 december 2010, 12:48
Dat die scheids ons expres heeft laten verliezen, is gewoon je reinste onzin. Laten we daar niet over beginnen zeg, we zijn geen Ajacieden.

Wat ik wél twijfelachtig vind, is die tweede gele kaart. Mario van der Ende zei er het volgende over:

Van der Ende vernietigend over Nijhuis

13 december 2010

In De Telegraaf was oud-scheidsrechter Mario van der Ende vernietigend over de beslissing van scheidsrechter Nijhuis om Orlando Engelaar weg te sturen. "Dit zijn toch geen redenen om iemand uit het veld te sturen? Ik zeg wel eens: als scheidsrechter moet je goeie ogen hebben maar slechte oren. Je moet in een wedstrijd toch kunnen discussiëren? Ik heb een beetje het idee dat Nijhuis de nieuwe moraalridder wil uithangen. Geef dan tenminste aan wát Engelaar heeft gezegd. Wat-ie aan het doen was? Ha, John de Wolf en Jan Wouters begonnen vóór de wedstrijd al te vragen wat ik kwam doen. Als ik zo had gefloten als Nijhuis, had dat soort jongens alleen aan de wedstrijd kunnen beginnen met een nietje door hun lippen."

Ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met deze uitspraken. Als je nog niet eens wat mag roepen tegen de scheidsrechter..
Duidelijk dat er geen persoonlijkheden meer zijn in het korps. Men probeert dit op deze manier net wel te zijn, door star aan domme regeltjes vast te houden. Maar een persoonlijkheid weet net dat hij geen rode kaart geeft om dit soort zaken.

satwan
13 december 2010, 19:31
De beet van Suarez was ook emotie. Voetbal is niet alleen emotie. Als de scheids vertelt dat je stil moet zijn, moet je op dat moment je emotie aan de kant schuiven. Verstand gebruiken heet dat, en dat mag ik verwachten van een profvoetballer.

Volgens jouw stelling mag een scheids zijn favoriete club en diens concurrenten niet fluiten. Daar iedere voetballiefhebber ook een favoriete club heeft, zouden zij niet alles mogen fluiten, of zelfs helemaal niets. Die stelling vind ik ronduit ridicuul en maak ik dan ook belachelijk, op een heel zuivere manier. Niet leuk voor jou natuurlijk, maar dat is mijn mening in deze.

Ik ben het ook niet eens met die 2e gele kaart, maar in het idee dat Nijhuis dit deed om Twente te bevoordelen, dat vind ik te gek voor woorden.

Wat belachelijk is, dat je het verschil niet ziet tussen gewelddadig gedrag (bijten) en een vraag/ opmerking, dat is misschien voor jou niet leuk ,maar mijn mening in deze.

Hoetierick
13 december 2010, 20:45
Wat belachelijk is, dat je het verschil niet ziet tussen gewelddadig gedrag (bijten) en een vraag/ opmerking, dat is misschien voor jou niet leuk ,maar mijn mening in deze.

Beiden zijn verschillend, maar komen voort uit emotie. Wat jij zo verdedigde, toch? Maar je gaat weer aan de essentie van je betoog voorbij, namelijk dat Nijhuis een 2e reden had vor de kaart, teneinde Twente te bevoordelen.

satwan
13 december 2010, 21:36
Beiden zijn verschillend, maar komen voort uit emotie. Wat jij zo verdedigde, toch? Maar je gaat weer aan de essentie van je betoog voorbij, namelijk dat Nijhuis een 2e reden had vor de kaart, teneinde Twente te bevoordelen.

Jouw interpretatie jongen... Ach laat ook maar, discussie met iemand die er geen respect voor heeft, dat niet iedereen dezelfde mening heeft als hij, is zinloos en kan alleen maar ontaarden.

Meer woorden wil ik daar niet meer aan verspillen.

Hoetierick
14 december 2010, 08:33
Jouw interpretatie jongen... Ach laat ook maar, discussie met iemand die er geen respect voor heeft, dat niet iedereen dezelfde mening heeft als hij, is zinloos en kan alleen maar ontaarden.

Meer woorden wil ik daar niet meer aan verspillen.

Ik ga graag in gesprek met mensen die een andere mening hebben, zeker als ze met argumenten komen die hout snijden. Aangezien jij die argumenten niet kunt produceren, lijkt het me inderdaad beter onze discussie te stoppen. Wat weer niet wil zeggen dat ik niet meer reageer op jouw stellingen. het is immers een forum.

Ralf Edström
4 maart 2011, 17:07
'Arbitrage in Nederland leeft nog in prehistorisch tijdperk'
Vrijdag, 4 maart 2011 om 16:36
Gertjan Verbeek heeft vrijdag ondubbelzinnig hard uitgehaald naar het Nederlandse scheidsrechterskorps. De coach van AZ stak tijdens de wekelijkse persconferentie zijn frustraties niet onder stoelen of banken en zocht frontaal de aanval. “De arbitrage in Nederland leeft ook nog in een prehistorisch tijdperk”, luidde de algehele conclusie van de oefenmeester.

“De KNVB komt steeds meer in de problemen”, stelt Verbeek op de website van AZ. “De rechtvaardigheid is in het geding. Straks ontstaat er complete anarchie. We weten niet meer waar we aan toe zijn. Jan Vertonghen geeft een stomp waarvoor je op straat opgepakt wordt door de politie, maar hij gaat vrijuit. Viergever krijgt een wedstrijd schorsing voor een onbegrijpelijke rode kaart.”

“Ik krijg voor heel net commentaar op de leiding een schorsing, maar bepaalde andere trainers eten de vierde man bijna op en krijgen geen sanctie. Ola Toivonen mag wedstrijd op wedstrijd dingen doen waarmee hij lange tijd is weggekomen. Douglas wordt voor zes wedstrijden geschorst. Zo worden kampioenschappen beslist. Dat is toch marchanderen?”

De tirade bleek daarmee nog lang niet ten einde. “Zie je bijvoorbeeld Dick van Egmond of Ruud Bossen voor de camera alles weer goedpraten. Dan ben je een struisvogel die zijn kop in het zand steekt. Zo worden ze totaal ongeloofwaardig en wordt het voor arbiters steeds moeilijker om wedstrijden te fluiten. De arrogantie waarmee zij met de recente gevallen is omgegaan, vind ik schrijnend.”

“De KNVB moet accepteren dat de tijden zijn veranderd. De wereld is aan het globaliseren. Nieuws is overal. Als ik wil kan ik live een toespraak van Muammar Khadaffi zien. Je kunt de mensen niet meer dom houden. In het Midden-Oosten vallen die ouderwetse leiders ook achter elkaar om omdat ze niet met hun tijd meegaan. Men komt in opstand."

“De arbitrage in Nederland leeft ook nog in een prehistorisch tijdperk”, gaat Verbeek verder. “Het voelt hier echter nog als vechten tegen windmolens. Nu schiet ik me weer in mijn eigen voet en moet ik straks bij het minste of geringste weer naar de tribune. Maar we leven in een democratisch land, dus ik blijf er tegenaan schoppen. Ze houden het misschien nog een jaar of twee jaar tegen, maar dan barst de bom.”

Klasse Gert Jan.

satwan
4 maart 2011, 19:48
'Arbitrage in Nederland leeft nog in prehistorisch tijdperk'
Vrijdag, 4 maart 2011 om 16:36
Gertjan Verbeek heeft vrijdag ondubbelzinnig hard uitgehaald naar het Nederlandse scheidsrechterskorps. De coach van AZ stak tijdens de wekelijkse persconferentie zijn frustraties niet onder stoelen of banken en zocht frontaal de aanval. “De arbitrage in Nederland leeft ook nog in een prehistorisch tijdperk”, luidde de algehele conclusie van de oefenmeester.

“De KNVB komt steeds meer in de problemen”, stelt Verbeek op de website van AZ. “De rechtvaardigheid is in het geding. Straks ontstaat er complete anarchie. We weten niet meer waar we aan toe zijn. Jan Vertonghen geeft een stomp waarvoor je op straat opgepakt wordt door de politie, maar hij gaat vrijuit. Viergever krijgt een wedstrijd schorsing voor een onbegrijpelijke rode kaart.”

“Ik krijg voor heel net commentaar op de leiding een schorsing, maar bepaalde andere trainers eten de vierde man bijna op en krijgen geen sanctie. Ola Toivonen mag wedstrijd op wedstrijd dingen doen waarmee hij lange tijd is weggekomen. Douglas wordt voor zes wedstrijden geschorst. Zo worden kampioenschappen beslist. Dat is toch marchanderen?”

De tirade bleek daarmee nog lang niet ten einde. “Zie je bijvoorbeeld Dick van Egmond of Ruud Bossen voor de camera alles weer goedpraten. Dan ben je een struisvogel die zijn kop in het zand steekt. Zo worden ze totaal ongeloofwaardig en wordt het voor arbiters steeds moeilijker om wedstrijden te fluiten. De arrogantie waarmee zij met de recente gevallen is omgegaan, vind ik schrijnend.”

“De KNVB moet accepteren dat de tijden zijn veranderd. De wereld is aan het globaliseren. Nieuws is overal. Als ik wil kan ik live een toespraak van Muammar Khadaffi zien. Je kunt de mensen niet meer dom houden. In het Midden-Oosten vallen die ouderwetse leiders ook achter elkaar om omdat ze niet met hun tijd meegaan. Men komt in opstand."

“De arbitrage in Nederland leeft ook nog in een prehistorisch tijdperk”, gaat Verbeek verder. “Het voelt hier echter nog als vechten tegen windmolens. Nu schiet ik me weer in mijn eigen voet en moet ik straks bij het minste of geringste weer naar de tribune. Maar we leven in een democratisch land, dus ik blijf er tegenaan schoppen. Ze houden het misschien nog een jaar of twee jaar tegen, maar dan barst de bom.”

Klasse Gert Jan.

+1

Koja33
6 maart 2011, 23:14
Verbeek heeft natuurlijk groot gelijk. Alleen als Jack er zin an heeft met zijn bruine vriend, wordt er een (uiteraard nimmer Ajax)speler een schorsing aangenaaid. Er is volgens mij zelfs nog nooit een onderzoek geweest ZONDER dat Jack erover begon. Ik hoor ook nooit dat een onderzoek werd ingesteld nav een elleboog bij Telstar-Helmond.

De hele KNVB (maar ook MA-FIFA) heeft 0% geloofwaardigheid meer over. Het WWF gehalte wordt dagelijks groter, en is echt een reden voor mij om veel meer afstand te nemen van het hele voetbal. Zo'n kinderachtige en vooraf geregiseerde show mag de edele noemer sport niet dragen.

Overigens heeft Dikke Van den Ende ons ook wel eens een kampioenschapje door de neus geboord, en onder Jol haalde PSV steevast historisch slechte resultaten. Vroeguh was niet alles beter.

redtothebone
8 maart 2011, 09:52
Verbeek heeft natuurlijk groot gelijk. Alleen als Jack er zin an heeft met zijn bruine vriend, wordt er een (uiteraard nimmer Ajax)speler een schorsing aangenaaid. Er is volgens mij zelfs nog nooit een onderzoek geweest ZONDER dat Jack erover begon. Ik hoor ook nooit dat een onderzoek werd ingesteld nav een elleboog bij Telstar-Helmond.
Om je punt nog even te onderstrepen (ben ik eigenlijk gemachtigd om in dit topic te posten? :chinrub:): Ik herinner me uit de eerste seizoenshelft een werkelijke schandalige overtreding van Suarez op een speler van Utrecht (?), een vliegende tackle van achteren op kniehoogte met twee benen vooruit waarbij het een godswonder was dat de betreffende speler gewoon weer op kon staan.

In de uitzending van Studio Sport werd deze overtreding niet uitgezonden, in Studio Voetbal werd er drie kwartier over deze wedstrijd gepraat maar de overtreding werd niet besproken of getoond, pas in de uitzending van VI de volgende dag waren de beelden voor het eerst op tv te zien.

Nadat supporters van jullie en Feyenoord middels brieven en e-mails deze overtreding onder de aandacht van de KNVB brachten werd er een statement uitgebracht dat de overtreding al beoordeeld was door de scheidsrechter en dat Suarez daarom niet meer aangeklaagd kon worden.

Ik vraag mij serieus af of er in het geval van een speler van PSV, Feyenoord, Twente of AZ ook een dergelijke overtreding in de doofpot was gestopt.

BART96
8 maart 2011, 11:04
Gelijk heb je,
het was overigens tegen Ado.

SpinT5R
11 maart 2011, 11:03
Gisteren met grote verbazing gekeken naar de wedstrijd PSV - Glas.Rangers. Bij veel momenten dacht ik; is dit geen overtreding scheids? Maar achteraf bekeken heeft die vent echt een superwedstrijd gefloten, heb hem op 2 foutjes kunnen betrappen. (één was dat Lens uitdraaide op punt van 16meter en die Schot zijn been liet staan, geen bewuste overtreding, maar wel verhindering van aanval, dus vrije trap). Die andere weet ik niet meer, was niet zo spannend.

Het was een fysiek duel, en eigenlijk hoort dat ook zo. Wij zijn in Nederland gewoon niks gewend, voetbal is een contactsport. Een elleboog is een lichaamsdeel dat niet afgeschroeft kan worden voor een wedstrijd. Die rode kaart en schorsing van Addo is belachelijk, zat totaal geen opzet aan. Pelle kwam hard in, en daarom was de kaart terecht op dat moment. Maar om hem daar 4 wedstrijden voor te schorsen?? Idioterie! Zimling van NEC krijgt ook 4 wedstrijden voor het bijna opzettelijk verbrijzelen van het scheenbeen van Radoslavjevic, zag je hoe zijn sok erbij hing??

Ze moeten eens onderzoek doen naar en aanpak van de maten waarmee gemeten wordt in Nederland. Vrijuit gaan door het geven van een stomp, maar wel geschorst worden omdat iemand tegen je elleboog aan loopt...

Nee...de Nederlandse arbitrage is waardeloos en ver ver ver onder de maat. Het voetbal gaat er mee naar de klote...

Mikasa
11 maart 2011, 12:20
KNVB laat AZ en Roda voor niets naar Zeist komen

11/03/2011 10:42
AZ (http://forum.psv.nl/Teams/AZ-1.htm?dbid=401&typeofpage=84139) en Roda JC zijn weinig opgeschoten met hun gang naar Zeist. De tuchtcommissie van de KNVB houdt ondanks dat beide clubs niet akkoord gingen met het schikkingsvoorstel vast aan de schorsingen voor Graziano Pellè (http://forum.psv.nl/Spelers/Speler/Graziano-Pell.htm) (foto) en Eric Addo. De twee moeten allebei drie duels toekijken.

De Alkmaarders gingen vorige week al eens tevergeefs in beroep tegen de schorsing van Nick Viergever. Omdat de uitgesproken strafmaat gelijk bleef aan het schikkingsvoorstel van de aanklager: vier duels schorsing, waarvan één voorwaardelijk, kondigden AZ (http://forum.psv.nl/Teams/AZ-1.htm?dbid=401&typeofpage=84139) en Pellè (http://forum.psv.nl/Spelers/Speler/Graziano-Pell.htm) al aan in beroep te gaan tegen de schorsing.

De Italiaanse AZ-spits kreeg zondag in het uitduel met Ajax (4-0 verlies) direct rood na een tackle op Dario Cvitanich. De aanvaller stond op dat moment pas twee minuten op het veld.

Eric Addo (http://forum.psv.nl/Spelers/Speler/Eric-Addo.htm) is eveneens voor vier duels, ook één voorwaardelijk, geschorst. De verdediger die werd vervolgd voor het slaan van FC Utrecht-spits Ricky van Wolfswinkel, zag zijn straf niet verminderd worden. Ook een ontlastende verklaring van slachtoffer Van Wolfswinkel mocht niet baten.

Omdat AZ (http://forum.psv.nl/Teams/AZ-1.htm?dbid=401&typeofpage=84139) beroep aantekent kan Pellè (http://forum.psv.nl/Spelers/Speler/Graziano-Pell.htm) na het duel van zaterdag met Roda JC, waarin de Italiaan automatisch geschorst is, beschikken over de spits totdat de definitieve uitspraak volgt.

Lekker inconsequent weer.... :mad:

Bas
11 maart 2011, 15:03
Twee bewijsstukken hebben ze nodig, ze hebben alleen beelden en geen belastende verklaring. Raar dus.

satwan
12 maart 2011, 00:43
Twee bewijsstukken hebben ze nodig, ze hebben alleen beelden en geen belastende verklaring. Raar dus.

Dat zijn de regels voor ajax, niet voor andere clubs. :chinrub:

Ik begrijp je gevoel wel, maar ik denk dat je de straffen na vooronderzoek Addo is te vegelijken en is dus meten met verschillende maten,

Pelle was directe rode kaart
Wat niet wegneemt dat dit een idiote straf voor te makkelijk gegeven kaart is voor Pelle.

Vooronderzoek naar die ajacied die met twee benen vooruit erin kwam had ook tot de optie's moeten horen.
Dan maar een keer de arbiter overrulen.

Koja33
13 maart 2011, 01:17
Ze zijn volledig de weg kwijt. Nu begint door alle terechte kritiek de hollandse wind 'zo erg zal ut toch niet zijn'' weer te waaien, en ligt het aan alles en iedereen behalve de scheidsrechters, maar wat zitten ze te knoeien!

Blunderen, Marchanderen en frauderen is de norm. Terecht dat daar kritiek op komt.

Overigens is het probleem over de hele breedte; ook deze CL week was weer tenenkrommend. Ook die kale oplichter uit Engeland Howard Webb was weer hilarisch bezig een wedstrijd te verkloten. Maar hij blijft doodleuk in bescherming genomen worden. Zum kotzen.

satwan
3 april 2011, 01:34
Nu treed Blom weer als mediageil mietje naar voren.

Kevin Blom, als je de grote jongen wil uithangen, na je geblunder, geeft dan niet alleen toe, dat je ernaast zat bij de niet gegeven strafschop aan Twente, en dat je totaal niet consequent was.

Zeg er dan ook bij dat je al stond te blunderen bij de hoekschop die onterecht toekende, wat de aanleiding was.

Vermeld dan ook dat de wel gegeven strafschop aan Twente, na een schwalbe een goedmakertje was, omdat als rechtgeaarde slappe zak, een mietje dus, niet opgewassen was tegen de druk die de thuisclub en thuispubliek je oplegde.

Dien SVP een verzoek in om géén topwedstrijden, te hoeven fluiten, omdat je dat totaal niet aankunt.

Dan ben je tenminste eerlijk i.p.v. dat mediageil gezever, om maar aardig door de media gevonden te worden, omdat je bang bent door hen afgemaakt te worden.

satwan
25 april 2011, 15:00
Veel wil ik er niet over zeggen en absoluut niets goedpraten, maar de hoeveelste keer was dit nu dat een tukker een wedstrijd van een directe concurrent beïnvloed met "Blunders" en/of discutabele beslissingen?

ronaldinho van PSV
26 april 2011, 11:47
Veel wil ik er niet over zeggen en absoluut niets goedpraten, maar de hoeveelste keer was dit nu dat een tukker een wedstrijd van een directe concurrent beïnvloed met "Blunders" en/of discutabele beslissingen?

Ik ben de tel nu al kwijtgeraakt en dat zegt genoeg over onze beroerde nederlandse arbitrage.

Eigenlijk zou je op de wedstrijden van de eredivisie alleen nog maar buitenlandse scheidsrechters moeten nemen. Die hebben in ieder geval geen belangen bij een bepaald verloop van de wedstrijd.

Lessie001
26 april 2011, 11:50
Ik ben de tel nu al kwijtgeraakt en dat zegt genoeg over onze beroerde nederlandse arbitrage.

Eigenlijk zou je op de wedstrijden van de eredivisie alleen nog maar buitenlandse scheidsrechters moeten nemen. Die hebben in ieder geval geen belangen bij een bepaald verloop van de wedstrijd.

Ligt Tukkerland nog in Nederland?

satwan
26 april 2011, 12:29
Ligt Tukkerland nog in Nederland?

OK laten meedoen aan de Duitse competitie, probleem opgelost.

satwan
26 april 2011, 12:34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronaldinho van PSV Bekijk bericht
De objectiviteit van de scheidsrechter had niet ter discussie hoeven staan als de scheidsrechterscommissie had besloten om een andere scheidsrechter te nemen dan 1 uit tukkerland. Nu wordt deze beslissing op een weegschaal gelegd en wordt Kuipers volledig terecht met de grond gelijk gemaakt. Het was een schandalige beslissing!

Overigens, is een paar jaar geleden Vink na een dubieus optreden van een halve final bij HSV afgehaald. Die beslissing had de KNVB nu wéér moeten nemen!

Deze scheidsrechterscommissie is een ramp voor het nederlandse voetbal en de zogenaamde objectiviteit ervan. Dit heet surrogaat-objectiviteit.
Ik ben het 1000% met je eens, iemand, ook tukkers niet, behoren wedstrijden van de directe concurrent te fluiten, komt ook de schijn van partijdigheid niet in het geding.

De mogelijkheid is reëel aanwezige dat hij als supporter van FC Twente de kans heeft om de grootste concurrent uit te schakelen en deze met beide handen grijpt.
Kunnen we hem niet eens kwalijk nemen.
Alleen had nooit en te nimmer een tukker deze wedstrijd mogen fluiten.

Kijk een arbiter kan fouten maken en deze kunnen in je voordeel en en je nadeel zijn, dat compenseert elkaar misschien over een geheel seizoen.

Maar noem me een voorbeeld, dat een PSV-getinte arbiter een wedstrijd van FC Twente beïnvloed heeft!

Omgekeerd is dit echter al meermaals het geval geweest, Kuipers, Braamhaar, Blom en Nijhuis hebben ons allen al eens met discutabele beslissingen de das om gedaan, vaak zelfs in cruciale wedstrijden.
Wanneer stopt dat eens!

Lessie001
26 april 2011, 12:46
OK laten meedoen aan de Duitse competitie, probleem opgelost.

Volgend seizoen mag Twente zich ook inschrijven voor de Bundesliga wat mij betreft.

redtothebone
26 april 2011, 13:56
Volgend seizoen mag Twente zich ook inschrijven voor de Bundesliga wat mij betreft.
Kon je het niet laten? PSV naar de Jupiler League dan maar?

Lessie001
26 april 2011, 14:07
Kon je het niet laten? PSV naar de Jupiler League dan maar?

Dan eerder naar de Belgische competitie..

Mikasa
26 april 2011, 14:10
Die wordt ook gesponsord door Jupiler.

ronaldinho van PSV
26 april 2011, 14:13
Dan eerder naar de Belgische competitie..

Die heet Jupiler league!;)

PSV - Club
PSV - Anderlecht
PSV - Standard
PSV - Genk

Dat zijn nog eens topwedstrijden!
Met in ieder geval objectieve scheidsrechters. Niet dat ze beter zijn, maar wel ..........................................

Lessie001
26 april 2011, 14:14
Die heet Jupiler league!;)

PSV - Club
PSV - Anderlecht
PSV - Standard
PSV - Genk

Dat zijn nog eens topwedstrijden!
Met in ieder geval objectieve scheidsrechters. Niet dat ze beter zijn, maar wel ..........................................

Maar die Belgen weten wel wat bier drinken is ;)

ronaldinho van PSV
26 april 2011, 15:24
Braamhaar scheids bij H'Veen - Ajakkes. Komt helemaal goed nu met weer een tukker bij een wedstrijd van een concurrent van Twente.
Dat geeft de burger moed dat het over 3 weken toch nog goed komt, want die betonblokkers winnen dus nooit komende zondag.

En dan willen ze natuurlijk op 15 mei Twente extra gemotiveerd een hak zetten.

satwan
26 april 2011, 17:31
Braamhaar scheids bij H'Veen - Ajakkes. Komt helemaal goed nu met weer een tukker bij een wedstrijd van een concurrent van Twente.
Dat geeft de burger moed dat het over 3 weken toch nog goed komt, want die betonblokkers winnen dus nooit komende zondag.

En dan willen ze natuurlijk op 15 mei Twente extra gemotiveerd een hak zetten.

KNVB; we blijven doorgaan (http://forum.psv.nl/showthread.php?p=405095#post405095)

Als Ajax ook op deze manier genaaid wordt, komt waarschijnlijk wel heel medialand in actie.

Lessie001
26 april 2011, 17:39
KNVB; we blijven doorgaan (http://forum.psv.nl/showthread.php?p=405095#post405095)

Als Ajax ook op deze manier genaaid wordt, komt waarschijnlijk wel heel medialand in actie.

Met Sjek voorop in z`n roze shirtje

Mark van Bommel
18 mei 2011, 22:27
'Scheids niet uit de kast door KNVB'
Dick Jol is alweer drie jaar gestopt met het fluiten van wedstrijden in de Eredivisie. De voormalig scheidsrechter stopte na een hoogoplopend conflict met de KNVB. In de laatste editie van Voetbal International haalt hij hard uit naar de bond. Hij is woedend op de achterkamertjespolitiek die er zou heersen, en zegt zelfs dat twee homoseksuele scheidsrechters die fluiten in de Eredivisie niet uit de kast mogen komen van de bond.

''In Zeist spreken ze altijd over transparantie, maar het is daar zo donker als de pest. Alles gebeurt in de stiekeme achterkamertjes. (...) Ik weet dat twee scheidsrechters die op dit moment in de Eredivisie fluiten homoseksueel zijn. Daar komen ze graag voor uit, en terecht. Want als je een goede scheidsrechter bent is dat toch geen probleem? Maar ze zijn in Zeist op kantoor geroepen en hen is opgedragen dat absoluut niet openbaar te maken, omdat het hun nationale en internationale carrière kan schaden. Schande.''

VI vraagt vervolgens waarom Jol zich geroepen voelt dit te openbaren. ''Omdat het een grove misstand is. Klokkenluiders zijn niet populair, maar ze zijn soms wel nodig. De KNVB is, dat vond ik toen en dat vind ik nog steeds, niet straight. Een koninklijke voetbalbond? Haal dat koninklijke maar weg.''

Wie zouden de twee scheidsrechters zijn waarover Dick Jol het heeft? We horen het graag!

Tsja...

aalst4psv
18 mei 2011, 23:38
Tsja...

Krijgt het woord 'achterkamertjespolitiek' toch een heel andere betekenis...

Kruspe
19 mei 2011, 00:27
Braamhaar lijkt me wel een achterkamertjes scheidsrechter, en ik denk Richard Liesveld. Twee van die stevige kerels. :D

ronaldinho van PSV
19 mei 2011, 09:22
Kuipers en Nijhuis hebben allebei Engelaar genaaid!:chinrub:

Pavlos
19 mei 2011, 09:56
Bjorn Kuijpers! :D

Publicly Displayed Name
19 mei 2011, 10:56
Wat dacht je van Kevin Blom? :D

pimmet
19 mei 2011, 11:48
Allemaal, er zijn er maar 2 die het willen vertellen.:lol:

Kruspe
19 mei 2011, 11:50
Allemaal, er zijn er maar 2 die het willen vertellen.:lol:

Hahahah! :lol:

Kruspe
29 juni 2011, 15:11
Scheidsrechter Blom leidt Egyptische topper
De KNVB stuurt opnieuw een scheidsrechter naar een andere competitie. Kevin Blom moet de Egyptische topper tussen Al-Ahly en Zamalek in goede banen leiden.

De Egyptische voetbalbond was voor het topduel in de vaderlandse competitie op zoek naar een arbiter van buitenaf. Blom voldoet aan de wens van de Noord-Afrikanen. De Nederlander debuteert zodoende in de Egyptische liga.

Blom wordt in Caïro bijgestaan door Nicky Siebert en Patrick Langkamp. Al-Ahly en Zamalek nemen momenteel de bovenste twee plekken in de Premier League in.

Bond zet streep door Egyptisch debuut Blom
De Egyptische voetbaltopper tussen Al-Ahly en Zamalek, die scheidsrechter Kevin Blom woensdag zou leiden, is uitgesteld. Dat is gebeurd op last van veiligheidheidstroepen, nadat in hoofdstad Caïro heftige rellen waren uitgebroken.

Ongeveer tweehonderd jongeren raakten dinsdagavond laat op het Tahrirplein slaags met de politie. Zij gooiden met stenen en brandbommen en werden op hun beurt bestookt met traangas. Meer dan veertig mensen raakten gewond.

De Egyptische voetbalbond neemt zaterdag een besluit over een nieuwe datum voor de beladen derby tussen populaire clubs, de huidige nummers 1 en 2 van de Egyptische competitie. Blom was afgereisd naar Egypte samen met zijn assistenten Nicky Siebert en Patrick Langkamp.

Volgens een woordvoerster van de KNVB was het arbitrale trio nog niet meegedeeld dat de wedstrijd officieel was afgelast. De scheidsrechters verblijven in afwachting van nadere berichten in hun hotel.

Dit kon je verwachten. Ik ben benieuwd of we die ooit nog terug zien. Normaal worden er altijd topscheidsrechters aangesteld voor dit duel, wat altijd uit de hand loopt. Busacca en in mindere mate De Bleeckere hebben hem de vorige keer flink uit de hand laten lopen en ik denk dat zij dit duel nooit meer willen fluiten.

Er is dus een kans aanwezig dat we Blom niet meer bij een wedstrijd van PSV hoeven te zien. :p

Bowden
29 juni 2011, 16:39
M.i. zijn de meeste scheidsrechters (ook in de Eredivisie) flut.

Daarom moet die ouwelullenprostaatclub van FIFA maar eens vlug de technische hulpmiddelen van hockey, tennis en rugby binnen gaan halen. Het is verdomme een miljardenbusiness en we hangen nu af van de grillen van 4 figuurtjes (zoals bijvoorbeeld HSV-thuis én -uit en Benfica-thuis, kost ons gewoon 2× de finale van de EL).

Kruspe
29 juni 2011, 19:10
Het gaat wat worden zometeen:

"Mijn leven is belangrijker dan een wedstrijd"
Kevin Blom heeft woensdagavond de leiding over de wedstrijd tussen Al-Ahly en Zamalek. "Dit is een van de grootste derby's ter wereld", zo kijkt de Nederlandse scheidsrechter vooruit op de Egyptische topper.

Eerder zag het er niet naar uit dat het duel tussen de nummers één en twee doorgang zou vinden. Op last van veiligheidstroepen werd het duel uitgesteld, nadat in Caïro heftige rellen waren uitgebroken. Het Ministerie van Binnenlandse Zaken draaide dat besluit woensdag terug.

"Er was wat paniek omdat er wat politieke onrust was dinsdagnacht", vertelt Blom aan Voetbal International. "'Maar de minister van Binnenlandse Zaken heeft gemeld dat de wedstrijd gewoon doorgaat. Het is een van de grootste derby's ter wereld. 7,5 miljoen mensen kijken hem op televisie en tachtigduizend man zitten in het stadion."

"Dat is natuurlijk geweldig om mee te maken, maar ik heb wel geëist dat mijn veiligheid en die van mijn assistenten (Patrick Langkamp en Nicky Siebert, red) gegarandeerd is", vervolgt de arbiter. "We willen wel terug naar Nederland op een veilige manier. Mijn leven is tenslotte belangrijker dan een voetbalwedstrijd."

pimmet
29 juni 2011, 19:30
Ik zag dit topic weer verschijnen en dacht: Gaan we nu al over de scheidsrechters zeiken voordat de competitie begint?:eek:

Ik doe mee!(Y)

ErikPSV
29 juni 2011, 22:23
stand 2-1 voor PSV

Blom fluit tegen PSV in de 98e minuut een penalty tegen omdat ADO speler Derrijck tegen een vogel aanschiet. Dit word gezien als Blom door het opzettelijk verstoren van een doelpoging, en wijst direct naar de stip.
Menig PSVer komt opstandig naar Blom toe, waardoor Blom in zijn borstzakje pakt, en 5 rode kaarten uitdeeld vanwege wangedrag. De PSVers klagen dat het een vogel was, en laten het arme dier zien, die een vleugel heeft gebroken. Blom wuift dit echter de hand toe, en zegt dat het met opzet gedaan is door duivenfokker Engelaar. Opnieuw is Engelaar de gebeten hond, maar dat vind Rutten niet erg. Goed gespeeld jongens, jammer dat we de vogelobsessie van Engelaar niet mee hebben vandaag, volgende keer beter.

Kruspe
29 juni 2011, 22:35
stand 2-1 voor PSV

Blom fluit tegen PSV in de 98e minuut een penalty tegen omdat ADO speler Derrijck tegen een vogel aanschiet. Dit word gezien als Blom door het opzettelijk verstoren van een doelpoging, en wijst direct naar de stip.
Menig PSVer komt opstandig naar Blom toe, waardoor Blom in zijn borstzakje pakt, en 5 rode kaarten uitdeeld vanwege wangedrag. De PSVers klagen dat het een vogel was, en laten het arme dier zien, die een vleugel heeft gebroken. Blom wuift dit echter de hand toe, en zegt dat het met opzet gedaan is door duivenfokker Engelaar. Opnieuw is Engelaar de gebeten hond, maar dat vind Rutten niet erg. Goed gespeeld jongens, jammer dat we de vogelobsessie van Engelaar niet mee hebben vandaag, volgende keer beter.

Nou, ik zie net die Blom rennen voor z'n leven (zonder te overdrijven).

Om heel eerlijk te zijn vind ik dit echt verschrikkelijk. Ik hou van beladen potjes, en ik vind het ook leuk als de vlam regelmatig in de pan slaat. Dit was echter 102 minuten (ja idd, 12 minuten blessuretijd) alleen maar schwalbes, opstootjes (of zeg maar gerust vechtpartijen), overlast op de tribunes etc. Er was geen normaal voetbal mogelijk: om de 6 seconden werd er afgefloten omdat er weer iets gebeurde.

Na afloop stormt iedereen het veld op, Blom rennend onder leger- en politiebegeleiding de catacomben in... Kom op, het is maar voetbal. Je zag al tijdens de wedstrijd aan het gezicht van Blom dat 'ie het totaal niet in de hand had, angstig was en geen idee had hoe hij op deze walgelijke vertoning moest reageren. Na de 2-2 rent zelfs de coach van de incasserende partij naar de juichende bank van de tegenstander om daar vervelend te gaan doen.

Bah, en in dit geval best wel wat medelijden met Blom.:rolleyes:

ErikPSV
29 juni 2011, 22:53
ach die blom verdiend het gewoon om ze te vangen xD:lol:

ronaldinho van PSV
18 september 2011, 23:43
Hebben we in NL nog wel fatsoenlijke scheidsrechters?

Vandaag verziekt Kuipers de wedstrijd tegen Ajakkes weer.
Blom is ook zo slecht.

En dit zou het duo moeten zijn dat strijd voor een plaats op het EK.
Dat moet gewoon kansloos zijn.

Tyton
18 september 2011, 23:54
Hebben we in NL nog wel fatsoenlijke scheidsrechters?

Vandaag verziekt Kuipers de wedstrijd tegen Ajakkes weer.
Blom is ook zo slecht.

En dit zou het duo moeten zijn dat strijd voor een plaats op het EK.
Dat moet gewoon kansloos zijn.
Klungelsmurf Kuijpers was vandaag weer goed voor een fout of 15. Daaruit blijkt ook dat hij dingen op intiutie doet ipv dat hij dingen ziet. En dat is het meest kwalijke. Daarnaast waren ook zijn assistenten niet altijd correct dus dat werkt tegen hem.

Joël
19 september 2011, 08:43
Dat Fer geen tweede gele kaart kreeg gisterenb toen hij een penalty veroorzaakte, dát is pas marchanderen, ongelooflijk!

redtothebone
19 september 2011, 09:52
Dat Fer geen tweede gele kaart kreeg gisterenb toen hij een penalty veroorzaakte, dát is pas marchanderen, ongelooflijk!
Ik vond de strafschop al een zware beslissing (zeg ik met mijn rode clubbril op), Immers werd niet eens uit balans gebracht, laat staan ten val gebracht, dat hij Fer vervolgens spaart kon ik nog wel enigszins begrijpen. Elders op het veld was er voor een dergelijke 'overtreding' niet eens gefloten.

Joël
19 september 2011, 10:05
Ik vond de strafschop al een zware beslissing (zeg ik met mijn rode clubbril op), Immers werd niet eens uit balans gebracht, laat staan ten val gebracht, dat hij Fer vervolgens spaart kon ik nog wel enigszins begrijpen. Elders op het veld was er voor een dergelijke 'overtreding' niet eens gefloten.

Vanuit jouw optiek inderdaad helemaal te begrijpen :D

Maar het is wel zeer opvallend. Had hij niet al geel gehad, dan zou hij zeekr geel hebben gekregen hiervoor (tenminste, als je eenmaal besluit tot het geven van de penalty).

Bacchus
19 september 2011, 10:57
Vanuit jouw optiek inderdaad helemaal te begrijpen :D

Maar het is wel zeer opvallend. Had hij niet al geel gehad, dan zou hij zeekr geel hebben gekregen hiervoor (tenminste, als je eenmaal besluit tot het geven van de penalty).
Agreed. Dat was exact wat ik tegen mijn vader zei toen we de wedstrijd zaten te kijken.(Y)

Joël
19 september 2011, 11:50
Agreed. Dat was exact wat ik tegen mijn vader zei toen we de wedstrijd zaten te kijken.(Y)

Wat zitten we toch weer op één lijn :cool:

huez
20 september 2011, 03:14

Als je fluit voor een penalty dan hoort er ook geel bij.

redtothebone
20 september 2011, 09:11
Als je fluit voor een penalty dan hoort er ook geel bij.
Ik heb geen idee, staat dat in de spelregels?

Feit is dat de eerste gele kaart in mijn ogen al makkelijk gegeven is, het was een harde overtreding maar de bal werd gespeeld, de strafschop was ook erg zwaar bestraft, Immers had ook gewoon kunnen doorlopen maar koos er voor zich te laten vallen.

Ik word sowieso een beetje kriegelig van de manier van fluiten in Nederland, voor het minste of geringste wordt er gefloten en een gele kaart gegeven. Wanneer je Fullham tegen Twente hebt gezien zou je hebben kunnen constateren dat er op Europees niveau totaal anders wordt gefloten, in Nederland hadden er na een kwartier spelen al drie spelers minder op het veld gestaan, hier werd niet eens een kaart getrokken.

De arbitrage in Nederland wordt overdreven, het is geen zaalvoetbal waar we mee bezig zijn en voetbal is ook geen non-contact sport, wat mij betreft wordt er veel minder vaak ingegrepen door de arbitrage dan nu het geval is, dat komt het spelniveau en de snelheid alleen maar ten goede. Ik vond de arbitrage in jullie wedstrijd tegen Ajax (althans wat ik er van gezien heb) van een veel beter niveau.

Kronos
20 september 2011, 09:34
[...]
Ik word sowieso een beetje kriegelig van de manier van fluiten in Nederland, voor het minste of geringste wordt er gefloten en een gele kaart gegeven. Wanneer je Fullham tegen Twente hebt gezien zou je hebben kunnen constateren dat er op Europees niveau totaal anders wordt gefloten, in Nederland hadden er na een kwartier spelen al drie spelers minder op het veld gestaan, hier werd niet eens een kaart getrokken.

De arbitrage in Nederland wordt overdreven, het is geen zaalvoetbal waar we mee bezig zijn en voetbal is ook geen non-contact sport, wat mij betreft wordt er veel minder vaak ingegrepen door de arbitrage dan nu het geval is, dat komt het spelniveau en de snelheid alleen maar ten goede. Ik vond de arbitrage in jullie wedstrijd tegen Ajax (althans wat ik er van gezien heb) van een veel beter niveau.

Ik heb het hier meer dan eens over gehad. Ik heb de laatste jaren veel Premier League-voetbal gezien. Ik erger me dan ook elke keer weer kapot aan het kinderachtige fluiten als ik weer eens een Nederlandse wedstrijd zie.

Bacchus
20 september 2011, 10:07
Wat zitten we toch weer op één lijn :cool:
All but one. :D

Kruspe
30 oktober 2011, 23:59
Nou we kunnen het lijstje weer uit de kast halen:

Drama: Kuipers, Braamhaar, Blom, Liesveld.

Matig: Van Hulten, Weegereef, Haverkort, Van Sichem.

Redelijk tot goed: Nijhuis, Wiedemeijer, Gözübüyük, Makkelie.

Tyton
31 oktober 2011, 00:09
Het vervelende is dat men een weekje Jupiler league gaat fluiten en daarna toch weer een topper mag fluiten. Het zit mensen zoals Blom en Kuipers toch ook wel tussen de oren denk ik. Dus laat ze duels fluiten die minder van belang zijn. (Geen top 5 ploegen)

Kronos
1 november 2011, 08:38
Vorig seizoen, na 11 speelrondes. Zestien rode kaarten. Dit seizoen, na 11 speelrondes. 34 rode kaarten. Need I say more? :rolleyes:

Penalty
1 november 2011, 11:27
Vorig seizoen, na 11 speelrondes. Zestien rode kaarten. Dit seizoen, na 11 speelrondes. 34 rode kaarten. Need I say more? :rolleyes:

Het wordt de hoogste tijd dat scheidsrechters tijdens de wedstrijd op basis van de videobeelden kunnen oordelen.
Dit gebeurt bij hockey al enige tijd met groot succes en tot ieders tevredenheid. Hiervoor zou de vierde man ingezet kunnen worden die nu toch maar als "jan doedel" langs de lijn zit en alleen wissels aangeeft en als pispaal voor de trainers aanwezig is.
Zoals het nu gaat moet je als speler die een duel aangaat voor de bal, maar hopen dat het goed afloopt.
Maar als het aan de FIFA ligt gaan we voorlopig maar door met het gemarchandeer met kaarten en het wel of niet toekennen van zuivere doelpunten.:mad:

Koja33
1 november 2011, 11:39
Het mooie is dat er opeens overal wijsneuzen opduiken die dit wel een rode kaart vonden.

De gezichten van de PSV-ers toen hij de kaart trok zeg echt alles; ongeloof, grote ogen, mond open van verbazing.

Zelfs de hele familie Barend twitterde direct dat het nooit rood kon zijn.

Als je voor elke tackle rood trekt, mag Blom het vanaf nu laten zien. Denk toch dat hij er bij de volgende match die hij fluit opeens maar vanafziet. Hij wilde doelbewust de wedstrijd beinvloeden, zoveel is zeker.

Tyton
1 november 2011, 18:37
Oh NEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Hebben we net weer Blom gehad, krijgen we Kuipers weer:
Björn Kuipers fluit PSV - Heracles Almelo

Gini
1 november 2011, 18:57
en waar wil je Vink hebben?

Nou we kunnen het lijstje weer uit de kast halen:

Drama: Kuipers, Braamhaar, Blom, Liesveld.

Matig: Van Hulten, Weegereef, Haverkort, Van Sichem.

Redelijk tot goed: Nijhuis, Wiedemeijer, Gözübüyük, Makkelie.

Kruspe
1 november 2011, 20:44
en waar wil je Vink hebben?

Excuus, Bossen en Vink was ik nog vergeten. Beiden voor mij in de categorie matig. Ik zal er vast nog wel een paar vergeten.